جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


پژواک - محمد جواد اکبرین

Posted: 13 Apr 2011 08:14 AM PDT

تبعید ناگهانی دو زندانی سیاسی و عقیدتی به زندان گوهردشت کرج

Posted: 13 Apr 2011 06:38 AM PDT

قطع ارتباط رسول بداغی با خانواده

جــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، هفته گذشته دو زندانی به نامهای ایوب قنبرپوریان و هادی حسینی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) تبعید شدند.


بنا به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ایوب قنبر پوریان یکی از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که در تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در ۲۵ خرداد ماه سال ۸۸ بازداشت و به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود، به دلیل نامعلومی به همراه هادی حسینی که به اتهام همکاری با القاعده بازداشت شده است به زندان رجایی شهر کرح تبعید شدند.


لازم به یادآوریست زندانیان سیاسی محبوس در سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجایی شهر از حق تماس تلفنی و ملاقات حضوری و شرعی محروم هستند و در طی ماه‌های اخیر فشار بر این زندانیان در حد طاقت فرسایی افزایش یافته است و برخی از زندانیان از امکان درمان نیز برخوردار نیستند.


بنا به آخرین گزارش ها، گروه زیادی از زندانیان سیاسی این زندان، هم اکنون در اعتصاب غذا به سر می برند.


همزمان كانون حمایت ازخانواده جان باختگان و بازداشتی ها گزارش داده است که رسول بداغی یكی از اعضای كانون صنفی معلمان كه هم اكنون در بند زندانیان سیاسی گوهردشت زندانی است، از قبل از عید نوروز تا كنون هیچ ارتباطی با خانواده اش نداشته و مأموران زندان به خانواده وی نیز، تا كنون اجازه ملاقات با این زندانی را نداده اند. و براساس خبرهای دریافتی، ارتباطات این زندانی سیاسی با خانواده اش كاملا قطع گردیده است.


این درحالیست که نایب رئیس کمیسیون امنیتی ملی مجلس مدعی شده است که "هیچ زندانی نبوده است که طی ایام نوروز به مرخصی نرفته باشد."
 

بی اطلاعی نمایندگان مجلس از وضعیت زندانیان سیاسی کشور

Posted: 13 Apr 2011 06:38 AM PDT

چند صد زندانی سیاسی نوروز امسال را در زندان های کشور گذراندند
جــرس: در حالیکه تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی، علی رغم حق قانونی خود، امکان استفاده از مرخصی های چند روزه و بعضا استعلاجی، در ایام نوروز را پیدا نکرده بودند، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی مدعی شد "هیچ زندانی نداریم که در نوروز اخیر به مرخصی نیامده باشد ."


به گزارش کلمه ، این در حالی است که چند صد زندانی سیاسی نوروز امسال را در زندان های کشور گذراندند و از امکان هرگونه آزادی موقت یا مرخصی محروم شدند .همچنین زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر از هر گونه مرخصی نوروی محروم ماندند و تعدادی از آنها نه برای دو نوروز ، که چندمین سال متوالی سال نو را از پشت میله های زندان آغاز کردند .


براساس قوانین، مرخصی از حقوق اولیه زندانیان محسوب می شود اما مسوولان قوه قضاییه و امنیتی از آن به مثابه اهرم فشار بر زندانیان و خانواده هایشان استفاده می کنند و بر اساس قواعدی نامشخص برخی زندانیان رابه مرخصی نوروزی می فرستند و دیگران را نیز از آن محروم می کنند .


گفتنی است احمد زید آبادی، مسعود باستانی، مجید توکلی ،مجید دری، ضیا نبوی، علی ملیحی، احمد کریمی، احسان عبده تبریزی، بهاره هدایت، منصور اسانلو ، مهدیه گلرو، عاطفه نبوی، مهدی محمودیان ، فاطمه رهنما، نادر کریمی جونی، عالیه اقدام دوست، زینب بایزیدی ، رسول بداقی، شبنم و فرزاد مدد زاده ، حشمت الله طبرزدی، ابراهیم مددی ،عیسی سحرخیز، و …تنها تعدادی از زندانیانی هستند که چند نوروز رابه مرخصی نیامده اند .
همچنین باستانی ، زید آبادی ، سحرخیز روزنامه نگاران زندانی دو نوروز متوالی است که از مرخصی محرومند و زندانی چون منصور اسانلو رییس سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی چهار سال است که از هر گونه مرخصی محروم مانده است .


بر پرونده برخی از زندانیان سیاسی نیز، عبارت "بدون مرخصی" نقش بسته است و همین عبارت که یک زندانی سیاسی را از همه حقوق یک زندانی عادی هم محروم می کند توسط بازجویان وزارت اطلاعات بر پرونده برخی زندانیان نوشته می شود و به واسطه آن و اعمال نظر بازجویان، دادستان و قاضی پرونده که به شدت وابسته به نهادهای امنیتی هستند زندانی سیاسی را از همه حقوقش محروم می کنند .


همچنین تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی که برای درخواست مرخصی برای عزیزان شان به دادستانی و دیگر دستگاه های قضایی مراجعه کرده بودند، با دیدن این عبارت بر پرونده زندانی شان، همه امید خود را برای گرفتن مرخصی از دست داده بودند . عماد بهاور، زندانی سیاسی که به ده سال زندان محکوم شده است نیز، بر پرونده اش این جمله نوشته شده، جمله ای که او را حتی از حقوق یک زندانی با جرایم سنگین همچون کسی که قاچاق مواد مخدر کرده نیز محروم کرده است .


بر اساس این گزارش، خانواده زندانیان سیاسی می پرسند ؛ آیا نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از وجود این زندانیان بی خبر است و حتی توانایی دیدار با خانواده برخی از آنان را که از روزنامه نگاران و فعالان برجسته حقوق بشر کشور محسوب می شوند نیز ندارد که چنین سخنانی بر زبان می آورد؟خانواده زندانیان سیاسی همچنین تاکید می کنند که بارها خواستار دیدار با نمایندگان مجلس شده اند اما این نمایندگان از پذیرفتن خانواده ها خودداری کرده اند .
بهمن احمدی امویی، عبدالله مومنی، کیوان صمیمی، هنگامه شهیدی، مسعود لواسانی، عماد الدین باقی، داوود سلیمانی، سیامک قادری،رضا شهابی ، مصطفی تاجزاده، نسرین ستوده ، محمد نوری زاد، رضا رفیعی فروشانی، احسان مهرابی، ارژنگ داوودی، ایوب قنبر پوریان، نظام حسن پور، امیر خسرو دلیر ثانی، بهروز جاوید تهرانی، بهنام ابراهیم زاده، محمد رضا محمدی ، حسین رونقی ملکی، علی بهزادیان نژاد ، حسن اسدی زید آبادی ، ابراهیم مددی ، سعید متین پور، وحید طلایی، آرش سقر، آرش صادقی و ... تعداد دیگری از زندانیان سیاسی کشور هستند که ماه ها است از هرگونه مرخصی بی بهره بوده اند .
 

طرح نظارت و کنترل سازمان های غیر دولتی، برای سه ماه از دستور کار مجلس خارج شد

Posted: 13 Apr 2011 05:01 AM PDT

جــرس: در حالیکه موج انتقادات نسبت به طرح مورد بررسی مجلس شورای اسلامی پیرامون نظارت و کنترل بر تأسیس و فعالیت سازمانهای مردم نهاد (غیردولتی) و «اِن . جی . او» شدت یافته بود، و همزمان با پدیدار شدن ابهامات پیاپی در طرح مذکور، روز چهارشنبه ٢۴ فروردین ماه، بررسی آن از دستور کار مجلس حداقل برای سه ماه خارج شد.


به گزارش خبرآنلاین، پیشنهاد مسکوت ماندن سه ماهه طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد (غیردولتی) پس از تذکر آئین‌نامه‌ای احمد توکلی، نماینده تهران مطرح شد.


علی لاریجانی نیز با تایید اینکه این طرح ابهامات زیادی دارد و اصلاح پیاپی آن، مواد آتی را نیز دستخوش تغییر کرده است، گفت: به نظرم بهتر است این طرح را برگردانیم به کمیسیون تا ان را دوباره بررسی کنند.


وی با بیان اینکه رفع ابهامات زیادی این طرح، وقت مجلس را میگیرد، یادآورشد که مجلس در آستانه بررسی لایحه بودجه سال جاری قرار دارد و بهتر است این طرح به کمیسیون برگردد و ظرف یکی دوماه اصلاح شود و دوباره به صحن علنی بازگردانده شود.


بلافاصله پس از این سخنان رئیس مجلس یک پیشنهاد مبنی بر مسکوت ماندن سه ماهه این طرح از سوی محمدکاظم دلخوش ارائه شد.


این پیشنهاد با مخالفت جدی علیاصغر یوسفنژاد و زهره الهیان (نمایندگان حامی دولت) مواجه شد، که یوسفنژاد با اشاره به اینکه وقت زیادی از مجلس صرف بررسی این طرح تا کنون شده است، گفت: نمیشود که وقت و شان مجلس را نادیده بگیرید و باز چندماه بعد این طرح را به صحن بیاورید و دوباره بررسی کنید.


لاریجانی در پاسخ به وی گفت که بازگرداندن این طرح به کمیسیون به منزله بررسی دوباره بندهای مصوب شده در صحن علنی نیست و تنها مفاد باقیمانده بررسی خواهند شد.


زهره الهیان هم با ادعای اینکه با بی قانونی در زمینه فعالیت NGOها مواجهیم و این سازمان ها از این اقدام مجلس برای قانونمند شدن فعالیتهای‌شان بسیار خرسندند، گفت: نباید این کار را نیمه کاره بگذاریم. چون هم ممکن است که در فرصت باقیمانده تا پایان عمر مجلس دیگر امکان بررسی مجدد آن پیش نیاید و هم اینکه موجبات سوء‌استفاده رسانههای بیگانه و دسایس شوم‌شان برای سوء‌استفاده از NGOها فراهم شود.


با این وجود درخواست مسکوت ماندن طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت سازمانهای مردم نهاد (غیردولتی)، رای لازم را کسب کرد و این طرح از دستور کار مجلس حداقل برای سه ماه خارج شد.


گفتنی است در حالیکه قانون ناظر بر تاسیس و نظارت سازمان های غیر دولتی آخرین مراحل تصویب خود را در مجلس شورای اسلامی می گذراند، طی روزهای اخیر شیرین عبادی؛ برنده جایزه صلح نوبل و ٩ سازمان حقوق بشری و اتحادیه کارگری، ضمن ابراز تاسف از این امر، آنرا تلاش در جهت "نقض معیارهای بین المللی آزادی تشکل و تجمع" دانسته و خواستار عدم تصویب آن شده بودند.

عبادی و فعالان حقوق بشری و کارگری، طی بیانیه ای به همین منظور خاطرنشان کرده بودند "با تصویب این قانون، مقامات دولتی درست در زمانی که فعالان ایرانی و جهان با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند، درجستجوی منزوی کردن فعالان ایرانی از جهان هستند. جامعه مدنی نه یک تهدید بلکه یک منبع ارزشمند است. مردم ایران نمی خواهند که به این طریق مهار بشوند بلکه برعکس آن ها امیدوامند که به جامعه جهانی دسترسی داشته باشند و تجربیاتشان را با دیگران به اشتراک بگذارند با این امید که دنیا به مکان بهتری برای همه ما تبدیل بشود."
 

انتقال رامین پرچمی، هنرمند بازداشت شده در ٢۵ بهمن، از زندان به دادگاه انقلاب

Posted: 13 Apr 2011 05:01 AM PDT

جــرس: در حالیکه با گذشت دو ماه از بازداشت و بلاتکلیفی رامین پرچمی، فعال هنری و بازیگر سینما و تلویزیون، که در جریان تجمعات اعتراضی ۲۵ بهمن بازداشت شده بود می گذشت، منابع حقوق بشری امروز چهارشنبه ٢۴ فرودین ماه گزارش دادند که وی با دستبند و محاسنی بلند و ظاهری نه چندان مناسب، به همراه چندین مامور در دادگاه انقلاب حاضر شد.


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، هنوز از جزئیات پرونده و شعبه‌ رسیدگی کننده به اتهامات این فعال مطبوعاتی و هنرمند حامی جنبش سبز، اطلاعی در دست نیست.


رامین پرچمی، کارشناس ارشد کارگردانی و بازیگری تئاتر و از هنرمندان سینما و تلویزیون، روز ٢۵ بهمن سال گذشته در راهپیمایی اعتراضی حامیان جنبش سبز در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.


پرچمی علاوه بر بازیگری، کارگردان فیلم کوتاهی با عنوان راه حل بوده و همزمان برای مدتی سردبیری هفته‌نامه فرهنگی هنری نقش‌آفرینان را بر عهده داشت.
 

نماینده مراجع تقلید در بحرین بازداشت شد

Posted: 13 Apr 2011 05:01 AM PDT

یورش گسترده به مدارس مختلف شهرها و روستاهای بحرین
جــرس: نیروهای امنیتی بحرین و عربستان، روز دوشنبه هفته اخیر(١١ آوریل)، با یورش گسترده به مدارس مختلف شهرها و روستاهای بحرین، اقدام به دستگیری مدیران، معلمان و جمعی از دانش آموزان کردند.


به گزارش تارنمای رسا، مدیران و معلمان خانم نیز در میان بازداشت شدگان دیده می شوند.


نظامیان بحرینی همچنین به تظاهرات دانش آموزان مدارس شهر حمد یورش برده و تعداد زیادی از دانش آموزان را زخمی کردند و مجروحان بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.


سایت وابسته به مخالفان حکومت بحرین خبر داد که علامه شیخ عبدالعظیم المهتدی نماینده مراجع تقلید در این کشور، روز گذشته توسط نیروهای امنیتی بحرین دستگیر شد.


این سایت تاکید کرد که نظامیان بحرینی با یورش شبانه به منزل شیخ عبدالعظیم المهتدی، به تخریب وسایل خانه پرداخته و سپس وی را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.


خبرهای دیگر رسیده از بحرین حاکیست افراد مجهول الهویه، شب گذشته با پرتاب مولوتف، منزل جواد فیروز نماینده شیعه مستعفی پارلمان و عضو فراکسیون الوفاق اسلامی این کشور را به آتش گشودند.


جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با صدور بیانیه ای این اقدام را به شدت محکوم کرد.


درگیری ها و چالش میان مخالفان شیعه و سنیِ حکومت بحرین با قوای حکومتیِ آن کشور، کماکان و با گذشت هفته ها، به طور متناوب ادامه دارد.

 طیف گسترده ای از مراجع و علمای شیعه نیز، طی هفته های اخیر، اقدامات سرکوبگرانه دولت بحرین و همچنین قوای نظامی عربستان و امارات در کنترل و بازداشت معترضان را محکوم کرده بودند.

 

برکناری ناگهانی سرپرست و اعضای هیئت مدیره موسسه ایران

Posted: 13 Apr 2011 04:07 AM PDT

برکناری اشتهاردی و پست جدید جوانفکر

جــرس: بنا به گزارش منابع دولتی جمهوری اسلامی، هیات امنای موسسه فرهنگی – مطبوعاتی «ایران»، ارگان دولت، در آخرین نشست خود، علی اکبر جوانفکر، مشاور محمود احمدی نژاد و مدیر عامل موسسه ایرنا را، به سرپرستی موسسه ایران منصوب کرد و همزمان اعضای هیئت مدیره آن یعنی حیدر مصلحی، علی سعیدلو، شیخ الاسلام(وزیرکار)، غلامحسین الهام، کاوه اشتهاردی، میثم نیلی و محمدجعفر بهداد را کنار گذاشت.


این درحالیست که با گذشت ساعت ها از این تصمیم، کاوه اشتهاردی (مدیرعامل برکنار شده موسسه مطبوعاتی ایران) گفت: از تغییر خود اطلاع نداشتم و تنها از طریق خبرها و پیامک از این موضوع آگاه شدم.


گفتنی است اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، علی اکبر جوانفکر مدیرعامل ایرنا و سید محمد حسینی وزیر ارشاد اعضای هیات امنای موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران هستند، که اعضای هیئت مدیره را برکنار کرده اند.


به گزارش ایرنا، در این نشست که روز دوشنبه بیست و دوم فروردین ماه تشکیل شد از خدمات کاوه اشتهاردی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این موسسه تقدیر به عمل آمد.


هیات امنای موسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران همچنین مقررکرده است که تا انتخاب اعضای جدید هیات مدیره و طی فرآیندهای قانونی ، علی اکبر جوانفکر سرپرستی این موسسه را برعهده گیرد. جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری و مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی است.


گفتنی است اعضای برکنارشده هیات مدیره عبارت بودند از حیدر مصلحی، علی سعیدلو،شیخ الاسلام(وزیرکار)، غلامحسین الهام،کاوه اشتهاردی، میثم نیلی ومحمدجعفر بهداد.


خبر نداشتم
این گزارش افزوده است افراد مزبور از برکناری خود مطلع نبوده اند و امروز از طریق پیامک از این خبر آگاه شده اند.


در همین راستا، مدیرعامل پیشین موسسه مطبوعاتی ایران گفت: از تغییر خود اطلاع نداشتم و تنها از طریق خبرها و پیامک از این موضوع آگاه شدم.


کاوه اشتهاردی در گفتگو با مهر در واکنش به خبر انتخاب جوانفکر به عنوان سرپرست موسسه ایران و برکناری خود گفت: من در این زمینه صحبت خاصی ندارم و اگر از جوانفکر سوال کنید، شاید توضیحات بیشتری در خصوص این اقدام بدهد.


وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه این کنارهگیری بر اساس خواست هیات امنا بوده است یا به درخواست خود وی؟، گفت: در این خصوص اسفندیار رحیم مشایی، وزیر ارشاد و علی اکبر جوانفکر به عنوان اعضای هیات امنای روزنامه ایران باید پاسخگو باشند. من هیچ صحبتی در این زمینه ندارم، چرا که من هم از تغییر خود اطلاع نداشتم و تنها از طریق خبرها و پیامک از این موضوع آگاه شدم


یادآور می شود اعضای هیات امنای موسسه مطبوعاتی ایران را وزیر ارشاد، رئیس دفتر رئیس دولت و مدیرعامل خبرگزاری ایرنا تشکیل می دهند.


گفتنی است یک سال پیش خبرهایی از برخی اطرافیان رئیس دولت به گوش رسید که قرار است موسسه و روزنامه ایران زیرمجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) شود و از سوی دیگر خبرگزاری ایرنا نیز به جای آنکه به نوعی زیرمجموعه وزارت ارشاد باشد، مستقیما در زیرمجموعه دفتر رئیس جمهور قرار گیرد؛ اما بنا به دلایلی این موضوع به حالت تعلیق درآمد.
در آن زمان گفته می شد که احمدی نژاد به دلیل علاقه و ارتباط نزدیکی که با کاوه اشتهاردی داشته است، از دفتر خود خواسته که "رضایت" کاوه اشتهاردی شرط تغییر او از مدیرعاملی موسسه ایران باشد.


اما اکنون بعد از یکسال و درست در سالگرد آن ماجرا، خبرگزاری ایرنا در خبری اختصاصی و کوتاه از برکناری کاوه اشتهاردی و جایگزین شدن علی اکبر جوانفکر بعنوان سرپرست این موسسه خبر داد؛ این در حالی است که جوانفکر اکنون همزمان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز هست.


در حالی که گفته می شد تغییر مدیرعامل موسسه ایران از یکسال پیش تاکنون با تلاش یکی از اعضای هیات امنای این موسسه به تعویق افتاده بود، اما اکنون هیات امنا بالاخره تصمیم خود را به کرسی نشاند.


اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، علی اکبر جوانفکر مدیرعامل ایرنا و سید محمد حسینی وزیر ارشاد اعضای هیات امنای موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران هستند.


در عین حال همزمان با مدیرعامل، اعضای هفت نفره هیات مدیره موسسه ایران نیز برکنار شده اند که در میان آنان نام چهار نفر از مسئولین دولتی که عبارتند از : عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی، غلامحسین الهام مشاور حقوقی رئیس دولت دیده می شود.


در همین رابطه سایت اصولگرای «مشرق» نوشته است "بسیاری از صاحبنظران سال جاری را سال تغییر و تحولات انتخاباتی در رسانه ها می دانند و به همین جهت خیلی ها پیش بینی می کردند که روزنامه ایران نیز در این سال دستخوش تغییرات گسترده ای شود اما شاید سرعت آن در این حد پیش بینی نمی شد. درست است که روزنامه ایران ارگان مطبوعاتی دولت محسوب می شد و تا کنون نیز سیاست های دولت را دنبال کرده است اما به نظر می رسد حضور طیفی از فعالان رسانه ای در روزنامه ایران که ضمن حمایت از رویکردهای اصولی دولت، به برخی از اطرافیان رئیس جمهور خصوصا طیف مشایی انتقاداتی داشته اند چندان به مذاق ساکنین دفتر رئیس جمهور خوش نیامده است. و حالا موسسه ایران و رسانه های زیرمجموعه این موسسه که در راس آن "روزنامه ایران" قرار دارد، شاید برای فضای دو انتخاباتی که در پیش روست، آماده تر شود!
شاید وضوح این موضوع از آنجایی بیشتر مشخص شود که اسفندیار رحیم مشایی اوایل سال گذشته در یکی از سخنرانی های معروف خود در جمع تعدادی از طلاب که سی دی آن در سطح گسترده در کشور توزیع شد، گفته بود: یک روزنامه ایران داریم که در چهار سال گذشته جرات نداشته عکس من را در صفحه اول خود منتشر کند."

هشدار مصباح یزدی: تشکیلات فراماسونری در حال شکل گرفتن است

Posted: 13 Apr 2011 03:26 AM PDT

جــرس: مصباح یزدی با بیان اینکه "جای تعجب نخواهد بود اگر برخی از کسانی که امروز دم از رهبری می‌زنند و از یاران رهبری هستند، فردا فتنه بزرگ‌تری را به وجود آورند"، هشدارد اد "خطری که من اکنون احساس می‌کنم، شدیدترین خطری است که تا به حال اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند."


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، وی در دیدار با جمعی از مسئولان شورای عالی زنان، با بیان این‌که نواقص و مشکلاتی در این سه دهه باعث شده تا به اسلام ناب نرسیم ادامه داد: باید مسایل را به صورت ریشه‌ای حل کرد و مشکلات و نواقصی را که جلوی تحقق این امر را گرفته‌اند شناسایی و در جهت رفع آنها برآمد.

وی افزود: با وجود این مشکلات، اگر هزار بار درباره حقوق زن تحقیق و اجتهاد کرده و مراجع هم نظر بدهند، ولی مسئولان کشور به آن اعتقاد نداشته باشند اصلا تصویب و اجرا نخواهد شد و حتی قوانینی بوده است که با رأی قاطع تصویب شده وشورای نگهبان نیز تأیید کرده، اما از آنجا که مطابق میل مجریان نبوده، متروک مانده است.


مصباح یزدی همچنین به مسأله ولایت‌فقیه اشاره کرده و گفت: امروز در بین مسئولان نیز کسانی که واقعا ولایت‌فقیه را شناخته و بدان اعتقاد دارند کم‌اند و حتی عده‌ای معتقدند این‌که یک روحانی آن هم به حکم دین در رأس مسائل کشور قرار بگیرد، امری اشتباه است.


در دورن جامعه ما تشکیلاتی فراماسونری در حال شکل گرفتن است
عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر روزی مسئولینی بر سرکارآیند که در ابدی بودن احکام اسلام تشکیک کنند ـ همان‌گونه که در دوره‌ای چنین شد ـ اساس اسلام زیر سئوال می‌رود .

مصباح یزدی با هشدار به مسئولان گفت: امروزه در دورن جامعه ما تشکیلاتی فراماسونری در حال شکل گرفتن است، و همان‌طور که در دوران مشروطه، فراماسونری با شعار قرآن و اسلام پیش آمد، امروز نیز فراماسونری با شعارهای انقلاب و اسلام جلوه می‌کند و تحت پوشش آن حرف خود را بیان می‌کند، یعنی قالب را حفظ و محتوا را عوض می‌کند.


اگر تنبلی کنیم می‌بینیم همان کسانی فتنه را آغاز کرده‌اند که خود پرورش داده‌ایم
این روحانی حامی احمدی نژاد، همچنین ادامه داد "چگونه کسی که در عمرش با عالمی ارتباط نداشته و علاوه بر آن هر روز ضربه‌ای به اسلام می‌زند، می‌تواند برای اسلام مفید باشد، و معلوم نیست چه شده که برخی نیز به آن‌ها دل بسته‌اند!"
استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر تنبلی کنیم زمانی از خواب غفلت بیدار می‌شویم که تیرگی فتنه همه جا را فراگرفته است و می‌بینیم همان کسانی فتنه را آغاز کرده‌اند که خود پرورش داده‌ایم. این عزل و نصب‌ها از کجا در می‌آید؟ این حرف‌های ملی‌گرایانه و مکتب ایرانی، آن هم در زمانی که نهضت اسلامی در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است، برای چیست؟ ملی گرایی و دم زدن از مکتب ایرانی با چه انگیزه‌ای می‌تواند صورت بگیرد؟


وی افزود: اگر روزی از ما بپرسند چرا برای تساوی ارث زن و مرد کاری نکردید شاید بتوانیم عذری بیاوریم، ولی اگر به ما بگویند چرا اساس اسلام را حفظ نکردید چه عذری می‌توانیم بیاوریم؟!


نفوذی‌هایی در بین خودی‌ها در حال رشد هستند
مصباح یزدی با اشاره به تاریخ صدر اسلام و شبیه سازی مجدد گفت: همان کسانی که از اصحاب رسول خدا بودند پس از رحلت وی علی را خانه‌نشین کردند، و بنی‌امیه که با نام اسلام بر سرکار آمدند کاری کردند که بر همه منابر به لعن علی می‌پرداختند و مجاهدان و یاران پیامبر نیز اعتراضی نکردند؛ پس جای تعجب نیست اگر برخی از یاران امام، روزی علیه اسلام و انقلاب به پا خیزند (همانگونه که سران فتنه گذشته این چنین کردند)، و جای تعجب نخواهد بود اگر برخی از کسانی که امروز دم از رهبری می‌زنند و از یاران رهبری هستند، فردا فتنه بزرگ‌تری را به وجود آورند.


رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: خطری که من احساس می‌کنم شدیدترین خطری است که تا کنون اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند.
 

بازداشت همزمان هشت نفر از دراویش گنابادی در شهرهای مختلف

Posted: 13 Apr 2011 04:22 AM PDT

 جرس: ماموران اطلاعات صبح امروز 24 فروردین ماه هشت نفر از دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی در شهرستان‌های بیدخت، قوچان و گناباد را همزمان بازداشت کردند.

 



به  گزارش سایت مجذوبان نور، در تیر ماه 1388، جمعی از دراویش گنابادی در اعتراض به رفتار غیرقانونی دادستان گناباد مقابل دادگستری آن شهرستان تجمع کرده بودند که در این واقعه،‌ 24 تن از دراویش بازداشت و به محاکمه کشیده شدند.

 

دادگاه گناباد 14 نفر از این 24 درویش را به سه ماه و یک روز حبس و 50 ضربه شلاق تعلیقی به مدت سه سال و 10 نفر دیگر را به 5 ماه حبس تعزیری به انضمام 50 ضربه شلاق و یک سال تبعید به مناطق محروم محکوم کرد که این حکم از سوی شعبه 12 دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی نیز مورد تایید قرار گرفت.

 

اینک پس از گذشت 5 ماه از صدور رای محکومیت قطعی این 10 درویش، ماموران اطلاعات به طور همزمان نظرعلی مروی، محمد مروی و علی کاشانی‌فر را در شهرستان گناباد،  ظفرعلی مقیمی را در شهرستان قوچان و عبدالرضا کاشانی، علیرضا عباسی، شکرالله حسینی و رامین سلطان‌خواه را در شهرستان بیدخت دستگیر و روانه زندان وکیل‌آباد مشهد کردند.

 

احسان‌الله امانیان و محمد کاشانی‌فر دو درویش دیگر از این  ده نفر هستند که برای آنها نیز حکم قطعی 5 ماه حبس، 50 ضربه شلاق و یک سال تبعید به مناطق محروم صادر شده است اما تا کنون دستگیر نشده اند.

عسگراولادی: آنهایی که بر ضد ولایت و نظام موضع‌گیری کرده‌اند، نمی‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند

Posted: 13 Apr 2011 02:38 AM PDT

جــرس: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری، معتقد است "متاسفانه برخی اصلا‌ح‌طلبان را حذف شده تلقی می‌کنند که این اشتباه است.


به گزارش ایسنا، حبیب الله عسگر اولادی در جمع طرفداران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حکومت اسبق اظهار داشت: "با وجود سیطره‌ای که شاه ملعون بر کشور داشت و امکاناتی که آمریکا و بسیاری از قدرت‌های جهان به او دادند و پشتیبانی کردند، اما یک روحانی توانست حکومت ستم‌شاهی را منهدم کند."

وی افزود: "ما هیچ‌کدام از مقدمات از بین بردن رژیم ستم‌شاهی را نداشتیم تنها ایمان، اراده و استقامتی که خداوند عنایت کرد، منجر به پیروزی شد. "


عسگر اولادی تصریح کرد: رهبری چند سالی است که با شعار ویژه سال را زینت می‌دهند و امسال را با عنوان جهاد اقتصادی نام‌گذاری کردند، امروز به‌حمدالله امکاناتی که بسیاری از کشورهای ابرقدرت ندارند، ما با کار و فعالیت توانسته‌ایم این امکانات را به دست آوریم.


این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: غربی‌ها به ویژه آمریکا و در پشت‌پرده اسرائیل به هر شیو‌ه‌ای شده می‌خواهند جلوی سلامت اقتصاد ما را بگیرند.


عسگر اولادی گفت: ما با هدفمندی کردن یارانه‌ها و سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ (خصوصی سازی بخش های دولتی) به سوی هدف حرکت می‌کنیم.


این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست‌جمهوری با هم تداخل پیدا کند، امسال تنها باید بر روی انتخابات مجلس شورای اسلامی تمرکز داشت و اگر کسی گریزی به انتخابات ریاست‌جمهوری بزند، راه انحرافی ایجاد کرده و باید به این مسأله توجه جدی کرد.


دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: آنهایی که بر ضد ولایت فقیه و نظام موضع‌گیری کرده‌اند، قطعا نمی‌توانند در این انتخابات حضور داشته باشند.


عسگر اولادی ابراز داشت: متاسفانه برخی اصلا‌ح‌طلبان را حذف شده تلقی می‌کنند که این اشتباه است، اصولگرایان باید در انتخابات وحدت داشته و با فهرست واحد به میدان بیایند.


طی ماههای اخیر، جمع گسترده ای از اصولگرایان، خواستار رد صلاحیت و عدم حضور اصلاح طلبان در تمامی انتخابات های آتی شده بودند، و این درحالیست که هنوز در میان جبهه اصلاح طلبان، پیرامون حضور یا عدم حضور در انتخابات آتی، بحثی مطرح نشده است.