جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


توجیه بندگی ولایت مطلقه فقیه

Posted:

جـــرس: اخیرا یکی از فرماندهان سپاه در پاسخ به سوال یکی از اعضاء رده پائین آن نهاد نظامی که نسبت به تبعیت بی چون و چرای سپاه و قرار گرفتن آن در مقابل مردم دچار سوال ذهنی شده بود، پاسخ داد: "آزمون ما در حال حاضر بندگی در برابر خدا نیست چرا که سخت تر از بندگی در برابر خدا بندگی در برابر کسی است که خدا ما را به بندگی و عبادت در برابر او امر کرده است."


به گزارش منابع خبری جرس، این فرمانده ارشد سپاه زمانی که عضو رده پایین فوق الذکر، تعارضات رفتاری سپاه با آموزه های دینی را مورد اعتراض قرار داده بود، پاسخ داده است که: "شیطان شش هزار سال بندگی خدا را کرد و در زمره فرشتگان مقرب خدا بود اما وقتی خدا به او دستور داد در برابر آدم سجده کند، امتناع کرد و در نتیجه در آزمون الهی مردود و از بهشت رانده شد... امروز نیز آزمون ما در حال حاضر بندگی در برابر خدا نیست چرا که سخت تر از بندگی در برابر خدا بندگی در برابر کسی است که خدا ما را به بندگی و عبادت در برابر او امر کرده است."


وی اظهار عقیده کرد "بندگی خدا و عمل به دستورات دینی او به تنهایی هنر نیست و کسانی که در برابر خدا بندگی می کنند، هنوز در آزمون اخلاص و بندگی به درجه اعلا نرسیده اند. غایت بندگی، بندگی در برابر بنده خداست و ما اکنون در برابر این آزمون قرار داریم و باید در برابر بنده خدا که وظیفه ما بندگی و اطاعت در برابر اوست سربلند بشویم. وی تاکید کرده است البته برای خود ما هم بعضی از دستورات و کارها توجیه نیست ولی وظیفه خود را در حال حاضر تبعیت محض و بی چون وچرا می دانیم."


وی شاهد مثال دیگر حرف خود را شتر صالح پیامبر بر شمرده و گفت: "در آن داستان نیز خدا برای آزمودن بندگانش یک روز از آب چشمه را به شتر اختصاص داد ولی مردم این کار را با عقل خود جور ندیدند و شتر را پی کردند و به عذاب الهی گرفتار شدند. وی سپس ادامه داده است مشکل امروز این است که ما به عقل و رأی روی آورده ایم در حالی که آزمون ما بندگی در برابر بنده خداست. تعقل و رأی دادن ما را از بندگی باز می دارد."

گفتنی است افراط و تفریط در توحید مطلب جدیدی نیست. این نوع تفکر که اکنون به عنوان توجیه رفتارهای غیر عقلی و غیر شرعی دربرابر قانون و مردم بکار می رود در نقطه مقابل تفکر افراطی شیطان پرستی است. شیطان پرست ها اعتقاد دارند موحد واقعی شیطان است که حاضر نشد به کسی غیر از خدا سجده کند و به همین دلیل آن را می پرستند.


خبرگان به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفتند

Posted:

آقای خامنه ای: در ۹ دی و ٢٢ بهمن مشخص شد كه فتنه گران اقلیتی معدود هستند

جـــرس: رهبر جمهوری اسلامی طی دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، "صدور قطعنامه های بین المللی و اعمال تحریم های جهانی"، "جوسازی بر ضد جمهوری اسلامی"، "تلاش برای فعال نگه داشتن معارضان داخلی"، و "استفاده از همه وسایل و امكانات ارتباطی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی" را، مصادیق تحرك گسترده جبهه استكبار بر ضد نظام اسلامی خواند.

 


یک روز پس از اتمام هشتمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری و انتشار بیانیه پایانی آن مجلس در تاکید بر "اطاعت محض" از ولی فقیه و مقام رهبری، روز پنجشنبه ٢۵ شهریورماه ۸۹، رئیس و نمایندگان آن نهاد با رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردند.


به گزارش سایت رهبر جمهوری اسلامی، آقای خامنه ای طی دیدار خود با اعضای خبرگان، "استحكام و قدرت روزافزون جبهه اسلام و انقلاب" و "ضعف و دستپاچگی بیش از پیش جبهه نظام استكبار" را از نكات برجسته بعد از گذشت سه دهه نظام اسلامی برشمرد.


رهبر جمهوری اسلامی در سخنان خود اظهار داشت "امروز بارزترین نكته در رفتار جبهه نظام استكبار، وجود بیماری به نام بیش فعالی است كه آثار آن تحرك و فعالیت بسیار اما بدون تمركز و هدف است."


آقای خامنه ای جایگاه كنونی دنیای غرب در عرصه بین المللی و حتی در كشورهای زیر سلطه خود را، "ضعیف و متزلزل" خواند و گفت "این ضعف روزافزون نتیجه گسترش بیداری اسلامی است كه باعث شده، برخی كشورهای هم پیمان غرب در منطقه برای رهایی از فشار موج اسلامی و بن بستی كه در آن گرفتار شده اند به فكر برخی تجدید نظرها بیفتند كه نتیجه هم نداده است، بنابراین جبهه استكبار در چنین موقعیت و جایگاه متزلزلی قرار دارد."


رهبر جمهوری اسلامی همچنین مدعی شد "صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت، موضع گیری بر ضد نظام، فتنه سال ۸۸ كه دست دشمنان كاملاً در آن آشكار بود، و اهانت شرم آور به قرآن كریم"، اقداماتی است كه جبهه استكبار از روی ضعف و استیصال به سراغ آنها رفته است و سردمداران آن صراحتاً به قدرت نظام اسلامی اذعان کرده اند.


آقای خامنه ای تنها راه گرفتار نشدن در غفلت را، "اصلاح دائمی" ذکر کرد و گفت "پیش نیاز اصلاح جامعه و مردم، اصلاح درون خود است و اگر نخبگان و افراد تأثیرگذار رابطه خود با خداوند را اصلاح كنند، زمینه تأثیرپذیری مردم و جوانان بسیار فراوان است زیرا مردم همواره در مقاطع مختلف به وظیفه خود عمل كرده، و می كنند."


رهبر جمهوری اسلامی لزوم شناسایی طراحی ها و شیوه های دشمن در مقابله با نظام اسلامی را بسیار مهم دانست و گفت: دشمن تمام برنامه ریزی های خود را بر دو محورِ جدا كردن مردم از نظام، و متزلزل كردن اعتقادات دینی مردم بویژه جوانان متمركز كرده است.


وی تأكید كرد: در بیست سال گذشته هم رهبری نظام براساس سیره امام، از دولتها حمایت كرده و باز هم دفاع خواهد كرد.


رهبر جمهوری اسلامی افزود "نباید به خاطر یك عملكرد در گوشه ای، دولت و سایر قوا را در چشم مردم بی اعتبار كرد. مطالبی كه برخی افراد می گویند، خلاف حق است و این همان كاری است كه دشمن به دنبال آن است....باید متوجه بود تا با دشمن همصدا نشویم، جدول او را پر نكنیم و صدای دشمن را در داخل بازتاب ندهیم."


آقای خامنه ای، همچنین به تبیین شرایط داخلی نظام پرداخت و انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را نمونه ای از ایستادگی مردم بر اصول و ارزشهای انقلاب دانست و گفت "مردم در این انتخابات به شعارها و صحبتهایی كه رنگ و بوی غیردینی و غیراسلامی داشت، دل نبستند و به شعارها و برنامه هایی رأی دادند كه رنگ و بوی اسلامی و عدالت اجتماعی و ضدتجمل گرایی داشت... در آن فتنه حتی كسانی كه به فردی غیر از فرد منتخب رأی داده بودند، بعد از افتادن نقاب از چهره فتنه گران، آنها هم بر سر اصول و ارزشها ایستادند و دیدیم كه در ۹ دی و ٢٢ بهمن همه به خیابانها آمدند و مشخص شد كه فتنه گران، اقلیتی معدود هستند."


آقای خامنه ای ابراز عقیده کرد "امروز شعارهای انقلاب زنده است و سخنان و اندیشه های امام خمینی سكه رایج است، به گونه ای كه حتی كسانی كه قبلاً به مخالفت با امام تظاهر می كردند و صراحتاً از دفن انقلاب می گفتند، امروز برای جلب نظر مردم، سخنان امام را تكرار می كنند و دم از انقلاب می زنند.


در ابتدای این دیدار هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان با اشاره به نشست دو روزه مجلس خبرگان و موضوعات مطرح شده، این اجلاس را بسیار خوب و موفق ارزیابی كرد.


شیخ محمد یزدی، نایب رئیس اول مجلس خبرگان نیز، در این دیدار گزارش مبسوطی از مباحث مطرح شده در اجلاس خبرگان ارائه كرد.


گفتنی است هشتمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، روز چهارشنبه ٢۴ شهریورماه، پس از دو روز فعالیت و بحث در مورد موضوعات مختلف داخلی و خارجی، طی بیانیه‌ای شامل محورهایی چون "محكومیت اهانت به قرآن كریم"، "بیعت مجدد با رهبری" و "تاكید بر وحدت حول محور ولایت"، به كار خود پایان داد.


این مجلس بدون توجه جدی به وظیفه اصلی و کارکرد خبرگان در نظارت و کنترل نهاد رهبری، فقط اعلام کرد "آقای خامنه ای تنها شخصیتی است كه لباس رهبری امت بر قامت ایشان زیبنده است واز فریب خوردگان و آنان كه خود را از بركات این كشتی نجات محروم كرده‌اند درخواست می شود تا هر چه زودتر به دامان ملت بازگردند."



آمریکا، بریتانیا و فرانسه، خواستار تشکیل هیئت نظارت بر تحریم های جمهوری اسلامی شدند

Posted:

جـــرس: همزمان با متهم ساختن ایران به "ارعاب آژانس بین المللی انرژی اتمی" توسط کشورهای غربی، نمايندگان آمريکا، بريتانيا و فرانسه در شورای امنيت، جمهوری اسلامی را به نقض قطعنامه های شورای امنيت متهم کرده و از سازمان ملل خواستند هیاتی را مامور نظارت بر اجرای تحريم های اِعمال شده در مورد تهران کند.


به گزارش رويترز، اعضای شورای امنیت در جلسه عصر چهارشنبه ٢۴ شهریورماه خود اعلام کردند به توافق برای تشکیل هیات نظارت بر تحریم های ایران دست یافته اند، تا به طور مرتب و دائمی، روند اجرای قطعنامه ها را دنبال نماید.


نمایندگان آمریکا و سه قدرت اروپایی در سازمان بین المللی انرژی اتمی، بامداد چهارشنبه به طور جداگانه، تصمیم و اقدام جمهوری اسلامی در مخالفت با حضور و فعالیت بازرسان آژانس را محكوم كرده و مقامات دولت تهران را به تلاش براى "ارعاب" آژانس متهم كردند.


به گزارش رویترز، سوزان رايس، سفير آمريکا در سازمان ملل، پیرامون ضرورت نظارت بر تحریم های ایران گفته است "ما از تاخير در تشکيل اين هیات (نظارت بر اجرای تحريم های ايران) نگران هستيم و خواستار اين هستيم که چنين نهادی به سرعت تشکيل شده و وظايف خود را دنبال کند."


در جلسه شورای امنيت، همچنين خانم رايس از اين شورا خواست اقدامات مقتضی برای "نقض مکرر قطعنامه های سازمان ملل از سوی ايران" را دنبال کند.


وی افزود: "با برداشتن اين قدم ها، می توان اجرای درست تحريم ها را دنبال کرد و خطری که از سوی ايران در قاچاق اسلحه و توليد بمب اتمی و دستيابی به فناوری موشک های بالستيک متوجه است را کاهش داد."


همزمان مارک ليال گرانت، سفير بريتانيا در شورای امنيت و ژرارد آراد، سفير فرانسه در شورای امنيت نیز، خواستار تشکيل هیات پيگيری تحريم های ايران در اولين فرصت ممکن شدند.


گفتنی است منوچهر متکی روز چهارشنبه در تهران و در کنفرانس خبری مشترک با وزير خارجه ارمنستان گفته بود "هرگونه بيانيه ای که از سوی آژانس بين المللی و شورای حکام صادر شود، ولی تحت تاثير قطعنامه های شورای امنيت باشد، از سوی ايران مورد قبول نيست و تهران آن را رد می کند. "


همزمان علی اصغر سلطانيه، نماينده جمهوری اسلامی در آژانس بين المللی انرژی اتمی نیز، روز چهارشنبه در جريان شورای حکام و سخنرانی خود، بازرسان آژانس را "بازرسان انتصابی" خوانده و گفته بود "بايستی يادآوری نمايم کشورهای عضو طبق موافقتنامه های پادمان مربوطه خود ملزم به ارائه استدلال برای تصميمات خود در اين خصوص نمی باشند."


از سوی دیگر، فيليپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا نیز، چهارشنبه همزمان با اعلام آمادگی برای مذاکره با ایران، خبر داد که نمايندگان کشورهای پنج به علاوه يک (پنج کشور عضو شورای امنيت به همراه آلمان)، قرار است هفته آينده در نيويورک ديدار کرده و درباره پرونده هسته ای ايران، گفت وگو کنند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی خاطرنشان کرده است "ما انتظار داريم که در اين جلسه راه های تشويق ايران به حضور در مذاکرات سازنده با جامعه جهانی، بررسی شود."


کشورهای غربی، کماکان ايران را متهم می کنند که در پوشش فعاليت های هسته ای، به دنبال دستيابی به سلاحهای اتمی است و در همین راستا، شورای امنيت سازمان ملل تاکنون طی شش قطعنامه، که چهار قطعنامۀ آن اِعمال تحريم بوده، از مقامات جمهوری اسلامی خواسته است فعاليت های مرتبط با غنی سازی اورانيوم را به حال تعليق درآورده و صحت صلح آميز بودن فعاليت های هسته ای را به آژانس بين المللی انرژی اتمی ثابت کند.


مقامات ایران نیز، کماکان اتهامات وارده را رد کرده و فعالیت های خود را صلح آمیز دانسته، اما بر تداوم غنی سازی اورانیوم، ساخت تاسیسات جدید، کاهش همکاری با آژانس تاکید کرده اند.
دولت ایران همچنین هيچ يک از قطعنامه های شورای امنيت را نپذيرفته و آنها را "کاغذ پاره"، "بلااثر"، "سیاسی" و "احمقانه" می داند.

 

پنج کشور آمريکا، فرانسه، بريتانيا، چين و روسيه به همراه آلمان، اعضای گروه پنج به علاوه يک هستند که برنامه اتمی جمهوری اسلامی را در دستور کار دارند.

گزارش تصویری - استقبال سید حسن خمینی از هاشمی رفسنجانی در حرم امام خمینی

Posted:

  Get the Flash Player to see this rotator. var s1 = new SWFObject("http://www.rahesabz.net/picstories/image/88/tir/Base/simpleviewer.swf","flashContent", "600", "600", "9.0.124"); s1.addParam("allowfullscreen","true"); s1.addVariable("galleryURL" , "http://www.rahesabz.net/picstories/image/88/shahrivar/esteghbal seyed hasan/gallery.xml"); s1.addVariable("width","600"); s1.addVariable("height","600"); s1.write("container");

ربایش و گروگان گیری شش نفر در سیستان و بلوچستان

Posted:

جـــرس: بنا به گزارش منابع خبری، طی اخباری رسما تایید نشده، بامداد روز پنجشنبه ٢۵ شهریور ماه، حوالی شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان، افرادی ناشناس یک دستگاه اتوبوس مسافربری را متوقف کرده و تعدادی از مسافران آن را ربودند.


شاهدان عینی گزارش داده اند که پنج نفر از ربوده شدگان، از سربازان نیروی هوایی پایگاه دهم شکاری چاه بهار(کنارک) بوده و احتمالا یک نفر دیگر کارمند بانک می باشد.


به گزارش سامانه خبری «مشرق»، طی این حادثه که ساعت پنج بامداد امروز حوالی شهرستان سرباز، در استان سیستان و بلوچستان رخ داد، افراد ناشناس یک دستگاه اتوبوس را متوقف کردند و ۶ نفر از مسافران این اتوبوس مسافربری را ربودند.


گزارش جهان نیوز نیز آورده است بالگرد های نیروی انتظامی به صورت گسترده در حال گشت زنی در حد فاصل مرز پاکستان با منطقه ربایش هستند و احتمال خروج آدم ربایان از مرز بسیار کم عنوان شده است.


روستای هیت (نزدیک ترین آبادی محل ربایش)، در ۱۰۰ کیلومتری مرز پاکستان قرار دارد و مرز این منطقه به شدت تحت نظر است.


تاکنون هیچ منبع رسمی در این خصوص، واکنشی نشان نداده است.


گفتنی است پاییز سال گذشته نیز، طی یک حادثه تروریستی که در نزدیکی همین منطقه (محله پیشین شهرستان سرباز) توسط گروه ریگی رخ داد، دهها نفر از فرماندهان سپاه، نیروهای انتظامی، سران و بزرگان اهل سنت و شیعه منطقه، که برای نشستی گرد هم آمده بودند ، به خاک و خون کشیده شدند.

فشار بر ارژنگ داوودی برای قبول عواقب اعتصاب غذایش

Posted:

جرس: ارژنگ داوودی پس از گذشت بیش از دو ماه از اعتصاب غذا در حالی که به سختی قادر به تکلم و گشودن پلک هایش است صبح روز گذشته به بهداری زندان رجایی شهر منتقل شد.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، با وجود شرایط به شدت نامناسب ارژنگ داودی در بهداری زندان رجایی شهر، وی تحت فشار قرار گرفته تا فرمی را امضا کند که مسئولیت عواقب ادامه اعتصاب غذا را به عهده وی قرار می دهد.ایشان با تاکید بر ادامه اعتصاب تا رسیدن به تمام خواسته هایشان از امضای این فرم خودداری ورزیدند.

 

ارژنگ داوودی بیش از دو ماه پیش در اعتراض به قطع تلفن ها و عدم رسیدگی به شکایت‌اش از حاج کاظم رئیس زندان رجایی شهر، در اعتصاب غذا به سر می برد. این زندانی سیاسی همچنین عنوان کرده است در صورتی که برای باز پس گیری منزل و جلوگیری از آوارگی خانواده اش به شکایتش رسیدگی نشود به مراجع بین المللی شکایت خواهد کرد.

 

گفتنی است که منزل ارژنگ داوودی از سوی قوه قضاییه با حکم قاضی وقت پرونده، قاضی حداد، مصادره و به فروش رسیده است. همسر ارژنگ داوودی چندی پیش در مصاحبه با رادیو فردا در رابطه با این مسئله گفته بود که "منزل ما هم محل سکونت بود و هم مدرسه. مدرسه‌ای که مجتمع فرهنگی و آموزشی "پرتو حکمت" درآن قرار داشت و محل تحصیل دانش آموزان بود، که پلمب شد."

 

ارژنگ داوودی در تاریخ 18 آبان سال ۸۲ تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی و نوشتن مانیفست سکولار ایرانیان دستگیر شد و تاکنون در زندان به سر می برد.
 

حمله به دفتر حافظ منافع آمریکا و سفارت انگلیس با بمب دستی

Posted:

جرس: در حالی که سوزاندن قرآن از سوی کشیش آمریکایی لغو شد و مقامات آمریکایی نیز این عمل را محکوم کردند اما گفته می‌شود شب گذشته گروهی با چندین بمب‌ دستی به دفتر حافظ منافع آمریکا و باغ سفارت انگلیس در تهران حمله کرده‌اند.


خبرنامه دانشجویان ایران نوشت:" شب گذشته یعنی ۲۴ شهریور چندین تن از جوانان داغ دیده از جسارت به ساحت قرآن در پی اقدام وقیحانه حیوان های انسان نما به پشتوانه دولت منحوس و مستکبر آمریکا و حمایتهای رسانه ای دولت استعمارگر انگلیس در هتک حرمت مقدس ترین کتاب آسمانی قرآن عزیز و بی حرمتی نسبت عقائد مسلمین جهان در بامداد چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ در اعتراض به این عمل شنیع و غیر قابل تحمل، دفتر حافظ منافع آمریکای جنایتکار و باغ سفارت انگلیس خبیث در تهران مورد حمله چندین بمب آتش زا قرار گرفت و در آتش سوخت."


به نظر می‌رسد این اقدام بدون دخالت نیروهای انتظامی و آزادنه از سوی این گروه‌های افراطی صورت گرفته است.


دو روز پیش سازمان بسيج دانشجويي در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که باید در برابر این اقدام "انزجار عملی" نشان داد و به همین خاطر بسیج باید وارد "عرصه هجوم" شود.


 

حمله نیروهای امنیتی به دفتر میرحسین موسوی‬

Posted:

جرس: در ادامه محاصره امنیتی خانه میر حسین موسوی شب گذشته گروهی ناشناس با حمله به دفتر وی اندک امکانات باقی مانده در دفتر را با خود بردند. تنگتر شدن حلقه حصر از دو روز گذشته با بازداشت محسنی مسئول دفتر موسوی وارد مرحله جدیدی شد.


بر اساس گزارشهای رسیده به جرس، نیروهای امنیتی طی این هجوم، اقدام به تفتیش و بازرسی از محل کرده و برخی وسایل موجود در دفتر را نیز با خود برده‌ و کامپیوترهای موجود را جمع‌آوری کردند.

این در حالی است که پیش از این گزارش هایی مبنی بر کوچک کردن  تیم حفاظتی موسوی منتشر شده بود.


یکی از نزدیکان موسوی چندی پیش به جرس خبر داده بود که تیم حفاظت میر حسین موسوی از همان روز که خبر برکناری یزدانفر منتشر شد، همچنان بدون مسئول رها شده و نبودن سرپرست، موجب نابسامانی و آشفتگی تیم حفاظت موسوی شده است؛ وی گفته بود که ستاد حفاظت انصار المهدی از زیرمجموعه های سپاه پاسداران که تیمهای حفاظت شخصیتها را تعیین و تجهیز می کند، در چند ماه گذشته سعی کرده که برخی از محافظان میر حسین موسوی را با افراد ناشناس جایگزین کند . وی می گوید: افرادی که در این سه ماه به تیم محافظان موسوی پیوسته اند سابقه کاری مشخصی ندارند و کسی نمی داند آنها کیستند و از کجا پیدایشان شده است. 


نیروهای امنیتی مدتی است که در اطراف دفتر میرحسین مستقر شده اند و خبرهای رسیده از تهران حاکی است که آنها از حضور مردم و شخصیتها در دفتر میرحسین موسوی جلوگیری می کنند و مراجعین را بازداشت و پس از ساعتها بازجویی رها می کنند و یا آنها را به بازداشتگاه برده و تعهد کتبی برای عدم مراجعه مجدد می گیرند تا آنجا که از دیدار محمدرضا خاتمی برای دیدار عید فطر نیز جلوگیری شد.

پیام ۴ تن از زندانیان سیاسی ایران به فیدل کاسترو: عملکرد دولت ایران در زمینه حقوق بشررا محکوم کنید

Posted:

جـــرس: انتظار ما زندانیان سیاسی، عقیدتی از شما این است که گامی دیگر پیش نهید و با اعلام حمایت مستقیم از مبارزات بر حق ملت ایران که در جنبش سبز تبلور یافته است، سیاستهای ضد حقوق بشری و برخورد با آزادیخواهان ایران توسط جریان تمامیت خواه و اقتدار گرا را محکوم نمایید.


در پی اظهارات اخیر فیدل کاسترو، رهبر پیشین کوبا، در مورد لزوم واقع گرایانه عمل کردن در جریان حکومت خود و همچنین دادن تذکرات جدی به محمود احمدی نژاد، پیرامون نقطه نظرات و سخنانش، چهار تن از زندانیان سیاسی ایران، با ارسال نامه ای به کاسترو، سخنان وی را "رویدادی تاریخی" ذکر کرده و آنرا "چراغی فرا روی دولتهای سوسیالیستی منطقه آمریکای لاتین و در میان دیگر اعضای جنبش عدم تعهد" دانستند.


به گزارش منابع خبری جرس، منصور اسانلو فعال کارگری، رسول بداغی فعال صنفی معلمان، عیسی سحرخیز فعال مطبوعاتی و حشمت الله طبرزدی فعال سیاسی، در نامه خود خطاب به رهبر پیشین کوبــــا، از وی خواسته اند همزمان با اتخاذ مواضع جدید خود، گامی دیگر پیش نهاده و با اعلام حمایت مستقیم از مبارزات بر حق ملت ایران که در جنبش سبز تبلور یافته است، سیاستهای ضد حقوق بشری و برخورد با آزادیخواهان ایران توسط جریان تمامیت خواه و اقتدار گرا را محکوم کند.


 فيدل كاسترو، رهبر پيشين كوبا، اخیرا در گفت و گو با یک مجله آمریکایی، از دیدگاه محمود احمدی نژاد پیرامون یهودیان انتقاد کرد و به وی توصیه نمود تاریخ مطالعه کند. وی همچنین عملکرد گذشته خود در زمینه سیاست خارجی و امور داخلی را مورد نقد قرار داد و تاکید کرد "ای کاش واقع گرایانه به موضوعات نگاه می کردم."


به گزارش منابع خبری جرس، متن کامل نامه چهار زندانی سیاسی ایران به رهبر انقلاب و سابق کوبا به شرح زیر است:


عالیجناب فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا
ما ایرانیها ضرب المثل معروفی داریم که می گوید "ماه پشت ابر پنهان نمی ماند" ، معنی آن این است که حقیقت را برای همیشه نمی توان کتمان کرد چون روزی آشکار و نمایان خواهد شد.


سخنان اخیر جنابعالی در خصوص تجدید نظر در برخی روشها و الگوهای اقتصادی و سوسیالیستی حکومتی در جهت هماهنگ شدن با اقتصاد و تذکراتی که به آقای محمود احمدی نژاد دادید تایید تازه ای بر این حقیقت در سطح جهان بویژه در میان آزادیخواهان و صلح طلبان است.


ما می دانیم که جنابعالی از نزدیک با بسیاری از رهبران جنبش سبز ایران آشنا بوده و هستید و در دوران جوانی و میانسالی ساعات طولانی با هم همکلام بوده و در مورد مسائل منطقه ای و جهانی بویژه در چهارچوب جنبش عدم تعهد همراه و همگام بوده اید. شما نیز آگاه هستید که بسیاری از اصلاح طلبان، آزادیخواهان و دموکراسی طلبان ایران اکنون به دلایل عقیدتی، سیاسی، مطبوعاتی، دانشجویی و سندیکایی در زندان های گوناگون محبوس هستند. و هر روز جزئیات بیشتری از انواع فشارها حتی در حد اعمال شکنجه های سرخ و سفید علیه آنان افشا می شود. گروهی از آنان از نسل انقلابیونی هستند که در دوران جوانی و نوجوانی انقلاب هایی چون کوبا، الجزایر الگویشان بوده و زندگی و مبارزات افرادی چون شما، پاتریس لومومبا، نلسون ماندلا، گاندی، چه گوارا در کنار روش و منش شخصیت هایی مذهبی و ملی چون دکتر محمد مصدق سرمشقشان بوده است.


در میان این افراد بسیاری هستند از کسانی که در نهضت ملی کردن صنعت نفت و مبارزه علیه کودتای ضد دولت ملی دکتر مصدق نقش ایفا کرده اند.


یا حتی به دلیل خواندن کتابهایی چون جنگ شکر در کوبا سالهای جوانی خود رادر زندان های رژیم پیشین گذرانده اند تا روزی در خلال یک قیام مردمی دیکتاتوری را سرنگون کرده تا نظامی مبتنی بر آزادی، استقلال عدالت ، توسعه و حقوق بشر استقرار یابد. نظامی که در سی و یک سال گذشته به مرور از آرمانها و اهداف خود به دور افتاده و کسانی دوباره به قدرت رسیدند که آزادیخواهان گذشته را دوباره به گوشه زندان بفرستند.


اکنون انتظار ما زندانیان سیاسی، عقیدتی از شما این است که گامی دیگر پیش نهید و با اعلام حمایت مستقیم از مبارزات بر حق ملت ایران که در جنبش سبز تبلور یافته است، سیاستهای ضد حقوق بشری و برخورد با آزادیخواهان ایران توسط جریان تمامیت خواه و اقتدار گرا را محکوم نمایید.


آنچه مسلم است اتخاذ چنین موضوع روشنی از سوی جنابعالی یک رویداد تاریخی خواهد بود و چراغی فرا روی دولتهای سوسیالیستی منطقه آمریکای لاتین و در میان دیگر اعضای جنبش عدم تعهد روشن خواهد ساخت.
و دیدگاهی که در صورت جمع شدن با ضرورت استقرار صلح و گفتگو در جهان و رعایت حقوق ملت خود در داخل مورد توجه بین المللی بویژه مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر از بروز یک تنش و برخورد منطققه ای و حتی بین المللی جلوگیری کند.


برای شما و ملت کوبا دموکراسی و آزادی خواهانیم.


منصور اسانلو، فعال کارگری
رسول بداغی، فعال صنفی معلمان
عیسی سحرخیز ، روزنامه نگار
حشمت الله طبرزدی، مبارز سیاسی و روزنامه نگار



فراخوان ارتش و بسیج جهت شركت در راهپیمایی اعتراض‌آمیز روز جمعه

Posted:

راهپیمایی‌هایی که نیاز به مجوز ندارند

جرس: در حالی که مردم و رهبران جنبش سبز، برای برگزاری راهپیمایی در سالگرد انتخابات، به رغم طی تمام راه‌های قانونی موفق به دریافت مجوز نمی‌شوند و رئیس پلیس با قاطعیت اعلام می‌کنند با تجمعات غیرقانونی، یعنی تجمعات بدون مجوز، برخورد خواهد کرد اما امروز ارتش جمهوری اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین برای شرکت در راه‌پیمایی فراخوان می‌دهند و فراخوان آن‌ها در خبرگزاری‌های دولتی نیز منتشر می‌شود.


به گزارش ایرنا، ارتش جمهوري اسلامي ايران امروز با انتشار اطلاعيه‌اي از مردم دعوت كرد كه در راهپيمايي روز جمعه شركت كنند.


در این فراخوان آمده است: ارتش جمهوري اسلامي ايران در پي هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن مجيد از سوي مشتي مسيحي‌نماي آمريكايي ضمن حضور گسترده كاركنان ولايتمدار ارتش در اين راهپيمايي و محكوم نمودن اين اقدام ابلهانه، از تمام مسلمانان و همه حق‌طلبان جهان به ويژه ملت آگاه، هوشيار و مؤمن ايران اسلامي دعوت مي‌كند تا پس از اقامه نماز دشمن‌شكن‌ جمعه اين هفته (26 شهريور 89)؛ در حركتي منسجم يك‌بار ديگر وحدت، يكپارچگي و همدلي خود را به جهانيان نشان داده و خشم و انزجار توفنده خود را نسبت به اين عمل ننگ‌آور سردمداران صهيونيست كاخ سفيد اعلام كنند.

 

همچنین گرچه مراسم سوزاندن قرآن در روز ۱۱ سپتامبر که از سوی "تری جونز" کشیش آمریکایی عنوان شده بود، با موضع‌گیری مقامات آمریکایی لغو شد و با این حال به گزارش برخی خبرگزاری‌ها جمعی بسیار کوچک در همان روز اقدام به سوزاندن صفحاتی از قرآن کردند که در واکنش به آن سازمان بسيج مستضعفين در اطلاعيه‌اي ضمن محكوميت توهين‌كنندگان به قرآن مجيد از "مسلمانان و آزادگان جهان بخصوص ملت خداجوي ايران اسلامي" دعوت كرد تا "خشم و اعتراض توفنده خود را نسبت به اين عمل ننگ آور پس از نماز جمعه" اعلام كنند.


به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين، در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: بسيجيان سرافراز ايران اسلامي همگام با نمازگزاران جمعه در سراسر كشور در حركت اعتراض آميز به توهين كنندگان به قرآن كريم، شركت كرده و خشم و انزجار خود را نسبت به عاملان اين هتك حرمت اعلام خواهند كرد.


اين اطلاعيه مي‌افزايد: بار ديگر استكبار جهاني با به راه انداختن مزدوري در لباس كشيش به مقدسترين هديه الهي و كتاب آسماني (قرآن كريم) توهين كرد و دل بيش از يك ميليارد مسلمان و همچنين ميليونها آزادانديش اديان آسماني ديگر را به درد آورد و عداوت و كينه ابدي خود را نسبت به اسلام و مسلمين بيش از پيش آشكار ساخت.


ارتش جمهوري اسلامي ايران در پي هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن مجيد از سوي مشتي مسيحي‌نماي آمريكايي ضمن حضور گسترده كاركنان ولايتمدار ارتش در اين راهپيمايي و محكوم نمودن اين اقدام ابلهانه، از تمام مسلمانان و همه حق‌طلبان جهان به ويژه ملت آگاه، هوشيار و مؤمن ايران اسلامي دعوت مي‌كند تا پس از اقامه نماز دشمن‌شكن‌ جمعه اين هفته (26 شهريور 89)؛ در حركتي منسجم يك‌بار ديگر وحدت، يكپارچگي و همدلي خود را به جهانيان نشان داده و خشم و انزجار توفنده خود را نسبت به اين عمل ننگ‌آور سردمداران صهيونيست كاخ سفيد اعلام كنند.


دعوت به این تجمعات دولتی در حالی صورت می‌گیرد که در یک سال گذشته با هرگونه تجمع اعتراض‌آمیز که از سوی مردم برگزار شده بود به شدت برخورد شده که حاصل آن ده‌ها شهید و بی‌شمار زندانی در بازداشت است.