جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: امکان ندارد کسی سریال‌ تماشا کند و پاک باشد

Posted: 18 Sep 2011 09:20 AM PDT

جرس:عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: «اگر یک طلبه و جوان بخواهد از بلا‌ها خلاص شود باید بطور کلی، از برنامه‌های تصویری صدا و سیما چه خوب و چه بد فاصله بگیرد. امکان ندارد کسی سریال‌ها را تماشا کند و بگوید می‌خواهم پاک باشم.»

 

 

به گزارش ایلنا، آیت‌الله رضا استادی، امروز (27 شهريور) افزود: «تنها ملایی هم کافی نیست، باید علاوه بر اینکه باسواد هستیم باید پاک باشیم،اگر علامه دهر هم باشیم ولی زندگی‌مان زندگی قابل قبول و اخلاق‌مان اخلاق اسلامی نباشد، موثر نخواهد افتاد.»

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر ضرورت خودسازی تاکید کرد و اظهار داشت: «شما اگر می‌خواهید از اخبار اطلاع پیدا کنید رادیو و اخبار هست، یکی از کارهای لازم بر ما این است، زمان ما این حرفا و توهم نبود این شدیم.»

 

وی اظهار داشت: «نباید برخی کتاب‌هایی که ایجاد شبهه می‌کند را خواند. خیلی به خود مغرور نباشید، ممکن است ایجاد شبهه در ذهن شما شود، نمی‌توانید با هر کتابی و مقاله‌ای مانوس شوید.»


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: «امروز مجلات مختلفی در خانه‌های ما که دختران و پسر هستند، نفوذ پیدا کرده كه وقتی ورق می‌زنیم؛ غرق خانم‌های رنگارنگ و زندگی این هنرپیشه و آن هنرپیشه می‌شویم، با این‌ها نمی‌توان پاک بود.»

 

آیت‌الله استادی، گفت: «تصمیم بگیرید که با درس خواندن و باسواد شدن مهذب باشید.»

 

امام جمعه قم، بر ضرورت حفظ اعتدال در زندگی تاکید و عنوان کرد: «در امور سیاسی هم همین‌طور است، در قضاوت درباره گروه‌ها و افراد باید معتدل باشیم وگرنه گرفتار کج سلیقگی می‌شویم.»

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ابراز داشت: «خانواده‌ها حق دارند؛ نباید از خانواده غافل شد. اهل علم باید به گونه‌ای زندگی کند که به خانواده‌اش هم برسد.»


 

آمریکایی ها می دانند که در ایران حرف آخر را رییس جمهور نمی زند

Posted: 18 Sep 2011 07:22 AM PDT

یک تحلیلگر در آستانه سفر احمدی نژاد به نیویورک

 

جرس: فردا محمود احمدی نژاد برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک می شود. علی خرم، تحلیلگر مسائل بین الملل معتقد است: «در پرتو مسائل حقوق بشري، خيزش مردم خاورميانه، حمايت ايران از سوريه و ديگر موارد ديدگاه چندان خوشايندي از كشور ما وجود ندارد. حال با توجه به اين موارد اينكه احمدي‌نژاد تا چه اندازه مي‌تواند بر اين فضا تاثيرگذار باشد بايد منتظر ماند و ديد.»

 

خرم در گفتگویی با "اعتماد" در پاسخ به این سئوال که «آزادي اتباع امريكايي نمي‌تواند تسهيل‌كننده گشايش روابط دوستانه تهران - واشنگتن باشد؟» گفته است: «ممكن است اينطور باشد اما در هر صورت اين پرسش نيز وجود دارد كه آن دستگيري به چه دليل بود و اين آزادي به چه دليل است. اين مباحث قطعا زير ذره‌بين قرار مي‌گيرد و بحث و بررسي‌هايي در رابطه با آن صورت خواهد گرفت.

 

وی همچنین معتقد است: «نمي‌توان با حرف و سخن صرف به‌دنبال ايجاد رابطه بود، حال گوينده سخن مقامات ايراني باشند يا امريكايي هيچ تغييري در اصل ماجرا ايجاد نمي‌شود. در ايران حرف آخر را رييس‌جمهور نمي‌زند و امريكايي‌ها نيز از اين موضوع آگاهي دارند به همين جهت شايد اظهارات آقاي احمدي‌نژاد را تنها يك ژست ديپلماتيك تلقي كنند.»

 

به عقیده این تحلیلگر امسا نیز مقامات ارشد ایالات متحده در سخنرانی احمدی نژاد حاضر نخواهند شد: «گمان مي‌كنم در سخنران امسال نيز اوباما و وزير خارجه امريكا حضور نداشته باشند. ما تنها در دوره آقاي خاتمي شاهد بوديم كه وزير خارجه و رييس‌جمهور امريكا براي استماع سخنان ريس جمهور ايران در نشست مجمع عمومي حضور پيدا كردند، آن هم‌زماني بود كه فضاي مثبتي بر روابط دو كشور حاكم بود. الان آن فضا وجود ندارد بنابراين بعيد مي‌دانم كه اين تغيير حاصل شود.»

 

وی تاکید می کند که «در ايران حرف آخر را رييس‌جمهور نمي‌زند» و اظهارات احمدی نژاد »ممكن است چندان جدي تلقي نشود.»

 

 

آزادی دو کوهنورد متهم آمریکایی در تعلیق

Posted: 18 Sep 2011 07:10 AM PDT

قاضی دوم نیست؛ حکم آزادی امضا نشده است

جرس: آزادی دو متهم آمریکایی همچنان در تعلیق قرار دارد. مسعود شفیعی، وکیل دو آمریکایی زندانی در ایران، که برای نهایی کردن تودیع وثیقه موکلانش و آزادی آنها به امضای دو قاضی نیاز دارد گفته است، قاضی دوم به مرخصی رفته و این امر باعث تأخیر آزادی جاش فتال و شین باوئر شده‌ است.

 

 

 مسعود شفیعی، در گفت‌وگو با رادیو فردا تصریح کرده است: معمولاً پس از تودیع وثیقه دو امضا باید گرفته شود تا زندانیان بتوانند زندان را ترک کنند و او هم‌اکنون منتظر امضای دوم یک قاضی دیگر است.

اما این وکیل مدافع روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که «به دادگاه رفتم و از آخرین تحولات پرس‌وجو کردم و آنها به من گفتند که قاضی دوم تا روز سه‌شنبه در مرخصی به‌سر می‌برد.»

وی با بیان اینکه پرونده همچنان «مسیر طبیعی و قانونی خود را طی می‌کند» ابراز امیدواری کرد که این پرونده خاتمه یابد. وکیل کوهنوردان آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در این باره گفت: «چاره‌ای ندارم و باید تا سه‌شنبه منتظر بمانم.»

 

محمود احمدی‌نژاد، رئیس قوه مجریه ‌جمهوری اسلامی که در آستانه سفر به سازمان ملل در نیویورک قرار دارد  سه‌شنبه گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا وعده داد که دو جوان آمریکایی که بیش از دو سال است در ایران زندانی هستند «دو روز دیگر» آزاد می‌شوند.

اما قوه قضائیه ایران یک روز پس از این اظهارات محمود احمدی‌نژاد این وعده او را رد کرد و گفت که این پرونده هنوز در دست بررسی است.

احمدی نژاد فردا عازم نیویورک می شود؛ و بسیاری از ناظران سیاسی، کشاکش ها و رقابت های باندهای قدرت در جمهوری اسلامی را در زمان آزادی دو کوهنورد آمریکایی مهم و موثر ارزیابی می کنند.

 

قوه قضائیه برای جاش فتال و شین باوئر که در مردادماه سال ۸۸ به همراه سارا شورد در منطقه مرزی ایران و عراق به اتهام عبور غیرقانونی از مرز بازداشت شدند و بعدها جاسوسی هم به اتهام آنها افزوده شد وثیقه‌هایی ۵۰۰ میلیون تومانی طلب می‌کند.

 

علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران روز شنبه در پیوند با این پرونده اظهار داشت: «با توجه به پادرمیانی برخی از سران کشورهای منطقه و آمادگی برای لبیک‌گویی به این پادرمیانی انتظار داریم که ان‌شاء‌الله قوه قضائیه در آینده نزدیک نظر خود را در این چارچوب ارائه کند.»

گفته می شود به تازگی تلاش‌هایی از سوی دو کشور عراق و عمان برای آزادی این دو شهروند آمریکایی صورت گرفته و حتی عمان هواپیمایی نیز برای انتقال جاش فتال و شین باوئر پس از آزادی به تهران فرستاده ‌است.

موج جدید مخالفت با چادر برای متهمان زن

Posted: 18 Sep 2011 06:41 AM PDT

یک مقام ارشد قضایی: نباید چادر بر سر متهمان زن باشد

 

 

جرس: معاون قضائی دیوان عدالت اداری با انتقاد از پوشش چادر بر سر متهمان زن در دادگاه ها گفت: «چادرهای بلند و کوتاه و گاه آلوده بر سر متهمان زن در دادگاه ها موجب خنده حاضران می‌شود.»


علی مبشری در گفتگو با "مهر" در مورد استفاده از چادر بر سر متهمان زن در دادگاه ها گفت: «زمانی که رئیس دادگاه انقلاب استان تهران بودم دستور دادم از پوشش چادر بر سر متهمان زن استفاده نشود و منع قانونی هم نداشت و امروز هم همین عقیده را دارم که نباید چادر بر سر متهمان زن در دادگاه ها باشد و تنها رعایت پوشش اسلامی کافی است.»
وی افزود: «پوشش چادر بر سر متهمان زن در دادگاهها فارغ از بی حرمت کردن حجاب برتر مشکلاتی مانند انتقال بیماری از یک زندانی به زندانی دیگر دارد. برخی از چادرهای کوتاه بر سرمتهمان قد بلند و چادرهای بلند بر سر متهمان قد کوتاه موجب تسمخر و خنده شاهدان می شود که صحیح نیست.»


گفتنی است در روزهای اخیر، موجی از انتقاد به استفاده اجباری متهمان زن از چادر در برخی محافل حکومتی شکل گرفته است. ازجمله، معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست گفته است: هیچ زنی نباید به دلیل زندانی بودن چادر سر کند چرا که این موضوع اذهان عمومی را دچار بدبینی می‌کند.

زهرا سجادی با تاکید بر این که نباید چادر به عنوان پوشش خاصی برای زنان زندانی تعریف شود تا افراد در جامعه دچار بدبینی در خصوص چادر نشوند، و با بیان اینکه این مساله می تواند باعث از بین رفتن حرمت چادر در جامعه شود گفته است: «بهتر است در جامعه لباس فرم مناسبی برای زنان زندانی در نظر گرفته شود تا همه افراد این قشر را با این فرم بشناسند و در رسانه ها هم از همین پوشش استفاده کنند، مانند لباس هایی که برای زندانیان مرد در نظر گرفته شد و در فیلم ها نیز زندانیان را با همین فرم می شناسند.»


یک عضو کمیسیون قضایی مجلس نیز با انتقاد از چادر به سر داشتن متهمان زن در دادگاه ها گفته بود: «باید به جای چادر، متهمان زن با مقنعه و مانتو در دادگاه ها حاضر شوند.»
نیره اخوان بیطرف افزوده بود: «در آداب و رسوم ایران اسلامی چادر زبان گویای حجاب برتر است و اصالت دارد و نباید دستخوش برخی کج سلیقگیها شود.»
به عقیده وی: «اقدام سازمان زندانها در استفاده از چادر نماز بر سر متهمان زن پسندیده نیست و می توان به جای چادر از مقنعه و مانتو استفاده کرد.»


لاله افتخاری، نماینده تهران در مجلس نیز چندی پیش از دیدار نمایندگان زن با رئیس قوه قضائیه خبر داده و گفته بود: «در این دیدار نمایندگان انتقادات خود را در مورد استفاده از چادر بر سر متهمان زن در دادگاه ها و توهین به حجاب برتر در سینما و تلویزیون مطرح کردند.»
وی در مورد استفاده چادر بر سر متهمان زن در دادگاه ها افزوده بود: «بسیاری از زنان مجرم پایبند به حجاب نیستند و به اجبار با چادر در دادگاه ها حاضر می شوند در حالی که این اقدام می تواند به حرمت چادر خدشه وارد کرده و نتیجه منفی در جامعه داشته باشد. اگر سازمان زندانها می خواهد متهمان زن در دادگاهها با چادر حاضر شوند حداقل از ملحفه یا پارچه ای که نماد زندان دارد استفاده کند.»

 

 

 

در کجای دنیا جوانان تحصیلکرده را به زندان می اندازند و تحقیر می کنند؟

Posted: 18 Sep 2011 05:28 AM PDT

بیانیه شاخه جوانان جبهه مشارکت بمناسبت سالگرد ستاد ۸۸
جرس: شاخه جوانان جبهه مشارکت در بیانیه ای با اشاره به سالگرد تاسیس ستاد ۸۸ آن را نقطه عطفی در فعالیت اصلاح طلبانه جوانان ایرانی می داند این سوال را از مسئولین قضایی و امنیتی می پرسد که در کجای دنیا با جوانانی که مسئولانه با دعوت مردم به شرکت در انتخابات آنها را به حضور در چارچوب قانون اساسی فرا می خوانند این گونه برخورد برخورد می کنند؟


به گزارش نوروز در بخشی از این بیانیه آمده است: در کجای دنیا دستگاههای امنیتی از این که جوانانی که در چارچوب قانون فعالیت می کردند به گروه های برانداز و مخالف بپیوندند خوشحال می شوند؟ در کجای دنیا با شلاق زدن دانشجوی دکترا و فعال اجتماعی اش، جوانان تحصیل کرده اش را تحقیر می کنند؟ کدام کشور دنیا با برخوردهای تند و صدور احکام تند و محرومیت های دانشگاهی، سیاسی و اجتماعی برای جوانانی که اصرار به فعالیت های قانونی باور داشتند، توانسته است برای رهبر حاکمش محبوبیت کسب کند؟


این بیانیه افزوده است: ما جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی، باز هم امیدواریم مسئولین از راه پیش گرفته بازگردند و از مردم و جوانان پرشور حلالیت بطلبند و برای اصلاح امور اقدام کنند.

بی تردید ستاد ۸۸ به نقطه عطفی در فعالیت های جوانان بعد انقلاب تبدیل شده و جوانان بسیاری هستند که با وجود این اتفاقات همچنان خود را ۸۸ ای می دانند.
 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 به نام خدا

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان

هزار باده ناخورده در رگ تاک است
 

۳ سال پیش در چنین روزهایی در شهریور ماه و همزمان با ۱۵ ام ماه مبارک رمضان و سالروز تولد امام صلح و رحمت، امام حسن مجتبی (ع)، ۸۸ جوان از سراسر کشور و از جوانان احزاب تا روزنامه نگاران و هنرمندان و جوانان فعال در نهادهای مدنی با امضای بیانیه ای ضمن دعوت از سید محمد خاتمی با بیان دغدغه های خود تشکیل ستادهای خودجوش وی را اعلام کردند.

این جوانان با دغدغه آینده‌یی که قسمت اعظمی از آن را از دست‌رفته می‌دیدند تنها راه برون‌رفت از وضع آن روز را سیاست‌ورزی و مقابله با جریانی که کشور را به قهقرا می برد و تشکیل دولتی با مولفه‌های اصلاح‌طلبی دانسته و با تحلیل شرایط روز «سیدمحمد خاتمی» را بهترین گزینه ممکن برای این امر می دانستند.

به دنبال بیانیه آغاز به کار این ستاد، ستادهای استانی ۸۸ در ۳۰ استان و تقریبا در تمامی شهرستانهای ایران تشکیل گردید.

چندی پس از آغاز به کار و به دنبال کاندیداتوری مهندس میرحسین موسوی و کناره گیری سید محمد خاتمی، این گروه با برگزاری کنگره های استانی تصمیم به حمایت از مهندس میرحسین موسوی گرفت و با جمعی که تا آن روز به بیش از ۳۰ هزارنفر رسیده بود به کمپین انتخاباتی وی پیوست.

انتخابات به پایان رسید و جریان اقتدارگرایی که کینه سختی از جوانان اصلاح طلب ایران به دلیل ایجاد شور، امید و شادی در جامعه گرفته بود، از فردای انتخابات نوک پیکان حمله ی خود را به سمت این جوانان که بخش عمده ی آن اعضای ستاد ۸۸ بودند، برده و تعداد زیادی از آنها را بازداشت کردند.

رئیس، اعضای هیات اجرایی، شورای سیاست گزاری و اعضای دیگر این ستاد در تهران و سایر شهرستانها که تعداد آنها تا امروز به بیش از یکصد نفر رسیده است، از آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان و مازندران بازداشت و برای برخی از آنان به جرم فعالیت در انتخابات حکم محکومیت هم صادر گردیده است.


دوسال گذشت و آنچه بر همگان از جمله دستگاههای امنیتی ثابت شد به حق بودن دغدغه هایی بود که اعضای این ستاد را گرد هم آورده بود. در شرایطی که با نزدیک شدن به ایام انتخابات جریانات اصولگرا برای رای اوردن به تکرار دغدغه های سه سال پیش جوانان اصلاح طلب پرداخته اند، هم اکنون عماد بهاور عضو ارشد این ستاد و پویش حمایت از خاتمی و موسوی با حکم غیر قابل توجیه و غیر قانونی ۱۰ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی و اسماعیل صحابه قائم مقام کمیته مالی این ستاد با حکم ناعادلانه ۴ سال حبس تعزیری در زندان به سر می برند.

در شرایطی که حمله به دولت در جریان اصولگرا تبدیل به ارزش شده بسیاری دیگر از اعضای این ستاد و دیگر ستادهای انتخاباتی نیز با دریافت حکم منتظر اجرای این احکام هستند و برخی نیز با گذراندن دوران محکومیت در حال گذراندن محرومیت های سیاسی و اجتماعی هستند.

در دو هفته گذشته نیز موج جدیدی از ایجاد محرومیت ها برای اعضای این ستاد در گزینش دانشگاه و همین طور برگزاری دادگاه آغاز شده است.

جاوید فخریان رئیس ستاد مجازی و سجاد خداکرمی رئیس ستاد منطقه ۸ شهر تهران هر کدام به یک سال حبس تعزیری و هیلا صدیقی از اعضای دیگر ستاد به ۴ ماه حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده اند. تعداد دیگری از اعضای این ستاد برای برگزاری دادگاه احضار و یا منتظر صدور حکم هستند.


شاخه جوانان جبهه مشارکت با پاسداشت این روز که آن را نقطه عطفی در فعالیت اصلاح طلبانه جوانان ایرانی می داند این سوال را از مسئولین قضایی و امنیتی می پرسد که در کجای دنیا با جوانانی که مسئولانه با دعوت مردم به شرکت در انتخابات آنها را به حضور در چارچوب قانون اساسی فرا می خوانند این گونه برخورد برخورد می کنند؟

در کجای دنیا دستگاههای امنیتی از این که جوانانی که در چارچوب قانون فعالیت می کردند به گروه های برانداز و مخالف بپیوندند خوشحال می شوند؟ در کجای دنیا با شلاق زدن دانشجوی دکترا و فعال اجتماعی اش، جوانان تحصیل کرده اش را تحقیر می کنند؟ کدام کشور دنیا با برخوردهای تند و صدور احکام تند و محرومیت های دانشگاهی، سیاسی و اجتماعی برای جوانانی که اصرار به فعالیت های قانونی باور داشتند، توانسته است برای رهبر حاکمش محبوبیت کسب کند؟

ما جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی، باز هم امیدواریم مسئولین از راه پیش گرفته بازگردند و از مردم و جوانان پرشور حلالیت بطلبند و برای اصلاح امور اقدام کنند.

بی تردید ستاد ۸۸ به نقطه عطفی در فعالیت های جوانان بعد انقلاب تبدیل شده و جوانان بسیاری هستند که با وجود این اتفاقات همچنان خود را ۸۸ ای می دانند.


شاخه جوانان جبهه مشارکت

شهریورماه ۱۳۹۰

انتقاد صریح توکلی از تیم احمدی نژاد: این رسوایی غیر قابل تحمل است، استعفا داده و بروید

Posted: 18 Sep 2011 05:05 AM PDT

 جرس:  احمد توکلی با انتقاد از گسترش مفاسد اقتصادی در کشور می گوید:  وقتی اخبار سوء‌استفاده‌های متعددی که منتشر می‌شود، مورد رسیدگی واقع نشده و افراد و مقامات بلندپایه دولت که متهم هستند به اتهام آنها رسیدگی نمی‌شود، این مسئله سیگنال امنیت را به فاسدها می‌دهد و آنها دست به هر کاری می‌زنند.


به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی گفت: این اختلاس یک رسوایی غیر‌قابل تحمل است .
تو
کلی تاکید کرد: وقتی ما با فساد قاطعانه برخورد نکرده و مثل کاری که دولت می‌کند، فقط شعار بدهیم، وقتی دولت خط قرمز برای همکاران خود قائل می‌شود تا قوه قضائیه به اتهامات آنها رسیدگی نکند، قطعا بدانید که افراد فاسد و زرنگ علامت مثبت گرفته و دست به اینگونه جنایت‌های غیر قابل تصور می‌زند.

وی افزود: رابطه مستقیمی بین تولید داخلی و سرمایه اجتماعی وجود دارد، این اختلاس چه بلایی به سر اعتماد مردم آورد و چه فرهنگی را نتیجه خواهد داشت، مطالعات علمی نشان می‌دهد که در تمام بحران‌های مالی دنیا یک علت مهم و اساسی بحران فساد است و ما امروز در شرایطی هستیم که این تبعیض‌ها ادامه دارد و در رسیدگی تبعیض وجود داشته و قوه قضائیه کوتاهی می‌کند.

 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد: قوه قضائیه نباید سبک و سنگین و چاق و لاغر کند، اگر قبلا به اتهامات صاحبان قدرتی که متهم به فساد بودند رسیدگی می‌شد، امروز اختلاس‌گران چنین کاری نمی‌کردند.

وی درباره اخبار منتشره در رابطه با دخالت جریان انحرافی در این اختلاس اظهار کرد: مسئولان دولتی می‌گویند که بانک مرکزی گفته که ما علم غیب نداشتیم، بنده به آنها می‌گویم که نظام بازرسی را برای کشف غیب تأسیس کردند؛ معاون بانک مرکزی یعنی آقای پورمحمدی که اصلا دکترا ندارد و به دروغ خود را دکتر معرفی می‌کند مسئول نظارت بر بانک‌ها، صدور مجوز برای بانک‌ها و مسئول تنظیم مقررات اعمالی برای نظارت بود اما به کدام وظیفه خود عمل کرده است.


رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهار کرد: وقتی افراد ناشایست و نالایق با پشتیبانی دفتر رئیس جمهور مسئولیت می‌گیرند، نتیجه‌اش همین می‌شود؛ ما می‌گوییم که وقتی افراد نالایق سر کار هستند و افراد مسئله‌داری که از دفتر رئیس‌جمهور حمایت می‌شوند و شخص مشایی از آنها حمایت کرده و شخص احمدی‌نژاد با این کارها موافقت می‌کند، اینها به طور طبیعی سیستم را مستعد فساد می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: وقتی در دولت کسانی هستند که احمدی‌نژاد دور آنها خط قرمز می‌کشد و اجازه نمی‌دهد که قوه قضائیه وظیفه قانونی خود را انجام داده و به پرونده آنها رسیدگی کند، معلوم است که افراد بی‌سر و پا اینطور طمع می‌کنند که 7 بانک را به هم بدوزند.

توکلی همچنین گفت: به دولت و اعضای کابینه می‌گویم که در ژاپن در سال 98 دو کارمند در وزارت اقتصاد متهم به رشوه‌خواری شدند اما پس از این اتهام مدیر کل ذیربط خودکشی کرد و وزیر اقتصاد هم استفعا داد؛ خودکشی پیشکش شما، استعفا داده و بروید.

وی افزود: شما که نمی‌توانید زیردستی‌های خود را کنترل و نظارت کرده و افراد ناسالم را سر کار بیاورید و کشور را به این وضع می‌رسانید، خودکشی نمی‌خواهد بکنید، فقط استعفا بدهید.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان سخنان خود از خبرنگاران خواست تا این مسئله اختلاس را سیاسی نکنند چرا‌که سیاسی شدن موضوع به ضرر ملت است و باید همه تلاش کنند تا متهمان شناسایی و محاکمه شوند.

 

 

منتجب نیا: با این شرایط  ناعادلانه، میدان انتخابات را به رقیب وا می گذاریم

Posted: 18 Sep 2011 04:48 AM PDT

 جرس: منتجب نیا با اشاره به شرایط ناعادلانه سیاسی می گوید: با وضع موجود، بهترین راه برای ما این است که میدان رقابت انتخاباتی را به رقیب خود که میدان بی‌رقیب را دوست دارد بسپاریم و مانند بقیه مردم در خصوص نحوه حضور در پاي صندوق‌هاي راي تصميم بگيريم. 


 قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به شرایط فعلی جامعه و رویکرد اصلاح طلبان به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت:‌ شرط برگزاری انتخابات سالم آن است که همه افراد ذی النفع و دخیل در انتخابات، اعم از کاندیدا‌ها و گروه‌های حامی آن‌ها و حتی رأی دهندگان، از آزادی و امکانات تبلیغی مساوی نسبت به هم برخوردار باشند و در غیر این صورت انتخابات آزاد و عادلانه‌ای نخواهیم داشت. 

رسول منتجب‌نیا در گفت‌و‌گو با  ایلنا، با بیان اینکه نباید تبعیض وجود داشته باشد، گفت: اگر بنا باشد عده‌اي از كانديداها آزاد باشند و هر چه می‌خواهند بگویند و انجام دهند و حتی مورد حمایت و تأیید قرار گیرند و عده دیگری در محدودیت باشند عین تبعیض است و این درست نیست. 

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: چرا باید عده‌ای همواره دلهره این را داشته باشند که بدون استناد قانونی و تنها به دلیل اینکه نظری مخالف نظر سیاسی اعضای شورای نگهبان را دارند رد صلاحیت شوند، اما عده دیگری در این خصوص کاملا در امان باشند و هرچه می‌خواهند انجام دهند و بگویند. 

وی گفت: چرا باید برخی دارای تریبون‌های مختلف و متعددی باشند، در حالی که عده‌ای دیگر یا تریبون نداشته باشند و یا اینکه تریبون‌های بسیار اندکشان مجبور به سانسور شوند 
كه به اعتقاد من اين خلاف عدالت سياسي است. 


منتجب نیا با بیان اینکه اگر شرایط این گونه باشد و مساوات به معنای واقعی احساس نشود، رقابت انتخاباتی معنا ندارد، گفت: در چنین شرایطی، ورود اصلاح طلبان به انتخابات آینده مجلس مانند رقابت دو نفر با هم می‌ماند که یک طرف دارای اسلحه و تجهیزات کامل است و طرف دیگر دست و پا بسته است و قطعا در این صورت نمی‌توان انتظار یک رقابت واقعی را داشت. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد الزامات ایجاد شرایط برابر انتخاباتی در جامعه گفت: در صورتی برابری شرایط، تضمین و امنیت خاطر ایجاد می‌شود، که هیچ فردی با اغراض سیاسی رد صلاحیت نشود و همچنین در روز رأی گیری از آرای مردم صیانت و عدالت رعایت شود، در این صورت می‌توان گفت که یک شرایط برابری به وجود آمده و می‌توان انتظار یک انتخابات سالم را داشت. 

وی با تکرار شروط اصلاح طلبان اظهار کرد: البته نشانه‌های شرایط آزاد و عادلانه این است که زندانیان سیاسی آزاد شوند، روزنامه‌ها و احزاب بتوانند آزادانه فعالیت کنند و شخصیت‌های سیاسی بدون اینکه نگرانی نسبت به بیان عقیده‌‌هایشان داشته باشند به اظهار نظر بپردازند. 

منتجب‌نیا افزود: با وجود این شرایط است که می‌توان مشارکت حداکثری مردم و اصلاح طلبان را در انتخابات داشت. 


امیرمنصور آریا بعنوان عامل اصلی اختلاس دستگیر شد

Posted: 18 Sep 2011 04:43 AM PDT

وزیر اقتصاد خبر داد

 جرس: سید شمس‌الدین حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درخصوص نتیجه مذاکرات امروز دولتی‌ها با مجلس گفت: جلسه امروز مجلس و دولت درخصوص اختلاس بزرگ، غیرعلنی بوده است و اگر نیاز به اطلاع‌رسانی باشد، مجلس در این خصوص اقدام می‌کند. 


به گزارش مهر، وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص آخرین اقدامات پرونده اختلاس افزود: همانطور که در گفت‌وگوی اخیر خود در رسانه‌ها مطرح کرده‌ام، یکی از کارهایی که باید در این راستا صورت گیرد، کمک تمامی رسانه‌ها و ارکان در شفاف‌سازی این موضوع است. 

وی خطاب به رسانه‌ها با تاکید بر اینکه باید موضوع را از باب اطلاع‌رسانی هیجانی خارج کنید، تصریح کرد: باید یک اطلاع‌رسانی شفاف و منطقی در این خصوص صورت گیرد که تصمیم‌گیری در این زمینه انجام شده است. 

حسینی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بخشی از منابع 3 هزار میلیارد تومانی از کشور خارج شده است، اظهار کرد: این موضوع صحیح نیست و به زودی اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام می‌دهیم. 

وی با تاکید بر اینکه متهم اصلی اختلاس بزرگ دستگیر شده است، البته من در جریان جزئیات دستگیری افراد نیستم؛ ولی ظاهراً متهم اصلی پرونده اگر همین فرد (امیرمنصور آریا) باشد، دستگیر شده است.

حسینی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود، بخش عمده‌ای از منابع مذکور متعلق به بانک ملی بوده است که از این بانک خارج شده است، گفت: خیر. توضیحات بیشتری در این خصوص باید ارایه شود، بنابراین در جلسه آینده که با حضور وزیر اقتصاد، وزیر اطلاعات و رئیس کل بانک مرکزی برگزار می‌شود، اطلاعات بیشتری در این زمینه ارایه می‌شود. 

رایزنی دو كشيش آمريكايي برای آزادی کوهنوردان

Posted: 18 Sep 2011 04:06 AM PDT

 جرس: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از حضور دو کشیش آمریکایی در ایران برای رایزنی در زمینه آزادی دو جاسوس آمریکایی خبر داد.

محمدجواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی خود با فارس با اشاره به اخبار منتشره پیرامون آزادی دو جاسوس آمریکایی گفت: سوابق و اقدامات این افراد گویای این است که آنها جاسوس هستند اما اینکه توانسته‌اند از کشور ما نیز جاسوسی بکنند یا خیر بحث دیگریست.

وی تأکید کرد: جرم این افراد فقط عبور از مرزهای ما نبود و جرم سنگینی مرتکب شده‌اند.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه قوه قضائیه در مورد این مسئله وظایف خود را به صورتی کاملاً صریح انجام داد، گفت: دو جاسوس آمریکایی تاکنون آزاد نشده‌اند و آزاد شدن آنها نیز باید در مسیر قانونی باشد که این امر تابع مصلحت اندیشی‌های کلی نظام است منتهی مسیر قانونی هیچگاه زیرپا گذاشته نمی‌شود.

وی بدون اشاره به زندانیان داخل زندانهای جمهوری اسلامی افزود: در عین حال ایرانی‌های زیادی هم وجود دارند که در آمریکا گرفتارند و ما بهتر است غصه آنها را بخوریم.

لاریجانی بدون توجه به حقوق شهروندی دو امریکایی گفت: آمریکا که این همه نشان می‌دهد راجع به دو نیروی جاسوس خود حساس است و برای آزادی آنها تلاش می‌کند باید به خودش هم نگاهی بیندازد که با سایر ملیت‌ها چگونه رفتار می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادعا کرد: ما به جاسوس‌ها جایزه نمی‌دهیم و قوه قضائیه نیز با دقت مسیر خود را طی خواهد کرد.

لاریجانی همچنین با اشاره به اینکه مباحث مربوط به آزادی دو جاسوس ربطی به سفر آتی احمدی نژاد به آمریکا ندارد به برخی واسطه‌گری‌ها نیز در این رابطه اشاره کرد و گفت: هم اکنون دو کشیش آمریکایی در این رابطه به ایران آمده‌اند و مشغول رایزنی برای آزادی این دو هستند.

گفتنی است روز گذشته این کشیشها با احمدی نژاد دیدار کردند. 

رحیمی: مفسدان قدرتمند نمی‌گذارند کاری انجام شود

Posted: 18 Sep 2011 04:01 AM PDT

 جرس: معاون اول رییس‌جمهوری که خود در معرض بزرگترین تخلفات و مفاسد اقتصادی است با انتقاد از انحرافی خواندن دولت گفت:  كدام انحراف؟ واقعیت این است كه مفسدان قدرتمند نمی‌گذارند، بعضی از كارها انجام شود. امروز در راس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هستم، اما كار دشوار است و وقتی می‌خواهی شفاف كنی خود مدیران بعضی از بانک‌ها مقاومت می‌كنند و كارهایشان رو می‌شود.


به گزارش ایسنا، محمدرضا رحیمی با حضور در مراسم بهره‌برداری از ۲۰ دستگاه لوكوموتیو و ۲۲ دستگاه واگن مسافری طی سخنانی با طرح این سوال كه در این‌گونه جلسات باید واكاوی كرد كه چرا بیشتر به جلو نرفته‌ایم؟ گفت: این روزها بخش اعظمی از وقت مدیران صرف گفت‌وگوها و عناوین روزنامه‌ها و سایت‌هایی می‌شود كه پشت صحنه‌ی آن یا ۱۸۰ درجه عكس است یا همه‌ی واقعیت نیست. 

وی اظهار كرد: مدتی است كه دعوا بر سر كشف ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد سوءاستفاده مالی است. همه دعوا می‌كنند كه ما آن را كشف كرده‌ایم. خدا به هركسی كه آن را كشف كرده، خیر دهد، اما مهم این است كه كاری صورت گیرد تا این اتفاق‌ها نیفتد و تكرار نشود. 

معاون اول رییس‌جمهوری ادامه داد:اكنون چندین هفته است كه بحث كشف سوءاستفاده‌ی مالی در بانك صادرات مطرح است. هركه كشف كرده خدا به او خیر دهد، اما باید آخر آن را مشاهده كنیم. ما اكنون در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال تلاش هستیم كه همه چیز بر صفحه‌ی كامپیوتر بیاید و ببینیم كه در كجای ایران چه كسی چه میزان وام دریافت كرده است. كار دشوار است، نمی‌گذارند. 

رحیمی گفت: در دیوان محاسبات یكی از مقامات به من گفت كه تنها به میدان نرو كه می‌زنند، ما گفتیم یاور باشید تا نزنند. امروز خودش یكی از زنندگان است. همه‌ی ما به برادری و محبت توصیه شده‌ایم. اصل دین، برابری و دوستی است و بی‌تردید اگر همه‌ی قدرت‌ها را روی هم بگذاریم بر همه‌ی دنیا فائق می‌آییم و این سخن من از روی تجربه است. هنگامی كه دو دست به هم می‌رسد و دو دل به هم پیوند می‌خورد انقلاب بزرگی رخ می‌دهد، اما از نزاع جز غیبت، تهمت و اتهام‌سازی چیزی در نمی‌آید.