جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


خانواده شهید قدوسی: آزادی و جان مردم را نمی‌توان فدای مصلحت حکومت و انقلاب کرد

Posted:

لغو مراسم سالگرد این شهید توسط خانواده

جرس: بیت شهید آیت‌الله قدوسی در آستانه بیست و نهمین سالگرد شهادت او، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که همچون سال گذشته، از برگزاری مراسم سالگرد خودداری کرده و ضمن اعلام وفاداری به آن شهید والامقام، همگان را به فاصله گرفتن از برنامه‌های تبلیغاتی پرهزینه و بی‌محتوایی که روح آن شهید از آن بیزار بود، دعوت کرد.

 

به گزارش کلمه، این اطلاعیه که خطاب به مردم "صبور و مقاوم" ایران صادر شده تاکید دارد که "آن بزرگ در طول سالیان پیش از پیروزی انقلاب تمام سعی خود را کرد تا نسلی را تربیت کند که هدفش استفاده درست از قدرت است و نه حفظ آن؛ و نگاه اصلاحی‌اش به خویشتن و دوستان و افراد خود است و نه دیگر اندیشان و مخالفان؛ و نیز امر به معروف را از خود و خودی شروع می‌کند و نه از دیگران و غیر خودی‌ها."

 

خانواده شهید قدوسی در ادامه اطلاعیه تاکید می کنند که "وی تمام تلاش خود را نمود تا به نسل انقلاب، مردم مسلمان و روحانیت جوان بفهماند که خطرناکترین دشمن طریق، انبوه طرفدارانی است که پشت سر انسان گرد آمده‌اند و نه صدای مخالفانی که بر علیه ما فریاد می‌کشند. آنان که با شهید قدوسی ارتباط داشتند در خلوت و آشکار این روایت اخلاقی را بارها از او شنیده‌اند که “برحذر باش از صدای انبوه هوادارانی که به دنبالت می‌آیند."

 

در بخش دیگری از اطلاعیه مذکور آمده است که "او سعی کرد تا این نسل بفهمد که زندانی و خانواده‌اش در اسلام حرمتی دارند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این سلوک سیاسی و اخلاقی، همان راهی بود که شهید بزرگوار آیت الله قدوسی تمام زندگی خود را فدای آن کرد، برای آن خون دل خورد و دشنام‌ها شنید و دشمنی‌ها به جان خرید… و در دوران کوتاه مسئولیت او نیز قبل از هر کسی، دوستان و انقلابیون افراطی بودند که پرچم ضدیت با او را افراشتند و دشمنی و دشنام را نثار او ساختند."

 

این اطلاعیه با اعتراض به برنامه‌های بی محتوا و بزرگداشت‌هایی توسط صدا و سیما که شهید قدوسی از آن‌ها بیزار بود تاکید می‌کند: "امّا اکنون همه علاقمندان و فرزندان معنوی و راستین او، عمق اندیشه‌های او را درک کرده و وظیفه بزرگی بر دوش خود احساس می‌کنند. اکنون اکتفا کردن به ذکر نام و انتشار تصویر و ساختن برنامه‌های تلویزیونی بی‌محتوا و برپا کردن بزرگداشت‌هائی که خود او از آن بیزار بود، گناهی نابخشودنی است. او بر چه مسیری می‌رفت و ما از چه راهی بازگشته‌ایم؟"

 

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به این که "اکنون با وقوع حوادث فراوان، ما بیش از همیشه به این اهداف معتقدیم. آن‌ها نه فقط به پیروز شدن و به دست گرفتن قدرت، که به استفاده صحیح از این قدرت در جهت پیاده شدن ارزش‌ها و اصول اسلامی و انسانی می‌اندیشیدند و قدرت و حکومت را ابزاری چنان بی‌ارزش می‌دیدند که به فرمایش مولا علی (ع) اگر باعث گرفتن حق مظلومی از ظالمی نشود، ارزش و اهمیتی ندارد" می‌افزاید: "شهید قدوسی حساس‌ترین بخش از عمر شریفش را صرف کرد تا به نسلی که تنها به مبارزه برای قدرت می‌اندیشید، بیاموزد که آن‌چه اهمیت دارد باطن انسان‌هائی است که قدرت را به دست گرفته‌اند و نه فقط ظاهر آن‌ها، و بیاموزد که خطر و مشکل اصلی ما پس از پیروزی است و به آن‌ها بفهماند که شیطان، باطل و طاغوت، در درون انسان‌هاست و در هر قلبی می‌تواند آشیان کرده و ظهور کند و پس از پیروزی انقلاب در مقام دادستان نیز بیش از هر کسی حامی و نگهدار مال و جان مردمی بود که مدافعی نداشتند و در مقابل کسانی که این روش را برنمی‌تافتند با صدای بلند اعلام کرد که “اگر مرا به مسلسل هم ببندید تسلیم نخواهم شد."
 

احمد منتظري: کسانی را سرکوب می‌کنند که گوشت و پوست‌شان با اسلام و انقلاب عجین است

Posted:

اگر نیروهای اسرائیلی به دشمنان خود رحم نمی کنند، ما با دوستان خود رحم نکرده و اینگونه رفتار می کنیم

جرس: احمد منتظري فرزند آیت‌الله منتظری، در نامه‌اي حملات اخير به منزل مهدي كروبي و مسجد و محل تدریس آيت الله دستغيب را محكوم كرد و این رفتار را با هیچ "منطق و برهان و دین و مذهبی" سازگار ندانست.


به گزارش سحام‌نیوز، در بخشی از این نامه آمده است: این حملات نشانگر این واقعیت تلخ است که اگر نیروهای اسرائیلی به دشمنان خود رحم نمی کنند، ما با دوستان خود و آنان که در این انقلاب نقش بسزایی داشته اند رحم نکرده و اینگونه رفتار می کنیم و کسانی را سرکوب و منکوب می کنیم که با نصیحت های خیرخواهانه و مشفقانه خود خواستار اصلاح امور جامعه و کشورشان هستند. به کسانی رحم نمی کنیم، که گوشت و پوست شان با اسلام و انقلاب عجین است.

 

متن كامل اين نامه بدين شرح است:

 

باسمه تعالی


در این ایام که مصادف با ماه مبارک رمضان، شبهای قدر و روز قدس است و باید ثمره و بروز آن رسیدن به نهایت معنویت و انسانیت و ظلم ستیزی در برابر زورمداران باشد، با کمال تأسف و تأثر شاهد اعمال ناشایستی در مملکت و نظام اسلامی هستیم که با هیچ منطق و برهان و دین و مذهبی سازگار نیست.

 

حملات وحشیانه و ناجوانمردانه به منزل مسکونی حضرت حجةالاسلام والمسلمین جناب آقای کروبی در تهران و همچنین حمله به مسجد و محل تدریس حضرت آیت الله دستغیب در شیراز اذهان مردم آزاده و شریف را آشفته کرده است.

 

عزیزانی که در راه انجام فرایض امر به معروف و نهی از منکر آسایش خود و خانواده خود را از دست داده اند باید تقدیر شوند، نه اینکه به بهانه های واهی مورد تعرض قرار گیرند.

 

این حملات نشانگر این واقعیت تلخ است که اگر نیروهای اسرائیلی به دشمنان خود رحم نمی کنند، ما با دوستان خود و آنان که در این انقلاب نقش بسزایی داشته اند رحم نکرده و اینگونه رفتار می کنیم و کسانی را سرکوب و منکوب می کنیم که با نصیحت های خیرخواهانه و مشفقانه خود خواستار اصلاح امور جامعه و کشورشان هستند. به کسانی رحم نمی کنیم، که گوشت و پوست شان با اسلام و انقلاب عجین است.

 

آیا مردم فلسطین به جرم اظهار عقیده و نوشتن مطالب انتقادی، اینچنین توسط اسرائیلی ها مورد تعرض قرار میگیرند؟

 

اینجانب به دلیل احساس مسئولیت و امید به اصلاح، این مطالب را بیان می کنم و با توجه به اینکه تمامی این مسائل در نظامی که به نام اسلام بنا شده و آزادی عقیده و بیان در قانون اساسی آن تصریح شده است اتفاق میافتد این احساس وظیفه دو چندان می شود.

 

پیشوایان دینی ما و از جمله مولی الموحدین حضرت علی (ع) که این ایام مصادف با شهادت مظلومانه آن امام است از مردم می خواستند اشکالات و ایرادات موجود جامعه را بیان کنند و می فرمودند بهترین دوستان ما کسانی هستند که انتقاد کنند و عیب ها را به ما نشان دهند تا آنها را برطرف نماییم.

 

متأسفانه در مقابل انجام این وظیفه الهی، چنین اعمال دور از انسانیت، با هدایت و سکوت کسانی انجام می شود که بایستی برحسب وظیفه قانونی مانع انجام آن باشند.

 

بازگشت به دستورات حیات بخش اسلام عزیز و قانون مداری تنها راه برون رفت از بحرانی است که دامنگیر این مرز و بوم شده است. امیدوارم خدای متعال در این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، سعادت و نیکبختی را برای ملت عزیز ایران و برای تمامی مردم جهان مقدر فرماید.


والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
13 شهریور 1389
احمد منتظری
 

محکومیت رحیم همتی به سه سال حبس تعزیری

Posted:

جرس: رحیم همتی از فعالان ملی مذهبی و از اعضای جنبش مسلمانان مبارز به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.


بنا به اخبار رسیده به جرس، همتی سی‌ام مرداد ماه سال جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شد.

 

مستندات اتهام‌های ذکر شده، عضویت و شرکت در جلسات جنبش مسلمانان مبارز، شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان، داشتن چندین وبلاگ از جمله وبلاگ "چگونه ایران را بسازیم" عنوان شده است.

 

طبق رای این دادگاه "منطبق با ماده 610 قانون مجازات اسلامی و با رعایت ماده 46 قانون مجازات" همتی به تحمل سه سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم شد.

 

رای صادره حضوری و ظرف مدت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران است.

 

گفتنی است رحیم همتی از فعالان دانشجویی استان گیلان در زمان پیش از انتخابات بوده است و پس از خرداد سال گذشته وی در دو مرحله بازداشت 87 روز را در زندان اوین سپری کرد و چندین بار نیز از سوی افراد ناشناس مورد تهدید قرار گرفت.
 

اظهارات همسر و وکیل نسرین ستوده پس از مراجعه  وی به دادسرای اوین

Posted:

جرس: نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر امروز شنبه 13 شهریورماه پس از مراجعه به دادسرای ویژه اوین، هنوز بازنگشته و وضعیت وی نامشخص است.


به گزارش مدرسه فمینیستی، رضا خندان، همسر نسرین ستوده، گفت: پس از ساعت ها انتظار، از همسرم نسرین خبری نشد و از این رو به همراه نسیم غنوی برای پیگیری وضعیت وی، عصر دوباره به اوین مراجعه کردیم. اما به ما گفته اند که هنوز مشخص نیست که قرار بازداشت برای ایشان صادر شده یا نه ولی تا این ساعت که هنوز از اوین بیرون نیامده است.


غنوی وکیل ستوده نیز در این باره اظهار داشت: من در آنجا اعلام وکالت کردم و وکالت من پذیرفته شد و در پرونده ثبت شد، اما به من گفتند که در جلسه بازپرسی نمی توانم حضور داشته باشم. برای همین نسرین ستوده پیش بازپرس رفت برای تفهیم اتهام و من از اوین بیرون آمدم و از آن زمان تاکنون دیگر نتوانستیم از او خبری بگیریم.

 

غنوی احتمال می دهد که بازپرس قراری برای نسرین ستوده صادر کرده و او را نگه داشته است. وی تاکید کرد: پس از تفهیم اتهام، بازپرس موظف است طبق قانون قراری برای او صادر کند، حال این قرار آیا قرار بازداشت است یا کفالت و یا وثیقه، فردا صبح احتمالا مشخص می شود.


وی در پاسخ به اقدام بعدی اش در مورد مشخص شدن وضعیت نسرین ستوده افزود: ما فردا صبح دوباره به اوین مراجعه خواهیم کرد تا ببینیم قراری که برای نسرین ستوده صادر شده چیست.

 

روز شنبه هفته گذشته 6 شهریورماه، ماموران امنیتی به دفتر کار و منزل نسرین ستوده مراجعه کرده و ضمن تفتش این دو محل و ضبط برخی از اسناد و پرونده ها و وسایل شخصی و کامپیوتر او و همسرش، برگه احضاریه ای نیز به نسرین ستوده برای مراجعه به دادسرای ویژه مستقر در زندان اوین تحویل دادند. بر اساس این برگه احضاریه، نسرین ستوده باید به دادسرا مراجعه می کرد.

 

بر اساس آن برگ احضاریه، صبح امروز شنبه سیزدهم شهریور وی به همراه وکیل اش، نسیم غنوی به دادسرای اوین مراجعه کردند.
 

اطلاعیه دبیر کل نهضت آزادی درباره اخبار کذب خبرگزاری‌های حکومتی

Posted:

جرس: ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران در بیانیه‌ای کوتاه، اخبار منتشر شده درباره وی در رسانه‌های وابسته به حکومت نظیر مشرق و روزنامه جوان و سایت‌ رجا نیوز و نظیر آن را تکذیب کرد.

 

به گزارش میزان‌خبر، این رسانه‌ها با انتشار خبری، مدعی شده بودند که یزدی در دیدار با دانشجویان در مورد شکست جنبش سبز سخن گفته است اما دبیرکل نهضت آزادی ایران با تاکید بر اینکه مواضع خود را درباره جنبش سبز و راهکارها و راهبردهای آن طی مقالات متعددی که عموما در روزنامه‌های اصلاح طلبان، قبل از تعطیلی آنها، چاپ شده و یا در سایت ها قابل دسترسی هستند بیان کرده است، اخبار این سایت‌ها را دروغ و خلاف واقع خواند.

 


متن اطلاعیه دبیر کل نهضت آزادی به شرح زیر است:

 

به نام خدا


اخیرا ( 6/6/1389) یک سایت اینترنتی به نام " مشرق " از قول خبر نگار سیاسی خود مطالبی را به نقل از اینجانب در مورد جنبش سبز و رهبران آن منتشر کرده که خلاف واقع و نادرست است. اینجانب با دانشجویان نشستی نداشته ام تا چنین مطالبی را مطرح کرده باشم.

 

اینجانب در گذشته تحلیل ها و مواضع خود را در باره جنبش سبز و راهکار ها و راهبردهای آن طی مقالات متعددی که عموما در روزنامه های اصلاح طلبان، قبل از تعطیلی آنها، چاپ شده اند و یا در سایت ها قابل دسترسی هستند، اعلام کرده ام. بر این پایه، در شرایط کنونی، هر مطلبی که غیر از آنها به اینجانب نسبت داده شود، قویا تکذیب می شود.

 

ابراهیم یزدی
 

خباز: دولت در عدم ارائه مصوبات خود به رئیس مجلس تعمد دارد

Posted:

جرس:عضو هیأت تطبیق قوانین مجلس از عدم ارائه مصوبات دولت به رئیس مجلس علی‌رغم وعده‌های مسئولان دولتی پس از تنش‌های به‌وجود آمده میان مجلس و دولت خبر داد و گفت: با این وجود ما همچنان مصوبات دولت را از سایت دولت و روزنامه رسمی اخذ کرده و کار را متوقف نکرده‌ایم.

 

به گزارش مهر، محمدرضا خباز با اعلام این خبر اظهارداشت: ما کار را متوقف نکرده‌ایم و از خردادماه که مطمئن شدیم دولت در عدم ارائه مصوبات خود به رئیس مجلس تعمد دارد و تصمیم به اجرای اصل 138 قانون اساسی ندارد، نیاز خود را برای انجام تطبیق قوانین از سایت دولت و روزنامه رسمی پیگیری کردیم.

 

وی ادامه داد: هیأت تطبیق قوانین همچنان ایرادات موجود در مصوبات دولت را یادآوری می‌کند و به وسیله دبیر هیأت آن را به دولت ابلاغ می‌کند که اگر پاسخی دریافت نشود به وسیله رئیس مجلس به روزنامه رسمی کشور اعلام می‌شود و دولت موظف به اطاعت از روزنامه رسمی کشور است.

 

عضو فراكسيون خط امام در پاسخ به این سئوال که آیا در نشست مشترک دولت و مجلس مقرر نشد تعامل دو قوه افزایش یابد و آیا مسئولان دولتی قول ادامه روند گذشته در ارسال مصوبات دولت را نداده بودند، گفت: باید از خودشان پرسید که چرا به وعده خود که البته از وظایف این قوه است عمل نمی‌کنند.

 

وی افزود: درباره نشست دولت و مجلس هم فقط می‌توان گفت که دوستان نشستند و گفتند و برخاستند.

 

خباز گفت: اینها همه حرف است که گفته می‌شود با برگزاری این نشست‌ها اختلافات حل می‌شود در شرایطی که باور به قانون نباشد و افراد بگویند ما قانون هستیم، چگونه می‌توان انتظار داشت مشکلات فی‌مابین دو قوه حل شود مشکل زمانی حل می‌شود که باورها تغییر کند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: با این تفکر کاری از پیش نمی‌رود.
 

شکسته شدن حکم حبس یک فعال دانشجویی

Posted:

جرس: حکم دو سال حبس تعزیری محمد جواد رشاد از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد در دادگاه تجدید نظر استان شکسته و به دو سال حبس تعلیقی تبدیل شد.


بنا به اخبار رسیده به جرس، دادگاه تجدیدنظر استان تهران با بررسی مجدد پرونده این فعال دانشجویی با تخفیف مجازات برای وی موافقت کرده و حکم دو سال حبس تعزیری وی را به دو سال حبس تعلیقی کاهش می دهد.


گفتنی است محمد جواد رشاد دانشجوی رشته مدیریت مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد و از فعالان دانشجویی این دانشگاه است که در پی دستگیری های گسترده عاشورای سال گذشته تنها چند روز پس از حوادث روز عاشورا توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و قریب به سه ماه در زندان اوین به سر می برد.


وی در دادگاهی که در اسفند ماه سال گذشته توسط قاضی مقیسه برگزار شد به جرم شرکت در اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به دو سال حبس تعزیری محکوم و سپس با موافقت دادستان با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه، شب عید از زندان اوین آزاد شد.
 

لاریجانی: تهدید جدی است، باید مقاومت کنیم

Posted:

جرس: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، فشار اقتصادی غرب را مهم‌ترین خطر موجود برای ایران دانست و گفت که باید یک دوره مقاومت ملی در برابر تهدیدها علیه این کشور طراحی شود.

 

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، لاریجانی جمعه شب ۱۲ شهریور در یک سخنرانی در شهر قم گفت: "با یک نگاه کلی به شرایط کشور می توان گفت که با تهدیدات سختی روبرو هستیم و برای عبور از آن نیاز به یک دوره مقاومت ملی داریم و این امر ممکن است، به شرط آنکه واقع بین باشیم و از ابرازنظرهایی که موجب هزینه می شود، بپرهیزیم".

 

او گفت که غرب تلاش دارد از سه طریق با ایران برخورد کند؛ اول اینکه نفوذ ایران را در منطقه کاهش دهد، دوم اینکه از طریق افزایش فشار اقتصادی بر میزان نارضایتی عمومی از حکومت بیفزاید و سوم اینکه مبانی فکری نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کند.

 

آقای لاریجانی گفت که مهمترین این تهدیدها، فشار اقتصادی است که عمدتا از طریق تحریم های بین المللی اعمال می شود.

 

او افزود: "معتقدم سختگیری های آنها در بحث قطعنامه ها بی تأثیر نیست، اما می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد".

 

رئیس مجلس ایران گفت که برای این کار باید "مدل توسعه ایرانی - اسلامی" را به کار گرفت که مورد تأکید رهبر ایران بوده است.

 

او از دولت انتقاد کرد که در پیش نویس برنامه پنجم توسعه تنها در حد یک ماده به این مدل پرداخته است و گفت که این موضوع باید در برنامه پنجم توسعه داده شود.


انتقاد از "واردات بی رویه"

 

لاریجانی از شیوه واردات به ایران انتقاد کرد و گفت: "عقلانی نیست که دروازه های کشور را به روی واردات باز کنیم، به این امید که روزی عضو سازمان تجارت جهانی شویم، آن هم در حالی که بعضی کشورها یارانه پرداخت می کنند تا کالاهای خود را به کشورهای دیگر صادر کنند".

 

او گفت که 'پول نفت' نباید صرف وارد کردن کالاهای غیر ضروری شود و در عوض باید زمینه صادرات کالاهای تولیدی ایران به خارج را فراهم کرد.

.


مذاکره با آمریکا

 

رئیس مجلس ایران در بخش دیگری از سخنانش نسبت به تلاش احتمالی برای مذاکره با آمریکا هشدار داد و گفت: "مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی به هیچ وجه صحیح نیست، زیرا آنها برداشت دیگری می کنند و مقام معظم رهبری هم به عنوان فصل الخطاب به عدم انجام آن دستور دادند. به این ترتیب لازم است دیگر کسی در این رابطه سخن نگوید، زیرا هر گونه سستی در اراده سیاسی، موجب ضعف در مقاومت ملی است".

 

به نظر می رسد اشاره آقای لاریجانی به اظهار تمایل چند باره محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران برای "مناظره" با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا باشد.

 

آقای احمدی نژاد تا کنون چند بار اظهار آمادگی کرده است که در جریان سفر آینده اش به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در برابر رسانه ها و در مورد "اداره جهان" با آقای اوباما گفت و گو کند.

 

آقای احمدی نژاد اخیرا دوباره بر این پیشنهاد تأکید کرده بود.
 

در تماس خاتمی با مهدی کروبی: عدم برخورد قاطع با هتاکان موجب جری‌تر شدن هیاهوگران شده است

Posted:

جرس: در پی حمله گروهی بسیجی و لباس شخصی به منزل مهدی کروبی، سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران در تماسی تلفنی با کروبی این اقدام را محکوم کرد.


به گزارش روابط عمومی دفتر سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در این تماس ضمن اظهار تاسف شدید از تعرض به منزل "یار انقلاب و خدمتگزار مردم" و محکوم کردن تخریب‌ها و هتاکی‌های صورت گرفته ابراز امیدواری کرد که مسئولان ذی ربط در رسیدگی و پیگیری این حادثه "زشت و تلخ" و برخورد با مسببان و عاملان آن به وظیفه خود عمل کنند.


خاتمی در این تماس تاکید کرد: با کمال تاسف عدم برخورد جدی با چنین پدیده‌ای باعث جری‌تر شدن قانون شکنان و هیاهوگران شده است.


وی خاطر نشان کرد: این رفتارها بیش از هر چیز باعث وهن نظام و لطمه دیدن انقلاب است.
 

فرمانده کل ناجا: مانور قبل از روز قدس، نشان بدسلیقگی همکاران ما بود

Posted:

جـــرس: با گذشت دو روز از حاکمیت جو پلیسی – امنیتی در تهران، فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی٬ مانور ویژه گاردهای انتظامی یک روز قبل از برگزاری روز قدس را نشانه "بدسلیقگی" همکاران خود دانست.


 روز پنج‌شنبه (۱۱ شهریور ۱۳۸۹)٬ خیابان‌های مختلف تهران در حالی صحنه حضور گسترده‌ نیروهای یگان ویژه پاسداران بود که یک روز به برگزاری روز قدس مانده بود و سردار احمدرضا رادان از موفقیت آمیز خواندن مانور در رسیدن به اهداف خود خبر داده بود.


به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی‌ مقدم، روز شنبه در این زمینه خاطرنشان کرد "اجرای مانور مهار جرایم در روز قبل از روز قدس، شايد بدسليقگی همكارانمان در انتخاب روز برگزاری مانور بوده است؛ چرا که مانور مهار در رابطه با سارقین مسلح و امثال آنان بوده و ارتباطی به روز قدس نداشته است."


 فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، روز پنجشنبه و همزمان با برگزاری مانور مذکور و چینش آرایش نظامی در نقاط مختلف شهر، از برگزاری طرح "مهار" خبر داده بود.


اکثر صاحب نظران و رسانه های خبری، تهدید هرگونه احتمال حضور منتقدان و مخالفان دولت در مراسم روز قدس را، از اهداف اصلی مانور ذکر کرده بودند.


پیش از برگزاری این مراسم٬ سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفته بود این مراسم در امنیت کامل برگزار خواهد شد. وی پس از برگزاری مراسم نیز گفت هیچ مشکلی در جریان برگزاری این مراسم گزارش نشده است.