جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


حمید رسایی: مواضع 474 نفر در مورد حوادث سال 88 تهیه شده است

Posted: 11 Sep 2011 09:14 AM PDT

جرس: حمید رسایی، نماینده محافظه کار مجلس گفت: «جبهه پایداری تاكنون مجموعه‌ای از اظهار نظرهای 474 شخصیت‌ ملی در خصوص فتنه 88 و كودتای شكست خورده سبز تهیه كرده و اگر مسیر حركت به سوی كسانی برود كه فاقد شرط اعلام شده باشند با انتشار عمومی مواضع این افراد جلوی هر گونه انحراف از منشور جامعتین را خواهد گرفت.»


 

به گزارش فارس، حمید رسایی اظهار داشت: «این جبهه مهم‌ترین وظیفه خود را تبیین ملاكها و معیارها و دفاع از آزمان‌ها و ارزش‌هایی می داند كه بدنه جریان اصولگرایی در فتنه 88 و كودتای شكست‌ خورده سبز از آنها دفاع كرده و اكنون نیز بدنه جریان اصولگرایی كه آحاد مردم هستند، در برابر جریان انحرافی همان مواضع را حفظ كرده اند.»



وی افزود: «برخی از كسانی كه در فتنه 88 موضع دو پهلو یا همراه با سكوت داشتند، تلاش می كنند از وجهه شخصیت‌های بزرگ استفاده كنند كه البته آیت‌الله مهدوی كنی با بیان اینكه ایشان در جزئیات مسائل دخالت نمی كنند، راه سوءاستفاده را بر این افراد بستند.»

وی تصریح كرد: «جبهه پایداری در راستای فرمایش حضرت‌الله مهدوی كنی و برخی اصولگرایان دیگر درباره ملاكهایی نامزدهای اصولگرا، آرشیو جامعی را از مجموعه موضع‌گیریهای شخصیت‌های سیاسی و شخصبت‌هایی كه در جایگاه موضع‌گیری بودند، تهیه و اظهارات آنها از قبل از فتنه 88 تا بعد از فتنه و حتی روزهای اخیر را جمع‌اوری كرده است.»



رسایی همچنین اظهار داشت كه «یكی از مهم‌ترین ملاكها در موضع‌گیری افراد تا قبل از 9 دی 88 است كه هنوز حضور میلیونی مردم در صحنه اتفاق نیفتاده بود و برخی به همین دلیل با مواضع دوپهلو یا سكوت خود، از فتنه‌گران حمایت می كردند.»

وی گفت: «ما از نظر زمانی بررسی كرده ایم كه در چه مواقعی چه اتفاقی افتاده و كسانی كه در معرض موضع‌گیری بوده اند، چرا سكوت كرده اند و سكوت آنها علیرغم دستور مقام معظم رهبری بر موضع‌گیری شفاف توسط همه افراد از چه باب بوده است.»


وی افزود: «در حال حاضر نیز با همكاری مجموعه نیروهایی كه در استان‌ها و شهرستان‌ها هستند، در حال جمع‌آوری مواضع‌ شخصیت‌هایی استانی و شهرستانی در باره فتنه و كودتای سال 88 و همچنین رابطه این افراد با جریان انحرافی هستیم تا گزینه‌هایی كه احتمال دارد از استان‌ها و شهرستان‌ها پیشنهاد شوند ، آرشیو كاملی از موضع‌گیری آنها در خصوص جریانات فتنه و انحرافی داشته باشیم تا مورد بررسی قرار گیرند.»



وی با اشاره به این که فهرست مذكور فقط شامل شخصیت‌های مطرح مانند باهنر، مطهری و كاتوزیان نیست و فهرست مذكور فراگیر است، اظهار داشت كه «موضع‌گیری دو پهلو و سكوت افراد به معنای خروج آنها از دایره اصولگرایی نیست اما بر اساس یك قاعده عقلی و سیاسی كسانی كه در فتنه 88 و در برابر جریان انحرافی موضع شفاف نداشتند، قطعا نمی توانند در شاهراه تعیین كاندیداهای اصولگرا یا در فهرست انتخاباتی جبهه اصولگرایی قرار گیرند.»

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی تاكید كرد: «اینكه كسانی كه در دوران فتنه موضع‌گیری هایی داشته‌اند و بعدا از مواضع خود پشیمان شده‌اند، مورد قبول بدنه جریان اصولگرایی نیست و توده مردم بصیر ایران اسلامی كه حماسه 9 دی را آفریدند، اشتباه در این سطح را از نخبگان سیاسی نمی پذیرد.»
 

دبیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم: حصر آقایان موسوی و کروبی خلاف حق، قانون و شرع است

Posted: 11 Sep 2011 08:35 AM PDT

جرس: دبیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: «متاسفانه بعضی از مسئولان جمهوری اسلامی و قوه‌ی قضائیه که باید حافظ جان، مال، حرمت و امنیت مردم باشند، گاهی گوی سبقت را از دیگران ربوده و در تهمت زدن و افتراء، بی‌محابا عمل می‌کنند.»

 

 
 
سیدحسین موسوی تبریزی در پاسخ به این سئوال که «سران جمهوری اسلامی بارها از آقایان موسوی، کروبی و خاتمی به عنوان سران فتنه یاد کرده‌اند. اگر قوه‌ی قضائیه این اتهام را وارد می‌داند، چرا برای اثبات آن دادگاه برگزار نمی‌کند؟»، اظهار داشت: «یکی از جرایم مشخص در اسلام و قرآن که ضمن ماده‌ی 976 قانون مجازات اسلامی نیز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، افتراء، تهمت و هتک حیثیت و حرمت اشخاص است؛ هرکسی به هر وسیله‌ای مانند اوراق چاپی یا خطی، درج در روزنامه‌ها یا سخن‌رانی در مجامع عمومی یا رسانه‌ها، امری را به طور صریح به هرکسی نسبت دهد یا منتشر کند، این کار مطابق قانون جرم محسوب می‌شود و اگر نتواند ثابت کند، مجازات خواهد شد. تفصیل این کار در مواد 698، 699 و 700 همان قانون ذکر شده است. به طور حتم اگر کسی در مقام و مسئولیتی باشد که نشر این مسائل، آثار و ضرر بیشتری داشته باشد، مجازات بیشتری نیز خواهد داشت. متاسفانه بعضی از مسئولان جمهوری اسلامی و حتی قوه‌ی قضائیه که باید حافظ جان، مال، حرمت و امنیت مردم باشد، در این موارد گاهی گوی سبقت را از دیگران ربوده و در تهمت زدن و افتراء، بی‌محابا عمل می‌کند.»
 
وی افزود: «وظیفه مدعی‌العموم یعنی دادستان کل یا دادستان استان و شهرستان در موارد جرائم عمومی، اقدامات قضائی طبق قانون آئین دادرسی کیفری خواهد بود و تخلف از آن جرم محسوب می‌شود. اگر مدعی‌العموم اقدامی انجام ندهد، یا جرم به نظر ایشان ثابت نیست، یا دلیل قانع‌کننده ندارد یا نسبت به انجام تکالیف خویش عاجز است.»
 
موسوی تبریزی در پاسخ به این پرسش که «وجه قانونی و شرعی حصر آقایان موسوی، کروبی و همسران‌شان چیست؟» نیز گفت: «از مصاحبه آقای اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور، این‌طور به نظر می‌رسد که آقایان حجت‌الاسلام کروبی و مهندس موسوی، اتهامی بر اساس ادله‌ی و مدارک قانع‌کننده در قوه‌ی قضائیه و دادستانی نداشته‌اند و لذا از خارج قوه‌ی قضائیه برای حصر ایشان اقدام شده است.»
وی افزود: «بر اساس اظهارات سخنگوی قوه‌ی قضائیه و دادستان کل کشور، گویا گروهی از سازمان‌های مختلف در نشستی مصلحتی تصمیم گرفته‌اند آن عزیزان را محصور کنند. در حالی که هیچ گروهی جای‌گاهی قانونی برای این کار ندارد. ممکن است اشاره‌ی ایشان به شورای عالی امنیت ملی باشد و شایداین تصمیم در آنجا گرفته شده باشد چراکه پیش از این نیز در رابطه با حصر خانگی مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی منتظری نیز در ‌آن‌جا تصمیم گرفته شده بود.»
 
دبیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم همچنین اظهار داشت: «بارها گفته شده است که محدوده‌ی فعالیت شورای عالی امنیت ملی، طبق قانون اساسی تنها در امور و سیاست‌های دفاعی و امنیتی کشور و در محدوده‌ی سیاست‌های کلی تعیین شده از طرف مقام رهبری و هماهنگ کردن فعالیت‌های سیاسی، اطلاعاتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ارتباط با تدابیر کلی دفاعی- امنیتی است. یعنی این شورا نمی‌تواند در امور فردی، شخصی و جزئی نظر دهد و این مسئولیت متوجه قوه قضائیه است. در مورد حصر آقایان موسوی، کروبی و همسران‌شان، مسئله امری کلی نیست و در محدوده‌ی اشخاص و افراد است. بنابراین بدون مجوز قانونی قضائی، حصر ایشان به طور حتم خلاف حق، قانون و شرع است.»
 
موسوی تبریزی همچنین گفته است: «از نظر مصلحت نظام، معتقدم اگر جرمی به وقوع پیوسته است، باید در یک دادگاه علنی و با حضور وکلای متهمین و رسانه‌ها به جرائم انتسابی رسیدگی شده و اثبات شود. قطعا هم در داخل و هم در خارج از کشور به نفع تثبیت موقعیت نظام خواهد بود؛ اگر ایشان جرمی ندارند، آزاد بودن آنان و حتی انتقاد‌های سازنده‌شان در رسانه‌های عمومی و در چارچوب قانون، باعث تثبیت و تحکیم نظام خواهد بود.»
 
وی در مورد «نظر مجمع مدرسین و محققین حوزه‌ی علمیه قم» نیز توضیح داده است: «در جلسه‌ی اخیر مجمع این مسئله مطرح شد و تمام دوستان با ابراز خوشحالی از آزادی عده‌ای از زندانیان سیاسی، معتقد بودند ادامه‌ی بازداشت آقایان و دیگر دلسوزان نظام، به ضرر نظام جمهوری اسلامی و وحدت ملی است؛ همین‌طور در راستای منافع ملی و ثبات و تداوم نظام، به ویژه در شرایط حساس کنونی جامعه ما و منطقه، لازم است این دو بزرگوار و همه‌ی کسانی‌که به خاطر فعالیت سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران هستند، هر‌چه سریعتر آزاد شوند و به فعالیت سیاسی خود در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی ادامه دهند.»
 

سخنگوی وزارت امورخارجه: هرگونه دخالت خارجی در انتخابات منتفی است

Posted: 11 Sep 2011 08:26 AM PDT

جرس: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، به هیچ وجه دخالت کشورهای خارجی به ویژه سفارتخانه‌های این کشورها مورد قبول نیست.»


به گزارش فارس ، رامین مهمان‌پرست عصر امروز در نشستی خبری در مشهد، با بیان اینکه هر کشوری باید به حقوق کشورهای دیگر احترام بگذارد، افزود: «به جای دخالت‌ها در این موضوعات باید کشورهای مختلف زمینه همکاری‌های بین‌المللی را فراهم آورند.»

وی توضیح نداد که چگونه جمهوری اسلامی در مواردی (ازجمله انتخابات آذربایجان در دوره احمدی نژاد) به عنوان ناظر حضور داشته است.


دستیار ویژه وزیر امور خارجه با اشاره به دخالت‌های بی‌جای کشورهای غربی به ویژه آمریکا در امور کشورهای منطقه تصریح کرد: ملت‌های این منطقه به هیچ وجه دخالت‌های این کشورها را جایز نمی‌دانند.
سخنگوی وزارت امور خارجه منطقه خاورمیانه به ویژه خلیج فارس و شمال آفریقا را یکی از مهم‌ترین مناطق دنیا دانست و ادامه داد: این حساسیت‌ها برای قدرت‌ها و ملت‌ها است.


مهمان‌پرست افزود: به دلیل وجود منابع و ذخایر سرشار انرژی، قدرت استراتژیک این منطقه و همچنین مسئله فلسطین و بیت‌المقدس همیشه شاهد حضور نیروهای زیادی در این منطقه بوده‌ایم.
وی تاکید کرد: در همین راستا ایجاد حکومت‌های وابسته به آمریکا و کشورهای غربی به عنوان مهم‌ترین استراتژی و سیاست و کار اصلی برای این کشورها بوده است.
 

 

 

برای مادر جهان آرا ها؛ از اعدام تا شهادت

Posted: 11 Sep 2011 09:22 AM PDT

بهار یکتا
پسرانش یکی زیر شکنجه ساواک و دیگری در زندان جمهوری اسلامی و دو دیگر قربانی جنگ شدند.

  

مادری با دلی پر درد  از فراق چهار فرزند ازدست رفته شب گذشته دار فانی را وداع گفت و رفت تا شاید در سرایی دیگر پس از سالها بی تابی بتواند همدم آرامش شود.

 

خدایش لطف کرده و آلزایمر گرفته بود در این اواخر عمر که وقتی به عکسهای جوانان برومندش نگاه می کند، به یاد نیاورد که یکی زیر شکنجه ساواک و دیگری در زندان جمهوری اسلامی و دو دیگر قربانی جنگ شدند.


همه جهان آرا را به محمد می شناسند. همو که فرمانده سپاه خرمشهر بود و پس از شکسته شدن حصر آبادان با تعدادی از فرماندهان عازم تهران شد تا گزارشی به فرمانده کل قوا بدهد. پروازی داشت تا بی نهایت. مسافر هواپیمایی شد که او را آسمانی کرد و پیکر متلاشی اش را به خانواده اش ارمغان دادند و هر ساله برایش سوگواری کردند.
 

 

سید محسن برادر بزرگتر سید محمد بود که در تهاجم نیروهای صدام حسین به خرمشهر به اسارت گرفته شد و دیگر هیچگاه نه خبری از او شد و نه پیکرش را به بازگرداندند.

 

سید علی که در سال 56 دستگیر شده بود و وقتی انقلاب شد به امید آزادیش مادرش به همراه خانواده به زندان رفته بود، اما از سیدعلی خبری نشده بود. بعدها گفته شد که این دلاور را هرچه شکنجه کرده بودند که مخفی گاه های برادرانش را لو دهد، لب نگشوده بود و سرانجام با اتوی داغ بر تنش به شهادت رسید.

 

در این میان کمتر کسی نامی از سیدحسن می برد. او که یکی از قربانیان کشتار جمعی سال 67 است.
 

سیدحسن، برادرکوچکتر سید محمد جهان آرا در سال 1360‌بازداشت شد و در زندانهای اوین، قزل حصار، و گوهر دشت نگهداری می‌شد و تا شروع اعدامهای دسته جمعی سال ٦٧ با خانواده‌اش ملاقات داشت. 


مادرش مثل همه مادرهای دیگر به امید یک ملاقات رنج راه را تحمل می کرد و به دیدار فرزندش می رفت. هفت سال. از زندان اوین تا رجایی شهر. امیدش بود که هشت سال دیگر که بگذرد، حسن را می تواند در آغوش بگیرد. او که محروم شده بود از علی و محمدش. امید داشت به حسن و محسنش.

 

حسن پانزده سال حبس داشت به یکباره مثل خیلی های دیگر به جوخه اعدام سپرده شد و ساره این مادر مبارز، حتی نتوانسته بود پیکر بی جان فرزندش را ببیند. حتی نمی دانست که این فرزندش را در کدامیک قطعه به خاک سپرده اند.

 

مثل محسن که به اسارت بردنش وقتی خرمشهر را به یغما می بردند و هیچ خبری از او نیامد. مادر چشمش به درد سیاه شده بود و نه محسنش آمده بود و نه حسنش.


 
و مادری این همه سال در انتظار بود. انتظاری تلخ که پایانی نداشت. باید مادر باشی که بدانی بی خبری از فرزند یعنی چه. یکی را سربازان صدام به اسارت بردند، یکی را سربازان پهلوی و یکی را سربازان ولایت. محمد هم قربانی پروازی شد که هنوز حدیث و سخن در باره آن است.


شاید تا همین روزهای آخر ساره خانم با صدای هر زنگی نیم خیز می شد تا شاید خبری ازمحسنش برایش آورده باشند و شاید از حسنش که قبری ندارد. کسی چه می داند. وقتی پیکر بی جان را ندیده باشی. وقتی فرزندت مزاری ندارد که بر سرش بگریی، می توانی تا ابد در انتظار باشی تا بیاید یک روز.


امروز مادر جهان آراها پس از سالها آرام گرفت و دل بیقرارش تسلی یافت. رفت تا به فرزندانش بپیوندد. امروز جشن بزرگی برپاست. امروز جهان آراها بر لب خنده دارند. مهمانی عزیز برایشان رسیده. پسران برای مادر بزم شادی گرفته اند. ساره پس از سالها می خندد. دلش شاد است. مثل همان روزها که پسرها در کوچه های خرمشهر فوتبال بازی می کردند. مادر نمی داند اول علیش را ببوید یا حسنش را. محسن را صدا کند یا محمد را. 



 

 

سیداحمد خاتمی: ساختارشکنان برای شرکت در انتخابات عذرخواهی و توبه نصوح کنند

Posted: 11 Sep 2011 08:12 AM PDT

 

جرس: سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «کسانی که ساختار شکن بوده و چند ماه اغتشاش کردند، باید صادقانه از مردم عذرخواهی کنند، توبه نصوح داشته باشند و در آن صورت در انتخابات شرکت کنند.»

به گزارش خبرآنلاین، این عضو مجلس خبرگان که در نشست بصیرت کارکنان فرماندهی انتظامی استان فارس در شیراز سخن می گفت، افزود: «در کشور حزبی به نام اصلاح طلبان نداریم. آن دسته از اصلاح طلبان که اساس نظام، ولایت فقیه و خط امام مبتنی بر تفسیر رهبری را قبول دارند، می‌توانند به صحنه انتخابات بیایند.»

وی مدعی شد: «انتخابات میدان ابراز نظرات مخالف است. انتخابات برای این است که اردوکشی‌های خیابانی کنار گذاشته شود و البته حضور در انتخابات حق همه کسانی است که در نظام اسلامی زندگی می‌کنند. نظام اسلامی تک صدائی نیست. نظام اسلامی با آغوش باز صداهای مخالف را می‌شنود و نظرات مفید را به عرصه اجرائی در می‌آورد. حضور سلائق مختلف در انتخابات مایه نشاط است، اما با سهم خواهی و شرط گذاری‌ها مخالفیم. اگر قرار بر سهم خواهی باشد، این مردم هستند که باید با اصلاح طلبان شرط کنند.»
 

سیداحمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «دیدیم که در فتنه 88 دشمن چگونه وارد شد و همه رسانه‌های خود را علیه نظام اسلامی بسیج کرد، بعد آقایان می‌گویند جنگ نرمی در میان نیست.دشمن در جنگ نرم خود اهدافی چون ارزش‌های دینی، ولایت فقیه، وحدت مردم و امنیت ملی را نشان رفته است.»


وی افزود: «هنوز زمان بیان برخی واقعیات فتنه 88 نرسیده است. فتنه 88 یک کودتای به معنای واقعی کلمه بود که با هدف ولایت ستیزی انجام شد و بازیگردانان آن هم صهیونیست، آمریکا، انگلیس، گروهک‌های فراری ضدانقلاب، منافقین سلطنت طلب و عوامل حقیر آن‌ها در داخل کشور بودند.»


به گفته خاتمی: «در تاریخ رسانه بی سابقه است که کشورهای بیگانه علیه کشوری تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود را بسیج کنند.»

وی با انتقاد شدید از عملکرد رسانه‌های غربی به ویژه بی‌بی‌سی فارسی در جریان وقایع سال 88 تاکید کرد: حماسه 9 دی با شعار «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» کودتاچیان فرهنگی را به حال احتضار در آورد. در جامعه‌ای که رهبر عادل و محبوب القلوب در صحنه است، دشمن کاری از پیش نمی‌برد.
 

 

 

فيلم 11 سپتامبر ـ اثری از سميرا مخملباف

Posted: 11 Sep 2011 08:12 AM PDT

ادعاهای مجدد احمدی نژاد در مورد 11 سپتامبر

Posted: 11 Sep 2011 07:36 AM PDT

واشنگتن از همدردی مردم ایران تشکر کرد


جرس: همزمان با تکرار ادعاهای محمود احمدی نژاد در مورد ریشه های حادثه 11 سپتامبر؛ وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا از همدردی مردم ایران تشکر کرد.


به گزارش مهر، احمدی نژاد امروز یکشنبه در پنجمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت به فرا رسیدن سالروز حادثه 11 سپتامبر در آمریکا اشاره و تصریح کرد: این حادثه یک بازی طراحی شده پیچیده برای تحت تاثیر قرار دادن جامعه بشری و بهانه ای برای اشغال افغانستان و عراق بود و موجب شد تا بیش از یک میلیون انسان کشته و زخمی شوند.
احمدی نژاد افزود: هم اکنون نیز سنگین ترین جریان چپاول ملت ها جاری است با یک بازی در خزانه داری آمریکا چندین هزار میلیارد دلار به جیب سرمایه داران جنگ طلب آمریکایی می رود.
به گزارش ایرنا، وی در اظهارنظری دیگر، روز يكشنبه در مراسم جشن ثبت موسيقي مقامي خراسان شمالي با اشاره به سالروز واقعه 11 سپتامبر اظهار داشت : آنها خود اين ماجرا را با كشتن سه هزار نفر به راه انداختند تا براي تسلط بر يك منطقه وسيع و نابود كردن آن لشكر كشي كنند.

 

 

وي گفت: استعمارگان و مستكبرين براي نابودي فرهنگ و موجودي يك منطقه فرهنگي آمده اند و اكنون ضمن آنكه يك ميليون نفر را به قتل رسانده اند ،چند ميليون انسان بي گناه را نيز آواره كرده اند.

احمدي نژاد همچنين با اشاره به صادرات يكصد ميليارد دلاري اسلحه از آمريكا به كشورهاي منطقه اين پرسش را مطرح كرد كه آيا اين صادرات براي صلح و ايجاد دمكراسي است يا براي كشتن افراد؟
وي با اشاره به حمله غربي ها به ليبي تاکید كرد : آنها مي توانستند ضمن گفت و گو با مخالفان و دولت ، برنامه ريزيهاي لازم را براي انتخابات و اصلاحات در اين كشور انجام دهند، در حالي كه در گام نخست حمله نظامي را در دستور كار قرار دادند.
او خطاب به كشورهاي غربي گفت : اگر واقعا نسبت به ليبي دلسوزي داشتيد چرا به جاي حمله نظامي ،‌تحريم ها را اعمال نكرديد؟

 

وي هدف اصلي استكبار و غرب از حمله به خاك ليبي را غارت نفت اين كشور اعلام كرد و گفت: آنها به دنبال آن بودند كه با نابودي اين كشور نفت آن را غارت كنند و با پول آن دوباره كشور را بسازند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: آنها مي گويند همه تلاش خود را مي كنند كه به ايران حمله نشود در حالي كه سيلي ملت ايران را نخورده اند تا سخن گفتن را ياد بگيرند.
وي گفت آنها توان اداره كشور خود را نيز ندارند ، در كشورهاي اروپايي و غربي با مردم همانند برده برخورد مي شود و كسي جرات اعتراض به سياستهاي آنها را ندارد.


رئیس دولت برآمده از انتخابات پرسئوال 22خرداد 88 همچنین در در پنجمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت، با اشاره به اینکه دو ماموریت پیش روی پیروان اهل بیت قرار دارد، افزود: نفی کامل نظام حاکم بر عالم مهمترین ماموریت ماست چرا که این نظام حاکم دائما اندیشه تولید می کند و مراکز تولید علم و اندیشه را به تصرف خود در آورده است و خودش را به ناحق به جای خدا نشانده است.
وی ادامه داد: امروز ماموریت دوم ما معرفی حکومت جهانی و وجود حضرت ولی عصر (عج) است. اگر می خواهیم تقوا و عدالت بیاید در سایه وجود امام عصر (عح) است و در خارج از مسیر اتصال به امام عصر (عج) هیچ عدالتی وجود ندارد.


احمدی نژاد گفت: هیچ محور وحدتی در جامعه بشری جز محور امام عصر (عج) وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تنها نظام جایگزین در مقابل اندیشه اومانیستی و لیبرالیستی، اندیشه حضرت مهدی (عج)، است اظهار داشت: هیچ کس در جهان وضع موجود را قبول ندارد و منتظر یک منجی است و لذا باید اندیشه امام را معرفی کنیم چرا که جهان در شیب تند تغییرات است.


رئیس قوه مجریه جمهوری اسلامی همچنین تاکید کرد: اگر فردی بگوید مسیحی حقیقی است اما دعوت را نپذیرد حتما در مسیحیت او شک است.
احمدی نژاد اظهار داشت: باید جوری امام عصر (عج) را معرفی کنیم که محور وحدت معرفی شود. چرا که امام عصر (عج) فقط متعلق به مسلمانان نیست و به همه جهانیان تعلق دارد البته این مسئولیت ما را سنگین تر می کند.
وی در ادامه با بیان اینکه نظام ولایت چراغ راهنما است، گفت: جمهوری اسلامی نظام ملی گرا نیست. نظام ولایت هدیه بشریت است و به همه مومنان و عدالت طلبان تعلق دارد.


تشکر وزارت خارجه آمریکا از مردم ایران

در حالی که محمود احمدی‌نژاد، در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر، بار دیگر این رویداد را «یک بازی طراحی شده» و «بهانه‌ای» برای حمله‌های آمریکا نامید، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در دهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر از همدردی مردم ایران در سال ۲۰۰۱ تشکر کرد.

به گزارش رادیو فردا، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا که در صفحه وبلاگ این وزارتخانه منتشر شده آمده‌است: «هرگز مهربانی مردم ایران را در آن روزهای دشوار فراموش نخواهیم کرد و از شما سپاسگزاریم.»

این بیانیه ادامه می‌دهد که «در سراسر جهان از جمله شهرهای ایران مردم به نشانه همدردی به قربانیان این حادثه شمع روشن کرده و برای لحظاتی سکوت کردند» و «ما از همدردی مردم ایران در سال ۲۰۰۱ متشکریم.»
 

عضو ارشد نهضت آزادی ربوده شد

Posted: 11 Sep 2011 06:10 AM PDT

بی خبری از سیدامیر خرم
جرس: مهندس سیدامیر خرم، عضو ارشد نهضت آزادی ایران امروز یک شنبه ربوده شد.

به گزارش میزان،مهندس سید امیر خرم ،عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران که در پی بی‌اعتبار دانستن ابلاغ تلفنی حکم قطعی شش سال زندان خود خواستار احضاریه رسمی دادگستری شده بود، امروز ربوده شد.

  

حکم شش سال زندان اخیر نیز به اتهام شرکت در تجمع روز عاشورا و عضویت در نهضت آزادی برای وی صادر شده بود.

از محل نگهداری این فعال سیاسی خبری در دست نیست.

نحوه ی برخورد با این عضو ارشد نهضت آزادی، مشابهت زیادی با چگونگی ربایش مرحوم هدی صابر دارد. او نیز توسط دائره اجرای احکام به صورت تلفنی به اوین احضار شد. صابر خواستار احضاریه کتبی شد؛ خواستی که بی جواب ماند. او درنهایت پس از خروج از محل کارش ربوده شد. پس از چند روز بی خبری، سرانجام مشخص شد که وی به سلول های انفرادی اوین منتقل شده است.

 

دو هفته پیش، امیر خرم از سوی دادسرای شهید مقدس اوین برای اجرای حکم زندان مربوط به پرونده بازداشت سال 88 خود احضار شد.

 وی ضمن تایید نهایی شدن حکم زندان و اعلام خبر احضارش به زندان، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «مگر خداوند در قرآن کریم نمی‌فرماید که گاهی خیر در چیزی است که از آن اکراه داریم…»

  

خرم، ازجمله اعضای نهضت آزادی است که در حوادث پس از انتخابات 22خرداد 88 بازداشت و زندانی شدند.وی مهرماه 89 در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی پیرعباسی محاکمه و درنهایت به هفت سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. حکم وی در دادگاه تجدیدنظر به شش سال حبس تبدیل شد.

خرم در بازداشت های فله ای پس از عاشورای ۸۸ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و بازداشت شد. او مدت ۵۰ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برد.



عضو ارشد نهضت آزادی ایران که از جانبازان جنگ هشت ساله ایران وعراق است و از سال ۱۳۶۵ به عضویت نهضت آزادی ایران درآمد. خرم سال‌ها عضو دفتر سیاسی و شورای مرکزی نهضت آزادی ایران بود و از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۸۶ ریاست شاخه جوانان نهضت آزادی ایران را بر عهده داشت.
او در سال ۱۳۸۰ به همراه دیگر اعضای نهضت آزادی و فعالان ملی مذهبی به اتهام براندازی بازداشت شد و سه ماه را در سلول انفرادی زندان ۵۹ سپاه گذراند. اما بعد‌ها اتهامات اولیه به فراموشی سپرده شد و در دادگاه انقلاب به جرم اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در نهضت آزادی به چهار سال و هشت ماه زندان محکوم شد.

 

سیدحسن خمینی: نزاع ها بخاطر بي توجهي به اخلاق است

Posted: 11 Sep 2011 05:54 AM PDT

 جرس:  سيد حسن خميني می گوید: شيعيان به شرطي توفيق دارند که به اخلاق عمل کنند و نزاع هاي احتمالي را در جمع هاي خود از بين ببرند که اين نزاع ها بخاطر بي توجهي به اخلاق است. 

به گزارش ايلنا،وی در جمع ميهمانان پنجمين اجلاس سراسري مجمع جهاني اهل بيت با بيان اين‌که روزگار ما به لطف خدا روزگار بيداري اسلامي است، گفت: بيداري مسلمانان يک ويژگي بزرگ دارد و آن توجه به معارف پيامبر است. از ديدگاه ما هر قدر انسان و جوامع انساني به معارف پيامبر بيشتر توجه کنند و درک عميق تر پيدا کنند، ناخواسته به مکتب اهل بيت جذب مي شوند. 

وي با بيان اين‌که ائمه از ما مي خواهند برايشان زينت بشويم و اسباب خجالت آنها نباشيم، گفت: از امام جعفر صادق روايت است که مي فرمايد برويد با مردم به گونه اي حشر و نشر کنيد که بگويند اينها جعفري هستند. اين جعفري‌ها با اخلاقند و با ادب هستند و بگونه‌اي نباشيد که ما خجالت زده شويم. 

سيد حسن خميني در ادامه اظهار کرد: وظيفه ما در روزگار بيداري اسلامي اين است که هر چه بيشتر و هر چه بهتر خود را متخلق به اخلاق کنيم، چنين نباشد که خداي ناکرده، پيرواني باشيم که اهل بيت را خجالت زده کنيم. 

وی درادامه به برشمردن نمونه‌هاي متعددي از اخلاق متعالي اهل بيت پرداخت و اظهار داشت : چه در مقام قدرت و چه در هنگام ضعف، مکتب اهل بيت اين بود که پاي بر اخلاق نگذارند. مکتب اهل بيت مکتب پاينبدي به اصول اخلاقي است، چه روزي که در اوج باشد و چه روزي که در مظلوميت قرار گيرد. 

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود: قصه‌هاي تکان دهنده‌اي در پايبندي بزرگان اسلام و تشيع به اخلاق است. حتي يک جنگ نيست که ائمه، آب را بر روي دشمنان خود ببندند و از سم استفاده کنند يا دستور ترور بدهند و از حد انصاف خارج شوند. 
سيد حسن خميني در ادامه به اخلاق والاي علي (ع)اشاره کرد و اظهار داشت: معجزه پيامبر اسلام قرآن است، اما بزرگترين معجزه ايشان در کنار قرآن، تربيت علي (ع)است. اين معجزه بايد در ميان شيعه به عنوان يک الگو نشر يابد. 


برگزاری مراسم چهلم مرحوم فاطمه باقری نژادیان

Posted: 11 Sep 2011 05:34 AM PDT

 جرس: در حالی چهل روز از به قتل رسیدن فاطمه باقری نژادیان دختر نماینده سابق مجلس می گذرد که پدر وی با گلایه از ارائه نشدن گزارش شفافی در این زمینه اعلام کرد: دلیل ارائه نشدن گزارش را نمی دانم اما انتظار می رود هرفرد و مجموعه ای در حد توان در پاسخ به تظلم خواهی خانواده های مظلوم قربانی هایی از این دست همت گمارند.


وی همچنین با اشاره به ناامنی در کشور گفت: مردم ما حق دارند دارای امنیتی برتر و والا تر از سایر ملت ها باشند زیرا ما افتخار پیروی از امامی را داریم که بیرون آوردن خلخال از پای زنی غیر مسلمان در سایه نظام اسلامی را تحمل نمی کرد.

به گزارش کلمه، روز پنجشنبه گذشته مراسم چهلمین روز درگذشت فاطمه باقری نژادیان با حضور چهره های سیاسی اصلاح طلب برگزار شد.
 

این نماینده دوره های سوم و ششم مجلس پیش از این در اطلاعیه ای با تشریح ماجرای قتل نوشت: در روز پنچ شنبه ۶ مرداد ساعت ۷ بعد از ظهر دختر ۲۸ ساله ام ، دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت مثل همیشه از خانه خارج شد برای اینکه کمی قدم بزند. معمولا بعد از یکی دو ساعت باید بر می‌گشت اما برنگشت و بعد از ۲۴ ساعت پیکرش در کوه های اطراف بی بی شهربانو پیدا شد.


اما باقری نژادیان ابهام های بعد از قتل را در اطلاعیه خود تشریح کرد و نوشت: پیکر فاطمه تحویل پزشکی قانونی کهریزک داده شد که همراه با آثار ضرب و جرح بود.

وی افزود: از ابهام های بزرگ این جنایت فاصله ده ها کیلومتری بین منزل و محل کشف جنازه، عدم آثار ظاهری که موجب مرگ شده و چگونگی کشته شدن و نامشخص بودن انگیزه قتل است.

این نماینده سابق مجلس اظهار تاسف کرد که بعد از چهل روز که از این حادثه می گذرد گزارش شفافی ارائه نشده است و دلیل آن را نمی داند.

وی سپس در این اطلاعیه به بخش های از خصوصیت های اخلاقی و مذهبی دخترش اشاره کرد و نوشت: او در ماه شعبان به دنیا آمد و در همین ماه به خدا پیوست و در امامزاده ۵ تن لویزان به خاک سپرده شد.

این نماینده مجلس که مادرش شهید دوران قبل از انقلاب است و نام مادرش را بر روی دخترش گذاشته بود تاکید کرد: الله اعلم، گویا تنها گناه این بنده حقیر خداوند وفاداری به خط امام و مدافع شخصیت های دارای مواضع آن حضرت بوده و هستم و انشاالله خواهم بود.

وی تقاضا کرد که امنیت همه جانبه شهروندان باید بالا برده شود و اظهار داشت قرآن می گوید اگر خون انسان مظلومی ریخته شود مثل این است که خون همه انسان ها ریخته شده و خدای واحد قهار پشتیبان خون مظلوم است.

وی اعلام کرد: مسئولیت هر انسان مسلمانی متناسب با توانایی هایش دربرابر جنایت های فجیع این چنینی بسیار سنگین است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ششم اعلام کرد که مردم ما حق دارند دارای امنیتی برتر و والا تر از سایر ملت ها باشند زیرا ما افتخار پیروی از امامی را داریم که بیرون آوردن خلخال از پای زنی غیر مسلمان در سایه نظام اسلامی را تحمل نمی کرد.


بر اساس این گزارش، پیش از این و در زمانیکه هنوز جواب پزشکی قانونی نیامده بود یکی از مسئولان ناجا ادعا کرده بود که احتمال وقوع قتل و حادثه در خصوص فوت خانم باقری نژادیان، بعید است . سرهنگ مصطفایی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا یک ماه پیش با این ادعا گفت که نظر قطعی پس از اعلام نتایج آزمایشگاهی پزشکی قانونی و تکمیل تحقیقات اعلام خواهد شد.