جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی برای مدیرمسئول روزنامه «مردم امروز» صادر شد

Posted: 26 Jan 2015 09:47 AM PST

 جرس: وکیل پرونده روزنامه مردم با بیان اینکه اولین جلسه بازپرسی این روزنامه امروز برگزار شد، گفت: قرار وثیقه یکصد میلیون تومانی برای آزادی مدیر مسوول این روزنامه گذاشته شد.  

 

«سید محمود علیزاده طباطبایی» روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این اولین جلسه بازپرسی روزنامه «مردم امروز» بود که در شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در این جلسه به «احمد ستاری» مدیر مسوول روزنامه مردم امروز تفهیم اتهام و آخرین دفاعیات در برابر اتهامات وارده اخذ شد.

 

«علاء الدین ظهوریان» دبیر هیات نظارت بر مطبوعات پیش‌تر (۲۹ دی) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود که در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات پرونده روزنامه «مردم امروز» بابت درج تی‌تر «من هم شارلی هستم» مطرح و به استناد بند ٧ ماده ۶ قانون مطبوعات و همچنین ماده ٢٧ این قانون ضمن لغو پروانه آن، این روزنامه به دادگاه معرفی شد.

 

مدیر مسوول روزنامه مردم امروز نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: شعبه ۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه با ابلاغ حکمی به دفتر روزنامه مردم امروز، تی‌تر و عکس صفحه اول این روزنامه را موهن شناخت.

 

«احمد ستاری» افزود: در این حکم به استناد بند یک و هفت ماده شش قانون مطبوعات، روزنامه مردم امروز از ادامه انتشار منع شده است.

 

روزنامه مردم امروز از ششم دی ماه سال جاری منتشر شده و بر روی کیوسک روزنامه فروشی‌ها قرار گرفته بود که پس از ۱۹ شماره انتشار روز شنبه ۲۷ دی ماه با دستور شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد.

 

علاوه بر توقیف روزنامه «مردم امروز» از سوی دادستانی تهران، هیات نظارت بر مطبوعات نیز در جلسه روز ۲۹ دی پروانه انتشار این روزنامه را لغو کرد. 

 

کوبانی آزاد شد

Posted: 26 Jan 2015 04:20 AM PST

 جرس: براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، واحدهای حمایت مردمی کردستان سوریه به همراه نیروهای پیشمرگ کردستان عراق با شکست دادن شبه نظامیان داعش، توانسته‌اند کنترل کامل شهر کوبانی (عین العرب) سوریه را به دست آورند.  

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره لبنان، منابع رسانه‌ای کرد امروز اعلام کردند که کردهای کوبانی توانستند این شهر را پس از سه ماه درگیری خونین به طور کامل تحت کنترل خود درآورند و نیروهای داعش را به نوار شرقی خارج از محدوده شهری کوبانی به عقب برانند.

 

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز با تایید این خبر اعلام کرد که کردها نیروهای داعش را به طور کامل از شهر کوبانی بیرون رانده‌اند.

 

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر به نقل از سرهنگ رهام ابراهیم گرگوری، از نیروهای پیشمرگ در این باره گزارش کرده بود: روز گذشته واحدهای حمایت مردمی کنترل دو روستای شمالی کوبانی را که در نزدیکی جاده منتهی به حلب قرار دارد مجددا به دست گرفتند. این نیروها در همه جبهه‌ها پیشرفت‌هایی داشتند و اکنون کنترل 90 درصد این شهر (کوبانی) و برخی مناطق خارج این شهر را در دست دارد. دشمن در حال عقب نشینی است.

 

گرگوری همچنین متذکر شده بود که در 24 ژانویه مبارزان کرد سوری و پیشمرگ‌ها با حمایت ائتلاف ضد داعش کنترل مهمترین ورودی کوبانی و جاده حلب را بازیافتند.

 

کوبانی، یکی از بزرگترین شهرها در منطقه کردنشین سوریه در مرز ترکیه است که به دست افراطیون داعش در ماه سپتامبر اشغال شد. از آن زمان نیروهای کرد با حمایت حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در تلاش بودند تا آنها را از این شهر خارج کنند.

 

سه ماه جنگ و درگیری خیابانی شدید کوبانی را به مجموعه‌ای از خرابه‌ها تبدیل کرده است. بسیاری از خرابی‌های به بار آمده در نتیجه حملات سهمگین جنگنده‌های ائتلاف است و برخی دیگر نیز به دلیل حملات انتحاری نیروهای داعش که با خودروهای مملو از مواد منفجره انجام داده‌اند.

 

با به درازا کشیدن اشغال کوبانی از سوی داعش، این شهر به نماد مقاومت کردها و یک موضوع حیثیتی برای داعش تبدیل شد به گونه‌ای که این گروه تروریستی برای گرفتن شهر کوچک کوبانی صدها تن از اعضای خود از جمله چندین فرمانده ارشد را قربانی کرد. در مقابل کردها نیز از عراق، سوریه و ترکیه به سوی این شهر سرازیر شدند و پس از سه ماه توانستند تروریست‌ها را عقب برانند.

 

در دسامبر 2014 صالح مسلم محمد، رهبر کردهای سوریه اعلام کرده بود، هدف اصلی نیروهای کرد در مبارزه علیه داعش آزادی کوبانی است. ترکیه نیز اکنون میزبان بیش از 190 هزار پناهجو از کوبانی است. 

 

«قند ورامین» تعطیل شد؛ ۴۰۰ کارگر بیکار شدند

Posted: 26 Jan 2015 04:03 AM PST

 جرس: با تعطیلی کارخانه «قند ورامین» ۴۰۰ کارگر بدون دریافت حقوق آخرین ماه کارشان بیکار شدند.  

 

کارگران به ایلنا گفته‌اند پیش از تعطیلی قند ورامین، ۱۱۰ کارگر دائمی و ۲۹۰ کارگر قرارداد موقت در این کارخانه مشغول کار بودند.

 

کارگران می‌گویند دلیلی که کارفرما برای تعطیلی کارخانه به آنان ذکر کرده «کمبود مواد اولیه تولید (شکر خام)» بوده است.

 

کارفرما به کارگران گفته است اخیرا وزارت جهاد کشاورزی مانع ورود شکر خام به کشور شده و این واحد تولید قند، بدون وجود شکر خام امکان ادامه حیات ندارد.

 

در چند سال اخیر این کارخانه در بعضی از ماهای سال به دلیل نداشتن شکر خام موقتا تعطیل می‌شده اما حقوق کارگران در ایام بیکاری پرداخت می‌شده است اما این بار با وجود آنکه زمان پایان قرارداد کارگران تا پایان اسفند ماه است، کارفرما پس از اعلام اخراج، آنان را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کرده است.

 

کارگران قند ورامین می‌گویند بیکاری ۴۰۰ کارگر قرارداد موقت و دائمی با چندین سال سابقه کار در آستانه پایان سال، شرایط زندگی را برای خانواده‌های‌شان سخت کرده است. 

 

سبحانی‌فر: فساد رحیمی در مجلس همسو با دولت احمدی‌نژاد شکل گرفت

Posted: 26 Jan 2015 04:03 AM PST

 جرس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: فساد معاون اول احمدی‌نژاد در زمان مجلس هشتم اتفاق افتاد.  

 

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌و‌گو با ایلنا و در خصوص اینکه بسیاری از اصولگرایان معتقدند تنها مجلس اصولگرا در زمینه مبارزه با فساد پیگیر بوده است٬ گفت: نمی‌توان چنین برداشتی داشت زیرا حتی در مجلس‌های آینده رسالت واقعی و درست نمایندگان قانونگذاری و نظارت است و اینکه چقدر به این نظارت پایبند باشند به فرد آنها برمی‌گردد.

 

نماینده مردم سبزوار با بیان اینکه هر نماینده٬ از هر جناحی می‌تواند سوال فردی داشته باشد٬ ادامه داد: نماینده با اختیار فردی‌اش است که می‌تواند از یک وزیر سوال کند، در سوال شخصی نمایندگان مسئله اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن نقش مهمی ایفا نمی‌کند٬ اما مسئله جناحی زمانی تاثیرگذار است که در موضعی٬ رای فردی برای حاصل شدن نتیجه خاصی حاصل شود.

 

وی با افزود: حتما دورانی که دولت و مجلس همسو‌تر هستند٬ تا حدودی اطمینان و اعتمادشان به یکدیگر بیشتر است بنابراین همراهی قابل توجهی با یکدیگر دارند.

 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه بسیاری از اصولگرایان و رسانه‌های وابسته به آن‌ها مدعی هستند که معاون اول دولت احمدی‌نژاد ارتباطی با اصولگرایان ندارد٬ اذعان داشت: کسی بر اساس مقتضیات زمان تغییر چهره نمی‌دهد. اصلاح‌طلب واقعی و اصولگرای واقعی بر شاخص‌ها و معیارهای خودشان باقی می‌مانند٬ اگر ماندن بر سر این شاخص‌ها بر اساس تغییرات زمان باشد و هر لحظه در حال تغییر باشد که نمی‌توان چنین کسی را اصولگرا یا اصلاح‌طلب نامید.

 

سبحانی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: فساد معاون اول احمدی‌نژاد در زمان مجلس هشتم اتفاق افتاد. مجلس هشتم هم دقیقا همسو با دولت قبل بود. سوال اینجاست چرا آن زمان این موضوع پیگیری نشد. 

 

کارگران در کدام استان‌ها سخت‌تر زندگی می‌کنند؟

Posted: 25 Jan 2015 10:52 PM PST

 جرس: تحلیل ارقام ارائه شده توسط مرکز آمار ایران نشان می‌دهد پایه دستمزد کارگران شاغل در تهران به همراه یارانه دریافتی آن‌ها طی سال جاری حدود ۲۴درصد از هزینه‌های زندگی آنان را پوشش داده است اما کارگران سیستان و بلوچستان با همین میزان دستمزد توانسته‌اند حدود ۷۴درصد از متوسط هزینه‌های زندگی‌ شهری در این استان را بپردازند.  

 

به گزارش ایلنا، مبنای این تحلیل، جدول شماره ۴۹ از آخرین گزارش بررسی بودجه خانوار در مناطق شهری ایران که در سال ۹۲ منتشر شد قرار گرفته است که با لحاظ کردن تورم ۱۱/۸۷درصدی ۹ ماه ابتدایی سال ۹۳، میزان پوشش پایه مزد قانونی در هزینه‌های یک خانوار شهری براساس تعداد متوسط خانوار در هر استان محاسبه شده است.

 

 بالا‌ترین سطح زندگی خانوار کارگری در مقایسه با سطح متوسط سایر خانوارهای استان مربوط به سیستان و بلوچستان است که هر خانوار کارگری ۷۳/۹۱ درصد از قدرت خرید متوسط سایر خانوارهای استان را داراست و کمترین سطح زندگی برای خانوار کارگری در مقایسه با متوسط سایر خانوارهای استان مربوط به تهران است که خانوار کارگری ساکن در این استان، کمتر از یک‌چهارم قدرت خرید و سطح زندگی متوسط سایر خانوار‌ها را دارد.

 

 دستمزد ماهانه کارگران حداقل‌بگیر تنها در دو استان هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان پوشش دهنده دوسوم (۶۶ درصد) تا سه‌چهارم (۷۵ درصد) هزینه‌های متوسط زندگی شهری است. این ارقام به ویژه در چنین استان‌هایی بیش از آنکه نشان‌دهنده سطح رفاه خانوار کارگری باشد، نشان‌دهنده برقراری نوعی عدالت در توزیع فقر در این مناطق است.

 

 هر چه به استان‌های - به نسبت - مرفه‌تر نزدیک می‌شویم، فاصله بین دستمزد کارگران و هزینه‌های زندگی آنان افزایش می‌یابد. در حکم نمونه دستمزد کارگران حداقل‌بگیر در استان‌های لرستان، خراسان شمالی و کرمانشاه پوشش‌دهنده نصف (۵۰درصد) تا دوسوم (۶۶درصد) هزینه متوسط خانوار استان است و این در حالی است که مزد کارگران در استان‌های خراسان رضوی، زنجان، آذربایجان غربی، قم، خوزستان، گلستان، کردستان، یزد، همدان، اردبیل، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، مرکزی، مازندران، کرمان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، سمنان، فارس، البرز، گیلان، قزوین و کهگیلویه و بویراحمد به میزان یک‌سوم (۳۳درصد) تا یک دوم (۵۰درصد) از هزینه متوسط خانوار استان کفاف می‌دهد.

 

نگاهی به استان‌هایی که بیشترین فاصله بین دستمزدکارگران و هزینه‌های متوسط زندگی شهری در آن‌ها حاکم است جای تردیدی باقی‌ نمی‌گذارد که رقم تعیین شده برای دستمزد سال جاری بر فاصله طبقاتی در استان‌هایی چون تهران و اصفهان افزوده است به طوری که درآمد کارگران در این دو استان حدود یک سوم از هزینه‌های زندگیشان را پوشش داده و در مقابل فقر را به صورت عادلانه‌ای در استان‌های محروم کشور بین تمامی اقشار توزیع کرده است. 

 

تورم ۱۵.۸ درصدی در دی ماه

Posted: 25 Jan 2015 10:37 PM PST

 جرس: مرکز آمار تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه سال ۱۳۹۳ را ۱۵.۸ درصد اعلام کرد.    

 

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص کل در دی‌ماه سال ۱۳۹۳ عدد ۲۰۴.۱ درصد را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش نشان داده است.

 

 

 

افزایش شاخص کل نسبت به مدت مشابه سال قبل تورم نقطه به نقطه ۱۴.۴ درصد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ۱۴.۹ درصد کاهش یافته است. شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی به رقم ۲۴۱.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۷ کاهش داشته است.

 

 

 

شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۴۰.۱ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم ۱۲ ماهه این گروه ۱۲ درصد است.

 

 

 

شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به سال مشابه قبل ۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در ۱۲ ماهه منتهی به دی‌ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه قبل ۱۱.۹ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه سال ۱۳۹۳، ۱۳.۸ درصد کاهش یافته است.

 

 

 

شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در دی‌ماه ۱۳۹۳ به رقم ۱۹۱.۲ درصد رسید که ۱.۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد.

 

 

 

میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به سال مشابه قبل ۱۶.۵ درصد است و نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی‌ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۷.۶ درصد است که نسبت به تورم تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۳ (۱۸.۲) درصد کاهش یافته است.

 

 

 

همچنین بانک مرکزی نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به دی‌ماه ۱۳۹۳ نسبت به ۱۲ ماه مشابه دی‌ماه ۱۳۹۲ را معادل ۱۶.۳ درصد اعلام کرده بود. 

 

پيروزی حزب چپگرای «سيريزا» در انتخابات يونان

Posted: 25 Jan 2015 10:37 PM PST

 جرس: الکسيس سيپراس، رهبر حزب چپگرای «سيريزا» پس از اعلام پيروزی اين حزب در انتخابات پارلمانی يونان یکشنبه ۲۵ ژانویه گفته است، پنج سال رياضت اقتصادی، رنج و تحقير مردم اين کشور توسط وام دهندگان خارجی به پايان رسيده است.  

 

به گزارش خبرگزاری رويترز، با شمارش ۹۲ درصد آرا ، حزب چپگرای سيريزا با کسب ۱۴۹ کرسی از ۳۰۰ کرسی پارلمان يونان به يک پيروزی تاريخی دست يافته است.

 

آنتونيو سامارس، نخست وزير و رهبر حزب «دمکراسی نو» پيروزی حزب سيريزا را به رهبر اين حزب تبريک گفته است. طبق اين گزارش حزب دمکراسی نو با اختلاف هشت و نيم درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفته است.

 

انتظار می رود بامداد روز دوشنبه مشخص شود که آيا حزب سيريزا توانسته ۱۵۱ کرسی از پارلمان يونان يعنی اکثريت مطلق را کسب کند يا نه.

 

به گزارش رادیوفردا، حزب سيريزا مخالف سياست های رياضت اقتصادی است و پيروزی اين حزب می تواند توقف اين سياست ها را درپی داشته باشد.

 

گزارش ها از نتايج نظرسنجی ها در بيرون از حوزه های رای گيری در يونان حاکی از ان بود که که اين حزب چپگرا توانسته است با فاصله از رقبای خود پيشی بگيرد.

 

انتخابات پارلمان يونان روز يکشنبه ۲۵ ژانويه برای تعيين ۳۰۰ کرسی اين پارلمان برگزار شد.

 

الکسيس سيپراس، رهبر ۴۰ ساله حزب «سيريزا» در طول مبارزات انتخاباتی‌اش وعده داده‌ بود در صورت پيروزی اين حزب، در خصوص شرايط وام‌های داده شده به يونان توسط صندوق بين‌المللی پول و اتحاديه اروپا با این دو مذاکره خواهد کرد.

 

الکسيس سيپراس همچنين خواستار آن شده است که قسمتی از بدهی‌های يونان بخشيده شود.

 

به گزارش رويترز،‌ نظر سنجی ها پيشتر حاکی از ان بود که حزب چپگرای «سيريزا» می تواند بين ۱۴۸ تا ۱۵۸ کرسی را به خود اختصاص دهد، اما نتيجه اين انتخابات برای حزب چپگرای سيريزا به اين بستگی دارد که آيا حزب چپ ميانه «سوسياليست دمکرات» جرج پاپاندروس قادر خواهد بود که وارد پارلمان شود يا نه.

 

در پی بحران مالی در يونان در سال گذشته صندوق بين‌المللی پول و اتحاديه اروپا به شرط اجرای برنامه رياضت‌کشی اقتصادی و کاهش هزينه‌های جاری، ۳۱۸ ميليارد يورو به يونان وام و کمک‌های مالی دادند.

 

اين شرايط سبب اعتراض‌های گسترده عمومی در اين کشور و اوج گرفتن محبوبيت حزب «سيريزا» شد. نرخ بيکاری در يونان نيز حدود ۲۵ درصد اعلام شده‌است.
حدود ۹٫۸ ميليون نفر واجد شرايط رأی در انتخابات امروز ۳۰۰ عضو پارلمان را برمی‌گزينند تا مسير آينده اقتصادی اين کشور را تعيين کنند.

 

اعلام برنامه اقتصادی حزب «سيريزا» و بيم خروج يونان از واحد پولی يورو و ناتوانی و خودداری دولت جديد از بازپرداخت به موقع وام‌هايش نگرانی عميقی را در اتحاديه اروپا برانگيخته‌است. 

 

مدیرعامل خانه هنرمندان: بودجه‌ فرهنگ را هدر می‌دهیم/ صداوسیما پول زیادی خرج می‌کند

Posted: 25 Jan 2015 10:22 PM PST

 جرس: مدیرعامل خانه هنرمندان بر این اعتقاد است که بودجه فرهنگ به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت هدر می‌رود و خروجی لازم از آن به دست نمی‌آید.  

 

مجید سرسنگی در گفت‌وگو با ایلنا؛ بودجه فرهنگ را واجب‌تر از نان و آب مردم دانست و گفت: ما از طریق تقویت فرهنگ می‌توانیم بر فشار‌ها فائق آییم. ما نه تنها نباید به هیچ عنوان از بودجه فرهنگ بکاهیم؛ بلکه باید بودجه فرهنگ کشور را افزایش دهیم.

 

او ادامه داد: هر میزان که منابع مالی کشور کم شود؛ نباید از بودجه فرهنگ کاسته شود؛ اما از سوی دیگر ما از بودجه‌ای هم که در اختیار این حوزه است به سه دلیل عدم برنامه‌ریزی، عدم مدیریت و عدم نظارت به طور صحیح استفاده نمی‌کنیم.

 

سرسنگی با تاکید بر اینکه ما در حوزه قانونگذاری هنر ضعیف هستیم؛ ادامه داد: فرهنگ ساز و کار قانونی ندارد. سازمان‌ها و نهاد‌ها دربرابر بودجه‌ای که می‌گیرند؛ پاسخگو نیستند. در صورتی که باید خروجی هر ارگانی مورد ارزیابی قرار بگیرد و براساس خروجی که داشته؛ بودجه سال‌آینده آن افزایش یا کاهش داشته باشد.

 

مدیرعامل خانه هنرمندان ادامه داد: ما در جشنواره‌های فرهنگی، عمومی و هنر پول‌های کلانی خرج می‌کنیم؛ اما اگر x ریال به آن دستگاه می‌دهیم؛ بابت کاری که طی سال برای فرهنگ انجام داده؛ سوالی نمی‌پرسیم. عدم نظارت بر فعالیت موجب به وجود آمدن فساد و اعمال سلیقه‌های شخصی در امور فرهنگی کشور شده است.

 

او یکی دیگر از مشکلات در حوزه فرهنگی را عدم توجه به مبنای نظری فرهنگ و هنر معرفی کرد و ادامه داد: ما اگر یک میلیون تومان پول داریم باید ۸۰۰هزار تومان آن را در مبانی نظری و ۲۰۰ هزار تومان را در اجرا هزینه کنیم. در صورتی که برعکس این عمل می‌شود. تا زمانی که ما مبانی نظری، برنامه و فکر نداشته باشیم؛ اجرای‌مان درست نخواهد بود و به همین دلیل است که با وجود خرج کردن پول‌های کلان در سینما و تئا‌تر اما خروجی آن با تمدن و فرهنگ ما سنخیت ندارد.

 

مدیرعامل خانه هنرمندان با بیان این مطلب که ما باید در حوزه تولیدات فاخر نیازهای روحی مردم را برآورده کنیم؛ افزود: البته منظور از فاخر از منظر معناست نه پول. زمانی که ما نمی‌توانیم؛ یک موسیقی، فیلم و یا تئا‌تر خوب برای مردم بسازیم؛ آن‌ها به سراغ آثاری خواهند رفت؛ که در تناقض با فرهنگ ماست و آن را مبتذل می‌دانیم. آثار فاخر باید این پتانسیل را داشته باشند که نیازهای روحی مردم را برآورده کند.

 

او با انتقاد از عملکرد صداوسیما علی‌رغم هزینه‌های کلان؛ گفت: این سازمان پول زیادی را خرج می‌کند؛ اما خروجی آن سریال‌ها و برنامه‌هایی با سطح کیفی پایین است که درنهایت مردم را به سمت ماهواره‌ها سوق می‌دهد.

 

سرسنگی بر این اعتقاد است؛ تا زمانی که فکر و برنامه نباشد؛ اضافه کردن بودجه به درد نمی‌خورد و دردی را دوا نمی‌کند. در ابتدا باید یک نقشه راه مشخص برای این حوزه تعریف شود. اضافه کردن پول بدون برنامه مثل این است که برای یک انسان فلج کفش‌های گران خریداری شود. 

 

انتقال ناگهانی حمیدرضا مرادی از بیمارستان به زندان

Posted: 25 Jan 2015 10:22 PM PST

 جرس: در پی انتقال مصطفی دانشجو به زندان بدون ترخیص پزشک، حمیدرضا مرادی یکی دیگر از فعالان زندانی حقوق دراویش که در بیمارستان بستری بود نیز به شکل غافلگیرانه‌ای و بدون رضایت پزشک به زندان منتقل شد.  

 

به گزارش مجذوبان نور، حمیدرضا مرادی سروستانی که به بیماری قلبی و گرفتگی شدید عروق ناحیه پا مبتلاست و در بیمارستان سینا بستری بود، روز گذشته در حالی که طبق تجویز تیم پزشکی بایستی برای مشاورهٔ قلبی به بیمارستان شهدا اعزام می‌شد، در طول مسیر بدون اعلام قبلی به جای اعزام به بیمارستان به زندان انتقال یافت.

 

تیم جراحی عروق بیمارستان سینا در آخرین گزارش خود در مورد این درویش زندانی نسبت به ادامه اقدامات درمانی برای بررسی و کنترل بیماری و همچنین پرهیز از استرس جهت جلوگیری از تشدید آن تاکید کرده بود.

 

این درویش زندانی هم اکنون با حکم ده و سال شش ماه حبس در بند ۴ زندانیان عادی زندان اوین محبوس است. 

بندرعباس لرزید

Posted: 25 Jan 2015 12:28 PM PST

جرس: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی پنج ریشتر بندرعباس را لرزاند.

 

ارسلان بهاری، مدیرکل بحران استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره گفت: زمین لرزه ای به بزرگی پنج ریشتر در ساعت 23:41 یک‌شنبه شب بندرعباس را لرزاند.

 

وی با بیان این که این زمین‌لرزه در عمق 9 کیلومتری از سطح زمین رخ داده و کانون آن تا بندرعباس 31 کیلومتر فاصله داشته است، گفت: به رغم بزرگی نسبی زمین لرزه محل وقوع کانون آن در نقاط خالی از سکنه و کم‌جمعیت رخ داده و خوشبختانه تاکنون برابر آخرین گزارش‌هایی که به دست من رسیده این زلزله خسارت خاصی برجای نگذاشته است.

 

مدیرکل بحران استان هرمزگان با بیان این که تیم‌های ارزیاب هلال احمر به محل اعزام شده و دیگر دستگاه های امدادی نیز در آماده باش قرار دارند، گفت: در اطراف کانون زمین لرزه چند روستا واقع شده که ممکن است در آنجا خساراتی رخ داده باشد اما تا به این لحظه گزارشی در خصوص خسارات جانی و مالی به دست ما نرسیده است.

 

به گفته بهاری، کانون وقوع زلزله در مناطق کوهستانی و خالی از سکنه بوده است.

 

وی با بیان این که تمام دستگاه های امدادی در آماده‌باش هستند، گفت: با توجه به این که این زمین لرزه در بندرعباس نیز احساس شده شماری از ساکنان متوجه آن شده و این موضع باعث نگرانی‌شان شده است.

 

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشور، این زمین لرزه ساعت 23 و 41 دقیقه و 19 ثانیه به ثبت رسیده است. این زلزله در طول جغرافیایی ۳۸.۰۸۸ و عرض جغرافیایی ۵۶.۱۷۸ رخ داد.