جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


ادامه فیلترینگ سایت بنیاد شهید بهشتی، بدون اعلام دلیل قانونی

Posted: 16 Nov 2014 05:11 AM PST

جرس: فرزند شهید بهشتی می گوید پس از دو سال هنوز دلیل فیلتر شدن سایت بنیاد آیت الله دکتر بهشتی به آنها اعلام نشده است.

 

به گزارش کلمه، تابستان دو سال قبل سایت بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید بهشتی به طور ناگهانی و بدون اعلام هیچ توجیه قانونی فیلتر شد. حالا سید علیرضا حسینی بهشتی می گوید هنوز هیچ دلیلی برای این اقدام به این بنیاد اعلام نشده است.

 

سایت بنیاد شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی که در آدرس http://www.beheshti.org در دسترس علاقه‌مندان آن شهید انقلاب است، از ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ به زیر تیغ فیلترینگ رفته و هنوز هم با گذشت یک سال و اندی از فعالیت دولت جدید، از فیلتر خارج نشده است.

 

این سایت در شهریور سال ۱۳۸۹ با طراحی جدیدی نسبت به ساختار پیشین راه اندازی شد، اما از بهمن ماه همان سال و در پی دستگیری میثم محمدی مدیر سایت به حالت تعطیل درآمد و فعالیت آن متوقف شد.

 

سایت بنیاد شهید بهشتی در میانه سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را از سر گرفت و با طراحی جدید و تقسیم بندی موضوعی آثار و مطالب شهید دکتر بهشتی، گام در راه نشر اندیشه های سیدالشهدای انقلاب گذاشت. انتشار سخنرانی ها و دست نوشته های منتشر نشده شهید دکتر بهشتی و بازنشر سخنرانی ها و مصاحبه ها ایشان از جمله فعالیت های این وب سایت بوده است.

 

اما در ۱۱ مردادماه دو سال قبل سایت بدون هیچ اطلاع قبلی فیلتر شد و فرزند شهید بهشتی که هفته گذشته در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود، به خبرنگار آنا گفت که «این اتفاق بدون اطلاع قبلی صورت گرفت و خودمان هم دلیل فیلتر شدنش را نمی‌دانیم.»

 

علیرضا حسینی بهشتی همچنین در پاسخ به این سوال که «آیا تاکنون تلاشی برای رفع فیلتر سایت انجام داده‌اید؟» اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر رفع فیلتر پایگاه اطلاع‌رسانی است ولی تصمیم‌گیری باید در شورای مربوطه صورت گیرد.

 

سرپرست وزارت علوم با استعفای میلی منفرد و سمنانیان مخالفت کرد

Posted: 16 Nov 2014 04:52 AM PST

جرس: محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوری با استعفای معاون آموزشی و رييس مرکز هيات‌های امنای اين وزارت‌خانه موافقت نکرد.

 

به گزارش خبرگزاری ايرنا روز شنبه جعفر ميلی‌منفرد، معاون آموزشی و سعيد سمنانيان، مشاور وزير و رييس مرکز هيات‌های امنای وزارت علوم در نامه‌های جداگانه به محمدعلی نجفی، سرپرست اين وزارت‌خانه استعفای خود را اعلام کردند.

 

جعفر ميلی‌منفرد، نخستين وزير پيشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت‌علوم بود که مجلس به او رای اعتماد نداد. آقای ميلی‌منفرد در نامه استعفای خود نوشته بود به‌منظور جلوگيری از هرگونه تضييقات و هموار کردن مسير برای انتخاب وزير جديد علوم، استعفای خود را از معاونت آموزشی وزارت علوم، اعلام می‌کند.

 

انتصاب آقای ميلی‌منفرد به سمت معاون وزير علوم ازجمله دلايل استيضاح و برکناری رضا فرجی‌دانا وزير سابق علوم در جلسه ۲۹ مرداد مجلس شورای اسلامی بود.

داعش ‘گروگان مسلمان آمریکایی را سر برید’

Posted: 16 Nov 2014 04:52 AM PST

جرس: شبه‌نظامیان داعش ویدئویی را در اینترنت منتشر کرده‌اند که به نظر می‌آید صحنه کشتن عبدالرحمن کاسیگ، امدادگر آمریکایی را نشان می‌دهد.

 

به گزارش بی بی سی، در این ویدئو یک پیکارجوی نقاب‌دار کنار یک سر بریده ایستاده که می‌گوید متعلق به آقای کاسیگ است.

 

هنوز اصالت این ویدئو تایید نشده است.

 

این امدادگر ۲۶ ساله که پیش از اسلام آوردن با نام پیتر کاسیگ شناخته می‌شد، سال گذشته میلادی در سوریه ربوده شد.

 

بنا بر گزارش‌ها او پیش از آن که گروگان گرفته شود، مسلمان شده بود.

 

والدین عبدالرحمن کاسیگ گفته‌اند که منتظرند دولت آمریکا کشته شدن پسرشان را تایید کند.

 

آنها گفتند دوست دارند پسرشان با فعالیت‌هایش و عشقی که به خانواده و دوستانش داشته و "نه به شیوه فریب‌کارانه‌ای که گروگان‌گیران او می‌خواهند" به خاطر سپرده شود.

 

کاخ سفید اعلام کرده است که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی ویدئوی منتشرشده هستند.

 

این ویدئو حاوی تصاویر ناخوشایندی از سربریدن چند نفر دیگر هم هست که گفته می‌شود سربازان سوری هستند.

 

حدود یک ماه پیش داعش ویدئوی سر بریدن آلن هنینگ امدادگر بریتانیایی را منتشر کرد و در انتهای آن تهدید کردکه آقای کاسیگ را هم خواهد کشت.

 

والدین آقای کاسیگ که ساکن ایندیانای آمریکا هستند، چندی پیش بخش‌هایی از نامه‌ پسرشان را منتشر کردند که در آن از سختی‌های گروگان بودن نوشته بود.

 

او نوشته بود: "این سخت‌ترین چیزی است که یک مرد می تواند از سر بگذراند. فشار و وحشت در اینجا باورنکردنی است... آنها می‌گویند که شما ما را به حال خود رها کرده‌اید و دیگر اهمیتی نمی‌دهید اما من مطمئنم که شما هر کاری از دستتان بربیاید انجام می‌دهید."

 

روزنامه آسمان رفع توقیف شد

Posted: 16 Nov 2014 03:37 AM PST

جرس: وکیل روزنامه آسمان، از انتشار مجدد روزنامه آسمان بزودی خبر داد.




جمال خندان کوچکی؛ وکیل روزنامه آسمان، در گفت و گو با تسنیم گفت: هرچند آقای عباس بزرگمهر مدیر مسئول روزنامه آسمان در انتشار گزارش مورد شکایت مدعی العموم در این پرونده هیچ نقشی نداشته و بخش فنی روزنامه بدون توجه به نظریه وی و سهواً نسخه اصلاح نشده گزارش مورد نظر را برای انتشار به چاپخانه ارسال کرده بود اما به هر تقدیر، هیات منصفه مطبوعاتی وی را مجرم تشخیص داد و مستحق تخفیف در مجازات هم ندانست.

 

وی ادامه داد:دادگاه مطبوعات نیز آقای بزرگمهر مدیر مسئول روزنامه را به پرداخت مبلغ بیست میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد البته این حکم قطعی نبوده و قابل اعتراض در دیوانعالی کشور است.

 

خندان کوچکی در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم قطعیت حکم صادره چگونه دادگاه دستور رفع توقیف از روزنامه را داده است؟ گفت: حکم صادره از سوی دادگاه مطبوعات مبتنی بر مجازات سلب حقوق اجتماعی برای شخصیت حقوقی روزنامه یا مدیر مسئول آن نیست لذا از نظر دادگاه موجبی برای توقیف روزنامه وجود نداشت بنابراین با درخواست ما جهت رفع توقیف از روزنامه موافقت شد .

 

روحانی برای دفاع از وزیر پیشنهادی علوم در مجلس حاضر می‌شود

Posted: 16 Nov 2014 03:36 AM PST

جرس: حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان، روز سه‌شنبه (27 آبان) برای دفاع از فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کند.




محمدرضا خباز، معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور، در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، گفت: طبیعی است که رییس‌جمهور در روز معرفی وزرای پیشنهادی در مجلس حضور پیدا کند و اگر یک بار این اتفاق نیفتاد به دلیل قولی بود که رییس‌جمهور به مردم اردبیل داده بود.

 

وی در ارزیابی شرایط مجلس برای معرفی احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر علوم، گفت: شرایط در مجلس لحظه به لحظه بهتر می‌شود.

 

خباز با اشاره به اینکه آقای آشتیانی در تعامل با نمایندگان مجلس جلسات متعددی با گروه‌ها و فراکسیون‌های مختلف و افراد موثر در مجلس داشته‌اند، خاطرنشان کرد: وی در دفاع از اتهامات نادرست مطرح شده، در مجلس تلاش‌های لازم را برای دفاع از خود انجام می‌دهد و امیدواریم این تلاش‌ها بی‌نتیجه نماند.

 

وزیر دادگستری: فقط مراجع رسمی می توانند اعلام کنند افراد در فتنه ۸۸ بوده اند یا نه

Posted: 16 Nov 2014 03:36 AM PST

وزیر دادگستری می‌گوید: همه کسانی که تا زمان رأی‌گیری حضور داشتند با هر نوع گرایش، محترم و مورد حمایت هستند اما پس از آن هرکس که در فضای فتنه همکاری و همراهی داشته محکوم است.


به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در پاسخ به این سوال که "برخی معتقد هستند در دولت روحانی تقسیم‌بندی صورت گرفته و برخی وزارتخانه‌ها باید در اختیار اصلاح‌طلبان و به طور خاص وزارت علوم باید در اختیار جریان افراطی اصلاح‌طلبان باشد؛ این گمانه بویژه آنوقت بیشتر قوت می‌گیرد که تعدادی که تاکنون معرفی شدند همه حضور مستقیم در فتنه 88 داشته و فیلم، نقش و مصاحبه‌های آنها موجود است؛ تحلیل شما درباره این اظهارنظرها چیست،" گفت: اینکه این افراد در فتنه 88 نقش داشته‌اند ظاهرا قضاوت شما است. باید مراجع رسمی و قانونی اعلام کنند.

 

او ادامه داد: بله؛ شاید در یک فضایی در یک گروه‌بندی‌های سیاسی حضور داشتند ولی اینکه نقش آنها بعد از انتخابات و در فضای فتنه چگونه بوده را باید مراجع رسمی اعلام کنند. ما با دو مقطع روبه‌رو بودیم. یک مقطع تا روز انتخابات و رأی‌گیری که طبق قانون مجاز به فعالیت، تلاش و یارگیری بودند چون جامعه ما یک جامعه مردم‌سالار و پایبند به انتخابات، امام و رهبری است و مردم به عنوان فرماندهان عالی جبهه مردم‌سالاری نیز ملتزم به این آرمان بزرگ بودند.

 

وزیر دادگستری گفت: حضرت امام خمینی گفتند «میزان رأی ملت است» و مقام معظم رهبری نیز گفتند «رأی مردم حق‌الناس است»؛ یعنی شما از این «میزان رأی ملت است» تا «رأی ملت حق‌الناس است» را اگر بررسی کنید می‌بینید که هم امام خمینی و هم مقام معظم رهبری در عالی‌ترین جایگاه حکومت، بحث انتخابات،‌ مشارکت و رأی مردم را به عنوان محوری‌ترین و اصلی‌ترین رکن مدیریت سیاسی جامعه در نظر داشتند و اصلا از این مسئله نه کوتاه آمدیم و نه کوتاه می‌آییم.

 

پورمحمدی با بیان اینکه برگ برنده خودمان را در دنیای امروز همین موضوع می‌دانیم؛ اگر جمهوری اسلامی ایران امروز در این جایگاه والای جهانی قرار دارد به دلیل التزام و پایبندی به مردم‌سالاری دینی بوده است گفت: همه کسانی که تا زمان رأی‌گیری حضور داشتند با هر نوع گرایش، محترم و مورد حمایت هستند اما پس از آن هرکس که در فضای فتنه همکاری و همراهی داشته محکوم است. این خیلی روشن است و ترتیبات قانونی هم تکلیف را روشن کرده ولی ما نباید در فضای مبهم و غیرشفاف نظر بدهیم. پیش از آن، مراجع قانونی باید نظر دهند که این فرد، گروه یا جریان در این حوادث دخیل و نقش‌آفرین بوده‌اند.اگر ثابت شد ما باید حتما التزام داشته باشیم.
او درباره بحث تقسیم‌بندی‌ها در دولت گفت: ما این تقسیم‌بندی را به این صورت که شما تحلیل کردید در دولت نمی‌بینیم. آقای رئیس‌جمهور خودش محاسباتی دارد و همیشه گفته اند «من می‌خواهم جایگاه علمی فردی که انتخاب می‌کنم و تجربه علمی او بالا باشد». تاکنون بیشترین دوره‌های مدیریتی وزارت علوم را در طیف‌بندی سیاسی کشور، اصلاح‌طلبان برعهده داشتند. اگر دوره‌های تاریخی را ملاحظه کنید بیشتر افرادی که تجربه مدیریت در وزارت علوم داشتند، از طیف اصلاح‌طلبان بودند.

 

وزیر دادگستری ادامه داد: فکر می‌کنم شاید بیشتر از این منظر باشد؛ یعنی رئیس‌جمهور می‌خواهد یک رده علمی و تجربه بالای مدیریتی را در وزارت علوم داشته باشد. به هر حال دولت در مقابل نظامات قانونی کشور کاملا همراه و تسلیم است و نسبت به مجلس هم کاملا احترام می‌گذارد.امیدواریم بتوانیم به نحوی دولت تعامل کند که با چالش کمتری روبه‌رو شود ولی فضای سیاسی و شناور جامعه، تحمل این همه رد و قبول را دارد.

 

پورمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فتنه را خط قرمز نظام معرفی کرده‌اند، اگر فردی حضور و فعالیتش در فتنه ثابت شود، صلاحیت دارد در کابینه آقای روحانی حضور داشته باشد؟ گفت: این دولت، دولتی است که به آرمان‌های نظام و انقلاب عمیقا وفادار و پایبند است.در این دولت مقامات باتجربه امنیتی فراوانی حضور دارند. شخص رئیس‌جمهور نیز تجربه طولانی مدیریتی در جایگاه‌هایی مانند دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مدیریت زمان جنگ را داشته و خودش مفاهیم امنیتی را به خوبی درک می‌کند.
او ادامه داد: ما به خوبی می‌دانیم هر نوع اقدام، حرکت و عزل و نصبی که پایه‌های امنیت ملی را مخدوش کند به کلیت حاکمیت و ثبات و اقتدار ملی ما آسیب می‌زند. من می‌توانم بگویم که این دولت، یکی از دولت‌هایی است که بیشترین تجربه‌های امنیتی به خصوص امنیت ملی را در خود جا داده است.عناصر با تجربه و باسابقه که در حوزه امنیت ملی کار کرده‌اند در این دوره حضور دارند. از نظر حرفه‌ای و فنی هم این دولت اجازه نمی‌دهد کسانی که خطوط قرمز نظام را زیرپا می‌گذارند، جایگاهی داشته‌باشند.

 

 وزیر دادگستری گفت: برخی اوقات تفسیرها شاید متفاوت باشد یا نوع التزام به مسائل به اتکای قانون و مقررات یا فضای عرفی و عمومی، برداشت‌ها را متفاوت کرده باشد که باید تلاش کنیم اینها را به هم نزدیک کنیم.
 

 

پیکر پاشایی به دلیل ازدحام جمعیت، بار دیگر به سردخانه منتقل شد

Posted: 16 Nov 2014 12:49 AM PST

جرس: پیکر «مرتضی پاشایی» پس از برگزاری مراسم تشییع، به دلیل ازدحام جمعیت به سردخانه‌ی بهشت زهرا (س) منتقل شد.

 

محمدحسین توتونچیان - کنسرت‌گزار این خواننده‌ی موسیقی پاپ - با اعلام این مطلب به خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، توضیح داد: ازدحام جمعیت تشییع‌کننده‌ی پیکر پاشایی در بهشت زهرا (س) به اندازه‌ای زیاد بود که ما حتی نتوانستیم پیکر او را به قطعه‌ی هنرمندان برسانیم.

 

او ادامه داد: امروز پس از تشییع پیکر این خواننده از مقابل تالار وحدت، به سمت بهشت زهرا (س) حرکت کردیم، اما ساعت‌ها در ترافیک ماندیم.

 

او افزود: در این شرایط، ترجیح دادیم که پیکر این هنرمند بار دیگر به سردخانه منتقل شود تا در موقعیت بهتری، مراسم خاکسپاری انجام شود. البته تأکید داریم که زمان خاکسپاری اصلا در رسانه‌ها اعلام نشود.

 

صبح امروز (یکشنبه، 25 آبان‌ماه) هزاران نفر در مراسم تشییع پیکر «مرتضی پاشایی» در مقابل تالار وحدت و خیابان‌های منتهی به این منطقه حضور یافتند و برگزاری این آیین با دشواری روبه‌رو شد.

 

مرتضی پاشایی - خواننده پاپ - متولد سال 1363 از چندی پیش به‌دلیل بیماری سرطان معده در بیمارستان بستری شده بود. او که در زمان بیماری نیز کنسرت‌هایی برگزار کرد، صبح روز جمعه (23 آبان‌ماه) در تهران درگذشت.

 

 

بانک مرکزی: ۲۴ درصد خانوارهای ایرانی فرد شاغلی ندارند

Posted: 16 Nov 2014 12:13 AM PST

جرس: بانک مرکزی اعلام کرد: طبق بررسی های صورت گرفته 24 درصد خانوارهای ایرانی بدون هیچ فرد شاغل، معادل 57 درصد دارای یک نفر شاغل، 15.5 درصد دارای دو نفر شاغل و 3.5 درصد دارای سه نفر شاغل و بیشتر بوده اند.



 

به گزارش ایرنا، براساس نتایج بررسی بودجه خانوار در مناطق شهری ایران در سال 92، درصد خانوارهای بدون فرد شاغل و با سه نفر شاغل در مقایسه با سال 91 بیشتر و درصد خانوارهای با یک نفر شاغل و با دو نفر شاغل کاهش یافته است.

 

نتایج این بررسی گویای آن است که در بین افراد شش ساله و بیش تر خانوارها 30.6 درصد شاغل، 4.1 درصد بیکار، 104 درصد با درآمد بدون کار، 23.2 محصل، 27.4 درصد خانه دار و 4.3 درصد متعلق به سایر گروه ها بوده اند.

 

طبق یافته های فوق سهم افراد شاغل و محصل در مقایسه با سال قبل کاهش و سهم افراد بیکار و با درآمد بدون کار افزایش داشته است. ضمناً سهم افراد خانه دار و افرادی که در سایر گروه ها طبقه بندی شده اند در مقایسه با سال قبل تقریباً بدون تغییر بوده است.

 

بررسی مزبور نشان می دهد که در بین اعضای مذکر شش ساله و بیشتر خانوارها، 52 درصد شاغل، 6.1 درصد بیکار، 12.6 درصد با درآمد بدون کار، 23.7 درصد محصل و 5.6 درصد مربوط به سایر گروه ها بوده اند.

 

این نتایج نشان می دهد که درصد افراد مذکر شاغل، بیکار و محصل نسبت به سال قبل کاهش و درصد افراد با درآمد بدون کار و افرادی که در سایر گروه ها طبقه بندی شده اند، افزایش داشته است.

 

در بین اعضای مؤنث شش ساله و بیشتر خانوارها، سهم افراد بیکار، شاغل، خانه دار و محصل با درآمد بدون کار 9.1 درصد، 2.1 درصد، 8 درصد، 22.7 درصد و 55.1 درصد بوده است.

 

سهام مشابه در سال 1391 به ترتیب 9.0 ، 1.9 ، 8 ، 23.1 و 55 درصد بوده است.

 

توزیع افراد شاغل خانوارها بر حسب رشته فعالیت اصلی محل کار در سال 1392 گویای آن است که 3.8 درصد در بخش کشاورزی، دامپروری، شکار، جنگلداری و ماهیگیری، 17.8 درصد در بخش صنعت و معدن، 0.8 درصد در بخش برق، آب و گاز، 15.3 درصد در بخش ساختمان، 22.4 درصد در بخش عمده فروشی، خرده فروشی هتلداری و رستوران، 11.7 درصد در بخش حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، 7.1 درصد در بخش خدمات مالی، بیمه، ملکی، حقوقی و تجاری، 21.1 درصد در بخش خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی شاغل بوده اند.

 

در سال مورد بررسی توزیع افراد شاغل خانوارها بر حسب میزان سواد و رشته فعالیت محل کار نشان می دهد که بیشترین تعداد افراد شاغل بی سواد با سهمی معادل 1.5 درصد در بخش ساختمان، بیشترین تعداد افراد قادر به خواندن و نوشتن با سهمی معادل 0.4 درصد در بخش عمده فروشی، خرده فروشی، هتلداری و رستوران، بیشترین تعداد افراد با تحصیلات ابتدایی با سهمی معادل 3.5 درصد در هر یک از دو بخش ساختمان و عمده فروشی، خرده فروشی، هتلداری و رستوران و بیشترین تعداد افراد دارا ی تحصیلات راهنمایی و متوسطه با سهمی معادل13.7 درصد در بخش عمده فروشی، خرده فروشی، هتلداری و رستوران اشتغال داشته اند.

 

بیشترین تعداد افراد شاغل دارای تحصیلات دانشگاهی نیز با سهمی معادل 13.3 درصد در بخش خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی به کار اشتغال داشته اند.

 

بررسی مزبور نشان می دهد که 6.1 درصد از اعضای شاغل خانوارها کارفرما 32.2 درصد کارکن مستقل، 17.6 درصد کارکن مؤسسات دولتی و عمومی، 41.9 درصد کارکن مؤسسات خصوصی، 0.1 درصد کارکن موسسات تعاونی و 2 درصد کارکن فامیلی و کارآموز بدون مزد بوده اند.

 

یادآور می شود بررسی از هزینه و درآمد خانوارهای ساکن در مناطق شهری ایران برای سال 92 در 79 شهر و با مراجعه به 12300 خانوار نمونه انجام شده است.
 

 

طلبه سیرجانی بازداشت شد

Posted: 16 Nov 2014 12:13 AM PST

جرس: علیرضا جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی در سمنان بازداشت شد.

 

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: وی که همراه با تعداد دیگری از مشهد مقدس به سمت سمنان حرکت کرده و در مسیر خود مورد استقبال ائمه جمعه شاهرود و دامغان قرار گرفته بود، خواستار سخنرانی در نماز جمعه سمنان شد ولی مسئولان ستاد نماز جمعه خواستار ارائه مجوز از او شدند و چون نتوانست مجوزی ارائه دهد موفق به سخنرانی نشد، اما در پایان نماز، هنگامی که می‌خواست به امام جمعه سمنان نزدیک شود با ممانعت محافظان نماینده ولی فقیه در استان سمنان مواجه و دستگیر شد.

 

این روحانی با توزیع اطلاعیه‌ای با عنوان "از خراسان تا فلسطین" و با امضای "ستاد مردمی آزادسازی قدس شریف" که آن را طرحی برای نابودی اسرائیل و آزادسازی قدس شریف دانسته، اعلام کرده که این طرح از اول ماه محرم از جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) آغاز شده و تلاش می‌کند که بخشی از جمعیت ده‌ها میلیونی مراسم اربعین حسینی پس از اتمام برنامه‌های معمول به سوی آزادی قدس و نابودی اسرائیل هدایت شود.

 

بر اساس همین گزارش، در دامغان به این روحانی گفته شده بود از ادامه دادن به این حرکت خودداری کند ولی او به این خواسته بی‌توجهی کرد.

 

امارات هم اخوان المسلمین را جزو گروههای تروریستی معرفی کرد

Posted: 16 Nov 2014 12:13 AM PST

جرس: امارات متحده عربی  در اقدامی مشابه با مصر و عربستان سعودی، سازمان اخوان المسلمین و گروههای محلی وابسته به آن را جزو تشکل های تروریستی معرفی کرد.

 

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی امارات (WAM) علاوه بر اخوان المسلمین، گروههای جبهه النصرت، داعش و جنبش شیعیان حوثی در یمن را جزو گروههای تروریستی معرفی کرده است.

 

این اقدام امارات متحده عربی که یادآور تصمیم مشابه عربستان سعودی در ماه مارس است، می تواند فشارها را بر قطر که تنها حامی اخوان المسلمین در بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است، افزایش دهد.

 

امارات متحده عربی گروه الاصلاح را نیز که یک گروه محلی اسلامگرا در امارات است و با اخوان المسلمین مصر ارتباط دارد، در فهرست گروههای تروریستی گنجانده است.

 

مقامات امارات اعضای حزب الاصلاح را به شدت سرکوب کرده و دهها نفر از فعالان سیاسی اسلامگرا را به اتهام تشکیل شاخه غیرقانونی اخوان المسلمین در امارات، به زندان انداخته اند. الاصلاح هرگونه ارتباط با اخوان المسلمین را رد می کند و می گوید این حزب تنها در ایدئولوژی اسلامگرایانه با اخوانی ها اشتراک نظر دارد.

 

عربستان سعودی، بحرین و امارات در اقدامی بی سابقه در ماه مارس سفرای خود را از قطر فراخواندند. این سه کشور دوحه را به نقض توافق نامه سازمان همکاری های خلیج فارس مبنی بر عدم مداخله اعضای سازمان در امور داخلی یکدیگر متهم می کنند.