جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


ایران سبز

Posted:

???? : Isidro Ferrer

ایران سبز

رحیمی: از آغاز سال عزممان بر مبارزۀ گسترده با فساد اقتصادی است

Posted:



جرس: در حالیکه انگشت اتهام پیرامون فساد اقتصادی، همچنان به سوی محمدرضا رحیمی، سخنگو و معاون اول دولت نشانه رفته است و رهبر جمهوری اسلامی دستور سکوت و عدم پیگردِ این پرونده ملی را صادر کرده، این مقام ارشد دولت که ریاست ستاد مبارزه با فساد اقتصادی را نیز بر عهده دارد، از عزم دولت برای "مبارزۀ جدی با مفاسد اقتصادی" خبر داد.

 

به گزارش ایلنا، رحیمی امروز در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، به فرمان هشت ماده‌ای رهبر جمهوری اسلامی خطاب به سران قوای سه گانه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره و تصریح کرد "به همین منظور جلساتِ ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت هفتگی برگزار می‌شود و از آغاز سال جدید نیز، عزم خود را جزم کرده‌ایم تا با هماهنگی همه دلسوزان نظام، گام های موثر و بلندی در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی برداریم. "

 

معاون اول رییس دولت و از متهمان جدیِ پرونده های متعدد فساد اقتصادی، سپس با بیان اینکه مقابله با مفاسد مالی و زمین خواری از موضوعاتی است که "باید با جدیت به آن پرداخته شود"، بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای خشکاندن ریشه‌های فساد مالی و اقتصادی و همچنین اقدامات قاطع و راهگشا برای تحقق این امر خطیر تاکید کرد.

 

هنوز از پیگیری های دستگاه قضائی و شخصیت های معتقد به فساد گستردۀ این مقام ارشد دولت، خبری منتشر نشده است .

 

سردار پاسدار قاسمی: خدا را شکر که بابا محمود آمد و روشن شد که این‌ها چه کردند

Posted:

سردار پاسدار قاسمی: خدا را شکر که بابا محمود آمد و روشن شد که این‌ها چه کردند

خواب مضاعف و خور مضاعف‌مان خیلی زیاد است -

جرس: سردار پاسدار سعید قاسمی، از فرماندهانِ اسبقِ سپاه و حامیِ دولت، طی سخنانی در قم و اشاره به وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری، مخالفان دولت را مورد حمله و اهانت قرار داد و با بیان اینکه طی حوادث اخیر "آبروی نظام رفت"، خاطرنشان ساخت: "آقایان فکر نکنند که پرونده‌شان بسته شد و رفت، و خدارا شکر که بابا محمود آمد و حالا باید تاوان کارهای خود را پس دهند."

 

به گزارش ایلنا، این فرمانده دوران جنگ هشت سالۀ ایران و عراق، در مراسمی که شامگاه دوشنبه ۳۰ فروردین ماه در مسجد اهل بیت قم برگزار شد، در آغاز ضمن گرامیداشت یاد و خاطرۀ مرتضی آوینی، خاطرنشان کرد: "ای کاش بعضی از کتاب های شهید آوینی را می آوردم تا به شما نشان دهم که وی این روز هایی که بر کشور ما گذشت را می‌دید. "

 
 

 کروبی آبروی اسلام را برد

سردار سعید قاسمی که بدلیل مواضع افراطی و اظهاراتش بر علیه جنبش سبز، معروفیت زیادی کسب کرده، در ادامه سخنان خود، با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، ضمن حمله به مهدی کروبی که سالها پیش ریاست بنیاد شهید را بر عهده داشت، خاطرنشان کرد: "اگر نبود کسی که مدتی مسؤولیت کفیل شهدای این مملکت را برعهده داشت و هر کاری نمی‌کرد و خزعبلات و چرت و پرت نمی‌گفت، بی‌شک آبروی اسلام نمی‌رفت. "

قاسمی تاکید کرد "در این حوادث آبروی نظام رفت...رهبری بعد از این حوادث تاکید کرده اند ما از همه چیز می‌گذریم اما از عده‌ای که آبروی نظام را در عرصه بین‌المللی خدشه‌دار کردند، نمی‌گذریم."

 
 

خدا را شکر بابا محمود آمد...

سردار قاسمی در ادامه ضمن اظهار شادمانی از پیروز شدن احمدی نژاد در انتخابات و ضمن خط و نشان کشیدن برای منتقدین، مدعی شد "آقایان فکر نکنند که پرونده‌شان بسته شد و رفت، خدارا شکر که بابا محمود آمد و روشن شد که این‌ها چه کردند و حالا باید تاوان کارهای خود را پس دهند. "

 
 

حمله به دولت هاشمی...اهانت به دولت خاتمی

این سردارِ افراطیِ سپاه، همچنین به دولتِ هاشمی رفسنجانی حمله کرده و خاطرنشان ساخت: "در سال های پیش که به اصطلاح بنای توسعه اقتصادی گذاشتید، نمی‌دانستید که آخر سر آنقدر فاصله فقر و غنا را بالا می‌برد، که امروزه بلایی را سر ما آورده که هرچه که می‌دوی نمی‌توانی شکم زن و بچه را سیر کنی؛ امروزه هرچه جامعه هزاری هم که رشد کند، ولی دزد بار می‌آید و سیر نمی‌شود. "

 

وی دولت خاتمی و اصلاحات را نیز مورد اهانت قرار داد و مدعی شد: "آقایان در دوره‌ای هم که ادعای توسعه سیاسی را داشتند، گل و گشاد، از پله‌های کاخ الیزه بالا می‌رفتند و خر کیف هم بودند."

 
 

آوینی و امروز

این فرمانده دوران جنگ تصریح کرد: "اگر نظام تفکرات آوینی را به حاشیه نمی‌برد امروزه این مصیبت‌ها را نمی‌کشیدیم."

وی با بیان این که "آوینی می‌دانست که در آینده جمعیتی عظیم می‌آیند که حرف امام را هم گوش نمی‌دهند"، گفت: "آوینی می گفت، بگذارید بخشی از این خرمشهر جنگ زده بماند تا برای بچه‌ها هم ملموس باشد ولی دوران توسعه اقتصادی این حرف‌ها حالیش نبود، و فقط می‌گفت بسازید و به جای ترکش‌ها، آجر سه سانتی گذاشت. ..در دوران بعد از جنگ تانک ها را به کارخانه ها دادند تا ذوب کنند... این‌ها باعث می‌شود که فردا روز هم اگر سخنی شد، برای کسی ملموس نباشد."  

 
 

در هشت ماه پس از انتخابات، بیشتر از هشت سال جنگ عاشورا را درک کردیم

سردار پاسدار قاسمی، سپس با ذکر این نکته که در "هشت ماه پس از انتخابات این قدر عاشورا را درک کردیم که در آن هشت سال جنگ این قدر درک نکرده بودیم"، افزود: "در جنگ اصلا شک و شبهه‌ای نبود و راحت می‌شد راه درست را تشخیص داد ولی در این زمان تشخیص راه حق دشوار است. "

 

وی دوباره به ذکر خاطره ای  از روزهای بعد از انتخابات اشاره کرد و شرح داد: "فردای روز انتخابات که سبزها اعلام کردند، به میدان ولیعصرمی‌آیند، حزب‌الله هم اعلام کرد که می‌آید، ولی حزب‌الله غالب شد و آن‌ها به بیرون میدان ولیعصررفتند. ..در خارج شدن از میدان ولیعصربا دوست رزمنده‌ام که جانباز70درصد بود رو به رو شدم و گفتم با کدام طرفی‌ها هستی ؟ و او گفت من با سبزهایم؛ گفتم این‌ها همه اهل ضلالت‌اند و بیا با ما باش و او در جواب گفت: میریم میدان ونک بعدش هم بریم رادیو و تلویزیون را بگیریم و من گفتم خسته نباشی. ..؛ بعد از جدا شدن از او پاهایم سست شد، چرا که این احمق باورش شده که باید به تعبیر آن شیخک، تغییرکند. ..چه قدر سخت است تصمیم گیری در این لحظات چرا که ممکن است در چند لحظه بعد به خیال خودشان بروند در تلویزیون اعلام کنند که رئیس فتنه سبز با شما صحبت می کند؛ ما هم باید بچه‌های جنوب شهری را جمع کنیم و در مقابل آن ها بایستیم. "

 
 

میلیاردی پول گرفت و گند زد

این سردارِ عالی رتبۀ سپاه، در ادامه مدعی شد "خیلی از دوستان ما در قصۀ بعد از انتخابات تخته گاز رفتند...شهید آوینی نبودی ببینی، که رفیق داشتی که نامه می‌نوشت و نسبت به رهبر می‌گفت آقای ما، مولای ما، مقتدای ما، ولی میلیاردی پول گرفت و گند زد به همه چیز و الان هم گوشه زندان است. "

 

وی با انتقاد از کسانی که مخصوصا در قم ، به زعم وی "در دوران پس از انتخابات سکوت کردند"، گفت: "چه قدر افرادی پا را از سکوت فراتر گذاشتند و نان این نظام را خوردند تا کنفرانس فلسطین و لبنان را راه بیاندازند و خودشان شدند لیدر جریانی که می‌آمد در خیابان‌ها می گفت نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران؛ که مثلا جانباز هم شده بودند، ولی توزرد از آب در آمدند.

 
 

همه مقامات اذعان داشتند که دیگر نمی شود کاری کرد

قاسمی با بیان اینكه بعد از انتخابات که در قویترین جلسات این نظام شرکت می کردم، همه اذعان داشتند که دیگر نمی‌توانیم کاری کنیم، اظهار داشت "باورم نمی شد که این قضیه، با سی شهید میدانی که متأسفانه نتوانستیم برای آنها یک مراسم ختم بگیریم، تمام شود. "

 

وی با ادعای اینکه "اصلاح طلبان دنبال تحول به معنی واقعی نیستند"، گفت: "آن‌هایی هم که این حرف‌ها را زدند مال این حرف‌ها نبودند...همه اصلاح طلبان از سروش تا گوگوش،در مقابل حزب‌الله ایستادند و شدند صف واحد در مقابل حزب‌الله."

 
 

حمله به موسوی...اهانت مجدد به کروبی

قاسمی ادامه داد: ای کاش حداقل چهره جدیدی را در انتخابات می‌آوردند و کسی را نمی آوردند که بیست سال سكوت اختیار كرده حالا امروز آمده و به عنوان علمدار فتنه سبز معرفی شده است.

وی افزود: آن دو تن دیگر هم همینجور، یکی‌شان که منتسب به مجموعه سیستم نظام بود آنقدر قضیه را کشید و وقتی دید پاره نشد، دوباره آمد در صف خودی‌ها و سومی هم که پنجم شد. "

 
 

جاسبی مانند ریگی است؛ محاکمه اش کنید

قاسمی همچنین پیشنهاد كرد عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد را باید به عنوان "عبدالمالک ریگیِ فرهنگی" دستگیر کرد و بسیار بدتر از ریگی مورد محاکمه قرار داد. وی گفت: "اگر در زمان جنگ با یک مین رو به رو بودیم امروز فرزندان ما تا به دانشگاه برسند با پنجاه مین رو به رو هستند، گفت: اگر ریگی را گرفتند ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را باید به عنوان ریگی فرهنگی دستگیر و بسیار بدتر از ریگی محاکمه کنند.

 
 

حمله به شاهرودی

قاسمی با انتقاد از دوره گذشته قوه قضاییه گفت: "در این مدت مافیاهای اقتصادی کلفت شدند، آقازاده شدند، دستگاه قضائی ما هم می‌خواست با دستمال کثیف شیشه تمیز کند، که حضرت آقا هم گفتند نمی‌شود و اگر به من گفته بودند بیایم جای آقای شاهرودی بنشینم، خودم را از طبقه چندم برج میلاد پایین می‌انداختم. "

وی ادامه داد: حواس‌تان جمع باشد، درست است که پیروزی‌هایی را در نهم دی و ۲۲ بهمن به دست آوردید و توانسته‌اید این جریانات را جمع و جور کنید ولی باید منتظر و مراقب پاتک آنها هم باشید.

 
 

خواب و خور مضاعفمان خیلی زیاد است

قاسمی خاطرنشان کرد: مدل ما این جوری است که خواب مضاعف و خور مضاعف‌مان خیلی زیاد است و باید با هوشیاری همواره قضایا را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.  و با تأکید بر لزوم هوشیاری گفت: وزیر ارشاد را نباید ول کنی برود دنبال کار خودش والا به دنبال این می‌رود که قرآن به چه کسی هدیه دهد یا ۲۰۰ میلیون به هدیه تهرانی بدهد؛ یا وقتی عید می شود۴۰ خانم را به ۴۰ سفارتخانه برای ارائه غذاهای ایرانی، سفره هفت سین و ... اعزام می کند.

 
 

من هم به بنی صدر رای دادم

قاسمی با بیان این که من هم به ابوالحسن بنی صدر در اولین دوره ریاست جمهوری رأی دادم، تصریح کرد "مردم به پنج دلیل سید بودن، دكتر بودن، كاریزمای صحبت داشتن، بچه آیت‌الله بودن و محسنات داشتن به بنی‌صدر رای دادند، اما زمانی بنی‌صدر را شناختند، كه او سرخاب و سفیداب به خود مالید و از كشور فرار كرد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: "اگر کسی آمد و در سیاست خارجی ما گفت قبل از آنی که باید به فلسطین و لبنان برسیم باید به کشور خود برسیم، باید در دهان او زد."

 

وی در سخنرانیِ چندی پیشِ خود در جمع بسیجیان و لباس شخصی ها، به مسائل رخ داده در بازداشتگاهِ کهریزک و موارد مشابه و تکرار شدنیِ آنّ در صورت تکرار مجدد، اذعان کرده بود.

 

بازگشت کیوان صمیمی به زندان

Posted:



جرس:کیوان صمیمی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، صبح امروز (سه شنبه) برای گذراندن شش سال محکومیت خود به زندان بازگشت.

به گزارش وب سایت گزارشگران حقوق بشر وی که بامداد ۲۴ خرداد سال گذشته بازداشت شده بود در دادگاه به اتهام «تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت کشور از طریق تجمع و تبانی» به شش سال حبس و محرومیت مادام العمر از فعالیت های سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

صمیمی با تودیع وثیقه یکصد میلیون تومانی برای تعطیلات نوروزی به مرخصی آمده بود.

مرخصی وی یک بار تمدید شد ولی برای بار دوم از تمدید مرخصی وی جلوگیری به عمل آمد و صبح امروز به زندان اوین بازگردانده شد.

انفجار بمب در ایلام؛ چهار کشته و سی زخمی

Posted:



جرس:بر اثر انفجار یک خودرو مسافربری در ایلام، دست‌کم سه نفر کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

 

این انفجار صبح سه شنبه در تاریخ 31 فروردین 1389 در خیابان فردوسی شهر ایلام رخ داده است. بنا به گزارشهای رسیده  تا زمان انتشار این خبر، جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نشده است. گزارش شده که نیرو‌های پلیس محل انفجار را به محاصره خود درآورده‌اند.

گراميداشت ياد شهید كيانوش آسا بر فراز دامنه های کوهستان

Posted:

گراميداشت ياد شهید كيانوش آسا بر فراز دامنه های کوهستان

جرس: گروهی از دوستان، فعّالان دانشجویی و همنوردان سابقِ کیانوشِ آسا، به همراهِ خانوادۀ وی، یاد و خاطرۀ این دانشجوی شهید جنبش سبز را در کوههای اطراف زادگاهش در کرمانشاه گرامی داشتند.

 

بنا به گزارش های واصله به جرس، روز جمعه ۲۷ فروردین ماه، مراسم یادبود شهید کیانوش آسا، شهید سبز دانشگاه علم و صنعت ایران، با حضور خانواده، دوستان، فعّالین دانشجویی و تعدادی از همنوردان سابقش، در کوه های اطراف کرمانشاه برگزار شد.

 

شرکت کنندگان در این مراسم، پلاکاردی بزرگ بر فراز کوهستان به یاد این شهیدِ جنبش برافراختند و نام و خاطر و راهِ او گرامی داشتند.

 

كيانوش آسا، دانشجوى فوق ليسانس مهندسى شيمى در دانشگاه علم و صنعت بود كه در جریان حوادث بعد از انتخاباتِ ریاست جمهوری، مورد شهادت قرار گرفت.

 

کیانوش آسا اول فروردین ماهِ امسال وارد ۲۶ سالگی می شد.

 

 

 

حمیده خیرآبادی در سکوت به خاک سپرده شد

Posted:




جرس: حمیده خیرآبادی هنرمند قدیمی سینما،تئاتر، تلویزیون در قطعه 66 ردیف 69 بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

به گزارش ایسنا، در مراسم خاكسپاری این هنرمند كه بدون‌ اطلاع‌رسانی و ساعاتی بعد از درگذشت او انجام شد، دخترش ثریا قاسمی و هنرمندانی چون علی نصیریان، ابوالحسن داودی، سینا رازانی، عسل بدیعی، امیرمحمد زند، قاضی‌ مرادی، مهوش وقاری، مائده طهماسبی، صدرالدین شجره، عسل بدیعی، بیتا منصوری، مهری شیرازی و ... حضور داشتند.

حمیده خیرآبادی قرار بود روز جمعه در نقش خودش پس از شش سال مقابل دوربین ابوالحسن داودی در سریال «زمین انسان‌ها» برود،اما فرصت نشد.


بیتا منصوری مجری طرح این سریال كه در مراسم تشییع حاضر بود به ایسنا گفت: خانم حمیده خیرآبادی طی‌ مذاكراتی كه چند روز پیش با ایشان داشتیم قرار بود در سریال ما بعد از 6 سال مقابل دوربین برود اما متاسفانه این فرصت فراهم نشد.

به گفته‌ی او؛ این سریال كه «زمین انسان‌ها» نام دارد با محوریت پزشكان درحال ساخت است و قرار بود این هنرمند در نقش خودش حمیده خیرآبادی به عنوان یك بیمار به بیمارستان مراجعه كنند.

به گزارش ایسنا، حمیده خیرآبادی با نام مستعار(نادره) ركورد دار بازیگری در سینمای ایران تاكنون در بیش از دویست فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته و سه بار نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مكمل از جشنواره فیلم فجر شده است.

 

این بازیگر 86 ساله فعالیت هنری را با ایفای نقشی در تئاتر سال 1336 شروع كرد و بازیگری در سینما را با فیلم "میهن پرست" در سال 1332 آغاز نمود. از جمله فیلم‌های مطرح وی می توان به "طوقی" ، "اجاره نشین‌ها"، "مادر"، "بانو" "هنرپیشه" و "روز واقعه" و..... اشاره كرد.

خیر آبادی كه در دو دهه 60 و 70 در نزدیك به 40 فیلم حضور پیدا كرده و از سال 77 كه در فیلم "بازیگر" به ایفای نقش پرداخت، طی سالهای اخیر تنها در دو فیلم "توكیو بدون توقف" و "سرود تولد" بازی داشته است.

او در سال 86 به عنوان همیشه مادران سینمای ایران در جشن بازیگران سینمای ایران تقدیر شد.


خیر‌آبادی كه توسط تهمینه میلانی تقدیر می‌شد، فقط در یك جمله‌ی كوتاه گفت:خدا را شكر می‌كنم كه باز هم شما را می‌بینم.
 

 

ذوالقدرمعاون حفاظت اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم قوه قضاييه شد

Posted:



جرس:صادق آملي لاريجاني با صدور حکمی محمدباقر ذوالقدر را به سمت معاون حفاظت اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم قوه قضاييه منصوب کرد.

 

 

در حکم رئيس قوه قضاييه آمده است: نظر به سوابق درخشان و تجربيات ارزنده جنابعالی به موجب اين حکم به عنوان معاون حفاظت اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم قوه قضاييه منصوب می‌شويد، توفيقات روزافزون شما را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامي از خداوند متعال مسالت دارم.

 

17 دی ماه 1388 رئیس جدید قوه قضائیه ،صادق لاریجانی در حکمی محمد باقرذوالقدر را به سمت مشاور خود در قوه قصائیه برگزید.
 
ورود نظامیان به عرصه های مختلف سیاسی ،اجرایی ،اقتصادی و قضائی ایران از جمله مواردی بوده است که همواره مورد اعتراض کارشناسان سیاسی قرار گرفته است. کارشناسان معتقدند بر اساس نظرات آیت الله خمینی، نظامیان نمی توانند جایگاه بالایی در عرصه سیاسی کشور داشته باشند .
 
گفتنی است ذوالقدر آذر سال ۱۳۸۴ با حکم مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور وقت، پست جانشینی فرمانده کل سپاه را ترک گفت و به معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور رفت تا با همکاری با محمود احمدی‌نژاد "زمینه تشکیل دولت اسلامی" را فراهم کند.

 

در آذر سال ۱۳۸۶ محمدباقر ذوالقدر از معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور برکنار شد و به ستاد کل نیروهای مسلح انتقال یافت و همزمان از سوی آقای خامنه‌ای به عنوان "معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج" منصوب شد.

 

حسینیان: انحلال جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب به جا و به موقع بود، دیگران درس بگیرند

Posted:

حسینیان: انحلال جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب به جا و به موقع بود، دیگران درس بگیرند

جرس: در واکنش به اعلام توقیف دو حزبِ بزرگِ اصلاح طلبِ مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت، روح اللح حسینیان، رییس کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس شورای اسلامی، انحلال این دو حزب را، با توجه به "عملکرد آنها در ماههای پس از انتخابات، "اقدامی به جا" ذکر کرد.

 

به گزارش ایسنا، این نمایندۀ افراطیِ حامیِ دولت، طی گفتگویی با این خبرگزاری، ضمن بیان اینکه "نظام جمهوری اسلامی یک نظام نوپا است"، خاطرنشان کرد: "بر همین اساس، سیاست‌زدگی‌ها در آن یک واقعیت است که باید آن را پذیرفت و علی‌رغم تبعات منفی آن، امری طبیعی است."

 

وی در ادامه سخنان خود، اعلام انحلال سازمان مجاهدین و جبهه مشارکت  را، بدلیل اینکه "این دو حزب در فتنه‌های انتخابات بسیار نقش داشتند"،  "بسیار مفید و به‌جا" ذکر کرد و توجیه نمود: "نظام برای اثبات اقتدار خود باید با متخلفین به طور جدی برخورد کند. امیدوارم که سایر احزاب از این مساله درس بگیرند و قانون‌مندی و حزب‌داری را رعایت کنند."

 

لازم به ذکر است نهادی تحت عنوانِ کمیسیون ماده ده احزاب (که در وزارت کشور مستقر است)، طی هفته اخیر، در اقدامی غیرقانونی و و خارج از حیطه مسئولیت و وظایفِ خود، حکم به توقف کلیۀ فعالیت های جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی، دو حزب عمدۀ اصلاح طلب که از میرحسین موسوی حمایت می کردند، داد.

 

 

بررسی وضعیت حقوق بازداشت‌شدگان و تعطیلی احزاب در جلسه فراکسیون خط امام

Posted:



 

 

داریوش قنبری در زمینه مباحث مطرح شده در این جلسه به «پارلمان‌نیوز»، گفت:« از مهمترین محورهایی که امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، محدود نمودن فعالیت احزاب و مطبوعات وابسته به اصلاح‌طلبان بود و از اینکه بدون توجه به قوانین کشور محدودیت‌ها و برخورهایی علیه احزاب و مطبوعات منتقد و مخالف جریان حاکم بر دولت، در آستانه انتخابات شوراها صورت می‌گیرد به شدت ابراز نگرانی و تاسف شد.»

 

وی افزود:« اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس از اینکه حرکت‌های اینچنین یو در جهت مخالف با قانون، توسط دولت در حال انجام است به شدت ابراز تاسف کردند و خواستار توجه و پایبندی دولت به قانون شدند.»

 

سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس همچنین اظهار داشت:« بحث دیگری که مطرح شد درباره بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات و بخصوص دانشجویان و افرادی بود که کمتر شناخته شده هستند، بر اساس اطلاعات رسیده این افراد متاسفانه از حقوقی که سایر زندانیان برخوردار هستند برخوردار نیستند و به ویژه درباره مرخصی گفته شده که این افراد از زندانیان شناخته شده بعد از انتخابات، دارای حق مرخصی کمتر و در مواردی اصلا نیستند و در ارتباط با ملاقات خانواده‌های این افراد با عزیزانشان مشکلات جدی وجود دارد.»

 

وی تاکید کرد:« اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس در زمینه عدم رعایت حقوق بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات، ابراز نگرانی کردند و قرار شد این مسائل از طریق مراجع ذیصلاح قانونی پیگیری شود.»

 

نماینده ایلام دیگر بحث مطرح شده در این جلسه را استانی شدن انتخابات مجلس عنوان کرد و گفت:« فراکسیون با استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی موافق است و با توجه به بیانات رهبری که عنوان کردند نمایندگان دید ملی و کلان‌نگر داشته باشند، ما انتخابات استانی را گامی در جریان عملی کردن ایشان می‌دانیم و معتقدیم با استانی شدن انتخابات مجلس، قوه مقننه می‌تواند کارآیی بیشتری داشته باشد.»

 

قنبری خاطر نشان کرد:« بحث آخر این جلسه هم به انتخابات شوراها و صحبت‌هایی که درباره تجمیع انتخابات مطرح می‌شود اختصاص داشت که اعضای فراکسیون عنوان کردند در گذشته قانونی در این زمینه در مورد تجمیع انتخابات شوراها و ریاست جمهوری تصویب شده و بر اساس آن قانون اعضای شورای چهارم برای مدت ۲۲ ماه انتخابات می‌شوند و زتا زمانی که قانون دیگری تصویب نشود قانون قبلی باید اجرا شود.»