جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


صداهای آزادی

Posted:

???? : Yossi Lemel

صداهای آزادی

نوشتن نامه علیه موسوی و کروبی شرط تمدید مرخصی

Posted:



فشار مضاعف بر آزادگان برای اظهار نظرعلیه سبزها -


جرس: زندانیان سیاسی و معترضان بعد از انتخابات برای نوشتن نامه علیه رهبران جنبش سبز بشدت تحت فشار بازجویان هستند.

 

 

 

بنابه گزارشهای رسیده به جرس از منابع موثق، زندانیان سیاسی که در مرخصی بسر می برند تحت فشار مضاعفی قرار گرفته اند که بازگشت به زندان را به این آزادی ترجیح می دهند.


بازجویان که طی مدت مرخصی این زندانیان مرتب از طریق تلفن یا حضوری برای آنان و خانواده هایشان مزاحمت ایجاد کرده و تمدید مرخصی آنان را مشروط به نوشتن نامه، انجام مصاحبه و شرکت در میزگردهایی علیه جنبش سبز و تایید انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری کرده اند.


در این میان تعدادی از زندانیان سیاسی حاضر به نوشتن نامه شده اند، ولی عده دیگری همچنان تحت فشار هستند و احتمال بازگرداندن آنان به زندان طی روزهای آتی وجود دارد.


همسر عبدالله مومنی نیز روز گذشته در گفت و گویی با جرس بر شدت این فشارها تاکید کرده بود که چگونه در طی مدت مرخصی با تماسهای مکرر، ضمن مزاحمت برای اعضای خانواده زندانی را تحت فشار روحی قرارمی دادند که حتی نتواند از این چند روز در کنار خانواده بودن هم لذت ببرند.


او گفته بودکه در صورت لزوم افشاگری های دیگری هم در این مورد انجام می دهد.


گفته می شود در این میان شهاب طباطبایی و خانجانی نیز برای نوشتن نامه علیه رهبران جنبش سبز تحت فشار هستند و تمدید مرخصی آنان منوط به اطاعت از اوامر بازجویان شده است.


در این میان حقوقدانان که این امر را نقض حریم خصوصی افراد ذکر کرده اند بر این باورند که اقدامات غیر قانونی و تهدیدات بازجویان و ماموران امنیت و اطلاعات قابل پیگرد حقوقی است.


از آنجا که سناریو اعترافات ساختگی و دادگاههای فرمایشی با بن بست روبه رو شده و نه تنها برای حاکمان جمهوری اسلامی اعتباری کسب نکرده بلکه بر حمایت بیشتر مردم از جنبش سبز افزوده است، این بار ماموران امنیتی در صدد ند تا با ارعاب و تهدید و استفاده از حربه تمدید مرخصی آنان را وادار به اظهارنظرهایی در تایید نوشته های رسانه های زنجیره ای حامی احمدی نژاد کنند.

 

منابع خبری جرس می افزایند استقبال گرم و گسترده مردم از زندانیان و بازدیدهای سبز نوروزی بر خشم آنان افزوده است.

 

از سوی دیگر با نزدیک شدن سالگرد 22 خرداد و تقلب گسترده انتخاباتی حاکمان بیم آن دارند که بار دیگر موج حرکت مردمی کشور را فرا گیرد.


 

سلامت زندانیان سیاسی در خطر است

Posted:

سلامت زندانیان سیاسی در خطر است

 

 
این شرایط برای زندانیان سیاسی و معترضان پس از انتخابات وخیم تر است و گزارشهای رسیده از داخل زندانها بر نگرانی خانواده ها افزوده است.
 
 
 
وضعیت نامساعد جسمی تنها به داخل زندانها ختم نمی شود، تعدادی از زندانیان سیاسی که در مرخصی بسر می برند در طی مدت مرخصی خود بطور مرتب تحت مراقبتهای ویژه پزشکی بوده اند.
 
 
اخیرا مصطفی تاج زاده و جواد امام دو تن از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیمارستان بستری شده اند که متخصصان و پزشکان بر این باورند که چنین حملاتی بخاطر شدت فشارهای وارده طی ماههای گذشته بوده است.
 
 
بسیاری از دانشجویان و فعالان حقوق بشر و مردمی که به جرم اعتراض به انتخابات مهندسی شده بازداشت و حبس بودند، حتی با گذشت ماهها از آزادی همچنان زیر نظر دکتر مشغول مداوا می باشند.
 
 
گزارشهای مستند جرس حاکی است که این مسایل جدای از شدت بیماری های روحی و روانی ناشی از تحقیرها، توهین ها، زندانهای انفرادی و.... می باشد.
 
 
 
 
وخامت بیماری ریوی محمودیان در اوین
بیماری ریوی مهدی محمودیان روزنامه نگار زندانی بر اثر فشارها و شکنجه های داخل زندان وخیم شده و مسئولان زندان هنوز او را تحت درمان قرار نداده اند.
 به گزارش خبرنگار کلمه، مادر مهدی محمودیان اعلام کرد : چند روز پیش برای شکایت از مسئولان زندان پیش مسئولان قضایی رفتم اما آنها من و فرزندم را درغگو خطاب کردند و هرگونه مشکلی را تکذیب کردند.
این در حالی است که در تماس مهدی محمودیان با منزل او با گلایه از شرایط خود گفته است که هیچ درمانی روی او صورت نگرفته و به گفته پزشک عمومی زندان به علت عفونت، یکی از ریه هایش در حال از کار افتادن است.
محمودیان تصمیم گرفته در صورت ادامه بی توجهی مسئولین زندان به سلامت زندانی ها از سه شنبه به اعتصاب غذای نامحدود دست بزند و این موضوع نگرانی های خانواده او را بیشتر کرده است .
 
علی بیکس نیاز به درمان فوری دارد
علی بیکس ، فعال اجتماعی ویکی از زندانیان پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیاز به درمان فوری دارد . او که از ۲۴خرداد ماه در زندان اوین به سر می برد اکنون در بند ۳۵۰ این زندان وضعیت ناگواری از جهت بهداشت دهان و دندان دارد.
به گزارش خبرنگار کلمه، خانواده بیکس از مسولان تقاضا دارند که با مرخصی چند روزه این زندانی در بند برای درمانش موافقت کنند. چون او حتی به خاطر از دست دادن دندانهایش به دلیل بیماری پیوره قادر به غذا خوردن هم نیست . امکانانات دندانپزشکی بند ۳۵۰ اوین نیز نمی تواند پاسخگوی مشکلات درمانی او باشد.
 
وضعیت نامناسب جسمانی بدرالسادات مفیدی
 خانواده بدرالسادات مفیدی دبیر زندانی انجمن صنفی روزنامه نگاران، صبح پنجشنبه توانستند با وی به صورت کابینی ملاقات کنند.
به گفته ی اعضای خانواده، در این دیدار در حضور مامور زندان صورت گرفت،  وضعیت جسمی این روزنامه نگار بسیار نگران کننده بود و از درد زیاد قلبی شکایت می کرد و همچنین لرزش دست و تکان های سرش محسوس بود.
به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» مسعود آقایی،همسرخانم مفیدی گفته است که قصد دارد روز شنبه برای فراهم کردن امکان ملاقات پزشک قلب همسرش با وی به دادستانی مراجعه کند. 
بدرالسادات مفیدی ،چهارشنبه شب گذشته در تماس تلفنی با خانواده اش ،بعد از یک سلام و احوالپرسی کوتاه ،مکررا اظهار داشته که " به من گفته اند دخترانت مصاحبه نکنند" و این نکته را در طول ملاقات هم بارها خطاب به خانواده اش تکرار کرده است.
 
 
 
انتقال اسانلو به بیمارستان با پابند و دستبند
 منصور اسانلو، فعال مدنیِ دربند و رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه، با پابند و دست بند، از زندان به کمیسیون پزشک قانونی در یکی از بیمارستانهای کرج منتقل شد.
 
به گزارش سامانه خبری فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، بعد از موافقت مقامات زندان با اعزامِ این فعال مدنیِ دربند به بیمارستان برای معاینه و حضور در کمیسیونِ
پزشکی، روزسه شنبه ۲۴ فروردین ماه، وی را با پابند و دست بند به یکی از بیمارستانهای کرج منتقل کردند که با همان حالت بیش از نه ساعت مورد معاینات و بررسی پزشکی
قرار گرفت و ماموران پابند و دست بند را طوری بسته بودند که امکان تحرک را تا حد زیادی از او سلب کرده و این مسئله باعث زخمی شدن مچ پای وی شد.
 
 
حمله تنفسی عمادالدین باقی
 عمادالدین باقی روزنامه نگار و پژوهشگر شب سال نو را در بیمارستان سپری کرد.
فاطمه کمالی همسر عمادالدین باقی که بالاخره روز دوشنبه 9 فرودین 89 موفق به ملاقات با همسرش شد با ابراز نگرانی از وضع جسمی باقی اعلام کرد حمله تنفسی باقی که در دوره قبلی بازداشتش در بند 209 به آن دچار شده بود، تشدید و تکرار شده و منجر به بیهوشی باقی شد و او دوباره در آخرین روز سال 88 از زندان به بیمارستان قمر بنی هاشم منتقل شده است و پس از مدتی بستری، دوباره به سلول خود در بند 240 زندان اوین بازگردانده شده است.
همسر عمادالدین باقی با اعلام اینکه مسوولان زندان و بند از پرونده پزشکی باقی و خطراتی که برای جسم و جان او می رود آگاه هستند اما درعین حال به نگهداری او در این وضعیت ادامه می دهند، گفت:"قاعدتا طبق قانون هرگونه مسولیت سلامت جسمی باقی به عهده مقامات نگه دارنده اوست."به گفته همسر باقی وی همچنین از دیسک کمر شدید وگرفتگی عصب سیاتیک رنج می برد
 
مهدی سحرخیز؛ 20 کیلو کاهش وزن
وضعیت جسمانی عیسی سحرخیز، از روزنامه نگار در پی اعتصاب غذا در روزهای آغاز سال نو رو به وخامت گذاشته است. مهدی سحرخیز فرزند وی درگفت وگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که او طی ماه های گذشته ۲۰ کیلوگرم وزن کم کرده است و زندان انفرادی و شرایط زندان سلامت وی را به صورت جدی تهدید می کند.  این درحالی است که پس از هشت ماه بازداشت وی وضعیت حقوقی پرونده ی این روزنامه نگار همچنان بلاتکلیف باقی مانده است پیگیری های وکیل مدافع و نیزخانواده وی نیز در این زمینه بی نتیجه باقی مانده است.
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی عیسی سحرخیز، حضور وی در زندان و ادامه شرایط را برخلاف قانون می داند و بلاتکلیفی وبی توجهی پزشکی در زندان را تنها حربه ای برای اعمال فشار جسمی  و روانی بر وی می داند. او از مراحل دادرسی عادلانه به دور بوده است و وکیل وی پس از ۹ هنوز نمی داند وی به دلیل چه فعالیت غیرقانونی باید چنین شرایط دشواری را تحمل کند.
 
داریوش ارجمند؛ گوهردشت
سامانه خبری فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، طی گزارشی پیرامون شرایط سخت یک زندانی که ماههاست در سلول انفرادی به سر می برد، خاطرنشان کرد "زندانی سیاسی داریوش ارجمند، نزدیک به 25 ماه است که در بند یک انفرادی زندان گوهردشت کرج (معروف به سگدونی) محبوس بوده و همچنان در شرایط وحشتناک و سخت بسر می برد.
این گزارش همچنین آورده است "ارجمند در سلولی نگهداری می شود  که از داشتن نور طبیعی و حتی لامپ در سلولش محروم بوده و او ناچار است از سلولش بعنوان سرویس بهداشتی استفاده کند ...زخمهای زیادی بر روی  بدن این زندانی وجود دارد ولی از انتقال او به بهداری خوداری می کنند و حتی داروهای لازم به این زندانی داده نمی شود که زخم هایش را پانسمان کند. وی از داشتن لباس کافی محروم است و لباسهایش مندرس و پاره می باشند.بوی تعفن سلول انفرادی این زندانی، باعث اذیت و ازار سایر زندانیان سلولهای مجاور شده و تا به حال چند بار اقدام به خودکشی کرده است که در آخرین بار چندین ساعت به حال خود رها شد که با اعتراض سایر زندانیان نجات یافت .یکی از زندانیان سیاسیِ دیگر، وضعیت این زندانی را به کسانی که تحت عنوان بازرس مراجعه می کنند تشریح کرده و از آنها خواسته است که به سلول این زندانی مراجعه کنند ." اتهامِ دقیقِ این زندانیِ سیاسیِ محبوس در زندانِ مخوفِ گوهردشت،اعلام نشده است.
 
یاسر یوسف زاده؛ بابلسر
 کمپین بین المللی حقوق بشر نیز گزارش داد دانشجویی به نام یاسر یوسف زاده که رتبه ۲۱ کنکور کارشناسی بوده و لیسانس خود را از دانشگاه صنعتی شریف  و فوق لیسانس خود را از دانشگاه پلی تکنیک اخذ کرده و رئیس ستاد ۸۸ میرحسین موسوی در شهرستان بابلسر بوده، بیش از یک ماه است که در زندان اداره اطلاعات ساری و در سلول انفرادی نگهداری می شود و وضعیت جسمانی بسیار نامناسبی دارد.
 
 افتخار برزگریان؛ مشهد
این منبع خبری همچنین از ابتلای افتخار برزگریان ، فعال دانشجوییِ محبوس در زندانِ مشهد، به بیماری های عفونی خبر داده و خاطرنشان کرده است "این فعال دانشجوییِ دانشگاه فردوسی مشهد که از شهریور ۸۸ در بازداشت به سر می برد، دچار بیماری شدید شده و هر روز و به طور مکرر خون بالا می آورد . حفاظت زندان وکیل اباد مشهد در راستای اعمال فشار بر این دانشجوی در بند و علی رغم هشدار پزشک، در چند روز گذشته از دادن دارو به وی جلوگیری کرده و او را از خوابیدن بر روی تخت منع نموده است.
 
محبوبه کرمی، فعال حقوق بشر و زنان و از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در شرایط روحی و جسمی نامناسبی در بند 2 الف نگهداری می شود.
بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، خانم محبوبه کرمی از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و فعال حقوق زنان که درپی سناریو سازی دستگاه امنیتی برای فعالان حقوق بشر در تاریخ 11 اسفند ماه سال گذشته توسط اطلاعات سپاه بازداشت و به بند 2 الف منتقل شده است وی به دلیل ابتلا به بیماری آنفولانزا و عدم رسیدگی پزشکی در وضعیت جسمی نا مساعدی بسر می برد.
نامبرده هم چنین به دلیل سوگ مادرش و شرایط جسمی حاد پدرش تحت فشار روحی شدیدی قرار دارد و بازجویان پرونده برای تحت فشار قرار دادن او جهت انجام اعترافات تلویزیونی، تهدید به تمدید بازداشت وی کردند.
 
این موارد تنها نمونه های ناچیزی از اثرات نامساعد و نامطلوب زندان و فشار زاید الوصف عصبی و روحی به زندانیان سیاسی است.
 
ذکر این نکته ضروری است که تعدادی از بازداشت شدگان در اثر شدت شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی به شهادت رسیده اند.
محسن روح الامینی، امیر جوادی ، محمد کامرانی ورامین قهرمانی در اثر شدت جراحات شکنجه در زندان به شهادت رسیدند.
در همین حال گفته می شود که مرتضی سلحشور، حسن شاپوری، رضا فتاحی، مراد آقاسی و محسن انتظامی از جمله شهدایی هستند که پرونده آنها در دست بررسی است ولی به گفته خانواده هایشان در کهریزک به شهادت رسیده اند.
پیش از انتخابات نیز زهرا بنی یعقوب پزشک متعهد پس از بازداشت موقت به نحو مشکوکی در بازداشتگاه به قتل رسید.
 
 

جعفر پناهی مهمان افتخاری جشنواره بین المللی فیلم کن فرانسه

Posted:

جعفر پناهی مهمان افتخاری جشنواره بین المللی فیلم کن فرانسه

جرس: رئیس فستیوال جهانیِ فیلم کن، امروز ضمن ستایش از جعفر پناهی، سینماگرِ مردمی و محبوس در ایران، وی را مهمانِ افتخاریِ امسالِ این جشنواره جهانی معفی کرد.

 

به گزارش پویا خبر، ژیل ژاکوب، خبر فوق را بامداد امروز پنجشنبه ۲۶ فروردین (۱۵ اوریل)، طی کنفرانسی مطبوعاتی که گراند هتل پاریس پیرامونِ همین مسئله برگزار شد، اعلام نمود.

 

رئیس فستیوال کن در این مورد خاطرنشان کرد: "ما بخاطر ستایش از جعفر پناهی، فیلمساز و سینماگرِ بزرگ ایرانی، او را به جشنواره کن دعوت کرده ایم و ایشان این دعوت را پذیرفته است."

 

جعفر پناهی، سینماگر برجسته و مطرحِ ایران، از زمان بازداشتش در یازدهم اسفندماه ۸۸، همچنان بدون ملاقات، بلاتکلیف و در شرایط سخت سلول انفرادی به سر می‌برد.

 

تاکنون هزاران تن از هنرمندان، نویسندگان، سینماگران، فعالان سیاسی و حقوق بشری و همچنین روشنفکرانِ ایرانی و خارجی، نسبت به دستگیری و ادامه بازداشتِ این سینماگرِ مستقل ایرانی و حامیِ جنبش سبز، ابراز نگرانی کرده اند.

 

روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از پیگیری موضوع دستگیریِ جعفر پناهی، کارگردانِ بازداشتی توسط آن وزارتخانه خبر داد و علت بازداشتِ وی را- از قول وزارت اطلاعات- ساختِ فیلمی پیرامون حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری ذکر کرد.

 

 

 

جواد امام کماکان بدلیل حمله قلبی در بیمارستان است

Posted:

جواد امام کماکان بدلیل حمله قلبی در بیمارستان است

گروه زیادی از مردم و فعالان سیاسی، طی روزهای اخیر ازوی عیادت کردند -

جرس: بعد از انتشار خبر حمله (سکته) قلبی محمدجواد امام، عضو محبوسِ مجاهدینِ انقلاب که موقتا آزاد شده است، فعالان سیاسی و حامیان جنبش سبز، به ملاقات ایشان در بیمارستان مدرسِ تهران (سعادت آباد) شتافته و از وی و خانواده ایشان عیادت و دلجویی کردند.

 

بنا بر گزارش های ارسالی به جرس، عارضۀ قلبیِ ایشان بدلیل حملۀ اخیر که خبرِ آن ابتدا در فیس بوک دخترش (عاطفه) منتشر و بلافاصله در رسانه ها انعکاس یافته بود، فعلا تحت کنترل قرار دارد و خطر جدی رفع شده و حال وی مناسب گزارش شده است.

 

رسانه های دولت و حامیانِ آن، از ایست قلبی و وخامت حالِ این فعالِ سیاسیِ اصلاح طلب خبر داده بودند.

 

گزارش ارسالی به جرس شرح ملاقات خود از بیمارستان و عیادتِ مذکور را چنین آغاز می کند "...عاطفه گفت که پدر را به بخش اکو برده اند...جمعیت بسیاری نیز برای ملاقات ایشون آمده بودند . در ساعت دو و چهل دقیقه ایشان از بخش اکو خارج شدند و بعد از آن هم افرادی که برای ملاقات آنجا آمده بودند گروه گروه وارد اتاق ایشون میشدند...بر خلاف تمام شایعات حال ایشون خوب بود و بسیار خوشحال از دیدن دوستانی که برای ملاقات آنجا آمده بودند ."

 

بر اساس گزارش ارسالی از بیمارستانِ محل بستریِ جواد امام، عاطفه در پاسخ به پرسشهای مطروحه، با بیان اینکه "حال روحی ایشان خیلی خوب و مساعد بوده و فعلا هیچ مشکلی نیست"، خاطرنشان می کند "خدا را شکر به خیر گذشت."

 

عاطفه که خود نیز در جریان وقایع پس از انتخابات مورد بازداشت قرار گرفت، پیرامون سابقۀ بیماریِ قلبیِ پدرش تصریح کرد: "ایشان تا حالا سکته نکرده بودند."

 

وی همچنین دلیل اعزام ناگهانی پدرش به بخش اکو را ، انسداد یکی از رگهای قلب ایشان ذکر کرد و گفت "خدا را شکر با بالون زدن، رگ را باز کردند و مشکل حل شده است."

 

عاطفه امام در آخر افزود به دلیل آشنایی کادر بیمارستان به بیشتر عزیزانی که برای ملاقات خارج از ساعت ملاقات ( یعنی ساعت 2 الی 4 روزهای زوج ) به بیمارستان مراجعه میکنند اجازه ورود و ملاقات را می دهند .

 

این گزارش از استقبال مردم از چهره های سیاسیِ عیادت کننده از جواد امام، مانند بهزاد نبوی و حضور شبانگاهیِ ابطحی در بیمارستان خبر داد.

 

محمد جواد امام در جریان انتخابات ریاست جمهوری، ریاست ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در تهران بزرگ را بر عهده داشت. وی همچنین عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب و معاون امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو در دوره ریاست جمهوری خاتمی بود. محمد جواد امام سه شنبه 26 خرداد در منزلش بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شد.

 

امام از جمله کسانی بود که روز ۱۷ مرداد – حدود دو ماه پس از بازداشت – به همراه گروه دیگری از اصلاح طلبان در جلسه علنی دادگاه چهارم که هیچ ارتباطی با محاکمه و موارد اتهامات ایشان نداشت آورده شد.

 

وی چند ماه پیش با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد گردید.  

 

آزادی را طلب می کنند

Posted:

آزادی را طلب می کنند

زهرا رهنورد -

 در محفل خانواده های زندانیان سیاسی چه می گذرد ؟


آزادی را طلب می کنند

 

 

در محفل خانواده های زندانیان سیاسی ، آیا سخن از خشونت و تهاجم و شیون است ؟

 

- هرگز

آیا در محفل خانواده های زندانیان سیاسی ، صحبت از شکوه های مادران از دوری فرزندانشان است؟

- هرگز

- آیا در محفل خانواده های زندانیان سیاسی ، گله از دوری فرزندان در فراغ مادران و پدرانشان است ؟

- هرگز

- آیا در محفل خانواده های زندانیان سیاسی ناله و ضجه ای شنیده می شود ؟

- هرگز

- آیا در این محفل کسی ادعا می کند صدای تیری شنیده ، به کسی حمله شده و یا تیراندازی شده است ؟

- هرگز

- آیا در این محفل گفته می شود کسی کشته و فردی شهید شده است ؟

- هرگز

- آیا در محفل خانواده های زندانیان سیاسی از روزنامه نگاران ، طرفداران حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان ، آزادیخواهان و دموکراسی طلبان نقل قول هایی می شود و از زجر آنها سخن گفته می شود ؟

- هرگز

- آیا در محفل خانواده های زندانیان سیاسی گله می شود چرا به زندانیان سیاسی فشار می آورند تا مصاحبه کنند و جنبش سبز را نقد کنند ؟

- هرگز

- آیا در محفل خانواده های زندانیان سیاسی حکایت از آن است که آزاد کردن زندانیان و بازگرداندنشان به زندان ، از اول تا آخر یک پروژه بوده است ؟

- هرگز

اما به یاد می آوریم بیش از یک صد سال است که در زندان های این کشورفرزندان آزادیخواه این ملت ، دستگیر و شکنجه می شوند ، آنها را مورد بازجویی های خشن قرار می دهند ، لب های شان دوخته شده و آویزان می شوند و اعدام می گردند .

و حالا در فروردین ۸۹ ، در محفل خانواده های زندانیان سیاسی سخن بر سر این است که نهادهای دستگیر کننده و فشار ، اعم از بازجوی اطلاعات و سپاه و قوه قضائیه ، تضادهای خود را کنار بگذارند و تلافی آن را بر سر خانواده ها و فرزندانشان در نیاورند .

در محفل خانواده های زندانیان سیاسی و از حلقوم دردمند مادران ، فرزندان و همسران در عین سلحشوری ، ایستایی و مقاومت ، یک فریاد بلند است : زندانیان سیاسی آزاد باید گردند.

تا چه زمانی باید در مطالبات تاریخی این ملت ، این شعار ، و این خواست و این مطالبه از حلقوم ملت ، گوش های ناشنوا را به شنیدن وا دارد که: در مشروطه ، در جنبش ضد استبدادی عهد رضا خانی ، در مبارزات سخت و نفس گیر آزادی خواهان زمان پهلوی دوم ، در جریان ملی شدن صنعت نفت ، در روند انقلاب اسلامی ، در خرداد ۷۶ و خرداد ۸۸ و تا امروز و در تداوم همه روزهای آزادی خواهانه بر ضد استبداد ، همچنان “آزادی ” در خواست می شود .

آزادی در کشور ، آزادی از زندان بزرگ و شرایط پلیسی برای ملت و آزادی زندانیان سیاسی ،آزادی برای همه .

منبع : کلمه

آخرین وضعیت سلامت تاج زاده از زبان فخری محتشمی

Posted:

آخرین وضعیت سلامت تاج زاده از زبان فخری محتشمی

تعداد قابل توجهی از زندانیان از شرایط نامساعد جسمی وبیماری رنج می برند -

جرس: وضعیت عمومی مصطفی تاج زاده مناسب است ولی وی از درد شدید کمر رنج می برد و احتمال عمل جراحی دیسک وجود دارد.
 

 

فخرالسادات محتشمی همسر تاج زاده در گفت و گوی کوتاهی با جرس با بیان این خبر گفت: طی روزهای گذشته تاج زاده از درد شدید کمر رنج می برد و سرانجام برای انجام پاره ای معالجات به بیمارستان منتقل شد.


وی می گوید: نمی خواسته در باره این خبر اطلاع رسانی کنند و موجبات نگرانی مردم را فراهم کنند ولی دوستان لطف دارند و مرتب جویای سلامت ایشان هستند.


محتشمی با اشاره به سابقه دیسک گردن تاج زاده می گوید که دیسک کمر عارضه ای است که بتازگی اضافه شده است.


بر اساس گفته محتشمی پور قرار است پس از انجام آزمایشات و ام آر ای پزشکان نسبت به انجام عمل جراحی یا استراحت مطلق و ادامه درمان اقدام کنند.

 

محتشمی شب پیش در وبلاگش به نقل از تاج زاده نوشته بود: درد دارم. دارد غیرقابل تحمل می شود این درد. می گویم: باید استراحت کنی و لختی آرام بگیری جانم. نگاهم می کند و زیر لب می گوید: درد جسم چاره دارد، درد روح و روانم را مپسند. من سخن خواهم گفت وگرنه اینجا و آنجا فرق چندانی ندارد. و این چند روزه چقدر آزرده روح بود همسرجان. درست مثل خودم و مثل خیلی های دیگر که روح و روانشان را سخت به بازی گرفته اند. او می گوید من نه ماه تمام در انفرادی و بیرون آن احساس نکردم در زندان هستم ولی حالا اینجا هوا چقدر بد است. ما هر دو به سرفه افتاده ایم. هوا سنگین است. طراوت بهار زیر سختی و سیاهی رفتارهایی سخیف، دارد رنگ می بازد و …


مصطفی تاج زاده عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بعد ازانتخابات مهندسی شده 22 خرداد ماه به جرم اقدام علیه امنیت ملی بازداشت و پس از نه ماه برای تعطیلات نوروزی به مرخصی آمد.


وی که از روحیه بسیار بالایی برخوردار است در طی مدت مرخصی اش به دلجویی از خانواده های زندانیان و شهیدان سبز پرداخته است.


گزارش دیگری خبر از بستری شدن جواد امام بعلت عارضه قلبی در بخش سی سی یو می دهد.


این در حالی است که پیش از این بهزاد نبوی بعلت پاره ای نارسایی ها و صدمات جسمی در بیمارستان بستری بود.


خبرهای رسیده از اوین نیز حاکی از وخامت وضعیت جسمی زندانیان سبز است.

 

در حال حاضر مهدی محمودیان از بیماری عفونی ریوی رنج می برد.

 

عیسی سحرخیز و عماد الدین باقی  نیز که بر خلاف وعده های قبلی هنوز به مرخصی نیامده اند، از وضعیت جسمی نامساعدی برخورداراند.


عبدالله مومنی که دو روز پیش به زندان برگشت، در طول حبس 260 روزه اش ، بیست کیلو کاهش وزن داشت و به گفته همسرش از نظر جسمی بسیار نانوان وبیمار بود.


این موارد تنها نمونه های ناچیزی از اثرات نامساعد و نامطلوب زندان و فشار زاید الوصف عصبی و روحی به زندانیان سیاسی است.

 

ذکر این نکته ضروری است که تعدادی از بازداشت شدگان در اثر شدت شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی به شهادت رسیده اند.

 

محسن روح الامینی، امیر جوادی ، محمد کامرانی ورامین قهرمانی در اثر شدت جراحات شکنجه در زندان به شهادت رسیدند.

 

در همین حال گفته می شود که مرتضی سلحشور، حسن شاپوری، رضا فتاحی، مراد آقاسی و محسن انتظامی از جمله شهدایی هستند که پرونده آنها در دست بررسی است ولی به گفته خانواده هایشان در کهریزک به شهادت رسیده اند.

 

پیش از انتخابات نیز زهرا بنی یعقوب پزشک متعهد پس از بازداشت موقت به نحو مشکوکی در بازداشتگاه به قتل رسید.


 

علی بیکس نیاز به درمان فوری دارد

Posted:

علی بیکس نیاز به درمان فوری دارد

جرس: علی بیکس ، فعال اجتماعی ویکی از زندانیان پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیاز به درمان فوری دارد . او که از ۲۴خرداد ماه در زندان اوین به سر می برد اکنون در بند ۳۵۰ این زندان وضعیت ناگواری از جهت بهداشت دهان و دندان دارد.

 

 

به گزارش خبرنگار کلمه، خانواده بیکس از مسولان تقاضا دارند که با مرخصی چند روزه این زندانی در بند برای درمانش موافقت کنند. چون او حتی به خاطر از دست دادن دندانهایش به دلیل بیماری پیوره قادر به غذا خوردن هم نیست . امکانانات دندانپزشکی بند ۳۵۰ اوین نیز نمی تواند پاسخگوی مشکلات درمانی او باشد.

 

خانواده بیکس همچنین از وضعیت بلاتکلیف او در زندان گلایه مندند اینکه چرا پس از ده ماه حبس هنوز وضعیت بیکس مشخص نشده و حکم دادگاه تجدید نظرش صادر نشده است.

 

علی بیکس ، دارای دکترای تاریخ ، ۲۴ خردادماه سال گذشته بازداشت و تاکنون نیز بدون استفاده از مرخصی در زندان به سر می برد. او با کمیته اطلاع رسانی ستاد مرکزی میرحسین موسوی نیز در زمان انتخابات همکاری داشته است.

 

بیکس بر اساس حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به هفت سال حبس تعزیری محکوم شده است . .خانواده بیکس از وضعیت نامعلوم فرزند خود نگرانند و هر چه زودتر خواهان تعیین وضعیت و اعلام حکم نهایی وی هستند.
 

انتقال اسانلو به بیمارستان با پابند و دستبند

Posted:

انتقال اسانلو به بیمارستان با پابند و دستبند

جرس: منصور اسانلو، فعال مدنیِ دربند و رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه، با پابند و دست بند، از زندان به کمیسیون پزشک قانونی در یکی از بیمارستانهای کرج منتقل شد.

 

 

 

 

به گزارش سامانه خبری فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، بعد از موافقت مقامات زندان با اعزامِ این فعال مدنیِ دربند به بیمارستان برای معاینه و حضور در کمیسیونِ

پزشکی، روزسه شنبه ۲۴ فروردین ماه، وی را با پابند و دست بند به یکی از بیمارستانهای کرج منتقل کردند که با همان حالت بیش از نه ساعت مورد معاینات و بررسی پزشکی

قرار گرفت و ماموران پابند و دست بند را طوری بسته بودند که امکان تحرک را تا حد زیادی از او سلب کرده و این مسئله باعث زخمی شدن مچ پای وی شد.

 

این گزارش خاطرنشان ساخت هنگامی که این زندانیِ سیاسی با پابند و دست بند وارد کمسیون پزشکی قانونی شد، پزشکان با دیدن این صحنه سخت ناراحت و بر آشفته شدند که

چنین رفتاری تحقیر آمیزی با انسانهایی والا نه تنها توهین به انسانیت بلکه توهین به جامعه پزشکی است.

 

تا به حال برای این زندانی سیاسی بیش از سه بار توسط پزشک قانونی گواهی عدم تحمل کیفر صادر شده است و به دادگاه انقلاب، اجرای احکام دادگاه انقلاب و مسئولین زندان

 

 

 

 

ارسال شده که مورد توجه قرار نگرفته است.

 

طبق قوانینِ موجود کسانی که بخاطر بیماریهای جسمی "عدم تحمل کیفر" می گیرند می بایست آزاد شوند تا بتوانند در بیمارستانها خارج از زندان تحت درمان قرار گیرند.

 

اسانلو طی ماههای اخیر به بند پنج که «متادون» نام دارد و محل نگهداریِ زندانیان معتاد و اکثرا مبتلا به بیماریهای خطرناک مانند هپاتیت، ایدز و سایر بیماریهای خطرناک می باشد، منتقل شده است.

 

در حالی که روز جهانی کارگر (اول ماه مه- یازده اردیبهشت) نزدیک می باشد، تعدادی از فعالین کارگری و کارگران، از جمله منصور اسانلو، ابراهیم مددی، علی نجاتی ، فریدون نیکو فرد، جلیل احمدی، قربان علی پور وچندین نفر دیگر در زندان به سر می برند.

 

 

 

این فعال مدنی- کارگری، از ۱۹ تیر ماه ۱۳۸۶ برای اجرای حکم ۵ سال زندان خود در زندان گوهردشت به سر می برد و علی رغم بیماریهای صعب العلاجِ  و حاد قلبی، کمر درد و چشم، تاکنون از انتقال وی به بیمارستان خودداری می شد.

خاتمی هم ممنوع الخروج شد

Posted:

خاتمی هم ممنوع الخروج شد

وی برای شرکت در کنفرانسی عازم ژاپن بود -

در این نشست علاوه بر بررسی ابعاد فاجعه آمیز حمله اتمی آمریكا به هیروشیمای ژاپن، ضرورت نابودی تمامی سلاح‌های هسته‌ای و چگونگی همكاری جهانی در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

 

روز گذشته سایت آفتاب خبر از این سفر قریب الوقوع داده و نوشته بود : وی برای شرکت در نشستی با موضوع خلع سلاح جهانی ، پنج‌شنبه آینده به هیروشیما سفر خواهد کرد.

 

در این نشست روسای سابق کشورهای مختلف شرکت دارند.گفته می‏شود هیچ دیدار رسمی با مقامات ژاپنی برای خاتمی در نظر گرفته نشده است.

 

گفتنی است این اولین سفر خاتمی در چند ماه اخیر به خارج از کشور محسوب می‏شد.

 

 

به گزارش پارلمان‌نیوز، در حالی از سفر سیدمحمد خاتمی که با طرح ایده گفتگوی تمدن‌ها و استقبال وسیع جهانی از این ایده، اعتباری دوچندان برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل به ارمغان آورد، جلوگیری شده است که پیش از این برخی رسانه‌ها  با فشار و جوسازی تلاش زائدالوصفی را با انتشار اخباری برای جلوگیری از خروج خاتمی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به عمل آوردند.

گفتنی است که طی دو ماه اخیر، تایید و تکذیب های فراوانی پیرامون خبر ممنوع الخروجی محمد خاتمی منتشر شده بود.

پیرو انتشار اخبار فوق الذکر، در دهم اسفندماه گذشته، یکی از منابع آگاهِ خبری، جزئیاتی از "توقیف و استرداد" گذرنامۀ سیاسی خاتمی را به جرس اطلاع داد و خاطرنشان کرده بود "ابتدای امر وزارت اطلاعات گذرنامۀ محمد خاتمی را از وزارت خارجه تحویل گرفته و توقیف می کند.

خبرهای پیرامون این موضوع بلافاصله با تیتر «ممنوع الخروجی رئیس جمهور سابق»  منتشر شده و حجت الاسلام عباس امیری فرد، مشاور مصلحی و دبیر اجرائی «جامعه وعاظ تهران» نیز، آنرا در جریان یک تریبون اعلام می کند."

 

وی در یکی از محافل خصوصی روحانیون آن تشکل، ضمن بیان اینکه " خاتمی اخیرا قصد خروج از کشور را داشت"، از ممنوع الخروجی رئیس بنیاد باران خبر داده بود

 

این موضوع بعد از دو روز توسط برخی مقامات تکذیب گردید و خاطرنشان شد "گذرنامۀ سیاسی محمد خاتمی از وزارت اطلاعات اخذ شده به وی تحویل داده می شود."

 

گفتنی است از بعد از انتخابات 22 خرداد تاکنون از سفر تعداد زیادی از استادان، روزنامه نگاران و هنرمندان جلوگیری شده است.

 

روز گذشته هم اعلام شد که هر کسی می تواند ممنوع الخروجی خود را پیش از سفر از طریق اداره گذرنامه  پی گیری نماید.