جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


گزارش تصویری - سومین افطار سبز فعالین سیاسی تبریز

Posted: 27 Jun 2011 07:41 AM PDT

 

 

 

 

رفتار مسئولان نشانگر عدم پاسخگویی، نا کارآمدی و ضعف دستگاه قضایی کشور است

Posted: 27 Jun 2011 06:32 AM PDT

بیانیه دوازده زندانی سیاسی در پایان اعتصاب غذا
جرس: دوازده زندانی سیاسی اعتصاب کننده در بند ۳۵۰ زندان اوین با صدور بیانیه ای ضمن اعلام پایان اعتصاب غذای خود نوشته اند: اکنون ما اعتصاب کنندگان در پاسخ به پیام های محبت آمیز و ضمن ابراز احترام و تشکر از ایشان، اعلام می داریم که شب یکشنبه ۵ تیرماه ۱۳۹۰ به اعتصاب غذای خود پایان داده ایم. بدون شک این پایانی بر اعتراض های مدنی نسبت به نقض حقوق بشر و مظالم صورت گرفته نخواهد بود و اعتراض مردم سبز ایران تا دستیابی کامل به حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی خود ادامه خواهد داشت.


 

به گزارش کلمه، آنها ضمن تشکر از خانواده های صابر، سحابی و شامخی از همه حامیان این اقدام از جمله آیات و مراجع عظام دینی و شخصیتهای مذهبی،سیاسی و ملی ،احزاب و گروه ها ، فعالان و نهادهای مدافع حقوق بشر ،اصحاب رسانه ،روزنامه نگاران ،پزشکان و  وکلا سپاسگزاری کرده و اضافه کرده اند: «سپاس فراوان خود را از حمایت عملی دوستان عزیزمان در زندان رجایی شهر و اقدامات هم وطنان خارج از کشور و خانواده های دردمندمان که همواره صبورانه حمایت خویش را از ما دریغ نورزیده اند ، اعلام می داریم.»
 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:


به نام خدا


ملت شریف ایران

تاثر و تالم ناشی از مرگ ناباورانه شهید هدی صابر برای هم بندیان وی بسیار سنگین و غیر قابل تحمل بود. اعتصاب غذا حداقل اقدامی بود که در اعتراض به آن فاجعه اسف بار به ذهن ما خطور می کرد، همان اقدامی که صابر خود در اعتراض به شهادت مظلومانه خانم هاله سحابی انجام داه بود.

اعتصاب غذا از یک سو پاسخی بود به ندای وجدان و ادای تکلیف اخلاقی ما به عنوان هم بندان هدی صابر و از سوی دیگر فریاد اعتراض و خشم ما بود علیه ظلمی که بر صابر و پیش از او بر هاله سحابی رفت، آن دو شهروند مسوول و مسلمان پاکی که در راه آرمانهای خود جان باختند.


اعتصاب غذای ما یک اقدام جمعی اعتراضی بود علیه بی تدبیری، کبر و دروغگویی نهادینه شده در بخش هایی از حاکمیت کشور.

ما دوازده تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، اعتصاب غذای خود را روز شنبه ۲۸ خرداد ماه ۱۳۹۰ با اعلام عمومی آغاز کردیم، به این امید که صدای اعتراض مان به گوش همگان رسیده و تبدیل به مانعی بر سر راه حاکمان برای نقض حقوق زندانیان شود.
 

در طول مدت اعتصاب غذا، بسیاری از هم بندیان ما در بند ۳۵۰ برای پیوستن به اعتصاب اظهار تمایل کردند و بسیاری با گرفتن روزه و یا نخوردن وعده های غذایی به نوعی همراهی و همدلی خود را با جمع اعتصاب کنندگان ابراز داشتند. حمایت و همراهی هم بندان عزیز مشوق و موید اقدامات ما بوده است که لازم می دانیم سپاس بیکران خود را به آنان تقدیم کنیم.

رفتار مسوولان در طی این مدت و در جریان احضار ما به مراجع قضایی نشانه ای روشن از بی مسوولیتی و عدم پاسخگویی و البته نا کارآمدی و ضعف دستگاه قضایی کشور است. جریانات اخیر بار دیگر آزمونی بود تا نشان دهد که جان انسان و حیات یک زندانی تا چه حد در نظر مسوولان و مقامات قضایی و امنیتی بی ارزش و فاقد اهمیت است.
 

هموطنان عزیز

وجه دیگر اعتصاب غذا، حمایتهای وسیع و گسترده ای بود که از سوی مردم و جامعه مدنی ایران صورت گرفت. این اقدامات به همان اندازه اعتصاب غذا حایز اهمیت و ارزش بوده و نشان از زنده بودن و پویا بودن جنبش سبز مردمی ایران دارد.

موج حمایت و همراهی ها با این اعتصاب نشان داد که وجدان عمومی جامعه از مظالمی که در حق زندانیان سیاسی می رود متاثر است و مساله نقض حقوق زندانیان سیاسی و لزوم آزادی آنان، هم چنان به عنوان یکی از اولویتهای ملی و در صدر مطالبات مردمی قرار دارد.
 

لازم می دانیم از همه حامیان این اقدام به ویژه خانواده های صابر،سحابی و شامخی حضرات آیات و مراجع عظام دینی و شخصیتهای مذهبی،سیاسی و ملی ،احزاب و گروه ها ، فعالان و نهادهای مدافع حقوق بشر ،اصحاب رسانه ،روزنامه نگاران ،پزشکان و وکلا که با ارسال پیام های محبت آمیز و اقدامات دلگرم کننده طی این مدت دغدغه ها و نگرانی های شان را نسبت به وضعیت سلامتی ما بیان داشته و خواستار خاتمه اعتصاب غذا بوده اند تشکر و قدر دانی کنیم .
 

همچنین سپاس فراوان خود را از حمایت عملی دوستان عزیزمان در زندان رجایی شهر و اقدامات هم وطنان خارج از کشور و خانواده های دردمندمان که همواره صبورانه حمایت خویش را از ما دریغ نورزیده اند، اعلام می داریم.


اکنون ما اعتصاب کنندگان در پاسخ به پیام های محبت آمیز پیش گفته و ضمن ابراز احترام و تشکر از ایشان، اعلام می داریم که شب یکشنبه ۵ تیرماه ۱۳۹۰ به اعتصاب غذای خود پایان داده ایم. بدون شک این پایانی بر اعتراض های مدنی نسبت به نقض حقوق بشر و مظالم صورت گرفته نخواهد بود و اعتراض مردم سبز ایران تا دستیابی کامل به حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی خود ادامه خواهد داشت.


امضا کنندگان: (ضمن قدردانی از آقایان عماد الدین باقی و محمد جواد مظفر که در روزهای اول اعتصاب همراه ما بودند و با آزادی ایشان دو تن دیگر از دوستان جایگزین آنها شدند)

بهمن احمدی امویی

حسن اسدی زید آبادی

محسن امین زاده

عماد بهاور

قربان بهزدایان نژاد

محمد داوری

خسرو دلیر ثانی

فیض الله عرب سرخی

ابولفضل قدیانی

مهدی کریمیان اقبال

محمد رضا مقیسه

عبدالله مومنی


گفتنی است مظفر در زمان مرخصی همچنان در اعتصاب غذا بود. 

 

تجلیل سیدمحمد خاتمی ازحمید سبزواری

Posted: 27 Jun 2011 06:32 AM PDT

جرس: سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق کشورمان دو هفته پیش و در سالروز میلاد امام علی(ع) و روز پدر، همراه با جمعی از هنرمندان برای تجلیل از استاد حمید سبزواری، در منزل این شاعر انقلاب حاضر شد.

 

DSC_1460.jpg

 

DSC_1469.jpg

 

DSC_1482.jpg

DSC_1508.jpg

 

DSC_1527.jpg

DSC_1549.jpg

DSC_1691.jpg

 

IMG_6853.jpg

 

IMG_6859.jpg

 

IMG_6887.jpg

 


عکسها از پایگاه اطلاع رسانی سفیر

 

صدور حکم بازداشت معمر قذافی

Posted: 27 Jun 2011 05:47 AM PDT

جرس: دادگاه بین‌المللی کیفری حکم بازداشت معمر قذافی، رهبر لیبی را صادر کرد.

 
به گزارش بی بی سی، دادگاه بین‌المللی کیفری در جلسه‌ای که روز دوشنبه، ۲۷ ژوئن داشت، حکم بازداشت سرهنگ قذافی، رهبر لیبی، سیف‌الاسلام، یکی از پسران سرهنگ قذافی، و عبدالله سنوسی، وزیر اطلاعات این کشور که باجناق سرهنگ قذافی هم هست، صادر کرد.

این سه نفر متهم شده‌اند که در مقابله با مخالفان دولت لیبی، مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند.

 

دومین جلسه دادگاه نرگس محمدی

Posted: 27 Jun 2011 05:47 AM PDT

 جرس: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات نرگس محمدی نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر صبح امروز در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار و ختم جلسه دادرسی اعلام شد. 



به گزارش رسیده به جرس، محمدی متهم به عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر و اجتماع و تبانی به هدف ارتکاب جرایم امنیتی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی خرداد ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با سپردن وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شد.

همسر تقی رحمانی
 در زندان و پس از آن هر از چندی دچار سستی عضلات دست و پا و بدن شده و به زمین می‌افتد، اما مأموران امنیتی گفته‌اند که او از قبل از بازداشت بیمار بوده است. پرونده پزشکی وی سال گذشته از بیمارستان ربوده شد. 
 
 
 

 

 

سومین مراسم افطار روزه های سیاسی فعالان سبز تبریز

Posted: 27 Jun 2011 03:57 AM PDT

جــرس: در ادامه اعلام حمایت ها از اعتصاب غذایِ اعتراضیِ زندانیان سیاسی، صدها تن از فعالین سیاسی تبریز، برای سومین روز، به روزه سیاسی خود ادامه داده و سومین افطاری سبز خود را نیز، شامگاه یکشنبه در نقاط مختلف شهر برگزار کردند.


 به گزارش های رسیده به جرس، در پی اعلام روزه سیاسی سه روزه توسط فعالین سیاسی تبریز- که در جهت اعلام همبستگی و حمایت از زندانیان سیاسی اعتصابی برگزار شد- شامگاه یکشنبه پنجم تیرماه نیز، مراسم افطار آنها با حضور حدود ٢۵۰ فعال و حامی جنبش برگزار شد،‌ که فعالین سیاسی در گروه های چند ده نفره گرد هم آمده و مراسم افطاری برگزار کردند .


در پایان برنامه افطاری نیز،‌ حاضرین ضمن ضمن دعا برای سلامتی و آزادی تمام زندانیان سیاسی و همچنین میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان،‌ بیانیه ای صادر کردند که متن کامل آن را به شرح زیر است:

إن الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائكة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التی كنتم توعدون
درود ما بر جانهایی كه جز جان خویش سپری در برابر ظلم ندارند. سلام ما به مردانی كه بیش از 9 روز است لب به طعام نزده اند و برای دفاع از حقوق ملت خود و جنبش سبز در اعتصاب غذا بسر می برند.
ما به عنوان جمعی روزه دار در این افطار شریف با این غیوران در بند و افشاگران ستم اعلام همبستگی نموده و به این عزیزان اعلام میداریم پژواك صدای شما نه تنها ایران بلكه جهان را در نوردیده است.
ملت،‌ دلیرمردی و از جان گذشتگی شما را تحسین و تكریم می كند. ما با زبان روزه برای سومین روز متوالی از شما تقاضا می كنیم به اعتصاب غذای خویش پایان دهید چرا كه ایران سبز فردا، به جان قهرمان شما سخت نیاز دارد.

جمعی از فعالان سیاسی تبریز



رهبر جمهوری اسلامی: القای تشكیك در آمار مسئولان عالی سه قوه صلاح نیست

Posted: 27 Jun 2011 03:57 AM PDT

جــرس: در آستانه طرح سوال از رئیس دولت و درحالیکه قوای مقننه و قضائیه، نسبت به قانون شکنی ها و ارائۀ آمار غلط و انحرافی از سوی دولت معترض می باشند، رهبر جمهوری اسلامی طی اظهار نظری هشدار داد "هرگونه اقدام و یا القای تشكیك برای زیر سؤال بردن فعالیتها، گزارشها و آمارهای مسئولان عالی کشور، اقدامی نادرست، ضداعتماد عمومی و برخلاف مصالح كشور است."


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبری، آقای خامنه‌ای صبح دوشنبه ششم تیر ماه، در دیدار رئیس و مسئولان عالی قوه قضاییه و جمعی از قضات و كاركنان دستگاه قضایی، صبر همراه با بصیرت در مقابل سختی ها را عامل اصلی پیشرفت حركت رو به جلوی ملت ایران در ٣٣ سال گذشته ارزیابی كرد و با اشاره به نیاز قوه قضاییه به دو ركن مهم اقتدار و اعتماد عمومی افزود: هرگونه اقدام یا القای تشكیك برای زیر سؤال بردن فعالیتها، گزارشها و آمارهای مسئولان عالی سه قوه بویژه قوه قضاییه، اقدامی نادرست، ضداعتماد عمومی و برخلاف مصالح كشور است و همه مسئولان، صاحبان تریبون ها و رسانه ها باید به این موضوع مهم كاملاً توجه كنند.


آقای خامنه‌ای، بدون رویکرد به عدم اقتدار دستگاه قضائی جهت برخورد با دانه درشت های فساد مالی و اقتصادی و وابستگان دولت، مدعی شد "تربیت انسانهای شایسته، فاضل، امین و درستكار و همچنین ابتكار و نوآوری، وضع قوانین صحیح و بهره گیری درست و براساس تشخیص عقلی، از پیشرفتهای گوناگون فنی و سازمانی، زمینه ساز استحكام درونی قوه قضاییه و اقتدار آن خواهد بود. "


رهبر جمهوری اسلامی، لازمه جلب اعتماد عمومی به عنوان دومین ركن مورد نیاز قوه قضاییه را، تأمین عدالت دانست و تأكید كرد: تبدیل شدن عدالت به جریانی فراگیر و دائمی در قوه قضاییه نیازمند تقوا، نگاه بی طرفانه در حوادث كوچك و بزرگ، و عملكرد دقیق و حكیمانه به قانون است.


آقای خامنه ای در همین خصوص به موضوع سلب اعتماد عمومی اشاره كرد و با وجود تصریحات و تاکیدات مقامات ارشد قضایی در تخلفات دولتی ها و عدم اراده و اقتدار کافی در برخورد با آنها، از برخی "القای تشكیك ها" در اقدامات و گزارشهای قوه قضاییه و همچنین قوای مجریه و مقننه انتقاد کرد و گفت "زیر سؤال بردن زحمات و گزارشهای رسمی مسئولان عالی نظام در سه قوه و سلب اعتماد عمومی، كاری غلط و نادرست است و همه مسئولان، صاحبان تریبون ها و رسانه ها باید متوجه این موضوع مهم باشند. "


وی با اشاره به احتمال اشتباه در برخی گزارشها یا آمارها خاطرنشان كرد: نباید با تعمیم این موضوع و القای شبهه، اعتماد مردم را از بین برد.


رهبر جمهوری اسلامی به موضوع رسانه ای كردن اتهامات نیز اشاره كرد و هشدار داد متهم شدن به معنای مجرم بودن نیست، بنابراین هیچكس در قوه قضاییه و در خارج از این قوه و در رسانه ها حق ندارد تا زمانیكه جرمی ثابت نشده، آن را رسانه ای كند.


آقای خامنه ای با انتقاد از برخی فشارها به قوه قضاییه برای افشاگری، خاطرنشان كرد: هیچ لزومی به افشاگری وجود ندارد و هیچكس حق ریختن آبروی یك مسلمان را ندارد.


وی با تأكید بر اینكه در شرع فقط در مواردی خیلی خاص، اجازه انتشار مجازات و یا علنی شدن مشخصات شخص مجازات شونده، داده شده است، افزود: حتی در مواردی كه جرم در دادگاه نیز اثبات می شود، نباید نام فرد مجرم علنی و رسانه‌ای شود زیرا خانواده وی تحت فشار قرار می گیرند و دچار مشكل می شوند.


بر اساس گزارش سایت رهبری، در این دیدار، صادق لاریجانی از عملكرد دستگاه قضایی در برخورد با فعالان و رهبران جنبش سبز که از آن مجددا به عنوان "فتنه ٨٨" نام برده و همچنین تأكید بر برخورد با برخی جریان ها، از جمله طیف موسوم به "جریان انحرافی" خبر داد.

پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

Posted: 27 Jun 2011 04:53 AM PDT

جرس: زندانیان سیاسی بند 350 بعد از نه روز به اعتصاب غذای خود پایان دادند.


به گزارش رسیده به جرس، بر اساس گفته نزدیکان تنی چند از این زندانیان سیاسی، پس از پیامهای متعدد شخصیتهای سیاسی و مذهبی مبنی بر وجوب شکستن اعتصاب، این زندانیان به اعتصاب خود پایان دادند و بزودی در این رابطه بیانیه ای منتشر خواهند کرد. 


بر اساس گزارشهای منتشر شده تاکنون تعدادی از این زندانیان بعلت وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان و بهداری منتقل شدند ولی حاضر به شکستن اعتصاب خود نشدند.

بدنبال شهادت مظلومانه هدی صابر بر اثر بی مبالاتی زندانبانان و عدم ارایه خدمات پزشکی بموقع، 64 تن از همنبدان او نسبت به نحوه مرگ او شهادت دادند و خواستار اقدام قوه قضاییه شدند.

بی توجهی مسئولان قضایی منجر به اعلام اعتصاب غذا از سوی دوازده تن از این زندانیان شد. بدنبال آن شش تن از زندانیان رجایی شهر نیز به آنان پیوستندند. 

بهمن احمدی امویی-حسن اسدی زیدآبادی-عمادالدین باقی-عماد بهاور-قربان بهزادیان نژاد-محمد داوری-امیرخسرو دلیرثانی-فیض الله عرب سرخی- ابوالفضل قدیانی-محمد جواد مظفر-محمدرضا مقیسه-عبدالله مومنی زندانیانی هستند که بیانیه ی اعتصاب را امضا کرده اند.

مهدی اقبال عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز از روز یکشنبه به این جمع پیوسته است.

 

به اعتصاب خود پایان دهید؛ به بی توجهی مسئولان شهادت می دهیم

Posted: 27 Jun 2011 04:45 AM PDT

پنجاه ویک زندانی سیاسی
جرس: پنجاه ویک زندانی سیاسی حامی جنبش سبز در زندان اوین در نامه ای خطاب به ۱۲ هم بند خود که در اعتراض به شهادت هاله سحابی و هدی صابر اعتصاب غذا کرده بودند، دیگر بار روایتگر مرگ هاله سحابی و هدی صابر، شده اند و فضای بند ۳۵۰ را به قول خودشان در واپسین روزهای خرداد پر حادثه روایت کرده اند.

 

به گزارش کلمه، این پنجاه و یک زندانی نوشته اند که رخدادی غریب و حیرت زا بود. به عوض مجلس یاد و بزرگداشتی که در محیط آزاد شهر امکان نیافت به تلخی مجلس ختمی در بند خویش و با حضور هم بندیان تلخکام بر گزار کردیم .پس از آن صابر و دلیر ثانی، به اعتراض لب بر طعام دوختند و اظهار نگرانی های مکرر همبندیان حریف بغض گلوی ایشان نشد که نشد .


آنها همچنین خطاب به هم بندان اعتصابی خود نوشته اند: بار دیگر بر شهادت مظلومانه هدی صابر بر اثر بی توجهی مسوولان شهادت می دهیم و بر اعتراض خود نسبت به شهادت هاله سحابی و هدی صابر پافشاری می کنیم و با توجه به وخامت حال برخی از شما در روزهای اخیر که موجب تشویش خاطر همبندیان شده است،همان طور که در نامه اخیر خانواده های سحابی ، شامخی و صابر و پیام های مراجع دینی و شخصیتهای سیاسی تصریح و تقاضا شده است ، از شما بزرگواران درخواست می کنیم که به اعتصاب غذای خود پایان داده و مراتب نگرانی از بابت وقوع حوادث احتمالی ناگوار و فجایع بیشتر را منتفی کنید .


کلمه افزوده است که این نامه در چهارم تیرماه نوشته شده که با تاخیر به بیرون رسیده است. 

 

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

  

به نام خدا

 

همبندیان عزیز پیشتاز در حرکت اعتراض و اعتصاب غذا، جناب آقایان احمدی امویی ، اسدی زید آبادی ، امین زاده ، بهاور ،بهزادیان نژاد، داوری، دلیر ثانی،عرب سرخی ، قدیانی، کریمیان اقبال، مقییسه و مومنی با نگاهی از پس واپسین روز خرداد ماه ، واپسین خرداد نیز چون بسی از خردادهای متوالی در طول بیش از سه دهه اخیر، پر ماجرا و پر حادثه و تاریخ سازهمراه با داغ و دریغ گذشت . مهندس عزت الله سحابی ، پس از شش دهه تلاش و صبر و قلم و قدم و حمل رنج و بند در دوران های متفاوت از میان ما پر کشید و رفت و ما را به سوگ نشاند .

 

اندکی پیش از آن هاله سحابی – به مرحمت – رخصت و مجال کوتاهی یافت تا مگر از همین بند مجاور به آخرین دیدار و وداع با پدر رنجور و رو به خاموشی رود .به صبحگاه روز خاکسپاری و آغاز تشییع مهندسی شده و تحت کنترل پدر شمع و گل به دست و صبوری در چهره آرام گام بر می داشت با هجوم و ضربات ماموران شمع وجود او نیز خاموش و با عزت همراه شد .

 

خبر کوتاه، بهت انگیز و باورنکردنی بود .باری یکی از پرونده های بند زندانیان سیاسی زن مختومه شد و او دیگر به زندان باز نگشت، اقتدارگرایان گفتند که از حرمان پدر قالب تهی کرده است اما همان شب در سکوت و تاریکی در جوار پدر به خاک سپرده شد تا مگر ماجرا سر به مهر بماند .

 

رخدادی غریب و حیرت زا بود .به عوض مجلس یاد و بزرگداشتی که در محیط آزاد شهر امکان نیافت به تلخی مجلس ختمی در بند خویش و با حضور هم بندیان تلخکام بر گزار کردیم .پس از آن صابر و دلیر ثانی، به اعتراض لب بر طعام دوختند و اظهار نگرانی های مکرر همبندیان حریف بغض گلوی ایشان نشد که نشد .

 
ای دریغ که در این ایام بزرگانی که صابر بر سخن ایشان قدر و حرمت می نهاد نیز طلب حذر و توقف مسیر پر خطر کرده بودند اما درجهان ارتباطات، به سبب قطع ارتباط مخابراتی زندانیان سیاسی این پیام ها حکم نوشداروی پس از مرگ سهراب یافتند تا نیمه شبی که حال صابر دگرگون شد و پس از عزیمتی کوتاه به درمانگاه و مواجه با رفتاری ناهنجار با حالی منتقلب تر به بند بازگشت و مجددا با نارضایتی و درد به درمانگاه رفت و دیگر برای همیشه از چشم ما نیز رفت . چشم انتظار و نگرانش بودیم تا خبر مسکوت و مکتوم پر کشیدن صابر نیز درز کرد و ما را در بهت و حیرت و سوگ عزیز دیگری نشاند .

 

باز سکوتی سرد و بغضی در گلو و مجلس ختمی دربند و این بار ناتمامی پرونده حبسی واهی از زندان بند ۳۵۰ و ارجاع به آخرت !و باز توالی رخداد اعتراض نوع دوستانه و دست ازطعام کشیدن جمعی بزرگتر در زندان …

 

اینک ما امضا کنندگان این رنج نامه که پیش از این اکثرا وضعیت و سلوک هدی صابر در آخرین روزهای حضور در بند را گواهی کرده ایم ،ضمن ابراز همدردی و همراهی و اعتراض نسبت به وقایع اخیر، بار دیگر بر شهادت مظلومانه هدی صابر بر اثر بی توجهی مسوولان شهادت می هیم و بار دیگر بر اعتراض خود با توجه به وخامت حال برخی از شما در روزهای اخیر که موجب تشویش خاطر همبندیان شده است ،همان طور که در نامه اخیر خانواده های سحابی ، شامخی و صابر و پیام های مراجع دینی و شخصیتهای سیاسی تصریح و تقاضا شده است ، از شما بزرگواران درخواست می کنیم که به اعتصاب غذای خود پایان داده و مراتب نگرانی از بابت وقوع حوادث احتمالی ناگوار و فجایع بیشتر را منتفی کنید .

 

با احترام زندان اوین بند ۳۵۰

 

شنبه چهارم تیر ۱۳۹۰

 

علیرضا رجایی

قاسم شعله سعدی

جواد امام

حمزه کرمی

محمد فرید طاهری قزوینی

محمد سیف زاده

علی ملیحی

علی جمالی

سعید متین پور

محمد صدیق کبود وند

ابراهیم مددی

سام محمودی سرابی

سیامک قادری

احسان مهرابی

رامین پرچمی

ابولفضل عابدینی

اسماعیل صحابه

مجتبی تهرانی

پرویز شهپر

حشمت الله منعم

مسعود لواسانی

کیوان فرزین

مهدی حسین زاده

اکبر امینی

حسن ظهوری

فریدون صیدی راد

حسین رونقی ملکی

هوشنگ فرزین

آرش سقر

علی بهزادیان نژاد

محمد رضا رزاقی

مهدی وطن خواه

میثم رودکی

یاسر مروت پور

حامد میرزایی گرجی

مهدی نوذز

عباس نامی

ابولفضل قاسمی

محسن قلعی

معصوم فردیس

امید اسماعیل زاده

مجید تمجیدی

حسین زرینی

یوسف مهر

امیر حسین قنبری

غلامرضاآزادی

سید داوود خادم موسوی

کوروش قاسمی

علیرضا سهراب پور

علی شکرچی

سیامک رحمانی

 

 

علم الهدی: بعد از خطر جریان انحرافی، باید مراقب خطر اصولگرایان لیبرال بود

Posted: 27 Jun 2011 03:34 AM PDT

جــرس: عضو مجلس خبرگان و امام جمعه مشهد معتقد است "نباید از خطر جریان اصولگرای لیبرال که هدفش بی‌تفاوت کردن نیروهای حزب‌اللهی نسبت به ولایت فقیه است، غفلت کنیم."


به گزارش فارس، احمد علم الهدی در جمع اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل، خطاب به اعضای این تشکل اصولگرا گفت "دانشجو نسبت به آرمان‌‌ها و مسائل جامعه بی‌تفاوت شده و فقط زندگی و عافیت خودش را در نظر بگیرد، به راحتی در دام این گروه‌های منحرف قرار می گیرد. اگر نگاهی به دانشجویان و یا تشکل‌هایی که در دام‌های دشمن اسیر شده‌اند بیندازیم می‌بینیم دانشجویانی که در مسائلی چون فتنه ٨٨ و یا جریان انحرافی وارد شده‌اند در دورانی از تحصیل خود قرار داشته‌اند که نیاز به اشتغال و درآمد داشتند. "


این روحانی حامی رهبری، پیرامون ماجرای تعرض به یکی از دختران دانشجویِ دانشگاه فردوسی مشهد، بدون اشاره به دلایل اعتراضات صورت گرفته مبنی بر "ناامنی در دانشگاه با وجود نصب دوربین های امنیتی و حضور نهادهای مختلف سرکوب دانشجویان"، مدعی شد "در حادثهای که برای یک دختر دانشجو رخ داد به وضوح دیده می‌شود که یک اتفاق ساده‌ای که برای یک دانشجو افتاده است، توسط برخی جریان های سیاسی با نام تجاوز به دانشجو در محیط دانشگاه مطرح می‌شود تا بتوانند با تحریک عناصر حزب‌اللهی دانشگاه از یک سو و عناصر معاند از سوی دیگر به اهداف خود برسند، اما وقتی ماجرا بررسی می‌شود متوجه می‌شویم که ماجرایی که هیچ موضوع خاصی نبوده برای رسیدن به یک هدف سیاسی و توسط جریانی خاص این‌گونه منعکس می‌شود. "


علم الهدی ادعا کرد "با حذف اصلاح‌طلبان از صحنه سیاسی کشور بعد از انتخابات ٨٨، اکنون دو جریان اصلی مشغول به فعالیت شده‌اند. یکی گروهی است که به نام جریان انحرافی شناخته می‌شود که البته به عقیده من این گروه را نمی‌توان یک جریان نام‌گذاری کرد، بلکه اتفاقی است که به وسیله یک فرد که مثل ویروس به رئیس‌جمهور چسبیده اتفاق افتاده و با استفاده از پول و قدرتی که در اختیار دارد سعی در جذب نیروهایی دارد که همان حس عافیت‌طلبی در آن‌ها وجود دارد و با وعده اشتغال و ... سریعاً در خدمت جریان های سیاسی در می‌آیند.
جریان دیگری که هم‌اکنون در حال فعالیت است، جریانی است که در پوستین اصول‌گرایی فعالیت می‌کند و نیروهای ارزشی را جذب می‌کند اما چون با روحیه عدالت‌خواهی نیروهای اصول‌گرا نمی‌تواند کنار بیاید، سعی در بی خاصیت کردن آن‌ها یا حذف نیروهای ارزشی و استفاده از نیروهای بی‌خاصیت دارد. خطر بزرگ این جریان هم ورود نیروهای بی‌خاصیت و بی‌دغدغه به خصوص نسبت به ولایت‌فقیه است."

وی این جریان را یک جریان "اصول‌گرای لیبرال" ذکر کرد که باید تشکل‌های دانشجویی نسبت به این جریان نیز هوشیار باشند تا "در دام جریان اصول‌گرای لیبرال هم گرفتار نشوند. "


امام جمعه مشهد اظهار عقیده کرد "باید همیشه به هوش باشیم که اگر بنا باشد جریان ضدارزشی در جامعه فعالیت کند، اصولگرا و اصلاح‌طلب برای ما فرقی نمی‌کند. بحث مهم برای ما ولایت‌فقیه است که باید همیشه مورد توجه باشد که ذره‌ای از خط ولایت‌فقیه منحرف نشویم."