جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


عکس خبری - خشکسالی در تفت یزد

Posted: 30 Jun 2011 09:53 AM PDT

 

 

 

 

 

 

دوبيتى سبز

Posted: 30 Jun 2011 09:11 AM PDT

شاعر سبز

با آنكه قهر توست جواب سلام من/
صلح و صفاى سبز بود در قيام من/
سيلى اكرجه بر رخ من كشت دست تو /
در لوله تفنك تو كل شد بيام من

*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

نقض حقوق بشر در ایران بی سابقه است

Posted: 30 Jun 2011 07:23 AM PDT

نامه ۶۷ استاد دانشگاه و فعال سیاسی خارج از ايران به گزارشگر ويژه حقوق بشر
جرس: 67 استاد دانشگاه، روزنامه نگار، نويسنده، هنرمند و فعال حقوق بشر در خارج از کشور در نامه ای به گزارشگر ويژه حقوق بشر گفته اند که قصد جمهوری اسلامی از مخالفت با سفر وی به ايران، جلوگيری از بازبينی و بررسی جنايات عليه حقوق بشر در ايران است.


در اين نامه که روز ۲۹ ژوئن برای احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران، ارسال شده است ضمن استقبال از تعيين وی به اين سمت گفته شده است: «تجاوزات جمهوری اسلامی ايران به حقوق بشر و فجايعی که نسبت به اعضا مخالفان حکومت صورت می گيرد، به سطح بی سابقه ای رسيده است.»

به گزارش رادیو فردا، امضا کنندگان اين نامه تاکيد کرده اند: «دستگيری های خودسرانه فعالان حقوق زن٬ حقوقدانان٬ روزنامه نگاران٬ دانشجويان٬ رهبران کارگران٬ و فعالان حقوق بشر همچنان رو به افزايش است. موارد فزاينده اعتصاب غذای نامحدود اقدام به خودکشی٬ مرگ مشکوک زندانيان در بند٬ و اعدام ها به راستی هراس آور است.»

در اين نامه خطاب به احمد شهيد گفته شده که «قصد جمهوری اسلامی از نپذيرفتن انتصاب جنابعالی به اين سمت و ممانعت از سفر شما به ايران، اين است که از بازبينی و بررسی اين جنايات توسط جامعه جهانی جلوگيری کند.»

در نامه ۶۷ استاد دانشگاه، نويسنده و فعال حقوق بشری ابراز اميدواری شده است که «فشار روز افزون بين المللی، مقامات جمهوری اسلامی را مجبور به تجديد نظر در اين تصميم کند» و گزارشگر ويژه بتواند مانند دو گزارشگر قبلی ملل متحد، به ايران سفر کرده و «با زندانيان و خانواده های ايشان و نيز خانواده های کشته شدگان، ناپديد شدگان و اعدام شدگان ملاقات کند.»

در ادامه اين نامه آمده است: «مايليم يادآوری کنيم که هم اکنون تعداد زيادی از زندانيان سياسی سابق و اعضای خانواده آنها در خارج از کشور به سر می برند و می توانند اطلاعات و تجربيات خود را در مورد شکنجه، تجاوز جنسی، حبس ها و اعدام ها با شما در ميان بگذارند.»

یرواند آبراهیمیان، رضا افشاری، حمید احمدی، پیام اخوان، کاظم علمداری، عباس امانت، داریوش آشوری، علی بنوعزیزی، رضا براهنی، سهراب بهداد، مهرزاد بروجردی، حمید دباشی، مهرداد درویش پور، منصور فرهنگ، حسین قاضیان، رامین جهانبگلو، مهرانگیز کار، احمد کریمی حکاک، علی کشتگر، نسیم خاکسار، فرهاد خسروخاور، آزاده کیان، هدایت متین دفتری، عباس میلانی و نیره توحیدی از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.


توقف فعاليت شرکت مرسک لاین در سه بندر ايران؛ احتمال اختلال در حمل و نقل کالاهای اساسی

Posted: 30 Jun 2011 06:19 AM PDT

جرس: بزرگترين شرکت حمل و نقل دريايی جهان فعاليت های خود در چندين بندر ايران را متوقف کرده است که احتمالا در حمل و نقل مواد کالاهای اساسی غذايی به مقصد ايران اختلال های جدی ايجاد می کند. توقف فعاليت های اين شرکت در همراهی با تحريم های يکجانبه آمريکا است.



گزارش رادیو فردا از خبرگزاری رويترز حاکی است، به دنبال قرار گرفتن نام شرکت حمل و نقل دريايی « تايدواتر ميدل ايست» در فهرست مجازات های دولت آمريکا، شرکت «مرسک لاين» که بزرگترين شرکت حمل و نقل دريايی است، عمليات خود در بنادر ايران را متوقف کرده است.

مورتن انگلستافت، مدير عملياتی مرسک لاين در بيانيه ای اعلام کرده است: «مرسک لاين متعهد است که با تمام کنترل های مربوط به تجارت خارجی و تحريم ها همراهی کند.»

وی افزوده است: «در همين ارتباط، مرسک لاين تصميم گرفته است تا امور تجاری از و به مقصد بندرعباس، بندر خمينی و عسلويه را متوقف کند.»

اين شرکت عمليات کشتی های سردخانه دار را هدايت می کند که کالاهای غذايی اساسی به مقصد ايران را حمل و نقل می کند. ايران به طور ويژه وابسته به واردات گندم، برنج و روغن نخل است.

توقف فعاليت های شرکت مرسک پس از آن اتخاذ شد که هفته گذشته ايالات متحده آمريکا شرکت «تايد واتر خاورميانه» ايران را در فهرست تحريم های خود قرار داد و  موسسات آمريکايی را از انتقال محموله به مقصد بندرعباس بر حذر داشت که ۹۰ درصد عمليات حمل و نقل دريايی ايران در آن انجام می شود.

گزارش ياد شده حاکی است که شرکت مرسک در بنادر مختلف ايران فعاليت می کند و احتمالا کالاهای حمل شده توسط کشتی های اين شرکت به دوبی ارسال و سپس بوسيله شرکت های ديگر دريايی به ايران انتقال پيدا کند.

هو جو تان، يک تحليلگر اقتصادی به رويترز گفته است: «اگرچه مرسک خدمات مستقيم خود به بندرعباس را متوقف کرده است ولی هنوز می تواند محموله های به مقصد ايران را از طريق طرف های سوم ارسال کند.»

«ايويند کولدينگ»، مدیر اجرايی مرسک در جريان يک کنفرانس خبری در سنگاپور گفته است:«يکی از نکاتی که موجب نگرانی ما شده اين است که حجم زيادی از محموله های مواد غذايی را به ايران حمل می کنيم. با توجه به اينکه هر جامعه ای به تامين مواد غذايی خود نيازمند است ما بايد در نظر بگيريم که ايران حتی پس از قطع بخشی از نقل و انتقال ها توسط شرکت ما بتواند نيازهای خود را تامين کند.»

انتظار می رود که تحت تاثير مجازات شرکت « تايدواتر ميدل ايست» اکثر شرکت های حمل و نقل دريايی از اين پس از حمل محموله به بندرعباس و ساير بنادری که توسط اين شرکت مديريت می شوند پرهيز کنند.

يک سخنگوی وزارت خزانه داری آمريکا گفته است که دولت اين کشور احتمال می دهد که اين شرکت در برنامه های تسليحاتی به سپاه پاسداران خدمات می دهد.

وزارت خارجه روسيه روز جمعه اعلام کرد که تحريم های جديد آمريکا عليه دو بخش مهم از شبکه حمل و نقل ايران ممکن است فعاليت شرکت های روسی را تحت تاثير قرار داده و سئوالات مهمی را مطرح کرده است.

رييس شرکت حمل و نقل دريايی «مرسک لاين» در ادامه سخنان خود در کنفرانس خبری سنگاپور گفت:« ما به تحريم های وضع شده از سوی اتحاديه اروپا و دولت آمريکا عليه ايران توجه ويژه ای داريم و سعی می کنيم تا جاييکه امکان دارد آنها را رعايت کنيم. اما اجرای اين مقررات چندان ساده نيست چون برخی از آنها قابل تفسير هستند.»

به عنوان مثال مشخص نيست که آيا شرکت « مرسک لاين » در مورد بنادر ايرانی تحت مديريت شرکت «تايد واتر » می تواند به جای کشتی های اروپايی استفاده کند يا نه چون اتحاديه اروپا هنوز شرکت « تايد واتر» را تحريم نکرده است.

در يک رويداد جداگانه يک شرکت کشتيرانی ديگر به نام « اورينت اورسی »  ( Orient Oversea ) که دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ است از هفته پيش حرکت مستقيم کشتی های خود به بندرعباس را متوقف کرده است. يک سخنگوی اين شرکت گفت که اين تصميم به خاطر مسائل اقتصادی اتخاذ شده و به تحريم های آمريکا ارتباطی ندارد.

تاریخچه و عملکرد تایدواتر خاورمیانه

شرکت تايدواتر خاورميانه که سهام آن در بورس تهران خرید و فروش می شود، به گفته مديرعامل آن، در سال ۱۳۸۹ بيش از ۳۵ ميليون تن عمليات تخليه و بارگيری کالاهای غير نفتی را در تمامی بنادر کشور انجام داده که بيش از ۳۶ درصد از فعاليت های بندری ايران بوده است.

بهزاد اتابکی روز ۲۱ خرداد در مجمع عمومی سالانه اين شرکت همچنين گفته است: «شرکت تايدواتر در سال گذشته سهم ۸۹ درصدی از عمليات کانتينری در کل بنادر ايران را در اختيار داشته است.»

اين شرکت در ارديبهشت ماه سال ۱۳۴۷ و با نام «داريوش» تاسيس شد و پس  از چند ماه با مشارکت شرکت تايدواتر آمريکا به صورت ۵۱-۴۹، شرکت سهامی عام «تايدواتر خاورميانه» را تشکيل دادند.

تایدواتر خاورمیانه پس از انقلاب هر چند سال يک بار بين نهادهای جمهوری اسلامی از جمله بنياد مستضعفان، دادستانی انقلاب خارک، شرکت ملی نفت و بنياد شهيد دست به دست شده است.

 پس از حل و فصل مسائل حقوقی با تايدواتر آمريکا، شرکت ياد شده به سازمان بنادر و دريانوردی واگذار شد و در سال ۱۳۸۷ نيمی از سهام آن در بورس عرضه شد که از سوی چند شرکت از جمله «مهر اقتصاد ايرانيان» وابسته به سپاه پاسداران خريداری شد.

تسلیم حکم جلب متهمان ترور حریری به دادستان لبنان

Posted: 30 Jun 2011 06:19 AM PDT

جرس: امروز، هیات اعزامی دادگاه ویژه سازمان ملل برای رسیدگی به ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان، در ملاقات با دادستان کل این کشور، ادعانامه و احکام بازداشت متهمان به دست داشتن در این ترور را به او تسلیم کرد.

 

به گزارش بی بی سی، ترور رفیق حریری در فوریه سال ۲۰۰۵ به بروز یک رشته تحولات گسترده سیاسی در لبنان، از جمله خروج نیروهای نظامی و امنیتی حکومت سوریه از این کشور منجر شد و شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه ای در ماه مه سال ۲۰۰۷، تشکیل دادگاه ویژه براساس توافق قبلی بین این سازمان و دولت لبنان را تصویب کرد.

اسامی متهمان و محتوای ادعانامه دادگاه ویژه سازمان ملل هنوز افشا نشده اما پیش از این، طرفداران آقای حریری و برخی از منابع خبری لبنان، مقاماتی در دولت سوریه و جنبش حزب الله لبنان را به دست داشتن در این ترور متهم کرده بودند.

سعد حریری، فرزند رفیق حریری و نخست وزیر سابق لبنان، تسلیم کیفرخواست را حادثه ای تاریخی توصیف کرده است.

رهبرجمهوری اسلامی: حرکت مردم سوریه انحرافی است؛ حمایت نمی کنیم

Posted: 30 Jun 2011 05:53 AM PDT

جرس: رهبر جمهوری اسلامی اظهار نظر کرد که جوهره بیداری اسلامی در كشورهای منطقه، حركت ضدصهیونیستی و ضد امریكایی است اما در حوادث سوریه، دست امریكا و اسرائیل آشكار است و «منطق و معیار ما ملت ایران» این است كه هرجا به نفع امریكا و صهیونیسم شعار داده شود حركت، انحرافی است.

 
 آقای خامنه ای امروز در دیدار مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم، با تبریك عید شریف مبعث به ملت ایران و امت اسلامی، بار دیگر به مقایسه حرکتهای منطقه پرداخت و گفت: بیداری اسلامی ملتهای منطقه، حركتی در مسیر نبوی است و ملتهای مسلمان و ملت بزرگ ایران، با هوشیاری اجازه نخواهند داد امریكایی ها و صهیونیستها، با ایجاد اختلاف و حیله های دیگر، این حركت عظیم را منحرف و یا بر آن موج سواری كنند.

وی ادامه داد: هرجا حركتی علیه امریكا و صهیونیسم روی دهد و هر ملتی كه بر ضد دیكتاتوری بین المللی امریكا و دیكتاتورهای داخلی قیام كند با حمایت ملت فهیم ایران روبرو خواهد شد
.

رهبری مدعی شبیه سازی برای حرکت مردمی سوریه شد و افزود: امریكایی ها با تلاش برای شبیه سازی حوادث مصر، تونس، یمن و لیبی، در سوریه، سعی می كنند این كشور را كه در خط مقاومت قرار دارد دچار مشكل كنند اما ماهیت حوادث سوریه با ماهیت حوادث دیگر كشورهای منطقه متفاوت است
.

وی ادامه داد: جوهره بیداری اسلامی در كشورهای منطقه، حركت ضدصهیونیستی و ضد امریكایی است اما در حوادث سوریه، دست امریكا و اسرائیل آشكار است و «منطق و معیار ما ملت ایران» این است كه هرجا به نفع امریكا و صهیونیسم شعار داده شود حركت، انحرافی است
.

رهبر جمهوری اسلامی بر استمرار این موضع ضدمردمی تاکید کرد و گفت: البته پایداری ملت ایران و نظام اسلامی بر این منطق و معیار دشمنان نظام را  خشمگین می كند و بر توطئه های آنان می افزاید اما ملت آب دیده و مقاوم ایران، در مواضع خود سستی نخواهد كرد
.

وی همزمان مبارزات مردم بحرین را واقعی دانست و گفت: حركت مردم بحرین، ماهیتاً شبیه حركت ملت مصر و تونس و یمن است و تفكیك میان این تحركات مشابه، معنا ندارد اما متأسفانه برخی به جای توجه به حرف دل ملتها، همان راهی را می روند كه دشمنان اسلام می خواهند
.


آقای خامنه ای که حتی در مورد ادغام وزارت خانه ها هم به مجلس پیام داده بود، این مساله را مهم خواند و و خواستار همکاری متقابل مجلس و دولت شد.

وی بدون اشاره به شکافهای عمیق حاکمیت به "طمع ورزیهای دشمنان" از برخی مسائل و حوادث داخلی پرداخت و به نمایندگی از مردم اظهار نظر کرد:  ملت ایران با ایستادگی، اعتماد و امید بی پایان به كمك پروردگار و مسئولان كشور با همكاری و وحدت كلمه، بار دیگر امید دشمنان را به یأس و نومیدی تبدیل خواهند كرد
.

در آغاز این دیدار كه سفیران كشورهای اسلامی نیز حضور داشتند، احمدی نژاد گفت:  شیطان بزرگ امریكا و رژیم غاصب صهیونیستی با سركوب ملتها، جامعه بشری را از حركت در صراط مستقیم الهی باز می دارند
.

وی در این سخنان ظهور بقیه الله الاعظم را تكمیل كننده حادثه تاریخی بعثت و نوید سعادت حقیقی بشر خواند.

لغو مراسم بزرگداشت مهندس سحابی در بوشهر، توسط نهادهای دولتی و امنیتی

Posted: 30 Jun 2011 03:29 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری جنبش، مراسم گرمیداشت یاد و خاطره مهندس عزت االله سحابی که قرار بود چهارشنبه هشتم تیرماه در مسجد جامع عطار شهر بوشهر برگزار شود با مخالفت فرمانداری آن استان مواجه و در نهایت این برنامه در آخرین ساعت های برگزاری لغو شد.


به گزارش ادوارنیوز، احسان مصلح از جمله دانشجویانی که در هماهنگی این برنامه نقش داشته می گوید: "فرمانداری قول همکاری داده بود و انجمن نیز همه برنامه ها را هماهنگ کرده بود. من نیز برای دعوت از دکتر جعفری، استاد دانشگاه شیراز برای حضور در این مراسم به شیراز رفته بودم که خبر رسید برنامه از سوی فرمانداری لغو شده است."


به گفته وی، این برنامه تنها قرار بود با سخنرانی محمد مهدی جعفری برگزار شده و هدف ما نیز قدردانی از مقام سیاسی و اخلاقی مهندس سحابی بود اما نمی دانم چرا با وجود قول مساعد فرمانداری استان بوشهر، در واپسین ساعات برگزاری این مراسم، دستور لغو برنامه صادر شده است.


گفتنی است دکتر جعفری از فعالان ملی مذهبی در شیراز است که در دانشگاه شیراز ادبیات عرب تدریس می کند. وی همچنین نهج البلاغه پژوه برجسته و نماینده دشتستان در اولین دوره مجلس شورای اسلامی می باشد.


بر اساس گزارش مذکور، انجمن اسلامی دانشگاه خلیج فارس پیش از این نیز به دنبال درگذشت هاله سحابی بیانیه ای صادر کرده و این برنامه قرار بود در آستانه چهلمین روز درگذشت مهندس سحابی برگزار شود.


مراسم گرامیداشت مرحوم مهندس عزت الله سحابی و فرزندش هاله، که در جریان مراسم تشییع پدر توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و جان باخت، با ممنوعیت نهادهای امنیتی در شهرهای مختلف روبرو شده است.

ناطق نوری: کوتوله های سیاسی و تنگ نظران نمی توانند انقلاب را حفظ کنند

Posted: 30 Jun 2011 03:56 AM PDT

 جرس: ناطق نوری با انتقاد ازکوتوله ها و تنگ نظرها می گوید:  این انقلاب نگهداری می خواهد و با شعار نمی شود.


به گزارش خبرآنلاین  علی اکبر ناطق نوری در سالگرد شهدای 72تن که روز پنجشنبه در مصلای شهرستان نور برگزار شد، نداشتن حافظه تاریخی را یکی از عیوب ایرانیان برشمرد و گفت: محققی درباره خصوصیاتی ایرانی ها می گفت که ایرانی ها استعداد خوبی دارند و در هرجایی حضور داشته باشند پیشرفت می کنند ولی عیب آنها این است که حافظه تاریخی ندارند.


 رئیس بازرسی دفتر رهبری با بیان اینکه مومن از یک لانه دوبار گزیده نمی شود گفت ولی ما از یک لانه هزاران بار گزیده می‌شویم.


ناطق افزود:مردم توقع دارند وقتی به من آخوند می رسند اسلام را در من ببینند. مردم توقع دارند باند بازی، ریا، رشوه، دروغ و فامیل بازی‌ها در دستگاهها نباشد. بنده یقین دارم اگر ما به اسلام عمل کنیم نه آمریکا و انگلیس و هیچ دشمنی غلطی نمی تواند بکند.


وی که با اشاره به ترور شهید بهشتی ادامه داد: جرم این 72تن این بود که انحراف بنی صدر و جریان نفاق را فهمید و همان ها که در مجلس به بهشتی حمله می کردند وقتی او شهید شد تریبون را در دست گرفتند. برخی ها هواشناسی شان خوب است و زود می چرخند.


عضو جامعه روحانیت مبارز که در مراسم سی امین سالگرد شهدای هفتم تیر و شهید عباسعلی ناطق نوری، نماینده فقید مردم نور در دوره اول مجلس شورای اسلامی سخن می گفت با اشاره به شهید بهشتی و 72تن از یاران انقلاب که در انفجار تروریستی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند افزود: بهترین کسانی که انقلاب را حفظ کردند اینها بودند نه کوتوله ها و تنگ نظران.


وی در بخش اول سخنان خود با اشاره به خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: اینکه ما گمان کنیم وقتی مسئولیتی گرفتیم حریمی برای خود قائل شویم و بگوییم مردم ظرفیت ندارند یا اگر خاکی باشیم مردم سوء استفاده می کنند این شیطانی است.


ناطق نوری با بیان اینکه یکی از خصلت های پیامبر(ص) سلام کردن به همه افراد بود گفت: ما وقتی 4کلاس درس می خوانیم و لیسانس و فوق لیسانس می گیریم و مدیر می شویم خودمان را گم می کنیم و بعد می گوییم مسلمانیم. باید این تعینات را دور ریخت.

لغو پروانه وکالت علیرضا صفرزاده؛ وکیل دانشجویان در اصفهان

Posted: 30 Jun 2011 02:41 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش برخی منابع حقوق بشری، یک وکیل پایه یک دادگستری به نام علیرضا صفرزاده که اهل کردستان و سنی مذهب می باشد، در شهرستان زرین شهر اصفهان از وکالت منع و پروانه وکالتش هم باطل شد.


به گزارش كانون حمایت از خانواده جان باختگان وبازداشتی ها، این وکیل 45 ساله مدتی پیش وکالت پرونده برخی دانشجویان بازداشتی را قبول می کند و به دفاع از آنها می پردازد، که در جریان برگزاری جلسات دادگاه، یکی از ماموران امنیتی که همراه دانشجویان به دادگاه می آمد، رفتار خشن و اهانت آمیزی با دانشجویان داشت، که این وکیل از آنجا که وظیفه خود می دانست، در مقابل این رفتار می ایستد و بعد از مدتی از مامور خشن شکایت می کند .


بر اساس گزارش مذکور، این شکایت از مامور دستگاه امنیتی استان اصفهان، نتیجه عکس داده و باعث می شود تا بر علیه این وکیل، پرونده ای در دادگاه انقلاب اصفهان در جریان قرار گیرد، تا درنهایت به چند اتهام از جمله "تبلیغ مذهب تسنن در استان"، سرانجام دادگاه رای به لغو پروانه وکالت وی می دهد.

آریو برزن به شورای تامین استان رفت

Posted: 30 Jun 2011 02:16 AM PDT

جــرس: در ادامه چالش ها پیرامون حذف و محو و تخریب و ربایش مجسمه ها، نمادها و آثاری که یادآور قهرمانان و اسطوره ها و افتخار آفرینان ملی ایران می باشند، دیدار اعضای شورای شهر یاسوج با دادستان آن شهر که دستور پایین آوردن مجسمه آریوبرزن را داده بود، به نتیجه نرسید.


به گزارش مهر، اعضای شورای شهر یاسوج برای جلوگیری از این دستور دادستان انقلاب، با وی دیدار کردند اما به گفته برخی از اعضای این شورا، جلسه مذکور نتیجه ای در برنداشت و به احتمال زیاد موضوع به شورای تامین ارجاع می شود.


دادستان یاسوج هفته گذشته به شهرداری این شهر دستور داد تا مجسمه «آریوبرزن» را از میدانی به همین نام در ورودی شهر یاسوج پایین آورد.


رئیس شورای شهر یاسوج در خصوص دیدار اعضای این شورا با دادستان یاسوج گفت: در این جلسه اعضای شورای شهر یاسوج بر ماندن تندیس در این مکان تاکید کردند اما دادستان یاسوج معتقد است که تندیس باید به مکان دیگری منتقل شود.

 
ابراهیم عبدالی افزود: در این جلسه دادستان تاکید داشت که این تندیس به موزه و یا یکی از پارکهای شهر یاسوج انتقال یابد.


وی بیان داشت: با این حال تاکنون اتفاق آرا در شورای شهر برای انتقال این تندیس به نقطه ای دیگر ایجاد نشده است.


عبدالی عنوان کرد: میدان آریوبرزن سه سال پیش در کمیسیون نامگذاری شهر یاسوج با حضو شهرداری، بنیاد شهید و شورای شهر انجام و مجسمه آریوبرزن نیز پنج ماه پیش توسط شهرداری و بدون اخذ مصوبه شورا در این میدان نصب شد.


وی با بیان اینکه شورای شهر تابع قانون و مسائل و شرایط جامعه است، از ارجاع این موضوع برای بررسی بیشتر به شورای تامین استان خبر داد.


پیش از این ملک حسینی نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان، با پایین آوردن این مجسمه مخالفت کرده و گفته بود: پاسداشت قهرمانان ملی منافاتی با ارزش های اسلامی ندارد و آریوبرزن یک سردار ایرانی ضد ظلم، ضد تجاوز و ضد اشغالگری بوده است و پاسداشت آن هیچ اشکالی ندارد بلکه قدردانی از چهره های مثبت و افتخار آفرین وظیفه هر انسان شرافتمندی است.


لازم به ذکر است آریو برزن یکی از سرداران بزرگ و ملی تاریخ ایران است که در سال ٣٣١ پیش از میلاد مسیح در یکی از نقاط کهگیلویه و بویراحمد در برابر یورش سپاه اسکندر مقدونی به ایران، دلیرانه از سرزمین خود پاسداری کرد و با یاران خود در این راه جان باخت و نموداری از شجاعت و از جان گذشتگی در راه میهن را برای آیندگان به یادگار گذاشت.


طی ماهها و هفته های اخیر نیز، مجسمۀ آرش کمانگیر در ساری (از نمادهای ملی ایران زمین)، نقاشی دیواری شاهنامه در مشهد (بزرگترین نقاشی دیواری کشور که اسطوره های ایران را یادآور می ساخت)، و بسیاری از نمادها و مجسمه های دیگر، توسط نهادها و مقامات محافظه کار و سنتی، جمع آوری شده است.