جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


پژواک - احمد سلامتیان  قسمت اول

Posted: 22 Apr 2011 09:36 AM PDT

اعزام دویست دانشجوی ایرانی به بحرین

Posted: 22 Apr 2011 07:12 AM PDT

 جرس: بدنبال تحصن دانشجویان در برابر سفارت عربستان، 200 تن از دانشجویان  با دو کشتی از بندر بوشهر به سمت بحرین حرکت کردند.

به گزارش ایسنا، عباس عالی‌زاده مدیر روابط عمومی دانشجویان متحصن جنوب کشور از حرکت 200 دانشجو با دو فروند کشتی از بندر بوشهر به سمت بحرین خبر داد.

وی گفت: این حرکت به صورت خودجوش بوده و ما از هیچ‌کس مجوزی دریافت نکردیم و کشتی‌ها نیز شخصی می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما بر تصمیم خود استوار هستیم و تا جایی که بتوانیم به راه خود ادامه خواهیم داد.

صدها هزار یمنی، خواستار کناره گیری بی قید و شرط علی عبدالله صالح  از قدرت شدند

Posted: 22 Apr 2011 04:20 AM PDT

رد طرح شورای همکاری خلیج فارس از سوی دو طرف
جــرس: بنا به گزارش منابع خبری، صدها هزار نفر از معترضان یمنی، با حضور در ميدان «الحريه» شهر تعز و همچنین خیابانهای مختلف شهر صنعا، پایتخت آن کشور، ضمن برگزار تجمعی گسترده، بر خواسته مخالفان مبنی بر كناره گيري بي قيدوشرط علي عبدالله صالح، رئیس جمهور آن کشور تاکید مجدد کردند.


مخالفین حکومت یمن، به تاسی از معترضان ماههای قبل در تونس و مصر، نامی جدید برای اعتراض این جمعه انتخاب کرده و آنرا «جمعۀ فرصت آخر» نامگذاری کرده اند.


به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، معترضین یمنی از ظهر روز جمعه سوم اردیبهشت (٢٢ آوریل) در ميدان الحريه شهر تعز تجمع كرده‌اند ويكصدا با سردادن شعار علي عبدالله صالح را قاتل مردم معرفي مي‌كنند.


بر اساس این گزارش، جوانان انقلابي در بيانيه‌اي تاكيد كردند كه نهادهاي وابسته به حکومت فاقد مشروعيت هستند و همزمان طرح شوراي همكاري خليج فارس براي ميانجي گري را رد كردند و خواستار كناره گيري بي قيد و شرط صالح از قدرت شدند.


خطيب جمعه شهر تعز نيز طرح شوراي همكاري خليج فارس براي ميانجيگري در يمن را رد كرد و تلاش كشورهاي حاشيه خليج فارس را اقدامي براي نجات علي عبدالله دانست.


اين در حالي است كه روز گذشته علي عبدالله صالح نيز طرح شوراي همكاري خليج فارس را رد و تاكيد كرد كه تا موعد مقرر در سمت خود باقي خواهد ماند.


براساس طرح شوراي همكاري خليج فارس، قرار بود علي عبدالله در بازه زماني يك ماهه از قدرت به نفع معاونش كناره گيري کند و در مهلتي دوماهه انتخابات رياست جمهوري جديد برگزار ‌شود. همچنين دولت وحدت ملي با مشارکت ۵۰ درصدي حزب حاكم و ۴۰ درصدي مخالفان و ۱۰ بي طرف تشكيل شود.


پایتخت مجددا بپاخاست
این منبع خبری همچنین گزارش داد که صدها هزار نفر از مردم صنعا نیز، با برگزار تظاهرات گسترده با عنوان جمعه "آخرين فرصت " خواستار پايان رژيم علي عبدالله صالح در اين كشور شدند.


بر اساس این گزارش، همزمان با برگزاري نماز جمعه در يمن صدها هزار نفر به خيابان‌ها ريختند و تاكيد كردند كه علي عبدالله صالح بايد از قدرت كناره گيري كند و پس از آن مجازات شود.


خيابان هاي اصلي شهر صنعا مملو از مردم معترض بود كه براي حضور در مراسم نماز جمعه "جمعه فرصت آخر " به خيابان آمده بودند.


الجزيره از صنعا گزارش داد كه نيروهاي گارد رياست جمهوري خيابان «الستين» را تحت محاصره در آورده‌اند و وضعيت شكننده امنیتي در شهر صنعا حاكم است و هر لحظه احتمال درگيري بين مخالفین و حامیان حکومت وجود دارد.


اعتراضات در يمن علي رغم تلاش علي عبدالله صالح همچنان ادامه دارد و انقلابيون خواستار نافرماني مدني به شكل فراگير در سراسر كشور شده‌اند.

 

 

آیت‌الله امجد: به مردم دارد ظلم میَ شود، علما همه مسئولند

Posted: 22 Apr 2011 03:48 AM PDT

کسی یک سیلی بیجا بخورد، همه ما مسئولیم
جــرس: آیت‌الله محمود امجد، در ادامه انتقادات صریح خود از وضعیت فعلی، با بیان اینکه "یک خون بیجا از دماغ کسی بیاید، کسی یک سیلی بیجا بخورد، همه ما مسئولیم" این مسئولیت را متوجه مراجع و علمای کشور دانسته و خاطرنشان می کند "علما هم مسئولند، به خصوص علمای بزرگوار که من خاک پایشان هم نمی‌شوم. امروز علما قدرت دارند، چرا نگوئید؟"


به گزارش پایگاه اطلاع رسانیِ این استاد اخلاق و فلسفه، وی در جلسۀ عمومی دیگری خاطرنشان ساخته است "ائمه جمعه باید پناه مردم باشند، باید زبان گویای مردم باشند. روحانیون باید مستقل باشند. اگر امام جمعه ای به تظلم مظلومی رسیدگی نکند، از عدالت ساقط است."


آیت‌الله امجد، استاد اخلاق و از روحانیون مستقل و منتقد، که اخیرا طی سخنرانی های عمومی خود در شرق تهران، اعلام کرده بود که "دعوت به غیر معصوم، جایز نیست"، در انتقادات جدید تر و صریح‌تری نسبت به وضعیت ناگوار جامعه گفت "یک خون بیجا از دماغ کسی بیاید، کسی یک سیلی بیجا بخورد، همه ما مسئولیم؛ به خصوص علمای بزرگوار که من خاک پایشان هم نمی‌شوم. امروز علما قدرت دارند، چرا نگوئید؟ ائمه جمعه باید پناه مردم باشند، باید زبان گویای مردم باشند. روحانیون باید مستقل باشند. اگر امام جمعه ای به تظلم مظلومی رسیدگی نکند، از عدالت ساقط است."


آیت‌الله امجد همچنین گفته است: بعضی‌ها پَست‌اند، آقا پَست‌اند؛ به پُست رسیدند، می‌گویند به قدرت رسیده‌ایم، هرکار می‌خواهیم می‌کنیم. آدم خوب در جامعه زیاد، این همه آدم خوب، آدم فاضل، عالم و اساتید، ولی یک عده هم پَست هستند. این مردم، به این مردم دارد ظلم می شود. من ناراحتم آقا، من ناراحتم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانیِ این استاد معارف، وی در آخرین محفل عمومی خطاب به حضار نکاتی را خاطرنشان ساخته است، از جمله :

- این همه نماز خوان داریم ، ولی کو نماز گزار؟!!
- ممکن است ۱۴ معصوم به ما توجهی نکنند، حق هم دارند. برای اینکه آنها وفادارند، آنها به خدا وفادارند و اگر ببینند که ما بد هستیم ، توجهی نمی کنند. حالا ما باید از خدا بخواهیم ، بگوییم : یا اشفع الشافعین عنایتی کن ، تا دلشان به ما نرم شود.
- دو چیز باید تبعیت شود : یکی برهان و یکی هم قول معصوم.
- باید (مردم را) به خدا دعوت کرد ، دعوت به شخص نسبت به غیر معصوم ، جایز نیست.
- ما باید خلق را دوست داشته باشیم ، برای اینکه خالق دوستشان دارد!
- اگر کسی برای خودش امتیازی قائل شود در دستگاه خدا هیج امتیازی ندارد .
- کسانی که نقدتان می کنند دوست داشته باشید تشکر کنید .
- آدم باید فراغت داشته باشد خدا خواه باشد انسان باید فکر بکند،ما توهّم می کنیم ، خیال می کنیم و می گوییم فکر کردیم ، فکر باید کرد ، اگر فکر کنیم نتیجه می دهد بیش از ۲۰ الی ۳۰ آیه قرآن درمورد اشاره به تفکر است .
- گفتند حاکم شرع نه حاکم شرّ
- بیا پایین ،بشکن این پیش فرض هایت را کنار بگذار آن وقت می توانی تشخیص بدهی نمی گویم پیش فرض خود را باطل بدان موقتاً کنار بگذار اگر نظر و منافع شخصی را کنار بگذاریم می توانیم …
- اگر مردم سر مرا در خیابان ببرند من می گویم مردم معذورند مردم بدبین شدند مردم ناراحت اند این چه وضعی هست در جامعه.
- کسی بگوید من می توانم جامعه را درست کنم دروغ می گوید بیارید من تکذیبش کنم اینهمه مشکلات هست.


گفتنی است، وی چند هفته پیش نیز با بیان اینکه "قبلاً با تیغ ریش می‌زدند الان با ریش تیغ می‌زنند"، گفته بود: اکنون وضعیت طوری شده است، که وقتی مطلبی می‌گویی اشکال دارد؛ نگویی اشکال دارد؛ کاری را انجام دهی اشکال دارد؛ انجام ندهی اشکال دارد؛ جلسه تشکیل دهی، تشکیل ندهی اشکال دارد؛ هرکار بخواهی بکنی اشکال دارد."

 

فرمانده کل سپاه: به فرموده رهبری ما در تمام حوزه های امنیتی، سیاسی، نظامی و اطلاعاتی حضور داریم

Posted: 22 Apr 2011 03:26 AM PDT

پیش بینی نمی کردیم ابعاد فتنه انقدر گسترده باشد

جــرس: فرمانده كل سپاه پاسداران، با تاکید بر اینکه "هیچ قید و محدودیتی برای ایفای نقش یا رسالت سپاه در حفاظت از نظام نمی‌توان قائل شد"، دلیل حضور و دخالت و نفوذ این نهاد نظامی در عرصه های مختلف کشور را، "اظهارات رهبری" ذکر کرده و به صراحت می گوید: "آقا فرموده سپاه صرفاً نظامی نیست بلكه یك سازمان امنیتی، فرهنگی، عقیدتی، سیاسی و نظامی است یعنی همه جنبه‌های كاركردی از سپاه مورد انتظار است تا بتواند نقش خود را كه در همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، ‌امنیتی و اطلاعاتی ایفا كند."


این عضو شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به جنبش سبز و قیام آزادیخواهانه مردم ایران، ادعا کرد "در واکنش به شتابی كه انقلاب از سال 82 و 83 به بعد گرفت و اصولگرایی با حمایت‌ها و مطالبات رهبری روی صحنه آمد و كار را شروع كرد، طبیعی بود كه فتنه بوجود بیاید ولی به این صورت و این شكلی كه اتفاق افتاد و با این شدت، كسی پیش‌بینی نمی‌كرد. "


این مقام نظامی همچنین از "استمرار انقلاب" سخن گفته و می گوید "باید استمرار انقلاب اسلامی وجود داشته باشد تا ما بتوانیم آرام آرام به سمت استقرار یك جامعه دینی و پیاده‌سازی دستورات الهی و سپس اثرگذاری در جامعه جهانی اسلامی حركت كنیم."


به گزارش فارس، سردار محمدعلی جعفری، به مناسبت دوم اردیبهشت (تأسیس رسمی سپاه پاسداران) و همچنین سالروز تصویب اساسنامه سپاه توسط شورای انقلاب، علاوه بر مرور اجمالی كارنامه این نهاد نظامی، که طی سالهای اخیر – علاوه بر وظیفه قانونی و ذاتی خود- به دخالت در حوزه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، قضایی و انتخاباتی روی آورده، به برخی موارد روز كشور و منطقه نیز اشاره کرده و موضوعاتی چون قیام و خیزش جنبش سبز (که از آن با عنوان فتنه 88 نام برده)، "دلایل و کیفیت ورود سپاه به عرصه سایبری"، "توان موشكی و اشراف اطلاعاتی"، "فعالیت در عرصه اقتصادی" و نیز خیزش‌های اخیر منطقه را مورد اظهار نظر قرار داده است.


سپاه برای حفاظت از انقلاب هیچ قید و محدودیتی ندارد
سردار جعفری که نام امنیتی و نظامی وی، بنام "عزیز جعفری" خوانده می شود، با اشاره به وظیفه سپاه بنا بر قانون اساسی مدعی شد "آنچه در قانون به عنوان وظیفه و رسالت سپاه آمده را می‌توان جامع، كلی و در واقع همه جانبه قملداد كرد. همواره برداشت‌های متفاوتی از انقلاب می‌شود، وقتی در قانون اساسی عنوان شده كه سپاه باید از انقلاب و دستاوردهای آن حفاظت كند، اینجاست كه طیف ماموریت‌های سپاه گسترده شده و در این مسیر هیچ قید و محدودیتی برای ایفای نقش یا رسالت سپاه نمی‌توان قائل شد و اینجاست كه هیچ‌گونه قید و محدودیتی برای این حفاظت قائل نمی‌شویم هرچند این كار ظرافت و حساسیت خاص خود را دارد. "


این مقام نظامی با اشاره به سخنان رهبر جمهوری اسلامی درباره سپاه گفت "آقا فرمود سپاه صرفاً نظامی نیست بلكه یك سازمان امنیتی، فرهنگی، عقیدتی، سیاسی و نظامی است یعنی همه جنبه‌های كاركردی از سازمان‌ سپاه مورد انتظار است تا بتواند آن نقش خود را كه حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است در همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، ‌امنیتی و اطلاعاتی ایفا كند. "


وی با بیان اینكه امروز دشمن تهدیدات خود را علیه انقلاب به یك عرصه خاص محدود نكرده، افزود: استكبار جهانی شبانه‌روز تلاش می‌كند تا با تهدیدات مختلف به انقلاب ضربه بزند و اینجاست كه سپاه به صورت همه جانبه باید آمادگی داشته باشد تا در هر مقطع با هر نوع تهدید مقابله كند و این نگاه ما به مأموریت‌ و رسالت سپاه است و انتظار رهبری هم از سپاه همین است نه اینكه صرفاً به ایفای نقش‌های سخت یا فقط در عرصه‌های نظامی و امنیتی بپردازد."


هجمه دشمن علیه ولایت فقیه و سپاه به خاطر اثرگذاری آنها در جامعه است
این عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه، شاخصه برجسته و نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی را "انقلاب اسلامی" دانست و اظهار داشت: تفاوت اصلی این نظام با دیگر نظام‌های حكومتی دنیا كه حتی اسم خود را اسلامی گذاشتند این است كه جمهوری اسلامی خود را ظرف انقلاب اسلامی می‌داند و از این‌رو استمرار حركت انقلاب و محقق ساختن اهداف آن برای نظام یك اصل محسوب می‌شود و اصولا نظام جمهوری اسلامی بدون انقلاب اسلامی و استمرار آن معنا ندارد .

معتقد به انقلاب دائمی هستیم
جعفری در عین حال افزود: از آنجا كه این یك كار بسیار سخت و زمان‌بری است و در طول زمان، به تدریج محقق می‌شود، باید استمرار انقلاب اسلامی وجود داشته باشد تا ما بتوانیم آرام آرام به سمت استقرار یك جامعه دینی و پیاده‌سازی دستورات الهی در جامعه خود و سپس اثرگذاری در جامعه جهانی اسلامی حركت كنیم.


وی درخصوص هجمه‌های سنگین علیه دو محور ولایت فقیه و سپاه از طرف دشمن، تصریح كرد: علت اینكه دشمن نوك تیز پیكان حملات خود را به سمت ولایت و سپاه نشانه گرفته، نقش موثر این دو در حفاظت از انقلاب اسلامی و محقق شدن اهداف آن است و هرچه این نقش موثرتر باشد، هجمه و حملات دشمن نیز سنگین‌تر خواهد بود.


بیشترین نگرانی امام از دشمنان داخلی نظام بود
جعفری خاطرنشان كرد: مخالفت با انقلاب و اهداف آن تنها مربوط به دشمن خارجی نیست بلكه ما در حوزه داخلی نیز این دشمنان را داریم و اگر به وصیتنامه امام برگردیم می‌بینیم كه‌ دغدغه و نگرانی اصلی وی از دشمنان خارجی مثل آمریكا و اسرائیل نیست بلكه همه نگرانی‌شان از دشمنان داخلی و از مخالفان انقلاب اسلامی در داخل بود.


وی از اعتراضات مردمی جنبش سبز بعنوان "فتنه 88" یاد کرده و مدعی شد "این فتنه را مخالفان داخلی انقلاب و راه امام درست کردند، در حالیکه شعار این افراد همان شعار انقلاب بود و خودشان را به امام و راه امام می‌چسباندند. البته
همه تلاش امام این بود كه ولایت فقیه را در رأس نظام قرار دهد، اما خیلی واضح و روشن است كه مخالفت اصلی فتنه 88 با همین موضوع ولایت فقیه بود و این را بخوبی در بی‌توجهی آنها به تصمیمات رهبری كه باید فصل‌الخطاب باشد، می‌شد دید. "


فتنه 88 پایان خوبی داشت
جعفری با بیان اینكه فتنه 88 پایان خوبی داشت، گفت: مردم در طول این 8 ماه مقابله و مبارزه، قدر ولایت فقیه را به خوبی شناختند و این را در 9 دی و 22 بهمن 88 ابراز كردند و از اینجا می‌توان گفت كه هم عقبه‌های فتنه 88 و هم مخالفت‌های آنها با مسیر انقلاب به مردم خودمان و نیز مسلمانان دیگر كشورها كه علاقمند به سرنوشت جمهوری اسلامی بودند به خوبی شناسانده شد.


کسی فکر نمی کرد با این شدت باشد
وی در خصوص پیش‌بینی وقوع این فتنه نیز اظهار داشت: این حوادث به صورت كلی قابل پیش‌بینی بود و این شتاب اخیری كه انقلاب اسلامی در طول این 5 سال اخیر در همه ابعاد گرفته بود و نیز روند جدید یا اصلاح مسیر انقلاب نسبت به انحرافات قبلی كه وجود داشت و در كنار آن، توقع‌ها یا مخالفت‌هایی كه در دوره‌های قبلی بود، طبیعی بود كه این‌ها در یك نقطه به مخالفت‌هایی می‌رسند و این دو جریان در یك جایی با هم برخورد خواهند كرد كه فتنه 88 حاصل این برخورد بود.


عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این روند و شتابی كه انقلاب اسلامی از سال 82 و 83 به بعد گرفت و پس از آنكه دوره اصولگرایی با حمایت‌ها و مطالبات رهبری روی صحنه آمد و كار را شروع كرد، طبیعی بود كه این فتنه بوجود بیاید ولی به این صورت و این شكلی كه اتفاق افتاد و با این شدت، كسی پیش‌بینی نمی‌كرد.


سخنان بنده در سال گذشته تنها گوشه‌ای از سوابق و عملكرد سران فتنه بود
جعفری با اشاره به سخنان خود در سال گذشته در مجمع پیشكسوتان جهاد و شهادت درباره "پشت پرده اقدامات سران فتنه" كه بازتاب‌های فراوانی در سطح افكار عمومی داشت، تاكید كرد: "آن‌چه كه ما در آن جلسه گفتیم تنها گوشه‌ای از اطلاعاتی بود كه در رابطه با سران فتنه یا حامیان فتنه 88 وجود داشت. "


وی با بیان اینكه در این باره اطلاعات مهم دیگری نیز وجود داشت، ادعا كرد: "هدف ما روشن شدن مردم و محاكمه سران فتنه در افكار عمومی بود چراكه آنها تمام تلاش خود را برای تاثیر بر نظر و عقاید مردم گذاشته بودند و برخورد سخت قضایی با آنها برای طرفدارانشان كه آنها را قبول داشتند، روشنگر نبود و نتیجه عكس می‌داد. "


ناگفته‌های زیادی از پشت پرده اقدامات سران فتنه وجود دارد
فرمانده كل سپاه با بیان اینكه البته این اطلاعات از طرق دیگر نیز به مردم منتقل شده اما هنوز بخش‌هایی از آن گفته نشده است، افزود: خاصیت و مدل جنگ نرم همین است و الا اگر برخورد سخت قضایی شود، دیگر جنگ نرم نخواهد بود.


جعفری با فرافکنی ادعا کرد شاید در ابتدا بخشی از مردم كه چارچوب‌های نظام را قبول دارند اما مخالف سیاست‌ها و بعضی روش‌ها هستند، از آنها حمایت كردند كه البته این‌ها هم 10 تا 15درصد بیشتر نبودند، اما پس از اتفاقات سال 89 همین بخش نیز حمایت خود را قطع كردند و این در واقع نتیجه همان مقابله خوب و مناسب با پدیده تهدید نرم بود.


وی همچنین مدعی شد "در شهری مانند تهران با میلیونها نفر جمعیت، وجود 2 یا 3 هزار نفر افرادی كه اساساً ضدیت ریشه‌ای و مبنایی با انقلاب دارند یا منافق و كمونیست هستند یا باقی مانده‌های آنها هستند یا سلطنت‌طلب‌اند و یا بهائی، چندان عجیب نیست و به صحنه آوردن این افراد در كنار عده‌ای اراذل و اوباش چندان سخت نیست اما مسئله مهم، عدم همراهی مردم با آنهاست. "


آزمون عملی و موفق سپاه‌های استانی در سال 88
وی در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع تغییر و تحول ساختاری در سپاه و ایجاد سپاه‌های استانی اشاره كرد و گفت: در حقیقت هدف اصلی این كار اتصال بسیج به بدنه سپاه و استفاده از این ظرفیت عظیم بود.


فرمانده كل سپاه ادامه داد: پیش از این در سطح استان دو ساختار نیروی مقاومت و لشكرها و تیپ‌های نیروی زمینی وجود داشت ولی با این ادغام، شاهد تمركز در مدیریت و فرماندهی از یك طرف و هم افزایی و هماهنگی بسیج در كمك به یگان‌های نیروی زمینی از طرف دیگر بودیم.

جعفری این تحول را در رسیدن به انعطاف سازمانی در جهت انجام ماموریت‌ها بسیار موثر دانست و افزود: در فتنه 88 هرچند هنوز به دلیل شروع تازه این كار در آمادگی كامل نبودیم، ولی این ماموریت با موفقیت انجام شد و می‌توان گفت سپاه‌های استانی در میدان عملی آزموده شدند.


سپاه به شدت درگیر مقابله با تهدیدات سایبری است
فرمانده كل سپاه همچنین به موضوع ورود به فضای سایبری و اینترنتی اشاره كرد و افزود: فضای اینترنت یك امكانی است كه فناوری و علم امروز را در اختیار بشر قرار داده و می‌توان استفاده‌های خیلی مفیدی از آن كرد اما از اول هم معلوم بود كه دشمن به دنبال سوء‌استفاده در جهت ایجاد عملیات روانی و اطلاع رسانی غلط از این ظرفیت است و در این مسیر دست به اقداماتی هم زده بودند.


اینترنت ابزار اصلی سازمان‌دهی اغتشاشات خیابانی در فتنه 88 بود
جعفری با ادعای اینكه "فضای اینترنت ابزار اصلی سازماندهی، اطلاع‌رسانی و ‌هدایت استكبار برای اقدامات كف خیابانی در فتنه 88 بود"، گفت: این آمادگی‌ كه سپاه در خود ایجاد كرد، زمینه‌ساز شناسایی و مقابله با این شبكه‌ها شد و توانست اینها را تا حد زیادی كنترل كند و امروز هم سپاه در این فضا، سخت درگیر اقدامات اطلاعاتی و شناسایی است، گفت: هرچند ضربه‌های زیادی به شبكه‌های اصلی دشمن وارد شده اما باز در حال بازسازی و ارتباط گیری هستند كه البته تحت شناسایی و اشراف ما قرار دارند. البته جریانات دیگری نیز وجود دارند كه در آینده و در زمان مناسب خود بیاد با آنها برخورد شود. "


اقدامات و توانمندی‌های دشمن فرامنطقه‌ای تحت اشراف كامل اطلاعاتی ماست
فرمانده كل سپاه در بخش دیگری از گفتگوی خود با فارس كه به بررسی وضعیت و توان سپاه رزمی پرداخته شد، با اشاره به توانمندی‌های مهم در خصوص اشراف اطلاعاتی نسبت به دشمنان فرامنطقه‌ای گفت: شاید در ابتدای ورود این دشمنان به منطقه ما از لحاظ اطلاعاتی كمبودهایی داشتیم، اما امروز و با گذشت نزدیك به 8 سال از این حضور، اهداف، توانمندی‌ها، روش‌ها و تاكتیك‌های دشمن در رصد كامل ما قرار دارد.


زمان تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی گذشته است
جعفری از توان موشكی سپاه به عنوان "یكی از مولفه‌های قدرت در منطقه " نام برد و گفت "در مورد توانمندی‌های موشكی یا حتی پدافند هوایی و دریایی كه موضوعات مهمی محسوب می‌شوند، باید گفت برد موشك‌های سپاه پاسداران برای مقابله با دشمن بسیار بالاست ، هرچند ما توان افزایش برد موشك‌های خود را داریم اما نیازی به این موضوع احساس نمی‌كنیم. چراكه امروز دشمن فرامنطقه‌ای ما یعنی اسراییل در برد موشكی ما قرار دارد و نیروهای عمده آمریكایی هم اگر قرار باشد از تهدیدات اسراییل حمایت كنند، از آنها به ما نزدیك تر هستند و آنها نیز در برد كامل آتش ما قرار دارند.


دشمن در خلیج‌فارس به شدت آسیب‌پذیر است
فرمانده کل سپاه افزود "امروز نه تنها توانایی كامل برای حفاظت از خلیج فارس و تنگه هرمز را داریم، بلكه با توجه به اینكه مقابله با تهدیدات دشمن در دوردست بر عهده سپاه نیز گذاشته شده، در حال افزایش و سرمایه‌گذاری بر روی این توانمندی‌ها هستیم تا بتوانیم همانطوری كه دشمن می‌تواند در نقاط دورتر و خارج از خلیج‌فارس بایستد و با هواپیما و موشك‌های دور بردش به ما حمله كند، ما نیز بتوانیم خود را به دشمن رسانده و به او ضربه بزنیم.


جعفری در خصوص حضور ناوهای هواپیمابر نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس نیز گفت: دشمن خیلی وقت است كه به آسیب‌پذیر بودن حضور ناوهای جنگی‌اش در خلیج فارس پی برده و ظاهرا از راهبردهای نظامی و عملیاتی‌ آنها این است كه اگر بخواهند علیه ما دست به اقدام نظامی بزنند، این‌ ناوها را از خلیج‌فارس خارج كرده و در نزدیكی دریای عمان و اقیانوس هند مستقر شوند و از آنجا علیه ما عملیات كنند، که به دنبال این هستیم كه بتوانیم برد عملیاتی خود را افزایش داده و در آنجا هم به شناورهای دشمن دسترسی پیدا كنیم.


به پروژه های زیر صد میلیارد وارد نمی شویم
فرمانده کل سپاه، در مورد دلیل حضور و دخالت سپاه در پروژه های سودآور و کلان اقتصادی مدعی شد "سودآوری هدف اصلی سپاه در موضوعات اقتصادی نیست" و "در شرایط تحریم نمی توان كار را به شركت‌های تجاری خارجی یا داخلی سپرد كه تنها به دنبال سود مادی هستند."


جعفری تاکید کرد ورود سپاه به پروژه‌های كوچك و متوسط و پروژه‌های زیر 100 میلیارد تومان ممنوع است.


گفتنی است قرارگاه موسوم به «خاتم الانبیاء»، طی سالهای اخیر بیشتر پروژه های سودآور و کلان کشور در حوزه های نفت، گاز، جاده سازی، صنایع و ... را از آن خود کرده است.
 

عضو نهاد ریاست جمهوری: نمی‌توان تمام نظرات رهبری را حكم حكومتی توصیف كرد

Posted: 22 Apr 2011 01:48 AM PDT

جــرس: دبیرکل تشکل «جامعه وعاظ ولایی» و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری، با بیان اینكه "اصولگرایان و راست های سنتی خاصیت سیاسی خود را از داست داده‌اند"، پیرامون ماجرای وزیر اطلاعات و نامۀ رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر ابقای وی نیز خاطرنشان کرد "نمی‌توان نظرات رهبری را حكم حكومتی توصیف كرد."


وی همچنین رحیم مشایی را "صاحب تفكراتی ناب، زلال و خالص" دانست و گفت كه اگر او در انتخابات ریاست جمهوری كاندیدا شود، قطعاً رئیس‌جمهور بعدی ایران خواهد شد.


به گزارش فارس، این عضو هیئت دولت پیرامون موضوع برکناریِ استعفاگونۀ وزیر اطلاعات و جنجال رخ داده پیرامون آن افزود: اما این نكته همچنان جای بررسی دارد كه آیا دستور رهبری حكم حكومتی بوده است یا نه، ممكن است ولی‌فقیه در یك مورد توصیه كند اما تكلیف نکند. نمی‌توان نظرات رهبری را حكم حكومتی توصیف كرد. به نظر من این موضوع باید بررسی شود چرا كه برخی رسانه‌های اصولگرا نوشتند كه این حكم حكومتی است.


عباس امیری‌فر با اشاره به "استعفا" و "ادامه فعالیت مصلحی وزیر اطلاعات به دستور رهبری" گفت: رهبری نامه‌ای برای فعالیت وزیر اطلاعات صادر کرد و رئیس جمهور هم تمكین كرد.


مشایی، زلال، پاك و ناب است
این حامی سرسخت رحیم مشایی، با بیان اینكه اختلاف نظر بین رئیس جمهور و وزیر اطلاعات به مشایی ربطی ندارد، گفت كه مشایی تفكری زلال، پاك و ناب دارد و حامیان وی به این موضوع اذعان دارند.


مشایی نماز شبش‌ ترك نمی‌شود و روزانه یكی‌دوساعت بیشتر نمی‌خوابد
امیری‌فر با بیان اینكه مشایی هیچ كاری و هیچ حرفی بدون هماهنگی با رئیس جمهور نمی‌كند و نمی‌زند، خاطرنشان كرد: بنده كه از نزدیك با مشایی كار كرده‌ام معتقدم كه ایشان شخصیتی خاص دارند. نماز شب مشایی هیچ‌گاه ترك نمی‌شود و در شبانه‌روز یك یا دو ساعت بیشتر نمی‌خوابد.


پیش‌نماز مسجد نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینكه رئیس جمهور اعتقاد خاصی به مشایی دارد و مشایی نیز متقابلاً رئیس‌جمهور را قبول دارد، تصریح كرد: یكی از خوبی‌های مشایی این است كه از هیچ‌كس شكایت نمی‌كند در حالی كه خیلی‌ها به وی فحاشی و اهانت می‌كنند.


دبیركل تشكل موسوم به «جامعه وعاظ ولایی» در پاسخ به این سؤال كه چرا مشایی از منصور ارضی شكایت كرده است در حالی كه شما می‌گویید ایشان از هیچ‌كس شكایت نمی‌كند، گفت: خب ارضی مطالبی را مطرح كردند كه حد دارد و این مداح رسما به رئیس دفتر رئیس جمهور اهانت كرده‌اند.


امیری‌فر در پاسخ به این سؤال كه چرا جریان اصولگرایی مشایی را به عنوان یك فرد منحرف در جامعه مطرح می‌كند، گفت: در جلسه‌ای این سؤال را از احمدی‌نژاد پرسیدیم ایشان گفتند هدف كسانی كه به مشایی حمله می‌كنند و می‌خواهند او را تحقیر كنند، خود من هستم. پس باید گفت مشخص است كه چرا اصولگرایان به احمدی‌نژاد حمله می‌كنند.


جریان اصولگرا خاصیت سیاسی خود را از دست داده است
وی با بیان اینكه جریان اصولگرا و جریان راست سنتی خاصیت سیاسی خود را از دست داده است، گفت: علت تخریب‌ دولت توسط جریان اصولگرا كاملا مشخص است و قطعا هر چقدر انتخابات مجلس نهم نزدیك‌تر خواهیم شد، شكاف بیشتری را مشاهده خواهیم كرد.


شریعتمداری، زاكانی، رسایی و توكلی از ابتدا حامی احمدی‌نژاد نبوده‌اند
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با طرح این ادعا كه افرادی چون حسین شریعتمداری، حمید رسایی، علی زاكانی، احمد توكلی، علی مطهری و دیگر كسانی كه مشایی را مورد تخریب قرار می‌دهند، به هیچ عنوان از ابتدا طرفدار رئیس جمهور نبوده‌اند، گفت: اگر كسی بگوید طرفدار احمدی‌نژاد است اما مشایی را قبول نكند،‌ قطعا دروغ می‌گوید چرا كه مشایی و احمدی‌نژاد تفاوتی با یكدیگر ندارند هر چه مشایی می‌گوید مورد تائید احمدی‌نژاد است و هر چه احمدی‌نژاد می‌گوید مشایی آن را قبول دارد. با اهانت‌های كه كیهان می‌كند چطور می‌توان گفت كه شریعتمداری حامی دولت است؛ اظهارات رسایی را بررسی كنید تا مشخص شود كه او حامی دولت نیست.


یاران احمدی‌نژاد در انتخابات آتی مجلس با اصولگرایان رقابت خواهند كرد

امیری‌فر با اشاره به انتخابات آتی مجلس كه قرار است اسفند ماه سال جاری برگزار شود،‌ خاطر نشان كرد: دولت یعنی رئیس جمهور و یارانش كه مشایی هم جزو آن است، برنامه مدونی برای انتخابات آتی دارند و قطعا در رقابت با اصولگرایان، این جریان را شكست خواهند داد.


پیش‌نماز مسجد نهاد ریاست‌جمهوری افزود: جریان اصولگرایی با كاندیدای مورد حمایت دولت در انتخابات آتی رقابت خواهند كرد و با توجه به شناختی كه بنده از فضای سیاسی كشور دارم، انتظار جز این نیست كه حامیان دولت اكثریت مجلس نهم را تشكیل بدهند.


عضو اصلی «واحد تجدید نظر تخلفات كاركنان ریاست جمهوری»، در پاسخ به این سؤال كه رقابت بین آنچه شما میگویید حامیان دولت با جریان اصولگرایی درون گفتمانی خواهد بود یا بیرون گفتمانی، گفت: رقابت قطعا شكل خواهد گرفت و علت این تخریب‌ها و اهانت‌هایی كه از سوی روزنامه‌های اصولگرا و سایت‌های این جریان علیه دولت می‌شود، خود یك رقابت انتخاباتی را آغاز كرده است.


تخریب مشایی به محبوبیت دولت می‌افزاید
امیری‌فر با بیان اینكه جریانی كه در انتخابات آتی با حمایت افرادی چون علی لاریجانی، رسایی، زاكانی و شریعتمداری در انتخابات آتی به صحنه خواهد آمد در ذیل حامیان دولت تعریف نخواهند شد چرا كه این افراد تناسبی با دولت ندارند، اظهار داشت: متاسفانه جریان اصولگرا برای رقابت با جریان حامی دولت اقدام به تخریب مشایی كرده است و این خود به محبوبیت جریان حامی دولت اضافه خواهد كرد.


كیهان و مشرق من را جهانی كردند
وی همچنین افزود: به طور مثال باید بگویم چه كسی امیری‌فر را می‌شناخت اما امروز به دلیل اهانت‌ها و تخریب‌های روزنامه كیهان و سایت مشرق بنده مشهور شدم و شهرت جهانی پیدا كردم. این موضوع در مورد افراد دیگر نیز صدق می‌كند اصولگرایان هر كسی را بیشتر تخریب كند، ‌آن فرد محبوب‌تر خواهد شد.


جریان انحرافی را نمی‌شناسم
این حامی سرسخت مشایی در پاسخ به این سؤال كه "اگر جریان انحرافی در مقابل انقلاب بایستد"، شما چه تصمیمی خواهید گرفت، گفت: جریان انحرافی چه كسانی هستند. ما این جریان را نمی‌شناسیم.


امیری‌فر افزود: ما تابع ولی فقیه هستیم و از دولت و یارانش حمایت می‌كنیم. شخص بنده اگر رهبر انقلاب حكم دهند كه همسرم بر من حرام است، علیرغم تمامی علاقه‌ای كه به همسرم دارم، از ولی فقیه اطاعت می‌كنم.


وی در تفسیر سخنان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر اصلی و فرعی كردن مسائل گفت: "ما باید مسائل را اصلی فرعی كنیم و به مسئله اصلی بپردازیم. مسئله اصلی جریان فتنه و خواص بی‌بصیرت است. "


مشایی اصلاً مسئله نیست كه فرعی باشد
دبیركل تشكل موسوم به «جامعه وعاظ ولایی» در پاسخ به این سؤال كه آیا شما قبول دارید كه بحث مشایی به عنوان یك مسئله و آن هم مسئله فرعی از سوی رهبری مطرح شده است، گفت:‌این تحلیل و نظر شماست. اصلا بحث مشایی برای كشور مسئله نیست.


مشایی كاندیدا شود، رئیس جمهور بعدی ایران خواهد بود
امیری‌فر در پاسخ به سؤالی درباره احتمال كاندیداتوری اسفندیار مشایی برای ریاست جمهوری دوره بعدی،‌گفت: خود وی گفته‌ شش ماه مانده به انتخابات اظهار نظر می‌كنم اما به نظر من كاندیدای مورد حمایت شخص احمدی‌نژاد اگر مشایی باشد، قطعا رئیس جمهور بعدی ایران خواهد بود.


شورای نگهبان چرا باید مشایی را رد صلاحیت كند
وی در پاسخ به این سؤال كه اگر مشایی می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید مورد تائید شورای نگهبان باشد به نظر شما ایشان می‌تواند از شورای نگهبان صلاحیت بگیرد، گفت: مگر مشایی چه كار كرده كه شورای نگهبان صلاحیت ایشان را رد كند. برخی‌ها كه صلاحیت نگرفته بودند، از طریق حكم حكومتی صلاحیت گرفته‌اند. اینكه احمد جنتی گفته نظرش بوده و شورای نگهبان رد صلاحیت مشایی را تائید نكرده است.


كرسی‌های مجلس نهم مهم هستند
این حامی مشایی در پاسخ به این سؤال كه آیا ضرورت حفظ كرسی‌های مجلس نهم را برای ریاست جمهوری مشایی در دور دهم احساس می‌كند یا نه،‌ توضیح داد: قطعا این موضوع مهم است اگر مجلس نهم حامی دولت باشد قطعا رئیس‌جمهور دهم شخص مورد حمایت احمدی‌نژاد خواهد بود.


قرار نیست مصباح هرچه گفت درست باشد
امیری‌فر با اشاره به هشدار مصباح یزدی مبنی بر نفوذ جریان انحرافی در بین خودی‌ها و تشكل جریان فراماسونر ی در كشور گفت: باید گفت كه وی به لحاظ اعتقادی مورد تایید قرار گرفته، نه اینكه در همه امور مورد تایید باشد و نباید اینگونه تصور شود كه هرچه مصباح در امور سیاسی می‌گوید پس درست است؛ ما مرجع تقلید داریم و در امور سیاسی از مراجع خودمان تقلید می‌كنیم؛ اگر یك روزی هشدار مصباح را رهبری ارائه كردد می‌‌توان به آن استناد كرد؛ مشخص است كه مصباح نظرمنفی به مشایی دارد و حرف من این است نمی شود كسی حامی رئیس جمهوری باشد كه دنیا را متحوال كرده اما با مشایی مخالف باشد.


احمدی‌نژاد یعنی مشایی؛ مشایی یعنی احمدی‌نژاد
این فعال سیاسی با بیان اینكه جریان‌های سیاسی هموراه باید فعالیت سیاسی منطمی داشته باشند، اظهار داشت: وقتی می‌گویم، احمدی‌نژاد یعنی مشایی و زمانی كه می‌گویم مشایی یعنی احمدی‌‌نژاد. پس این دو فرد خالص و زلال از یكدیگر جدا شدنی نیستند.


امیری‌فر كه دبیر كل جامعه وعاظ ولایی نیز هست،‌ در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینكه تشكل متبوعش چه برنامه‌ای برای انتخابات آتی مجلس دارد، گفت: ما برای كمك به احمدی‌نژاد و یارانش قطعا برای مجلس برنامه‌ خواهیم داشت. اما اینكه چه برنامه و چگونه فعلا در مورد آن اظهار نظر نمی‌كنیم.


تكلیف شود در انتخابات مجلس شركت می‌كنم
وی افزود: اینكه گفته می‌شود بنده در لیست حامیان دولت قرار خواهم گرفت، مشروط به این است كه بنده در انتخابات شركت كنم؛‌هنوز تصمیم برای حضور در انتخابات نگرفته‌ام اما اگر تكلیف شود چنین كاری را خواهم كرد.


پیش‌نماز مسجد نهاد ریاست جمهوری گفت: ممكن است از اعضای جامعه وعاظ ولایی برخی‌ها برای انتخابات آتی مجلس كاندیدا شوند و قطعا این افراد در لیست حامیان دولت قرار خواهند گرفت. ما با حامیان دولت رقابت نخواهیم كرد رقابت ما با جریانی خواهد بود كه نام خود را اصولگرا گذاشته است.

 

موارد نقض حقوق در فروردین ماه سال جدید، به ۸۰۷۹۱ مورد رسیده است

Posted: 22 Apr 2011 01:12 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در محدوده زمانی فروردین ماه سال ۱۳۹۰ ۸۰۷۹۱ مورد نقض حقوق بشر در ۲۰۳ مورد توسط منابع رسمی و مستقل انتشار یافته و به ثبت رسید.


بر اساس این گزارش، موارد نقض حقوق شهروندان در حوزۀ کارگری، دانشجویی، زندانیان، اقلیت های قومی و مذهبی، زنان و همچنین تحدید آزادی های اندیشه و بیان و موضوع اعدام ها، به شرح زیر است:


کارگران
بر اساس این گزارش، در فرورین ماه امسال، ۷۸۸۳۰ نقض موردی حقوق کارگران در ایران ثبت شده است، که با مقایسه آن در ماه مشابه سال قبل نقض حقوق کارگران ۹۰% نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، هم چنین در تعداد موارد نیز افزایش ۵۱% را شاهد بوده‌ایم.


در ماه گذشته ۵ کارگر نیز به علت فعالیت کارگری از سوی نیروهای امنیتی احضار و ۵ تن هم بازداشت شدند که این بازداشت‌ها مربوط به مهندسان شرکت پتروشیمی جم می‌باشد.


اقلیت‌های مذهبی
ایین گزارش می افزاید در طول ماه گذشته تعداد ۲۷ نقض موردی حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران به ثبت رسید و حداقل ۱۶ نفر از شهروندان با گرایش‌های مختلف مذهبی غیر از اسلام شیعی بازداشت و ۱ نفر از سوی مراجع قضایی احضار شد. هم چنین در ۴ مورد نیز نیروهای امنیتی از فعالیت اقتصادی اقلیت‌های مذهبی در ایران ممانعت به عمل آوردند.


اقلیت‌های قومی
در فروردین ماه، تعداد ۱۳۴ نقض موردی حقوق اقلیت‌های قومی در ایران به ثبت رسیده است، که در تعدادی موارد افزایش ۵۶% را شاهد بوده‌ایم.


زنان
در ماه گذشته تعداد ۶ نقض موردی حقوق زنان به ثبت رسیده است و از این آمار ۳ مورد آن مربوط به صدور احکام دادگاه‌های انقلاب برای فعالین این حوزه بوده است. هم چنین ۲ مورد بازداشت زنان و یک مورد خودسوزی زنان در این ماه به ثبت رسیده است.

با مقایسه آن در ماه مشابه سال قبل نقض حقوق زنان ۵۰% نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، هم چنین در تعداد موارد نیز افزایش ۲۵% را شاهد بوده‌ایم.


اعدام
در این ماه تعداد ۲۹ گزارش نقض موردی حقوق بشر رخ داده است که از این تعداد ۸ مورد مربوط به صدور حکم اعدام و ۱۶ مورد آن مربوط به اجرای این حکم بوده است.
چهار تن از اعدام شدگان در ملا عام اعدام شدند و اجساد ۵ اعدامی نیز به خانواده ایشان تحویل نشد. دو تن از اعدام شدگان زن بوده‌اند.


دانشجویان
در طی ماه گذشته تعداد ۳۹ نقض موردی حقوق دانشجویان به ثبت رسیده است و بر همین اساس در محدوده زمانی مذکور یک تن بازداشت، پنج تن محاکمه و بیست نفر نیز به کمیته انضباطی احضار شدند، طبق رای کمیته انضباطی برای ۴ دانشجو ۷ ترم تعلیق از تحصیل صادر شد و دو دانشجو نیز از تحصیل محروم شدند.


زندانیان
بر اساس این گزارش، در فروردین ماه سال جاری تعداد ۱۶۱۲ نقض موردی حقوق زندانیان به ثبت رسیده است، که
این آمار شامل دستکم ۴۰ مورد اعمال محدودیت مضاعف بر زندانیان ائم از ممانعت از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده و ۱۲ مورد بلاتکلیفی می‌باشد. هم چنین در ۵ مورد نیز مسئولان از رسیدگی پزشکی به زندانیانی که سلامت جسمی ایشان در معرض خظر جدی قرار داشته است، سربازدند.
از سویی ۲ تن از زندانیان نیز در اعتراض به موارد متعددی منجمله شرایط نامطلوب زندان، رفتار نامناسب مسئولان و یا بلاتکلیفیشان دست به اعتصاب غذا زدند.
هم چنین در ۱۹ مورد زندانیان - اکثرا جهت اعمال فشار- به انفرادی منتقل شدند و ۲ تن از ایشان نیز در همین راستا به زندانی دیگر که عموما با محل زندگی خانواده‌ها فاصله طولانی دارد، تبعید شدند.


اندیشه و بیان
در این ماه تعداد ۵۳ نقض موردی حقوق شهروندان در حوزه اندیشه و بیان به ثبت رسیده است و آمار مورد اشاره، مربوط به بازداشت ۶ تن از فعالین سیاسی مدنی با گرایش‌های مختلف و ۱۲ نفر نیز از سوی دستگاه قضایی به اعدام محکوم شدند.


نقض حقوق بشر و تضییع حقوق شهروندان، کماکان در ایران ادامه دارد، و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد جمهوری اسلامی را در رابطه با این نقض مستمر حقوق انسانی محکوم کرده است.

 

آمادگی مخالفان دولت بشار اسد برای برپایی تظاهرات بزرگ اعتراضی

Posted: 22 Apr 2011 01:15 AM PDT

همزمان با لغو حالت فوق‌العاده و انحلال دادگاه امنیت سوریه
جرس: رئیس جمهوری سوریه روز پنج‌شنبه با صدور چهار فرمان، رسما لغو حالت فوق العاده و انحلال دادگاه عالی امنیت کشور را پس از حدود پنج دهه اعلام کرد و همزمان نیروهای امنیتی سوریه برای مقابله با  "تظاهرات بزرگ" روز جمعه در برخی شهرهای این کشور تدابیر ویژه ای را به اجرا گذاشته اند.



بشار اسد علاوه بر لغو حالت فوق‌العاده و انحلال دادگاه عالی امنیت کشور، در فرمان دیگری با اعلام قانون حق سازماندهی و برگزاری راهپیمایی مسالمت‌آمیز برای شهروندان، آن را بخشی از حقوق اساسی مردم سوریه قلمداد کرد که پیشتر، قانون اساسی این کشور آن را به رسمیت شناخته است. 

اسد همچنین در فرمان دیگری تاکید کرد فقط نیروهای پلیس مامور رسیدگی به جرایم و بازجویی از مظنونان هستند. با این فرمان نیروهای امنیتی حق دخالت در چنین اموری را نخواهند داشت. 


خاطر نشان می‌شود سه‌شنبه 30 فروردین، کابینه سوریه از لغو قانون حالت فوق‌العاده و انحلال دادگاه عالی امنیت کشور با هدف پاسخ‌گویی به خواسته‌های مردمی خبر داده بود. 

همچنین وزارت کشور سوریه با صدور بیانیه‌ای از مردم این کشور خواسته بود در شرایط کنونی در برقراری ثبات وامنیت به مقامات مربوطه کمک کنند تا بتوانند وظایف ملی خود را انجام دهند. 


مقامات سوری از جمله اسد با تاکید بر اصلاحات اساسی در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی در عین حال درباره توطئه‌چینی دشمنان سوریه برای بی‌ثبات کردن و ایجاد فتنه در این کشور هشدار داده‌اند. 

بشار اسد به هنگام برگزاری اولین نشست دولت جدید سوریه گفته بود: سوریه اکنون در مرحله بسیار حساسی به سر می‌برد و کشور در معرض توطئه قرار دارد. 

وی با اشاره به دیدارهای فراوان خود با گروه‌های مختلف مردمی بر ضرورت رسیدگی سریع و جدی به مشکلات مردم تاکید و توصیه‌هایی را در این زمینه به دولت جدید ارائه کرد و از دولت جدید خواست گام‌های اصلاح‌طلبانه را در این زمینه بردارد. 

اسد خاطر نشان کرده بود: چالش‌های پیش روی ما و دولت، بسیار زیاد است و ملت سوریه به این دولت امید بسته است و هیچ دولتی در هر شرایطی بدون حمایت‌های مردمی نمی‌تواند به موفقیت دست یابد. 

وی گفته بود: در دیدارهایی که طی هفته گذشته با گروه‌های مختلف مردمی داشتم، متوجه شدم که شکافی در حال ظاهر شدن میان نهادهای دولتی و شهروندان است و باید این شکاف پر شود، می‌توانیم این شکاف را پر کنیم ولی تنها راه پر کردن این شکاف، اعتماد ‌سازی میان دولت و شهروندان است. 

اسد تاکید کرده بود‌: همانطور که می‌دانید سوریه اکنون در مرحله بسیار حساسی به سر می‌برد، و همانطور که در سخنانم در مقابل نمایندگان مجلس الشعب گفتم، سوریه در معرض توطئه قرار دارد، البته اصلاحات در حال انجام است، ولی توطئه همواره علیه سوریه وجود دارد.


استقرار نیروهای نظامی


در همین حال به گزارش بی بی سی، واحدهای ارتش به منظور جلوگیری از برگزاری تجمع مخالفان در نقاط مختلف شهر حمص، از مراکز اصلی تظاهرات مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری، مستقر شده اند. 
تظاهرات اعتراضی حدود یک ماه پیش و با طرح خواست هایی شامل اصلاحات و آزادی سیاسی، لغو وضعیت فوق العاده و مبارزه با فساد در تشکیلات حکومتی آغاز شد اما با گذشت زمان و خودداری حکومت از واکنش نسبت به این خواست ها، به تدریج به درخواست تغییرات اساسی در رژیم منجر شده است.

از سوی دیگر، هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا، خشونت در سوريه را محکوم کرد و گفت: دولت سوريه بايد به بازداشت های خودسرانه و شکنجه زندانيان پایان دهد.

به گزارش رويترز کلينتون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت ما به ويژه نگران وضعيت در شهر حمص هستيم. گزارش های متعددی خبر از خشونت و تلفات در ميان افراد غير نظامی و ماموران دولت می دهد.


فعالان سوری می‌گويند از روز دوشنبه تاکنون، ۲۰ نفر از معترضان هوادار دمکراسی به ضرب گلوله سربازان و دیگر نیروهای سوری جان باختند.

کلینتون از دولت سوریه خواست به خشونت پایان دهد و به  مطالبات مشروع مردم سوریه که خواهان اصلاحات بنیادی و پایدار هستند، پاسخ دهد.

در همین حال سازمان ديدبان حقوق بشر  به تازگی با انتشار بيانيه‌ای سازمان‌های امنيتی و اطلاعاتی سوريه را به شکنجه صدها تظاهرکننده بازداشت شده در روزهای اخير متهم کرده است.

 

حداد عادل: در پایان نامه ها به دشمن شناسی بپردازید

Posted: 22 Apr 2011 12:43 AM PDT

 جرس: رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: غفلت از دين، جهان را به وضع امروز انداخته كه يكسره در آن با ظلم و جنايت مواجه هستيم.


به گزارش ایسنا، غلامعلي حدادعادل در اولين اجلاسيه نهضت پايان‌نامه نويسي در مجتمع آموزش عالي امام خميني قم با بيان اين مطلب تصريح كرد: اگر بخواهيم براي كسي نياز به دين را ثابت كنيم بايد وضع دنياي امروز را نشان دهيم كه به علت غفلت از دين به چه وضعي گرفتار شده است.

حدادعادل با اشاره به پايان‌نامه نويسي در جامعة‌المصطفي ادامه داد: امروز دشمن همه توان خود را بكار بسته تا تفرقه در ميان امت اسلامي ايجاد كند، بنابراين تعداد زيادي از پايان‌نامه‌هاي اين نهاد بايد به موضوع انسجام اسلامي و راه‌هاي رسيدن به وحدت اختصاص يابد.


وي افزود: مطمئن باشيد به همان ميزان كه ما درباره شناخت اسلام و امت اسلامي گام برمي‌داريم دشمنان نيز براي يافتن راه‌هاي تفرقه در ميان مسلمانان تلاش مي‌كنند و موسساتي را براي اين كار راه‌اندازي كرده‌اند.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: دشمن شناسي يكي از موضوعاتي است كه بايد در پايان‌نامه‌ها بيش از گذشته به آن پرداخته شود.

وي با بيان اين‌كه مسلمانان از حال همديگر بسيار بي‌خبرند و انسجام ندارند، گفت: ما براي آن‌كه به عنوان يك امت اسلامي هويت خود را به دست آوريم نيازمند كارهاي پژوهشي زيادي هستيم.

وي با طرح اين سوال كه ما چقدر نسبت به امپراتوري عثماني و حضور مسلمانان در اندلس و وضعيت مسلمانان در آفريقا و اندونزي و ... اطلاع داريم، گفت: بخش وسيعي از پايان نامه‌ها بايد به جهان اسلام و شناخت آن و دست‌يابي به هويت اسلامي و حركت به سمت وحدت اسلامي و خودآگاهي اسلامي باشد كه نقطه مقابل برنامه‌هاي دشمنان است.

وي پرداختن به مسايل كلامي را از ديگر نيازها برشمرد و گفت: نيازهاي كلامي بسيار زيادي از گذشته و به ويژه امروز وجود دارد و شبهات زيادي هم به صورت طبيعي و هم گاهي توسط ديگران به وجود آمده است كه نيازمند پاسخگويي به آن‌ها هستيم.


حدادعادل با اشاره به شكل‌گيري نظام اسلامي در ايران بيان كرد: امروز كه حكومت اسلامي برپا شده است نيازهاي بسيار جديدي نيز به وجود آمده و مسايل فقهي و كلامي گوناگوني هست كه بايد از طريق پايان‌نامه‌ها به آن‌ها پاسخ داد.

وي پايان نامه‌ها را محصول تلاش علمي يك فرد دانست و گفت: نبايد اين ميوه در كتابخانه‌ها خاك بخورد و بايد پايان‌نامه‌هاي خوب منتشر شوند تا مورد استفاده جامعه قرار گيرد.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به رويكرد آموزشي موسسات آموزش عالي و دانشگاه‌ها در تربيت معلم و استاد تصريح كرد: دانشگاه‌ها نبايد تنها به آموزش بپردازند بلكه بايد افرادي را به عنوان محقق و پژوهشگر تربيت كنند تا جنبش نرم افزاري تحقق يابد.

وي با بيان اين‌كه ساماندهي پايان نامه‌ها براي سر و سامان دادن به امور پژوهشي لازم است، تاكيد كرد: هر پايان‌نامه بايد ناظر به يك نياز جامعه و براي رفع آن نياز باشد به ويژه در المصطفي بايد به سمت رفع نيازهاي امت اسلامي و وحدت بيشتر امت اسلامي براي مقابله با دشمنان باشد.

آيت الله جوادي آملي: کافر بودن آل خليفه و آل سعود محرز است

Posted: 22 Apr 2011 12:18 AM PDT

 جرس: آيت الله جوادي آملي در دیدار با علمای بحرین اظهار داشت: آنچه که در خاورميانه به ويژه بحرين در حال اتفاق است را جنگ بين اسلام و کفر دانست و تاکيد کرد: کافر بودن آل خليفه و آل سعود محرز است، براي اينکه آنها علاوه بر تخريب کردن مساجد و حسينيه ها، به قرآن کريم هم رحم نکردند و اين کتاب الهي را به آتش کشيدند.

به گزارش ايسنا، اين مفسر قرآن كريم كه سخنان خود را با «انا لله و انّا اليه راجعون» آغاز کرد و افزود: اين گزارش تلخي که ارائه فرموديد همه ما را نگران مي‌کند، لکن ذات اقدس الهي مشابه اين حوادث تلخ را براي انبياء و اولياي الهي ذکر کرد.

 

وي ضمن تاثر شديد از مشاهده تصاوير از اهانت نيروهاي آل سعود و آل خليفه به ساحت مقدس قرآن کريم، اظهاركرد: آل خليفه و آل سعود و قذافي و صهيونيست ها و آمريکايي ها نه شيعه هستند و نه سني. کسي که قرآن را آتش مي زند، مسلمان نيست، بلکه گرفتار و برده استکبار و صهيونيست و آمريکا شده است؛ اينها حتي وهابي هم نيستند، به خاطر اينکه وهابي ها لااقل قرآن را قبول دارند.

 

 


آيت‌الله جوادي آملي دعا براي پيروزي مظلومان بحرين و تشويق آنها به استقامت و صبر را در جاي خود مهم دانست و در توصيه اي به مسلمانان جهان، گفت: آنچه که وظيفه ماست، گذشته از دعا و صبر و استقامت، بيدارکردن غيرت اسلامي است و وظيفه مسلمانان سراسر جهان اين است که با سفرا و کارداران و رجال سياسي بحرين برخورد تندي داشته باشند.

 

وي آنچه که در خاورميانه به ويژه بحرين در حال اتفاق است را جنگ بين اسلام و کفر دانست و تاکيد کرد: کافر بودن آل خليفه و آل سعود محرز است، براي اينکه آنها علاوه بر تخريب کردن مساجد و حسينيه ها، به قرآن کريم هم رحم نکردند و اين کتاب الهي را به آتش کشيدند.

 

جوادي آملي با بيان اينکه کسي که قرآن را آتش مي‌زند، شيعه يا سني نيست، بلکه ابرهه است، تصريح کرد: در ليبي و تونس هم اين مشکل وجود دارد، به خاطر اينکه کسي که به سمت مردم موشک شليک مي کند، بررسي نمي‌کند که اين موشک به مساجد برخورد نکند.

 

آيت الله جوادي آملي تز جدايي دين از سياست را باعث بروز بسياري از مشکلات براي مسلمانان دانست و افزود: ساليان متمادي عده‌اي مي‌گفتند که دين از سياست جداست و در مسائل سياسي هيچ دخالتي نمي توان کرد. ما گفتيم دين از سياست جداست ولي سياست نگفت که من از دين جدا هستم؛ گفت هر وقت خواستم دين و اهل دين را مي‌کوبم.

 

وي سياست هاي مداخله گرانه آل سعود و ايجاد پايگاه نظامي توسط آمريکايي ها را دو محور اساسي حمايت از آل خليفه دانست و تاکيد کرد: اگر جوانان مسلمان در بحرين به خروش مي‌آمدند مي‌توانستند کار آل خليفه را يکسره کنند، اما لشکرکشي آل سعود به بحرين ابزاري براي سرکوب مسلمانان اين کشور شده است.

 

اين استاد حوزه علميه اظهاركرد: ما بايد بيدار باشيم و نگوئيم که دين از سياست جداست، چون اگر اين مسئله را بيان کرديم، آتش بس يکجانبه است.

 

وي حمايت از مردم مظلوم بحرين را واجب دانست و تاکيد کرد: بر همه مسلمانان جهان واجب است که مردم مظلوم بحرين را ياري کنند، منتهي حمايت از مردم مظلوم اين کشور براي بعضي از مسلمانان واجب عيني و براي بعضي ديگر واجب کفايي است.

 

آيت الله جوادي آملي تاکيد کرد: بسياري از جوانان ما آماده مبارزه و شهادت هستند ولي راهشان بسته است.

 

 


به گزارش روابط عمومي بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء، در ابتداي اين ديدار يکي از علماي بحرين به تشريح جزئيات بيشتر جنايت هاي آل سعود و آل خليفه در بحرين پرداخت و تصاويري از تخريب مساجد و آتش زدن قرآن کريم را محضر حضرت آيت الله جوادي آملي ارائه کرد.