جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


بيانيه مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم پيرامون حوادث ناگوار اجتماعي

Posted: 26 Jun 2011 07:02 AM PDT

جرس: مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم پيرامون حوادث ناگوار اجتماعي بیانیه ای منتشر کرد. دربخشی از این بیانیه آمده است: "حوادث بسيار تلخ و ناگواري در جای جای کشورمان همواره در حال وقوع است كه نشان از آشفتگی و اختلال جدی در ساحات مختلف امنیت افراد و جامعه دارد. و كمتر روزي است كه ما شاهد گزارش حوادث غم انگيز در مطبوعات نباشيم هر چند كه اين حوادث در ظاهر بسیار با هم متفاوت اند ولی همه آنها را می توان با عنوان سلب و اختلال امنیت نامید كه در حوزه هاي تجاري ،صنعتي ، فرهنگي و اخلاقي مشهود و ملموس است. آمار بالاي طلاق ، اعتياد ،خودكشي و قتل ، نزاع هاي خياباني و هتك حرمت به نواميس مردم و نيز بحران هاي اقتصادي در نوسانات قيمت ارز و طلا و كالاهاي پايه اي بخشي از نا امني در جامعه را نشان مي دهد."

 

 در ادامه این بیانیه آمده است:" حکومت مقتدر نمی تواند در غیاب مردم پدید آید. جلب اعتماد و همکاری مردم و تکیه بر قدرت بی پایان آنها نه فقط در شعار بلکه در برنامه ریزی و عمل ،اصلی ترین سرمایه هر حکومت است ."


به گزارش جرس، متن کامل این بیانیه بشرح زیر است:


بسمه تعالی
من اصبح و لم يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم
امنیت و آرامش از ضروری ترین نیازهای فردی و اجتماعی انسان و از مهم ترین مسئولیت های حکومت ها است. با تنوع و تعدد ابعاد وجود و ساحات زندگی انسان مقولات گوناگون امنیت نیز متعدد و متنوع می شود و با پیچیده شدن جوامع ،امنیت نیز دست خوش پیچیدگی می گردد. امنیت جانی ،امنیت اجتماعی ،امنیت اقتصادی ،امنیت اخلاقی ،امنیت قضایی و انواع دیگری از امنیت، فهرست بلند نیاز جامعه را به امنیت نشان می دهد. شاید بتوا ن برقراری امنیت وجلو گیری از هرج ومرج و تعدی و تجاوز را اولین وظیفه هر نوع حکومتی دانست که علي رغم تحول و توسعه انواع و انحاء حکومت از دوران باستان ،تا کنون ثابت مانده است .حکمرانان و ارباب قدرت معمولا از طریق تاکید بر همین وظیفه حکومت است که به بسط وتقویت ابزار قدرت خود می پردازند .بكارگيري قدرت البته با مقوله امنیت در ارتباط است ولی همه اقتداری که یک حکومت برای برقراری انواع امنیت در جامعه بدان محتاج است در زور و فشار خلاصه نمی شود .شناخت درست از جامعه و عوامل تاثیر گذار در آن، درک درست از تعاملات اجتماعی و نیاز های فردی، برقراری رابطه مثبت میان حکومت وآحاد جامعه و اعتماد عمومی به حکومت و عوامل فراوان دیگری باید دست به دست هم دهد تا حکومتی مقتدر و جامعه ای امن پدید آورد.


مع الاسف حوادث بسيار تلخ و ناگواري در جای جای کشورمان همواره در حال وقوع است كه نشان از آشفتگی و اختلال جدی در ساحات مختلف امنیت افراد و جامعه دارد. و كمتر روزي است كه ما شاهد گزارش حوادث غم انگيز در مطبوعات نباشيم هر چند كه اين حوادث در ظاهر بسیار با هم متفاوت اند ولی همه آنها را می توان با عنوان سلب و اختلال امنیت نامید كه در حوزه هاي تجاري ،صنعتي ، فرهنگي و اخلاقي مشهود و ملموس است. آمار بالاي طلاق ، اعتياد ،خودكشي و قتل ، نزاع هاي خياباني و هتك حرمت به نواميس مردم و نيز بحران هاي اقتصادي در نوسانات قيمت ارز و طلا و كالاهاي پايه اي بخشي از نا امني در جامعه را نشان مي دهد. براستی در کجا و در چه شرايطي زندگی می کنیم و به کدام سو روانیم (فاين تذهبون ) و در برابر اين ناراستي ها چه برنامه و راهكاري ارائه مي كنند ؟حفظ و حراست از ارزش هاي انساني و اسلامي كه همواره از آن دم مي زنيم به عهده چه كساني است و به چه سر انجامي رسيده است ؟ هزينه كردن بودجه هاي سنگين درحوزه هاي تبليغي و ارشادي بويژه در رسانه ملي چه دست آوردي بويژه براي نسل جوان داشته است ؟ مسئولیني که به دنبال اداره جهان و ارائه الگوی ایران به همه کشورها هستند چه می کنند؟


مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به عنوان یک تشکل روحانی و حوزوی خود را در برابر ملت و دین و آیین به لحاظ اخلاقی مسئول می داند و شرایط موجود آرمانی نیست که ملت ما برای آن سالها مجاهدت نمود و نفس و نفیس خود را نثار کرد البته ما جز تذکر و مطالبه از مسئولین امر راهی پیش رو نداریم. به همین جهت نکاتی را معروض می داریم، باشد که مسموع و مقبول افتد .


1- چنانكه امير المومنين علي عليه السلام مي فرمايد :«ادبار الدول باربعة ،تقديم الاراذل و تاخير الافاضل و التمسك بالفروع وتضييع الاصول»چهار چيز حكومت ها را به سراشيبي نابودي و سقوط مي كشاند اول: مسئوليت ها را به دست نا اهلان سپردن. دوم: از دانشمندان و اهل فن استفاده نكردن .سوم: پيگيري مسايل جزيي و فرعي و دست چندم جامعه. چهارم: و مسايل اساسي و ريشه اي را وا نهادن. با كمال تاسف بايد اعتراف كرد كه جامعه ما به چنين سمت و سويي در حركت است و گوش شنوايي نسبت به نصايح اهل حل و عقد نداشته و خود را از مشاوره با متخصصان در حوزه هاي مختلف محروم داشته است و منتقدان دلسوز را معاند دانسته و براي آنان خط و نشان مي كشند.

2- همانطور كه پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله فرمودند:جامعه انسانی یک پیکره مرتبط و به هم پیوسته است (الناس كالجسد الواحد). ایجاد فشار و اختلال در یک بخش، سایر بحشها را هم تحت تاثیر قرار می دهد. مثلا امنیت اقتصادی با بی ثباتی سیاسی قابل جمع نیست و یا از یک جامعه گرفتار در رفتارهای استبدادی نمی توان توقع اخلاق کریمه داشت .

3- ارزش و جايگاه درست حكومت آن جايي است كه زمامدارن در مقام استيفاي حقوق شهروندان بر آمده و با باطل ستيز كنند چنانکه امیرالمومنین (ع)فرمودند:اگر حاكمان به وظيفه خود عمل كنند :«فصلح بذلك الزمان ويئست الامطامع الاعداء» و نيز آن حضرت (ع) مي فرمايد:اگر در دست داشتن قدرت و حکومت به احقاق حق نیانجامد از کفش کهنه بی ارزش تر است . و باز همچنانكه حضرتشان فرمودند و همه عقلا هم می پذیرند برقراری امنیت از بارزترین مظاهر احقاق حق است. اگر در جامعه ما پس از انقلاب ریئس را مسئول نامیده اند حاکی از واقعیتی است که از آن گریزی نیست .

4- حکومت مقتدر نمی تواند در غیاب مردم پدید آید. جلب اعتماد و همکاری مردم و تکیه بر قدرت بی پایان آنها نه فقط در شعار بلکه در برنامه ریزی و عمل ،اصلی ترین سرمایه هر حکومت است .

5- طبع جامعه تعادل خواه است ،افراط و تفریط ، تندروی و زیاده خواهی جامعه را مختل می کند، چنان كه قرآن كريم ملت مسلمان را امت وسط و معتدل ناميده است و علي (ع)افراط و تفريط را انحراف از حق مي داند .با كمال تاسف جامعه ايران به دو قطبي شدن (افراط و تفريط)در حركت است . و بعضا اين افراط و تفريط جامعه را به هلاكت مي كشاند.

6- شاید بتوان زخمی عمیق را برای مدتی پنهان کرد یا درد ناشی از آن را با گزارش هاي تحريفي تسکین داد، اما این امر محدود و موقت است. نادیده گرفتن و پنهان کاری تنها نتیجه ای که دارد از دست رفتن بیش از پیش اعتماد عمومی است. رسانه ها باید چشم های بیدار جامعه باشند و ملت ما باید قبل از اینکه اخبار فاجعه آمیز و آمار تکان دهنده را از رسانه های بیگانه بشنود ، رسانه های رسمی و ملی بايد عهده دار انعکاس اخبار و واقعیتهای جامعه هر چند تلخ و ناخواسته، باشند .بر اين باوريم اگر مديريت اجتماعي با اين شيوه فعلي ادامه يابد ديري نخواهد شد كه اين ناامنيها فراگير شود و جمهوري اسلامي را با خطري جدي مواجه سازد.

مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم
تاريخ 5/4/1390
 

بیست و چهارمین روز اعتصاب غذای سه زندانی سیاسی کرد در زندان رجایی شهر

Posted: 26 Jun 2011 05:57 AM PDT

 
جرس: اعتصاب غذای سه زندانی سیاسی کرد در زندان رجایی شهر وارد بیست و چهار مین روز خود شد اما مسوولان زندان هیچ توجهی به شرایط و خواسته های این زندانیان برای پایان اعتصاب غذای شان نشان نمی دهند.


به گزارش کلمه ،سه زندانی سیاسی کرد النور خضری ،کامران شیخی و سید ابراهیم سیدی در اعتراض به شرایط نگهداری شان و این که در میان زندانیان عادی با جرایمی همچون تجاوز به عنف، قتل و قاچاق مواد مخدر دارند از ۲۴ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند.اما مسوولان زندان به خواسته اصلی آنان که همان انتقال به بند زندانیان سیاسی است بی توجهی نشان می دهند.این سه نفر همچنین بیش از دو سال است که در شرایط بلاتکلیفی نگه داری می شوند و خواهان رسیدگی هرچه سریع تر به پرونده خود هستند


سه زندانی سیاسی کرد به نامهای النور خضری ،کامران شیخی و سید ابراهیم سیدی که پیش از این در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می شدند، در حالی به صورت غیر قانونی به زندان رجایی شهر منتقل شدند که حتی حقوق اولیه آنان نیز رعایت نمی شود.
 

آنها به مدت ۵۰ روز در بند قرنطینه زندان رجایی شهر نگهداری شدند، جایی با امکانات بسیار نامناسب بهداشتی و رفاهی که معمولا زندانیان در ابتدای ورودشان به زندان به مدت یک روز در آن به سر می برند . پس از آن هم به جای آنکه این زندانیان به بند زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر منتقل شوند به اندرزگاه ۶ زندان رجایی شهر فرستاده شدند


رمضان احمد کمال، داود عبداللهی و رمضان سعیدی از دیگر زندانیان سیاسی کرد هستند که تاکنون به بند زندانیان سیاسی در رجایی شهر منتقل نشده و با زندانیان عادی نگه داری می شوند.


این در حالی است که طبق اصل تفکیک جرایم این زندانیان باید درمیان زندانیان سیاسی که جرایمی مشابه دارند نگهداری شوند.

این سه زندانی خواستار آن هستند که هر چه زودتر به بند زندانیان سیاسی منتقل شوند و در غیر این صورت به صورت نامحدود به اعتصاب غذایشان ادامه می دهند.

آغاز کمپین اعتراض سبز از مالزی

Posted: 26 Jun 2011 05:38 AM PDT

نامه به دبیر کل سازمان ملل متحد
جرس: دفتر نمایندگی سازمان ملل در مالزی، سوم تیر شاهد حضور ایرانیان سبزی بود که در حرکتی هماهنگ همراه با کمپین جهانی اعتراض سبز به کشته‌شدن هدی صابر و هاله سحابی اعتراض نموده و ضمن حمایت از اعتصاب غذای ۱۸ زندانی سیاسی، نامه‌ای به امضای رسام (راه سبز ایرانیان مالزی) تسلیم این دفتر کردند.

 

به گزارش رسیده به جرس، این در حالی بود که فضای اطراف سازمان ملل از ساعاتی پیش از آغاز این برنامه به شدت امنیتی بود و حضور نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش در مقابل مقر نمایندگی سازمان ملل به شدت چشم گیر بود وفضای داخلی مقر سازمان ملل در مالزی و خیابانهای اطراف بطور کامل توسط نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش و خودرو‌ها، کامیون‌ها و ون‌های پلیس محاصره شده بود.

پلیس به خبرنگاران رسانه‌های جمعی که از برگزاری این مراسم مطلع شده بودند اجازه تهیه گزارش نداده و آنان را پیش از شروع مراسم متفرق کرد و همچنین نسبت به استفاده از هرگونه نماد، پوسترو پلاکارد و یا سردادن شعار را به این معترضین هشدار داد و تنها زمان کوتاهی پیش از حضور تمامی معترضین برای تقدیم نامه به مسئولین مقر سازمان ملل در مالزی در اختیار این جمع گذاشت.


علاوه بر فضای شدید امنیتی در روز اجرای برنامه، پیش از آن حرکت‌های متعددی برای لغو برنامه صورت گرفته بود که می‌توان به ارسال پیامکهای تهدید آمیز و پست‌های فرعی با عنوان جعلی رسام در فیس بوک به افراد مختلف با پیام لغو مراسم اشاره نمود که این تحرکات ‌در ‌‌نهایت بی‌نتیجه ماند و علیرغم فشارهای امنیتی و مسایل حاشیه‌ای، این مراسم با موفقیت برگزار شد
.

ایرانیان مالزی علاوه بر این نامه، گزارش مستندی دربارهٔ مرگ هاله سحابی و هدی صابر و همچنین پیشینه ۱۸ زندانی سیاسی تقدیم نمایندهٔ سازمان ملل در مالزی کردند.


همچنین روز شنبه در ادامه حرکت جهانی کمپین اعتراض سبز شهر جوهور نیز شاهد برگزاری مراسمی در یادبود شهیدان هاله سحابی و هدی صابر و حمایت از اعتصابیون بود که شرکت کنندگان با در دست داشتن تصاویر زندانیان و نمادهای سبز با کمپین جهانی اعتراض سبز همراه شدند. این برنامه به همت راه سبز ایرانیان دانشگاه یو تی ام برگزار گردید.

 

ایرانیان سبز شهر پنانگ مالزی نیز مراسم جداگانه ای همراه با سایر شهرهای مالزی و جهان برگزار نموده و همراهی خود را با زندانیان دربند اعلام داشته و یاد هاله سحابی و هدی صابر را گرامی داشتند.

 

متن نامه رسام که در اختیار نمایندهٔ سازمان ملل قرار گرفت، به شرح ذیل است:


جناب آقای‌بان کی مون

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

عالیجناب

چنانکه مطلع هستید در یک ماه اخیر دو زندانی سیاسی، هدی صابر و هاله سحابی، توسط نیروهای امنیتی به طرز سبوعانه‌ای کشته شدند و ۱۸ زندانی سیاسی در اعتراض به این اتفاق در اعتصاب غذا به سر می‌برند، همچنین تعداد دیگری از زندانیان آمادهٔ پیروی از این امر هستند.


هاله سحابی، فعال حقوق زنان که به علت اعتراض به تحلیف محمود احمدی‌نژاد، به دو سال زندان محکوم شده بود در مراسم خاکسپاری پدرش، عزت الله سحابی که از رهبران اپوزیسیون ایران بود، توسط ماموران امنیتی در مقابل دیدگان صد‌ها دوست و خویشاوند نزدیک کشته شد. مرگ هاله سحابی باعث اعتراض و شروع اعتصاب غذای هدی صابر و امیرخسرو دلیرثانی شد. این اعتصاب غذا که باعث عصبانیت و آبرو ریزی از دولت ایران بود نهایتا پس از ضرب و شتم هدی صابر توسط ماموران زندان در بهداری اوین و تعلل ماموران زندان در انتقال وی به بیمارستان به مرگ وی منجر شد. دلایلی در دست است که نشان می‌دهد مرگ وی تعمدی بوده چرا که هیچ توجیهی برای ضرب و شتم ایشان نبوده اگر اجازهٔ انتقال وی به بیمارستان داده می‌شد
.

جان باختن این دو زندانی سیاسی باعث آغاز اعتصاب ۱۸ زندانی دیگر در زندان اوین و رجایی شهر شده است که موجب نگرانی شدید خانواده‌های این زندانیان اعتصاب کننده گردیده است. این زندانیان سیاسی که همگی از روزنامه نگاران، سیاستمداران و یا از اعضای سابق دولت و مجلس هستند بدون خواستهٔ شخصی تنها خواستار رسیدگی به مرگ این دو زندانی سیاسی هستند. هیچ کدام از این زندانیان حکومت ایران برای دولت تهدیدی محسوب نمی‌شدند که این گونه مورد ضرب و شتم قرار گیرند و یا کشته شوند.


این نامه نه تنها به خاطر مرگ هدی صابر و هاله سحابی، روند برخوردهای سیاسی در امور قضایی و امنیتی که به زندانی شدن جمعی از فعالان سیاسی ایران منجر شد، محرومیت زندانیان سیاسی از حقوق عادی اولیه نظیر مرخصی، ملاقات‌های حضوری دسترسی به تلفن، درمان مناسب و...، همچنین به خاطر اعدامهای سیاسی و شرایط سخت و غیر انسانی زندانیان سیاسی ایران نگاشته شده است. شرایط زندانیان سیاسی رو به وخامت می‌گذارد و ما امیدواریم و عمیقا معتقدیم که با توجه به موقعیت، وظایف و توان شماٰ حکومت ایران درقبال رفتار ماموران امنیتی که باعث مرگ هدی صابر و هاله سحابی شده، تحت فشار قرار دهید. همچنین ما عاجزانه از شما درخواست می‌کنیم که به زندانیانی که در حال حاضر اعتصاب غذا کرده‌اند و با ارئه راه حلی کمک کنید تا به سرنوشت مشابهی هدی صابر و هاله سحابی دچار نشوند.

 


با احترام

رسام (راه سبز ایرانیان مالزی)

 

تغییرسرتیم حفاظت احمدی نژاد

Posted: 26 Jun 2011 05:20 AM PDT

 جرس :سردار نجفی که مسئولیت تیم حفاظت  محمود احمدی نژاد را برعهده داشت، چندی پیش استعفا داد که مورد پذیرش فرماندهی سپاه حفاظت و نیز شخص رییس جمهور قرار گرفت. 


به گزارش تابناک؛ سردار عبدالعلی نجفی که پیشتر فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) بوده است، در زمان انتخابات سال 84 فرماند سپاه استان فارس بود. 

بنابر این گزارش، وی یکی از گزینه‌های اصلی استانداری فارس در اول دولت نهم بود که به دلیل برخی مسایل، به فرماندهی سپاه انصار المهدی (عج) منصوب می‌شود. 



گفته می شود اخیرا نجفی به دلیل دقت در انجام ماموریت‌های حفاظتی از احمدی نژاد،  با اطرافیان و نزدیکان وی با مشکل برخورد کرده بود که ناچار به استعفا شده تا خللی در امر حفاظت ایجاد نشود. البته این استعفا بر اثر فشار گروه موسوم به انحرافی، مورد پذیرش احمدی نژاد نیز قرار گرفته است. 

بر این اساس، اکنون سرهنگ اسد نژاد سرپرستی تیم حفاظت احمدی نژاد را برعهده دارد. 

گفتنی است عبدالعلی نجفی که در کارنامه خود فرماندهی سپاه فارس را دارد، از سوی عبدالله شهبازی متهم به فساد مالی شده بود که با شکایت نجفی، دادگاه شهبازی را به جرم تهمت، نشر اکاذیب و افترا به 17 ماه حبس قطعی محکوم کرد.

امین زاده درسی سی یو: اعتصاب غذایم را  ادامه می دهم

Posted: 26 Jun 2011 05:20 AM PDT

جرس: در نهمین روز از اعتصاب غذا، محسن امین زاده یکی از زندانیان سیاسی اعتصاب کننده زندان اوین که به دلیل وخامت حال در بخش سی سی یو بیمارستان مدرس تهران بستری شد اعلام کرد که اعتصاب غذای خود را نمی شکند.

 

به گزارش کلمه، وی از روز گذشته به دلیل مشکل فشار خون که در اثر اعتصاب غذا هم تشدید شده از زندان به بیمارستان منتقل شد اما تنها اجازه وصل کردن سرم را می دهد ، آب و قند مصرف می کند و همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد.

وی گفته است تا زمانی که سایر زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتصاب غذا هستند وی هم در اعتصاب باقی می ماند.
 

امین زاده، معاون وزارت خارجه در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به همراه یازده نفر دیگر در بند ۳۵۰ اوین در اعتراض به جان باختن هاله سحابی و هدی صابر از زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.

خانواده محسن امین زاده در همین باره گفته اند که وی مشکل فشار خون دارد و دائماً باید دارومصرف کند و در چنین شرایطی اعتصاب غذا برای وی خطرناک است.


همسر محسن امین زاده اضافه کرده است: مسؤولیت جان همسر من با مسؤولان زندان و مسؤولان قضایی است. ایشان دو سال است که به دلیل بی عدالتی ها در زندان به سر می برند و در طول این مدت از نظر جسمانی بسیار ضعیف شده اند. ما به شدت نگران هستیم فاجعه ای که در اثر سهل انگاری مسؤولان زندان رخ داد و آقای هدی صابر عزیز را از دست دادیم دوباره اتفاق بیفتد. من از مسؤولان می خواهم هرچه سریعتر از وقوع فجایع بیشتر جلوگیری کنند.

عبدالله مومنی ابوالفضل قدیانی و بهمن احمدی امویی نیز در هفتمین روز اعتصاب غذای خود در بند ۳۵۰ با مشکلات شدید جسمی مواجه شده اند و برای دریافت کمک های پزشکی به بهداری زندان اوین منتقل شده اند.گفته می شود پیش از محسن امین زاده، مهدی کریمیان اقبال، یکی از اعضای جبهه مشارکت نیز به دلیل اوضاع نامساعد جسمی اش به بیمارستان مدرس منتقل شده بود.

 

تحلیل جدید ذوالنور ازحمایت رهبری از احمدی نژاد: انتخاب بين افسد و فاسد

Posted: 26 Jun 2011 04:55 AM PDT

 جرس: جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه با برشمردن ویژگی های گروه وابسته به دولت و انحرافات مالی آنان در مورد انتخاب احمدی نژاد در ریاست جهموری اظهار نظر کرد انتخاب بين افسد و فاسد جزء اصول دين است.


به گزارش فارس،  مجتبي ذوالنور، عصر ديروز در نشست تيرماه جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه دشمنان انقلاب اسلامي و اسلام در اهداف خود ثابت هستند و تغيير هدف نداده‌اند،‌ اظهار داشت: اگر تغييري باشد در عرصه استراتژي و تاكتيك است.

 دشمن از تغيير از برون نتيجه نگرفته است 

وی مدعی شد: دشمن از تغيير از برون نتيجه نگرفته و تغيير از درون را در دستور كار خود قرار داده است و با ژست طرفداري از مردم، كلمات جذاب و دلنشين وارد ميدان مي‌شود. 

وي ادامه داد: آنها از الفاظ و شيوه‌هايي استفاده مي‌كنند كه مردم آنها را از خود ببينند و بپذيرند، بنابراين نفاق و دورويي روش جديد دشمن است. 

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه با رشد فناوري‌هاي جديد گروه‌ها مي‌توانند قدرت پيشروي خود را افزايش دهند، تصريح كرد: در عرصه فرقه‌سازي شاهد تجديد حجتيه هستيم و اكنون امام زمان‌ها و خداهاي زيادي داريم كه در زندان‌ها هستند. 

وي بدون اشاره به نقش سپاه در تهیه و توزیع سی دی ظهور افزود: برخي سي‌دي ظهور را مي‌سازند و مي‌گويند مقام معظم رهبري سيد خراساني است در حالي كه كسي نمي‌تواند به قطع بگويد ايشان سيد خراساني است
. 
  جريان انحرافي خطرناك‌تر از همه جريانات تاريخ انقلاب است 


ذوالنور با بيان اينكه جريان انحرافي در تاريخ انقلاب اسلامي بي‌سابقه بوده و خطرناك‌تر از همه جريانات است، گفت: اين جريان حتي از جريان‌هايي مثل ملي مذهبي‌ها، حاكميت افراطيون در دوره اصلاحات، منافقين و حجتيه‌ها، خطرناك‌تر است. 

وي ادامه داد: بر اساس مبناي فكري حجتيه در دوران ظهور هر نوع حكومتي جائر است لذا براي حفظ ظاهر هم كه شده بايد از حكومت فاصله بگيرند ولي جريان انحرافي علاوه بر همه انحرافات حجتيه قدرت و ثروت را نيز در اختيار دارد. 

 خاتمي گفت كه بهترين مكتب براي حكومت ليبراليسم است 

وي با بيان اينكه مبناي فكري اصلاح طلبان ليبراليستي بود، مدعی شد که راس تابلوي اصلاح طلبان ناكارآمدي دين در جامعه بود، اظهار داشت: مردم اصلاح‌طلبان را زودتر مي‌شناختند ولي جريان انحرافي شعارها و اقداماتي پررنگ‌تر از انحرافات اصلاح طلبان را دارد و از طرفي ديگر رنگ دين به خود زده است. 
 

 در آينده حلقه وحدت جريان انحرافي و فتنه شكل مي‌گيرد 

وي با بيان اينكه متاسفانه يك گره تلخ در آينده شكل خواهد گرفت، ادعا: اين گره تلفيق و جوش جريان انحرافي با جريان فتنه است. 

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه با اشاره به اينكه شاخص‌هاي جريان فتنه با 100 نفر براي انتخابات آينده مجلس مذاكره كرده‌اند، اظهار داشت: 81 نفر از اين 100 نفر اعلام كرده‌اند كه رئيس جريان انحرافي نيز با آنها مذاكراتي داشته كه اين نشانگر يكي بودن اهداف مشترك آنها است.  

ذوالنور با بيان اينكه اين دو جريان به هم نزديك مي‌شوند، بدون ذکر هیچ دلیلی ادعا كرد: فكر مي كنم در آينده نزديك به هم خواهند رسيد و ممكن است شرايط غيرعلني خود را علني كنند. 
 

 عزل وزير اطلاعات به منظور بستن كانال شوراي نگهبان بود 

وي با اشاره به برنامه جريان انحرافي براي فرستادن 150 نماينده به مجلس آينده، گفت: عزل وزير اطلاعات به منظور بستن كانال شوراي نگهبان بود. 

این حامی دولت ادامه داد: برخي از مسئولان استاني در ديدار با بنده اظهار داشته‌اند كه ارقام ده‌ها ميلياردي براي كارهاي فرهنگي استان‌ها تخصيص يافته ولي به استان ها واريز نشده و معلوم نيست در كجا خرج شده است كه در اين زمينه سئوالاتي از مسئولان مطرح است. 

وي همچنين گفت: هزينه كردن براي مجلس آينده براي اين است تا از امكانات مجلس استفاده شود. دليل اينكه رهبري در ديدار با نمايندگان فرمودند نمايندگان از كانون‌هاي قدرت و ثروت فاصله بگيرند اين است كه ايشان اين خطر را احساس مي‌كنند. 

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه در ادامه اين جلسه با تاييد سئوال يكي از اعضا مبني بر برنامه جريان انحرافي براي تشكيل ارتش 20 ميليوني اظهار داشت: در عرصه بسيج دارند پيش‌آهنگي را تقويت مي‌كنند كه كاركردش براي انتخابات است. 


 وزن جريان انحرافي در دولت سنگين نيست 

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه درباره ميزان همراهي وزراي دولت دهم با احمدی نژاد تصريح كرد: وزن اين جريان در دولت خيلي سنگين نيست، بدنه كلي دولت با نظام و ولايت است در دوران دوركاري احمدی نژاد خيلي از وزراء به دنبال نظر رهبري بودند كه اگر آقا اذن بدهند در مسئوليت خود بمانند. 
 
ذوالنور ادعاكرد: اگر خاتمي مقابل ولي فقيه مي‌ايستاد يا كروبي و موسوي رئيس جمهور مي‌شدند و قهر 11 روزه مي‌شد همان روز اول كشور را به آشوب مي‌كشاندند ولي اين اتفاق نيفتاد و نگاه مردم به اين بود كه رهبري چه مسير‌ي را ترسيم مي‌كنند. 
 
وي در مورد عدم سفرهای استانی احمدی نژاد گفت: شعارهاي مردم جور ديگري خواهد بود و در صورت استقبال نيز مردم شعارهاي بصيرت و رها كردن مشايي را خواهند داد. 

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران درباره تفاوت سرعت برخورد نظام با دو جريان انحرافي و فتنه نيز تاكيد كرد: جريان فتنه به مرده‌هاي سياسي تبديل شده‌اند و سران فتنه اين را مي‌خواستند كه دستگير شده و تبديل به قهرمان شوند، ولي جريان انحرافي چون قدرت و ثروت را در دست دارند اگر نظام وارد نمي‌شد اختاپوس‌وار همه جا را در دست مي‌گرفت. 

 رضايي در انتخابات با اقبال اجتماعي روبه‌رو نبود 

وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اشتباه اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري نهم، اظهار داشت: به هيچ وجه اشتباه نشده، براي اينكه 4 گزينه بيشتر نداشتيم يك گزينه رضايي بود كه بارها خود را آزموده و فضاي اجتماعي به گونه‌اي نبود كه با اقبال صندوق‌ها روبه رو شوند و اگر افراد سرمايه‌گذاري مي‌كردند شانس كساني را كه در جبهه اصولگرايي نبود را تقويت مي‌كرد و دو گزينه ديگر نيز در نطق‌هاي تبليغاتي خود پايه‌هاي انقلاب را هدف قرار دادند.  

وي تصريح كرد: 80 درصد برنامه‌هاي احمدي نژاد در مسير انقلاب بوده هرچند در مسير، انحرافاتي نيز داشته است. 

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران افزود: دليل حمايت رهبري از ايشان نيز اين بود كه ايشان اين روزها را مي‌ديدند و در اوج فتنه 88 فرمودند فتنه‌هاي عميق‌تري در راه است ولي در هر حال ميزان حال فعلي افراد است و انتخاب بين افسد و فاسد جزء اصول دين است. 

 

صادق لاریجانی: در اجرای احکام شرع ترحم نداریم

Posted: 26 Jun 2011 04:36 AM PDT

 جرس:  رئيس قوه قضائيه گفت: ما در اجراي احكام شرع مقدس و قانون مجازات هيچ ترحمي نخواهيم داشت و اقدامات ما در سال جاري جدي‌تر مي‌شود.


به گزارش فارس، صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه صبح امروز در همايش سراسري قوه قضائيه با بيان اينكه قوه قضائيه، قوه‌اي مستقل است كه پشتيبان حقوق فردي و اجتماعي است درباره برخي وظايف اين قوه اظهار داشت: احقاق حقوق عامه، گسترش عدل و آزادي مشروط، تعقيب و مجازات مجرمان و اجراي حدود الهي از وظايف قوه قضائيه است
. 


آملي لاريجاني ادامه داد: سازمان بازرسي كل كشور در اين زمينه برنامه مدوني دارد و ضمن تشكر از اين سازمان و همچنين ديوان عدالت اداري از اين دو نهاد مي‌خواهم در كار خود اهتمام بيشتري داشته باشند تا مردم احساس كنند دستگاه قضايي به كار خود عمل مي‌كند و دستگاه‌هاي اجرايي هم بدانند تخلف آنها در ديد دستگاه قضايي است تا احدي به خود جرأت ندهد حقوق مردم را پايمال كند و از مسير قانون خارج شود. 

آملي لاريجاني در خصوص برخورد با مجرمان جرايم خاص گفت: از جمله اقدامات سال گذشته مبارزه با مجرمان جرايم خاص مانند قاچاقچيان مواد مخدر، سارقان مسلح، متجاوزان به نواميس و اراذل و اوباش است و بايد بدانند كه اخطار مسئولان عالي قضايي صرفا تهديدات توخالي نبوده است. 

آملي لاريجاني با بيان اينكه بار ديگر به اشرار اخطار مي‌دهيم مسير خود را تغيير دهند، گفت: ما در اجراي احكام شرع مقدس و قانون مجازات هيچ ترحمي نخواهيم داشت و اقدامات ما در سال جاري جدي‌تر مي‌شود. 

رئيس قوه قضاييه خاطر نشان كرد: ضابطين قضايي بايد با همكاري نيروهاي امنيتي زندگي را براي اشرار سخت كنند زيرا شايسته نيست زندگي و آسايش مردم خوب ما به خاطر اين مسائل سلب شود. 

رئيس دستگاه قضايي در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمينه مفاسد اقتصادي بدون اشاره به چشم پوشی این قوه به پرونده مسئولان، گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادي از اولويت‌هاي سال قبل بود كه محاكمه‌ عده‌اي هنوز ادامه دارد. برخورد بايد به دور از تبعيض و عادلانه باشد و ما مصمم هستيم اين راه ادامه‌دار باشد. ضعيف‌كشي در شأن قوه قضاييه نيست و هيچ خللي در اين اراده به وجود نيامده است. 

در حالی که رسانه های وابسته به حکومت از طریق منابع موثق خود در قوه قضاییه پیش از احراز هر اتهامی اقدام به انتشار نام افراد می کنند، وي ادامه داد: رسانه‌هاي دولتي، غير دولتي و كساني كه راه به تريبون آزاد دارند بايد اكيدا از متهم‌كردن افراد با نام و نشان آشكار خودداري كنند. حفظ آبروي مسلمان از اوجب واجبات است و قوه قضائيه موظف است متهمان را به دادگاه احضار كند ولي اين بدان معنا نيست كه متهم تبرئه نشود. 

رئيس دستگاه قضا با بيان ينكه رسانه‌اي كردن قبل از قطعيت، جرم است و طبق قانون دادگاه‌ها بايد به اين موضوع رسيدگي كنند، گفت: برادري از مجلس نامه‌اي به من نوشت كه عملكرد قوه قضائيه در خصوص نمايندگان مجلس خلاف قانون اساسي است من به اين برادر بزرگوار عرض مي‌كنم كجاي قانون اساسي گفته كه نمايندگان مجلس مي‌توانند دروغ بگويند، نسبت ناروا بزنند و آبروي شخصي را هم ببرند و در عوض از تعقيب قضايي هم مصون بمانند. 

آملي لاريجاني بدون اشاره به صدها پرونده زندانیان سیاسی و عقیدتی که بدون هیچ جرمی در زندان هستند، به گسترش فرهنگ گذشت پرداخت و گفت:  نبايد با هر برخورد كوچكي افراد در محاكم حاضر شوند اما در هر صورت قوه قضائيه موظف است به شكايات رسيدگي كند و نمي‌تواند از اين كار سر باز زند. 


 

گزارش تصویری - تجمع در حمایت از اعتصاب غذا زندانیان، در شهرهای مختلف

Posted: 26 Jun 2011 03:24 AM PDT

تورنتو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وین

 

 

 

 

 

 

 

 

رم

 

 

 

 

 

 

 

 

لندن

 

 

 

 

 

گزراش - سپری شدن یک هفته از اعتصاب غذای زندانیان

Posted: 26 Jun 2011 02:47 AM PDT

احراز تخلف دولت در تشکیل وزارت ورزش

Posted: 26 Jun 2011 02:14 AM PDT

احتمال انفصال یک تا پنج سال از خدمت برای احمدی نژاد

جرس: ظهر امروز گزارش کمیسیون اصل نود از تخلف دولت در تشکیل وزارت ورزش در صحن علنی مجلس قرائت شد. این دومین گزارش تخلف دولت در جلسه امروز بود.

 

به گزارش خبرآنلاین، نخستین گزارش از تخلف دولت در جلسه امروز، گزارش مشترکی از سوی کمیسیون صنایع و کمیسیون نظارت بر اصل 44 بود که طی آن مشخص شد دولت بودجه ای را خارج از چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها برای اجرای این قانون در تامین یارانه بخش صنعت هزینه کرده است.

این گزارش را حسین اسلامی سخنگوی این کمیسیون قرائت کرد و از دو نامه محمد ابراهیم نکونام رئیس کمیسیون اصل نود به هیات رئیسه خبر داد و گفت: حتی معاون نظارت رئیس مجلس هم در دونامه به رئیس جمهور و معاون نظارت و راهبردی وی این مساله را به دولت متذکر شده بود.

به گفته وی با توجه به مصوبه مجلس در ادغام سازمانهای تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان ادامه فعالیت این دو سازمان و هزینه بودجه در آن غیر قانونی بوده اما دولت به مکاتبات مجلس پاسخی نداد.

اسلامی با اشاره به زمان بندی تعیین شده برای تشکیل وزارت ورزش از تخلف دولت در ادغام دو سازمان مذکور سخن گفت و افزود: این قانون 30 دی ماه سال گذشته به دولت ابلاغ شده است اما تا کنون محقق نشده است. بر اساس قانون مجازات اسلامی، این اقدام دولت جرم است. هزینه بودجه در این دو سازمان و عمل مسئولان به هزینه این بودجه نیز بر خلاف قانون محاسبات کشور است که تصرف در اموال عمومی و دولتی است.

عدم معرفی وزیر ورزش و جوانان هم تخلف دیگردولت بود که سخنگوی کمیسیون اصل نود در تشریح آن گفت: رئیس جمهور باید سرپرستی را برای این وزارتخانه معرفی میکرد که نکرده است. این درحالی است که تا تاریخ 30 فروردین ماه رئیس جمهور باید وزیر معرفی میکرده و در فاصله 30 دی سال گذشته تا 30 فروردین امسال، سرپرست منصوب میکرده است. اما علی رغم توصیه مقامات عالی رتبه نظام، باز هم چنین نکرده است که این سوء استفاده از مقام و جرم است.

وی با اشاره به معرفی وزیر ورزش در خارج از موعد مقرر، اظهارات رئیس جمهور در این نامه را برخلاف توصیه های رهبری مبنی بر پرهیز از ایجاد تنش در جامعه دانست و گفت: کمیسیون اصل نود ابهامات رئیس جمهور در این قانون را نیز غیرقانونی میداند که نشان می دهد مشاورین و معاونین حقوقی رئیس جمهور از درک قانون مصوب مجلس، عاجز بوده اند و این بسیار دور از ذهن بود که با آن سوابق حقوقی نتوانستند این قانون را درک کنند.

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه هیات رئیسه برای این گزارش رای گیری نکرد اما نمایندگان مجلس تاکید داشتند که این گزارش باید به قوه قضاییه ارسال شده و به تخلف دولت در مراجع قضایی رسیدگی شود.

گفتنی است در پایان این گزارش نادرقاضیپور نماینده ارومیه در تذکری گفت که قانون مجازات اسلامی برای چنین تخلفی، انفصال یک تا پنج سال از خدمت را تعیین کرده است که باید مشخص شود شامل حال احمدی نژاد میشود یا رئیس سازمان تربیت بدنی؟ اگر شامل حال احمدی نژاد میشود که باید انتخابات زودرس ریاست جمهوری برگزار شود.