جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


گزارش تصویری - ابراز همدردی یادگار امام با خانواده مرحوم ناصر حجازی

Posted: 17 Jun 2011 06:35 AM PDT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گرامیداشت دومین سالگرد شهادت بهمن جنابی، شهید جنبش سبز

Posted: 17 Jun 2011 06:05 AM PDT

انتشار جزئیات شهادت بهمن جنابی با گذشت دو سال

جــرس:  در ادامه مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت جانباختگان حوادث بعد از انتخابات، مراسم گرامیداشت دومین سالروز شهادت بهمن جنابی، شهید نوزده ساله جنبش سبز نیز، روز جمعه در بهشت زهرای تهران برگزار شد.


به گزارش رسیده به جرس این مراسم در روز جمعه بیست و هفتم خرداد ماه در بهشت زهرا تهران با حضور خانواده این شهید و فعالان جنبش سبز برگزار شد.


در این مراسم چند نیروی امنیتی با لباس شخصی حاضر بوده و پیش از برگزاری مراسم نیز اعضای خانواده توسط نهاد های امنیتی تهدید شده بودند که مراسم تنها با حضور اعضای خانواده و بدون اعلام عمومی برگزار شود.


بر اساس این گزارش، در این مراسم ضجه های مادر شهید جنابی حاضران را تحت تاثیر قرار می داد.


بنا به اطلاعات دریافتی، پدر این شهید، به علت درد و اندوه بسیار ناشی از شهادت فرزند شهیدش بارها از حال رفته و در بیمارستان بستری شده است.


گفتنی است شهید بهمن جنابی در تاریخ سی خرداد سال ٨٨، در جریان سرکوب اعتراضات مردمی و در حوالی خیابان خوش جنوبی، تقاطع آذربایجان، با شلیک مستقیم گلوله به قلبش به شهادت رسید.


منابع خبری گزارش داده اند که با توجه به نزدیک بودن محل شهادت وی به مسجد لولاگر، احتمالا شهید جنابی نیز، همانند تعدادی دیگر از شهدا، توسط اعضای پایگاه بسیج مسجد لولاگر به شهادت رسیده است.


در روز سی خرداد تعداد زیادی از مردم معترض در همین منطقه و توسط اعضای بسیج مسجد لولاگر به شهادت رسیده اند.


تا کنون پیگیری های خانواده جنابی جهت مشخص شدن قاتل بهمن بی نتیجه بوده است و نیروهای امنیتی با تهدید مکرر خانواده مانع از پیگیری های بیشتر خانواده در این خصوص شده اند.


شهید بهمن جنابی، متولد آذر ماه سال ۶٨ و فارغ التحصیل فنی و حرفه ای در رشته تاسیسات بود، که محل کارش (مغازه کوچک در در زمینه تاسیسات و نصب پکیج و آبگرمکن) در خیابان خوش، تقاقطع هاشمی قرار داشت.

این شهید جوان جنبش سبز به علت آنکه به موتورش پارچه سبز رنگی در حمایت از جنبش سبز نصب کرده بود، هنگام عزیمت از مغازه اش به منزل در خیابان خوش هدف گلوله مستقیم قرار گرفت و در دم به شهادت رسید. علت مرگ شهید بهمن جنابی شلیک مستقیم به قلبش بوده است.


بدین ترتیب، بهمن جنابی نوزده سال و شش ماه پس از تولدش و در سنین نوجوانی توسط شبه نظامیان حامی کودتا به شهادت رسید.


لازم به یادآوری است مقامات امنیتی بارها با فشار ، تهدید و ارعاب خانواده این شهید قصد داشته اند که وی را به دروغ بسیجی اعلام کنند که با مخالفت شدید خانواده این شهید نوجوان جنبش سبز روبرو شده اند و تلاششان بی نتیجه بوده است.


طی سه روز اخیر، در ادامه برگزاری مراسم سالگشت شهدای جنبش سبز، و همزمان با فراخوان شورای هماهنگی راه سبز امید، روز پنجشنبه بیست و ششم خرداد ماه نیز، مراسم دومین سالگرد شهادت مصطفی غنیان، شهید الله اکبر جنبش سبز، با حضور پرشکوه مردم مشهد برگزار شد.


در سالگشت شهدای ٢۵ خرداد ٨٨ مراسم یادبودی برای شهیدان علی حسن پور، میثم عبادی و همچنین سرور برومند و دخترش فاطمه رجب زاده و حسام حنیفه و همچنین احمد نعیم آبادی، در بهشت زهرای تهران و کرج برگزار شد.

 

 

دیدار و ابراز همدردی سید حسن خمینی با خانواده مرحوم ناصر حجازی در روز پدر

Posted: 17 Jun 2011 05:31 AM PDT

جــرس: در ادامه ابراز همدردی های شخصیت های مردمی و ملی کشور با خانواده مرحوم ناصر حجازی، قهرمان با اخلاق و اسطوره ورزشی کشور، سید حسن خمینی، عصر روز پنجشنبه و همزمان با روز پدر، با حضور در منزل آن مرحوم با خانواده وی ابراز همدردی کرد.


به گزارش تارنمای «جماران»، در این دیدار که همسر و فرزند مرحوم ناصر حجازی و همچنین آیت الله موسوی بجنوردی حضور داشتند، نوۀ رهبر فقید جمهوری اسلامی - که پدر مرحوم وی (سید احمد خمینی) از فوتبال دوستان کشور بود- ضمن تجلیل ازدوران بازیگری و همچنین خدمات و افتخارات مرحوم حجازی، از خداوند متعال علو درجات برای آن مرحوم خواستار شد.


سید حسن خمینی، با یادآوری دوران بازیکنی و مربیگری ناصر حجازی، از او به عنوان یکی از چهره های شایسته فوتبال ایران یاد و ابراز امیدواری کرد که راه و روش او میان ورزشکاران کشورمان ادامه یابد.


در این دیدار آتیلا حجازی فرزند مرحوم حجازی از حضور سید حسن خمینی و ابراز همدردی وی تشکر کرد .


ناصر حجازی، از قهرمانان ملی و پیشکسوتهای فوتبال ایران و همچنین منتقد دولت، روز دوشنبه دوم خرداد ماه ۱٣٩۰، به دلیل بیماری سرطان ریه در سن ۶٢ سالگی در بیمارستان کسری تهران درگذشت.


گفتنی است به مناسبت درگذشت ناصر حجازی، جمع زیادی از شخصیت ها و تشکل های اصلاح طلب، این اسطوره ورزشی و اخلاقگرای کشور را تسلیت گفته و ابراز همدردی کرده بودند.


در جریان مراسم تشییع و خاکسپاریِ این قهرمان ملی نیز، گروه زیادی بازداشت و روانه محل های نامعلوم شدند، که از آنها خبری منتشر نشد.


در پی حضور وفادارانه و گستردۀ مردم در جریان مراسم تشییع و خاکسپاری و همچنین ختم مرحوم حجازی، خانوادۀ این اسطورۀ ورزشی و قهرمان ملی، از تمام مردم در خصوص این حضور تشکر و قدردانی کرده بودند.

مطهری: امثال حسینیان با حمایت کور و متعصبانه، احمدی‌نژاد را مغرور کردند

Posted: 17 Jun 2011 05:06 AM PDT

 جرس: افرادی مانند حسینیان که با حمایت کور و تعصب‌آلود خود از دولت در طول سه سال گذشته، علی‌رغم فریادهای امثال بنده مبنی بر وجود انحرافات فکری در دولت مانند لیبرالیسم فرهنگی و مسئله مکتب ایران و احساس خودکفایی در شناخت اسلام و بی‌نیازی از روحانیت، موجب رشد جریان انحرافی و غرور آقای احمدی نژاد شدند و مسبب وضع امروز هستند، اینها امروز باید شرمنده باشند، ولی می‌بینیم طلبکارند و برای دیگران حکم صادر می کنند.


علی مطهری پس از دیداری که با روحانیون مجلس داشت، بر ارائه سریع‌تر طرح سوال از احمدی نژاد به هیات رئیسه مجلس مصمم شد و تاکید کرد که نباید این اقدام را به معنی تضعیف دولت و رئیس جمهور تلقی کرد بلکه فرصتی است که احمدی نژاد می تواند منطق خود را مطرح کند. 


این نماینده تهران در گفت​وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه سوال از احمدی نژاد باعث رفع برخی سوء تفاهمات و تقریب مجلس و دولت خواهد شد، افزود: علاوه بر این، این اقدام اقتدار مجلس را نیز ثابت می کند و مجلس از حالت انفعال خارج می شود و رئیس جمهور نیز در مسیر قانون قرار گیرد و بسیاری از حقایق نیز برای مردم روشن می شود و خود قضاوت خواهند کرد. 



وی در مورد توقیف هفته نامه رسایی گفت: هفته نامه 9دی تخلفات متعددی داشت و درج کاریکاتور روحانی یکی از تخلفات آن بود. به طور کلی وجود این گونه نشریات هتاک و افترا زن به نفع جنبش سبز و جریان انحرافی است چون آنها را در هاله‌ای از مظلومیت قرار می‌دهد و مخل وحدت جامعه اسلامی است. 

البته در هفته نامه 9دی مقالات خوب هم وجود داشت. هیات نظارت بر مطبوعات در این دوره به نشریات اصلاح‌طلب و اصول گرا به یک چشم نگاه می‌کند و این طور نیست که نشریات موسوم به اصول‌گرا در حاشیه امن قرار داشته باشند. لذا هیات به نشریات شبیه 9دی هشدار می‌دهد که از این پس بیشتر مراقب رفتار خود باشند و با آبروی افراد بازی نکنند. رهبر انقلاب هم درباره یک وبلاگ هتاک تعبیر "غلط‌اندرغلط" را به کار بردند. 


مطهری در مورد اظهارات اخیر حسینیان ادامه داد:  افرادی مانند آقای حسینیان که با حمایت کور و تعصب‌آلود خود از دولت در طول سه سال گذشته، علی‌رغم فریادهای امثال بنده مبنی بر وجود انحرافات فکری در دولت مانند لیبرالیسم فرهنگی و مسئله مکتب ایران و احساس خودکفایی در شناخت اسلام و بی‌نیازی از روحانیت، موجب رشد جریان انحرافی و غرور آقای احمدی نژاد شدند و مسبب وضع امروز هستند، اینها امروز باید شرمنده باشند، ولی می‌بینیم طلبکارند و برای دیگران حکم صادر می کنند. 



محاکمه علی نجاتی، فعال کارگری و عضوهیأت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه

Posted: 17 Jun 2011 03:48 AM PDT

جــرس: علی نجاتی از اعضای هیأت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه، در شعبه ۱۳ دادگاه تجدید نظر شهر اهواز محاکمه شد.


به گزارش «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری»، علی نجاتی در این دادگاه ضمن رد اتهام‌های خود، بارها به قاضی تاکید و یادآوری کرده که این اتهامات که به او نسبت داده‌اند، تکراری بوده و او یک بار بر اساس همین موارد اتهامی و بدون دلیل محکوم به حبس شده و مدت شش ماه را نیز در زندان گذرانده است.


نجاتی در دفاع از خود در این دادگاه برای قاضی تشریح کرده که او یک بار دیگر نیز که دوباره همین اتهام‌ها را علیه او مطرح کرده‌اند، در دادگاه از خود دفاع کرده و تبرئه شده است.


در پایان، قاضی دادگاه قصد بازداشت این فعال کارگری را داشته و برای این کار مامورین را فرا می‌خواند. اما به دلیل اینکه قرار کفالتی که از قبل در پرونده‌ نجاتی موجود بوده و بعد از تبرئه شدنش در سال گذشته، فک نشده و کماکان این قرار کفالت اعتبار داشته است، قاضی موفق به بازداشت او نمی‌شود و به طور مشروط و با قرار همان کفالت پیشین آزاد می‌شود.


توجیه نظارت استصوابی از نگاه عسکراولادی: جلوگیری از ورود اراذل سیاسی به مجلس

Posted: 17 Jun 2011 03:48 AM PDT

جــرس: یک فعال اصولگرا و دبیركل جبهه موسوم به «پیروان خط امام و رهبری»، بدون اشاره به دخالت و نفوذ نهادهای فراقانونی و نظامیون در انتخابات کشور، "التزام عملی به قانون اساسی و قوانین كشور در خصوص برگزاری انتخابات" را یك راهبرد عقلانی دانست و همزمان از نظارت استصوابی و فیلترینگ کاندیداهای حمایت کرد و مدعی شد "اگر از این مسیر منحرف شویم تمام قواعد مردم‌سالاری زیر پای اغتشاش و درگیری‌های خیابانی له خواهد شد و به جای افراد فرهیخته و مومن، مشتی اراذل سیاسی پست‌های نمایندگی را می‌گیرند، بنابراین صلاحیت كاندیداهایی برای ورود به مجلس باید احراز شود ."


به گزارش ایسنا، حبیب‌الله عسگراولادی طی گفتگویی پیرامون انتخابات آتی، با ادعای این‌كه احزاب و گروه‌ها باید با یك بازخوانی از حوادث تلخ انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری داشته باشند، ادعا کرد: "احزاب و گروه‌ها باید بررسی كنند كه چرا ذائقه شیرین حضور چهل میلیونی مردم در صحنه را ترك كردند و اقتدار ملی و مصالح مردم را در معرض تهدید قرار دادند."


وی بدون آسیب شناسی پیرامون انتخابات کشور، با رویکردی به تئوری توطئه و نگرانی از دخالت آمریکا گفت "باید یك آسیب‌شناسی در این مورد صورت بگیرد تا ما از تله‌های هولناك نبرد نرم آمریكا علیه انقلاب اسلامی در ایام انتخابات به سلامت عبور كنیم. همچنین باید به تحلیل واحد از فضای مطلوب انتخابات آینده برسیم تا رقابت‌های انتخاباتی، رفاقت‌های ما را به هم نزند."


دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری، در ادامه بدون اشاره به عملکرد و منظرِ نهادهای فراقانونی در روند انتخابات کشور، اظهار داشت: باید واقعا حق انتخاب مردم را به رسمیت بشناسیم و رای ملت را میزان بدانیم و در این بین احزاب و گروه‌ها حق‌طلبی و حق‌مداری را آهنگ حضور در انتخابات قرار دهند و از مرز انصاف و عدالت خارج نشوند.


عسگراولادی با تاكید بر این‌كه پس از سه دهه ما باید یك انضباط سیاسی كه برخاسته از عدالت و اخلاق باشد را در رقابت‌های سیاسی حاكم كنیم كه همه در چارچوب ارزش‌های پذیرفته شده عمل كنند، اظهار كرد: بزرگترین خسارت برای یك حزب این است كه مصالح نظام را نادیده بگیرند و در فرآیند تصمیم‌گیری‌های سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی دشمن از روی غفلت عمل كنند.


وی با ادعای این‌كه "مساله آزادی برای ملت ما خیلی مهم است و دشمن می‌خواهد فضایی درست كند كه ما در فضای آزاد تنفس نكنیم"، گفت: "آزادی مثل هوا برای تنفس سیاسی ما لازم است. كسانی كه مسیری می‌روند و می‌خواهند استبداد گذشته و استعمار خارجی را برگردانند، به ملت خود خیانت می‌كنند."


وی در ادامه با بیان این‌كه در مسیر منتهی به انتخابات باید دانست كه نگاه نماینده مجلس به قدرت و ثروت یك سم مهلك برای مردم‌سالاری است، گفت: نماینده باید دل در گرو مطالبات مردم داشته باشد و در راه تحقق آن وظیفه‌یابی كند، بنابراین پرهیز از كانون‌های قدرت و ثروت، سلامت انتخابات را تضمین می‌كند.


عسگراولادی همچنین التزام عملی به قانون اساسی و قوانین كشور در خصوص برگزاری انتخابات را یك راهبرد عقلانی دانست و گفت: اگر از این مسیر منحرف شویم تمام قواعد مردم‌سالاری زیر پای اغتشاش و درگیری‌های خیابانی له خواهد شد و به جای افراد فرهیخته و مومن، مشتی اراذل سیاسی پست‌های نمایندگی را می‌گیرند، بنابراین صلاحیت كاندیداهایی برای ورود به مجلس باید احراز شود كه فرد انتخاب شده دغدغه‌ی نظام و مردم را داشته باشد.


محاکمه چهار تن از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی

Posted: 17 Jun 2011 03:25 AM PDT

جــرس: دادگاه رسیدگی به اتهام چهار تن از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی، امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد در شعبه اول دادگاه عمومی سروستان برگزار شد و به دلیل مسافرت ریاست دادگستری سروستان به مکه، زارعی جانشین او به رسیدگی این پرونده پرداخت.


به گزارش تارنمای مجذوبان نور، فرزاد درویش سروستانی، حجت الله سعیدی، محمدجلال نیکبخت و محمدعلی سعدی، به اتهام اخلال در نظم عمومی محاکمه شدند اما آنها این اتهام را مردود دانسته و سپس وکلای آنها آقایان فرشید یداللهی و داوود منتظری لاری به دفاع از موکلین خود پرداختند.


وکلا همچنین با تقاضای فرصت از دادگاه برای تقدیم لایحه تکمیلی، نسبت به شهود تقاضای جرح و احضار کردند اما این خواسته آنها از سوی قاضی رد شد.


در مرداد ماه ۸۹ در شهرستان سروستان نمایشگاهی توهین‌آمیز بر ضد تصوف برگزار شد که در پی آن جمعی از دراویش گنابادی به ستاد فرماندهی انتظامی سروستان مراجعه کرده و مراتب اعتراض خود را به برگزاری چنین نمایشگاهی ابراز کردند اما با عدم پاسخگویی مسوولان انتظامی مواجه شده و مطابق اعلام قبلی، مقابل فرمانداری آن شهرستان دست به تحصن زدند.


بر اساس گزارش فوق، در نتیجه این واقعه ۲۴ تن از دراویش در نوبت های متعدد به شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب سروستان احضار و بازجوئی شده و ۵ تن از آنها بازداشت شدند.


گفتنی است منابع خبری طی روزهای اخیر گزارش داده بودند که مصطفی دانشجو وکیل دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی با اعمال نفوذ برخی مقامات از زندان ساری به اردوگاه معتادین منتقل شده است.



عضو کمیسیون اصل ٩۰: برخی گزارش های واصله مربوط به مشایی و بقایی است

Posted: 17 Jun 2011 03:25 AM PDT

جــرس: با گذشت چند هفته از انتشار گزارش هایی در سایت ها و رسانه های جریان اصولگرا، پیرامون تخلفات مالیِ شرکت ها و دفاتر تحت کنترل اسفندیار رحیم مشایی و طیف دولتی ها، یک عضو هیئت‌رئیسه كمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تأكید كرد: برخی گزارش های واصله به كمیسیون درباره گروه انحرافی، مربوط به شخص مشایی و بقایی است.


به گزارش فارس، غلامرضا اسداللهی نماینده مردم تربت‌جام و عضو هیئت‌رئیسه كمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی پرونده‌های جریان انحرافی در كمیسیون متبوعش، گفت: كمیسیون راجع به گزارشاتی كه در رابطه با جریان انحرافی واصل شده و شكایاتی كه صورت گرفته، بررسی‌هایی انجام خواهد داد.


وی افزود: برخی از این گزارش‌ها راجع به سوء جریانی است كه منحرفین ایجاد كرده‌اند، البته اخلال آنها در مدیریت كشور از طریق دخالت‌ در عزل و نصب‌ها، اعمال نفوذ در برخی دستگاه‌ها، ایجاد رانت برای عده‌ای خاص، تسهیل‌سازی مطالبات برخی افراد و برخی مسائل مالی از جمله دیگر محورهای بررسی‌های كمیسیون از عملكرد جریان انحرافی است.


عضو هیئت‌رئیسه اصل نود تصریح كرد: كمیسیون این محورها را دریافت كرده و احتمال صدق و یا كذب بودن آنها وجود دارد، ممكن است كه راجع به هر شخص و یا جایگاهی گزارشات متعددی به كمیسیون ارسال شود اما در حال حاضر برای كمیسیون بررسی مجموعه محورهای ذكر شده در یك شرایط عادی و با یك حساسیت زیاد، اصل است.


اسداللهی همچنین ادامه داد: از وظایف كمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی است از این رو محورهای ذكر شده می‌توانند جزو مفاسد اقتصادی هم محسوب شوند.


وی در ادامه خاطرنشان كرد: نوعاً گزارشاتی كه به كمیسیون در رابطه با گروه انحرافی واصل شده، مربوط به لیدر گروه، منسوبان گروه انحرافی و كسانی كه در سطوح بالای مملكتی منصب دارند، است.


عضو كمیسیون اصل نود مجلس در پایان این گفت‌وگو اعلام كرد كه برخی گزارشات واصله به كمیسیون متبوعش مربوط به شخص مشایی و بقایی است.


چندی پیش محمدابراهیم نکونام رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از پی گیری "فوق العاده" پرونده ای در این کمیسیون پیرامون اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر محمود احمدی نژاد خبر داده و با تاکید بر اینکه مواضع "تنش زای" مشایی "دغدغه‌ای جدی" در کمیسیون اصل ۹۰ ایجاد کرده گفت: "این سوءظن در ذهن ما ایجاد شده که شاید برخی تحرکات، ناخواسته ریشه در مسائل خارجی داشته باشد؛ البته ما امیدواریم که این سوءظن درست نباشد".


ابراهیم نکونام در بخش دیگری از مصاحبه مطبوعاتی خود، از پی گیری پرونده شورای عالی ایرانیان خارج کشور در کمیسیون اصل ۹۰ خبر داده و از وجود ابهامات مالی در مورد عملکرد این شورا سخن گفته بود و با تاکید بر اینکه مسئولان شورای عالی ایرانیان خارج کشور از بودجه دولتی استفاده می کنند اما "زمانی که قرار است حسابرسی شود می‌گویند که ما شرکت خصوصی هستیم"، ابراز امیدواری کرده که با بررسی پرونده این شورا "واقعیات روشن شود".


رحیم مشایی متهم بود ۸۰ میلیارد تومان برای برگزاری همایش مذکور در سال گذشته خرج کرده است، که شورای عالی ایرانیان خارج کشور، کلیه اتهامات راجع به عملکرد خود را رد کرده بود.


همچنین در ادامه اختلافات اصولگرایان با دولتی ها طی هفته های اخیر و افشای مفاسد اقتصادی مردان احمدی نژاد، اخباری از شركت خصوصی سمگا كه به تازگی توسط اطرافیان اسفندیار رحیم مشایی تأسیس شده و با حمایت‌های ویژه دولت، قراردادهای بزرگی بدست آورده است، منتشر شده بود.

 


همسرامیری‌فر: او از برابر در خروجی اوین بار دیگر به بند روحانیون فرستاده شد

Posted: 17 Jun 2011 04:02 AM PDT

جرس: همسر امیری‌فر، جریان بازداشت دوباره‌ همسرش در زندان اوین به دستور دادگاه ویژه روحانیت را تشریح كرد.

 
 امیری‌فر در گفت‌وگو با ایلنا‏ گفت: وثیقه درخواستی دادگاه برای آزادی همسرم را روز سه‌شنبه تهیه كردیم و ساعت یك ظهر همان‌روز آقای جعفری دولت‌آبادی، نامه آزادی وی را امضا كرد و گفت كه از این لحظه حضور حتی یك دقیقه‌‌ای امیری‌فر در زندان غیرقانونی و وی آزاد است.


وی افزود: متأسفانه تا چهارشنبه صبح خبری از آقای امیری‌فر نشد كه ناراحتی خانواده را در پی داشت. صبح چهارشنبه با زندان اوین تماس گرفتیم كه به ما گفتند ایشان آزاد شده اما ایشان بعد از ظهر چهارشنبه به ما زنگ زد و گفت كه ساعت 10 صبح چهارشنبه از زندان اوین آزاد شد اما مقابل درب اوین، مأموران دادگاه ویژه روحانیت ایشان را دوباره دستگیر كردند و باز هم به زندان اوین بازگرداندند. 
وی افزود: همسرم گویا در بند 500 یا بند روحانیون زندان اوین زندانی است.

وی ادامه داد: دادگاه ویژه روحانیت، همسرم را به اتهام قبلی یعنی دست داشتن در تولید و توزیع فیلم مستند ”ظهور نزدیك است” دستگیر كرده است در حالیكه در حیرت تمام می‌بینیم كه سازندگان این فیلم مستند در آزادی كامل به سر می‌برند و همسرم بارها در محافل گوناگون و مصاحبه با رسانه‌ها، دخالت خود در تولید این فیلم را تكذیب كرده است.


همسر امیری‌فر در پایان سخنان خود اظهار كرد: همسر من كه قصد فرار نداشت، چه می‌شد اگر بعد از آزادی به آقای امیری‌فر اجازه می‌دادند برای ساعتی به خانه بیاید و در شب میلاد امام علی (ع) دقایقی را در كنار فرزندانش سپری كند.




 

 

فراخوان حامیان جنبش به برگزاری مراسم ٢۵ ژوئن درشهرهای مختلف جهان

Posted: 17 Jun 2011 02:27 AM PDT

اعتراض به شهادت هاله سحابی و هدی صابر

جــرس: جمعی از حامیان جنبش در شهرهای مختلف جهان، با انتشار فراخوانی از ایرانیان خارج از کشور درخواست کرده‌اند تا در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۱ در شهرهای مختلف گرد هم آیند تا ضمن گرامی‌داشت یاد شهیدان راه آزادی، مراتب اعتراض خود به خشونت‌های سیستماتیک اخیر که منجر به شهادت هاله سحابی و رضا هدی صابر شده را اعلام کنند.


به گزارش سحام نیوز، در این بیانیه هدف از این اقدام، “تغییر نگاه رسانه‌ها و اذهان عمومی جوامع بین المللی به تشدید نقض فاحش حقوق انسانی در ایران” عنوان شده است.


متن کامل فراخوان تجمعات و تظاهرات بیست و پنجم ژوئن (چهارم تیر) به شرح زیر است:
بیش از ۲ سال است که نقض گسترده حقوق بشر در ایران، به انجا رسیده که وقوع هر فاجعه ای در آن سرزمین را ، امروز به راحتی می توان باور نمود و بدان عادت کرد.


از کشتار بی رحمانه ندا ها و سهراب‌ها در خیابان‌های تهران تا شکنجه و سرکوب و تجاوز به مردان و زنان معترض همه از دستاوردهای کودتای ننگینی بود که ماه هاست خواب اسوده را بر ایرانیان حرام کرده.


در فضایی که نه دادرسی عادل یافت می‌شود نه عزمی برای پاسخ گویی به مظالم رفته بر ملت، در شرایطی که سیستم قضایی ایران، خود عامل اجحاف حقوق مردم است و صدای مظلومی شنیده نمی شود مگر در پس دیوار زندان ها، عزم جزم کرده ایم که یک بار دیگر صدای مردممان باشیم در جای جای دنیا، ندایی باشیم از انعکاس بانگ مظلومیت همراهان راه آزادی و فریادی باشیم بر سر سرکوبگران.


از این روی، ما جمعی از ایرانیان برون مرز بر آنیم در اعتراض و محکومیت خشونت های سیستماتیک اخیر که منجر به شهادت هاله سحابی و رضا هدی صابر گشته ، روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۱ با نمادهای مشکی در شهرهای مختلف جهان گرد هم آییم تا علاوه بر اعلام چندین باره ی همبستگی با مبارزات درون مرز ، یاد و خاطره‌ی همه‌ی شهیدان راه آزادی را گرامی داشته و اجازه ندهیم نام آنان هرگز از ذهن هیچ وجدان بیداری پاک شود.


هدف ما تغییر نگاه رسانه ها و اذهان عمومی جوامع بین المللی به شدت یافتن نقض فاحش حقوق انسانی در ایران است.
این لیست به مرور تکمیل و نام محل های برگزاری در هر شهر مشخص خواهد شد.

استکهلم ، سوئد
گوتنبرگ ، سوئد
اومئو ، سوئد
رم ، ایتالیا
میلان ، ایتالیا
لندن ، انگلیس
وین ، اتریش
بوداپست ، مجارستان
فرانکفورت ، آلمان
کوالالامپور ، مالزی
ملبورن ، استرالیا
ارواین ، آمریکا
اوتاوا ، کانادا
تورنتو ، کانادا

ارتباط با برگزار کنندگان این مراسم، از طریق
ای میل : eteraaz.sabz (at)gmail.com
وبلاگ: http://www.eteraazsabz.wordpress.com
و فیس بوک : اعتراض سبز، امکان پذیر است.