جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


استمرار درگیری میان نیروهای قذافی و  مخالفان در حومه مصراته و اجدابیا

Posted: 08 Apr 2011 03:55 AM PDT

جــرس: به گزارش منابع خبری، درحالیکه نبردهای خونین در شهرهای مختلف لیبی، میان قوای حکومتی و مخالفین همچنان ادامه دارد، طولانی شدن درگیری‌های داخلی ضعف‌ها و کمبودهای شورشیان در برابر نیروهای وفادار به معمر قذافی را آشکارتر کرده و بریتانیا تصمیم گرفته است به آموزش مخالفان لیبی بپردازد.


به گزارش خبرگزاری آلمان، این تصمیم از آنجا اتخاذ شد که در روزهای گذشته برخی از مناطقی که در اختیار رزمندگان مخالف حکومت لیبی بود، به وسیله‌ی سربازان دولتی بازپس گرفته شده‌اند، و در برخی از شهرها از جمله بندر مصراته درگیری‌های شدیدی میان دو طرف رخ داده است. کارشناسان معتقدند دست به دست شدن مناطق آزاد شده بیانگر کمبود تجهیزات و سطح نازل آموزش نظامی شورشیان است.


آموزش مخالفان در اردن
ظاهرا قرار است نبرد مخالفان لیبی علیه نیروهای طرفدار معمر قذافی وارد مرحله‌ی جدیدی شود. به نوشته‌ی روزنامه‌ی گاردین، بریتانیا تصمیم گرفته آموزش نظامی رزمندگان مخالف قذافی را بر عهده بگیرد. منابع نزدیک به ارتش بریتانیا هدف از این اقدام را افزایش توان رزمی شورشیان و بهتر شدن موقعیت مخالفان در مذاکرات احتمالی آینده با حکومت لیبی عنوان می‌کنند.

هنوز در مورد محل آموزش نظامی مخالفان گزارش موثقی منتشر نشده است. با توجه به محدود و مخاطره‌آمیز بودن مناطق آزاد شده در لیبی گمان می‌رود این کار در خاک یکی از کشورهای همسایه انجام شود. منابع خبری بریتانیا کشور پادشاهی اردن را که از متحدان غرب محسوب می‌شود به عنوان پایگاه احتمالی این آموزش‌ها معرفی می‌کنند. ظاهرا در میان کشورهای عربی اردن بهترین امکانات را برای این منظور در اختیار دارد.


گلایه‌ی مخالفان
نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای اجرای قطعنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل و حفاظت از جان شهروندان غیرنظامی لیبی حریم هوایی این کشور را بر روی نیروهای قذافی بسته‌اند. قطعنامه‌ی شورای امنیت اجازه‌ی حضور نیروی زمینی ائتلاف در خاک لیبی را نمی‌دهد. عملیات نیروهای ائتلاف که اکنون به رهبری ناتو انجام می‌شود، عمدتا بمباران هوایی و دریایی مواضع ارتش لیبی بوده است.


مخالفان حکومت لیبی بارها، و به ویژه از زمان آغاز فرماندهی ناتو، از انفعال نیروهای ائتلاف در برابر حمله‌های زمینی ارتش لیبی شکوه کرده‌اند. سخنگوی پیمان ناتو در بروکسل این اتهام را رد می‌کند و معتقد است شمار عملیات هوایی علیه مواضع نیروهای حکومت هر روز افزایش یافته است.


نگرانی از جنگی بی‌پایان در لیبی
در همین حال در میان کشورهای عضو پیمان ناتو نیز ناخشنودی از کندی پیشرفت نظامی در لیبی افزایش می‌یابد. این کشورها نگرانند که بحران لیبی به جنگی پایان‌ناپذیر تبدیل شود. انتقاد ناتو و برخی از کشورهای عضو این پیمان به فقدان یک برنامه مشخص و فرماندهی کارآمد در عملیات شورشیان مربوط می‌شود. بر پایه‌ی برخی گزارش‌ها شورشیان که اغلب شهروندان عادی و آموزش‌ندیده هستند، بارها در لحظات تعیین کننده‌ی عملیات مجبور به عقب‌نشینی در برابر نیروهای دولتی شده‌اند.


به گزارش روزنامه گاردین، بریتانیا امیدوار است با آموزش تاکتیک‌های نظامی به شورشیان به بهتر شدن موقعیت آنها یاری رساند. گاردین این خبر را به نقل از مقام‌های ارشد وزارت دفاع بریتانیا منتشر کرده است. بر اساس این خبر انتظار می‌رود که شورشیان با این آموزش‌ها موفق شوند پیش از آغاز مذاکرات آتش‌بس مواضع خود را در برابر نیروهای وفادار به سرهنگ قذافی تثبیت کنند. این گزارش به نقل از مقام‌های دولت بریتانیا تاکید می‌کند که این کشور قصد ندارد نیروی زمینی ارتش خود را در درگیری‌های نظامی در لیبی دخالت دهد.


آلمان و کمک های بشر دوستانه
منابع خبری روز جمعه همچنین گزارش کرده اند که به رغم رای ممتنع آلمان به قطعنامه شورای امنیت در مورد لیبی، این کشور اعلام آمادگی کرد ارتش خود را برای انجام ماموریت‌های انسان‌دوستانه به این منطقه اعزام کند.


گفتنی است آلمان یکی از پنج کشوری بود که (در کنار روسیه، چین، برزیل و هند) به قطعنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد لیبی رای ممتنع داد. قطعنامه ۱۹۷۳ به جامعه‌ی بین‌المللی اجازه می‌دهد با دخالت نظامی به حفاظت از جان شهروندان لیبی بپردازد. رای ممتنع آلمان و اعلام عدم همکاری نظامی با نیروهای ائتلاف بین‌المللی انتقادهای فراوانی در داخل و خارج این کشور به دنبال داشت. اکنون این کشور اعلام کرده حاضر است نظامیان خود را تحت شرایطی و برای اهدافی خاص به لیبی بفرستند.


جنگ همچنان ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناتو تایید کرد که در حمله هوایی روز پنج شنبه در نزدیکی شهر بُریقه در شرق لیبی یک تانک شورشیان اشتباها هدف قرار گرفت، اما می گوید لزومی نمی بیند بخاطر خطا در حمله هوایی عذرخواهی کند.


فرمانده عملیات ناتو در لیبی گفت که شرایط در جبهه های عملیات در بریقه و اجدابیا متغیر است و آنها تا روز پنج شنبه حتی نمی دانستند که شورشیان تانک هم در اختیار دارند.


در همین حال درگیری میان نیروهای قذافی و مخالفان در حومه مصراته و اجدابیا ادامه دارد.

 

 

علی لاریجانی: خواسته حقوقی مردم را نباید با گلوله جواب داد

Posted: 08 Apr 2011 03:38 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری، رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات برخی مقامات کشورهای منطقه در مورد "دخالت ایران در امور داخلی کشورها"، با بیان اینکه صحنه فعلی منطقه، صحنه فرافکنی نیست، تاکید کرد: مشکل این مقامات با تمسک به چند مسئله حاشیه‌ای حل نمی‌شود.


رئیس قوه مقننه جمهوری اسلامی، بدون رویکرد به سرکوب معترضان در ایران و به گلوله بستن آنها توسط ماموران حکومتی، مدعی شد "خواسته حقوقی مردم را نباید با گلوله جواب داد. کسی که در حاکمیت است نباید علیه ملت خود سلاح به کار برد. از این رو جمهوری اسلامی از مردم بحرین، تونس، لیبی، یمن و مصر دفاع می‌کند. "


به گزارش ایلنا ، علی لاریجانی روز پنج‌شنبه ١٨ فروردین، در جریان سفر به قم، در دیدار مسئولین آن استان به تحولات اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: مجموعه خیزش‌های مردمی که در منطقه و شمال آفریقا شکل گرفته، یک باور واقعی را در بین قدرت‌مندان باید به وجود آورد. این مسئله چیزی نیست که با چند قرص مسکن قابل رفع باشد.


مراجع و طلاب حوزه علمیه قم درباره تامین حقوق اولیه ملت‌ها تلاش می‌کنند

لاریجانی بدون اشاره به موضوع ایران و فشار بر مراجع مردمی گفت: وقتی مراجع و طلاب حوزه علمیه قم درباره تامین حقوق اولیه ملت‌ها تلاش می‌کنند، منافعی ندارند بلکه معتقدند این حق اصلی مسلمانان بوده که توسط غرب و حکام دیکتاتور از ملت‌های اسلامی ربوده شده است.


وی ادامه داد: من از افراد بصیر منطقه و مراجع تقلید تشکر می‌کنم که در این رابطه اهتمام ویژه داشتند و از حقوق اهل تسنن و تشیع منطقه دفاع کردند.


رییس مجلس با اشاره به ادعاهای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه ایران اگر از تحرکات بحرین حمایت می‌کند به خاطر تشیع است، متذکر شد: مردم بحرین شیعه هستند امامسلمانند و نباید به خاطر شیعه بودن تحت ظلم قرار بگیرند.


رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران از قیام‌های مردم مصر، تونس و یمن نیز حمایت کرد در حالی‌که اکثریت مسلمانان آن کشورها اهل تسنن هستند؛ بنابراین موضوع ایران بحث فرقه‌ای نیست بلکه از منظر انسانی به مسائل نگاه می‌کند.


وی با تاکید بر اینکه موضع شورای همکاری خلیج فارس و اظهارات وزیر خارجه و رئیس پارلمان اردن مشکل آن را حل نمی‌کند، مقامات این کشورها باید صحنه را ارزیابی کنند.


خواسته حقوقی مردم را نباید با گلوله جواب داد
رئیس قوه مقننه جمهوری اسلامی، باز هم بدون رویکرد به سرکوب معترضان در ایران و به گلوله بستن آنها توسط ماموران حکومتی، مدعی شد "خواسته حقوقی مردم را نباید با گلوله جواب داد. کسی که در حاکمیت است نباید علیه ملت خود سلاح به کار برد. از این رو جمهوری اسلامی از مردم بحرین، تونس، لیبی، یمن و مصر دفاع می‌کند. "


وی با بیان اینکه برخی مقامات کشورهای عربی می‌خواهند قیام‌های منطقه را وارد تفرقه‌افکنی کنند، خاطرنشان ساخت: این راه حل مشکل نیست مگر با حضور نظامی سایر کشورها در بحرین اوضاع آرام شد؛ بلکه بغض مردم آن کشور را بیشتر کرد.


ابراز علاقه مصر برای دوستی با ایران برخاسته از انقلاب مصر است
لاریجانی درباره رابطه ایران و مصر نیز تصریح کرد: وزیر خارجه مصر در مورد دوستی با ملت ایران اظهارنظری کرد که گامی مثبت و برخاسته از انقلاب مصر تفسیر می‌شود.


وی افزود: جهت‌گیری انقلاب مصر عاقلانه و درست در جهت تامین آرامش منطقه است. طبعاً باید صبر کرد تا گفت و گوهایی در زمینه برقراری رابطه بین دو کشور صورت بگیرد.


لاریجانی یادآور شد: این کار ملازماتی دارد که باید شرایط از طرف مصر انجام شود تا ایران نیز قدم بردارد.


دیدار با علمای قم
به گزارش خبرگزاری ها، رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر خود به قم، با چند تن از علما دیدار و درباره تحولات منطقه گفتگو کرد.


به گزارش تارنمای پایگاه خبری- تحلیلی «اعتدال»، علی لاریجانی در دیدار با آیت الله صافی گلپایگانی، از حمایت قاطع ویاز ملت مسلمان منطقه بویژه مردم مظلوم بحرین تشکر و قدردانی کرد و صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با اشاره به حرکت های انقلابی مسلمانان کشورهای عربی و اسلامی از حضور و دخالت نیروهای بیگانه به ویژه آمریکا در امور داخلی مردم به شدت انتقاد کرد.


رئیس مجلس همچنین با تولیت آستان حضرت معصومه و همچنین حسینی بوشهری امام جمعه قم دیدار و گفتگو کرد، که طی این دیدارها، درباره تحولات منطقه و مسائل حوزه بحث و تبادل نظر شد.


از قیامهای منطقه حمایت می کنیم
به گزارش تارنمای «خانه ملت»، رئیس مجلس شورای اسلامی، در دیدار خود با علمای قم، از حمایت آنان از اعتراضات مردم بحرین علیه حکومت آن کشور تشکر کرد و در اشاره ای تلویحی به اقدام عربستان سعودی و امارات عربی متحده در اعزام نیرو به بحرین و اتهام مداخله ایران در امور داخلی کشورهای منطقه، گفت که برخی مقامات کشورهای عربی می خواهند قیام های منطقه ای را به عاملی برای تفرقه افکنی تبدیل کنند و گفت: "مگر با حضور نظامی سایر کشورها در بحرین، اوضاع آرام ترشد، بلکه بغض مردم آن کشور را بیشتر کرد."


دیداری محرمانه
گفتنی است خبرگزاری فارس در پوشش خبری سفر رئیس مجلس به قم اعلام کرده است که علی لاریجانی كه از روز پنجشنبه به قم سفر كرده، با برخی مراجع و علما این شهر به صورت محرمانه دیدار و گفت‌وگو كرده است.


فارس گزارش داد "علی لاریجانی به دفتر آیت‌الله مكارم‌شیرازی رفت و با این مرجع تقلید به صورت محرمانه دیدار كرد."


در ادامه این گزارش فارس همچنین آمده است "لاریجانی با نوری همدانی و دیگر مراجع این شهر از جمله آیت‌الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو داشته است."


تاکید بر استقلال حوزه ها
لازم به ذکر است لاریجانی در جریان سفر خود به قم، بر آمادگی مجلس جهت همکاری با حوزه‌های علمیه تأکید کرد و ضمن تاکید بر لزوم "عدم دخالت در امور حوزه ها" اظهار داشت: با توجه به نقش حوزه‌‌های علمیه در هدایت فرهنگی جامعه، کمک به حوزه‌های علمیه به منزله سرمایه‌گذاری بلندمدت در امور فرهنگی است.


به گزارش مهر، وی در دیدار مسئولان حوزه‌های علمیه کشور افزود: مجلس شورای اسلامی همان گونه که پیش از این نیز با تصویب قوانین زمینه توسعه مناسب حوزه‌های علمیه را فراهم کرده است از این پس نیز آماده همکاری با حوزه‌های علمیه خواهد بود.

 



کارگردان “ظهور نزدیک است”: رهبری با سکوتش تایید کرده است

Posted: 08 Apr 2011 03:22 AM PDT

جــرس: در ادامه موج انتقادات سیاسی و مذهبی نسبت به تولید و توزیع سی دی موسوم به «ظهور نزدیک است»، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد می گوید: کسانی که سی دی ظهور نزدیک است را تولید کرده اند متعلق به یک جریان سیاسی اند که در دراز مدت به دنبال بی دین کردن مردم اند.


گفتنی است به دنبال انتشار گسترده سی دی موسوم به «ظهور نزدیک است»، که با مصداق نامیدن برخی افراد و اشخاص، آنها را شخصیت های آخر الزمان معرفی کرده، بسیاری از علما و چهره های اصولگرا به انتشار این سی دی واکنش نشان داده و آنرا "انحرافی" ذکر کرده اند. این سی دی که در آن نفس زکیه با محمدباقر حکیم که در نجف اشرف کشته شد، سید خراسانی با آقای خامنه ای، شعیب ابن صالح با محمود احمدی نژاد، سید یمانی با سید حسن نصرالله، سفیانی با ملک عبدالله پادشاه اردن و... تطبیق داده شده، مخالفت برخی از بزرگان حوزه علمیه قم ونجف همچون آیت الله مکارم شیرازی وآیت الله صافی گلپایگانی را در پی داشت و نیز مرکز تخصصی مهدویت که نهاد مهم حوزه علمیه قم در باب مسائل مهدویت شناخته می شود، نسبت به این مستند واکنش نشان داد و آن را مردود دانسته است.


خود امام زمان هم نمی داند کی ظهور می کند...
به گزارش خبرآنلاین، حسین ابراهیمی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، پیرامون این سی دی و "خطرات ترویج این نگاه به مهدویت در بین مردم" می گوید "این مستند دور از واقعیت است و هیچ استنادی درباره مواردی که در آن مطرح می شود، وجود ندارد و اصولا کارهایی که دست اندر کاران این سی دی انجام دادند، خلاف روایات و احادیت ما است که بزرگان بیان کردند. اعتقاد ما این است که حتی خود امام زمان زمان ظهور را نمی داند، علاوه بر اینکه تطبیق دادن آخرالزمان با این و آن، کارغلطی است. همه اینها غلط است و هیچ کدام مستند نیست و خلاف واقع است و کسانی که این کار را کردند قطعا در پس پرده متعلق به یک جریان سیاسی هستند که دردراز مدت بی دین کردن مردم را دنبال می کنند.


سازنده و حامی آن منحرف است
این چهره اصولگرا، همچنین پیرامون اینکه "این سی دی توسط یک چهره خاص در دولت حمایت می شود"، گفت "من نمی دانم، اما هر کس که این کار را کرده است، منحرف است."

ابراهیمی پیرامون نقش مشایی و اینکه "اطلاعات گذشته و عملکرد وی در دوران شهرداری احمدی نژاد و طرح کشیدن مسیر ظهور امام زمان این گمانه زنی را تقویت می کند"، گفت "در آن زمان با آنها مرتبط بودم وهیچ ازاین مسائل نبوده است، اینها همه دردوران ریاست جمهوری مطرح شده است ."


عده ای از خواص مقابل این حقیقت بزرگ ایستاده اند
همزمان کارگردان مستند «ظهور بسیار نزدیک است» در گفت و گو با این منبع خبری، تلاش کرده است به جنجال های ایجاد شده پاسخ دهد. علی اصغر سیجانی، که علاوه بر سمت مجری گری، کارگردانی فیلم «ظهور بسیار نزدیک است» رابرعهده داشته، در ابتدا می گوید "عده ای از خواص در مقابل حقیقت بزرگ که همان در آستانه ظهور قرار داشتن است، ایستاده اند."


علی اصغر سیجانی در همین رابطه می افزاید: در روایات نیز آمده است، زمانی که امام عصر ظهور می کنند، عده ای از خواص و علماء، البته نه همه شان، مقابل امام زمان قرار می گیرند؛ که این مهم را باید مد نظر داشته باشیم.


در آستانه ظهور قرار داریم
علی اصغر سیجانی با بیان این که احساس مسئولیتی که ما در قبال این مسئله داشتیم باعث شد که مستند «ظهور بسیار نزدیک است» را بسازیم، مدعی شد: اعتقاد داریم که بنا به فرمایش بزرگان و تحقق نشانه های ظهور در برهه حساس تاریخی هستیم؛ یعنی در آستانه ظهور قرار داریم و جامعه باید از آن مطلع شود.

 

وی می گوید "گروه مبشران ظهور که متولی اصلی این مستند است یک گروه مردمی است که از همه طیف ها و اقشار مختلف مردم از جمله طلبه، بسیجی، سپاهی و ... در آن عضویت دارند. به هیچ جایی وابسته نیستیم و این که تهمت می زنند که بودجه مستند «ظهور بسیار نزدیک است» از پول های کلان از فلان جریان شناخته شده تأمین شده، دروغ و تهمت است؛ این که می گویند این پول ها از فلان گروه و فلان فرد گرفته شده است و تهمت می زنند، برای مان مهم نیست، آقا(رهبری) فرمودند که مسائل را اصلی و فرعی کنید و ما دقت کردیم که در این راه به مسائل فرعی نپردازیم."


روایات در مورد احمدی نژاد درست است
این فعال اصولگرای حامی دولت، پیرامون تطبیق های شخصیتی در سی دی مذکور می گوید "هیچ مشکلی ندارد و بسیاری از بزرگان نیز آن را تأیید کرده اند و حتی اگر صحیح هم نباشد هیچ فاجعه ای رخ نمی دهد؛ برای مثال مخالفان ما مطرح می کنند که شخصیت شعیب ابن صالح چندین بار مطرح شده است؛ مثلا یک بار هاشمی رفسنجانی را به شعیب ابن صالح تطبیق داده اند و گفته اند ایشان شعیب ابن صالح است، یک بار سردار صفوی و یک بار سردار شمخانی. اما اولا این افرادی که مطرح کرده اند، دلیل محکمی برای آن نداشته اند. اما برای اثبات شعیب ابن صالح بودن آقای احمدی نژاد بالای صد صفحه مقاله فقط در سایت ما نوشته شده است و محققین مختلفی در این زمینه مطلب دارند و علاوه بر آن، ما برای اولین بار، ایشان را به عنوان شعیب ابن صالح مطرح نکردیم بلکه بنده چند محقق می شناسم که احمدی نژاد را به عنوان شعیب ابن صالح قبول دارند و از آن جمله آقای شادی فقیه در لبنان است که در کتاب «احمدی نژاد و انقلاب جهانی پیش رو»، مسئله شعیب ابن صالح بودن احمدی نژاد را به عنوان اولین نفر مطرح کرده است.


ما بچه حزب اللهی هستیم و ...
علی اصغر سیجانی می افزاید " ما یک بچه حزب اللهی هستیم و خود بنده طبق علاقه ای که به این موضوع داشتم از دوازده سال پیش وارد این عرصه شدم؛ ما بشارت بزرگان را داریم؛ شما اگر صحبت های رهبری را در نظر بگیرید، بشارت های احمدی نژاد را به عنوان برگزیده و منتخب مردم مورد توجه قرار دهید که ایشان در هر سخنرانی بشارت ظهور را می دهند؛ پس ایشان هم نعوذبالله آلت دست دشمنان است و به فرموده بعضی ها پول کلان می گیرد و ...؟!!."


هزار عضو رسمی داریم، ظهور نزدیک است
این فعال اصولگرا پیرامون گروه «مبشران ظهور» مدعی شد که بیش از هزار نفر عضو رسمی دارد و چیزی حدود هفت الی هشت میلیون تومان هزینه تولید سی دی مذکور شده است.


سیجانی همچنین ادعا کرد "ما در یک محدوده زمانی تا ظهور هستیم. ائمه می فرمایند که اولین علامت حتمیه ظهور را که دیدید، عاشورای بعدی ظهور است؛ و این یعنی قبل از ظهور با اولین علامت حتمیه، ظهور مشخص شده است و همچنین با رخ دادن برخی نشانه ها یک محدوده زمانی به وجود می آید. مثلا انقلابات مردم مشرق زمین که برخی معتقدند، از زمان آغاز آن تا ظهور امام عصرفاصله زمانی کمی وجود خواهد داشت. البته ما تعیین تاریخ ظهور را مردود می دانیم و در هیچ کجای فیلم تعیین تاریخ ظهور صورت نگرفته است.


رهبری در مورد این مصادیق سکوت کرده و مخالفتی نداشته است
کارگردان و مجری مستند جنجالی «ظهور نزدیک است»، پیرامون تطبیق شخصیتی در روایات با رهبر جمهوری اسلامی گفت "در مورد رهبری که عنوان سید خراسانی عصر ظهور به ایشان اطلاق شده است، عملکرد ایشان برای ما ملاک بود. رهبری بارها در مقابل عنوان سید خراسانی که به ایشان نسبت داده شده است، سکوت کرده اند؛ به علاوه آن بارها از دفتر ایشان استفتاء کرده اند که آقا(رهبری) شما سید خراسانی عصر ظهور هستید یا نه؟ که باز چیزی جز سکوت دیده نشده است. که البته نمی توانند به صورت علنی و مانند ما بگویند که سیدخراسانی هستند، چون قطعا با اعلام چنین چیزی از سوی ایشان، تخریب ها و تهمت هایی را ممکن است به ایشان بزنند؛ خلاصه کلام این که همین سکوت ایشان، برای ما کافی است."


آقا (رهبری) در این مورد کد داده
گفتنی است چند روز پیش نیز، جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخی در مشهد، با حضور تهیه کننده و کارگردان این مستند برگزار شد، که سیجانی (کارگردان) ادعا کرد "ما نشانه های ظهور داریم، ائمه گفتند اینگونه مسائل (امروزی) را دیدید منتظر ظهور باشید، با یکی صحبت می کردم تو قم ، روحانی است و از رفقای بنده هم است، می گفت روایت داریم در آستانه ظهور کسی آرامش ندارد و ظلم زیاد است! پس الان که انقلاب است و وضع مردم خوب، پس ظهور نزدیک نیست. اینها منتظرند نعوذ بالله حکومت ما هم متلاشی بشود و ظلم همه جا را فرا بگیرد و بعد آقا ظهور کند؟ این برداشت را دارند بعضی ها. که ایران هم باید مثل آمریکا بشود و مسلمانها را اذیت کنند، بعد آقا بیاید! این در تناقض صریح با سخنان امام و حضرت آقا هست. امام خمینی می گفت انقلاب ما آغاز انقلاب جهانی به پرچم داری امام زمان هست و با ما پرچم روبه دست امام زمان می دهیم! بببینید این برداشت غلط از روایات است. روایات می گوید در آستانه ظهور در ایران انقلاب می شود! این انقلاب مقدمه ظهور است و ادامه خواهد داشت تا ظهور! این که متنقاض است! و اگر شیعیان در ذلت باشند، در ضعف باشند، خوار باشند، چه کسی امام زمان رو یاری کند؟ امام زمان قرار نیست که بیاد همش با معجزه یاری بشود؟ یا همش جن و فرشته کمکش کنند! البته اونا هم هستند! ولی آنی که باید باشد، شیعیان واقعی و مقتدرند، که حکومت داشته باشند تا همان طور که روایت می گوید زمینه و مقدمه را فراهم کنند! "

 

 

کارگردان سی دی «ظهور نزدیک است»، در ادامه سخنان خود افزوده بود "آقا (رهبری) دو سال پیش فرمود: امروز دنیا حقیقتا پر از ظلم و جور شده و تشنه نسیم عدالت مهدوی است. بابا آقا فرموده اینها را، الکی که نمیشه همش دم از آقا بزنیم ! همش شعار بدیم! یک بار هم به سخن های حضرت آقا دقت کنیم ، کدهای آقا، اشارات آقا..."


 

انفجار ناگهانی در سه خط لوله اصلی انتقال گاز به استان قم

Posted: 08 Apr 2011 01:33 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری، سه رشته خط لوله اصلی انتقال گاز طبیعی ایران به قطر ۵۶ اینچ در استان قم به دلایل نامشخصی امروز جمعه ١٩ فروردین منفجر شده است.


به گزارش مهر، بامداد جمعه سه رشته خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران در استان قم به دلایل نامشخصی منفجر شده است.


مسئولیت اصلی این خطوط لوله انتقال گاز طبیعی از پالایشگاه‌های جنوب کشور همچون مجتمع گازی پارس جنوبی، پارسیان و فجرجم به استانهای شمال و شمالغربی ایران است.


در حال حاضر تیمهای امداد، عملیات و بازرسی شرکت ملی گاز ایران و برخی از دستگاه‌های دولتی در محل انفجار این خط لوله گاز طبیعی در حال بررسی دلایل این حادثه هستند.


این انفجار ناگهانی در ٧۴ کیلومتری جاده دلیجان به قم به وقوع پیوسته است که مسئولان شرکت ملی گاز در اولین اقدام مشغول به تخلیه گاز طبیعی از خطوط لوله هستند.

گفتنی است بهمن ماه سال گذشته نیز، در ٢۵ کیلومتری شمال منطقه سلفچگان استان قم سه خط لوله یکهزار پوندی انتقال گاز منفجر شده بود. انفجار همزمان خطوط لوله شهر قم را لرزاند و آسمان بخش وسیعی از جنوب غربی این شهر را به شدت قرمز کرده بود.

با وجود انفجار در مسیر این خطوط لوله در یک عملیات ضربتی به منظور جلوگیری از قطع و یا افت فشار گاز طبیعی در استانهای شمالی کشور تعمیرات خطوط لوله آسیب دیده در مدت سه روز توسط شرکت ملی گاز انجام شده بود.

جواد اوجی مدیر عامل شرکت ملی گاز سال گذشته با بیان اینکه با انفجار این سه خط لوله سراسری در مجموع از انتقال روزانه ٢۵۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به استانهای شمال و شمالغربی کشور جلوگیری کرد به مهر گفته بود: با این وجود با تشکیل ستاد بحران در سطح وزارت نفت و بسیج کردن تمامی امکانات تعمیرات خطوط آسیب دیده از ساعات اولیه حادثه آغاز شد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه دلایل انفجار این سه خط لوله گاز به هیچ وجه مسائل فنی و عملیاتی نبوده است، اظهار کرده بود: دلایل وقوع این حادثه گازی توسط دستگاه‌های مختلف در حال پیگیری است.


بر اساس این گزارش، هنوز جزئیات این انفجار از سوی مسئولان اعلام نشده است.
 

واکنش تند حزب الله لبنان به سخنان سعد حریری پیرامون جمهوری اسلامی

Posted: 08 Apr 2011 01:32 AM PDT

جــرس: بلافاصله بعد از انتقادات تند سعد حریری سرپرست نخست وزیری لبنان از جمهوری اسلامی، که مقامات ایران را به "دخالت در امور کشورهای عربی" متهم و تاکید کرده بود "نه لبنان و نه بحرین به کشورهای تحت‌الحمایه ایران تبدیل نخواهند شد"، حزب الله لبنان مواضع حریری را مورد حمله قرار داده و آنرا "در جهت توطئۀ آمریکا برای ایجاد شکاف میان مردم لبنان و ایجاد آشوب" توصیف کرد.


به گزارش العربیه، روز پنجشنبه گذشته سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان، مقامات جمهوری اسلامی را متهم به دخالت در امور داخلی كشورهای عربی كرد و تاکید کرد كه لبنان و بحرین تحت الحمایه ایران نخواهند شد.


حریری كه دوماه قبل با كنار كشیدن وزرای حزب الله دولتش سقوط كرد، روز پنجشنبه هفتم آوریل، در مجمع اقتصادی مشترك سعودی_ لبنانی در بیروت تاكید نمود كه ایران در حال تشدید بحران در بحرین است و اظهار داشت "جمهوری اسلامی برخی كشورهای عربی را به گروگان گرفته است."


حریری همچنین افزود: "لبنان و بسیاری از کشورهای عربی در خلیج پارس و غیر از خلیج پارس، از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی، از دخالت‌های بی‌حد و حصر ایران رنج می‌برند و سیاست‌های ایران دیگر مورد پذیرش نیست و ربودن تدریجی جامعه‌های عربی تحت هر شعاری که باشد، نه به سود ایران است نه به سود روابط عربی-ایرانی. ما در لبنان نمی‌پذیریم که کشوری تحت‌الحمایه ایران باشیم هم‌چنان که راضی نیسیتم که برادرانمان در بحرین یا کویت یا هر کشوردیگر، تحت‌الحمایه ایران باشند."


به گزارش تابناک، حزب الله لبنان به سرعت به این اظهارات نخست وزیر پیشین لبنان واکنش نشان داد و بلافاصله اعلام کرد که حزب الله مواضع حریری را "در جهت توطئۀ آمریکا برای ایجاد شکاف میان مردم لبنان و ایجاد آشوب" می داند.


 

حراج شمش های طلا توسط بانک مرکزی

Posted: 08 Apr 2011 01:14 AM PDT

جــرس: در پی افزایش ناگهانی و شدید قیمت طلا و سکه در بازار ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام کرده است، علاوه بر فروش سکه، از روز شنبه بیستم فروردین ماه، اقدام به حراج حضوری شمش طلا خواهد کرد.


تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام کرده است که این حضوری در بانک کارگشایی آغاز می‌شود.


همزمان منابع خبری گزارش داده اند که قیمت هر دلار آمریکا در اواخر هفته ای که گذشت، با افزایش قیمت، به ۱۱۲۵ تومان رسیده است.


به گفته محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در روز پنج‌شنبه به ۴۵۵ هزار تومان رسیده و بدین ترتیب نسبت به روز پیش از آن ۱۰ هزار تومان افزایش داشته است.


گفتنی است، حدود شش ماه پیش قیمت هر سکه بهار آزادی طرح قدیم در بازار ایران ۳۷۰ هزار تومان بود.


همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در روز پنج‌شنبه در بازار تهران به ۴۰ هزار تومان رسیده است.

در این میان بانک مرکزی جمهوری اسلامی علت حراج شمش‌ طلا را در کنار فروش سکه پاسخگویی به نیاز بازار طلا و ایجاد تعادل درمعاملات اعلام کرده است.


با این همه رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نسبت به ادامه روند رو به افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای آینده هشدار داده و با اشاره به اقدام بانک مرکزی برای کنترل بازار در هفته آینده گفته است: "در صورت آغاز حراج سکه در بازار، قیمت‌ها در این بخش کاهش خواهد یافت و روند افزایشی آن متوقف می‌شود."


در اوایل مهر ماه سال گذشته خورشیدی نیز به دنبال ادامه نوسان‌ها در بازار ارز و طلا در ایران محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام کرده بود: "قیمت سکه اگر بالاتر از قیمت‌های جهانی باشد تا حدی سکه به بازار تزریق خواهیم کرد که قیمت‌ها کاهش یابد و به حد تعادل برسد."


در آن زمان برخی از کارشناسان نوسان‌های شدید در بازار ارز و طلا در ایران را ناشی از تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی بر شمرده بودند.


روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی در این باره به نقل از چند کارشناس اقتصادی نوشته بود که دولت ایران از طریق دامن زدن به نوسان‌ها در بازار ارز و طلا به دنبال افزایش درآمدهای خود است.


در این میان خبرگزاری مهر به نقل از فعالان بازار سکه و طلا علت افزایش کنونی قیمت طلا در بازارهای ایران را ناشی از افزایش قیمت جهانی طلا و نیز افزایش قیمت دلار در بازارهای داخلی اعلام کرده است.


بر اساس این گزارش قیمت هر دلار آمریکا در روز چهارشنبه با ۱۰ تومان افزایش به ۱۱۲۵ تومان رسیده است.


همچنین گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که همزمان با روند رو به افزایش قیمت طلا در ایران بانک کارگشایی از اعلام قیمت‌ رسمی برای سکه خودداری کرده که این امر نیز دلیل دیگری برای افزایش قیمت سکه به شمار می‌آید.


لازم به یادآوری است طی ماههای پاییز سال گذشته که بازار ارز ایران با نوسان‌ها شدید روبرو بود، محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد با دخالت دولت بهای دلار متعادل خواهد شد و قيمت طلا نیز اگر بالاتر از قيمت‌های جهانی باشد تا حدی سکه طلا به بازار تزريق خواهيم کرد که قيمت‌ها کاهش يابد و به حد تعادل برسد."


اما خبرگزاری ها و شاهدان گزارش کرده بودند که با وجود تزریق نامحدود سکه و دلار به بازار کشور، نوسان قیمت‌ها در این دو بازار همچنان ادامه داشت.
 

سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی حشمت الله طبرزدی شد

Posted: 08 Apr 2011 01:14 AM PDT

جــرس: در پی تائید حکم سنگین هشت سال زندان حشمت الله طبرزدی دبیرکل جبهه دمکراتیک ایران در دادگاه تجدیدنظر، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار مطلبی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این فعال سیاسی شد و به مقامات جمهوری اسلامی یادآوری کرد که به عنوان عضوی از میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، دولت این کشور موظف به حمایت از حقوق مربوط به آزادی بیان و تشکل می‌باشد.


به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، در مطلبی که سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته و برای اقدام فوری منتشر کرده است آمده است: این سازمان با ابراز نگرانی از وضعیت بد نگهداری مهندس طبرزدی، خواستار برخورد با عوامل ضرب و شتم و تهدید آقای طبرزدی در ایام بازداشت خود شده است.


حشمت الله (حشمت) طبرزدی ۵٣ ساله، روزنامه نگار و دبیرکل جبهه دمکراتیک ایران، یکی از احزاب مخالف در ایران می‌باشد که درخواست تجدیدنظرش برای لغو حکم ٩ سال زندانش ناموفق بود. آقای طبرزدی در ششم دی ماه ٨٨ در خانه‌اش در تهران توسط چهار تن که مدعی بودند از طرف دفتر دادستان می‌باشند و با یک حکم نامعتبر بازداشت شد. وی پس از بازداشت، و پیش از انتقال به زندان شهید کچویی کرج در اردیبهشت ٨٩، در زندان اوین تهران نگهداری می‌شد. وی سپس در دوازدهم خردادماه همان سال به زندان رجایی شهر که معروف به شرایط بد نگهداری می‌باشد منتقل گردید.
وی در جلسه محاکمه‌اش گفت که "در طول دوران بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تهدید به تجاوز شده و شدیداً برای اعتراف به دریافت پول از بیگانگان تحت فشار قرار داشته است."


به باور این سازمان "آقای طبرزدی زندانی عقیدتی‌ای است که تنها به خاطر فعالیت‌های مسالمت آمیزش برای آزادی بیان زندانی می‌باشد و می‌بایستی فوری و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شود."


محمد، پسر آقای طبرزدی همچنین در خصوص وضعیت زندان محل نگهداری پدرش گفته بود: "بندی که پدرم [در آن] است پنجره‌اش شيشه ندارد و آن‌ها در هوای سرد زمستان روز و شب در آن بند به سر می‌بردند. به بیماری‌های زندانيان رسيدگی نمی‌شود... غذای زندان سالم نيست... و همه این‌ها در وضعيت جسمی‌شان تأثیر گذار است. هر چقدر هم آن‌ها روحیه‌شان را حفظ کنند باز هم اين شرايط سخت آن‌ها را به مرور ضعيف می‌کند."


حشمت الله طبرزدی سخنگوی «شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران»، نخست در مهرماه سال گذشته به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور، توهین به رهبر جمهوری اسلامی، توهین به ریاست جمهوری و اخلال در نظم عمومی" به نه سال زندان و ٧۴ ضربه شلاق محکوم شد. در دادگاه تجدیدنظر و پس از برائت از اتهام "اخلال در نظم عمومی" و "فعالیت تبلیغی علیه نظام" این حکم به هشت سال زندان کاهش یافته و محکومیت شلاق لغو گردید. همچنین وی به مدت ده سال از شرکت در هرگونه فعالیت اجتماعی محروم است که مربوط به محکومیت پیشین آقای طبرزدی می‌باشد.


این سازمان از همگان خواست تا با ارسال نامه به دفاتر رئیس دادگستری استان تهران، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی و همچنین نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در خارج از کشور موارد زیر را یادآور شوند:
فراخواندن مقامات جمهوری اسلامی به آزادی فوری و بدون قید و شرط حشمت الله طبرزدی.
فراخواندن مقامات جمهوری اسلامی به تحقیق در مورد گزارش‌های ضرب و شتم و تهدید آقای طبرزدی و سپردن مسئول این برخوردها به چنگال عدالت.
ابراز نگرانی نسبت به گزارش های دریافتی در مورد وضعیت بد نگهداری آقای طبرزدی که می‌بایستی مطابق با استانداردهای بین‌المللی، به عنوان حداقل قوانین استاندارد برای رفتار با زندانیان باشد.
یادآوری این نکته به مقامات جمهوری اسلامی، که به عنوان عضوی از میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، دولت این کشور موظف به حمایت از حقوق مربوط به آزادی بیان و تشکل می‌باشد.
 

یک فعال حقوق بشر: تقریبا از هر ۱۰۰۰ بحرینی، یک نفر به دلایل سیاسی در بازداشت است

Posted: 08 Apr 2011 12:51 AM PDT

جــرس: رییس مرکز حقوق بشر بحرین می گوید وضعیت بحرین بسیار وخیم است و تقریبا از هر ۱۰۰۰ بحرینی، یک نفر به دلایل سیاسی در بازداشت است و به نظر می رسد دولت بحرین به سرکوب ادامه دهد.


نبیل رجب، از مرکز حقوق بشر بحرین، در گفتگو با صدای آمریکا همچنین گفته است "وبلاگ نویسان و دیگر فعالان رسانه های اجتماعی دوره سختی را سپری می کنند و گروه های مدافع حقوق بشر نسبت به سرکوب رو به افزایش معترضان شیعه توسط حکومت پادشاهی سنی بحرین ابراز نگرانی می کنند."


بر اساس گزارش ها، نیروهای امنیتی بحرین تاکنون دست کم ۲۷ نفر را کشته و صدها نفر دیگر را بازداشت کرده اند.


نبیل رجب، رییس مرکز حقوق بشر بحرین می گوید وضعیت بحرین بسیار وخیم است. به گفته نبیل رجب، تقریبا از هر ۱۰۰۰ بحرینی، یک نفر به دلایل سیاسی در بازداشت است و به نظر می رسد دولت بحرین به سرکوب ادامه دهد.
نبیل رجب می گوید معترضان بطور مسالمت آمیز خواستار دموکراسی، دولت انتخابی و قانون اساسی هستند که توسط مردم نوشته باشد.


این فعال حقوق بشر می گوید: بحرینی ها نیز فکر می کنند که لیاقت داشتن یک دموکراسی را دارند اما متاسفانه به نظر می رسد وضعیت بحرین با دیگر نقاط فرق دارد، برای اینکه شما ارتشی دارید که از خارج - از پاکستان، اردن، سوریه و یمن وارد شده است، و همزمان، دولت ما از نیروهای دیگر، از عربستان سعودی برای برخورد با معترضان آرام دعوت می کند.


او اضافه می کند حقوق بسیاری قطع شده است و از دانشجویانی که در خارج تحصیل می کردند خواسته شده است که بازگردند و کمک هزینه تحصیلی آنان متوقف شده است، چرا که فقط اعلام کرده بودند که خواستار تغییر دولت هستند یا خواهان دموکراسی و یا صرفا در اعتراضات خارج از کشور که در مقابل سفارت بحرین برگزار شده بود و یا در اعتراضات داخل بحرین شرکت داشتند.


نبیل رجب می گوید در دو هفته گذشته تقریبا ۴۰۰ نفر بازداشت شدند.


گفتنی است معترضان بحرینی با الهام از خیزش شهروندان مصر و تونس، ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ به خیابان ها آمدند و خواستار انجام اصلاحات و حقوق برابر شدند، اما حکومت در برابر آنها واکنش ها ی خشونت باری از خود نشان داد و جمع زیادی را به گلوله بست.

 

سلوک یک نویسنده؛ مشروح گفت و گو با محمود دولت آبادی

Posted: 08 Apr 2011 12:00 AM PDT

گزارش بی بی سی فارسی

سخنرانی از نسرین ستوده

Posted: 07 Apr 2011 11:32 PM PDT

مدرسه فمینسیتی