جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


آخرین نبرد زمین

Posted:



مهرداد نصرتی -

به پرگار و گونیا

محاسبه کردند و آنگاه

در دو صف آراستند

با ستارهَ پنج سوی بخت ، پنهان در سینه

و به زلزال طبل که گام بسوی هم بر داشتند

کودکان ،

نمایش واپسین نبرد زمین را

انتظارمی کشیدند

بهمن بود

و اوج زمستان

***

آنک

پشت به هم داده

شمشیر می زدند

صفی از مردان فراموشخانه ها

صفی از بچه های مدرسه علوی

و ناظران

از ترس ِ فروریختن عمارت منطق شان

خود را به خواب زمستانی زدند

من از سوراخ جن ها نگاه می کردم

و خمیازه می کشیدم

انتظار نبرد واپسین را

در وادی بیدا

که دهان خواهد گشود به بلعیدن انسانواره ها

***

بهمن ماه بود

و تا بهار تنها یک ماه.

 

مهرداد نصرتی ( مهرشاعر)

 

نگه کن به پایان ِ فصل ِ سرد

Posted:



مهران رفیعی -

نگاه کن که یخ درون ِ بهمنش

چگونه رفته رفته آب می شود

چگونه هاله و سپاه ِ سرکشش

اسیر ِ دست ِ آفتاب می شود

نگاه کن

تمام هستی ش خراب می شود

شراره ش به کام می کشد

دی ش به باد می دهد

مرا به اوج می برد

نگاه کن, تمام ِ آسمان ِ ما

پر از فروغ می شود

تو آمدی ز دور ها و کوی ها

ز سر زمین رنگها و نورها

مرا ببر ندای ِ سرفراز ِ من

ببر به شهر ِ سبز ها و ساز ها

به راه گل ستانه می کشانیم

فرا تر از جوانه می نشانیم

نگاه کن که شوم ِ شب به راه ِ ما

چگونه رفته رفته روز می شود

صراحی ِ سیاه ِ روزگار ِ من

ز قطره های ِ شهد ِ تو

لبالب ازگلاب ِ ناب می شود

به روی گاهواره های ِ شعر ِ من

نگاه کن

تو می دمی و آفتاب می شود

مهران رفیعی
 

stand

Posted:

???? : طراح سبز

stand

نمازی به یاد تو

Posted:



سوسن -

به ياد تو براي عصمت نگاه تو نماز كرده ام
به ياد قامتت كه خم شده زحس درد ، دو تا شده ركوع كرده ام
به ياد ضرب تازيانه برتنت به سجده رفته ام
به ياد آه در گلو شكسته ات به قوه خدا قيام كرده ام
به ياد خشكي عطش كه خفته بر لبت ، به كربلا سلام كرده ام
به ياد هر كشيده نشسته بررخت به مهر بوسه داده ام
به ياد تو وقامت رساي تو نماز را تمام كرده ام
ولي فرشتگان سجده كرده را به ياد روز خلقتت نظاره كرده ام

 

سال ایثار مضاعف

Posted:



مسیح موسوی -

حاکمان کار مظاعف میکنند

حکما آزار مضاعف میکنند

تشنگان خون خوبان گوئیا

قتل وکشتار مضاعف میکنند

با شکنجه در اوین زندانیان

حتما اقرار مضاعف میکنند

بازهم اینان ندا را میکشند

باز انکار مضاعف میکنند

خطبه میخوانند روز جمعه باز

ناله زار مضاعف میکنند

حاکمان ناشی مردم فریب

جعل آمار مضاعف میکنند

بوق ضرغامی و کرنای حسین

پخش اخبار مضاعف میکنند

چاوز و بشار اسد با این وآن

باز دیدار مضاعف میکنند

شاعران سفله در دربار ظلم

خلق آثار مضاعف میکنند

رانت خواران بزرگ دولتی

کسب دینار مضاعف میکنند

قاطران بار مضاعف میبرند

حمل اسفار مضاعف میکنند

حاملان احمق اسفار ظلم

خویش را بار مضاعف میکنند

حاکمان بی خرد بر خبط خویش

حتما اصرار مضاعف میکنند

همرهان سبز در سال جدید

رو به دیوار مضاعف میکنند

راست قامت استقامت مثل میر

صبر و ایثار مضاعف میکنند

استعفای بهزاد نبوی از نمایندگی مجلس ششم

Posted:



قسمت اول

 

 

قسمت دوم

 

 

قسمت سوم

 

 

قسمت چهارم

افزایش مرگ‌ و‌ میر کارکنان ناجا به دلیل فشارهای روانی

Posted:



جرس: فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: در سالهای اخیر شهادت پرسنل نیروی انتظامی کاهش داشته ولی آمار مرگ و میر عادی ناشی از فشارهای روانی در میان کارکنان افزایش داشته است.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم ظهر امروز با حضور در مراسم تجلیل از طرفداران منتخب نیروهای مسلح گفت: امروز تنها وظیفه مسئولان بهداری ناجا خلاصه به درمان جسم کارکنان پلیس نمی‌شود بلکه این افراد باید نیازهای روحی و روانی کارکنان را نیز مد نظر قرار دهند.

احمدی مقدم گفت: تلاش‌مان در نیروهای مسلح باید متوجه این موضوع باشد تا هیچ پرسنلی بر اثر فشارهای روانی بیمار نشود زیرا طبق آمار هرچه به سمت جلو گام بر می‌داریم با افزایش مشکلات، فشار روانی بر پرسنل افزایش یافته و آنها را مبتلا به انواع امراض قلبی و عروقی می‌کند.

وی گفت: در سالهای اخیر شهادت پرسنل نیروی انتظامی کاهش داشته ولی آمار مرگ و میر عادی ناشی از فشارهای روانی در میان کارکنان افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: باید با برنامه ریزی‌های انجام داد تا به مرحله قبل از درمان یعنی بهداشت توجه ویژه شود و بهداشت در محیط کار و تغییر فرهنگ در الگوی زندگی در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: شرایط امروزه نیروی انتظامی شرایط جنگ سایر نیروهای مسلح است زیرا این نیرو تقریباً در تمام روزهای سال ماموریت داشته و به انجام وظایف در پیشگیری از وقوع جرایم می‌پردازد. در سال گذشته در زمینه بهبود بهداشت نیروهای مسلح شاهد رشد خوبی بودیم اما این روند با توجه به وضعیت جامعه و تغییر شرایط ناچیز است.

عبدالله نوری در دیداربا خانواده مجید توکلی: در موقعیت کنونی تحمل سختی ها تنها راه موجود است

Posted:

عبدالله نوری در دیداربا خانواده مجید توکلی: در موقعیت کنونی تحمل سختی ها تنها راه موجود است

جرس: خانواده مجید توکلی، فعالِ دانشجوئیِ دربندِ دانشگاه صنعتی پلی تکنیک (امیرکبیر) و تعدادی از دانشجویان آن دانشگاه، با عبدالله نوری، اولین وزیر کشورِ دولتِ اصلاحات دیدار و گفتگو کردند. 

 

بنا به گزارش منابع خبریِ جرس، در ابتدای این دیدار که در منزل عبدالله نوری برگزار شد، پدر و برادر مجید توکلی شرح مختصری پیرامون آخرین وضعیتِ آن فعال دانشجوئی را ارائه کرده و ضمن اشاره به محدودیت ها و فشارهای غیر قانونیِ ماههای اخیر بر وی، (از جمله مانع تراشی در دادن وقت ملاقات، نگهداری در سلول انفرادی در حین بازجویی و حتی پس از تشکیل دادگاه، ممانعت از رفتن به هواخوری،ممانعت از ورود خانواده و وکیل به دادگاه انقلاب و حتی ممانعت از تماس تلفنی)، شجاعت و صراحت مجید توکلی در سخنرانیِ انتقادیِ ۱۶ آذر - روز دانشجو- در دانشگاه امیرکبیر را عامل اصلی این غرض ورزی ها عنوان کردند.

 

لازم به ذکر است مجید توکلی در سخنرانیِ انتقادی خود در مراسم روز دانشجویِ سال گذشته، رهبران حکومت را مورد انتقادِ جدی قرار داده بود.

 

خانواده توکلی فشارهای غیر قانونی بر مجید توکلی و خانواده اش را، موجب تشدید بیماری پدر و مادر این دانشجوی زندانی دانستند و با اشاره به بازداشت های قبلی مجید توکلی در سال های ۸۶ و ۸۷، دلیل اصلی بازداشت های پیاپی فرزندشان را "فعالیت های نقادانه و آزادیخواهانه ی وی به عنوان یک فعال دانشجویی" دانستند.

 

این گزارش خاطرنشان ساخت عبدالله نوری نیز، ضمن ابراز همدردی با خانواده توکلی، ابتدا به ذکر خاطراتی از دوران زندان خویش پرداخت و اظهار داشت: "شرایط سختی که بر شما و دیگر خانواده زندانیان می گذرد،  برای من کم و بیش قابل درک است. ای کاش مسئولین خود و خانواده هایشان را برای  دقایقی  به جای خانواده زندانیان  قرار میدادند و آن چه را در آن شرایط برای خودشان انتظار داشتند برای دیگران هم همانگونه عمل می کردند."

 

وزیر کشور اسبقِ دورانِ اصلاحات همچنین خاطرنشان کرد: "حکومت با دلجویی از خانواده زندانیان شاید بتواند راه نفوذ و تأثیری بر زندانیان بیابد و بالعکس با سختگیری نسبت به خانواده زندانیان که در بسیاری از موارد هیچ نقشی در موضع گیری های زندانی هم ندارند زندانی و خانوده را نسبت به حکومت به شدت بدبین می کنند."

 

نوری ضمن ابراز امیدواری برای تغییر شرایط کشور، صبر و تحمل در مقابل شداید و سختی ها  را تنها راه در وضعیت کنونی دانست.

 

 

لازم به ذکر است مجید توکلی طی چهار سال اخیر، سه بار مورد بازداشت های طولانی مدت قرار گرفته وعکسش در بسیاری از تجمعات دانشجویی به عنوان نماد «مقاومت جنبش دانشجوئی» در میان تجمع کنندگان توزیع می‌شود.

 

مجید توکلی ۳۰دی۱۳۸۸، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامیبه اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به ریاست جمهوری"، به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

 

 

توصیه های رهبری به روحانیون مجلس: در اختلاف با دولت یک طرف کوتاه بیاید

Posted:



جرس:  رهبر جمهوری اسلامی، امروز در دیدارِ مجمع نمایندگانِ روحانیِ مجلس شورای اسلامی، چهار توصیه به آنها کرد تا خاطرنشان کند "همواره در میان اختلافات مجلس با دولت، یکی از طرفین باید کوتاه بیاید تا منافع نظام به تاخیر نیفتد و آسیب نبیند."

 

به گزارش سامانه خبری خبرآنلاین، پیش از ظهر دوشنبه ۳۰ فروردین ماه، مجمع نمایندگان روحانی مجلس هشتم شورای اسلامی، با رهبری دیدار و گفتگو کردند که بنا به اظهارات موسی قربانی عضو فراکسیون اصولگریان مجلس، رهبر چهار توصیه مهم برای نمایندگانِ روحانیِ مجلس ارائه کرد.

 

بنا به اظهاراتِ این نمایندۀ حامیِ دولت و عضو فراکسیونِ اصولگرایان، وی ابتدائا به برخی بی نظمی ها در مجلس اشاره کرد و با بیان اینکه "خوب نیست کرسیهای مجلس خالی دیده شوند"، خواستار حفظ نظم نمایندگان در مجلس شد.

 

وی همچنین تاکید کرد "نمایندگان مسائل کشوری را تحت الشعاع مسائل حوزه انتخابیه‌شان قرار ندهند و مسائل منطقه‌ای را ذیل مسائل کشوری دنبال کنند."

 

آقای خامنه ای در توصیه سوم به نمایندگان، بر پرهیز از دنبال کردن جاذبههای شخصی تاکید کرد و افزود:

"نمایندگان به عنوان افرادی فرهیخته نباید در تصویب قوانین، شخصی نگری کنند و باید به دنبال منافع کلان نظام باشند."

 

چهارمین و آخرین توصیه رهبری به نمایندگانِ مذکور، با اشاره به توافق صورت گرفته میان مجلس و دولت درباره نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها، چنین بود:

"همواره در میان اختلافات، یکی از طرفین باید کوتاه بیاید تا منافع نظام به تاخیر نیفتد و آسیب نبیند."

 

رهبری، دوشنبه ۱۶ فروردین ماهِ امسال نیز، طی دیداری که با جمعی از مسئولان نظام برگزار کرد، ضمن حمایت از دولت محمود احمدی نژاد، تأکید کرد: "دولت به عنوان دستگاه اجرایی در وسط میدان کارهای اجرایی است و همه باید ضمن اینکه مصالح را در نظر می گیرند، با کمک به دولت، تسهیلات امور اجرایی را برای آن فراهم کنند تا کارها پیش برود."

 

اظهار نگرانی هاشمي رفسنجاني از مهاجرت نخبگان به خارج از كشور

Posted:




جرس:رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکید كرد:بايد فضايي در كشور ايجاد شود كه نيروهاي نخبه‌ انگيزه لازم براي فعاليت داشته باشند.
به گزارش ايلنا، هاشمي‌رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي فراكسيون متخصصين مجلس شوراي اسلامي و همچنين اعضاي هيات رئيسه مجمع متخصصين تقويت انسجام ملي را مهم‌ترين اولويت سال 89 عنوان كرد و گفت:‌ جلب مشاركت عمومي با توجه به مسائلي كه در حوزه هدفمند كردن يارانه‌ها در سال جديد با آن روبه رو هستيم از اهميت بالايي برخوردار است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام؛ تاكيد كرد:‌ اگر در فرهيختگان و دانشگاهيان اين احساس به وجود آيد كه مسئولان در جهت صحيح در حال حركت هستند حاضر به همه‌گونه همكاري هستند و به عنوان قشر مرجع مي‌توانند روند حركت امور را تسهيل كنند.
هاشمي رفسنجاني؛ افزود: همه‌گونه منابع كافي انساني، طبيعي و سرمايه‌اي براي پيشرفت در اختيار داريم و با مديريت صحيح مي‌توانيم ضمن استفاده از اين منابع، كشور را از لحاظ اقتصادي، سياسي واجتماعي توسعه دهيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اظهار نگراني از مهاجرت نخبگان به خارج از كشور تصريح كرد: بايد تلاش كنيم ضمن فراهم آوردن شرايط تحصيل به ويژه در حوزه تحصيلات تكميلي؛ فضايي در كشو ايجاد شود كه نيروهاي نخبه‌ انگيزه لازم براي فعاليت را دارا باشند.
وي ايجاد ارتباط ميان صنعت و دانشگاه را براي اجرايي شدن طرح‌هاي علمي مهم ارزيابي كرد و گفت: پارك‌هاي علمي و فناوري مي‌تواند پلي ميان صنعت و دانشگاه باشد و نخبگان در اين مراكز مي‌توانند طرح‌هاي علمي خود را به مراحل اجرايي نزديك كنند.