جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


رنج نامه مهم مهندس سحابی

Posted:



من نمی‌دانم بر حاکمان ما چه رفته است که برای حفظ قدرت دو روزه دنیایی این طور قید هرگونه اخلاق و مذهب را زده‌اند -

به نام خدا

درد این دختران و پسرانم را به کجا ببرم؟

تحمل حوادث و دردهایی که در این نه ماهه بر این سرزمین و فرزندانش رفته است برای من در این سنین آخر عمر بسی سخت و ناگوار بوده است. از توان ملی این کشور که به سان قالبی یخ در دست دولتی بی کفایت به سرعت در حال ذوب شدن است تا آنچه در خیابانها و زندانها بر فرزندان حق‌گو و حق‌طلب این آب و خاک گذشته است. اما در روزهای اخیر شنیده‌هایم غم جانکاه دیگری بر این تن رنجور ریخته است که نمی‌دانم شکایت این درد را به کجا ببرم و چه کاری از دستم ساخته است.
در این روزها مرتب می‌شنوم که برخی دختران زندانی‌ام همچون خانم بدرالسادات مفیدی، هنگامه شهیدی، شیوا نظرآهاری و... را باز زیر فشارهای بازجویی مضاعف و مکرر و برخوردهای مملو از توهین و افترا گرفته‌اند تا روحیه‌شان را بشکنند و پشت سرشان جهنمی بسازند که دیگر هیچ وقت هوس بازگشت به آن را نکنند. این برخوردها تا آن حد بوده است که برخی از این بانوان از خدا طلب مرگ کرده‌اند.
در گذشته هم حتی برخی هیئت‌های رسمی که از زندان‌ها دیدن می‌کردند مکرر اظهار می‌داشتند برخی زندانیان از توهین‌ها و فحاشی‌های تند و رکیک بیشتر از ضرب و شتم شدید در خیابان یا زندان، شکوه و شکایت می‌کردند.
هم چنین باز در هفته‌های اخیر مکرر می‌شنوم که فرزندان دیگرم هم‌چون احمد زیدآبادی، منصور اصانلو، مسعود باستانی و ... که مسلم است زندانیان عقیدتی، سیاسی و صنفی هستند، برخلاف همه عرف‌های اخلاقی و قانونی مبتنی بر طبقه‌بندی زندانیان به زندان‌های دیگری مملو از مجرمانی با جرایم سنگین جنایی (که البته خود قربانیان همین جامعه و همین حاکمیت هستند) تبعید شده‌اند، دچار چه فشارها وشداید هدایت شده‌ای هستند و بعضا جان و سلامت جسمی و روحی‌شان در خطر افتاده است.
برای بنده که فضای بازجویی و زندان در حاکمیت قبل و بعد از انقلاب را تجربه کرده‌ام، انقلابی که به سهم خود نقش ناچیزی در آن داشته‌ام؛ بسیار غمبار است که اذعان کنم برخوردهای غیراخلاقی با زندانیان و تهدید جان و سلامت آنان با تبعیدکردن‌شان میان برخی متهمان به قتل و آدم‌کشی و زیر اعدام و یا اعمال فشار و فحاشی به زنان و آوردن فشار بر برخی از آنان برای اعترافات شرم‌آور و نظایر آن در رژیم قبل نیز کم‌سابقه یا بی‌سابقه بوده است.
من نمی‌دانم بر حاکمان ما چه رفته است که برای حفظ قدرت دو روزه دنیایی این طور قید هرگونه اخلاق و مذهب را زده‌اند و از هر روش وابزاری برای ادامه قدرت خود استفاده می‌کنند. ما یادمان نرفته است که قبل از انقلاب چه طور دیگران را نقد می‌کردیم که هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند.
من به عنوان یک فرد مذهبی که اخلاق را ستون فقرات و هدف اصلی مذهب می‌دانم و پیامبرمان هم برای تعالی اخلاق مبعوث شده است (انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق) شرم‌ام می‌آید در زمانه‌ای زندگی می‌کنم که به نام خدا و دین، دختران و پسران و زنان و مردان این جامعه را به جرم حق‌گویی و حق‌خواهی زیر شدیدترین فشارهای جسمی و روحی می‌گیرند، وقیحانه‌ترین کلمات را برای بانوان به کار می‌برند و اعترافات دروغ از آنها می‌خواهند.
وااسفا «دروغ» که در فرهنگ ملی و مذهبی ما بزرگ‌ترین گناه است، امروزه به سنت غالب زمانه تبدیل شده، دولت‌مردان با لاف و گزاف به راحتی به مردم دروغ می‌گویند و خیالات واهی داخلی و بین‌المللی‌شان را صبح و شب با تکرار و تکرار می‌خواهند به خورد مردم فهیم این مملکت بدهند. مردمی که دیگر گول این دروغ‌ها را نمی‌خورند (و در قم مراجع مذهبی مردم نیز از چهره‌های دروغ‌پرداز روی برمی‌گردانند). اما متأسفانه هم‌چنان در زندان‌ها می‌خواهند زندانیان زن و مرد را به دروغ‌گویی وادارند والا یا تبعید می‌شوند و یا زیر فشارهای مضاعف می‌روند. خدایا این دردها را باید به چه کسی گفت و پیش چه کسی برد؟
امیدوارم اگر گوش شنوا و ترس از خدا و آخرت در بین هر یک از مسئولان سیاسی و قضایی هنوز وجود داشته باشد، ناله بنده را بشنوند و تغییری در وضعیت زندانیانی که اسم برده‌ام یا دیگرانی که در همین وضعیت هستند و بنده نمی‌شناسم، به وجود بیاورند و خانواده‌های زجرکشیده‌شان را از این اضطراب جانکاه نجات دهند.
خدایا تو شاهدی وعده‌ای که انقلاب به ملت ما می‌داد حکومت عدل علی‌وار بود، حکومتی که سخت‌گیری عدالتش نزدیک‌ترین افراد به علی را هم در برمی‌گرفت و رحم و مروت‌اش دورترین و دشمن‌ترین افراد نسبت به او را.
در حالی که آنچه حاکمیت ما به نام دین علی انجام می‌دهد آسان‌گیری و گذشت از هر فساد و تباهی سیاسی و اقتصادی و قتل و غارتی است که بعضی از خودی‌ها در بانک و شرکت و بازار و یا کوی دانشگاه و زندان اوین و کهریزک انجام می‌دهند و سخت‌گیری و فشار، آن هم با به کارگیری انواع فشار‌ها علیه زنان و مردان دست‌بسته و چشم‌بسته و بی‌گناهی است که اهداف و آمال و وعده‌‌های همان انقلاب را مطالبه می‌کنند. ای خدای بزرگ، ای تغییر دهنده قلب‌ها و فکرها، یا حال و روز ما را دگرگون کن یا مرگ مرا برسان.
ربنا اخرجنا من هذه القریه الظالم اهلها واجعل لنا من لدنک ولیا واجعل لنا من لدنک نصیرا (نساء، 75)
عزت الله سحابی
21 فروردین 1389

 

كیومرث ملك مطیعی درگذشت

Posted:




جرس: كیومرث ملك مطیعی، هنرمند پیشكسوت سینما تاتر و تلویزیون ساعاتی پیش درگذشت.

به گزارش ایلنا، ملك مطیعی كه مدتها از بیماری ضعف اعصاب پا درد و استخوان درد رنج می برد ظهر امروز در بیمارستان دكتر شریعتی در سن 74 سالگی درگذشت.

كیومرث ملك مطیعی سال 1315 در بندرانزلی متولد شد. بازی در تئاتر را از سال 1330 در رشت و بازی در سینما را از سال 1350 در فیلمی به كارگردانی محمد متوسلانی» شروع به كار كرد. ملك مطیعی در طی بیش از 40 سال فعالیت هنری و در بیش از 47 فیلم سینمای حضور داشت. ملك مطیعی كه تخصص اصلی‌اش در بازیگری فیلمهای كمدی بود؛ با كار گردان‌هایی همچون شاپور قریب، شاهین باباپور و سیدمسعود اطیابی همكاری كرده است. اما آنچه كه باعث محبوبیت فوق‌العاده ملك مطیعی شد؛ حضور در مجموعه‌های تلویزیونی شب هزار و یكم، زیر آسمان شهر و مدرسه ما بوده است.

كارنامه بازیگری ملك مطیعی به این شرح است: حلقه های ازدواج (۱۳۸۸)،‌ گل بارون (۱۳۸۸)، پسر آدم، دختر حوا (۱۳۸۷)، پوست موز (۱۳۸۷)، صبح روز هفتم (۱۳۸۷)، كلانتری غیرانتفاعی (۱۳۸۷)، خروس جنگی (تلخ و شیرین) (۱۳۸۶)، قاعده بازی (۱۳۸۵)، عروس فراری (۱۳۸۳)، فردا روز دیگری است (۱۳۷۴)، الو!الو! من جوجوام (۱۳۷۳)، دیدار (۱۳۷۳)، آوای دریا (۱۳۶۹)، ترن (۱۳۶۶)، جنگلبان (۱۳۶۶)، سرزمین آرزوها (۱۳۶۶)، بگذار زندگی كنم (۱۳۶۵)، معما (۱۳۶۵)، میهمانی خصوصی (۱۳۶۵)، تفنگ شكسته (۱۳۶۴)، راه دوم (۱۳۶۳)، مردی كه زیاد می دانست (۱۳۶۳)، بازجویی یك جنایت (۱۳۶۲)، شیلات (۱۳۶۲)، مرگ سفید (۱۳۶۲)، سفیر (۱۳۶۱)، برنج خونین (۱۳۶۰)، پیكرتراش ـ از عوج تا اوج (۱۳۶۰)، جاده (۱۳۶۰)، دست شیطان (۱۳۶۰)، سرباز اسلام (۱۳۵۹)، طلوع انفجار (۱۳۵۹)، فریاد مجاهد (۱۳۵۸)، سایه های بلند باد (۱۳۵۷)، سرخپوستها (۱۳۵۷)، نفس بریده (1357)، صبح خاكستر (۱۳۵۶)، طوطی (۱۳۵۶)، فریاد زیر آب (۱۳۵۶)، فریاد عشق (۱۳۵۶)، كلاغ (۱۳۵۶)، ماهی ها در خاك می میرند (۱۳۵۶)، شهر شراب (۱۳۵۵) .

دادستان: درخواست رفع توقیف اعتماد رد شد

Posted:



جرس: دادستان تهران اعلام کرد که درخواست رفع توقیف اعتماد رد شد.


دكتر عباس جعفری دولت‌آبادی در گفتگو با ایسنا،  درباره آخرین وضعیت پرونده روزنامه توقیف شده اعتماد نیز گفت: پرونده كیفری این روزنامه در شعبه بازپرسی دادسرای كاركنان دولت در حال رسیدگی است.

دادستان تهران درباره وضعیت پرونده حقوقی روزنامه اعتماد گفت:‌ درخواست رفع توقیف از این نشریه از سوی رییس مجتمع قضایی محل رسیدگی رد شده است.

در پناه قران؛ عرب سرخی راهی اوین شد

Posted:



اختصاصی جرس/پایان مرخصی عرب سرخی؛ زندان یا تمدید؟!

Posted:

اختصاصی جرس/پایان مرخصی عرب سرخی؛ زندان یا تمدید؟!

گفته می شود با تمدید مرخصی موافقت نشده است -

جرس: با پایان مرخصی پنج روزه فیض الله عرب سرخی، خبر از بازگرداندن این آزاده سرفراز به اوین می رسد.

 

منابع آگاه خبری در تماس با جرس با اعلام این خبر گفتند که قاضی صلواتی گفته است با تمدید مرخصی عرب سرخی موافقت نشده و او باید برای گذراندن دوران حبس خود به اوین بازگردد!

 

عرب سرخی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که از فردای 22 خرداد بازداشت شد، هفته پیش با وثیقه 700 میلیون تومانی به مرخصی آمد.

 

وی به جرم اقدام علیه امنیت ملی ! به شش سال حبس محکوم شده است.

 

از همان ساعت اولیه آزادیش، رهبران جنبش سبز، اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب مشارکت، اصلاح طلبان، دانشجویان و .... به دیدارش شتافتند.

 

موسوی، خاتمی، هادی خامنه ای، تاج زاده، بهزاد نبوی، ابطحی و.. از جمله افرادی بودند که با حضور در منزلش از ایستادگی و مردانگی عرب سرخی و صبوری و شکیبایی همسر و دخترانش قدردانی کردند.

 

بنظرمی رسد، حامیان افراطی احمدی نژاد به جای آزادی باقی مانده فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و مردم معترض به انتخابات مهندسی شده، بار دیگر در پی ناآرامی جامعه هستند.

 

منابع خبری جرس از تهران می گویند، تماسهای مکرر بازجویان با آزادگان حتی در زمان آزادی موقت آنان همچنان ادامه دارد.

 

بنظر می رسد این بار بازجویان که دریافته اند هزینه حبس اصلاح طلبان در زندان بیشتر از آزادی آنهاست، در صدند تا با ایجاد رعب و وحشت و فراخواندن آنها به دادسرا و اوین، به خیال خود مانع از اظهارنظر و مشارکت سیاسی آنها شوند.

 

خبرنگارما می افزاید: تلاش عقلای اصولگرا برای متقاعد کردن، افراطیون هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

منابع آگاه معتقدند، عدم پذیرش احمدی نژاد از سوی برخی علما و مراجع و اظهار تاسف و شگفتی آنان از بازداشت انسانهای متدین و انقلابی، می تواند بار دیگر زنگها را برای دولتی که با انتخابات مهندسی شده بر سرکار آمده، به صدا در آورد.

 

اختلاف دولت با قوه مقننه و قضاییه و عدم تمکین احمدی نژاد به تصمیمات قانونی، چالش جدیدی است که فرا روی دولت قرار دارد.

 

گفته می شود، روزهای سختی در انتظار مردان احمدی نژاد است. پرونده اختلاس سخنگوی دولت یکی از جدی ترین آنهاست.

 

فشار بر آزادگانی که به مرخصی آمده اند، در راستای گروکشی هایی است که حامیان احمدی نژاد بعنوان یکی از آخرین برگهای در دست خود اعمال می کنند.

 

تحقیقات مجدد و افشای تخلفات ۷۲ درصدی دولت در بودجۀ سال ۸۷

Posted:

تحقیقات مجدد و افشای تخلفات ۷۲ درصدی دولت در بودجۀ سال ۸۷

به گزارش ایلنا، موسی‌الرضا ثروتی، نمایندۀ اصولگرای مجلس و عضو کمیسیون بودجه، ضمن بیان این نکته که اخیرا در آن كمیسیون گزارش تفریغ بودجۀ سال ۸۷ مورد بازخوانی قرار گرفته است، در توضیح گزارشِ تفریغ این بودجه و گزارش نه صفحه ای دیوان محاسبات کل کشور خاطرنشان کرد كل مبلغ بودجه آن سال ۲۹۰ هزار میلیارد تومان بوده است كه بعد از بررسی های مجدد و کارشناسی در مراجع مختلف، موارد تخلفات در آن شفاف تر شده است.

 

 

هزینه‌ها تا ۱۴ هزار میلیارد تومان از درآمدها بیشتر بوده است

ثروتی با بیان این نکته که در سال مذکور بیش از  ۱۴ هزار میلیارد تومان، هزینه‌ها از درآمدها بیشتر بوده، محل تامین آن را "از محل واگذاری‌دارایی‌های مالی و حساب ذخیره ارزی کشور" اعلام کرد و خاطرنشان ساخت "در قانون بودجه ۸۷، ۵۸ بند و جزء وجود داشت که در ۴۲ بند آن تخلف صورت گرفته یعنی معادل ۷۲ درصد تخلف توسط دولت صورت گرفته و این تخلفات نسبت به سال پیش تر (۸۶)، ۳۳ درصد افزایش داشته است.

 
تخلفات فاحش در بخش نفت و بنزین

این نمایندۀ اصولگرای مجلس، بخش عمده ای از تخلفات صورت گرفته در مورد بودجۀ مورد بحث را، در بخش نفت و بنزین اعلام کرد و ضمن بیان بدهكاری دو هزار میلیاردی شركت ملی نفت به دولت و عدم تصفیه آن، از تخلفِ دولت در "افزایش واردات بنزین" خبر داد و گفت "دولت مجاز بوده كه سه هزار میلیارد تومان واردات نفت و بنزین داشته باشد؛ اما این مبلغ به شش هزار و نیم میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین تخلف دیگر دولت، ۱۹ میلیارد تومان تركیب هزینه بنزین سوپر با بنزین معمولی بوده است. یعنی دولت مجاز بوده برای تهیه بنزین معمولی ۱۷۵ میلیارد تومان از یارانه‌ها محاسبه كند، اما بنزینی را که وارد كرده، بطور دقیق و قانونی محاسبه و اعلام نكرده است. "

 

ثروتی خاطرنشان کرد "دولت ۲۸ میلیارد تومان شامل ۳۵۵ میلیون لیتر نفت نیز، به كشورهای همسایه صادر كرده که پول آن به خزانه کشور واریز نشده است. "

 

عدم واریز درآمدها به خزانه
عضو ارشد کمیسیون بودجه مجلس، در ادامه شرح تخلفات دولت در اجرای قانون بودجه ۸۷، متذكر شد: حدود هشت و نیم میلیارد تومان بنزین به كشورهای همسایه صادر شد و همچنین مابه‌التفاوت نرخ گاز، ۵۵۶ میلیارد تومان بوده است كه هیچکدام توسط دولت به خزانه کشور واریز نگردید.

 

تخلف در بخش های دیگر
نمایندۀ اصولگرای مجلس، همچنین تخلفات عدیده و عملکرد غیر قانونی دولت در حوزۀ خصوصی‌سازی، عدم تامین یك درصد از درآمدهای مالیاتی در امور پژوهشی کشور، افزایش ۶۰ درصدی تخلف مالی و واخواهی (عملكرد برخلاف بودجه)  در وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، وزارت صنایع، علوم و آموزش و پرورش را  بر شمرده و تخلفات صورت گرفته در وزارت كشور، جهاد كشاورزی، علوم و بهداشت و درمان را نیز به تفصیل شرح داد.

 

دستگاههای دولتی حساب پس نمی دهند
عضو اصولگرای کمیسیون برنامه و بودجۀ مجلس، همچنین خاطرنشان کرد "۲۵۲ دستگاهِ دولتی یا حساب پس نداده‌اند و یا در موعد مقرر، حساب خود را ارائه نكرده‌اند .

 

وی سپس از تخلفِ فاحشِ دولت در مورد سبد کالای ماه رمضان خبر داد و متذکر شد "۱۱۰میلیارد تومان از سرجمع دستگاه‌های اجرایی كسر شده و برای سبد كالای ماه رمضان در همان سال هزینه شده بود که این موضوع تخلف بوده است.

 

ثروتی تخلفات بودجه ای در خصوص شركت‌های دولتی، بانك‌ها و موسسات انتفاعی را نیز با رشد ۱۵۰ درصدی ذکر کرد.

 
پول های گم شده...

لازم به ذکر است زمستان ۸۷، در حالیکه هنوز دو هفته از گزارش دیوانمحاسبات کشور پیرامون مفقود شدن بیش از هزار میلیارد تومان (یک بیلیون دلار) از مازاد درآمدهای نفتی کشور و سرنوشت ابهام آمیز میلیاردها تومان دیگر ازدرآمدهای نفتی و گازی کشور در سال ۸۵ نمی گذشت، موسی الرضا ثروتی، "گم شدن درآمد ناشی از فروش میلیاردها متر مکعب گاز" و "مشخص نبودن سرنوشت ۳٩ میلیارد ریال بودجه ی سفرهایاستانی احمدی نژاد" را افشا و گزارش های عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس دیوان محاسبات به مجلس پیرامون تفریغ (نوع واگذاری) بودجه های سال های قبل، تخلفات عدیدۀ دولت را مورد اشاره قرار داده بود. رئیس دیوان محاسبات کشور، زمان ارائه گزارش بودجه های سال های دوم و سوم دولت احمدی نژاد، از "دو هزار مورد تخلف دولت از بندها و تبصره ها و قوانین مالی و بودجه ای کشور" خبر داده بود.

 

گفتنی است ثروتی همان زمان (بهمن ۸۷) در گفتگو با ایلنا، از "سرنوشت نامشخص ۵۲ میلیارد تومان" در جریان برداشت دولت محمود احمدی نژاد از حساب ذخیره ارزی کشور خبر داده بود و

ماجرای "گم شدن۵۲ میلیارد تومان" را نیز زمانی اعلام کرد که قصد داشت به مجوز مجلس شورای اسلامی به دولت نهم جهت استفادهاز مبلغ یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی اشاره نماید.

 
 

ناقابل است

همان زمان مسئولان دولت نهم، اخبار منتشره توسط برخی رسانه‌هادرباره عدم واریز مبالغ فوق از درآمدهای نفتی به خزانه کشور را، "جنگروانی مخالفان"، "سیاه نمائی"، "تخریب دولت عدالتخواه و پاکدست وخدمتگذار" اعلام کرده بودند و احمدی‌نژاد طی گفتگویی تلویزیونی در بهمن همان سال، دولتنهم را "دولتی پاك" نامید و در مورد سرنوشت یک میلیارد دلار گفته بود: "در دیوان محاسبات یك كم دقتی اتفاق افتاد و این یك اختلاف حسابداری است.» وی بلافاصله خاطرنشان کرد: «جزوه مفصلی از حرف و حدیث‌هایی كه در این مورد مطرح شد دارم كهمثلا در آن نوشته از قانون شكنی دست بردارید. یك میلیارد دلار در دولتاحمدی نژاد گم شد، یك میلیارد دلار ناقابل."

وی در همان نطق تلویزیونی، خطاب به منتقدین دولت متذکر شد: "این دولت است كه باید بگوید یك میلیارد من را ندادند چونمعادل این مبلغ را دولت در فعالیت‌ها خرج كرده است." وی بدون ذکر محل این خرج ها گفته بود "بعضی از این همیننخبگان نمی‌دانند خزانه و بانك مركزی چیست.»"

 

هنوز از سرنوشت پول های مفقود شده، مبالغ واریز نشده به حساب ذخیره ارزی و همچنین درآمدهای غیر شفاف و محل هزینه های غیرشفاف تر دولت، خبری منتشر نشده است.

 

 

 

مجلس و دولت در خصوص کاهش روابط ایران و انگلیس توافق کردند

Posted:

مجلس و دولت در خصوص کاهش روابط ایران و انگلیس توافق کردند

جرس: رئیس كمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، از توافق و هم نظری دولت و مجلس و وزارت امور خارجه در كاهش رابطه ایران و انگلیس خبر داد.

 

به گزارش ایلنا، علاء الدین بروجردی ضمن بیان مطلب فوق، در واكنش به اظهارات نایب رئیس كمیسیون امنیت مجلس كه در سال گذشته از اختلاف‌نظرمیان وزارت خارجه و اطلاعات درباره طرح كاهش رابطه با انگلیس خبر داده بود، خاطرنشان کرد "در كلیت این تصمیم هیچ اختلاف نظری وجود نداشته و ندارد؛ چرا کهتا زمانی انگلیس سیاست خصمانه‌اش را علیه جمهوری اسلامی دنبال می‌كند، ما هم كاهش رابطه با آن كشور را در دستور كار خود قرار می‌دهیم. "

 

لازم به ذکر است حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رئیسه كمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، اواخر سال گذشته از اختلاف نظرمعاونین وزارت خارجه و وزارت اطلاعات نسبت به قطع روابط با انگلستان خبر داده و خاطرنشان کرده بود آن دو وزارتخانه "بر کلیات كاهش روابط ایران با انگلیس اتفاق نظر دارند؛ اما به جهت وجود برخی اختلافات پیرامون قطع یا کاهش رابطه با آن کشور، بحث بیشتری باید انجام شود تا به نظر واحدی برسیم."

 

بر اساس همین گزارش، بروجردی همچنین خاطرنشان کرد "اصل این طرح، با عنوان قطع رابطه با انگلیس به كمیسیون امنیت‌ملی ارائه شده بود و ما در این کمیسیون به این نتیجه رسیدیم كه نیازی به قطع رابطه با این كشور در مقطع فعلی نمی باشد به همین دلیل این طرح را به‌عنوان كاهش رابطه با انگلیس تغییر نام دادیم."

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، همچنین به استفساریۀ مجلس به شورای عالی امنیت ملی و نظرخواهی درباره طرح "كاهش رابطه با انگلیس" اشاره کرده و از اقدام وزارت امور خارجه در تغییر سفیر ایران در انگلیس تقدیر كرده و گفت: "حذف یك دیپلمات قوی از یك كشورنشان دهنده كاهش اهمیت و جایگاه آن كشور است كه خوشبختانه این اقدام از سوی دولت انجام شد و آقای صفری از سفارت انگلیس فراخوانده شدند."

 

لازم به ذکر است پس از رسول موحدیان، هنوز جمهوری اسلامی سفیری برای حضور در لندن معرفی نکرده و بر اساس اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روابط بین دو کشور از سطح سفیر تنزل پیدا خواهد کرد.

 

چندی پیش قرار بود مهدی صفری، معاون سابق وزیر خارجه دولت نهم بعنوان سفیر ایران در لندن معرفی گردد که ناگهان وی به چین اعزام گردید.

 

گفتنی است تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طی ماههای اخیر و در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه انگلستان در حوادث ایران "نقش و مداخله" دارد، خواستار کاهش یا قطع رابطه با آن کشور شده بودند.

 

 

شاهد از غیب رسید:ملاقات کنندگان با موسوی رد صلاحیت می شوند!

Posted:



سرنوشت شوم در انتظار نمایندگان فراکسیون خط امام! -

جرس:  یکی از رسانه‌های نزدیک به یک نهاد نظامی ، مدعی شده که عاقبت شومی در انتظار نمایندگان دیدارکننده با مهندس میرحسین موسوی است!

 

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، سایت روزنامه جوان که از رسانه‌های افراطی حامی دولت است، در خبری از هم‌اکنون حکم به ردصلاحیت اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس داد.

این سایت که مشخص نیست چگونه از تصمیم آینده اعضای  شورای نگهبان از هم‌اکنون مطلع شده است از یک سو این حکم را صادر کرده و سپس در ادعا و تهدیدی قابل تامل که می‌بایست مورد توجه نهادهای امنیتی قرار بگیرد مدعی شده که عاقبت شومی در انتظار نمایندگان دیدار کننده با میرحسین موسوی است.

این سایت با انتشار اسامی دیدار کننده با موسوی بر اساس عکس‌های منتشر شده، مدعی شد: یدار تعدادی از اعضای فراکسیون اقلیت با سران فتنه بر خلاف آراء و نقطه نظرات مردم است و این دیدارها به هیچ وجه با سیاست نظام منطبق نبود،پس از دیدار با موسوی، صلاحیت حضور در انتخابات آینده از این نمایندگان سلب شده است؛ چرا که این نمایندگان دیگر صلاحیت نمایندگی ملت را ندارند لذا نمایندگانی که با یدک کشیدن عنوان نمایندگی ملت، در مقابل رفراندوم مردم، اهداف نظام، مشی امام (ره)، خواست مقام معظم رهبری، با سران فتنه ملاقات کرده اند، اهداف و وظایف خود را به سخره گرفته و عواقب شومی را برای خود رقم زده اند.

به گزارش پارلمان‌نیوز، این نوع اخبار به نظر می‌رسد در راستای منفعل کردن و تهدید اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس به انجام ندادن وظایف نمایندگی از ملت است.

 

نماینده مجلس از دستگیری اختلاس‌گران نفتی و بیمه‌ای داد

Posted:



اسامی آنان را افشا کنید -

جرس: به گفته مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس ، اخیرا تعدادی از اختلاس گران وزارت نفت ، آب و فاضلاب کشور و برخی از شرکت های بیمه ای دستگیر شده اند اما تا کنون نام این افراد افشا نشده است .

 

 

این نماینده مجلس که اخیرا در نطق پیش از دستور در صحن مجلس از وجود 100 اختلاس گر در وزارت نفت و دیگر وزارتخانه ها خبرداده بود در گفت وگو با خبرآنلاین در این خصوص توضیح داد:درخواست من در نطق پیش از دستور این بود که اختلاس گرانی که به تازگی دستگیر شده اند نامشان اعلام شود .

براساس اظهارات وی ، همیشه صحبت از مفسدان اقتصادی در میان است اما تا کنون هیچ کس حاضر به افشا نام این مفسدان نشده است .بنابراین باید مسوولان ذیربط جوابگوی این امر باشند.

به نوشته خبر آنلاین ، کواکبیان خواستار افشای هر چه زودتر نام و جزییات فسادمالی ، اختلاس گران وزارت نفت ، آب و فاضلاب و برخی از شرکت های بیمه ای شد که به تازگی دستگیر شده اند .


 

حلقه تنگتر می شود؛ فیلترینگ به اصولگراها رسید

Posted:

حلقه تنگتر می شود؛ فیلترینگ به اصولگراها رسید

مشکل اخلاقی، افترا، اتهام افکنی و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات و نهاد های کشور! -

 

جرس: در توضیح علت فیلترینگِ سایت اصولگرایان مجلس شرای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این فیلتر شدن را سوء مدیریت و درج و انتشار مطالبی "ناسازگار با ادب و اخلاق" در آن سایت ذکر کرد.

 

لازم به ذکر است طی چند روز گذشته، سایت اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، توسط مقامات دولت، فیلتر و از دسترس کاربرانِ داخل کشور خارج شد.

 

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد دولتِ دهم، در جریان سفر استانی هیات دولت به استان آذربایجان غربی، در نشستی با نمایندگان رسانه ها، ضمن اشاره ضمنی و انتقاد از اتهاماتِ فسادِ اقتصادی و اختلاسِ وارده از سوی برخی نمایندگانِ اصولگرا به معاون اول رئیس دولت، "سوء مدیریت" و "انتشار مطالبی که با ادب و اخلاق سازگاری نداشت" را دلیل فیلترینگ سایت اصولگرایان طی روزهای گذشته اعلام کرد و در همان جلسه از نهایی شدن "نظام جامع رسانه ای" خبر داده و گفت "نظام جامع رسانه‌ای بزودی در وزارت ارشاد به مرحله نهایی رسیده و به دولت ارایه می ‌شود."

 

همزمان و به گزارش فارس، سید حسین نقوی مسئول سایت فراكسیون اصولگرایان مجلس، از اشتباه بوجود آمده در درج برخی مطالب در سایت مذکور، از مردم عذر خواهی كرد و با بیان اینكه سایت فراكسیون اصولگرایان هنوز در مرحله آزمایشی بوده و به جهت حجم بالای كارهای نمایندگان، این سایت هنوز مدیر و هیئت تحریریه نداشته و مسئولان فرصت نظارت كافی پیدا نكردند، تصریح كرد: "متاسفانه بطور اشتباهی مطلبی نامناسب در سایت به نمایش درآمد که فیلتر شد."

 

هنوز مصادیق اصلی این فیلترینگ اعلام نشده است؛ اما اشارۀ ضمنی وزیر ارشاد به سخنانِ روزِ سه شنبۀ الیاس نادران در مورد فساد و اختلاسِ محمدرضا رحیمی، سخنگو و معاون اول دولت، می تواند مرتبط با این مسئله باشد.

 

همزمان پرونده سایت الف، متعلق به احمد توکلی، اصولگرای منتقد دولت، رییس مرکز پژوهش های مجلس و از همراهان الیاس نادران،  به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ارجاع شد تا مورد برخورد واقع شود.

 

ایرنا، ارگان رسمی دولت ، انتشار مطالب و عکسی درباره فساد اقتصادی معاون اول احمدی نژاد در سایت الف را، "مصادیق افترا، اتهام افکنی و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات و نهاد های کشور" ذکر کرده بود.  

 

تابستان گذشته نیز، سایت پارلمان نیوز، ارگان فراکسیون اقلیت اصلاح طلب مجلس در ۱۱ تیرماه و در جریان اعتراضات پس از انتخابات فیلتر شد و طی ماه های اخیر نیز از ورود برخی خبرنگاران این سایت به مجلس ممانعت به عمل آمد.

 

طی چند روز گذشته نیز،روزنامه های همشهری، جمهوری اسلامی و خراسان، از سوی هیات نظارت بر مطبوعات "تذکرجدی"  دریافت نمودند. معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی اعلام کرده بود "هیات نظارت بر مطبوعات، دوشنبه هفته اخیر و در جریان نخستین جلسه سال جدید، به روزنامه همشهری به "انتشار مطالب خلاف واقع و پخش شایعات در شمارۀ ۲۷ اسفند ماه گذشته، جمهوری اسلامی به "انتشار مطالب خلاف واقع و پخش شایعات در شمارۀ  ۱۵فروردین سال جدید و خراسان به "انتشار مطلبی که مشتمل بر تحریف آموزه های دینی بوده و شائبه عدم مراعات شان آیات الهی از آن برداشت می شود" متهم شدند و این معاونت که زیر نظر محمد علی رامین اداره می شود، متذکر شد "هیات نظارت بر مطبوعات، جهت پیگرد قانونیِ این روزنامه ها، پرونده هایشان را به مراجع قضایی ارجاع خواهد کرد."

 

طی ده ماهِ گذشته و بعد از انتخابات ریاست جمهوری، بالغ بر ۱۵ روزنامه و نشریه توقیف و لغو مجوز، دهها سایت فیلتر و مسدود و بیش از صد روزنامه نگار و فعال مطبوعاتیِ منتقد، بازداشت و محکوم شدند که تعدادی از آنها کماکان در بازداشت و تحت بازجویی قرار دارند و گروهی گسترده نیز مجبور به ترک کشور شدند.

 

سازمان گزارشگران بدون مرز، ایران را بزرگترین زندان خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی در جهان اعلام کرده است.