جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


نایب رییس مجلس: اتفاقات پس از انتخابات 88 امنیت کشور را به خطر انداخت

Posted: 16 Sep 2011 09:00 AM PDT

جرس: نایب رئیس مجلس با بیان این که «فتنه مربوط به غائله بعد از انتخابات است»، افزود: «این که پیش از انتخابات چه کسانی به چه کسی رأی داده اند، اصلاً اهمیت ندارد، مهم اقدامات بعد از انتخابات بود که امنیت کشور را به خطر انداخت.»

 


به گزارش مهر، سیدشهاب‌الدین صدر با اشاره به سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی درباره انتخابات پیش رو، گفت: «ایشان درباره انتخابات فقط یک جمله فرمودند و آن هم این که انتخابات باید موجب افزایش امنیت کشور شود نه این که چالش امنیتی ایجاد کند.»


نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر مهم‌ترین مسئله در انتخابات پیش رو را تجلی حضور مردم در صحنه برشمرد و تصریح کرد: امدادهای الهی زمانی نازل می‌شود که آحاد مردم در صحنه حضور داشته باشند.

وی تأکید کرد: حضور ملت در صحنه است که انقلابیون کشورهای انقلابی را امیدوار می‌کند.


نایب رییس مجلس شرایط کنونی را شرایطی سخت برای آمریکا توصیف کرد و گفت: آمریکا هیچ نقشی در مدیریت یا راه‌اندازی انقلاب‌های منطقه ندارد.


صدر تسخیر سفارت رژیم اشغالگر قدس در مصر را نمونه‌ای از ضد استعماری بودن حرکت‌های منطقه خواند و گفت: این تسخیرها در کشورهای انقلابی دیگر نیز ادامه خواهد داشت.


نایب رئیس مجلس مدعی شد: چشم امید کشورهای منطقه به ایران است و ما باید با ایجاد وحدت میان قوا، به حرکت پرشتاب خومان ادامه دهیم تا پشتوانه مناسبی برای کشورهای انقلابی منطقه باشیم
 

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن: ایران قبل و بعد از اسلام بدون هم معنایی ندارند

Posted: 16 Sep 2011 07:52 AM PDT

جرس: دکترمحمدعلی اسلامی ندوشن، ایران پژوه برجسته گفت: « ایران دو بدنه دارد؛ یکی قبل از اسلام و یکی بعد از اسلام، اما این دو بدنه از هم جدا نیستند؛ بلکه به هم وصل هستند و یکی بدون دیگری معنایی ندارد.»

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، نویسنده، محقق و استاد اسبق دانشگاه تهران در جدیدترین اظهارنظرش تصریح کرده است: «حتی یک فرد آشنا به تاریخ در دنیای عرب نیست که در درون خود باور داشته باشد که گذاردن نام «عربی» به جای فارس، مبنای منطقی و تاریخی دارد. زمانی که ایران، ایران شد تنها کشوری بود که بر این آب استیلا داشت. بابل و آشور به ضعف افتاده بودند. عراق جزو خاک هخامنشی شده بود. عربستان شبه‌جزیره گمنامی بیش نبود، و شیخ‌نشین‌های کنونی می‌بایست دو هزار و ششصد سال انتظار بکشند تا شخصیت سیاسی رسمی بیابند، آن هم به عنوان پاسگاه نفتی.»


این ایران پژوه برجسته به خبرآنلاین میگوید: «آن‌چه بیش از هر چیز موضوع را عبرت‌انگیز و تأسف‌بار می‌کند، آن است که مقصر یا قصورگر اول خود ما هستیم و طی لااقل این پنجاه ساله دفاع از ماهیت‌ها را جدی نگرفته‌ایم. موضوع در درجه اول مستلزم برخورد علمی بوده است و ما علمی و منطقی را در پایگاه خود قرار نداده‌ایم.»


نویسنده، شاعر و مترجم شهیر ایران می‌گوید: «من به عنوان یک ایرانی از همان بچگی به ایران دلبستگی زیادی یافتم، زیرا ایران کشوری است که با کشورهای دیگر فرق دارد، این‌که می‌گوییم ایران، تنها مرز مشخصی نیست. دوره‌های تاریخی و حوادث زیادی بر سر این کشور آمده و سه هزار سال تاریخ مکتوبی که دارد. حوادث و پستی بلندی‌های زیادی بر آن گذشته است، این مجموعه یادگارها و خاطرات است که ایران را برای ما تشکیل می‌دهد. ایران با کشورهای دیگر تفاوتی ندارد، خاک با خاک فرقی ندارد، خاک ایران و قزاقستان فرقی ندارند آن‌چه که تفاوت به وجود آورده است حوادث و جریاناتی است که بر سر این کشور آمده است که نتیجه آن فرهنگ و تاریخی است که ایجاد شده و از مردمش باقی مانده است؛ این فرهنگ و تاریخ به قیمت سختی‌ها و بلاهای بسیار به دست آمدهاست.»


به عقیده دکتر اسلامی ندوشن، ایران کشوری بوده بر سر راه؛حایلی بین شرق و غرب ، شمال و جنوب. به همین خاطر مورد یورش‌های مختلفی قرار گرفته و به دلیل جغرافیایش کشور حادثه خیزی بوده است،« همه این‌ها عوامل باعث علاقمندی من به کشورم است، وقتی من به دور دست نگاه می‌کنم انبوه حوادث به یادم می‌آید، مردمانی که در این خاک زندگی می‌کردند این جریانات را از سر گذرانده و دیده‌اند، بلاهایی که بر سرشان آمده تحمل کرده و خم به ابرو نیاورده‌اند و زندگی کرده‌اند. مع‌ذلک آثاری را پدید آورده‌اند. ایران واقعی یعنی ایران فرهنگی و ایران تاریخی نه خاک معین. خاک یکی از اجزای ایران است؛ خاک مظروفی است که فرهنگ و تاریخ سه هزار ساله ما در آن قرار گرفته‌ است. این خاک ظرفی است در این دایره تاریخی که این جریانات در آن اتفاق افتاده است.»


سه هفته پیش رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با محمود احمدی نژاد و اعضای دولتش، گفته بود: « در مورد علاقه به ایران، بجای تأكید بر ایران قبل از اسلام، بر ایران بعد از اسلام تأكید شود زیرا افتخارات ایران بعد از اسلام در هیچ دوره ای از تاریخ ایران وجود نداشته است. ایشان تأكید كردند: رشد پیشرفتهای علمی، هنری، فرهنگی و حتی نظامی در ایران بعد از اسلام بویژه در دوران دیلمی، سلجوقیان و صفویه بهیچ وجه قابل مقایسه با ایران قبل از اسلام نیست. اگر می خواهید از ایران و ایرانی گری حمایت كنید، ایران بعد از اسلام، مستندتر و آشكارتر است. »


دکتر اسلامی ندوشن اما بر این باور است: «ایران کشوری بوده که در دوران پیش از اسلام تاریخ خاصی داشته، کشور نیرومند با ثبات سیاسی که هر کدام از سلسله‌ها در آن چند قرن حکومت کرده‌اند، به نظرم بعد از اسلام امپراطوری سیاسی قبل از اسلام به امپراطوری فرهنگی تبدیل شد، دوران بعد از اسلام دستاوردهای خود را داشت و فرهنگ اوضاع واحوالش تغییر کرد؛ اما باید بدانیم ایران دو بدنه دارد؛ یکی قبل از اسلام و یکی بعد از اسلام، اما این دو بدنه از هم جدا نیستند؛ بلکه به هم وصل هستند و یکی بدون دیگری معنایی ندارد.»


گفتنی است از پنجاه کتابی که این استاد اسبق دانشگاه تهران، و ایران پژوه تاکنون منتشر کرده، حداقل ده عنوان، نام ایران را درخود دارند.
وی در مورد مطرح شدن «مکتب ایرانی» از سوی برخی صاحبان قدرت و در پاسخ به این سئوال که «آیا این اقدامات یک نوع ژست سیاسی نیست؟» می‌گوید: «من عادت ندارم که درباره مسایل روز حرف بزنم و به این که چنین ادعاهایی چیست؟ کاری ندارم، به نظرم باید دورانی از طرج برخی مسائل بگذرد تا بعد درباره‌اش حرف بزنیم.»
اسلامی ندوشن در مورد نسبت ایران‌دوستی و ناسیونالیسم نیز گفته است: «این که انسان به چیزی بچسبد با تاسف و مقداری زیاده‌روی روی آن تکیه کند و چیزهای دیگر را کنار بگذارد، هرگز برایم معنایی نداشته است.»
موسس فرهنگسرای فردوسی و پژوهشگر شاهنامه، معتقد است: «این چیزهایی که در دایره این سرزمین به وجود آمده بهای گرانی داشته است؛ مشکلاتی که این کشور به خاطر بر سر راه بودن و شرایط اقلیمی و جغرافیایی داشته است، همه این سرزمین را به وجود آورده و این‌ها چیزهایی است که تاریخ ایران را تشکیل داده است.»
 

احمد خاتمی: حكومت سكولار قابل پذیریش نیست

Posted: 16 Sep 2011 04:23 AM PDT

جـــرس: عضو مجلس خبرگان و خطیب موقت نماز جمعه تهران، با اشاره به خیزش های آزادیخواهانۀ مردم خاورمیانه، آنرا "بیداری اسلامی" نامید و گفت: سقوط دیكتاتورها یكی پس از دیگری در تونس، مصر، لیبی و یمن از بركات بیداری اسلامی است.


احمد خاتمی همچنین با حمله به نخست وزیر ترکیه که خواستار تصویب قانون اساسی سکولار برای مصر شده بود، این اقدام را ""دوره گردی" نامیده و اظهار عقیده کرد "حكومت سكولار دیگر در منطقه قابل پذیریش نیست."


به گزارش ایرنا، سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: با گذشت هشت ماه از خروش بزرگ تاریخی مردم منطقه، موفقیت های شایان توجهی مانند تشدید روحیه ضد استكباری در منطقه و جهان حاصل شده است.


خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینكه آمریكا كه در پی خاورمیانه جدید در منطقه بود، امروز به ذلت آنچنانی افتاده، افزود: این امر به گونه ای اتفاق افتاده كه در برخی از این كشورهای منطقه كه حاكمان آنها نوكر آمریكا هستند مردمانشان پرچم آمریكا را زیر پا می گذارند و فریاد مرگ بر آمریكا سر می دهند.


احمد خاتمی با ابراز خرسندی از حملۀ معترضان مصری به سفارت اسرائیل در قاهره، آنرا "یكی دیگر از بركات بیداری اسلامی" عنوان كرد و با بیان اینكه كسانی كه شعار نیل تا فرات را سر می‌دادند خیال این روزها را نمی‌كردند، افزود: "رژیم جعلی كه سفارت ندارد، پس باید به دولت های سازشكاری كه در كشورشان سفارت رژیم صهیونیستی را برپا كردند تودهنی زد. "


خطیب جمعه تهران اعلان رسمی انقلابیون را كه محور حركتشان را اسلام توصیف كرده‌اند، میوه شیرین بیداری اسلامی توصیف كرد و اظهار داشت: اعلان رسمی انقلابیون مبنی بر اینكه ما در پی مردم سالاری دینی هستیم چیزی كه به شدت آمریكا و دنیای استكبار را نگران كرده و این به دلیل ترس آنها از اسلام و حاكمیت دینی است.


خاتمی بدون اشاره به سوریه، ابراز امیدواری كرد كه این بیداری اسلامی تا نابودی كامل دیكتاتورها به ویژه در منطقه پیش برود و همزمان ضمن حمله به نخست وزیر ترکیه که به مردم مصر پیشنهاد قانون اساسی سکولار داده بود، گفت "برخی دولت‌ها به دوره گردی افتاده‌اند، اما حكومت سكولار دیگر در منطقه قابل پذیریش نیست و مردم در برابر حكومت های سكولار ایستاده اند. "


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه حكومت مبارك اسم اسلامی داشت اما یك حكومت سكولار بود، خطاب به مسوولان دولت ها افزود: فكر نكنید مردم مواضع متناقضتان را متوجه نمی شوند، صادقانه برخورد كنید و صادقانه دم از حاكمیت اسلام بزنید.


انتظار مردم از قوه قضاییه اشد مجازات برای اختلاس كنندگان است
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به اختلاس سه هزار میلیاردی اشاره كرد و ضمن تقدیر از مسوولانی كه این فساد را كشف كردند اظهار داشت: معلوم می شود كه مسوولان در برابر فساد اقتصادی حساسیت دارند اما صحبت این است كه چرا كار به اینجا كشیده است.


عضو مجلس خبرگان مشكل اصلی را در سیستم نظارتی عنوان كرد و گفت: این اختلاس در حالی رخ می دهد كه بعضا زوجین جوان برای گرفتن وام ازدواج با مشكل رو به رو می شوند.


وی به ابلاغیه رییس قوه قضاییه به دادستان كل كشور مبنی بر در صورت اثبات جرم اشد مجازات برای مجرمان در نظر گرفته شود، اشاره كرد و ضمن تقدیر این اقدام را تحقق خواست مردم عنوان كرد.


وی این اختلاس نجومی را كار مجموعه ای از افراد دانست و افزود: از قوه قضاییه انتظار می رود كه در بررسی این موضوع در یك نفر متمركز نشوند و مجموعه ای كه این فساد را سامان داده اند را پیدا كند و بدون در نظر گرفتن جایگاه آنها به سزای اعمال ننگینشان برساند.

 


درگیری نیروهای امنیتی با مردم در “بام تهران”

Posted: 16 Sep 2011 05:01 AM PDT

بدنبال دعوت فیس بوکی صورت گرفت

 جرس: جمعی از جوانان در تهران که روز گذشته «بام تهران» را برای "پرواز فانوس ها آرزوها" انتخاب کرده بودند، با دخالت نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها مواجه شده و پس از درگیری این نیروها با جوانان و شلیک تیرهای هوایی، دهها تن از این جوانان بازاداشت شده و از سرنوشت آنان هیچ خبری در دست نیست.


 به دنبال فراخوان گروهی از جوانان در فضای مجازی مبنی بر تجمع بالای ولنجک،  «بام تهران» ، از عصر روز گذشته صدها نیروی امنیتی، پلیس و لباس شخصی در تمام مسیرهای منتهی به این مکان مستقر شده و پس بازرسی شهروندان در حین عبور مرور، با گروهی از این شهروندان درگیر شده و اقدام به ضرب و شتم و بازداشت دهها تن از این تجمع کنندگان کرده اند.


به گزارش رسیده به جرس،  صدها تن از نیروهای گارد ویژه نیز به همراه خودروهای ویژه در مقابل پارکینگ "بام تهران" مستقر شده و به ضرب و شتم عابرین پیاده پرداخته اند.


این گزارش در ادامه افزوده است که پس از ممانعت این نیروها از ورود مردم به "بام تهران"، این شهروندان در پیاده روها مستقر شده و تجمعات پراکنده ای در این مناطق شکل دادند که بلافاصه با هجوم گسترده نیروهای بسیجی و انتظامی مواجه شده و تجمع کنندگان به داخل کوچه ها و مناطق اطراف رانده شده که پس از شلیک تیرهای هوایی دهها تن از شهروندان بازداشت شده اند.


یک شاهد عینی که به همراه کودکان خود برای جشن پرواز فانوس ها به بام تهران رفته بود، با تایید حضور پرتعداد نیروهای بسیجی و انتظامی از ضرب و شتم تعدادی از شهروندان توسط نیروهای لباس شخصی خبر داد.

چندی پیش آب بازی تعدادی از جوانان در شهرهای مختلف با واکنش شدید نیروهای امنیتی و انتظامی رو به رو شد. مسوولان دولتی دلیل این امر را دخالت و برنامه ریزی "نیروهای خارجی" و "زیر پا گذاشتن قوانین شرعی" با اختلاط پسران و دختران در این تجمعات عنوان کرده اند.

در این تجمعات تاکنون صدها تن در تهران و شهرستان ها از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی حکومت ایران بازداشت شده اند و حتی در میان بازداشت شدگان نوجوانان نیز مشاهده شده اند. 

واکنش احمدی نژاد به بحران خشک شدن دریاچه ارومیه: طبیعی است هر پانصد سال تکرار می شود

Posted: 16 Sep 2011 03:52 AM PDT

جـــرس: درحالیکه موج اعتراضات نسبت به سوء مدیریت دولت در خشک شدن دریاچه ارومیه همچنان دامنه دارد، محمود احمدی نژاد طی سخنانی در اردبیل درباره انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه گفت: با منطقی یا غیر‌منطقی بودن این انتقال کاری نداریم اما مهم ین است که هنوز نتوانسته ایم از سهم برداشت شده خود از ارس درست استفاده کنیم.


به گزارش فارس، رئیس دولت روز جمعه در ادامه سفر استانی خود به اردبیل، پیرامون موضوع دریاچه ارومیه و اعتراضات رخ داده گفت "بر اساس ارزیابی‌ها دریاچه ارومیه هر پانصد سال با چنین شرایطی روبه‌‌رو می‌شود به طوری که پانصد سال پیش نیز چنین وضعیتی داشته و بیش از سیصد میلی‌متر کاهش بارندگی در این منطقه اتفاق افتاده بود.

این در حالی است که کارشناسان محیط زیست و تالاب در توضیح دلایل خشک شدن دریاچه از استفاده بی‌رویه از منابع آب، ‌توسعه بی‌رویه کشاورزی در اطراف دریاچه در کنار تغییرات اقلیمی نام برده اند. 


وی بدون اشاره به سوء مدیریت های منتج به میرایی دریاچۀ بزرگ کشور، در مورد انتقال آب ارس به این دریاچه گفت: با منطقی یا غیر‌منطقی بودن این انتقال کاری نداریم اما آنچه مهم است این که هنوز نتوانستیم از سهم برداشت شده خود از ارس درست استفاده کنیم.


احمدی نژاد ادامه داد: تمام مصوبات و پروژه‌هایی که از سوی دولت به مردم وعده داده شده باید اجرایی شود مگر موارد استثنایی و نادر که واقعاً توجیه منطقی نداشته باشد.

 رئیس دولت همچنین مدعی شد اگر امروز ایران متحد و یکپارچه است و حکومت متمرکز قدرتمند حاکم است و اگر وحدت ملی و ملیتی به نام ایران در جغرافیا و تاریخ ثبت شده همه مرهون مجاهدت مردم اردبیل در پایه‌گذاری نهضت صفویه است."

 

احمدی نژاد همچنین موضوع انتقال آب از رودخانه ارس به آذربایجان غربی و شرقی را مورد اشاره قرار داد و گفت: انتقال آب از این رودخانه بزرگ و وسیع به این معنا نیست که حق آبه در مغان کم می‌شود. ایران هنوز از همه حق آبه خود از این رودخانه استفاده نمی‌کند از این‌رو دولت با سرمایه‌گذاری‌های وسیع تصمیم دارد که با انتقال آب به مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند این مناطق و دست‌ها را نیز آباد کند.

 

 

کامران دانشجو: رئیس دانشگاه آزاد را باید شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید کند

Posted: 16 Sep 2011 03:22 AM PDT

جـــرس: سه روز پس از معرفی وزیر علوم دولت دهم، بعنوان مامور تشکیل جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد، که از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، این عضو کابینه محمود احمدی نژاد روند تشکیل اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد و معرفی رئیس این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی را تشریح کرد.


اواسط هفته ای که گذشت، در ادامۀ مداخلات دولت در راستای تصرف دانشگاه آزاد، کامران دانشجو، از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مأمور شد جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد را تشکیل دهد و رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.


به گزارش فارس، کامران دانشجو در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی احکام اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد را ابلاغ کرده است، گفت: آنچه که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده این است که احکام اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده و دبیرخانه نیز به اعضا اعلام کرده است.


وی در پاسخ به این سؤال که اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد چه زمانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مأموریت من برای تشکیل اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد و معرفی رئیس این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی، بحث جدیدی نیست و چندی پیش که بحث دانشگاه آزاد مطرح بود، مصوب شد که بنده اولین جلسه هیئت امنای این دانشگاه را تشکیل دهم.


دانشجو گفت مصوبه پیشین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که وزیر علوم اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برای تعیین رئیس این دانشگاه را برگزار کند که در جلسه‌ سه‌شنبه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر این مصوبه دوباره تأکید شد و قرار شد این مصوبه به بنده ابلاغ شود.


وزیر علوم اظهار داشت: چند ماه پیش که بحث دانشگاه آزاد مطرح بود این مصوبه به بنده ابلاغ شد که بر مبنای آن شرایط را برای برگزاری اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد فراهم کردم و حتی دعوت‌نامه‌ها را آماده کردم تا به اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد ارسال شود و یادم هست که حتی دعوت‌نامه‌ها را به اعضا ارسال کردم اما فضاهایی پیش آمد و پس از آن هیچ اقدام دیگری صورت نگرفت.


وی افزود: اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد هر پیشنهادی مبنی بر انتخاب رئیس این دانشگاه ارائه دهند، من فقط مأمور برگزاری جلسه و گزارش آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی هستم.


وزیر علوم در پاسخ به این سؤال که اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد هر فردی را به عنوان منتخب خود برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد اعلام کنند و شما وی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنید، آیا این فرد منتخب باید به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی هم برسد، گفت: هیئت امنای دانشگاه آزاد از بین افرادی که پیشنهاد می‌دهند فردی را انتخاب می‌کنند، پس از آن این فرد از سوی هیئت امنا به شورا معرفی می‌شود و در این خصوص من مأمور برگزاری جلسه وگزارش آن به شورا هستم.


دانشجو در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد نیز فردی به عنوان رئیس این دانشگاه انتخاب شود، خاطرنشان کرد: اساسنامه دانشگاه آزاد منعی در این خصوص نگذاشته است و افراد از داخل یا خارج هیئت امنای دانشگاه آزاد می‌توانند نفرات پیشنهادی برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد باشند.


اواسط هفته گذشته محمدرضا مخبر دزفولی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، از برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی‌نژاد خبر داده و گفت: در این جلسه پیرو مباحث گذشته پیرامون دانشگاه آزاد، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کردند که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تشکیل جلسه هیئت امنای این دانشگاه، رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.


احمدی نژاد از بسیج شیاطین عالم علیه ایران خبرداد

Posted: 16 Sep 2011 02:42 AM PDT

جـــرس: محمود احمدی نژاد معتقد است "همه شیاطین عالم بسیج شده اند تا نگذارند امروز ایران ساخته شود چرا كه در صورت ساخته شدن كشورمان آنها جایی در عالم ندارند."


به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد روز جمعه بیست و پنجم شهریور ماه در سومین روز از سفر استانی خود به اردبیل در دیدار با جمعی از ایثارگران، مدیران و منتخبان این استان افزود: آنها از نام ملت ایران واهمه دارند چرا كه ملت ایران دارای فرهنگ متعالی اهل بیت و پیامبر گرامی اسلام است.


رئیس دولت در سخنان خود افزود: ثانیه ها مهم هستند به ویژه زمانی كه درموضعی قرار دارد كه لحظات آن مربوط به ملت است. یك ملتی كه باید آینده و تاریخ را بسازد، تك تك افراد را به اوج كمال برساند و پرچم توحید و عدالت را برپا كند، ثانیه هایش مهم و باارزش هستند. .. و افرادی وجود دارند كه متوجه نیستند كه ملتی استانی یا شهری می خواهد پیشرفت كند و به جای اینكه دست به دست هم دهند كارها را با حرف‌های خود معطل می‌كنند.


تاكید بر توجه به نقطه پایان و آرمان حركت در جهان
احمدی نژاد با طرح این پرسش كه می خواهیم حركت كنیم اما مقصد كجاست؟ اظهار داشت: توجه به نقطه پایان و آرمان حركت در این جهان مهم است و اگر مقصد معلوم نباشد حركت معنا ندارد.


رییس قوه مجریه با بیان اینكه همه از وضع موجود ناراحت هستند، گفت: اگر از امپراطورهایی كه صاحب چند صد میلیارد دلار پول هستند و در رفاه كامل زندگی می كنند بپرسید كه آیا از وضع موجود راضی هستند به طور حتم پاسخ آنها منفی است.


احمدی نژاد درحالیکه بسیاری از اتهامات فساد مالی و اقتصادی و غیر شفافیت متوجه دولت اوست، مدعی شد "اگر می خواهیم به آن قله برسیم باید اقتصادمان شفاف و همه كارها هم جهت باشد."


شناسایی وضبط دارایی‌های مظنونان به اختلاس

Posted: 16 Sep 2011 02:29 AM PDT

جـــرس: در حالیکه صاحبنظران و اعضای کمیسیون اصول نود، با توجه به شواهد موجود، دولتی ها را دخیل در پروندۀ اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اعلام کرده و دولت نیز مانع حضور رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در میزگرد با رئیس سازمان بازرسی کل کشور شود، رئیس کل بانک مرکزی برای تبرئۀ دولت مدعی شد "رئیس‌جمهوری نسبت به موضوع واقف است و در جریان مسایل پشت پرده این اختلاس قرار دارد و بانک مرکزی نیز به جد دنبال روشن شدن اذهان عمومی در این زمینه است. "


به گزارش فارس، محمد بهمنی همچنین ادعا کرد "با بررسی همه جانبه میزان موجودی، بدهی و درآمد افراد دخیل در اختلاس سه هزار میلیاردی بانک صادرات مشخص شده و به زودی براساس این محاسبات نحوه برخورد و وصول مطالبات اعلام می‌شود."


بهمنی افزود "آنچه در اختلاس اخیر بیشتر جلب توجه می‌کند سلطه بانک مرکزی بر موضوع و پیگیری آن است به طوری که ما تمام افراد مظنون را شناسایی کرده و دارایی‌های آنها ضبط شد."


این مقام منتصب دولت، بدون اشاره به اسناد و شواهدی مبنی بر دخیل بودن مقامات ارشد دولت در ایجاد تسهیلات برای متهم اصلی پرونده، مدعی شد "نباید با طرح موضوعات حاشیه‌دار در این قضیه اذهان عمومی را مشوش کنیم،چرا که این اختلاس کوچکترین صدمه‌ای را به خدمت‌رسانی بانک‌ها به مردم نخواهد زد و تمام بانک‌ها پاسخگوی مطالبات مردم هستند."


رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: اگر در این قضیه مشکلی نیز به وجود آمده است که مشکل سیستم بانکی است و ما به جد به دنبال حل آن هستیم و این موضوع نیز قضیه ای تکنیکی است و اگر دوستان ما نیز صحبت‌هایی را می‌کنند اغلب صحبت‌های متفرقه و غیر‌تکنیکی است چرا که واقف به موضوع نیستند.


وی در مورد سخنان اخیر رئیس‌ دولت در بیان پشت پرده این اختلاس گفت: رئیس‌جمهوری نسبت به موضوع واقف است و در جریان مسایل پشت پرده این اختلاس قرار دارد و بانک مرکزی نیز به جد دنبال روشن شدن اذهان عمومی در این زمینه است.


گفتنی است اظهارات یک طرفۀ این مقام دولتی در حالیست که طبق اطلاعیه جدید سازمان بازرسی کل کشور قرار بوده رئیس کل بانک مرکزی برای توضیح درباره اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در بخش خبری ساعت ده ونیم شامگاه چهارشنبه حاضر شود و با پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی گفتگو کند، اما صدا و سیما اعلام کرده طبق نظر مقامات دولتی رئیس بانک مرکزی از حضور در این برنامه خودداری کرده است.


همزمان یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه دولتی‌ها هم در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی دخیل بوده‌اند، افزود: اما دخالت‌ آنها به این شکل بوده که آنها مورد سوء استفاده واقع شده و فریب خورده‌اند.

سید فاضل موسوی افزود : اگر چه تاکنون مجموعه‌ای از متهمان در زمینه این پرونده بازداشت شده‌اند، اما بزودی تعداد دیگری نیز در ارتباط با این اختلاس بازداشت خواهند شد.


لازم به یادآوری است طی دو روز گذشته، با انتشار متن یک نامه منسوب به اسفندیار رحیم مشایی، پرونده اختلاس سه میلیارد دلاری وارد مرحله تازه‏ای شده و رسانه‏های اصولگرا با انتشار این نامه مدعی شده‏اند که بازیگر اصلی پشت پرده بزرگترین اختلاس تاریخ ایران نیز همچون همه ضعف های شش سال اخیر، "جریان انحرافی" است.

آیت الله مکارم شیرازی: وظیفه حوزه نظارت بر احزاب سیاسی هم هست

Posted: 16 Sep 2011 01:49 AM PDT

جـــرس: با گذشت چند سال دخالت های مستقیم و غیرمستقیم حکومت در حوزه های علمیه، اینک آیت الله مکارم شیرازی، حوزه‌های تشیع را مستقل از حکومت‌ها ذکر کرده و گفته است: حوزه علمیه، برخلاف برخی مذاهب دیگر، از سوی حکومت برگزیده نمی‌شوند؛ حوزه حکومت را ایجاد کرد، ولی مستقل از حکومت است و همین باعث نظارت صحیح بر دولت‌ها می‌شود.


به گزارش ايلنا، این مرجع تقلید شیعه، در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه تهران، با اشاره به جایگاه مهم حوزه علمیه تهران، این شهر را "مرکز ثقل مدیریت کشور" دانست و گفت تهران به عنوان محل تصمیم‌گیری‌های کلان نظام، مرکز استقرار قوای سه گانه حکومت، نبض اقتصادی کشور و بالاترین پایگاه مراکز علمی کشور، باید حوزه ای متناسب با ویژگی‌های خود داشته باشد و 9 هزار نفر طلبه خواهر و برادر در تهران متناسب جایگاه تهران نیست. تهران هم ظرفیت و هم مسئولیت بیش از این دارد که برای گسترش حوزه‌های علمیه در شرایطی که اسلام بزرگترین منادی علم و دانش در جهان است، تلاش کند.


وي به جایگاه تلاش در جهت تحصیل علم در اسلام اشاره کرده و گفت: در روایات آمده است تا آن جا که خونتان در راه علم ریخته شود یا در اعماق دریا فرو روید، باید برای آن تلاش کنید؛ علم گمشده مومن است و حتی پیش کافر باشد باید آن را گرفت.


آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ایجاد حوزه علمیه در زمان معصومین در قم گفت ما ریشه‌دارترین دانشگاه‌های علمی را در طول تاریخ داریم و به این افتخار می‌کنیم، اکنون پس از انقلاب ضرورت حوزه علمیه بیشتر است. انقلاب نیز از حوزه علمیه برخاست و اگر امام مرجع نبود، انقلاب به ثمر نمی‌رسید و رهبری هم برگزیده حوزه‌های علمیه است و کلا حوزه علمیه نقش مهمی در ایجاد، هدایت و حفظ انقلاب از انحرافات دارد."


وي مرجعیت را امری بسیار مهم دانست و گفت: باید حوزه علمیه تهران برای پرورش مراجع آینده بیشتر تلاش کند؛ حوزه تهران باید برای تصفیه علوم وارداتی از فرهنگ مادی و برتری طلب غرب کار کند و علوم انسانی باید با فرهنگ اسلامی همراه و توام باشد.


این مرجع تقلید با اشاره به شیوع فرقه‌های انحرافی اظهارداشت: اکنون عده‌ای شیطان‌پرست، پیدا شده‌اند که با ترویج عرفان‌های کاذب، شیطان را به سبب سجده نکردن بر آدم رییس‌الموحدین می‌دانند، این افراد فرق سجده شکر و پرستش و سجد احترام را نمی‌دانند، بیشتر مکاتب انحرافی در تهران هستند؛ حوزه علمیه باید در این راستا برای مقابله با این مکاتب انحرافی بیشتر تلاش کند.


وي در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: قوه قضائیه اعلام کرده است کمبود قاضی آگاه و متدین داریم، در این زمینه حوزه تهران می‌تواند در کنار قم، قضات خوبی را تربیت کند؛ حوزه تهران در کنار بزرگترین دانشگاه‌های کشور است و باید نماد وحدت حوزه و دانشگاه که دشمن دوست دارد، مقابل آن بایستد باشد، همچنین نظارت بر ا حزاب سیاسی و حل مشکلات آنها با منطق باید از دیگر فعالیت‌های حوزه تهران باشد.


آیت الله مکارم خاطرنشان کرد: بسیاری از مفاسد اخلاقی و انحرافات از عفت، در تهران نمایان شده و باید حوزه در راستای حل مشکلات اقدام کند، اگر روزی این مسایل حل نشود، مسایل اخلاقی تبدیل به مسایل سیاسی می‌شود؛ این جوان‌های با ایمان بسیجی هستند که در مقابل دشمن خواهند ایستاد، نه کسانی که آلوده مواد مخدر هستند.


وی در سخنان خود حوزه‌های تشیع را مستقل از حکومت‌ها ذکر کرد و گفت: حوزه علمیه، برخلاف برخی مذاهب دیگر، از سوی حکومت برگزیده نمی‌شوند؛ حوزه حکومت را ایجاد کرد، ولی مستقل از حکومت است و همین باعث نظارت صحیح بر دولت‌ها می‌شود.


توقف نصب مجسمه های چینی در تهران

Posted: 16 Sep 2011 01:12 AM PDT

جـــرس: درحالیکه با گذشت ماهها از ربایش مجسمه های فرهنگی – تاریخی تهران می گذرد و سرنوشت آنها در پشت پرده ای از ابهام و سکوت مسئولین قرار دارد، ماههای اخیر در خیابان‌های و میادین سطح شهر تهران مجسمه‌هایی وارداتی از چین به صورت فزاینده ای نصب شده تا جایی که شهرداری تهران به دلیل موج انتقادات، نصب آنها را متوقف اعلام کرد.


به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهردار تهران از توقف بكارگیری مجسمه‌های چینی در معابر شهر تهران خبر داده و گفته است: سازمان زیباسازی شهر تهران درباره مجسمه‌های چینی نصب شده در سطح شهر تصمیم‌گیری می‌كند.


محمدهادی ایازی با اشاره به اینكه نصب مجسمه چینی تنها در منطقه هفت تهران صورت گرفته است، نصب مجسمه چینی در سایر مناطق شهرداری را رد كرد و مدعی شد: این موضوع در شورای فرهنگی شهرداری تهران مطرح و مقرر شد كه بكارگیری مجسمه‌های چینی به طور كامل متوقف شود.


وی درباره سرنوشت مجسمه‌های چینی نصب شده در برخی معابر شهر تهران گفت: با توجه به اینكه این مجسمه‌ها خریداری و به كشور وارد شده است، سازمان نوسازی مكلف به تصمیم‌گیری درباره حفظ یا عدم حفظ این مجسمه‌ها شده است.


ایازی خاطرنشان كرد: بر اساس تصمیم شورای فرهنگی شهرداری تهران، از این پس همه مجسمه‌هایی كه در سطح شهر نصب می‌شود، توسط هنرمندان داخلی تولید خواهد شد و سازمان زیباسازی مكلف به استفاده از آثار هنرمندان داخلی است.


گفتنی است این روزها، در سکوت کامل مسئولین در قبال گم شدن تعداد زیادی مجسمه های حامل هویت های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی کشور، در خیابان‌های و میادین سطح شهر تهران می‌توان نشانه‌هایی از مجسمه‌هایی وارداتی چینی را دید، در حالیكه هر ساله سمپوزیوم‌ها و دوسالانه‌های مجسمه‌سازی و حتی نمایشگاه فروش آثار مجمسه در كلان شهر تهران برپا می‌شود و دستاوردهای هنرمندان مجسمه ساز ایرانی می‌تواند جایگزین هر كدام از این آثار وارداتی شود.


چند روز پیش یکی از دست اندرکاران هنر مجسمه سازی و صاحب نظران فرهنگی گفته بود "با نصب مجسمه‌های وارداتی در شهر، هویت فرهنگی را نشانه گرفته‌اند."