جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


روز قدس؛ حمایت از فلسطین یا نمایش اقتدار ایران؟

Posted:

یلدا آراسته
  جرس: روز قدس امسال در حالی برگزار شد که از یک سو  مقام های امنیتی خبر از این می دادند که امنیت کامل بر شهرهای ایران حکم فرما است و از سوی دیگر لباس شخصی ها و جمعی از اراذل و اوباش روزها بود که منزل مهدی کروبی را محاصره کرده بودند.  

 

شعار اصلی این روز نیز توسط حکومت ایران مخالفت با" طرح  سازش" عنوان شده بود و در حالیکه شعارهایی از این دست در راهپیمایی امروز داده می شد، آنسوی جهان سران جهان عرب و آمریکا به دنبال یافتن راهی برای برقراری صلح و سازش در خاور میانه بودند.

 

خبرها از ایران حکایت از حضور چشمگیر مردم برای سردادن شعارهایی موافق با سیاست های حکومت ایران نداشت.

 

 روز قدس امسال که خطیب جمعه اش سید محمد خاتمی بود و سخنرانی پیش از مراسم را محمود احمدی نژاد بر عهده داشت بیشتر از آنکه عرصه ای باشد برای همراهی کردن با مردم فلسطین ، تریبونی بود برای آنکه دولت اسرائیل  و چه بسا دولتمردان دیگر در جهان از سوی ایران  تهدید بشوند.

 

تهدیداتی برای مردم

 

پیش از فرا رسیدن این روز سپاه و نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌هایی  بر آمادگی نظامیان در روز قدس تاکید کرده‌ بودند.

 

فرمانده نیروهای انتظامی، سردار رادان از "آمادگی کامل پلیس" در این روز خبر داده بود . به گفته‌ی وی، نیروی انتظامی آمادگی لازم برای برگزاری این مراسم را با تکیه بر تمهیدات انتظامی و ترافیکی توسط پلیس‌های تخصصی ناجا داشت.

 

سردار ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ  نیز اعلام کرد که "طرح مهار" با حضور گسترده ماموران پلیس در نقاط حساس  شهر از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه آغاز شده است.

 

ساجدی‌نیا  ادامه داشتن این طرح در روز قدس را برای این دانست که پلیس بتواند در این روز " مانع بروز کوچکترین مشکلی شود."

 

از سوی دیگر خبر ها از تهران حکایت از این داشت که نیروهای امنیتی از ابتدای خیابان مفتح (تقاطع مطهری) حضور دارند و در مترو نیز سربازهایی با باتوم ایستاده بودند.

 

در ضلع شمالی میدان هفت تیر نیروهای لباس شخصی به صورت مشخصی حاضر بودند و همینطور نیروهای ضد شورش نیز به تعداد زیادی در داخل میدان و چهار طرف آن دیده می شدند.

 

حضور این نیروها در بیشتر خیابان ها ی منتهی به مراسم دیده می شد. سردار اسماعیل احمدی‌مقدم هم  در خصوص "امنیت برگزاری مراسم" اعلام کرد :  "همین حضور بنده به عنوان فرمانده نیروی انتظامی در راهپیمایی، نشان می‌دهد كه این مراسم در امنیت كامل در حال برگزاری است."

 

اسرائیل را تهدید می کنیم پس هستیم

 

اما این تهدیدات تنها به مردم ایران محدود نشد .محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه راهپیمایی امروز دست نیروهای نظامی ایران را برای از بین بردن رژیم صهیونیستی بسته دانست اما تاکید کرد که نیروی های نظامی ایران منتظر هستند تا در صورت "حماقت " اسرائیل این کشور را محو کنند .

 

نقدی تاکید کرد که :"  ‌امروز دست ما بسته است و از لحاظ شرعی حکم اولیه این است هر گاه سرزمین‌های اسلامی تحت اشغال در بیاید بر عموم مسلمانان واجب است که برای آزادی آن قیام کنند."

 

او معتقد است امروز به دلیل مسایل بین‌المللی و معاهدات موجود امکان "محو" اسرائیل وجود ندارد .آقای نقدی تاکید کرد : " دنبال بهانه می گردیم تا این بهانه را به ما بدهند آن وقت نشان می‌دهیم چکار خواهیم کرد."

 

او روز قبل نیز ادعا کرده بود که اسرائیل تا پانزده سال دیگر محو خواهد شد .

 

سرلشکر پاسدار حسن فيروزآبادی، رئيس ستاد کل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی، نیز  اعلام کرد که هيچ نقطه از اسرائيل نيست که در تيررس تجهيزات ايران نباشد.

 

 او پا را از این  فراتر گذاشت و اظهاراميدواری کرد که  نيازی به هدف قرار دادن "ديمونا"، نيروگاه هسته ای اسرائيل نباشد.

 

پرونده هولوکاست دوباره گشوده شد

 

محمود احمدی نژاد هم  در سخنرانی پيش از خطبه های نماز جمعه تهران، بار ديگر با جعلی دانستن موجوديت کشوری بنام اسرائيل، به طور تلويحی، هولوکاست يا نسل کشی يهوديان در دوران آلمان هيتلری را تکذيب کرد.

 

او این بار  بدون نام بردن از واژه هولوکاست گفت که حوادث جنگ دوم جهانی تحريف می شود و به دانشمندان اجازه تحقيق درباره آن داده نمی شود.

 

به این ترتیب به نظر می رسد که یک بار دیگر خشم جامعه یهود نسبت به ایران بر انگیخته شود.اين چندمين باريست که محمود احمدی نژاد، وقوع هولوکاست در جنگ دوم جهانی را منکر می شود.

 

 

صهیونیست های همه کاره

 

 

رئیس دولت دهم این بار هم در سخنانش از اسرائیل به عنوان یک دولت جنایتکار نام برد اما شرح وظایف بیشتری را برای این دولت در نظر گرفت . او در سخنان امروزش صهیونیست ها را به بیشتر اتفاقات جهان ربط داد و آنها را محور تمام تصمیم گیری های دنیا دانست.

 

احمدی نژاد تاکید کرد که در  کشورهای اروپایی آمریکایی و آمریکای شمالی هر کس بخواهد رئیس جمهور و وزیر یا رئیس مجلس شود، باید توسط صهیونیست‌ها گزینش شود.

 

او همچنین خبر از این داد که امروز صهیونیست‌ها در اکثر شرکت‌های اروپایی شریک هستند و از آنها مالیات و باج می‌گیرند.

 

پیش ازاین نیز ادعاهایی از این دست توسط دولت ایران عنوان شده است.اما شاید برای نخستین بار است که آقای احمدی نژاد عنوان می کند که صهیونیسم برای آمریکایی ها تقدسی بالاتر از "خدا " دارند.

 

او گفت : "  یکی از استادان آمریکایی مقاله‌ای نوشته بود که ما خدا، پیامبران کتاب الهی اخلاق و همه مقدسات را زیر پا گذاشتیم و‌ فقط‌ رژیم صهیونیستی را به عنوان محور قدسی برای خود نگه داشته‌ایم.  آنها برای رژیم صهیونیستی تقدسی بالاتر از خدا قائل هستند و برخی از آنها وقتی ملاقات می‌کنند رسماً می‌گویند که هر چه می‌خواهید در مورد ما بگویید، فقط درباره صهیونیست‌ها صحبت نکنید."

 

سازش نکنید

 

در حالیکه در چند روز گذشته کاخ سفید امریکا میزبانی سرانی از خاورمیانه را بر عهده دارد تا شاید بتواند طرح صلح و سازشی را میان اسرائیل و فلسطین برای پایان دادن به این همه خشونت و خون ریزی تصویب کند، در ایران موافقی برای صلح وجود ندارد.

 

آقای احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه امروز مذاکرات واشنگتن را " نامشروع " اعلام کرد و تکلیف کرد که برای فلسطینیان چاره ای جز مقاومت وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان هم  در بخشی از خطبه‌هاي امروز خود، به مذاکرات ميان محمود عباس و رژيم صهيونيستي اشاره و آن را "لكه ننگي" دانست.

 

سید یوسف طباطبایی نژادامام جمعه اصفهان اما پا را از از اسرائیل فرا تر گذاشت و سران تمام کشورها ی عربی را تهدید کرد.

 

 او  گفت:" مسلمانان و ملت‌هاي كشورهاي عربي بايد دست در دست هم داده و سران كشورهاي عربي را از تختشان پايين بكشند چرا كه اين خود يك مبارزه عليه رژيم صهيونيستي است."

 

روز قدس امسال در حالی برگزار شد که خبرها حکایت از این دارند که تصاویر زنده حضور مردم در خیابان ها از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش نشده است.

 

جمعیت نه چندان زیادی زیر سایه امنیت باتوم به دستان نیروی انتظامی ایران امروز در حالی به خیابان ها ریختند که به نظر می رسد مظلومیت مردم فلسطین و حمایت از آنها برای دولتمردان ایرانی گم شده است.

 

آنها از این روز بیشتر برای این استفاده کردند که کشورهای غربی و اسرائیل  را تهدید کنند و به یادشان بیاورند  که از هیچ صلحی در منطقه  حمایت نخوهند کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متهمان و مجرمان سابقه‌دار در میان مهاجمان به منزل کروبی

Posted:

جرس: "بسیاری از مهاجمان شب‌های گذشته به منزل کروبی، از میان متهمان و مجرمان سابقه‌دار اجیر شده بودند."


یک منبع آگاه که نخواست نامش برده شود، به جرس گفت که به گفته برخی کارکنان کلانتری فرمانیه و نیاوران بسیاری از مهاجمان افرادی بودند که پیشتر به دلایل مختلف مانند فساد اخلاقی، مشروب‌خواری و دلایل مشابه بازداشت شده بودند.


این افراد که به نظر می‌رسد صرفا برای انجام خراب‌کاری و حمله و بی‌حرمتی به منزل شیخ اصلاحات اجیر شده بودند، امروز ساعت سه بعدازظهر محل را ترک کردند، اما گفته‌اند که مجددا باز خواهند گشت.


حمله به منزل مهدی کروبی، پنج شب پیاپی است که صورت می‌گیرد، اما این حمله، شب گذشته با خشونت بسیاری همراه بود، به طوری که تیراندازی و جراحت شدید یکی از محافظان کروبی را در پی داشت.


در حمله شب گذشته این افراد که شعار "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست" را مدام تکرار می‌کردند، شیشه‌ها و در خانه کروبی شکسته و جای گلوله در راهرو خانه و پنجره‌ها به وضوح دیده می‌شود. همچنین این افراد با قطع کابل‌، تلفن‌های خانه را نیز از کار انداخته‌اند.

 

 

تخلیه منطقه سکونت مهدی کروبی از لباس شخصی‌ها و تهدید به بازگشت در شب

Posted:

جرس: نیروهای بسیج، لباس شخصی‌ها و ماموران نیروی انتظامی ساعاتی پیش منطقه محل سکونت مهدی کروبی را تخلیه کردند و تنها یک ماشین نیروی انتظامی با چند موتور لباس شخصی از حفاظت اطلاعات، در مقابل منزل وی ایستاده‌اند؛ گرچه در هنگام ترک محل، اعلام کرده‌اند که شب دوباره باز خواهند گشت.


به گزارش یک شاهد عینی، همسایه‌ها که از رفتن این گروه و بازگشت آرامش به منطقه ابراز رضایت می کردند از عدم برخورد نیروی انتظامی با رفتارهای بسیجیان و لباس شخصی‌ها و سلب آسایش خانواده خویش و خانواده کروبی گله‌مند بودند.


وی معتقد است همسایه‌ها با ابراز تاسف و ناراحتی برای این نهاد انتظامی که وظیفه اش حفظ امنیت مردم است اظهار کردند که "گویا امنیت مردم به هیچ عنوان اهمیتی برای این ارگان ندارد و وظیفه ای هم در این قبال موضوع ندارد."


این شاهد عینی می‌گوید: با این وجود اغلب همسایه‌های محل سکونت مهدی کروبی، نسبت به پایمردی کروبی اظهار رضایت کرده و از این که وی بر سر حرف و حقوق مردم ایستاده و گفته که "به هیچ عنوان بر سر حقوق مردم و حرفشان کوتاه نمی آید" بسیار خرسند بودند و با تحسین از وی یاد می‌کردند. این تحسین در گفته‌های برخی از ماموران نیروی انتظامی نیز به گوش می‌رسید.


وی  ورود و خروج مهاجمان را از ناحیه ستاد مقاومت بسیج جماران از شعبات سپاه محمد رسول الله واقع در خیابان شهید دکتر لواسانی (فرمانیه) دیده است.


گفتنی است نیروهای لباس شخصی پس از ترک محل اعلام کرده‌اند که شب هنگام دوباره باز خواهند گشت و تهدید کرده‌اند که این بار برخورد "جدی‌تری" نشان خواهند داد.


 

تقدیر آیت الله بیات زنجانی از ایستادگی مهدی کروبی

Posted:

جرس: آیت الله بیات زنجانی در تماسی تلفنی با مهدی کروبی اقدامات پنج شب گذشته و مخصوصا حوادث شب آخر قدر را توسط گروهی لباس شخصی،‌ محکوم کرد.

 

به گزارش سحام نیوز آیت الله بیات زنجانی همچنین از ایستادگی آقای کروبی در مقابل این مزدوران، تقدیر کردند.


مهدی کروبی نیز با ابراز تشکر از مرجع تقلید، بازگشت به عقلانیت را از خداوند برای این مزدوران خواستار شد.
 

ده تعرض در یکسال؛ آنچه بر شیخ اصلاحات گذشت

Posted:

فرهمند علیپور
  جرس: ظرف پنج روز گذشته تا زمانی که این گزارش تهیه و منتشر می شود محل سکونت مهدی کروبی در محاصره نیروهای لباس شخصی است و با اتفاقاتی که شب گذشته روی داد نگرانی ها برای سلامت مهدی کروبی و خانواده اش بالاگرفته است. این نگرانی در اندازه ای بود که میرحسین موسوی بیانیه خود در محکومیت رخدادهای شب گذشته را با این آیه از قرآن :" انا لله و انا الیه راجعون"آغاز کرد.  

 

موسوی در بیانیه خود همچنین نوشت:" حمله اوباشان رو سیاه به منزل حجت الاسلام و المسلمین کروبی یار شجاع مردم در شب قدر نشان از ره گم کردگی اقتدار گرایان است. آنها با این اقدامات سازمان یافته که حدود ۵روز است زیر نظرنیروهای انتظامی و امنیتی آغاز شده است نشان دادند که اشغال قدس شریف و دشمنی با اسرئیل بهانه است دشمن واقعی اقتدارگرایان کروبی و شخصیتهای امثال او و سایر آزادیخواهان است."

 

سازمان ادوار  تحکیم وحدت نیز در همان ساعات پر هیجان شب گذشته که همراه با تلاش گسترده دولت در سانسور این خبرها از طریق اختلالات گسترده در سرعت اینترنت کشور بود با صدور اطلاعیه ای ضمن حمایت از کروبی و میرحسین موسوی هشدار داد که مسؤولیت هرگونه تعرض به ایشان (کروبی) را مستقیماً متوجه صاحبان اصلی قدرت می داند.

 

گرچه شیخ اصلاحات در ظرف سالهای گذشته بارها از سوی اقتداگرایان و عوامل آنها مورد تعرض قرار گرفته بود اما در این گزارش مروری داریم به برخی از مهمترین حملات صورت گرفته به مهدی کروبی از فردای انتخابات تاکنون.

 

اولین حمله در حاشیه آخرین نماز جمعه هاشمی

 

اولین حمله و تعرضی که نسبت به شیخ اصلاحات صورت گرفت در روزی بود که هاشمی رفسنجانی آخرین نماز جمعه خود را اقامه کرد. بیانیه های صریح مهدی کروبی در دفاع از حقوق ملت و سرزنش حکومت گران، که پیش و پس از انتخابات موجب خشم اقتدارگریان را فراهم آورده بود موجب شد تا در 26 تیرماه 88 اولین تعرض نسبت به کروبی صورت گیرد.

 

آنگونه که حسین کروبی فرزند ارشد کروبی در سایت سحام نیوز روایت می کند، زمانی که کروبی در نزدیکی دانشگاه تهران از خودروی خود پیاده شد، تا بخشی از مسیر را پیاده و همراه مردم طی کند، پلیس ضد شورش اقدام به شلیک "تیر هوایی" کرد.  حسین کروبی می گوید:" تعدادی از نیروهای لباس شخصی مقابل در (دانشگاه) ایستاده و به او حمله کردند و او را مورد تعرض قرار دادند، به طوری که عمامه او از سرش افتاد". پسر کروبی گفته بود که حمله کنندگان "الفاظ بسیار زشت و زننده ای" علیه آقای کروبی به کار برده اند، اما محافظان او توانسته اند او را به داخل جایگاه ویژه ببرند.

 

دومین حمله در برابر غرفه خبرگزاری فارس

 

روز یکم آبان سال 88 در جریان بازدید کروبی از نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی، وی مورد حمله عده‌ای از هواداران دولت و لباس شخصی ها قرار گرفت. آنگونه که سایت پارلمان نیوز خبر داده بود صدها تن از هواداران کروبی نیز به استقبال او آمده بودند. اما مخالفان که در برابر غرفه خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران تجمع کرده بودند ، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. براثر این حمله عمامه کروبی از سرش افتاده و محافظان او برای جلوگیری از درگیری بیشتر وی را به خارج از نمایشگاه هدایت کردند. خبرگزاری فارس ساعتی پس از این حادثه عکسی را منتشر کرد که در آن فردی از حامیان دولت لنگه کفشی به سوی کروبی پرتاب می کند، اما هنوز دقایقی از انتشار این عکس نگذشته بود که ساختگی بودن (فتوشاپی) این تصویر مشخص شد.

 

سومین حمله در روز 13 آبان

 

  حمله دوم اما روز 13 آبان 88 و در میدان هفت تیر به وقع پیوست، زمانی که کروبی در ابتدای میدان هفت تیر مورد استقبال هواداران جنبش سبز قرار گرفت و قصد داشت تا در میان مردم به سمت محل سابق سفارت آمریکا در تهران حرکت کند، این بار نیز نیروهای ضد شورش به شدتی بی سابقه به کروبی حمله ور شدند، آنگونه که در تصاویر و فیلم های منتشر شده در این روز دیده می شود، تیر مستقیم گاز اشک آوری که از سوی یکی از نیروهای گارد به سمت او شلیک شده بود به سر یکی از محافظان کروبی برخورد کرد که در نتیجه سر این محافظ شکاف برداشت و به بیمارستان منتقل شد. فرزند مهدی کروبی همچنین گفت که نیروی انتظامی «به صورت مستقیم به سوی آقای کروبی و اطرافیان وی گلوله گاز اشک‌آور شلیک کرده است» که یکی از محافظان وی بر اثر اصابت گلوله گاز اشک‌آور زخمی شده و به بیمارستان منتقل شد.»

 

  محمد تقی کروبی فرزند دوم مهدی کروبی که خود جانباز جنگ است در تشریح حادثه 13 آبان به رادیو فردا گفته بود:"شورای امنیت کشور به آقای کروبی اطلاع داده بود که ممکن است در روز ۱۳ آبان علیه وی «عملیات انتحاری» صورت بگیرد و این شورا خواسته بود که در روز چهارشنبه مهدی کروبی در راهپیمایی شرکت نکند. محمدتقی کروبی تصریح کرد: «به نظر می‌رسد این بحث انتحاری از سوی نیروهای معاند و مخالف سیستم نباشد، بلکه از درون خود حکومت است که مردم را به دو دسته تقسیم کرده است، دسته‌ای که کاملا امنیت دارند و دسته‌ای که در مقابل آنها نیروی انتظامی و بخش‌هایی از حاکمیت قرار دارند.»

 

 وی درباره حمله روز 13 آبان به مهدی کروبی گفت: «حادثه امروز از نظر ما تلاش از جهت ترور آقای کروبی بود و هر گونه مسئولیت این امر به عهده مقامات حکومتی است.»

 

چهارمین حمله و نقشه ترور در قزوین

 

  سفر مهدی کروبی به شهر قزوین نیز به یکی از رویدادهای مهم جنبش سبز تبدیل شد، او در حالی وارد شهر شد که با برخورد نیروهای اجیر شده از جانب بسیج و سپاه مواجه گردید. به گزارش سایت سحام نیوز؛ کروبی برای استراحتی کوتاه و اقامه نماز به منزل یکی از اقوام آقای قوامی می روند در این هنگام جمعیتی بالغ بر پانصد نفر که از پایگاهای بسیج شهر قزوین و روستاهای اطراف با مینی بوس جمع آوری شده بودند محل اقامت آقای کروبی را محاصره و اقدام به پرتاب سنگ و آجر می کنند که موجب شکسته شدن شیشه های محل اقامت و رعب وحشت مردم می گردد .

 

  از سوی دیگر سایت "قزوین نیوز" در گزارشی به گوشه هایی دیگر از این حادثه اشاره کرد و نوشت: حضورمسوولان استانداری وفرماندهان ارشد سپاه ازنکات قابل توجه بود و ازهمه جالب تر اینکه تظاهرات و شعارهای توهین آمیز با هدایت این افراد صورت می گرفت تا جایی که طاهرخانی فرمانده سپاه قزوین در موردی به چند بسیجی توصیه می کرد که در صورت ممانعت پلیس شیشه ی خودروی پلیس را بشکنند.

 

  در هنگام خروج کروبی از شهر، چند خودرو به تعقیب خودروی کروبی پرداختند و به سمت خودروی وی چند گلوله شلیک کردند. کروبی فردای آن روز به سحام نیوز گفت:" محافظین من از اقدام مقابله به مثل معذور بودند چرا که اگر کادر حفاظت درگیر می شد و یا تیراندازی می کردند برخلاف نیروهای آشوبگر که به راحتی وهیچ گونه نگرانی تیراندازی می کنند به دادگاه احضار و محاکمه می شدند و البته خدا می داند چرا سلاحی که باید در راه دفاع از مردم و میهن بکار برده شود، به روی مردم گشوده می شود."

 

پنجمین حمله در سالگرد پیروزی انقلاب

 

کروبی گرچه یکی از نزدیکترین یاران آیت الله خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و فردی بود که سالها برای استقرار نظام جمهوری اسلامی در زندانهای رژیم سایق محبوس و تحت شکنجه بود، اما پاسداری او از حقوق مردم موجب شد تا در سالگرد پیروزی انقلاب از خشونت نظامیان در امان نماند. مهدی کروبی همان طور که از پیش وعده داده بود در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرد، اما دقایقی پس از حضور در خیابان اشرفی اصفهانی، واقع در شمال میدان صادقیه، وی و همراهانش مورد حمله نیروهای لباس شخصی و یگان ویژه قرار گرفتند.

 

  نیروهای حکومتی در حمله به مهدی کروبی و همراهانش از گاز اشک‌آور، باتوم و گلوله‌های رنگی استفاده کرده‌اند. در این حمله صورت مهدی کروبی بر اثر گاز اشک آور دچار آسیب شد. در آن روز همچنین علی کروبی سومین فرزند کروبی نیز دستگیر شد و در مسجد امیرالمومنین مورد شکنجه بی رحمانه ای قرار گرفت، حتی به گفته همسر کروبی، فرزند 37 ساله او تهدید به تجاوز جنسی شد.

 

ششمین حمله اوباشها به اسم خانواده شهدا

 

روز 23 اسفند عده ای  از نیروهای حامی دولت با عنوان "جمعی از خانواده شهدا" در برابر خانه مهدی کروبی تجمع و اقدام به شعارنویسی و پاشیدن رنگ به ساختمان محل مسکونی آنها کردند. این تجمع البته با همراهی نیروی انتظامی و خبرنگاران و عکاسان رسانه های طرفدار دولت برگزار شد و نام آنرا نیز اقدام خودجوش نهادند.

 

 یک روز پس از این حمله فاطمه کروبی در مصاحبه ای این برخوردها را "هزینه افشای جنایات فراموش نشدنی در کهریزک و سایر بازداشتگاه ها" اعلام کرد و گفت: مهدی کروبی به خاطر افشای «جنایات کثیف» پس از انتخابات، تحت فشار و تهدید قرار دارد و در صورت ادامه این امور «جاهلانه»، «نکات گفتنی بیشماری» را با مردم در میان خواهد گذاشت.

 

 گروهی از هواداران دولت که خانم کروبی آنها را «اراذل و اوباش» و «مواجب‌بگیر» معرفی کرده، با تجمع مقابل خانه کروبی، با پرتاب سنگ، شیشه‌های آپارتمان محل سکونت وی را شکسته و شعار‌های تندی سر دادند.

 

تعرض هفتم و کنایه ماندگار کروبی به لباس شخصی ها

 

مهدی کروبی که روز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ در مراسم ختم پدر محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت کرده بود، هنگامی که از مجلس ختم بیرون می آمد، با عده ای از لباس شخصی ها که رو به او فریاد می زدند “مرگ بر منافق” روبرو شد. محافظان کروبی قصد داشتند تا برای جلوگیری از هرگونه رخدادی وی را زودتر از معرکه بیرون ببرند؛ اما کروبی ایستاده بود و خطاب به لباس شخصی های شعار دهنده با صدای بلند سخن می گفت.

 

شیخ خطاب به لباس شخصی هایی که با پایان گرفتن مراسم ختم در برابر او متحصن شده بود گفت: ظاهرا مشکل اشتغال شما به همین صورت حل شده است؛ چون همه آنانی که کاری دارند، در حال بازگشت به محل کارشان هستند، اما پیداست کار شما همین است!

 

تعرض هشتم  "و من اظلم ممن منع مساجدالله"

 

روز 8 تیر 89 زمانی که مهدی کروبی برای حضور در مراسم ختم پدر محمدرضا عارف وارد مسجد دانشگاه شریف شد عده ای از لباس شخصی ها با سردادن شعار مانع از حضو او در مسجد شدند و او را از مسجد بیرون کردند. خبرگزاری فارس این گروه را "دانشجو" خواند و نوشت: مهدی کروبی برای شرکت در این مراسم قصد ورود به مسجد دانشگاه شریف را داشت که دانشجویان این دانشگاه با سردادن شعارهایی نظیر "فتنه‌گر برو بیرون "، "منافق برو بیرون " و "دانشگاه جای فتنه‌گران نیست " مانع ورود وی به مسجد دانشگاه صنعتی شریف شدند.

 

این موضوع البته موجب خشم بسیار  برخی از اصولگرایان شد به گونه ای که وبسایت پارسینه نوشت: دوستانی که با فریاد و اعتراض "مانع" حضور کروبی در مسجد فاتحه خوانی شدند بر اساس کدام "حق" چنین کاری را مرتکب شده اند و چنین اجازه ای به خود داده اند؟ آیا کروبی مرتد و مشرک است که حق ندارد وارد مسجد شود؟

 

این وبسایت همچنین در تقبیح این عمل آیه ای از قرآن (114 بقره ) اشاره کرد که می فرماید:" و کیست ستمکارتر از آنکه مردم را ازذکر نام خدا در مساجد منع کند و درخرابی آن اهتمام وکوشش نماید، چنین گروه رانشاید که درمساجدمسلمین درآیندجز آنکه ترسناک وبیمناک باشند این گروه را در دنیا ذلت وخواری نصیب است و در آخرت عذابی بسیارسخت."

 

تعرض نهم مسجد فاطمی

 

هنوز اعتراض ها به رفتار غیر انسانی گروهی از لباس شخصی ها در ممانعت از حضور کروبی در مسجد دانشگاه شریف به پایان نرسیده بود که در روز 14 مرداد ماه 89  نیز در مسجد فاطمی تهران تعرضی نسبت به کروبی صورت گرفت.

سایت جرس در گزارشی در این باره نوشت:پس از اتمام مراسم، جمعيت زيادی از مردم و دوستداران آقای کروبی ايشان را مشايعت می کنند و تا خارج از مسجد همراه او می آيند که اين نيروهای سازمان داده شده شعارهايی چون «مرگ بر ضد ولايت فقيه» را سر می دهند

خبرگزاری فارس از حمله به مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت و شلیک تیرهوایی از سوی محافظان وی در مسجد نور تهران خبر داده  بود. تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی با تایید این خبر به رادیو زمانه گفت که تعدادی افراد «مسلح» که به نظر می آمد اعضای بسیج باشند، قصد حمله به آقای کروبی را داشتند و به سمت وی تخم مرغ پرتاب کرده‌اند. به گفته وی محافظان مهدی کروبی به دلیل مسلح بودن این افراد، برای متفرق کردن آنها و «پیشگیری از حادثه احتمالی» تیرهوایی شلیک کرده‌اند.

 

تقی کروبی می‌گوید که برخی افراد یک «مجموعه ثابت حقوق‌بگیر مسلح» را برای برهم زدن مراسم‌هایی که مخالفان دولت در آن حضور دارند تشکیل داده‌اند و یکی از «افراد قدیمی سپاه متولی این افراد است.»

 

تعرض دهم در لیالی قدر

 

از زمانی که مهدی کروبی بر حضور در راهپیمایی روز قدس امسال تاکید کرد گروههای اقتدارگرا تمام تلاش خود را به کار بستند تا مانع از حضور وی در این راهپیمایی و تکرار راهپیمایی گسترده و باشکوه سبزها در سال گذشته شوند.

 

منزل مسکونی مهدی کروبی در 5 روز گذشته در محاصره نیروهای لباس شخصی است و کار به جایی رسید که دو روز گذشته فاطمه کروبی در نامه ای سرگشاده خطاب به آقای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نوشت: "آیا جنابعالی  حکومتی را در میان ملل عقب افتاده که حقوق اولیه افراد در آن لحاظ نمی گردد سراغ دارید که با خانواده و همسایگان مخالفان سیاسی چنین کنند؟ و آیا جنابعالی بنام حفظ نظام، تخریب و اینگونه رفتارها غیر اخلاقی را مجاز و مشروع می دانید؟"

 

حملات این گروه اما شب گذشته دامنه وسیع تری گرفت و آنها با سلاح های گرم حتی وارد منزل مسکونی کروبی شدند و عده ای نیز زخمی شدند. حسین کروبی در این رابطه گفت: این تهاجم کاملا از طرف بالا حساب شده بود و این کار، یک کار ساده‌ای نبود؛ اینکه وارد محله‌ای بشوند، و این قدر با خشونت رفتار کنند، تیراندازی کنند، گاز اشک‌آور به خانه بزنند و این قدر با خشونت رفتار کنند، قاعدتا یک برنامه‌ای برای آقای کروبی دارند

 

فرزند مهدی کروبی که خود در محل حضور دارد، اظهار داشت که مهاجمان با رمز «لبیک یا خامنه‌ای» به خانه پدرش حمله کرده‌اند.


حسین کروبی با اشاره به این شرایط، خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی گفت: شما که خود را با امیرالمومنین یکی می‌کنید، آیا این شیوه امیرالمومنین است؛ وقتی در یک گوشه شهر خلخال زن یهودی را دزدیدند حضرت علی این گونه حساسیت نشان داد؛ آیا این سیره علی علیه‌السلام است که شما با یک شخصی درگیر هستید ریخته‌اید به خانه یک پیرمرد ۷۳ ساله و خانه‌اش را محاصره و به آتش کشیدید

مهدی کروبی اما شب گذشته در گفتگوی تلفنی با تلویزیون رسا ضمن اعلام پافشاری بر راه خود و دفاع از حقوق شهروندان با تاکید بر اینکه طرفدار جمهوری اسلامی است گفت که حکومت فعلی جمهوری اسلامی نیست. نه اسلامیت آن حفظ شده نه جمهوریت آن.

 

کروبی : حاکمیت صدها شعبان بی مخ تربیت کرده است

 

مهدی کروبی یک ماه پیش و پس از منع حضور او در مسجد دانشگاه شریف به سحام نيوز گفته بود: من بسيار متاسفم بسيجی که در زمان امام ۸ سال در جبهه ها جنگيد و از کشور دفاع کرد، کارش به جايی رسيده است که در دانشگاه ها با دانشگاهيان برخورد می کند، در مساجد مردم را کتک بزنند، در رای گيری ها تقلب، در خيابان ها به کشتار مردم، در ۱۴ خرداد جلوگيری از سخنرانی نوه امام، حمله به خانه، دفاتر و مساجد مراجع و در بسياری جاهای ديگر اقداماتی که نام و ياد بسيج را لکه دار کرده اند.

مهدی کروبی اضافه کرده بود: بنده می گويم اگر زمان شاه يک شعبان بی مخ بود، اکنون اين حاکميت صدها شعبان بی مخ تربيت کرده است و اين افراد بايد بدانند که مهدی کروبی تا آخر ايستاده است و آماده پرداخت هرگونه هزينه ای در اين راه است و تا گرفتن حق مردم از پا نخواهد نشست.

 

سید یاسر خمینی به دیدار مهدی کروبی رفت

Posted:

جرس: دقایقی قبل سید یاسر خمینی، نوه بنیانگذار انقلاب، پس از شکسته شدن حصر منزل مهدی کروبی، با شیخ اصلاحات دیدار کرد.


به گزارش سحام‌نیوز، سید یاسر خمینی در این دیدار پس از بازدید از خسارت ها و ویرانی ها، ابراز نگرانی شدید خود را از این رفتارها اعلام کرد.


نوه آيت‌الله خمینی که با هدف دلجویی از مهدی کروبی به دیدار وی رفته بود این رفتارهای غیر انسانی را به شدت محکوم کرد.
 

تحریم‌های مضاعف ژاپن علیه ایران

Posted:

جرس: دولت ژاپن، یک ماه پس از اعلام همراهی با چهارمین دور از تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی، روز جمعه تحریم‌های اقتصادی تازه‌ای را به طور یکجانبه علیه ایران به تصویب رساند.


به گفته هیدئاکی فوجیساوا، از مقامات وزارت بازرگانی ژاپن، تحریم‌هایی که از سوی کابینه نائوتو کان، نخست‌وزیر ژاپن به تصویب رسیده شامل مسدود کردن دارایی‌های ۸۸ شرکت، ۱۵ بانک و ۲۴ نفر می‌شود.

این اقدامات ناشایست در شأن نظام اسلامی نیست

Posted:

بیانیه مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم

جرس: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با انتشار اطلاعیه ای نگرانی خود را نسبت به حوادث اخیر ابراز کرد و ضمن محکوم کردن حمله لباس شخصی ها به منزل مهدی کروبی، حمله به حسینیه آیت الله دستغیب در شیراز را نیز محکوم کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع، در این اطلاعیه آمده است: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این اقدامات ناشایست که در شأن نظام اسلامی نیست، و خواسته یا ناخواسته به مشروعیت نظام لطمه می زند، از دلسوزان محترم نظام انتظار می رود جلوی این کارها را فوراً و جدا بگیرند و گرنه دود این بی قانونی ها و خودسری ها و هتک حرمتها اگرچه امروز به نفع یا ضرر عده ای می باشد، ولی در آینده نه چندان دور علیه همه نظام خواهد بود و دود و آتش آن بیشتر همه به چشم آمرین بی نظمی ها و هتاکی های امروز خواهد رفت، که این سنت لایتغیرالهی و تاریخی بشر است.


متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

امنیت از حقوق اولیه شهروندان است. نخستین وظیفه هر حکومت ایجاد امنیت برای همگان می باشد.


به تعبیرامیرالمؤمنین (ع) حکومت چه حق باشد یا باطل ، شهروندان چه مومن بوده یا کافر. وظیفه حکومت ایجاد امنیت برای همگان است و اولین فایده هر حکومت ایجاد امنیت برای شهروندان خود است.( نهج البلاغه خطبه ۴۰) و لذا آن حضرت آنگاه که امنیت یک غیر مسلمان که در حیطه حکومت آن حضرت و در پناه اسلام زندگی می کند به خطر افتاد و خلخال از پای یک زن ذمی ربوده شد، فرمود: اگر از این پس مسلمانی از غم چنین حادثه ای بمیرد، چه جای ملامت است که در دیده من شایسته تکریم است. (نهج البلاغه، خطبه ۲۸)


متأسفانه مدتی است که شاهد نقض امنیت افراد جامعه از سوی عده ای شناخته شده و سازمان یافته با عنوان لباس شخصی هستیم که با حمله به اشخاص، اجتماعات آرام و بالاتر از همه حمله به بیوت مراجع عظام، امنیت را از جامعه سلب نموده اند و اخیراً هم در ماه مبارک رمضان و در ایام شهادت امیرمؤمنان علی (ع) و لیالی قدر، بصورت مکرر و سازمان یافته و در امنیت کامل به بیت جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی هجوم بردند. شخصی که سالها قبل از انقلاب و پس از آن در خدمت انقلاب، امام و نظام بوده است و مورد توجه و احترام خاص امام راحل(قدس سره) بود. هتاکان با شعار، تخریب و ایذا، امنیت ایشان، خانواده و همسایگان را از بین بردند در حالی که نیروهای امنیتی نظاره گر عمل آنان بودند.


علاوه بر این حادثه دردآور در شبهای قدر ماه مبارک رمضان، به حسینیه حضرت آیت الله دستغیب درشیراز هم مورد حمله و هتک قرار گرفته و از سوی شورای تأمین استان برای بستن حسینیه ایشان اقدام کردند.


مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این اقدامات ناشایست که در شأن نظام اسلامی نیست، و خواسته یا ناخواسته به مشروعیت نظام لطمه می زند، از دلسوزان محترم نظام انتظار می رود جلوی این کارها را فوراً و جدا بگیرند و گرنه دود این بی قانونی ها و خودسری ها و هتک حرمتها اگرچه امروز به نفع یا ضرر عده ای می باشد، ولی در آینده نه چندان دور علیه همه نظام خواهد بود و دود و آتش آن بیشتر همه به چشم آمرین بی نظمی ها و هتاکی های امروز خواهد رفت، که این سنت لایتغیرالهی و تاریخی بشر است.


و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته


مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
 

آیت‌الله مکارم شیرازی: در قالب بودجه‌های دولتی چه هزینه‌های گزافی خرج می شود

Posted:

فقر در برخی از مناطق کشور بیداد می‌کند
جرس: آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: امروز فقر در برخی از مناطق کشور بیداد می‌کند و از طرفی هزینه‌های هنگفتی صرف برخی افراد معلوم‌الحال با عنوان ایرانیان مقیم خارج کشور و بازیگران سینما می‌شود.


به گزارش آفتاب، این مرجع تقلید در مراسم شب احیای بیست وسوم ماه مبارک رمضان که در مدرسه علمیه امیر المومنین قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت علی به وصایای این امام همام اشاره و اظهار کرد: امام در بخشی از وصیت عمومی خود جامعه بشریت را به چندین نکته اساسی رهنمون می‌سازند که سعادت بشر را در پی دارد.

وی، جهاد در راه خداوند را یکی از این رهنمودها بیان کرد وافزود: البته این مهم خود بر 3 قسم جهاد مال وجان وجهاد زبانی تقسیم می‌شود.

 

این مرجع تقلید گفت: اگر ما در روز عاشورا در کربلا نبودیم تا جان خویش را فدای اسلام کنیم، اما امروز می‌توانیم به نوع دیگری جهاد کنیم که نمونه آن جهاد مالی است.

مکارم شیرازی تصریح کرد: امروز مناطقی از کشور مخصوصا مناطق مرزی از فقر رنج می‌برند و در برخی روستاها حتی امکانات اولیه بهداشتی نیست و مردم در رودخانه‌ها استحمام می‌کنند و در برخی روستاها بالغ بر 25سال است که حتی یک روحانی هم نرفته است، می‌شود با جهاد مالی به این معضلات رسیدگی کرد.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: با وجود این شرایط ما امروز شاهد هستیم که برخی بودجه‌های گزاف صرف بازیگران سینما یا بازیکنان ورزش می‌شود وچه جایزه‌های کلانی که به آنها داده نمی‌شود یا در قالب بودجه‌های دولتی چه هزینه‌های گزافی که به عده‌ای افراد معلوم‌الحال با عنوان ایرانیان مقیم خارج کشور از خرج می‌شود؛ این در حالی است که در گوشه‌وکنار این مملکت فقر بر مردم چیره شده است.

مکارم شیرازی یادآور شد: از طرفی در این مناطق، اهل تسنن چه سرمایه‌گذاری که برای عقاید خود نکرده و آن وقت در مملکت ما که مملکت علی (ع) است، مردمش در فقر بوده و چیزی ندارند.

 

وی امربه معروف و نهی از منکر را از دیگر سفارشات امام علی دانست و گفت: علی‌رغم تاکید ائمه معصومین(ع) و وجود اصل 8 قانون اساسی مبنی‌بر امر به معروف و نهی ازمنکر، امروز که 30سال از انقلاب می‌گذرد این اصل اجرا نشده؛ این در حالی است که ما برای این انقلاب شهدای فراوانی تقدیم کرده‌ایم، ولی متاسفانه در پی سهل‌انگاری در اجرای این قانون، مفاسد در کشور گسترش یافته است و سوال این است که چرا این اصل اجرا نمی‌شود؟

این مرجع تقلید ادامه داد: ما با کسی دعوا نداریم، بلکه امر به معروف وظیفه‌ای همگانی بوده و یک ارگان خاص قادر به اجرای آن نخواهد بود.

 

مکارم شیرازی نماز را از تاکیدات مهم امام علی (ع) دانست و اظهار کرد: نماز وسیله قرب الهی بوده و اگر کسی آن را درست بخواند، در تمام مسایل زندگی تربیت خواهد شد.

 

فیلم جدید از تهاجم به منزل مهدی کروبی

Posted: