جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


آیت الله بیات زنجانی: حصر آقایان موسوی و کروبی در طول زمان به نفع آنهاست

Posted: 07 Sep 2011 09:47 AM PDT

جرس: آیت‌الله بیات زنجانی با انتقاد از حصر رهبران جنبش سبز، گفت: «یقیناً اگر آنها در جامعه بی تاثیر بودند، این نوع برخورد با ایشان نمی شد.»

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله بیات، این مرجع حامی جنبش سبز در دیدار اعضای شورای عمومی انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، حرکت های آزادی خواهانه را واجد نوعی فشار و آزار و اذیت ارزیابی کرد و گفت: «البته این نوع اظهارنظرهای همراه با شجاعت شما عزیزان، طبعاً فشارهائی را هم بر شما متوجه خواهد نمود ولی یقین داشته باشید که این اعمال فشارها نشانه حقانیت و اثرگذاری است و همانطوری که بارها تاکید نموده ام، اگر یک جریان و فکر بی اثر بود، یقیناً از سوی قدرت مداران مورد برخورد واقع نمی شد؛ البته موضوعی که عرض نمودم، تجربه مبارزات سیاسی ما از سال ۱۳۳۹ تا کنون است و در واقع بنده این موضوع را به عنوان یک تجربه به شما منتقل می کنم.»

این عالم دینی منتقد وضع موجود با اشاره به بازداشت خانگی رهبران جنبش سبز، تصریح کرد: «اصلی که عرض کردم، شاهدش حصر این دو بزرگوار و همسران محترمه شان است و یقیناً اگر آنها در جامعه بی تاثیر بودند، این نوع برخورد با ایشان نمی شد اگرچه این حصر هم در طول زمان به نفع آنان خواهد بود.»

 

وی  با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ، اظهار داشت: «اینکه عبارت آزادی در وسط این شعار آمده، دلیل بر محوری بودن این اصل برای انقلابیون دارد و انقلابیون و عقلای ما در جریان مبارزات، این شعار را به این دلیل بدین شکل ارائه نمودند که جمهوری اسلامی را نتیجۀ محقق شدن آزادی به معنای تام کلمه می دانستند و در آن آزادی، انسان مختار است آزادنه بیاندیشد، آزادنه انتخاب کند و آزادانه عمل کند و یکی از اصولی که توسط برخی متوسلین به قدرت هدف قرار گرفته، همین اصل آزادی برای بشر است و این در حالی است که هیچ انسان آگاه و عاقلی، آزادی را بی بند و باری معنا نمی کند.»

 

این مرجع حامی جنبش سبز همچنین گفت: «با استفاده از یک هالۀ جهالت که حتی جهالت به معنای بسیط آن هم نیست و در واقع نوعی جهل مرکب است، در قالب خرافه گرائی و یا صلاح اندیشی های خلاف واقع با بسیاری از مفاهیم دینی، اخلاقی و انسانی برخورد می شود و آسیب وارده از این جهل را به سادگی نمی توان ترمیم کرد؛ اینجاست که تکلیف حوزویان و دانشجویان در برابر چنین افکار خطرناکی، به صورت مشترک تعریف می شود.»

 

 آیت الله بیات زنجانی افزود: «در این راه و برای شکستن این فضا، تهمت ها و ناسزاهای فراوانی وجود دارد که البته با توکل به خدای متعال و تأسی به معصومین علیهم السلام، قابل رفع است اگرچه تحمل چنین مسائلی خالی از ثواب اخروی نیز نیست.»

 

ایشان ادای این تکلیف را همراه با زحمات فراوان تحلیل کرده و افزود: «در این راه و برای شکستن این فضا، تهمت ها و ناسزاهای فراوانی وجود دارد که البته با توکل به خدای متعال و تأسی به معصومین علیهم السلام، قابل رفع است اگرچه تحمل چنین مسائلی خالی از ثواب اخروی نیز نیست.»


آیت الله بیات همچنین ملاک تشخیص راه درست در مبارزه را "نوع مخالفین" در این مسیر دانست و تصریح کرد: «اگر مشاهده شد که افراد منصف با نگاهی عالمانه در مسیر قرار داشته و انسان مجبور به مقابله با آنان است، در این راه باید شک و تامل کرد ولی وقتی دیدیم افرادی با توسل به قدرت در برابر قرار دارند، باید به این مسیر معتقد بود چراکه معمولاً متوسلین به قدرت، آزادانه و منطقی وارد نشده بلکه برای دفاع از قدرتشان ورود کرده و تحلیل می کنند.»
این مرجع حامی جنبش سبز، راه صلاح در شرایط کنونی جامعه را، تمسک به میثاق ملی یعنی قانون اساسی برشمرد و افزود: «وقتی این قانون به رای عمومی گذاشته شده، باید به آن بدون تفاسیر من عندی عمل کرد و یقیناً بسیاری از چالش های کنونی، نتیجۀ عمل نکردن به قوانین و یا تفاسیر غلط از اصول قانون اساسی آنهم توسط بسیاری از مدعیان بوده است.»

 

گزارش تصویری - اجلاس خبرگان رهبری

Posted: 07 Sep 2011 08:14 AM PDT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تک عکس - رحیمی در کوبا؛ هیچ خبرنگار غیرایرانی نیست!

Posted: 07 Sep 2011 08:06 AM PDT

وقتی احمدی نژاد دیکتاتور کشور کوچکی را «اعلیحضرت» می خواند

Posted: 07 Sep 2011 07:54 AM PDT

جرس: محمود احمدی نژاد در پیامی به پادشاه فاسد و دیکتاتور سوازبلند -که مساحت آن یک درصد خاک ایران است- او را «اعلیحضرت» خطاب کرد.

 

"آینده" نوشت: «در حالی كه تا چندی پیش روابط خارجی جمهوری اسلامی از پویاترین و بانفوذترین دیپلماسی های جهان اسلام محسوب می شد، اكنون شرایط به گونه ای شده است كه رییس جمهور ایران در پیام تبریك خود، پادشاه فاسد كشور گمنام سوازیلند كه مساحت آن در حد یك درصدخاك ایران است را اعلیحضرت خطاب می كند.»

 

 

 كشور سوازیلند در جنوب آفریقا با مساحتی حدود 17هزار كیلومتر كه یك درصد مساحت ایران محسوب می شود، حدود یك میلیون نفر جمعیت دارد و دو نكته ای كه این كشور را در جهان متمایز كرده است، یكی درصد بالای ایدز و دیگری فساد و خودكامگی "سوات سوم" پادشاه این كشور است.

وی كه مدت 26 سال است سلطنت را از پدرش به ارث برده است، دیكتاتوری مستبدتر از قذافی و مبارك ایجاد كرده و در اوج قحطی و خشكسالی یك چهارم درآمد كشورش را صرف خرید جت اختصاصی كرده و علاوه بر 11 همسر رسمی، هر ساله در مراسم رقص دختران باكره، اقدام به انتخاب همسران جدید می كند.

 

"آینده" افزوده است: «اكنون این پرسش مطرح است چرا جناب احمدی نژاد كه بسیاری از نخبگان، علمای دینی و شخصیتهای سیاسی جامعه ایران را با اقدامات خود به حاشیه رانده است، یكی از فاسدترین سلاطین امروز جهان را با عبارت اعلی حضرت خطاب و او را به كشورمان دعوت می كند و اصولا سیاست خارجی ایران چه نیازی به این كشور دارد كه ما باید به پادشاه ظالم آن تبریك بگوییم؟»

متن پیام احمدی نژاد به پادشاه سوازیلند و جایگاه این كشور در جهان  كه  به تعبیر آینده « معادل سوراخ پونز نقشه» است، در ادامه آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اعلیحضرت مسواتی سوم

پادشاه سوازیلند

فرا رسیدن روز ملی پادشاهی سوازیلند را به جناب عالی، دولت و ملت كشورتان صمیمانه تبریك می گویم.

اطمینان دارم سفر جناب عالی به جمهوری اسلامی ایران، آغازگر فصل جدیدی از مناسبات و همكاری‌های دوجانبه در تمامی زمینه‌ها میان دو كشور خواهد بود.
از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت جناب عالی و بهروزی و سعادت دولت و ملت سوازیلند را مسالت دارم.

محمود احمدی نژاد
رییس جمهوری اسلامی ایران

 

ویژگیهای پادشاهی سوازیلند

پادشاهی سوازیلند كشوری است واقع در قارهٔ آفریقا، بین آفریقای جنوبی و موزامبیك (طول مرز سوازیلند با آفریقای جنوبی (۳۰ كیلومتر)، بیشتر از طول مرز با موزامبیك (۱۰۵ كیلومتر) است). پایتخت سوازیلند، شهر امبابان با ۹۵,۰۰۰ نفر جمعیت می‌باشد. مساحت سوازیلند ۱۷٬۳۶۴ كیلومتر مربع و جمعیت آن ۱٬۱۴۱٬۰۰۰ نفر است. از مهمترین شهرهای سوازیلند می‌توان به مانزینی ۷۳۰۰۰ نفر، بیگ بند ۹۰۰۰ نفر، ملومه ۱۰۰۰ نفر، مالكرنز 6 هزار نفر و لوبامبا ۵۸۰۰ نفر اشاره كرد
مسواتی سوم در ۲۵ آوریل ۱۹۸۶ جایگزین پدر شد.
پادشاه مسواتی سوم فعالیت احزاب سیاسی را ممنوع اعلام كرد، او ۱۰ نماینده از ۶۵ نمایندهٔ پارلمان را انتخاب می‌كرد، همچنین انتصاب نخست وزیر نیز وظیفهٔ او بود. مسواتی هرگونه قوانینی را كه كوچكترین اختیاری را از او سلب می‌نمود، وتو می‌كرد، او در سوازیلند یك نظام دیكتاتوری مطلق بنا نهاد. در سال ۲۰۰۲ صدها هزار سوازیلندی در معرض قحطی شدید قرار گرفتند. دو سال خشكسالی، بی برنامگی دولت برای كمك به مردم، همچنین كشاورزی فقیر سوازیلند به شدت بحران، هرچه بیشتر می‌افزود.

 

در همین حال پادشاه سوازیلند دستور خرید یك جت شخصی لوكس را برای خود صادر كرد، این جت به قیمت ۵۰ میلیون دلار، در آن زمان یك چهارم بودجهٔ كشور بود. با تلاش چند قاضی برای این قضیه پرونده‌ای تشكیل شد تا در محاكم قضایی به آن رسیدگی شد كه چرا پادشاه درحالی كه مردم در فقر و فلاكت و گرسنگی زندگی می‌كنند، وی در فكر خرید جت شخصی است، پس از رد حكم دادگاه توسط پادشاه مبنی بر عدم اجازه برای خرید جت، تمامی قضات كشور از سمت خود استعفا كردند.

 

در آوریل ۲۰۰۳ وزیر اطلاعات سوازیلند به تمام رسانه‌ها دربارهٔ هرگونه اظهار نظر منفی دربارهٔ دولت هشدار داد، او تاكید كرد دولت هیچ گونه دیدگاه منفی را در مورد جت جدید پادشاه تحمل نخواهد كرد. در سال ۲۰۰۴، سومین سال خشكسالی، سوازیلند را در معرض یك فاجعهٔ انسانی قرار داد. پادشاه خوشگذران و عشرت طلب، بی تفاوت به فرو رفتن مردم كشورش در باتلاق گرسنگی و بیچارگی در سال ۲۰۰۴ مبلغ ۲۰ میلیون دلار را برای ساخت كاخ برای ۱۱ همسرش اختصاص داد، این واقعه با محكومیت بین المللی نهادهای خیریه و سازمان‌های حقوق بشری همراه بود. پادشاه سوازیلند در آگوست ۲۰۰۵ اولین قانون اساسی كشور را امضا كرد كه به موجب آن: فعالیت كلیهٔ احزاب مخالف ممنوع است و پادشاه حائز قدرت مطلقهٔ كشور است. از ۱۴ نوامبر ۲۰۰۳، آبسولوم تمبا دلامینی به عنوان نخست وزیر سوازیلند منصوب شد.
 

احمدی نژاد: امسال دو و نیم میلیون شغل ایجاد می کنیم

Posted: 07 Sep 2011 07:18 AM PDT

محمود احمدی نژاد در جدیدترین سخنان خود گفت: « كسانی كه با یك تلفن میلیاردها تومان را جابجا می كردند و در طول تاریخ نظیر آنها 124 هزار پیامبر و هزاران نفر از صالحان را كشته‌اند هر روز یك ماجرا برای دولت درست كرده و در این مسیر سنگ اندازی می‌كنند.»


به گزارش مهر، احمدی‌نژاد در همایش جامعه اسلامی كارگران كه امروز چهارشنبه در تالار وزارت كشور برگزار شد، با طرح این سئوال كه آیا كسی بدون تامین نیازهای اولیه زندگی می‌تواند به زندگی با كرامت دست یابد، گفت: «مهمترین كار دولت این است كه به این نیازها پاسخ دهد و البته در این مسیر گامهایی را نیز برداشته است ولی آنهایی كه تا آستین دست در جیب مردم داشته‌اند از بابت بریده شدن دست شان حنجره پاره می‌كنند.»

 

 

وی با اشاره به اجرای طرح هدفمند كردن یارانه‌ها گفت: «تاكنون 70 درصد از یارانه‌ها در جیب 30 درصد بود و عده‌ای فقط یارانه‌ها را می‌گرفتند، می‌فروختند و بهره آن را می‌بردند.»

او افزود: «دولت تا آخر ایستاده و همه حقوق ملت را استیفا و به صاحبان اصلی‌اش باز خواهد گرداند و آنها كه دنباله‌شان در خارج است فكر نكنند كه با جوسازی دولت را مجبور به عقب نشینی می‌كنند.»

 

رییس جمهور برآمده از انتخابات پرمسئله 22خرداد 88 همچنین گفت: «هم اكنون تنها 40 هزار میلیارد تومان از محل یارانه‌ها در میان مردم بازتوزیع می‌شود ولی جا دارد كه این میزان تا سه برابر افزایش یابد.»

احمدی نژاد در ادامه با تاكید بر اینكه ثروت كارگران در سازمان تامین اجتماعی باید به صاحبان اصلی‌اش بازگردد، از وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی خواست كه یك عضو بازنشسته تامین اجتماعی و یك كارگر به اعضای هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی اضافه كند و درعین حال تاكید كرد كه در شركت‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی نیز همانند هیئت مدیره این سازمان یك كارگر و یك بازنشسته تامین اجتماعی جهت ملاحظه حقوق كارگران تعیین شود.

 

او در ادامه گفت: چطور ممكن است مدیر شركت متعلق به كارگران ماهیانه 10 میلیون تومان حقوق بگیرد ولی بازنشسته و كارگر بیش از 400 هزار تومان حقوق نگیرد.

احمدی نژاد افزود: اگر دست و بال دولت را نبندند و كار اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها به طور كامل انجام پذیرد حقوق هر كس به خودش می‌رسد و بخش زیادی از مشكلات شما كارگران حل خواهد شد.

 

وی گفت: ما در سال گذشته یك میلیون و 600 هزار شغل ایجاد كردیم و بنا داریم كه امسال نیز 2.5 میلیون شغل را ایجاد كنیم بیكاری كم شده و حق كارگر به درستی استیفا شود.

او در ادامه تاكید كرد: ‌دولت هم اصلاح قانون كار و هم تنظیم بازار را در دستور كار دارد ولی یك عده شروع كردند به مسخره كردن كه مگر می‌شود 2.5 شغل در یك سال ایجاد كرد.

وی ادامه داد: چطور با این همه پول و ثروتی كه در كشور وجود دارد، نمی‌توان 2.5 میلیون شغل را ایجاد كرد فقط نیاز به این است كه جلوی بریز و بپاش‌ها و اضافه خواری‌ها را بگیریم.

احمدی‌نژاد گفت: به لطف خدا امسال با كمك مردم و همه بخش‌ها 2.5 میلیون شغل را ایجاد خواهیم كرد و سال دیگر نیز اگر به همین میزان شغل ایجاد شود فضای كار و كارگری در كشور تغییر می‌كند و البته عدالت نیز اجرایی خواهد شد.

 

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: ملت ایران از اول تاریخ پرچمدار پیشرفت و تولید بودند و امروز نیز باید همه دست به دست هم دهیم تا ایران به جایگاه شایسته خود برسد.

 

گفتنی است در جریان سخنرانی احمدی‌نژاد یکی از کارگران نسبت به عدم دریافت سهام عدالت اعتراض کرد . وی پس از اینکه فهمید اغلب این کارگران متعلق به شرکت ایران خودرو هستند گفت: «گوش این شرکت را می‌پیچانم ».

 

گزارش تصویری - نشست زمین، مرگ یک شهروند را رقم زد

Posted: 07 Sep 2011 06:23 AM PDT

نشست مرگبار کف اتاق ساختمان 4 طبقه ای در خیابان میرزای شیرازی حادثه هولناکی را رقم زد. فروکش کردن کف اتاق و شکستگی لوله های آب در اثر فرسودگی و نشت مداوم آب منجر به شسته شدن تدریجی خاک زیرکف اتاق و ریزش ناگهانی دهانه چاه شده بود.
 

 

 

 

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا: سپر دفاع ضد موشکی نمی تواند صد درصد مانع از حملات شود

Posted: 07 Sep 2011 05:23 AM PDT

جـــرس: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با هشدار نسبت به اینکه "سپر موشكی برای كشور میزبان تهدیدزا است"، گفت: "بسیاری تجهیزات نوین دیگر نمی تواند جلوی تمامی تهدیدها را بگیرد و صرف این كه چنین سیستمی در تركیه یا روسیه بر ضد موشك های قاره پیما استقرار یابد، نمی تواند به طور صد درصد جلوی همه تهاجم ها را بگیرد."


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا، همچنین یکی از اهداف کشورهای غربی در استقرار سپر موشکی در کشورهای منطقه را "محدود کردن روسیه" عنوان کرد.


گفتنی است روز جمعه گذشته، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که مذاکره این کشور با ناتو بر سر ایجاد یک سیستم رادار مربوط به دفاع ضدموشکی در ترکیه، که از کشورهای عضو این سازمان است، به مراحل نهایی رسیده است. رسانه های بین المللی گزارش داده بودند که این سیستم راداری امکان آن را می‌دهد تا موشک‌هایی که به سوی هدف‌های مورد حفاظت ناتو پرتاب شده باشد ردگیری و قبل از اصابت به هدف، منهدم شود.


به گزارش ایرنا، سرتیپ اسماعیلی تاکید كرد: "این پیمان ها همانند پیمان های سنتو از قبل وجود داشته، امروز نیز وجود دارد و بعدها هم وجود خواهد داشت اما استقرار سپر موشكی فصل الخطاب دفاع نیست."


وی افزود: بسیاری امكانات و تجهیزات نوین امروز كشورهای مختلف نمی تواند جلوی تمامی تهدیدها را بگیرد و صرف این كه چنین سیستمی در تركیه یا روسیه بر ضد موشك های قاره پیما استقرار یابد، نمی تواند به طور صد درصد جلوی همه تهاجم ها را بگیرد. در این زمینه می توان فرود یك فروند هواپیمای ملخ دار كشورهای غربی در میدان مسكو را مثال زد كه هیچ راداری نتوانست آن را كشف كند و سیستم های منهدم كننده نیز آن را منهدم نكردند.


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: یكی از اهداف كشورهای غربی برای استقرار سپر موشكی در كشورهای منطقه در راستای محدود كردن روسیه است. در استقرار سپر موشكی از جمله اهدافی كه دنبال می شود، ایجاد بازدارندگی است و در ذهن طرف مقابل فكر تهاجم بر علیه هیچ كشوری خطور نكند.


سپر موشكی برای كشور میزبان تهدیدزا است
وی تاکید کرد: وقتی سپر موشكی در برابر تهاجم موشكی ایجاد می شود باید بیشتر از تهاجم موشكی، موشك شلیك كند كه خود این مساله تهدید ایجاد می كند.


این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی اظهارداشت: بدین ترتیب بیشتر از این كه به فكر آفند و عامل این كار باشند به فكر پدافند این كار یعنی بازدارندگی آن هستند.


سرتیپ اسماعیلی گفت: در حقیقت، سپر موشكی در منطقه با هدف ایجاد دلهره یا به اصطلاح اضطراب فنی همراه با عملیات در كشور مقابل خودشان دنبال می‌شود.


قرارگاه پدافند هوایی در بخش آفند سایبری به سایر نیروها كمك می كند
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در برابر آفند سایبری تاکید كرد: این قرارگاه در بخش آفند سایبری و در حوزه جمع آوری اطلاعات برای بخش هایی از كشور كه می خواهند خود را مهیای ورود به این فضا كنند و اگر لازم بود، وارد عمل شوند به سایر نیروها و بخش های مختلف كشور كمك می كند.


سرتیپ اسماعیلی یادآور شد: در پدافند سایبری نخستین اقدامی كه در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا انجام شد، بومی كردن سیستم های فناوری اطلاعات بود.


وی افزود: نخستین نقطه ای كه دشمن در حمله سایبری مورد هدف و اصابت قرار می دهد شبكه فناوری هر كشور است و بر این اساس، اگر این شبكه ساخت داخل و بومی باشد در تمامی ابعاد چه صدا و سیما یا فناوری‌های نظامی و مخابراتی، چنین حمله انجام شود، می توان گفت كه دفاع سایبری خود به خود ایجاد می شود.


تا کنون تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی اقدام ترکیه در موافقت با استقرار این سیستم را مورد انتقاد قرار داده اند، اما به دلیل دوستی با ترکیه، مقامات ارشد جمهوری اسلامی مایل نبوده اند با واکنش تند نسبت به این اقدام، باعث تخریب روابط دو جانبه با ترکیه شوند.


در همین زمینه تنها وزیر دفاع جمهوری اسلامی در واکنشی کوتاه نسبت به موافقت ترکیه با استقرار سپر دفاع موشکی ناتو در کشور خود، ضمن انتقاد از این اقدام، آنرا عامل ناامنی دانسته و گفته بود: "ما حضور آمریکایی‌ها و غربی‌ها در کشورهای اسلامی را همواره یک عنصر مزاحم، مخل امنیت و آسیب‌زا در کشورهای اسلامی می‌دانیم."


استاندار تهران: قسم جلاله می خورم که تخلفی در استانداری انجام نشده است

Posted: 07 Sep 2011 05:03 AM PDT

جـــرس: در پی تاکید و تایید رییس سازمان بازرسی كل كشور پیرامون اختلاس های میلیاردی در استانداری فعلی و قبلی تهران، استاندار تهران با ادعای "سوگند جلاله" اظهار داشت در صورت اثبات ادعای اختلاس در استانداری تهران که این روزها مطرح شده، حق وی و همکارانش محاکمه است.


طی روزهای گذشته، رئیس سازمان بازری کل کشور در خصوص اختلاس میلیاردی در استانداری تهران گفته بود: "بله، این پرونده درست است. پرونده های دیگری نیز هست که یکی از این پرونده ها در یکی از خبرنامه ها منتشر شده است. ما به مسئولین، نمایندگان و استانداری ها گزارش هایی منتقل می کنیم که یکی از مسئولین آن را به رسانه ها منعکس کرده است. "

مصطفی پورمحمدی همچنین تاکید داشت: "ما هم در زمان استانداری جدید (تمدن) پرونده داریم و هم در زمان استانداری قبلی (کامران دانشجو)."


به گزارش فارس، مرتضی تمدن استاندار تهران با بیان اینکه "سه ماه از سخت‌ترین حملات رسانه‌ای علیه استانداری در جریان بوده" گفت: در پشت این تریبون سوگند می‌خورم با علم و اعتقاد و قسم جلاله یاد می‌کنم آنچه که مربوط به استانداری تهران این روزها مطرح می‌شود سر سوزنی از پول بیت‌المال بودجه عمرانی و بودجه جاری خدایی ناکرده تخلف وجود ندارد؛ اگر کسانی که این روزها این ادعاها را در مجاری رسمی کشور مطرح می‌کنند یک خطا را نشان دهد که سر سوزنی تخلف وجود دارد در محضر مردم استان تهران و کشور عرض می‌کنم که ما اشتباه کردیم و حق ما محاکمه است."


گفتنی است هفته گذشته نیز، در پی انتشار گزارشی از سوی سازمان بازرسی كل كشور مبنی بر سوء جریان مالی (اختلاس) به میزان بیش از یك میلیارد و صد میلیون تومان در استانداری تهران و برخی فرمانداری‌های تابعه، استاندار تهران هشدار داده بود که "بزودی دروغ سازان را پای میز محاكمه می كشانیم."


این مقام ارشد دولتی با بیان اینکه "قطعا این موضوع را از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیری می‌كنیم و خبرسازان و دروغ‌پردازان را پای میز محاكمه می‌كشانیم" گفته است: "از مسئولان سازمان بازرسی كل كشور (كه این خبر به نقل از آنها منتشر شده) نیز انتظار داریم سكوت نكنند و با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند...این كه یك موضوع قدیمی و سوخته را كه در زمان وقوع به آن رسیدگی و تعیین تكلیف شده است دوباره و پس از چند سال مطرح می‌كنند، جای تأمل جدی دارد. "


سازمان بازرسی كل كشور در جریان بررسی وضعیت مالی استانداری تهران و برخی فرمانداری‌های تابعه، سود جریان مالی به میزان بیش از یك میلیارد و صد میلیون تومان را گزارش كرده و با اعلام "ارتشاء و اختلاس" آورده بود: "یك میلیارد و صد میلیون تومان به عنوان پاداش و عیدی، در معاونت‌ها و اداره كل دفتر فنی استانداری تهران هزینه شده و بخش دیگر به حساب شخصی فردی به نام م.خ، همسر و سایر بستگان وی واریز شده است. تعدادی چك‌های صادر شده از سوی معدن‌داران نیز در وجه استانداری تهران، از طریق ارتباط ناصواب یكی از معاونت‌های استانداری، در مجاری غیرقانونی هزینه شده است."


سیدمحمدخاتمی: دعوای ما با کسانی است که جز استبداد و خودکامگی نمی شناسند

Posted: 07 Sep 2011 05:28 AM PDT

جرس: سیدمحمد خاتمی در دیدار با شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با انتقاد از افرادی که حقی برای مردم نمی شناسند، دعوای ما با یک تلقی از اسلام است که هیچ شیوه‌ای جز استبداد و خودکامگی را به رسمیت نمی‌شناسد.



وی در این دیدار اظهار داشت: 
انسان امروز آزادی، برخورداری، کرامت و حکومت‌هایی می‌خواهد که بر آمده از اراده او و مسئول در مقابل او باشد. نظامی که می‌خواهیم پیاده کنیم نظام الگویی باید باشد که تمام نیازهای به حق و دستاوردهای مهم تاریخ بشری که یکی از آنها رهایی از قدرت‌های استبدادی و جبار در تاریخ بوده و تمام مزایایی که امروز هست مانند آزادی و آزادی اندیشه و بیان و نقد و انتخابات آزاد و ضوابطی که برای یک انسان آزاد است در این نظام داشته باشیم بعلاوه اینکه عدالت که روح دعوت انبیا است در جامعه وجود داشته باشد. عدالت فقط جنبه اقتصادی آن نیست بلکه آزادی مردم و آزادی انتخاب مردم از بارزترین مصداق‌های عدالت است. به علاوه خلاء‌هایی که در دنیای امروز هست بی‌اخلاقی و دنیازدگی و ماده‌گرایی اینها مسائلی است که دنیای امروز گرفتار آن است ما اینها را نمی‌خواهیم. 


خاتمی با تاکید بر ضرورت قانون پذیری در جامعه اظهار داشت: 
قانون اساسی یعنی در آن؛ حقوق اساسی ملت و حکومت و حدود اساسی ملت و حکومت مشخص باشد یعنی اگر ملت تکالیفی دارد حقوقی هم دارد و اگر حکومت؛ قدرت و امکاناتی دارد حدودی هم دارد.



در این دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران دغدغه ها و نقطه نظرات خود در مورد مسائل جاری کشور بیان کردند . ایشان نیز ضمن بررسی این مسائل ، به تشریح روند فعالیت انجمن های اسلامی در شرایط متفاوت جامعه پرداختند.


به گزارش وبسایت این انجمن اسلامی متن سخنان سید محمد خاتمی در این دیداربشرح زیر است: 

 

بسم الله الرحمن الرحیم                                                                                                
وقتی گفته می شود انجمن اسلامی دانشجویان چه به ذهن انسان می رسد؟و چه انتظاری از آنها است و چه نقشی می تواند در جامعه داشته باشد؟حتی در کشورهایی که اسلامی هم نیستند ما شاهد حضور انجمن های اسلامی در آنجا هستیم ولی نقش و جایگاه انجمن اسلامی در کشوری که غلبه با اسلام و اکثریت با مسلمان هاست متفاوت است و در جایی که نظام و حکومتش هم منتسب به دین باشد باز توقع و انتظار دیگری از انجمن اسلامی هست. راجع به انجمن های اسلامی دانشجویی و دانشگاهی می شود صحبت کرد در این میان انجمن اسلامی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران جایگاه ویژه ای دارد و می توان بحث کرد که این انجمن چه ماهیت و چه رسالتی دارد و می تواند داشته باشد؟ این انجمن به یک معنا مادر همه انجمن های اسلامی دانشگاهها بوده و در همه فراز و نشیب ها توانسته است بدون تغییر ماهیت هم روی اصول و هم وظایفی که در مقاطع مختلف داشته پایداربماندپدیده ای است که جداگانه باید به آن پرداخت. وقتی می گوییم انجمن اسلامی دانشجویان در درجه اول متوجه نهاد دانشگاه و دانشجو می شویم. از درون دانشگاه نیروهایی که گردانندگان چرخ های اصلی جامعه هستند بیرون می آید و این نقش مهمی است. دانشجو به خاطر هزینه ای که برایش می شود و وظیفه ای که دارد باید نهایت استفاده را از آن موقعیت بکند تا دارای دانش و مهارت لازم در رشته های مختلف باشد. دانشگاه به عنوان قلب و مغز و نیز چشم و گوش هر جامعه ای که هم می بیند هم می شنود و هم آگاهی دارد باید آن موقعیتی که آگاهی و بصیرت و درک نیازهای جامعه و ارائه راه حل برای رفع نیازهاست داشته باشد. دانشگاه همیشه و در همه جوامع نقش پیشتاز را ایفا می کند. جامعه موجود ایستای متوقف نیست چون انسان تاریخ دارد و تاریخ در یک مسیر جلو می رود البته تاریخ افت و خیز دارد ولی مسیر تاریخ به سوی تکامل و تأمین هدفی است که برای آن پیامبران آمدند و عبارت است از فرو نهادن بندها از دست و پای جان آدمی و آزاد کردن انسان که البته اوج آزادی در عبودیت خداست. 


انسان باید سر سپرده جایی باشد اگر سر سپرده خدا نباشد سر سپرده هوس خود یا هوای شیادانی می شود که در جوامع بوده و هستند. آزادی واقعی در توحید و بندگی خداست. آن گونه بندگی و توحید خالصی که در ادیان الهی و به خصوص در اسلام هست. گرچه گاهی توحید هم پوششی است برای بسط شرک در درون جامعه حالا شرک اعتقادی، عبادی، اجتماعی و روانی و . . . 
انسان؛ بنده خدا یعنی سرسپرده علم و حکمت مطلق، تدبیر، رحمت، خلاقیت و قدرت آفرینش مطلق است و آزاد واقعی کسی است که فقط سرسپرده این حقیقت ممتاز باشد که آثارش هم در شخص انسان مشخص می شود و انسان از سلطه شیطان و هوا و هوس رها می شود و در عرصه اجتماعی از قدرت های زورگوی جباری که فقط قدرت دارند و فقط از جامعه اطاعت می طلبد رها می شود. معتقدم تاریخ در مسیر آزادی و رهایی حرکت می کند و نقطه مطلوب هم که ما در تاریخ به آن اعتقاد داریم و انتظار آن را می کشیم آن عصر مهدوی است که آن انسان کامل الهی می آید و مدار و محور جامعه، آن امام کامل است که بقیه الله است و ان شاء لله در زمان خود خواهد آمد. اگر تاریخ این مسیر را دارد و در حال حرکت است جامعه یک موجود ایستا نیست. پویاست یعنی حرکت می کند و یک پیشتاز می خواهد . پیشتاز مشخص جامعه ما از جمله باید جامعه دانشگاهی باشد. یعنی نقش پیشرویی جامعه به سوی آزادی؛رهایی،توحید ؛پیشرفت و کرامت داشته باشد. انجمن های اسلامی دانشجویان می توانند و باید این نقش را داشته باشند. در جوامعی مثل ما که دچار استبداد تاریخی بوده اند و مردم در متن جامعه دارای حق و حرمتی نبودند و حاکمان همه حقوق را داشتند؛ و هیچ تکلیفی را متوجه خود نمی دانستند رسالت بزرگی برای همه ما و از جمله نهاد دانشگاه ایجاد می شود که ما در مسیر حرکت تاریخی جامعه مان برای مردمی که ذی حق و دارای خود باوری باشند و حقوقشان تأمین شود و حکومت حدود و مسؤولیت هایش مشخص بشود باید روشنگری کرد باید انتقاد کرد و حاکمانی که از مسیر حق مردم منحرف شوند یا از امکانات سوء استفاده می کنند مورد انتقاد قرار گیرند وبه هر حال این بهترین کاری است که می توان کرد. بعلاوه اینکه خود دانشجو به عنوان آن پیشانی پیشروی جامعه باید مظهر اعتقاد و اعتماد به حق و حرمت مردم باشد که تأمین آن مهمترین سبب رستگاری اجتماعی و رفع مشکلات اجتماعی و پیشرفت جامعه خواهد بود ؛ دانشجو و دانشگاه در این زمینه باید پیشرو باشد. در درون دانشگاه باید رعایت حق یکدیگر و تحمل همدیگر را بکنیم و هر کسی مسؤولیتی پیدا کرد باید جوابگوی آن باشد دانشگاه باید این نقش را داشته باشد. اگر تاریخ دویست سال گذشته مملکتمان را در نظر بگیریم که از سه مساله بسیار وحشتناک رنج می برده یکی استبداد و خود کامگی؛یکی استعمار و وابستگی به بیگانه و دیگر عقب افتادگی در همه عرصه های اقتصادی علمی اجتماعی؛جنبش و حرکتی که در این سالها بوده است این حرکتی که با همه تفاوت هایی که بین بخش های مختلف بوده است وجه مشترکش این بوده که خواستار آزادی در مقابل استبداد بوده است. خواستار استقلال در برابر وابستگی و استعمار بوده و نیز خواستار پیشرفت و توسعه در مقابل عقب افتادگی بوده است. این حرکتی است که جامعه ما با همه فراز و نشیب ها داشته است و با همه شکست هایی که در این مدت خورده ؛ شگفت انگیز است که این ملت از اهداف خودش دست برنداشته. اوج این حرکت را در انقلاب اسلامی با محوریت حضرت امام می بینیم روح دعوتی که در زمینه عینی انقلاب وجود داشت چیزی جز آزادی خواهی؛استقلال طلبی و پیشرفت طلبی نیست. آزادی ،استقلال و جمهوری اسلامی شعار اصلی ماست که هنوز هم شعار اصلی ماست و همواره باید شعار اصلی ما باید باشد. دانشجو اگر بخواهد الگو وپیشرو باشد باید این خواست تاریخی ملت را در طول تاریخ فراموش نکند. هیچ چیز نباید او را وا دارد از اینکه از این محورهای اصلی غافل شود. 


جنبش دانشجویی اگر از این خواست تاریخی و حقیقیت تاریخی که رمز و راز رهایی جامعه ما هست و ابعادی که هویت یک جمعیت دانشجویی را تشکیل می دهد غافل بماند جایگاه خودش را از دست می دهد. اولا ما در جامعه اسلامی به سر می بریم منظورم این نیست غیر مسلمانان در جامعه ما نیستند و منظورم این نیست که همه چیز را برای مسلمانان جامعه بخواهیم نظام اسلامی که مورد توجه ماست فقط حقوق و مزایا وحرمت و نیازهای مسلمانان یا شیعیان را برآورده نمی کند بلکه در این نظام هر کسی در اینجا هست باید حق و حرمت داشته باسد و مورد احترام باشد. ما یک رسالتی علاوه بر آن رسالت های کلی به عنوان مسلمان و شیعه در جامعه ای که اکثریت آن مسلمان و شیعه هستند داریم.
تفاوتی که مابا دیگران داریم این است که بعضی ها می گویند دین در عرصه اجتماعی نباید دخالت کند ما بر عکس می گوییم دین دستور دارد برای جامعه بشری و نیز ناظر به زندگی جامعه بشری است و نسبت به این دنیای مردم هم نظر دارد. دین فقط این نیست که رابطه تو را بر خدا برقرار کند و نتیجه اش را در جهان دیگر ببینی که البته این خیلی امر مهمی است. ولی دین اسلام این طور نیست که به امور اجتماعی و دنیایی بی تفاوت باشد. اگر هدف پیامبران آزاد سازی انسان است و اگر خواست این مردم مسلمان به سوی آزادی ؛استقلال؛ پیشرفت است یقینا دین خدا منافی با آن نیست بلکه موید آن است.

 


قرائت درست از اسلام کدام است؟اسلامی که می گوید حکومت هست ولی مردم هیچ حقی ندارند آیا این متناسب با روح تاریخی و اراده الهی و رسالت پیامبران هست ؟اسلامی که می گوید می تواند در جامعه تبعیض و اختلافات طبقاتی وجود داشته باشد آیا با آن روح تاریخی و اراده الهی و رسالت پیامبران سازگار است؟ما می گوییم برداشتمان از اسلام این است که جامعه را به آزادی، عدالت و برخورداری همگان می رساند و معتقدیم برداشت درستی است. این بدان معنا نیست بیاییم همه برداشت های دیگر را نفی کنیم اتفاقا آن شیوه ای که بعضی ها دارند و می گویند آنچه ما می گوییم همان است و تمام آنچه خلاف آن است باید به هر قیمتی شده است حذف شود مردود و محکوم می شناسیم! نه ما می گوییم دیگری هم می تواند حرفش را بزند ولی اولا این طرف هم بتواند از اسلامی که میگوییم حرفش را در جامعه بزند ثانیا اینکه مدار و محور نظام اجتماعی آن بینش و منش یا توهماتی که هم معتقدیم مغایر با روح اساسی ادیان الهی و اسلام است و هم مغایر با خواست تاریخی ملت است آن حاکمیت مطلق را نداشته باشد و امکان حذف دیگران را نداشته باشد. معتقدیم مردم هم این را می خواهند اصلا پیروزی انقلاب اسلامی هم همین بود مردم ما احساس کردند کسی و جریانی از موضع دین و خدا دارد نسبت به خواست های تاریخی آنها حساسیت نشان می دهد و انها را به رسمیت می شناسد و تلاش برای برآورده شدن آنها را اسلامی می داند. در انقلاب، اسلام به گونه ای مطرح شد که طرفدار آزادی و استقلال و پیشرفت است و به همین دلیل است که از دل انقلاب اسلامی ،‌جمهوری اسلامی در می آید. اصطلاح جمهوری اسلامی که امام آن را آورد و اجرا کرد خیلی مهم است. در جمهوری اسلامی مردم صاحب حقند ، هیج جایی ، هیچ رکنی جز بر اساس رای و نظر مردم مستقر نمی شود. وقتی می گوییم جمهوری اسلامی یعنی اسلام هم این جمهوری را خواسته است این اسلامی که با این جمهوری سازگار است.وقتی می گوییم جمهوری اسلامی یعنی می خواهیم الگویی ارائه بدهیم که هم پاسخ دهنده نیازهای تاریخی این جامعه و هم تأمین کننده نیازهای روزگار است و هم با ارزشهای الهی سازگاری دارد.روح زمانه ما روح آزادی خواهی و روح رهایی انسان است روح پیوستگی و برآمدن قدرت ها از اراده مردم است روح آزادی نقد است روح برخورداری جامعه و همه افراد آن از حقوق سیاسی و فرهنگی و اجتماعی است که دارند و باید داشته باشند و اینکه جوامع با حقوق اساسی و قانون اساسی شکل می گیرد. 


قانون اساسی یعنی در آن؛ حقوق اساسی ملت و حکومت و حدود اساسی ملت وحکومت مشخص باشد یعنی اگر ملت تکالیفی دارد حقوقی هم دارد و اگر حکومت؛ قدرت و امکاناتی دارد حدودی هم دارد!
در جوامعی مثل ما تکیه بر حقوق اساسی ملت که همواره پایمال شده در طول تاریخ بسیار مهم است. یکی از وجوه اصلاحات این است وقتی می گوییم همه قانون اساسی باید مورد توجه باشد باید ببینیم در طول تاریخ کدام بخش هایی که در قانون اساسی آمده بیشتر آسیب دیده است و زمینه های استقرارش در جامعه دشوارتر است. از جمله همین اصولی است که مربوط به حقوق ملت می شود مورد توجه است یعنی این بخش بسیار مهم است که باید روی آن تکیه کرد. ما دلمان می خواهد یک نظام الگو از اسلام در دنیای امروز با همه خصوصیاتش ارائه دهیم. اگر انسان تاریخی است ما در کدام مرحله تاریخی هستیم و انسان امروز چگونه به جهان نگاه می کند وچه نیازها و پرسش هایی دارد ما اگر بخواهیم پاسخی بدهیم باید پاسخ ها متناسب با آن نیازها و پرسش ها باشد. 


انسان امروز آزادی، برخورداری،کرامت و حکومت هایی می خواهد که بر آمده از اراده او و مسؤول در مقابل او باشد. نظامی که می خواهیم پیاده کنیم نظام الگویی باید باشد که تمام نیازهای به حق و دستاوردهای مهم تاریخ بشری که یکی از انها رهایی از قدرت های استبدادی و جبار در تاریخ بوده و تمام مزایایی که امروز هست مانند آزادی و آزادی اندیشه و بیان و نقد و انتخابات آزاد و ضوابطی که برای یک انسان آزاد است در این نظام داشته باشیم بعلاوه اینکه عدالت که روح دعوت انبیا است در جامعه وجود داشته باشد. عدالت فقط جنبه اقتصادی آن نیست بلکه آزادی مردم و آزادی انتخاب مردم از بارزترین مصداق های عدالت است. به علاوه خلاء هایی که در دنیای امروز هست بی اخلاقی و دنیازدگی و ماده گرایی اینها مسائلی است که دنیای امروز گرفتار آن است ما اینها را نمی خواهیم. ما باید چیزهایی که دنیای امروز دارد داشته باشیم و آنچه ندارد و موجب خلاء می شود نیز در نظاممان وجود داشته باشد در این صورت است که می توانیم الگو بسازیم. می شود جامعه عادلانه باشد اخلاقی هم باشد؛می شود همه آزادانه زندگی کنند اخلاقی و عادلانه هم باشد. می شود ارزش های الهی و معنوی و احکام معنوی در ان حاکم باشد و انسان ها هم دارای حرمت باشند. آزادی؛ حق برخورداری؛ احساس شخصیت کردن و کرامت داشتن انسان که با خدا شناسی مخالف نیست. 
انجمن اسلامی رسالت فوق العاده سنگینی پیدا می کند که باید متوجه آن باشیم هم آن نقشی را که به عنوان دانشجویی که در اینده اداره کننده کشور است در نظر داشته باشد هم به عنوان پیشرو و پیشتاز جنبش های اسلامی در جوامع رسالت سنگینی دارد و هم نسبت به خواست های تاریخی ملت باید دغدغه داشته باشد و هم نسبت به اینکه چون جامعه ما اسلامی است نسبت به اسلام حساسیت داشته باشد ؛اسلامی که هم با آن روحی که در همه ادیان الهی است و هد آن رها کردن و آزاد کردن انسان است سازگار باشد و هم با شرایط تاریخی با آزادی استقلال و پیشرفت جامعه سازگار باشد. 


انجمن اسلامی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در این میان یک خصوصیتی دارد و ان اینکه همیشه جنبه اعتقادی داشته؛هم دغدغه نسبت به ارزش های اصیل انقلاب واسلام داشته و هم درد مردم و دردهای زمان را می خواسته بشناسد و نسبت به انها لااقل در جامعه هوشیاری ایجاد کرده در عین حالی که همواره از نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و ارزش ها دفاع کرده هیچگاه عنصر وابسته به قدرت و جریانی خاص نبوده و خودش را مستقل نگاه داشته و نیز با سعه صدر مشکلات و تنگناهایی که برایش ایجاد شده را تحمل کرده است و امروز هم به یاری خدواند باید بر آن راه و رأی و روش پافشاری کند.

 

کشته شدن یکی از اعضای ارشد پژاک توسط سپاه پاسداران

Posted: 07 Sep 2011 04:25 AM PDT

جـــرس: بنا به گزارش ارگان خبری سپاه پاسداران، مجید کاویان، که از وی بعنوان جانشین فرمانده کل نیروهای پژاک نام برده شده، روز شنبه، ۱۲ شهریور (۳ سپتامبر) در حملات سپاه پاسداران به منطقه کردستان عراق کشته شده است.


به گزارش سپاه نیوز، سایت اطلاع رسانی سپاه پاسداران، مجید کاویان که با اسم مستعار سمکو سرهلدان شناخته می شد، متولد شهر بانه بوده که از سال ۱۹۹۹ میلادی به صفوف پ‌.ک.‌ک ملحق شده و بعد از تاسیس پژاک در سال ۲۰۰۳ میلادی، مشغول به فعالیت‌ در این گروه بوده است.


بر اساس این گزارش، فرماندهی کل پژاک اعلام کرده است که "در دومین مرحله‌ از حملات سپاه پاسداران به ‌قندیل، فرمانده گریلا مجید کاویان با کد سمکو و جانشین فرماندهی کل نیروهای شرق کردستان در حال فرماندهی عملیات در کوتامان همراه با گریلا روژهات بوتان در اثر اصابت ترکش توپ کشته شد."


در هفته های اخیر، نیروهای سپاه پاسداران و چریک های پژاک در مناطق مرزی ایران و عراق درگیر نیردهای سنگین بوده اند که تلفاتی را به هر دو طرف وارد کرده است.


گفتنی است روز سه شنبه پانزدهم شهریور ماه، و یک روز پس از رد درخواست آتش بس گروه پژاک از سوی یکی از فرماندهان سپاه، نیروی زمینی سپاه پاسداران، خواستار روشن شدن محتوای درخواست آتش‌بس یک طرفه پژاک شد و در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: از آنجا که محتوای آتش بس یک طرفه اعلام شده توسط پژاک روشن و مشخص نیست، ضروری است دولت اقلیم کردستان عراق که واسطه این اقدام بوده است، هر چه سریعتر نسبت به شفاف سازی منظور آتش بس اعلامی اقدام لازم را بعمل آورد.


طی روزهای اویل هفته و همزمان با آغاز مجدد حملات توپخانه ای سپاه پاسداران به مواضع گروه کرد پژاک و در پی اعلام آتش بس این گروه مسلح، سخنگوی سپاه پاسداران در عملیات شمالغرب اعلام کرد که در حال حاضر اعلام آتش بس مفهومی ندارد.