جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مادر مهدی محمودیان: دیدار حضوری زینب با پدرش همه را به گریه انداخت

Posted: 13 Sep 2011 08:39 AM PDT

 جرس: مادر مهدی محمدیان، روزنامه نگار و زندانی سیاسی، با اشاره به ملاقات اخیرش می‌گوید: «زینب نوه ام رفت پیش زندانبان و گفت عمو می توانید به من اجازه دهید بروم و بابایم را ببینم؟ تولدش است و من می خواهم او را نیشگون بگیرم، بغلش کنم و کتکش بزنم. آن مامور گفت به خدا دست من نیست اما رفت و بعد از ده دقیقه صدا کردند که زینب محمودیان بیاید. آنقدر این بچه خوشحال شد که قابل تصور نیست. می خواست پدرش را بخورد. آنقدر از سر و کول پدرش بالا رفت و او را بالا و پایین کرد که همه نگاهش می کردند و اشک می ریختند.»

 

 

مادر مهدی محمودیان در گفت‌وگویی با کلمه، با اشاره به اینکه زینب بعد از دو ماه موفق به ملاقات حضوری با پدرش شده، افزوده است: «زینب ملاقات کابینی را دوست ندارد. می گوید “من اعصابم خرد می شود. اینطوری نمی توانم بابام را نیشگون بگیرم. نمی توانم بغلش کنم. بابای تپلم را نمی توانم بزنمش یا ناز کنم. این ملاقات تلفنی ها را دوست ندارم.” ولی این بار خیلی خوشحال شد. اشک همه را در آورده بود. همه گریه می کردند. حالت خاصی داشت که نمی شود بازگویش کرد. نمی توانم تصویر کنم که چه لحظه ای بود برای این بچه.»

وی می افزاید: «همه حتی سربازها هم متاثر شده بودند. اشک همه در آمده بود. خود زینت هم خدا می داند که خیلی ذوق زده شده بود. بالا و پایین می پرید. تا پایین هم که آمدیم از همه تشکر می کرد بس که شاد شده بود.»

مادر مهدی محمودیان با اشاره به اینکه سومین جشن تولد فرزندش در زندان را شاهد است می گوید: «من می خواهم مهدی بداند که به او افتخار می کنم. به مردانگی اش به آقایی اش به شجاعتش افتخار می کنم. همین.»

 

وی در مورد وضع جسمانی مهدی نیز توضیح می دهد: «پسرم همچنان مریض است و سرش درد می کند، گاهی چشمانش تار می شود و به زمین می خورد. دوستان همبندش می گویند وقتی حالش بد می شود دیگر متوجه چیزی نمی شود. چند هفته ی پیش پزشک بهداری دارویی برایش نوشت. مهدی معمولا دارویی های پزشک زندان را مصرف نمی کند تا دکتر متخصص تایید کند. به همین دلیل آن دارو را هم نخورده بود، و وقتی دکتر متخصص دیده بود هشدار داده بود که اگر این دارو را می خوردی به کما می رفتی و دیگر از کما درنمی آمدی.»

 

این مادر سبز تاکید می کند: «حالت سرگیجه و تهوع را اکثر بچه های رجایی شهر دارند. آقای صمیمی، توکلی، سحرخیز، زید آبادی و بیشتر زندانیان سیاسی رجایی شهر را که من دیده ام دچار حالت تهوع هستند. من چند بار به دادسرا هم رفته و اعتراض کرده ام که ممکن است به خاطر این دستگاه های ردیاب موبایل و یا شکنجه ها و تنبیه ها باشد که گفتند نه اصلا ارتباطی ندارد. در واقع اصل مشکل را منکر شدند و گفتند چنین مسئله ای وجود دارد و کسی آنجا مریض نیست. اینها به طور کلی حرفهای ما را دروغ می نامند. اما خود بچه های زندان می گویند. البته مسئولان زندان و دادسرا به من گفتند که این دستگاه ها را همه ی اداره ها دارند ولی بچه های ما گفتند که در سالن ۱۲ که بچه های ما هستند ۶ تا نصب شده. هر طرف سالن می روند یکی از این دستگاه ها هست.»

وی در مورد وضع روحی مهدی و دیگر زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر تصریح می کند: «خدا را شکر همچنان روحیه شان خوب است نه تنها مهدی بلکه همه شان روحیه هایشان خوب و عالی است. تازه آنها به ما روحیه و دلداری می دهند.»

مادر مهدی محمودیان همچنین گفته است: «می از کسانی که مسوول این کارها هستند می خواهم کمی به کردار و رفتارشان شان نگاه کنند. به خاطر خدا به این گرفتاری ها خاتمه بدهند و نگذارند بیشتر از این مشکلات اضافه تر شود. به درد جوان ها برسند و ببینند این ها چه می خواهند. با این وضع مملکت را به باد فنا می دهند و هیچ چیزی جز ویرانی عایدشان نمی شود.من یک سوال دارم. می خواهم بدانم کسی که درد جامعه را می فهمد و بازگو می کند مجرم است یا کسی که برای جامعه درد ایجاد می کند؟ کدامشان مستحق مجازات هستند؟ خواهش می کنم سوال من را جواب دهند.»
 

وزیر خارجه انگلستان: جمهوری اسلامی معترضان را در ایران سرکوب و از جنبشهای منطقه حمایت می کند

Posted: 13 Sep 2011 08:25 AM PDT

جرس: ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلستان، مقامات جمهوری اسلامی را متهم کرده است که از یک سو اعتراضات را در داخل کشور سرکوب می‌کنند و از سوی دیگر ادعا می‌کنند که «حامی انقلاب در دیگر نقاط منطقه‌اند، البته به جز سوریه».

روزنامه تایمز، چاپ لندن، متن سخنرانی وزیر خارجه انگلستان را در شماره روز سه‌شنبه خود منتشر کرده، که در آن، ویلیام هیگ حاکمیت جمهوری اسلامی را متهم کرده است که از یک سو اعتراضات را در داخل کشور خود سرکوب می‌کنند و از سوی دیگر ادعا می‌نمایند که «حامی انقلاب در دیگر نقاط منطقه‌اند، البته به جز سوریه».

 

به گزارش رادیو فردا، ویلیام هیگ، همچنین در این سخنرانی که قرار است سه‌شنبه بیان شود، اشاره می‌کند که «درس انقلاب‌های متعدد» که در یک سال گذشته در جهان عرب رخ داده «در مورد ایران نیز صدق می‌کند».

او می‌گوید: «خواسته‌های مردم یعنی احترام به حقوق، دولت شفاف، اقدام علیه فساد، و مشارکت سیاسی اصیل چیزی است که به خودی خود در طول زمان گسترش خواهد یافت... چون این‌ها خواسته‌های طبیعی تمامی ملت‌هاست.»

 

واکنش آمریکا به پیش راه اندازی نیروگاه بوشهر: ایران دیگر نیاز به غنی سازی اورانیوم ندارد

Posted: 13 Sep 2011 07:51 AM PDT

جـــرس: در واکنش به پیش راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر توسط روسیه، وزارت خارجۀ آمریکا طی واکنشی اعلام کرد: "این اصل که نخستین نیروگاه هسته ای ایران هم اکنون با کمک روسیه فعال است دلیل دیگری می باشد مبنی بر این که جمهوری اسلامی نیازی به غنی سازی اورانیوم ندارد."

نیروگاه اتمی بوشهر، بعد از سالها تاخیر در راه اندازی، روز دوشنبه ٢۱ شهریور ماه- ۱٢ سپتامبر، با حضور مقامات ارشد اتمی ایران و روسیه افتتاح و پیش راه اندازی شد و طبق اعلام نهایی، قرار است اواخر آبان ماه یا اوایل آذر ماه سال جاری نیز، در مراسمی با حضور محمود احمدی نژاد، به قدرت نهایی برسد.


به گزارش رادیو اروپای آزاد، ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا گفت با توجه به این که توافقنامۀ روسیه با ایران در مورد نیروگاه بوشهر بر تامین سوخت این نیروگاه و بازپس گیری سوخت مصرفی توسط روسیه تاکید دارد گواه دیگری ست بر این که ایران نیازی به غنی سازی اورانیوم ندارد.


گفتنی است در مراسم بهره برداری مقدماتی از اولین نیروگاه اتمی ایران، اشماتکو، وزیر انرژی روسیه گفته بود: "همکاری های اتمی مسکو با تهران به نیروگاه اتمی بوشهر محدود نمی شود و بعد از اتمام این نیروگاه چه در بوشهر و چه در پروژه های دیگر اتمی، این همکاری هسته ای ادامه خواهد داشت."


طی هفته های اخیر، فریدون عباسی، معاون محمود احمدی نژاد و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته بود که تهران دیگر در باره عدم تولید سوخت هسته ای یا مبادله آن با کشورهای دیگر مذاکره نخواهد کرد و همزمان از افزایش غنی سازی اورنیوم از مرز بیست درصد خبر داده بود.

فرمانده کل سپاه: عملیات‌های سپاه در شمال غرب كشور ادامه خواهد یافت

Posted: 13 Sep 2011 06:17 AM PDT

جـــرس: درحالی که درگیری های مرزی میان نیروهای سپاه پاسداران و اعضای گروه پژاک ادامه دارد، فرمانده كل سپاه گفت: "این عملیات جزو عملیات‌های پیشگیرانه سپاه برای مقابله با برنامه‌های آتی دشمن بوده و عملیات‌های سپاه در شمال غرب كشور هم‌چنان ادامه خواهد داشت."


به گزارش ایسنا،  محمدعلی جعفری در مراسم گرامی‌داشت شهدای نیروی زمینی سپاه در عملیات‌های اخیر شمال غرب كشور، اظهار داشت: "تروریست ها با حمایت آمریكایی‌ها برنامه‌های مفصلی برای جمهوری اسلامی ایران داشتند و ما با درك این مساله این عملیات‌ها را انجام دادیم تا با این اقدام همه‌ی برنامه‌های دشمن را خنثی كنیم."


وی با تاكید بر این‌كه عملیات‌های سپاه در شمال غرب كشور هم‌چنان ادامه دارد، تاکید كرد: "این عملیات‌ها می‌توانست انجام نشود، ولی باید توجه كرد كه این عملیات جزو اقداماتی است كه امروز سپاه در اوج هوشمندی و رشد سازمانی خود توانسته است، انجام دهد و این اقدام یك اقدام كاملا پیشگیرانه است."


فرمانده كل سپاه، اوج آمادگی نیروهای مسلح را در پیشگیری از بروز تهدید عنوان كرد و افزود: "پیشگیری از بروز تهدید، اوج آمادگی است كه باید در نیروهای مسلح و به‌خصوص سپاه وجود داشته باشد. هنر ما این نیست كه آمادگی خود را به صد درصد برسانیم تا در صورت وقوع تهدید، با آن مقابله كنیم، بلكه سپاه باید كاری كند كه تهدیدات اجازه و جرأت بروز و ظهور پیدا نكنند و اقدام خوب سپاه در شمال غرب كشور نیز در همین راستا است."


جعفری در ادامه گفت: "تروریست ها با دستور استكبار جهانی و اسراییل غاصب در منطقه‌ی كردستان آمادگی بالقوه‌ای را برای تهدید بخش‌هایی از مرزهای جمهوری اسلامی فراهم می‌كردند، ولی نیروی زمینی سپاه بسیار دقیق و پیشگیرانه علیه این تهدیدات برنامه‌ریزی كرد و عملیات‌هایی انجام داد كه هنوز هم ادامه دارد."


وی کشته شدگان اخیر سپاه كه در درگیری‌های شمال غرب كشور را "شهدای راه امنیت" توصیف كرد و گفت: "این افراد شهدای راه امنیت نظام هستند و همه‌ی نیروهای انقلاب باید آماده‌ی جانفشانی در این راه باشند."


فرمانده کل سپاه اظهار عقیده کرد: "خوشبختانه هنوز هم حال و هوای دفاع مقدس در نیروهای وفادار انقلاب اسلامی تازه است و حتی احساس من این است كه این حال و هوا بسیار بیشتر و شدیدتر از دوران جنگ است. حال و هوای بچه‌هایی كه در شمال غرب در حال جنگ و رزم هستند، همان حال و هوای دوران جنگ است؛ به طوری كه مجروحان قبطه می‌خوردند و ناراحت بودند كه چرا به یاران شهیدشان نپیوستند و از من می‌خواستند كه سلام آنها را به رهبری برسانم و اعلام آمادگی آنها برای جانفشانی را به ایشان منتقل كنم."


جعفری با بیان این‌كه ما برای شهادت لحظه‌شماری می‌كنیم، گفت: "اگر وضعیت امروز انقلاب را خوب درك كنیم، همه‌ی مشكلات ما حل می‌شود... اگر امروز شرایط روز كشور، اهداف انقلاب اسلامی، اهداف نظام و وضعیتی را كه اسلام و انقلاب در دنیا دارد ببینیم، ولی احساس تكلیف نكنیم و اگر این نعمت‌ها و نصرت‌های الهی را ببینیم، ولی تكلیف خود را پیدا نكنیم، معلوم نیست چگونه می‌خواهیم جواب خدا و شهدا را بدهیم و چگونه می‌خواهیم مدعی باشیم ."


وی اظهار عقیده کرد: "هدف جمهوری اسلامی، الگو قرار گرفتن در مقابل دیگر جوامع اسلامی است و ما فاصله‌ی زیادی تا این اهداف مقدس داریم. مجاهدت در راه خدا پایان‌پذیر نیست و ما تكلیف و ماموریت خود را تا نابودی كامل دشمنان ادامه خواهیم داد."

 


بزرگترین اختلاس در سایۀ فاسد ترین دولت

Posted: 13 Sep 2011 05:27 AM PDT

حمیدرضا ظریفی نیا
جـــرس: درحالیکه موج پرده برداری از اختلاس های کلان بانکی و مدیریتی کشور، بعد از آغاز چالش میان اصولگرایان محافظه کار با طیف دولتی ها (موسوم به جریان انحرافی) شدت گرفت تا جایی که موجب شد کارشناسان پولی کشور، سال ۹۰ را "سال پرده‌برداری از اختلاس‌های بانکی" اعلام کنند، اما نکته ملموس تر قضیه این است که کماکان اراده ای جدی مانع رسیدگی به پرونده های متعدد و تکان دهندۀ اختلاس مدیران دانه درشت و دستگاههای دولتی است و تنها چند مدیر میانی، به واسطۀ رابطه با جریان انحرافی، پشت درهای بسته محاکمه شدند تا اعلام شود آنها نیز به اختلاس اعتراف کرده اند.


این درحالیست که بعد از افشا و پرده برداری از اختلاس ها در «پنج بانک بزرگ کشور – که توسط مجتمع امور اقتصادی فاش شد»، «اختلاس چند ده میلیاردی در بانک تجارت شعبه میدان انقلاب تهران»، «اختلاس در شعبه بانک ایران و ونزوئلا»، «اختلاس چند میلیاردی رئیس انتصابی یک بانک در تهران»، «تحصیل ١٩۶ میلیاردی مال نامشروع از بانک سپه و تایید آن توسط مقامات قضایی»، «اثبات مجرمیت پنج متهم به کلاهبرداری میلیاردی از بانک‌های ملی و ملت»، «اختلاس چند ده میلیاردی از بانک تجارت»، «اختلاس ١٣٩ میلیارد تومانی در بانک ملی بندرعباس» و این آخری ها، افشای «اختلاس بیش از یك میلیارد و صد میلیون تومان در استانداری تهران طی دولت های نهم و دهم» نشان می داد که این اتفاقات طی چند سال اخیر رخ داده و کشف نیز شده بود، اما موانع و "مصلحت هایی" مانع از رسانه ای شدن آن گردید، تا همچنان وضعیت آرام و مدیریت کشور توانمند و عاری از فساد نمایش داده شود.


اما هفته گذشته، بعد از افشای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از یکی از بانک های کشورتوسط یکی از مدیران انتصابی، مقامات جمهوری اسلامی که هم اکنون تشت رسوایی های مالی و اختلاس ها بر زمین افتاده، این مورد را "بی سابقه ترین رقم و حجم اختلاس در تاریخ کشور" ذکر کرده و رئیس سازمان حسابرسی نیز در گفتگو با خبرآنلاین، با اعلام چگونگی این اختلاس گفت: در این اختلاسهای افشا شده که عمده آن در سال ۸۹ و ۹۰ رخ داد، نمی توان یک بانک را مقصر اعلام کرد و این موضوع به بررسی های قضایی نیاز دارد و ادامه دارد خواهد بود.


دخالت جریان های سیاسی
در ادامۀ رسوایی های ناشی از اختلاس های کلان در بانک ها و دوائر دولتی، و خصوصا افشای بزرگترین اختلاس تاریخ کشور، روز گذشته سید محمد جهرمی، از وزرای دولت قبلی محمود احمدی نژاد و مدیرعامل انتصابی بانك صادرات در گفتگو با فارس و در توضیح پیرامون این اختلاس - که از بانک تحت امر وی رخ داده – از دخالت برخی جریانهای سیاسی در دولت در این پرونده خبر داد و البته با فرار رو به جلو، مانند یار قدیمی خود - محمدرضا رحیمی، (معاون اول رئیس دولت و از متهمین بزرگ پرونده های کلان اختلاس و فساد) – ادعا کرد "با هر كسی كه قصور كرده باید برخورد شود، حتی اگر من هم قصور كردم با من برخورد كنند."


یادآوری حلقۀ کرج، شرکای قدیمی
 بعد از اظهارات سال گذشته رئیس قوه قضائیه که از کشف و شناسائی باند بزرگ مفاسد اقتصادی در یکی از شرکت های متعلق به دولت خبر داده و اعلام کرده بود "افراد این باند توانسته‌ بودند با جعل اسناد دولتی و قضایی، میلیاردها تومان به بیت‌المال خسارت وارد کنند" و همچنین پیگیری های الیاس نادران، نماینده منتقد دولت – که بعدها وی را نیز برای مصلحت نظام به سکوت وادار کردند- رسانه ها از نام یک مقام ارشد دولتی نزدیک به محمود احمدی نژاد، در راس چند پرونده و شبکه اختلاس بزرگ میلیاردی خبر دادند، که شخص رئیس دولت - با حمایت رهبری- تا کنون مانع بازداشت، موآخذه و توقیف وی شده است، که البته از همان زمان اعلام شد در این پروندۀ ملی (بیمه ایران و خانه فاطمی و فساد مالی در کرج)، علاوه بر مقام ارشد هیئت دولت، تعدادی از مدیران ارشد و کارکنان دولت نیز حضور دارند.


این فرد کسی نبود جز محمدرضا رحیمی، عضو اسبق هیأت‌رئیسه مجلس، استاندار اسبق کردستان، رئیس سابق دیوان محاسبات و معاون پارلمانی سابق رئیس جمهور و معاون اول رئیس دولت دهم، که سه مقطع زمانی دوم خرداد (۷۶بواسطه تقلبی که در انتخابات انجام داد)، پاییز ۸۷ (زمان افشای مدرک جعلی همانند عوضعلی کردان، وزیر کشور دولت نهم) و بعد از افشای پرونده فساد مالی (در زمان معاونت اولی احمدی نژاد)، وی را در افکار عمومی مطرح ساخت.


همان زمان الیاس نادران، نمایندۀ اصولگرای منتقد دولت، مدرک دکترای رحیمی (دوقلوی مدرک کردان) و برخی مسائل مالی جدید و قدیم را مورد پرسش قرار داد و درسایت «الـــف»، متعلق به رئیس مرکز پژوهشهای مجلس (احمد توکلی) مانند قضیۀ مدرک جعلی علی کردان، متذکر گردید "جناب آقای رحیمی ، لابد اطلاع دارید آقایان جابر ابدالی، حمزه نویس و مسعودی در چه شرایطی هستند... بفرمائید كه چكهای چند میلیارد تومانی و چند صد میلیون تومانی كه به حساب شما واریز شده بود، از چه حسابهایی و مربوط به چه افرادی می باشد؟ ...می دانم در جریان انتخابات مجلس هشتم پولهایی را بین نامزدهای مجلس توزیع كرده‌اید. آیا ممكن است نسبت به منشاء این پولها توضیح بفرمائید تا ..."

کرج؛ کردان – رحیمی- جهرمی
سایت متعلق به علی زاکانی نیز (جهان نیوز) همان زمان با بیان این نکته که "رد پای یک مسئول در باند فساد بیمه ای کرج دیده می شود"، نوشت "یک چهره جنجالی و مسوول که دارای اتهامات متعدد فساد مالی و سیاسی بوده و در حال حاضر نیز دارای مسئولیت است، متهم به همکاری و شراکت با یک باند فساد مالی در بیمه ایران شعبه کرج است. فعالیت این جریان فساد به این نحو بوده است که پرونده های مختومه را یکبار دیگر به جریان می انداختند و دوباره برای آنها حکم صادر کرده و پول آنرا خودشان برداشت می کردند و با همین شگرد میلیاردها تومان اختلاس کردند..."


همان زمان رسانه ها از محفل «کرج» که از سه نام کُردان، رحیمی و جهرمی گرفته شده، و به ارتباط عوضعلی کُردان ‏وزیر سابق کشور، محمدرضا رحیمی معاونت رئیس دولت نهم و معاون اول فعلی وی و محمد جهرمی وزیر کاردولت قبل باز می گشت، اشاره کرده و از قول منابع آگاه گفته بودند این سه تن از زمان دولت هاشمی رفسنجانی با یکدیگر پیوندی عمیق داشتند...آن موقع که جهرمی استاندار فارس بود، رحیمی استاندار کردستان و کردان فرماندار گنبد کاووس بود و ‏هرگاه یکی از ایشان به منصبی می رسید، دو نفر دیگر نیز بی نصیب نمی ماندند؛ چنانکه در ‏دولت نهم جهرمی وزیر کار شد، رحیمی ریاست دیوان محاسبات را برعهده گرفت (سپس معاونت اولی ‏رئیس دولت) و کردان ابتدا معاون جهرمی در سازمان فنی و حرفه ای، سپس قائم مقام وزارت نفت و نهایتا با حمایت جهرمی و رحیمی، وزیر کشور شد.

همان زمان که مدارک تحصیلی جعلی کردان کار دست وی داد و از بدنه دولت خارج شد، گروهی از نمایندگان مجلس نیز از موضوع جعلی بودن مدرک دکترای رحیمی و "قُل دیگر مدرک کردان" خبردادند که رحیمی ادامه ماجرا را ‏در سکوت دنبال کرد، تا به قولی "ترکش های جریان کردان او را به طور ناگهانی هدف قرار ندهد" و همان زمان یکی از ‏چهره های شاخص اصلاح طلب از جعلی بودن مدارک تحصیلی و "سید بودن" جهرمی خبر داد که آن نیز برای "مصالح" کم کم در مُحاق رفت.


همه این ها نشان می داد که اراده ای جدی در رسیدگی به پرونده و اتهامات مالی و فساد سنگین اقتصادی مدیران انتصابی وجود ندارد و اگر هم برخی مقامات قضایی وعده می دهند، و نیز چند نماینده مجلس قصد پیگیری مواردی را دارند، یک ارادۀ فراقانونی و مافوق، مانع از رسیدگی و حتی ورود به میران ارشد می شود. (کما اینکه هجده ماه از وعده های صادق لاریجانی برای رسیدگی به پرونده اختلاس های محمدرضا رحیمی گذشت و بیش از یک سال از پیگیری های بی نتیجۀ الیاس نادران و علی مطهری و احمد توکلی)


گفتنی است، جهرمی که اکنون مدیرعاملی و اختیاری تام در بانک صادرات (محلی وقوع بزرگترین اختلاس تاریخ ایران) را در دست دارد، روز گذشته با دفاع از دولت و بدون اشاره به واقعیت امر، پیرامون پروندۀ سه هزار میلیاد تومان – که وی ادعا کرد "فقط ٢۸۰۰ میلیارد تومان بوده- مدعی شد سوء‌استفاده موضوع بسیار مهمی است و نباید اجازه داد این مسئله به مسائل دیگری كشیده شود، چون برخی به دنبال انتقام‌جویی‌های سیاسی و حذف رقبای خود هستند. البته اگر پشت این افراد گروه‌ها و اشخاص خاصی باشند كه این‌ها را پشتیبانی می‌كند، قوه قضاییه و وزارت اطلاعات آن‌ها را شناسایی كرده و با آن‌ها برخورد می‌كند. من هم معتقدم افراد و شركتی نمی‌توانسته چنین جراتی به خود راه دهد، مگر با برخی پشتیبانی‌ها."


ورود جریان انحرافی
اما بعد از ماجرای برکناری وزیر اطلاعات توسط رئیس دولت و ابقای وی توسط رهبری، چالش میان حامیان آقای خامنه ای با طیف دولتی ها - که به جریان انحرافی موسوم شدند- شدت گرفت و موج افشای اختلاس های کلان و بیسابقه در چرخۀ اقتصادی کشور، به حوزۀ مدیران و رهبران جریان انحرافی (حمید بقایی، معاون اجرایی و اسفندیار رحیم مشایی، مشاور و رئیس دفتر احمدی نژاد) رسید، که بلافاصله پرونده های اختلاس و سوء استفاده های مالی اعضای کمیسیون اصل نود مجلس، از پیگیری پروندۀ دو مدیر ارشد دولتی در مجلس و رسانه‌های محافظه‌کار بعد از چراغ سبز برخی مقامات برای افشای موارد شناسایی شده، از برگزاری نخستین جلسه محاکمه هشت تن از اعضای تیم احمدی‌نژاد به اتهام "فساد اخلاقی و مالی" خبر داده و اعلام کردند این افراد اتهام خود را پذیرفته‌اند.


گفتنی است ید‌الله جوانی رئیس دفتر سیاسی سپاه پاسداران نخستین کسی بود که به صراحت اعلام کرد گروهی از نزدیکان احمدی‌نژاد "فساد اخلاقی و مالی" دارند و همزمان گروهی از محافظه‌کاران با اینکه رئیس دولت دهم بار‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرده با نزدیکانش همچون اسفندیار رحیم‌مشایی رابطه تنگانگی دارد و از آن‌ها حمایت می‌کند، تلاش کردند حساب احمدی‌نژاد – که مدعی ارتباط با امام زمان شده - را از نزدیکان وی جدا کنند و تنها مقاصد سیاسی خود را از این رهگذر پیگیری کنند.


جریان انحرافی و اختلاس های افشا شده
در همین راستا، سایت «الف» وابسته به احمد توكلی رئیس مركز پژوهش های مجلس نیز، ماه گذشته پیرامون "رانتخواری بزرگ در شركت خصوصی متصل به حلقه قدرت- ثروت" اشاره کرده و نوشته بود: "شركت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به سمگا با سرمایه بیست میلیارد تومان به ثبت رسیده و تأسیس شده است، ظرف مدت كوتاهی توانست شش شركت اقماری بزرگ تأسیس كند. یكی از شركت های مولود سمگا، بانك جدیدالتأسیس «گردشگری» است كه در بدو تولد، سرمایه آن ناگهان از دویست میلیارد به ششصد میلیارد تومان افزایش پیدا كرده و اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی جزو اولین سهامداران شركت سمگا بوده اند و مدیرعامل این شركت، مهدی جهانگیری، معاون سابق مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. (جهانگیری همان كسی است كه پس از ماجرای مشهور حمل قرآن با موسیقی و دف، تحت فشار علما ناچار به استعفا شد.) جهانگیری پس از استعفا از معاونت سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی، شركت خصوصی سمگا را تأسیس كرد و با حمایت ویژه دولت، همكاری مالی حداقل ده بانك، مؤسسه مالی و شركت سرمایه گذاری را جلب كرده است. این شركت ابتدا قرار بود با عنوان «صندوق سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری» فعالیت كند، اما بعداً به نام «شركت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری- سمگا» تغییر نام داد."


همزمان به این نکته اشاره شد که مشایی، حمید بقایی (رئیس و معاون وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) و مهدی جهانگیری (معاون مستعفی مشایی) در مراسم آغاز پذیره نویسی شركت خصوصی سمگا، اردیبهشت ۸۸ شركت كرده و سهامدار آن می شوند. همان روز پنجاه درصد و طی چهار روز بعد، صد درصد سهام عرضه شده شركت سمگا توسط بانكها، مؤسسات سرمایه گذاری و فردا مطلع، خریداری شد و پذیره نویسی سمگا قبل از موعد پیش بینی شده به پایان رسید. یكی از رانت های ویژه برای سمگا واگذاری ۱٢۵۸۸۰۰ متر مربع از زمین های لویزان در شمال شرقی تهران به این شركت خصوصی بوده است.

گفتنی است برای این واگذاری نه تنها مزایده ای برگزار نشده، بلكه براساس مصوبه هیأت وزیران و صورتجلسه ٢۳ اسفند ماه ۸۸، كل زمین های فوق باید بصورت رایگان به شركت خصوصی سمگا واگذار می شد.


نقش مکتوم مشایی
ناگفته نماند در ادامۀ افشای فساد و زد و بندهای مالی جریان انحرافی، طی روزهای اخیر تارنمای مشرق از نامه مورخ هفتم مهر سال گذشتۀ مشایی خطاب به وزرای دارایی و راه خبر داد که پیرامون خرید سهام شركت فولاد خوزستان توسط یک شرکت دیگر نوشته بود "حسب موافقت ریاست محترم جمهوری خواهشمند است دستور فرمائید ضمن تسریع اقدام مساعد را به عمل آورند."


نتایج این نامه نگاری نیز این بود که بر اساس این نامه، سهام شركت فولاد خوزستان بدون برگزاری تشریفات قانونی مزایده به گروه امیر حسین آریا در قالب شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن (تراورس) واگذار می شود و مرتبطین دولت، توانستند بزرگترین شركت راه آهن كشور را به راحتی تصاحب کنند.


در این گزارش، دورخیز نزدیکان دولت برای تسلط بر اقتصاد ملی كشور نیز مورد بحث قرار گرفت، از جمله: همكاری با سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد برای تصاحب شركت های بزرگ پیمانكاری كشور- تبانی با كارفرمایان دولتی از قبیل راه آهن و وزرات راه سابق برای تصاحب پروژه های میلیاردی با حربه تامین مالی و به صورت ترك تشریفات مناقصه - همكاری گسترده و تبانی با نظام بانكی خصوصا بانك ملی برای تامین مالی پروژه ها به صورت صوری.


گفتنی است نامه رحیم مشایی نشان می داد كه واگذاری پروژه رامسر به نور و همچنین واگذاری سهام شركت فولاد خوزستان بدون برگزاری تشریفات قانونی مزایده و مناقصه برگزار شده است.


داستان ادامه دار، بیمه و اختلاس و استانداری
همزمان در موج کشاکش و افشای اختلاس ها، روزنامه اعتماد چاپ تهران، در اولین شماره از دور جدید انتشار خود، طی خبری در خصوص بازداشت تعدادی از مسوولان عالی‌رتبه استانداری، به نقل از دادستان تهران آورده بود: "یكسری افراد به دادستانی احضار شدند كه پرونده آنها مرتبط با پرونده‌ بیمه است اما در خصوص اعلام اتهامات، معذوریت داریم."


همچنین آمده بود «الف ـ م» یكی از مدیران استانداری تهران در زمان كامران دانشجو اولین مدیر در استانداری پایتخت بود كه به اتهام اختلاس مبلغ پنج میلیارد و ٧۵۶ میلیون ریال محاكمه و محكوم شد.


بعد از «م» نوبت به معاون سابق عمرانی استانداری تهران رسید كه به دلیل آنچه خبرگزاری فارس در تاریخ ۱٢ دی ماه سال گذشته اعلام كرد به جرم اختلاس بازداشت شد.


در همین اثنا، رییس سازمان بازرسی كل كشور اختلاس میلیاردی در استانداری فعلی و قبلی تهران را مورد تایید قرار داد و در خصوص اختلاس میلیاردی در استانداری تهران در پاسخ به خبرنگاری گفت: بله این پرونده درست است. پرونده های دیگری نیز هست که یکی از این پرونده ها در یکی از خبرنامه ها منتشر شده است. ما به مسئولین، نمایندگان و استانداری ها گزارش هایی منتقل می کنیم که یکی از مسئولین آن را به رسانه ها منعکس کرده است.

پورمحمدی در ادامه سوال خبرنگار که گفته بود آیا این اختلاس در دوره استاندار جدید است یا قدیم گفته بود: ما هم در زمان استانداری جدید (تمدن) پرونده داریم و هم در زمان استانداری قبلی (کامران دانشجو)


قسم جلاله می خورم
در پی تاکید و تایید رییس سازمان بازرسی كل كشور پیرامون اختلاس های میلیاردی در استانداری فعلی و قبلی تهران، استاندار تهران با ادعای "سوگند جلاله" اظهار داشت در صورت اثبات ادعای اختلاس در استانداری تهران که این روزها مطرح شده، حق وی و همکارانش محاکمه است.


مرتضی تمدن با ادعای اینکه "سوگند می‌خورم با علم و اعتقاد و قسم جلاله یاد می‌کنم آنچه که مربوط به استانداری تهران این روزها مطرح می‌شود سر سوزنی از پول بیت‌المال بودجه عمرانی و بودجه جاری خدایی ناکرده تخلف وجود ندارد؛ اگر کسانی که این روزها این ادعاها را در مجاری رسمی کشور مطرح می‌کنند یک خطا را نشان دهد که سر سوزنی تخلف وجود دارد در محضر مردم استان تهران و کشور عرض می‌کنم که ما اشتباه کردیم و حق ما محاکمه است."


وی نیز همانند محمدرضا رحیمی، سخنگوی دولت و معاون اول متهم به اختلاس و فساد – که در حاشیه امنیت مانده- مدعی "پاکدستی" دولت شد.


اما یک روز بعد، مدیركل حوادث استانداری تهران نیز طی هفته‌های گذشته به جمع بازداشتی‌های مدیران استانداری پیوست، اما اتهام این مقام دولتی نیز مربوط به پرونده بیمه (متصل به پرونده رحیمی) اعلام شد، که ماهها پیش تر، صادق آملی‌لاریجانی در دیدار با دانشجویان بسیجی با بیان این خبر كه پنجاه تن از متهمان پرونده اختلاس در بیمه بزودی دادگاهی می‌شوند، گفته بود پشت این پرونده افراد مهمی حضور دارند.


با مروری کوتاه بر کشف اختلاس های دیگر در سیستم بانکی و اقتصادی کشور، پی به نکتۀ مورد اشارۀ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خواهیم برد که با افشای گوشه ای فسادها، اذعان داشت "وضعیت فعلی بیانگر فساد وحشتناک در سیستم کشور است."


چند اختلاس اخیرا افشا شده
در یكی از پرونده‌هایی که طی هفته های اخیر در جریان شدت یابی موج افشاگری اختلاس ها کشف شده، اعلام گردید که پرونده دو متهم اقتصادی در دستور کار دادسرای امور اقتصادی قرار گرفته و شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی دو متهم در یک پرونده اقتصادی را به اتهام مشارکت درتحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ ده میلیارد و دویست و بیست و نه میلیون ریال (‌۰۰۰/۰۰۰/٢٢٩/ ‌١۰ریال ) مجرم شناخته است.


تحصیل ١٩۶ میلیارد مال نامشروع از بانک سپه
هم‌چنین با اعلام شکایت ازسوی اداره کل حقوقی بانک سپه دادسرای ناحیه ‌٢٢ اموراقتصادی تعدادی ازمتهمان یک پرونده اقتصادی را مجرم شناخت. متهمان این پرونده درقالب عقود مختلف، ضمن اخذ تسهیلات از بانک سپه از انجام تعهدات خود دربرابر بانک خودداری كردند.


صدور کیفرخواست برای یکی از کارمندان بانک رفاه

شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ٢٢ اموراقتصادی یکی ازکارمندان رسمی بانک رفاه کارگران را مجرم شناخت.

متهم پرونده که یکی از کارمندان بانک مذکور بوده است با ایجاد حساب های صوری وتغییر درسیستم حسابداری بانک با بدهکار و بستانکار كردن حساب ها مبالغی رابه حساب بستگان ودوستان خود واریزکرده سپس اقدام به برداشت وخروج آن مبالغ از بانک می‌كرده است.


م.ط.ز ٩۰۰ هزار دلار از بانک ملی ایران كلاهبرداری كرد
همچنین با اعلام شکایت ازسوی اداره حقوقی بانک ملی ایران علیه یک کلاهبردار پرونده این متهم دردستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت.


شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ٢٢ امور اقتصادی قرار مجرمیت متهم این پرونده را به اتهام کلاهبرداری صادر كرد. براساس این گزارش متهم این پرونده «م.ط.ز» به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ٩۰۰ هزار و ٨۰۰ دلار از بانک ملی مجرم شناخته شد.


كلاهبرداری میلیاردی از بانك‌های ملی و ملت
متهمان این پرونده با تشکیل شرکت‌های متعدد صوری و غیر فعال و ارائه اسناد غیر واقعی به بانک اقدام به اخذ وجوه و تسهیلات به صورت غیرقانونی از بانک های ملی و ملت نموده و درعمل این وجوه را صرف خرید املاک و زمین های متعددی کردند.
براساس این گزارش شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ‌٢٢ اموراقتصادی پنج متهم این پرونده که همگی متهم به مشارکت در کلاهبرداری به مبلغ چهل میلیارد و هشتصد و هفتاد و هفت میلیون و پانصد و هشتاد و هشت هزار و نهصد و سی وهفت ریال (‌٩٣٧/ ‌۵٨٨/٨٧٧/ ‌۴۰ ریال) از بانک ملت و مبلغ یکصد و سه میلیارد و سیصد و نه میلیون و یکصد و پانزده هزار و ششصد ریال (‌۶۰۰/١١۵/٣۰٩/ ‌١۰٣ ریال) و هم‌چنین ‌۰۰۰/۰۰۰/ ١١ درهم امارات از بانک ملی بودند را مجرم شناخت.

 
بزرگترین پروندۀ تاریخ اختلاس ها
اما دو هفته پیش، گزارش هایی منتشر شد که حاکی از آن بود «ا.خ»، از چهره‌های مرتبط با یکی از مقامات ارشد دولتی و پرونده بیمه ایران که صاحب ده‌ها شرکت و موسسه اقتصادی زنجیره‌ای و تو‌ در‌ تو می‌باشد، با استفاده از شگرد خاصی اقدام به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات می‌کرده است.


این فرد با تبانی و نفوذ در بانک صادرات، اقدام به صدور ال سی‌های جعلی به مبالغ ده‌ها میلیارد تومانی می‌کرده است و بدون آن که وجه ال ‌سی ‌های مذکور را به بانک بپردازد، ال‌سی‌ها را دریافت و به بانک‌های دولتی و خصوصی دیگر داخلی به قیمتی پایین‌تر از قیمت رسمی ال سی می‌فروخته است.


گفته می‌شود فرد مذکور که مالک یکی از باشگاه‌های دولتی لیگ برتر فوتبال نیز می‌باشد، در بسیاری از صنایع معاملات و فعالیت‌های اقتصادی نقش دارد و تا کنون توانسته بدون رعایت مراحل قانونی و از محل همین سوء‌استفاده‌های مالی با حمایت برخی مقامات ارشد دولتی، اقدام به اخذ مجوز از بانک مرکزی برای بانک تاسیسی خود نماید.


با گذشت دو هفته، هنوز مشخص نیست که بانک مرکزی چگونه و به چه دلایلی در این مورد سکوت اختیار کرده، چرا که در اطلاعیه‌های خود مدعی شده بود پیگیر وام های سه و ده میلیون تومانی است که به نیازمندان جامعه داده شده است، اما تاکنون در خصوص تخلفات چند صد میلیارد تومانی این گروه سکوت کرده است.


سیستم و اختلاس
 وقتی در سیستم اقتصادی، حاشیه امنیتی و قضایی خاصی برای برخی افراد در نظر گرفته می شود، مهم‏تر از آن، تعاریف کارکردی دقیق وجود ندارد که بتوانند این مرزها را مشخص، هویدا و قضایی کنند و بازهم مهم‏تر از همه این‏ها، مصلحت‏های دیگری غیر از مصلحت‏های اقتصادی و منافع ملی در امور اقتصادی دارای مدخل می‏شوند، آن وقت باید منتظر چنین رفتارهای اقتصادی نابه‏هنجار هم بود.


بعنوان مثال ال‏سی‏های غیرمجازی را که برخی شرکت‏های دولتی، توسط شرکت‏های همکارشان در خارج از کشور برای دور زدن تحریم‏ها باز می‏کنند، در یک فضای اقتصادی شفاف، می‏توان مصادیقی از اختلاس تعریف کرد.


تمام موارد مورد اشارۀ فساد و اختلاس و زد و بند و رانت خواریِ مقامات و مدیران و وابستگان و منتصبین مورد اشاره، بدون ذکر تبعات و آثار مخرب این فساد در اقتصاد کشور و وضعیت معیشتی مردم است، چرا که به نظر کارشناسان، تمامی این موارد، می تواند به شکست و ورشکستگی اقتصادی کشور منجر شود.


هنوز با گذشت چند سال، از سرنوشت پول هایی که محمود احمدی نژاد در دوران شهرداری "گم کرده"، و به واسطۀ فروش کلان نفت و گاز در دولت نهم به چنگ آورد و مجلس و دیوان محاسبات در تفریغ بودجه های سال های ۸۵ و ۸۶ و ۸٧ آنرا "مفقود شده" ذکر کرده اند، خبری در دست نیست و وی کماکان دولت خود را از پاکدست ترین و شفاف ترین دولت های تاریخ ایران می داند و مدیران ارشد دولت، همچنان در حاشیۀ امنیتی که به واسطۀ صلاحدید مقامات فراقانونی سفارش شده است، می مانند.


و در سه سناریوی قابل پیش بینی، شاید تنها برخی مدیران میانی، پشت درهای بسته محاکمه شده و قربانی پروندۀ مافیای دولت و نظامیان شوند و همه چیز - مانند قتل های زنجیره ای- به مدیران سطح پایین منتهی شود، یا شاید مجددا گروکشی شود و پای مقامات ارشد نظام برای صلاحدید سکوت – همانند ماجرای رحیمی - به میان آید و یا شاید انتهای پرونده های اختلاس و فساد دولتی ها، به نقطۀ بحران و دستگیری کسانی منتهی شود، که به سرنوشت دولت گره خورده اند.


ترکان: قطعا دولت در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی همکاری کرده است

Posted: 13 Sep 2011 05:39 AM PDT

 جرس:  براساس اظهارات وزیر اسبق راه و ترابری، در شرایطی که سه میلیون بیکار در کشور وجود دارد و بسیاری از ایرانیان در فقر بسر می برند مسوولان بانکی به دلیل رخداد اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی باید استعفا دهند.


علی اکبر ترکان در گفت وگو با خبرآنلاین، تاکید کرد:دولتی که با ادعای مبارزه با فساد بر مسند نشسته است باید در مواجهه با چنین اختلاس بزرگی واکنش نشان دهد. چرا که اختلاس چنین مبلغی نمی تواند کار یک نفر باشد بلکه قطعا باید گروهی متشکل از مسوولان بالارتبه دولتی به آنها کمک کرده باشند.

به گفته او، باید این مساله به صورت جدی توسط قوه قضاییه پیگیری شود اما متاسفانه تجربه ثابت کرده دولت در مقابله با چنین مسائلی که مربوط به یاران دولتی می شود ترجیح می دهد مساله بایکوت شود تا سروصدایی بلندشود.

معاون برنامه ریزی وزارت نفت در دولت نهم متذکرشد: مشابه این اتفاق به نوعی دیگر در خصوص یکی از عالی رتبه ترین مقامات دولتی در خصوص یک شرکت بیمه ای اتفاق افتاده است اما دیده شده که دولت با هر ترفندی تلاش کرده این مساله را بی ارزش و کوچک جلوه دهد.
 

ترکان با اشاره بر اینکه زمانی به دلیل اختلاس 123 میلیارد تومانی در بانک صادرات مجرم را اعدام کردند،افزود: در چنین شرایطی مسوولان دولتی باید برای برگرداندن اعتماد مردم و جامعه تلاش کنند تا با محاکمه جدی اختلاس کنندگان آرامش را به بدنه جامعه باز گردانند.

وزیر اسبق راه و ترابری افزود: هرسال رئیس دیوان محاسبات فریاد می زند و از عدم شفاف سازی در معاملات مالی دولت می گوید و قوه مقننه متاسفانه هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهد و احتمالا این بار نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد.

علی اکبر ترکان  متذکرشد: مسوولان بانکی باید استعفا بدهند اما می شنویم که آنها به دنبال گرفتن جایزه هستند و ظاهرا مدیرکل بانک مرکزی هم به دنبال پرداخت این جایزه است. بنابراین در چنین شرایطی نمی توان امیدوار بود که این موضوع به طور جدی بررسی شود و باید منتظر باشیم که بزودی سروصدای این مساله هم از سوی دولت خوابانده شود.

دو کوهنورد امریکایی با وثیقه نیم میلیون دلاری از کشور خارج می شوند

Posted: 13 Sep 2011 04:20 AM PDT

 جرس: سرانجام پس از نزدیک به دوسال شعبه 36 تجدیدنظر دادگاه انقلاب با آزادی دو تبعه آمریکایی متهم به جاسوسی با قرار وثیقه موافقت کرد. 

مسعود شفیعی وکیل شین باور و جاش فتال به خبرگزاری فارس گفت که شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر دادگاه انقلاب اسلامی با آزادی این دو تبعه آمریکایی با قرار وثیقه نیم میلیون دلاری موافقت کرد. 

وی تصریح کرد: این موضوع امروز به اطلاع خانواده این دو آمریکایی و سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران رسیده و باور و فتال می‌توانند مانند سارا شورد از کشور خارج شوند. 

لازم به یادآوری است، چندی پیش شین باور و جاش فتال از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام ورود غیرقانونی به کشورمان و جاسوسی برای ایالات متحده آمریکا جمعا به 16 سال حبس محکوم شده بودند. 

محمود احمدی نژاد،  امروز سه شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه MBC ‌از آزادی دو آمریکایی محکوم به جاسوسی تا چند روز آینده خبر داد. پیش از این وزیر اطلاعات خبر از جاسوس بودن این دو امریکایی داده بود. 

جاش فتال و شین باوئر به همراه سارا شورد در ماه ژوئیه ۲۰۰۹ در مرز ایران و عراق بازداشت و سپس به "جاسوسی" متهم شدند.


این سه جوان کوهنورد که فعالیت های حقوق بشری و دفاع از فلسطینیان را نیز در کارنامه تلاش های خود داشتند، اتهام جاسوسی را رد كرده‌ و گفته بودند در كوهستانهای مرزی اقلیم کردستان اشتباهاً چند قدم وارد خاك ایران شده

توصیه مکارم شیرازی به سپاهیان: شرایط خاصی است، دشمنی نکنید

Posted: 13 Sep 2011 03:48 AM PDT

 جرس:   آیت الله مکارم شیرازی گفت: بهم زدن محبت و وحدت و دشمنی در انتخابات و بعد از پایان یافتن انتخابات درست نیست.


به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جمع گروهی از پاسداران انقلاب اسلامی با تحلیلی از شرایط منطقه و انقلاب​های برگرفته از انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مسلمان منطقه اظهار داشت: اگر ملت‌های منطقه همچون ایران اسلامی، رهبری مثل امام خمینی(ره) داشتند به یقین انقلاب آنها سریع‌تر به نتیجه می‌رسید، امیدواریم این تحولات با سرعت بیشتری به پیروزی واقعی برسد.

به گفته وی این تحولات نشان می‌دهد که ما باید اتحاد و وحدت خودمان را بیشتر در کشور حفظ کنیم، به ویژه انتخاباتی که در پیش است این موضوع را مهم‌تر کرده است.

این مرجع تقلید افزود: نکند فردای انتخابات صف‌بندی علیه همدیگر شکل بگیرد، رقابت انتخاباتی سالم همیشه در کشور وجود دارد، اما به هم زدن محبت و وحدت و دشمنی در انتخابات و بعد از پایان یافتن انتخابات درست نیست. امروز در شرایط خاصی قرار داریم که در اوائل انقلاب چنین شرایطی وجود نداشت، از این‌رو نیاز به انسجام، آگاهی و آمادگی بیشتر داریم.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: به گونه‌ای در انتخابات رفتار کنیم تا بتوانیم برای سایر کشورها الگو باشیم.

ادعای نقدی درباره انتخابات ۸۸: اکثريت قاطع مردم به جريانی که زمينه ساز نفوذ آمريکا بود، رای ندادند

Posted: 13 Sep 2011 03:44 AM PDT

جرس:  رييس سازمان بسيج مستضعفين، تبديل انتخابات به چالشی برای نظام را برنامه امروز آمريکا برای دخالت در امور کشورمان برشمرد.


سردار نقدی در گفت‌وگو با ايسنا اظهارداشت: آمريکا ابتدا اين راه را رفت که مردم در ضمن اين‌که احساس کنند آزادند، ولی به خواست آن‌ها رای ‌دهند و خواست ابر قدرت‌ها را پياده ‌کنند.

وی ادامه داد: آنها در کشورهای مختلف که امروز قدرت را از چنگ استکبار در آورده‌اند اين کار را انجام می‌دهند که مردم در عين اين‌که احساس می‌کنند آزادند به خواست آن‌ها رای می‌دهند، ولی اين روش آن‌ها در کشور ما شکست خورد و در انتخابات ۸۸ اين اتفاق نيافتاد و اکثريت قاطع مردم به جريانی که می‌توانست زمينه ساز نفوذ آمريکا باشد، رای ندادند.

نقدی ادعا کرد: روشی که امروز آمريکا در پيش گرفته اين است که ما را از انتخابات سير کند و فضا را ناامن سازد و بين مردم شکاف ايجاد کرده و انتخابات را به اختلافات عميق قومی، شهری، بالا شهری و پايين شهری و مانند اين‌ها تبديل کند و همه را به جان هم بياندازند.

وی ادامه داد: بايد هوشيار و با يک‌ديگر صميمی باشيم و خويشتنداری کنيم. رقابت انتخاباتی حدی دارد،‌ بايد حد شرافتمندانه آن حفظ شود.

نقدی درباره حضور جريان‌های مختلف در انتخابات مجلس نيز اظهارداشت: همه چيز دروصيت‌نامه امام(ره) روشن است، هر کس وفادار به اصول و ارزش‌های انقلاب باشد، می‌تواند به ميدان بيايد، اما کسی که ثابت کرده، نوکر اجانب است و پول از آل سعود و امير بحرين گرفته تکليفش مشخص است.

چهارشنبه؛ مراسم ترحیم مادر جهان آراها

Posted: 13 Sep 2011 02:45 AM PDT

پیام سیدمحمد خاتمی به خانواده جهان آرا

 

جرس: مراسم ختم مادر جهان آراها چهارشنبه در مسجد ولیعصر برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، مراسم ختم این بانوی بزرگوار چهارشنبه ساعت 14 تا 16 در مسجد ولیعصر(عج) واقع در خیابان وزرا برگزار می شود.


در همین حال سیدمحمد خاتمی در پیامی به پدر جهان آراها نوشت: 

همسر فداکار و پرهیزکار شما و مادر شهید قهرمان و بلند آوازه حضرت محمد جهان آرا و دیگر شهیدان خاندانتان که مظهر صبوری و تسلیم در برابر اراده و تقدیر حضرت حق جل و علی بود اینک به دیدار معبود شتافته است تا در کنار محمد و دیگر شهیدان بر سر خوان نعمت بی دریغ پروردگار پاداش ایمان و شکیبایی خود را دریافت کند و بر او گوارا باد رحمت گسترده خداوند.

نام محمد جهان آرا که قهرمانی ها و رشادتها و دریادلی هایش همواره در یاد ملت و مورد ستایش است جاودانه خواهد بود و گرامی باد یاد و نام همه شهیدان و دراز باد عمر جناب عالی و همه خانواده های شهیدان عزیز.

از خداوند منان برای فقیده سعیده مادر جهان آرای عزیز علو درجات و برای جناب عالی نیز که صبوری و خیرخواهی تان درخورد تقدیر است و برای همه بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می کنم.