جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


بیانیه شورای فعالان جنبش سبز استان کرمانشاه به مناسبت درگذشت مهندس سحابی و جانباختن هاله سحابی

Posted: 07 Jun 2011 07:32 AM PDT

جــرس: در ادامه پیامهای تسلیت به مناسبت در گذشت مهندس سحابی و همچنین جانباختن هاله سحابی، شورای فعالان جنبش سبز استان کرمانشاه نیز، در همین زمینه پیام تسلیتی صادر کرده و همزمان از عموم مردم خواستار حضور و گرامیداشت در مراسم مختلف خرداد ماه و ایام سالگرد انتخابات شدند.


به گزارش منابع خبری جرس، متن بیانیه شورای فعالان جنبش سبز استان کرمانشاه به مناسبت درگذشت مهندس سحابی و جانباختن هاله سحابی به شرح زیر است:


درگذشت اندوهبار چهره ی بزرگ تاریخ معاصر،مهندس عزت اله سحابی که بحق زیبنده نام پدر ملت ایران بود،ما را در تاثر و ناراحتی فرو برده بود که ناگاه شوک شهادت هاله سحابی در پای تابوت پدر خاطر جمعی ما را پریشان کرد.
نمایندگان ویژه سیدعلی خامنه ای در رفتاری که حتی نمونه اش را در درازنای تاریخ شاهد نبوده ایم از هیچ اقدام خشونت بار،غیر انسانی و غیر شرعی دریغ نکردند تا مراسم تشییع، خاکسپاری و ختم مردی که در 60 سال مبارزه سیاسی خود جز بر مدار مدارا ، انصاف و اخلاق سخن نگفت و رفتار نکرد و دغدغه ایران و ایرانی مهمترین وجه عمر پربرکت و شریفش بود؛در غریبانه ترین و مظلومانه ترین شکل ممکن برگزار شود.


رفتارهای وحشیانه این نمایندگان ویژه با عزاداران،اجبار در زمان و نحوه برگزاری مراسم تشییع مهندس سحابی، دزدیدن جنازه وی و به شهادت رساندن دختری عزادار در مراسم تشییع پدر،فشار بر خانواده سحابی و مجبور کردن آنها به دفن شبانه شهید هاله سحابی،ممانعت از برگزاری مجلس ختم و برخوردهای وحشیانه با جمعیت عزاداری که برای شرکت در مجلس ختم مراجعه نموده بودند و بازداشت و کتک زدن آنها، تنها بخشی از رفتارهایی است که در حاکمیت مطلقه ولایت فقیه به نام خدا، اسلام ودین انجام می شود.


مشخص نیست علما و بزرگان حوزه که هر سال ایام فاطمیه را به یاد فاطمه زهرا به سوگواری می پردازند اکنون در برابر این اقدام شنیع حکومت در شهادت هاله سحابی، دفن اجباری شبانه و ممانعت از برگزاری مجلس ختم چرا سکوت پیشه کرده و فریادی از سر مسلمانی سر نمی دهند؟


شورای فعالان جنبش سبز استان کرمانشاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت مهندس عزت اله سحابی و شهادت هاله سحابی،از عموم مردم آزادیخواه ایران بویژه مردم شریف استان کرمانشاه می خواهد در ایام پیش رو که سالگرد کودتای انتخاباتی سال ٨٨ می باشد یاد و نام این پدر و دختر مبارز راه آزادی، استقلال و آبادانی این مملکت را در کنار شهدای جنبش سبز گرامی بدارند.


شورای فعالان جنبش سبز استان کرمانشاه


سخنرانی فعالان حقوق بشر ایرانی در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد

Posted: 07 Jun 2011 07:14 AM PDT

جــرس: نشست جانبی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران عصر دیروز ششم ژوئن 2011 با حضور نمایندگان کشور ها و سازمان غیردولتی حقوق بشری غیر ایرانی و جمعی از فعالین حقوق بشر ایرانی در اروپا ،در شهر ژنو در مقر اروپایی سازمان ملل متحد برپا گردید.


به گزارش جرس ، سخنران اول این نشست خانم روحی شفیعی فعال حقوق بشر ایرانی از لندن بود که در باره وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان‌های جمهوری اسلامی صحبت کرد.


محمد صادقی عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت و از فعالین دانشجویی درباره آخرین وضعیت نقض حقوق دانشجویان و اساتید دانشگاه در ایران به‌ویژه وضعیت فعالان جنبش دانشجویی که پس از سرکوب اخیر بازداشت شده اند سخن گفت.


خانم نسیم امید دیگر سخنران این نشست بود. وی فرزند یکی کشته شدگان دهه شصت است که درباره وضعیت اسفبار خانواده های قربانیان اعدام‌های دهه شصت سخن گفت و بر اساس این گزارش، جمعیت را تحت تأثیر قرار داد .


خانم ندا فرخ فعال حقوق بشر از آلمان نیز، درباره وضعیت اعدام ها در ایران سخنرانی نمود.


دیگر سخنران ایرانی این نشست سراج الدین میردامادی روزنامه نگار مقیم پاریس بود که به زبان فرانسه سخنرانی نمود و درباره وضعیت روزنامه نگاران در داخل ایران و تشدید تنگناها و مشکلات ایجاد شده بر سر راه اطلاع رسانی سخن گفت .


البرز دماوندی فعال حقوق کارگر از آلمان نیز دیگر سخنران این نشست بود که به وضعیت کارگران و نقض حقوق ایشان پرداخت.


در انتهای این نشست جلسه پرسش و پاسخ با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی و حاضرین در مراسم برگزار گردید.

احمدی نژاد: ایران کشور آزادی است همه می توانند انتقاد کنند

Posted: 07 Jun 2011 06:59 AM PDT

طلسم من را بشكنید تا همه راحت شوند

جــرس: محمود احمدی نژاد مدعی شد افتخار دولتش این است که همه آزادند و حق انتقاد دارند.


به گزارش جرس، محمود احمدی نژاد در نشست خبری که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی بطور مستقیم از رسانه های داخلی و برخی رسانه ای خارجی پخش می شد، دولت خود را متمایز از سایر دولتها دانست و مدعی شد که ایران کشور آزادی است و همه حق دارند نظرات خود را عنوان کنند.


این سخنان در حالی مطرح شد که در حال حاضر تعداد زیادی از مسئولان سابق و انقلابیون و شهروندان، تحت بدترین شرایط، در زندان بسر می برند.


احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری هم که میگفت سوال تندی میخواهد بپرسد، گفت: علمای قم در دوره اصلاحات وارد عرصه شدند و انحرافات دولت را اعلام کردند.الان هم بار دیگر این انحرافات را در دولت گوشزد میکنند. شما برای این اعتراضات و حل مشکلاتتان با مجلس چه برنامه ای دارید؟ می گفت: اگر نگاهان را به صحنه ایران عوض کنیم، همه این مسائل رفع می شود. همه حق اظهار نظر دارند و تا زمانی که اظهار نظرها از حد اخلاق و قانون خارجنشود، ایرادی ندارد. بالاخره علما هم حق نظر دارند و کسی پیدا نمیَود که بگوید حق اظهار نر ندارند.


در این نشست خبری احمدی نژاد با خنده معناداری مدعی شد که بخاطر وحدت سکوت کرده و دردر مورد بازداشت نزدیکانش گفت: فعلا که همه را بازداشت کرده اند، دیگر بحثها را ادامه ندهند تا ما هم به کارمان برسیم. ما می خواهیم این بحث را ختم اش کنیم، آنها نمی خواهند.


وی مدعی شد که از روز اول گفته است که شیوه مدیریتی کشور را قبول نداشته است و زاویه اش با دولتهای قبلی 180 درجه است.


احمدی نژاد با ادعای مردمی بودن و ساده زیستی گفت که تحت تدابیر رهبری موفق به چنین شیوه ای شده است.


وی معتقد است که مردم به شیوه های حکومتی او رای داده اند و او آمده است تا جهت انقلاب را که تغییر کرده بود با حمایت رهبری به مسیر اولیه اش برگرداند.


احمدی نژاد در این نشست خبری که سیصد نماینده از رسانه های مختلف دنیا حضور داشتند، به تکرار ادعاهای همیشگی در مورد رفاه اقتصادی و رشد روز افزون صادرات و آمار صعودی تولیدات پرداخت و نگفت به رغم این هم پیشرفت چرا نرخ فقر در ایران بالاست و رهبر جمهوری اسلامی در سخنان خود بشدت از سیاستهای اقتصادی جاری انتقاد کرده است.


آمریکا قصد دارد در پاکستان خرابکاری کند
در ادامه این گزارش ها آمده است، محمود احمدی نژاد، دولت آمریکا را متهم کرد که قصد دارد در تأسیسات اتمی پاکستان خرابکاری کند.


او اظهار عقیده کرد "اطلاع دقیق داریم که آمریکا می خواهد برای تسلط بر پاکستان و تضعیف دولت و ملت این کشور، در تأسیسات اتمی پاکستان خرابکاری کند و بعد با استفاده از اهرم شورای امنیت و نهادهای بین المللی زمینه حضور و تسلط بیشتر خود در منطقه را فراهم نماید".


احمدی نژاد در مورد بحران خاورمیانه هم گفت که دولت فلسطین باید در سراسر سرزمین های فلسطینی تشکیل شود و اسرائیلی ها باید به کشورهایی که از آن آمده اند باز گردند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار از احمدی نژاد پرسید که آیا ایران از تشکیل یک دولت فلسطینی در بخشی از سرزمین های فلسطینی حمایت می کند یا خیر؟
احمدی نژاد پاسخ داد که تشکیل چنین کشوری به معنای به رسمیت شناختن اشغال بقیه سرزمین فلسطین نیست و ایران در کنار ملت فلسطین خواهد بود.


هدفمند کردن یارانه ها و مسائل اقتصادی داخلی
رئیس دولت دهم در پاسخ به سئوال یک خبرنگار دیگر گفت که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها را در مجموع مثبت ارزیابی می کند.
او گفت که تولید کنندگان از اجرای این طرح استفاده کرده اند و مشغول افزایش تولید هستند.
احمدی نژاد گفت که بر اثر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، مصرف خانگی برق کاهش یافته و مصرف صنعتی آن افزایش پیدا کرده است.


او در بخش دیگری از نشست خبری امروز، در پاسخ به خبرنگار رادیو ایران گفت که منتقدانی که پیش بینی می کردند اجرای هدفمند کردن یارانه ها بحران ایجاد خواهد کرد، اشتباه می کردند.


احمدی نژاد از این دسته از منتقدان خواست که اشتباه خود را بپذیرند.


خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد در مورد سیاست های دولت و تأثیر آن بر بی ثباتی بازار ارز و طلا از رئیس جمهوری ایران سئوال کرد.
احمدی نژاد گفت که تلاطم در بازار ارز را چندان به سیاست های دولت و بسته های سیاست های پولی مربوط نمی داند، بلکه معتقد است که این امر بیشتر ناشی از نقایص ساختار بانکی است.

او گفت که اجرای برنامه تحول نظام بانکی که دولت در دست تهیه دارد، مشکلات را حل خواهد کرد.


حملات به دولت
احمدی نژاد دو بار در پاسخ به سئوال دو خبرنگار که از او در مورد حملات اخیر علیه دولت می پرسیدند، گفت: "موضع ما سکوت است، سکوتِ الهام بخش وحدت".


خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد هشدارهای علما و روحانیان بلندپایه قم نسبت به اطرافیان رئیس جمهوری و مشکلات دولت با مجلس پرسید.
احمدی نژاد گفت که ایران یک کشور آزاد است و همه حق اظهارنظر و انتقاد دارند.
او گفت که افتخار دولت این است که اجازه می دهد بیشترین حملات به آن انجام شود و تأکید کرد که این امر را مایه افتخار می داند.
رئیس دولت گفت که دولت با وجود حملاتی که علیه آن در جریان است، کارها و برنامه های خود را با قدرت جلو می برد و مشکلی ندارد.


خبرنگار خبرگزاری آنا از احمدی نژاد در مورد اتهام "جن گیری" و "انحراف" علیه بعضی از اطرافیان رئیس جمهوری سئوال کرد و خواهان پاسخگویی او شد.
رئیس دولت مستقر در ایران گفت: "کسانی که به عنوان جن گیر معرفی می شدند بازداشت شده اند، دیگر رها کنند و اجازه دهند دولت کارش را انجام دهد".


او در باره آنچه در مورد طیف دولتی ها (جریان انحرافی) گفته می شود گفت که "اگر منظور، تفاوت دیدگاه در اداره کشور است، ما از ابتدا گفته بودیم که دیدگاه متفاوتی داریم و با قدرت به اجرای آن ادامه می دهیم."


یکی دیگر از خبرنگاران از وی پرسید: "گفته می شود که اسناد مربوط به جریان انحرافی به شما تحویل داده شده است، آیا تأیید می کنید؟"
او با خنده پاسخ داد: "اگر سندی وجود داشت که نیازی به این همه سر و صدا نبود."


یکی از خبرنگاران خود را سخنگوی دانشجویان معرفی و اتهاماتی را علیه نزدیکان احمدی نژاد مطرح کرد. او از احمدی نژاد خواست که جلوی اظهارنظرهای جنجال برانگیز اطرافیان خود را بگیرد.
که وی در پاسخ گفت که مایل نیست از اظهارنظر افراد جلوگیری کند و دانشجویان هم نباید چنین خواسته ای داشته باشند.

احمدی نژاد و اطرافیان او در هفته های اخیر و در پی مقاومت چند روزه در برابر دستور رهبر ایران مبنی بر ابقای حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات، از سوی اصولگرایان و نهادهای حکومتی ایران هدف حملات بی سابقه بوده است.


اشتغال و مسکن
خبرنگار شبکه خبر در مورد عملی بودن وعده ایجاد ۲ و نیم میلیون شغل در سال جاری پرسید و احمدی نژاد گفت که دولت تمام زمینه ها را برای این کار آماده کرده و همه کارآفرینان بسیج شده اند.
او اظهار امیدواری کرد که دولت، امسال رکورد ایجاد ۲ و نیم میلیون شغل را بشکند.


احمدی نژاد در مورد مسکن هم گفت که طرح بزرگ دولت در مورد مسکن در راه است و با اجرای آن مشکلات حوزه مسکن حل خواهد شد.


سرپرستی وزارت نفت
یکی از خبرنگاران در مورد سپردن سرپرستی وزارت نفت به محمد علی آبادی و انتقادات مجلس به این امر سئوال کرد.
احمدی نژاد گفت که مجلس به عنوان نهاد، با سرپرستی آقای علی آبادی مخالفت نکرده است، بلکه نمایندگان مختلف نظرات خود را مطرح کرده اند.


مفسدان اقتصادی
یکی از خبرنگاران به معرفی فهرستی از "مفسدان اقتصادی" توسط رئیس دولت به قوه قضائیه اشاره کرد و پرسید آیا او به اتهامات منتسب به نزدیکان خود هم حساسیت دارد و آیا آنها را پیگیری کرده است؟
او در پاسخ گفت که از قوه قضائیه خواسته است که به هر گونه تخلفی از سوی خود، خانواده یا نزدیکانش بدون هیچ ملاحظه ای رسیدگی کند.


بحرین
احمدی نژاد اتهام دخالت ایران در بحران سیاسی بحرین را رد کرد و گفت که امیدوار است که خود بحرینی ها اختلافات خود را حل کنند.

او به مقامات بحرین هشدار داد که باز شدن پای دولت آمریکا به نفع آنها نیست و بعدا نخواهند توانست عواقب آن را برطرف کنند.


نامه های رئیس مجلس در مورد غیرقانونی بودن مصوبات دولت
یکی از خبرنگاران در مورد نامه های اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به احمدی نژاد مبنی بر غیر قانونی بودن مصوبات هیأت دولت سئوال کرد.
احمدی نژاد گفت که دولت در پی اجرای قانون است، اما طبیعی است که مجری قانون، برداشت خود را اجرا می کند و اگر قانونگذار نظر دیگری دارد باید آن را اعلام کند.
احمدی نژاد گفت که نامه ای با مهر "به کلی سری" از مجلس برای او فرستاده شده بود، اما متن آن در تریبون مجلس خوانده شد.
او از لاریجانی انتقاد کرد که به دولت انتساب جرم داده است و گفت که پاسخ حقوقی این انتقادات را خواهد داد.


رابطه رئیس جمهوری و رهبری
احمدی نژاد در پاسخ به سئوال دیگری گفت که رابطه او و آقای خامنه ای رابطه ای مستحکم است.
او گفت که در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود تعابیری به کار برد که بعدا کسانی به آن تعابیر اعتراض کردند، اما هنوز بر همان تعابیر اصرار دارد.
اشاره احمدی نژاد به تعبیر "رابطه پدر و فرزندی" میان او و خامنه ای است که توسط گروهی از هوادران رهبری مورد اعتراض قرار گرفت و گفته شد که این رابطه باید رابطه مطیع و مطاع باشد.


برنامه هسته ای
رئیس دولت مستقر در بخشی از نشست خبری امروز خود گفت که ایران برنامه اتمی خود را دنبال می کند.
او گفت که گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی فاقد اعتبار حقوقی است و تأثیری بر تصمیم ایران نخواهد گذاشت.


رحیمی سو استفاده نکرده، مشایی مومن و باتقوا
پیش از این احمدی نژاد در نشست استانداران، درباره اظهارنظر های مختلف درباره مسائل مالی و انحرافات فكری مشایی گفته بود: اگر اینها یك برگ تخلف از آقای مشایی داشتند در بوق و كرنا می كردند. مطالب اخیر هم كه منتشر شده سند سازی است.

وی درباره مشایی اضافه كرد: من آقای مشایی را ۲۵سال است كه می شناسم و او را فردی مومن و باتقوا می دانم. رئیس جمهور همچنین گفت كه برخی ها در چند وقت اخیر شایعه كرده بودند كه احمدی نژاد می خواهد استعفا بدهد! اینها گمان كرده اند كه الان وقت تقسیم غنائم است، در حالی كه من به همه اعلام می كنم كه مثل كوه ایستاده ام و تا روز تنفیذ بعدی با جدیت به كار ادامه خواهم داد.

احمدی نژاد همچنین درمورد مسائل مربوط به محمد رضا رحیمی معاون اولش گفت: همیشه گفته ام كه اگر ثابت شد ایشان یك ریال سوءاستفاده كرده است، در تلویزیون عذرخواهی می كنم؛ من با با اطمینان می گویم كه آقای رحیمی یك ریال هم سوءاستفاده نكرده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی هم اینگونه عنوان می كنند كه من را طلسم كرده اند! خب بیایید طلسم من را بشكنید تا همه راحت شوند!

احمدی نژاد ادامه داد: من نه بچه خان هستم، نه بچه سرمایه دار، نه شعیب بن صالح! من خاك پای مردم هستم.

 

ویدیو - شواهدی تکان دهنده از قتل عام مردم در سوریه - تکمیلی

Posted: 07 Jun 2011 05:54 AM PDT

این ویدیو که بازتاب های بسیار گسترده ای در بین رسانه های جهان داشته است، نشان میدهد که سربازان بعد از آنکه بر روی جنازه تعدادی که با شلیک مستقیم کشته شده اند با لبخند راه میروند و با قرار دادن اسلحه بین اجساد سعی دارند که تظاهرکنندگان را مسلح نشاند دهند.

تعدادی از افراد با شلیک مستقیم به سر از فاصله نزدیک کشته شده اند که بسیار ناراحت کننده و دلخراش میباشد.

 

 

ویدیو بالا گزارش شبکه الجزیه از این دیدیو میباشد که صحنه های خشن حذف شده است ولی کل ماجرا را نشان میدهند. در صورتی تمایل به دیدین ویدیو اصلی و بسیار خشن در یوتوب را دارید اینجا کلیک کنید.

برای جلب اعتماد مردم، رهبران جنبش سبز و زندانیان سیاسی را آزاد کنید

Posted: 07 Jun 2011 06:00 AM PDT

مشاورارشد میرحسین موسوی
جرس: اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی با بیان اینکه صحت مواضع رهبران جنبش سبز امروز حتی برای دشمنان شان ثابت شده است می گوید رهبران جنبش نشان داده اند که کینه توز و متعصب نیستند، اما حق پذیرند و قاطع بر مواضع برحق خود ایستاده اند. آن ها هرگز بر سر منافع مردم و منافع ملی معامله نکرده و نخواهند کرد.


به گزارش کلمه، وی همچنین گفت: رهبران جنبش بارها اعلام کرده اند که خواستار همبستگی ملی هستند و با کسی دشمنی ندارند حتی با آنهایی که به آنها ظلم کرده اند ،اما تاکید کرده اند که اعتماد مردم سرمایه آنهاست نه مناصب و قدرت . تاکید کرده اند که همبستگی ملی ، آشتی ملی از طریق بده و بستانهای قدرت طلبانه در پشت درهای بسته و در دالانهای تاریک اتفاق نمی افتد . یک فرایند معینی دارد .زندانیان را آزاد کنید ،به جنایتهای صورت گرفته رسیدگی کنند ،فضای امنیتی و سرکوب موجود را تغییر دهید به احزاب و مطبوعات اجازه فعالیت آزادانه بدهید .بدین ترتیب به تدریج فضا آماده می شود تا امکان گفتگوی شفاف و سازنده وجود داشته باشد.


سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید با اشاره به تعداد فراوان زندانیان سیاسی و برخورد غیرانسانی با مبارز مومنی چون مرحوم سحابی و دخترش، می گوید: ما با حکومتی سر و کار داریم که بدیهی ترین حقوق انسانی را رعایت نمی کند. با آن سابقه تقلب و سرکوب و قانون شکنی چگونه می توان برای برگزاری انتخابات آزاد و سالم به آنها اعتماد کرد؟ اول باید اعتماد مردم را با آزاد کردن زندانیان، احزاب و مطبوعات و قطعا با حذف نظارت استصوابی جلب کنند.


به گفته ی امیرارجمند اختلافات داخلی محافظه کاران با یکدیگر بر سر انحصار قدرت و ثروت است در صورتیکه اختلاف مردم با آنها بر سر چگونه حکومت کردن، حقوق شهروندی و امنیت فردی و اجتماعی است.

مشاور ارشد میرحسین موسوی در همین راستا وظیفه ی جنبش سبز و شورای هماهنگی راه سبز امید را آگاهی بخشی دانسته و تصریح کرد: موضع ما منتهی به نفع یکی و علیه دیگری نخواهد بود. متفرعنین باید توبه کرده، از مردم عذر خواهی و طلب بخشش کنند .


متن کامل این گفت و گو به شرح زیر است:

آقای امیر ارجمند ! اگر رهبران جنبش سبز اکنون در زندان نبودند پیش بینی تان درباره آخرین مواضع آنها چه بود ؟ آیا فکر می کنید تغییری در دیدگاه شان ایجاد شده بود ؟

قطعا هیچ تغییری در مواضع رهبران جنبش سبز ایجاد نشده است. صحت مواضع آنها حتی برای دشمنان شان ثابت شده است. رهبران جنبش نشان داده اند که کینه توز نیستند متعصب و خودسر نیستند، حق پذیرند و منطقی عمل می کنند و قاطع بر مواضع برحق خود ایستاده اند. هرگز بر سر منافع مردم و منافع ملی معامله نکرده اند و نخواهند کرد. البته سخن از آشتی ملی و انتخابات آزاد تا هنگامی که روندها و روش ها عوض نشده رهبران جنبش در زندان هستند و اجازه فعالیت آزادانه ندارند بی معنی است .

رهبران جنبش بارها اعلام کرده اند که خواستار همبستگی ملی هستند و با کسی دشمنی ندارند حتی با آنهایی که به آنها ظلم کرده اند، اما تاکید کرده اند که اعتماد مردم سرمایه آنهاست نه مناصب و قدرت. تاکید کرده اند که همبستگی ملی، آشتی ملی از طریق بده و بستانهای قدرت طلبانه در پشت درهای بسته و در دالانهای تاریک اتفاق نمی افتد. یک فرایند معینی دارد. زندانیان را آزاد کنید، به جنایتهای صورت گرفته رسیدگی کنید، فضای امنیتی و سرکوب موجود را تغییر دهید به احزاب و مطبوعات اجازه فعالیت آزادانه بدهید. بدین ترتیب به تدریج فضا آماده می شود تا امکان گفتگوی شفاف و سازنده وجود داشته باشد .

اکنون اختلافات داخلی درون حاکمیت بیش از هر زمان دیگری مشهود شده است در این باره شما چه نظری دارید ؟ این موضوع چه رابطه ای با جنبش سبز می تواند داشته باشد ؟

عده ای قدرت طلب و بی بصیرت بر سر غصب حق تعیین سرنوشت مردم با یکدیگر متحد شدند و در انتخابات تقلب سازمان یافته کردند، از دین و اعتقادات مردم سو استفاده کردند، دروغ گفتند با جن گیران و رمالان و راویان خرافه هم پیمان شدند، به نام عدالت و مبارزه با فساد، اموال عمومی را به یغما بردند، معترضان مسالمت جو از پیر و جوانان، زن و مرد، دانشجو کارگر و معلم را سرکوب و شکنجه کردند و اکنون بر سر غنائم و توزیع منافع و قدرت با یکدیگر اختلاف پیدا کرده اند. اختلاف آنها با یکدیگر بر سر انحصار قدرت و ثروت است در صورتی که اختلاف مردم با آنها بر سر چگونه حکومت کردن است بر سر حقوق شهروندی و امنیت فردی و اجتماعی است. چهره ی هر دو طرف برای مردم افشا شده است و ان شالله بیشتر هم افشا خواهد شد .

وظیفه ما آگاهی بخشی است نه موضع منتهی به نفع یکی و علیه دیگری. متفرعنین باید توبه کنند، از مردم عذر خواهی و طلب بخشش کنند .

اکنون بیش از هر زمان دیگری منتقدان سرکوب و زندانی می شوند و به قول عده ای حتی مردگان هم در مراسم تشییع جنازه شان امنیت و حرمت ندارند شما این شرایط را چگونه تحلیل می کنید و علت را در چه می بینید؟

در کشوری که امنیت ملی را بنا به امیال و منافع صاحبان قدرت تعریف می کنند، هیچ منتقد و معترضی امنیت ندارد و واژه امنیت و منافع ملی تبدیل به ابزاری برای سرکوب مخالفان می شود. امنیت و عدالت ظالمانه از افرادی که جز به بیان حقایق اکتفا کرده اند دریغ شده است به آنها توهین شده، آنها را زندانی کردند، جوانان را در خیابانها کشتند و یا زندانی کردند .

در مقابل این همه جنایت چه کردید؟ اجازه نمی دهید تشییع جنازه یک فرد مومن و ملی برگزار شود. دختر او را در حین مراسم پدر مورد حمله قرار می دهید و شهید می شود، چگونه و با چه معیاری از امنیت برای منتقدان صحبت می کنید؟ چه کسی این حرفها را باور می کند؟ این امنیتی که از آن صحبت می کنید، امنیت برای آحاد مردم و مخالفان نیست، برای دوستان نزدیک و دور است. امنیت برای فجایع و سلب حقوق قانونی مردم است .

مخالفان جنبش سبز دایما بر این نکته پای فشاری می کنند که جنبش سبز پایان یافته است و دلیل آن را هم نبودن مردم در خیابان ها عنوان می کنند در این باره چه عقیده ای دارید ؟ آیا الزما نبودن مردم در خیابانها پایان جنبش سبز است ؟

اگر مطالبات بر حق مردم غائله است و ختم شده است چرا اجازه نمی دهند یک بار برای همیشه این امر به همه مهمترین مصداق شجاعت مواجهه با واقعیت است .

اما مخالفان جنبش سبز همواره در رسانه هایشان واقعیت را به گونه دیگری جلوه می دهند و سعی می کنند افکار عمومی را با خود همراه کنند می خواهم بدانم آنها از این اعمال چه قصدی دارند ؟

آنها به جای اتخاذ مواضع فراجناحی، سخنگوی یک جناح می شوند، در غیاب رقیب، بی پروا با انحصار همه مجاری اطلاع رسانی و صدا و سیمایی که ملک شخصی آنها تلقی می شود رقیب را به بی تقوایی متهم می کنند . هر چه را که بوی خواست و اراده مردم را دارد از جمله دوم خرداد و ۲۲ خرداد را حاصل برنامه های ده ساله دشمن تلقی می کنند و اسم این عمل خود را هم تقوا می گذراند. اقتدارگرایان همان گونه که کارکرد نهادها را تغییر داده اند معنای واژه هایی مثل کرامت انسان، آزادی، عدالت ، اخلاق و تقوا را هم تغییر داده اند.

از هم اکنون و با توجه به انتخابات پیش روی مجلس در میان مردم بحث انتخابات و حق تعیین سرنوشت افراد و شرکت کردن و یا نکردن در این انتخابات مطرح است در این باره شما چه نظری دارید ؟

خواست جنبش سبز تحقق حق تعیین سرنوشت مردم است. یکی از بنیادهای بسیار مهم جنبش که رهبران به آن تاکید خاص دارند تنوع و تکثر جنبش است. بدون تردید آنچه در جنبش مورد توافق همگانی است حق تعیین سرنوشت و رعایت حقوق بنیادین است .

راهکار تحقق حق تعیین سرنوشت بشر انتخابات است . البته انتخابات آزاد ، منصفانه و سالم. به همین جهت تاکید بر انتخابات برای همه اهمیت ویژه ای دارد، شاید بتوان گفت انتخابات برای ما هم استراتژی است هم تاکتیک. انتخابات آزاد و سالم به عنوان مناسب ترین، مسالمت آمیز ترین و کم هزینه ترین روش برای پایان دادن به معضل استبداد و گذار بدون خشونت به دمکراسی و تحقق مشارکت مردم در امور کشور برای جنبش سبز استراتژی است و در شرایط فقدان چنین زمینه ای برای افشای ماهیت برگزار کنندگان یک انتخابات دروغین و مشروعیت زدایی هر چه بیشتر از حاکمان مستبدی که می کوشند بنابر مصلحت روز چهره خود را با انتخابات نمایشی بزک کندیک تاکتیک است .

لذا به نظر می رسد نه مشارکت مطلق و بی قید شرط توجیه دارد و نه عدم مشارکت مطلق و بی قید و شرط .

کنشگر سیاسی در یک جامعه فعال و ملتهب با اعلام از پیش عدم مشارکت مطلق، خود را از فرصت و امکاناتی که احتمالا فضای سیاسی انتخابات در اختیار او قرار می دهد محروم نمی کند. در ضمن نمی تواند برای مشارکت خود شروط معین کند که نهایتا به پذیرش ساختارهای غیر منصفانه و ناسالم انتخابات شود. لذا نگاه ما باید نگاهی فرایندی باشد و نه ناظر به شروط جویی و موردی مثل تایید صلاحیت این فرد و یا این گروه .

دقیقا منظورتان از نگاه فرایندی چیست؟ لطفا بیشتر توضیح دهید ؟

شاید یکی از راه ها این باشد که معیارهای انتخابات آزاد، منصفانه و سالم را مشخص کنیم و بر آن پافشاری کنیم. ما با حکومتی سر و کار داریم که بدیهی ترین حقوق انسانی را رعایت نمی کند. با آن سابقه تقلب و سرکوب و قانون شکنی چگونه می توان برای برگزاری انتخابات آزاد و سالم به آنها اعتماد کرد؟ حکومتی که هنوز این میزان زندانی معترض به نتایج انتخابات دارد. دو نامزد معترض به انتخابات که با سابقه ترین چهره های سیاسی کشور محسوب می شوند هنوز در زندان هستند. چگونه انتظار دارند مردم به آنها اعتماد کنند؟ مشکل از خود حکومت است نه از جنبش سبز و نه از رهبران آن. اول باید اعتماد مردم را جلب کرد با آزاد کردن زندانیان، یا آزاد کردن رهبران جنبش، با آزاد گذاشتن احزاب و مطبوعات و قطعا با حذف نظارت استصوابی. آزمون۲۲ خرداد بزنگاه دیگری است که نشان خواهد داد حکومت معترضانی را که خواسته های خود را به مسالمت آمیز ترین شکل ممکن نشان می دهند آیا تحمل می کند. به نظر من انتخابات هم برای جنبش آزمون مهمی است همه ما باید با اجتناب از یک جانبه نگری، التهاب و ارزیابی های عجولانه، تندروی یا کندروی، رعایت همه جوانب مساله را به بحث بگذاریم و سعی کنیم تا حد ممکن و به صورت دمکراتیک اجماع سازی کنیم. شورای هماهنگی راه سبز امید هم باید فعالانه با این بحث برخورد کند و پس از خرداد ماه تحلیلی را برای طرح و نقد ارایه کند.

عمادالدین باقی: سحابی ها برای همیشه در یاد ها زنده خواهند بود

Posted: 07 Jun 2011 04:48 AM PDT

جرس: « عمادالدین باقی در بند 350 زندانِ اوین سوگوار عزت الله سحابی و هاله سحابی است و پیام تسلیت خود را از آنجا به خانواده و دوستان و دوستداران آن عزیزان می رساند.»



فاطمه کمالی همسر باقی در گفت و گو با جرس،  با اعلام این خبر افزود: « دوشنبه 16 خرداد ماه که برای اولین بار پس از فوت سحابی ها به ملاقات کابینی همسرم رفتیم او را مانند بسیاری از زندانیان سیاسی-عقیدتی در غم درگذشت مهندس سحابی و هاله غمگین دیدم و متوجه شدم زندانیان در جمع خود به یاد سحابی نشسته اند و یاد او را گرامی داشته اند و باقی نیز از فعالیت ها و سجایا و خاطره های مهندس سحابی گفته است.» کمالی گفت:« باقی به سحابی علاقه
مند بود و مدت کوتاهی هم در اوایل اصلاحات با این پیرِ زندان اوین هم بند بوده است.»

 


همسر باقی می گوید او از مهندس سحابی در ملاقات چنین یاد کرد:«سحابی حتی در زندان هم ذره ای از اعتدالش فرو نگذارد. وقتی یکی از زندانیان که از شرایط زندان ناراحت بود، خواهان مرگ یکی از افراد مسوول شده بود، سحابی به او یادآور شد که مرگ کسی را نخواهد و اصلاح او را طلب کند که بیشتر به سودِ جامعه است. او فردی بی کینه بود و دینداری تقلیدی و موروثی نداشت، دینداری اش حقیقی و عقلانی بود.» فاطمه کمالی ادامه داد:«مهندس سحابی به باقی گفته بود که خود او و مادرش هرگز ندیدند که یک شب نماز شب پدرش مرحوم دکتر یدالله سحابی ترک شود.» همچنین باقی در ملاقات افزود: مهندس سحابی نیز در همان سال ها از اینکه ممکن است روزی هرج و مرج بر جامعه ایران حاکم شود نگران بود. نگران دو چیز، اول، تمامیت ارضی ایران و دیگر حاکمیت ارزش های ضد دینی و اسلامی. درست به همین علت سحابی اصلاح گر و مسالمت جو بود یعنی گرچه در انقلابی بزرگ علیه استبداد سلتنطی شرکت کرد و برای آن بیش از 10 سال زندان بود اما اصولا به مبارزه سیاسی و قانونی و اخلاقی معتقد بود و همین تربیت خانوادگی از یدالله سحابی به عزت الله سحابی رسید و در هاله سحابی به عنوان یک زن ایرانی مقاوم و مسالمت جو نهادینه شد. سحابی دردمند و دیندار بود اما اگر کثرت عبادت در برخی افراد به دوری آنها از مردم منتهی می شود و عرفانی خموده و دور از جامعه به وجود می آورد، عبادت در سحابی ها از پدر تا پسر و دختر به خدمت خَلق و حُسن خلق با خَلق منتهی شده بود. سحابی به قرآن به عنوان متن اصلی دین توجه زیادی داشت و تمرکز دین در شریعت را نمی پسندید و به معرفتی که دین در انسان ایجاد می کند بیشتر باور داشت گرچه آداب شریعت را نیز رعایت می کرد. اخلاق مداری و دینداری سحابی به حدی بود که حتی مخالفان و دشمنان او نیز به این صفات اعتقاد و اذعان داشتند. سحابی ها در یاد ما زنده اند و برای همیشه باقی خواهند ماند.»


باقی می گوید :« سحابی در زندان و خارج از زندان می کوشید تجربه هایش را به نسل جدید اصلاح گران منتقل کند و آنها را به اعتدال دعوت کند. او هرگز وطن اش را فراموش نکرد و به آن پشت نکرد و با همه مشکلات و سختی ها و فشارها در ایران ماند و از ایران و اسلام و اخلاق دفاع کرد.»

ربایش مجسمه های تاریخی، به ساری هم رسید

Posted: 07 Jun 2011 02:41 AM PDT

ناپدید شدن مجسمه های شانزده گانه

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری، شانزده مجسمه اسب كه از پنجاه سال پیش در میدان امام شهرستان ساری تعبیه و نصب شده بود، بطور ناگهانی ناپدید شده اند.


به گزارش فارس، میدان امام ساری یكی از ورودی‌های مركز مازندران از سمت جاده قائمشهر است كه مجسمه ۱۶ اسب در این میدان خودنمایی می‌كرد اما دیروز این مجسمه‌ها ناپدید شدند.


این گزارش افزود "سال‌ها قبل توسط فعالان فرهنگی استان برداشتن این نماد از میدان امام ساری مطرح بود اما اینكه این مجسمه‌ها با چه هدفی برداشته شد سئوالی است كه باید به آن پاسخ داده شود."


گفتنی است شانزده مجسمه اسب میدان امام ساری در چهار طرف این میدان به رنگ طلایی مایل به سرخ رنگ شده بود .


در دهه ٧۰ نیز قسمتی از این نماد كه گفته میشد از جنس برنز است به سرقت رفت و کارشناسان گفته اند قدمت این مجسمه‌ها حدود پنجاه سال عنوان شد.


لازم به یادآوری است سال گذشته نیز، تعداد زیادی مجسمۀ نماد فرهنگی و تاریخی، در شهر تهران طی كمتر از دو ماه به سرقت رفت، که تاكنون عاملان این سرقت‌‌های سریالی پیدا نشدند و با وجود وعده‌های مكرر مسئولان برای یافتن سارقان، هنوز سرنوشت این مجسمه‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


تعداد زیادی از مجسمه‌های ارزشمند و تاریخیِ ربوده شده، سازندگان آنها نیز در قید حیات نیستند.

رهبری، میرحسین موسوی و ایرج فاضل را از شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف کرد

Posted: 07 Jun 2011 01:51 AM PDT

جــرس: رهبر جمهوری اسلامی در راستای اختیارات خود، طی حكمی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای دوره‌ ای جدید منصوب كرد، که بر اساس این حکم، میرحسین موسوی و ایرج فاضل حذف شدند. 


به گزارش سایت اطلاع رسانی دفتر رهبری، احمد جنتی و حسن حبیبی نیز به عنوان عضو افتخاری شورا معرفی شده اند .


گفتنی است حضور میر حسین موسوی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عملا از فردای انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ و هجمه های همه جانبه حکومت و نهادهای فراقانونی، محدود شده بود.


اما دکتر ایرج فاضل، وزیر بهداشت و درمان دولت هاشمی رفسنجانی نیز، که از حذف شده ها توسط رهبری است، همان مقامی است که سال ٨٨ و بعد از انتشار نامه ای انتقادی پیرامون عملکرد دولت، توسط محمود احمدی نژاد از ریاست فرهنگستان علوم پزشكی كنار گذاشته شد.


محمدرضا عارف، معاون اول محمد خاتمی، کماکمان در ترکیب این شورا حضور دارد.


متن حكم رهبر جمهوری اسلامی به شرح زیر است:


با توجه به پایان یافتن دوره‌ مسئولیت اعضای كنونی شورای عالی انقلاب فرهنگی، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی زیر بعنوان اعضای اصلی برای دوره‌ی جدید آن شورا و آیت‌الله احمد جنتی و جناب آقای دكتر حسن حبیبی بعنوان اعضای افتخاری شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می گردند:
شخصیت‌های حقوقی: رؤسای محترم سه قوه، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، آموزش و پرورش، ورزش و امور جوانان، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رؤسای سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسای كمیسیون‌های فرهنگی، آموزش و تحقیقات، بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی.
شخصیت‌های حقیقی، حضرات حجج اسلام و آقایان: دكتر احمد احمدی، علیرضا اعرافی، حمید پارسانیا، دكتر غلامعلی حداد عادل، دكتر رضا داوری، حسن رحیم پور، دكتر علی شریعتمداری، علی اكبر صادقی رشاد، سیّدعلیرضا صدر حسینی، دكتر محمّدرضا عارف، محسن قمی، دكتر محمّدعلی كی نژاد، دكتر منصور كبكانیان، دكتر حسین كچوئیان، دكتر مهدی گلشنی، دكتر علی لاریجانی، محمود محمّدی عراقی، دكتر محمدرضا مخبر، دكتر صادق واعظ‌ زاده و دكتر علی اكبر ولایتی.


توصیه‌های مربوط به این دوره با تأكید بر توجه جدی به آنها در پیوست این حكم ابلاغ شده است.

دوام توفیقات اعضای محترم را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیّدعلی خامنه‌ای

 


انتقاد شدید صالح دلدم، فیلمساز حامی جنبش سبز، از معاونت سینمایی وزارت ارشاد

Posted: 07 Jun 2011 01:34 AM PDT

جــرس: یکی از هنرمندان و فیلمسازان حامی جنبش سبز، طی نامه ای سرگشاده به معاونت سینمائی وزارت ارشاد، ضمن انتقاد از سیاست های این وزارتخانه در زمینه عدم برخورد با قاچاق و توزیع غیر مجاز فیلمهای سینمایی کشور، خطاب به وی خاطرنشان کرد "متاسفانه قاچاق فیلم های ویدئویی وسینمایی کشور باعث شده است که تمامی شرکت های ویدئو رسانه کشور در معرض ورشکستگی قرارگرفته و قیمت های خرید رایت های ویدئویی به شدت کاهش یافته و در نتیجه تهیه کنندگان فیلم ها نیز ضرر و زیان فراوان دیده و به زودی باید شاهد بیکاری میلیون ها نفر که بصورت مستقیم و غیر مستقیم از راه فیلمسازی یا پخش قانونی فیلم امرار معاش می کردند باشیم ."


به گزارش منابع خبری جرس، صالح دلدم، تهیه کننده و کارگردان حامی جنبش سبز، در نامه خود به جواد شمقدری همچنین می نویسد "چگونه است که پلیس محترم برای قانونی که هنوز تصویب نشده است(مقابله با سگ ) وارد میدان شده است اما برای مقابله با دزدی علنی فیلم ها در سطح میادین اصلی شهر برنامه ای ندارد ؟"


متن نامه این عضو حزب اعتمادملی و از بازداشت شدگان حوادث بعد ازانتخابات، به شرح زیر است:


جناب آقای جواد شمقدری
معاون محترم سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام

متاسفانه مدتی است که شاهد فروش نسخه های قاچاق فیلم های سینمایی و یا فیلم های شبکه ویدئویی کشور بصورت 10 فیلم در یک دی وی دی یا دانلود رایگان آن در سایت های اینترنتی غیررسمی می باشیم و از همه تاسف بار تر اینکه به فاصله کمتر از 24 ساعت از عرضه قانونی فیلم در شبکه ویدئویی ، نسخه قاچاق آن در فضای اینترنت یا سطح شهر به فروش می رسد بدون آنکه شاهد برخورد نیروی انتظامی بعنوان مجری قانون با این سارقین فرهنگی باشیم .


متاسفانه قاچاق فیلم های ویدئویی وسینمایی کشور باعث شده است که تمامی شرکت های ویدئو رسانه کشور در معرض ورشکستگی قرارگرفته و قیمت های خرید رایت های ویدئویی به شدت کاهش یافته و در نتیجه تهیه کنندگان فیلم ها نیز ضرر و زیان فراوان دیده و به زودی باید شاهد بیکاری میلیون ها نفر که بصورت مستقیم و غیر مستقیم از راه فیلمسازی یا پخش قانونی فیلم امرار معاش می کردند باشیم .


چندی پیش اینجانب از میدان توپخانه تهران عبور می کردم که ناگهان یک بساط بزرگ دستفروشی فیلم های قاچاق شبکه ویدئویی را در مجاورت پاسگاه پلیس مشاهده نمودم ، بلافاصله به پاسگاه مراجعه کردم و به ماموری که از نیم متری خود بی خبر بود اطلاع رسانی کردم و وی هم از آقای دزد (فروشنده فیلم های قاچاق) خواست که بساطش را جمع کند و فرد مذکور نیز تعدادی دیگر از نسخه های قاچاق سریال قهوه تلخ و فیلم خاطره و ... را در حضور پلیس و مامور شهرداری به مشتریان فروخت و سپس در برابر ناظر نیروی انتظامی! به دوسه خیابان آن طرف تر رفت ! پس از رفتن مامور پلیس ، مامور شهرداری به گونه ای که انگار از این ماجرا منتفع است به برخورد با اینجانب پرداخت و حسابی اینجانب را مورد مهرورزی از نوع شهرداری تهران قرارداد که چرا در کار فروشنده قاچاق فیلم های ایرانی دخالت کردم ! حال سوال اینجانب از جنابعالی بعنوان مسئول اول سینمای کشور این است در حال حاضر که خانه سینما به عنوان یک تشکل صنفی به جای حمایت از کیان سینمای ملی به مقابله با معاونت سینمایی و همراهی با جریان انحرافی رو آورده است و از سوی حضرتعالی تشکلی غیرقانونی اعلام شده است ، شما درکسوت حمایت از سینما و صنعت فیلمسازی و در مبارزه با قاچاق فیلم های ایرانی و تاراج سرمایه های فعالان بخش ویدئویی کشور چه اقدامات موثری به انجام رسانیده اید ؟ چگونه است که نیروی انتظامی برای برخورد با نوع لباس پوشیدن خانم ها 70 هزار نیرو به حالت آماده باش در اختیار دارد اما کمی از این نیروها را به جای گشت ارشاد به کمک وزارت ارشاد نمی آورد ؟ شما از آنها نخواسته اید یا آنها نمی خواهند به وظیفه ذاتی اشان عمل نمایند ؟


چگونه است که پلیس محترم برای قانونی که هنوز تصویب نشده است(مقابله با سگ ) وارد میدان شده است اما برای مقابله با دزدی علنی فیلم ها در سطح میادین اصلی شهر برنامه ای ندارد ؟ آیا برای نیروی انتظامی که به گفته فرماندهان آن قدرت مقابله آن با جمعیت های میلیونی در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات استکبارجهانی را به لرزه انداخت ، کار خیلی سختی است که در یک طرح ضربتی ریشه قاچاق فیلم را بخشکاند ؟ شاید سینما در این مملکت طفل سر راهی است و ما خبر نداریم ؟ پلیس سایبری در مقابله با قاچاق فیلم ها در فضای اینترنت چه کرده است ؟ مجموعه شما از آنها نخواست یا بازهم آنها مسائل مهمتری را در دستور کار داشتند ؟ ستاد مبارزه با قاچاق فیلم که زیر مجموعه حضرتعالی است چه اقداماتی انجام داده است ؟ چندی پیش رئیس ستاد مذکور از عدم همکاری دستگاههای مربوطه گلایه داشت ، آیا وظیفه هماهنگی با دستگاههای مربوطه بر عهده فیلمسازان می باشد یا تشکیلات عریض و طویل وزارت ارشاد ؟ چگونه در فواصل سال های 1386 و 87 که اتحادیه تهیه کنندگان وارد میدان شد ، دستگاههای انتظامی و قضایی همکاری لازم را به عمل آوردند و قاچاق فیلم تا اوایل سال گذشته برچیده شد ؟


یا در جای دیگر آقای عباسیان فرموده بودند که ما بودجه ای برای این کار نداریم ! پس تکلیف هزینه ای که اینجانب و سایر همکاران بابت هولوگرام به این ستاد می پردازیم صرف چه موضوعی می شود ؟ و اصلا هولوگرام در حال حاضر چه کارایی دارد ؟ امیدوارم برای بر طرف شدن شائبه های بوجود آمده اقدام فوری و قاطعی جهت ریشه کن ساختن معضل قاچاق فیلم به انجام رسانید و از نفوذ خود دردولت وقرابتی که با رییس جمهوردارید جهت خدمت به سینما و رایزنی با دستگاههای انتظامی و امنیتی مربوطه استفاده نمایید . امیدوارم مَثل نوش دارو پس از مرگ سهراب شامل این موضوع حیاتی نگردد که فیلمسازی وشبکه توزیع فیلم رو به نابودی و ورشکستگی میرود و باید منتظر خیل عظیم بیکاران این حوزه باشیم .

رونوشت :
روزنامه ها و خبرگزاری های رسمی کشور


شایان ذكر است صالح دلدم از اعضای حزب اعتمادملی و از مشاوران مهدی كروبی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بوده كه پس از انتخابات بازداشت و مدت 7 ماه را در زندان های اوین و قزلحصار و سلول انفرادی گذرانده است . از جمله فیلم های دلدم می توان به مرثیه ای برای لاله زار ، امضاء ، بی دل و كباب غاز اشاره نمود .


سردار رادان از آغاز طرح برخورد با بدپوششی خبر داد

Posted: 07 Jun 2011 01:32 AM PDT

جــرس: جانشین فرمانده نیروی انتظامی كشور از اجرای طرح موسوم به "برخورد با بدپوششی" و "مزاحمان نوامیس" در تهران و استان‌های گیلان و مازندران خبر داد.


به گزارش فارس، سرتیب احمدرضا رادان روز سه‌شنبه در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران ادعا کرد: "یكی از دغدغه‌ها و نگرانی به حق مردم موضوع بدپوششی است كه با فرارسیدن تابستان نیروی انتظامی براساس وظیفه و مطالبات مردمی طرح تشدید برخورد با مزاحمان نوامیس، بدپوششان و آلودگی صوتی را آغاز می‌كند و در این طرح شاخصه‌های برخورد با بدپوششی مانند گذشته برای خانم‌ها استفاده از مانتوهای كوتاه و چسبان، روسری‌هایی كه مو از دو طرف مشخص شده باشد و برای آقایان لباس‌های زننده كه نمادهای گروه‌های انحرافی را داشته باشند برخورد می‌شود."


وی ادامه داد: همچنین در این طرح پلیس تمام واحدهای تولیدی و توزیعی را شناسایی كرده و در حال حاضر تمام این واحدها شناسایی و برگه اخطاریه به آنها داده شده است.


سردار رادان گفت: در این طرح تیم‌های موتورسوار راهنمایی و رانندگی و انتظامی تشكیل شده است كه در اتوبان‌ها و معابر اقدام به گشت‌زنی می‌كنند و افرادی كه چه سرنشین و چه راننده وضعیت پوشش نامناسب داشته باشند برخورد می‌كنند و خودروی این افراد به پاركینگ منتقل خواهد شد و خود افراد بد پوشش به واحدهای انتظامی منتقل می‌شوند.


جانشین فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با نوع بررخود پلیس با افراد بدپوشش گفت: در مرحله اول برای افراد سابقه انتظامی ایجاد می‌شود و این سابقه به منزله سوء سابقه افراد نخواهد بود و پس از انتقال به واحدهای انتظامی این افراد باید تغییر وضعیت ظاهری بدهند. اما اگر این افراد برای بار دوم دستگیر شوند پس از تشكیل پرونده به مقامات قضایی معرفی خواهند شد كه خوشبختانه تجربه نشان داده است مردم ما به ارزش‌ها احترام می‌گذارند و افرادی كه برای بار دوم دستگیر می‌شوند تعدادشان بسیار اندك است.


وی با همچنین گفت: براساس این طرح پلیس از ٢۵ خرداد در تهران و دو استانهای گیلان و مازندران این طرح را به اجرا می‌گذارد و یكی دیگر از مفاد اجرای این طرح برخورد با حادثه صوتی براساس دستور مقام قضایی است و خودروی این افراد توقیف و لوازم جانبی غیرمعمول مانند ساب‌ تحویل مقام قضایی می‌شود. همچنین پلیس در این طرح با افرادی كه در خودرو و معابر اقدام به سگ‌گردانی می‌كنند برخورد خواهد كرد.


جانشین فرمانده نیروی انتظامی كشور با اشاره به آغاز تعطیلات تابستانی و افزایش استفاده مردم از تفرجگاه‌ها و پارك‌ها پلیس به صورت ٢۴ ساعته این اماكن را كنترل خواهد كرد و قرار نیست استانهای شمالی به حیات خلوتی برای هنجارشكنان تبدیل شود.


سردار رادان یكی از مواردی كه پلیس به شدت با آنها برخورد می‌كند را موضوع مزاحمت نوامیس ذكر كرد و گفت: برخی از مزاحمت‌های نوامیس با اصلاح نوع پوشش برطرف خواهد شد اما افرادی هستند كه این اقدام را تفریح می‌دانند و پلیس بشدت با این افراد برخورد كرده و بلافاصله حتی برای یك بار اگر این افراد دستگیر شوند به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.


وی مدعی "جوسازیی رسانه‌های بیگانه" در خصوص طرح فوق شد و گفت: ما مطمئن هستیم پس از درج این اخبار تا روز بیست و پنجم رسانه‌های بیگانه در این خصوص جوسازی كنند ولی ما لحظه‌ای از وظیفه و مطالبات مردمی عقب نخواهیم نشست.


وی در خصوص انتخاب نوع مامورانی كه در این طرح شركت خواهند كرد گفت: به تمام این ماموران آموزشهای لازم داده شده است و در این موضوع دو نكته را مد نظر قرار خواهیم داد: یک - حقوق شهروندی كه احترام به مردم خواهد بود. دو - تكلیف شهروندی است كه مردم موجبات اجرای ماموریت ماموران را فراهم می‌كنند.


سردار رادان درباره نقش دیگر دستگاه‌ها در این موضوع گفت: مدتی است رسانه‌ها نیروی انتظامی را در این رابطه مورد سوال قرار داده‌اند و با اجرای این طرح به حمایت خوب دستگاه قضایی و رسانه‌ها می‌خواهیم رسانه‌ها مسوولیت دیگر دستگاه‌ها را مورد سوال قرار بدهیم و با این اجرای این طرح ما فضایی فراهم می‌كنیم كه دیگر دستگاه‌ها در اجرای اقدامات خود در این رابطه تسهیل باشند.


سردار رادان در باره اجرای این طرح در نقاط دیگر كشور گفت: این طرح در ٢۵خرداد در تهران و گیلان و مازندران اجرا می‌شود و از ده روز بعد از آن در دیگر استانهای هدف اجرا خواهد شد.


سردار رادان در رابطه با موضوع زنان خیابانی گفت: بدپوششی و زنان خیابانی دو موضوع و مقوله جدا است و بدپوششی به مسئله ضد ارزشی برای تخریب ارزش‌های جامعه است اما زنان خیابانی موضوع جدا از بدپوششی است كه جمع كردن این افراد كار ساده‌‌ای است اما مكانی باید باشد كه این افراد را تحویل بگیرند تا اصلاح شوند و برای آنها اشتغالزایی كنند و برای كشور ما نباید كار سختی باشد كه برای این افراد كار ایجاد كنند.


وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینكه یكی از مقامات انتظامی عنوان كرده بود كمتر از صد زن خیابانی در تهران هستند این موضوع را از اساس كذب اعلام كرد و گفت: البته تعداد این افراد مشخص است.