جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مراسم باشکوه افطاری ودعای خانواده های زندانیان سیاسی در حمایت از روزه سیاسی آزادگان در بند

Posted:

مراسم باشکوه افطاری ودعای خانواده های زندانیان سیاسی در حمایت از روزه سیاسی آزادگان در بند

جرس: جرس:در آستانه ایام فاطمیه، مراسم افطاری خانواده زندانیان سیاسی امشب در منزل یکی از زندانیان با قرائت دعای توسل و آزادی برای رهایی زندانیان در بند برگزار شد.

 

 


به گزارش خبرنگار جرس از تهران در این مراسم که خانواده های زندانیان سیاسی، اعضای جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ، جمعی از اصلاح طلبان، دانشجویان و تعدادی از خانواده شهیدان سبز حضور داشتند، پس از نماز جماعت، مراسم افطاری و دعای توسل برگزارشد.

 


در این مراسم روحانی که با حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان همراه بود، سپس دعای توسل توسط خانواده ها قرائت شد و برای آزادی هر چه زودتر زندانیان دعا شد.

 


خانواده های زندانیان سیاسی بدنبال اعلام روزه سیاسی زندانیان در اوین ، در یک اقدام سمبولیک و برای نشان دادن همبستگی خود با زندانیان و حمایت از خواسته های قانونی و برحق آنان از هفته گذشته روزه خود را شروع کرده اند.

 

 

این روزه ها قرار است تا 22 خرداد سالگرد انتخابات مهندسی شده ادامه داشته باشد. در حال حاضر روزهای دوشنیه و پنجشنبه زندانیان سیاسی و خانواده ها و دوستان آنان برای همبستگی این دو روز را روزه می گیرند.

 

 

خبرهای رسیده از اوین حاکی است علاوه بر زندانیان بند 350، سایر زندانیان سیاسی بندهای دیگر هم روزه هستند.


لازم به ذکر است زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، طی روزهای اخیر، در نامه ای خطاب به مراجع تقلید، از عدم استقلال قضاتِ کشور، عدم رعایت اخلاق توسط مأموران و بازجویان، عدم امکان استخدام وکیل مناسب، بدرفتاری و شکنجه در جریان بازجویی ها، فشار بر خانواده ها و صحنه سازی برای دادگاه های دسته جمعی علنی، به شدت انتقاد کرده و با اعلام درخواست های زیر، آغاز روزه های سیاسی خود را علنی کرده بودند:


"لغو و تقلیل احكام صادره علیه زندانیان سیاسی ، امنیتی و مطبوعاتی در دادگاههای فرمایشی پس از خرداد ۸۸

آزادی فوری كلیه بازداشت شدگان تا زمان برگزاری دادگاه ها ، با قید وثیقه و كفالت

رعایت اصل ۱۶۸ قانون اساسی در كلیه محاكم 
 

رسیدگی به روند غیر قانونی و غیر عادلانه بازجویی ها ، دادرسی ها و مجازات متخلفان در تمامی سطوح:

بهبود وضعیت غذایی ، بهداشتی ، رفاهی و تفریحی كلیه زندانیان و بازداشت شدگان."

پیش از این نیز زندانیان با ارسال نامه ای برای علما و مراجع از ظلمی که بر آنان می رود گلایه کرده بودند.
 

رحلت حضرت فاطمه الزهرا(ع) را بر تمام مسلمانان جهان تسلیت عرض می نماییم.

Posted:



شبکه جنبس راه سبز - جرس -

 

صبح می آید...

Posted:



ف.م.فریاد -

میان شب های همیشه تکرار

روز را می سرایم.

از آفتاب،

از روشنی،

سخن می گویم.

چنان که شب بلرزد،

چنان که بگریزد...

شب ایستاده به جاست،
دستانم را دراز میکنم،

به سوی خورشیدهای همیشه روشن... .

شب کجاست؟

روشنی کو؟

شاید که بیابم چیزی،

شاید که بیابد چیزی..،

شاید که بیابیم چیزی...

دستانت را به من بده،

می خواهیم پرواز کنیم،

به اوج همدلی.

مرگ در مصافی نابرابر به دیدار می آید..

در دسته ی چاقویی،

به سر چوبی،

یا ضرب گلوله ای.

و این جوی خون است جاری..

خون می رود،

صبح می آید... .

میهن بر سر دار است

Posted:



حسین رها -

صدای مادر سهراب

چو پیچید در تن مهتاب

از اندوه غم مادر

شد همچون او یک بیتاب

سرود تازه با من خوان

بخوان از غرش شیران

بجنگ و با تبر بشکن

تن این نامهربانان

خیابان را گلستان کن

به چنگ آور دل ایران

ز خون پاک امیدان

بیارای چهره ی میدان

نباید منتظر بنشست

که ایران بر سر دار است

وطن مرد و از اندوهش جهان

در سوگ این خاک است

خدایا بشنو این فریاد

ببین اشکان مادر را

ببین یاران این منزل

ببین این خسته جانان را

تو هم امروز با ما باش

لباس سبز بر تن کن

برون کن دیو اهریمن

از این ویرانه،این میهن

 

حسین رها

۱۳۸۸/۱/۲۴

 

عذرخواهی کنید بعد به خانه مطهری بیایید

Posted:

عذرخواهی کنید بعد به خانه مطهری بیایید

همسر شهید مطهری خطاب به رئیس سازمان عقیدتی سیاسی بسیج -

جرس: خانم روحانی، همسر استاد شهید مطهری، نسبت به اظهارات اخیر  علی رضایی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی بسیج درباره علی مطهری ابراز تاسف و شگفتی کرد و خواستار عذر خواهی وی شد.

 

 

به گزارش ایسنا، وی گفت: اینکه درمسائل سیاسی اختلاف نظر باشد و کسی از موضع دیگران از جمله فرزندان من انتقاد کند امری طبیعی است، اما آنچه باعث تعجب من شد این بود که رئیس سازمان عقیدتی سیاسی بسیج که باید در لباس روحانیت و بسیج بیش از هر کس دیگر صداقت و انصاف را رعایت کند در پاسخ به یک سوال مغرضانه، چنین القا کرده است که آقای علی مطهری یا دیگر فرزندان من با ولایت فقیه مشکل دارند.

 

حجت الاسلام علی رضایی روز گذشته در تشریح برنامه های ستاد بزرگداشت شهادت شهید مطهری در سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به خبرنگاری درباره دیدگاه های علی مطهری گفت:معتقدیم آقای علی مطهری در مسیری که از آن توقع می رفت با عزت طی کند، دچار مسائلی شد و باید پاسخگو باشد.

 

همسر شهید مطهری در این زمینه اضافه کرده است:این یک جفای بزرگ به شهید مطهری و بیت ماست و اصرار به دور کردن افراد از اطراف رهبری هنر نیست. وی با این سخن دشمنان را بی نهایت خوشحال کرد. من فرزندان خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسم و از ارادت خالصانه آنان به رهبری بیش از هر کسی آگاهم.

 

وی تصریح کرد:ایشان گفته‌اند به همین دلیل امسال بسیجیان فقط با من به عنوان همسر شهید مطهری دیدار می کنند و نه با فرزندان! گرچه اینگونه جملات تفرقه افکنانه مانع از آن نمی شود که من و فرزندانم مانند همیشه با دل و جان پذیرای خواهران و برادران عزیز بسیجی باشیم - و به دیدار با آنان افتخار می کنیم - اما پذیرش شخص ایشان در منزل شهید مطهری منوط به عذرخواهی ایشان خواهد بود.
 

پیمانکار ساخت بزرگترین هتل کیش کیست؟

Posted:

پیمانکار ساخت بزرگترین هتل کیش کیست؟

بودجۀ این پروژه مستقیما از سوی دولت و توسط یکی از معاونین احمدی نژاد پرداخت می شود -

جرس: بنا به گزارش یکی از سامانه های خبری، دختر هوشنگ امیراحمدی،پیمانکاری یک پروژه عظیم در کیش را بر عهده گرفته است.

 

به گزارش آخرين نيوز، مديريت ساخت بزرگترين هتل و سالن ايران به منظور برگزاری اجلاس سران کشورهای غيرمتعهد در سال ۲۰۱۲ در منطقه آزاد کيش، به دختر امیراحمدی واگذار شده است.

 

این گزارش با بیان این نکته که "جهت برگزاریِ اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که قرار است در سال ۲۰۱۲ به ميزبانی جمهوری اسلامی در جزيره کيش برگزار شود، بزرگترين سالن اجلاس در جزيره کيش در حال ساخت است و برای آن بيش از ۳۵۰ اتاق (به منظور اقامت سران) در نظر گرفته شده"، خاطرنشان کرد "سرمايه گذاری عظيم دهها ميلياردی نیز در این زمینه در حال انجام است."

 

این سامانه خبری همچنین گزارش داد "دختر هوشنگ اميراحمدی دلال بزرگ رابطه ايران با امريکا که از شهرت بين المللی در اين خصوص برخوردار است پيمانکاری اين پروژه عظيم را بر عهده گرفته است ."

 

این گزارش خاطرنشان کرد "به نظر می رسد ديدارهای سال گذشته اين چهره جنجالی با برخی از مقامات ارشد دولت اگر در عرصه روابط با امريکا نتيجه نداد در زمينه ايجاد يک فرصت اقتصادی کلان نتيجه بخش بوده و مسئولان ساخت اين هتل و پروژه ۵ ستاره را به دختر امير احمدی واگذار کردند. "

 

لازم به ذکر است "بودجه اين پروژه، مستقيما از سوی دولت و زير نظر يکی از معاونان رييس دولت تامين و مديريت می شود. "

 

گفتنی است هوشنگ امير احمدی چندی پيش با کمک محمود احمدی نژاد به ايران آمد و با برخی مقامات برای برقراری رابطه ميان ايران و آمريکا ديدار هايی داشت.

 

بسیاری از رسانه های خبری، از ارتباطِ تنگاتنگِ وی با برخی از نزدیکانِ رئیس دولت خبر داده بودند.

 

وی پیش تر به سایت «شهروند امروز» گفته بود: " بعد از ۱۰ سال که دولت خاتمی به بهانه های واهی مرا از حضور در ايران منع می کرد، آقای احمدی نژاد درخواستم برای حضور در ايران را پذيرفت و من به اين سفر آمدم."

 

تاکنون هیچ مقام، رسانه یا ارگانِ رسمی و دولتی، این خبر را تکذیب نکرده و تلاش های خبرنگار جرس برای پرسش از هوشنگ امیراحمدی و دریافتِ واکنشِ مقاماتِ دولت، تا کنون نتیجه ای در بر نداشته است.

 

همه کارگران و معلمان زندانی را آزاد کنید

Posted:



زهرا رهنورد -

دراینجا من زهرا رهنورد بعنوان فرد کوچکی از ملت - همانطور که در گذشته بارها اعلام کرده ام – اعلام می کنم که به شخصه ترجیح می دادم که هزار بار خونم ریخته شود، قطعه قطعه شوم، اما قطره خونی حتی از سرانگشت کسی به زمین نریزد. سران جنبش سبز نیز بارها چنین مضمونی را در سخنان خود اعلام کرده اند که از جان خود گشته اند و هیچیک چیزی نمی خواهند جز سرافرازی و سعادت ملت؛ یعنی آزادی، دموکراسی، و قانونگرایی و رفاه ملی.
 

• اما این چه منتی است که بر سر ما می گذارید که محیطی امنیتی و پلیسی در جامعه برقرار کرده اید؟


• این چه منتی است که بر سر اصلاحات و رهبران آن که جوانان، زنان، و مردان را در خیابانها به گلوله بسته اید، و زندانها را پر کرده اید از انسانهای شریف، انسانهایی که فریادرسی جز خدا را ندارند؟


• این چه منتی است که آزادیخواهان را در انفرادیهای مخوف به غل و زنجیر کشیده اید؟ و عده ای را به بهانه های واهی و من درآوردی اعدام کرده اید؟


• و زنان را که عزت و آبروی ملتند در هلفدونی ها به اقرار وادار می کنید و البته موفق هم نمی شوید؟


ای کاش به جای اینهمه اقدامات بی فایده، با سران اصلاحات و معترضین ملت به گفتگو می نشستید و گره ای را که با دست باز می شود، به دندانهای کند خودتان نمی سپردید.


حالا هم فرصت باقی است. به مبارکی دو روز بزرگ، روز کارگر و معلم می توانید - به طور نسبی - نشان دهید که می خواهید دروغی را، که ادعا کرده اید، به راست و حقیقت نزدیک کنید:


1. همه کارگران و معلمان زندانی را بعنوان مقدمه اولیه آزاد کنید.


2. پس از مقدمه فوق، زنان را آزاد کنید و سپس باقی زندانیانی را که گمنام یا مشهور در سراسر کشور پخش کرده اید آزاد کنید.

3. یک انتخابات آزاد و دموکراتیک را در کشور برگزار کنید

4. به نصیحت مخالفان و نقد آنان توجه کنید که به ورشکستگی کشاندن اقتصاد ملی که حاصل آن بیکاری، اعتیاد و در هم ریختن خانواده ها است و بارها هشدار داده اند؛ یعنی کمربندها را محکم کنید، از واردات بی رویه که تراز تجاری کشور را منفی کرده است دست بردارید. بورکینافاسو و زیمبابوه و چین و امثالهم را که تاج سرتان کرده اید، کنار گذارید، تا طومار کارخانه های ورشکسته و شکمهای گرسنه و کودکان چشم انتظار غذا و لباس، و کارگران بیکار، محصول سیاستهای افتصادی غلط است، بسته شود.
 

5. مطبوعات را که رکن چهارم نظامهای تفکیک قوا است آزاد کنید.

6. با ایجاد فضای فرهنگی (نه امنیتی) شادی تنفسی فکورانه را به ملت هدیه کنید...

 
و البته همه اینها، برای اینکه بیش از این در سطح بین المللی و داخلی دروغگو جلوه نکنید، یک قدم از هزار قدمی است که پیش رو دارید.

مراقبتهای ویژه و استراحت مطلق بعد از عمل روز گذشته تاج زاده

Posted:

مراقبتهای ویژه و استراحت مطلق بعد از عمل روز گذشته تاج زاده

نارضایتی بازجویان از عدم بازگشت تاج زاده به اوین! -

 جرس: تاج زاده روز گذشته عمل جراحی دیسک انجام داد و در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت ویژه است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار ما از تهران، تاج زاده که دو روز پیش در آستانه بازگشت به اوین، بدنبال درد شدید به بیمارستان منتقل شده بود، بنا به سفارش اکید پزشک معالج تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 

خبرنگار ما می افزاید که در حال حاضر او شرایط بعد از یک عمل سنگین را سپری می کند و تحت مراقبتهای ویژه و استراحت مطلق است.

 

پیش از این فخری محتشمی پور به خبرنگار ما گفته بود که بعلت فراخوانده شدن تاج زاده به زندان اوین عمل جراحی وی به تعویق می افتد ولی بنظر می رسد، شدت بیماری  و نتایج امپزشکان را متقاعد کرده که او باید تحت عمل فوری دیسک قرار گیرد.

 

وی گفته بود که به جای زندان، به اضطرار به بیمارستان آمدیم. و هم اکنون آماده می شوند که برای جراحی به اتاق عمل بروند. و از جانب ماموران در تماس های متعدد اصرار هست که ایشان باید خودش را به زندان معرفی کند. اما به طور طیبعی و بر حسب قانون بعد از اعلام حکم ، متهم 20 روز برای تجدیدنظر وقت دارد.

اشاره خانم محتشمی پور به حکمی است که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی روز ۲۹ فروردین صادر شد و بر طبق آن، مصطفی تاج زاده، محسن میردامادی (دبیرکل جبهه مشارکت) و داود سلیمانی (عضو دیگرِ آن حزب)، به اتهام "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام" ، هر کدام به ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم شدند.

فخری محتشمی پور در پاسخ به این سوال که آیا باید آقای تاجزاده به محض انجام عمل جراحی، خود را به زندان معرفی کنند؟ یا ممکن هست به ایشان دوره استراحت بعد از عمل داده شود؟ گفت: " قطعا باید به زندان بروند. ماموران همین الان هم با وکیل ایشان صحبت کردند که باید خودش را به زندان معرفی می کرده و چرا تا الان نیامده است، این درحالیکه همسرم شرایط ویژه ای دارد.

همسر تاجزاده با اظهار تاسف از وضع موجود و نقض صریح قانون و حقوق شهروندی گفت: در هیچ کشور و نظام حقوقی به نظر نمیاد متهم با شرایط بد جسمی بایستی به زندان رود ، هر چند که جای اینها به طور کلی زندان نیست و آقای تاجزاده و دوستان ایشان و بسیاری دیگر به گناهی نکرده در این شرایط به سر میبرند.

محتشمی پور درباره آینکه آیا آقای تاجزاده در شرایط زندان به این بیماری مبتلا شده است؟ وی گفت: بیماری دیسک کمر است ولی مشکل گردن هم دارند. سابقه ی دیسک کمر و گردن را از پیش داشتند و نتیجه ام ار ای که دو ماه پیش در زندان توسط اقایان انجام شده اما اقدامی صورت ندادند. مشکل گردن و کمر را نشان داده است ولی کاملا بی توجهی کردند. درباره دیسک کمر هم همینطور ، پزشک ایشان می گوید که اگر این عمل همان دو ماه پیش انجام شده است . قطعا این درجه پیشرفت و پیشروی را نداشت . و این حقوقی است که در مورد زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی نقض شده است . تکلیف ما بود که سلامت ایشان را تضمین کنیم . و این وظیفه انسانی ما بود و فکر نمی کنم در این باره مرتکب نقض قانون شده باشیم.

محتشمی پور در پاسخ به این سوال که ، بعد از تماس تلفنی آقای موسوی اردبیلی با منزل شما به فاصله نزدیکی اطلاعات تماس گرفت و گفتند که باید اقای تاجزاده خودشان را معرفی کنند. آیا شما ارتباطی بین این دو موضوع میبینید؟ چنین پاسخ داد: برای ما هم عجیب بود . اقای موسوی اردبیلی از نزدیک، آقای تاجزاده را میشناسند و سالهاست که به آقای تاجزاده علاقه دارند در ارتباط حضوری که ما با ایشان داشتیم و با اقای اردبیلی درباره شرایط موجود در کشور و وضعیت زندانیان و اقای تاجزاده صحبت داشتیم ، ایشان هم بسیا از شرایط پیش آمده گله داشتند. فکر نمی کنم این دلیلش باشد و البته باید خود مراجع قانونی به این سوال پاسخ دهند.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی اظهار داشت : البته نقض قانونی زیاد هست و من امیدوارم وکلای اقای تاجزاده در فرصت مناسب به اطلاع عموم برسانند و خود ایشان وعده ی گفت وگو را از روزهای آزادی شان داده بودند اما متاسفانه شرایط شان به گونه ای نبوده که این وعده را به انجام برسانند و بتوانند با مردم حرف های که مدتهاست میخواهندبزنند، بگویند. خانم محتشمی پور در پایان این گفتگو اظهار داشت که پیام رسانی من البته رسا نیست و من امیدوارم که شرایط جسمی همسرم مهیا شود تا خودشان بتوانند گفت و گو کند.
 

 

واکنش فائزه هاشمی به دروغ پردازی و اتهام زنی های رسانه های حامیِ دولت

Posted:

واکنش فائزه هاشمی به دروغ پردازی و اتهام زنی های رسانه های حامیِ دولت

می دانم شکایتم مانند بقیۀ شکایات به بایگانی قوه قضاییه می رود -

جرس: در واکنش به دروغ پردازی و خبرسازی های رسانه هایِ حامیِ دولت و همچنین اتهام زنی های اخیر برخی نشریاتِ متعلق به نهادهای نظامی و شبه نظامی پیرامون دارائی های فائزه هاشمی رفسنجانی و "افتتاح برج مجللِ وی در شمال تهران"، تکذیبیه ای از سوی دفتر فائزه هاشمی در این زمینه منتشر شد و در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

 

در این تکذیبیه که در قالب بیانیه و استناد به شواهد و مستندات منتشر شده، به چند مورد از اتهامات وارده از سوی نشریاتِ فوق الذکر نیز پاسخ داده شده است.

 

فائزه هاشمی در پاسخ به این اتهام زنی ها خاطرنشان کرده است:

 

 

"هرچه بگندد نمکش می زنند          وای به روزی که بگندد نمک

الف ) روز نامه جوان مورخ ۵ اردیبهشت ۸۹ با چاپ عکس برجی در خیابان نیاوران تهران و ارایه توضیحات و نوشته هایی که همزمان در چند سایت و خبرگزاری هم منتشر شده، مالکیت این برج را غیر مستقیم به اینجانب نسبت داده است.

ب ) حـقیقت نیـوز در ۳۰ فروردین ۸۹ از قـول یـک مقام امنیتی نقل کرد که نیمی از بودجه شبکه ماهواره ای فارسی وان توسط اینجانب  تأمین می گردد و همچنین اینجانب سرمایه گذاری هنگفتی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی کرده ام.

ج ) ماهنامه سیاسی- اعتقادی ایران فردا متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد رودهن در شماره دی ماه 1388 خود در صفحات 24 و 25 اکاذیب زیر را به  اینجانب نسبت داده است:

  • ساختمان سازی در مناطق جنگلی کانادا و داشتن شرکت ساختمانی
  • سرمایه گذاری در تجارت نفت
  • مالکیت شرکت واردات و صادرات  لوازم آرایشی
  • مالکیت باشگاه اسب سواری به مساحت 3000 هکتار در سیمین دشت فیروزکوه
  • مالکیت ویلای چهار طبقه در کلاردشت (همراه عکس)
  • دیدار با روحانی اعظم رژیم اسرائیل
  • ساماندهی دختران فیروزه ای و سفارش ۲۰۰ هزار مانتوی سبز
  • حضور در میدان هفتم  تیر سوار بر موتور در روز قدس
  • سخنرانی در دانشکده علوم انسانی واحد علوم تحقیقات در ۱۶ آذر
و دروغ های بسیار دیگر
 

ضمن تکذیب کامل کلیۀ مطالب فوق، توجه مردم عزیز را به نکات زیر جلب می نمایم:

یک -  روزنامه جوان متعلق به سپاه پاسداران ( با بودجه بیت المال) و مقام امنیتی مورد ادعای سایت حقیقت نیوز( بخوانید دروغ نیوز) و ارگان بسیج در دانشگاه، دروغ را رسالت خویش قرار داده و معلوم نیست مجوز شرعی بیان این همه  دروغ را از کجا گرفته اند؟!

جای تأسف است نهادهایی که طبق وظیفه قانونی خود حافظ امینت کشور، جامعه و تک تک افراد باشند، خود به بیان و انتشار چنین دروغ هایی در تخریب افراد و مخدوش کردن امنیت فردی، اجتماعی و روانی آنان و مسموم کردن فضای جامعه دست می زنند.

دو ـ گویی از ابتدای سال همت مضاعف و کار مضاعف، گروهی در تبعیت از این نامگذاری، تمامی همت  و تلاش خود را در ترویج دروغ و تهمت و افترا گذاشته اند که نشان از استیصال و به بن بست رسیدن طرح های  ساختار شکنانه سال گذشته آنان بوده و سناریوها را در این سال عوض کرده اند.

سه ـ این گونه دروغ پردازی های آشکار ناشی از مصونیتی است که در سایه تعلل  قوه قضائیه حاصل شده است. عدم انجام وظیفه توسط قوه قضائیه در رسیدگی به شکایات اینجانب و بسیاری دیگر کار را به اینجا رسانده که گروهی با آزادی و مصونیت کامل و حتی قربه الی الله  دروغ بگویند و نیات پلید و غیر اسلامی و غیر انسانی خود را عملی کنند. بدیهی است که قوه قضائیه  نیز به دلیل بکارگیری این رویه، مانند گویندگان و منتشرکنندگان این اخبار کذب باید در مقابل ملت و خدا و در پیشگاه تاریخ پاسخگو باشد.

چهار ـ شکایت خود را از این  رسانه ها به قوه قضائیه تسلیم خواهم کرد، گرچه مطمئن هستم مـثل همه شکـایت های اینجانب، خانواده من و سایر افراد تحت ظلم، این شکایات هم به بایگانی سپـرده می شود. اما همان گونه که تاریخ به ما آموخته است که هیچ ظلمی پایدار نخواهد بود، بـالاخره روزی می رسد که این مظالم مـورد رسیدگی قرار گرفته و از طـرفی پاسخگوی مردمی باشم که می گویند چرا دروغ ها را تکذیب نمی کنید و چرا شکایت نمی کنید.

پنج - هر چند می دانم دست اندر کاران  بنگاههای دروغ پراکنی فوق نسبت به دروغ های خود آگاهی کامل دارند،اما جهت تنویر افکار عمومی بگویم که براساس استعلام از شهرداری منطقه یک  تهران، برج مذکور در روزنامه جوان  با شماره پلاک ۲۸۱ ( قدیم) و۲۴۶( جدید) در نیاوران، میدان یاسر، خیابان شهید باهنر به نام«گل سنگ» و شرکت آوا متعلق به شخصی به نام جواد شهسواری و بیست و نه نفر از شرکاست که پایان کار آن به شماره کامپیوتری ۳۲۳۷ در تاریخ هفدهم اسفند ماه ۸۸از سوی شهرداری منطقه مذکور صادر شده است و بنده هیچ سهمی در آن برج ندارم"

 

لازم به ذکر است طی ماههای بعد از انتخابات، حامیان دولت و رسانه هایِ ارگانِ آنان، بدلیل حمایت خانوادۀ هاشمی رفسنجانی از جنبش مردم ایران، حملات و اتهامات زیادی را متوجه هاشمی آنان کرده و برخی از اعضای آن خانواده را بازداشت یا تهدید به بازداشت و تشکیل پرونده قضایی کرده اند.

 

 

برغم تصویب بیمۀ اجباریِ كارگرانِ ساختمانی توسط مجلس، دولت آنرا عملی نمی کند

Posted:

برغم تصویب بیمۀ اجباریِ كارگرانِ ساختمانی توسط مجلس، دولت آنرا عملی نمی کند

جرس: عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، از فشارهای وارده و مراجعات مكرر از سوی كارگران ساختمانی به نمایندگان مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد "این كارگران خواهان تصویب قوانین حمایتی بوده‌اند كه مجلس به این درخواست‌ها پاسخ داد و قانون بیمه كارگران ساختمانی را تصویب و بودجه آن را نیز تامین كرد و برای حل مشكلات كارگران ساختمانی بیمه اجباری آنها را به قانون تبدیل نمود؛ اما هنوز دولت برای اجرای آن گامی برنداشته است.


به گزارش ایلنا، محمد مهدی شهریاری با بیان اینکه "كارگران ساختمانی كه دچار حادثه می‌شوند به دلیل نبود پشتوانه حمایتی از جمله بیمه، هیچ اطمینانی از بابت تامین بودن فردای خانواده خود ندارند"، خاطرنشان کرد "كارگران بسیاری را سراغ داریم كه از داربست افتاده وقطع نخاع شده‌اند اما به دلیل نبود بیمه، مدتهاست در خانه افتاده و با دریافت صدقه‌ امرارمعاش می‌كنند و این در حالی است كه با بیمه می‌توان این معضلات را به حداقل ممكن برساند. "

 

نتیجۀ مراجعات مکرر
این عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس، همچنین از مراجعه مكرر كارگران ساختمانی به نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: این كارگران خواهان تصویب قوانین حمایتی بوده‌اند كه مجلس به این درخواست‌ها پاسخ داد و قانون بیمه كارگران ساختمانی را تصویب و بودجه آن را نیز تامین كرد.

 

موانع اجرای قانون؛ دولت و کارفارمایان
وی با اعلام اینكه بیمه نكردن كارگران ساختمانی برای كارفرمایان وانبوه سازان عادت شده بود؛ گفت: از یك‌سو این گروه از كارفرمایان از این قانون راضی نیستند و از سوی دیگر دولت نیز در اجرای آن كوتاهی می‌كند.


شهریاری از وجودتعداد زیادی كارگر ساختمانی در حرفه‌های گوناگون صنعت ساختمانی خبر داد و گفت: متاسفانه این شغل ساماندهی نشده و میان كارگران‌ متخصص و افراد بی‌سابقه و بی‌تجربه تفاوتی نیست؛ كارگری كه امروز وارد این حرفه شده با كارگری كه سال‌هاست استادكار شده، هر دو سر یك چهار راه می‌ایستند واین ظلمی آشكار در حق كارگران با تجربه است.

 

لزوم بازنگری
وی با اعلام اینكه نمایندگان مجلس به دنبال طرحی هستند تا كارگران ساختمانی ساماندهی شوند گفت: باید مشخص شود كه این كارگر كار را از كجا شروع كرده چه مراحلی را گذرانده و اكنون تا چه حد تجربه و تخصص دارد تا بر مبنای آن كارت شناسایی برای كارگران ساختمانی صادر شود.

 
 

وزیر: فکرهایی شده است

همزمان صادق محصولی، وزیررفاه وتامین اجتماعیِ دولت دهم، خاطرنشان کرد "در قانون بودجه سال 89 در رابطه با نظام جامع تامین اجتماعی پیش‌بینی‌های خوبی انجام‌‌گرفته است و در سال جاری علاوه بر بیمه اجتماعی باربران، خادمان مساجد و برخی گروه‌های دیگر برای قالیبافان و كارگران ساختمانی هم فكر شده است."

 

قول می دهم یک ماه طول می کشد
به‌گزارش ایلنا، محصولی درمراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان خدمات درمانی، درجمع خبرنگاران با بیان اینكه آیین‌نامه بیمه اجتماعی كارگران ساختمانی درحال اتمام در كمیسیون‌های دولت است، تصریح كرد: به زودی این آیین‌نامه مورد تصویب هیات دولت قرار می‌گیرد و وعده می‌دهم كه این زمان بیشتر از یك ماه طول نخواهد‌كشید.