جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


این چه بهاریست،که سبزش به فلک می کِشند

Posted: 16 Apr 2011 07:00 AM PDT

آرش کیانی(مِه)

این چه بهاریست که گل ازباغ، گریزان شده

شهربه فرمانبری لشگر دیوان شده

این چه بهاریست که خونآبه روان می کنند

دار،خریدار سر ونام جوانان شده

بر سرهر کوچه اگر سازو دُهل میزنند

این چه بهاریست که سازش نیِ سوزان شده

در بر هر باغ وچمن نیست دگر لاله ای

لاله آزاده که عمریست به زندان شده

سفره شادی که روا گشته به هرخانه ای

این چه بهاریست که دعوا به سرِنان شده

خانه، که آباد نشد از سر این نو بهار

وای بر این خانه که بیگانه پرستان شده

نو شده اینبار به خون،جام جمِ روزگار

این چه بهاریست که روزش،شبِ دزدان شده

آتش افروخته درسینه که خاکستر است

سال، که نو گشته و آتشکده ویران شده

این چه بهاریست،که سبزش به فلک می کِشند

سبز دریدندو،ستم بر تنِ بی جان شده

رسم بهاراست که نا خوانده چو مهمان شود

وای که این شهر، پرازگله گرگان شده

تازه ترازتازه تری نیست در این سال نو

چونکه بهار آمدو گویی که زمستان شده


*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

گزارش تصویری - دیدار با خانواده مهدی خدایی زندانی سیاسی

Posted: 16 Apr 2011 06:10 AM PDT

 

 

 

 

 

 

 

گزارش سازمانهای بین المللی از سرکوب اعتراضات در سوریه

Posted: 16 Apr 2011 05:43 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری بین المللی، در راستای سرکوب معترضان سوری توسط نیروهای انتظامی و امنیتی آن کشور، وضعيت حقوق بشر در سوريه "ساعت به ساعت بدتر می‌شود."


به گزارش تارنمای «سازمان ديدبان حقوق بشر»، این سازمان با انتشار بيانيه‌ای سازمان‌های امنيتی و اطلاعاتی سوريه را به شکنجه صدها تظاهرکننده بازداشت شده در روزهای اخير متهم کرد و همزمان سازمان عفو بين‌الملل اعلام کرد وضعيت حقوق بشر در سوريه "ساعت به ساعت بدتر می‌شود."


بر اساس بيانيه سازمان ديدبان حقوق بشر، سازمان‌های امنيتی و اطلاعاتی سوريه، تحت عنوان "مخابرات"، همچنين وکلای مدافع، فعالان سياسی و مدنی و روزنامه‌نگاران را بازداشت و شکنجه کرده‌اند.


اين سازمان خواستار آن شد که مقام‌های سوری به شکنجه بازداشت‌شدگان پايان دهند و گفت که بشار اسد، رئيس جمهور سوريه، بايد تحقيقاتی را در مورد نقض جدی حقوق بازداشت‌شدگان انجام دهد تا اطمينان حاصل شود که مسئولان اين شکنجه‌ها مجازات خواهند شد.


بر اساس اين بيانيه، سازمان ديدبان حقوق بشر با ۱۹ تن از کسانی که در شهرهاي درعا، دمشق، دوما، الطال، حمص و بانياس بازداشت و شکنجه شده‌اند، و همچنين خانواده‌های شماری از بازداشت‌شدگان در تظاهرات روزهای اخير گفت‌وگو کرده است.


از جمله این بازداشت‌شدگان، دو زن، سه نوجوان ۱۶ و ۱۷ ساله و حتی سه کودک نیز بوده‌اند. سازمان ديدبان حقوق بشر به سن اين کودکان اشاره نکرده و تنها گفته است که آنها بازداشت و شکنجه شده‌اند.

در اين گفت‌وگو ها گفته شده است که بازداشت‌شدگان تحت شکنجه‌هايی مانند شوک الکتريکی و ضربات شلاق قرار گرفته‌اند.


در عين حال بازداشت‌شدگان گفته‌اند که در سلول‌های شلوغی جای داده شده بودند که در آن جای کافی برای خوابيدن وجود نداشت و زندانيان به آب و غذای کافی نيز دسترسی نداشته‌اند.

سازمان ديدبان حقوق بشر به نقل از بازداشت‌شدگان گفته است که آنان، حتی با چشمان بسته، مجبور به امضای اعتراف‌نامه‌هايی شده‌اند، بدون آن که امکان خواندن متن آنها را نیز داشته باشند.


از سوی ديگر، همزمان با سرکوب تظاهرات مخالفان در شهرهای سوريه، سازمان عفو بين‌الملل از حکومت اين کشور خواست تا به کشتار تظاهرکنندگان پايان دهد.

اين سازمان غیر دولتی اعلام کرد که بحران حقوق بشری در سوريه نه تنها هر روز، بلکه ساعت به ساعت بدتر می‌شود.


در همین حال، یکی از رسانه‌های مخالف دولت سوریه به نام شبکه تلویزیونی شام، ویدیویی را پخش کرده است که در آن بدرفتاری تعدادی از نیروهای امنیتی سوریه با تظاهرکنندگان بازداشت شده در شهرک بیضاء نشان داده می‌شود. 
در این فیلم همچنین نشان داده می‌شود که بازداشت‌شدگان درحالی که با دست و پای بسته روی زمین افتاده‌اند با مشت و لگد مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.


گفتنی است اعتراضات در شهرهای مختلف سوریه – از جمله درعا، بانیاس، لاذقیه، قامشلی و دمشق – همچنان ادامه دارد و معترضان خواستار اصلاحات سیاسی شده اند، که بشار اسد، رئیس جمهور  آن کشور وعده داده، اما به آن عمل نکرده است.



 

نماینده رهبری در سپاه: امروز فضا براي برخورد با سران فتنه فراهم نيست

Posted: 16 Apr 2011 05:37 AM PDT

جرس: نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي  ضمن آنکه حصر خانگی برا هترین نوع برخورد با رهبران جنبش سبز خواند، اظهار نظر کرد: امروز فضا براي برخورد با سران فتنه فراهم نيست؛ مشکل عمده در اين راه برخورد و حمايت افرادي است که پس از برخورد مانند مجمع مدرسين قم و ديگران بيانيه مي‌دهند؛ برخورد با سران فتنه بايد هوشمندانه باشد؛ چراکه نبايد مشکل را چند برابر کنيم و بايد به فضاي جامعه هم توجه کنيم.


به گزارش ایسنا،  علي سعيدي در همايش بزرگ بصيرت افزايي، بهداشت و سلامت خانوادهاي سپاهيان و بسيجيان در مشهد، در پاسخ به سوالي درباره گمانه‌زني‌هاي موجود مبني بر کانديدا شدن رييس دفتر رييس‌جمهور براي انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: دو سال تا انتخابات رياست جمهوري زمان باقي است، اما تفکر مکتب ايراني از جمله تفکراتي است که نه قابل فهم است، نه قابل توضيح و بايد نسبت به اين جريان هوشيار باشيم.

وي خاطرنشان كرد: اکنون دولت در مسيري حرکت مي‌کند که نبايد در جلوي آن موضع‌گيري کنيم؛ چراکه باعث مي‌شود جريان‌هاي مخالف از آن سوءاستفاده کنند.


وي با اشاره به ديدگاه احمدی نژاد نسبت به مشايي در عين حال ابراز عقيده كرد: ورود به عرصه سياسي نيازمند پختگي‌هايي است که شايد آقاي مشايي آن پختگي‌ها را ندارند.

نماينده ولي‌فقيه در سپاه در پاسخ به كساني كه معتقدند هاشمي آب به آسياب مخالفان مي‌ريزد نيز عنوان كرد: اين مساله بسيار نگران کننده است؛ چراكه هنوز شاهديم آقاي هاشمي در پيامي که به راس فتنه يعني آقاي موسوي دادند، تعابير خدمتگزار و غيره را به کار بردند؛ بنابراين روشن نيست آقاي هاشمي چه انديشه و مسيري را دنبال مي‌کنند.


وي گفت: حصر خانگي سران فتنه، بهترين شيوه برخورد با آن‌هاست و اين در حالي است که آقايان صانعي و موسوي اردبيلي و ديگران پيام دادند.

وي ادامه داد: امروز فضا براي برخورد با سران فتنه فراهم نيست؛ مشکل عمده در اين راه برخورد و حمايت افرادي است که پس از برخورد مانند مجمع مدرسين قم و ديگران بيانيه مي‌دهند؛ برخورد با سران فتنه بايد هوشمندانه باشد؛ چراکه نبايد مشکل را چند برابر کنيم و بايد به فضاي جامعه هم توجه کنيم.

سعيدي درک مردم را از بعضي خواص در خصوص مسائل جامعه، بهتر و درست‌تر دانست و گفت: در سپاه زحمت بر دوش تعدادي خاص است و در مجموع سپاه نسبت به بقيه نهادها، درک صحيح‌تر و عملکرد بهتري نسبت به برخي نهادها وجود داشته است و حتي در جاهايي که از دستگاه‌هاي ديگر توقع بيشتري مي‌رفت، سپاه جلوتر بود و سپاه در مسائل سياسي روشن‌ترين موضع و جهت‌گيري را نسبت به بقيه داشت.

وي همچنين تاكيد كرد: سي‌دي "ظهور نزديک است" غيرعالمانه و سطحي است و نبايد در سپاه و بسيج توزيع شود.

معاون وزیر نیرو از افزایش تعرفه های برق شهروندان خبر داد

Posted: 16 Apr 2011 04:08 AM PDT

جــرس: همزمان با انتشار اخباری پیرامون افزایش ناگهانی نرخ مندرج در قبضهای گاز مصرفی شهروندان، اینک با اعلام جزئیات تعرفه برق برای هفت ماهه نخست سال جاری از سوی معاون وزیر نیرو، مشخص گردید که تعرفه برق نیز دچار صعود شده و مشترکان خانگی در مناطق عادی 5/3 تومان و در مناطق گرم نیز، با مبالغ متفاوتی افزایش پرداخت خواهند داشت.


این درحالیست که مقامات ارشد دولت، بویژه محمود احمدی نژاد و معاون اول وی، از همان سال گذشته مدعیِ عدم افزایش قیمت ها در جریان اجرای طرح موسوم به "هدفمندی یارانه ها" (حذف سوبسیدها) و حتی وقوعِ "کاهش قیمت ها" بودند.


تعرفه برق چگونه افزایش می‌یابد؟
قیمت برق به‌طور میانگین کیلوواتی 43 تومان شد

به گزارش روزنامه «دنیای اقتصاد»، محمد بهزاد، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تشریح نحوه محاسبه تعرفه‌های مصرف برق در بخش‌های مختلف، در هفت ماهه نخست امسال، اعلام کرده است: "متوسط قیمت برق برای مصرف‌کنندگان بخش‌های مختلف در هفت ماهه نخست سال جاری همچون سال گذشته 430 ریال به ازای هر کیلووات ساعت لحاظ شده است و هر گونه اصلاح‌های بعدی در قیمت‌های برق از سوی ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام خواهد شد."
همزمان پایگاه خبری وزارت نیرو به نقل از این مقام ارشد آورده است: "با وجود تثبیت متوسط قیمت برق، تعرفه‌های برخی از بخش‌ها اندکی افزایش و برخی بخش‌ها نیز کاهش یافته وامسال نیز همچون سال گذشته دولتی‌ها گران‌ترین و فعالان بخش کشاورزی ارزان‌ترین تعرفه مصرف برق را به خود اختصاص داده‌اند."
به گفته وی، هم‌اکنون 82 درصد مشترکان برق کشور را مصرف‌کنندگان بخش خانگی، 12 درصد مشترکان بخش تجاری، چهار درصد مشترکان بخش عمومی، یک درصد مشترکان بخش کشاورزی و یک درصد نیز مشترکان بخش صنعت تشکیل می‌دهند که نحوه محاسبه قیمت برق در هر کدام از این بخش‌ها متفاوت خواهد بود.


 افزایش در مناطق عادی
«بهزاد» مصرف‌کنندگان برق در بخش خانگی را به دو قسمت مشترکان مناطق عادی و مناطق گرم تقسیم‌بندی کرد و گفت: "متوسط تعرفه مصرف برق برای مشترکان خانگی مناطق عادی از هر کیلووات ساعت 450 ریال در سال گذشته به 485 ریال در هفت ماهه نخست سال جاری اصلاح شده، ضمن آنکه الگوی مصرف نیز در این دوره از ماهانه 200 کیلووات ساعت به 300 کیلووات ساعت افزایش یافته است."


وی اظهار كرد: «با توجه به تعرفه‌های جدید، مشترکان مناطق عادی در هفت ماهه نخست سال جاری به ازای مصرف ماهانه از صفر تا 100 کیلووات ساعت (سه دهک نخست) به ازای هر کیلووات ساعت 300 ریال پرداخت می کنند که این مقدار در مقایسه با تعرفه‌های سه ماهه آخر سال گذشته فقط 30 ریال به ازای هر کیلووات ساعت افزایش یافته است و قیمت برق برای مازاد مصرف تا 200 کیلووات ساعت (شامل دهک‌های چهارم تا ششم) هر کیلووات ساعت از 320 به 350 ریال و برای مصارف 200 تا 300 کیلووات ساعت نیز به ازای هر کیلووات ساعت از 720 به 750 ریال رسیده است.»

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پیش‌بینی کرد: «صورت حساب‌های 70 درصد مشترکان بخش خانگی در مناطق عادی فقط ماهانه شش هزار و 750 ریال و 90 درصد مشترکان ماهانه حدود 10 هزار ریال در مقایسه با صورت حساب‌های ماهانه در سه ماهه پایانی سال گذشته افزایش یابد.» 

 

قیمت هرکیلووات برای پرمصرف‌ها
به گفته وی؛ مشترکان باید مراقب مصارف خود باشند، زیرا قیمت هر کیلووات ساعت برق برای مشترکان پرمصرف تا قیمت دو هزار و 150 ریال نیز قابل افزایش است.


تغییر الگو برای مناطق عادی
وی الگوی مصرف در نظر گرفته شده برای مشترکان خانگی را نیز متناسب با مصارف آنان دانست و اظهار كرد: "در فصول سرد سال که الگوی مصرف مشترکان بخش خانگی در مناطق عادی 200 کیلووات ساعت در ماه است، 30 کیلووات ساعت برای روشنایی، 70 کیلووات ساعت برای مصرف برق یخچال و فریزر، 30 کیلووات ساعت مصرف برق تلویزیون، رایانه و لوازم صوتی و 70 کیلووات ساعت نیز برای مصارف سایر لوازم ازجمله ماشین لباسشویی، جاروبرقی و ... برای هر خانوار عادی لحاظ می‌شود، اما در فصول گرم 100 کیلووات ساعت نیز برای مصارف لوازم سرمایشی به الگوی ماهانه مصرف افزوده می‌شود."


برق گرم‌نشینان
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی سپس با دسته‌بندی مشترکان مناطق گرم به چهار دسته گفت: "الگوی مصرف مشترکان مناطق «گرم یک» از جمله استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان ماهانه سه هزار کیلووات ساعت در 9 ماه گرم سال از فروردین تا آذرماه در نظر گرفته شده است که برای مصارف صفر تا یک هزار کیلووات ساعت 100 ریال به ازای هر کیلووات ساعت، مازاد مصرف تا دو هزار کیلووات ساعت برای هر کیلووات ساعت 110 ریال و مصرف بین دو هزار تا سه هزار کیلووات ساعت 120 ریال به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه و دریافت خواهد شد."


به گفته وی، تعرفه‌های این مناطق به گونه‌ای است که در شرایط عادی 72 درصد مشترکان ماهانه به طور متوسط 133 هزار ریال و 90 درصد مشترکان ماهانه به طور متوسط 210 هزار ریال برای صورت‌حساب برق پرداخت خواهند کرد .


در «گرم دو» چه خبر؟
وی همچنین الگوی مصرف مشترکان مناطق «گرم 2» را دو هزار کیلووات ساعت در ماه اعلام کرد و افزود: "مشترکان این مناطق برای مصارف صفر تا یک هزار کیلووات ساعت به ازای هر کیلووات ساعت 220 ریال پرداخت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود صورت‌حساب 72 درصد مشترکان این مناطق به طور متوسط 121 هزار ریال در ماه و 91 درصد نیز 220 هزار ریال در ماه باشد. "
«بهزاد» الگوی مصرف مشترکان مناطق "گرم 3" را نیز یک هزار کیلووات ساعت در ماه عنوان و پیش‌بینی کرد: "70 درصد مشترکان این مناطق ماهانه به طور متوسط 87 هزار ریال و 90 درصد نیز ماهانه به طور متوسط 175 هزار ریال بابت صورت‌حساب برق مصرفی پرداخت کنند."


شمالی‌ها در «گرم چهار»
وی سپس میزان الگوی مصرف مناطق «گرم 4» را 500 کیلووات ساعت در ماه خواند و اظهار كرد: "امسال استان‌هایی نظیر مازندران و گیلان نیز به دلیل افزایش استفاده از لوازم سرمایشی در ماه‌های تیر تا شهریور در ردیف این مناطق قرار گرفته‌اند که حدود 70 درصد مشترکان این مناطق به طور متوسط ماهانه حدود 100 هزار ریال و 92 درصد مشترکان نیز ماهانه به طور متوسط 239 هزار ریال صورت‌حساب دریافت خواهند کرد."


برق واحدهای تجاری
وی درخصوص تعرفه‌های مصرف برق در بخش تجاری نیز گفت: "پله‌های مصرف در این بخش از سه پله در سال گذشته به هفت پله در سال جاری افزایش یافته و تعرفه‌های این بخش نیز به گونه‌ای طراحی شده است که 90 درصد مغازه‌داران مناطق عادی حدود 540 ریال در ماه و 85 درصد نیز 225 هزار ریال در ماه بابت صورت‌حساب پرداخت خواهند کرد."
 

پیگیری حقوقی شرکت زیمنس برای  فراهم کردن بستر فعاليت ويروس استاکس نت

Posted: 16 Apr 2011 03:38 AM PDT

رييس سازمان پدافند غير عامل

جــرس: در حالیکه کماکان مقامات جمهوری اسلامی بر"عدم آسیب رسانیِ ويروس استاکس نت به تاسیسات اتمی ایران" تاکید دارند، امروز رييس سازمان پدافند غيرعامل کشور، از اقدامات انجام شده برای مقابله با حملات سايبری و همچنین شناسايی کشورهای توليدکننده ويروس استاکس نت و پيگيری حقوقی اين تهاجم در مراجع بين المللی خبر داده و بر "آماده سازی دستگاه های اجرايی کشور برای مقابله با تهديدات اينترنتی و سايبری" تاکید کرد.


سردار پاسدار غلامرضا جلالی، رييس سازمان پدافند غير عامل، همچنین از نقش ویژه و حساسِ سایبر و اینترنت و فضای مجازی در تحولات منطقه و شیوع اعتراضات و "شعارهای هماهنگ و مشابه" خبر داده و آنرا از نکات قابل تامل ذکر کرد.


خبرگزاری رسمی دولت، ايرنا، با اشاره به اینکه "پس از تهاجم ويروس استاکس نت به تاسيسات و مراکز صنعتی ايران و فاش شدن اين مساله که "برخی از دولتها در اين حمله سايبری نقش دارند"، ضرورت مقابله با تهديدات اينترنتی بيش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و سير توجهات به سازمان پدافند غير عامل معطوف شده، به سخنان سردار پاسدار غلامرضا جلالی، رييس سازمان پدافند غير عامل اشاره می کند که سايبر را "عرصه پنجم وقوع جنگ جهانی" ذکر کرده و هشدار داده است "دولتهای بزرگ برنامه های گسترده ای را برای نفوذ و ضربه زدن به کشورهای مختلف از طريق آن تدارک ديده اند و لازم است در ايران نيز ساختارهای پدافندی برای مقابله با حملات سايبری تهيه شود."


به گزارش ایرنا، رييس سازمان پدافند غير عامل ضمن تاکید بر افزايش آمادگی دستگاه های اجرايی و مراکز صنعتی در مواجهه با تهديدات سايبری، خاطرنشان می کند "تهديدات جديد با محوريت فناوری های نوين شکل می گيرد.اين فناوری ها از يک طرف برای کشورهای صاحب فناوری، سه مولفه قدرت، ثروت و سلطه به ارمغان می آورد اما از طرف ديگر باعث نگرانی و احساس خطر ساير کشورها می شود. "

سردار جلالی با ذکر نمونه ای از ظرفيت فناوری های جديد برای کنترل ساير کشورها اظهار داشت: به عنوان مثال از طريق فناوری سنجش از راه دور (RS) ‌، دولتهای صاحب فناوری می توانند از مسافت های دور کشورهای ديگر را تحت کنترل بگيرند و فعاليتهای آنها را رصد کنند.

رييس سازمان پدافند غير عامل با بيان اينکه با ظهور فناوری اطلاعات، انقلابی در عرصه ارتباطات شکل گرفته است تصريح کرد: فناوری اطلاعات، ساختار نظام بين الملل را دگرگون کرده به طوری که مرزهای طبيعی و سياسی کم رنگ شده است.


نقش سایبر در انقلاب های منطقه
سردار جلالی با اشاره به تاثير گذاری فرامرزی فناوری اطلاعات در انقلاب های اخير خاورميانه و شمال آفريقا اظهار داشت: در جنبش های اخير منطقه مشاهده شد که شعارها و خواسته های مردم به سرعت از طريق فناوری های نوين سايبری مرزها را در نورديد و از يک کشور به کشور ديگر منتقل شد به طوری که شعار مردم تونس در تجمعات، به فاصله چند ساعت در تجمعات مردمی در مصر و يمن مورد استفاده قرار می گرفت.


رييس سازمان پدافند غير عامل خاطر نشان کرد: فناوری اطلاعات، قدرت دولت مرکزی بر کشورها را کاهش داده و يک فضای اشتراک جمعی ايجاد کرده است.


سردار جلالی تصريح کرد: فناوری اطلاعات در کنار خدمات و مزايايی که برای عموم مردم در عرصه های خدماتی، علمی، نظامی، امنيتی، رفاهی ، پولی و مالی فراهم کرده، برای صاحبان و توليد کنندگانش، قدرت و سلطه جويی به ارمغان آورده است.

وی اظهار داشت: کشورهای صاحب فناوری تلاش می کنند با وابسته کردن ساير کشورها به فناوری اطلاعات، حوزه قدرت خود را افزايش دهند؛ به عبارت ديگر به نسبت پيشرفت فناوری اطلاعات، قدرت نفوذ و دخالت کشورهای صاحب فناوری افزايش پيدا می کند.


سايبر، عرصه پنجم جنگ جهانی
سردار جلالی با تاکيد بر اهميت روزافزون سايبر در رقابت بين کشورها گفت: در گذشته، جنگ سايبری تنها در نظريه و تحليل مطرح می شد اما امروز اين تهديد کاملا جنبه عينی پيدا کرده و همه دنيا متوجه اين تهديد شده است.

رييس سازمان پدافند غير عامل افزود: يکی از استراتژيست های آمريکايی، سايبر را بعد از زمين، دريا، هوا و فضا پنجمين عرصه جنگ جهانی می داند که رقابت های آينده حول آن شکل می گيرد.

وی تصريح کرد: در حوزه جنگ سايبر، مفاهيم جديدی مانند سلاح های سايبری، ساختارهای دفاعی سايبری و تروريسم سايبری پديد آمده است.

سردار جلالی با اشاره به توجه کشورها به جنگ سايبری اظهار داشت: واشنگتن در سال گذشته قرارگاه دفاع سايبری امريکا را به رياست ژنرال آرکس سايند تاسيس کرده است.

رييس سازمان پدافند غير عامل افزود: البته اگرچه اسم اين قرارگاه را دفاعی گذاشته اند اما در عمل، حمله و آفند نيز انجام می دهد. اين قرارگاه بخش زيادی از هکرها را تحت پوشش قرار می دهد به طوری که می توان منشا بسياری از حملات سايبری در دنيا را اين قرارگاه دانست.

وی اضافه کرد: آلمان نيز اخيرا مرکز دفاع سايبری خود را فعال کرده و دستورالعمل های آن را نيز مشخص کرده است.

سردار جلالی خاطر نشان کرد: اتحاديه اروپا نيز چندی پيش، مانور دفاع سايبری را در زير ساختهای اقتصادی و بانکی خود انجام داده و عمليات تست نفوذ را به اجرا گذارده است.


با استاکس نت، اولين حمله سايبری به ايران انجام شد
رييس سازمان پدافند غيرعامل، حمله ويروس استاکس نت را اولين طليعه جنگ سايبری در ايران دانست و گفت: با توجه به رشد سريع استفاده از فناوری اطلاعات در بخش های مختلف خدماتی و اقتصادی بايد به ارتقا امنيت زير ساخت های فناوری اطلاعات در کشور توجه بيشتری شود.


سردار جلالی با اشاره به شناسايی کشورهايی که در تهاجم سايبری استاکس نت دخالت داشته اند تصريح کرد: کارشناسان فنی ايرانی، منشا و چگونگی نفوذ و روشهای مقابله و مهار ويروس استاکس نت را مورد بررسی قرار داده اند.


رييس سازمان پدافند غيرعامل افزود: متخصصان، ويروس استاکس نت را در آزمايشگاه تخصصی ويروس قرار داده و ظرفيت ها و توانمندی های آن را بررسی کرده اند.


سردار جلالی خاطر نشان کرد: اگرچه حمله استاکس نت غافلگيرانه بود اما متخصصان ما به خوبی با آن مقابله کردند و حمله استاکس نت برکات خوبی برای کشور ما داشت و باعث افزايش آمادگی متخصصان ايرانی شد.

رييس سازمان پدافند غير عامل اضافه کرد: متخصصان سايبری ايران نرم افزار ضد ويروس استاکس نت را تهيه و دستگاه های آلوده را پاکسازی کرده اند و به نيروهای متخصص نيز آموزش های لازم داده شده است.


شکايت از کشورهای منتشر کننده ويروس استاکس نت
سردار جلالی مقابله با ويروس استاکس نت را دارای ابعاد سياسی و حقوقی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از فضای مجازی به زيرساختهای صنعتی حمله و روند توليد صنعتی را تحت تاثير قرار داده اند. اين يک اقدام خصمانه عليه کشور ما بود که اگر به موقع با آن مقابله نمی شد احتمال داشت صدمات مالی و جانی زيادی وارد کند.

رييس سازمان پدافند غير عامل تاکيد کرد: ابعاد سياسی و حقوقی اين تهاجم سايبری را بايد وزارت امور خارجه و ساير مراجع سياسی و قضايی پيگيری و به مراجع ذيصلاح بين المللی شکايت کنند.

وی گفت: اگر آمادگی مقابله با اين بحران در کشور وجود نداشت و حمله آنها با موفقيت همراه می شد امکان داشت در زيرساختهای پالايشگاهی و صنعتی، خطای صنعتی ايجاد و حوادث ناگواری به وجود بيايد.


سردار جلالی افزود: به عنوان مثال اختلال در يک مجتمع پتروشيمی ممکن است به آتش سوزی و آلودگی شيميايی خطرناک برای مردم و محيط زيست مانند حادثه بوپال هند منجر شود.

رييس سازمان پدافند غير عامل با بيان اينکه کشورهايی مهاجم بايد مسووليت حقوقی حمله سايبری را بپذيرند تصريح کرد: در صورت اختلال در حوزه نفت، گاز، برق و پتروشيمی امکان داشت خسارت های سنگين به کشور ما وارد شود.


شکايت از زيمنس
سردار جلالی با اشاره به سواستفاده از نرم افزار اسکادای شرکت زيمنس گفت: مسوولان فنی و اجرايی بايد نسبت به نرم افزار اسکادای زيمنس که بستر فعاليت ويروس استاکس نت را فراهم کرده پيگيری حقوقی انجام دهند.


رييس سازمان پدافند غير عامل با تاکيد بر اينکه اعتبار و جايگاه شرکت زيمنس زير سوال رفته است اظهار داشت: شرکت زيمنس بايد پاسخگو باشد و توضيح دهد که بر چه اساس و از چه طريقی کدها و نرم افزار اصلی را در اختيار دشمنان قرار داده و زمينه تهاجم سايبری عليه ما را فراهم کرده است.


جهاد اقتصادی در عرصه سايبر
سردار جلالی در خصوص برنامه سازمان پدافند غير عامل برای رفع نيازهای کشور در بخش فناوری اطلاعات تصريح کرد: راه حل نهايی رفع مشکلات سايبری ايران، شکل گيری جهاد اقتصادی برای رسيدن به خودکفايی در توليد نرم افزارهای اساسی مانند سيستم های عامل و نرم افزارهای ديتا بانک است.


مقصد نهايی گزارشهای ارسالی استاکس نت، ايالت تگزاس آمريکا و اسراییل است
رييس سازمان پدافند غير عامل در خصوص کشورهايی که در حمله سايبری عليه ايران دست داشته اند گفت:بررسی ها و تحقيقات ما نشان می دهد که منشای ويروس استاکس نت به امريکا و اسراییل بازمی گردد.

وی با تشريح روند فعاليت ويروس استاکس نت، خاطر نشان کرد: ويروس استاکس نت زمانی که در سيستم کامپيوتری مستقر می شود در مرحله اول کار شناسايی را انجام می دهد و در مرحله بعد اقدام به ارسال گزارش از سيستم آلوده به مقصد مورد نظر می کند.

سردار جلالی افزود: با پيگيری گزارشات ارسال شده مشخص شد که مقصد نهايی اين گزارش ها اسراییل و ايالت تگزاس آمريکا است.


برنامه های سال ۱۳۹۰
سردار جلالی در خصوص برنامه های سازمان پدافند غير عامل در سال ۱۳۹۰، توسعه آموزش و فرهنگ سازی را از برنامه های مهم اين سازمان معرفی کرد و از ايجاد ۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و يک رشته در مقطع دکتری خبر داد.

وی با اشاره به رشد آموزش های عرضی و از راه دور اظهارداشت: پنج سطح آموزش از رده های عادی تا رده های عالی تخصصی به صورت آموزش از راه دور تهيه شده است.

رييس سازمان پدافند غير عامل تصريح کرد: برای همه دستگاه ها و سازمان های مهم و حياتی در سال ۱۳۹۰، پيش بينی تهديدات سايبری انجام می شود و بعد از شناسايی آسيبها و نقاط ضعف، اين دستگاه ها ايمن سازی می شوند و اقدام بعدی سازمان پدافند غير عامل در سال ۱۳۹۰ اجرايی کردن سياست های ابلاغی رهبری در بخش پدافند غير عامل است.


 

ممنوع الملاقاتی احمد شاهرضایی، از بازداشت شدگان ٢٢ خرداد ٨٩

Posted: 16 Apr 2011 03:08 AM PDT

جــرس: به گزارش منابع خبری، احمد شاهرضایی جوان ٢٩ ساله ای که روز ٢٢ خرداد ماه سال گذشته (٨٩)، در خیابان انقلاب دستگیر شده و کماکان در زندان به سر می برد، در اثر تبعاتِ ناشی از شکنجه و ضرب و شتم، دچار مشکلات جسمی بوده و همچنان ممنوع الملاقات است.


به گزارش منابع خبری جرس، این جوان حامی جنبش سبز، که سال گذشته در سالگرد انتخابات با سربندی سبز که بروی آن شعار مرگ بر دیکتاتور نوشته شده بود به خیابان آمده بود، توسط لباس شخصی ها بازداشت می شود، که همان زمان یکی از بسیجیانِ لباس شخصی، با خشونت موهای احمد را گرفته و به کنارۀ جدول (جوی کنار خیابان) می زند و رو به جمعیت کرده و می گوید : "عاقبت فتنه گران همین است..."


این گزارش افزود احمد شاهرضایی پس از آن به انفرادی بند دو الف برده می شود و پس از مدتی از آنجا به انفرادی های بند ٢۴۰ منتقل می شود و چند ماه در آنجا در سلول انفرادی نگهداری می شود.


لازم به ذکر است بر اثر شکنجه های تحت بازجویی گوش سمت راست احمد شنوایی خود را از دست داده است .


گزارش مذکور همچنین خاطرنشان کرد که خانواده این جوانِ بازداشتی، تا قبل از ورودش به بند عمومی ٣۵۰، هیچ خبری از وی نداشتند و تا کنون نیز موفق به ملاقات با فرزند خود نشده اند .


گفتنی است احمد شاهرضایی در دادگاه بدوی به سه سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به یکسال و نیم کاهش پیدا کرد.
 

بادامچیان: اصلاح طلبان اگر جدایی خود را از جریان فتنه اعلام نکنند، در بین مردم جایگاهی نخواهند داشت

Posted: 16 Apr 2011 03:01 AM PDT

جــرس: قائم مقام حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و بدون رویکرد به انتخابات ریاست جمهوری اخیر، که پرونده آن هنوز برای مردم بسته نشده است، مدعی شد: "امسال به همین دلیل سال پرماجرایی است و امیدوارم همه کسانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، قربتا الی الله و به دور از تفکرات شخصی، جناحی و جریانی و منابع مالی به این موضوع بنگرند. مجموعه اصلاح طلبان نیز اگر جدایی خود را از جریان فتنه و سران آن اعلام نکنند در بین مردم! جایگاهی نخواهند داشت."


به گزارش مهر، اسدالله بادامچیان با تاکید بر اینکه وحدت بین اصولگرایان باید با محوریت جامعتین باشد، گفت: البته وحدت فقط در حرف به وجود نمیآید بلکه باید در روشها هم به وحدت برسیم.


این فعال اصولگرای حامی دولت، همچنین افزود "طبیعی است که همه گروهها و جریان‌ها در انتخابات فعال شوند و مانند هشت دوره انتخابات گذشته مجلس و ٣۱ انتخابات برگزار شده در جمهوری اسلامی، حضور داشته باشند."

وی با قلب واقعیتِ موجود پیرامون روند چند انتخابات اخیر، مدعی شد "طبیعی است مجموعه‌هایی به نحوی عمل کرده باشند که مردم آنها را خارج از مجموعه نظام ببینند، نمی‌توانند موفقیت لازم را در بین مردم کسب کنند. "


بادامچیان به مجموعه اصلاح‌طلبان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر اصلاح‌طلبان جدایی خود را از جریان فتنه و سران آن اعلام نکنند در بین مردم جایگاهی نخواهند داشت.


وی با تاکید بر اینکه اصول‌گرایان از نظر کلی به دنبال وحدت هستند، گفت: در این دوره کارهایی در حال انجام است و گروه سه نفره (حبیب‌الله عسگر اولادی، غلامعلی حداد عادل و علی اکبر ولایتی) از طرف رئیس‌جمهور مامور هستند و جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ) به دنبال وحدت هستند، با این حال وحدت فقط در حرف بوجود نمی‌آید، بلکه باید وحدت در روش بوجود آید.


نماینده اصولگرای تهران در مجلس هشتم، همچنین گفت "تا کنون تلاش‌ها برای وحدت در معرفی نامزدها، گزینش آنها و چگونگی تبلیغات در تفاهم با سایر گروه‌ها با هدف شناسایی یک فهرست با تجربه کامل و به دور از افراط و تفریط بوده است. از دیگر خصوصیات اعضای فهرست مشترک این است که محوریت جامعتین باید برای آنها یک اصل باشد و همچنین باید این انتخابات را از انتخابات ریاست جمهوری آینده تفکیک کنند و بعدا به آن بپردازند.

وی ادامه داد: از دیگر نکات قابل توجه برای تهیه این فهرست مشترک این است مجلس آینده باید از عناصر صالح و متناسب با شرایط فعلی نظام تشکیل شود و آنها مورد پسند مردم باشند تا مردم احساس کنند که این گروه می‌تواند خواستهای آنها را برآورده کند.


بادامچیان با تاکید بر اینکه فضای انتخابات باید از اخلاق برخوردار باشد، درباره احتمال انشقاق در بین اصول‌گرایان گفت: اینها برداشت‌های تحلیلی است که در جای خودش خوب است و این مباحث باعث مطرح شدن دیدگاه‌های مختلف می‌شود اما اینکه در نهایت چه می‌شود باید منتظر باشیم.


ادعای این فعال اصولگرای حامی دولت درحالیست که نهادهایی فراقانونی انتصابی همچون شورای نگهبان و همچنین نظامیان و دستگاههای امنیتی، با اعمال نفوذ و دخالت در تمام روند انتخابات، مانع کاندیداتوری و راهیابی نامزدها و منتخبین واقعی مردم به نهادهای انتخابی می شوند.
 

مستند «ظهور نزدیک است» از مصادیق جنگ نرم است

Posted: 16 Apr 2011 02:20 AM PDT

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از سکوت در مقابل موج خرافه گرایی

جــرس: در ادامه انتقادات و واکنش ها نسبت به ساخت و توزیعِ فیلم مستند «ظهور نزدیک است» وشبیه سازی های روایتی راجع به برخی مقامات ارشد کشور، روزنامه اصولگرای جمهوری اسلامی، ساخت و انتشار این فیلم جنجالی را از مصادیق "جنگ نرم" ذکر کرده و آورده است "دشمنان خوب می‌دانند كه با اعلام آشكار جنگ علیه نظام هرگز به اهداف خود نخواهند رسید، به همین دلیل حتی خود را فدائی این نظام‌ها جا می‌زنند ولی در عرصه فرهنگی پایه‌های فكری انقلاب را مورد حمله قرار می‌دهند و طبیعی است كه در این جنگ خاموش به پیشروی‌هائی هم نائل می‌شوند."


این روزنامه در شماره روز شنبه ٢٧ فروردین ماه خود، ضمن انتقاد شدید از تدوین و توزیع چند میلیونیِ فیلم «ظهور نزدیک است»، خاطرنشان می کند "در جنگ نرم، كسی به شما آشكارا اعلان جنگ نمی‌كند ولی به جای توپخانه نظامی، با توپخانه فكری افكار و عقاید صحیح شما را زیر آتش می‌گیرد و شما بدون آنكه صدای شلیك حتی یك گلوله را بشنوید، از درون تهی می‌شوید. در این كارزار سراسر حیله و در این جنگ خاموش اگر دیر بجنبید، مغزها را از دست خواهید داد و هنگامی كه مغزها از دست بروند دیگر هزاران پادگان و هواپیما و توپ و تانك و موشك و سایر تجهیزات جنگی را چه سود؟"


این سرمقاله در ادامه، به پیشینه چنین اقداماتی در اوایل روی کارآمدنِ نیروهای طیف احمدی نژاد در دولت نهم اشاره کرده و یادآور می سازد "...چرا تعارف كنیم و این واقعیت تلخ را نیز اضافه نكنیم كه ما نیز در این جنگ نرم و خاموش به دشمنان با سكوت و بی‌تفاوتی و بی‌عملی و حتی احیاناً با رضایت خاطرمان كمك كرده ایم؟ وقتی در سال ٨۴ كتابی با نام "دهه هشتاد دهه ظهور" در سه هزار نسخه به چاپ رسید و همین مضامین انطباقی سی. دی "ظهور نزدیك است" را منتشر كرد، چرا علمای ما سكوت كردند؟ چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ما جلوی توزیع آنرا نگرفت و حتی به آن مجوز چاپ داد؟ در این كتاب، علاوه بر انطباق سید حسنی و سید خراسانی و یمانی و سفیانی بر افراد و مسئولین زمان ما، ادعا شده بود كه قطعاً در دهه هشتاد یعنی تا پایان سال ٨٩ امام زمان ظهور خواهند كرد و این ادعا به یكی از مراجع تقلید - كه دو سال قبل رحلت كردند - با تصریح اسم وی نسبت داده شده بود و نه ایشان و نه هیچكس دیگر این ادعای كذب را تكذیب نكرد! در پریشانی افكار منتشر كنندگان این قبیل مطالب همین بس كه در این كتاب، به جای شاه عبدالله اردنی «صدام» مصداق سفیانی معرفی شده و «بن لادن» نیز چون یمنی الاصل است بر «یمانی» منطبق گردیده است! با این حساب، تكلیف «شعیب بن صالح» هم روشن است. حالا كه دهه هشتاد به پایان رسیده و دهه نود شروع شده، نویسنده این كتاب چه جوابی به خوانندگان نوشته‌های خود خواهد داد؟ تكلیف اعتقادات مردم چه می‌شود؟ اگر به مغازه‌ها و پاساژهائی كه كتاب‌ها، نوارها، فیلم‌ها و سی. دی‌های مذهبی در آنها به فروش می‌رسد سری بزنید خواهید دید كه در این بازار، حرف اول را مقوله‌ای به نام «كرامات» می‌زند. كرامات زمان ما كه در این كتاب‌ها و فیلم‌ها و نوارها و سی. دی‌ها به مردم عرضه می‌شوند، مجموعه‌ای از خواب و خیال هستند كه جز سست كردن پایه‌های اعتقادی مردم هیچ نقش دیگری ندارند. عده‌ای از مداحان جامعه ما هم با همین خواب و خیال‌ها سر مردم را گرم و بازار خود را شلوغ می‌كنند و افراط كاری‌های آنها حتی داد مداحان واقعی و سابقه‌دار را نیز در آورده است. بگذریم از اینكه بعضی از همین مداحان نوظهور به خود اجازه می‌دهند وارد سیاست و مدیریت شوند و به هر كس هرچه می‌خواهند بگویند و حتی برای سرنوشت انتخابات نیز تعیین تكلیف كنند! ..."


سرمقاله نویس جمهوری اسلامی تاکید می کند "وضعیت منبرها هم متأسفانه چندان بهتر از مداحی‌ها نیست. از منبری‌های اهل مطالعه و زحمتكش كه از آیات و روایات و مواعظ اخلاقی و بحث‌های منطقی استفاده می‌كنند كه بگذریم، بقیه برای بازار گرمی به خواب و خیال و حرف‌های سست متوسل می‌شوند و به نوعی از همان مداحان نوظهور پیروی می‌كنند. نقش «كرامات» در منبرها بقدری برجسته شده كه گویا امر برخود منبری‌ها و بعضی مخاطبان آنها هم مشتبه گردیده است. یكی از همین منبری‌ها، كه شهرت و نفوذی هم دارد، دیدار با وجود مقدس امام زمان را آنقدر قطعی و آسان تلقی كرده كه از همان بالای منبر به راحتی خطاب به بعضی افراد می‌گوید شما را به خدا وقتی خدمت آقا مشرف می‌شوید سلام ما را هم به ایشان برسانید. با اینكه این قطعی دانستن دیدار و آن تعیین وقت برای ظهور ، طبق اعتقادات قطعی و روشن شیعه ممنوع است، چرا منبری‌های ما چنین مطالبی را در منبرها مطرح می‌كنند و گاهی همین مطالب خلاف از تلویزیون و رادیو هم پخش می‌شوند؟ آیا انتظار داریم مردم كوچه و بازار هر روز و هر شب این "كرامات" را بشنوند و بخوانند و در عین حال وقتی با سی. دی «ظهور بسیار نزدیك است» مواجه می‌شوند آنرا پس بزنند؟ آیا انتظار داریم مسجد جمكران را بیش از آنچه هست بزرگ جلوه دهیم و باز هم مردم در برابر كسانی كه ادعای امام زمانی می‌كنند مقاومت نمایند؟ راستی ما آیا آنقدر كه به ساختمان سازی در جمكران اهمیت داده‌ایم برای مبارزه با پیرایه‌هائی كه به وجود امام زمان بسته می‌شود همت گماشته ایم؟!
تقدس بخشیدن‌ها، مطلق كردن‌ها، هاله نور ترویج كردن‌ها، قهرمان جلوه دادن‌ها، حاشیه امن سازی‌ها و حریم‌های كاذب قائل شدن‌هائی كه امروز در جامعه ما بشدت رواج یافته، عامل دیگری است كه زمینه را برای پذیرش خرافات و انحرافات فراهم می‌كند. از عده‌ای بله قربان گو كه موجودیت خود را در همین كارها جستجو می‌كنند انتظاری غیر از این نیست كه تقدس ببخشند و كرامات بسازند و حریم‌های كاذب درست كنند، اما سؤال اینست كه چرا به اینان اجازه چنین كارهائی داده می‌شود؟ "


در انتهای این سرمقاله آمده است "جنگ نرم اینست، جنگی كه ریشه اعتقادات را می‌زند، مقوله مهم و بزرگ و سرنوشت سازی مانند اعتقاد به وجود امام زمان را تا این اندازه كوچك و سست جلوه می‌دهد و راه را برای دشمنان دین باز می‌كند تا به اصول و بنیان‌های اعتقادی ما بتازند. در چنین شرایطی وقتی سی. دی «ظهور بسیار نزدیك است» به عنوان یك پدیده مشكل ساز در جامعه ما مطرح می‌شود، ما حق نداریم كارگردان آن را سرزنش كنیم، ما باید خودمان را سرزنش كنیم كه اجازه داده‌ایم ریشه‌های پیدایش چنین انحرافاتی در سرزمین وجود این مردم پا بگیرد. مبارزه با این سی. دی، مبارزه با معلول است، با علت‌ها باید مبارزه كرد."


گفتنی است به دنبال انتشار گسترده سی دی موسوم به «ظهور نزدیک است»، که با مصداق نامیدن برخی افراد و اشخاص، آنها را شخصیت های آخر الزمان معرفی کرده، بسیاری از علما و چهره های اصولگرا به انتشار این سی دی واکنش نشان داده و آنرا "انحرافی" ذکر کرده اند. این سی دی که در محتوای آن، سید خراسانی با آقای خامنه ای، شعیب ابن صالح با محمود احمدی نژاد، سید یمانی با سید حسن نصرالله، سفیانی با ملک عبدالله پادشاه اردن و... تطبیق داده شده، مخالفت برخی از علمای حوزه همچون مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی را در پی داشته است.

 

نماینده اصولگرا: ایران لیست مقامات اروپایی ناقض حقوق بشر را به دادگاه لاهه ارائه کند

Posted: 16 Apr 2011 03:20 AM PDT

 جرس: همزمان با اعلام اسامی 32 تن از ناقضان حقوق بشر ازسوی اتحادیه اروپا، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی د خواستار آن شد که وزارت خارجه با تهیه لیست مقامات ناقض حقوق بشر در اتحادیه اروپا و آمریکا آن را به دادگاه بین‌المللی لاهه ارائه کند.

 

حسین ابراهیمی در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه موارد نقض حقوق بشر باید از طرف سازمان های بین المللی مشخص شود ، افزود: عاملان کشتار مردم در عراق، افغانستان، لیبی، بحرین، تونس و فلسطین ناقضان حقیقی حقوق بشر در جهان هستند و تنها جرم ملت ایران حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان است.

 

نماینده مردم بیرجند تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید افکار عمومی ملت های جهان را نسبت به فجایع نیروهای ناتو در لیبی وسعودی های تحت فرمان آمریکا در بحرین روشن کند ، تا ملت ها خود ناقضان حقیقی حقوق بشر در جهان را بشناسند.
 
ابراهیمی تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران نیز باید در راستای اعمال سیاست مقابله به مثل باید لیستی از مقامات ناقض حقوق بشر در اروپا وامریکا تهیه کرده و با شکایت از این افراد به دادگاه بین المللی لاهه،مجازات ناقضین حقیقی حقوق بشر در جهان را پیگیری کند.