جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


معاون اجتماعی ناجا اظهارات خود درباره منع کراوات را اصلاح کرد

Posted: 11 Jul 2012 06:57 AM PDT

جـــرس: معاون اجتماعی ناجا اظهارات قبلی خود درباره منع کراوات را اصلاح کرد و گفت که منظور او یونیفرم های کراوات دار بوده ولی ناجا درباره استفاده افراد از کروات منعی ندارد.


به گزارش مهر، بهمن کارگر پیش از این به استفاده از کراوات در بیمارستان ها اعتراض کرده بود که با توجه به استفاده بسیاری از پزشکان از کراوات، اظهارات او واکنش هایی را برانگیخت.


وی با حضور در برنامه تلویزیونی صبح به خیر ایران با رد برداشت هایی که از اظهارات او شده گفت: ناجا درباره استفاده افراد از کروات منعی ندارد. منظور من این بود که ما با این که مؤسسه و یا سازمانی کارکنانش را مجبور به استفاده از کروات کند و یا از کارکنان زن بخواهد آرایش کنند، برخورد می کنیم. وگرنه ناجا به مسائل و حریم شخصی افراد کاری ندارد.

 

آخرین گزارش ها از وضعیت احمد قابل پس از عمل جراحی و انتقال به بخش مراقبت های ویژه

Posted: 11 Jul 2012 06:36 AM PDT

گزارش تصویری

جـــرس: احمد قابل که هفته گذشته مورد دو عمل جراحی قرار گرفته است هم اکنون در سی سی یو بیمارستان میلاد به سر می‌برد.


به گزارش «میزان خبر» وضعیت عمومی او رضایت بخش توصیف شده و این پژوهشگر دینی اکثرا مشغول خواندن دعا و گفتن ذکر بوده است.


هفته اخیر گزارش شده بود که این پژوهشگر نواندیش دینی و از منتقدان رهبری که بعد از عمل دشوار جراحی مغز دوران نقاهت را در مشهد سپری می‌کرد، در پی وخیم شدن وضعیت جسمانی‌اش، هفته گذشته در بخش ویژه بیمارستان سینا بستری شده بود روز جمعه، برای دومین عمل جراحی خود به بیمارستان میلاد منتقل و تحت نظر تیم پزشکی دومین عمل جراحی خود را نیز پشت سر گذاشت.


احمد قابل از شاگردان برجسته مرحوم آیت الله حسینعلی منتظری است و پیش از این بارها به خاطر انتقادات و نظرات خود به زندان افتاده است.
 

گزارش تصویری از قم: تهیه آب آشامیدنی از دستگاه خودپرداز

Posted: 11 Jul 2012 04:36 AM PDT

در حالي مردم قم مجبورند آب آشامیدنی مصرفی خود را از طریق دستگاه هایی که در سطح محلات قرار داده شده تهیه کنند که هزینه آب بهای مصرف آب شور را هم می پردازند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آمریکا مشارکت ایران برای حل بحران سوریه را رد کرد

Posted: 11 Jul 2012 04:19 AM PDT

جـــرس: سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تأکید کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل، بر ضرورت مشارکت جمهوری اسلامی در کمک به حل و فصل بحران سوریه اعلام کرد که آمریکا نقش مثبتی برای ایران در حل بحران سوریه قائل نیست.


به گزارش رادیو اروپای آزاد، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، در هواپیمای شخصی ریاست‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: "فکر نمی‌کنم کسی پیدا شود که بتواند با قیافه جدی بگوید ایران تأثیر مثبتی در تحولات سوریه داشته‌است."

 

سخنگوی کاخ سفید افزود: به باور ما مهم این است که جامعه بین‌الملل در مورد طرح دولت انتقالی توافق پیدا کند، این طرح به مرحله اجرا درآید، و مرحله گذار شامل بشار اسد، رئیس‌جمهور کنونی، نشود زیرا مدت‌هاست که اعتماد از او سلب شده‌ است.


سخنگوی کاخ سفید در ادامه تأکید کرد که ائتلاف با بشار اسد، ائتلاف با یک ستمگر است و هر کشوری این کار را بکند در میان جامعه سوریه طرف اشتباه را انتخاب کرده‌ است.


در طرح دولت انتقالی مورد توافق در ژنو، به طور واضح از بشار اسد خواسته نشده تا از قدرت کناره‌گیری کند اما قدرت‌های غربی و اپوزیسیون سوری طی هفته‌های اخیر به وضوح گفته‌اند که نقشی برای بشار اسد در دولت انتقالی آینده قائل نیستند.


این در حالی است که روسیه بر حفظ قدرت توسط بشار اسد تاکید می کند و مخالفت خود با برکناری اسد از قدرت اعلام کرده است.


از سوی دیگر، بَسمه قُضمانی، از اعضای شورای ملی سوریه نیز روز سه‌شنبه به خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت که ایران در بحران سوریه «نقشی بسیار مخرب» دارد و به خاطر حمایت ایران از رژیم حاکم بر سوریه، نقش ایران نقشی منفی است.


اعزام ناوگان نیروی دریایی روسیه
در این میان، بنا به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، روسیه ناوگان دریایی متشکل از هفت کشتی نظامی به همراه یک کشتی ضد زیر دریایی را به پایگاه نظامی خود در طرطوس، در غرب سوریه فرستاده است.
در این گزارش آمده این کشتی حامل نیروی های دریایی آموزشی، غذا و سوخت برای نگهداری و تعمیر پایگاه نظامی است.


بی بی سی، اعزام این ناوگان را با اهمیت خوانده و می گوید، به نظر می رسد روسیه با این کار به سوریه اعلام کرده نیروهایی را در دریای مدیترانه مستقر کرده است که در صورت نیاز، می توانند اعزام شوند و همزمان به آمریکا و غرب پیام می دهد که از منافع خود در منطقه دفاع خواهد کرد.


درخواست روسیه برای نشست مجدد گروه تماس
در تحولی دیگر، میخائیل باگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه، روز سه‌شنبه گفت که کشورش از «گروه اقدام برای سوریه» خواسته تا نشست مجددی، و این بار در مسکو، برگزار کند.


وی تأکید کرد که کار در مورد حل و فصل بحران سوریه باید در قالبی «فراگیرتر» صورت بگیرد و اظهار داشت که "مسکو متأسف است که موضع تعدادی از شرکای ما باعث شدند تا ایران و عربستان سعودی که کشورهایی با نفوذ قابل توجه در این وضعیت هستند، در ژنو حضور پیدا نکنند."


واکنش قدرت‌های غربی به این فراخوان روسیه هنوز اعلام نشده‌ است اما میخائیل باگدانف گفت که فراخوان برای برگزاری نشستی مجدد توسط گروه اقدام در مسکو «در همان ژنو انجام شد و کسی با آن مخالفت نشان نداد.


تظاهرات گسترده در نزدیکی مرکز امنیت سیاسی در دمشق
همزمان با تلاش های بین المللی، تظاهرات و سرکوب ها در داخل سوریه ادامه دارد.


به گزارش العربیه، مخالفان سوری می گویند تلاش رژیم سوریه برای دور نگه داشتن دمشق پایتخت این کشور از انقلاب با شکست مواجه شد و روز گذشته بخش های مختلف این شهر شاهد تظاهرات اعتراضی گسترده بود.
به گزارش کمیته هماهنگی انقلاب طی مدت بیش از پانزده ماه از شروع اعتراضات در سوریه، رژیم اسد با همه امکانات امنیتی تلاش کرد دمشق را از اعتراضات و انقلاب دور نگه دارد و با بکارگیری شدیدترین روش های امنیتی مانند بستن راه های ارتباطی به برخی مناطق و فرستادن لباس شخصی های هوادرا نظام " شبیحه " و سرکوب بی رحمانه تجمع ها نتوانست مردم دمشق را از پیوستن به اعتراضات و انقلاب باز دارد.


بر اساس این گزارش شامگاه گذشته تظاهرات گسترده ای در نزدیکی مراکز امنیتی رژیم اسد در دمشق برگزار شد.
این تظاهرات با شعار" ملت خواهان سرنگونی رژیم و اعدام اسد است " در منطقه رکن الدین در میدان شمدین در نزدیکی مرکز امنیت سیاسی برگزار شد.


در همین حال در برخی مناطق مانند حی القدم و العسالی در دمشق درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و ارتش آزاد سوریه صورت گرفت.


بر اساس این گزارش تظاهرکنندگان جاده های اصلی منتهی به میدان های تجمع را بستند و بین مردم بیانیه ها و نوشته هایی علیه رژیم اسد توزیع کردند.


این تظاهرات با مداخله لباس شخصی های اسد و نیروهای امنیتی او با شلیک مستقیم به سوی تظاهر کنندگان مواجه شد.
به گزارش فعالان سیاسی ، انقلابیون این کشور برای برهم زدن انسجام نیروهای امنیتی همزمان باهم در چند نقطه از دمشق تظاهرات برگزار کردند.


این اقدام فعالان سیاسی در دمشق باعث شده که رژیم اسد نتواند تظاهرات را همزمان سرکوب کند و در نتیجه دمشق شاهد تظاهرات گسترده ای شد.


کارشناسان سیاسی در سوریه معتقدند اکنون جایگاه نظام در هم شکسته و مردم سوریه دیگر از دستگاه های امنیتی نمی ترسند به طوری که هر روز به خیابان ها سرازیر می شوند و تظاهرات گسترده ای که شب گذشته مقابل مرکز امنیت سیاسی در دمشق برگزار شد نشانه شکست سیاست سرکوب است.
 

نرخ تورم در بخش سلامت بیش از ۴۰ درصد است

Posted: 11 Jul 2012 04:01 AM PDT

جـــرس: رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به تاکید قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت، به زیر ۳۰ درصد گفت: در حال حاضر سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت بیش از ۵۵ درصد است، اما هر چه تعرفه‌های تشخیصی درمانی واقعی‌تر شود، فشار از دوش مردم برداشته می‌شود.


به گزارش ایسنا، سیدشهاب‌الدین صدر گفت: در سال جاری تعرفه‌های درمان با تاخیری حدود چهار ماهه اعلام شد، چرا که تاخیر در اعلام تعرفه‌ها آسیب‌رسان است و اعلام تعرفه‌ها در اول سال به انتظام امور پزشکی کمک می‌کند که امیدواریم کارشناسی‌ها برای تعیین تعرفه‌های سال‌های آینده به طوری پیش رود که تعرفه‌های واقعی اعلام شود.


رییس کل سازمان نظام پزشکی افزود: حداقل افزایش تعرفه‌ها باید معادل نرخ تورم سالیانه باشد. در سال جاری تورم عمومی اعلامی از سوی بانک مرکزی ۲۲.۵ درصد است، اما تورم بخش سلامت بیش از ۴۰ درصد است. هر چه افزایش تعرفه‌ها با هزینه‌های سربار تطبیق داشته باشد، کمک می‌کند تا وضعیت سلامت هماهنگ‌ تر پیش رود.
 

روابط ایران و امارات در ویکی‌لیکس: هشدار به آمریکا درباره ریاست جمهوری میرحسین موسوی

Posted: 11 Jul 2012 04:01 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع بین المللی، اسناد منتشر شده در سایت ویکی لیکس از نیمه پنهان روابط ایران و امارات پرده برداشته و نشان از بیم مقام‌های اماراتی از فعالیت‌های منطقه‌ای ایران دارد.


به گزارش بی بی سی، یکی از اسنادی که سایت ویکی لیکس منتشر کرده و تاریخ آن به ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ (۸ آوریل ۲۰۰۹) باز می‌گردد، به دیدار عبد الله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا پرداخته است. در این دیدار وزیر اماراتی گفته است که "خطر جمهوری اسلامی بیش از اسرائیل اماراتی‌ها را نگران می‌کند."


برپایه این سند آل نهیان به کلینتون گفته است: "مقام‌های اماراتی تهدید ایران را حتی بدون دستیابی این کشور به سلاح اتمی احساس می‌کنند."


اما در یک سند قدیمی‌تر که تاریخ آن متعلق به اردیبهشت ۱۳۸۴ (می‌۲۰۰۵) است، آمده که محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات، در دیدار با یک ژنرال آمریکایی، خواستار استفاده از "زور برای از میان برداشتن برنامه های اتمی ایران شده است."


از سویی دیگر روزنامه گاردین سندی منتشر کرده که تاریخ آن به ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ (۹ فوریه ۲۰۱۰) باز می‌گردد. این سند گزارشی است که ریشارد اولسون سفیر آمریکا در امارات از دیدار ژنرال مایک مولن با محمد بن زاید آل نهیان به وزارت امور خارجه کشورش ارائه داده است. در این دیدار مرد شماره دو امارت ابوظبی، نسبت به آغاز جنگی در منطقه که عامل آن ایران است ابراز نگرانی کرده و گفته نسبت به وجود گروه‌های خرابکار وابسته به حزب الله و حماس در کشورهای عربی خلیج فارس، مشکوک است.


سفیر آمریکا در تلگراف خود نوشته است که مقام‌های اماراتی، ایران را بزرگ‌ترین تهدید خارجی علیه خود و منطقه می‌دادند و افزوده است: "امارات همچون جامعه جهانی معتقد است که دستیابی ایران به سلاح اتمی مساله‌ای قابل پذیرش نیست و خاورمیانه را به رقابت تسلیحاتی سوق خواهد داد."


در این دیدار محمد بن زاید از نگرانی مقام‌های اماراتی از برنامه های احتمالی گروه‌های وابسته به ایران در منطقه همچون حزب الله لبنان و حماس فلسطین سخن گفته است.


برپایه این سند، این مقام اماراتی، نسبت به دو مساله خوشبین نیست، یکی امکان اینکه ایران به نصیحت‌ها گوش فرا دهد و برنامه ساخت تسلیحات اتمی خود را کنار گذارد و دوم امکان اعمال تحریم‌های سخت از سوی جامعه جهانی علیه ایران که این کشور را از دنبال کردن برنامه هایش منصرف کند.


سفیر آمریکا تاکید می‌کند که ولیعهد ابوظبی، «منطق جنگ» را بر منطقه حاکم می‌داند؛ مساله‌ای که از تلاش‌های ایران در توسعه نیروهای مسلح خود برداشت کرده است.


سفیر آمریکا در تلگراف خود نوشته است: "پیام بن زاید به آمریکایی‌ها این است که برای مقابله با اقدام‌های ناگهانی تهران، باید آمریکا و امارات متحده عربی، با یکدیگر همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشند."


این مقام اماراتی همچنین روند صادرات اسلحه آمریکایی به کشورش را کند دانسته و بیم آن دارد در صورت درگرفتن جنگی با ایران، دولت امارات سلاح کافی برای حمایت از ملت خود نداشته باشد.


سفیر آمریکا می‌گوید که بن زاید معتقد است آغاز جنگ حتمی است و دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد.


در خصوص بحران یمن و دست داشتن ایران در آن، ولیعهد ابوظبی به مقام‌های آمریکایی گفته که معتقد است ایران از شورشیان شیعه مذهب حوثی در شمال یمن پشتیبانی می‌کند. هنگامی که ژنرال مایک مولن به او گفت هیچ دلیلی مبنی بر دخالت ایران در بحران حوثی‌ها وجود ندارد، بن زاید پاسخ داد که "تمرکز بر فعالیت‌های القاعده در جنوب یمن باعث غفلت از ماجراجویی‌های ایران در این کشور شده است."


امارات و انتخابات ریاست جمهوری ایران
انتخابات ریاست جمهوری جنجال برانگیز ایران در سال ۱۳۸۸ هم یکی از محورهای بحث مقام‌های اماراتی با مسئولان آمریکایی بود که در آن اماراتی‌ها نظر خود را درباره نامزدهای اصلی انتخابات مطرح کردند.
سندی محرمانه که تاریخ آن به ۳۱ فرودین ۱۳۸۸ (۲۰ آوریل ۲۰۰۹) باز می‌گردد و آن را سایت ویکی لیکس منتشر کرده، نشان می‌دهد که مقام‌های اماراتی در خصوص ریاست جمهوری میرحسین موسوی به آمریکایی‌ها هشدار داده‌اند.


این هشدار در ضیافت شام محمد بن زاید و عبد الله بن زاید آل نهاین وزیر امور خارجه امارات به افتخار تیموتی گایتینر وزیر خزانه داری آمریکا اعلام شده است.


در این ملاقات محمد بن زاید درباره انتخابات ایران ادعا می کند: "میرحسین موسوی در زمینه زیاده طلبی‌های هسته‌ای هیچ تفاوتی با احمدی‌نژاد ندارد. هدف این دو مشترک است اما تاکتیک متفاوتی در پیش می‌گیرند."


او ادامه داده است: "احمدی‌نژاد خطرناک است اما همچون یک کتاب باز است که اسرارش هویدا است. اما میرحسین موسوی این گونه نیست و اهدافش در پس چهره روشنفکرانه‌اش نهفته است."


ولیعهد ابوظبی همچنین می‌گوید که مشاوران میرحسین موسوی کسانی هستند که در ماه‌های نخست پس از پیروزی انقلاب ایران، سفارت آمریکا را در تهران اشغال کرده‌اند.

 

کبری بنازاده امیرخیزی به زندان ورامین منتقل می شود

Posted: 11 Jul 2012 03:23 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع حقوق بشری، با وجود این که خانم کبری بنازاده امیرخیزی زندانی سیاسی از بیماریهای عدیده جسمی رنج می‌برد، مسئولین زندان گفته‌اند وی به زودی به زندان ورامین منتقل می‌شود.


به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، کبری بنازاده امیرخیزی زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین که حدود ۶۰ سال سن دارد و از ناراحتیهای جسمی بسیاری رنج می‌برد به تازگی از سوی مسئولین زندان اوین مطلع شده که باید به زندان ورامین منتقل شود.


کبری بنازاده امیرخیزی در دی ماه سال ۱۳۸۷ زمانی که قصد داشت برای دیدار برادرشان به صورت قانونی به عراق سفر کنند، در فرودگاه بین المللی تهران بازداشت شد.


وی که در دادگاه انقلاب به ۵ سال زندان محکوم شده اکنون در شرایط بد جسمی بسر می‌برد و با وجود این که دوبار از ناحیه چشم تحت عمل جراحی قرار گرفته است، از بینایی کافی برخوردار نیست.


پیش‌تر برادر ایشان در گفت وگو با رسانه‌های برون مرزی اظهار کرد، ماموران وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ با ضربه کابل بر صورت وی موجب خونریزی شبکیه چشم ایشان شدند.


کبری بنازاده امیرخیزی از ناحیه زانو، کمر و چشم ابراز ناراحتی می‌کند و مسئولین زندان از اقدامات درمانی شایسته تا کنون سرباز زده‌اند.


خاطرنشان می شود ، باوجود این که حدود ۴۲ ماه از دوران محکومیت کبری بنازاده امیرخیزی می‌گذرد و ایشان از کهولت سن و دردهای مزمن رنج می‌برد، تاکنون مسئولین از اعطاء مرخصی استعلاجی به وی امتناع کرده‌اند.
 

برگزاری زادروز دکتر محمد ملکی با حضور فعالان سیاسی و دانشجویی

Posted: 11 Jul 2012 03:23 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع خبری، جشن تولد هفتاد و نهمین زادروز دکتر محمد ملکی، از فعالان سرشناس ملی، عضو مرکزی سازمان دانشجویان جبهه ملی دوم در سال 1340 و اولین رییس دانشگاه تهران، با حضور جمعی از فعالان دانشجویی در منزل این استاد بازنشسته دانشگاه برگزار شد.


بنا به گزارش های رسیده به جرس، در این مراسم دکتر محمد ملکی ضمن قدردانی از حضور حاضران گفت: تا وقتی که فرزندان دانشجوی من در زندان هستند جشن برای من معنا ندارد.


دکتر ملکی از تمامی دانشجویان زندانی بویژه مجید دری، سید ضیا نبوی، آرش صادقی، شاهین زینعلی و مجید توکلی نام برد و گفت علی الخصوص نگران فرزندم آرش صادقی هستم که اکنون بعد از هفت ماه اصلا معلوم نیست که کجاست و اصلا چرا بازداشت گردیده است.


دکتر ملکی اذعان داشت: آقایان امنیتی واقعا نمیدانم از جان این جوان مظلوم چه میخواهند. آن نحوه ریختن در خانه پدری و مرگ شهادتگونه مادرش. آن از بازداشت بلاوجه خودش و این هم در این اواخر از بازداشت پدربزرگش. نمیدانم اینها چرا از رفتارشان با شریف ترین فرزندان این ملت خجالت نمیکشند
 

افراد بی تجربه و بی اخلاق روی کار هستند و افراد صادق و کارآمد در زندانها

Posted: 11 Jul 2012 03:08 AM PDT

آیت الله دستغیب:
جـــرس: آیت الله العظمی دستغیب در دیدار جمعی از فعّالین دانشجویی، با تاکید بر اینکه میرحسین موسوی تاکنون نه توهینی به کسی کرده و نه دروغی گفته و نه تهمتی زده، از اینکه وی بدون اثبات جرم در حصر است، به شدت انتقاد کرد و گفت: هیچ خلاف شرع و قانونی از آقایان موسوی و کروبی سر نزده و تمام خلاف شرع ها متوجه شما می باشد؛ چون شما بدون محاکمه این دو بزرگوار از تریبون مجلس به نفع خویش استفاده کردید و علیه ایشان در صحن مجلس شعار دادید و خود را هم نماینده مردم می دانید! آیا اسلام اینگونه دستور داده؟

 

به گزارش تارنمای حدیث سرو، این مرجع تقلید حامی جنبش سبز، خطاب به حاکمیت تصریح کرد: شما می خواهید این مملکت ایران به دست قدرتهای استعماری مثل آمریکا و روسیه و چین و سایر ابرقدرتها نیفتد و مردم آزاد باشند و مملکت را به نیروی خودشان حفظ کنند؛ خوب شما آقایان که فرد صالحی را برای این مملکت نگذاشته اید؛ افراد صادق و کارآمد که در زندانها هستند وکسانی روی کار آمدند که بهره ای از مسایل اخلاقی و تجربه اداره کشور را ندارند و هر روز با تصمیمات نادرست خویش فشار بیشتری را به این مردم و این کشور تحمیل می کنند.


به گزارش حدیث سرو، در ابتدای این دیدار، یکی از فعّالین در ابتدا با اشاره به این که همواره در طول تاریخ روحانیت مستقلّ ملجا و پناه مردم بوده است، گفت: روحانیون بخصوص در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بصورت مستقیم وارد عرصه سیاسی کشور شدند و در بین آنها روحانیت مستقلّ و مردمی توانست به عنوان ملجا و پناه مردم نقش تاریخی خود را همانند قیام تنباکو و قضیّه مشروطه ایفا کند.


وی در ادامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد هشتادوهشت و روند افراطی ‌گری عده ای تمامیت خواه در بازداشت و زندانی کردن منتقدان به نتایج انتخابات گفت: یکی از مسائل مهمی که بخصوص پس از انتخابات هشتادوهشت تا بحال مورد توجه دلسوزان این انقلاب بوده است، مسئله زندانیان سیاسی است. دوستان حتما در جریان هستند که زندانیان سیاسی در شرایط مناسبی قرار ندارند و از حقوق اولیه یک زندانی بر طبق قانون اساسی محروم هستند؛ بخصوص وضعیت خانم نرگس محمدی که ایشان از بیماری های عصبی رنج می برد و در واقع در زندان زنجان بصورت غیر قانونی تبعید شده و از هرگونه امکانات رفاهی محروم است.


یکی دیگر از این اعضای فعّال دانشجویی با انتقاد از این که فضای نقد در جامعه بخاطر دسته بندیهای سیاسی و جناحی و خودی و غیر خودی کردن جناحهای مختلف با غرض ورزیهای عده ای روبرو است و مانع پیشرفت و اصلاح امور کشور است، گفت: خود ما که الان در خدمت حضرتعالی هستیم بارها پیش آمده که بخاطر یک حرف صحیح و انتقاد بجا مورد کم لطفی قرار گرفته ایم و حتی به بی دینی هم متّهم شده ‌ایم.در حالی که دوستان ما کسانی هستند که غالب آنها از خانواده های مذهبی و ریشه دار در این انقلاب هستند و تحت تربیت اسلامی قرار گرفته اند.


در ادامه این جلسه، آیت اللّه العظمی دستغیب به سخنرانی در جمع فعّالین دانشجویی شیراز پرداخت که متن کامل آن در پی می آید:


اعوذ باللّه من الشیطان الرجیم. بسم اللّه الرحمن الرحیم. و به نستعین انه خیر ناصر و معین.
خیر مقدم عرض می کنم خدمت شما دانشجویان عزیز و امیدوارم که همه شما موفق باشید و خدای تعالی عمر با برکتی به شما عنایت کند و استقامت کنید در آنچه را که فهمیدید. همه شما متوجه هستید که دین اسلام به ذات خود ندارد عیبی و هر عیبی که هست از مسلمانی ما می باشد. اگر کسی به آنچه را که اسلام دستور داده عمل نماید بدین معنی که واجبات الهی را انجام دهد و محرمات الهی را ترک نماید، سعادت دنیا و آخرت خویش را به ارمغان آورده است؛ همانطور که خدای تعالی در سوره طلاق می ‌فرماید: وَ مَن یَتَّقِ اللَّهَ یجَعَل لَّهُ مخْرَجًا وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَایحَتَسِبُ: هر کس تقوا یعنی حضور پروردگار را متوجه باشد و رازق و مدیر و مدبّر خویش را خدا بداند و به ریز و درشت دستورات الهی عمل کند، پروردگار عالم راه خروج از مشکلات را برای او می ‌گشاید و از جایی که گمان نمی کند به او رزق و روزی می دهد.


البته مصداق اکمل این آیه شخص پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) می ‌باشند که مهمترین حافظان شریعت در عصر خود بودند و در زمان غیبت صغری تا بحال هم فقهای عدولی که عمرشان را صرْف قرآن و سنّت کردند و در این راه تمام سختی ها و ناملایمت ها را به جا خریدند و حتیّ از جان خود برای پاسداری از دین اسلام دریغ نکردند حافظ شریعت و احکام اسلام بوده و هستند که می توان به اسطوانه ‌های علم و تقوی چون شهید اوّل و شهید ثانی و در زمان انقلاب اسلامی به شهید آیت اللّه دستغیب و آیت الله صدوقی و آیت الله دکتر بهشتی و هفتادو دوتن از یارانشان اشاره کرد.


علمای ربانی، متوقع از مردم نبودند
علمای ربّانی و هادیان طریق الهی در مقابل این سختی ها توقّعی از مردم نداشتند، بلکه در مقابل آنها متواضع بودند و اینطور نبودند که بگویند چون ما متحملّ این همه سختی شده ایم پس باید همه مردم تابع ما باشند. خدا رحمت کند شهید آیت اللّه دستغیب را. با وجود این که عمری را در راه تهذیب و معرفت خدای تعالی سپری کرده بود و از محضر عرفای نامی چون حضرت آیت الله العظمی سید علی قاضی و حضرت آیت الله حاج شیخ محمد جواد انصاری همدانی و حضرت آیت الله العظمی نجابت، استفاده های فراوانی کرده بود؛ مع ذلک نسبت به جوانانی که به جبهه ها می رفتند و اینطور در راه خدا بذل جان می کردند، می فرمود: بنده هفتاد سال زحمت کشیدم اما این رزمندگان عزیز در مدت کمی به مقصود خویش رسیدند.


رحمت و رضوان خدای تعالی به امام ، ایشان با وجود این که نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و انقلاب اسلامی ایران با نام ایشان شناخته می شود امّا مردم را ولی نعمت خود می دانست و نسبت به آنان با تواضع برخورد می کرد و خود را طلبکار آنان نمی دانست و بدین جهت بود که دستور داد قانون اساسی تدوین شود و خود را هم ملزم به تبعیت از این قانون می دانست و هیچ گاه مشاهده نشد که ایشان نظر و عقیده شخصی خویش را بر قانون ترجیح دهد و در برابر کسانی هم که می ‌خواستند بر خلاف قانون عمل کنند ایستادگی می کرد.


ما ضد انقلاب نیستیم، ضد مدعیان عمل به اسلام هستیم که خلاف می کنند
همانطور که قبلا هم عرض کردم ما و دوستانمان هیچکدام ضدّ انقلاب اسلامی نیستیم، ما ضدّ عملی هستیم که مخالف با احکام اسلام است؛ خوب آقایان مدعی عمل به احکام اسلام هستند، امّا آنچه در عمل مشاهده می شود خلاف این ادّعا را ثابت می کند. در مقدمه قانون اساسی چند صفحه ای درباره شرافت و کرامت انسانی سخن به میان آمده است؛ معنای کرامت انسانی این است که مردم را اذیت نکنند و با مردم صادق باشند و حقائق کشور را به سمع و اطلاع مردم برسانند و بین گفتار و کردار مسئولین تطابق باشد. خوب مردم باصفای ایران که در مقابل حرف حقّ ایستادگی ندارند، آنچه موجبات رنجش و نارضایتی مردم است عدم عمل به قانون اساسی می باشد. حرف زدن و انتقاد کردن در زمان پیامبر اسلام(ص) و مولا علی (ع) و ائمه اطهار (علیهم السلام) مرسوم بوده است.


پیامبر و امام علی منتقدان خود را زندانی نمی کردند
نسبت به حضرت ختمی مرتبت انتقادات زیادی مطرح می شد اما اینطور نبود که حضرت بگویند هرکس انتقادی کرد او را زندانی کنید یا مورد ضرب و شتم قرار دهید.
آنطوری که در تاریخ نقل شده در زمان حضرت ختمی مرتبت(ص)، شخص بیابانگردی وارد بر پیامبر واصحابشان شد و قصدش آسیب رساندن به حضرت بود. اصحاب برای جلوگیری از حمله این شخص درصدد دفاع از حضرت برآمدند امّا پیامبر ضمن نهی اصحاب از آسیب رساندن به این شخص او را دعوت به صحبت کرد و اسلام را بر وی عرضه نمود؛ که در تاریخ است که این شخص اسلام آوردن خویش را منوط به اظهار شهادتین از زبان سوسماری کرد که به امر حضرت و خواست پروردگار سوسمار اقرار به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر اکرم (ص) کرد و با دیدن چنین منظره ای این شخص ایمان آورد.
مولا علی (ع) در حال نماز بودند که شخصی از همین مسلمانان با قرائت آیه ای از قرآن حضرت را مشرک خطاب می کند و این عمل را چند بار تکرار می کند و در مقابل حضرت اعتنایی نمی کند و حتی پس از انجام نماز درصدد جستجوی این شخص برنمی ‌آیند به این که او را زندانی کنند یا مورد ضرب و شتم قرار دهند.


مگر نرگس محمدی چه گفته است؟ اسلحه به دست گرفته یا علیه حکومت اقدامی کرده؟
باید فضای نقد در جامعه فراهم باشد و هرکس با هر نوع سلیقه ای بتواند حرف خود را بزند و اینطور نباید باشد که اگر کسی انتقاد کرد مثل خانم نرگس محمدی در زندان باشد و در غم و غصه همسر و دو فرزندش باشد؛ مگر ایشان چه گفته است؟ آیا اسلحه به دست گرفته است؟ مردم را تهییج کرده است؟ علیه حکومت اقدامی کرده است؟


چرا به قانون اساسی عمل نمی کنید؟
صحبت ما در این است که چرا بر طبق قانون اساسی که مورد تصویب خودتان است عمل نمی کنید؟ از ابتدا تا بحال بخوانید صحبت های جناب آقای مهندس موسوی را. ببینید آیا تا بحال توهینی از ایشان نسبت به کسی مشاهده یا شنیده شده است؟ ایشان نه دروغی گفته و نه تهمتی زده است و بدون اثبات جرم باید در حصر باشد. بنده بارها متذکر شده ام که تا جرم متهمی اثبات نشده نمی توان وی را زندانی یا حصر کرد. ابتدا باید متهم را به نزد قاضی و مجتهد عادل آورد و ایشان طبق مستندات خویش تفهیم اتهام کند و متهم هم بر طبق معلوم خویش از خود دفاع نماید و پس از این که اتهام وی ثابت شد حکم وی را اجرا کرد. هیچ خلاف شرع و قانونی از آقایان موسوی و کروبی سر نزده و تمام خلاف شرع ها متوجه شما می باشد؛ چون شما بدون محاکمه این دو بزرگوار از تریبون مجلس به نفع خویش استفاده کردید و علیه ایشان در صحن مجلس شعار دادید و خود را هم نماینده مردم می دانید! آیا اسلام اینگونه دستور داده؟ لذا حرف ما این است که آقایان موسوی و کروبی باید نزد فقیه عادل و در انظار همه مردم محاکمه شوند و به ادعای آنها رسیدگی شود تا اگر واقعا گناهکار هستند زندانی یا حصر شوند.


افراد بی تجربه و بی اخلاق روی کار هستند و افراد صادق و کارآمد در زندانها
شما می خواهید این مملکت ایران به دست قدرتهای استعماری مثل آمریکا و روسیه و چین و سایر ابرقدرتها نیفتد و مردم آزاد باشند و مملکت را به نیروی خودشان حفظ کنند؛ خوب شما آقایان که فرد صالحی را برای این مملکت نگذاشته اید؛ افراد صادق و کارآمد که در زندانها هستند وکسانی روی کار آمدند که بهره ای از مسایل اخلاقی و تجربه اداره کشور را ندارند و هر روز با تصمیمات نادرست خویش فشار بیشتری را به این مردم و این کشور تحمیل می کنند.


عملکرد نادرست عمامه بسرها موجب شده که عده ای از جوانان به سمت ادیان دیگر بروند
عملکرد نادرست برخی عمامه بسرها موجب این شده است که عده ای از جوانان ما به سمت ادیان دیگر بروند؛ چون فکر می کنند که این شخص معرّف شخصیت پیغمبر اکرم (ص) است و امام زمان (ع) یک چنین خصوصیاتی دارد. لذا وقتی می بیند این شخصی که لباس پیامبر بر تن دارد غیر از خودش و هوای خودش چیز دیگری را نمی خواهد و هیچ فکری برای مستضعفین ندارد و فقط در فکر حفظ خود و اطرافیانش است؛ این نوع عملکرد را به حساب دین اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام) گذاشته و خیال می کنند که برخورد حضرات معصومین با مردم بدین منوال بوده است، غافل از این که ائمه اطهار کسانی بودند که استراحت خودشان را برای مردم گداشته بودند و نسبت به آنان با گذشت و سعه صدر برخورد می کردند که می توان به چهارده سال حبس حضرت موسی بن جعفر و تبعید طولانی امام صادق (ع) و قضیه عاشورا و… اشاره نمود.


صحبت ما در این است که روش اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام) اینطور نبوده. امام صادق (ع) می فرماید: آبروی ما را با عملتان حفظ کنید یعنی شما اگر دروغ نگویید و در امانت مردم خیانت نکنیدو… مردم می گویند این شخص دوست امام صادق (ع) است و این برای ما زینت است ولی اگر خلاف این مطلب عمل کنید موجبات بی آبرویی ما را نزد مردم فراهم می کنید و مردم این شخص را به عنوان دوست امام صادق می شناسند.
در پایان نصیحتی که به شما دوستان عزیز داشجو می کنم این است که حافظ دین خود باشید و نمازهایتان را اول وقت بخوانید و احکام الهی را به قدر احتیاج فرا بگیرید و مواظب باشد که در دام بعضی گروههایی که ممکن است از شما سوء استفاده کنند قرار نگیرید.
والسلام
 

دستگیری ۷۶ نفر در پارکهای تهران

Posted: 11 Jul 2012 03:08 AM PDT

جـــرس: پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۷۶ نفر در طرحی به نام ارتقای امنیت در تفرجگاه های تهران خبر داده است.


به گزارش فارس، محسن خانچرلی، گفت: طرح مذکور که از نیمه شب دوشنبه نوزدهم تیرماه آغاز شده و با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.


رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه ضمن اشاره به وجود یکهزار و ۷۰۰ پارک و تفرجگاه در شهر اظهار داشت: در این طرح که تمرکز آن بر پارک‌های حاشیه تهران خصوصاً پارک‌های کوهستانی و جنگلی است.


این مقام ارشد انتظامی با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی ۱۸ کارتن خواب در طرح مذکور، اضافه کرد: نیروهای ویژه در نظر گرفته شده در این طرح از هشت شب تا تخلیه پارک‌ها از شهروندان و خانواده‌ها در این اماکن حضور یافته و با هرگونه ناامنی برخورد می‌کنند.


رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه تمام تیم‌های شرکت‌کننده در این طرح با لباس فرم هستند، افزود: برابر تدابیر اندیشیده شده طرح ارتقای امنیت پارک‌های تهران در ماه مبارک رمضان از افطار تا پاسی از شب در پارک‌های پایتخت اجرا می‌شود.