جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


رهبر جمهوری اسلامی: فردای منطقه، به بركت همت و حركت ملت‌ها، به مراتب از امروز بهتر خواهد بود

Posted: 27 Apr 2011 05:54 AM PDT

جــرس: رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه، در دیدار گروهی از كارگران چند واحد تولیدی كشور، بدون اشاره به وضعیت وخیم اقتصادی کارگران کشور، با بیان اینکه "سیاست كلی نظام و مسئولان ایجاد همدلی و صمیمیت میان عناصر دخیل در مقوله كار است"، خاطرنشان كرد: "كسانی در كشور هستند كه به كارگران ظلم می‌كنند و حقوق آنان را نادیده می گیرند اما سیاست كلی نظام اسلامی، همفكری و همدلی كارگر، كارفرما و دستگاههای مسئول است."


رهبر جمهوری اسلامی همچنین مجددا از "تلاش مستمر دستگاه‌های ضدبشری استكبار برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی" سخن گفت و اظهار عقیده نمود "آنها می‌خواستند با منزوی كردن ایران، نظام اسلامی یعنی نماد عظمت و شرف اسلامی و انسانی، الهام‌بخش دیگر ملت‌ها نشود اما ملت و جمهوری اسلامی، اكنون در سلسله قیام‌های پرعظمت مردم منطقه، بیش از همیشه مورد توجه و احترام ملت‌ها قرار گرفته‌اند و دولت امریكا، منفورترین دولت‌ها در اذهان ملت‌های منطقه است."


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبری، وی در آستانه روز کارگر، در دیدار گروهی از کارگران چند واحد تولیدی، پیشرفت" را سرنوشت روشن و قطعی ایران خواند و افزود: پایبندی همه بخشهای دولتی، غیردولتی و مردم به الزامات سال جهاد اقتصادی، موجب جهش در ایران بزرگ و سرافراز خواهد شد.


وی بدون اشاره به دستمزد بسیار ناچیز تعیین شده برای کارگران کشور، ورشکستگی بسیاری از واحد های تولیدی، عدم پرداخت دستمزدِ کارگران در واحدهای متعدد دولتی و ...، اعلام کرد "شأن كارگر در اسلام از منطق عقلایی نیز بالاتر است چرا كه اسلام، كارِ كارگر را عبادت و عمل صالح می داند و نبی مكرم بر دست كارگر به عنوان دستی كه آتش به آن نمی‌رسد، بوسه می‌زنند."


آقای خامنه‌ای، با اشاره به نقش جامعه كارگری در به ثمر رسیدن مبارزات ملت با رژیم گذشته افزود: در اوایل انقلاب نیز عوامل وعناصر چپ آن روز یعنی كمونیستها، خیلی تلاش كردند جامعه كارگری را در مقابل اسلام و نظام قرار دهند اما كارگران صدای دین را صدای آشنا و مطلوب خود دانستند و در مقابل این توطئه، ایستادند.


رهبر جمهوری اسلامی شركت وسیع كارگران در جنگ و بعد از آن، حضور در میدان كار، تلاش و پیشرفت را نشانه‌هایی از تعهد عمیق جامعه كارگری به اسلام، انقلاب و ایران برشمرد و خاطرنشان كرد: كارگر با غیرت و با شرف ایرانی، كار خود را پیكار و مبارزه می‌داند و با كار مجدانه، مبتكرانه و مبتنی بر ذوق و استعداد ایرانی، با دنیای استكبار و كسانی كه ركود و سقوط اقتصادی كشور را دنبال می‌كنند، مبارزه و مقابله می‌كند.


وی سیاست كلی نظام و مسئولان را "ایجاد همدلی و صمیمیت میان عناصر دخیل در مقوله «كار» دانست" و در عین حال خاطرنشان كرد: البته كسانی در كشور هستند كه به كارگران ظلم می‌كنند و حقوق آنان را نادیده می گیرند اما سیاست كلی نظام اسلامی، همفكری و همدلی "كارگر، كارفرما و دستگاههای مسئول" است.


رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به اقدامات و طرح‌های مهم دولت برای حل مسائل و بهبود وضع جامعه كارگری افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام كرد كه جامعه كارگری از جوامع برخوردار و بهره‌مند كشور شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به سال جهاد اقتصادی افزود: دشمن ضمن ادامه تلاش‌های خود در عرصه‌های فرهنگی، امنیتی، سیاسی و دیگر عرصه‌ها، مبارزه با اسلام و جمهوری اسلامی را عمدتاً بر روی «اقتصاد» متمركز كرده است تا میان مردم با نظام و دولت شكاف ایجاد كند و به همین علت باید با همه توان و با تكیه بر اخلاص، فهم و بصیرت به مبارزه و جهاد با دشمن شتافت.


وی با اشاره به عده‌ای كه مصرف كالای خارجی را نشانه نوعی "تشخص و برتری" می پندارند افزود: دلبستگی به تولیدات بیگانه، و بی اعتنایی به تلاش كارگر ایرانی، بیماری و عادت بدی است كه پول و ثروت كشور را به جیب كارگر خارجی سرازیر می كند.


آقای خامنه‌ای در تشریح وظایف مسئولان در سال جاری، بدون اشاره مستقیم به آمارهای غلط و انحرافیِ دولت در زمینه اشتغال و بیکاری، ایجاد اشتغال و كارآفرینی را بسیار مهم خواند و افزود: پرداختن به زیرساخت‌های اقتصادی در سراسر كشور، توجه كامل به مسئله صنعت و كشاورزی از جمله مسائل بسیار ضروری و تجلی جهاد فی سبیل الله است.


رهبر جمهوری اسلامی از تلاش مستمر دستگاه‌های ضدبشری استكبار برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی سخن گفت و اظهار عقیده کرد "آنها می‌خواستند با منزوی كردن ایران، نظام اسلامی یعنی "نماد عظمت و شرف اسلامی و انسانی" الهام‌بخش دیگر ملت‌ها نشود اما ملت و «جمهوری اسلامی»، اكنون، در سلسله قیام‌های پرعظمت مردم منطقه، بیش از همیشه مورد توجه و احترام ملت‌ها قرار گرفته‌اند و دولت امریكا، منفورترین دولت‌ها در اذهان ملت‌های منطقه است."


وی در همین زمینه تأكید كرد: فردای منطقه، به بركت همت و حركت ملت‌ها، به مراتب از امروز منطقه، بهتر خواهد بود.


گفتنی است در این دیدار رئیس دولت حضور نداشت و تنها سه تن از وزرا، از جمله شیخ‌الاسلامی وزیر كار و امور اجتماعی حضور یافت .
 

توصیه نامه نمایندگان اصولگرا به احمدی نژاد: شما باید در کنار رهبری باشید

Posted: 27 Apr 2011 06:26 AM PDT

جرس: در ادامه واکنشها به اقدام قهر آمیز احمدی نژاد، وكلاي ملت در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي درحال امضا نامه‌اي هستند كه در آن به احمدی نژاد درباره مسائل اخير توصيه‌هايي شده است.

 

 

به گزارش  فارس، در حال حاضر برخي از نمايندگان در حال جمع‌آوري يك نامه براي قرائت در صحن علني مجلس شوراي اسلامي هستند كه در آن توصيه‌هايي به احمدی نژاد درباره قانون اساسي، وظايف اساسي رياست جمهوري و همچنين اطاعت از رهبري و دين مبين اسلام است. 

اين بيانيه كه تاكنون بيش از 100 نفر آن را امضا كرده‌اند، 8 محور و بند اصلي دارد و بيشتر شبيه به يك توصيه‌نامه يا آگاهي‌نامه است. 

در اين نامه همچنين خطاب به احمدي‌نژاد آورده‌ شده‌است كه شما بر اساس قانون اساسي سوگند ياد كرده‌ايد كه به مردم خدمت كنيد و در كنار رهبری باشيد.

در اين نامه همچنين راجع به مسائل حاشيه‌اي اخير توصيه‌هايي شده است و قرار است كه اين نامه ابتدا به احمدی نژاد داده شود و در صورتي كه به آن عمل نشد، وكلاي ملت آن را از تريبون مجلس قرائت خواهند كرد. 

دریافت و توقیف گذرنامه در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور ممنوع شد

Posted: 27 Apr 2011 06:25 AM PDT

 جرس: در حالی که بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی،  روزنامه نگاران و استادان دانشگاه برای مسافرت های خارجی دچار مشکل هستند، دبیرکل شورای عالی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور گفت: دریافت و توقیف گذرنامه هموطنان مقیم خارج از کشور به هنگام ورود به فرودگاه‌های بین‌المللی کشور ممنوع شد. 


به گزارش ایرنا، محمد شریف ملک‌زاده روز چهارشنبه در مدیران کل فرودگاه‌های کشور در فرودگاه مهرآباد افزود: براساس امضای توافق نامه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با اداره کل گذرنامه ریاست‌جمهوری مقرر شد، تمام ایرانیان بدون نگرانی و استرس به ایران سفر کنند و وارد فرودگاه‌های بین‌المللی کشور شوند. 

وی گفت: البته دریافت و توقیف گذرنامه افرادی که حکم قضایی دارند و مورد تایید مراجع قانونی است و حکم آنان بررسی شده است، مانعی ندارد. 

ملک‌زاده ادامه داد: براساس این توافق‌نامه، هر ایرانی مقیم خارج از کشور می‌تواند پس از سفر به ایران و درصورت مواجه با هر مشکلی به دفاتر مراکز رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور که در فرودگاه‌های بین‌المللی راه‌اندازی شده، مراجعه کنند. 

سعیدی: دولت بايد مجري سياست‌گذاري‌هاي رهبري باشد

Posted: 27 Apr 2011 05:28 AM PDT

جرس: نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: در حاكميت اسلامي، هماهنگ كننده و سياست گذار اصلي نظام طبق قانون اساسي، ولي‌فقيه است و تخلف از فرمان او نيز در حكم تخلف از فرمان خدا و امام زمان(عج) محسوب مي‌شود.

 

سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفتگويي با فارس، در خصوص جايگاه و اهميت ولايت فقيه در حفظ نظام، اصول و ارزش‌هاي اسلامي، تصريح كرد: ولي خدا زيربنايي‌ترين اصل و اساسي‌ترين ركن در حاكميت ديني است كه در هر عصر و دوره‌اي اداره امور جامعه را عهده‌دار است. 


 اختيارات ولي فقيه به اندازه امام معصوم(ع) و تبعيت از او به همان اندازه واجب است 

وي در عين حال تاكيد كرد: اين اختياراتي كه فقيه جامع‌الشرايط دارد، از ناحيه امام زمان(عج) به او تفويض شده و از اين منظر اختيارات ولي فقيه اندازه امام معصوم(ع) بوده و تبعيت از او هم به همان اندازه واجب است
. 


 سعيدي تصريح كرد: نكته مهم اين است كه بدانيم در اين تبعيت از رهبري، هيچ فرقي بين افراد يا گروهها نيست و حتي كسي در سطح قائم مقام رهبري نيز مي‌بايست اين تبعيت از ولي فقيه را مي‌داشت اما ديدم آنجايي كه آقاي منتظري در مقابل انقلاب ايستاد و به دستور امام راحل(ره) عمل نكرد، با چه مشكلاتي مواجه شديم. 

 وي ادامه داد: در حاكميت اسلامي، هماهنگ كننده و سياست گذار اصلي نظام طبق قانون اساسي، ولي‌فقيه است و تخلف از فرمان او نيز در حكم تخلف از فرمان خدا و امام زمان(عج) محسوب مي‌شود و بر همين اساس مي‌بينيم وقتي حضرت امام(ره) به آقاي منتظري گفتند كه بيت خود را از باند مهدي هاشمي پاك كند و او توجه نكرد، در حقيقت اين عدم تبعيت، نافرماني از دستورات الهي بود. 

نماينده ولي فقيه در سپاه خاطرنشان كرد: هر جا مسئولين به نوعي در برابر ديدگاه رهبري كه ستون فقرات و خيمه انقلاب محسوب مي‌شود، ايستاده و اما و اگر آوردند، به همان نسبت نظام دچار تزلزل و چالش شده و ما نيز در اين فرايند سي ساله انقلاب به خوبي نقش و اثر ولي فقيه را مشاهده كرده‌ايم
. 

 مهمترين وظيفه ولي فقيه حفاظت از كيان و مصالح انقلاب است 

نماينده ولي فقيه در سپاه تاكيد كرد: جايي كه به مصالح انقلاب بر مي‌گردد، اين وظيفه رهبري است كه وارد شود و جلوي انحراف را بگيرد. آقاي منتظري شاگرد و حاصل عمر امام(ره) بود ولي امام(ره) وقتي احساس كرد حركت او خلاف مصالح انقلاب است با ايشان برخورد كرد و يا در مسئله بني‌صدر هم به همين صورت عمل كرد و وقتي احساس كردند كه اين حركت او خلاف مصالح نظام است، با او برخورد شد اما بايد توجه داشت كه حضرت امام(ره) در اين موارد هم اقتضائات زمان را در نظر داشت و اين برخوردها پس از مداراها و تذكرات پي در پي صورت گرفت كه امام(ره) ديدند ديگر جايي براي اغماض نيست
. 

 برخوردهاي رهبري با مسايل مختلف از باب دلسوزي و درمان است 

سعيدي در ادامه گفت: رهبري معظم انقلاب نيز راهي جز اين نمي‌روند و بارها شده كه با مسئولين مدارا كرده و دهها بار تذكر مكتوب، خصوصي و حضوري مي‌دهند اما وقتي ببينند زمينه اصلاح فراهم نمي‌شود، نياز به برخورد است چراكه مصالح نظام اين طور ايجاب مي‌كند و اين برخوردها هم از سر دلسوزي و نوعي درمان است. 

وي تصريح كرد: لغو اصول، وهن نظام است و رهبري نمي‌خواهند نظام اسلامي در دنيا موهن تلقي شده و اينطور نشان داده شود كه نظام از ثبات لازم برخوردار نيست. 
 مهمترين نشانه ولايت‌مداري، تبعيت محض از رهبري است 

نماينده ولي فقيه در سپاه يكي از مهمترين نشانه‌هاي ولايت‌مداري را تبعيت محض از ولي فقيه دانست و افزود: در جايي كه اختلاف بين دستگاههاي اصلي نظام بوجود بيايد و يا زمينه مفسده‌اي فراهم شود، اين وظيفه ولي فقيه است كه وارد شده و در راستاي منافع عامه نظام و مردم دستوري بدهد و جلوي اين اختلافات را بگيرد و اين موضوعي است كه عقل و منطق نيز آن را مي‌پذيرد. 


 اكثر احكام‌ حكومتي رهبري به درخواست دستگاه‌ها بوده است 

وي با بيان اينكه معمولا احكام حكومتي يا به درخواست دستگاه‌ها صورت مي‌گيرد و يا مصلحت اينطور ايجاب مي‌كند، تاكيد كرد: آن طور كه ما ديده‌ايم، در اكثر موراد اين دستگاه‌ها بودند كه از رهبري خواستند ورود پيدا كرده و مسئله‌اي را حل كند. 

نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه در نظام اسلامي، فصل‌الخطاب، يك فقيه عادل و جامع‌الشرايط است، تصريح كرد: رهبري در دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات بسيار مدارا كردند و براي مثال در مسئله قانون مطبوعات ديدند كه اگر موضوعي تصويب شود براي نظام چالش‌زا خواهد بود، لذا وارد شده و با تذكر مسئله را حل كردند. 


 تذكرات رهبري به دولت در مقابل حمايت‌هاي ايشان بسيار ناچيز است 

سعيدي ادامه داد: در همين دولت نيز در مقاطعي اختلاف ميان دستگاه‌ها رخ داد و فشار زيادي بر آقاي احمدي‌نژاد به عنوان رييس جمهور وارد شد تا او را از پا دربياورند اما اين رهبري بود كه به خاطر ارزش‌ها و شاخص‌هايي كه در دولت مي‌ديد، ايستاد و از آن دفاع كرد. 

وي با اشاره به برخي تذكرات رهبري به دولت گفت: اين موارد در مقابل حمايت‌هاي بي‌دريغ ايشان بسيار ناچيز است و مسئولين هم بايد با دل و جان اين موارد را بپذيرند چراكه ممكن است نفعي در آن باشد كه آنها متوجه نشوند ولي رهبري با اشراف كاملي كه دارند، اين موراد را درك مي‌كنند. 

 در امريكا بجاي دوگانگي با پنج‌گانگي در حكومت مواجه هستيم 

سعيدي در بخش ديگري از گفتگوي خود به مسئله شيطنت رسانه‌هاي بيگانه در القاي دوگانگي در نظام گفت: بدون شك نظام اسلامي هماهنگ‌ترين و منسجم‌ترين حكمومت‌هاست در حالي كه مثلا در كشور امريكا ما بجاي دوگانگي با پنج‌گانگي روبرو هستيم كه در مسايل مختلف از جمله حوادث منطقه اختلافات زيادي ميان پنتاگون، رياست جمهوري، سيا، لابي صهيونيستي و كنگره وجود دارد و آنها مانده‌اند كه با اين موارد چه بكنند. 

وي اظهار داشت: اين شيطنت‌ها به منظور فرافكني صورت مي‌گيرد تا يكي از آرام‌ترين و باثبات‌ترين نظام‌هاي عالم را سست و بي‌پبات نشان دهند در حالي كه خودشان در اوج چالش و چنددستگي قرار دارند. 


 امروز هيچ دوگانگي ميان دولت و رهبري وجود ندارد 

سعيدي با اشاره به عملكرد دولت‌هاي گذشته يادآور شد: در دولت‌هاي قبل در مباني و تفكر اختلافاتي وجود داشت و مثلا دولت با تفكرات سكولاريستي كار مي‌كرد و به خصوص در دولت اصلاخات اين موارد و دوگانگي را داشتيم كه آنها با نفوذ در دولت و مجلس قصد ضربه زدن به نظام را داشتند اما اين مسايل با ورود رهبري حل شد. 

وي ادامه داد: اما بحمدلله امروز اين دوگانگي و اختلاف بين دولت و رهبري وجود ندارد. دولت اصولگرا در مسير گفتمان امام(ره) و رهبري حركت مي‌كند اما گاهي ممكن است خللي در مسير اين قطار پرسرعت بوجود بيايد كه نياز به تذكر و ارشاد دارد تا با خطر مواجه نشود. 


سعيدي با بيان اينكه مردم هيچگاه فريب جنگ رواني دشمن را نخواهند خورد، تصريح كرد: با اعتمادترين ركني كه هيچگاه به مردم خيانت نمي‌كند و هميشه مصالح را در نظر مي‌گيرد، رهبري ديني است ما نيز همواره بايد گوش به فرمان ايشان باشيم و بدانيم تا زماني كه مردم پشت سر رهبري باشند، بيشترين عنايت خدا نيز شامل حالشان خواهد شد. 


 ميزان ارزش افراد در همراهي و تبعيت آنها از ولايت است  

نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه هر شخصيتي هرچقدر هم كه براي ما قابل احترام بادشد، نمي‌تواند جايگزين تبعيت از رهبري شود، افزود: اگر اين مهم مدنظر مردم باشد، خود به خود مسئولين نيز در همين مسير قرار خواهند گرفت چراكه مي‌دانند مردم خودشان را با رهبري هماهنگ كرده‌اند و اگر آنها از ولايت فاصله بگيرند، به همان ميزان مردم نيز آنها را كنار خواهند گذاشت. 


نتیجه قهر کردن

سعيدي با اشاره به حوادث پس از انتخابات گفت: در اين ماجرا برخي قدما دچار غرور شده و فكر كردند اگر قهر كنند و راه ديگري را بروند چه خواهد شد اما ديديم كه علي رغم برنامه‌هاي زيادي كه داشتند، مردم راه خود را از آنها جدا كردند و حماسه 9 دي را در تبعيت از رهبري آفريدند كه اين افتخار تا ابد در پروند درخشان اين مردم ثبت شد. 

وي ادامه داد: در قائله 18 تير 78 هم عده‌اي فكر كردند با راي ميليوني كه مردم به آنها دادند، حنايشان براي ملت رنگي دارد. بنابراين خواستند اهداف شوم خودشان را عملي كنند اما اين مردم بودند كه در حماسه 23 تير خس و خاشاك را دور ريختند. 


 دولت مواضع شفاف‌تري نسبت به حوادث منطقه بگيرد 

وي ضمن انتقاد از برخي موضع‌گيري‌هاي مسئولين كشور در قبال اين حوادث گفت: من متاسفم كه دولت ما و دستگاه‌هاي ديگر آن نقش شفاف و فعالي را كه مورد انتظار مردم منطقه از دولت ايران است، اتخاذ نكردند. 

 وي ضمن انتقاد از برخي تحليل‌هاي غلط در اين خصوص، به موضوع بكارگيري واژه "بيداري انساني " بجاي "بيداري اسلامي " اشاره كرد و افزود: من نمي‌دانم پشت ذهن اين آقايان چه مي‌گذرد. اين اصطلاحات بار خود را دارد و عاقلانه نيست به انقلاب مردمي كه پس از سال‌ها دست و پا زدن در يك حكومت لائيك و ضد دين مثل مصر و تونس كه هم‌پيمان امريكا و رژيم صهوينستي بودند، رخ داده، رنگ و بوي ملي‌گرايي بدهيم. 

 سعيدي ادامه داد: اين آقايان بيايند و انديشه واقعي خود را به مردم بگويند تا ملت آنها را بشناسند. اينكه آنها سعي دارند تا اين انقلاب‌ها را در مقابل اسلاميت و خدا قرار دهند، يك حركت انحرافي است. 


 دولت بايد مجري سياست‌گذاري‌هاي رهبري باشد 

سعيدي ولي فقيه را ايدئولوگ اصلي نظام معرفي كرد و افزود: رئيس جمهور و اركان دولت بايد اين سياست‌ها را اجرا كنند و اينكه ما خودمان بخواهيم مرتبا استراتژي تعيين كنيم و موجي در جامعه راه بيندازيم وظيفه آقايان نيست چراكه اين كار عمق و تخصص مي‌خواهد. 

 طرح مسايلي مانند "مكتب ايراني " در جامعه معقول نيست 

سعيدي با انتقاد از طرح موضوع "مكتب ايراني " اظهار داشت: اصولا مكتب به يك كشور يا جغرافياي خاص اطلاق نمي‌شود، بلكه مكتب بايد داراي ايدئولوژي، جهان‌بيني و فلسفه فكري باشد. 

وي با بيان اينكه اين مسائل نه قابل فهم است و نه معقول، گفت: اين جعل اصطلاحات براي مردم ما نامانوس بوده اما اين جريان انحرافي موضوع جديدي نيست و ما در طول اين سه دهه عمر انقلاب تجربيات زيادي كسب كرده‌ايم. 

 منتظري را اطرافيان وي زمين زدند آیت الله

سعيدي با تاكيد بر اهميت توجه به نفوذ افراد منحرف، ادعاكرد: دلسوزان و افراد باسابقه نظام هم بايد به اين مسئله مهم توجه داشته باشند چراكه افرادي مانند ‌آقاي منتظري را همين نفوذي‌هاي اطرافش زمين زدند
. 

وي اضافه كرد: البته برخي افراد خودشان مايه‌هاي انحراف را دارند اما اطرافيان نيز سعي مي‌كنند در اين ميان سوار بر آنها شده و اهداف خود را از طريق اين افراد به پيش ببرند. 

نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه اطرافيان خيلي مي‌توانند در تكامل با انحراف فرد موثر باشند، تصريح كرد: دشمن نيز از همواره به دنبال استفاده از همين فرصت هاست. 


 ميزان اعتماد به افراد بايد داراي حد و مرز باشد 

سعيدي افزود: ميزان اعتماد به افراد بايد داراي حد و مرز باشد. اعتماد مطلق به افراد نه با عقل سازگاري دارد و نه با منطق.  

نماينده ولي فقيه در سپاه بدون اشاره به جایگاه والای آیت الله منتظری در جامعه مدعی شد:  آقاي منتظري، قائم مقام رهبري بود و جايگاه ويژه‌اي داشت اما اين جايگاه را به ثمن بخس فروخت و در حالي كه بسياري از مردم معتقد بودند منتظري هم عرض امام(ره) جايگاه دارد، اما وقتي امام(ره) دست حمايت خود را از سر او برداشت، منتظري فرو ريخت. 

سعيدي در ادامه ادعا كرد: مصدق نمي‌دانست كه تمام اعتبار او از آيت‌الله كاشاني است و وقتي مردم در بهارستان مي‌آيند و خون مي‌دهند به پيروي از آيت‌الله كاشاني است اما وقتي ايشان حمايت خود را از مصدق برداشت، كسي مثل زاهدي با يك حكم و چند تانك براحتي او را از مسند قدرت كنار زد. اينها عبرت‌هاي تاريخ است. 

 نبايد به افرادي كه عمق و ريشه ندارند اعتماد كرد 

وي تاكيد كرد: نبايد موقعيت‌هاي خود را به راحتي از دست بدهيم و به آدم‌هايي اتكا كنيم كه ريشه و عمق زيادي ندارند بلكه بايد اتكاي ما به ولايت فقيه باشد. 

علاقه مردم نسبت به هركس مشروط به همراهي او با رهبري است 

نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه امروز دولت اصولگرا مورد اعتماد رهبري است، افزود: مردم خدمتگذار خود را دوست دارند ولي اين دوست‌داشتن‌ها مشروط است و مردم با هيچ كس عهد اخوت نبستند و ارزش هر كس را در نزديكي و همراهي او با رهبري مي‌دانند. 


ولايت‌مداري يكي از پيچيده‌ترين و ظريف‌ترين آزمون‌هاست 


نماينده ولي فقيه در سپاه تصريح كرد: يكي از پيچيد‌ه‌ترين و ظريف‌ترين آزمون‌ها همين آزمون ولايتمداري است بخصوص درمورد كساني كه اين همه محبوبيت و مقبوليت دارند. آنها نبايد دچار غرور نشوند. اين يك آزمون بزرگ است كه انسان رأي خود را در كنار رأي رهبري ببيند. 

 احمدي‌نژاد در آينده نيز همين محبوبيت را با تبعيت از رهبري خواهد داشت 

سعيدي با بيان اينكه خوشبختانه اين دولت از اين مسايل دور است، اظهار داشت: رأي مردم به آقاي رييس‌جمهور به واسطه همراهي با ولایت بود و ما همواره يكي از علاقمندان به آقاي احمدي‌نژاد هستيم كه در هر دو دوره نيز به ايشان راي داديم اما جايي هم كه احساس وظيفه كرديم به ايشان نكاتي را گفتيم كه از سر دلسوزي بوده است و حتما ايشان در آينده نيز همان محبوبيت و جايگاه را با تبعيت از ولايت خواهند داشت. 

 

مرتضی نبوی: غیر از پرسش از رئیس جمهور، استیضاح وی نیز در چشم انداز قانون است

Posted: 27 Apr 2011 03:56 AM PDT

جــرس: قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه "جریانی تجدید نظر طلب در میان اصولگرایان ایجاد شده که از جربان اصولگرایی عبور کرده و جایگاهی برای آن قائل نیست"، خاطرنشان کرد "اولین بار نیست که شاهد تجدید نظرطلبی نیروهای درون نظام هستیم. شاید یک روز دیگری به حق گرایی تغییر دهد."


مرتضی نبوی همچنین ادعا می کند "جریان اصلاحات ضربه ای کاری خورده وعمده چهره های سرشناس آن سوخته است."


اگر غایب باشند به حذفشان کمک می کند
به گزارش خبرآنلاین، این فعال اصولگرا و مدیر مسئول روزنامه رسالت، طی مصاحبه ای اختصاصی، در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم اظهار عقیده کرد: البته همه چهره های اصلاح طلب نسوخته اند و چهره های موجه دارند و اصلاحات جریانی اجتماعی است که پایگاهی اجتماعی دارد و می توانند لیستی را داشته باشند که صلاحیتشان تایید شود و اصلاح طلبان حتما و قریب به یقین این فرصت را از دست نمی دهند. چون اگر جریانی خواسته باشد غایب باشد به حذفشان بیشتر کمک می کند."


جریان انحرافی و تجدید نظر طلب در جریان اصولگرا
قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین همچنین با اشاره به چالش های رخ داده میان دولتی ها و جریان اصولگرا، و همچنین هشدارهای اصولگرایان به رئیس دولت، گفت "کسانی که الان نسبت به جریان انحرافی تذکر می دهند دوست رییس جمهور هستند. "


مرتضی نبوی در ادامه تاکید خود در خصوص "شکل گیری یک جریان انحرافی و تجدید نظر طلب" در جریان اصولگرا پیرامون ویژگی های این جریان گفت: ویژگی های این جریان فاصله گرفتن از شریعت، روحانیت، مرجعیت، ولایت فقیه و نزدیک شدن به طریقتی است که این طریقت در طول تاریخ مسیری انحرافی بوده و ما شاهد مسیر انحرافی آن بوده ایم.


وی در تشریح این جریان انحرافی گفت: نوعی عرفان گرایی که تکیه اش روی احساسات است در این جریان وجود دارد. در این جریان جنبه های تعقل ضعیف می شود و با مبانی شریعت بعضا تباین پیدا می کند. وقتی این جریان می گوید از اصولگرایی عبور کردم یعنی از مرجعیت، ولایت فقیه و شریعت عبور کردیم. یعنی به نحوی از این چهارچوب ها عبور کرده و به نوعی عرفان کاذب رو می آورند.


قرآن اسم این را سحر گذاشته است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا این جریان می تواند برای برای مرجعیت، ولایت فقیه و ... جایگزین داشته باشند؟ گفت: این مسیر باطل نمودهای خیره کننده ای دارد و می تواند جذابیت هایی ایجاد کند. قرآن اسم این را سحر در مقابل معجزه گذاشته است. یعنی از راه باطل یکسری چشم ها را خیره می کند و بعضا این مسیر باطل در ارتباط با برخی نیروها و موجوداتی است که در طبیعت هم وجود دارد.


تصور پشتوانه مردمی جریان انحرافی غلط است
وی در مورد اینکه اصولگرایان باید چه موضعی مقابل این جریان داشته باشد گفت: مهم تبیین و روشنگری است. برای این که این جریان قدرتی را در اختیار دارد. با مردم ارتباط دارد. در مقام تصمیم گیری و تصمیم سازی است. فکر می کنم اولین اقدام این است که مردم آن ها را بشناسند. این جریان انحرافی شناسانده شود. صولگرایی یعنی با انحراف کنار نیاییم.
وی درباره تصور پشتوانه مردمی جریان انحرافی گفت: تصور غلطی است. دیگرانی هم بودند که در گذشته دچار این توهم شدند. یعنی بنی صدر و جریان اش کاملا دچار این توهم بودند. به آرای خود غره شدند و تکیه کرده بودند بعد از این هم این طور شد.

مدیر مسئول روزنامه رسالت با اشاره به برخورد رهبر فقید جمهوری اسلامی با حامیان و دولت ابوالحسن بنی صدر، اولین رئیس جمهور ایران خاطرنشان کرد: تمام تلاش امام این بود که بنی صدر را به مسیر باز گردانند. نمی خواست کسی که دچار انحراف است ولی توسط مردم انتخاب شد در کارش خللی ایجاد شود. مثلا در سال هشتاد و هشت دیدیم که رهبری چقدر با جریان فتنه آرام برخورد کرد.
وی گفت: کسانی که الان نسبت به این جریان انحرافی تذکر می دهند دوست احمدی نژاد هستند. گمان نمی کنم وی تصور کند آنان که نسبت به این جریان به وی تذکر می دهد برخورد سیاسی می کنند.


سوال از رئیس جمهور تابو نیست، تازه استیضاح از وی را هم در قانون داریم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مورد خبری پیرامون تلاش برخی نمایندگان برای طرح سوال از رئیس دولت گفت: سئوال از رئیس جمهور از اختیارات مجلس است و تابویی به حساب نمی آید.
وی درباره امضای ۵٢ نماینده مجلس برای سئوال از رئیس جمهور گفت: سئوال از رئیس جمهور از جمله اختیاراتی است که قانون اساسی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار داده است.


وی افزود: خیلی چیزهای دیگری هم در قانون اساسی هست و غیر از سئوال از رئیس جمهور استیضاح رئیس جمهور را هم داریم.


این فعال اصولگرا، در پاسخ به اینکه آیا سئوال از رئیس جمهور به صلاح جریان اصولگرایی است؟ گفت: مصلحت جایگاهی ندارد. راجع به درست و غلط بودن آن کاری نداریم. این حقی است که قانون به مجلس داده است.


گفتنی است در ادامه نارضایتی نمایندگان مجلس از "قانون شکنی" های متعدد محمود احمدی نژاد، گروهی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح محمود احمدی‌نژاد را به علی لایجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌اند.
"بی‌اعتنایی به قانون برنامه توسعه"، "پا فشاری بر نظرات شخصی"، "ایجاد تعهدات مازاد بر اعتبارات مصوب"، "بلا اقدام ماندن مصوبات مجلس و دولت"، "عدم ارایه گزارش عملکرد سالانه برنامه"، "تخلفات عدیده در اجرای قانون بودجه"، "عدم پایبندی به قانون سیاست‌های اصل ۴۴" و" استنکاف از ابلاغ برخی مصوبات مجلس"، از جمله موارد دهگانه تخلفات رییس دولت بود که از سوی نمایندگان به آن اشاره شده و همچنین نمایندگان سوال کننده، از لاریجانی خواسته اند تا با توجه به نقض مکرر سوگند موضوع اصل ۱۲۱ قانون اساسی در خصوص "اهتمام به ترویج دین و اخلاق و پرهیز از خودکامگی و حمایت از آزادی و حرمت اشخاص" و به استناد اصول متعدد قانون اساسی و از آنجا که ادامه این رویه به دیکتاتوری منجر می‌شود، نسبت به اعمال ماده ۲۳۳ آیین نامه داخلی مجلس را اقدام نماید.

 

ادامه روند كنونی منجر به دیكتاتوری می شود

Posted: 27 Apr 2011 03:56 AM PDT

نمایندگان اصلاح طلب مجلس خطاب به علی لاریجانی
جــرس: بنا به گزارش منابع خبری، گروهی از نمایندگان طیف اقلیت مجلس در نامه به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد به سیاست های كنونی دولت تاكید كردند كه با توجه به پاره‌ای اشكالات در عملكرد ریاست قوه مجریه، عدم تبعیت از قوانین و پاره‌ای اظهارات كه دال بر تعمد دولت در نادیده گرفتن قانون و مطالبه اختیاراتی فراقانونی است تاكید می كنیم كه این رویه منجر به حاكمیت دیكتاتوری در كشور خواهد شد.


به گزارش منابع خبری جرس، در این نامه خطاب به علی لاریجانی آمده است :" همان‌گونه كه استحضار دارید در بخش قابل توجهی از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جایگاه و نقش مجلس شورای اسلامی را در امر قانون‌گذاری و نظارت بر امور كشور از جمله قوه مجریه تبیین كرده است."

 همچنین خاطرنشان شده است "با توجه به مسئولیت نمایندگان در انجام تكالیف فردی و جمعی برای حفظ كیان جمهوری اسلامی به مصداق (... ان تقوموا لله مثنی و فرادی) (قرآن مجید) و با توجه به پاره‌ ای اشكالات در عملكرد ریاست قوه مجریه، عدم تبعیت از قوانین و پاره‌ای اظهارات كه دال بر تعمد دولت در نادیده گرفتن قانون و مطالبه اختیاراتی فراقانونی می‌باشد و نقض مكرر سوگند موضوع اصل ۱٢۱ قانون اساسی در خصوص اهتمام به ترویج دین و اخلاق پرهیز از خودكامگی و حمایت از آزادی و حرمت اشخاص و به استناد اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصل ۱٢٢ و از آنجا كه ادامه این رویه منجر به حاكمیت دیكتاتوری در كشور خواهد شد، خواستار اقدام قانونی در خصوص موارد زیر بر اساس ماده ٢٣٣ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هستیم":


۱- اعمال اختیارات ریاست جمهوری و دولت خارج از چارچوب اصل ۱٢٢ قانون اساسی و پافشاری بر نظرات شخصی در حد سیاست‌های كلی نظام (نظیر عدم ضرورت كنترل جمعیت و پرداخت جایزه زاد و ولد و... كه با توجه به سیاست‌ها و قوانین مورد اجرا در سال‌های قبل موجب سردرگمی و آشفتگی در حوزه‌های مربوطه شده است.


٢- بی‌اعتنایی و عدم اهتمام به اجرای قانون برنامه چهارم، عدم رعایت چارچوب‌های نظام برنامه‌ریزی كشور و در نتیجه عدم تحقق اهداف جزء و كل برنامه نظیر نرخ رشد اقتصادی، میزان تورم و بیكاری پیش‌بینی‌شده در برنامه چهارم، افزایش شكاف طبقاتی (به رغم افزایش قابل ملاحظه درآمدهای نفتی و شعارهای عدالتخواهانه) و ایجاد تعهدات مازاد بر اعتبارات مصوب، بلااقدام ماندن مصوبات دولت، دامن زدن به انتظارات و در نهایت بدبینی مردم به استناد گزارش‌های دیوان محاسبات كشور، سازمان بازرسی كل كشور و مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی


٣- عدم اراده گزارش عملكرد سال‌های برنامه موضوع ماده ۱۵٧ و نیز ۱۵٨ برنامه چهارم و فاصله گرفتن بیشتر از هدف سند چشم‌انداز


۴- تخلفات مكرر و عدیده در اجرای قانون بودجه بر اساس گزارش‌های دیوان محاسبات كشور (از جمله گزارش‌های تفریغ بودجه)


۵- گسترش حوزه عملكرد دولت با عدم پایبندی به قانون سیاست‌های اصل ۴۴ (گزارش كمیسیون مربوطه) (واگذاری سهام و پرداخت سود سهام عدالت و...)


۶- عدم ارائه به موقع لوایح بودجه سالانه


٧- عدم اجرا و سرپیچی از اجرای قوانین مختلف نظیر تغییر و كاهش ساعات كار ادارات و امتناع از پرداخت وجوه مربوط به قانون استفاده از تسهیلات ارزی مصوب پانزدهم اسفند ماه ٨٨ عدم اجرای قانون ماده واحده قانون انحلال شورای عالی مصوب ٨٧، عدم اهتمام در تدوین و تصویب آیین‌نامه برخی از قوانین مصوب مجلس هفتم.


گفتنی است در ادامه نارضایتی های مکرر نمایندگان مجلس از "قانون شکنی" های متعدد دولت محمود احمدی نژاد، منابع خبری گزارش داده بودند که روز گذشته (سه شنبه ششم اردیبهشت)، گروهی از نمایندگان مجلس طرح سوال از احمدی‌نژاد را به علی لایجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرده اند.
 

احمدی نژاد باز هم به جلسه هیات دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی نرفت

Posted: 27 Apr 2011 04:23 AM PDT

 جرس: در ادامه نارضایتی احمدی نژاد از ابقای وزیر اطلاعات، وی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم شرکت نکرد. 


به گزارش مهر،  جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی  که به طورمتعارف به ریاست احمدی نژاد تشکیل می شود، سه شنبه به رياست علی لاريجانی تشکيل شد که در اين جلسه بخشهای مختلف سند راهبردی نظام آموزشی کشور به تصويب رسيد. 

احمدی نژاد پیش از این نیز در اعتراض به ترکیب هیات امنای دانشگاه آزاد بیش از دوماه از شرکت در جلسه خودداری کرده بود. 

این در حالی است که وی ازشرکت در جلسات تشخیص مصلحت نظام نیز بدلیل اختلاف نظر با آیت الله هاشمی خودداری می کند.

در همین حال سایت برنا از دیدار چهره های شاخص مجلس با احمدی نژاد خبر داد وافزود که احمدی نژاد در دیدار خود با این نمایندگان نکاتی را مبنی بر شکایت لاریجانی رییس مجلس و نیز اظهارنظرهای برخی از نمایندگان درباره برخی چهره های دولتی را مطرح کرده است.

این نماینده شاخص اصولگرا تصریح کرده است که  احمدی نژاد در این دیدار گفت که در این چند وقت اخیر رفتارها و موضع گیری هایی توسط مجلس و بعضی از نمایندگان صورت گرفته است.همچنین توطئه هایی علیه من وجود دارد که توسط برخی در این چند وقت اخیر انجام شده است.

از سوی دیگر اخبار دیگری حاکی است خزعلی و مرتضی آقا تهرانی قرار است به دیدار احمدی نژاد بروند. 

شب گذشته نیز ده تن از وزیران با احمدی نژاد دیدار کردند.

 

 

تذكر سپاه به رسانه‌ها درخصوص بكارگيري عناوين سازماني فرماندهان

Posted: 27 Apr 2011 03:15 AM PDT

جــرس: مسوول روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران از رسانه‌ها خواست عناوین سازمانی فرماندهان و مسئولین سپاه و بسیج را به درستی مورد استفاده قرار دهند.


به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار پاسدار رمضان شریف در خصوص علت استفاده از عناوین متفاوت برای جایگاه حقوقی فرماندهان و مسئولین سپاه توسط رسانه‌‌ها گفت: عناوین سازمانی و حقوقی فرماندهان و مسئولین سپاه بر اساس ابلاغیه‌های موجود كاملاً مشخص است و این كار رسانه‌ها به گونه‌ای سهوی صورت می‌پذیرد.


وی افزود: "بعنوان نمونه برخی از رسانه‌ها عناوینی چون نماینده مقام معظم رهبری در سپاه، فرمانده نیروی هوایی و یا فرمانده كل بسیج را در تنظیم اخبار و گزارش ها مربوط به این افراد مورد استفاده قرار می‌دهند در حالی كه عناوین دقیق سازمانی مربوط به مسئولین مذكور نماینده ولی فقیه در سپاه، فرمانده نیروی هوافضای سپاه و رئیس سازمان بسیج مستضعفین است. "


مسئول روابط عمومی و انتشارات سپاه بكارگیری عنوان نماینده ولی فقیه برای مسئولین نمایندگی ولی فقیه در نیروها و سپاه استانی را نیز اشتباه قلمداد كرد و بكارگیری عنوان مسئول نمایندگی ولی فقیه برای آنان را صحیح دانست.


سردار شریف تاكید كرد: انتظار است رسانه‌های محترم از بكارگیری عناوین ناقص و ناصحیح مربوط به رده‌ها و نیز فرماندهان سپاه پرهیز و در چارچوب فصل دوم آئین نامه‌ انتشار اخبار نیروهای مسلح به انتشار اخبار و گزارش های مربوط به این نهاد بپردازند.


 

انتقاد شدید مکارم شیرازی از برنامه های صدا وسیما

Posted: 27 Apr 2011 02:59 AM PDT

جــرس: یکی از مراجع تقلید ساکن قم، با انتقاد از برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، آنها را "سبب بد آموزی در جامعه"، اظهار عقیده کرد "صدا و سیما و روزنامه ها باید تمام برنامه های خود را از این گونه مطالب پیرایش کنند."


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، صبح روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حدیث اخلاقی از امام صادق در خصوص آداب معاشرت، تاکید کرد: یکی از مهم ترین آموزه های مورد تاکید دین مبین اسلام کنترل خشم و غضب است.


وی با بیان اینکه امام صادق می فرمایند کسی که خود را به هنگام غضب کنترل نکند از ما نیست تصریح کرد: غضب از جمله غرایزی است که خداوند در وجود انسان آفریده است و اگر به جا از آن استفاده شود حافظ انسان نیز هست اما اگر بیجا مصرف شود و جنبه افراط به خود گیرد سبب خسارت های زیاد می شود که اغلب قتل ها و جنایات و جرایم را می توان ناشی از همین مساله دانست.


این مرجع تقلید برخورد خوب با مردم و ادای حق همسایگی را از دیگر تاکیدات دین مبین اسلام دانست و گفت: متاسفانه در شهرهای بزرگ ما که کم کم رنگ شهرهای غربی را به خود می گیرد از رعایت حسن همجواری خبری نیست و این مساله بسیار کمرنگ شده است.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: ما اگر می خواهیم چیزی را از غربی ها بگیریم باید علم و صنعت و نقاط مثبت شان را بگیریم و نباید از نقاط منفی آنها الگو برداری کنیم.


وی بیان داشت: اسلام مجموعه ای از عواطف، اخلاق، عقاید و برنامه های عملی است اما متاسفانه دنیای مادی اینها را از بین می برد و این آموزه های مورد تاکید در میان ما در حال کمرنگ شدن است.


مکارم شیرازی اضافه کرد: متاسفانه زبان ها و قلم ها دارد خشن می شود، حالت پرخاشگری از افراد پیدا می شود که این مساله خلاف دستورات دین مبین اسلام است.


این مرجع تقلید با اشاره به نقش و تاثیر رسانه ها به ویژه رسانه ملی در جامعه از مشاهده برخی برنامه ها که برای مردم به ویژه نسل جوان بد آموزی دارد انتقاد کرد و گفت: متاسفانه الان در سطح جراید و گاهی در صدا و سیما برخوردها خوب نیست در حالی که جراید باید کلاس درس و صدا و سیما باید دانشگاه باشد.


وی اضافه کرد: وقتی دو هنرپیشه فیلم به همدیگر فحش می دهند و حرف های رکیک به هم می زنند و این برنامه در سطح عموم هم پخش می شود باید توجه داشت که این مساله بد آموزی به دنبال دارد.


مکارم شیرازی تاکید کرد: صدا و سیما و روزنامه ها باید خیلی مراقب باشند و تمام برنامه های خود را از حرف های زشت و رکیک که سبب بدآموزی جوانان می شود پیرایش دهند.


گفتنی است چندی پیش نیز محمد خامنه ای، برادر رهبر جمهوری اسلامی و از چهره های اصولگرا، طی مصاحبه ای با یکی از نشریات گفته بود "...صدا و سیما درست مثل حلوا فروشی می ماند که حلوای سالم هم دارد اما در کنار آن حلوای پر از میکروب هم دارد. در حال حاضر نگاه کنید ببینید من فردی هستم که با ورزش، هنر و دیگر موارد آشنا هستم و می‌بینیم این مسایلی که پخش می‌شود خارج از دون است. در این رسانه فیلم نداریم، یکبار یک فیلم سطح پایین را آنقدر تعریف کرد که همه را شوکه کرد. ما حتی در سطح دنیا هم فیلم خوب نداریم. حالا می‌گویند فلان فیلم خوب است پس شما ببینید بد آن چه می‌شود که این خوبش است."

 

لغو ناگهانی سفر استانی محمود احمدی نژاد به قم

Posted: 27 Apr 2011 02:10 AM PDT

جــرس: درحالیکه پیش بینی و اعلام شده بود که محمود احمدی نژاد و هیئت دولت، قرار است طی هفته جاری جهت آخرین دور از سفرهای استانی به قم سفر کنند، نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی از لغو موقت این سفر خبر داده است.


رسانه های دولتی اعلام کرده بودند که استان قم آخرین مقصد هیأت دولت در دور سوم سفر‌های استانی بوده و قرار است هیأت دولت هفته جاری به این استان سفر کند.


به گزارش خبرآنلاین، علی بنایی از نمایندگان قم در مجلس هشتم، در بیان اعلام "قطعی" بودن تعلیق سفر هیئت دولت و در راس آن محمود احمدی نژاد به استان قم، خاطرنشان کرد "قطعا سفر هیأت دولت به قم در هفته جاری انجام نمی شود."


گفتنی است طی روزهای اخیر، و بعد از چالش های رخ داده میان دولتی ها و حامیان رهبر جمهوری اسلامی پیرامون برکناری یا ابقای وزیر اطلاعات، گزارش هایی پیرامون قهر و عدم حضور محمود احمدی نژاد در محل کار خود در نهاد ریاست جمهوری منتشر شده بود.

همچنین رسانه های خبری از غیبت شش روزۀ محمود احمدی نژاد در محل کار خود و اعتراض وی به دخالت های رهبری در ابقای وزیر اطلاعات- همزمان با صدور حکم برکناری از سوی دولت- خبر داده اند.


این درحالیست که سامانه خبری- تحلیلی «برنا نیوز» به نقل از علی محمد بزرگواری، عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس نوشته است که احمدی نژاد شامگاه دوشنبه (پنجم اردیبهشت) طی دیداری با رهبری، به طرح دغدغه‌های خود با وی پرداخته است."


مفاد دیدار رهبری و محمود احمدی نژاد هنوز توسط هیچیک از رسانه ها و منابع خبری منتشر نشده است.


این فعال اصولگرا، همچنین بدون اشاره به جزئیاتی، از دیدار قریب‌الوقوع برخی بزرگان کشور و تعدادی از علما با احمدی‌نژاد خبر داد.


همزمان سامانه خبری آفتاب گزارش داده است که محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با احمدی‌نژاد دیدار کردند.


اما این خبر بعد از چند ساعت تکذیب شد و سایت مشرق نیوز نوشت: "دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری در فضای آغشته به شایعات رسانه‌های بیگانه، ادعای دیدار آیت‌الله مهدوی‌کنی با رئیس جمهور را تکذیب می کند."


گفتنی است با وجود حمایت قاطع آقای خامنه ای از حیدر مصلحی، محمود احمدی‌نژاد همچنان بر موضع قبلی خود مبنی بر برکناری وزیر اطلاعات پافشاری دارد و نه تنها حاضر نشد با مصلحی همکاری کند، بلکه حتی وی را به سفر استانی اخیر خود به کردستان هم نبرد.


همان زمان ۲۱۶ نماینده با امضای بیانیه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد از او خواسته بودند با "موضع گیری صریح در حمایت از وزیر اطلاعات به سوء استفاده دشمنان خاتمه دهد".


روز سه شنبه ششم اردیبهشت، منابع خبری گزارش دادند که جمعی از نمایندگان اصولگرای مجلس، قصد دارند "طرح سوال از رئیس جمهوری" را در دستور کار قرار دهند.


به گزارش منابع خبری، محمود احمدی نژاد طی روزهای اخیر نه تنها در جمع نزدیکان خود نکاتی را در مورد دخالت رهبری در ماجرای انتخابات ریاست جمهوری ایراد کرده، بلکه روز گذشته نیز زمزمه های برکناریِ وزیر کشور - که آنهم با صلاحدید رهبری منصوب شده – از سوی دولت برخاسته است.