جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


گزارش تصویری - رشد انفجاری قیمت پیاز؛ نابودی هزاران تن پیاز تولید داخل

Posted: 31 Jul 2012 08:27 AM PDT

در حالی که به دنبال ناتوانی ادامه دار دولت از مدیریت چرخه تولید و عرضه مرغ، امام جمعه مشهد مردم را تشویق به خوردن اشکنه و پیاز داغ کرده، از استان ها و شهرستان های مختلف از جمله خوزستان، کرمان و بوشهر خبر می رسد که بر اثر سوء مدیریت ، دهها هزار تن پیاز تولید شده در کشور در حال از بین رفتن است. این در حالی است که به رغم واردات پیاز از هند، شاهد افزایش بی سابقه و انفجاری قیمت این محصول کشاورزی نیز هستیم

 

 

 

 

 

 

منبع: کلمه

سعید مرتضوی همچنان نیرو استخدام می کند

Posted: 31 Jul 2012 06:38 AM PDT

با وجود ابطال حکم انتصاب

جـــرس: منابع خبری گزارش داده اند درحالیکه دیوان عدالت اداری بر برکناری سعید مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی تاکید کرده، این متهم پرونده بازداشتگاه کهریزک، امروز اعلام کرد که ۲۰۰ نفر از نخبگان کشور به استخدام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی درمی‌آیند.

همزمان ممدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: به دلیل اینکه حکم دیوان قطعی و غیر قابل تجدید نظر است مرتضوی نمی‌تواند به حکم اعتراض کند.


به گزارش ایسنا، سعید مرتضوی که هفته گذشته به عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی نیز انتخاب شده، روز سه شنبه گفت: باتوجه به لزوم به کارگیری نیروهای متخصص، متعهد و استفاده از نخبگان کشور برای نوسازی و ارتقای کیفیت مدیریت‌های شرکت‌های تخصصی صندوق و ایجاد بانک اطلاعات مدیران تخصصی تأمین‌اجتماعی و با توجه به ظرفیت‌های مدیریتی شرکت‌های تابعه، به هیأت‌مدیره صندوق پیشنهاد دادم که ۲۰۰ نفر از افراد نخبه با تحصیلات فوق‌لیسانس و دکتری جذب شوند که هیأت‌مدیره صندوق تامین اجتماعی نیز در یکی از جلسات خود به اتفاق آرا این پیشنهاد را تصویب کرد.


وی افزود: بر این اساس ۲۰۰ نفر نخبه یادشده از طریق فراخوان عمومی که متعاقباً اعلام خواهد شد و با آزمون سراسری و برابر با ضوابط جذب نیرو استخدام خواهند شد.


گفتنی است، روز گذشته هیات عمومی دیوان عدالت اداری انتصاب سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و متهم ردیف اول جنایت کهریزک به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی را غیرقانونی اعلام کرد.


امروز سه شنبه نیز، ممدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: به دلیل اینکه حکم دیوان قطعی و غیر قابل تجدید نظر است مرتضوی نمی‌تواند به حکم اعتراض کند.


به گزارش ایلنا، هیأت عمومی دیوان در پی بحث و تبادل نظر، غیرقانونی بودن نصب وی را تأیید و رأی به ابطال حکم انتصاب وی داده و این هیأت عمومی بالا‌ترین مرجع تصمیم گیری درباره تخلفات اداری است که حدود یکصد قاضی در آن عضویت دارند.


مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری همچنین گفت: حکم عزل مرتضوی پس از انجام مراحل قانونی در دیوان عدالت اداری به وی ابلاغ می‌شود.


بختیاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بختیاری می‌تواند بر حکم دیوان اعتراض کند؟ بیان کرد: مرتضوی به دلیل اینکه حکم دیوان قطعی و غیر قابل تجدید نظر است نمی‌تواند به حکم اعتراض کند.
 

حکومت ایران همچنان در جهت استقرار مناسبات پادگانی می کوشد

Posted: 31 Jul 2012 06:27 AM PDT

پیام تاجزاده به آنگ سان سوچی
جـــرس: مصطفی تاجزاده زندانی سیاسی و عضو ارشد جبهه مشارکت در نامه ای خطاب به رهبر مخالفان دولت میانمار و برنده جایزه صلح نوبل، ضمن حمایت از اظهارات وی مبنی بر لزوم حفظ حقوق اقلیتها به مقایسه نحوه برخورد حکومت ایران و برمه با مخالفان خود پرداخت.


به گزارش نوروز، این فعال جنبش سبز در بخشی از پیام خود به آنگ سان سوچی آورده است:" امیدوارم مطالبات دموکراسی خواهانه ملت ها که از جمله در بهار عربی تجلی کرده است و نیز اقدام نظامیان حاکم بر میانمار در خاتمه دادن به حبس خانگی سرکارعالی و آزادی زندانیان سیاسی و تمکین آنان به انتخابات آزاد و عادلانه با همه لوازم و نتایجش مشوق حاکمان بر کشورم شود تا ایشان نیز حقوق شهروندی منتقدان و مخالفان خود را به رسمیت بشناسند و به انتخابات آزاد تن دردهند."


متن کامل این پیام به شرح زیر است:


سرکار خانم دکتر آنگ سان سوچی
با سلام و احترام
سخنان انسان دوستانه ، شجاعانه و به موقع سرکارعالی مبنی بر ضرورت «وضع قوانین لازم برای حفظ حقوق اقلیت ها» و این که « حمایت از حقوق اقلیت ها نیازمند اقدام هایی بیش از حفظ زبان و فرهنگ قومیت هاست» و نیز تأکید بر استقرار دموکراسی واقعی همراه با روح اتحاد، برابری حقوقی و احترام دوجانبه در اولین نطق خود در پارلمان میانمار، دوست داران راهبرد «دموکراسی در خانه، صلح در جهان» را خشنود کرد. هم چنان که مسلمانان را امیدوار نمود که با تأمین حقوق هم کیشانشان در آن کشور، سرانجام «میانمار برای همه میانماری ها» می شود! با اغتنام فرصت، به استحضار می رساند که هدف جنبش اصلاحی ایرانیان نیز جامعه عمل پوشاندن به دو شعار فوق است که با توجه به جمیع شرایط، دست یابی به آنرا با استراتژی «اجرای بدون تنازل قانون اساسی» ممکن می دانند. اگر چه با کمال تأسف باید اعتراف کنم که جناح حاکم بر کشورم هنوز به ضرورت های زندگی در «عصر پساجنگ سرد» بی اعتنا هستند و هم چنان در جهت استقرار مناسبات پادگانی در ارکان حکومت و حاکمیت فضای پلیسی و امنیتی در جامعه می کوشند و با ستیز با «دموکراسی واقعی»، حقوق اقلیت های قومی و مذهبی که سهل است حتی حقوق اساسی اکثریت هم وطنانم را پایمال می کنند. با وجود این امیدوارم مطالبات دموکراسی خواهانه ملت ها که از جمله در بهار عربی تجلی کرده است و نیز اقدام نظامیان حاکم بر میانمار در خاتمه دادن به حبس خانگی سرکارعالی و آزادی زندانیان سیاسی و تمکین آنان به انتخابات آزاد و عادلانه با همه لوازم و نتایجش مشوق حاکمان بر کشورم شود تا ایشان نیز حقوق شهروندی منتقدان و مخالفان خود را به رسمیت بشناسند و به انتخابات آزاد تن دردهند. پیش از این که دیر شود و هزینه ای سنگین . چه بسا جبران ناپذیر، بر آئین و میهن و مردم تحمیل شود.
با آرزوی سلامتی و بهروزی شما
زندان اوین سید مصطفی تاجزاده

 

پاسخی به گفتگوی جرس با عبدالکریم لاهیجی

Posted: 31 Jul 2012 05:59 AM PDT

جرس در روز 18 خرداد ماه امسال، گفتگویی را با عبدالکریم لاهیجی نایب رئیس فدراسیون بین المللی حقوق بشر منتشر کرد که وی در آن مصاحبه، علاوه بر بیان روایاتی از تاریخ تاسیس و تکوین کانون وکلای دادگستری، نقدهایی را متوجه عملکرد گودرز افتخار جهرمی رییس کانون وکلای دادگستری کرده بود. اکنون سید رضا مهدوی نجم آبادی وکیل پایه یک دادگستری با ارسال جوابیه ای برای جرس به اظهارات آقای لاهیجی پاسخ داده است. جرس با هدف بازتاب دادن دو سویه‌ی ماجرا، نسبت به انتشار این جوابیه اقدام می کند. متن کامل جوابیه را در زیر بخوانید.

اخیراً مصاحبه ای از جنابعالی در مورد جناب آقای دکتر گودرز افتخار جهرمی ریاست محترم کانون وکلای دادگستری مرکز دیدم متأسفانه باید به اطلاع جنابعالی برسانم که تقریباً تمام اظهارات شما در مورد ایشان نادرست و غیر واقعی بود. وقتی دیدم جنابعالی بعنوان نایب رئیس کنفدراسیون بین المللی حقوق بشر این مطالب را بیان کرده اید بیشتر متأسف شدم. انجام صحیح این وظیفه مستلزم رعایت انصاف، عدالت و دقت بیشتر در مواجهه با افراد و شرح وقایع و حوادث است که این خود از لوازم اولیه حقوق بشر می باشد. اکنون به مطالب شما می پردازم:
1- آیت الله خمینی هنگام ورود به ایران در فرودگاه مهرآباد سخنرانی کردند، بارها این سخنرانی از رادیو و تلویزیون ایران پخش شده است. شما نزدیک سی سال است که از ایران رفته اید و برنامه های رادیو و تلویزیون ایران نه شنیده و نه دیده اید. میتوانید از دوستانتان که حافظه بهتری دارند سئوال نمائید. روزنامه های آن زمان هم بخشی از آن سخنرانی را منتشر کرده اند لااقل می توانید به آنها مراجعه کنید. چگونه شما سخنرانی آیت الله خمینی که میلیونها نفر آنرا دیده و شنیده اند را منکر می شوید. بعداز این سخنرانی آیت الله خمینی به بهشت زهرا رفتند و در آنجا هم سخنرانی دیگری ایراد نمودند.
2- آقای دکتر افتخار برخلاف گفته جنابعالی بعداز انقلاب فرهنگی به ریاست دانشکده حقوق منصوب نشدند بلکه ایشان در اردیبهشت 1358 به ریاست دانشکده حقوق انتخاب گردیدند. دکتر افتخار پس از اخذ دکترای دولتی حقوق با بالاترین درجه از دانشکده حقوق پاریس، در خرداد ماه 1356 به ایران آمدند و از تابستان همان سال در دانشکده حقوق دانشگاه ملی مشغول به تدریس شدند و تا قبل از پیروزی انقلاب به استخدام رسمی به جهت مخالفت ساواک در نیامدند اما در طول نزدیک به دو سال تدریس، دانشجویان با توجه به نحوه تدریس و اخلاق و منش استادی و همراهی با دانشجویان در مبارزات آن روزها بحدی به او علاقمند شده بودند که در اردیبهشت ماه سال 1358 که قرار شد دانشجویان رئیس دانشکده حقوق را انتخاب کنند و در دانشکده صندوق گذاشتند و دانشجویان رأی مخفی خود را به صندوق انداختند، دکتر افتخار بیشترین آرا را کسب کرد و پس از آن شورای دانشکده مرکب از نمایندگان اعضای هیأت علمی، نماینده دانشجویان و نماینده کارمندان دکتر افتخار را به اتفاق آراء به ریاست دانشکده انتخاب کردند وبعد از آنهم که چندبار برای انتخاب رئیس دانشکده بین اعضای هیأت علمی رای گیری شد ایشان با رای قریب باتفاق انتخاب گردیدند. کارنامه او در دانشکده حقوق بحدی درخشان است که دوست و دشمن بآن اعتراف میکنند.
این نکته را هم اضافه کنم که بعداز آزادی مرحوم آیت الله طالقانی از زندان در سال 1357 اینجانب با عده ای از دانشجویان به همراه آقای دکتر افتخار به منزل ایشان رفتیم. آیت الله طالقانی بحدی نسبت به آقای دکتر افتخار ابراز محبت کرد که همه ما متعجب شدیم.
3- آقای دکتر افتخار در سال 1356 از کانون وکلای دادگستری مرکز درخواست پروانه کارآموزی می کند. در آن زمانها معمول بوده است که کلیه داوطلبان موافقت سه نفر از وکلای دادگستری را ضمیمه درخواست خود بکنند. دکتر افتخار از مرحوم عبدالحمید اردلان آقای حسن نزیه و سومین نفر جنابعالی موافقت گرفته است. شما در ذیل درخواست ایشان مرقوم داشته اید « با کمال افتخار موافقت خود را اعلام میدارم». بالاخره هیأت مدیره کانون وکلا آقای حسن نزیه را به سرپرستی ایشان انتخاب می کند و ایشان در ابتدای سال 1358 باگذراندن اختبار در مقام رتبه اولی پروانه وکالت خود را اخذ می نماید. بنابراین مطالبی که جنابعالی در مورد نحوه برخورد با ایشان نوشته اید صحیح نمی باشد.
4- شما ادعا کرده اید که «صحبتهای من تاریخ شفاهی کانون وکلاست که از طریق این گفتگو آن را به صورت کتبی تبدیل میکنم» من از جنابعالی خواهش میکنم که تاریخ جعلی برای کانون وکلا درست نکنید. اگر ‌ ‌فراموش كرده ايد از کسانیکه در جریان مسائل مربوط به کانون وکلا بوده اند و فراموش نکرده اند سئوال نمائید. اکنون من برای شما توضیح میدهم: درحوادث سال 1360 عده ای از اعضاء هیأت مدیره کانون وکلای مرکز از کشور خارج شدند و عده ای زندانی گردیدند برخلاف گفته شما در این زمان آقای دکتر افتخار جهرمی ار طرف شورایعالی قضائی به سرپرستی کانون منصوب نشدند بلکه آقای احمد خواجوی وکیل دادگستری از طرف دادستان انقلاب اسلامی تهران به سرپرستی کانون وکلا منصوب گردیدند. در دوره سرپرستی آقای خواجوی بود که به حکم آقای محمدی گیلانی عده ای از وکلای دادگستری از وکالت محروم و پروانه وکالت آنان ابطال گردید حدود یکصد نفر از وکلا هم معلق شدند تا به پرونده آنان در دادگاه انقلاب رسیدگی شود و تصمیم براین بود که پروانه آنان هم ابطال گردد. در این اوضاع و احوال ‌و در حدود سه سال بعد يعني خرداد ماه ١٣٦٣ بود که آقای دکتر افتخار از طرف شورایعالی قضائی برخلاف میل خود به سرپرستی کانون منصوب گردید دکتر افتخار کارخود را در کانون وکلا شروع نکرد مگر زمانی که شورایعالی قضائی قول داد که دیگر دادستانی انقلاب در کار کانون وکلا مداخله نکند اولین کار دکتر افتخار این بود که از وکلایی که معلق شده بودند رفع تعلیق کرد و سپس به تدریج با موافقت آقای محمد گیلانی پروانه وکالت عده ای از وکلا که محروم از وکالت شده بودند تمدید و بآنان مسترد گردید که از جمله اولین آنان مرحوم داریوش فروهر بود. برخلاف اظهارات جنابعالی در دوره سرپرستی آقای دکتر افتخار دادگاه انقلاب هیچ پروانه وکالتی را باطل نکرد. دکتر افتخار سپس عده ای از وکلای خوشنام را دعوت کرد و کلیه ارگانهای کانون را تشکیل داد و بوسیله عده ای از اساتید دانشگاه که پروانه وکالت هم داشتند برای کارآموزان اختبار برگزار کرد و دركارهاي كانون بويژه در مسائل بالنسبه مهم با وكلاي با سابقه و خوشنام مشورت مي كرد و يك شوراي مشورتي تشكيل داده بود و به جرأت مي توانم بگويم كه امور كانون شورائي انجام مي شد و بالاخره برای ساخت محلی برای کانون وکلا زمینی را در نزدیک میدان آرژانتین که از نقاط بسیار خوب تهران است از سازمان زمین شهری خریداری و ساختمان آنرا شروع کرد و برای ایجاد باشگاه کانون وکلا دو هزار متر زمین را در سعادت آباد از همان سازمان زمین شهری به قیمت منطقه ای خریداری کرد و به کانون رونق بخشید. اینجانب بعد از انتخابات کانون وکلا دو دوره عضو هیأت مدیره کانون وکلا بوده ام، استقلالی که کانون وکلا در زمان سرپرستی آقای دکتر افتخار داشت بمراتب بیش از زمانی بود که دارای هیأت مدیره انتخابی شده بود.
5- فرموده اید که از آقای دکتر بهشتی نامه ای دریافت کرده اید مبنی بر تعویق انتخابات کانون وکلا. جناب آقای لاهیجی آنچه که به کانون وکلا ابلاغ شده بود مصوبه شورای انقلاب بود که بموجب آن تا انجام پاکسازی در کانونهای وکلا انتخابات هیأت مدیره ممنوع شده بود. چون کانون مرکز بنحوی که عرض شد هیأت مدیره نداشت برای آن سرپرست تعیین کردند و گرنه کانون های وکلای فارس و آذربایجان هیأت مدیره خود را تا انتخابات مجدد کانونها حفظ کردند.
6- در اظهارات جنابعالی بقدری مطالب ناصحیح وجود دارد که تصحیح همه آنها به وقت زیادی نیاز دارد. شما میخواهید مسئولیت همه مشکلاتی که برای برخی از وکلا روی داده متوجه دکتر افتخار بنمائید بخصوص در مورد وکلائی که در سال گذشته بازداشت شدند. می گوئید چرا ایشان اعتراض نکرده است در حالیکه دستگیری و محاکمه وکلائی که نام برده اید در دوره هیأت مدیره قبلی کانون وکلا روی داده است که آقای دکتر افتخار عضو هیأت مدیره هم نبوده است.
7- جنابعالی در ایران نیستید و اخبار مربوط به کانون وکلا را از کانال های خاصی که بی طرفانه نیست دریافت می دارید. اما وکلای دادگستری در ایران قشری تحصیل کرده و فرهیخته هستند. آنان قدر زحمات و خدمات دکتر افتخار را می دانند بهمین لحاظ در هر دوره که ایشان کاندیدای هیأت مدیره بوده است یا در انتخابات نفر اول شده است یا با رأی بسیار بالائی در حد نفرات اول انتخاب گردیده است. امید است در فرصت مناسب دیگری بتوانم در باره دوران سرپرستی آقای دکتر افتخار و مرحوم داود فاطمی که قائم مقام ایشان بود، مطالب لازم را که از نزدیک به جهت همكاري با آنان شاهد بوده ام بنویسم تا ‌كسي نتواند با مطالب خلاف واقع ‌اذهان را مشوب نماید و تاریخ نادرست برای کانون وکلا بسازد.
ازخداوند میخواهم که همه ما را از هوای نفس دور بدارد بنحوی که راستی و درستی را سرلوحه کار خود قرار دهیم . تهران ١٤/ تيرماه / ١٣٩١
سید رضا مهدوی نجم آبادی
وکیل پایه یک دادگستری

نرگس محمدی به مرخصی استعلاجی اعزام شد

Posted: 31 Jul 2012 05:35 AM PDT

جـــرس: نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که در تاریخ دوم اردیبشهت بازداشت شده بود روز سه شنبه برای مداوای بیماری خود به مرخصی استعلاجی آمد.


به گزارش سایت ملی-مذهبی خانم محمدی که از زندان اوین به زندان زنجان منتقل شده بود در مدت حبس خود در شرایط بسیار بحرانی جسمی قرار گرفت و در زندان بارها به تشنج و فلج عضلانی مبتلا شد. در پی تشدید این بیماری مسئولان زندان از خانواده وی خواستند وثیقه ای ششصد میلیون تومانی برای مرخصی این زندانی سیاسی تهیه کنند.


سرانجام خانواده خانم محمدی توانستند این وثیقه را تهیه کنند تا او بتواند از مرخصی استعلاجی استفاده کند.


خاطرنشان می شود این فعال حقوق بشر که برای گذراندن دوره محکومیت شش ساله خود ابتدا به زندان اوین منتقل شده بود بعد از چند روز به صورت غیر قانونی به زندان زنجان منتقل شد .


در طول این مدت بیماری وی به دلیل شرایط بسیار استرس زای بند عادی زندان زنان زنجان تشدید شد. خانم محمدی در بندی نگهداری می شد که زندانیان محکوم به فحشا، مواد مخدر و…حضوردارند.درگیری‌های روزانه در این بند و وضعیت نامناسب حاکم بر آن باعث شد خانم محمدی در دفعات مختلف به تشنج و فلج عضلانی مبتلا شود . به گونه ای که وی مجبور بود روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ قرص مصرف کند.


پزشکان زندان و پزشکان متخصص ایشان تاکید دارند این بیماری باید در محیطی آرام و بدون استرس مورد معالجه قرار گیرد. روند درمان این بیماری نیز طولانی مدت است و محیط زندان مانع جدی برای درمان این بیماری است.


 

بازداشت یک شهردار در گیلان به دلیل اختلاس

Posted: 31 Jul 2012 05:35 AM PDT

 جـــرس: شهردار یکی از شهرستان‌های استان گیلان به جرم اختلاس بیش از ۶ میلیارد ریال به همراه دو نفر از همدستانش بازداشت شده است و پرونده قضایی آنها در حال بررسی است.

 

به گزارش ایسنا  و براساس اعلام اداره کل بازرسی استان گیلان شهردار دستگیر شده  با همكاري برخي از عوامل خود بخشي از درآمدهاي حاصل از فروش گاز جايگاه CNG را به جاي واريز به حساب شهرداري به سه فقره از حساب‌هاي شخصي خود در بانك‌هاي شهرستان مذكور واريز و مورد سوءاستفاده شخصي قرار داده است.

 

براساس این گزارش این شهردار  به اتهام اختلاس مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از درآمدهای جایگاه CNG متعلق به شهرداری در تاریخ ۷ مردادماه ۹۱با صدور قرار قانونی بازداشت موقت و زندانی شده و  دو نفر از مرتبطین وی نیز به جرم معاونت در اختلاس در تاریخ ۸ مردادماه ۹۱ بازداشت شده اند.

 

خودسوزی جوان ۲۴ ساله در شهرداری ملارد به دلیل بیکاری

Posted: 31 Jul 2012 05:35 AM PDT

شهردار: اختلال روحی داشته

جـــرس: به گزارش منابع خبری، جوانی ۲۴ ساله صبح روز گذشته در محوطه ساختمان شهرداری ملارد و جلوی دفتر شهردار این شهر اقدام به خودسوزی کرد. اما شهردار منطقه وی را دارای اختلال روحی می داند.


یک شاهد عینی در تماس با روزنامه اعتماد با اعلام این خبر تاکید کرد که او خواهان استخدام در بخش خدماتی بود. او گفت:ین مرد پس از بیرون آمدن از ساختمان شهرداری یک مخزن چهار لیتری بنزین تهیه و پس از آن جلوی دفتر شهردار اقدام به خودسوزی کرد.


شاهین کلانتری، شهردار ملارد با تایید این خبر گفت: این فرد که حدود ۲۴ سال سن داشت از چند روز گذشته برای کار به شهرداری مراجعه کرده بود تا اینکه امروز(دیروز) پس از مراجعه به دفتر من شخصا دستور جذب او را به یکی از مناطق در زمان نیاز دادم. تا آن زمان قرار شد به طور موقت با یکی از پیمانکاران کار کند اما او اصرار داشت در همین لحظه و در قسمت مدیریت پسماند جذب شود که عملا امکان این کار وجود نداشت.


او ادامه داد:در حال خارج شدن از ساختمان بودم که دیدم یک گلوله آتش در حال دویدن به سمت من است، ظاهرا قصد داشت مرا هم آتش بزند. در آن لحظه با همکاری افرادی که در آن صحنه حضور داشتند او را به بیمارستان منتقل کردیم. آخرین خبر پس از کسب اطلاع از وضعیت او از بیمارستان شهریار حاکی است که حال عمومی او خوب است.


شهردار ملارد ادعا کرد: "به نظر می‌رسد حال روحی این فرد مساعد نبود که دست به چنین کاری زده و هنوز مطمئن نیستم در صورت مرخص شدن این فرد از بیمارستان اگر بخواهیم در یکی از مناطق او را جذب کنیم آیا با بروز مشکلی دوباره چنین اقدامی خواهد کرد یا خیر."

به گفته شاهدان عینی این جوان سرپرست خانوار و دارای یک مادر پیر و دو خواهر نابیناست.

 

گزارش تصویری -  سواحل مازندران

Posted: 31 Jul 2012 05:27 AM PDT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانشگاه علامه ۹ رشته را تفکیک جنسیتی کرد

Posted: 31 Jul 2012 04:06 AM PDT

جـــرس: در ادامه اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاهها و موسسسات آموزش عالی کشور، گزارش ها حاکی است که طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ دانشگاه علامه‌طباطبایی تهران به عنوان تنها دانشگاه علوم انسانی کشور ۹ رشته از ۱۹ رشته تحصیلی خود را به طور کامل تفکیک جنسیتی کرده است.


به گزارش شرق، بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ در سال تحصیلی جدید دانشگاه علامه‌طباطبایی در شش رشته تحصیلی خود اعم از علوم اجتماعی، حسابداری، مددکاری اجتماعی، مشاوره و راهنمایی، مدیریت صنعتی و مدیریت هتلداری تنها مرد پذیرش می‌کند.


از سوی دیگر در رشته‌های علوم تربیتی، علوم سیاسی و کتابداری تنها زن پذیرش می‌کند.


این دانشگاه سال گذشته در اقدامی یک‌طرفه رشته روزنامه‌نگاری و ارتباطات اجتماعی را حذف کرد که با توجه با انتقادات مطرح‌شده وزارت علوم این رشته را به این دانشگاه بازگرداند.


هم‌اکنون بر اساس آمار سازمان سنجش تنها ۱۷‌درصد از دانشگاه‌های دولتی پذیرای دانشجویان هستند. همچنین دانشگاه پیام‌نور با ۵۲,۵ درصد از کل ظرفیت اعلام شده بیشترین پذیرش را میان دانشگاه‌های کشور دارد.

 

مجلسی‌ها در صورت عدم رسیدگی شریك جرم خواهند بود

Posted: 31 Jul 2012 03:36 AM PDT

افشای تصمیم آتی اقتصادی دولت
جـــرس: به گزارش منابع اقتصادی، در حالی كه تمامی توجهات مردم، رسانه‌ها و مجلس به قیمت مرغ و ناتوانی دولت در كنترل آن معطوف شده است، اتفاق عجیب دیگری در اقتصاد كشور در حال رخ دادن است.

 

تارنمای خبری- تحلیلی «الف» نوشته است: در این اتفاق، دولت قصد دارد 900 طرح بزرگ عمرانی را تا پایان امسال با اعتبار حداقل 170 هزار میلیارد تومان اجرا كند.

بر اساس این گزارش، رقم 170 هزار میلیارد تومان را تاكنون چند بار محرابیان - دستیار ویژه احمدی‌نژاد در طرح مهر ماندگار – اعلام كرده و روز شنبه نیز محمود تیموریان نماینده وی به این رقم اشاره كرد و گفت: "170 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مهر ماندگار در كشور پیش‌بینی شده و در طول یك سال هزینه می‌شود."


تیموریان در گفت‌وگو با ایرنا، گفته بود: "این میزان اعتبار برای 900 طرح پیش‌بینی شده است."

گزارش مذکور می افزاید: این رقم عجیب كه تقریبا 38 درصد بیش از كل بودجه عمرانی دولت احمدی‌نژاد طی هفت ساله 1384 تا 1390 (123 هزار میلیارد تومان) است، در حالی قرار است برای اتمام 900 طرح مدنظر دولت تزریق شود كه با دو ابهام جدی روبرو است:

 

اول: محل تامین این اعتبار، كجاست؟ كل بودجه عمرانی دولت طبق قانون بودجه سال جاری، كمتر از 40 هزار میلیارد تومان است. بنابراین اگر دولت تمامی بودجه عمرانی امسال را هم به طرح‌های مهر ماندگار اختصاص دهد (كه البته ممكن نیست)، باز هم محل تامین 130 هزار میلیارد تومان آن نامشخص است.

رقم هنگفت 170 هزار میلیارد تومان از كل بودجه عمومی دولت در سال جاری كه 164 هزار میلیارد تومان است، نیز بیشتر است. بنابراین دولت نمی‌تواند ادعا كند محل تامین بودجه طرح‌های مهر ماندگار، احیاناً از طریق صرفه‌جویی‌ در هزینه‌كرد سایر فصل‌های بودجه، تامین شده است.

دوم: حتی اگر دولت تمامی ظرفیت‌های قانونی برای اختصاص 170 هزار میلیارد تومان از منابعی چون اعتبارات بودجه‌ای، درآمد نفت، موجودی صندوق توسعه ملی، چاپ اسكناس، استقراض و ... را نیز طی كرده بود، ابهام بزرگتر در عواقب تزریق 170 هزار میلیارد تومان اعتبار جدید به اقتصاد كشور آن هم در یك سال است. در حالی كه در سال‌های اخیر به طور متوسط بودجه‌های عمرانی سالانه 20 هزار میلیارد تومان بوده و تبعات تورمی آن فشار سنگینی به جامعه وارد آورده است، دولت چطور می‌خواهد تورم ناشی از 170 هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید را كنترل كند؟

 

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد در اوج غفلت مجلس و تمركز توجهات به قیمت مرغ و ...، خطرات بزرگترین در كمین اقتصاد كشور است و گروهی كه نتوانست با وعده افزایش یارانه نقدی به 80 هزار تومان، به اهداف سیاسی خویش برسد، قصد دارد با تزریق نقدینگی بسیار تورم‌زا به اقتصاد كشور، با تكمیل 900 طرح عمرانی اهداف سیاسی خود را به گونه‌ای دیگر پیگیری كند. مطمئناً نتیجه تورمی تزریق 170 هزار میلیارد تومان نقدینگی به كشور در طی یك سال، فاجعه‌آمیز خواهد بود و مجلسی‌ها در صورت عدم رسیدگی به این موضوع، شریك جرم خواهند بود.