جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


گزارش تصویری - آلودگی هوا در تبریز

Posted: 18 Apr 2011 09:03 AM PDT

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش تصویری - آتش سوزی در مرکز فرهنگی هنری ایرانیان

Posted: 18 Apr 2011 08:34 AM PDT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس سازمان بازرسی: اگر دولت به عدم انجام قوانین ادامه دهد، تعقیب قانونی خواهیم کرد

Posted: 18 Apr 2011 05:23 AM PDT

جــرس: رییس سازمان بازرسی کل کشور، با انتقاد شدید از عملکرد دولت در خصوص عدم اجرای قوانین و مصوبات گفت كه این سازمان، تشکیل وزارت ورزش و جوانان و تغییر ساعات کاری کارکنان دولت را طبق آنچه که در قانون آمده پیگیری می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در جمع مدیران و کارشناسان سازمان بازرسی كل كشور با بیان اینکه "قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون قبلی، ساعات کاری کارمندان را ۴۴ ساعت در هفته تعیین کرده بود"، خاطرنشان کرد "در شرایط خاص نظیر آلودگی هوا و تغییرات جوی، دولت می‌تواند ساعات کاری را برای مقطع زمانی مشخص، به صورت موقت کم و زیاد کند که این کار در شرایطی که هوا آلوده بود انجام شد و دولت براساس منطق دورکاری، ساعت کاری را کم کرد. "


رییس سازمان بازرسی كل كشور با بیان اینکه با بازگشت شرایط جوی به حالت عادی ساعات کاری نیز باید به مقدار آنچه در قانون آمده بازگردد، گفت: گذراندن مصوبه برای این کار خلاف قانون است و این را در بهمن‌ماه سا ل گذشته به دولت اعلام کرده‌ایم و مجلس نیز در این خصوص اعلام نظر کرده و خواستار لغو مصوبه تغییر ساعت کاری شده است و چون دولت در این خصوص اقدامی نکرد، از دیوان عدالت خواستیم تا مصوبه تغییر ساعت کاری دولت را لغو کند.


وی خطاب به دولت گفت: پیش از اینکه دیوان عدالت اداری این قانون را لغو کند و افراد را تحت تعقیب قرار دهد، توصیه می‌کنیم این مصوبه را لغو کنید.


رییس سازمان بازرسی كل كشور در بخش دیگری از سخنان خود از عدم تشکیل وزارت ورزش و جوانان انتقاد کرد و گفت: مهلت قانونی تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان گذشت. تصرفات قانونی و عزل و نصب‌ها خارج از مهلت قانونی اشکال شرعی و قانونی دارد.


پورمحمدی ادامه داد: مجلس تشکیل این وزارتخانه را تصویب و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد. نمی‌توان با عناوینی چون "به صلاح نیست" و یا "درست نیست"، تشکیل این وزارتخانه را به تاخیر انداخت.


پورمحمدی با بیان اینکه به عنوان یک دستگاه نظارتی ناچار به پیگیری این موضوع هستیم گفت: در مرحله اول تذکر می‌دهیم. در مرحله دوم پیگیری می‌کنیم و در مرحله سوم اعلام می‌کنیم. اگر موثر واقع نشد تعقیب قانونی خواهیم کرد.


 دولت محمود احمدی نژاد تا کنون از اجرای برخی مصوبات و قوانین کشور سر باز زده و اعلام کرده است که اجرا و انجام آنها "مفید و به صلاح نمی باشد."

شورای همکاری خلیج فارس خواستار اقدام جهانی علیه مداخلات جمهوری اسلامی در منطقه شد

Posted: 18 Apr 2011 04:53 AM PDT

جــرس: در ادامه بحران های موجود میان جمهوری اسلامی و کشورهای عرب منطقه، «شورای همکاری خلیج فارس» در پایان نشست روز یکشنبه (۱٧ آوریل- ٢٨ فروردین)، از جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرد تا از آنچه "مداخله و تحریکات آشکار ایران" در امور داخلی خود خواندند، جلوگیری کنند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پس از دیدار در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، با انتشار بیانیه‌ای خواستار آن شدند تا برای جلوگیری از آنچه "تفرقه‌افکنی‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی" نامیدند، اقدامات لازم انجام شود.


این بیانیه می‌نویسد که شورای همکاری خلیج فارس شامل کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، "تمامی دخالت‌ها در امور خود را به طور کامل رد می‌کنند ... و از حکومت ایران می‌خواهند تا از تحریکات خود دست بردارد."


اعتراض های اخیر در بحرین که از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ و عمدتاً از سوی اکثریت شیعه این کشور آغاز شده و در پی آن، ورود نیروهای نظامی عربستان، امارات، قطر و کویت به بحرین برای مهار اوضاع در این کشور، باعث تیرگی روابط میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شده‌است.


رهبران بحرین و شمار دیگری از کشورهای عربی، ایران را متهم به دخالت در امور داخلی بحرین از طریق حمایت از معترضان بحرینی می‌کنند.


با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی، اتهام دخالت در امور بحرین را رد کرده‌اند و حمایت خود از معترضان بحرینی را حمایتی معنوی می‌دانند.


تهدید به فراخوان دیپلمات‌های عربستان از تهران
بیانیه شورای همکاری خلیج فارس همچنین از آنچه "خشونت علیه دیپلمات‌های سعودی در ایران" نامید به شدت انتقاد کرد.


بامداد روز یکشنبه ریاض تهدید کرد که اگر از دیپلمات‌هایش در ایران حفاظت بهتری نشود آنها را از تهران فرا خواهد خواند.


خبرگزاری ایرنا گزارش داد که "تعدادی دانشجو در مقابل سفارت عربستان در تهران تظاهرات کردند تا مداخله نظامی ریاض در بحرین و کشتار شهروندان بحرینی را محکوم کنند."


خبرگزاری فارس نیز از درگیری تظاهرکنندگان با نیروی انتظامی و "پرتاب شش یا هفت کوکتل مولوتوف به سوی سفارتخانه عربستان" خبر داد.


پس از این تظاهرات، تُرکی بن محمد، معاون وزیر امور خارجه عربستان به خبرنگاران گفت: "اگر ایران نتواند اقدامات لازم را برای حفاظت از دیپلمات‌های ما انجام دهد، امیدوارم ناچار نشویم هیئت دیپلماتیک خود را از تهران فرابخوانیم."


ترکی بن محمد افزود: "شیعیان برادران ما هستند و در زیر چتر وفاداری خود به کشورهایشان، و نه به کشورهای دیگر، از حقوق ملی برخوردار هستند."


نامه صالحی به یونیسف در مورد کودکان بحرین
در همین حال، علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران با ارسال نامه‌ای، از صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف، خواست تا علیه آنچه وی "نقض گسترده حقوق کودکان در بحرین" خواند اقداماتی انجام دهد.


به گزارش پرس تی‌وی، شبکه خبری انگلیسی‌زبان جمهوری اسلامی، علی‌اکبر صالحی با ارسال این نامه به "اَنتونی لِیک"، مدیر اجرایی یونیسف، از این نهاد بین‌المللی خواسته‌است تا در مورد "نقض حقوق کودکان و زنان" در بحرین و "سرکوب کودکان" در این کشور تحقیقاتی انجام دهد.


به گفته وزیر خارجه ایران، حکومت بحرین "بسیاری از کودکان را به خاطر مذهب شان از مدارس اخراج کرده‌است."


صالحی روز جمعه نیز نامه‌ای به سازمان ملل فرستاد و در آن خواستار انجام اقداماتی فوری برای توقف سرکوب مردم بحرین به‌دست رژیم آن کشور شد.


"خبر العالم در مورد دختر بحرینی ساختگی است"
از سوی دیگر، منابع عربی خبر می‌دهند که یک خانواده دختر بحرینی که شبکه تلویزیونی العالم، وابسته به جمهوری اسلامی، از شکنجه و قتل وی خبر داده‌ بود، این اخبار را تکذیب کرده‌اند.


روزنامه «گالف دیلی» گزارش می‌دهد که خانواده «جواهر کویتان»، دختر ۱۶ ساله بحرینی که روز جمعه درگذشت می‌گویند که علت مرگ وی "عفونت ویروسی" و رفتن به حالت کما بوده‌است.


بنا بر این گزارش، خانواده این دختر بحرینی می‌گویند که پزشک قانونی علت مرگ وی را "دلایل طبیعی" اعلام کرده و این خانواده شبکه «العالم» را محکوم کردند که "گزارش‌های ساختگی" تهیه می‌کند و از رسانه‌ها خواستند آنها را وارد جنگ تبلیغاتی خود نکنند.


گفتنی است دو هفته پیش نیز، همزمان با هشدارهای شدید اللحن وزرای خارجه امارات متحده عربی و عربستان سعودی به جمهوری اسلامی در مورد "عدم مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه"، وزیران خارجه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز، عصر یکشنبه سوم آوریل- ۱۴ فروردین، پس از نشستی اضطراری در ریاض، با صدور بیانیه مشترکی از آنچه "دخالت ایران در امور داخلی" و "توطئه چینی علیه امنیت ملی" خود خواندند، به شدت انتقاد کرده بودند.


این واکنش ها بعد از آن صورت گرفت که مقامات سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی، نسبت به اعزام نیروهای نظامی و انتظامی از سوی عربستان و امارات برای مقابله با ناآرامی های شیعیان بحرین اعتراض کرده و آنرا محکوم نموده بودند.

 

هجده کشته در تظاهرات اعتراضی مردم سوریه

Posted: 18 Apr 2011 04:53 AM PDT

شلیک نیروهای بشار اسد به صف تظاهرکنندگان
جــرس: بنا به گزارش منابع خبری بین المللی، نیروهای امنیتی و نظامی سوریه، روز یک‌شنبه (۱۷ آوریل / ۲۸ فروردین) و همزمان با سالگرد استقلال آن کشور، با حمله و به گلوله بستن مردمی که در حال تشییع جنازه یکی از مقتول تظاهرات روز شنبه بودند، دست کم هجده نفر را کشته و گروه زیادی را زخمی کردند.


به گزارش خبرگزاری آلمان، نیروهای امنیتی به سمت تظاهرکنندگان در شمال شهر حمص شلیک کردند و سپس تانک‌ها و افراد نظامی در منطقه مستقر شدند و تظاهرکنندگان را محاصره کرده و آنها را گلوله‌باران کردند که در نتیجه آن گروهی کشته شدند.


این درحالیست که تلویزیون سوریه در همین زمینه مدعی شد که "گروهی از افراد مسلح در جریان یک مراسم تشییع جنازه به طرف نیروهای امنیتی شلیک کردند که در نتیجه یازده نفر از این افراد کشته شدند."


شعار علیه بشار اسد
شعارهای تظاهرکنندگان روز یک‌شنبه بسیار تندتر از قبل شده و شخص بشار اسد را هدف قرار داد. بدین ترتیب مشخص شد که وعده‌های بشار اسد، از جمله در مورد لغو وضعیت فوق‌العاده، نتوانسته مردم را آرام کند. در یک مراسم تشییع جنازه دیگر در شهر حراک واقع در ۳۳ کیلومتری شمال درعا، هزاران تظاهرکننده با سر دادن شعار، خواستار کناره‌گیری بشار اسد از قدرت شدند.


رهبران اپوزیسیون سوریه معتقدند، قوانین جدیدی که اسد قرار است به جای قانون وضعیت فوق‌العاده مقرر کند، به طور قطع آزادی‌های عمومی را محدود نگاه خواهد داشت.


بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه، هفته گذشته دولت جدیدی را بر سر کار آورد و وعده داد که قانون وضعیت فوق‌العاده که بیش از نیم قرن است در سوریه اجرا می‌شود، لغو و قوانین جدید ظرف یک هفته تصویب می‌شوند. اما وی خواسته اصلی معترضان در لغو حکومت فردی و کم کردن از دایره فعالیت نیروهای امنیتی را نادیده گرفت.


بشار اسد که در ماه ژانویه گفته بود ویروس تظاهرات علیه حکومت هرگز به سوریه نخواهد رسید، گفته است که این اعتراض‌ها ناشی از توطئه خارجی بوده و معترضان از عراق و لبنان سلاح دریافت می‌کنند.


دولت سوریه روز گذشته اعلام کرد که موفق شده محموله بزرگی از سلاح را در مرز این کشور با عراق توقیف کند. به گفته دولت سوریه، این سلاح‌ها به شکل غیرقانونی برای معترضان سوری ارسال شده‌اند. مصطفی البقاعی، رییس گمرک سوریه، گفت که این مجموعه سلاح شامل مسلسل، نارنجک و انواعی از سلاح سبک است و همچنین مجموعه دیگری از سلاح نیز در منطقه مرزی "جدیده یابوس"، بین لبنان و سوریه، توقیف شده است.


واکنش‌ها به اتهام سوریه در عراق و لبنان
دولت عراق اعلام کرد که خبر توقیف محموله اسلحه در مرز سوریه و عراق به کلی عاری از صحت است و مرز میان دو کشور از طرف عراق به شدت زیر کنترل است.


به گزارش این خبرگزاری، در همین زمینه تنش سیاسی داغی نیز در لبنان بالا گرفت. بطوریکه حزب‌‌الله لبنان در ادامه اتهامات سوریه به سعد حریری، نخست‌وزیر موقت لبنان، در مورد حمایت مالی و تسلیحاتی از معترضان، جریان المستقبل به رهبری حریری را متهم کرد که طرحی آمریکایی ـ اسراییلی را پیگیری کرده و در سوریه ایجاد تنش می‌کند. محمد فنیش، وزیر وابسته به حزب‌الله در کابینه موقت لبنان، خطاب به حریری گفت که از ایجاد تنش در سوریه نفعی نخواهد برد و با این کار تنها شرایط لبنان را متشنج‌تر می‌کند.


دیگر چهره‌های نزدیک به حزب‌الله نیز این اتهامات را تکرار کردند، بطوریکه طلال ارسلان، رهبر حزب دموکراتیک لبنان، گفت که هر کس نتواند رد پای اسراییل و آمریکا را در آشوب جاری در سوریه ببیند، راه درست را گم خواهد کرد. حزب‌الله همچنین اعلام کرده که با ایجاد تشنج در سوریه، قلب لبنان هدف قرار خواهد گرفت و این کشور بار دیگر از طرف اسراییل تهدید خواهد شد.


جریان المستقبل به رهبری حریری در واکنش به این اتهامات، آنها را از اساس بی‌ارزش و دروغ خوانده است. فواد سنیوره، نخست‌وزیر سابق لبنان، گفت که اتهامات وارد شده به سعد حریری ارزشی ندارد و در دستگاه قضایی قابل اثبات نیست؛ زیرا هیچ دلیل و مدرکی برای تایید آنها در دست نیست.


در تحلیل آنچه هم اکنون در سوریه می‌گذرد، ارنست اورلاو، رییس سازمان اطلاعات آلمان، گفته است که تجربه کشورهای شمال آفریقا مانند تونس و مصر و لیبی در سوریه تکرار نخواهد شد.

اورلاو در سخنان خود گفت که تجربه سرکوب اپوزیسیون در سوریه نشان می‌دهد که خانواده اسد در این زمینه بسیار سفت و سخت برخورد می‌کنند. وی یادآور شد که حافظ اسد، پدر بشار اسد، در دوره ریاست جمهوری خود و در سال ۱۹۸۲ سی هزار نفر در شهر درعا را به قتل رسانده و شعله‌های یک انتفاضه علیه خود را به سرعت خاموش کرد.


تظاهرات علیه حکومت بشار اسد از نزدیک به یک ماه قبل و زمانی که دختری دانش‌آموز بر روی دیوار مدرسه شعارهایی با مضمون آزادی نوشته و سپس دستگیر شد، آغاز گشت. از آن زمان تاکنون نزدیک به دویست نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کمک آمریکا به اپوزیسیون سوریه
روزنامه‌ی «واشنگتن پست» روز دوشنبه (۱۸ آوریل) به نقل از پایگاه ویکی‌لیکس گزارش داد که دولت آمریکا، از جمله از طریق کمک مالی، از فرستنده‌ی تلویزیونی اپوزیسیون سوریه در لندن پشتیبانی کرده است. این فرستنده که Barada نام دارد، دو سال پیش فعالیت خود را در لندن آغاز کرد و این اواخر به تولیدات خود افزود تا تظاهرات مردمی علیه دولت سوریه را پوشش دهد. طبق این گزارش، فرستنده‌ی تلویزیونی یاد شده، پیوندهای تنگاتنگی با «جنبش عدالت و توسعه» دارد که شبکه‌ای از سوری‌های تبعیدی در لندن است.


گفتنی است بشار اسد در نخستین اظهار نظر رسمی خود، ناآرامی‌ها در کشورش را "توطئه بیگانگان برای تجزیه سوریه" خوانده و از تن دادن به خواسته‌های مخالفان که از جمله خواستار آزادی‌های بیشتر، لغو قانون حالت فوق‌العاده، آزادی زندانیان سیاسی و مبارزه با فساد هستند، خودداری کرده بود.
 

شش سال حبس تعزیری برای نازنین خسروانی

Posted: 18 Apr 2011 05:26 AM PDT

 جرس: ازنین خسروانی، روزنامه نگار اصلاح طلب، به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شد.


به گزارش کلمه، فریده غیرت، وکیل این روزنامه نگار با اعلام این خبر به کلمه گفت: حکم موکل بنده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام صادر شده و به استناد این حکم شش سال حبس تعزیری برای خانم خسروانی در نظر گرفته شده است.

فریده غیرت در ادامه افزود: این حکم روز شنبه، بیست و هفتم فروردین ماه در دفتر دادگاه به من ابلاغ شد که در مهلت مقرر قانونی که ۲۰ روز است، تقاضای تجدیدنظر خواهم داد.

نازنین خسروانی در تاریخ ۱۲ آبانماه سال گذشته در منزل پدری خود بازداشت شد. او پس از تحمل ۱۳۲ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، در تاریخ ۲۴ اسفند ماه گذشته با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. دادگاه بدوی این روزنامه نگار ۱۹ بهمن ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد و اینک پس از درخواست تجدیدنظر از سوی وکیل وی، پرونده برای اعلام نظر نهایی به دادگاه تجدید نظر خواهد رفت.

رحیم صفوی: اقدام نظامی عربستان ممكن است علیه خودش نیز مورد استفاده قرار گیرد

Posted: 18 Apr 2011 04:17 AM PDT

رژه و آزمایش تجهیزات نظامی توسط یگان های ارتش

جــرس: مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی می گوید "بدعتی که عربستان با اعزام نیروی نظامی به بحرین در منطقه انجام داد ممكن است علیه خودش نیز مورد استفاده قرار گیرد."


امروز دوشنبه ٢٩ فروردین، همزمان رسانه های خبری جمهوری اسلامی، از نصب و تحویل و آزمایش چند موشک و ادوات نظامی جدید در امور زمینی، هوایی و دریایی خبر دادند.


به گزارش ایسنا، سردار پاسدار یحیی رحیم صفوی، در حاشیه مراسم رژه‌ امروز ارتش، درباره ارسال نیرو از سوی عربستان برای سركوب اعتراضات مردم بحرین گفت: این عمل عربستان خلاف حقوق بین‌الملل و دخالت در مسایل داخلی كشورهاست و محكوم است و بدعتی كه عربستان در این اتفاق انجام داد ممكن است علیه خودش نیز مورد استفاده قرار گیرد.


در مراسم رژه امروز دوشنبه، همزمان با نمایش و رژه نظامی یگان های زمینی نیروهای چهارگانه ارتش شامل نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ارتش، جنگنده‌های نیروی هوایی، بالگردهای هوانیروز و ادوات نظامی مختلفی مورد نمایش قرار گرفت و عملیات چتربازی نیز برگزار شد.


در مراسم رژه امروز محمود احمدی نژاد طی سخنانی با بیان این‌كه دشمن در منطقه به دنبال ایجاد جنگ بین ملت‌ها و دولت‌هاست، از ایجاد جنگ ایرانی و عربی و شیعه و سنی در منطقه به عنوان اهداف آنها یاد كرد.


اگر كسی آمریكا را یاری كند ملت‌ها او را نخواهند بخشید
رئیس دولت در سخنانش گفت "ماموریت و مسوولیت ملت ما امروز مضاعف است. دشمن شكست‌خورده در منطق و فرهنگ با فریب‌كاری و تكیه بر زور به میدان آمده است و می‌خواهد معادلات منطقه‌ای و جهانی را به نفع تعداد كمی از سرمایه‌داران بی‌فرهنگ رقم بزند. دشمن تلاش می‌كند مطالبات عدالت‌طلبانه ملت‌های منطقه را سركوب كند یا با فریب‌كاری به نفع خود مصادره كند... آنها به دنبال نجات نظام و اقتصاد سرمایه‌داری رو به موت هستند، اما با بیداری و هوشیاری ملت ما و سایر ملت‌ها این طراحی شكست خواهد خورد. "


وی افزود "همه باید هوشیار باشیم، آمریكا دولت صادقی نیست همواره علیه دوستان خود لشكر كشیده است. آمریكا حتی كسانی كه 20 الی 30 سال نوكری او را كرده‌اند، را برای حفظ منافع خود قربانی كرد. اگر كسی آمریكا را یاری كند ملت‌ها او را نخواهند بخشید.... امروز نیز دوره تاریخی صهیونیست‌ها و سرمایه‌داری ظالم و ضد انسانی به پایان رسیده است و این برخوردهای دوگانه و زورگویی‌ها آنها را نجات نخواهد داد. "


نمایش سلاح اخگر با قابلیت شلیك تا شش هزار گلوله در دقیقه
در جریان این رژه، موتورسیكلت‌های چهار چرخ، خودروی تاكتیكی 14/1 تن سفیر به صورت بهینه‌سازی شده، خودروی تاكتیكی رنجر و خودروی تهاجمی سبك، رمل نورد سمندر با قابلیت نصب انواع سلاح‌های سبك و متوسط و همچنین موشك‌انداز طوفان به نمایش گذاشته شد.


همچنین سلاح اخگر به نمایش در آمد كه بر روی خودروی رنجر نصب شده و شامل یك تیربار با قابلیت شلیک تا شش هزار گلوله در دقیقه است.

لانچر نصب شده بر روی نفربر صیاد، خودروی تاكتیكی دو و نیم تنی نینوا، توپ 23 اتوماسیون نصب شده بر روی خودرو با قابلیت كنترل از فواصل دور و نیز توپ 23 میلی‌متری اتوماسیون نصب شده بر روی نفربر براق از جمله مواردی بود كه به نمایش گذاشته شد.


نمایش تانك ذوالفقار و تانك‌های بهینه سازی شده صمصام و چیفتن
در این رژه تعدادی از تانك‌های این نیرو به نمایش گذاشته شد كه از جمله شاخص‌ترین آنها می‌توان به نسل جدید تانك ذوالفقار اشاره كرد. تانك بهینه‌سازی شده صمصام و تانك بهینه‌سازی شده چیفتن نیز در رژه امروز به نمایش درآمد.

از دیگر موارد نیز موشك‌انداز كاتویوشا با نه سكوی پرتاب و به صورت بهینه‌سازی شده، لانچر پرتاب راكت فجر پنج، موشك‌انداز میثاق دو، خودروی شناسایی و رزمی شنی‌دار، موشك‌های زمین به هوا نازعات و خودروهای رخش هشت اشاره شده است.


نمایش سامانه راداری مطلع الفجر و سامانه موشكی برد بلند اس 200
به گزارش ایسنا، در رژه یگان‌های محمول پدافند هوایی ارتش سامانه راداری مبو، سامانه راداری كاستا، سامانه راداری كنترل آتش اسكایگارد، سامانه رادار اپتیك اورلیكن با نام صافات یک، خودروی رفع آلودگی درفش هفت و سامانه‌های رفع آلودگی به معرض نمایش گذاشته شد.


در ادامه این رژه همچنین سامانه موشكی برد بلند و ارتفاع بالای اس 200 بهینه‌سازی شده و سامانه موشكی شاهین كه به منظور مقابله با موشك‌های با ارتفاع متوسط به ویژه موشك‌های كروز و نیز پرنده‌های بدون سرنشین طراحی و ساخته شده است به نمایش درآمد.


بر اساس این گزارش، رژه امروز با ارائه پروژه‌های دیگر مانند پروژه «صانع» به منظور طراحی و ساخت پاد سوخت‌رسان هوایی برای هواپیماهای شكاری، پروژه «كایت» به منظور طراحی و ساخت سفینه دورایستا حامل انواع مهمات قابل پرتاب به هواپیماهای شكاری، پروژه «سجیل» به منظور تجهیز هواپیما اف 14 به موشك هاگ همراه بود.


نمایش موشك هوا به زمین لیزری با عنوان پروژه ستار 1 
قابلیت تجهیز هواپیمای شكاری F4E به موشك سطح به سطح C802 در قالب پروژه قائم، قابلیت تبدیل بمب‌های 750 پوندی به موشك بالستیكی برای هواپیماهای F5E در قالب پروژه ثاقب، طراحی و ساخت موشك هدایت‌شونده اپتیكی با سر جنگی 750 پوندی در قالب پروژه زوبین، طراحی و ساخت موشك هوا به زمین لیزری با عنوان پروژه ستار1 و نیز طراحی و ساخت موشك بالستیكی میان‌برد با سر جنگی 750 پوندی تحت عنوان پروژه یاسر، از جمله موارد دیگری بود كه در رژه امروز به نمایش گذاشت.


نمایش پروژه عصر 67
یكی از پروژه‌های مهم نیروی هوایی ارتش كه امروز به نمایش گذاشته شد، پروژه عصر 67 بود. این پروژه به منظور طراحی و ساخت موشك لیزری هوا به زمین نقطه‌زن با سر جنگی 500 پوندی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده است.


رژه امروز همچنین شاهد ارائه سه پروژه مهم با نام‌های قاصد، قاصد 3، قدر بود، که در پروژه قاصد، بمب هوشمند هدایت‌شونده الكترواپتیكی هوا به زمین با سر جنگی دو هزار پوندی و در پروژه قاصد 3 بمب هوشمند هدایت‌شونده با برد 120 كیلومتر و سر جنگی 300 كیلوگرم طراحی و ساخته شده است و در پروژه مهم قدر نیز بمب‌های سنگین دو هزار پوندی به سامانه هدایت تلویزیونی اپتیكی و موتور پیش برنده تجهیز شده است.


پروژه لانچر 99 ویژه طراحی و ساخت موشك و بمب لیزری، پروژه ریتارد، پروژه سحاب، پروژه شاهین به منظور طراحی و ساخت پهپاد ( هواپیمای بدون سرنشین) آموزشی و پروژه مهاجر ویژه طراحی و ساخت پهپادهای شناسایی و تهاجمی از جمله دیگر توانایی‌های نیروی هوایی ارتش است كه در رژه امروز به نمایش گذاشته شد.


نمایش ماكت ناوشكن جماران و ماكت زیردریایی غدیر 
آخرین یگان محمول رژه امروز ماكت ناوشكن جماران، ماكت ناوچه موشك‌انداز پیكان، ماكت زیردریایی غدیر، انواع موشك‌های راهبردی دریایی سطح به سطح، موشك دریا به دریا نور و موشك دریا به دریا نصر 1 بود.


نمایش شناورهای هجومی و سامانه راهبردی موشكی ساحل به دریای ولایت 3
از دیگر تجهیزات به نمایش درآمده شناورهای هجومی، ضربتی شهاب و رعد، زیردریایی السابحات 15، اژدر والفجر 2، توپ دریایی فجر 27، سامانه راهبردی موشكی خود اتكای ساحل به دریای ولایت 2 و سامانه راهبردی گسترده موشكی ساحل به دریای ولایت 3 بود.


تحویل سامانه موشكی صیاد 2
همچنین امروز سرتیپ فرزاد اسماعیلی در پایان مراسم رژه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: صیاد 2 كه در ارتفاعات متوسط و بالا بسیار موفق است، به ارتش تحویل داده شده است.


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان این‌كه رژه‌های نیروهای مسلح به ویژه ارتش پیام‌های زیادی به همراه دارد، تاكید كرد: نشان دادن اقتدار و آمادگی ارتش از جمله پیام‌های اصلی رژه امروز بود.


وی در پایان با تاكید بر این‌كه سامانه‌های دفاع هوایی در مركز و اطراف مرزهای جمهوری اسلامی ایران مستقر بوده، هست و خواهد بود، گفت: اگر تهاجمی صورت بگیرد با قدرت مقابله خواهیم كرد.


ناوشکن ولایت
فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز امروز از رونمایی از جدیدترین نوع ناوشكن جماران با نام ناوشكن ولایت در آینده نزدیك خبر داد.


دریادار حبیب‌الله سیاری در پایان مراسم رژه امروز ارتش در جمع خبرنگاران گفت: در آینده نزدیك حتما نوع جدیدتر ناوشكن جماران با نام ناوشكن ولایت رونمایی خواهد شد.


وی در ادامه با اشاره به حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد، با بیان این‌كه تمام تحركات را در منطقه رصد می‌كنیم، افزود: به كوری چشم دشمنان، امروز نظام جمهوری اسلامی توانمندی‌های لازم برای تامین تجهیزات خود را دارد ."


تست سامانه های موشکی
به گزارش این منبع، روز یكشنبه (دیروز) سامانه «مرصاد» و موشك «شاهین» توسط یگان های‌ هوایی کشور تست شد و امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء – که اخیرا به این سمت منصوب شده- از پرتاب موفقیت‌آمیز دو موشک شاهین در میدان تیر سمنان خبر داد .


در همین رابطه نیز، وزیر دفاع جمهوری اسلامی از تحویل سامانه‌ متوسط پدافند موشكی شلمچه به ارتش خبر داد و گفت "تست تحویل‌گیری سامانه متوسط پدافند موشكی شلمچه با موفقیت انجام شد كه این سامانه در نوع خود خیلی توانمند است. "


مشت آهنین
سردار وحیدی همچنین اعلام كرد كه به زودی موشك‌های ضد زره حمله از بالا و نیز موشك‌های كروز(ظفر) به زودی تحویل نیروهای مسلح خواهد شد.


وحیدی گفت: پیام توانمندی نظامی ما به دشمنان این است كه در مقابل كمترین سوء نیتی با مشت آهنین ما مواجه خواهد بود.


از حلقوم استکبار جهانی
فرمانده كل ارتش جمهوری اسلامی نیز در پایان مراسم رژه امروز در مورد مواضع کشور عربستان اظهار كرد: وقتی كشورهایی تحت سلطه كشورهای فرامنطقه‌ای هستند طبیعی است كه برخی عبارات به آن‌ها دیكته شود .


سرلشگر عطالله صالحی با اشاره به سخنان تهدیدآمیز برخی مقامات عربستان علیه جمهوری اسلامی گفت: این سخنان از حلقوم استكبار جهانی بیان شده است.

 

وقتی اهالی نظام در خرافات دست و پا می زنند

Posted: 18 Apr 2011 03:48 AM PDT

فرشید آل داوود
جرس: مداحان اهل بیت از کلمات سخیف و زننده استفاده می کنند، مسئولان در به در به دنبال دعا نویس هستند تا یکدیگر را طلسم کنند. رئیس دولت در هاله نور فرو رفته و جمعی از روحانیون در قم آقای خامنه ای را برتر از اسطوره های آخر الزمانی می دانند. خرافه گرایی در سیاست دیر زمانی است که در جمهوری اسلامی پا گرفته است.  با روی کار آمدن احمدی نژاد خرافه گرایی تشدید شده و عملا تلاش گردیده با ماورائی نشان دادن امور، تقدسی خود ساخته به ماهیت دولت و حکومت بخشیده شود.

 
روزنامه جمهوری اسلامی در این باره نوشت: در عصر ما خرافات و انحرافات و خواب و خیال و رمالی و شیطان پرستی و عرفان‌های کاذب و جادو جنبل، از برنامه ریزی، امکانات، سرمایه‌گذاری و حمایت‌های رسانه‌ای برخوردار است.


سید خراسانی کجا وآقای خامنه ای کجا؟؟


در تازه ترین اظهارات مصباح یزدی اظهار کرده که شان آقای خامنه ای حتی بالاتر از شخصیت سید خراسانی در سی دی موسوم به ظهور است.


مصباح می گوید اعتقادی که من به مقام معظم رهبری دارم خیلی بالاتر از آن سید خراسانی است که در روایات آمده است لزومی ندارد ما برویم دنبال آن روایات تا تاییدی بر معظم له بگیریم.


یک روحانی افراطی به نام روانبخش به نقل از مصباح نقل کرده که وی در باره تولید کنندگان مستند ظهور گفته قصد این آقایان بد نبوده است.


با وجود نهی روایت های بی نام و نشان از دیدار با حضرت مهدی مصباح نیز خود عملا در این دام می افتد و می گوید: امام زمان(عج) به یکی از بزرگوارانی که خدمتشان رسیده بودند، گلایه کردند و فرمودند: کسانیکه سراغ ما هم می آیند برای ما نمی آیند برای خودشان می آیند و بیشتر برای رفع مشکل خودشان خدمت ما می آیند. حتی مساله ظهور را از این جهت دوست دارند که وضعیت خودشان خوب شود و به رفاه برسند امّا آنها نگران من نیستند که من چه چیزی را می خواهم.


مداحان هم دست به کار شدند


سطح سخنان سخیف و بی محابا این روزها به اوج خود رسیده است و به غیر از خرافه گرایی سطح اظهارات نازل و نسنجیده نیز افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.


ترویج خرافات به خصوص از سوی مداحان بسیار پر رنگ تر است اما در کنار آن کاربرد الفاظ زننده نیز از سوی این جماعت بسیار کاربرد دارد . درست مشابه توصیفات دروغین بی شماری که برای گریاندن عزاداران سر هم می شود . در تازه ترین اظهارات، یک مداح موسوم به سعید حدادیان مشایی را ... احمدی نژاد نامید و گفت : عورت یعنی زشتی، مشایی هم ... احمدی نژاد است، آقای احمدی نژاد نگذار ... را ببریم.


امام جمعه و آقای خامنه ای


لحظه تولد خامنه ای و جاری ساختن عبارت یا علی بر زبان از دیگر مواردی بود که اخیرا از سوی سعیدی امام جمعه قم مطرح شد.


وی گفت: اقای خامنه ای هنگام تولد، زمان خروج از بدن مادر یا علی گفت و قابله در جواب او گفت علی یارت !!


این اظهارات با واکنش های تمسخر آمیزی روبرو شد و فیلم این موضوع در سطح گسترده ای در یوتیوپ و شبکه های اجتماعی منعکس شد.


نکته جالب آنکه افرادی در محافل خود آقایان فیلم اظهارات عجیب یا سخیف را ضبط و در اینترنت منتشر می کنند که این موضوع نشان می دهد حامیان حکومت نیز حامیان صاف و بی غل و غش نیستند.


با این حال رواج دهنده مسائل خرافی را احمدی نژاد می دانند که با مطرح کردن بحث هاله نور زمینه تشدید این مسائل را ایجاد کرد.


رئیس دولت و امام زمان


چنی پیش نزدیکان احمدی نژاد  گفتند وی بر سر میز غذا برای امام زمان هم بشقاب می گذارد و برخی شنیده ها نیز از آن حکایت داشت که رئیس دولت و اطرافیانش پشت سر امام جماعتی که حضور فیزیکی نداشت ( با تصور امام زمان) به نماز ایستاده اند

.
این گونه خرافه گرایی ها را پایانی در نظام جمهوری اسلامی نبوده است . شجونی دبیر جامعه وعاظ با دفاع از عملکرد گروه سازنده سی دی ظهور، موضعی همچون مصباح یزدی اتخاذ کرد و گفت: اینکه ما تولید کنندگان این سی دی را متهم کنیم ، قبول ندارم . ما بررسی کردیم. اینها آدم های خوبی هستند. خواسته اند کار خیر بکنند. پس کسی نباید به آنها تهمت بزند.


وی همچنین هاله نور را نیز تائید کرد و گفت: شما نمی توانید هاله نور دور سر رئیس جمهور را زیر سوال ببرید. من با این تطبیق هایی که شده مخالفم اما نباید موجب شود که فکر کنیم رئیس جمهور آدم مشکل داری است.


کشف دجال و معمای آمدن عبدالله اردنی


خرافه گرایی حتی به حوزه های خبری نیز کشده شده است بطوریکه برخی سایت های خبری در بحبوحه جدال بر سر دعوت از شاه اردن برای حضور در ایران گفتند که ماجراي دعوت از شاه اردن، بخشي از يك پروژه احتمالي با عنوان ورود "سفياني" به ايران است


منتقدان دولت می گویند رسانه هاي نزديك به جريان انحرافي لانه كرده در دولت، از حدود يك سال قبل پروژه تطبيق دادن برخي مقولات به روايات معتبر و غير معتبر آخرالزماني را كليد زدند.


اين در حالي بود كه گردانندگان اين جريان ها اخيرا حتي نقاب را نيز از چهره برداشته و رسما احمدي ن‍ژاد را شعيب بن صالح مي نامند و از عبدالله اردني، پادشاه اردن نيز با عنوان سفياني آخرالزمان ياد مي كنند که ورود وی به ایران مقدمه چینی برای آغاز ظهور امام زمان در دوران زمامداری احمدی نژاد است.


با این حال مخالفان مشائی می گویند روزنامه تحلیلی که قرار است مشائی به زودی منتشر کند قرار است بیشتر در حوزه مطالب آخر الزمانی کار کند.


برخی محافل می گویند شخصي كه رسما احمدي نژاد را شعيب و عبدالله اردني را سفياني ناميده است با تأييد مشايي و حكم او وارد دولت شده است و در ادامه اين "م" و حامي اصلي اين جريان است كه براي دعوت از عبدا... اردني يا همان سفياني كه آنها مي گويند به اردن مي رود و او را به ايران دعوت مي كند.


طلسم ، جادو و تکذیب برای آبروداری !


در این میان نظام و مسئولان آن به شدت تلاش می کنند با فاصله گرفتن از برخی ادعاهای خرافی به تکذیب همه روایات موجود بپردازند. این انکار کردن زمانی رخ می دهد که داستان به محافل رسانه ای راه می یابد و آبروی نظام در معرض خطر قرار می گیرد.


بحث ظهور امام زمان خمیر مایه بیشتر این مباحث راتشکیل می دهد اما در کنار اینها مسائل دیگری مثل جمبل و جادو هم وجود دارد که برخی  به شدت به آن دامن می زنند.


در این میان برخی گزارشها نیز حاکی از درز اخباری مبنی بر طلسم شدن احمدی نژاد از سوی مشایی است که گرچه تکذیب شد اما با توجه به اینکه این خبراز سوی نزدیکان احمدی نژاد درز پیدا کرده ممکن است جنبه هایی از حقیقت داشته باشد. به خصوص که افرادی در دولت از جمله خود مشایی به مواردی از این دست اذعان کرده است.


ماجرای مهمانی داوود احمدی نژاد در منزل برادرش محمود از جمله مواردی بود که چند سایت نزدیک به دولت آن را مطرح کردند. ماجرا از این قرار بوده که داوود طلسمی با عبارات غریب را که توسط یک دعا نویس نوشته شده بود در گلدان منزل رئیس دولت چال می کرده که احمدی نژاد متوجه آن شده و از او توضیح می خواهد و برادرش در مقام دفاع از خود گفته برای باطل کردن طلسم است که این امر خشم رئیس دولت را برانگیخته است.


داوود احمدی نژاد بلافاصله این خبر را تکذیب کرد و مدعی شد که ظرف چند ماه گذشته اصلا دیداری با برادرش نداشته است.


با این حال مشائی با اظهاراتش عملا تائید کرد که در میان برخی افراد نظام تلاشهایی برای سحر کردن او صورت گرفته است.


وی در گردهمایی شوراهای راهبردی استانها مدعی شد که یک روحانی قصد داشته تا اورا مسخ کند


مشائی افزود: یک روحانی آمده بود پیش من خودش می‌گفت یک توانایی‌هایی دارد. به من گفت خیلی در مورد شما مراجعه می‌کنند و به من می‌گویند که مشایی را سحر کن، گفتم این‌ها که خودشان می‌گویند مشایی خود سحر می‌کند؟! دیدم همان‌هایی که اتهام می‌زنند رفتند مراجعه کردند به این آقا. قوه قضائیه هم که فقط می‌آید سراغ ما تا اثبات کنیم، ما به سحر و مهره و اسطرلاب و غیره متهم شدیم، آخرین لطفشان هم به ما لقب یهودی صفت بود.


اظهارات مشائی از یکسو حاکی از این است که مسئولان نظام غرق در پرداختن به خرافه گرایی هستند و در عین حال از سوی دیگرخود را مخالف این مسائل نشان می دهند.

 

 

 

 

 

باهنر: تلاش می کنیم تا به طرح استیضاح و عدم کفایت محمود احمدی نژاد نرسیم

Posted: 18 Apr 2011 03:18 AM PDT

جــرس: نایب رئیس سابق مجلس در پاسخ به اینکه "چرا از ابزارهای نظارتی مجلس برای کنترل دولت بهره نمی‌گیرید؟"، گفت: "استیضاح یا حتی مطرح كردن عدم كفایت سیاسی رییس‌جمهور اگر یك فرآیند برای نظارت درست است، اما همه قوای مملكت و كارگزاران مملكت باید تمام تلاش خود را انجام دهند كه ما به آن نقطه نرسیم. این کار مانند طلاق به عنوان مکروه‌ترین حلال خداوند است که تلاش می‌شود رخ ندهد. در این مورد نیز ما تلاش می‌کنیم که از همه ابزار نظارتی بهره بگیریم تا به آن نقطه نرسیم ."


محمدرضا باهنر این اظهارات را در رابطه با اقدام دولت پیرامون "عدم تخصیص بودجه برای وزارتخانه جدید و مورد تصویب مجلس" ذکر کرد، که دولت از تاسیس این وزارتخانه (ورزش و جوانان) خودداری می کند و کماکان معتقد به حضور سازمان تربیت بدنی (زیر نظر دولت) است.


به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا باهنر روز دوشنبه اعلام کرد "از نهم فرودین‌ماه دولت نمی‌تواند از ردیف بودجه سازمان ورزش استفاده کند.


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به عنوان معاون نظارتی مجلس در مورد عدم تشکیل وزارت مجلس چه نامه‌نگاری‌هایی با ریاست‌جمهوری انجام داده‌اید- کما اینکه در نامه‌ای قبل از سال نود به ایشان تصریح کردید که سازمان ورزش وجود ندارد و نمی‌توان به آن بودجه‌ای تخصیص داد- در سال نود چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ (این سوال از آن جهت مطرح می‌شود که مشایی در اظهارنظری اعلام کردند این قانون دارای مشکل است)، گفت: در نامه‌ای در مورخ نهم فروردین ماه خطاب به رئیس‌جمهور اعلام کردیم که از این تاریخ باید وزارتخانه با وزیر یا سرپرست اداره شود. از این تاریخ به بعد به کمیسیون تلفیق اعلام شد که ردیف‌های بودجه‌ای برای سازمان تربیت بدنی وجود ندارد و اعلام شد که امکان دخل تصرف در این بودجه و تصمیم‌گیری از نظر اداری وجود ندارد و نمی‌توان بودجه‌ای را تخصیص داد بجز اینکه وزیر معرفی شود و از مجلس رای اعتماد بگیرد.


محمدرضا باهنر در پاسخ به سوال دیگری، اگر به این تذکرات بی‌توجهی شود مجلس چه اقداماتی را انجام خواهد داد؟، تاکید کرد: امیداواریم به این مرحله نرسد اما به هر حال مجلس از ابزار نظارتی خود بهره خواهد گرفت.


وی در پاسخ به اینکه چرا از ابزارهای نظارتی مجلس بهره نمی‌گیرد؟، گفت: من در این مورد مثالی زدم که بار دیگر تکرار می‌کنم این کار مانند طلاق به عنوان مکروه‌ترین حلال خداوند است که تلاش می‌شود رخ ندهد در این مورد نیز ما تلاش می‌کنیم که از همه ابزار نظارتی بهره بگیریم و به استیضاح و عدم کفایت از رئیس‌جمهوری نرسیم کما اینکه در نامه‌ای اعلام کردیم که هرگونه دخل و تصرفی در بودجه غیر قانونی بوده و قابل پیگرد است.


 

خبرگزاری ایرنا سرانجام خبر ابقای مصلحی را منتشر کرد

Posted: 18 Apr 2011 02:40 AM PDT

پس از شانزده ساعت نزاع رسانه ای
جــرس: در حالیکه اعلام شده بود محمود احمدی نژاد بلافاصله با استعفای حیدر مصلحی از سِمَتِ وزارت اطلاعات موافقت کرده و همزمان رهبر جمهوری اسلامی با این مسئله مخالفت خود را اعلام داشته است، رسانه های خبری حامی دولت در نهایت روز دوشنبه اعلام کردند که "حیدر مصلحی با نظر رهبری، در وزارت اطلاعات ماندنی شد."

 

این در حالی است که تا ظهر دوشنبه، خبرگزاری رسمی دولت که تحت امر یکی از اعضای حلقه رئیس دولت (جوانفکر) می باشد و از درج خبر "مخالفت رهبری" خودداری کرده بود، سرانجام به انتشار این خبر رضایت داد.


خبر استعفای وزیر اطلاعات و موافقت احمدی نژاد با استعفای وی، عصر یکشنبه روی خروجی رسانه های دولتی و خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت، اما لحظاتی پس از انتشار خبر، اغلب خبرگزاری ها و سایت های خبری، به جز خبرگزاری های وابسته به دولت، این خبر را حذف کردند.


سایت الف در این زمینه نوشته است حذف خبر "استعفا" با نظر دفتر رهبری بوده است که البته خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) برخلاف دیگر رسانه ها آن را اجرا نکرد.


این تارنما همچنین تاکید کرد "نهایتا اینکه پذیرفتن استعفای وزیر اطلاعات با دستور رهبری کاَن لم یکن شده و مصلحی هم چنان وزیر خواهد ماند."


سایت الف که متعلق به رئیس مرکز پژوهش های مجلس است، در ادامه آورده "یک منبع مطلع می گوید وزیر اطلاعات به دلیل برداشتن یکی از معاونین خود که نماینده مشایی و جریان انحرافی دولت در وزارت خانه بوده، با فشار دفتر رئیس جمهور مجبور به استعفا شده بود. پیش از این نیز رئیس جمهور تصمیم داشت وزیر اطلاعات را برکنار کند که آن دفعه نیز با مخالفت رهبر انقلاب مواجه شده بود."


ایرنا هم پذیرفت
در ادامه موج تایید ها و تکذیب ها، و در حالیکه خبرگزاری رسمی دولت از درج خبر "مخالفت رهبری با استعفای وزیر اطلاعات" خودداری می کرد، این سایت ظهر دوشنبه در توجیه این اقدام نوشت "درپی استعفای وزیر اطلاعات و پذیرش آن، و متعاقبا انتشار اخباری مبنی بر مخالفت رهبری با این استعفاء، خبرگزاری جمهوری اسلامی پیگیری‌های خود در مورد صحت و سقم خبر را ادامه داد و محرز شد كه وی با كناره‌گیری حیدر مصلحی مخالفت كرده و نظرش بر ابقای وزیر اطلاعات است."


خبرگزاری رسمی دولت همچنین نوشت "ایرنا، به‌عنوان رسانه حاكمیتی و سرباز انقلاب، خود را موظف به حركت در چارچوب منویات رهبری و تدابیر دولت خدمتگزار می‌داند."


همچنین شایان ذکر است رسانه های خبری در پی انتشار خبر استعفای مصلحی، تصویری از حملات و انتقادات رحیم مشایی (رئیس دفتر احمدی نژاد) به دستگاه اطلاعاتی – امنیتی کشور را روی خروجی خود گذاشته بودند، تا اینکه ساعاتی بعد استعفای مصلحی و موافقت رئیس دولت با آن منتشر شد. 

 


روز دوشنبه در پی جنجال های رخ داده پیرامون استعفای وزیر اطلاعات، محمدرضا باهنر، نماینده اصولگرای مجلس گفته بود "با توجه به نظر منفی رهبری با كناره‌گیری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات، محمود احمدی نژاد از دستور وی برای ادامه فعالیت مصلحی اطاعت می‌كند."


محمدرضا باهنر دبیركل جامعه اسلامی مهندسین، پیش از ظهر دوشنبه ٢٩ فروردین، در ‌نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به استعفای حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات و مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با كناره‌گیری وی اظهار داشت: مصلحی احساس كرد‌ اختیارات لازم را ندار‌د و به همین دلیل ‌استعفا داد و رئیس جمهور نیز این استعفا را ‌پذیرفت‌ اما ‌رهبری این كناره‌گیری را به مصلحت ندانستند و از احمدی‌نژاد و مصلحی خواست كه به فعالیت خود در این مسئولیت ادامه دهد.


باهنر با بیان اینكه روسای قوا هر زمان كه چنین مسائلی پیش آمده از امر ولایت فقیه اطاعت كرده‌اند، اظهار داشت: طبیعی است كه احمدی نژاد از این امر رهبری اطاعت می‌كند و هیچ مشكلی وجود ندارد.