جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


هفتاد درصد مصوبه های دولت اجرایی نشده است

Posted: 05 Sep 2011 09:21 AM PDT

جرس: حدود 70 درصد مصوبه های استانی دولت احمدی نژاد اجرایی نشده است.

 

در حالی که شنیده می‌شود دیوان محاسبات گزارش مفصلی از اجرایی نشدن بخش وسیعی از وعده‌های دولت نهم و دهم به مجلس داده، این گزارش همچنان منتشر نشده باقی مانده است.

محمدرضا باهنر، نایب‌رییس مجلس در گفت‌وگو با «اعتماد» دلیل عدم انتشار این گزارش را توجه دیوان محاسبات به ابعاد منفی سفرهای استانی عنوان و تاکید می کند: چون دیوان محاسبات تنها اجرا نشدن پروژه‌ها و طرح‌های مصوب سفرهای استانی را گزارش داده، صلاح نبود آن را رسانه‌یی کنیم.

اعتماد نوشته است: این گزارش تقریبا یک سال پیش آماده و به هیات رییسه مجلس داده شد اما در اختیار نمایندگان قرار نگرفته و تنها طبق روال قانونی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یک نسخه از آن را دارد؛ به همین دلیل هم نمایندگان به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار رسانه‌یی شدن آن هستند. آنان معتقدند اگر این اتفاق بیفتد و مشخص شود که حدود 70درصد مصوبه‌های استانی اجرا نشده، شاید بتوان سفرهای استانی دور چهارم را لغو کرد.

 باهنر، نایب‌رییس مجلس به «اعتماد» می‌گوید: «نمایندگان از هیچ راه قانونی نمی‌توانند دولت احمدی‌نژاد را ملزم کنند تا دور چهارم سفرهای استانی‌‌اش را لغو کند چرا که این موضوع از اختیارات رییس جمهور است و به استناد نزدیکی به انتخابات نمی‌توان به دولت تهمت زد که می‌خواهد استفاده ابزاری از این سفرها کند». او می‌گوید: «این اصلاح‌طلب‌ها بودند که سال 88 چنین اتهامی به دولت احمدی‌نژاد زدند و اصولگرایان نباید آن را تکرار کنند».
 

شهروند امروز بار دیگر توقیف شد

Posted: 05 Sep 2011 08:56 AM PDT

جرس: نشریه «شهروند امروز» بار دیگر با تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف و به دادگاه معرفی شد.

 


به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه امروز خود (14 شهریور) نشریه «شهروند امروز» را به دلیل انتشار مطالبی خارج از حدود مقرر در ماده 6 قانون مطبوعات توقیف و به دادگاه معرفی کرد.

 

ماده ۶ قانون مطبوعات تصریح کرده است: «افترا به‌ مقامات‌، نهادها، ارگان‌ها و هر یک‌ از افراد کشور و توهین‌ به‌ اشخاص‌ حقیقی‌ و حقوقی‌ که‌ حرمت‌ شرعی‌ دارند، اگرچه‌ از طریق‌ انتشار عکس‌ یا کاریکاتور باشد.»

مشخص نیست دلیل اصلی توقیف شهروند امروز چیست؛ برخی از رسانه ها دلیل اصلی توقیف این نشریه را مصاحبه با داماد امام موسی صدر می دانند که طی آن وی تاکید کرده بود، جلال الدین فارسی از دلیل و چگونگی ربودن امام موسی صدر مطلع است. کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، این توقیف را  با طرح روی جلد این هفته نامه در چند هفته‌ پیش  مرتبط دانسته است.

 

هفته نامه شهروند امروز، چند هفته پیش مونتاژ عکسی از محمود احمدی‌نژاد را، همراه با برخی از اعضای دولت او در لباس‌های دوره صفویه روی جلد خود منتشر کرد. شهروند امروز در مطلبی با عنوان «عاقبت حمد محمود» همراه با تصویر مزبور نوشت: «محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته حجت را بر همگان تمام کرد. شش سال پس از آن سفر معروف به نیویورک و بازخوانی ماجرای هاله نور، او نسب دولت خود را به شاه اسماعیل صفوی نسبت داد و ذکر خیری از شاه صفی‌الدین اردبیلی به میان آورد که او نیز هاله نوری در رویا بر سر خود دیده بود.»

پس از انتشار این شماره شهروند امروز، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضایی گفت:«از دادستانی تهران خواسته‌ام مطلب اهانت‌آمیز به رئیس‌جمهور در نشریه شهروند امروز را پی‌گیری کند.»

روزنامه ایران،ارگان دولت نیزخواهان برخورد قضایی با شهروند امروز شده بود. ایران نوشته بود: « شهروندامروز، متعلق به جریان‌های تندروی اصلاح‌طلب، که اعضای هیأت تحریریه آن در فتنه سال ۸۸ نیز نقش داشتند، در طرح روی جلد شماره اخیر خود، کاریکاتوری موهن از رئیس جمهور و اطرافیان وی چاپ کرده است… اکنون افکار عمومی و بخش عمده‌ای از ملت ایران که به منتخب قانونی‌شان توهین شده، منتظر واکنش دستگاه قضایی به این موضوع هستند.»

 

هفته نامه شهروند امروز ازجمله نشریات جذاب و پرمخاطبی بود که از منظراصلاح‌طلبانه و انتقادی وقایع را مورد بررسی قرار می داد . این نشریه از اسفند ۱۳۸۵ تا آبان ۱۳۸۷ به سردبیری محمد قوچانی منتشر می‌شد. اما هیأت نظارت بر مطبوعات درتاریخ ۱۵ آبان سال ۱۳۸۷ این هفته‌نامه را به دلیل غیرواقعی جلوه دادن برخی اقدامات دولت محمود احمدی نژاد توقیف کرد.

شهروند امروز از تاریخ ۱۱ تیرماه سال جاری بار دیگر فعالیت خود را ازسر گرفت و با گذشت کمتر از سه ماه، بار دیگر توقیف شد. در این دوره، سردبیری شهروند امروز با محمدرضا خجسته ‌رحیمی بود.


مضمون مطالب شهروند به قدر لازم واجد تفاوت و حساسیت برانگیز بود که بسیاری از ناظران سیاسی و مطبوعاتی توقیف محتمل آن را در فضای سیاسی کنونی ایران محتمل ارزیابی می کردند.

 

 


 

 

 



 

افروغ: باید از مردم و نخبگان عذرخواهی شود

Posted: 05 Sep 2011 05:37 AM PDT

 جرس: عماد افروغ معتقد است که برای حضور دوباره نخبگان در عرصه سیاسی کشور و بویژه کاندیداتوری انتخابات مجلس باید از آن​ها دلجویی شود.


به گفته وی، قرائن نشان می​دهد که ما در انتخابات حضور نخبگی و مردمی پررنگی به خاطر مسائلی که اتفاق افتاده نخواهیم داشت. مگر اینکه بخواهیم بگوییم هیچ مساله ای نبوده و اگر هم بوده نباید درباره آن حرفی بزنیم! من معتقدم که به خاطر اتفاقاتی که افتاده، سلب اعتماد عمومی رخ داده و حوادثی قبل، حین و بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم رخ داده که باید مرمت شود. مثلا تهمت​ها و افتراهایی زده شده که نه سندی برای اثبات آن ارائه شده و نه عذرخواهی صورت گرفته است.

به گزارش خبر آنلاین، افروغ، عطف به این قرائن اینچنین قضاوت کرد که «نباید شاهد تحول عمده​ای در مجلس بعد باشیم» و افزود: چون این تحول عمده، به عرضه نخبگی برمی​گردد که وقتی نخبه​ای خودش را عرضه نمی کند؛ انتخاب محدود به یکسری افراد و اشخاص خاص می​شود. موضوع بعد هم به حضور مردم بر می​گردد. اما باید در وهله اول عرضه​ای از سوی نخبگان صورت بگیرد و بعد منتظر حضور مردم باشیم. اما اگر اتفاقاتی رخ دهد و سعه صدری دیده شود، در تایید صلاحیت​ها وسعت نظر لحاظ شود و عذرخواهی​هایی صورت بگیرد و قوه قضاییه با این بداخلاقی​ها و بی اخلاقی​ها مستقل و مقتدرانه برخورد کند و هر از چندگاهی برای تسلی خاطر شعار ندهد و واقعا عمل کند، می توان امیدوار بود که اتفاقی بیفتد.

پس از آزادی و تخفیف مجازات برخی محکومان سیاسی در روزهای اخیر، افروغ با استقبال از این اقدام، گفت: در این منازعات و درگیری‌هایی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاد، تا حدودی چهره رحمت‌آمیز نظام تحت‌الشعاع وجه و چهره قهرآمیز آن قرار گرفته شد و متاسفانه اختلافات گذشته گروه‌های سیاسی و تفسیرهای غلط از اتفاقاتی که در کشور رخ داد، بر این غلبه افزود. عفو تعدادی از زندانیان سیاسی مبارک و مثبت است و این اقدام گامی مثبت در ارتقای اعتماد عمومی و هم به نمایش گذاشتن چهره محبت‌آمیز و توام با رحمت و رافت نظام است.

عماد افروغ این اقدام را در راستای تحکیم پایه‌های مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی و ارتقای اعتماد عمومی تفسیر می کند و می گوید یقین دارم تمام گروه‌ها پیام لازم را از این عفو و آزادی‌ها استنباط خواهند کرد و می‌کوشند در نوع تفسیر و نگاه‌شان از اتفاقات و نحوه مواجهه با یکدیگر تجدیدنظر کنند. من این اقدام مبارک را در راستای تقویت وحدت و جنبه رحمت معنی می‌کنم.

وی  گفت که اگرچه زمینه حضور نخبگان در عرصه فعالیت​های سیاسی بویژه کاندیداتوری برای انتخابات مجلس چندان امیدبخش نبود اما با اقدامات مبارک اخیر بارقه​ امیدی دیده می​شود و باید منتظر روزها و اقدامات آتی بود.

مقام دولتی: آمار اعلام شده توسط سپاه، غلط و غیرقابل استناد است

Posted: 05 Sep 2011 04:27 AM PDT

جـــرس: در واکنش به اظهارات یکی از مقامات اطلاعاتی سپاه که طبق تحقیقات ارتش سایبری سپاه گفته بود "میان بازدید کنندگان از سایت‌های غیراخلاقی در بین ۱۸۲ کشور جهان، تهران از ایران مقام نخست و شیراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده"، یک مقام مسئول دولتی مدعی شد "این آمار اعلام شده توسط سپاه، غلط و غیرقابل استناد است و آنچه كه بیشتر درباره ارتش سایبری سپاه شنیده می‌شود مربوط به رسانه‌های خارجی و ضد‌انقلاب است."


هفته گذشته ابراهیم بیانی، معاون اطلاعات سپاه استان فارس، ضمن بیان اینکه "بر اساس تحقیقات ارتش سایبری سپاه در زمینه مراجعه کاربران ایرانی به سایت‌های غیراخلاقی، شیراز رتبه ششم کشور را دارد"، گفته بود "این آمار استان‌های تهران، یزد و اصفهان در رده‌های نخست تا سوم قرار دارند و بر اساس آمار دیگری در زمینه استفاده کاربران اینترنت از سایت‌های غیراخلاقی در بین ۱۸۲ کشور جهان، تهران از ایران مقام نخست و شیراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است."


به گزارش فارس، در واکنش به این اظهارات، معاون مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: آماری كه از سوی این فرد مستند به تحقیقات مركزی به نام "ارتش سایبری سپاه" منتشر شده، غلط و غیرقابل استناد است.

وی ادامه داد: آنچه كه بیشتر درباره ارتش سایبری سپاه شنیده می‌شود مربوط به رسانه‌های خارجی و ضد‌انقلاب است.

این مقام دولتی افزود: با توجه به ابهامات درخصوص وجود نهادی به نام "ارتش سایبری سپاه" لذا تحقیقات و آماری هم كه به چنین نهادی نسبت داده می‌شود، اساسا مخدوش است و آماری كه در اظهارات اخیر ادعا شده به هیچ وجه با واقعیت‌های جامعه ایرانی و كاربران فضای مجازی در ایران منطبق نیست و ارائه چنین آمار ناصحیحی از سوی برخی، تأمل‌برانگیز است.

وی متذكر شد: تاكنون در كشور آمار رسمی درباره میزان مراجعه كاربران ایرانی به سایت‌های غیراخلاقی منتشر نشده و هیچ مرجع رسمی نیز آماری در این خصوص ارائه نكرده است به ویژه اینكه آمار ارائه شده به تفكیك شهر یا استان نیز باشد.

 
ارائه آمار از سوی مراجع رسمی
صرامی هرگونه اظهارنظر درباره آمار مراجعه كاربران ایرانی به سایت‌های اینترنتی را تنها از سوی مراجع رسمی متولی این امر از جمله وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و یا مراكز آمار رسمی مانند مركز آمار ایران معتبر دانست و گفت: تاكنون منابع رسمی كه بتوانند چنین آماری را ارائه كنند، هیچ یك از آمار ارائه شده اخیر را تأیید نكرده‌اند.
از سوی دیگر باید توجه داشت كه حتی هیچ یك از پایگاه‌هایی شناخته شده جهانی كه حوزه اصلی فعالیت آنها در زمینه ارائه میزان مراجعه كاربران اینترنتی به سایت‌های مختلف است نیز چنین آماری را درباه كاربران ایرانی تایید نكرده‌اند و این در حالی است كه این پایگاه‌های اینترنتی متعلق به خود غربی‌ها بوده و حتی آمار نزدیك به آمار ادعایی نیز از سوی این پایگاه‌های مشهور جهانی ارائه نشده است.

این عضو دولت از عمق باورهای دینی و اعتقادی مردم ایران سخن گفته و ضمن حمله مجدد به آمار اعلام شده از سوی سپاه تاکید کرد "آنچه كه امروز در رابطه با جامعه ایرانی واقعیت دارد به هیچ عنوان با آمار مخدوش ارائه شده اخیر تطبیق ندارد."


مراقب جنگ نرم دشمنان و سوء‌استفاده آنان باشیم
معاون مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد افرود: البته هیچ فردی منكر برخی آسیب‌های اجتماعی جامعه و اثرات و تبعات سوء برخی از رسانه‌های نوین مانند اینترنت و یا ماهواره بر جامعه ایرانی نیست اما این انتظار از دلسوزان نظام می‌رود كه بر اساس آمارها و داده‌های غلط به گونه‌ای اظهارنظر نكنند كه موجبات و زمینه سوء‌استفاده دشمنان نظام را فراهم كنند. در هجمه سنگین جنگ نرم دشمنان برخی اظهارنظرهای نسنجیده بر‌اساس آمار‌های غلط می‌تواند زمینه سوء‌استفاده حداكثری دشمنان را فراهم آورد.



عضو فراکسیون اصلاحات: می گویید موسوی و كروبی فتنه گرند، قانونی محاکمه شان کنید

Posted: 05 Sep 2011 04:08 AM PDT

جــرس: یک عضو فراكسیون اقلیت مجلس با تاکید بر اینکه "تمام امكانات رسانه‌ ای، سیاسی و دولتی در اختیار دولت و اصولگرایان است و اصلاح‌طلبان دارای شرایط برابر نیستند"، گفت "اگر موسوی و كروبی جزو سران فتنه هستند، به عنوان یك نماینده اصلاح‌طلب از قوه قضائیه خواهش می‌كنم این افراد را در یك فضای منطقی و قانونی محاكمه كند و بعد از آن‌كه ‌اعلام كرد این افراد فتنه‌گرند، ما هم فریاد می‌زنیم كه اینها فتنه‌گرند."


به گزارش فارس، سعدالله نصیری قیداری، استاد دانشگاه و نماینده اصلاح طلب زنجان در مجلس هشتم شورای اسلامی، طی گفتگویی با این خبرگزاری، در پاسخ به اینکه "آیا اصلاح‌طلبان را طیفی جدا از فتنه‌گران می‌دانید"، تصریح کرد "كسانی كه اصلاح‌طلبان را با فتنه‌گران یكی می‌دانند، تندروهایی هستند كه در افراطی‌گری و تندروی خود به این مسائل اشاره می‌‌كنند و تاكید هم دارند كه اصلاح‌طلبان هرطوری كه شده وارد انتخابات نشوند. این افراد در واقع مخالف حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات هستند، درحالی كه باید متوجه باشند اقلیت تندرو قیم مردم نیست، بلكه میزان رای ملت و مردم است و میزان تفكر افراطی‌گری نیست."

این عضو فراکسیون اصلاحات افزود "ممكن است در بین اصلاح‌طلبان هم عده قلیلی وجود داشته باشند كه مرتكب اشتباه شده‌اند و این خصلت انسان‌هاست كه گاهی اشتباه می‌كنند ولی در مجموع باید گفت كه اصلاح‌طلبان وفادار به نظام، ولایت فقیه، قانون اساسی و جزء افرادی هستند كه برای این انقلاب هزینه داده‌اند، چه ‌قبل و چه ‌بعد از انقلاب و در ایام جنگ و چه در دوران سازندگی اصلاح‌طلبان یك بال پرواز نظام بودند. در بین اصولگرایان هم اكثریت افراد، همانند باهنر، اصلاح‌طلبان را فتنه‌گر نمی‌دانند و اعتقاد من این است كه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دو بال پرواز نظام هستند و در بین هر دو گروه اقلیت بسیار نادری وجود دارد كه دچار افراط شده‌اند."


حساب ضدانقلاب و مخالفان نظام از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان جداست
نصیری پیرامون اینکه "برخی اعضای اقلیت مجلس معتقدند كه فقط نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس جزو فتنه‌گران نیستند"، گفت "اصلاح‌طلبان جناحی نیستند كه تنها در مجلس هشتم ایجاد شده باشند و یا اینكه بعد از انتخابات ریاست جمهوری بوجود آمده باشند بلكه اصلاح‌طلبان افرادی اصیل و ریشه‌دار هستند، البته جناح اصولگرایی هم همین‌طور است... در مقابل افرادی هستند كه از اول هم وجود داشتند و این افراد، افرادی نیستند كه تازه روییده باشند. این عده در واقع مخالفین نظام و ضد انقلاب هستند كه امروز در چهره منحرفین و ضد‌انقلاب‌ها ظاهر شده‌اند كه حساب این افراد از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان جداست."


وی در پاسخ به این سوال که "موضع فراكسیون اقلیت مجلس نسبت به جریان فتنه چیست"، تصریح کرد "عامل ایجادكننده فتنه جریان انحرافی بود. این جریان انحرافی بود كه تمام سعی خود را به كار گرفت تا یك چیزی به اسم فتنه‌گران برای كشور بتراشند..."


این فعال اصلاح طلب اظهار عقیده کرد "شورای نگهبان چهار نفر را برای ریاست جمهوری تایید كرده بود و مردم هم به خاطر اعتمادی كه به شورای نگهبان دارند، وارد میدان شدند و در نهایت سیزده میلیون نفر به موسوی و اكثریت مردم هم به احمدی‌نژاد و تعدادی دیگر هم به رضایی و كروبی رای دادند... در حین برگزاری انتخابات و قبل و بعد از آن جریان انحرافی تمام سعی خود را بر این گذاشت كه در فضای رقابت كه بعد از انتخابات هم ادامه داشت، حركت‌هایی را انجام دهد تا وضعیت نامناسبی در كشور ایجاد كند و ضربه نامناسبی را به انقلاب و نظام بزند. عامل اصلی ایجادكننده این فضا جریان انحرافی بود كه با تحریك مردم و همچنین تحریك و جری‌ كردن نامزدهای انتخاباتی فضای نامناسبی را در كشور ایجاد كرد و اگر جریان انحرافی كه عمدتا از خارج كشور حمایت می‌شود، این تحریك‌ها را انجام نمی‌داد، امروز ما جریانی به نام جریان فتنه در كشور نداشتیم و بعد از انتخابات فردی كه بیشترین رای را آورده بود، رئیس جمهور می‌شد و عده‌ای هم معترض بودند كه می‌شد‌ آنرا هم مدیریت كرد ولی جریان انحرافی نگذاشت..."


نصیری پیرامون روند حوادث بعد از انتخابات گفت "احمدی‌نژاد برخی سخنان را قبل از انتخابات مطرح كرد و اطرافیان وی كه جریان انحرافی در آنها نفوذ كرده بود، فضایی را ایجاد كردند و این فضای مبهمی كه در اطراف احمدی‌نژاد وجود داشت و چه بسا كه خود وی هم علاقه‌ای به وجود چنین حلقه‌ای در اطراف خود نداشته باشد اما این حلقه‌ها فضایی را ایجاد كردند كه در این فضا در رابطه با مراجع عظام، روحانیت، گذشته انقلابیون مسائلی مطرح شد كه این فضا نظام را مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین كرد. ما باید هوشیار باشیم كه چه در جناح اصلاح‌طلب و چه جناح اصولگرا افرادی با تغییر چهره به اصلاح‌گرایی و اصولگرایی بین دوستان نظام اختلاف ایجاد نكنند. به اعتقاد بنده انسان‌ها جایز‌الخطا هستند و بر این اساس باید بگویم كه هم آقای احمدی‌نژاد از جریان انحرافی ضربه خورد و هم اینكه اصلاح‌طلبان از افرادی كه خود را اطلاح‌طلب می‌دانستند و از این عنوان سوء‌استفاده كردند؛ در مجموع فضا به لجبازی كشیده شد و در نهایت هم شاهد وقوع حوادث بعد از انتخابات بودیم."


تمام امكانات در اختیار دولت و اصولگرایان است
وی در خصوص این ادعا که "اقلیت مجلس از موسوی و كروبی كه به عنوان سران فتنه شناخته می‌شوند، به صورت شفاف اعلام برائت نكرده‌"، ضمن بیان اینکه "ما جریان فتنه را درست تعریف نكرده‌ایم"، تاکید کرد: "تمام امكانات اعم از رسانه‌ها، امكانات سیاسی و دولتی در اختیار دولت و اصولگرایان است و اصلاح‌طلبان دارای شرایط برابر نیستند... ما در مجلس هم در اقلیت هستیم و هر صحبتی كه كه بخواهیم بكنیم، بلافاصله متهم خواهیم شد كه علیه نظام سخن گفته‌ایم و متاسفانه همین فضا باعث شده كه اصلاح‌طلبان مجلس عمدتا سكوت كرده‌اند چراكه به مخالفت با نظام متهم نشوند و دشمن از این فضا سوء‌استفاده نكند. اگر امروز یك نماینده اصلاح‌طلب حرف كوچكی هم بزند، با توجه به اینكه تمام امكانات رسانه‌ای در دست اصولگرایان است، آن فرد متهم به مخالفت با نظام خواهد شد. اگر ما فضا را طوری ایجاد كنیم كه وقتی افراد اشتباه كردند، به راحتی عذرخواهی كنند و برائت خود را از مواضع گذشته اعلام كنند، خیلی از مسائل حل می‌شود. فضای كنونی فضایی نیست كه یك نماینده اصلاح‌طلب بخواهد موضع دقیق خود را اعلام كند چرا‌كه بلافاصله انواع و اقسام تهمت‌ها و حرف و حدیث‌ها به وی خواهند گفت."


قوه قضائیه محاكمه كند
نماینده اصلاح طلب زنجان در پاسخ به اینکه "آیا اقلیت مجلس موسوی و كروبی را به عنوان سران فتنه قبول دارند"، نیز صراحتا گفت "به اعتقاد من نگاه این‌چنینی به مسائل مشكلات را حل نمی‌كند. اگر آقای موسوی و كروبی واقعا فتنه‌گر هستند و جزو سران فتنه محسوب می‌شوند، بنده به عنوان یك نماینده اصلاح‌طلب مجلس و منتخب مردم از قوه قضائیه خواهش می‌كنم این افراد را در یك فضای منطقی و قانونی محاكمه كنند و بعد از آن كه قوه قضائیه اعلام كرد كه این افراد فتنه‌گرند، ما هم فریاد خواهیم زد كه این افراد فتنه‌گر هستند و درست نیست كه ما همین طوری به افراد تهمت بزنیم."


دیدگاه مطهری، كاتوزیان، عباسپور، باهنر و علی لاریجانی
وی در خصوص افرادی چون مطهری، كاتوزیان، عباسپور، باهنر و علی لاریجانی در مجلس گفت "افرادی مانند باهنر، مطهری، كاتوزیان، عباسپور و دوستان دیگری كه اصولگرا هستند‌ و در مجلس فعالیت می‌كنند موافق جوسازی و اتهام‌زنی به اصلاح‌طلبان نیستند. باید افراد را بر اساس عملكرد گذشته ارزیابی كرد چرا‌كه با اتهام زدن مشكلی حل نمی‌شود. مطهری یكی از نمایندگان مجلس است كه سلیقه خاص خود را دارد و اصولگرا هم هست‌ و اتفاقا وی یكی از نمایندگانی است كه در بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مجلس جایگاه قابل اعتمادی دارد و این فضا، فضای خوبی است.این افراد حركت‌های غیرمنصفانه بر علیه اقلیت مجلس و اصلاح طلبان را بر نمی‌تابند و می‌گویند كه عده‌ای تندرو در بین اصولگرایان وجود دارند كه به هر دلیلی می‌خواهند اصلاح‌‌طلبان را از صحنه خارج كنند كه این حرف درستی نیست."

توصیه محسنی اژه ای به آزاد شدگان اخیر: فریب شیطان را نخورید

Posted: 05 Sep 2011 04:50 AM PDT

 جرس: دادستان کل کشور درباره عفوهای اخیر در دستگاه قضایی توضیحاتی داد و بدون اشاره به محدودیتهایی که حکومت برای معترضان ایجاد کرده است از مردم خواست به آنها اجازه بدهند  به زندگی عادی برگردند و توصیه کرد که آنان فریب شیطان را نخورند. 


 به گفته سخنگوی قوه قضائیه، کسی به خاطر آب بازی تعقیب نمی شود. اما چنانچه تحت عنوان آب بازی، کارهای خلاف شرع یا عفت و نظم عمومی مرتکب شوند، بدیهی است جامعه اسلامی ما اجازه نمی دهد."

به گزارش خبرآنلاین غلامحسین محسنی اژه ای در این رابطه با بازداشتهای اخیر جوانان به بهانه آب بازی ادامه داد: " کارهای خلاف شرع، اخلاق و نظم عمومی آن هم در ملاء عام، قابل تعقیب استو به خصوص زمانی که مشخص شود که این حرکتها یک پشتوانه بیرونی و هدایتگر خارجی دارد. ببینید کدام رسانه ها دارند این مسئله را تبلیغ می کنند."

وی درباره آب بازیهای اخیر در پارکهای تهران و سایر استانهای کشور گفت: "این جریان، آب پاشی نیست، این جریان، از بیرون هدایت می شود، برخی از افرادی که دستگیر شدند، می گویند گول خوردیم و نمی دانستیم. برخی نیز می گویند با فراخوان فلان جریان ضد انقلاب آمدیم بیرون. وظیفه نیروی انتظامی این است که برخورد کند. اگر افرادی گول خورده باشند، تکرار نمی کنند و اگر سازمان یافته باشد، دستگاه قضایی برخورد می کند. در دادستانی کل کشور نیز پرونده های موردی تشکیل نمی شود، ولی در دادسراها، قابل تعقیب است."

 دادستان کل کشور در این باره گفت: "اگر کسی علیه مال و جان و عرض و ناموس و امنیت مردم مرتکب جرم شود، مجازات می شود که این مجازات در پاره ای از موارد، بسیار سنگین است، همان همین اسلام می گوید اگر فرد مجرم توبه کرد و از مسیر غلط بازگشت و عمل صالح انجام داد، در مقام تدارک مافات برآمد، مشمول رحمت الهی قرار می گیرد و از ناحیه دین، دست او به گرمی فشرده می شود و در آغوش گرفته می شود."

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: "در قوانین ما نیز پیش بینی شده اگر مجرمان قبل از تعقیب، در محکمه حاضر شوند و توبه بکنند، در برخی موارد جرم او قابل مجازات نیست. اگر چنانچه تعقیب شدند، در محکمه حاضر شدند و در اثناء رسیدگی توبه و اظهار پشیمانی کردند و سعی در همکاری با مقامات انتظامی، امنیتی و دستگاه قضایی داشتند، قانون اجازه می دهد در زمان صدور حکم، ارفاقات بسیار زیادی برای این قبیل مجرمان قائل شود."


به گفته اژه ای: "در برخی از موارد، قاضی می تواند زندان بدهد و در برخی از موارد، این مجازات را تعلیق کند و یا تخفیف بدهد. در مواد متعدد از قوانین مجازات، از جمله قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و کلاهبرداری و مجازات قاچاقچیان مواد مخدر، به قاضی اجازه می دهد درخواست عفو یا تخفیف مجازات بدهد."

وی با تاکید به اینکه این افراد آزاد شده باید به زندگی عادی برگردند، گفت: "از همینجا تقاضا می کنم کسانی که مشمول عفو قرار گرفته اند، مراقبت باشند که شیطان و شیطان صفتان سراغشان می آیند. از خانواده ها هم می خواهیم آنها نیز همکاری کنند تا افراد عفو شده، فریب شیطان را نخورند. به مردم نیز توصیه می کنیم اگر کسی مرتکب جرم شد و زندان هم رفت، برای همیشه او را به نگاه مجرم، ننگریم. نگاه ما، نگاه اسلام و قانون باشد، باید به او میدان داده شود تا در جامعه حضور یابد. نباید اجازه ادامه تحصیل، کار و زندگی را از او بگیریم. بگذاریم آنها نیز به زندگی برگردند."


اژه ای درباره تغییر در آئین نامه های عفو گفت: "در سال 89 بر اثر درخواست مسئولین، مردم و ارزیابی قوه قضائیه، برخی از مواد آئین نامه زندانها و آئین نامه عفو تغییر کرد. در این تغییر پیش بینی شده آزادیهای مشروط، عفو و سایر اقدامات تخفیفی با کارشناسی و مراقبت از افراد در زمان تحمل حبس صورت گیرد. بر اساس این کارشناسیها، امتیازاتی به افراد تعلق می گیرد و این کار نیز در دست اقدام است."

سخنگوی دستگاه قضا در پایان توضیح خود گفت: "قوه قضائیه در برخورد با مجرمان خطرناک، قصد کوتاه آمدن ندارد. با جدیت تمام با آنها برخورد می کنیم. کسانی که مرتکب جرایم سنگین می شوند، خارج از نوبت، رسیدگی می شود."
 

محسنی اژه ای درباره اظهارات رحیمی گفت: "اظهار تاسف می کنم چنین حرفی گفته می شود که دستگاه قضایی یا مجلس در برخورد با مفاسد همکاری نکرده باشد."

دادستان کل کشور در ادامه پاسخ خود به فشارهایی که به قوه قضائیه وارد می شود، اشاره کرد: "یکی از دلایل فشارهایی که بر دستگاه قضایی وارد می شود به خاطر برخورد با مفسدان اقتصادی در رده های بالا و صاحبان قدرت است."

وی گفت: "فشار وارد شده بر دستگاه قضایی را می بینید چون که به مفسدین رده قدرت و رده بالا برخورد می کند. اگر دولت محترم و معاون اول آماری می دهند، به کمک چه دستگاهی شده؟ مگر با حکم قضایی نبوده؟"

سخنگوی قضاییه درباره عدم همکاری این دستگاه با "یک فرد" مشخص نیز اظهار نظر کرد: " البته ما با برخی از افراد و به طور مشخص یک فرد به دلایل مشخص، همکاری نکرده ایم که دلایل خاص خود را دارد."
 

 

زندان جای شکستن زنان و مردان با ایمان نیست

Posted: 05 Sep 2011 04:01 AM PDT

جرس: حسین زمان در یادداشتی با اشاره به دیدارش با سیدمصطفی تاج زاده به روحیه بالا و عزم راسخ این فعال سیاسی پرداخته و تاکید کرده که زندان جای شکستن زنان و مردان با ایمان نیست.



به گزارش جرس، وی در این یادداشت نوشته است: جمعه یازدهم شهریور توفیقی پیدا کردم تا به همراه خانواده به دیدار سید مصطفی تاجزاده ، دوست عزیزم بروم . شب خوب و زیبایی بود ، مضافا اینکه حضور جناب آقای نوری زاد و دیگر دوستان نیز باعث آرامش خاطر همه حضار گردیده بود .
صحبت های گرم و شیرین عزیزان لذت حضور در آن جمع را بسیار افزوده بود و دلهایمان نمی خواست تا این لحظات خوش سپری شود . نکته بسیار حائز اهمیت و قابل ذکر برای دوستان روحیه بسیار بسیار قوی یاران زندان کشیده بویژه سید مصطفی تاجزاده بود . وقتی با شور و حرارت از خاطراتشان در زندان می گفتند ، به صراحت می توانستیم افتخار و سربلندی را در تمامی وجودشان مشاهده کنیم . آنچنان از فرصت خودسازی پیش آمده در زندان می گفتند که انسان حسرت می خورد. به نظر می رسد زندان با همه بدی ها ، رنج ها ، مشقات و دلتنگی هایش بویژه برای خانواده های زندانیان ، برای زنان و مردان با ایمان و استوار همچون نسرین ستوده ، سید مصطفی تاجزاده و نوری زاد و .... تبدیل به فرصتی طلایی شده تا عزمشان را جزم تر و اراده شان را محکم تر کنند و بوضوح مشخص است که زندان جای شکستن زنان و مردان با ایمان نیست و این انسان های پولادین را آبدیده تر می کند . البته این توفیقی است که نصیب ایشان شده و به برکت وجود با شرف و غیرتمند خودشان به این درجه از رشد رسیده اند و دیدن این انسانهای فرهیخته و خود ساخته و مشاهده این همه صبوری و صلابت و استواری ، بار سنگین مسئولیت دفاع از حقوق انسانها را از دوش ما بر نمیدارد .

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری: در انتخابات‌ پیشین شاهد دخالت اعضای شورای نگهبان بوده‌ایم

Posted: 05 Sep 2011 02:57 AM PDT

جــرس: درحالیکه کماکان نهادهای نظامی – امنیتی، به همراه شخصیت ها و نهادهای فراقانونی، در روند و نتایج انتخابات دخالت و تاثیر گذاری خود را حفظ می کنند، یک عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اذعان به این نکته "در انتخابات‌های پیشین شاهد دخالت برخی اعضای شاخص نهادهای نظارتی همچون شورای نگهبان در جریان رقابت انتخابات بوده‌ایم که زمینه ساز به وجود آمدن چالش امنیتی شد"، اظهار داشت "نهاد‌های اجرایی و نظارتی با عدم دخالت در جریان برگزاری انتخابات و برقراری فضای مساوات و عدالت و پرهیز از جانب داری‌های شخصی و گروهی مانع از بروز چالش امنیتی شوند."


به گزارش فرارو، سید ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، ضمن اشاره به سخنان اخیر رهبری مبنی بر اینکه "مسئله انتخابات نباید به چالش امنیتی تبدیل شود"، اظهار عقیده کرد "آنچه که مسلم است سخنان رهبری ناظر به این نکته مهم است که رقابت‌های انتخاباتی باید بر محور قانون و اخلاق صورت گیرد و اگر یک رقابت قانونمند در بین احزاب و گروه‌های سیاسی وجود داشته باشد نه تنها تهدیدی برای امنیت به وجود نمی‌آید بلکه یک فضای انتخاباتی و رقابتی حاکم خواهد شد."


وی با تاکید بر اینکه نباید به امنیت ملی در خلال برگزاری انتخابات کمترین خدشه‌ای وارد شود گفت: طبیعی است که همه طیف‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی باید به طور مستقیم وغیر مستقیم در حفظ امنیت ملی بکوشند و اجازه ندهند که کوچک‌ترین خدشه‌ای به آن وارد شود.


این فعال اصولگرا، بدون اشاره به رخدادهایی که ناشی از مداخلۀ نظامیون و نهادهای فراقانونی در روند و نتایج انتخابات مجلس هشتم و انتخابات ریاست جمهوری دهم بود، مدعی شد: در دوره‌های پیشین انتخابات شاهد بوده‌ایم که برخی تندروهای حاکم، برای از میدان به در کردن رقیب متوسل به شیوه‌های شدند که با امنیت ملی در تعارض بوده است و به نوعی فراموش کردند که در چه جایگاهی قرار دارند و باید مدافع اجرای قانون باشند.


عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه گفت: طبیعی است که اگر رقابت همراه با اخلاق در جریان انتخابات حاکم شود و افراد و گروه‌های سیاسی از جایگاه و موقعیتی که در آن قرار دارند هیچ گونه سوء استفاده‌ای نکنند خدشه‌ای به امنیت ملی وارد نمی‌شود و بر این اساس همه فعالان سیاسی که بنای ورود به عرصه انتخابات مجلس دارند از هم اکنون در تدارک تدوین منشور و یا مرام نامه‌ای باشند که بر اساس آن رقابت سالمی را در پیش بگیرند و متعهد شوند که از جایگاه حقوقی و قانونی خود سوء استفاده نکنند تا به امنیت ملی ضربه‌ای وارد نشود.


دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در خاتمه گفت: متاسفانه در انتخابات‌های پیشین شاهد دخالت برخی اعضای شاخص نهادهای نظارتی همچون شورای نگهبان در جریان رقابت انتخابات بوده‌ایم که زمینه ساز به وجود آمدن چالش امنیتی شد که امیدواریم در این دوره از انتخابات با درس آموزی از گذشته مانع از هر اقدام چالش برانگیزی شوند.


گفتنی است در جریان انتخابات مجلسین هفتم و هشتم، همچنین انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم، دخالت نظامیون و محافل امنیتی، همچنین اظهارات و دخالت های برخی اعضای شورای نگهبان و نهادهای ارشد حکومتی، روند و نتایج انتخابات را، به سمتِ دلخواه جریان خاص پیش برد.

سپاه: اعلام آتش بس از سوی پژاک، مفهومی ندارد

Posted: 05 Sep 2011 01:54 AM PDT

جــرس: همزمان و حملات توپخانه ای سپاه پاسداران به مواضع گروه کرد پژاک و در پی اعلام آتش بس این گروه مسلح و تاکید آن بر اولویت "مبارزات دموکراتیک"، سخنگوی سپاه پاسداران در عملیات شمال غرب، با اشاره به این درخواست گفت: در حال حاضر اعلام آتش بس مفهومی ندارد.


به گزارش فارس، سرهنگ پاسدار حمید احمدی سخنگوی سپاه در عملیات شمالغرب گفت: بر اثر آتش سنگین سپاه بر روی این گروه، آنها درخواست آتش بس كرده‌اند اما تاكنون تصمیمی از سوی ایران در این خصوص گرفته نشده است.


سخنگوی سپاه در عملیات شمالغرب كشور افزود: اعلام آتش بس با پژاك مفهومی ندارد و خواسته ما این است كه آنها ابتدا مرزهای ما را ترك كنند تا بعدا اگر صحبتی لازم است، صورت بگیرد.


وی بیانیه منتشر شده از سوی پژاک مبنی بر درخواست آتش‌بس را "ناقص و غیر واضح" خواند و گفت البته حكومت اقلیم كردستان اعلام كرده است كه آنها امروز طی كنفرانس مطبوعاتی اعلام می‌كنند كه نیروهایشان را خارج خواهند كرد كه در این صورت شاید پاسخی به آنها داده شود و راه صحبت باز شود اما تاكنون سپاه به هیچ وجه به این درخواست آنها پاسخ نداده است.


میزان تلفات پژاک
احمدی در پایان در خصوص میزان تلفات پژاك گفت: میزان تلفات پژاك بسیار سنگین بوده ولی از آنجایی كه توپخانه های ما عقبه آنها را هدف قرار داده، اجساد آنها در دست ما نیست كه دقیقا این میزان را اعلام كنیم منتهی بر اساس گزارش های رسیده، آنها تا ظهر روز گذشته بیش از چهل مجروح و سی كشته داشته‌اند .


تلفات سپاه از منظر پژاک

منابع خبری کُرد دو روز پیش گزارش داده بودند که در جریان درگیری های مجدد میان سپاه پاسداران و اعضای پژاک در کوهستان های مرز اقلیم کردستان، گروهی از دو طرف کشته شدند، که خبرگزاری فرات اعلام کرده است پاسدار، رنجبرزاده فرمانده سپاه شهرستان سردشت نیز در میان کشته شدگان است.

خبرگزاری فرات روز شنبه سوم سپتامبر- دوازدهم شهریور ماه گزارش داده بود که در پی حملۀ مجدد سپاه پاسداران به کوهستانهای قندیل و بروز درگیری میان آنها و اعضای پژاک، گروه زیادی کشته شدند.

 
اعلام آتش بس
به دنبال آغاز دور جدید حملات سپاه پاسداران به پژاک، این سازمان با صدور بیانیه ای اعلام آتش بس یک طرفه کرده و آورده بود "در این مرحله جهت توقف جنگ، برخی از جناحها و شخصیت های دوست در بین ما و دولت ایران میانجگری نموده و به ایفای نقش پرداختند. ما نیز هم بر مبنای مطالبه این جناحها و هم بر مبنای باورمندیمان بر راهکار دموکراتیک و صلحجویانه، تصمیم به اعلام مرحله آتش بس گرفتیم. بر این مبنا اگر دولت ایران این تصمیم ما را قبول نموده و اعلام آتش بس نماید و آن را مبنا قرار دهد؛ این تصمیم ما از ظهر پنجم سپتامبر به اجرا درخواهد آمد. در وضعیت برعکس آن در مقابل هر گونه رخداد آتیه، جمهوری اسلامی مسئول خواهد بود. امیدواریم که این تصمیم مان در خدمت صلح و ثبات و حل دموکراتیک مسائل باشد.
رویدادهای اخیر در خاورمیانه و جنگ و درگیریهای بوقوع پیوسته، بار دیگر این موضوع را اثبات نموده که جنگ و درگیری مسائل را حادتر و این راهکار استعداد خلق حل مسائل را ندارد. تنها راهکاری که از توانایی حل مسائل برخوردار است، راهکار دموکراتیک و صلحجویانه متکی بر دینامیزم داخلی است. بر این باوریم که مداخلات خارجی مسائل را چاره یابی نکرده، بلعکس موجب تعمیق مسائل و مشکلات خواهد شد. امیدواریم که دولت ایران نیز راهکار صلح جویانه و دموکراتیک را جهت حل مسئله کرد انتخاب نماید."

غرویان از احتمال سوء استفاده مقامات اجرایی در انتخابات خبر داد

Posted: 05 Sep 2011 01:36 AM PDT

جـــرس: همزمان با اظهارات برخی چهره های جریان اصولگرا مبنی بر همگامی جریان انحرافی و جبهه پایداری، یک فعال حوزه و عضو هیئت علمی «جامعة المصطفی» گفت: "شورای نگهبان باید مانع اعمال نفوذ جریان انحرافی شود."


هفته گذشته رضا حسینی قطب آبادی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در خصوص "مستنداتش پیرامون ارتباط جریان انحرافی و جبهه پایداری" در شرایطی که مصباح یزدی رهبری معنوی این جریان است، گفته بود: "جریان انحرافی بعد از افشا شدن ماهیتش برای آنکه افکار عمومی را از اقدامات خود منحرف کند، جبهه پایداری را طراحی کرد. البته ممکن است برخی که به این جریان پیوسته باشند از پشت پرده آن بی خبر باشند، اما جبهه پایداری برای محفوظ نگاه داشتن مشایی و جریان انحرافی به وجود آمده تا افکار عمومی را متوجه خود کند تا آنها کار خود را برای کسب کرسی های مجلس و تغییر قانون اساسی دنبال کنند و شواهد زیادی درباره فعالیت جریان انحرافی در شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد، و طراحان پشت پرده در تهران هم جبهه پایداری را راه اندازی کردند که در واقع همان رایحه خوش خدمت است."


همزمان محسن غرویان، فعال و استاد سطح عالی حوزه، پیرامون هشدارهای اخیر رهبری در خطبه نماز فطر در خصوص "انتخابات و چالش های امنیتی" گفت "ممانعت از چالش‌های انتخاباتی وظیفه نهادهایی است که قانون اجرا و نظارت بر روند انتخابات را مشخص کرده و نگرانی که در این میان وجود دارد، احتمال‌هایی مبنی بر نقش مبهم جریان انحرافی در قوه مجریه می‌باشد."


به گزارش فرارو، غرویان ادامه داد: "اگر رقابت‌های انتخاباتی تند و حاد شود، ممکن است به خشونت کشیده شده و طرفداران هر کاندیدایی برای حمایت از کاندیدای خود با طرفداران کاندایداهای دیگر درگیرشوند و طبیعتا این مسائل می‌تواند امنیت کشور را به خطر بیاندازد."


وی در خصوص امکان تاثیر عملکرد نهادهای نظارتی و اجرایی در ایجاد چالش های امنیتی، گفت: "هر چیزی محتمل است، ولی به هر حال شورای نگهبان طبق قانون اساسی وظیفه نظارت انتخابات دارد و البته در شورای نگهبان، افرادی هستند که سعی و تلاششان بر این است که دخالت‌هایشان از عدالت خارج نشود. به هر حال شورای نگهبان وظیفه دارد که نظارت بر انتخابات را به نحو احسن اجرا کند."


پیش از این نیز، همچنین همزمان با اعلام عدم پذیرش شروط و نمایندۀ جبهه پایداری توسط هیئت وحدت اصولگرایان، سیدجواد زمانی، نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه "ضرورتی ندارد جبهه پایداری انقلاب اسلامی اصلا وجود داشته باشد و به طور کلی فعالیتهای جبهه پایداری با وجود جبهه متحد اصولگرایی درست نیست"، تاکید داشت "شورای نگهبان حواسش هست و کاملا هوشیار است و با این حرف ها که اسم جبهه ای، اسلامی، یا پایداری است یا مقاومت و ... باشد، سرش کلاه نمی رود... مطمئن هستم که مشاییسم با اسم مشایی به میدان نمی آید و قطعا از حربه هایی استفاده می‌کنند که بتوانند جلو بروند."


به گزارش فرارو، غرویان در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما یک نهاد بی طرف برای جلوگیری از شائبه تقلب در انتخابات وجود دارد، گفت: "باید ببینیم که چه کسانی شائبه تقلب در انتخابات را مطرح می‌کنند. حضور نمایندگان، جناح‌ها، احزاب و گروه‌های مختلف مردمی، احتمال تقلب را خیلی ضعیف می‌کند. احتمال تقلب عقلایی نیست مگر اینکه دلیل و سند وحکمی در این مورد ارائه شود."


وی در مورد آنچه "تحرکات جریان انحرافی در راستای انتخابات و احتمال اقدام تقلب این جریان"، گفت: "به هر حال وظیفه شورای نگهبان این است که از تقلب، جوسازی، فریبکاری جلوگیری کند. جنتی هم به عنوان دبیر شورای نگهبان در خصوص جریان انحرافی، موضع گیری سختی داشته و گفته‌، ما هرگز نخواهیم گذاشت که این افراد با تقلب، فریب و حقه به قدرت برسند."


این روحانی اصولگرا با بیان اینکه به هر حال جریان انحرافی در این صدد است که کرسی‌های مجلس را به دست بیاورد، گفت: "آنها در این راه از هیچ سرمایه گذاری دریغ ندارد و فعالیت‌هایشان طبق اطلاعات واصله از مدتی پیش آغاز شده و به هر حال این وظیفه شورای نگهبان است که جلوی این اعمال نفوذ را بگیرد و احتمال زیاد هست که این جریان انحرافی از موقعیت خود در قدرت اجرایی سوء استفاده بکند."


غرویان با بیان اینکه رهبری هم به این انتخابات نظارت دارد، بدون اشاره به دخالت های این مقام ارشد در انتخابات گذشته و حمایت از رئیس دولت از یک سال پیشتر گفت: "اگر تقلبی بخواهد شکل بگیرد و یا هرگونه انحرافی پیش بیاید، ایشان در مقابلش خواهند ایستاد."


وی همچنین بدون رویکرد به دخالت های نظامیان و نهادهای فراقانونی در روند و نتایج انتخابات و سرکوب معترضان گفت: "انتخابات باید پر شور باشد و همه جناح‌هایی که به اسلام، انقلاب و نظام اعتقاد دارند، باید حضور فعال داشته باشند. قهر و تحریم انتخابات، راه‌های درستی نیست."


غرویان در پایان نیز، بدون اشاره به عملکرد حکومت در مواجهه با اصلاح طلبان و رقبای دولت گفت: "ما برای اینکه اخلاق و آداب اسلامی در جامعه حاکم شود انقلاب کردیم و نه اینکه اخلاق را زیر پا بگذاریم. انتخاباتی که در پیش داریم نباید ما را از جاده اخلاق و معنویت دور کند. انتخابات ما بزرگتر از بعثت پیامبر نبوده است و پیامبر فرموده‌اند که من برای مکارم اخلاق معبوث شده‌ام. انقلاب‌ما نیز برای زیر پا گذاشتن اخلاق نبوده و ما نیز انتظار داریم که تمام نامزدها در مسیر اخلاق، انصاف و تقوا حرکت کرده و یک انتخابات مردمی و عادلانه داشته باشیم."


گفتنی است پیش از این و در جریان انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری اصولگرایان زیر بار احتمال تقلب در انتخابات نمی رفتند ولی اینک از ماهها قبل نسبت به جلوگیری از تقلب و تخلف انتخاباتی مسئولان اجرایی بسیج شده اند.