جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


ناگفته های مسایل بعد از انتخابات  ٨٨  از زبان عضو کمیسیون امنیت ملی

Posted: 18 Jun 2011 07:00 AM PDT

جــرس: رئیس کمیته امنیت داخلی کمسیون امنیت ملی وسیاست خارجی و عضو کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی، که به منظور رسیدگی به موضوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨، همان زمان به دیدار میرحسین موسوی و مهدی کروبی و برخی چهره های تاثیرگذار رفته بود، مدعی شد "در جلسه ای که با موسوی داشتیم و تازه اوایل درگیری ها واغتشاشات بود، به وی گفتیم بالاخره انتخاباتی برگزار شده و فاصله دو رقیب هم زیاد است از طرفی هم کسانی که در جریان اجرایی انتخابات هستند اعم از چپ و راست اذعان دارند که بافت اجرایی انتخابات اجازه تقلب را آن هم با این فاصله زیاد هرگز نمی دهد. توضیحات زیادی دادیم که بالاخره خدماتی که دولت در عرصه های مختلف انجام داده است اثرگذاری خودش را نشان داده و احمدی نژاد رای بیشتری آورده و دلایلی را که شما مطرح می کنید دلایل قابل قبولی نیست ... اما موسوی اصلا نپذیرفت."


این سردار سپاه و نماینده فعلی مجلس، همچنین بدون اشاره به نقش و عملکرد نهادها و مقامات فراقانونیِ کشور، که زمینه های تقلب و دستکاری در انتخابات را خودشان فراهم ساخته بودند، مدعی شد "حتی درخصوص دلایل مطرح شده از طرف این جریان، رهبری از حوزه اختیاراتش استفاده کرد و اجازه داد که ده درصد صندوق ها به صورت رندوم باز شود و مجدد شمرده شود و بازهم با این حال هیچ اتفاقی نیافتاد. همه این ها نشان می دهد که به فرمایش رهبری این جریان حداقل بیست سال برای این روز کار کرده بودند ، سازماندهی و جریان سازی کرده بودند؛ تمام ظرفیت های بین المللی را پای کار آورده بودند که این اتفاق بزرگ ملت مارا به کام همه تلخ کنند."


به گزارش مهر، پرویز سروری با بیان اینکه "انتخابات  تمام ویژگی های یک انتخابات موفق یعنی مشارکت حداکثری، شفافیت حداکثری و رقابت حداکثری را در خود داشت"، بدون اشاره به دخالت نهادها و مقامات فراقانونی و نظامیون در انتخابات و همچنین بی توجهی حکومت به مستندات تخلفات و تقلبات گفت: "هریک از کاندیداها ١٧ساعت برنامه زنده در رسانه ملی داشتند و با مردم صحبت کردند. در روستاها ، شهرها و مراکز مختلف در بین مردم حضور پیدا کردند. اردوکشی های خیابانی در ایام تبلیغات راه انداختند که این چنین اقدامی در شرایط کنونی در دنیا کم نظیراست، اما شاهد بودیم که چگونه نظام سلطه در چهره کسانی که به ظاهر مدعی نظام هستند رخ نمایاند و تحت این عنوان چارچوب های قانونی نظام را زیر پا گذارد؛ افرادی که با استفاده از قانون این کشور کاندید شدند، توسط شورای نگهبان با همین قانون تایید شدند و ساعت ها به طور مستقیم با مردم صحبت کردند وقتی نتیجه انتخابات را بر خلاف نظر خودشان دیدند همه راهکارهای قانونی ر ازیر پا گذاشته و به راهکارهای غیر قانونی روی آوردند که درنتیجه بار دیگر شاهد جان گرفتن نظام سلطه شدیم."


این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با این خبرگزاری، به زعم خود از ناگفته‌های "دیدار کمیته ویژه در دیدار با رهبران جنبش سبز"، "بیانیه‌ای که هاشمی رفسنجانی قولش را داد و هرگز منتشر نشد" و "گفتگوی محمد خاتمی با میرحسین موسوی" سخن گفت و همزمان مدعی "تشکیل شرکت سهامی ضدانقلاب" شد.


وی با حمایت از نماز جمعه ٢٩ خرداد ٨٨ رهبر جمهوری اسلامی و و تاکید رهبری بر عدم وجود هرگونه تقلب در انتخابات مدعی شد "با برگزاری پرشکوه ترین انتخابات در کشور ودر زمانی که استکبار، جمهوری اسلامی را متهم به نبود مردم سالاری، دموکراسی وحقوق بشر می کند در چنین شرایطی که نظام سلطه در مقابل ایران ضربه فنی شده است، عوامل داخلی دشمن، به راه افتادند و کام شیرین ملت را تلخ کردند و سعی نمودند با اقداماتی کاملا فرمایشی این رقابت پرشور ونتیجه مهم را از بین ببرند... رهبری هم به این خاطر مظلومانه با امام زمان صحبت می کنند. کسانی که تا دیروز در جبهه انقلاب بودند امروز در جبهه مقابل انقلاب می ایستند و رسما نمایندگی نظام سلطه را بر عهده دارند ، و با اینکه می بینند تمام نظام سلطه، سلطنت طلب ها ، بهایی ها و شبکه های ماهواره ای در حقیقت شرکت سهامی ضد انقلاب تشکیل می دهند، آن هم در شکلی که تا به حال سابقه نداشته است که جبهه داخلی و خارجی ضد جمهوری اسلامی بدون هیچ پرده ای در کنار هم و در مقابل این ملت قرار بگیرند. این برای رهبری درد آور است."


خاتمی گفت که موسوی لجبازی می کند
عضو کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی جهت رسیدگی به موضوع تقلب در انتخابات، در ادامه، پیرامون فراخوان تظاهرات و تجمعات سبزها، با وجود تاکیدات رهبری، مدعی شد "از طرف کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی عده ای وظیفه پیدا کردیم تا باکاندیداها، مراجع عظام و شخصت های اثرگذاردیدار داشته باشیم، دو روز بعد از نماز جمعه جلسه ای را با خاتمی داشتیم ، هیچ موقع فراموش نمی کنم خاتمی در آن جلسه گفت: «من دوروز قبل از نمازجمعه رهبری با موسوی و کروبی تلفنی تماس گرفتم وگفتم، من هشت سال با این مرد (رهبری) بودم وکار کردم ، روحیات ایشان را خوب می شناسم و به شما می گویم که نامه ای با امضاء دو نفراتان بنویسید و در آن نامه بیاورید که در حق ما ظلم شده، وی حتما پیگیری می‌کند. ولی اگر بخواهید بر این مواضع خود بمانید حتما رهبری نیز مقابل شما می ایستد و آن موقع دیگر درها به روی شما بسته خواهد شد.» البته بنده به صحت حرف های خاتمی کاری ندارم و فقط خبری را نقل می کنم که از خود ایشان شنیده ام. خاتمی می گفت بیش از یک ساعت با موسوی صحبت کردم ولی در آخر ایشان حرف بنده را نپذیرفت و به تعبیر ایشان لجبازی کرد."


در ماجرای بوش و الگور نیز اینطور نشد
وی بدون اشاره به اینکه هیچ یک از مستندات ستادهای موسوی و کروبی مورد بررسی قرار نگرفت و از همان شامگاه انتخابات، بگیر و ببند و سرکوب و کشتار معترضین و منتقدین توسط حکومت آغاز شد، ادعا کرد "بالاخره هر نظامی یک فصل الخطابی دارد، در رقابت جرج بوش ورقیبش دیدیم که با فاصله کمی از هم بوش پیروزانتخابات شد. شکایت شد و اسنادی هم مبنی برپیروزی الگور وجود داشت که سرانجام در دادگاه قانون اساسی آمریکا مشخص شد بوش پیروز انتخابات است و با این رای دیگر موضوع تمام شد. با اینکه طرف مقابل مدارک مستندی برای تقلب در انتخابات داشت اما گفتند چون قانون تعیین کرده قبول می کنیم. چرا در کشور ما این افراد اولین فصل الخطاب یعنی شورای نگهبان را کنار گذاشته واز آن عبور کردند تا اینکه رسیدند به فصل الخطاب اصلی نظام یعنی رهبری. وی درقبل از نماز جمعه مطالبی را عنوان کرد اما متاسفانه تبعیت نشد..."


ناطق گفته بود بوی خون می آید
پرویز سروری ادعا کرد "در جلسه ای که این کمیته با آقای ناطق نوری داشت ایشان گفت: « من ساعت هشت صبح روز ٢٣ خرداد با موسوی تماس گرفتم و گفتم : آقای موسوی می دانید که من به شما رای دادم. من وزیر کشور شما و همچنین رئیس امنیت کشور بوده ام، به عنوان یک فرد خبره در مسائل امنیتی کشور به شما می گویم که اظهارات و واکنش های شما از دیشب تا به امروز بوی خون می دهد و اینکه شما می خواهید جریانها وطرفدارانتان را به خیابانها بیاورید فردا هم طرفداران رقیبتان به خیابانها می آیند و با برخورد این دو گروه نیروی انتظامی هم مجبوراست عکس عمل نشان داده و شاید مردم آسیب هایی ببینند. این کار را نکنید چراکه نظام هم نمی تواند مطالبات شما را از کف خیابان بپذیرد. چون از فردا هر انتخاباتی این حرکت ها را به دنبال خواهد داشت» آقای ناطق می گفت من مدتها سر این موضوع با موسوی صحبت کردم ودر نهایت ایشان نپذیرفت..."


بافت اجرایی انتخابات اجازه تقلب را آن هم با این فاصله زیاد هرگز نمی دهد
این نماینده حامی دولت، بدون اشاره به دخالت ها و وعده های آشکار مقامات ارشد و فراقانونی نظام جهت بردِ یک نامزد خاص و همچنین تمهیدات نظامیان و هیئت های بازرسی و مجریان انتخاباتی در جریان انتخابات ٨٨ و اعترافاتی که برخی از همان مداخله گران در تریبون های مختلف داشته اند، ادعا کرد:
"در جلسه ای که با موسوی داشتیم تازه اوایل درگیری ها واغتشاشات بود. با ایشان طرح موضوع کردیم و گفتیم بالاخره انتخاباتی برگزار شده و فاصله دو رقیب هم زیاد است از طرفی هم کسانی که در جریان اجرایی انتخابات هستند اعم از چپ و راست اذعان دارند که بافت اجرایی انتخابات اجازه تقلب را آن هم با این فاصله زیاد هرگز نمی دهد. توضیحات زیادی دادیم که بالاخره خدماتی که دولت در عرصه های مختلف انجام داده است اثرگذاری خودش را نشان داده و احمدی نژاد رای بیشتری آورده است. از طرفی دلایلی را که شما مطرح می کنید دلایل قابل قبولی نیست که حالا شما چون داماد فلان استان و یا پسر فلان استان هستید به همین خاطر باید به شما رای دهند منطقی نیست.
در آن جلسه به موسوی گفتیم ما چند نماینده به شما قول می دهیم اگر دلایل شما مستند و قابل اعتماد باشد ما به عنوان مدافعین شما تمام ظریفت خودمان را می گذاریم تا حق اعاده شود چرا که در نظام جمهوری اسلامی اگر رئیس جمهور مبتنی بر رای مردم نبوده و خدای ناکرده مبتنی برتقلب و رای سازی باشد یک فاجعه است واساسا با هیچ یک از مختصات نظام سازگاری ندارد. مهم این است که شما این دلایل را اثبات کنید. شما که هشت سال نخست وزیر این کشور بودید و چارچوب های این نظام را پذیرفتید و می دانید که نمی شود یک سری مطالبات را غیر قانونی پیگیری کرد.
پایان صحبت های موسوی هم در آن جلسه این بود« اگر تمام مردم ایران قانع شوند که تقلب نشده است من میر حسین موسوی می گویم تقلب شده است » و ما در آنجا متوجه شدیم که ایشان هیچ نرمشی برای بازگشت به عرصه قانونی کشور از خود نشان نمی دهد و کاملا به دنبال این است که با توهمی که در این فراز وفرودهای سیاسی اتفاق افتاده بود احساس می کرد نظام مجبور به امتیاز دادن به اوست و مجبور است که شرایط او را بپذیرد."


  دلایل بی پایه واساس
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، مجددا بدون اشاره به مستندات چند صد صفحه ای ستادهای موسوی و کروبی پیرامون جوانب مختلفِ تقلباتِ صورت گرفته، مدعی شد "موسوی 20 خرداد یعنی دوروز مانده به برگزاری انتخابات مصاحبه ای می کند با یک روزنامه پر تیراژ غربی ودر آنجا خبرنگار به موسوی می گوید « من از الان به شما می گویم پرزیدنت موسوی شما از الان رئیس جمهور ایران هستید ، سئوال من از شما این است ، روز شنبه 23 خرداد شما برای محدودکردن حوزه اختیارات رهبری چه کار خواهید کرد؟» موسوی در جواب می گوید: « من که نمی توانم کاری بکنم اما این جمعیتی که به طرفداری من به خیابانها آمده اند به طور طبیعی حوزه اختیارات رهبری را محدود می کنند.»
این حرف موسوی یعنی چه ؟ این مردمی که درکف خیابانها به زعم شما شعار در مورد تقلب درانتخابات می دهند چه کاری به حوزه اختیارات رهبری دارند. درضمن حوزه اختیارات رهبری را قانون اساسی تنظیم کرده است. چه اتفاقی قراراست بیافتد که حوزه اختیارات رهبری محدودشود ، یا باید قانون اساسی تغییر کند و یا نظام سقوط کند راه دیگری وجود ندارد. اینکه شما می گویید بعداز انتخاتبات مردم حوزه وظایف رهبری را محدود می کنند نشان از ان دارد که قصد دارید بعد از انتخابات هم مردم را در کف خیابان نگه دارید و با تغییر مطالبات درچارچوب های مدنی به درگیری های خشونت آمیز قصد براندازی نظام را دارید.

با کروبی هم که جلسه داشتیم همین دلایل بی پایه واساس را مطرح می کرد و گفت من دردوره قبل این قدر رای آوردم ولی این دوره کمتر شده است ویا اگر ستادهای من به من رای می دادند بیشتر از این مقدار می شد..."


صندوق های دوجدارۀ وارداتی از روسیه و...
سروری پیرامون یکی از موارد مورد ذکر ستاد کروبی پیرامون واردات صندوق های رای دوجداره از روسیه توسط دولت در پیش از انتخابات و دخالت رهبری در بازشماری تعدادی از صندوق ها گفت "...اینکه بنشینید فکر کنید وبرای خودتان داستان سرایی کنید که نمی شود. این ملت بعداز 30 سال پختگی سیاسی پیدا کرده است. 30 سال است با این نظام انتخابات برگزار کرده است و به همین سادگی نمی تواند هر داستانی را از شما بپذیرد. شما که نمایندگانتان در سر صندوق ها حاضربودند. نمایندگان کاندیداهای دیگر بودند عوامل اجرایی ونظارتی بودند و در تمام این حوزه گسترده کشور کسی نتوانسته موردی در بیاورد. به نظر من دلایل اینها بیشتر یک طنز سیاسی بود. حتی درخصوص دلایل مطرح شده از طرف این جریان، رهبری از حوزه اختیاراتش استفاده کرد و برای همکاری مضاعف اجازه دادند که ده درصد صندوق ها به صورت رندوم باز شود و مجدد شمرده شود و بازهم با این حال هیچ اتفاقی نیافتاد. همه این ها نشان می دهد که به فرمایش رهبری این جریان حداقل بیست سال برای این روز کار کرده بودند ، سازماندهی و جریان سازی کرده بودند؛ تمام ظرفیت های بین المللی را پای کار آورده بودند که این اتفاق بزرگ ملت مارا به کام همه تلخ کنند."

موضع گیری های دوپهلو به امواج فتنه دامن زد و عمق بخشید
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین به برخی مقامات و شخصیت ها از جمله هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و ..اشاره کرد و گفت "... کسانی که تا دیروز در جبهه انقلاب بودند حالا می روند در جبهه مقابل واین باعث می شود قدرت تصمیم گیری از برخی سلب شود وشفافیت در موضوع ازبین برود وحتی برخی از بزرگان ترمز کرده نمی توانند حرکت کنند، عده ای عقب گرد کرده وبرخی نیز فرمان را به سمت نیروهای خودی می گیرند. وقتی بعضی از چهره های ممتاز انقلاب در طرف فتنه قرار می گیرند باعث می شود فضا و جبهه سیاسی بهم بریزد. رهبری دائما تاکید می کرد که مواضع دوپهلو نگیرید، جزء ساکتین نباشید و در عرصه حضور فعال داشته باشید. به نظر بنده موضع گیری های دوپهلو به امواج فتنه دامن زد، عمق بخشید و جریان فتنه و نظام سلطه را امیدوار کرد تا بتواند اهدافش را پیش ببرد به همین خاطر فکر می‌کنم کسانی بیشترین نقش را در دامن زدن به فتنه ایفا کردند که سکوت کرده و یا مواضع دوپهلو گرفتند، زیرا با این کار در حالی که در جبهه ما ایستاده بودند چراغ سبز برای دشمن نشان می‌دادند. اینها باعث شدند که برخی از نیروهای جبهه انقلاب به تردید بیفتند."


اما هاشمی گفت چون فائزه را گرفتند بیانیه منتشر نکردم
پرویز سروری پیرامون ماجرای بیانیه ای که به زعم وی قرار بود هاشمی رفسنجانی همان زمان صادر کند، اما منصرف شد، به جلسه ای که با وی برگزار گردید اشاره کرد و گفت:
... در جلسه ای که کمیته ویژه مجلس با ایشان داشت امیدواربودیم که هاشمی با مواضع شفافی که اتخاذ می کنند نقش موثری را در فروکش کردن فتنه ایفا کنند، علت جلسه ما هم همین بود تا از ایشان بخواهیم نقش تاریخی خودشان را در این مقطع حساس ایفا کنند. هاشمی به نکات عاطفی و احساسی که در روابط ایشان و رهبرانقلاب است اشاره کرد و فرمودند ما دو هفته یک بار با رهبری دیدار داریم و اگر به هر دلیلی این دیدار به تاخیر بیافتد من احساس بی تابی می کنم و این در حالی بود که وقتی روز چهارشنبه بعد از خطبه های رهبری خدمت ایشان رفته بودیم ،این سئوال پیش آمد که ایشان با این همه احساسات پر رنگ وعواطف زیادی که نسبت به رهبر مطرح می کند چرا از روز جمعه تا روز چهار شنبه هیچ اقدامی را در رابطه با نماز جمعه رهبری انجام نداد و اطلاعیه یا بیانیه ای صادرنکردند. در حالی که همه انتظار داشتند هاشمی جزء اولین نفراتی باشد که این کار را انجام دهد.
یکی از شخصیت های بزرگ و مسئول آن زمان، همان روز جمعه خدمت هاشمی می رسد و به وی می گوید که رهبری امروز بیشترین مطلب را درمورد شما گفت و توقع این است که اولین کسی باشید که بیانیه داده وتشکرکنید که هاشمی گفت: «ما بیانیه را روز شنبه می دهیم.» اتفاقا در روز شنبه (سی خرداد) نیز هاشمی در جواب کسانی که از علت عدم صدور بیانیه از ایشان پرسیده بودند گفته بود: «چون فائزه را گرفتند بیانیه منتشر نکردم.» این بیانیه در روزهای دوشنبه و سه شنبه و حتی چهارشنبه هم منتشر نشد. تا اینکه در روز شنبه بعد در جلسه مجمع تشخیص، بروجردی از ایشان درباره بیانیه می پرسد که دوباره جواب می دهد منتشر خواهد شد و تا به امروز هیچ وقت این بیانیه منتشر نشد."


سروری می افزاید "در جلسه ای که با هاشمی داشتیم نکته ای را گفت که این سئوال را در ذهنم به وجود آورد. مطلب ایشان این بود که «من و رهبری در برخی موضوعات اختلاف نظر داریم که بعضا به نتیجه هم نمی رسیم و در نهایت جمع بندی این می شود که من نظر رهبری را به عنوان ولی فقیه بپذیرم البته با حفظ نظر خودم.»
حالا با این فرمایشات هاشمی، این سئوال برای من پیش می آید که در نماز جمعه، رهبری مطالب را به عنوان فصل الخطاب مطرح کردند؛ با فرض اینکه هاشمی نظر دیگری غیر از نظر رهبری داشت. با این منطقی که خودش گفت، پس چرا درمورد مواضع صریح رهبری در خصوص فتنه و اغتشاشات آشوبگران و مسائل مختلف نظر ایشان را ملاک عمل قرار نداد. اگر وی نظرات رهبری را ملاک عمل قرار می داد، فتنه و غبار در فضای سیاسی کشور فروکش می کرد ..."


پرونده کهریزک، یک پرونده درخشان در کشور است
این عضو کمیته پیگیری ماجرای کهریزک در مجلس، همچنین بدون اشاره به عدم رسیدگی به اتهامات و جرائم مسلم آمران و عاملان اصلیِ فجایع رخ داده در آن بازداشتگاه، مدعی شد "پرونده کهریزک به عنوان یک پرونده درخشان در کشور است . در زمانی که نیروی انتظامی در خیابانها با اغتشاشگران درگیر بود، رهبری دستور اکید رسیدگی به این پرونده را داد و به طورجدی موضوع مورد پیگیری دبیرخانه شورای امنیت ملی ومجلس قرارگرفت .در همان زمان هم برای تمام مسئولین مربوط به کهریزک پرونده درست شده و به دادگاه فراخوانده شدند.
البته قبول داریم این پرونده هنوز تکمیل نشده است و یک مرحله دیگر مانده برای اینکه این پرونده کامل و به نتیجه برسد .در جلساتی که با ریاست قوه قضائیه داشتیم ایشان قول داد و به این نکته اشاره کرد که در این مسئله هیچ مسامحه ای انجام نخواهد گرفت وبا قدرت و قاطعیت پیگیری خواهد شد ما هم با توجه به اعتمادی که به دستگاه قضا داریم مطالبات خودمان را همچنان پیگیری می کنیم . البته بعضی مقاومت ها در مسیر پیگیری و به نتیجه رسیدن این پرونده انجام می شود ."


کمیته صیانت از آرای مستضعفان؛ به رای مردم تمکین کنید

Posted: 18 Jun 2011 07:21 AM PDT

هراس زود هنگام اصولگرایان از نتایج انتخابات مجلس

جرس: در حالی که هنوز پرونده تقلبات و تخلفات انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری باز است؛ جنبش مردمی حراست از آرای مستضعفان با اعلام موجودیت خواستار "صیانت از آرای مردم" شد. 


این جنبش روز شنبه (۲۸ خرداد) در بیانیه خود که در فضای مجازی منتشر شد اعلام کرده که «ما نگران رأی و نظر مستضعفین و مردمی هستیم که پای صندوق‌های رأی آمده و هیچ تریبونی برای دفاع از خویش ندارند.»

صادرکنندگان این بیانیه با اعلام نگرانی از قانون شکنی اعلام کرده‌اند: «ما احساس خطر می‌کنیم که با ایستادن مقابل قانون و ارائه‌ بدعت‌های غیرقانونی، حق محرومان در هیاهوهای سیاسی گم شود و عده‌ای به سهم خواهی از نظام اسلامی دست بزنند.»

به گزارش سایت دیگربان، این گروه در بیانیه خود شش خواسته مطرح کرده که مهمترین آنها «تمکین» فعالین سیاسی به «رای ملت»٬ «حراست از رأی مستضعفین و عدم پذیرش بدعت‌های غیرقانونی» از سوی شورای نگهبان است.

در این بیانیه همچنین از همه نهاد‌های مسئول خواسته شده که در مقابل «غوغاسالاران و قانون گریزان و کسانی که حاضر نیستند به رأی مردم، قواعد بازی و قانون احترام بگذارند» عقب‌نشینی نکنند.

در پایان این بیانیه آمده است: «جنبش حراست از آرای مستضعفین، مطالبات به حق مستضعفین را پی خواهد گرفت و نخواهد گذاشت رأی آن‌ها فدای پروپاگاند طاغوت‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اتحاد نامشروع مافیای قدرت و ثروت و اطلاع‌رسانی شود.»


این در حالی است که فرزند حداد عادل نیز از برگزار کنندگان انتخابات خواسته است که کاری نکنند که نظام متهم به تقلب شود. وی پیشنهاد کرده است: دستگاه‎های اجرایی و نظارتی و امنیتی، درگیر و دار انتخابات بعد از این وظیفه دارند محیط انتخابات را هوشمندانه‎تر مدیریت كنند تا میكروب‎های سیاسی، در آن فضا مجال رشد به‎دست نیاورند. رشد میكروب‎های سیاسی گاهی عامدانه و به قصد توطئه است و گاهی نیز انگیزه‎ها و علت‎ها و مباحث محیطی و اطرافیان... باعث گسترش فعالیت این میكروب‎ها می‎شود. به هر حال استفاده از تجربه انتخابات ۸۸ و برنامه‎ریزی‎های دقیق‎تر به كم‎اثر شدن عوامل محیطی و شیوع ادعای تقلب انتخابات مدد می‎رساند.


گفتنی است اصولگرایان و حامیان احمدی نژاد که حاضر نشدند به رای مردم در انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری تمکین کنند و شتاب زده نتایج انتخابات را اعلام کردند، از ماهها قبل نسبت به صحت برگزاری انتخابات مجلس ابراز نگرانی کرده و تاکنون هشدارهای جدی به برگزار کنندگان انتخابات داده اند.

گرامیداشت هدی صابر، هاله سحابی و ندا آقا سلطان در تورنتو

Posted: 18 Jun 2011 05:29 AM PDT

جــرس: مراسم گرامیداشت هدی صابر، هاله سحابی و همچنین سالگرد شهادت ندا آقا سلطان، تحت عنوان «از ندا تا هدی؛ آزادی رایگان نیست»، در خیابان های شهر تورنتو کانادا برگزار شد.


بنا به گزارش های رسیده به جرس، روز جمعه هفدهم ژوئن (بیست و هفتم خرداد)، به دعوت مرکز بین المللی حقوق بشر، جمعی از فعالین حقوق بشر و ایرانیان مقیم شهر تورنتو، از ایستگاه مترو بلور به سمت میدان دان داس، دست به تظاهرات و پیاده روی زدند و در یکی از تقاطع ها، پوسترها و نمادهای جنبش را در دست گرفتند و با توزیع بروشور و اعلامیه هایی به زبان انگلیسی، موارد نقض حقوق بشر در ایرانرا به اطلاع و آگاهی شهروندان کانادایی رساندند.


بر اساس این گزارش، در اعلامیه های توزیع شده، پیرامون نحوه جان باختن هدی صابر و هاله سحابی، دو فعال ملی مذهبی توضیحاتی ارائه و همچنین به تنوع زندانیان سیاسی از اقشار مختلف از جمله: دانشجویان، معلمان، اساتید دانشگاه، کارگران، وکلا، روزنامه نگاران، پزشکان،فعالین حقوق بشر و اقلیت های دینی و قومی اشاره شده بود.


در این بروشورها همچنین از شهروندان کانادایی خواسته شده بود که به حمایت از مردم ایران بپردازند و با فشار بر دولتمردان خود خواستار توجه بیشتر دولت کانادا به مسأله نقض حقوق بشر در ایران شوند.


گفتنی است تصاویر هدی صابر، نسرین ستوده، جعفر پناهی، هاله سحابی، دانشجویان دختر و زنان زندانی، ندا آقا سلطان، امیر جوادی فر و شهدای پس از انتخابات و ... نیز، که در دستان شرکت کنندگان بود، سبب ابراز احساسات شهروندان کانادایی شده بود.


از نکات جالب توجه در این مراسم زنجیرهای نمادینی بود که شرکت کنندگان در تمام طول مدت مراسم در دستان خود داشتند؛ تا بدین وسیله از زندانیان سیاسی یاد کنند.


همچنین در این مراسم نمایش خیابانی کوتاهی توسط شرکت کنندگان اجرا شد که در آن شرکت کنندگان فریاد آزادی برای ایران سر می دادند و سپس با نشان دادن علامت سکوت خواستار شنیدن صدای ایرانیان داخل از کشور می شدند، که این نمایش توجه توریست های خارجی و شهروندان کانادایی را به خود جلب کرد تا آنجا که برخی از آنها اقدام به فیلمبرداری و گرفتن عکس نمودند و با قرار دادن دستان خود در زنجیر به جمع شرکت کنندگان پیوستند. این برنامه که از ساعت چهار تا هفت عصر ادامه داشت در مقابل دانشگاه رایرسون خاتمه یافت.


لازم به یادآوری است به مناسبت دومین سالگرد حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ نیز، مراسمی با عنوان " تاریخ دموکراسی در ایران" به کوشش مرکز بین‌المللی حقوق بشر و جبهه‌ متحد دانشجویی در کانادا در دانشگاه تورنتو در روز شنبه یازده ژوئن ( بیست و یکم خرداد ماه) برگزار شد، که دکتر خشایار هوشیار، استاد دانشگاه یورک و حسن زارع زاده اردشیر، فعال حقوق بشر و فعال سابق دانشجویی در ایران، به سخنرانی پرداختند.


جامعه جهانی از وبلاگرها و روزنامه نگاران پناهجو حمایت کند

Posted: 18 Jun 2011 05:09 AM PDT

سازمان گزارشگران بدون مرز

جــرس: در آستانۀ بیست ژوئن و «روز جهانی پناهجویان و آوارگان»، و درحالیکه هزاران روزنامه نگار و بلاگر و گزارشگر، در سطح جهان آواره و مجبور به ترک میهن و زندگی در تبعید شده اند، سازمان گزارشگران بدون مرز طی گزارشی به مرور وضعیت این افراد پرداخته و خواستار حمایت قانونی اروپا و آمریکا از این پناهجویان شده است.


به گزارش تارنمای این سازمان بین المللی و غیردولتی، گزارشگران بدون مرز در گزارشی ۱۸ صفحه‌ای به مناسبت روز جهانی «پناهجویان و آوارگان»، آماری از شرایط روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان تبعیدی ارائه داده که در پی خطرات امنیتی و تهدیدهای شغلی، از کشور خود گریخته‌اند.


در بیانیۀ این سازمان آمده است:
"مخاطرات جانی موجب شده که در سال گذشته ۱۳۰ خبرنگار و بلاگر وطن خود را ترک گویند. طبق آمار گزارشگران بدون مرز، یک‌چهارم این عده، ایرانی هستند و بقیه شهروندان کشورهای شرق آفریقا همچون اریتره، اتیوپی و سومالی.
بخش بزرگی از کمک‌های ویژه گزارشگران بدون مرز در پاریس و برلین، شامل حمایت از روزنامه‌نگاران فراری و تبعیدی می‌شود. این نهاد در آخرین گزارش خود که روز جمعه (۱۷ ژوئن/۲۷ خرداد) منتشر شده، آماری شامل ۱۵۰ نفر از اهل رسانه ارائه کرده که در شرایط اضطراری بوده‌اند و با یاری این سازمان امکان خروج از کشور خود را پیدا کرده‌اند.
کمک‌های گزارشگران بدون مرز به روزنامه‌نگاران در خطر، شامل درخواست روادید، تایید هویت و شرایط آنها نزد نهادهای وابسته به سازمان ملل و همچنین تامین هزینه‌غذا، سرپناه یا دارو و درمان آنان می‌شود.
سازمان گزارشگران بدون مرز در فعالیت‌های چندین ساله خود همواره کوشیده که مقامات کشورهای اروپایی، اتحادیه اروپا و آمریکا را به حذف بوروکراسی معمول در پذیرش روزنامه‌نگاران پناهجو راضی کند.
۶۲ تن از روزنامه‌نگاران فراری توانسته‌اند در سال ۲۰۱۰ با کمک سازمان گزارشگران بدون مرز از آلمان، فرانسه یا کشورهای دیگر تقاضای پناهندگی سیاسی کنند.
این نهاد در صدد است امکان صدور روادید اضطراری برای اقامت محدود روزنامه‌نگاران به شدت تحت خطر را نیز فراهم کند. این راهکار، مشمول روزنامه‌نگاران ایرانی نیز می‌شود که لازم است برای حفظ جان خود، هرچه زودتر به کشور امنی منتقل شوند."


در بیانیۀ سازمان گزارشگران بدون مرز، در مورد روزنامه نگاران و بلاگرهای ایرانیِ پناهجو و آواره آمده است "ینس اووه توماس، مسئول شاخه آلمان سازمان گزارشگران بدون مرز در امور روزنامه‌نگاران فراری، در آستانه روز جهانی پناهجویان و آوارگان، بار دیگر اتحادیه اروپا را به اتخاذ سیاستی دائمی و منعطف در مورد روزنامه‌نگاران پناهجو فراخوانده است.
ینس اووه توماس، تسهیلات دولت آلمان در سال گذشته برای پذیرش فعالان مدنی ایرانی را، گامی در راه حمایت از روزنامه‌نویسان فراری خوانده و خواستار ادامه و بسط این اقدام‌ها شده است.
ینس توماس افزوده که بسیاری از روزنامه‌نگاران ایرانی تحت خطر به کشورهای همسایه گریخته‌اند، اما پس از به تاراج رفتن زندگی و کار، شکنجه یا تهدید به قتل، در آنجا نیز احساس امنیت نکرده و با تنش‌های روانی زیاد دست به گریبان شده‌اند.
مسئول شاخه آلمان گزارشگران بدون مرز از سیاست اروپا و آمریکا نیز انتقاد کرده که به جای فراهم کردن امکان ورود قانونی روزنامه‌نگاران به خاک خود، شرایطی ایجاد می‌‌کنند که این فراریان، بار دیگر زندگی خود را در تلاش برای ورود غیرقانونی به غرب به خطر اندازند."


فرمانده کل بسیج: بیش از ١٧ هزار نفر بر اثر اقدامات تروریستی در ایران جان باخته اند

Posted: 18 Jun 2011 04:54 AM PDT

جــرس: فرمانده کل بسیج اعلام کرد "طی سالهای بعد از انقلاب، ١٧ هزار و ١۴۰ نفر در کشور بر اثر اقدامات تروریستی به شهادت رسیدند که ١٢ هزار نفر از این شهدا به دست منافقین (سازمان مجاهدین خلق) و بقیه به دست سایر گروه های تحت الحمایه امریکا و انگلیس ترور شدند."


به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار پاسدار محمد رضا نقدی طی یک نشست خبری گفت "دنیا باید بداند، امروز کسانی که حقوق بشر را فریاد می زنند و آزادیخواهان را به بهانه حقوق بشر زیر سؤال می برند چه جنایتکارانی هستند" و افزود "شهدای محراب، شهدای شکنجه، شهدای افطار که در لحظه افطار و به بهانه نذری دادن به آنها ترور شدند و همچنین شهدای هفتم تیر و هشت شهریور از جمله شهدای مظلوم ترور و نفاق هستند. "


سردار نقدی گفت: "هرگاه جباران و زورگویان در مقابل تفکر توحیدی کم می آورند، به نفاق روی می آورند و خود را در صفوف افراد موحد جای می زنند و به عنوان همراه، از پشت خنجر می زنند و در انقلاب اسلامی نیز افرادی که خود را در صفوف انقلاب جا زدند، از پشت به ملت خنجر زدند. "


وی افزود: "آنها وقتی دیدند هر چه ترور را ادامه دهند مردم پای ارزشهای انقلاب مستحکم تر می شوند از ترور شخص به ترور شخصیت روی آوردند و نزدیک شدن به اطرافیان شخصیت های ممتاز و آلوده کردن آنان به مفاسد اقتصادی، درست کردن پرونده برای آنان ، فشار تدریجی به شخصیتها از طریق اطرافیان و کانالیزه کردن اطلاعات برای تحت تأثیر قرار دادن تصمیمات از جمله برنامه های آنان برای ترور شخصیت بود."


فعالان مدنی کردستان و آذربایجان یاد سحابی‌ها را گرامی داشتند

Posted: 18 Jun 2011 03:52 AM PDT

جــرس:  عصر روز پنج شنبه‌ بیست وششم خرداد، مجموعه‌ای از فعالان مدنی آذری و کرددر شهر مهاباد طی مراسمی از خدمات مهندس سحابی تحلیل کردند.


بنا به گزارش های رسیده به جرس، این مراسم که‌ با نثار فاتحه‌ای به‌ روح مرحوم سحابی و مرحوم هاله سحابی آغاز شد، جوانب متعدد شخصیت سیاسی، اجتماعی ، اخلاقی و دینی شادروان مهندس سحابی مورد تحلیل سخنرانان قرار گرفت و بر جوانب مثبت عملکرد سیاسی و کنش اخلاقی و اقتصادی سحابی تأکید شد.


در این مراسم بر مبارزه‌ عاری از خشونت شصت ساله‌ سحابی با صاحبان قدرت و مستبدین و نیز نقش برجسته‌ فعالان ملی- مذهبی در تاریخ معاصر ایران و مبارزه‌ مستمر آنان برای استقرار عدالت، دموکراسی و آزادی در ایران زمین مورد نقد و بررسی قرار گرفت.


در این میان از چهره‌های تأثیرگذار این جریان مانند مهندس بازرگان، دکتر یدالله‌ سحابی (پدر مهندس سحابی)، آیت‌الله‌ طالقانی، هدی صابر، تقی رحمانی، احمد زیدآبادی، رضا علیجانی، هاله‌ی سحابی و ... به‌ نیکی یاد شد و فعالیت سیاسی- مدنی و مبارازات آزادیخواهانه‌ی آنان مورد ستایش قرار گرفت.


در بخشی از مراسم، یکی از فعالان ملی- مذهبی آذری‌زبان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین مراسمی، ضمن اشاره‌ به‌ موسسه و نشریۀ«ایران فردا»، به مدیر مسئولی مرحوم مهندس سحابی، افزود:‌ برای سحابی بیش از هر چیز آینده‌ی ایران اهمیت داشت و در این راستا در سال 71 با همکاری جمعی از شاگردان و هم‌مسیرانش، انتشار ماهنامه‌ی «ایران فردا» و بعدها با انتشار ماهنامه‌ی «نامه» آنرا پی گرفت.


وی افزود: سحابی ایران را برای همه‌ی ایرانیان می‌خواست و این شعار برای اولین بار، به‌ وسیله‌ی ایشان مطرح شد و بعدها توسط دیگران به‌ عنوان شعاری استراتژیک مورد استفاده‌ قرار گرفت.

وی ادامه‌ داد: سحابی به‌ عنوان یک متخصص اقتصادی با نگرش سوسیال دموکراسی برای نجات ایران از توسعه‌نیافتگی اقتصادی، در دوران هاشمی رفسنجانی طرح و پروژه‌ای جدی ارائه‌ نمود که‌ متأسفانه‌ مورد توجه‌ حاکمیت قرار نگرفت.
وی اضافه‌ کرد: سحابی به‌ همه‌ی قومیت‌های ایرانی احترام می‌گذاشت و معتقد بود که‌ حل مسأله‌ی کردستان در ابتدای انقلاب راه‌حل نظامی نداشت و بایستی از طریق راه‌کارهای سیاسی مسالمت‌آمیز حل می‌شد.


در بخش دیگری از این نشست، اعتدال، میانه‌روی، مدارا، سیاست اخلاقی و کنش سیاسی سحابی و شاگردانش، تأکید شد.

 

 



دعاگو: نپرداختن به اخبار و تحولات سوریه در رسانه های ملی منجر به اعتماد سوزی می شود

Posted: 18 Jun 2011 04:25 AM PDT

جرس: خطیب جمعه شهرستان شمیرانات به تحلیل تحولات سیاسی روز تحت عنوان خیزش‌های مردمی در كام توطئه‌های سیاسی پرداخته گفت: خیزش‌های مردمی با تكیه به انگیزه‌های دینی و ملی در كشورهای مصر، تونس، یمن، لیبی و بحرین به سطوح ارزشمندی از پیروزی‌های فرهنگی و سیاسی رسید. جهت‌گیری سیاسی جهان عرب را به نفع جهان اسلام و فلسطین اشغالی دچار تغییر بنیادی كرد. مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌الله» در مجلس و دولت لبنان در جایگاه قدرت برتر ایستاد و بر نگرانی غرب به ویژه آمریكا و رژیم صهیونیستی افزود.

به گزارش آینده امام جمعه شمیرانات ادامه داد: برخی مدعیان سیاستمداری با تحلیل مضحك و خیالی از تحولات سیاسی كشورهای عربی، آمریكا را آفریننده انقلاب علیه منافع غرب و رژیم صهیونیستی معرفی كردند و برای كوتاهی‌های غیرقابل بخشش سیاسی در حمایت از خیزش‌های مردمی خنده‌دارترین توجیه سیاسی سال را ساختند و با جمله دفاع از حقوق ملت‌ها كلیات ابوالبقاء دیگری را نمایشی، فرمایشی و رسانه‌ای كردند. استكبار غرب برای كنترل انقلاب‌های مردمی در كشورهای اسلامی و حفظ منافع و مصالح ادعایی طرحی چندجانبه را عملیاتی كردند.

وی افزود: صهیونیست‌های حاكم بر غرب فضای درگیری‌های نظامی را برای فروش تسلیحات و فعالسازی صنایع تسلیحاتی، تخریب اماكن زیربنایی و زیرساخت‌های اقتصاد ملی را برای فعالسازی صنایع داخلی و نجات غرب از ورشكستگی اقتصادی طراحی كردند، برای كنترل و مدیریت فضاهای سیاسی و بازسازی نظام سلطه در كشورهای درگیر، وحدت ملی كشورها را هدف گرفتند، تفرقه سیاسی را طراحی و اجرا كردند و در اندیشه شناسایی مهره‌های مناسب برای مزدوری و خدمتگزاری غرب و تحمیل آن بر ملت‌ها و كشورها هستند.

ناطق جمعه شمیرانات كشتار مسلمانان، ویرانی كشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه و درگیری قومی و قبیله‌ای در جهان اسلام را از اهداف خدشه‌ناپذیر غرب نامیده گفت: كشتار و نابودی مسلمانان اعم از اقشار مردمی، نیروهای متخصص نظامی، صنعتی و نخبگان ملت‌ها از دیگر اهداف صهیونیست‌های حاكم بر آمریكا و فلسطین اشغالی است. بی‌تردید تصور دخالت كشورهای غربی برای امور بشردوستانه و نجات مردم منطقه از سلطه دیكتاتورهای وابسته به غرب نماد بی‌درایتی و بی‌كفایتی سیاسی است. غربی‌ها جز به منافع و مصالح خویش نمی‌اندیشند و برای توجیه تفاوت رفتارشان در كشورهای آراسته به انقلاب‌های دینی و مردمی، تفاوت منافع و مصالح ملی در كشورهای اسلامی است.

  دعاگو سوریه را متحدی قدیمی و صمیمی برای جمهوری اسلامی، كشوری راهبردی در مقابله با قدرت‌های استكباری و به ویژه رژیم صهیونیستی و شایسته حمایت سیاسی، اقتصادی، نظامی و تبلیغاتی برای  توصیف نموده گفت: استكبار غرب و رژیم غاصب فلسطین در تلاش برای جبران معادلات سیاسی گذشته، كاستن از امواج ضدصهیونیستی برآمده از خیزش‌های مردمی و انحراف افكار عمومی جامعه جهانی به شیطنت سیاسی و سازماندهی ناامنی و آشفتگی در سوریه پرداختند، ضرورت دفاع از سوریه برای نقش راهبردی آن در مقابله با توطئه‌های سیاسی و نظامی آمریكا و رژیم صهیونیستی و ضرورت حمایت سیاسی، اقتصادی و پردازش منطقی به نیازهای دولت سوریه برای دفاع در مقابل یورش‌های نظامی رژیم صهیونیستی ضرورتی آشكار و غیرقابل انكار است.

امام جمعه شمیرانات از سیاست‌های رسانه‌ای و مدیران رسانه‌های ملی و عمومی بدلیل نپرداختن به اخبار و تحولات سوریه و ساماندهی ناخواسته به اعتمادسوزی از رسانه‌های ملی و اعتمادسازی برای رسانه‌های خارجی به شدت انتقاد نموده گفت: آگاهی مردم از تحولات سوریه توسط رسانه‌های بیگانه یك ضعف سیاسی و غیرقابل توجیه در مقیاس ملی و جهانی است. متأسفانه رسانه‌های ملی با بی‌توجهی به شرایط ویژه ارتباطات رسانه‌ای دیداری، شنیداری و نوشتاری در شرایط كنونی جامعه جهانی با نپرداختن به تحولات سوریه برای رسانه‌های بیگانه اعتمادسازی و برای رسانه‌های ملی اعتمادسوزی می‌كنند. ظاهراً سیاستگذاران رسانه‌ای و مدیران رسانه‌های ملی و عمومی بستر اطلاع‌رسانی و آگاهی افكار عمومی در پنجاه سال قبل می‌بینند و به خیال خویش با ناآگاهی مردم از برخی تحولات جهانی مصالح سیاسی ادعایی را پی می‌گیرند.

موج مهاجرت جوانان به خارج و افزایش آمار طلاق و اعتیاد، از شان حاکمان نمی کاهد؟

Posted: 18 Jun 2011 03:16 AM PDT

انتقاد دبیر کل فراکسیون اصلاحات از وضع موجود

جــرس: دبیرکل فراکسیون اصلاح طلبان مجلس هشتم، با اشاره به "موج مهاجرت جوانان به کشورهای خارجی"، "افزایش آمار فزاینده طلاق و اعتیاد" و "رشد آسیب های اجتماعی"، خاطرنشان کرد "آیا برخی سوء رفتارها و تصمیم گیریهای نابخردانه عزت و حرمت مردم را خدشه دار نمی کند و از شان حاکمان نمی کاهد؟ چرا با وجود اینکه صاحب منابع نفتی و ذخائر گازی عظیمی هستیم، باید هنوز شاهد ظهور جلوه های خشن فقر و تبعیض در جامعه باشیم؟ مردم ما چه تقصیری دارند که می بایست هر روز تن و بدنشان بواسطه بی ثباتی در عرصه اقتصادی بلرزد و نتوانند نسبت به آینده خود و فرزندانشان برنامه ریزی کنند؟"


به گزارش منابع خبری جرس، محمدرضا تابش، نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در اجتماع مردم کوشکنو، از توابع اردکان، که به مناسبت میلاد پیشوای اول شیعیان ایراد کرد، با تاکید بر اینکه "قدرت در نگاه امام علی برای احقاق حقوق مردم و جلوگیری از ستم ستمکاران است"، گفت "امام علی زمامداری را پذیرفت تا نسبت به احقاق حقوق مردم و جلوگیری از ستم ستمکاران اقدام کند.عدل و دادگری و احقاق حقوق بینوایان شاه بیت دوران زمامداری کوتاه آن امام و تنفس دوران زندگی علی است.آنجا که خطاب به مالک اشتر ، رضایتمندی مردمی که متن جامعه را تشکیل می دهند و پرداختن به رفع مشکلات آنها را جزو اساسی ترین وظایف حاکمیت می داند."


نماینده اردکان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: "علیرغم اقدامات صورت گرفته در دوران بعد از انقلاب، هنوز جامعه ما تا رسیدن به جامعه آرمانی امام علی فاصله زیادی دارد.چرا این همه امکانات و منابع مادی ودیعه نهاده شده در خاک این کشور درست مدیریت نمی شود تا مردم از مواهب آن بهره مند گردند و دوران خوش و خاطره انگیزی از حاکمیت دین منتسب به امام علی داشته باشند؟.امام علی مردم و جامعه را عزتمند می خواست و برای مردم حرمت قائل بود."


وی افزود: "آیا برخی سوء رفتارها و تصمیم گیریهای نابخردانه عزت و حرمت مردم را خدشه دار نمی کند و از شان حاکمان نمی کاهد؟چرا با وجود اینکه صاحب منابع نفتی و ذخائر گازی عظیمی هستیم، باید هنوز شاهد ظهور جلوه های خشن فقر و تبعیض در جامعه باشیم؟ مردم ما چه تقصیری دارند که می بایست هر روز تن و بدنشان بواسطه بی ثباتی در عرصه اقتصادی بلرزد و نتوانند نسبت به آینده خود و فرزندانشان برنامه ریزی کنند؟ نزاع و کشمکش ها در عرصه مدیریت کشور در نظر مردم آیا بواسطه شوق خدمت است یا جدال بر سر قدرت؟ آنهم قدرتی که در نگاه امام علی باید در جهت احقاق حقوق مردم صرف شود."

تابش "طولانی شدن و برخی مسائل در مسئله ادغام وزارتخانه ها" را باعث نوعی سردرگمی در دستگاههای اجرایی دانست و با بیان اینکه درخصوص قانون هدفمندسازی یارانه ها نیز از ابتدا تاکنون حمایت کرده و خواهیم نمود، تصریح کرد: مسئولان باید به نظر دلسوزان توجه نمود و مشکلات و تذکراتی که از جانب نمایندگان برای انعکاس مشکلات مردم و جلوگیری از ضربه خوردن به تولید انجام می شود را جدی بگیرند و در صدد رفع آن برآیند.


تابش با اشاره به موج مهاجرت جوانان به کشورهای خارجی، افزایش آمار فزاینده طلاق و اعتیاد و آسیب های اجتماعی که هیچ سنخیتی با جامعه علوی ندارد تصریح کرد: مسئولان در جامعه تراز علی موظفند برای خدمتگزاری به مردم کمر همت ببندند و در جهت عمران و آبادانی کشور و رفاه و آسایش مردم سر از پا نشناسند، آن موقع است که می توانند خود را کارگزار حکومت منتسب به حضرت علی بدانند.


گفتنی است همچنین با حضور تابش و مسئولان شهرهای اردکان و احمدآباد، کلنگ احداث پارک بزرگ ولایت احمدآباد به زمین زده شد و تابش در جریان این مراسم نیز، افزایش سرانه فضای سبز و فضاهای تفریحی و فرهنگی را در مناسب سازی محیط زندگی مهم برشمرد و رسیدگی به مشکلات مردم را مورد توجه قرار داد .


اعتصاب غذای نامحدود ۱۲ زندانی سیاسی در اعتراض به جانباختن هدی صابر و هاله سحابی

Posted: 18 Jun 2011 03:57 AM PDT

جرس: به دنبال شهادت مظلومانه هدی صابر و هاله سحابی، دوازده نفر از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین در اعتراض به شهادت این دو زندانی سیاسی از صبح امروز، ۲۸ خرداد وارد اعتصاب غذای نا محدودشدند.


به گزارش کلمه آنها در بیانیه ای، ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای راه میهن و آزادی اعلام کرده اند که هم زمان با روزهای گرامیداشت شهدای جنبش از ندا تا هاله و از سهراب تا صابر، اعتصاب غذای خود را آغاز می کنند.

در بخشی از این بیانیه  که به امضای بهمن احمدی امویی-حسن اسدی زیدآبادی-عمادالدین باقی-عماد بهاور-قربان بهزادیان نژاد-محمد داوری-امیرخسرو دلیرثانی-فیض الله عرب سرخی-ابوالفضل قدیانی-محمد جواد مظفر-محمدرضا مقیسه و عبدالله مومنی رسیده، آمده است: ملت ما قربانیان و شهدای بسیاری را در همه این سالها در راه دفاع از مهین و آزادی نثار کرده است، اما جنبش سبز ملت ایران نقطه عطف بزرگی در این راه بود که دهها شهید از ندا تا هاله و از سهراب تا صابر را تقدیم کرد و در کنار آن دهها معلول زمینگیر شده و صدها زندانی بی گناه با احکام ناعادلانه ای مواجه شده اند که در روند صدور این احکام بسیاری از بندهای قوانین اساسی و ایین دادرسی و حقوق شهروندی، نقض شده است.


متن کامل بیانیه ی اعتصاب غذای ۱۲ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین به شرح زیر است:


باز آمد چون عید نو تا قفل زندان بشکنیم

وین چرخ مردم خوار را چنگال و دندان بشکنیم


مردم سربلند ایران

ما و شما فرزندان سرزمین مهر و آیین مهر ورزی هستیم، لیک سالیانی است که در بند جباریتی افتاده ایم که با زبان قدرت و بی قانونی با شهروندان خویش سخن می گویند. شهروندانی که حقوق و آزادی های مندرج در قانون اساسی و نیز اسناد بین المللی را که کشورمان بدان متعهد شده است، می طلبند. و مبلغ مدارا با همه مردم ملتزم به قانون و منافع ملی با گرایش های متفاوت هستند.

 

هرچند ملت ما قربانیان و شهدای بسیاری را در همه این سالها در راه دفاع از مهین و آزادی نثار کرده است، اما جنبش سبز ملت ایران نقطه عطف بزرگی در این راه بود که دهها شهید از ندا تا هاله و از سهراب تا صابر را تقدیم کرد و در کنار آن دهها معلول زمینگیر شده و صدها زندانی بی گناه با احکام ناعادلانه ای مواجه شده اند که در روند صدور این احکام بسیاری از بندهای قوانین اساسی و ایین دادرسی و حقوق شهروندی، نقض شده است.

 

واپسین شهدا، دو نفر از از زندانیان ملی و مذهبی بودند.هاله سحابی فرزند وارسته مردی چون مهندس عزت الله سحابی که در مرخصی از زندان به سر می برد و در مراسم تشییع و تدفین پدرش، با هجوم نابخردانه ماموران به شهادت رسید و هدی صابر هم بندی ما که در اعتراض به این حادثه ناگوار دست به اعتصاب غذای تر و محدود زد اما دست اجل او را از میان ما برد، اما دو مساله شهادت او را به چالش مشروعیتی بزرگ برای نظام کنونی تبدیل می سازد: اول حبس او به مدت ده ماه بدون محکومیت و هر قرار قانونی و کاملا خودسرانه و جبارانه، آن هم در پیش دیدگان دستگاههای مسوول و مدعیان قضاوت و عدالت و دیگری رفتار سهل انگارانه و مغرضانه در برابر آثار اعتصاب غذای او به همراه ضرب و شتم که منجر به شهادت مظلومانه اش شد و شرح چگونگی آن در شهادتنامه زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ منعکس شده است.

اینک همزمان با ایامی که مقارن با ۱۳ رجب زاد روز امام عدالت علی (ع)بوده و به یاد شهدای جنبش سبز از ندا تا هاله و از سهراب تا صابر نامگذاری شده است، ما ضمن اعلام تسلیت و همدردی با خانواده همه ی این شهدا، به ویژه خانواده های هم زندانیان عزیز از دست رفته مان، هاله سحابی و هدی صابر و مردم متین و صبور ایران، از روز ۲۸ خرداد (شنبه)اعتصاب غذای اعتراضی خود را آغاز می کنیم. امید که به مثابه روزه داری، مورد رضایت خداوند و مردم عزیز و بازماندگان همه شهدای جنبش قرار گیرد.


به امید آنکه جنبش مسالمت امیز ایران پویاتر و از تکرار چنان فجایعی پیشگیری شود.

 

اسامی امضا کنندگان بیانیه

 

بهمن احمدی امویی-حسن اسدی زیدآبادی-عمادالدین باقی-عماد بهاور-قربان بهزادیان نژاد-محمد داوری-امیرخسرو دلیرثانی-فیض الله عرب سرخی-ابوالفضل قدیانی-محمد جواد مظفر-محمدرضا مقیسه-عبدالله مومنی

 

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرمایشی است

Posted: 18 Jun 2011 02:54 AM PDT

جــرس: با گذشت ماهها از انتصاب سعید مرتضوی، از آمرین بازداشت و کشتار و محکومیت بسیاری از آزادیخواهان و معترضان کشور، به سِمَتِ نماینده ویژه رئیس‌جمهوری و ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط محمود احمدی نژاد، یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس اعلام کرد "ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ستادی فرمایشی بوده و امروز تمام بازار کشور را کالاهای قاچاق پر کرده است."


به گزارش تابناک، عیسی جعفری طی گفتگو با این پایگاه خبری- تحلیلیِ اصولگرا، با بیان اینکه "متأسفانه، چند دستگی که در نهادهای تصمیم گیر وزارتخانه ها هست، باعث شده است که واردات کالا برنامه مشخصی نداشته باشد"، خاطرنشان کرد"در نتیجه همین امر، تولید کنندگان زیان دیده اند، ولی وارد کننده به عناوین گوناگون، کار خود را انجام می دهد. حجم چشمگیری از این واردات از راه گمرک وارد کشور شده، اما دست های پنهانی در کار است؛ برای نمونه، در بازار تهران شیرخشک وارداتی به وفور وجود دارد و باید پرسید که چگونه این محصولات وارد شده است؟"


این نماینده اصولگرای مجلس افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد و بیشتر ستادی فرمایشی بوده، وگرنه هر فرد نابینایی نیز می تواند ببیند که بازار را کالاهای قاچاق پر کرده و اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اینها را نمی بیند و یا اینکه اگر کاری می کند، آماری از آن دیده نمی شود، می توان اینگونه نتیجه گرفت که اقدامات انجام شده، بسیار محدود بوده و نتوانسته جلوی قاچاق را بگیرد.


وی تصریح کرد "این اجناس قاچاق موجود با کدام مجوز وارد شده اند؟ این کالاها و با این حجم را که نمی شود از راه قاچاق غیرقانونی وارد کرد و قطعا از مبادی رسمی وارد کشور شده است و کسانی که در این کار مسئول هستند، تععلل می کنند."


جعفری افزود: دولت ممکن است برنامه ای برای جلوگیری از قاچاق داشته باشد، ولی عملا حرکتی در برخورد با قاچاق دیده نمی شود، چون اگر بود، نباید شاهد کالاهای قاچاق در بازار می بودیم.


سال ٨٨، سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و از متهمین و آمرینِ پرونده هایی چون بازداشتگاه کهریزک، تعطیلی فله ای مطبوعات، صدور و اجرای احکام سنگین قضایی برای بسیاری از شهروندان بیگناه و ...، درحالیکه قرار بود تحت تعقیب و بررسی موضوع کهریزک قرار گیرد، با حکم محمود احمدی‌نژاد به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد.

 

گفتنی است بازار کشور از کالاهای قاچاق و ارز قاچاق که از مبادی نامشخص به بازار تزریق شده، در حال اشباع شدن است.