جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


دستور وزارت اطلاعات به دادستانی برای محروم کردن زندانیان از ملاقات

Posted: 05 Apr 2011 06:20 AM PDT

جرس: دادستان تهران بر اساس فهرستی که بازجوهای وزارت اطلاعات به او داده اند، جمعی از زندانیان سیاسی زندان های اوین و رجایی شهر را از سال گذشته تاکنون از حق ملاقات حضوری محروم کرده است.

 

براساس خبرهای رسیده به کلمه، این فهرست که به مثابه یک دستورالعمل توسط وزارت اطلاعات به دادستان تهران ابلاغ شده، شامل فهرستی از زندانیان سیاسی محبوس در اوین و رجایی شهر است که برخی از آنان به طور دائمی از ملاقات حضوری ممنوع شده اند و برخی دیگر به صورت دوره های چند ماهه از این حق اولیه و قانونی خود محروم شده اند.

براساس این فهرست تنها تعداد اندکی از زندانیان سیاسی هر ماه یکبار از حق ملاقات حضوری برخوردارند.در این فهرست همچنین نام زندانی هایی دیده می شود که به طور دوره ای از هر دو ملاقات کابینی و حضوری محروم هستند.


در ماههای گذشته، خانواده های زندانیان سیاسی با مراجعه به نهادهای مختلف قضایی از جمله دادستانی تهران، خواهان برخورداری از حقوق اولیه خود به عنوان خانواده های زندانیان شده اند.ملاقات حضوری و تماس تلفنی از جمله این حقوق است که نزدیک به یکسال است که اغلب زندانیان سیاسی اوین از آن محروم شده اند و اعتراض های مکرر خانواده ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

این ممنوعیت نه فقط زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات که حتی تعدادی از زندانیان سیاسی را که بیش از پنج سال در زندان به سر می برند، نیز شامل می شود.به عنوان مثال حسن جلالی از جمله زندانیان محبوس در بند ۲۰۹ است که از شش سال پیش تاکنون تنها مجاز به ملاقات کابینی با خانواده خود بوده است و در همه این شش سال هرگز از امکان ملاقات حضوری برخوردار نشده است.رضا ملک، سعید متین پور، نادر کریمی، حمید رضا محمدی، متین ارجان، رمضان سعید کمال، عالیه اقدام دوست و تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی پیش از انتخابات نیز کمتر از امکان ملاقات حضوری برخوردار بوده اند.برخی از این افراد نزدیک به شش سال است که در زندان به سر می برند و محرومیت این افراد از حق ملاقات حضوری بسیار عجیب و غیر انسانی به نظر می رسد که حتی با قوانین داخلی جمهوری اسلامی نیز در تعارض کامل است.


براساس این فهرست، بسیاری از زندانیان حوادث پس از انتخابات نیز یا به طور کلی از ملاقات حضوری ممنوع شده اند و یا به ندرت قادر به استفاده از این امکان هستند.

در حالی دادستان تهران به دستور بازجوهای وزارت اطلاعات، زندانیان و خانواده ها را از حق ملاقات حضوری و تماس تلفنی محروم کرده است که براساس آیین نامه سازمان زندانها ، ملاقات حضوری و تماس تلفنی از حقوق ابتدایی همه زندانی ها شمرده شده است.

خانواده های زندانیان سیاسی برای کسب اجازه از دادستان تهران به منظور ملاقات حضوری با زندانی های خود ، مجبورند که بارها و بارها به دفتر دادستان تهران در سبزه میدان تهران مراجعه کنند که در غالب موارد نیز با برخوردهای نامناسب و گاه توهین آمیز کارکنان دفتر دادستان مواجه می شوند.این در حالی است که براساس آیین نامه سازمان زندان ها ملاقات با زندانی نیازمند اجازه از دادستان و یا فرد دیگری نیست.

انتقاد آیت الله استادی از مستند “ظهور نزدیک است”

Posted: 05 Apr 2011 06:20 AM PDT

جرس: متزلزل ساختن عقاید مردم هدف دشمن است که احیاناً توسط دوستان نادان انجام می‌شود و یکی از مصادیق روشن مطالب یاد شده در سی دی مستند در مورد ظهور امام زمان است، 

سایت مرکز خبرحوزه نوشت:امام جمعه قم در پاسخ به نامه مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، تصریح کرد: نمره مستند«ظهور نزدیک است» از صفر بالاتر نیست.    


وی در پاسخ به نامه مجتبی کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه در مورد مستندی به نام « ظهور نزدیک است» نوشته است:  تفسیر روایات به آن گونه که گوینده مایل است، بدون اینکه صراحتی یا ظهوری و یا حتی احتمال متنابهی بر آن معنی داشته باشد و نیز تطبیق واژه‌ها و یا نام‌هایی را بر موضوعات و یا اشخاصی که احتمال صحت آن تطبیق‌ها از صفر بالاتر نیست و همچنین تمسک به روایات و کتاب‌های غیر معتبر برای اثبات مطالب دینی، اثری جز سست کردن اعتقادات مردم ندارد و متزلزل ساختن عقاید مردم هدف دشمن است که احیاناً توسط دوستان نادان انجام می‌شود و یکی از مصادیق روشن مطالب یاد شده مستند مذکور است، البته باید عرض کنم« فی الصیف ضیًعت اللبن» زودتر از این باید از خواب بیدار می‌شدیم.

 

پیام تسلیت هادی خامنه ای به میرحسین موسوی

Posted: 05 Apr 2011 05:47 AM PDT

 جرس: سید هادی خامنه ای در پیامی به میر حسین موسوی درگذشت مرحوم میر اسماعیل موسوی را تسلیت گفت و تاکید کرد: خدمات و مساعی او در امور اجتماعی و مذهبی، حمایت از مبارزان سیاسی و تربیت نسلی فرهیخته و مذهبی غیر قابل انکار است.


به گزارش کلمه، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

 

انالله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت حاج میر اسماعیل موسوی موجب تأسف و تأثر گردید.

آن مرحوم، بازرگانی خوش‌نام بود که اخلاق نیکو و اخلاص و زندگی ساده و بی‌آلایش او نتیجه سال‌ها عمل صالح و دینداری آگاهانه بود.

خدمات و مساعی او در امور اجتماعی و مذهبی، حمایت از مبارزان سیاسی و تربیت نسلی فرهیخته و مذهبی غیر قابل انکار است.

اینجانب این مصیبت را صمیمانه به خانواده ایشان و همه بازماندگان به‌ویژه جناب آقای مهندس میرحسین موسوی تسلیت می‌گویم و علو درجات آن مرحوم را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
 

سید هادی خامنه ای

افزایش ١۵ درصدی وابستگی بودجه سال ٩۰ به صادرات نفت

Posted: 05 Apr 2011 04:08 AM PDT

جــرس: سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از افزایش ۱۵ درصدی وابستگی بودجه سال ٩۰ به نفت نسبت به سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که در این بودجه قیمت امسال نفت ٨۰ دلار و نرخ دلار ۱۰۵۰ تومان پیش بینی شده است.


به گزارش مهر، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، روز سه شنبه ۱۶ فروردین، در نشست خبری مصوبات این کمیسیون درباره بررسی بودجه سال جدید را تشریح کرد.

وی گفت: دولت در لایحه بودجه ٩۰، درآمد حاصل از فروش نفت خام را ۵٧ هزار و ٧٢۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده بود اما کمیسیون تلفیق این رقم را به ۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش داد و آن را به تصویب رساند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: در حال حاضر رقم مصوب کمیسیون تلفیق درباره درآمد حاصل از فروش نفت خام نسبت به آنچه در سال ٨٩ تصویب شده بود (۴٣ هزار میلیارد تومان)، ١۵درصد افزایش دارد که این رقم با توجه به تورم پیش بینی شده است.


مفتح گفت: مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق درباره فروش دارایی های سرمایه ای بود که دولت آن را ٨۴۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده بود و کمیسیون تلفیق نیز همین رقم را به تصویب رساند.

وی گفت: دولت در بودجه ٩۰، قیمت هر بشکه نفت خام را ٨۰ دلار و هر دلار را ١۰۵۰ تومان پیش بینی کرده بود و در کمیسیون تلفیق نیز بر اساس درآمد فروش نفت خام، همان عدد مورد تصویب قرار گرفت.


سخنگوی کمیسیون تلفیق یادآور شد: مصوبه دیگر این کمیسیون درباره جرائم معوق راهنمایی و رانندگی بود که بر اساس پیش بینی دولت هزار میلیارد تومان از این بخش در بودجه ٩۰ توسط دولت درآمد کسب شود و جرائم معوق به شرطی که افراد جرائمشان را پرداخت کنند در طول سال جدید بخشیده شود، اما پس از بحث های انجام شده در کمیسیون تلفیق این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت و به تصویب رسید.


وی با بیان اینکه عصر امروز نیز کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه می دهد ، گفت: با پایان بررسی بخش درآمدی بودجه، این کمیسیون از این پس وارد بررسی بخش هزینه ای و سیاست های بودجه خواهد شد.


این مقام مسئول در مجلس، چندی پیش پیرامون بخش هایی از بودجه سال نود گفته بود "در بخش عوارض بیمه شخص ثالث رقم ٣۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود که این هم تصویب شد و درآمد حاصل از فروش سیگار نیز ١۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که تصویب شد و این رقم ۵۰ درصد رقم مصوب سال ٨٩ است. همچنین در بخش درآمد واگذاری و تعویض پلاک خودرو ١۵٢ میلیارد تومان پیشنهاد و تصویب شده است.
 

نبردها در لیبی به شهر البریقه کشیده شد

Posted: 05 Apr 2011 03:33 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری، اعلام آمادگی حکومت معمر قذافی برای مذاکره با انقلابیون لیبی، عقب نشینی ناگهانی نیروهای آمریکایی از صحنه نبرد و همچنین حمله نیروهای ناتو به گردان های قذافی در شهر البریقه از آخرین تحولات مربوط به قیام لیبی در چندین ساعت اخیر به شمار می رود.


این درحالیست که خبرگزاری های بین المللی و عربی، از غیبت معنادار معمر قذافی طی شش روز گذشته در صحنه رسانه ها، اظهار تعجب کرده اند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، موسی ابراهیم سخنگوی دولت لیبی، شامگاه دوشنبه اعلام کرد که معمر قذافی آماده مذاکره با انقلابیون برای انجام اصلاحات سیاسی همچون برگزاری انتخابات یا همه پرسی است اما با هرگونه سخنی مبنی بر کناره گیری از قدرت مخالف است.


وی با بیان این مطلب افزود: معمر قذافی به مثابه سوپاپ اطمینان برای وحدت ملت لیبی و قبائل است و این مسئله در هر تغییر و انتقال به سوی دموکراسی حائز اهمیت است.


الجزیره نیز گزارش داد که هم اکنون شهر البریقه شاهد درگیری شدید میان انقلابیون و گردان های قذافی است و خبرگزاری فرانسه افزود "نیروهای ناتو گردان های قذافی در نزدیکی البریقه را بمباران کردند."


همچنین فرانکو فراتینی وزیر خارجه ایتالیا روز گذشته در جریان دیدار با علی العیساوی مسئول روابط خارجی شورای ملی انتقالی لیبی در رم اعلام کرد که ایتالیا تنها شورای ملی انتقالی لیبی را به عنوان تنها نماینده رسمی و قانونی این کشور به رسمیت می شناسد.


ارتش آمریکا نیز شب گذشته جنگنده های خود را که در چارچوب اجرای قعطنامه شورای امنیت( ایجاد منطقه پرواز ممنوع در لیبی) به کار گرفته بود از این کشور خارج کرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال عقب کشیدن بی‌ سروصدای هواپیماهای آمریکایی از آسمان لیبی و واگذاری ماموریت حفظ منطقه پرواز ممنوع بر فراز بنغازی به هواپیماهای فرانسوی و بریتانیایی، پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، با اصرار خواستار ادامه حضور آمریکا در آسمان لیبی دست‌کم برای ۴۸ ساعت دیگر شد.


بر اساس این گزارش، همزمان با فراخواندن هواپیماهای نظامی از آسمان لیبی، آمریکا ظاهرا عقب کشیدن ناوهای جنگی خود را نیز از سواحل لیبی در دستور کار قرار داده است. از روز ۱۹ ماه مارس و آغاز عملیات نظامی در لیبی، آمریکا ۱۲ کشتی جنگی خود را در سواحل آن کشور مستقر ساخته بود. زیردریایی اتمی موسوم به پراویدنس که در حمله موشکی به لیبی شرکت جست از جمله این واحد‌هاست.


همزمان با کاهش مشارکت رسمی نظامی آمریکا در جنگ لیبی، حرکات سیاسی فرانسه و بریتانیا در رابطه با بحران لیبی افزایش یافته است. خروج عبدالعاطی العبیدی، سرپرست امور اروپا در وزارت خارجه لیبی، از راه تونس به یونان، ۴ روز پس از خروج موسی کوسا وزیر خارجه قذافی از طرابلس، از جمله نتیجه این اقدامات بوده است.


العبیدی در دهه ۷۰ عهده‌دار منصب نخست وزیری لیبی بود و بعد از آن ریاست شورای خلق لیبی را بر عهده داشته است. گفته می‌شود که در حدود ۱۲ مقام ارشد دولتی و نظامی نزدیک به قذافی در صف خروج از لیبی قرار گرفته‌اند.


هدف اصلی تلاش‌های جاری سیاسی لندن و پاریس، یافتن محلی برای پناه جستن قذافی و خانواده وی، و همزمان شکل دادن به یک دولت موقت برای جانشینی اوست. نکته چشمگیر در حاشیه این تلاش‌ها، غیبت کامل یک هفته گذشته قذافی و عدم حضور او در صحنه سیاسی و خبری لیبی است.


گفتنی است پسران قذافی، طی روزهای اخیر به تلاش زیادی برای انتقال قدرت در کشور دست زده اند و در همین راستا به رایزنی با کشورهایی نظیر بریتانیا نیز روی آورده اند.


نبردها ادامه دارد
بر اساس آخرین گزارش ها، هم اکنون جبهه‌های جنگ در لیبی به صورت متوازن بین مخالفان قذافی که بنغازی را در اختیار دارند، و وفاداران او که عمدتا در طرابلس جمع شده‌اند، تقسیم شده است.


گذشته از ذخایر و تاسیسات نفتی که عمدتا در اختیار نیروهای مخالف قذافی قرار دارد، نبرد پیرامون شهر سیرت، زادگاه قذافی، و همچنین در حاشیه شهرهای بریقه، عقیله و اجدابیا همچنان جریان دارد.


با وجود حملات هوایی نیروهای آمریکایی و ناتو طی دو هفته گذشته علیه نیروهای قذافی، ظرفیت عملیاتی آن‌ها تنها تا حدود ۲۰ درصد کاهش یافته و در نتیجه، این نیرو‌ها در صورتی که هدف حملات هوایی قرار نگیرند، همچنان قادر خواهند بود در طول نوار ساحلی بین طرابلس و بنغازی علیه شورشیان وارد عمل شوند.


طبق آخرین گزارش ها، در حال حاضر نیروهای وفادار به قذافی ترجیح می‌دهند که به جای حرکت به سمت بنغازی، از مواضع خود در طرابلس و شهرهای کوچک در غرب آن کشور دفاع کنند.
 

خبرگزاری دولت از کشف و انهدام خانه تیمی متعلق به سلفی ها در کردستان خبر داد

Posted: 05 Apr 2011 03:33 AM PDT

جــرس: یک روز پس از آنکه سپاه پاسداران از کشته شدن مهاجمان مسلحی خبر داد که طی حملات مسلحانه اخیر در کردستان، دو مامور انتظامی سنندج را کشته بودند، خبرگزاری رسمی دولت از قول یک منبع "آگاه"، اعلام کرد "نیروهای امنيتی كردستان یک خانه تیمی متعلق به «سلفی» ها را در روستای بَرازان از توابع سنندج شناسايی و كشف کرده اند."


پیش از این نیز در پی حملات مسلحانه علیه ماموران انتظامی در سنندج، شورای اطلاع رسانی استان کردستان اسامی افرادی را در ارتباط با این حملات مسلحانه منتشر کرده و از مردم خواسته بود در جستجو و شناسایی و دستگیری آنان همکاری کنند.

گفتنی است شورای اطلاع رسانی کردستان در بیانیه خود، تلویحا گروه های تندرو سنی را مسئول دانسته و نوشته بود که "دگر بار ... دست استکبار از آستین وهابیون کج اندیش بیرون آمده است."


به گزارش ایرنا، یک منبع "آگاه" امنیتی گفته است که "نیروهای امنيتی كردستان یک خانه تیمی متعلق به «سلفی» ها را در روستای بَرازان از توابع سنندج شناسايی و كشف کرده اند."


این منبع خبری اضافه کرد "در اين خانه تيمی مقادير زيادی سلاح و مهمات و مواد منفجره كشف و ضبط شد كه توان تخريبی آن برای نيمی از شهر سنندج كفايت می كرد."


مسوولان رسمی استان كردستان در اين مورد تاكنون اظهار نظری نكرده اند.


روز گذشته (دوشنبه پانزدهم فروردین) با گذشت چند روز از حملات مسلحانه در نواحی کردنشین ایران، که منجر به کشته و زخمی شدن گروهی از ماموران انتظامی شد، سپاه پاسداران از کشته شدن مهاجمان مسلحی خبر داده بود که اخیرا دو مامور انتظامی سنندج را مورد شلیک قرار داده و کشته بودند.


 

سایت اطلاع رسانی قوه قضاییه در زمینه فساد اقتصادی (قسط) هک شد

Posted: 05 Apr 2011 02:13 AM PDT

جــرس: سایت «قسط»، پایگاه اطلاع‌رسانی قوه ‌قضاییه در خصوص اقدامات خود در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی، توسط گروه یا افراد نامشخصی هک شد.


خبرگزاری فارس نوشته است "پایگاه اطلاع رسانی مجتمع قضایی امور اقتصادی «قسط» در سال جهاد اقتصادی هک شده است و مسئولان این سایت هنوز اقدامی برای رفع مشکل انجام نداده‌اند."


بر اساس این گزارش، از آنجا که به گفته مسئولان دستگاه قضایی، اسامی محکومان اقتصادی تا قبل از قطعیت حکم، منتشر نخواهد شد، اسامی این افراد بعد از قطعیت حکم، از طریق این سایت منتشر می‌شود، اما چند روزی است که این سایت مورد حمله هکرها قرار گرفته و مسدود شده است.


این گزارش خاطرنشان کرد که از روز یک‌شنبه ۱۴ فروردین و اولین روز کاری سال جدید ، این سایت از دسترس خارج شده و همچنان اطلاع‌رسانی این سایت متوقف مانده است.


سایت قسط که یکی از راه‌های اطلاع‌رسانی قوه ‌قضاییه در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات خود در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی بود، سال گذشته برای مدت‌های طولانی بدون انتشار خبر فعالیت می‌کرد.


گفتنی است رسیدگی به پروندۀ مفسدین اقتصادی و متهمان به اختلاس و جعل و زد و بند اقتصادی، که مهمترین آنها وابستگان به دولت می باشند، کماکان در مُحاق و نفوذ نهادها و مقامات فراقانونی قرار دارد.

 

تاکید معاون اول رئیس دولت بر ضرورت شفاف سازی فعالیت های اقتصادی

Posted: 05 Apr 2011 01:41 AM PDT

جــرس: درحالیکه سال گذشته علیرغم تاکیدات قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطع با تمامی عوامل فساد اقتصادی، معاون اول رئیس دولت و از متهمین اصلی همین پرونده - با دخالت نهادهای فراقانونی - در حاشیه امنیت کامل به سر برد، این مقام ارشد دولت در اولین جلسه کاری سال جدید، بر "ضرورت شفاف‌سازی هرچه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی" تاكید كرد.


به گزارش ایلنا، محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس دولت و رئیس «ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی»، در نخستین جلسه این ستاد در سال جدید، بر ضرورت شفاف‌سازی هرچه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی تاكید كرد و گفت: باورم این است كه اگر شفاف‌سازی در تمامی امور اقتصادی به شكل صحیح صورت گیرد و همه فعالیت‌ها به صورت واضح و آشكار قابل بررسی باشد، بخش قابل توجهی از سوء استفاده‌های اقتصادی برچیده خواهد شد.


اظهارات وی در حالیست که رسیدگی به پرونده های دانه درشت های فساد و اختلاس و جعل و زمین خواری، که از نزدیکان دولت و شبه دولتی ها معرفی شده اند، کماکان امکان رسیدگی ندارد.


رحیمی همچنین با اشاره به نقطه نظرات رئیس دولت در خصوص تحولات اقتصادی و اصلاح نظام بانكی كشور خاطرنشان كرد: ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌تواند گام‌های موثر و سازنده‌ای در جهت تحقق بخشیدن هرچه سریع‌تر به اجرای این برنامه‌ها بردارد.
 

انتقاد شدید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از احمدی نژاد برای دعوت از پادشاه اردن

Posted: 05 Apr 2011 01:41 AM PDT

جــرس: یک روز پس از آنکه محمود احمدی نژاد در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد که "دعوت از پادشاه اردن برای سفر به ایران همچنان به قوت خود باقی است و وی سفر قبلی را شخصا عقب انداخته است"، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به این تاکید رئیس دولت خاطرنشان کرد "احمدی نژاد باید براساس مصلحت کشور تصمیم بگیرد. "


به گزارش پايگاه اطلاع رساني خانه ملت، علاءالدین بروجردی با بیان اینکه "طبق سخنان رهبری، سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر پایه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت استوار است"، افزود "با وجود آن که دعوت از روسای سایر کشورها، جز حقوق رئیس جمهور است، اما رئیس جمهور باید براساس مصلحت، حکمت و عزت کشور در این حوزه‌ها تصمیم بگیرد. "

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به این موضوع که این دعوت از قبل صورت گرفته بود، تصریح کرد: در مقطع فعلی با توجه به وضعیتی که در منطقه وجود دارد، این دعوت مناسب نیست.


گفتنی است پیش از تعطیلات عید نوروز خبر دعوت از پادشاه اردن برای حضور در جشن جهانی نوروز در رسانه ها منتشر شد، که این دعوت با واکنش منفی برخی مسئولان و رسانه های اصولگرا روبرو شد، تا اینکه موجب لغو این سفر و عدم حضور پادشاه اردن در جشن جهانی نوروز گردید.


همان زمان رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که "دعوت از پادشاه اردن مربوط به گذشته است"، اما محمود احمدی نژاد، در نشست خبری روز دوشنبه پانزدهم فروردین ماه خود تاکید کرد: سفر پادشاه اردن به ایران همچنان به قوت خود باقیست.
 

ابلاغ تمدید مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور توسط محمد یزدی

Posted: 05 Apr 2011 01:36 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری، اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه در جلسه‌ای حکم مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور را به مدت دو سال تمدید کردند.


به گزارش مهر، حکم مرتضی مقتدایی - از سوی محمد یزدی رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه به وی ابلاغ شده و در این حکم نسبت به اینکه حوزه علمیه استان قم از ستاد حوزه‌های علمیه جدا شود تاکید شده است.


مرتضی مقتدایی، طی سالهای اخیر، رياست‌ ديوان‌ عالي‌ كشور؛ رياست‌ دادسراي‌ ديوان‌ عالي‌ و دادستاني‌ كل‌ كشور؛ عضويت‌ در جامعه‌ مدرسين‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌؛ عضويت‌ در شوراي‌ عالي‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌؛ نمايندگي‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبري‌ در دورۀ‌ دوم‌ و سوم‌ از استان‌ اصفهان و ریاست حوزه علمیه قم را بر عهده داشت.