جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


دبیر شورای عالی امنیت ملی: فتنه 88 با مدیریت بیرونی جمهوریت نظام را هدف قرار داد

Posted: 08 Sep 2011 09:43 AM PDT

 

جرس: دبیر شورای عالی امنیت ملی  با بیان اینکه «انتخابات 88 جمهوریت نظام را به رخ کشید»، اظهار داشت: «فتنه 88 با مدیریت بیرونی، جمهوریت نظام را هدف گرفت تا اندیشه دینی و مردم سالاری دینی الگو نشود.»
 

به گزارش مهر، ،‌سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در نهمین همایش نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی درخارج از کشور با تبیین اشراف جمهوری اسلامی به تهدیدها، دغدغه امروز نظام را استفاده از فرصتها عنوان کرد.

وی با تبیین «شکست های پی در پی آمریکا در تهدیدهای نظامی، سیاسی و اقتصادی بر ضد جمهوری اسلامی»، تاکید کرد: «شکست آمریکا در عرصه فرهنگی و جنگ نرم قطعی است.»

 

 

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی افزود: «بیداری اسلامی بر ضد سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایران شروع شد و امروز شاهد تکثیر آن در سایر نقاط هستیم.»

وی با «مذبوحانه» دانستن «تلاش آمریکا برای وارونه جلوه دادن جریان بیداری اسلامی» گفت: «آمریکا با تکرار برخی اشتباهات راهبردی و محاسباتی به روند افول خود شدت می دهد.»


 

تاکید مجدد رهبر جمهوری اسلامی بر ولایت مطلقه فقیه: نباید بخاطر فشارهای دشمن از اصول کوتاه آمد

Posted: 08 Sep 2011 09:14 AM PDT

جرس: رهبر جمهوری اسلامی با دفاع از مفهوم و اصل «ولایت مطلقه فقیه» تصریح کرد: « نباید بخاطر فشارهای سیاسی ـ تبلیغاتی دشمنان قسم خورده اسلام و ایران، در هیچ مسئله ای، از اصول و مبانی کوتاه آمد.»

 

به گزارش مهر، آقای خامنه ای صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، با اشاره به اقدام رهبر فقید جمهوری اسلامی در تشکیل نظام سیاسی مبتنی بر فقه اسلامی، ضمن تشریح معنای  ولایت مطلقه فقیه، اظهار داشت: «نظام سازی بر اساس فقه اسلامی تا قبل از امام راحل عظیم الشأن سابقه نداشته است و آن بزرگوار، اول کسی است که در مقام نظر و عمل، یک نظام سیاسی را بر مبنای مردمسالاری دینی و ولایت فقیه، مطرح و ایجاد کرد.»

 

رهبر جمهوری اسلامی افزود: «تحقق اهداف کلان مادی و معنوی این نظام، بطور طبیعی به زمان طولانی نیاز دارد و به همین علت، در کوتاه مدت و میان مدت ممکن است این تصور در ذهن برخی پیش آید که حفظ و پایبندی به اصول و مبانی نظام، مانع از دسترسی به پیشرفت و محقق شدن اهداف شده است.»

وی همچنین گفت: «امام، هیچگاه چه در مسائل داخلی و چه در مسائل خارجی از مبانی و اصول، کوتاه نیامد و ضمن پیگیری اهداف، همواره به هویت نظام، کاملاً وفادار بود.»

 

آقای خامنه ای،با تاکید بر این نکته که «نباید بخاطر برخی مشکلات از اصول کوتاه آمد» افزود: «پیشرفتهای امروز کشور که در سایه حفظ اصول بدست آمده با وضع ایران در اول انقلاب قابل مقایسه نیست و این حقیقت نیز نشان می دهد که پیشرفت و تعالی جامعه، با حفظ اصول و هویت نظام امکان پذیر است.»

 

وی در ادامه سخنان خود افزود: «ولایت مطلقه فقیه یعنی انعطاف پذیری دستگاه ولایت. و معنای این مسئله این است که مجموعه دستگاه های تصمیم ساز و تصمیم گیر که رهبری در رأس آنها قرار دارد بطور دائم با انتخاب آنچه درست تر و کامل تر است، خود را بطور مدام متحول کنند و با تکمیل نظام سازی، کشور را به پیش ببرند.»

رهبر جمهوری اسلامی با نقد «فهم دشمنان از مفهوم ولایت مطلقه فقیه» افزود: «آنها می گویند ولایت مطلقه یعنی کشور بر اساس میل فقیه عادل حرکت کند در حالیکه فقیهی که عادل است نمی تواند به میل خود عمل کند. مطلقه یعنی در دستِ کلیددار اصلی نظام، حالت انعطافی وجود دارد که می تواند هر جا لازم شود مسیر را تصحیح و تکمیل کند.»

 

آیت الله خامنه ای درعین حال تصریح کرد: «برداشت خطرناکی که باید از آن بر حذر بود اشتباه گرفتن انعطاف با انحراف و کوتاه آمدن در مقابل فشارهای بیرونی است. نباید بخاطر فشارهای سیاسی ـ تبلیغاتی دشمنان قسم خورده اسلام و ایران، در هیچ مسئله ای، از اصول و مبانی کوتاه آمد و در چارچوب های غربی حرکت کرد چرا که این مسئله تجدید نظر و انحراف است نه انعطاف.»

 

وی در تبیین «برداشت صحیح از انعطاف پذیری»، «پاسخ به روز به مسائل تازه در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و دیگر زمینه ها» را مورد اشاره قرار داد و گفت: «بعنوان مثال در بحث بانکداری اسلامی و یا موارد دیگر، مسائل تازه ای بروز میکند که فقه مکلف است آنها را حل کند.»

 

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برآورده نشدن انتظار وی در ایجاد کرسی های آزاد فقهی در حوزه علمیه قم افزود: باید در حوزه، "درسهای خارج استدلالیِ قوی"، مخصوص فقه حکومتی، وجود داشته باشد تا درباره مسائل و چالشهای نو به نو بحث فقهی شود و سپس نتایج این مباحث در اختیار نخبگان و روشنفکران دانشگاهی و غیر دانشگاهی قرار گیرد تا آنها را به فرآورده هایی قابل استفاده برای افکار عمومی تبدیل کنند.

 

آقای خامنه ای در ادامه سخنان خود در جمع خبرگان رهبری به «حوادث عظیم ماه های اخیر در مصر، تونس، لیبی و یمن» اشاره کرد و افزود: «دیکتاتورهای متکی به آمریکا و غرب یکی پس از دیگری سرنگون می شوند و آینده ملتها در معرض احتمالات گوناگونی است که باید این احتمالات را به طور دقیق تحت نظر داشت.»

وی همچنین «بازگشت عوامل نظام های دیکتاتوری سابق با ظاهری متفاوت و نیز خطر بسیار بزرگ استقرار نظام های وابسته به غرب تحت پوشش دموکراسی و آزادی در این کشورها» را ،«محتمل» دانست.

 آیت الله خامنه ای تأکید کرد: «در این اوضاع و احوال پیچیده، طرح موضوع مردمسالاری دینی می تواند به کمک ملتهای منطقه بشتابد.»

 



 

سخنان شنیدنی احمد قابل در بیمارستان رضوی مشهد

Posted: 08 Sep 2011 07:25 AM PDT

گزارش فرزین فیلم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: ادعای احمدی نژاد غیرکارشناسی، ناصحیح و بدون پشتوانه مالی است

Posted: 08 Sep 2011 04:19 AM PDT

جـــرس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ادعای افزایش پرداخت یارانه ها از طرف دولت را غیرکارشناسی، ناصیحح و بدون پشتوانه مالی ذکر کرد و خطاب به دولت گفت مگر رهبری در دیدار اخیر نگفت که وعده غیرعملی ندهید. چرا باز هم وعده می دهید."


به گزارش خبرآنلاین، مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در جمع گروهی از فعالان اقتصادی، با مهم خواندن هدفمند سازی یارانه ها گفت: مسیر اجرای این قانون دقیق و حساس است. روی ارتفاع نیز حرکت می کند و اگر مراقب نباشیم یک پرتگاه کنارش است. این طور نیست که حتما به نتیجه مثبت منتهی خواهد شد. رهبری اخیرا گفته بود بخشی از قانون هدفمند کردن یارانه ها که مربوط به تولید است عمل نشده است. اگر این بخش عمل نشود نگرانی ما این است که این قانون ناکام بماند.


وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر افزایش میزان یارانه های نقدی گفت: حتما این حرف غیرکارشناسی و غلط است. سازمان بازرسی اعلام می کند که افزایش پرداخت یارانه ها غیرکارشناسی، ناصیحح و بدون پشتوانه مالی است. اعلام می کنیم حتی مبلغی که امروز به عنوان یارانه ها پرداخت می شود منابع کافی نداشته و پرداخت ها خارج از مقیاس و معیار قانونی است.


وی با بیان اینکه به بانک مرکزی اعلام شده تا جلوی تاسیس بانک های خصوصی جدید و موسسات گرفته شود، گفت: در پرونده بزرگ فساد بانکی دو سه هزار میلیاردی اخیر،غیر از فساد پنهان که هنوز لایه های آن مشخص نشد، راجع به لایه آشکارش می توان گفت علت این چرخه فساد و باطل، میزان سود بانکی است.


پورمحمدی با بیان اینکه هفت هشت شعبه در این پرونده اختلاس درگیر هستند گفت: علت تن دادن به این تخلف بزرگ، سود بیست درصدی تنزیل است. شعبه ای بیش از سیصد میلیارد تومان سود را ارائه داده است.


وی با انتقاد از دولتی ها افزود: مگر رهبری در دیدار اخیر با هیات دولت نگفت که وعده غیرعملی ندهید. ولی چرا باز هم وعده می دهید. از مسئولین و کارگزاران محترم در تمامی سطوح کشور درخواست می کنم نسبت به وعده ها و تعهدات، محاسبات کارشناسی شود. وقتی به مردم می گوییم می خواهیم این پول را بدهیم برای آن ها این تلقی ایجاد می شود که کارهای کارشناسی انجام شده و به زودی این پول پرداخت می شود. من تعجب می کنم چرا این حرف زده شد. الان تعهد تولید کننده را نمی توانیم بدهیم، چه برسد به اینکه وعده بدهیم یارانه ها افزایش می یابد.


رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه غیرشفاف بودن فعالیت ها و عملکردها چه در بخش دولتی و غیردولتی آفت اقتصاد کشور است، گفت: وقتی برخی پرونده های مالی بخش خصوصی را در سازمان بازرسی بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که غیرشفاف بودن گریبانگیر بخشی از این واحدها است. اگر بخش خصوصی به دولت انتقاد دارد که چرا با شفافیت عمل نمی کند بخش خصوصی هم باید فعالیت خود را شفاف کند.


وی ادامه داد: رعایت مقررات و ضوابط در دستگاه های دولتی ضعیف است اما بی انظباطی، عدم رعایت قانون و مقررات عام و فراگیر است.


مهدوی کنی: خبرگان به همان اندازه رهبری اهمیت دارد

Posted: 08 Sep 2011 03:43 AM PDT

دیدار اعضای خبرگان از آرامگاه آیت الله خمینی

جـــرس: رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد که این نهاد راه مستقیم رهبر فقید جمهوری اسلامی را ادامه داده و از مسیر وی منحرف نشوند.


به گزارش فارس، محمدرضا مهدویکنی در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری که بعد از اتمام اجلاس دو روزۀ این نهاد، روز پنجشنبه هفدهم شهریور ماه در آرامگاه رهبر فقید جمهوری اسلامی گرد هم آمده بودند، با تاکید بر اینکه خبرگان رهبری، در عمل و قول عهد می بندد مسیر امام و شهدا را دنبال کند، گفت: آرزو میکنیم پس از مودت اهل بیت با مودت امام باقی بمانیم و با مودت وی از دنیا برویم و راه مستقیمش را ادامه دهیم و از مسیر منحرف نشویم.


رییس مجلس خبرگان ابراز امیدواری کرد که مشکلات کشور برطرف شود و دولت، مجلس و قوای دیگر که در خدمت به اسلام و نظام هستند موفق باشند.


مهدوی کنی، مجلس خبرگان رهبری را میراث آیت الله خمینی دانست و افزود: رهبری از ارکان اول نظام است و خبرگان هم به همان اندازه اهمیت دارد. بنابر این سالی دوبار اجلاسیه خبرگان برگزار می‌شود و اعضای این مجلس برای تجدید پیمان به حرم امام مشرف می شوند.


رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین برای مصطفی و احمد خمینی، دو فرزند مرحوم رهبر فقید جمهوری اسلامی طلب علو درجات کرد و افزود: خانواده امام همیشه در میان ما مقدس و محترم هستند و ما هم به آنها احترام می‌گذاریم.

در این مراسم سید حسن خمینی تولیت آرامگاه رهبر فقید جمهوری اسلامی نیز حضور داشت.


گفتنی است دهمین نشست مجلس خبرگان رهبری، روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری، بدون رویکرد به وظیفه اصلی خود (نقد و بررسی عملکرد رهبری) در شرایطی به پایان رسید که بخش زیادی از سخنان ناطقان این نشست به ضرورت وحدت اصول گرایان و تعریف و تمجید از مقام ولی فقیه سپری شد و نتیجه این نشست دو روزه نیز، بیانیه ای بود که در دو بند نخستین آن مسوولان و مردم به پیروی از سخنان رهبری فراخوانده شدند و در بند سوم نیز از مردم مسوولان و رسانه ها خواسته اند تا در آستانه انتخابات وحدت را حفظ کنند و با حضور در انتخابات به وظیفه شرعی، قانونی و سیاسی خود عمل کنند.


سخنگوی وزارت خارجه: سپر دفاع ضد موشکی نمی تواند به امنیت ترکیه کمک کند

Posted: 08 Sep 2011 02:37 AM PDT

جـــرس: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه "سامانه‌ سپر دفاع موشکی ناتو تداوم همان پروژه مشکوک آمريکايی است که مدت‌ها در اروپای شرقی مورد پيگيری بوده و واشینگتن با عملياتی کردن آن در پوشش ناتو و دادن آدرس غلط برای توجيه استقرار آن در منطقه، همان سياستی را دنبال می‌کند که در طول جنگ سرد تعقيب می‌شد"، تاکید کرد "ما معتقديم این امر هيچ کمکی به ثبات و امنيت منطقه و حتی امنيت ترکیه نخواهد کرد."


وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده است که مذاکره این کشور با ناتو بر سر ایجاد یک سیستم رادار مربوط به دفاع ضدموشکی در ترکیه، که از کشورهای عضو این سازمان است، به مراحل نهایی رسیده و این سیستم راه اندازی خواهد شد. همزمان رسانه های بین المللی گزارش داده اند که این سیستم راداری امکان آن را می‌دهد تا موشک‌هایی که به سوی هدف‌های مورد حفاظت ناتو پرتاب شده باشد ردگیری و قبل از اصابت به هدف، منهدم شود.


به گزارش ایسنا، رامين مهمان‌پرست، در واکنش به این امر، روز پنجشنبه هفدهم شهریور ماه اظهار داشت "سابقه‌ موضوع سپر موشکی نشان می‌دهد که واشینگتن با عملياتی کردن آن در پوشش ناتو و دادن آدرس غلط برای توجيه استقرار آن در منطقه، همان سياستی را دنبال می‌کند که در طول جنگ سرد تعقيب می‌شد و سعی می‌کند از اين طريق ضمن تداوم سياست‌های استکباری، عوامل امنيتی منطقه را در مسير دلخواه غرب تغيير دهد."


سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی افزود: "ما در راستای سياست اصولی تاکيد بر خلع سلاح و اجتناب از رويکردهای نظامی هر گونه اقدامی که منجر به نظامی شدن فضای بين‌المللی و در نتيجه ايجاد رقابت‌های تسليحاتی در سطح جهان و منطقه شود را به زيان جامعه جهانی و امنيت بين‌المللی می‌دانیم و آن را تقبيح می کنیم."


گفتنی است طی روزهای اخیر نیز، احمد وحیدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی، در مورد اعلام استقرار سپر موشکی در ترکیه گفته بود: "ما حضور آمريکايی‌ها و غربی‌ها در کشورهای اسلامی را همواره يک عنصر مزاحم، مخل امنيت و آسيب‌‌زا برای کشورهای اسلامی می‌دانيم."


بنا بر طرحی که سازمان ناتو برای سامانه ضدموشکی در نظر دارد، سامانه رادارهای ضدموشکی آمریکا که علاوه بر ترکیه قرار است در رومانی و لهستان نیز پیاده شود به شبکه سامانه دفاع ضدموشکی اروپا مرتبط خواهد شد.

هدف از این طرح ایجاد سامانه‌ای گسترده برای حفاظت از تمام کشورهای عضو ناتو در برابر حمله با موشک‌های میان‌برد قید شده است.


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ایران نیز، استقرار سپر موشکی ناتو در کشورهای منطقه را تامین کننده امنیت برای این کشورها ندانسته و روز گذشته با هشدار نسبت به اینکه "سپر موشكی برای كشور میزبان تهدیدزا است"، گفته بود "بسیاری تجهیزات نوین دیگر نمی تواند جلوی تمامی تهدیدها را بگیرد و صرف این كه چنین سیستمی در تركیه یا روسیه بر ضد موشك های قاره پیما استقرار یابد، نمی تواند به طور صد درصد جلوی همه تهاجم ها را بگیرد."



قائم مقام حزب اعتمادملی: جانبداری مجلس خبرگان از یک جناح خاص، باعث تاسف است

Posted: 08 Sep 2011 02:08 AM PDT

جـــرس: قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای نمایندگان مجلس خبرگان بر لزوم فراجناحی سخن گفتن در این نهاد تاکید کرد و وارد شدن رییس مجلس خبرگان و برخی نمایندگان آن به مسائل جناحی و جانبداری از یک جناح خاص - آن هم در مجلس خبرگان و از تریبون این نهاد مهم - را تاسف بار و ضربه به این نهاد، نظام و جامعه دانست.


به گزارش ایلنا، رسول منتجب‌نیا درباره اظهارات برخی نمایندگان مجلس خبرگان در خصوص ضرورت وحدت اصول‌گرایان گفت: قبل از هر چیز باید گفت که مجلس خبرگان رهبری از نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری و نظارت در نظام است و‌ رسالتی که بر عهده مجلس خبرگان قرار گرفته است، بر عهده هیچ نهاد دیگری قرار ندارد و این هم به‌خاطر عظمت این نهاد و جایگاهی است که برای آن تعریف شده است، لذا این مجلس متعلق به همه ملت است و تنها برای یک جناح، طیف و گروه خاص نیست.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با کمال بی‌طرفی و به صورت فراجناحی به وظایفی که قانون اساسی برای آنان تعریف کرده است، عمل کنند، بسیاری از مشکلات کشور اصلاح می‌شود، اما اگر خدای ناکرده آن وظایف را به خوبی انجام ندهند، یا اینکه جایگاه این مجلس که فوق همه نهادهاست را در نظر نگیرند و وارد مسائل جناحی شده، حزبی عمل کنند و در انحصار یک جناح و جریان خاص قرار بگیرند، آن وقت است که آسیب آن متوجه همه جامعه، نظام و مردم خواهد بود.


منتجب نیا گفت: واقعا یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های نظام جمهوری اسلامی این است که نمایندگان مجلس خبرگان، از تریبون نمایندگی خبرگان که عالی‌ترین نهاد‌ها در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، به حمایت از یک جناح خاص بپردازند. جای تاسف است که شنیده شده در جلسه مجلس خبرگان، رییس مجلس خبرگان یا برخی نمایندگان آن به جای آنکه منادی وحدت در جامعه و همه جناح‌ها باشند و تلاش کنند که اختلافات درون کشور را به اتحاد ملی تبدیل کنند، تنها به ضرورت وحدت یک جناح و حزب خاص در کشور پرداخته و جناح اصول‌گرا را به وحدت فرا می‌خوانند.


وی گفت: رییس مجلس خبرگان رهبری و برخی نمایندگان این مجلس که اقدام به صحبت پیرامون یک جناح خاص سیاسی کشور آن هم در مجلس خبرگان کرده‌اند، وارد مسائل حزبی و جناحی شده و خود و جایگاه خود را در برابر اصلاح‌طلبان و بخش اعظمی از مردم جامعه که نمی‌خواهند در دایره اصول‌گرایان قرار بگیرند قرار داده‌اند.

منتجب نیا افزود: اینگونه کار‌ها باعث تاسف است و امیدوارم هرچه سریع‌تر این کار‌ها خاتمه پیدا کرده و تکرار نشود.

هشدار نماینده رهبری در دانشگاهها در خصوص نزدیک شدن برخی نمایندگان مجلس به کانون های قدرت و ثروت

Posted: 08 Sep 2011 02:04 AM PDT

جـــرس: رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور می گوید "بعضی از نمایندگان مجلس در حال نزدیک شدن به کانون‌های قدرت و ثروت هستند و ما باید هوشیار باشیم؛ افرادی که از اموال عمومی و بیت المال استفاده می‌کنند نباید وارد مجلس شوند."


همزمان یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس، با انتقاد از عملکرد برخی از داوطلبان انتخابات، از پولهای جریان انحرافی جهت هزینه تبلغاتی برخی از کاندیداهای مجلس خبر داد.

به گزارش فارس، افتتاحیه دوازدهمین نشست سالیانه تشکل حکومتیِ «انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل»، با حضور و سخنرانی محمد محمدیان رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، برگزار شد.


محمدیان در سخنان خود اظهار عقیده کرد "در ارتباطاتی که مربوط به کارهای تشکیلاتی است مقداری باید سنجیده عمل کنید تا گول افرادی را نخورید؛ حدیثی از اهل بیت اشاره می کند که بعضی از این افراد به خاطر ضعفی که در شخصیت دارند و عرضه گناه کردن را ندارند برای خود ظاهر دینی درست می کنند تا با این کار ضعف خودشان را بپوشانند و مردم هم فریب ظاهر آنها را بخورند."


رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، در بیان راهکاری برای تشخیص این افراد گفت: نشانه این افراد این است که وقتی زمینه گناه کردن برای این افراد فراهم شوند گوی سبقت را از دیگران می ربایند.

محمديان در ادامه گفت "اگر افراد را امتحان کردید و دیدید در زمینه مسائل مالی مطمئن هستند و هیچ گونه فسادی نداشتند، باید در زمینه های دیگر فرد را امتحان کرد؛ ممکن است فردی در مسائل اقتصادی دست پاک باشد ولی در دیگر زمینه ها مانند مسائل جنسی مشکل داشته باشد؛ سومین محوری که باید از روی آن فرد را ارزیابی کنید عقل وی و قدرت تحلیل او است؛ باید دید که عقل وی بر هوای او غلبه دارد یا برعکس. اگر در این سه حوزه یعنی مالی و جنسی و فکری درست بود باید سراغ ملاک آخر رفت که مهمترین ملاک است و آن حب ریاست است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تصريح كرد: باید مراقب بود که افرادی که مسئولیت می پذیرند افرادی باشند که در هر چهار حوزه یعنی مالی، جنسی، فکری و حب ریاست پاک باشد در غیر این صورت با انتخاب او شما هم در هر تصمیم اشتباهی که می گیرد شریک خواهید بود.

وی با تاکید بر لزوم عملیاتی و اجرایی شدن نظرات و سخنان رهبری در دانشگاهها گفت "اگر افرادی انحراف فکری داشتند یا به جریان‌های انحرافی وابسته بودند دیگر به سراغ عملکرد اینها نمی‌رویم؛ چرا که ابتدا باید دید خود افراد در راه هستند یا نه؛ مسیر درست را انتخاب کرده‌اند و در آن حضور دارند یا نه؛ اگر به خود فرد اطمینان پیدا کردیم در مرحله بعد سراغ عملکرد او می‌رویم.


نماینده رهبری در دانشگاه ها در بخش پایانی سخنان خود با تشریح فضای سیاسی کشور و هم چنین نزدیک شدن به انتخابات مجلس افزود: همیشه انتخابات فرصتی طلایی است و همواره در کنار این فرصت‌های طلایی تهدیدهایی برای ما وجود داشته است؛ در هر دوره از انتخابات با مشارکت گسترده مردم، مردم سالاری دینی را به دنیا اثبات کردیم... شأن جریان های دانشجویی نیز بالاتر از آن است که از یک فرد یا یک جریان سیاسی حمایت کند."


وی بدون رویکرد به وقایع و دخالت های منجر به تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم، مدعی شد "امروز افرادی در فضای سیاسی کشور حضور دارند که نظام را متهم به تقلب در انتخابات کرده و مخل امنیت کشور شدند، آنها باید بیایند و توبه کنند و بگویند که ما اشتباه کردیم كه به نظام اتهام تقلب زدیم."

محمدیان در پايان به طیفی از دولتی ها نیز اشاره و تأكيد كرد: بعضی از نمایندگان مجلس در حال نزدیک شدن به کانون‌های قدرت و ثروت هستند و ما باید هوشیار باشیم؛ افرادی که از اموال عمومی و بیت المال استفاده می‌کنند نباید وارد مجلس شوند چرا که این افراد شایستگی ورود به مجلس را ندارند؛ ما امیدواریم شاهد مجلسی باشیم که افراد متعهد و متدین و دلسوز مردم در آن حضور داشته باشند."


افشاگری نماینده کرمانشاه
همزمان با هشدار برخی چهره های محافظه کار جریان اصولگرا در خصوص احتمال دخالت و نفوذ جریان انحرافی (طیف دولتی ها) در انتخابات آتی، صمد فدایی نماینده کرمانشاه با انتقاد از عملکرد برخی از داوطلبان انتخابات مجلس، از پولهای گروانحرافی جهت هزینه تبلغاتی برخی از کاندیداهای مجلس در کرمانشاه خبر داد.


به گزارش خبرآنلاین، وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه شاهد رفتارهای غیر قانونی و غیر اخلاقی برخی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، گفت: برخی از این آقایان با حضور در جمع مردم چک پول توزیع می کنند و به هر فرد از صد هزار تا ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد می دهند.


وی با طرح این سوال که این پولها از کجا آمده است؟، گفت: در مجلس و در کسوت نمایندگی از چنین پولهایی خبری نیست و قطعا این افراد که مورد حمایت گروه انحرافی هم هستند، از همین گروه پول می گیرند.



فشار بردامادم به دلیل انتقاداتم از وضع موجود است

Posted: 08 Sep 2011 01:36 AM PDT

مولانا عبدالحمید
جـــرس: یک هفته بعد از انتقادات مولانا عبدالحمید، امام جمعۀ اهل سنت زاهدان از رویۀ حکومت در سخت گیری بر اهل تسنن، خبرگزاری های رسمی کشور به نقل از دادستان زاهدان نوشتند که «محمداسماعیل ملازهی» داماد مولانا عبدالحمید، به اتهام "جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی" به ده سال حبس محکوم شده است که مولانا عبدالحمید در واکنش به این مسئله اظهار داشت "آنچه موجب گسترش این فشارها به سوی شخص اینجانب و نزدیکان من شده، انتقاداتی بوده است که از این نوع سیاستها، از روی دلسوزی و با انگیزه خیرخواهی مطرح کرده ام."


امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین گفت: توقیف گذرنامه اینجانب و برخی ازعلما و نزدیکان بنده در این راستا صورت گرفته و بیش از یکسال است که اینجانب ممنوع الخروج هستم و حتی نتوانسته ام به حج و عمره مشرف شوم. همچنین احضار و بازداشت بسیاری از علمای اهل سنت توسط دادگاه ویژه روحانیت، در راستای این فشار بوده است.


سایت «سنی آنلاین» با توجه به قرابت «حافظ محمد اسماعیل ملازهی» - فردی که دادگاه انقلاب در موردش حکم صادره کرده - با مولانا عبدالحمید، واکنش این فعال و امام جمعه اهل سنت زاهدان را نسبت به اظهارات دادستان عمومی و انقلاب زاهدان جویا شد، که عبدالحمید در آغاز گفتگو اظهار داشت: نشستها و مذاکراتی که در چند سال اخیر با بعضی از مسئولان داشته ایم، ما را به این نتیجه رسانده است که سیاست مسئولان جمهوری اسلامی و رویکرد آنان به مسایل اهل سنت، نسبت به گذشته تغییر کرده است.


وی افزود: جریان هایی چون ساماندهی حوزه های علمیه اهل سنت، صدور شناسنامه برای مساجد و کنترل آنها، ایجاد محدودیتهای بیشتر برای جماعت های تبلیغی، جلوگیری از برگزاری نمازهای جماعت سربازان اهل سنت در مراکز نظامی، تعطیل کردن نمازهای جمعه و عیدین در برخی کلان شهرهای کشور و به طور کلی محدود کردن بیش از پیش آزادیهای مذهبی، مصادیقی از تغییر سیاستهای مسئولان نسبت به مسایل اهل سنت هستند. بنده بارها متذکر شده ام که اهل سنت با وجود اینکه رنج سنگین تبعیض و نابرابری را سالها تحمل کرده اند، تاب تحمل فشارهای جدید مذهبی را ندارند.


مولانا عبدالحمید گفت: باور من بر این است که این فشارها بر خلاف اصل دوازدهم قانون اساسی که میثاق ملی ما ایرانیان است و بر خلاف میثاقهای بین المللی می باشد که به حکومتها اجازه مداخله در مسایل مذهبی شهروندان را نمی دهد. دخالت در مسایل مذهبی بر خلاف مصلحت و وحدت و امنیت ملی است و آنچه موجب گسترش این فشارها به سوی شخص اینجانب و نزدیکان من شده، انتقاداتی بوده است که از این نوع سیاستها، از روی دلسوزی و با انگیزه خیرخواهی مطرح کرده ام.


امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: توقیف گذرنامه اینجانب و برخی ازعلما و نزدیکان بنده در این راستا صورت گرفته و بیش از یکسال است که اینجانب ممنوع الخروج هستم و حتی نتوانسته ام به حج و عمره مشرف شوم. همچنین احضار و بازداشت بسیاری از علمای اهل سنت توسط دادگاه ویژه روحانیت، در راستای این فشار بوده است.


مولانا عبدالحمید گفت: بارها به بنده گوشزد شده است که این فشارها و مسایل به خاطر طرح مشکلات و مسایل اهل سنت از تربیون مسجد و یا از طریق مصاحبه با برخی رسانه ها، بر من و اطرافیانم اعمال می شوند. واقعاً چشم بستن بر رنجها و دردهای مردم و مهر سکوت گذاشتن، سخت است، زیرا در آنصورت جواب خدای تعالی را چگونه خواهیم داد، علاوه بر اینکه در این صورت مشکلات بزرگتری نیز پدید می آید و افراد بیشتری جذب گروه های تندرو و افراطی می شوند. بنده معتقدم که انتقاد علما و دلسوزان جامعه که اغراض شخصی ندارند، باید با جان و دل مورد توجه قرار گیرد.


امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: «حافظ محمد اسماعیل ملازهی» جوانی بسیار سالم، وطن خواه و اسلام دوست و امانتدار است و تا کنون هیچگونه خیانتی از وی مشاهده نشده است. کسانی که با ایشان آشنایی دارند می دانند که برچسب جاسوسی به هیچ وجه به وی نمی چسبد. اگر او به سفارتخانه ای مراجعه کرده، صرفا به خاطر اخذ ویزا برای حج و عمره دوستان خود یا اینجانب بوده است و با توجه به شناختی که آنان از من داشته اند، نسبت به انجام کار وی اقدام کرده اند. بنده نیز تا کنون به هیچ سفارتخانه ای مراجعه نکرده ام و شناختی از سفرا و... ندارم و طبیعی است که با توجه به موقعیت بنده آنان مرا بشناسند.


وی افزود: سیاست بنده و نزدیکان من همواره این بوده است که مسایل اهل سنت داخل کشور را با هیچ کشوری بازگو نکنیم، زیرا این مسایل داخلی و مربوط به خود ما هستند. ما بر این باور بوده ایم که برای حل مسایل خود از راههای قانونی و مشروع وارد عمل شویم، زیرا ملتی که شایستگی پیگیری و گرفتن حق خود را نداشته باشد، دیگران نیز نمی توانند، کاری برای آن ملت انجام دهند، چون دخالت در امور داخلی دیگر کشورها ممنوع است.


ما بارها اعلام کرده ایم که خواهان عزت و سربلندی ایران اسلامی هستیم و با هیچ برانداز و خشونت طلبی همراه نیستیم. راه ما همواره راه اعتدال و خیرخواهی و مخالفت با افراط و تفریط بوده و هست.


امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان این گفتگو اظهار داشت: اظهارات دادستان محترم زاهدان، واکنشی به اعتراض بنده به اعمال فشارهای اخیر و ممانعت از نماز عید سعید فطر در بعضی کلان شهرهای کشور است. این نوع اظهار نظرها و همچنین مطالبی که در برخی نشریات و سایتهای وابسته به محافل افراطی با هدف اهانت به علمای اهل سنت انجام می گیرند، به وحدت مسلمانان که در این برهه تاریخی از زمان به شدت ضرورت دارد، خدشه وارد می کند.


احمدی نژاد: من نماینده اکثریت مردم هستم، چرا غربی ها از اقلیت دفاع می کنند

Posted: 08 Sep 2011 01:01 AM PDT

جـــرس: محمد احمدی نژاد با ادعای اینکه "ایران از آزادترین دموکراسی و جدی‌ترین انتخابات برخوردار است و برخلاف کشورهای غربی، در ایران دموکراسی کنترل نشده و واقعی وجود دارد"، مدعی شد "مگر دموکراسی حکومت اکثریت نیست؟ پس چرا برخی کشورهای غربی به دنبال دفاع از گروه اقلیت هستند من نماینده اکثریت هستم و در انتخابات آزاد و واقعی آراء اکثریت شرکت‌کنندگان را به دست آورده‌ام. "


رئیس دولت  بدون اشاره به تاثیر و نفوذ و دخالت دستگاه امنتی در روند امور قضائیه، "پیرامون وضعیت برخی از رهبران جنبش و بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات ادعا کرد "آیا در اروپا کسی به دادگاه کشانده نمی‌شود و آیا هرکس به زندان رفت حق با اوست؟ البته اینگونه مسایل مربوط به قوه قضائیه است و ارتباطی به قوه مجریه ندارد. دستگاه قضایی مستقل از دولت می‌باشد و بنده هیچ دخالتی در این قوه ندارم و تحت امر من هم نیستند که دستور بدهم با رقبایم چگونه برخورد شود. "

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد در مصاحبه زنده تلویزیونی با شبکه آر تی پی پرتغال در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی جمهوری اسلامی از تحولات منطقه و در خصوص آینده تحولات کشورهایی مانند مصر و لیبی گفت: معتقدیم هر‌کجا که حقیقتاً ملت‌ها حاکم باشند، حتماً عدالت و آزادی هم خواهد بود و تجربه نیز نشان داده که اگر عدالت و آزادی به معنای واقعی وجود داشته باشد در آنجا حتماً اراده ملت‌ها حاکم خواهد شد و اراده ملت‌ها نیز علیه هرگونه سلطه‌گری است.

احمدی‌نژاد افزود: هر جایی که انتخابات آزاد برگزار شود افرادی رای می‌آورند که مخالف سلطه غرب باشد و این به تجربه‌ ثابت شده است. در اغلب کشورهایی که دچار تحول شدند عمده‌ترین ناراحتی مردم به‌خاطر وابستگی حاکمان‌شان به دول غربی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مواضع ایران در خصوص سوریه خاطرنشان کرد: مبنایی که جمهوری اسلامی ایران به آن معتقد است در همه جا و برای همه ملت‌ها و دولت‌ها قابل پیاده شدن است معتقدیم آزادی، عدالت و احترام حق همه ملت‌هاست و همه دولت‌ها باید آن را بپذیرند اما بر این باور هستیم که مشکلات موجود را ملت‌ها و دولت‌ها باید با هم برطرف کنند. توسل به راه حل نظامی و دخالت ناتو مشکلی را حل نمی‌کند و اصولاً دموکراسی و آزادی از لوله تفنگ بیرون نخواهد آمد.

احمدی‌نژاد بدون اشاره به سوریه ادعا کرد: دولت‌ها و ملت‌ها باید حق و آزادی را بپذیرند و با گفت‌وگو مشکلات خود را برطرف کنند و دیگران هم حق هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی آنها ندارند البته دخالت‌ها هم هیچ‌گونه کمکی به حل مسأله نخواهد کرد همانگونه که در لیبی تجربه شد. امروز ناتو همچنان به بمباران این کشور ادامه می‌دهد علت اصلی آن هم این است که بعضی از کشورهای غربی که دچار مشکلات اقتصادی هستند قصد دارند زیربناهای لیبی را نابود کرده و بر نفت این کشور مسلط شوند تا به این وسیله مشکلات خود را برطرف کنند.


وی گفت: شورای امنیت در خصوص لیبی اشتباه بزرگی مرتکب شد که البته دلیل آن هم روشن است چرا که در خدمت استعمارگران سابق قرار دارد. شورای امنیت باید گروه میانجی ارسال می‌کرد تا بین دولت و مردم تفاهم ایجاد کرده و مشکل را برطرف کند اما قبل از فشار سیاسی و اقتصادی مستقیماً به سمت حمله نظامی رفتند و این بدان معناست که آنها نیت دوستانه نداشتند.


احمدی‌نژاد موضع غرب در مورد سوریه را نجات اسرائیل ذکر کرد و گفت: امروز هم که رییس‌جمهور آمریکا مستقیماً رییس‌جمهور سوریه را تهدید می‌کند این دخالت آشکار بوده و حتماً برای کمک به مردم سوریه نیست بلکه برای نجات صهیونیست‌ها و جهت تامین منافع آمریکاست. ملت‌های منطقه خودشان می‌توانند کمک کنند تا مردم و دولت سوریه با کمک یکدیگر اصلاحات مورد نیاز را انجام داده و مشکلات خود را برطرف کنند.


مدعیان اپوزیسیون 
احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا مردم ایران می‌توانند به راحتی مطالبات خود را مطرح کنند، مدعی شد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که بیش از 85 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و این بالاترین حد دموکراسی در کل دنیاست و هیچ کشور غربی و مدعی دموکراسی چنین رکوردی را ندارد ضمن اینکه در ایران صدها رسانه فعال هستند که آزادانه مواضع و مطالبات‌شان را مطرح می‌کنند حتی مدعیان اپوزیسیون نیز در انتخابات شرکت و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای طرح دیدگاه‌های خود استفاده کردند اما اگر فکر می‌کنید که در یک کشور قانونمند که مسئولین آن با رای مردم سر کار آمده‌اند اجازه داده شود که قانون‌شکنی صورت بگیرد، این تصور اشتباهی است. بی‌تردید در هر کجای دنیا که به اموال عمومی، ساختمان‌ها و ماشین مردم خسارت زده شود با آن برخورد می‌شود.


وی ادعا کرد: ملت ایران تاکنون 32 انتخابات برگزار کرده و موافق و مخالف با همدیگر رابطه دوستانه‌ای دارند و هیچ مشکلی هم وجود ندارد مسئولین نیز به‌طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند و فاصله‌ای بین دولت و مردم وجود ندارد.


احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره تقلب در انتخابات و اعتراضات صورت گرفته مدعی شد: پانزده میلیون نفر در انتخابات به رقبای بنده رای دادند اما آیا این تعداد در تظاهرات حضور داشتند؟ حتی اگر پانزده میلیون نفر هم می‌آمدند، موضوعی طبیعی بود ضمن اینکه مراجع نظارتی نیز به شکایت‌های مطرح شده در این خصوص رسیدگی کردند و معلوم شد که صحت نداشت.


وی در پاسخ به اینکه "آیا از ادعای تقلب در انتخابات و اعتراضات انجام شده تعجب کردید؟"، گفت: اصلاً ! عده‌ای نظرشان را مطرح کردند و مراکز نظارتی نیز به شکایت‌ها رسیدگی کرده و مسأله تمام شد.


ایران آزادترین دموکراسی را دارد
احمدی‌نژاد گفت: ایران از آزادترین دموکراسی و جدی‌ترین انتخابات برخوردار است و برخلاف کشورهای غربی، در ایران دموکراسی کنترل نشده و واقعی وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت برخی از سران معترضین پس از انتخابات اظهار داشت: آیا در اروپا کسی به دادگاه کشانده نمی‌شود و آیا هرکس به زندان رفت حق با اوست؟ البته اینگونه مسایل مربوط به قوه قضائیه است و ارتباطی به قوه مجریه ندارد. دستگاه قضایی مستقل از دولت می‌باشد و بنده هیچ دخالتی در این قوه ندارم و تحت امر من هم نیستند که دستور بدهم با رقبایم چگونه برخورد شود.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که چرا برخی کشورهای غربی از اقلیت دفاع می‌کنند، تصریح کرد: مگر دموکراسی حکومت اکثریت نیست؟ پس چرا برخی کشورهای غربی به دنبال دفاع از گروه اقلیت هستند من نماینده اکثریت هستم و در انتخابات آزاد و واقعی آراء اکثریت شرکت‌کنندگان را به دست آورده‌ام.


دلیلی وجود ندارد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای باشد
وی در پاسخ به سوالی درباره موضوع هسته‌ای ایران و اینکه گفته می‌شود ایران به دنبال برنامه هسته‌ای غیرنظامی است، اظهار داشت:‌ دلیلی وجود ندارد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای باشد. ملت ایران به طور اصولی با ساختن سلاح اتمی مخالف است چرا که آن را ضد‌انسانی و زشت‌ترین سلاح ضدبشری می‌داند ضمن اینکه بمب اتم دیگر کارایی هم ندارد.


احمدی‌نژاد اضافه کرد: آمریکا ده‌ها هزار کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد اما آیا وجود این تسلیحات، توانست آنرا در عراق و افغانستان پیروز کند؟ شوروی سابق هم چندین هزار کلاهک هسته‌ای در اختیار داشت اما مانع از متلاشی شدن آن نشد. رژیم صهیونیستی هم بیش از 200 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد اما آیا او را در غزه و لبنان پیروز کرد؟


وی گفت: چه کسی بمب اتم را ساخت و چه کسی از آن استفاده کرد؟ آیا ایران هیروشیما را بمباران و امروز در آلمان،‌ ایتالیا و بلژیک بمب اتم انبار کرده‌ است؟ جالب است کسانی که بمب ساخته و از آن استفاده کردند امروز مدعی ملت ایران شده‌اند.

وی گفت: متاسفانه امروز کسانی دنیا را اداره می‌کنند که مبنای مدیریت آنها ظالمانه است و این مدل دیگر جوابگو نیست.


هر دستی که برای ضربه زدن دراز شود، از بازو قطع خواهد شد
احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره مواضع رییس‌جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ائتلافی از کشورها تشکیل شده که می‌تواند حمله‌ای انجام دهند از ساخت موشک‌های دوربرد ایران جلوگیری کنند، اظهار داشت: آیا واقعاً دنیا جنگلی است که رییس‌جمهور فرانسه تصور می کند رییس آن جنگل است؟ وی به چه حقی باید چنین حرفی را مطرح کند و چه کسی حق چنین موضع‌گیری‌های را درباره دیگران به او داده است؟ البته ملت ایران چنین ادعاهایی را از موضع استیصال و ضعف ارزیابی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: البته می‌دانیم عده‌ای که در برابر منطق و فرهنگ ملت ایران حرفی برای گفتن ندارند، آرزو دارند به ایران حمله کنند این عده همان استعمارگران و برده‌داران سابق هستند اما همه می‌دانند هر دستی که برای ضربه زدن به ایران دراز شود، از بازو قطع خواهد شد.


دیگر جهان مانند جنگل اداره نمی شود
احمدی‌نژاد گفت: کشورهای غربی هیچ ضابطه‌ای ندارند و می‌خواهند دنیا را مانند جنگل و با تهدید،جنگ و وحشی‌گری اداره کنند در حالی که شرایط تغییر کرده و باید جهان را بر مبنای فکر، فرهنگ،‌ دوستی و انسانیت اداره کرد.


وی در پاسخ به اینکه مواضع ایران در خصوص ادعای کسانی که ایران را به عنوان محور شرارت و حامی تروریسم بین‌المللی معرفی کردند، چیست؟ اظهار داشت: باید سوال کرد که رییس‌جمهوری که چنین حرفی را مطرح کرد اکنون در چه شرایطی قرار دارد آیا وی منفورترین شخص تاریخ نیست؟ معتقدیم که ملت‌ها چنین نظری نسبت به ایران ندارند و برخی سیاستمداران غربی این گونه ادعاها را مطرح می‌کنند اما این جسارت را ندارند که در گفت وگوی آزاد آن را به بحث بگذارند تا ملت‌ها بر اساس اسنادی که در این گفت گوها ارائه می‌شود بدانند که چه کسی حامی واقعی تروریسم است.


احمدی‌نژاد با طرح این سوال که آیا اشغال عراق و افغانستان و کشته شدن بیش از یک میلیون در آنجا، حمله به غزه و لبنان و اشغال ویتنام و کره و برخی دیگر از کشورهای جهان از سوی ایران صورت گرفته است یا آمریکا و برخی از کشورهای غربی گفت: پاسخ این سوال ها برای همه ملت ها روشن است و همه می داند که چه کسانی بانی و حامی تروریسم بین المللی و سازمان یافته هستند.

وی با اشاره به بحران اقتصادی موجود در اروپا با بیان اینکه آیا مشکل بحران اقتصادی اروپا، ایران است؟ گفت: چه کسی این بحران را ایجاد کرده، مردم اروپا که هیچ نقشی در آن ندارند چرا باید هزینه‌های این بحران را بپرازند؟ مشکل اصلی شیوه و مدل مدیریت‌هاست که امروز ضرورت دارد که تغییر کند.


اسرائیل، هولوکاست، فروپاشی
احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه پرتغالی آر تی پی مبنی بر اینکه که چند روز قبل از سوی شما مطرح شد که جایی برای رژیم صهیونیستی در خاورمیانه وجود ندارد آیا هنوز هم معتقدید که این رژیم باید نابود شود، اظهار داشت: بر این باوریم که اشغال‌گری، آدم‌کشی، تجاوز و ترور باید از بین برود و رژیم صهیونیستی برای این کار تشکیل شده‌ است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در زمینه فلسفه تشکیل رژیم صهیونیستی دو سوال در خصوص هولوکاست که بهانه تشکیل این رژیم بود مطرح کردیم اینکه اگر هولوکاست واقع شده در کجا بوده است اگر صحت داشته باشد در اروپا رخ داده است سوال این است که چرا هزینه آن باید در فلسطین داده شود. و سوال دوم اینکه اگر یک حادثه تاریخی است چرا اجازه نمی‌دهند گروه‌های مستقل درباره آن تحقیق کنند بدیهی است که یک بازی سیاسی استعمارگران برای تسلط بر منطقه بوده است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اینکه آیا برای نابودی رژیم صهیونیستی اقدام عملی انجام صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: هیچ‌گونه اقدامی لازم نیست چرا که دوره منطق صهیونیست تمام شده است و هیچ ملتی در منطقه حاضر نیست با آنها رابطه دوستانه داشته باشد. دولت‌هایی هم که با آنها رابطه دارند منفور ملت‌های خود هستند. دوره صهیونیستم مثل دوره استعمار و برده‌داری به پایان رسیده و مانند هژمونی آمریکا در حال فرو ریختن است آنها امروز دچار تناقض درونی هستند و این مسأله موجب از هم پاشیده شدن شان خواهد شد.


دوست ندارم کسی کشته شود
احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره اعدام از طریق سنگسار گفت: آیا فکر می‌کنید شیوه کشتن در کشته شدن شخص فرقی دارد؟ البته این یک سوال حقوقی است که می‌توانید با دعوت از حقوقدانها آن را به بحث بگذارید اما بنده به عنوان احمدی‌نژاد دوست ندارم که هیچ کس کشته شود و دوست دارم همه زندگی آزاد و بانشاط داشته باشند.