جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


وزیر تعاون: وضعیت اشتغال کشور بهبود یافت

Posted: 08 Jul 2012 08:24 AM PDT

جرس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سامان یافتن وضعیت اشتغال در کشور خبر داد و گفت: وضعیت کشور از نظر اشتغال نسبت به سالهای گذشته شرایط مناسب تری دارد.


به گزارش مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی تصریح کرد: دولت موظف است آنچه را که قانون برنامه پنج ساله پنجم در خصوص اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تکلیف کرده با برنامه ریزی دقیق انجام دهد هرچند در تلاش هستیم تا از برنامه هم جلو تر پیش رویم.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه پنجم تکلیف کرده تا پایان سال پنجم می بایستی نرخ بیکاری به 7 درصد برسد که انشاالله با برنامه های پیش رو به این رقم خواهیم رسید.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص انتقادات مطرح شده مبنی بر عدم تحقق 2.5 میلیون شغل در سال گذشته گفت: قانون برنامه برای هر سال رقمی را مشخص نکرده که ما سالانه متعهد به انجام آن باشیم اما دولت با توجه به ظرفیتی که در کشور وجود داشت تصمیم گرفت تا به این رقم برسد ولی با وجود برخی موانع و مشکلات توانست به ایجاد 1.6 میلیون شغل دست یابد که این هم رقم بزرگی بود.

 

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شیخ الاسلامی تاکید کرد: آنچه مهم است، این است که تمام منابع و ظرفیتها و حتی ارگانها بسیج شوند تا دولت را در تحقق اهداف اشتغالزایی حمایت و همراهی کنند که این یک برنامه و هدف ملی است نه اینکه با مخالفتها و مانع تراشی ها موجب یاس و ناامیدی شوند و دولت را در این مسیر تنها بگذارند.

جرس پیشتر مصاحبه های اساتید اقتصاد و فعالان کارگری را انتشار داده است که آمار اشتغال در سال گذشته برابر با چهارصد هزارشغل بوده است.
 

درگیری کارگران با نماینده شرکت نفت در عسلویه

Posted: 08 Jul 2012 07:53 AM PDT

جرس: کارگران عسلویه با نماینده شرکت نفت به علت تاخیر طولانی در پرداخت حقوق خود درگیر شده اند.

 

به گزارش ایران کارگر، در هفته اول تیرماه ،کارگران شرکت نفت در عسلویه با نماینده شرکت نفت درگیری داشتند . این درگیریها از مدت ها پیش شروع شده است و هر دوسه روز یک بار در یکی از فازهای عسلویه به وجود می آید .

 

علت این درگیری ها این است که شرکت های وابسته به شرکت نفت که بیشتر آنها زیر مجموعه سپاه هستند بین چهار تا هفت ماه است که حقوق کارگران را پرداخت نکرده اندو کارگران هم به دنبال احقاق حقوقشان هستند.

 

این درگیری‌ها تا کنون به نتیجه مشخصی منتهی نشده است. فشار تحریم ها و کاهش چشم گیر سرمایه گذاری در میدان های نفتی و بحران مدیریت در کشور کارگران را در وضعیت اقتصادی وخیمی گرفتار کرده است. بسیاری از صنایع ورشکسته شده و تعداد زیادی از کارگران اخراج شده اند.
 

پنجمین روز اعتصاب کارکنان مخابرات شیراز

Posted: 08 Jul 2012 07:52 AM PDT

جرس: کارکنان مرکز اطلاعات تلفن ۱۱۸ شیراز در اعتراض به تحمیل قراردادهای جدید از سوی پیمانکار برای پنجمین روز پیاپی در اعتصاب به سر می برند.

به گزارش کلمه، صبح امروز – یکشنبه ۱۸ تیرماه – بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان مرکز اطلاعات تلفن ۱۱۸ مخابرات شیراز برای چندمین بار در اعتراض به تعدیل نیرو، شرایط کاری نامناسب و شیوه جدید عقد قرارداد‌ها در مقابل استانداری فارس گرد هم آمدند.

اعتصاب صنفی کارکنان مرکز ۱۱۸ شیراز در حالی وارد پنجمین روز خود می‌شود که روزانه بیش از ۸۰ هزار تماس با این مرکز با بوق اشغال مواجه می‌شود.

مرکز ۱۱۸ مخابرات شیراز بیش از ۳۰۰ کارمند دارد که همه آنها در حال حاضر در اعتصاب هستد.

کلمه پیش از این گزارش داده بود که پیمانکار جدید مرکز ۱۱۸ مخابرات شیراز حضور مجدد کارمندان در این مرکز را مشروط به اخذ قراردادی جدید با آنها کرده است. در این قرارداد جدید مقدار حقوق دریافتی این کارمندان بر اساس میزان تماس های مردم با این مرکز تعیین می شود و ایلنا در این باره اعلام کرد که طبق قرارداد جدید ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از میزان دریافتی کارمندان نسبت به قرارداد فعلی کسر خواهد شد.

علی اصغر روزگار، عضو هیات مدیره مخابرات فارس، پیش از این ضمن حمایت از این اقدام و بی توجهی به اعتراض کارمندان به خبرنگار روزنامه خبرجنوب گفته بود: این کار در راستای تعدیل هزینه های صورت گرفته است و از سوی دیگر برای انجام هر کاری باید ابتدا قرار داد بسته شود و پیمانکار جدید نیز خواستار قرارداد جدید است و این افراد بر مبنای کاری که انجام می دهند و بر اساس پاسخ گویی به مردم حقوق دریافت می کنند نه بر مبنای نشستن در این مرکز.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس نیز ضمن تائید این شیوه از قرارداد به کارگر نیوز گفته بود: وجود ذهنیت‌های متفاوت نسبت به شیوه قراردادهای جدید باعث بروز این اعتراضات شده است. پیمانکار جدید بر اساس مقررات و نظارت اداره کار موظف به عقد قرارداد با پرسنل است لذا در این نظام جدید میزان پرداخت دستمزد تغییری نکرده و تنها شیوه دریافت حقوق از روزمزدی به کارمزدی یا ساعت مزدی تغییر یافته است.
 

اعتصاب کارگران نساجی ایران برک رشت در اعتراض به حقوق معوقه‎

Posted: 08 Jul 2012 07:27 AM PDT

جرس: جمعی از کارگران قراردادی نساجی ایران برک رشت در واکنش به عدم دریافت بخشی از حقوق معوقه اسفند و همچنین حقوق کامل فروردین‌ماه و سایر مطالبات قانونی، ضمن اعتراضی صنفی که به وقفه‌ای کوتاه در تولید منجر شد، نامه‌ای خطاب به مدیرعامل این کارخانه تنظیم کردند.

 

به گزارش ایلنا، آنان خواستار دریافت «معوقات اسفند و حقوق کامل فروردین»، «پرداخت حق بیمه و امکان تمدید و تعویض دفترچه بیمه»، «بررسی و حذف نوبت کاری عصر و شب و اضافه‌کاری که در آخرین فیش حقوق دریافتی اعمال نشده است»، «پرداخت حقوق در فاصله زمانی ۵ تا ۱۰ هر ماه»، « دریافت نسخه قرارداد مطابق قانون با مشخص شدن تاریخ شروع و پایان کار» و «پرداخت مطالبات سال‌های ۸۹ و ۹۰ در صورت ادامه سوددهی کارخانه» شده‌اند.

 

کارگران در خاتمه این نامه تاکید کرده‌اند که «بدیهی است که عدم همکاری مبنی بر اجرای تمامی بندهای فوق به منزله تداوم و تشدید بحران موجود و عدم پرداخت حقوق ماهیانه در تاریخ مقرر سبب تکرار این حوادث و توقف دستگاهها و تولید خواهد شد.»
 

پایان دادگاه بزرگترین اختلاس کشور

Posted: 08 Jul 2012 07:13 AM PDT

مدیران ارشد و دانه‌درشت‌ها همچنان در حاشیه امن

جرس: چهاردهمین و آخرین جلسه رسیدگی به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در حالی امروز، هجده تیرماه، برگزار شد که متهمان اصلی این پرونده، روسای بانکهای صادرات و ملی و مدیران ارشد دولت احمدی نژاد حضور نداشتند.

قاضی سراج از احتمال صدور حکم برای متهمان این پرونده تا آخر تیرماه سال جاری خبر داده است. به نظر می رسد با توجه به توصیه اکید رهبری مبنی بر ” کش ندادن” این موضوع، بر خلاف وعده صادق لاریجانی مبنی بر معرفی ” دانه درشتها” پرونده با صدور احکامی در سطح افرادی که نقش مهمی در چنین اختلاس بزرگی نداشتند مختومه اعلام شود.

هر چند تعداد زیادی از مدیران میانی، روسای بانکها و کارکنان موسسات اقتصادی در میان ۳۲ متهم این پرونده حضور داشتند ولی نبود عوامل اصلی و نزدیکان به احمدی نژاد و دفتر رهبری علامت سوال بزرگی را در مقابل افکار عمومی قرار داده است. از جمله محمد جهرمی رئیس سابق بانک صادرات که با توجه به نزدیکی بسیار زیاد به شورای نگهبان و حضور فعال در اردوگاه محافظه کاران و نیز قرابت با احمدی نژاد، در هیچ یک از جلسات این دادگاه حضور نداشت.

نبود متهمان اصلی در دادگاه رسیدگی به اختلاس، حتی صدای متهمان پرونده را هم در آورده بود. به طوری که یکی از متهمان، که خود را بسیجی معرفی می کرد، در یکی از جلسات به قاضی سراج گفت: کاش به جای سیاهی‌لشگرها در دادگاه، مدیران حضور داشتند.

این متهم پرونده اختلاس بزرگ که در عملیات پاکسازی مین در سال ۶۲ دچار موج گرفتگی شده، خود را از عوامل برخورد با حوادث پس از انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری دانست و مدعی شد که در جریان کوی دانشگاه فرزند آقا بوده است.

در بزرگترین اختلاس تاریخ کشور، هفت بانک مشارکت داشتند و اسامی نمایندگان مجلس نیز در این پرونده برده شده بود. علاء‌الدین بروجردی٬ ارسلان فتحی‌پور٬ محمد دهقان٬ جبار کوچکی‌نژاد و صمد مرعشی و فرزندان تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله افرادی هستند که در این پرونده اختلاس نام آنها برده شده، اما هیچ یک محاکمه نشدند.

همچنین در جلسات دادگاه اختلاس نام چندین تن از مدیران دولتی برده شده است. وزیر سابق راه و ترابری، معاون وزیر صنایع، قائم مقام سابق بانک مرکزی، معاون سابق وزیر اقتصاد، وزیر سابق صنایع، معاون سابق وزیر راه و ترابری از جمله مدیران ارشدی هستند که در این اختلاس نقش داشته اند.

بهمن ماه سال گذشته، همزمان با برگزاری انتخابات نمایشی، برای انحراف افکار عمومی از مفاسد کلان اقتصادی تیم احمدی نژاد و نزدیکان دفتر رهبری، دادگاهی با حضور ۳۲ متهم در حالی تشکیل شد که رهبری امر کرده بود این موضوع خیلی کش پیدا نکند.

اما مدیرعامل بانک صادرات که اولین کسی است که باید در رابطه با این فساد عظیم مالی پاسخگو باشد، بدون حتی یک عذرخواهی ساده و به شکلی طلبکارانه از مسوولان خواست به خاطر کشف و دستگیری عناصر باند متهم به سوء استفاده مالی، از او تشکر کنند. هر چند جهرمی از کار برکنار شد، ولی تاکنون کسی به پرونده او رسیدگی نکرده است.

محمودرضا خاوری، مدیرعامل بانک ملی ایران هم که اینک در کاناداست و نحوه خروجش از کشور نیز بسیار پر ابهام بود، با بیان این که “ریشه اصلی این سوء استفاده در بانک صادر کننده اعتبارات اسنادی بوده و تردیدی در مسوولیت بانک صادرات نیست” از سمت خود استعفا کرده است.

هر چند وزیر اقتصاد متهم اصلی این پرونده را قهرمان صنعت کشور خوانده بود و گفته بود که وی تاکنون ده هزار شغل در کشور ایجاد کرده است و باید او را به عنوان قهرمان معرفی کرد، اما وی به عنوان اولین متهم، در مقابل دادگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

محمود احمدی نژاد نیز در واکنش به کسانی که دولت را به اختلاس متهم می کنند، گفته بود “ما باز هم سکوت می‌کنیم که به خاطر مقام رهبری است، البته این سکوت وحدت بخش طولانی مدت نخواهد بود”.

بر اساس آنچه در جلسات چهارده گانه این دادگاه ها آمده، مه آفرید خسروی متهم اصلی این پرونده متهم شده است که از طریق تبانی با رئیس شعبه بانک صادرات در یک کارخانه فولاد در خوزستان، ال‌سی‌های (اسناد اعتباری) جعلی به مبالغ ده‌ها میلیارد تومان می‌گرفته، بدون آنکه وجه آنها را به بانک بپردازد. بعد از آن، وی این ال‌سی‌ها را به بانک های دولتی و خصوصی دیگر می برده و در آنجا با قیمتی پائین تر از قیمت رسمی ال‌سی می فروخته است.

امروز و در آخرین جلسه دادگاه هم یکی از متهمان از «بازجو بودن» متهم دیگر پرده برداشت تا آخرین رسوایی این پرونده و نقش ماموران اطلاعاتی نظام در آن نیز در رسانه ها به یادگار بماند؛ پرونده ای که کش پیدا نکرد تا دایره متهمانش گسترده تر از این نشود.
 

مدیرعامل هما: به دلیل تحریم‌ها قطعات هواپیما را ۳۰ درصد گرانتر می‌خریم

Posted: 08 Jul 2012 07:13 AM PDT

۱۲ نقطه اروپایی به ما سوخت نمی‌دهد

جرس: فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: باوجود اینکه در قطعنامه ۱۹۲۹ عدم ارائه سوخت به شرکت های هواپیمایی قید نشده، اما برخی از کمپانی‌های غیر اروپایی به استناد این قطعنامه البته به اعتقاد ما تحت فشار یاتا، فروش سوخت را به ما قطع کرده‌اند.

 

به گزارش ایلنا مدیرعامل هما ادامه داد: علی‌رغم این قوانین و مقررات کمپانی‌های سازنده قطعه، کمپانی‌های سازنده موتور و کمپانی های سازنده هواپیما بعد از قطعنامه داماتو، این فشار را بیشتر کرده اند و طبیعتا فشار این تحریم ها بعد از قطعنامه ۱۹۲۹ تشدید شد.

 

پرورش با اشاره به اینکه حدود ۱۲ نقطه اروپایی به ما سوخت نمی دهد، افزود: در پروازهای کشورهای حوزه خلیج فارس و شرق آسیا مشکل سوخت نداریم البته فشارهایی بر ما تحمیل می شود که برای آن راهکارهایی داریم.

 

مدیرعامل هما در بخش دیگری از اظهاراتش درباره خسارت های مالی به تبع تاثیر تحریم یاتا بر صنعت هواپیمایی کشور گفت: تحریم هزینه های خودش را دارد و با توجه به اینکه در یک نقطه میانی یک نشست و برخواست اضافی داریم این موضوع باعث افزایش مصرف سوخت می شود و هزینه اضافه را برای ما در پی دارد که این هزینه را هیچ وقت به مسافر تحمیل نکرده ایم و بلیت های ما نسبت به دو سال گذشته که پروازهای ما به طور مستقیم در رفت و برگشت بود هیچ تغییر نکرده است.

پرورش ادامه داد: بخشی از قطعات هواپیما را باید از خارج بخریم که به طور متوسط این هزینه قطعات ۳۰ درصد بالاتر است که بعضی قطعات با ۲۰ درصد افزایش قیمت و بعضی قطعات را با ۴۰ درصد افزایش قیمت باید از خارج از کشور بخریم.
 

یک پایگاه نظامی شناور در ساحل بحرین مستقر شد

Posted: 08 Jul 2012 06:41 AM PDT

جرس: پایگاه نظامی شناور آمریکا در آب های ساحلی بحرین، مستقر شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، “یو اس اس بونس” ناو جنگی سابق آمریکا که تبدیل به پایگاه شناور شده است در پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر شد.

به گفته ارتش آمریکا، هدف از ورود این شناور ، حمایت از عملیات مین روبی در خلیج فارس است .

این اقدام در راستای تقویت نیروهای نظامی آمریکا پس از مرحله جدیدی از تهدیدات ایران درباره بستن تنگه هرمز صورت می گیرد.

ناو جنگی “یو اس اس بونس” که از سال ۱۹۷۱ فعالیت خود را در نیروی دریایی آمریکا آغاز کرد و دارای سکوی ویژه پرواز بالگرد است پس از اعمال تغییراتی به پایگاه شناوری برای ارائه حمایت های پشتیبانی و لوجستیکی برای همه انواع عملیات های مین روبی، گارد ساحلی، نیروهای ویژه و بالگردها تبدیل شده است.

قرار بود این کشتی نظامی از فعالیت خارج شود اما با انجام تغییراتی،‌این ناو جنگی سابق ، به پایگاه شناور تبدیل شده است.

تعداد ۲۰۵ نیرو در این پایگاه نظامی شناور فعالیت می کنند که اکثر آنها، غیرنظامی هستند.

جان کیلر فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه در این باره گفت: “بونس” به عنوان پایگاه شناور ، موقت و پیشرفته ، قدرت ما را برای فرماندهی عملیات های امنیت دریایی و انعطاف پذیری نظامیان آمریکا را برای حمایت از عملیات با شرکای منطقه ای خود افزایش می دهد.

علاوه بر ناوهای هواپیمابر “آبراهام لینکلن” و “اینترپرایز” که هم اکنون در خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند ، آمریکا شمار شناورها و تجهیزات نظامی اش را در منطقه افزایش داده است.

همچنین چهار فروند کشتی نظامی مین روب در روز ۲۳ ماه گذشته میلادی (ژوئن) وارد منطقه شدند که با این اقدام شمار کشتی های مین روب در خلیج فارس به حدود هشت فروند رسید.

چهار فروند بالگرد از نوع م.ش ۵۳ سی ستالیون نیز برای مقابله با مین های دریایی از ماه مارس گذشته تاکنون در خلیج فارس حضور دارند. همچنین نیروی هوایی آمریکا تعدادی از جنگنده های اف ۲۲ را در پایگاه هوایی الظفره در امارات مستقر کرده است.

آمریکا و کشورهای هم پیمان منطقه ای و جهانی اش نسبت به احتمال اقدام ایران برای بستن تنگه هرمز از طریق مین گذاری به طرز گسترده ای نگرانند.

تنگه هرمز مهمترین گذرگاه دریایی انتقال نفت در جهان است. براساس آمار سال ۲۰۰۶ روزانه حدود ۱۷ میلیون بشکه نفت خام از این گذرگاه می گذرد. این رقم معادل ۴۰ درصد کل نفتی است که از طریق نفتکش ها جابجا می شود.

رسانه های آمریکایی بهمن ماه سال گذشته نوشته بودند نیروی دریایی ارتش آمریکا تلاش می کند تا یک کشتی جنگی قدیمی را به پایگاهی برای استقرار نظامیان کماندویی تبدیل کند.

این پایگاه شناور که به صورت غیررسمی “کشتی مادر” نامیده می شود می تواند قایق ها، شناورهای کوچک تندرو و بالگردهای مورد استفاده نیروی دریایی ارتش آمریکا را به همراه خود داشته باشد.

رسانه های آمریکایی در بهمن ماه سال گذشته اعلام کرده بودند اعزام “کشتی مادر” به این منطقه، توانمندیهای نیروی دریایی آمریکا را به میزان زیادی، افزایش نخواهد داد بلکه نقش مهمی در انجام ماموریت های سری و زمینی نیروهای کماندویی آمریکا ایفا خواهد کرد.

خاطرنشان می شود تهدیدات ایران در مورد بستن تنگه هرمز باعث شده حضور نظامی آمریکا در منطقه افزایش یابد.
 

اختلافات در كانون عالی كارفرمايی ايران

Posted: 08 Jul 2012 06:41 AM PDT

جرس: نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اعلام کرد: انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی در اجلاس ژنو فقط شنونده بود.

 

به گزارش ایلنا، حمزه درواری نماینده اعزامي کارفرمایان به يكصد و يكمين اجلاس سازمان جهاني كار با بیان این که دبيركل انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی ایران به مسائل کارفرمایی آشنایی ندارد، یاد آور شد: هم اکنون کارفرمایان با مسائل و مشکلات متعددی مواجه هستند به عنوان مثال در مورد روند اجرای ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه با مشکلاتی مواجهند اما او به هیچ عنوان در خصوص مسائل کارفرمایی واکنش نشان نمی‌دهد.

 

به گفته این مقام کارفرمایی، انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی فقط در حیطه وزارت کار دارای اختیاراتی است و در خارج از این وزارتخانه به وظایف و اختیارات خود عمل نمی کند.

 

گفتني است امروز انجمن نساجي ايران نيز با انتشار نامه‌اي خطاب به قائم‌مقام وزارت كار، خواستار تجديد انتخابات كانون عالي كارفرمايي شد. اين انجمن كارفرمايي کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمائی را متهم كرده است كه برای انتخاب اعضای هیأت مدیره خود مجمعی برگزار کرد که از حدود ۱۷۰۰ تشکل کارفرمائی به طور تقريبي تنها ۱۴۰ انجمن صنفی در آن شركت كردند.
 

جایگزینی واحد “توسعه” با “الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت”

Posted: 08 Jul 2012 02:53 AM PDT

تغییرات رشته علوم‌سیاسی در بازنگری

جرس: رئیس کارگروه علوم سیاسی در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با اشاره به حذف و بازبینی برخی دروس و منابع رشته علوم سیاسی، گفت: ما آماده هستیم که دانشجویان جدید کارشناسی در مهر 92 را با منابع و دروس جدید و استاد آشنا به این منابع آموزش دهیم.


به گزارش مهر، دکتر منوچهر محمدی درباره فعالیت کارگروه علوم سیاسی در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی افزود: ما در کارگروه تحول بر روی مبانی، عناوین دروس، رشته ها و گرایش ها کار کردیم. در همین رابطه برخی از عناوین حذف، برخی عناوین جدید اضافه و برخی عناوین نیز بازتعریف شدند.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه، عناوین دروس خاورمیانه و جهان سوم به بررسی جغرافیای فرهنگی شامل 5 منطقه در جهان بازتعریف شد. همچنین برخی عناوین مانند آموزش رایانه حذف شده است چون اکنون همه دانشجویان با رایانه آشنا هستند.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در این بازبینی ها رشته مطالعات کشوری که یکی از گرایشهای سیاستگذاری سیاسی است را حذف کردیم؛ همچنین درس توسعه را حذف کردیم و درسی با عنوان الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت جایگزین آن شده است.

محمدی با اشاره به تغییراتی که در سرفصل دروس "کاملاً غربی" در حال انجام است، گفت: دروسی مانند روابط بین الملل، حقوق بین الملل عمومی، اقتصاد سیاسی بین الملل را به صورت تاریخی و نقدهایی که به مبانی آنها وارد است تقسیم بندی کرده ایم و مبانی فکری که درباره آن نظر داریم را به این دروس اضافه کردیم.

رئیس کارگروه علوم سیاسی در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی تاکید کرد: ما برای مهرماه سال 92 آماده هستیم که دانشجویان جدیدی که در کارشناسی در رشته علوم سیاسی می پذیریم را با منابع و دروس جدید و استاد آماده به تدریس این مبانی، آموزش دهیم.

وی یادآور شد: بازنگری درباره نحوه و میزان پذیرش هم انجام گرفته است. البته ما مشکلی برای افزایش کمیت تعداد دانشجویان ورودی در رشته علوم سیاسی نداریم چرا که به هرحال این رشته در بسیاری از جاها کاربرد دارد اما باید نهاد آموزشی که می خواهد این آموزش را ارائه دهد اساتید، برجسته، معتبر و باورمند داشته باشد.

محمدی درباره راهکار حضور این دسته از اساتید به رشته علوم سیاسی گفت: به همین منظور استادانی را در این رشته آموزش می دهیم و پس از بازآموزی آنها در مسیر تحول علوم انسانی، را مورد امتحان قرار می دهیم و برای استادان گواهی تدریس صادر می کنیم.

وی تاکید کرد: گواهی تدریس به این معنی است که یک استاد می تواند در چه دروسی تدریس کند. به عنوان نمونه درس بین الملل یا قرآن در سیاست را هر استاد بر اساس آن گواهی تدریس می کند.

استاد دانشگاه تهران درباره تاکید بر لزوم آشنایی با زبان خارجی در تدریس رشته علوم سیاسی گفت: ما برای ورود به دوره کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی میزان نیاز را تعریف کردیم که وقتی فردی وارد این دوره می شود باید تا اندازه مناسبی که به درک مطالب کمک می کند، به زبان انگلیسی آشنا باشد که البته این میزان در دوره دکتری به اندازه توانایی در آزمون تافل است.

15 رشته علوم انسانی به عنوان رشته های اولویت دار در بازنگری علوم انسانی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شده است که رشته علوم سیاسی نیز از جمله این رشته ها است. به منظور تحول و بازبینی در این رشته ها، 15 کارگروه در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است که با همکاری گروه های مربوطه به این رشته ها در وزارت علوم، این رشته ها را بر اساس اصول و مبانی اسلامی مورد بازنگری قرار می دهد.