جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


 

 

سکوت سبز زمان

Posted:

???? : احمد

سکوت سبز زمان

مطهری: برخورددولت با یارانه ها استبدادی است‎

Posted:



 

جرس:علی مطهری نماینده تهران در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در ارتباط با اقدام اخیر دولت برای افزایش درآمد از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اظهار داشت: وقتی رئیس جمهور می گوید من این قانون را که همه مراحل قانونی خود را طی کرده است اجرا نمی کنم معنی این حرف چیزی جز استبداد نیست.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی شکل کار دولت به خصوص در ارتباط با قانون تصویب شده هدفمند کردن یارانه ها را نوعی مصداق تمایل به استبداد خواند و گفت که روش درست این بود که دولت اگر در مسیر اجرای قانون مصوب مجلس به مشکلی برخورد ، با ارائه لایحه ای خواستار رفع مشکل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری نماینده تهران در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در ارتباط با اقدام اخیر دولت برای افزایش درآمد از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اظهار داشت: وقتی رئیس جمهور می گوید من این قانون را که همه مراحل قانونی خود را طی کرده است اجرا نمی کنم معنی این حرف چیزی جز استبداد نیست.

وی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار مهر در ارتباط با اینکه دولت چه رویکردی می توانست برای اجرای صحیح قانون هدفمند کردن یارانه ها در پیش بگیرد افزود: روش درست این بود که دولت قانون مصوب مجلس را اجرا کند و اگر در عمل به مشکلی برخورد لایحه ای را به مجلس تقدیم کند و مجلس نیز مشکلات دولت را در این زمینه رفع نماید.

مطهری تصریح کرد: اینکه دولت درباره قانونی که از تصویب نمایندگان مجلس گذر کرده و مراحل خود را گذرانده است نمی خواهد اجرا کند و مجلس را وادار به پس گرفتن نظر خود می کند و از سویی در نطق تلویزیونی برخی نمایندگان را تحقیر می کند روش درستی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که اگر کمیته مشترک دولت و مجلس به این نتیجه برسند که درآمد دولت 40 هزار میلیارد تومان از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها باشد واکنش نمایندگان چه خواهد بود گفت: ملاک کار نمایندگان مجلس منطق و استدلال است به قول طلاب "ما فرزندان دلیل هستیم و هر جا دلیل برود ما همانجا می رویم".

وی تاکید کرد که استدلال بکاربرده شده از سوی رئیس جمهور در نطق تلویزیونی و اعلام این موضوع که با درآمد 20 هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمند کردن یارانه ها قانون تاثیر گذار نخواهد بود و مقدار کمی به حامل های انرژی اضافه خواهد شد و از قاچاق سوخت جلوگیری نمی شود استدلال درستی نبود چرا که با همین درآمد 20 هزار میلیارد تومانی قیمت بنزین از 100 به 400 تومان و قیمت گازوئیل به 150 تومان می رسد که هم مصرف را کاهش می دهد و هم از قاچاق سوخت بسیار خواهد کاست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: یکی دیگر از استدلالهای رئیس جمهوری در نطق تلویزیونی این بود که اگر 5 بار قیمت ها را تغییر دهیم ایجاد تورم انتظاری می کند و بهتر است در 2 یا 3 مرحله قیمت ها افزایش یابد البته این حرف به طور کلی درست است، اما به شرطی که زیر ساخت ها برای اجرای آن فراهم باشد. چه ضمانتی دارد که با افزایش یکباره قیمت ها آرامش اجتماعی به هم نریزد و دولت از این موضوع عقب نکشد.

مطهری در پاسخ به سئوال خبرنگاری در ارتباط با تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس خاطر نشان کرد: کمیته ای به این معنا تشکیل نشده است بلکه قرار شده که چند نفر از مجلس و چند نفر از دولت بنشینند و ببینند که آیا می توان راه حل قانونی برای این موضوع پیدا کنند یا خیر. 

دادگاه تجديدنظر عبدالله رمضان‌زاده را به پنج سال حبس محکوم کرد

Posted:



 

 

جرس: وکيل مدافع عبدالله رمضان‌زاده، قائم مقام دبير کل جبهه‌ مشارکت از صدور حکم موکلش از سوی شعبه ‌٥٤ دادگاه تجديدنظر خبر داد و گفت: نسبت به حکم صادره اعتراض خواهم کرد.

عباس شيری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار کرد: شعبه‌ ‌٥٤ دادگاه تجديدنظر استان تهران، شش سال حبس موکلم را با اين استدلال که اقدامات انجام شده به وسيله وی صرفا منطبق با ماده‌ ‌٦١٠ قانون مجازات اسلامی است، به پنج سال حبس تغيير داد.

وی ادامه داد: استدلال‌های دادگاه تجديدنظر عمدتا همان استدلال‌های ارائه شده به وسيله‌ شعبه‌ ‌١٥ دادگاه انقلاب بوده است. عمده اين استدلال‌ها در دادنامه صادره مرتبط با جلسه مورخ ‌٢٣/٣/٨٨ جبهه‌ مشارکت است که در اين جلسه نتيجه‌ انتخابات مورد قبول شورای مرکزی جبهه مشارکت قرار نگرفته بود.

شيری مدعی شد: موکل اينجانب در اثنای جلسه‌ ياد شده از جلسه خارج و بلافاصله دستگير شده است؛ بديهی است که حوادث اتفاق افتاده بعد از ‌٢٣ خرداد نمی‌توانسته هيچ ارتباطی به موکل اينجانب داشته باشد.

وی افزود: هرچند براساس بخشنامه رياست جديد قوه‌ قضاييه، اعتراض در چارچوب ماده‌‌ ١٨ قانون اصلاحی دادگاه‌های عمومی و انقلاب، درحال حاضر مورد پذيرش قرار نمی‌گيرد ولی به دليل تصريح ماده‌ ‌١٨ قانون تشکيل دادگاه‌های عمومی و انقلاب، اينجانب تصميم به اعتراض به حکم ياد شده را در چارچوب ماده‌ ‌١٨ اصلاحی دارم.

تذکر نمایندگان استان یزد به وزیر کشور در پی هتک حرمت آرامگاه آیت‌الله خاتمی

Posted:



 

 
جرس:مجمع نمایندگان استان یزد که متشکل از اولیاء،تابش،فرهمند،عابدی و یحیی‌زاده است طی تذکری آیین نامه‌ای به وزیر کشور خواستار شناسایی و معرفی جسارت کنندگان به مقبره مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی و پیام حضرت امام (ره) که در مقبره نصب بوده شدند.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در متن این تذکر به وزیر کشور آمده است :دو ماه پیش عناصر منحرف مبادرت به آتش زدن درب بیت شهید محراب آیت الله صدوقی در یزد نمودند که توسط شخصیتها و نهادها محکوم شد ولی متاسفانه نسبت به شناسایی و معرفی مجرمین نتیجه‌ای حاصل نشد و به دنبال آن دیروز به مقبره دومین نماینده امام و امام جمعه یزد و پیام حضرت امام(ره) در بیان فضایل آن شخصیت وارسته و بزرگ که در مقبره نصب بوده است اهانت شد.

با توجه به اینکه آن شخصیت بزرگ از سرمایه های انقلاب و استان یزد می‌باشند ما ضمن محکوم کردن این فتنه که حضرت امام ره و یاران نزدیکش را هدف قرار داده خواستار تسریع در برخورد جدی با عوامل منحرف و مجرم این هتاکی‌ها می‌باشیم.

رضازاده 12 کارمند فدراسیون وزنه‌برداری را اخراج کرد

Posted:



دبیر هم اخراج شد -

 

جرس: سرپرست فدراسیون وزنه برداری روز سه شنبه 12 نفر از اعضای این فدراسیون را اخراج کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رضازاده که چند ماهی است به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری فعالیت می کند ، امروز حکم اخراج 12 کارمند و مسئول این فدراسیون را به آنها ابلاغ کرد.

اسامی اخراجی های فدراسیون وزنه برداری به این شرح است:
حسام الدین اسدی کاوان، معصومه زارع، مریم حسن زاده، روح الله دوستی سنجابی، حسن معاونیان، فریبا نوانکش، شهرزاد کاوه، علیرضا جلایر، غلامعلی گل محمدی، کامیار برومند، اصغر عباسی، علی سیردانی.

هنوز دلایلقطعی اخراج این افراد اعلام نشده است.

در بین اسامی نفرات اخراج شده نام علیرضا جلایر که به عنوان دبیر فدراسیون وزنه برداری فعالیت می کرد نیز دیده می شود. جلایر در گفتگو با مهر این خبر را تایید کرد.

 

 

جلایر: رضازاده کاره‌ای نیست که مرااخراج کند

 

 

 

 

 

دبیر فدراسیون وزنه برداری پس از قرار گرفتن در فهرست اخراجیهای این فدراسیون گفت: حسین رضازاده در جایگاهی قرار ندارد که بتواند مرا اخراج کند.

علیرضا جلایر در گفتگو با خبرنگار مهر عصر سه شنبه در این خصوص اظهار داشت: هنوز در این خصوص چیزی به من ابلاغ نشده است و از زبان دیگران خبر برکناری خودم را شنیده ام. البته در این فدراسیون همه چیز غیرقانونی است.

وی افزود: رضازاده سرپرست فدراسیون وزنه برداری است و رئیس نیست و به لحاظ حقوقی قادر به انجام این کار نیست. او کاره ای نیست که بخواهد چنین حکمی را صادر کند.

جلایر در پایان گفت: من پیش از این استعفای خود را آماده کرده ام و فردا به فدراسیون وزنه برداری می روم تا آن را تحویل مسئولان دهم.

 

مرتضی مردیها اخراج شد

Posted:



 

 
جرس: مرتضی مردیها استاد گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی از این دانشگاه اخراج شد.

به گزارش فرارو؛ این استاد دانشگاه صبح دیروز حکم اخراجی خود از دانشگاه را دریافت کرده است.

مردیها پیش از این از سوی صدر الدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه ممنوع التدریس شده بود.

دفاع از عقلانیت، در دفاع از سیاست، نقد مبانی فکر سیاسی و در شعله‌های آب (رمان درباره جنگ) از آثار مردیها است. 

مروری بر روزنامه های سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹

Posted:

مروری بر روزنامه های سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹

 

کیهان چاپ تهران

مرعشی، کارگزاران، اوین، هاشمی ها

کیهان امروز تهران، با ابراز شادمانی از اینکه حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران و از بستگانِ هاشمی رفسنجانی عازم زندان شده است، نیم نگاهی نیز به بازداشت فرزند فائزه هاشمی و احتمال بازداشتِ فرزندان هاشمی رفسنجانی داشته و خاطرنشان می سازد:

"...حسن لاهوتی اشكوری پسر 23 ساله فائزه هاشمی نیز كه چند روز پیش از لندن به تهران بازمی گشت، به هنگام ورود به فرودگاه امام به خاطر ارتكاب جرائم امنیتی بازداشت شد. برخورد با تخلفات انجام گرفته از سوی كسانی چون فائزه و مهدی هاشمی به اعتبار انتساب آنها به آقای هاشمی ماه ها به تاخیر افتاده بود اما برخی خبرها حاكی از رسیدگی قریب الوقوع به تخلفات آنها در آشوب ها و فتنه پس از انتخابات است به ویژه آن كه آقای هاشمی تصریح كرده انتساب اشخاص به وی باعث فرار از پاسخگویی در برابر قانون نمی شود. مهدی هاشمی به بهانه ماموریت دانشگاه آزاد پاییز سال گذشته از كشور خارج شده و در كشورهایی نظیر انگلیس به سر برده اما مدعی است به خاطر ادامه تحصیل فعلا نمی تواند به كشور بازگردد..."

 

جمهوری اسلامی چاپ تهران

فرصت از دست رفته در عراق

سرمقالۀ روزنامه جمهوری اسلامی، امروز به بررسی نتایج انتخابات عراق می پردازد و با بیان اینکه "شیعیان عراق برای جلوگیری از ضایعات می بایست از ابتدا به صورت یكپارچه ائتلاف می كردند و وارد انتخابات می شدند"، خاطرنشان می کند:

" اگر آنها از ابتدا با یكدیگر ائتلاف كرده بودند حتی بیش از حدنصاب دو سوم كرسی ها را در اختیار می داشتند. البته این روزها از ائتلاف آنها حرف و سخن های فراوانی به گوش می رسد ولی همین « ائتلاف دیرهنگام » زمزمه های دیگری را بهمراه داشته و طیف « ایاد علاوی » را به امتیاز دادن در جهت وسوسه كردن « مجلس اعلا » برای ائتلاف با علاوی تحریك نموده است . "

 

سرمقاله نویس جمهوری اسلامی معتقد است "...از طیف شیعیان عراق انتظار می رفت كه در كنار همدیگر و به عنوان «ید واحده» وارد صحنه انتخابات مجلس ملی شوند و اقتدار عملی خود را در صحنه سیاسی به نمایش بگذارند. این تاسف بزرگی است كه شیعه هنوز هم چوب تفرقه و تشتت خود را می خورد و معلوم نیست از این واقعیت های تلخ و تاسف بار هم پندهای لازم را بیاموزد."

 

جوان چاپ تهران

تور سبز ها برای صید...

روزنامۀ وابسته به سپاه، امروز در مطلبی تحت عنوان "تور سبزها برای صید پدر معنوی"،  ادعا می کند "جریان اصلاح طلبان و فرقه سبز تلاش های جدی را جهت جانشین آیت الله منتظری به عنوان پدر معنوی این جریان آغاز کرده اند."

 

این روزنامه با اهانت به مقام مرجعیت یکی از علمای قم و ادعای اینکه "گفته می شود در این گفتگوها با تاکید بر اینکه پشتوانه آئینی و کسب حمایت از روحانیت یک نکته مهم در پوشش دادن فعالیت ها می باشد به انتخاب آقای صانعی اشاره شده بود اما با توجه به عدم صلاحیت وی برای مرجعیت انتخاب وی از سوی این جریان عملا سلب شد"، می نویسد:

"...در همین زمینه گفته می شود در پی القائات فراوانی که بر روی یکی از روحانیون به نام «ب.ز»صورت گرفته وی عملا در تور برنامه های جریان فتنه قرار گرفته و به عنوان ماشین امضاء خواست های آنان به فعالیت مشغول است.
دیدار فرد یاد شده باجمعی از خانواده های زندانیان سیاسی وقایع پس از انتخابات در همین راستا صورت گرفت که گفته می شود اطلاعات و القائات کذب به وی منجر به بیان برخی سخنان ساختار شکنانه توسط وی شده بود.
شنیده شده است که فتنه گران همچنین تصمیم گرفته اند تا هر چه بیشتر به آقای «ب.ز» نزدیک شده تا بتوانند با دادن اطلاعات غلط و اشتباه به ایشان و استفاده از وجهه روحانی بودن ایشان اهداف ضدنظام خود را به پیش برند..."

اعتماد چاپ تهران

غروب دوشنبه دهم اسفندماه ۸۸، این روزنامه توقیــــــف شد و کماکان اجازه انتشار ندارد

 

آفتاب یزد چاپ تهران

هشدار نسبت به ...

سرمقالۀ امروز آفتاب یزد، با مرور آنچه در سال گذشته رخ داد، به این نکته اشاره دارد که "عرصه ملی در سال گذشته شاهد فقدان شادابی و نشاط ملی بود به ترتیبی كه در سال گذشته به خاطر برخی ‌از بـدسلیقگی ها و عــدم درك صـحـیــح از فـضــای اجتماعی، فضای یأس و ناامیدی در جامعه به وجود آمد كه ‌برای برون رفت از وضعیت اخیر، لازم است تا اقداماتی در راسـتای نشاط ملی صورت گیرد. "

 

سرمقاله نویس آفتاب، همچنین هشدار می دهد "كم امیدی نسبت به شرایط آینده كشور بسیار هشداردهنده است، بنابراین باید نشاط را به جامعه تزریق ‌كرد، زیرا ناامیدی برای جامعه امروز بسیار خطرناك است، بنابراین باید دلسوزان كشور از راهكارهای خود ‌بهره بگیرند تا این مشكل حل شود و جامعه بار دیگر نشاط را تجربه كند. "

 

آرمان چاپ تهران

انتخابات...

سرمقاله امروز آرمان  به قلم عباس عبدی است تا ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دهم و بیان این نکته که "این انتخابات در حالی برگزار شد که هیچ گروهی در کشور نتوانست شرایط موجود کشور را مورد ارزیابی واقع‌بینانه و منطقی قرار بدهد و همین مساله مهمترین غفلتی بود که از سوی نخبگان صورت گرفت که آسیب‌های فراوانی را به دنبال داشت"، خاطرنشان سازد:

"جناح منتقد در کشور با فقدان تحلیل درست از شرایط کشور، وارد عرصه انتخابات شدند و این غفلت سبب شد که آنها تصور کنند که تنها راهکار آنها برای پیروزی، پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است. در حالی که پیش از این پیروزی، لازم بود بسترهای مناسب در کشور ایجاد شود. غفلت منتقدان از شرایط کشور آنقدر گسترده بود که به محض ایجاد یک بحران، کل قاعده بازی تغییر کرد و رقیب به راحتی توانست پیروز شود. در حالی که باید با تدبیر وارد عرصه می‌شدند و پیش از حضور، زمینه‌های لازم را مهیا می‌کردند."

 

عباس عبدی همچنین تاکید می کند "این غفلت مختص به منتقدان نمی شود بلکه دیگران نیز در این میان دچار غفلت شدند. برای برون رفت از شرایط فعلی باید تدابیر لازم اندیشیده شود در غیر اینصورت رفتارهای بی‌حاصلی که نتیجه‌ای در بر ندارد هزینه‌هایی را بر کشور تحمیل می‌کند و دود این اقدامات به چشم ملت می‌رود. بنابراین باید چاره‌ای اندیشید. .."

 

پول چاپ تهران

دولت...مجلس...انکار...اصرار

گزارش اصلی روزنامه پول، به کشمکش مجلس و دولت پیرامون مسئلۀ هدفمند کردن یارانه ها اختصاص دارد.

این روزنامه در این زمینه نوشته است "اصرار و انکار دو رییس در نامه‌های سرگشاده سریال قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و ماجرای کشمکش مجلس و دولت با نامه نگاری احمدی‌نژاد ولاریجانی به قسمت‌های نفس‌گیر خود رسیده است. "

 

بر اساس همین گزارش "در قسمت‌های پیشین این سریال شاهد بودیم بهارستان‌نشینان در واپسین روزهای سال پیشین با تصویب نصف بودجه پیشنهادی دولت برای اجرای این قانون عملا این سریال را به نقطه پایانی رسانده بودند. با این حال محمود احمدی‌نژاد با چند اظهار نظر در آخرین ساعات سال 88 به صورتی تلویحی آنونس فصل جدید این سریال را از صدا وسیما پخش کرد. سال 89 را می‌توان آغاز «سیزن» جدید این سریال به کارگردانی و نویسندگی رییس دولت دهم دانست. پیشنهاد رفراندوم موضوعی بسیار مهیج و جذاب برای آغاز این سریال بود."

 

نکته مهمی که این روزنامه به آن اشاره می کند، "نقطه تعلیق" ادامه این سریال است که عید دیدنی نمایندگان در پاستور با رییس دولت دهم بود ...آن‌طور که نویسندگان پیش‌بینی می‌کردند از آب درنیامد و بزرگان بهارستان هیچ کدام به دیدار محمود احمدی‌نژاد نرفتند. همین امر نیز سبب شد که به جای علی لاریجانی، معاون پارلمانی دولت در این جلسه در کنار محمود احمدی‌نژاد بنشیند. "

 

شهاب طباطبایی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد

Posted:



 

جرس: شهاب طباطبایی از سوی دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

سید شهاب الدین طباطبایی در گفتگو با ایلنا، ضمن تایید خبر محکومیت قطعی خود به ۵ سال حبس تعزیری گفت: دادگاه تجدیدنظر عینا حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را تایید کرده است.

گفتنی است شهاب الدین طباطبایی در حوادث بعد از انتخابات دستگیر و به اتهامات اقدام علیه امنیت ملی،تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور از سوی قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شده بود که از بیست و هشتم بهمن‌ماه به مرخصی آمد.

وی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت است که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ریاست ستاد 88 را بر عهده داشت.
 

ارتباط با فرمانده ارشد پلیس و بازداشت یک شهروند به جرم عبور از میدان انقلاب!

Posted:



جرس: بنا به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، یکی از شهروندان بازداشت شده در روز ۱۶ آذر سال گذشته، فردی بود که جهت دریافت طلب مالی خود، از خیابانی در حوالی میدان انقلاب عبور می کرد، تا اینکه نیمه شب همان روز با هجوم ماموران پلیس امنیت به منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

 

این گزارش با اعلام اینکه نامبرده مصطفی نوروزی نام دارد، در زندان متوجه می شود كه فردی که باید به وی طلبش را مسترد می کرد (بدهكار)، با یكی از فرماندهان ارشد پلیس امنیت ارتباط خانوادگی داشته و با سوء استفاده از همین مساله و با استناد به ترددِ این فرد در آن محدوده مکانی، وی را دستگیر کرده اند.

 

لازم به ذکر است اتهامات وارده به نوروزی، "توهین به مقدسات و اقدام علیه امنیت ملی" از طریق شركت در تجمعات اعتراضی ۱۶ آذر (روز دانشجو) عنوان شده است.

 

نامبرده کماکان در زندان اوین و در وضعیت بلاتکلیف به سر می برد.

 

 

 

رای دادگاه تجدیدنظر در مورد حکم اعدام محمد امین ولیان هنوز صادر نشده است

Posted:

رای دادگاه تجدیدنظر در مورد حکم اعدام محمد امین ولیان هنوز صادر نشده است

جرس: بنا به آخرین گزارش ها و طبق اظهارات وكیل مدافع محمد امین ولیان، خبر منتشر شده در برخی سایت‌ها مبنی بر تایید حكم اعدام این فعال دانشجویی صحت نداشته و رای دادگاه تجدیدنظر در این مورد هنوز صادر نشده است.

 

محمد امین ولیان، فعال دانشجویی دانشگاه دامغان و از بازداشت شدگان حوادث عاشورای خونین ۸۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلابِ تهران، به اتهام محاربه به اعدام محكوم شده بود كه برخی سایت‌های خبری، از تایید حكم دادگاه بدوی از سوی دادگاه تجدیدنظر خبر داده بودند.

 

به گزارش ایسنا، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع محمد امین ولیان با بیان این که "طی مراجعه‌ای كه به شعبه مربوطه در دادگاه انقلاب داشتم، مطلع شدم كه هنوز پرونده موكلم به دادگاه تجدیدنظر ارسال نشده است"، خاطرنشان كرد: در این مراجعه قاضی صلواتی وكالت نامه اینجانب را نپذیرفت و دلیل آن را فراغت از رسیدگی شعبه اعلام كرد و دستور داد وقتی وكیل تسخیری به حكم اعتراض كرد و پرونده در تجدیدنظر مطرح شد، وكالت نامه خود را ارایه دهید. "

 

لازم به ذکر است حکم اعدام این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه دامغان – بنا به گزارش رسانه ها- بر اساس فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص "محارب بودن معترضینِ روز عاشورا" صادر شده بود؛ که دفتر آن مرجع تقلید، این موضوع را شدیدا تکذیب نمود.