جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


پشت پرده مستند ظهور؛شیادی سیاسی با باورهای مذهبی

Posted: 09 Apr 2011 09:11 AM PDT

نیلوفر زارع
جرس: توزیع میلیونی و البته رایگان سی دی مستند " ظهور بسیار نزدیک است " در شهرهای مختلف ایران واکنش های متفاوتی را به همراه داشته است. در این مستند با اشاره به برخی روایات مربوط به ظهور امام زمان ادعا شده که آقای "خامنه ای" رهبر جمهوری اسلامی و "محمود احمدی نژاد" رییس دولت دهم زمینه ساز ظهور امام دوازدهم شیعیان خواهند بود.این مستند محصول بنیادی به نام " حضرت مهدی موعود " است اما از دید ناظران، رد پای یک جریان سیاسی در تهیه این سی دی دیده می شود و انگشت اتهام بیش از هر کس متوجه "اسفندیار رحیم مشایی" رییس دفتر محمود احمدی نژاد است. روحانیون حکومتی تقریبا به طور کامل کامل ادعاهای طرح شده در این مستند را رد کرده اند و برخی به صراحت گفته اند که دشمنان در رواج این ادعاها دخالت داشته اند با این حال مقام های دولت هنوز واکنشی نسبت به آن نشان نداده اند.

 
اینک آخر الزمان!


مستند " ظهور نزدیک است " که به شیوه ای آماتوری تهیه شده است در ابتدا روایاتی درباره ظهور امام زمان را نقل می کند و سپس این روایات را به شیوه ای کنار یکدیگر می چیند تا به هدف اصلی اش برای معرفی اقای خامنه ای و محمود احمدی نژاد به عنوان زمینه سازان ظهور برسد. ادعای محوری مستند این است که بانزدیک شدن زمان ظهور امام زمان ، شخصی به نام سید خراسانی از ایران قیام خواهد کرد،سپاه سید خراسانی به فرماندهی شخصی بنام شُعَیب به سرزمین سفیانی حمله کرده و با شکست آنان زمینه را برای ظهور امام زمان فراهم خواهد کرد. در فیلم مستند ظهور نزدیک است تلاش شده تا آقای خامنه ای به عنوان سید خراسانی و محمود احمدی نژآد به عنوان شخصیت شعیب معرفی شود.

 

برخی روحانیون سرشار حکومتی در ایران مانند آیت الله" مکارم شیرازی از مراجع تقلید و آیت الله استادی امام جمعه قم با رد ادعاهای این مستند گفته اند که روایات مورد اشاره در آن ضعیف و کتب مورد استفاده آن نیز غیر معتبر است. روحانیون تندرویی نظیر "احمد خاتمی "و "علیرضا پناهیان" که در این مستند سخنانی از آنان مورد نقل قرار گرفته است نیز این نقل قول ها را تکذیب کرده اند. مرکزی تحت عنوان " مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم " هم در همین راستا با صدور اطلاعیه ای گفته که این فیلم مستند از نظر این مرکز مردود بوده و اعتباری ندارد. بسیاری از رسانه های نزدیک به حکومت نظیر پایگاه های خبری " مهر"، " بولتن نیوز" و " الف" هم در مطالبی نسبت به ادعای طرح شده در این مستند واکنش داده اند و آن را جریانی انحرافی و شیادانه خوانده اند که در بخش هایی از دولت رسوخ پیدا کرده است.


سلمان فارسی یا پاشنه آشیل دولت


جریان انحرافی مورد اشاره محافظه کاران جریانی است که اسنفدیار رحیم مشایی نماد آن شناخته می شود. مشایی به دلیل اظهارات جنجال برانگیزش درباره مکتب ایرانی، رابطه با اسراییل و حجاب مورد حمله هواداران حکومت بوده است اما به نظر می رسد که ادعاهای آخرالزمانی او این نگرانی ها را تشدید کرده است. محافظه کاران با ادبیات خاص خود او را عامل فتنه معرفی کرده و معتقدند که فتنه ای که مشایی در سر دارد از جریان اعتراضی جنبش سبز برای نظام خطرناک تر است." در عوض رسانه های حامی مشایی او را در حد یک قدیس بالا می برند که توسط دشمنانش احاطه شده ولی در نهایت بر آنها پیروز خواهد شد. پایگاه اینترنتی "محرمانه نیوز" که از جمله رسانه های حامی مشایی است چندی پیش در یادداشتی برای توصیف او از تعابیری مانند" آزادگی ، هوش، درایت ، صداقت و ایمان مثال زدنی" یاد کرده و مدعی شده بود که این صفات "فصل مشترک رحیم مشایی با سلمان فارسی است. " این یادداشت تا جایی پیش رفته بود که رحیم مشایی را با شمس تبریزی مقایسه کرده و گفته بود " مشایی برعکس بسیاری از کسانی که از او می ترسند از پوسته و سطح و کف ایمان گذشته است و به اعماق آن رسیده است بر همین اساس است که مرواریدهایی را که او از قلب دریای اسلام برایمان به ارمغان می آورد، قشریون و خشک مغزان ظاهر بین را به اضطراب و ترس و متعاقبا به خشم و یاوه گویی علیه این مرد الهی وامیدارد ....."


جایی برای پنهانکاری نیست


تحلیل ها درباره نقش داشتن رحیم مشایی در تهیه مستند " ظهور بسیار نزدیک است" تنها محدود به حدس و گمان ها نمی شود. شواهدی در دست است که این تحلیل را تقویت می کند. بر اساس گزارشها در یکی از جلسات اخیر جامعه وعاظ ولایی مستندی تحت عنوان " نشانه های ظهور " پخش شده و اسفندیار رحیم مشایی پس از پایان این مستند با انطباق روایات زمان ظهور با شخصیت های کنونی گفته که " سید یمانی همان حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان است." جامعه وعاظ ولایی که رحیم مشایی در جمع اعضای آن سخن گفته است یکی از زیر مجموعه های جامعه روحانیت است که تحت تاثیر وی از این گروه منشعب شده اند. ناظران می گویند که مشایی برای پیشبرد فعالیت های خود برخی از روحانیون را در قالب تشکل وعاظ ولایی گرد آورده و بودجه هنگفتی را نیز برای این تشکل هزینه کرده است. از دید ناظران، تلاش های مشایی فعالیت زودهنگام برای انتخابات ریاست جمهوری دو سال آینده است و به نظر می رسد مستند "ظهور بسیار نزدیک است" نیز به عنوان یکی از تلاش ها با هدف تاثیر گذاری بر بخشی از گروه های حاشیه ای جامعه و جلب نظر آنها برای حمایت از احمدی نژاد و یارانش تهیه شده باشد.

 

."حسین شریعتمداری" مدیر مسوول روزنامه کیهان در سرمقاله شنبه این هفته خود با تاکید بر اغراض انتخاباتی تهیه کنندگان مستند " ظهور بسیار نزدیک است "  آنها را " وابسته به حلقه حاشیه ساز دولت معرفی کرده و گفته که این گروه قصد داشته "... احمدي نژاد را در اذهان عمومي همان «شعيب بن صالح» معرفي كنند و بعد در دوران انتخابات مجلس، رياست جمهوري و يا با استناد به اين كه  از افراد نزديك به آقاي احمدي نژاد و مورد وثوق و اطمينان ايشان هستند، ليست نامزدهاي مورد قبول خود براي مجلس و يا نامزد رياست جمهوري مورد نظر خود را، نامزد و نامزدهاي مورد تاييد حضرت بقيه الله الاعظم- ارواحنا له الفداء- جا بزنند."
 

منشاء توهم ها


پاسخ به این پرسش که اسنفدیار رحیم مشایی چگونه خواهد توانست با وجود مخالفان قدرتمند در میان روحانیون محافظه کار پروژه خود را برای ایفای نقشی پر رنگ تر در فضای سیاسی ایران پیش ببرد چندان ساده نخواهد بود. برخی ناظران شانس چندانی برای او قائل نیستند اما گروهی دیگر پروژه مشایی را فراتر از آن می دانند که به واسطه مخالفت روحانیون حاکم متوقف شود. از دید آنها جریان مشایی در صدد حذف روحانیون از فضای سیاسی ایران است و این مسیری است که در آن حتی آقای خامنه ای نیز مصون نخواهد بود.

 

نگاهی به نامه چندی پیش "فرهاد جعفری" نویسنده حامی احمدی نژاد خطاب به آقای خامنه ای که در آن از وی خواسته شده بود ولایت فقیه را تعطیل کند تاییدی بر این تحلیل است. گفته می شود که فرهاد جعفری از مدتی پیش به خدمت تشکیلات رحیم مشایی در آمده و در ساختمانی در خیابان برزیل تهران مشغول تهیه خوراک فکری و رسانه ای این جریان است. ناظران می گویند هدف جریان مشایی از میدان بدرکردن روحانیون و مسلط کردن تمام عیار نظامیان است. برخوردهای حاکی از بی اعتنایی احمدی نژاد نسبت به تقاضاهای مکرر مراجع تقلید برای کنار گذاشتن مشایی که به دلزدگی و ریزش گروهی از حامیانش هم انجامیده است بر وجود یک پروژه تعریف شده در این زمینه مهر تایید می زند. احمدی نژاد آن طور که بسیاری از منابع طی این سالها اذعان کرده اند خود را مرید مشایی می داند و بارها نیز عنوان کرده که حاضر است مشایی رییس جمهور باشد و او در مقام معاونش فعالیت کند. حتی گفته می شود که ادعاهای همیشگی احمدی نژاد درباره نزدیک بودن ظهور امام زمان و در پیش بودن تغییرات عظیم در دنیا نیز متاثر از القائات مشایی است.با در نظر گرفتن چنین زمینه ای تحلیل انگیزه سفارش دهندگان و سازندگان مستند " ظهور بسیار نزدیک است " ساده تر خواهد بود.

 

این مستند گرچه به دلیل نگرانی روحانیون نسبت به دخالت رحیم مشایی در تهیه آن با واکنش های شدیدی روبرو شده است ولی از نظر جنجال برانگیز بودن ادعاهای مطرح در آن، تفاوت چندانی با ادعاهای احمدی نژاد درباره قریب الوقوع بودن ظهور ندارد. احمدی نژاد در طول دوران ریاست جمهوری اش بارها ادعاهایی درباره قریب الوقوع بودن ظهور پایان جهان مطرح کرده است. برای مثال او حدود دو سال پیش گفت که آمریکاییها برای جلوگیری از ظهور امام زمان به عراق حمله کرده اند. ادعای مشهور او درباره ایجاد هاله نور دور سرش در سالن مجمع عمومی سازمان ملل و اظهاراتش مبنی بر این که دست امام زمان را در همه امور می بیند و هدفش فراهم کردن زمینه های ظهور است نیز نمونه های دیگری است که در همسویی کامل با پروژه تعریف شده برای مستند " ظهور نزدیک است " قرار دارد. ناظران از همین رو می گویند روحانیون محافظه کاری که اکنون از مستند جنجالی احساس نگرانی کرده اند باید متوجه باشند که رواج ادعاهای آخر الزمانی پدیده ای نیست که به صورت خودسرانه در جامعه طرح شده باشد. این ادعاها به صورت هدایت شده ای از سوی رییس دولت و نزدیکان او در تریبون های رسمی نیز بیان شده و اگر بنا بر رد چنین مسایلی است نوک پیکان حملات باید متوجه کسانی باشد که منشاء طرح این ادعاها در جامعه هستند.


 

ابراز نگرانی صالح دلدم از نابودی شبکه خانگی ویدئویی

Posted: 09 Apr 2011 05:53 AM PDT

در نامه ای خطاب به معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جرس: صالج دلدم تهیه کننده و کارگردان، در نامه ای خطاب به شمقدری معاونت  سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، از اقداماتی که منجر به نابودی شبکه  ویدئویی می شود، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش جرس، دلدم در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار جرس گذاشته شده، آورده است:"در صورت ادامه سکوت و همراهی مدیران سمعی بصری جنابعالی باید شاهد عرضه پفک با طعم فیلم ، ماست موسیر با اشانتیون فیلم مجانی نیز باشیم "

متن کامل این نامه بشرح زیر است:

بسمه تعالی
 
پفک با طعم فیلم !
 
آقای شمقدری ! جلوی نابودی شبکه نمایش خانگی را بگیرید 
 

برادر گرامی ، جناب آقای جواد شمقدری
معاونت محترم سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
با سلام
احتراما با کمال تاسف به استحضار می رساند شبکه ویدئویی نفس های آخر خود را می کشد . در اقدامی تاسف بر انگیز یکی از شرکت های شبکه نمایش خانگی که چندی پیش از مسئول آن به عنوان شبکه نمایش خانگی برگزیده در جشنواره فیلم فجر تجلیل به عمل آمده بود ! محصولی جدید با عنوان پک شانسی و به قیمت پانصد تومان در بسته بندی شبیه چیپس و پفک به سوپر مارکت ها ارائه داده است که طراحی بسته های آن مزین به عکس بازیگران سینما و تلویزیون می باشد . شرکت مذکور که از روی ضعف مدیریت وعدم تحلیل درست از بازار اقدام به تکثیر نسنجیده رایت های ویدئویی فیلم ها می نمود اکنون فیلم های مرجوعی درون انبارهای خود را به شیوه مذکوربه بازارعرضه کرده است که این اقدام نه تنها تصویری از دنیای هنر نیست بلکه تصویری از دنیای کلاهبرداری و دلالی فرهنگی می باشد . آیا این اقدام به سخره گرفتن ارزش کارهای هنری و فرهنگی و لگد مال کردن فیلمسازی این مرزوبوم نیست ؟ آیا نتیجه این قبیل اقدامات چیزی جز به تعطیلی کشاندن شبکه نمایش خانگی و دفع مخاطبان نمی باشد ؟ متاسفانه در سکوت مدیران بخش ویدئویی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عده ای منافع جمعی را فدای منافع و مطامع شخصی خود کرده اند و با اقدامات غیرکارشناسی در مدت زمانی کم ، پول هنگفتی به جیب زده اند و سپس باعث کسادی بازار ویدئویی شده و بسیاری از شرکت های همکار فعال در این عرصه و تهیه کنندگان فیلم ها را در معرض ورشکستگی قرارداده اند . آیا علت ورشکستگی و تعطیلی اولین سریال شبکه نمایش خانگی چیزی جز سوء مدیریت مدیران شرکت مذکور نبوده است ؟ آیا توزیع فیلمهای مبتذلی با عنوانینی همچون زن بابای اجباری، شوهر ننه اجباری ، طلاق به سبک عمه کتی ، با من شوخی نکن با عمت شوخی کن وامثالهم توسط شرکت مذکور باعث فراری دادن مخاطبان و تعطیلی بازار ویدئویی نشده است ؟ این شرکت در ابتدا با رونق دادن کذایی به شبکه ویدئویی میلیاردها تومان بهره برداری اقتصادی داشته است سپس با اشباع بازارازمحصولات مبتذل به دفع مخاطب پرداخته و اکنون فیلم های باد کرده در انبارهای خود را با عنوان پک شانسی به بازار عرضه نموده است و در صورت ادامه سکوت و همراهی مدیران سمعی بصری جنابعالی باید شاهد عرضه پفک با طعم فیلم ، ماست موسیر با اشانتیون فیلم مجانی نیز باشیم ! در پایان خالی از لطف نیست که یادآوری نمایم شرکت مذکور بسیاری از فیلم های تهیه کنندگانی که مشکل اقتصادی دارند را با وعده و وعیدهای دروغین به قیمت های نازل و با چک های مدت دار پس از توزیع محصول در بازار خریداری نموده و چه بسیار تهیه کنندگانی که از این شرکت مطالبات معوقه و چک های برگشتی بسیار داشته و دوندگیشان در پله های وزرات ارشاد به جایی نرسیده است اگرهم بخواهم به تیراژ متفاوت تولیدی این شرکت با ارقام اعلام شده به وزارت ارشاد یا مالکین فیلم بپردازم بیشتر به عمق فاجعه پی خواهید برد . امیدوارم با اقدام سریع و قاطع خود جلوی این تاراج فرهنگی ونابودی عرصه فیلمسازی به قیمت منافع یک شرکت و فرد خاص را بگیرید وامید آن است که به این نامه رسیدگی فوری نمایید نه آنکه مانند نامه ای که در رابطه با دستمزدهای بازیگران و فساد در سینما به نگارش درآورده بودم ، این نامه نیز به بایگانی و نهایتا ابراز لطف و تشکر حضرتعالی بیانجامد ، زیرا این بار در صورت سکوت مسئولین امر شاهد فاجعه ای بزرگ در عرصه فیلمسازی و نهایتا بیکاری و ورشکستگی فیلمسازان خواهیم بود. خواهشمند است اقدامات مقتضی را مبذول فرمایید .


ومن ا... توفیق


صالح دلدم


تهیه کننده و کارگردان


رونوشت :
خبرگزاری ها و روزنامه های رسمی کشور

تهمینه میلانی خواستار استعفای جیرانی از برنامه هفت شد

Posted: 09 Apr 2011 05:52 AM PDT

جرس: تهمینه میلانی کار گردان ایرانی، در واکنش به عملکرد تبعیض آمیز برنامه هفت، خواستار استعفای فریدون جیرانی از این برنامه شد.

 

تهمینه میلانی در یادداشتی که در شماره روز شنبه شرق منتشر شده، در واکنش به اقدام برنامه ۷ در جایگزین کردن ده نمکی در این برنامه به جای وی، خواستار استعفای جیرانی شده است.

میلانی در یادداشت خود نوشته که از پیش از عید قرار بوده در اولین برنامه ۷ در سال جدید حضور داشته باشند تا اینکه یک روز پیش از تاریخ وعده داده شده، یعنی در روز پنج‌شنبه ۱۸ فروردین فریدون جیرانی به او اطلاع می‌دهد که مسئولان تلویزیون مسعود ده‌نمکی را جایگزین او کرده‌اند. من همانجا به جیرانی پاسخ دادم که دود این سیاست‌های غلط هنری بی‌شک به چشم همه مردم ایران به وی‍ژه جامعه هنری مستقل می‌رود. وقتی آقای جیرانی به من گفت بدون تمایل قلبی ایشان، نام من از برنامه حذف شده است، از ایشان خواهش کردم برای احترام به سینمای ملی استعفا دهد.

وی در ادامه نوشته: جالب است همه این اتفاقها در شرایطی روی داده که ۳۵ سینما در اختیار اخراجی‌هاست و همه تیزرهای سینمایی و زیرنویس‌های تلویزیون به این فیلم اختصاص داده شده است. اما انگار این تبلیغات کافی نبوده است.
 

نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس: زندانی نداریم که دو نوروز به مرخصی نرفته باشد

Posted: 09 Apr 2011 03:53 AM PDT

جرس: در حالی که تعداد ی اززندانیان سیاسی نه تنها از مرخصی نوروزی استفاده نکرده اند بلکه از ابتدایی ترین حقوق انسانی هم محرومند، عضو کمیسیون امنیت ملی مدعی شد که در همین عیدی به خیلی از زندانی های سیاسی مرخصی داده شد و اصلا این طور نیست که زندانی باشد که در دو سال هنوز مرخصی نگرفته باشد

  

نوروز امسال تعدادی از زندانیان سیاسی همچون عیسی سحرخیز، مسعود باستانی، علی ملیحی، احمد زید آبادی، مهدی محمودیان، بهاره هدایت و … برای دومین سال متوالی از داشتن مرخصی محروم بودند. این در حالی است که مقامات قضایی و مسئولان زندانها مدعی هستند زندانیان بر اساس موازین به مرخصی می روند.


در همین حال با انتشار خبر اعزام نماینده کمیسیون حقوق بشر به ایران اسماعیل کوثری نماینده مجلس در گفت و گو با روزگاربهار می گوید: خوب حالا گزارشگرشان بیاید.  ما هم از ان ها نگرانی داریم و به همین دلیل هم می گوییم که شورای حقوق بشر بی طرف نیست و تمایل به کشورهای غربی دارد ؛ حرف ما این است که جنایت های امریکایی ها در زندان های گوانتانامو و ابوغریب را رسیدگی نمی کنند اما از ان طرف  اگر موردی در ایران اتفاق افتاد و چند روز به یک زندانی مرخصی ندادند ، باید ایران محکوم شود؟ لذا ما به هیچ وجه از خودمان نگران نیستیم و عملکرد ما در حقوق بشر خیلی شفاف است.


نایب رییس کمیسیون امنیت مجلس بدون اشاره به وضعیت نامطلوب  زندانها و عدم بهره مندی زندانیان ازحداقل امکانات بهداشتی مدعی است:  از زندان هایی که بازدید کردیم ، گزارش دادیم . اخرین بازدیدمان از زندان های خوزستان در بهمن ماه بود و گزارش به مسئولان دادیم که فشردگی زندانی ها را داریم و بر اساس همان دستور اماده شدن اردوگاه های جدید داده شده است تا زندان ها ان شالله سبک تر شوند .ما هنوز بازدیدی در مورد زندان رجایی شهر نداشته ایم.


از سوی دیگر رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اظهار بی اطلاعی از اینکه چه کسی مسئول حقوق بشر درکشور است، در خصوص اعزام نماینده حقوق بشر به کشور می گوید: باید بررسی کنم و از دوستان بپرسم که ایا به طور رسمی گفتند که بیایند یا نیایند . اما ما در مجلس جوابمان را در بیانیه کیمسیون امنیت ملی دادیم  و معتقد هستیم که نباید بیایند و قبلا هم به طور صریح این حرف را زدیم .

 

سلیمی نمین: افراد متملق دردولت دهم جمع شده اند

Posted: 09 Apr 2011 02:38 AM PDT

جــرس: یک فعال اصولگرای حامی دولت و رئیس مركز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران، با مروری بر نقش تملق‌گویی در انحراف برخی دولت‌ها تأكید كرد: "نباید بگذاریم اطرافیان رئیس جمهور با تملق‌گویی احمدی‌نژاد را از ما بگیرند."


به گزارش فارس، عباس سلیمی‌نمین طی گفتگویی با این خبرگزاری، با بیان اینکه "تجربیات سه دهه پس از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد كه برخی لغزش‌های مدیریت‌ها به صورت چرخه‌ای ادامه داشته، زیرا به جای اینكه ریشه‌های مشكلات را از میان برداریم، سعی شده با اشخاص برخورد شود"، اظهار می دارد "پس از پیروزی انقلاب ما با بعضی از آفت‌ها مواجه شدیم یعنی اینكه چون در خارج از قدرت بودیم، نمی‌توانستیم درك كنیم كه با دستیابی به قدرت با چه آفاتی مواجه خواهیم شد؛ لذا تصور واقعی از آفت‌های قدرت نداشتیم، چرا كه تاریخ صدر اسلام را طوری برای ما خوانده بودند كه همواره آدم‌های آن دوران را به طور ثابت می‌پنداشتیم؛ مثلا اگر فردی بد بود انگار از ابتدا بد بوده است و یا اگر فردی خوب است كه انگار از ابتدا خوب بوده است. "


سلیمی نمین افزود: در اوایل انقلاب تصور می‌شد مگر می‌شود یك فرد كه در طول عمر در مسیر حق در حركت بوده به یكباره سقوط كرده و منحرف شود؛ اما به تدریج مشاهده كردیم كه قدرت هر چند می‌تواند ابزار خدمت و خیر و بركت باشد؛ ولی همین قدرت می‌تواند در مسیری قرار گیرد كه در مقابل هدف اولیه دستیابی به قدرت باشد.


ممكن است انسان‌های صالح تحت تاثیر بعضی آفات قدرت منحرف می‌شوند
این فعال حامی دولت، با ادعای اینكه پس از انقلاب، "بسیاری از نیروهای نامتجانس با روح انقلاب كه تظاهر به انقلابی‌گری می‌كردند از بدنه حاكمیت تصفیه شدند"، گفت: در ابتدای مسیر حركت انقلاب اكثر كسانی كه در بدنه انقلاب مانده بودند معتقد به اسلام و انقلاب بودند، اما پس از آن متوجه شدیم كه می‌شود انسان‌های صالح تحت تاثیر بعضی آفات منحرف شوند، چراكه این اتفاق افتاد.

وی مهمترین دلیل انحراف افراد را "تملق‌گویی" اطرافیان افراد صاحب قدرت خواند و افزود: همانگونه كه امام مكراراً با تملق‌گویی افراد هم در گفتار و هم در عمل مقابله می‌كرد، بنابراین ما بسیاری از شخصیت‌های خود را با تملق‌گویی از دست دادیم. یعنی تعدادی از افراد متملق كه به طمع منافع مادی خود را به مراكز قدرت نزدیك كرده بودند، آنها برای رسیدن به آن از هیچ تملقی فروگذار نكرده تا به سود مادی بیشتر برسند.


شخصیت‌های برجسته‌ای بر اثر تملق‌گویی و بزرگ جلوه دادن آنان از دست رفتند
این فعال اصولگرا، در معرفی مصادیق ادعای خود، با تاكید بر اینكه به تجربه ثابت شده است كه بسیاری از تملق‌گویی‌های اطرافیان بر روی مسئولان تاثیر گذاشته و در نهایت آنها را منحرف كرده است، اظهار داشت: چرا باید گمان كرد كه شخصی مثل هاشمی رفسنجانی و خاتمی متأثر از تملق‌گویی اطرافیان خود شد، اما احمدی‌نژاد از این قاعده مستثنی است.


ابوالحسن بنی‌صدر(اولین رئیس جمهور ایران) و مرحوم آیت الله منتظری، از شخصیت‌هایی بودند كه سلیمی نمین آنها را "نمونه سقوط كرده بر اثر تملق اطرافیان" ذکر کرد و مدعی شد "قطعا در ماجرای منتظری تملق‌گویی اطرافیان تاثیر بسیار زیادی داشت و بسیاری از این افراد حسابگرانه در اطراف وی جمع شدند و او را در برابر امام قرار دادند و این درحالی بود كه منتظری فردی فعال و خدمت‌كرده به انقلاب بود؛ اما از طریق القائات دروغ و تملق‌گویی فریبكارانه و دادن اطلاعات غلط او را وادار كردند در مقابل خمینی كبیر بایستد".

این پژوهشگر تاریخ ایران، بدون اشاره به عدم تمکین مرحوم منتظری به ستم های وارده به جامعه و فریادهای اعتراض آن مرحوم در دفاع از شهروندان ، ادامه داد: امام به منتظری گفتند شما از سیاست به دلیل ساده‌لوحی و ضعفهایی كه در این زمینه دارید دوری كنید، ولی به درس و بحث حوزه و فقه بپردازید، شما در سیاست بازی می خورید و خیلی سریع متاثر از جوسازی اطرافیان می شوید؛ بنابراین در سیاست دخالت نكنید؛ امام بیش از دو سال سعی كرد این شخص را در نظام و انقلاب حفظ كند، اما اطرافیان منتظری نگذاشتند.


تملق‌گویان با شیوه‌های ماهرانه سعی می‌كنند دولتمردان را تحت تاثیر خود را به انحراف بكشاند
سلیمی نمین، "قدرت " را به دلیل دسترسی به منابع مالی، مستعد جمع شدن افراد متملق اطراف دولتمردان دانست و گفت: افراد متملق بسیار سازمان‌یافته و تشكیلاتی گرد افراد صاحب قدرت جمع می‌شوند، هرچند كه آن فرد با تقوا باشد، تملق‌گویان با شیوه‌های ماهرانه سعی می‌كنند آن فرد را تحت تاثیر خود را به انحراف بكشاند.


این فعال اصولگرای حامی دولت، با اشاره به فیلم منتشره ای تحت عنوان «ظهور نزدیک است»، که رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد را با شخصیت های زمان ظهور پیشوای دوازدهم شیعیان تطبیق داده، گفت "اخیرا در یك سی دی نسبت‌هایی به آقای احمدی نژاد توسط برخی افراد داده شد كه وی را بعنوان شخصیتی خاص از اصحاب امام زمان معرفی كردند كه دستهایی پشت این ماجرا قرار دارد و این یك تملق آشكار است كه تاثیرات منفی زیادی ایجاد خواهد كرد؛ بنابراین رسانه‌ها باید نسبت به كسانی كه این سی دی را تولید كردند و برنامه ریزی می‌كنند واكنش نشان دهند. "

وی با انتقاد شدید از برخی تملق‌گویی‌های رحیم مشایی و محمدرضا رحیمی از احمدی‌نژاد، گفت: امروز نیز همانند دوران هاشمی رفسنجانی، افرادی با زبان تملق اطراف رئیس جمهور هستند كه سعی دارند با بازی‌های فریبكارانه و تبلیغاتی منافع سیاسی و اقتصادی از آن به دست آورند كه در اصل می‌خواهند احمدی نژاد را همچون شخصیت‌های گذشته از ما بگیرند.


سلیمی‌نمین در ادامه برنامه فروش خودرو احمدی نژاد توسط اطرافیانش را قطعا "فریبكاری" خواند و تصریح كرد: مشایی با همكاری شخصی كه با او مشغول كارهای اقتصادی است، دست به این بازی مسخره زدند، كه چیزی جز تحقیر فكری مردم نبود؛ چرا كه ساده زیستی نیاز به تبلیغات اینچنینی ندارد... و اگر به احمدی نژاد علاقه مند هستیم نباید اجازه بدهیم او را از ما بگیرند؛ باید جلوی این افراد را كه اطراف او جمع شده‌اند بگیریم... تلخ‌ترین اتفاقی كه در حال وقوع است این است متملقین اطراف هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد در آینده‌ای نزدیك به هم پیوند خواهند خورد كه این خطر جدی است كه می‌بینیم. "


این فعال حامی احمدی نژاد افزود "در دولت نهم بسیاری از نیروهای كارآمد را كنار گذاشتند و افراد متملق را در دولت دهم جمع كردند كه نشان از تاثیر گذاری تملق است كه این جا به جایی‌ها انجام می‌شود.

 

نماینده مجلس: انفجار در خطوط اصلی انتقال گاز به قم، خرابکارانه بود

Posted: 09 Apr 2011 01:58 AM PDT

جــرس: یک روز پس از انفجار سه رشته خط لوله اصلی انتقال گاز در استان قم، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، در شرح جزئیات آن گفت "انفجار در خطوط اصلی انتقال گاز جنوب به شمال و در حوالی شهر دلیجان رخ داده و این سه خط اصلی لوله، طی یک اقدام خرابکارانه منفجر شده است."


به گزارش خانه ملت، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان با یادآوری حادثه‌ای مشابه که حدود دو ماه پیش در این خطوط رخ داد، افزود: احتمال اینکه انفجار دیروز صبح این خطوط انتقال گاز در ارتباط با انفجار قبلی باشند و هر دو انفجار از سوی یک گروه خرابکار انجام شده باشد، به طور قوی وجود دارد و کارشناسان امنیتی کشور در حال پیگیری این مسئله هستند.


وی همچنین افزود: محل انفجار امروز حدود صد کیلومتر با محل انفجار قبلی فاصله دارد و در این انفجار سه خط لوله ۵۶ اینچی انتقال گاز که خطوط اصلی انتقال گاز جنوب به مناطق شمالی کشور هستند دچار آسیب شده است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه این انفجار تلفات جانی در پی نداشته است، افزود: در این حادثه تنها چند تن از افرادی که برای جلوگیری از سرایت آتش سوزی و خاموش کردن آتش در محل حاضر شده بودند دچار جراحت جزئی شده اند که امیدواریم هرچه سریعتر بهبود یابند.


وزارت نفت جمهوری اسلامی، دیروز (جمعه) با تشکیل ستاد بحران در این وزارتخانه به دنبال پیگیری و رسیدگی به وضع این خطوط انتقال گاز بود، تا هرچه سریعتر گاز مصرفی مردم شمال کشور در این خطوط دوباره جریان پیدا کند.


بعد از انفجار قبلی این خطوط انتقال گاز، چند تن از نمایندگان مجلس در کمیسیون های انرژی و امنیت ملی مانند عبدالله کعبی، عماد حسینی و اسماعیل کوثری خواستار توجه جدی دولت به امنیت خطوط انتقال انرژی بویژه در مناطق آسیب پذیر شده بودند.


بررسی انفجار سه لوله گاز کشور در کمیسیون انرژی
سودانی: مسئولان وزارت نفت درباره حادثه امروز توضیح بدهند
همزمان، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اظهار نگرانی از افزایش تعداد انفجارها در خطوط لوله انتقال نفت و گاز کشور، گفت: وزارت نفت باید با دریافت و هزینه کردن اعتبار کافی، اقدامات پیشگیرانه و رعایت اصول پدافند غیرعامل در تأسیسات نفت و گاز را در اولویت کاری خود قرار دهد.


به گزارش نفت نیوز، ناصر سودانی افزود: امنیت خطوط انتقال انرژی‌های استراتژیک مانند نفت و گاز، اهمیت فزاینده‌ای برای کشور دارد و وزارت نفت موظف است تا بخشی از اعتبارهای خود را برای تأمین امنیت این خطوط اختصاص دهد.


نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید از منافع ملی و عمومی کشور در شرایطی مطمئن، حفاظت کرد تا برخی اعمال خرابکارانه مانند انفجار در خط لوله اصلی گاز در جاده قم - دلیجان، موجب آسیب دیدن این منافع نشود.


وی با یادآوری تأکید رهبری بر لزوم توجه به گسترش پدافند غیرعامل مراکز استراتژیک، از جمله منابع و تأسیسات نفتی و گازی، اظهار امیدواری کرد: وزارت نفت با تشکیل ستادی کارشناسی برای بررسی این موضوع و پیشگیری از تکرار این‌گونه حوادث در آینده، امنیت این بخش مهم اقتصادی کشور را تأمین کند.


ضروروت استفاده از تکنولوژی‌های نو در تولید انرژی
سودانی با محکوم کردن "عمل خرابکارانه" انفجار روز جمعه ١٩درخط لوله انتقال گاز، تأکید کرد: ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های نو در تمام مراحل تولید نفت و گاز از اکتشاف تا انتقال و پالایش، به‌صورت مبرهنی احساس می‌شود و باید در اولویت کاری مدیران مجموعه وزارت نفت قرار گیرد.


مسئولان درباره حادثه روز جمعه توضیح بدهند
نماینده اصولگرای مجلس، با اعلام خبر دعوت از مدیران و مسئولان وزارت نفت به کمیسیون انرژی برای توضیح درباره علل انفجار روز جمعه، اظهار کرد: از ابتدای هفته موضوع امنیت تأسیسات حوزه انرژی در کشور در مجلس به دقت بررسی و مطالعه می‌شود و مسئولان وزارت نفت باید در این باره پاسخگو باشند.


گفتنی است ساعت چهار صبح دیروز جمعه (١٩ فروردین)، سه خط لوله اصلی انتقال گاز میادین جنوب به مناطق شمالی کشور در حوالی شهر دلیجان طی یک اقدام خرابکارانه منفجر شده است.


بهمن ماه سال گذشته نیز، در ٢۵ کیلومتری شمال منطقه سلفچگان استان قم سه خط لوله یکهزار پوندی انتقال گاز منفجر شده بود، که این انفجار همزمان خطوط لوله شهر قم را لرزاند و آسمان بخش وسیعی از جنوب غربی این شهر را به شدت قرمز کرده بود.

 

تظاهرات شیعیان عربستان در دفاع از بحرین و اعتراض به تبعیض های موجود

Posted: 09 Apr 2011 01:39 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری مستقل، در عربستان سعودی، روز جمعه، صدها نفر به خیابان های دو شهر شیعه نشین در شرق کشور آمدند، خواهان آزادی های سیاسی شدند و از معترضان شیعه در بحرین حمایت کردند.


به گزارش رویترز، تظاهرات مسالمت آمیز در شهر قطیف و روستای عوامیه در نزدیکی آن برپا شد و برخی از معترضان در حالی که پرچم های بحرین را در دست داشتند، علیه حضور سربازان سعودی در آن کشور و مشارکت در سرکوب معترضان بحرینی شعار می دادند.


بر اساس این گزارش، شیعیان در عربستان سعودی، همچنین از تبعیضهای موجود در مورد اقلیت شیعه آن کشور شکایت داشته اند.


خبرگزاری ها از برخورد احتمالی، یا بازداشت معترضان، خبری منتشر نکرده اند.


گفتنی است در هفته های اخیر، دولت سعودی ظاهرا در تلاش برای خنثی کردن آن نوع قیام های سیاسی که در خاورمیانه روی داده، امتیازاتی را اعلام کرده بود.


دو هفته قبل حکام عربستان سعودی اعلام کرده بودند که ماه آینده  انتخابات شوراهای شهری را برگزار خواهند کرد.


در حالیکه نیمی از اعضای شوراهای محلی توسط مقامات سعودی انتصاب شده اند، با این حال این دومین بار خواهد بود که در شوراهای محلی عربستان سعودی، که قدرت کمی دارند، انتخابات برگزار می شود.


لازم به یادآوری است زنان در پادشاهی عربستان سعودی اجازه رای دادن یا نامزد انتخابات شدن، ندارند.


روزنامه نگاران و گزارشگران می گویند از زمانی که موج اعتراضات ضد دولتی جهان عرب را در بر گرفته، تصمیم برای برگزار کردن انتخابات شوراهای محلی اولین نشانه مصالحه سیاسی در عربستان سعودی است.

 

بزرگترین تظاهرات بعد از سقوط مبارک در مصر، به خشونت کشیده شد

Posted: 09 Apr 2011 01:38 AM PDT

جــرس: بزرگترین تجمع مردمی پس از سقوط مبارک در مرکز قاهره، با دخالت صدها تن از نیروهای امنیتی و پلیس به خشونت کشیده شد.


شبکه تلویزیون «الجزیره» در این مورد گزارش داده است که روزگذشته با حمله نیروهای امنیتی به تجمع کنندگان در میدان التحریر، نیروهای پلیس ضد شورش و مردم به سوی یکدیگر سنگ پرتاب کردند.


نیروهای امنیتی سپس با پرتاب گاز اشک آور و حمله به خیمه های معترضین، چادرهای آنها را پاره کرده و آنها را متفرق نمودند.


شاهدان عینی گفته اند که پلیس علاوه بر ضرب و شتم مردم اقدام به تیراندازی هوایی نیز نموده است و مردم نیز به سوی آنها کوکتل مولوتف پرتاب کرده اند.


دهها هزار تن از مردم خشمگین از روز گذشته در میدان التحریر تجمع و از شورای عالی نظامی که کشور را اداره می کند خواسته بودند که هرچه سریعتر محاکمه مقامات رژیم سابق و بوِیژه حسنی مبارک را آغار کنند.


رهبران نظامی مصر دو هفته پیش اعلام کرده بودند که انتخابات ریاست جمهوری این کشور تا دو ماه بعد از انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد.


به گزارش الجزیره، تظاهرات روز شنبه، بزرگترین تجمع مردمی پس از سقوط حسنی مبارک در ١١ فوریه (٢٢بهمن) و سقوط حسنی مبارک بوده است.


وعده نظامیان
گفتنی است هفته گذشته شورای عالی نیروهای مسلح مصر که حکومت این کشور را در دست دارد، نشستی با سردبیران نشریات و اعضای هیئت مدیره بنگاههای مطبوعاتی داشت تا آنان را در جریان اقدامات خود برای برآوردن خواسته های مردم و روند انتقال قدرت به حکومتی غیرنظامی در آینده بگذارد.

هدف از برگزاری این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید، اطمینان دادن این نکته به مطبوعات اعلام شد که ارتش قصد بازگرداندن وضعیت به دوران پیش از حسنی مبارک را ندارد و در عزم خود برای برپایی حکومتی دموکراتیک و غیرنظامی در مصر جدی است.
در این نشست که دو تن از معاونان و یکی از مدیران کل وزارت دفاع در آن با مدیران مطبوعات سخن گفتند، موضوعات مختلفی از انتخابات آتی ریاست جمهوری و مجلس گرفته تا لغو تصمیمهایی که در زمان حسنی مبارک گرفته شده بود مطرح و بررسی شد اما در گزارشهایی که از نشست منتشر شده، عنوان اصلی و صدر خبر به آن بخش از سخنان اعضای شورا اختصاص داده شده که گفته اند مصر، ایران یا غزه نخواهد شد و رهبری اش را "خمینی دیگری" در دست نخواهد گرفت.


اصلاحاتی شکننده
لازم به یادآوری است، هفته گذشته بعد از همه پرسی انجام شده در مصر، مقام های آن کشور اعلام کردند که ٧٧ درصد از رای دهندگان این کشور با اصلاحات قانون اساسی موافقت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از جمله تغییراتی که در قانون اساسی منظور شده است:
- کاهش دوره ریاست جمهوری از شش سال به چهار سال و محدود کردن آن به دو دوره.
- ملزم کردن رئیس جمهور به انتخاب یک معاون طی سی روز پس از انتخابات.
- اعمال شرایط جدید برای نامزدهای ریاست جمهوری از جمله اینکه حداقل سن آنها باید چهل سال باشد و همسر غیرمصری نداشته باشند.

دو گروه سیاسی اصلی مصر، حزب دمکراتیک ملی حسنی مبارک و اخوان المسلمین از این اصلاحات حمایت کرده اند.


اما فعالان طرفدار دموکراسی می گویند که این تغییرات کافی نیست و خواهان تدوین قانون اساسی جدید پیش از برگزاری انتخابات هستند.


انتخابات عمومی در مصر قرار است در ماه سپتامبر (شهریور) امسال برگزار شود.
 

عکس خبری - آتش سوزی در پارک ملی گلستان

Posted: 09 Apr 2011 01:07 AM PDT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حمید بقایی،  جانشین رحیم مشایی در نهاد ریاست جمهوری شد

Posted: 09 Apr 2011 12:58 AM PDT

جــرس: به گزارش منابع دولتی ایران، حمید بقایی كه ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به‏ عهده دارد، با حفظ سمت معاون اجرایی رئیس دولت شد.


به گزارش فارس، با حكم محمود احمدی‌نژاد، حمید بقایی به‌عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب شد.


بقایی در حالی معاون اجرایی شده است كه از زمان رفتن علی سعیدلو تصدی این سمت به‏ عهده اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور بود.


گفتنی است از هفته ها قبل نیز گمانه زنی پیرامون این انتصاب و همچنین احتمال آماده سازی بقایی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست جمهوری در رسانه ها مطرح شده بود، که بقایی و برخی مقامات دولت، تلویحا آنرا تکذیب کرده بودند.


در حال حاضر حمید بقایی علاوه بر ریاست سازمان میراث فرهنگی و دو مقام جدید، دبیری«شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی» را نیز بر عهده دارد ، و اسفندیار رحیم مشایی، علاوه بر ریاست دفتر محمود احمدی نژاد، ١۵ پُستِ دیگر را نیز در اختیار دارد.