جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


واکنش مجلس به  خشونت دربحرین: حمله به مردم بی‌دفاع نشانگر ضعف و زبونی است

Posted: 06 Apr 2011 03:23 AM PDT

مجلس مدافع تغییر حکومت منامه

جــرس: در ادامه واکنش ها نسبت به اظهارات اخیر مقامات عربستان و هشدار به جمهوری اسلامی پیرامون "مداخلات در امور داخلی کشورهای منطقه"، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان اینکه "ریاض، تهران را رقیب خود می‌داند"، گفت "ایران تصمیم گرفته تا از انقلاب‌های منطقه حمایت کند و دولت عربستان باید بداند در چنین شرایطی به دست مردم منطقه سرانجام به سرنوشت شاه دچار می‌شود."


همزمان بیش از دویست نماینده مجلس شورای اسلامی، با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن سرکوب قیام های اخیر در منطقه اعلام کردند: حافظه تاریخی مردم منطقه به ویژه مردم مظلوم بحرین این جنایت ها را برای همیشه تاریخ به ثبت رسانده و نتایج این ظلم ها و جنایت‌ها بدون تردید و به عنوان یک سنت الهی به ظالمان بازخواهد گشت.


به گزارش تارنمای «خانه ملت»، احمد توکلی با اشاره بر موضع وزیر خارجه عربستان مبنی برآنکه "تهران درمسیراشتباهی قرارگرفته است"، با طرح این سوال که آیا ما درمسیراشتباه هستیم یا عربستان؟ گفت: کشوری که ازحقوق ملت‌ها دفاع می‌کند ودرمسیر تحقق اراده مردم برسرنوشتشان گام برداشته است، در مسیر اشتباه قرار دارد یا کشوری که با کشتار، زور و ارعاب مقابل آزادی خواهی شیعیان ایستادگی می‌کند؟


نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عربستان رفتاری را از خود نشان داده و کاری کرده که ننگ تاریخ برایش باقی مانده و به سرنوشت شاه گرفتار خواهد شد.


ادعاها، واکنش به توفیقات ملت ایران است
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، با اشاره بر افزایش ادعاها علیه ایران از سوی عربستان ادامه داد: ایران برای کشورهای منطقه الگو است و امروز کشورهای منطقه تحت تاثیر ایران قرار دارند.


توکلی با بیان آنکه ادعاها واکنش به توفیقات ملت ایران است، اذعان داشت: به رغم دشمنی آمریکا ایران با پیشرفت‌هایی که در عرصه علم، فناوری وتکنولوژِی داشته سرمشق کشورهای منطقه شده است.  


عربستان، ایران را رقیب خود می‌داند
وی به سابقه اسلام خواهی کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: مردم منطقه قصد دارند تحت تاثیر سابقه تاریخی ایران هویت تاریخی خود را احیا کنند، آن هم در شرایطی که آزادی ندارند و عربستان دراین شرایط ایران را رقیب خود می داند.


وی با تاکید بر آنکه ایران خیرخواه مردم منطقه است، گفت: ایران تصمیم گرفته تا از انقلاب‌های آنها حمایت کند و دولت عربستان باید بداند در چنین شرایطی به دست مردم منطقه سرانجام به سرنوشت شاه دچار می‌شود.


نماینده مردم تهران اضافه کرد: لشکریانی که سعودی‌ها به بحرین فرستاده‌اند یا جنازه آل خلیفه را با خود به عربستان می‌برند یا همراه با خاندان ستمگر آل خلیفه در بحرین به دست مردم دفن خواهند شد.


جای هیچ مذاکره ای نیست
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان آنکه مردم بحرین در همان روزهای اول خواهان تغییر حکومت دیکتاتوری آل خلیفه بوده‌اند، تاکید کرد: "جای هیچ مذاکره ای نیست و مجلس مدافع تغییر حکومت به دست مردم و نه مدافع مذاکره آل خلیفه با مردم است."


گفتنی است سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان، اخیرا در سخنانی در جمع خبرنگاران، پیرامون آنچه "دخالت جمهوری اسلامی در امور داخلی کشورهای منطقه" خواند، به مقامات ایرانی هشدار جدی داد.


روز گذشته محمود احمدی نژاد نیز، واکنش تندی نسبت به اظهارات و مواضع مقامات بلندپایه عرب منطقه نشان داده و شورای همکاری خلیج فارس را، مورد تمسخر قرار داده بود.


واکنش تند مجلس: حمله به مردم بی‌دفاع نشانگر ضعف و زبونی است
در حالی که نسبت به خشونتهای نیروهای انتظامی و امنیتی در جریان اعتراضات مردمی پس از انتخابات مجلس واکنش در خوری از خود نشان نداده است، در  واکنش نسبت به اوضاع منطقه، روز چهارشنبه همچنین بیش از دویست نماینده مجلس شورای اسلامی، طی بیانیه ای که محمد دهقانی نقندر(عضو هیات رئیسه مجلس)آنرا در پایان جلسه علنی قرائت کرد، خاطرنشان ساختند:
"...امروز جهان اسلام در سوگ کشتار بی رحمانه مردم لیبی، یمن و بحرین می‌گریند و احساسات مسلمانان جهان از غم جانکاه این ظلم وحشتناک که علیه بخشی از امت اسلامی آن هم به وسیله کسانی که عنوان حکام کشورهای اسلامی را یدک می کشند صورت می گیرد، به شدت جریحه‌دار و قلوب آنان مملو از غم و اندوه جانکاه است.
غرب مدعی حقوق بشر که برای اعدام جنایتکاران، قاچاقچیان مواد مخدر و تروریست ها اشک تمساح می ریزد، نظاره گر بی تفاوت این حمام خونی است که به دستور مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا و انگلیس به راه افتاده است.
امروز فریاد اعتراض مسلمانان عراق، لبنان، کویت، افغانستان و حتی عربستان و بسیاری از کشورها به خاطر این جنایت ها به ویژه ظلم وحشتناکی که به اشغالگری عربستان علیه مردم مظلوم بحرین اعمال می کند و ارتش عربستان را ارتش عاری از فرهنگ و غیرت اسلامی معرفی می کند، بلند است و همه مسلمانان خواستار خروج سریع اشغالگران از خاک بحرین هستند.
ارتش عربستان اگر هنر و قدرت نمایی دارد در مقابل جنایات صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه عرض اندام کند وگرنه حمله به خانه های بی دفاع مردم بحرین و تجاوز به حریم زنان، کودکان و پیرمردان نه فقط نشان دهنده یک نیروی مسلح نیست، بلکه حاکی از ضعف و زبونی ارتش است.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم‌صدا با مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه سراسر کشور و امت حزب الله ضمن محکوم نمودن شدید این جنایت ها اعلام می کنیم که حافظه تاریخی مردم منطقه به ویژه مردم مظلوم بحرین این جنایت ها را برای همیشه تاریخ به ثبت رسانده و نتایج این ظلم ها و جنایت ها بدون تردید و به عنوان یک سنت الهی به ظالمان بازخواهد گشت."

اعتراف فرمانده ناجا:  درگیری پلیس با معترضان منجر به افزایش جرایم در کشور شده است

Posted: 06 Apr 2011 04:18 AM PDT

جرس: فرمانده نیروی انتظامی اعتراف کرد بعلت درگیری نیروهای پلیس با معترضان، میزان جرایمی چون آدم ربایی، سرقت و تجاوز به عنف به نحو معنا داری افزایش یافته است.

 
در حالی که مقامات امنیتی کشور از کاربرد " بحران" برای شرایط پیش آمده پس از انتخابات اکراه دارند، فرمانده ناجا اعتراف کرد که بخش عظیمی از نیروی انتظامی صرف مسایل ناشی از اعتراضات شده و این امر منجر به افزایش جرایم در کشور شده است. 

اعتراف مقام انتظامی در حالی صورت می گیرد که طی دو سال گذشته نیروهای انتظامی بجای انجام وظایف محوله، به نیرویی برای سرکوب اعتراضات مردم تبدیل شده اند.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی گفته است: “حوادث سال ۸۸ نیروی بسیاری از ما را صرف خودش کرد و به مرور دیدیم که از اواخر سال ۸۸ تا اواسط سال ۸۹ متاسفانه حدود ۹ ماهی با رشد سریع جرایم روبه‌رو شدیم، در واقع درگیر شدن نیروی انتظامی در صحنه‌های آشوب فرصتی را برای مجرمان ایجاد کرده بود که از این فرصت حداکثر استفاده را بردند”. 

احمدی‌مقدم ادامه داده: “در این بازه زمانی، آمار جرایمی مثل سرقت، قتل، آدم‌ربایی و حتی برخی جرایم خشن نظیر کیف‌قاپی، سرقت به عنف و تجاوز به عنف در برخی از شهرها افزایش معناداری پیدا کرد که تا پیش از این حوادث برای مدت چهار پنج سالی بود که با کاهش پیوسته رشد جرایم روبه‌رو بودیم”.
در حا لی که سرعت اینترنت در ایران به طور دوره‌ای کاهش می‌یابد، فرمانده نیروی انتظامی از فیس‌بوک و توئیتر به عنوان سایت‌هایی که “مجرمان و ناراضیان” را دور هم جمع می‌کنند، یاد کرد. 


فرمانده نیروی انتظامی افزوده است: “شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توئیتر امروز قدرت ایجاد کرده و ناراضیان پراکنده، مجرمان و سرویس‌های خارجی را جمع و سازماندهی می‌کنند؛ لذا داشتن اطلاعات صحیح و به موقع اهمیت بسیار زیادی دارد که در هر شرایطی شما بتوانید پیش‌بینی‌ کنید حریف می‌خواهد چه اقدامی کند. باید در فضای مدرن، قدرت رصد اطلاعاتی داشته باشید”. 


وی در ادامه گفته: “در فضای مجازی، فضای ارتباطی و افکار عمومی جدید در جامعه ایجاد می‌شود که شما باید از این اقدامات مطلع باشید. در غیر این صورت شما پشت سر ماجرا راه می‌روید، مثلا در صحنه‌هایی لیبی، مصر و جاهای دیگر که این روزها اتفاق می‌افتد، حاکمان این کشورها وقتی می‌خواهند برای مردم پیام بدهند، شما احساس می‌کنید اینها ۱۰ تا ۲۰سال است که در جامعه خودشان نبوده‌اند و وقتی هم راجع به حوادث و مسایل داخلی کشورشان صحبت می‌کنند مورد تمسخر و خنده مردم خود قرار می‌گیرند”. 


هشدارفرانسه نسبت به فرو رفتن جامعه جهانی در گرداب لیبی

Posted: 06 Apr 2011 03:01 AM PDT

انتقاد شدید نیروهای مخالف معمر قذافی از ناتو
جــرس: همزمان با انتقاد شدید نیروهای مخالف معمر قذافی، از کندی و کم‌کاری نیروهای ناتو و بی توجهی جامعه جهانی به تداوم سرکوب مردم لیبی توسط نیروهای معمر قذافی"، وزیر امور خارجۀ فرانسه، وضعیت نظامی در لیبی را "آشفته و نا روشن" توصیف کرد و برای نخستین بار اعتراف کرد که احتمال فرورفتن جامعۀ بین المللی در "گرداب لیبی"، احتمال و خطری است که وجود دارد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، آلن ژوپه روز چهارشنبه ششم آوریل، طی مصاحبه با یکی از رادیو های خبری افزود پاریس صدای شورشیان لیبی را که از کاهش پشتیبانی نظامی ناتو گله مندند شنیده است و بر این باور است که وضعیت موجود در شهر "مصراته" نمی تواند ادامه پیدا کند.


گفتنی است فرمانده نظامی شورشیان لیبی دیروز (سه شنبه) در انتقادی شدید اللحن از سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو)، این سازمان را متهم کرد که اهالی شهر "مصراته" را به حال خود رها کرده تا زیر آتش نیروهای طرفدار معمر قذافی جان دهند.


ژنرال عبدالفتاح یونس، فرمانده نظامی شورشیان لیبی، ضمن فراخواندن مطبوعات و رسانه های جهان به پشتیبانی از مردم "مصراته" از این رسانه ها خواست از ناتو بخواهند که به کمک مردم "مصراته" بشتابد.


خبرگزاری فرانسه، در گزارشی از بنغازی، که به نوعی به پایتخت شورشیان تبدیل شده است، می نویسد شهر "مصراته"، که از نظر وسعت و جمعیت سومین شهر لیبی است، در ٢١٤ کیلومتری طرابلس، پایتخت این کشور، قرار دارد و از ٤٠ روز پیش در محاصره و زیر آتش نیروهای هوادار قذافی است.


این نیروها مساجد، بیمارستان ها و خانه های مردم را در این مدت با سلاح سنگین بمباران کرده و دست کم ٢٠٠نفر را کشته و صدها تن دیگر را زخمی کرده اند. بی آبی و بی برقی از دیگر مشکلات ساکنان "مصراته" است.


وزیر امورخارجۀ فرانسه در بخش دیگری از مصاحبۀ امروز خود احتمال تحویل سلاح از سوی فرانسه به شورشیان لیبی را قاطعانه رد کرد و گفت باید وارد مرحلۀ تلاش دیپلماتیک و یافتن راه حلی سیاسی شد.


آلن ژوپه در حالی از تلاش براسی یافتن راه حل سیاسی و وجود طرف های مذاکرۀ معتبر به عنوان شرط ضروری آغاز چنین روندی سخن می گوید که رژیم لیبی شرط شروع هر گونه مذاکره را "بر زمین گذاردن سلاح از سوی شورشیان" اعلام کرده است.


معاون وزارت امورخارجۀ لیبی روز سه شنبه گفت شورشیان باید اول سلاح های شان را بر زمین بگذارند و سپس در روند سیاسی مشارکت کنند.


در خبری دیگر مربوط به لیبی، خالد الکعیم، یکی از معاونان وزارت خارجۀ لیبی در گفتگوئی با خبرگزاری فرانسه از انتصاب عبدالعاطی العبیدی به عنوان وزیر خارجۀ جدید لیبی خبر داد. العبیدی که پیش از این معاون وزیر خارجه در امور اروپا بوده، جانشین موسی کوسا، وزیر خارجۀ پیشین می شود که از رژیم بریده و به لندن گریخته است.


آخرین گزارش ها از لیبی حاکی از آن است که معاون وزارت خارجه لیبی که با سفر به یونان، ترکیه و مالت، با رهبران بلندپایه این سه کشور به گفت‌وگو نشسته بود، تا همکاری این سه کشور را برای حل مسالمت‌آمیز برای بحران لیبی جلب کند، در پاسخ به تاکید آنکارا مبنی بر "کناره‌گیری فوری معمر قذافی از قدرت"، این امر را غیرعملی دانست.


همچنین وزیر خارجه اردن روز چهارشنبه اعلام کرده است که این کشور با اعزام جتهای جنگنده به یک پایگاه هوایی اروپایی، به کشور های پشتیبان منطقه پرواز ممنوع در لیبی پیوسته است.


پیش از این هم قطر و امارات متحده عربی با اعزام چندین جت جنگنده، به نیروهای حافظ منطقه پرواز ممنوع در لیبی پیوسته بودند.


روز گذشته (سه شنبه) یکی از فرماندهان ناتو اعلام کرد که از آغاز عملیات هوایی بر فراز لیبی بیش از ۳۰ درصد از توان نظامی آن کشور نابود شده است.


به گزارش خبرگزاری ها، زد و خورد میان نیروهای دولتی و مخالفان برای تسلط بر شهر مصراته همچنان ادامه دارد.


 

مقاومت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در برابر افزایش مطالبات معوق بانک‌ها

Posted: 06 Apr 2011 02:40 AM PDT

دولتی ها همچنان بدهکاران اصلی بانک ها

جــرس: در حالیکه دستگاه‌های دولتی و خود دولت از بدهکاران اصلی بانک‌ها هستند، نماینده منتخب مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، از بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره معوقه‌های بانکی در نشست‌های اخیر این ستاد خبر داده و حجم تقریبی مطالبات و معوقه های بانکی را، "حدود پنجاه هزار میلیارد تومان" اعلام کرده است.


به گزارش آفتاب، عزت‌الله یوسفیان ملا با بیان اینکه ایستادگی در برابر افزایش مطالبات معوق بانک‌ها و مبارزه با زمین‌خواری از جمله مواردی است که هرگز از دستور کار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خارج نمی‌شود، به خانه ملت گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از آغار کار خود همواره موضوع مطالبات معوق بانک‌ها را در دستور کار خود داشته است. گزارش اخیر کمیسیون اقتصادی درباره مطالبات معوق بانک‌ها در نشست‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی شد و اعضای ستاد اطلاعات موجود در این گزارش را بررسی کردند.


وی با بیان این که آمار دقیقی از میزان حجم مطالبات معوق بانک‌ها وجود ندارد، حجم تقریبی این مطالبات را حدود پنجاه هزار میلیارد تومان خواند و اظهار کرد: از زمانی که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کار خود را آغاز کرده، اجازه رشد معوقات بانکی را نداده است، در صورتی که اگر این ستاد مقابل افزایش حجم این مطالبات مقاومت نمی‌کرد، امروز حجم این مطالبات دو برابر شده بود.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس همچنین تصریح کرد: ثابت ماندن حجم مطالبات معوق بانکی در سال‎های اخیر نشان می‌دهد که مقدار زیادی از مطالبات معوق در حال بازگشت به بیت المال است، زیرا سود این مطالبات بسیار بالا است و حجم آن را لحظه به لحظه بیشتر می‌کند، پس ثابت ماندن این رقم حاکی از بازگشت این معوقه های بانکی است.


گفتنی است ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دوشنبه هر هفته برای تعیین راهکارهای مبارزه با مفاسد اقتصادی جلسه تشکیل می‌دهد و محمد حسن ابوترابی فرد، غلامرضا مصباحی مقدم و عزت الله یوسفیان از سوی مجلس در این ستاد عضویت دارند.


دولتی های در حاشیه امن
لازم به ذکر است اواخر سال گذشته (٨٩)،عضو کميسيون اقتصادي‎ ‎مجلس و نايب رئيس کميسيون بررسي تلفيق بودجه با اعلام اين‌که ارزش کل معوقه‌هاي بانکي بيش از پنجاه هزار ميليارد تومان است،‎ ‎گفته بود: عموم بدهکاراني که تسهيلات کلان از بانک‌ها دريافت کرده‌اند، بيش از صد نفر‎ ‎نيستند‎.‎


الیاس نادران، نماینده مجلس نیز گفته بود "از زمان روی کار آمدن محمدرضا رحیمی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، معوقات بانکی افزایش پیداکرده است."


مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس نیز، بدهکاران اصلی به بانک‌ها را دستگاه‌های دولتی و خود دولت معرفی کرده و گفته بود "ازهمان ابتدای دولت که معوقات بانک‌ها رو به‌افزایش گذاشت، کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر دارایی و مدیران عامل برخی بانک‌ها دعوت کرد تا نسبت به معوقات بانک‌ها گزارش دهند، زیرا پاییز ٨٩ میزان معوقات بانکی افراد حقوقی و حقیقی به مرز ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید که این رقم بسیار بالاست و جای تامل دارد.


وی خاطرنشان کرده بود "حدود چهار سال پیش که معوقات بانکی ۱۱ هزار میلیارد تومان بود، هشدار داده شد که باید در نحوه دادن تسهیلات و وام‌های بانکی به افراد حقیقی و حقوقی دقت بیشتری شود که متاسفانه این امر اتفاق نیفتاد و با دادن تسهیلات بانکی شاهد آثار نامطلوب آن هستیم که ۵ برابر شدن معوقات بانکی مهم‌ترین تاثیر آن است.


خباز یادآور شده بود "دستگاه‌های دولتی و خود دولت از بدهکاران اصلی بانک‌ها هستند، از این رو اگر دولت بدهی‌اش را به بانک‌ها پرداخت کند، منابع این بنگاه‌های اقتصادی افزایش خواهد یافت و گردش مالی آن‌ها بهبود می‌یابد . بعنوان مثال دستگاه‌های دولتی وام های کلانی را دریافت کرده اما آن را پرداخت نکرده‌اند و این عدم پرداخت باعث شده است که ۶ درصد جریمه‌های بانکی از جیب دولت پرداخت شود.


خباز با اشاره به فاسدین دولتی که در حاشیه امن قرار دارند، خاطرنشان ساخته بود "عدم پرداخت معوقات بانکی توسط دستگاه‌های دولتی و همچنین بدهی‌های دانه‌درشت‌های بخش خصوصی وضعیت نامناسبی را برای بانک‌ها رقم زده است، زیرا مطالبات بانک‌ها از این بدهکاران ارقام بالای ۱۰۰ میلیارد تومانی را تشکیل می‌دهد که در واقع باید گفت پرونده یک بدهکار دانه‌درشت به اندازه یک میلیون پرونده بدهکار خرد است و رسیدگی به چنین پرونده‌هایی سخت است."

 


 

احمد خاتمی: ناصواب‌ترین حكومت آن است كه با ملتش برخورد خصمانه داشته باشد

Posted: 06 Apr 2011 02:21 AM PDT

جــرس: احمد خاتمی در حالی که از حامیان حکومت و سیاستهای خشن حاکمان در برابر اعتراضات مردم است در رابطه با کشورهای منطقه می گوید "ناصواب‌ترین حكومت آن است كه انسان با ملتش برخورد خصمانه داشته باشد و به جای آنكه تسلیم مردم و حق مردمش باشد تسلیم آمریكا و بیگانگان شود. "


به گزارش ایسنا، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، روز چهارشنبه هفدهم فروردین ماه، طی سخنانی در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و علما در قم گفت: 
 در یكی دو هفته اخیر باز در آمریكا كشیش دیوانه اقدامی را صورت داده است قرآن را به مدت نیم ساعت داخل نفت گذاشته و سپس محاكمه كرده و آن را به آتش كشیده است. این اقدام در سرزمین استكبار و در منظر دولت جنایتكار آمریكا صورت گرفته است. آنچه بر كینه استكبار علیه مسلمانان افزوده است خیزش‌های بی‌امان اسلامی است كه خواب راحت را از چشم آنها ربوده است. این خیزش‌ها در تونس، مصر ، یمن ، لیبی ، بحرین و آذربایجان یكی پس از دیگری خواب را به آنها حرام كرده است.


امام جمعه موقت تهران بدون پرداختن به ظلمی که به زندانیان و خانواده آنها در کشوی می شود افزود: ما با مسلمانان زن و مرد بحرینی كه خانه آنها مورد تجاوز حرامیان و اشغالگران است همدردی می‌كنیم و در غم و رنج آنها خود را شریك می‌دانیم و به آنها این پیام را می‌دهیم كه بایستند و مقاومت كنند چرا كه پیروزی از آنهاست. دشمن می‌خواهد آنها را ملول ببیند و آنها را از راه مقدس‌شان خارج كند اما شما پیروان مكتب اسلام و سیدالشهدا هستید و فریادتان هیهات من الذله است.


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، بدون اشاره و رویکرد به سرکوب مردم حق طلب و آزادیخواه ایران توسط قوای مسلح حکومتی، با بیان اینكه "بالاتر از دفاع از اسلام دفاع از مظلوم تكلیف ماست"، اظهار عقیده کرد "ما امروز در بحرین شاهد جنایات بزرگ دیگری هستیم، تعرض به جان مسلمانان چیزی است كه صحنه‌های فجیعی از آن را در روزهای اخیر شاهد بوده‌ایم. در مقابل دوربین‌ها به مغز یك مسلمان شلیك می‌كنند و او به زمین می‌افتد اما صدای مدعیان حقوق بشر شنیده نمی‌شود جان و حرمت مسلمان به گفته خاتم‌الانبیاء بالاتر از حرمت كعبه است. مومن در مذهب ما گرامی‌ترین است.


وی با اشاره به حوادث و جنایات علیه مسلمانان و معترضان در بحرین گفت: شاهد هستیم كه در بحرین مجروحین معترض را به بیمارستان می‌آورند و در آنجا آنها را دستگیر و با‌ آن حال وخیم به زندان می‌برند و شكنجه می‌كنند آنها به كودكان هم رحم نمی‌كنند و در حال حاضر ده‌ها نفر دستگیر و مفقود هستند در میان دستگیرشدگان زنان و به ویژه زنان باردار وجود دارند. الان نوامیس و جان و مال مسلمانان در بحرین امنیت ندارد و سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری ساكت هستند. در منظر آنها دوربین‌ها جنازه‌های بر زمین افتاده را نشان می‌دهد. اما آنها فریاد بر نمی‌آورند.


احمد خاتمی با حمله به روحانی مصر (یوسف قرضاوی) تاكید كرد: قیام بحرین، قیامی اسلامی است در بحرین، مصر، تونس حرف همین است اما رسانه‌های غربی این گونه مطرح می‌كنند كه قیام بحرین طایفه‌ای و فرقه‌ای است اما قیام مصر را اسلامی جلوه می‌دهند و آن آخوند متحجر هم می‌گوید از قیام مصر حمایت و از قیام بحرین حمایت نمی‌كند.
بحرین امروز به یك پادگان نظامی تبدیل شده است و عربستان این كشور را اشغال كرده اما اسم این را دخالت نمی‌گذارند ولی حمایت ایران از مظلومان مسلمان بحرینی را دخالت می‌نامند. می‌گویند طبق قرارداد "سپر جزیره" به بحرین وارد شده‌اند اما این قرارداد برای زمانی است كه بیگانگان به یكی از كشورهای عربی حمله كند و آنها علیه آن بیگانه متحد شوند اما اینجا بیگانه‌ای حمله نكرده است بلكه مردم بحرین هستند.


این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان هشدار داد "به علمای جهان اسلام این پیام را می‌دهیم كه دست از سكوت بردارند و فتواهای شیطانی را محكوم كنند و جلوی مسلمان كشی در بحرین و یمن را بگیرند و الا ملعون خدا و پیغمبر خواهند بود و یك پیام به آل سعود داریم، گفت: هرچه زودتر از بحرین خارج شوید و بر جنایات وحشیانه‌ قرون وسطایی‌تان پایان دهید. این همه جنایت شما را بس است وهابیت خائن در تاریخ خودش پرونده‌های سیاهی دارد و این هم پرونده‌ای دیگر و از مسلمانان بحرین و جهان اسلام عذرخواهی كنید والا جهان اسلام شما را به جای خادم‌الحرمین شریفین خائن‌الحرمین شریفین می‌نامد و یك پیام هم به آل خلیفه داریم ناصواب‌ترین حكومت‌ها آن است كه انسان با ملت خودش برخورد خصمانه داشته باشد. متاسفانه این دولت به جای اینكه تسلیم مردم و حق مردم خودش باشد تسلیم آمریكاست. به آل خلیفه می‌گوییم به نابودی‌تان نزدیك می‌شوید."
 

عفو بین‌الملل حکومت یمن را به خشونت بیش از اندازه متهم کرد

Posted: 06 Apr 2011 03:18 AM PDT

جرس: عفو بین‌الملل حکومت یمن را به خشونت بیش از اندازه متهم کرد.



به گزارش فردا، سازمان عفو بین‌الملل، روز سه‌شنبه، با انتشار تازه‌ترین گزارش خود از جامعه بین‌الملل خواست تا بر علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری یمن و دیگر اعضای حکومت او که مسئول کشته‌شدن انسان‌ها هستند، فشار بیشتری وارد کنند و مصونیت آنان را تضمین نکنند. 

شاهدان عینی روز سه‌شنبه (دیروز) از تیراندازی نیروهای امنیتی و انتظامی به معترضان در شهر "تَعِز" و از درگیری‌هایی در شهر "حُدیده" خبر داده بودند.

به گزارش عفو بین‌الملل، از آغاز اعتراض‌ها در یمن در ابتدای سال نو میلادی تا کنون، نزدیک به یکصد تن کشته شده‌اند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی: دولتمردان بریتانیا، به جای اظهارنظر بهتر است عذرخواهی کنند

Posted: 06 Apr 2011 02:03 AM PDT

جــرس: وزیر دفاع جمهوری اسلامی در واكنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع انگلیس گفت: دولتمردان این كشور بجای این اظهارات مشمئزكننده كه نتیجه‌ای جز تشدید نفرت عمومی ندارد، از مردم منطقه عذرخواهی كرده و بیش از این علیه منافع ملی آنان اقدام نكنند.


به گزارش فارس، سردار احمد وحیدی در واكنش به اظهارات اخیر ویلیام فوكس وزیر دفاع انگلیس مبنی بر اینكه "در صورتی كه ایران برنده تحولات كنونی منطقه باشد، نه تنها برای منطقه بلكه برای امنیت جهان عامل خطر خواهد بود"، گفت برنده اصلی بیداری اسلامی، مردم مسلمان و آزاده منطقه هستند كه از سیاست‌های استعماری، استبدادی و مداخله‌جویانه آمریكا و انگلیس به ستوه آمده‌اند و برای رهایی از سلطه آنان قیام كرده‌اند.


وحیدی با بیان اینكه كشورهای غربی بویژه آمریكا و انگلیس كه دارای ماهیت جنگ‌طلبانه، مداخله جویانه و سلطه‌گر هستند، بر اثر تحولات منطقه و حركت‌های مردمی ضدسلطه آنان، سردرگم و مبهوت شده‌اند، گفت: آنان دچار تناقض‌گویی شده‌اند، از طرفی تحولات منطقه را حركتی برای آزادی و اصلاحات اعلام می‌كنند، اما در عین حال اظهار می‌دارند در صورتیكه ایران برنده تحولات منطقه باشد، امنیت جهانی به مخاطره می‌افتد. اگر سمت و سوی تحولات منطقه به سوی آزادی ملتها و اصلاحات است، پس نگرانی آنان از چیست؟


وی افزود: البته برای ما روشن است كه علت اصلی نگرانی آنان قطع شدن دست آنان از ذخایر و منابع سرشار منطقه است كه با قیام و پایداری ملتها در حال تحقق است. مطمئناً هوشیاری مردم منطقه مانع از سوء استفاده قدرتهای سلطه‌گر از تحولات اخیر خواهد شد و تلاشهای تفرقه‌افكنانه آنان را ناكام می‌كند.


وحیدی در ادامه تاكید كرد: "سابقه سیاه استعمار پیر انگلیس نشان می‌دهد كه آنان نه نگران حقوق بشر هستند و نه آزادی و استقلال كشورها و ملتهای منطقه را محترم می‌شمارند. جنایات بیشمار آنان در اقصی نقاط جهان، تولید انبوه سلاح‌های كشتار جمعی و حمایت بی‌قید و شرط از رژیم تروریستی و هسته‌ای اسرائیل و برخورد خشونت‌آمیز آنان با مردم كشور خودشان گواه این مدعاست. "


وزیر دفاع دولت دهم در بخش دیگری از سخنان خود، اظهارات مقامات غربی در خصوص تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ایرا، با هدف "انحراف افكار عمومی جهان از مطالبات بر حق مردم منطقه" ذكر كرد و افزود: "تكرار این ادعای دروغ، اهداف دیگری نیز دارد كه از جمله سرپوش گذاشتن به خطرات ناشی از انبار سلاح‌های هسته‌ای رژیم غاصب صهیونیستی است كه كل منطقه را تهدید می‌كند. "


وحیدی در پایان خاطرنشان كرد: ملت ایران و ملت‌های منطقه در طول تاریخ شاهد اقدامات ضدبشری و ضدایرانی دولت انگلیس بوده و همین موجب انزجار و نفرت ملت‌های منطقه از دولت انگلیس شده‌ است. دولتمردان این كشور بجای این اظهارات مشمئزكننده كه نتیجه‌ای جز تشدید نفرت عمومی ندارد، از مردم منطقه عذرخواهی كرده و بیش از این علیه منافع ملی آنان اقدام نكنند.
 

جمع آوری و انتقال اسناد و مدارک محرمانه کشورهای منطقه توسط امریکا

Posted: 06 Apr 2011 01:40 AM PDT

مقام اطلاعاتی جمهوری اسلامی

جــرس: یك مقام اطلاعاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی می گوید "آمریكایی‌ها با وحشت از انقلاب‌های مردمی در كشورهای منطقه در حال جمع‌آوری اسناد طبقه‌بندی شده و تجهیزات حساس این كشورها و انتقال آن به ایالات متحده هستند، اما باید بدانند در آینده‌ای نزدیك كابوس ویتنام برای آن‌ها تكرار خواهد شد."


به گزارش ایسنا، این مقام بلندپایه که نامش فاش نشده، با بیان اینکه "كاخ سفید و لابی پشت صحنه جنایات اخیر در منطقه، با وحشت و هراس از قیام ملت‌های منطقه علیه دیكتاتورهای تحت حمایت غرب به دنبال جمع‌آوری اسناد طبقه‌بندی شده و تجهیزات حساس این كشورها و انتقال آن‌ به ناوهای جنگی مستقر در آب‌های منطقه است"، اظهار عقیده کرد: "آمریكایی‌ها با نگرانی از تكرار تجارب تاریخی گذشته در بكارگیری معكوس اسناد محرمانه و تجهیزات حساس كشورهایی كه با انقلاب مردمی به استقلال و آزادی از قید سلطه قدرت‌های زورگو استكباری دست یافته‌اند، این اقدام را طراحی كرده‌اند. "


این منبع اطلاعاتی با برشماری مصادیقی از بكارگیری این گونه اسناد و تجهیزات توسط ملت‌ها علیه دولت‌های سلطه‌گر و افشای اهداف آنها، مقصد ارسال این اسناد و تجهیزات را سرزمین ایالات متحده آمریكا دانست و تصریح كرد: "براساس اخبار و اطلاعات موثق، ارتش آمریكا درصدد است پس از جمع‌آوری اسناد و تجهیزات و سخت‌افزارهای حساس، آنها را از طریق ناوهای مستقر در منطقه به آمریكا منتقل كنند تا از دسترس مردم آزادی‌خواه و استكبارستیز و دولت‌های مردمی آینده این كشورها در امان بمانند. "



 

انتقاد رئیس قوه قضاییه از قضات برای زندانی کردن مردم

Posted: 06 Apr 2011 02:33 AM PDT

جرس: در حالی که زندانها کشور بیش از گنجایش زندانی دارد و به بهانه های مختلف مردم را حبس می کنند؛ عضو کمیسیون حقوق قضایی مجلس به نقل از رئیس قوه قضاییه گفت که وی از زندانی کردن مردم توسط قضات گلایه داشته و خواستار زندان‌زدایی در کشور شده است.

 
محمدتقی رهبر نماینده اصفهان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با بیان اینکه اعضای کمیسیون حقوق قضایی مجلس روز گذشته با آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه جلسه داشتند، گفت: در این جلسه مباحث زیادی درخصوص مسائل حقوقی و قضایی به‌خصوص بحث زندانیان و افزایش زندانیان مطرح شد. 

وی افزود: رئیس قوه قضاییه از کمبود بودجه قوه قضاییه گلایه داشتند که نمایندگان مجلس نیز ضمن تایید این موضوع خواستار تعیین راه‌کارهایی جهت رفع این مشکل شدند. 


عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه موضوع زندانیان و افزایش زندانی در کشور یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه بود، افزود: اعضای کمیسیون نسبت به افزایش زندانی در کشور گلایه کردند و از اینکه قضات تند تند و قلم به دست افراد را به زندان می‌فرستند، گلایه کردند که آیت‌الله لاریجانی نیز این موضوع را قبول داشته و از این حرکت قضات گلایه کردند. 

رهبر گفت: متاسفانه قضات به خاطر یک چک برگشتی و یا اجرای یک مهریه افراد را به زندان می فرستند در حالی که راهکارهای دیگری برای مجازات هست و نباید با کوچک‌ترین موضوع زندان‌ها را پر کنیم. 

وی افزود: زندان محل اصلاح و تربیت است نه محل افساد. زندان آخرین راه حل است نه اولین. 

نماینده اصفهان در مجلس گفت: این چه وضعی است که ما می‌بینیم یک نفر به خاطر چک برگشتی با چاقوکش‌ها، هروئینی‌ها، مواد مخدری‌ها، قاچاقچی‌ها، هم سلول می‌شود.


وی اشاره نکرد که در حال حاضر تعداد قابل توجه ای از فعالان سیاسی، هنرمندان، استادان دانشگاه و دانشجویان به جرم اعتراض به نتایج انتخابات و عقیده سیاسی در زندان هستند. 

پیام تسلیت انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی به میرحسین موسوی

Posted: 06 Apr 2011 01:22 AM PDT

جــرس: در ادامه پیام های تسلیت به مناسبت درگذشت پدر میرحسین موسوی، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز، طی پیامی، این ضایعه را تسلیت گفت و برای خانواده موسوی، صبر و استقامت در برابر مصیبت‌های وارده و رفع مشکلات پیش رو را خواستار شد.


متن کامل پیام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که در تارنمای رسمی این تشکل دانشجویی منتشر شده، بدین شرح است:


هوالحلیم
خاندان محترم موسوی
درگذشت حاج میراسماعیل موسوی که عمری در راستای اعتلای اسلام و انقلاب تلاش نمود را تسلیت می گوئیم و از خداوند متعال برای خانواده موسوی صبر و استقامت در برابر مصیبت های وارده و رفع مشکلات پیش رو را مسئلت داریم.


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران