جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


ابوالفضل عابدینی به یازده سال زندان محکوم شد

Posted:



 

جرس:ابوالفضل عابدینی نصر ، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اهواز به 11 سال حبس تعزیری محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، شعبه یکم دادگاه انقلاب اهواز ابوالفضل عابدینی خبرنگار مستقل و از مسئولین سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران را به اتهامات ارتباط با دول متخاصم (5 سال)، عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر درایران (5 سال) و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه (1 سال) و در مجموع به 11 سال حبس تعزیری محکوم نمود.

یکی از استنادات دادستان در خصوص اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران کارت ویزیت عابدینی با عنوان "مسئول روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران" است که ضمیمه پرونده شده بود.

حکم زندان ابوالفضل عابدینی اواخر اسفندماه 1388 صادر شده و9 فروردین ماه امسال به آقای دکتر محمد اولیایی فرد وکیل ایشان ابلاغ شد.این حکم مربوط به پرونده پیشین آقای عابدینی است که به بازداشت ایشان در تیرماه سال گذشته 1388 و آزادی با قید وثیقه 300 میلیونی در آبان ماه همان سال منجر شد.
ابوالفضل عابدینی آخرین بار نیمه شب 11 اسفند ماه 1388 در منزل مسکونی خود در رامهرمز با محاصره منزل و ضرب و شتم شدید دستگیر گردید و به انفرادی بند2 الف زندان اوین منتقل شد که علیرغم گذشت بیش از یکماه، اتهامات پرونده جدید هنوز به دکتر اولیایی وکیل ایشان ابلاغ نگردیده است.
 

بلاتکلیفی وضعیت خبرنگار بازداشتی روزنامه فرهیختگان

Posted:



جرس: وضعیت احسان مهرابی ،خبرنگار بازداشت شده روزنامه فرهیختگان همچنان نامشخص است.

به گزارش خبرنگار کلمه در حالی که نزدیک به یک ماه از صدور قرار کفالت برای آزادی احسان مهرابی ،خبرنگار پارلمانی فرهیختگان می گذرد  او همچنان در زندان بسر می برد.

مهرابی تعطیلات نوروز را نیز در اوین بسر برد  و در زندان انفرادی بود.

هیچیک از مراجع قانونی از جمله دادستانی ، دادسرای اوین ، وزارت اطلاعات تاکنون به خانواده وی پاسخ دقیق و روشنی نداده اند .تنها گفته اند که وی با وزارت اطلاعات همکاری نمی کند.

خانواده وی بارها در نامه ها ی متعدد از مسولین مختلف در خواست تسریع در پرونده احسان مهرابی کرده اند.پیش از تعطیلات نوروز خانواده مهرابی در نامه ای خطاب به علی لاریجانی خواستار پیگیری وضعیت این خبرنگار پارلمانی شدند اما تاکنون این تلاش ها نتیجه ای نداشته است. 

انفجار بمب در نزدیکی سفارت ایران در بغداد

Posted:



 

جرس:سه انفجار در بغداد که یکی از آنها در نزدیکی سفارت ایران در عراق رخ داده، پایتخت این کشور را لرزاند.

بنا به گزارش بی بی سی، این سه انفجار بزرگ که در مرکز پایتخت عراق و با فاصله کم زمانی رخ داده است، باعث مرگ دست کم سی نفر و زخمی شدن 168 نفر دیگر شده است.

یکی از انفجارها در نزدیکی احمد چلبی، یکی از سیاستمداران عراقی طرفدار ایران رخ داده است.

هیچ فرد یا گروهی سازماندهی انفجارهای روز یکشنبه در بغداد را بر عهده نگرفته است.

در حالی که خدمات اورژانس خود را به محل وقوع این حوادث می رساندند، صدای تیراندازی شنیده می شد.

جیم میور، گزارشگر بی بی سی در بغداد می گوید انفجارهای امروز به فاصله چند دقیقه از یکدیگر رخ داده، مرکز این شهر را لرزانده و ستون هایی از دود غلیظ تا آسمان کشیده شده است.

یکی از سخنگویان کنگره ملی، که رهبری آن را احمد چلبی بر عهده دارد، گفت مقرش در نزدیکی سفارت سوریه هدف یک خودروی بمب گذاری شده قرار گرفته است و بسیاری از محافظان و کارمندان این گروه سیاسی از جمله تلفات انفجارها بوده اند.

زهرا بهرامی بازداشتی روز عاشورا بیش از 3 ماه در سلول انفرادی بند 209

Posted:



جرس: یکی از زنان دستگیر شده روز عاشورا بیش از 3 ماه است که در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر می برد وتا به حال از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم بوده است.


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زهرا بهرامی 45 ساله بعد از اعتراضات گسترده مردم در روز عاشورا با یورش مامورین دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد . او از زمان انتقال تا به حال در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر می برد و در طی این مدت بارها مورد بازجوئی قرار گرفته است و بازجوئیهای او چندین ساعت ادامه داشته.در طی بازجوئیها توهینهای اخلاقی ، شکنجه ها ی جسمی و روحی وحشیانه علیه این زن زندانی بکار برده شده است.


بازجویان وزارت اطلاعات با شکنجه ها جسمی و روحی سعی در وادار کردن زندانیان سیاسی به اعترافات دروغین و مصاحبه های تلویزیونی هستند. خانم بهرامی به دلیل ناشناس بودن تا به حال تحت شدیدترین شکنجه ها جسمی و روحی قرار گرفته است.


گفته می شود تعداد زیادی از زنان و مردان شناخته نشده در بندهای 209،240 که شکنجه های جسمی و روحی بسیار شدیدتر می باشد و بند 2-الف سپاه در اسارت بسر می برند.


خانم بهرامی از زمان دستگیری تا کنون از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم بوده است و فقط تماسهای تلفنی کنترل شده که در حضور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گیرد بوده است.مدت زمان این مکالمات بین 2 الی 3 دقیقه است و هدف از آن بیشتر ممانعت خانواده از هر گونه اقدام و تلاش برای آزادی و بهتر شدن شرایط او می باشد . بازجویان وزارت اطلاعات این خانواده را تهدید کرده اند که از انتشار خبر دستگیری و وضعیت وی خوداری کنند در غیر اینصورت باعث بدتر شدن شرایط او خواهند شد.


خانواده بهرامی از زمان دستگیری تا به حال پیگیری و ضعیت او بودند ولی از دادن پاسخ به این خانواده خوداری می کنند. خانواده بهرامی می گویند که خانم زهرا بهرامی مقیم کشور هلند است و برای دیدار خانوادگی به ایران سفر کرده است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش،دستگیری ،انتقال به سلولهای انفرادی بند 209 ،تحت شکنجه های روحی و جسمی برای گرفتن اعترافات دورغین و مصاحبه تلویزیونی و صدور احکام سنگین و غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.
 

بازداشت جواد شرفخانی در ایلام

Posted:



جرس :طی حکمی از طرف دادستانی استان ایلام،  جواد شرفخانی، سخنگوی ستاد انتخاباتی  مهندس میرحسین موسوی در استان ایلام در تاریخ 15 فروردین 1389 ساعت 10صبح، بازداشت شد.

بنا به گزارشهای رسیده به جرس، در ادامه اعتراضات پس از انتخابات هنوز احضارها و بازداشتهای بی رویه ادامه دارد. صبح امروز نیز این فعال سیاسی روزنامه نگار بازداشت شد.


وی دبیر حزب مردم سالاری در استان ایلام ، عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری
را در کارنامه خود دارد.

از دلایل بازداشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست.

نامه 233 نماینده به صادق لاریجانی: از دانه درشتها شروع کنید

Posted:



حسن غفوری‌فرد عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه نامه 233 تن از نمایندگان را خطاب به رئیس قوه قضائیه در صحن علنی مجلس قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است:

 

محضر آیت‌الله صادق آملی لاریجانی
رئیس محترم قوه قضائیه
با سلام و احترام

بر اساس اخبار موثق در مورد مبارزه با مفاسد دانه‌درشت‌ها فشارهایی متوجه جنابعالی شده است. از آنجا که مقام معظم رهبری در این مورد فرموده‌اند: در امر مبارزه نباید هیچ تبعیضی دیده شود، هیچ کس به هیچ لحاظ دستگاهی نباید استثنا شود و هیچ شخص یا نهادی نمی‌تواند با صرف انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور خود را از حساب‌کشی معاف بشمارد. با فشار در هر جا و هر مسلک باید برخورد یکسان صورت گیرد.

در قوه قضائیه فرض است که در این مبارزه نفس‌گیر ولی مقدس با پایداری کار مبارزه را از بالا شروع کند چنانکه در مواضع شما نیز آشکار است.

خواه متهم از مسئولان بلندپایه کشور باشد خواه فرزند مقامات باشند.
ما نمایندگان به مردم اطمینان می‌دهیم که در کنار رهبری دلسوز و مردم بصیر پشتیبان این جهاد قوه قضائیه خواهیم بود.

چند روز پیش هم رئیس قوه قضاییه  در دیدار با علمای قم تاکید کرده بود که  "در برخورد با دانه درشت های اقتصادی و افراد پر نفوذ حریم امنی برای آنها قایل نیست".
 

شیخ الاسلام بر صندلی محتشمی پور؛ لاریجانی برکنار کرد

Posted:




این خبر امروز  در حالی  در رسانه های ایران منتشرشد که ماههاست زمزمه برکناری محتشمی به گوش می رسد. پیش از این ابوترابی  نائب رئیس مجلس با حضور در دفتر دبیرخانه انقلاب اسلامی فلسطین از محتشمی پور خواست از سمت خود استعفا دهد.


بر اساس اطلاع خبرنگار جرس، اولین بار نمایندگان حامی دولت در صحن علنی از رئیس مجلس خواستند محتشمی پور را بركنار كند. هر چند لاریجانی تصمیم گیری در این باره را به مشورت با رهبری منوط كرد.


بعد از آن هم  برخی نمایندگان در دیدار با رئیس مجلس از وی خواستند محتشمی پور را از دبیركلی كمیته دفاع از مردم فلسطین مجلس بركنار كند. حمید رسایی از جمله نمایندگان پیگیر در این زمینه بود. او همچنین از درخواست 140 نماینده دراین خصوص خبر داده بود.
 

دلیل این نمایندگان مواضع كمیته دانشجویی دبیرخانه دفاع از مردم فلسطین مجلس بوده كه از نظر این نمایندگان در تقابلی آشكار با مواضع مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت جمهوری اسلامی از مردم فلسطین بوده است. هر چند در نامه آنان اشاره ای به این مواضع نشده بود. اما به نظر می رسد فعالیتهای زمان انتخابات محتشمی پور دلیل واقعی این نمایندگان برای این تصمیم باشد.


در واكنش به این مساله  علی اکبرمحتشمی پور در حاشیه نشستی با محوریت موضوع «نسبت مساله فلسطین با انقلاب اسلامی» درباره احتمال كناره گیری خود از دبیركلی كنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، گفت: مسئله فلسطین را یك موضوع ارزشی و به عنوان وظیفه انسانی و اسلامی می دانم لذا فرق نمی كند كه این خدمت را در كجا انجام دهم.


وی با بیان اینكه بنده به عنوان كسی كه از ابتدای كنفرانس های مختلفی كه برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در دفتر این مركز انجام می شده، فعال بوده ام گفت: امیدوارم كسی كه در آینده به عنوان رئیس این دفتر انتخاب می شود بتواند این راه را ادامه دهد.


سیدعلی‌اکبر محتشمی پور 64 ساله عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، وزیر کشور کابینه دوم میر حسین موسوی ، نماینده مردم در مجلس سوم و ششم و از فعالان حوزه مسایل فلسطین و انتفاضه است.


وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ریاست کمیته صیانت از آرای مردم ستاد انتخاباتی موسوی را بر عهده داشت. این مساله خشم حامیان احمدی نژاد را برا نگیخت و اقدامات آنان برای برکناری این روحانی نزدیک به امام خمینی از سمت دبیر كلی حمایت از انتفاضه فلسطین شدت بیشتری گرفت.
این روحانی مبارز، در زمان اقامت در لبنان در یک اقدام ترورناموفق از ناحیه دست مجروح شد.

 

 

حسین شیخ الاسلام 57 ساله  در سال 1350 براي تحصيل به آمريكا رفت. در زمان تحصيل عضو انجمن اسلامي دانشجويان اروپا و آمريكابود. او در سالهاي 58 و 59 را با «دانشجويان پيرو خط امام» به بازسازي، رمز گشايي وترجمه، تكميل وتحليل اسناد لانه جاسوسي پرداخت.

در سال 59 در نخست وزيري كار دولتي خود را آغاز كرد. بعدها به عنوان معاون سياسي وزارت خارجه كار خود را ادامه داد. از سال 77 به مدت 5 سال سفير ايران در سوريه بود. او نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي دوره هفتم بود. همچنين در دولت نهم به عنوان قائم مقام وزارت خارجه فعاليت داشته است.

او همچنین مشاور امور بين‌الملل و سياست خارجي رئيس مجلس شوراي اسلامي بود.

زندانیان گمنام؛ معترضان خاموش

Posted:

زندانیان گمنام؛ معترضان خاموش

بهار یکتا -

 

 

اینان مردم  کوچه و بازار هستند. فرزند من ، فرزند تو، همسایه و دوست. اما کسی آنها را نمی شناسد. کسی برای آنها بیانیه نمی دهد. رایزنی نمی کند.

 

 

نه سنگرند نه خاکریز

 

زهرا رهنورد  امید داشت بهار همانطور که دل سیاه خاک را می گشاید و  آن را به " سبزه" مهمان می کند، حاکمان  را " بهاری" کند  و زندانها را بگشایند ، تا فرزندان این خاک نفسی تازه کنند  که چنین نشد.

 

او  در طبقه بندی زندانیان به گمنام ها می پردازد و می نویسد: زندانیان گمنام و بی نام و نشان ، از زن و مرد و پیر و جوان و نوجوان . آنها بدنه ملتند . آنها نه خاکریز اولند و نه سنگری که فتح آن موجب خوشحالی شده باشد و نه سنگری است که سیاسیون پشت آن پنهان شده باشند .

 

خواسته آنان تنها مشتی از خروارها مطالبات مردم اند . آزادگانی که همچون ملت ایران خود بی کس و کارند و فقط خدا و آرزوهای شان را دارند . همین و بس . به همین دلیل در زندان نگه داشتن آنها نمادی از زشت ترین ظلم ها ورنجی است که می توان بر یک ملت روا داشت . آنها مادر دارند ، فرزند دارند ، همسر دارند ، پدر دارند و خویشانی خوب که بی تاب رنج های شان هستند .

 

 

به کدامین گناه؟!

 

اینان جرمشان کوتاه است: " اعتراض به نتیجه انتخابات" . حکمشان معلو م  است :" حبس تعزیزی". اما با کدامین میزان؟!

 

بهار هم حتی  به مدد آنها نیامد و  برخی خانواده ها نتوانستند عزیز دربندخود را دراین ایام نوروزی ملاقات کنند، چرا که زندانبان به مرخصی رفته بود!

 

سفره های هفت سین پشت اوین پهن شد و خانواده ها درکنار دیوار سردی که بین آنها و عزیزشان فاصله انداخته بود " یا محول الاالحال و الاحوال" خواندند و دست یاری به سوی خدایشان بلندکردند. شاید او " احسن الحال" را برای آنان به ارمغان بیاورد.

 

این افراد عمدتا دانشجویان و مردمی هستند که در اعتراض به انتخابات مهندسی شده به خیابانها آمدند و با سکوت خود؛ ناخرسندی از نتیجه انتخابات را بیان کردند.

 

بسیاری از این افراد سابقه هیچ فعالیت سیاسی در پرونده خود ندارند و صرفا برای حضور در اعتراضات پس از انتخابات بازداشت شده اند.

 

خانواده این بازداشت شدگان از ترس احتمال تشدید فشار و افزایش محکومیت عزیزان خود سکوت کرده و با هیچ رسانه ای تا کنون گفت و گو نداشته اند.

 

افرادی که از کنار زندان اوین عبور می کنند، همه روزه شاهد گردهمایی تعداد زیادی از خانواده ها هستند که برای کسب خبری از عزیز دربندشان روزها ست به در سرد آهنین اوین چشم دوخته اند. شاید دیوارهای اوین بهترین شاهد این مظلومان دربند و خانواده هایشان باشد.

 

 

معترضانی ساده

 

بهار که رسید. زندان شکوفه زد و زندانیان گمنام " بهارانه " نوشتند و شاید برای اولین بار فریاد زدند که ما " معترضانی ساده ایم". نامه ای از اوین آمد به مقصد همه ایران.

 

برای همه بیانیه می دهند. روزنامه نگاران، فعالان زنان، فعالان حقوق بشر، دانشجویان ولی اینها کسی برایشان آنقدر بیانیه نداد که خود برای مظلومیتشان بیانیه دادند.

 

به سادگی اعتراضشان به بیان جرمشان پرداختند و نوشتند: به جرم دریافت و ارسال پیامک و ایمیل، تماشای تجمع‌های اعتراضی و همراهی با سکوت معترضان به نتایج انتخابات به محاربه، توهین به مقامات، تبلیغ علیه نظام و تجمع و تبانی، متهم و در دادگاه‌هایی بدون حضور وکیل مدافع و گاه در نبود نماینده دادستان به احکامی بیش از شش سال حبس محکوم شده‌ایم. ما نمی دانیم چرا قاچاقچیان ، کلاهبرداران ، فروشندگان سوال های کنکور و دایر کنندگان خانه های فساد شامل عفو و مرخصی و آزادی مشروط می شوند ، اما کسی فکری برای ما نمی کند؟"

 

 

فهرستی جدید از زندانیانی گمنام

 

تاکنون چندین فهرست از اسامی زندانیان گمنام تهیه شده است. ولی بعلت قلت اطلاعات و کثرت بازداشتها آمار دقیقی در دست نیست.

 

سایت ندای آزادی اقدام به انتشار فهرست جدیدی  از زندانیان گمنام بند ۳۵۰ زندان اوین و محکومیت آن‌ها کرده است. 

 

این وبسایت نوشته است که  به دلیل حفظ امنیت از افشای منبع خبر معذوریم و ذکر این نکته را هم ضروری می‌دانیم که با توجه به دشواری‌هایی که برای گردآوری و انتقال این قبیل اطلاعات وجود دارد، این احتمال را می‌دهیم که اشتباهات جزئی در این احکام وجود داشته باشد. اما با توجه به اخبار موثق رسیده از داخل زندان اوین و نیز اخبار رسمی که از احکام صادر شده منتشر شده است، صحت کلی این احکام برای ندای سبز آزادی محرز است:

 

نصیر اسدی (فرزند ناصر) - ۲ سال حبس تعزیری

علی ارشدی (فرزند حسین) - ۲ سال حبس تعزیری

ایمان آذریان (فرزند ابولقاسم) - ۶ سال حبس تعزیری

شهاب اکبرزاده (فرزند جهانبخش) - ۱ سال حبس تعزیری و شلاق

حسن اعتمادی (فرزند محمد) - ۱ سال حبس تعزیری

محمدجواد رشاد (فرزند عباس)- ۲ سال حبس تعزیری

محمدعلی رباطی (فرزند عبدالرحیم) - ۲ سال حبس تعزیری

ساسان ستارزاده (فرزند غلامرضا) - ۱ سال حبس تعزیری

مهرداد سپه‌وند (فرزند جهانبخش) - ۲ سال حبس تعزیری

سهیل محمدی نصیرمحله (فرزند ناصر) - ۴ سال حبس تعزیری

امین کشاورز (فرزند امام‌علی) - ۱ سال حبس تعزیری و ۱ سال حبس تعلیقی

ابوذر مهرانی (فرزند مسیح‌الله) - ۲ سال حبس تعزیری

حسام ترمسی (فرزند حمید) - ۱ سال حبس تعزیری

حمید پیروزفام (فرزند صمد) - ۱ سال حبس تعزیری

علی پرویز (فرزند حسن) - ۳ سال حبس تعزیری

احمد بهرامی (فرزند حمید) - ۶ ماه حبس تعزیری و ۶ سال و نیم حبس تعلیقی

اردشیر فزری (فرزند جواد) - ۲ سال حبس تعزیری

آبتین غفاری (فرزند محمداسماعیل) - ۳ سال حبس تعزیری

سید نوید کامران (فرزند سیدجلال) - ۱ سال حبس تعزیری

علی قاسمی (فرزند قدرت‌الله) - ۱ سال حبس تعزیری

سامان نورانیان (فرزند صمد) - ۳ سال حبس تعزیری

سعید سودملی (فرزند نورالدین) - ۱ سال حبس تعزیری

 

افراد زیر هم چند نفر از تعداد زیادی از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین هستند که هنوز به دادگاه نرفته‌اند:

مجید طیاری (فرزند علی)

پویا قربانی (فرزند فرهنگ)

ایوب قنبرپوریان (فرزند شاه‌علی)

ابوالفضل قاسمی (فرزند احمد)

 

 

هشدار کروبی

 

پیش از این مهدی کروبی نسبت به بازداشت شدگان گمنام توجه مسئولان را جلب کرده بود. او که طعم زندان چشیده است با ابراز نگرانی و تاسف از تداوم بازداشت بسیاری از زندانیان سیاسی حوادث اخیر، خاطرنشان کرده بود: "در طول حوادث بعد از انتخابات، پیرامون زندانیان مشهورِ دستگیر شده و وضعیت آنان اطلاع رسانی صورت می گرفته، اما نباید فراموش کنیم بسیاری از زندانیان هستند که در جریان راهپیمایی های پس از انتخابات در خیابان ها دستگیر شدند و کسی آنان را نمی شناسد و ماههاست در زندانند و هیچکس از حال آنان باخبر نیست."

 

درخواست هاشمی

 

آیت الله هاشمى رفسنجانى از همان ابتدای این ماجرا، خواستار آزادى تمام زندانیان سیاسى و دلجویى از آسیب‌دیدگان رویدادهاى پس از انتخابات شده بود.

 

هاشمی رفسنجانی مثل خیلی های دیگر بر این باور است و  تاکنون بارها تاکید کرده تا آخرین نفر از این افراد بازداشتی آزاد نشوند و از آنها دلجویی نشود، نمی توان انتظار آرامش داشت.

 

او هم مثل خیلی های دیگر معتقد است حتی تا یک معترض انتخابات در بند است، نباید انتظار آرامش داشت.

 

 

شهرستانها را دریابید

 

تاکنون چندین فهرست از اسامی زندانیان منتشر شده  است. ولی بعلت کثرت و پراکندگی بازداشت شدگان هنوز آماری قطعی از آنان موجود نمی باشد.

 

خبرنگاران جرس از شهرستانها گزارش می دهند که فضای بسته شهرستانها و بسط ید مسئولان در فقدان رسانه ها باعث شده که بازداشت شدگان پس از انتخابات شرایط سخت تری نسبت به تهرانی ها داشته باشند.

 

این گزارشها حاکی است که موج بازداشت ها حتی تا صبح امروز بعد از تعطیلات نوروز نیز ادامه داشته است.

 

تعداد زیادی از فعالان دانشجویی و نهادهای مدنی بی هیچ جرمی احضار و بازداشت شده اند.

 

خبرها حاکی از رفتار ناشایست زندانبان و بازجوها با آنان است ، به محض درز خبری به خار ج از زندان فشار بر زندانیان بیشتر می شود.

 

جوانان را هم بندی مجرمانی کرده اند که بخاطر جرایم سنگنیی چون خرید و فروش مواد مخدر و قتل محکوم شده اند. زندانیان هیج امنیتی ندارندبطوری که خبر از مجروح شدن زندانیان  توسط  هم بندی های شرور می رسد.

 

از مشهد و نجف آباد خبر می رسد که زندانی ها را غل و زنجیر به دادسرا برده اند. تا شاید بدین وسیله آنان را تحقیر کنند و در هم شکنند.

 

گزارشهای نگران کننده ای از وضعیت بهداشتی و خدماتی زندانها بگوش می رسد. نبود آب بهداشتی، حمام،  نبود وسایل گرم کننده،  وضعیت نابسامان تغذیه ،  کثرت زندانیان در فضایی اندک و ..... همه شرایطی را فراهم کرده که برنگرانی خانواده ها افزوده است.

 

اینک خانواده ها دیگر دربند " دربندی" عزیزشان نیستند ، نگران سلامت و جان آنان هستند. آنان را دریابید.

 

به بانوی سبز اقتدا کنید:  سوگند به بهار، این زندانیان آزادگانند، فرصت را از دست ندهید.

 

انتخابات شوراها در دستور کار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

Posted:



جرس:دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با اظهار بی اطلاعی از تشكيل اتاق فكر تغيير قانون احزاب در وزارت كشور خبرداد که انتخابات شوراها در دستور کار این سازمان است.

 
محمد سلامتي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالي در مورد تشكيل اتاق فكر جهت تغيير قانون احزاب در وزارت كشور، با ابراز بي‌اطلاعي از اين مسئله، اظهار داشت: از سازمان مجاهدين دعوتي براي حضور در اين اتاق فكر به عمل نيامده است، در حالي كه در اين مواقع بايد از احزاب و گروه‌ها نظرخواهي شود تا با تغيير قانون احزاب زمينه فعاليت آنها و اولويت‌هاي لازم در نظر گرفته شود.


وي درباره برنامه‌هاي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در سال 89، با بيان اينكه برنامه عادي ما ارتقاي سطح كيفي و گسترش تشكيلات سازمان است كه سعي مي‌كنيم كما‌ في السابق آن را ادامه دهيم، افزود: در سال جديد اقدامات سياسي خاص مانند انتخابات شوراها نيز در دستور كار است كه اگر شرايط مناسب فراهم باشد در آن عرصه حضور پيدا كرده و سعي مي‌كنيم شور و نشاط ايجاد شود و منتظر هستيم تا آن زمان فرا برسد.

گفتنی است تعدادی ازاعضای برجسته سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پس ازانتخابات مهندسی شده بازداشت شده اند. در این میان تاج زاده ونبوی  در مرخصی نوروزی هستند ولی عرب سرخی همچنان در زندان است و خانواده وی توان پرداخت یک میلیارد وثیقه را ندارند.
 

بی خبری از سرنوشت مهدی خدایی

Posted:



جرس: از سرنوشت مهدی خدایی، فعال حقوق بشر و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهر ری، هیچ اطلاعی در دست نیست.

 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، از سرنوشت مهدی خدایی، همکار سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که در پی یورش های سازمان یافته ی 11 اسفندماه و سناریو سازی بر علیه فعالان حقوق بشر در ایران بازداشت شده است، علیرغم پیگیری مستمر خانواده هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.

این فعال سابق دانشجویی که در زمان دستگیری در حال گذران دوران مرخصی سربازی خود بوده است اخیراً از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به تحمل 4 سال حبس تعزیری محکوم شده بود، نامبرده در این پرونده حداقل 3 روز را به دلیل شکنجه و جراحات وارده در بیمارستان قمر بنی هاشم وزارت اطلاعات بستری شده بود.

لازم به ذکر است در راستای سناریوی دستگاه امنیتی برای فعالین حقوق بشری خواسته همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در طی دو ماه گذشته دست کم 41 تن در ایران بازداشت شدند.