جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


قصه ها ! ( به مناسبت حذف نام فروغ فرخزاد از کتاب شاعران ایران و جهان )

Posted:



بهمن بهرامی -

در زمانی صعب، که قد یسان شارع
شرع را چنان چون گوسفندی
بر زیر قدوم نکبت خویش قربان کرده اند
تا بی دقدقه هر ندای حق طلب را به خاک و خون بکشانند
با نگاهی سر شار از بی تفاوتی
بر چهرۀ تک تکشان نگاهی افکند مرد
عبا بر چهره کشید و از کنارشان گذشت
قصه ها و راویان در کنار هم
گذار تاریکی بی تفاوت را به نظاره ایستاده بودند
و سنگینی نگاه آن چشمان شریر آزارشان میداد
ومرد گوسفندان خوش پشم و رنگش را به مراطع سبز میراند
تا از گذر ایشان خاک سیاه، سینۀ دشت سبز را بشکافد
دشتی که دیگر، قتلگاه فرزندان خویش گشته بود
و قصه ها و راویان همچنان ایستاده بودند
در کوران همۀ این حوادث
قصه هایِ در انتظار گفته شدن
و راویانِ در انتظار گفتن
بی صبری خویش را پای میکشید
قصۀ آرزوها،
آرزوهای خرد و کلان
آرزوی لیوانی از آب یخ، در خیابانهای گرم رمضان
قصۀ زیبای ستارگان
ستارگانی که تا دل خاک پر کشیدند
در انتظار گفته شدن
قصۀ ترسناک تنهایی کودکی
که پدرش را در زندانی از دست داده بود
و مادرش را در فاصلۀ زندان و خانه
قصۀ ساده و پیش پا افتادۀ شکسته شدن سنگی
که نام مردی را بر سینۀ خویش کنده بود
مردی که قرنها و قرنها درد را
بر رایت زیبای شعر بر افراشته بود
و از انگشتانش کلام میبارید
داستان سادۀ زن بودن زنی
که زنیت خویش را،
در فریادی یگانه، تلخ، تنها چنین سر داد
سبز خواهم شد، میدانم،میدانم........
زنی با قامتی چنان رشید
که گنجشکان شعر در انگشتان جوهریش لانه کرده بودند
و گوسفندان خوش ریش و پشم
که یاد و خاطرۀ قصه ها را، کماکان
با سماجتی لِییم می چریدند
و مرد که در خلصۀ ارتکاب قتلی دیگر
برای یافتن قربانیی دیگر بی تابی میکرد

بهمن بهرامی) )
 

فاطمه کروبی:  هراتفاقی برای من، همسرم و فرزندانم رخ دهد، حکومت مسئول مستقیم آن است

Posted:

فاطمه کروبی:  هراتفاقی برای من، همسرم و فرزندانم رخ دهد، حکومت مسئول مستقیم آن است

افسوس که آموزه های ابتدایی اخلاقی، انسانیت وآزادگی به فراموشی سپرده شده -

 

.به گزارش خبرنگار سحام نیوز متن این بیانیه بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


ملت بزرگ ایران


همانطور که می دانید چند روز گذشته برخی روزنامه های معلوم الحال روئین تن و سایت های وابسته به مراکز قدرت به انتشار خبر کذبی مبنی بر بیماری صعب العلاج آقای کروبی، وخامت شدید جسمانی ایشان، امتناع خانواده از انتشار خبر و رجوع خانواده به پزشکان اتریشی و … مبادرت ورزیدند. طالبان کسب مشاغل و قدرت نیز بعنوان پیاده نظام، غیب گویان در سخنرانی ها و مقالات شان خواستار توبه آقای کروبی به خاطر ظلم به نظام در یکسال گذشته شدند. از منظر این دین فروشان و آلودگان به قدرت،ارتکاب جنایات هولناک و تکان دهنده کهریزک ظلم به نظام نبوده و مرتکبین و آمرین، همچون این دنیا لابد در آخرت پست و مقام و ارتقای منزلت خواهند گرفت و افشاگر جنایات فراموش نشدنی و مدافع راستین مردم همچون این دنیا که هرگونه توهین، افترا، ترور و … به او مجاز تشخیص داده شده، در آن دنیا نیز مستحق مجازات خواهد بود!

افسوس که این روزها نه تنها شرع و قانون نادیده گرفته می شود بلکه آموزه های ابتدائی اخلاقی، انسانیت و حداقل آزادگی از سوی مدعیان دروغین اخلاق و شرع بکلی به فراموشی سپرده شده است. در ارتباط با موضوع فوق لازم میدانم نکاتی را یادآور شوم:

۱- به اطلاع مردم فهیم و شجاع ایران که در تماس های مکرر جویای حال آقای کروبی شدند برسانم که وضعیت سلامت ایشان بحمدالله بسیار عالی است و با توجه به تجاربم در حوزه پزشکی همواره چکاب های روتین توسط پزشکان علاقه مند به ایشان انجام میگیرد. سپاس خداوند قادر را که شرایط فیزیکی ایشان بسیار مطلوبست و علیرغم بستن دفتر و حزب اعتماد ملی، آقای کروبی کمافی السابق به فعالیت های مذهبی،اجتماعی و سیاسی خود ادامه میدهند. دیدار با خانواده های شهدای جنگ تحمیلی، خانواده شهدای جنایات اخیر و بازدید از زندانیان و خانواده آنان، بخشی از فعالیت های روزمره ایشان است. مردم بزرگ بدانند دروغ و کتمان در مرام ما نیست و همچون گذشته صادقانه و صریح با شما محرمان واقعی این کشور در همه ی زمینه ها سخن میگویم.

۲- ما بر این باوریم که انسان از لحظه دیگر خود با خبر نیست”و عنده مفاتح الغیب لا یعلمها الا هو و یعلم ما فی البر و البحر و ما تسقط من ورقه الا یعلمها ولا حبه فی ظلمات الارض” حیات و ممات همه ما در ید اختیار قادر متعال است و هیچکس از لحظه دیگر خود خبر ندارد. “قل لا یعلم الغیب الا الله” . بنابر اعتقادات مسلمین علم غیب بر دو نوع است: علم غیب بدون علت که در ذات الوجود و مخصوص خداوند است و دیگر آنکه علم غیب متوقف بر فیض الهی که مختص پیامبران و معصومین بوده است که بواسطه افاضه الهی از آن برخوردار میگردیدند. آیه شریفه “عالم الغیب فلا یظهر علی غیبه احدا من ارتضی من رسول” گواهیست بر این مدعا. ادعای اصحاب قدرت مبنی بر بیماری صعب العلاج آقای کروبی از این جنبه حائز اهمیت است که ناشی از علم غیبی ست که بر خلاف آموزه های دینی، عقلی و تجربه انسانی اینبار آقایان در کنار دیگر کمالاتشان ازجمله اعلام دقیق نتایج انتخابات، قبل از شمارش آراء صاحب علم غیب گردیده اند.

۳- همانطور که قبلا گفته ام خانواده مهدی کروبی که تلاش زیادی را برای به ثمر رسیدن انقلاب انجام داده این روزها به دلیل حمایت صریح و قاطع از مردم مظلوم فاقد حداقل امنیت است. نمیدانم شاید آن ۱۵ نفر مسلحی که با مرعوب کردن سرایدار به طور غیرقانونی و در غیاب ما به منزل ورود کرده اند و یا افراد مسلحی که در روز ۲۲بهمن گازی مشکوک را مستقیما به صورت ایشان زدند، کاری را صورت دادند که خدای ناکرده در آینده نتیجه آن را باید شاهد باشیم. به هر تقدیر بدون ترس و واهمه از وحشی گری مزدوران مجددا تاکید میکنم هر اتفاقی برای من، همسرم و فرزندانم رخ دهد، حکومت مسئول مستقیم آن است و هرگز نمیتواند از بار مسئولیت آن شانه خالی کند.

۴- عجبا؛ فرصت طلبان، کروبی خداجو را دعوت به توبه کرده اند. آری همه ما نیازمند توبه به درگاه احدیت نسبت به اعمال و رفتارمان هستیم. ما خود را انسانی خطاکار میدانیم که در همه حال محتاج عفو الهی بوده و دوستی خداوند را بر همه ابزارهای قدرت آرزومندیم و همواره به درگاه اونسبت به فعل و ترک فعل هایی که کردیم، استغفار میکنیم. اما ظاهراً غرض آقایان از توبه نصوح و غیره مربوط به حوادث بعد از انتخابات است!

دفاع جانانه فرزند احمد از قربانیان جنایات اخیر برگ زرینی در تاریخ زندگی او و خانواده اوست. انسانی که با خدا معامله میکند و برای مردمش آماده پرداخت هرگونه هزینه ایست، مایه افتخار کروبیان عالم است. نسل کروبی به داشتن چنین مردی که آخرت خود را به متاع ناچیز قدرت آلوده نکرد و نمیکند، افتخار میکند.

در پایان امیدوارم پیش از آنکه دیر شود، خداوند قادر و متعال توفیق بازگشت و چنگ زدن به ریسمان الهی را به همه بویژه اصحاب قدرت عنایت فرماید.

فاطمه کروبی

۴ اردیبهشت

دوست نزدیک سینا آرامی

Posted:

دوست نزدیک سینا آرامی

مهران.م -

 

من یکی از دوستان بسیار بسیار نزدیک سینا آرامی هستم. من و سینا برای سخنرانی خاتمی به حسینیه جماران رفته بودیم که با نیمه کاره ماندن سخنرانی و حمله وحشیانه بسیجی ها به حسینیه و شکستن شیشه ها و ضرب و شتم مردم توسط بسیجی ها سینا در صدد فیلم برداری از صحنه بر آمد که مورد توجه بسیجی ها قرار گرفت که پس از کتک زدن سینا با باتوم او را به یک ون انتقال دادند. فردای آن روز یعنی روز عاشورا خبر فوت سینا به خانواده اش داده میشود و به آنها گفته میشود چنانچه این ماجرا رسانه ای شود فرزند دیگر آنها را خواهند کشت که همین باعث ترس و سکوت خانواده شان میشود و از دادگاهی کردن پرونده فرزندشان خودداری میکنند. از طرفی عمق این فاجعه به حدی بود که مردم لنگرود گیلان تحت تاثیر قرار گرفته و خواستار قصاص قاتل سینا شدند که بسیجی ها از ترس افزایش اعتراضات محل سکونت خانواده وی را به اجبار از لنگرود به کرج انتقال دادند. این رژیم هر کاری را برای خفه نگهداشتن مردم انجام داده است چه برسد به خانواده این شهید ... احتمال اذیت و آزار خانواده و دوستان وی توسط رژیم  هست و امیدوارم مرا درک کنید. و اگر من به افشا این شهید گمنام پرداختم به خاطر دوستی نزدیکیست که با هم داشتیم و سکوتم باعث عذاب وجدانم میشد. زمانی که من برای تدفین سینا به وادی لنگرود رفتم آثار ضربه باتوم به سر دیده میشد و همچنین شلاق با کابل نیز مشهود بود و کنده شدن ناخن های دست و پا نیز معلوم بود و سوراخ هاهی مانند سوراخ مته در استخوان های سینا مشخص بود و از همه وحشتناک تر خالی شدن شکم وی که به دلیل شلیک گلوله از پهلوی راست و خروج آن از پهلوی چپ بود. خواهشا با اعلام و رسانه ای شدن این شهید ماهیت رژیم تشنه به خون جوانان بیدار ما را آشکار کنید تا همه بفهمند که رهبری که ادعای حکومت علی را دارد حتی دادگاهی برای گرفتن حق این شهید برگذار نمیشود . و تنها دلیلم برای انتخاب سایت شما پر بیننده بودن و اهمیت دادن به ایمیل خوانندگانتان میباشد و مطمئن هستم که شما خون این شهید گمنام سبز را پایمال نمیکنید..

برای محمد بهمن بیگی...

Posted:

برای محمد بهمن بیگی...

سید عطاء الله مهاجرانی -

 

بوسه بر دستان معلمی پیر و نویسنده ای جوان و خردمندی پرمهرش.

 

من هم مثل شما و حافظ باور دارم :

" که دست زهد فروشان خطاست بوسیدن"

 

اما، بر دستانی می توان در این بهار فرخنده هر چند از راهی دور، از این سوی دریاها و اقیانوس ها، از این سوی جهان  از صمیم دل بوسه زد،  بوسه ای با دلی که از مهر می لرزد و چشمانی که از شوق به اشک می نشیند...بوسه بر دستان محمد بهمن بیگی معلم پیر و نویسنده جوان و خردمند پرمهر...

 

دیشب تا پاسی از صبح در خانه دوستان قدیم، خانه شاگرد تو و معلم عشایری که تو تربیت کردی و سال ها با چادر های سپید با ایل زندگی کرد و کوچید...همان ایلی که به تعبیر محمد حقوقی همیشه با بهار زندگی می کند...در خانه دوستان عشایری نشستیم. دوستان قدیم، خاطره هایی که در گذار سالها و دهه ها صیقل خورده اند و "مثل قالیچه های عشایری هر چه دیر تر می مانند، عزیز تر می شوند،"  فیلم گذری بر زندگی آقای بهمن بیگی را دیدیم. همه ما از شوق گریستیم. هیچکس اشک هایش را پنهان نکرد...

 

با فروغ چشمان بهمن بیگی، نگاهمان روشنی می گرفت و از ژرفای خرد و مهر او دلمان می لرزید و از سوز سخن او چشمان ما پراشک می شد...

 

با رقص واژه های گرم، پر شور و آواز خوان بهمن بیگی ذهنم و زبانم به دور دست ها  سفر می کرد. واژه های زنده و و پر تپش و درخشنده ای که تو را از خویش می برد...همان واژه های بخارای من ایل من...اگر قره قاج نبود و به اجاقت قسم...

 

به اجاقت قسم! آقای بهمن بیگی دیشب دل های ما مثل اجاقی از مهر تو شعله می کشید. تو بر خاکستر دل های ما می دمیدی.

 

 به قره قاجت قسم از سرچشمه چشمان تو دو نهر می رویید که تا دور دست های صحرای خشک دل ما را آبادان می کرد.

 

 به بخارایت قسم که تو همان انسان آرمانی ایرانی هستی، در روزگاری  که رنگ شبگار گرفته است .

 

تو چه مثال درخشانی هستی که چگونه از آرزو و آرمان ، مسئولیت می جوشد. این سخن را در رمان " کافکا در کنار ساحل" نوشته موراکامی خواندم.

 

تا ایل با بهار سفر می کند،

بهار، فصل همیشه ها و سفر هاست...

 

به نگاهت قسم...تو از همه هم روزگارانت سیاست را بهتر می شناختی که عمرت را صرف آموزش کودکان عشایری کردی. با رنگین کمان لباس های رنگارنگ   عشایری همیشه با بهار بودی...

 

به اسبت قسم! همان اسب وزنه دره شوری...تا افق های بلند ما را کشانیدی.

 

به گرایلی ات قسم...آواز تو برای همیشه در گوش نسل ما و نسل های آینده، در گوش ایران می ماند...

 

دیشب ما مهمان تو بودیم....سکینه خانم هم بود... با همان آرامش همیشگی اش...ما با اشک بر دستان تو بوسه زدیم. با واژه های تو، آواز خواندیم...اصلا برایت بگویم...دوست عشایری ما شاگرد تو بر خاست و رقصید. انگار در همان دشت  ارژن است...در ساحل قره قاج...صدای شیهه اسب...همان اسبی که با او حرف می زدی... شیهه اش را می شناختی...تو دیشب تا دم صبح با واژه هایت، با گرمای نگاهت. با عسل وحشی رندانه طنزت با ما چه کردی...سر بر دستان تو می گذاریم و بوسه ای از راهی دور...

به رغم نیاز به جراحی و استراحت مطلق،تاج زاده فردا به اوین می رود

Posted:

به رغم نیاز به جراحی و استراحت مطلق،تاج زاده فردا به اوین می رود

فخری محتشمی در گفت و گو با جرس -

فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده، در گفتگو با خبرنگار جرس، ضمن تایید این خبرو بیان اینکه مسئول بند ۲ الف زندان اوین طی تماسی با تاج زاده، خواستار برگشت او به زندان اوین شده، منبع دستور را قاضی صلواتی اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: "مقامات زندان از تاج زاده خواسته بودند که همین امروز و هر چه سریع تر خود را به زندان اوین معرفی کند؛ اما وی بدلیل اینکه مشکلاتِ بیماری و دردِ کمر و ستون فقراتشان تشدید شده و قرارهای بسیار مهم پزشکی در این رابطه داشتند، فردا قرار است خود را به زندان معرفی نماید."

 

لازم به ذکر است تاج زاده، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت، که بعد از نه ماه بازداشت، در تاریخ ۱۹ اسفند ماه گذشته از زندان آزاد شده بود، ۲۵ فروردین ماه به دلیل عود کردن دیسک کمر و وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد و تحت نظارت پزشکان قرار گرفت.

 

فخرالسادات محتشمی پور، همچنین متذکر شد: "پزشک معالجِ تاج زاده، تاکید ویژه ای بر عمل جراحیِ ایشان داشته و آنرا ضروری و فی الفور تجویز کرده بود و امروز نیز برای همین مسئله قرار بود مشورت و بستریِ قریب الوقوع انجام شود؛ اما متاسفانه این مسئله را پیش آوردند و دیگر زمان این معالجات مشخص نیست."

 

همسر تاج زاده ضمن ابرازِ تاسف از اینکه "برخورد انسانی"، "تعقل"، "خرد" و "انصاف" از مسئولین رخت بربسته، خواستار آزادیِ همۀ زندانیان سیاسی، سلامتیِ آنان و استقامتِ سبزِ همۀ مردم ایران شد و خاطرنشان کرد: "این روزها تاسف خوردن بابت این موارد و این مسائل، متاسفانه طبیعی شده و ما امسال تصمیم به استقامت و پایداریِ سبز داریم و محکم نیز در راهِ خود ایستاده ایم."

 

ایشان از مردم، فعالان و همۀ کسانی که با پیام و حضور و حمایت، تاج زاده و خانوادۀ وی را تنها نگذاشته و مورد پشتیبانی قرار دادند، تشکر کرد و صبر و سلامتی برای آنان آرزو نمود.

 
 

لازم به ذکر است در حکمی که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی روز ۲۹ فروردین  صادر کرد،  مصطفی تاج زاده، محسن میردامادی (دبیرکل جبهه مشارکت) و داود سلیمانی (عضو دیگرِ آن حزب)، به اتهام واهی "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام" و به استناد مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، هر کدام به ۶ سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی به ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم شدند .

 
 

دو هفته پیش نیز، دو حزب مجاهدین انقلاب و مشارکت، که تاج زاده عضو شورای مرکزیِ آنهاست، توسط کمیسیون ماده ده احزاب و بواسطه حکمی غیرقانونی، توقیف شده اند.

 
 

به گزارش سامانه خبری- تحلیلیِ «کلمه»، بامداد امروز شنبه چهارم اردیبهشت، همچنین آیة الله العظمی عبدالکریم موسوی اردبیلی، مرجع تقلید شیعیان طی تماسی تلفنی با سید مصطفی تاج زاده، جویای احوال و سلامت ایشان شد و با ابراز تأسف از شرایط پیش آمده برای وی، علت عدم عیادت حضوری خود را اقامت در قم و نیز بیماری و مشکلات جسمی خود بیان کرد و برای شفای عاجل ایشان دعا کرد.

 
 

شامگاه گذشته نیز، مهدی کروبی  برای عیادت تاج زاده به منزل او رفت  و برای ایشان آرزوی سلامتی کرد.  

به گزارش همین منبع خبری، در این دیدار که پس از افطار روزه سیاسی زندانیان سیاسی و خانواده های آنان انجام شد،  تعدای از آزادگان رها شده و نیز خانواده های زندانیان سیاسی حضور داشتند .

 

طی چند هفته اخیر، مصطفی تاج زاده علی رغم بیماری شدید و عود ناراحتی های کمر و ستون فقرات، به دیدار بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی رفته و از آنان دیدار و دلجوئی نمود.

 

ایسنا خبرنگار خود را برای شرکت در راهپیمایی اخراج کرد

Posted:



مدیرعامل پیشین ایسنا، او را "خائن به وطن" خواند -

جرس:زینب کاظم‌خواه که ساعت سه بامداد هجدهم بهمن ۸۸، با مراجعه نابه‌هنگام ۹ نفر از ماموران اطلاعات به منزل‌ا‌ش، بازداشت شد، پس از آزادی از زندان مانند روزهای پیش از حبس، به خبرگزاری ایسنا قدم گذاشت اما سعید پورعلی، مدیرعامل پیشین ایسنا، او را "خائن به وطن" خطاب کرد و گفت دیگر نمی تواند این خبرنگار را به عنوان نیروی کار ایسنا بپذیرد.

 

 

به گزارش خبرنگار رهانا، این در حالی‌ست که این خبرنگار روز ۱۶ اسفند هنگام آزادشدن از زندان، نامه‌ای از مسوولان زندان خطاب به مدیر عامل ایسنا، مبنی بر بیگناهی دریافت کرده که بیانگر بی‌گناهی اوست و به او گفته شده می‌تواند به عنوان خبرنگار به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهد.

 

سعید پورعلی که در شهریور ۸۸ به جای جمال رحیمیان به مدیرعاملی ایسنا منصوب شد ۲۲ فروردین سال جاری جای خود را به علی متقیان داد.

 

گفته می شود ماموران اطلاعات هنگام بازداشت زینب کاظم‌خواه، علاوه بر ضبط تمامی وسایل شخصی، حکمی را به او نشان داده‌اند که در آن شرکت در تجمعات به عنوان اتهام این خبرنگار مطرح شده بود.

 

روز هجدهم بهمن ۸۸ و همزمان با دستگیری زینب کاظم‌خواه، شش خبرنگار و روزنامه‌نگار دیگر با نام‌های سمیه مومنی، اکبر منتجبی، وحید پوراستاد، احسان محرابی، مهسا جزینی و احمد جلالی فراهانی دستگیر شدند. از این میان احسان محرابی همچنان محبوس است و دیگران پس از تحمل یک تا دو ماه حبس با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.
 

پرونده روزنامه بهار در راه  دادسرا

Posted:



جرس:دادستان تهران گفت: پرونده روزنامه بهار هنوز به دادسرا ارسال نشده است.

 

 

عباس جعفری دولت آبادی در گفتگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت روزنامه بهار تصریح کرد: هیات نظارت با استناد به بندهای ۱، ۸ و ۱۱ ماده ۶ و تبصره ۲ قانون مطبوعات،‌ روزنامه بهار را توقیف کرده است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز این پرونده به دادسرای تهران ارسال نشده است، گفت: با این وجود باید منتظر ارسال پرونده به دادسرای تهران باشیم.

روز ۳۰ فروردین سال جاری، روزنامه بهار بر اساس مصوبه هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد و دبیر این هیات اعلام کرد که این روزنامه به دلیل درج مطالب خلاف واقع، ایجاد شبهه در موضوعات اساسی چون انتخابات، زیر سوال بردن ارکان نظام جمهوری اسلامی، همچنین افترا به نهادها و ارگان‌های رسمی کشور، مشمول بندهای ۱، ۸ و ۱۱ ماده شش قانون مطبوعات تشخیص داده شده و به سبب اصرار بر تداوم تخلفات مورد اشاره در شماره‌های دو ماهه اخیر، مقرر شد با عنایت به تبصره ۲ ماده ۶ و به استناد ماده ۱۲ قانون مطبوعات، توقیف و موضوع جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شود.
 

خیز نیروی انتظامی برای امنیتی کردن سازمانهای غیر دولتی

Posted:



بحث‌هاي انحرافي در سايت‌ها شديد است، فيلتر كردن چند مطلب كافي نيست -

جرس:در بحث‌هاي سايبري احساسمان اين است كه بايد تمركز بيشتري كنيم چرا كه بحث‌هاي انحرافي شديدي را در سايت‌هاي اينترنتي مي‌بينيم كه شايد فيلتر كردن چند مطلب كافي نباشد و نياز به انسجام بيشتري وجود دارد.

 

سردار محمدرضا عليپور رئيس‌ پليس سابق اطلاعات و امنيت تهران بزرگ و جانشين جديد فرماندهي انتظامي پايتخت در مراسم معارفه خود با تاكيد بر كنترل گسترده بر فضاي سايبر و همچنين ماهواره‌ها گفت: سايت‌ها و وب‌سايت‌ها و ماهواره‌ها امنيت اجتماعي را هدف قرار داده‌اند.


وي به انعكاس شايعات به منظور تخريب چهره مسئولان، سوء‌استفاده از مشكلاتي همچون بيكاري و ...... از طريق سايت‌هاي اينترنتي اشاره كرد و گفت:‌ تحركات نامناسبي از سوي برخي نهادهاي به ظاهر اجتماعي و NGOها صورت مي‌گيرد كه اين نهادها احتياج به سازماندهي دارند.
 

وي همچنين به گسترش فعاليت‌هاي شركت‌هاي هرمي و لزوم برخورد با اين شركت‌ها تاكيد كرد.


به گزارش ايلنا، سردار عليپور در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران نيز حاضر شد و گفت: برنامه‌هاي پليس تهران بزرگ بر اساس برنامه‌هاي راهبردي فرماندهي پايتخت پيگيري مي‌شود و بناي‌مان بر اين است كه بر اساس خواست مردم اقداماتمان را انجام دهيم.


وي در رابطه با شركت‌هاي هرمي نيز گفت: اين موضوع نيز بخشي از نيازهاي مردم است كه با هماهنگي‌هاي قضايي برنامه‌هايي در اين رابطه تنظيم شده است.
جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به دو هزار و 700 مورد برخورد با شركت‌هاي هرمي تا بهمن ماه سال گذشته گفت: اين اقدامات بسنده نمي‌كند و بخش‌هاي فرهنگي براي ارتقاي آگاهي‌هاي مردم بايد اقدام كنند.


سردار عليپور در پاسخ به خبرنگار ايلنا، در رابطه با برنامه‌هاي پليس در بخش سايبر گفت: در بحث‌هاي سايبري احساسمان اين است كه بايد تمركز بيشتري كنيم چرا كه بحث‌هاي انحرافي شديدي را در سايت‌هاي اينترنتي مي‌بينيم كه شايد فيلتر كردن چند مطلب كافي نباشد و نياز به انسجام بيشتري وجود دارد.


جانشين فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در رابطه با NGOها نيز اظهار كرد: در رابطه با NGOها در بخشي از امورات متولي پليس است اما احساسمان اين است كه در اين رابطه احتياج به سازماندهي وجود دارد تا متولي‌ خاصي داشته باشد.


وي افزود: نابساماني در رابطه با NGOها بايد سر و سامان داده شود و حرف ما اين است كه نظارت درستي بر اين سازمان‌ها صورت نمي‌گيرد.


عليپور تاكيد كرد: ما با NGO مخالفتي نداريم اما هر كاري بايد براي خودش ساز و كاري داشته باشد؛ چگونه يك سازمان به يك NGO مجوز مي‌دهد اما كنترل نمي‌كند؟ و من در رابطه با امنيتي كردن فضاي NGOها فكر مي‌كنم يك مقدار اغراق مي‌شود.
 

مقتدی صدر:درصورت ادامه فشارهای تهران، ایران را ترک می کنم

Posted:



باید با نامزدی مجدد مالکی برای پست نخست‌وزیری موافقت کنی -

جرس:  مقتدی صدر تهدید کرد در صورت ادامه فشارهای تهران، ایران را ترک خواهد کرد.

 

 

به گزارش سایت خبری عراق آزاد، مقتدی صدر، رهبر جریان صدری تهدید کرد در صورتی که ایران بخواهد فشار بیشتری بر او بیاورد تا با نامزدی مالکی موافقت کند، ایران را ترک کرده و به کشور دیگری پناه می‌برد.

به گزارش خبرآنلاین، برخی رسانه ها مدعی هستند که ایران فشار بسیاری را به مقتدی صدر و جریان وابسته به او وارد می‌آورد تا وی از موضع ضد مالکی خود کوتاه آمده و با نامزدی مجدد مالکی برای پست نخست‌وزیری موافقت کند.

جریان صدری یکی از بارزترین گروه های سیاسی درون ائتلاف ملی است و ائتلاف آن با دولت قانون گرچه بسیار بعید می نماید اما در صورت تحقق یک ائتلاف کاملا شیعی خواهد بود که از دید تهران امری مثبت است. با این حال جریان صدری و شخص مقتدی صدر با ادامه کار مالکی به شدت مخالف است و در مذاکراتی که میان نمایندگان وی با ائتلاف دولت قانون صورت می‌گیرد، بر گرفتن تعهد از مالکی برای عدم نامزدی مجددش برای پست نخست‌وزیری پافشاری می‌کند.

صدر در گفت و گوی تلویزیونی هفته پیش خود با شبکه الجزیره که در ایران انجام شده بود، به شدت به نوری مالکی حمله کرد و او را فردی شکست خورده در انجام مسئولیت‌هایش دانست و او را دروغگو توصیف کرد.

دولت قانون اصرار دارد که نامزد این جریان فقط نوری مالکی است و به هیچ عنوان از نامزدی وی کوتاه نمی‌آید.
 

23میلیارد تومان، 36میلیون دلار، 2میلیون و 400هزار یورو ، مجازات یک مفسد اقتصادی

Posted:



رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی -

جرس: پرونده یكی دیگر از مفسدان اقتصادی پس از سیر مراحل قضایی منجر به صدور رأی قطعی از سوی شعبه 68 دادگاه تجدید نظر استان تهران شد.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجتمع قضایی امور اقتصادی ، در راستای مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی پرونده یکی دیگر از مفسدان اقتصادی، پس از سیر مراحل قضایی، به صدور رأی قطعی در شعبه 68 دادگاه تجدید نظراستان تهران منجر شد.

متهم با ثبت شرکت هایی به عنوان خریدار و فروشنده به نام خود یا عضوی از هیات مدیره آنها، با صدور پیش فاکتور و اسناد حمل صوری، از بانک ملت تسهیلات دریافت می کرد و مبالغ دریافتی را بازپرداخت نمی کرد.

 

شعبه 68 دادگاه تجدید نظر استان تهران داود سرخوش شهری فرزند رضا علی را برای جرم تحصیل مال از طریق نامشروع، به تحمل دو سال حبس تعزیری و چهار سال محرومیت از دریافت تسهیلات بانکی و رد مبالغ دویست و سی و پنج میلیارد و هشتصد و سی و هشت میلیون و ششصد و نود و دو هزار و سیصد و سی و پنج ریال و سی و شش میلیون و پانصد و هشتاد و سه هزار و هشتاد دلار و دو میلیون و چهارصد و نوزده هزار یورو در حق بانک ملت محکوم کرد.