جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


Forever Never

Posted:

طراح : عصیان

جنگ ایران و عراق؛ صدمات به زیرساختارهای اقتصادی و نفتی

Posted:

سید آیت موسوی چه می دانست که حذف شد؟

Posted:

کالبدشکافی مرگ مشکوک محافظ فرمانده نیروی قدس سپاه

جـــرس: یکی از اعضای جدا شدۀ نیروی قدس سپاه (یگان برون مرزی سپاه پاسداران) در نامه ای به دادستان نظامی تهران، خاطرنشان کرده است "پرونده مرگ مشکوک سید آیت موسوی، محافظ قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس) و مسئول دفتر سردار ربیعی(خانی) نیاز به بازبینی دارد."


سید آیت موسوی، چندی پیش بعد از اختلافات و مشاجراتی که با مقامات ارشد نیروی قدس پیرامون نقش سپاه در "قاچاق سلاح و مواد مخدر و همچنین مداخلات در عراق" داشت، بطور ناگهانی و در حالیکه عازم اربیل عراق بود، در جنوب غربی ایران (جاده فاو)، در اثر تصادفی مشکوک (جدا شدن لاستیک اتومبیلش) کشته شد و بلافصله در دارالسلام اسلامشهر، قطعه شهدا دفن شد.


یکی از اعضای جدا شدۀ نیروی قدس سپاه، در گزارشی به جرس، از نامه خود به شکرالله بهرامی(دادستان نظامی تهران) خبر داده؛ که از وی خواسته است پرونده کشته شدن سید آیت موسوی، محافظ قاسم سلیمانی و مسئول دفتر سردار ربیعی(خانی) مورد بازبینی قرار گیرد.


این عضو جدا شدۀ نیروی قدس سپاه پاسداران، در گزارش خود به جرس نوشته است:


"سید آیت موسوی را در یکی از هیئت های عزاداری در محله فلاح تهران شناختم. سال ١٣۸١ بود .در تعطیلات دوران آموزشی بودم. سید خیلی آرام و تودار بود. بچۀ اسلامشهر بود. سرهنگ زرگر که از ناحیه فک و دهان جانباز جنگ بود و چندین سال مسئولیتی در سپاه قدس داشت، خیلی از بچه های اسلامشهر را به سپاه قدس برد.


بعدها مرتضی سبزی که او هم ساکن همانجا بود، در گزینش سپاه قدس وارد شد و خیلی دیگر را با خود داخل برد؛ که سید آیت موسوی هم یکی از آنها بود که خدمت سربازیش در قدس سپری شد و بعدها نیز رسمی همانجا شده بود.


موسوی از همان اول به واسطه دوستی و آشنایی با سید محمد عسگری که در حال حاضر مسئول دفتر ۹۰۰ قدس (پشتیبانی حوزه لبنان) است و قبلا مسئول دفتر تشریفات آن مجموعه بود، به عنوان سرباز به دبیرخانه و بعدها به دفتر سردار ربیعی (با نام مستعار خانی) رفته بود.


موسوی به من می گفت خانی خیلی به من محبت می کند و حتی پیشنهاد ماندنم در سپاه قدس را هم او داده و کار رسمی شدنم را پیگیری کرده بود.


بعد از مدتی به دفتر قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس) رفت و در گروه محافظین وی وارد شد و از آن زمان حضورش در قدس شناور شد. از دفتر خانی، سلیمانی، تا دفتر پشتیبانی و تشریفات لبنان تا نهایتا دفتر عراق؛ و آخرین حضورش آجودان سردار خانی بود که مسئول دفاترتشریفات قدس و با حفظ سمت جانشین سلیمانی بود.


از همان زمان (ورود به دفتر عراق)، موسوی چند مرتبه برای خروج از نیروی قدس استعفا نامه ای خطاب به خانی نوشت و در آن نامه با اشاره به برخی از موضوعات که ماموریت سپاه پاسداران این نیست خواستار قبول استعفای خود شده بود.


وی همچنین از تخلفات گسترده قاسم سلیمانی برایم (راوی گزارش) بارها صحبت کرده بود و اینکه از وضعیت کنونی سپاه خسته شده و نمی تواند در آنجا بماند.


موسوی گفت محفل هایی در نیروی قدس سپاه قدرتی را ایجاد کرده اند که دست به قاچاق سلاح و مواد مخدر  و قتل های غیر قابل تصور می زنند.


خودش از جلساتی که همراه سردار ربیعی و قاسم سلیمانی و افرادی چون حاج قدرت باجلان برای خرید رای در عراق رفته بودند می گفت و از اینکه بعضی ها برای دریافت وام های یک میلیون تومانی، باید چند ماه در صف باشند؛ ولی اینها در یک فقره فقط ۸۰۰ هزار دلار در یک شهر کوچک عراق هزینه کرده بودند.


سید آیت می گفت خسته شده ام و می خواهم بزنم بیرون .


روزی که به همراه تیمی به سرپرستی سردار ربیعی با پرواز ماهان به اربیل عراق می رفتند، من شیفت اطلاعات بودم در فرودگاه، تعطیلات عید امسال بود.


چند شب قبلش به من زنگ زد گفت اربیل می روم کجایی؟ گفتم من شیفتم بیا می بینمت.

دیدمش و به مزاح گفتم مگه استعفا ندادی؟
گفت «سلیمانی من را به دفترش صدا کرده و جلوی من استعفا را پاره کرده و گفت ...کسی که خربزه می خوره پای لرزش می نشیند. اگر قرار بود بری اشتباه کردی که آمدی داخل، ما برای حفظ نظام کار می کنیم... و آیت موسوی گفت من هم گفتم حاجی قاچاق کجاش حفظ نظام است، و سلیمانی به من گفته این چیزها به تو ارتباط ندارد...»


اما این موارد گذشت تا اینکه موسوی به من گفت به مسافرت می رود و بعد از چند روز ناگهان خبر آمد که در جاده فاو، لاستیک تویوتا هایلوکس سپاه قدس که وی سوارش بوده، کنده شده و چپ کرده است.


اکنون جای سوال دارد اینکه سید جلوی من به اربیل رفت چطور سر از جاده فاو در آورد و تاریخ کشته شدنش را 3 فروردین اعلام کرده بودند؛ در حالیکه ششم کشته شد.


سید آیت همیشه به همراه فرماندهان سپاه قدس جایی می رفت و قبل از سفر اربیل نیز، حاضر به رفتن به عراق نبود و خودش هم می گفت راضی به رفتن نیستم ولی اگر نروم برایم مشکل درست می کنند.


اما مسئله این است که وی خیلی چیزها از نیروی قدس می دانست.


مقامات سپاه گفتند که در اثر کنده شدن لاستیک (آنهم لاستیک تویوتا هایلوکس)، ماشین وی چپ کرده است و من که خودم در غسل دادن کنار جسدش بودم، اثری از تصادفی که ماشین چپ کرده باشد یا سر و بندش آسیب دیده باشد، قابل مشاهده نبود.


از مراسم غسل تا دفن او هم، قاسم سلیمانی هم ربیعی از اول تا آخر حضور داشتند و مدام به پدرش می گفتند نگران هیچ چیز نباشید ما هستیم و همه چیز را انجام می دهیم و با اعلام شهادت وی و دفن او در قطعه شهدا دارالسلام در اسلامشهر، همه نکات و موارد همراه سید را زیر خاک دفن کردند.


سید آیت موسوی حرف های زیادی برای گفتن داشت.از کارهای غیر قابل تصور قدس می گفت.یکبار با یکی از سرهنگ های نیروی قدس به نام ضیایی با نام مستعار سفری که در معاونت عملیات قدس است درگیر شده بود و صورتش را زخمی کرده بودند...


اکنون فقط امیدوارم همکاران و دوستان نزدیکش مثل ع...، ج... و خیلی های دیگر که او را از نزدیک می شناختند، در برابر این موضوع سکوت نکنند. زیرا آنها و خیلی های دیگر که نامشان برده نشد امروز در قدس کار می کنند و شاهد این تخلفات هستند.اینان می دانند سید آیت موسوی را حذف کرده اند؛ اما با مصلحت اندیشی سکوت می کنند.

من نتوانستم سکوت کنم زیرا سید را و حقیقت را نمی توانم فراموش کنم.


سید آیت موسوی، ساکن شهرک واوان محله...، کوچه ...بود.هنوز هم خانواده اش همانجا سکونت دارند. نمی دانم مسئولین قدس چه پاسخی دارند اما امیدوارم پاسخ قانع کننده ای به سوالات زیر داشته باشند :


الف/سید آیت موسوی در روز دوم فروردین کشور را به همراه تیمی با سرپرستی سردار ربیعی(خانی)ترک نمود.اما چند روز بعد اعلام می گردد که وی در تاریخ سوم فروردین در جاده فاو به علت کنده شدن لاستیک خودرو تویوتا کشته می شود.مطابق لیست ورود و خروج مسافرین ایشان در چه تاریخی وارد کشور شدند که در تاریخ سوم فروردین در جاده فاو به علت کنده شدن لاستیک خودرو کشته شدند؟


ب/چرا اجازه داده نشد که جنازه سید آیت موسوی کالبد شکافی شود و پزشکی قانونی اعلام نظر نماید که کشته شدن وی در اثر چه چیزی بوده است؟


ج/چرا با توجه به اینکه سید آیت موسوی تصادف نموده بودند و به گفته برخی از نیروهای سپاه قدس خودروی ایشان با سرعت زیادی چپ کرده است هیچ آثاری از تصادف در بدن وی وجود نداشت."


لازم به ذکر است سامانه خبری – تحلیلی جنبش راه سبز (جــرس)، در راستای اطلاع رسانی و شفاف سازی، از کاربران و مخاطبان و آگاهانِ این قضیه می خواهد، تا اطلاعات تکمیلی و مرتبط با این مسئله را به این سایت ارسال نمایند.

استعفای جمعی گروهی از خبرنگاران “ملت ما”

Posted:

جرس: گروهی از خبرنگاران روزنامه "ملت ما" به دلیل فشارهای وارده از سوی مدیریت روزنامه، به طور دسته‌جمعی از کار در "ملت ما" استعفا دادند.


بنا به اخبار رسیده به جرس، با وجود اینکه مدیرمسئول روزنامه ملت ما پیش از این تاکید کرده بود برای انتشار روزنامه، گروهی از خبرنگاران حرفه‌ای را به کار خواهد گرفت اما گویا این گروه از سوی مدیریت روزنامه تحمل نشده‌اند، چرا که گروهی از خبرنگاران اصلاح طلب در روزنامه "ملت ما" طی روزهای گذشته اقدام به استعفا کرده اند.


این گروه از روزنامه نگاران به دنبال فشارهای وارد آمده به آنها از جانب مدیریت روزنامه ترجیح دادند که روزنامه را ترک کنند و تاکنون گروه اجتماعی، اقتصادی و کاریکاتور "ملت ما" را ترک کرده اند.


این روزنامه در پی دعوت از خبرنگاران موسوم به زنجیره ای برای همکاری، از سوی برخی سایت‌ها و روزنامه ها مورد انتقاد قرار گرفت و به سرعت به انتشار پاسخی در این زمینه و تاکید بر مشی اعتدال اقدام کرد.


روزنامه "ملت ما" که قرار است با صاحب امتیازی محسن رضائی منتشر شود، چندی پیش در پاسخ به خبری كه در ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی، چاپ شد توضیح داد که روزنامه "ملت ما" با هدف تقویت مشی اعتدالی در كشور، از ماه ها قبل رایزنی با استادان و مدیران عرصه روزنامه نگاری را در كنار جلسه های هم اندیشی با صاحب نظران فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی كشور آغاز كرده كه همچنان درحال انجام است.


این روزنامه، با صاحب امتیازی محسن رضایی و مدیر مسئولی امیر حسین مروی و با تشكیل شورای سیاست گذاری، در تلاش است روزنامه ای با رویكرد اصولگرایی اصیل و نگاه كارشناسی و تعقلی به امور را در راستای منافع ملی منتشر کند.


با این حال قرار است که پیش شماره روزنامه "ملت ما" پنجم مهر ماه با رویکردی اجتماعی و فرهنگی - اقتصادی منتشر می شود.


عبدالحسین روح الامینی صاحب امتیاز روزنامه ملت ما چندی پیش درباره درباره ترکیب تحریریه روزنامه گفته بود: "در طراحی تحریریه این روزنامه تلاش شده از روزنامه نگاران حرفه ای استفاده شود."


روح الامینی صاحب امتیاز کنونی این نشریه سال گذشته در جریان وقایع پس از انتخابات فرزند خود را از دست داد.
 

آیت‌الله بیات زنجانی: همیشه رسیدن به حق با رنج‌های فراوانی همراه است

Posted:

جرس: عده ای از همراهان جنبش سبز به همراه آسیه باکری، دختر شهید باکری صبح دیروز با حضور در دفتر آیت‌الله بیات زنجانی، با وی دیدار و گفت و گو کردند.

 

به گزارش وبسایت رسمی آیت الله بیات زنجانی ، ایشان در ابتدای این دیدار و پیش از استماع سخنان حضار، با اشاره به این موضوع که اصلاحات، حق طبیعی مردم است گفت: البته تحمل برخی از دشواری ها در راه رسیدن به این حق طبیعی، امری طبیعی است و همیشه رسیدن به حق، در همه زمان ها، با رنج ها و مشقت های فراوانی همراه بوده است.

 

وی پافشاری در راه رسیدن به حق را یک اصل مهم دانست و تاکید کرد: دسترسی یک عده به امکانات و تمسک به تبلیغات فراوان، دلیلی بر حقانیت نیست و باید این موضوع را مدنظر قرار داد که اگر با توجه و استناد به منابع اصیل، یک راهی حق تشخیص داده شد، باید برای رسیدن به آن خیلی از مصائب را به جان خرید.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برخی از انبیای الهی هم در برخی مقاطع، متحمل اذیت های فراوانی شده اند و در راه مبارزه سختی های بسیاری را به جان خریدند، ادامه داد: بنای مقایسه ندارم ولی آن چیزی که بزرگان را در راه رسیدن به یک هدف یاری کرده است، مقاومت در راه پاسداری از راه مقدسی بوده که انتخاب کرده اند.

 

در این جلسه که دختر شهید باکری نیز حضور داشت، آیت الله بیات زنجانی با اشاره به حوادث رخ داده برای خانواده شهید باکری اظهار داشت: به این موضوع باید توجه کرد که این حادثه زشت، از همان زمانی که به وقوع پیوست، پس از دقایقی همگان از آن مطلع شده و آن را محکوم کردند؛ امروز دیگر نمی توان جلوی گوش ها را گرفت؛ نمی توان جلوی چشم ها را گرفت. مردم خیلی خوب می شنوند و می بینند و حق را از غیر حق تمیز می دهند.

 

وی تاکید کرد: هر چقدر افراد مختلف در این راه مقدس که همانا اصلاح وضعیت نامناسب فعلی است، منطقی تر و اصولی تر رفتار کنند و جلوی سوء استفاده ها را بگیرند، یقیناً پاسخ بهتری خواهند گرفت.

 

آیت الله بیات زنجانی در پاسخ به این سوال که عده ای امروز این سوال را دارند که حرکت های مردمی به چه نتیجه ای رسیده است، اظهار داشت: همین که امروز در حالی دوستان را می بینیم و با یکدیگر به صحبت می پردازیم که حرف ها، دغدغه ها و مطالبات مشترکی داریم، این عین موفقیت است.
 

دستور خطیبان جمعه:گرامی‌داشت هفته “دفاع مقدس” و تایید گفته‌های احمدی‌نژاد در سازمان ملل

Posted:

جرس: بزرگداشت هفته "دفاع مقدس" و جنگ هشت ساله ایران و عراق، یکی از مهمترین موضوعات سخنرانی خطیبان جمعه، دوم مهر ماه بود که اغلب این جنگ را آغاز "دفاع مقدس" دانستند که از منظر آنان همچنان ادامه دارد.


سفر احمدی‌نژاد به نیویورک نیز، از دیگر زمینه‌های مورد توجه سخنرانان نماز جمعه بود که از وی به عنوان "پیام‌رسان انقلاب" یاد کردند و حتی عنوان شد که " سخنان احمدي‌نژاد در سازمان ملل را متعلق به او نمي‌دانيم بلكه معتقديم توجه خداوند به ملت ايران است."


تربیت فرزندان بر اساس اسلام و ولایت نیز در لیست موضوعات دستوری این هفته خطبیان جا داشت که با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، اغلب امامان جمعه بخشی از صحبت خود را به این موضوع اختصاص دادند.


علاوه بر این، محکوم کردن اهانت به قرآن، همچنان یکی از موضوعات اصلی امامان جمعه برای سخنرانی بود.


تهران: وحدت عملی نیاز به تغییر مواضع اشتباه گذشته دارد


خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با تاكيد بر اينكه نياز امروز جامعه وحدت عملي است، گفت: با تغيير موضع ندادن، ايجاد شكاف و ياس در جامعه و ناديده گرفتن حركت بالنده نظام جمهوري اسلامي ،نمي‌توان به وحدت رسيد.


كاظم صديقي در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران به آتش زدن قرآن اشاره كرد و گفت: جسارت دنياي غرب كه عموما از سوي صهيونيست‌ها بود طرح شيطاني و فتنه بزرگي بود كه قلوب امام زمان، مومنان و پيروان اهل بيت را داغدار و رنجور كرد.


صديقي به آغاز هفته "دفاع مقدس" اشاره كرد و گفت: در آن روز تمام دنيا در يك طرف و با روش‌هاي علمي اعلام كردند كه نهايت در شش ماه اين انقلاب را شكست مي‌دهند اما ديدند كه ملت ايران با حضور مردمي و با تاسيس سپاه و در كنار تجربيات ارتش مسير جديدي را گشوده و همه فرمول‌هاي دنياي الحاد غرب و شرق را در هم ريخته و راه ظهور امام زمان را فراهم كرده است.

 

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران به حضور احمدی‌نژاد در نيويورك و سخنراني در مجمع عمومي اشاره كرد و گفت: رئيس‌جمهور توانست به درستي پيام ملت قهرمان، رهبري، عزت، ظلم‌ستيزي و ايستادن در مقابل باج‌گيران و حتي به محاكمه كشيدن آمريكا در مساله 11 سپتامبر را مطرح كند. ما اين سخنان را متعلق به شخص رئيس‌جمهور نمي‌دانيم بلكه معتقديم توجه خداوند متعال به ملت ايران است.


مشهد: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد

 

امام جمعه مشهد با بیان این که "ملت ايران همچنان در خط دفاع مقدس است و همين خط را ادامه مي‌دهد" گفت: ما همه ساله هفته دفاع مقدس را گرامي مي‌داريم، اين گراميداشت يك حادثه تاريخي نيست بلكه نقطه آغاز يك جريان دليرانه مقاومت است كه از دفاع مقدس شروع و ملت ما هنوز آن را ادامه مي‌دهند.


سيداحمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مشهد اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس مقابل ملت ايران صدام و حزب بعث عراق نبود بلكه اينان مزدوران ناپاكي بودند كه مجاني و رايگان در استخدام استكبار جهاني در آمده بودند.


وي ادامه داد: اصل تهاجم با جريان سراسري غرب وشرق بود كه با هم متحد شده بودند تا اين نظام مقدس و الهي را سرنگون كنند و اين تهاجم از عمليات نظامي جريان مزدور بعث عراق شروع و تا امروز ادامه دارد.


شيراز: فرزندان خود را بر اساس ولايت تربيت كنيد

 

امام جمعه موقت شيراز خطاب به نمازگزاران جمعه اين شهر گفت: فرزندان خود را بر اساس ولايت ادب و تربيت كنيد تا بسياري از مشكلات حل شود.


محمد مرادي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز شيراز اظهار داشت: استكبار در جنگ نرم بر روي نسل جوان تمركز كرده است از اين رو جريانات سياسي منحرف مي‌خواهند جوانان ما را شكار كنند.


وي افزود: امسال بيش از 13 ميليون دانش‌آموز روانه مدرسه شده‌اند كه والدين و متوليان امر وظيفه دارند ارزش‌هاي انقلاب را براي جوانان بازگو كرده و در آنان انگيزه خدمت به مردم ايجاد كنند.


وي در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق، صدور فرهنگ مقاومت به دنيا را از دستاوردهاي این جنگ دانست و گفت: فرهنگ مقاومت در لبنان و فلسطين و حماسه‌هايي را كه آفريدند همگي نتيجه صدور اين انقلاب است.


مرادي همچنین با اشاره به سفر احمدی‌نژاد به نيويورك مدعی شد: احمدي نژاد به دنيا پيام داد كه ما مي‌خواهيم از حقوق ملي خود دفاع كنيم و به جهانيان پيام صلح و دوستي بدهيم چراكه اهل منطق و گفت‌و‌گو هستيم.


اصفهان: احمدی‌نژاد شجاعانه پيام انقلاب را به دنيا رساند

 

امام جمعه اصفهان گفت: رئيس جمهور شجاعانه و در عين خود‌باوري پيام انقلاب اسلامي را به جهان ‌رساند.


سيد يوسف‌ طباطبايي‌نژاد امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اصفهان با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد در سازمان ملل متحد اظهار داشت: در حقيقت اين شجاعت و مردانگي و خود‌باوري كه شخص رئيس جمهور در سخنراني‌هايش در سازمان ملل در آمريكا نشان داد، باعث عزت و افتخار ملت ماست و اگر هم كساني جلسه را به نشانه اعتراض ترك مي‌كنند بالاخره حرف‌هاي حق با گوش آنها نيز مي‌رسد.


امام جمعه اصفهان افزود: اين براي ما مهم است كه پيام انقلاب اسلامي ما به گوش جهانيان برسد.


نماينده ولي فقيه در اصفهان با توجه به باز شدن مدارس در سال جديد اظهار داشت: تزكيه و تعليم از وظايف بزرگ آموزش و پرورش است.


وي تاكيد كرد: ما مي‌خواهيم فرزنداني تربيت كنيم كه شعار نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي را تحقق بخشند، ما بايد نسل‌هاي آينده را طوري تربيت كنيم كه با ايمان راسخ در برابر وسوسه ها وابسته نشده و در برابر تهديدات هراسي به دل راه ندهند، اگر چنين كساني را نتوانيم تربيت كنيم، به صورت نرم انقلاب را از دست مي‌دهيم.


تبريز: مسئولان امنيتي با مخلان امنيت برخورد قاطع كنند

امام جمعه تبريز با اشاره به حادثه انفجار در مهاباد گفت: مسئولان امنيتي كشور با مخلان امنيت جامعه برخورد قاطع داشته باشند.

 

آيت الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز بر ضرورت ارتقاي اخلاقي و تربيتي در جامعه تاكيد كرد.


وي با اشاره به هتک حرمت اخیر به قرآن گفت: علاوه بر اين هتاكي‌هاي بي‌شرمانه، رواج تفسير نادرست از قرآن كريم و برداشت‌هاي نادرست از آيات قرآني در برخي جوامع اسلامي نيز بر فرهنگ قراني ضربه مي‌زند.


خطيب جمعه تبريز در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز به فرا رسيدن هفته "دفاع مقدس" اشاره كرد و اظهار داشت: مسئله دفاع مقدس نبايد به فراموشي سپرده شود و رشادت‌ها و ايثارهاي شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بايد براي جوانان تبيين شود.


امام جمعه تبريز ادامه داد: ‌ديدار با خانواده معظم شاهد در چنين ايامي و گرامي‌داشت ايشان به واسطه تربيت چنين فرزنداني در كنار برنامه‌هاي گراميداشت هفته دفاع مقدس مورد توجه باشد.



قزوين: ايران اسلامي در كمتر از نيم قرن به قطب علمي تبديل مي‌شود

 

جرس: امام جمعه موقت قزوين گفت: امروز رهبري بر اين امر تأكيد مي‌كنند كه ايران بايد مرجع علمي باشد كه ما كمتر از نيم قرن با حركت و شتاب به قطب علمي تبديل مي‌شويم.


سيد‌محمد‌حسن ابوترابي‌فرد ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر قزوين كه در مسجد النبي برگزار شد، بيان داشت: نعمات الهي به دو گروه تقسيم مي‌شود، گروه نخست نعمت‌هاي فراواني است كه همه موجودات و يكايك ذرات كوچك و درشت عالم هستي را فرا گرفته است و گروه دوم نعم ويژه و اختصاصي هستند كه در اختيار هر موجودي نيست و هر انساني از او بهره نمي‌برد.


وي افزود: نعمت‌هاي اختصاصي براي انسان‌هاي ويژه و برگزيده است، يكي از نعمت‌هاي الهي نعمت هستي و وجود است كه ريشه و اساس دريافت ساير نعم است و تا يك شي لباس هستي نپوشد و از عدم گام به عرصه وجود نگذارد، قابليت اين را ندارد كه مورد لطف و يا غضب قرار گيرد.
 

دومين پزشك تهراني تيرخورده، ساعتي پيش فوت كرد

Posted:

جرس: رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: غلامرضا سرابي، متخصص قلب كه شامگاه چهارشنبه مقابل مطب‌اش در تهران مورد حمله مسلحانه قرار گرفته بود، ساعتي پيش فوت كرد.

 

به گزارش فارس محمد رضا رزاقي افزود: غلامرضا سرابي، كه از شامگاه چهارشنبه بعد از اصابت گلوله افراد ناشناس به شكمش در بخش آي سي يو بيمارستان امام حسين تهران بستري بود، ساعتي پيش فوت كرد.


وي گفت: علت مرگ بعد از بررسي كارشناسان پزشكي قانوني اعلام مي‌شود.


غلامرضا سرابی متخصص داخلی قلب، ۳۱ شهریور با شلیک تیر مجروح و در آی سی یو بستری شد. یک شب پیش از او عبدالرضا سودبخش عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مقابل مطب شخصی خود از طرف افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت و درگذشت.


پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این حادثه ادعا کرده است: تحقیقات اولیه حکایت از آن دارد که علت و انگیزه قتل شخصی بوده و وجود هرگونه انگیزه دیگر در این جنایت منتفی است.


وی یا رد زنجیره ای بودن این حملات، مدعی شد که هیچ ارتباطی بین این دو سوء قصد وجود ندارد. این در حالی است که طی سال جاری این چهارمین موردی است که استادان دانشگاه مورد حمله قرار گرفته اند و در هر یک از موارد مسئولان امنیت جان مردم سعی در شخصی جلوه دادن آن کرده اند.



احمد معتمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وزیر ارتباطات در دولت محمد خاتمی، صبح روز دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت، در دانشگاه امیرکبیر مورد حمله قرار گرفت. فرد مهاجم با چاقو به آقای معتمدی حمله کرد و با وارد کردن ضرباتی از پشت، او را بشدت مجروح کرد.

 

علیمحمدی، استاد فیزیک نیز دی ماه سال گذشته در اثر انفجار کشته شد و تاکنون هیچ نشانی از عاملان و آمران آن انفجار بدست نیامده است.
 

تامین اعتبار برای ساخت چهار بازداشتگاه در تهران

Posted:

جرس: معاون عمرانی استاندار تهران گفت: در دور سوم سفرهای استانی رئیس جمهور به استان تهران اعتبارات لازم برای ساخت چهار بازداشتگاه در حاشیه تهران تصویب شد.

 

به گزارش مهر، محمد رضا محمودی با اشاره به طرح کاهش زندانها در پایتخت از تامین اعتبارات لازم برای ساخت بازداشتگاه‌های موقت در تهران خبر داد و گفت: مکان‌های مورد نظر در حاشیه تهران برای ساخت بازداشتگاههای جدید انتخاب شده اند و سازمان زندانها می تواند رسما این طرح را آغاز کند.

 

وی در مورد سرانجام طرح انتقال فرودگاه مهرآباد به خارج از شهر تهران گفت: چنین طرحی در دستور کار استانداری تهران قرار ندارد.

 

وی افزود: از آنجا که هر استانی نیاز به یک فرودگاه داخلی دارد وجود فرودگاه مهر آباد در استان تهران نیز لازم و ضروری است. فرودگاه امام خمینی هم ارتباطی با سفرهای هوایی استان تهران ندارد و به عنوان یک فرودگاه کشوری معرفی شده است.
 

بلاتکلیفی رضا شهابی در آستانه اتمام مدت بازداشت موقت

Posted:

جرس: رضا شهابی فعال کارگری محبوس در بند 209 زندان اوین که در 22 خردادماه سال جاری توسط ماموران امنیتی بازداشت شد، در آستانه چهارمین ماه از بازداشت موقت خود هم چنان در بلاتکلیفی به سر می برد.

 
به گزارش کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری، رضا شهابی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبویرانی تهران و حومه و عضو هیات مدیره این سندیکا، پس از محبوس شدن در زندان اوین با اقدام غیر منتظره تمدید قرار بازداشت خود به مدت دو ماه مواجه شده که این دو ماه طی روز های آتی به پایان می رسد.

 

با وجود گذشت این زمان، وکیل مدافع رضا شهابی که تاکنون بارها به بازپرسی مستقر در زندان اوین مراجعه کرده موفق به قرائت پرونده و یا ملاقات با وی نشده و مسئولان یکی از دلایل اعلام شده برای عدم پاسخگویی به وضعیت قضایی پرونده شهابی را در مرخصی تابستانی بودن بازپرس پرونده ی وی اعلام کرده اند.

 

این در حالی است که بیماری‌های جسمی شهابی اعم از درد شدید در نواحی گردن، کمر، دست و نیز ناراحتی گوارشی که در اثر حبس و فشار بر او عارض شده است به نگرانی ها درباره ی وضعیت وی افزوده است.

 

این فعال کارگری اکنون بیش از دو ماه است در یکی از سلول های دونفره ی بند 209 زندان اوین محبوس است.
 

لاهوتی: احتمالا سه ماه فرصت به وزیر کشاورزی داده می شود

Posted:

جرس: یکی از امضاء کنندگان تقاضای استیضاح وزیر کشاورزی از احتمال دادن سه ماه فرصت به خلیلیان برای برطرف کردن مشکلات این وزارتخانه خبر داد.

 

به گزارش ایلنا، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در ارتباط با آخرین وضعیت استیضاح وزیر کشاورزی گفت: هیچ‌کدام از امضاکنندگان این تقاضا انصراف نداده‌اند اما وزیر کشاورزی به دنبال آن است که به مدت سه ماه از مجلس فرصت بگیرد.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روز یکشنبه امضاکنندگان تقاضای استیضاح در جلسه‌ای در ارتباط با دادن این فرصت به وزیر کشاورزی گفت‌وگو و تصمیم‌گیری خواهند کرد.

 

به گفته وی خلیلیان وعده داده است که طی این سه ماه می‌تواند تغییرات قابل لمسی در این وزارتخانه ایجاد کند و با توجه به آنکه عمده گلایه مجلس در ارتباط با واردات است وزیر وعده داده که این مشکل را برطرف کند.

 

لاهوتی یادآور شد: در قانون بهره‌وری بخش کشاورزی اختیاراتی به وزیر کشاورزی داده است که ظاهرا خلیلیان معتقد است با این اختیارات می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به ممنوع شدن واردات ۴۹ مورد کالا از سوی وزیر کشاورزی گفت: اگر چند مورد دیگر نیز به این ۴۹ مورد اضافه شود خوب است چرا که در حال حاضر با وجود تولید بسیاری از محصولات در داخل کشور از کشورهای دیگر واردات صورت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: چنانچه خلیلیان بتواند طی این سه ماه نظر نمایندگان را تامین کند تقاضای استیضاح پس گرفته می‌شود.

 

لاهوتی تاکید کرد: به احتمال زیاد امضاکنندگان تقاضای استیضاح این فرصت را به خلیلیان خواهند داد.