جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


به دانشمند زندانی: امید کوکبی

Posted: 27 Jul 2012 10:02 AM PDT

محمد نوری زاد
امروز اما تو، نه بخاطر سنی بودنت، و نه بخاطر ترکمن بودنت، بل بخاطر این که هم جوانی و هم نابغه ای در زندانی.


امید عزیز، شرمنده ام که دراین سی و سه سال پس از انقلاب، ما حاکمان شیعی این سرزمین بلادیده، مجاورانِ غیرتمندِ دینی که نه، آدم های انسان که نه، حتی شهروندان شایسته ای نیز برای تو و هم کیشان تو نبوده ایم. در سالهای پیش از انقلاب، ما و شما رابطه ی خوبی با هم داشتیم. گذشته از مختصاتی که درهرکجا یافت می شود، هم ما هم شما، درسرزمین مادری مان ایران، محترم و آزاد و بهره مند از حقوق یکسان بودیم. نه کسی شما را به اسم ترکمن و سنی و مرزنشین، تحقیر می کرد و نه کسی ما را به صرفِ مرکزنشینی و پارسی گویی برقله ی بهره مندی می نشاند.

امروز اما تو، نه بخاطر سنی بودنت، و نه بخاطر ترکمن بودنت، بل بخاطر این که هم جوانی و هم نابغه ای در زندانی. سنی بودن و ترکمن بودن تو، درد مضاعفی است که آرامش حسد ورزانِ ما را روفته. و این یعنی: جهالتِ آذین بسته و دستوریافته و بر سریرِ قدرت نشسته ای که تو را از آسمان درخشش به زیرمی کشد و به زندان می افکند، از تماشای نبوغ تو در رنج است. او از این که یک جوان سنیِ ترکمن به قله ای از بلندای نبوغ دست یافته، درد می کشد و به خود می پیچد. و چون رشته های امور در دست اوست، سوزش خود را با درانداختن تو به زندان و پوشاندن لباس جاسوسی به تنت، التیام می دهد.

پسرم، من بجای همه ی آنانی که قدر تو را ندانسته و نمی فهمند و با تو جفا کرده و می کنند، یا نه، قدر علم و نبوغ تو را نیک می دانند اما جاسوسیِ تو را سناریو کرده اند تا میان زندان و همکاری، تو همان همکاری با دانش نیم بند هسته ای شان را بپذیری، از تو پوزش می طلبم.

من شرمنده ام که قدر تو را و علم تو را در دخمه های زندان اوین اینچنین به خاک انداخته اند. و از دانشمند جوانی چون تو پرچمی افراخته اند که تنها توفان تهمت بر آن بوزد. تو به گمان من و بسیاری چون من، جوانی پاک و شایسته و وطن دوست و کارآمدی. به گمان من، تو اگر فرزند یکی از دزدان دولت بودی، یا پسر یکی از برادران لاریجانی، یا پسر آدمهای کوچکی که برمنصب های بلند چنگ برده اند، نه هر سال که هر روز و به هر بهانه برای تو مراسم بزرگداشت و پاسداشت عَلَم می کردند.

بازجویانِ خفیفِ تو، به ناجوانمردانه ترین شکل ممکن، که نشانه های این ناجوانمردی را مگر در سیستم های امنیتی و اطلاعاتی شوروی سابق بشود رد گرفت، مراتبی از جاسوسی را برای تو پرونده کردند و همان پرونده های مرتب شده را به قاضیان بی اراده و مرعوب دستگاه قضا سپردند و امضای آنان را بر حکم زندان تو نشاندند. که یعنی: یا در زندان بمان بپوس، یا بیا و با سایت های اتمیِ ما همکاری کن.

امید عزیز، من ازطرف همه ی آنانی که به تو انگ جاسوسی زده اند وحال آنکه خود می دانند تو یکی ازپاک ترین و شایسته ترین فرزندان این سرزمینی، از تو پوزش می خواهم. ازطرف کسانی که تو را از مسیر علم بازداشتند و به زندانت انداختند، از تو پوزش می خواهم. از طرف کسانی که آوازه ی بی گناهی و نبوغ تو را شنیدند و با پلشتیِ تمام به حبس و شکنجه ی روحی تو دستور فرمودند، از تو پوزش می خواهم.

امید عزیز، تو در کنار عزیزانی که با تو در زندانند، چه آقای موسوی و همسر باشرفش، چه آقای کروبی، و چه همه ی آنانی که بجرم های بی دلیل در حبس و زندان و تنگنایند، سندی هستید برای رسوایی آنانی که سخن حق را برنمی تابند. عقل را برنمی تابند. جامعه و افکار عمومی را برنمی تابند. امروز و آینده را برنمی تابند. و آنچه را که برمی تابند، دروغ و غارت و زشتکاری است.

امید عزیز، درزندان بمان و سرت را بالا بگیر که هر روز زندان شمایان، خشتی از ستون برقراری این جماعت خدانشناس را بیرون کشیده و می کشد و ما را به دیدار روزهای خوب و تهی ازنفرت و آکنده از درستی بشارت می دهد.


منبع: وب سایت نویسنده 
 

 نظرات وارده دریادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

 

شهر حلب در آستانه “جنگ جنگ‌ها” قرار گرفت

Posted: 27 Jul 2012 06:27 AM PDT

جـــرس: در حالی که ارتش سوریه خود را برای عملیات سنگین در شهر حلب آماده می کند، سازمان ملل نسبت به وضعیت غیرنظامیان شهر ابراز نگرانی کرده و گزارش‌هایی از تیراندازی به سوی پناهجویان سوری حکایت دارد.


به گزارش بی بی سی، روز جمعه، ٦ مرداد (٢٧ ژوئیه)، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، با صدور بیانیه ای، ضمن ابراز نگرانی در مورد "قریب الوقوع بودن یک درگیری عمده نظامی در شهر حلب" از ارتش سوریه و نیروهای مخالف حکومت آن کشور خواست تا به امنیت غیرنظامیان ساکن این شهر توجه داشته باشند.


در حالی که نیروهای دولتی با استفاده از تانک و توپخانه، بخش هایی از شهر را زیر آتش سنگین گرفته و در برخی محله ها، جستجوی خانه به خانه را آغاز کرده اند، خانم پیلای، با اشاره به عملیات ارتش در دمشق، از "بروز انگاره ای قابل تشخیص" سخن گفته و در مورد وقوع فاجعه ای انسانی در حلب هشدار داده است.


کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به گزارش های تایید نشده از وقوع "فجایعی" پس از موفقیت ارتش در بازپس‌گیری محله های تحت اشغال مخالفان در دمشق، از اعدام های بدون محاکمه و شلیک تک تیراندازان به سوی غیرنظامیان ساکن این محله ها ابراز نگرانی کرده و چنین اقداماتی را مصداق جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت دانسته است.


ناوی پیلای، ضمن انتقاد از هر دو طرف درگیری، نسبت به تکرار چنین وقایعی در حلب ابراز نگرانی عمیق کرده و گفته است: کسانی که مرتکب این جنایات شوند، نخواهند توانست از چنگ عدالت بگریزند.


دو هفته پیش، کمیته بین المللی صلیب سرخ رسما اعلام کرد که سوریه "در وضعیت جنگ داخلی" قرار دارد.


اگرچه کنوانسیون های ژنو راجع به قوانین جنگ، صراحتا از "جنگ داخلی" به عنوان یکی از موارد تحت پوشش این قوانین نام نمی برند، اما تاکید دارند که در "نزاع‌های مسلحانه که دارای ماهیت بین المللی نبوده بلکه در محدوده مرزهای یک کشور روی می دهد" نیز حداقل مقررات جنگی باید رعایت شود که از جمله شامل حفاظت از غیرنظامیان و رفتار قابل قبول با اسیران جنگی است.


در عین حال، با وجود اینکه دولت سوریه با اعزام واحدهای نظامی و به کارگیری ابزار مختلف جنگی به مقابله با مخالفان مسلح پرداخته، اما آنان را "تروریست" نام داده و اطلاق جنگ داخلی به درگیری های جاری را رد کرده است.


'جنگ جنگ‌ها'
همزمان، گزارش های خبری حاکی از آن است که واحدهای ارتش سوریه خود را برای دست زدن به یک ضد حمله گسترده علیه مخالفان مسلح در شهر حلب آماده می کنند.


در روزهای اخیر، گزارش هایی از حرکت نیروهای کمکی ارتش به سوی حلب انتشار یافته بود و مطالب رسانه های دولتی سوریه در روز جمعه حاکی از اهمیتی است که برای نتیجه جنگ حلب قائل هستند.


روز جمعه، یک وبسایت طرفدار دولت سوریه به نقل از "یک منبع آگاه" از رویارویی نیروهای دولتی و مخالفان در حلب با عنوان جنگ جنگ‌ها یا "مادر جنگ ها" نام برد و دولت های خارجی، به خصوص ترکیه را به حمایت تسلیحاتی و تدارکاتی از "تروریست ها" متهم کرد.


وبسایت سویدا به نقل از این منبع نوشت که "حلب نبرد نهایی ارتش عربی سوریه است و پس از حذف کامل تروریست ها، سوریه رسما شکست طرح ترکیه برای تسلط بر خاورمیانه را اعلام خواهد کرد."


روز پنجشنبه، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، گفت که دوره حکومت بشار اسد و نزدیکان او به زودی به پایان می رسد و مردم سوریه باید خود را برای دوران پس از اسد آماده کنند.


در روزهای اخیر، گزارش هایی از تلاش مخالفان مسلح حکومت بشار اسد برای تسلط بر شهر حلب و همزمان، اعزام نیروهای کمکی ارتش و مخالفان به سوی این شهر منتشر شده است.


حلب دومین شهر مهم و مرکز عمده فعالیت های اقتصادی سوریه است و تا چندی پیش، نشانه ای از حرکت های اعتراضی در آن دیده نمی شد.
به گفته ناظران، سقوط حلب نه تنها از نظر اقتصادی برای حکومت سوریه فاحعه بار است بلکه می تواند باعث تردید جدی در مورد بقای این حکومت خواهد شد.


رسانه های دولتی سوریه در روز جمعه همچنان از ادامه عملیات ارتش در دمشق و دیگر شهرهای این کشور خبر دادند و هدف از این عملیات را "پاکسازی" این نقاط از "تروریست های مسلح" عنوان کردند.


تیراندازی به سوی پناهجویان
در خبری دیگر در مورد تحولات سوریه، خبرگزاری رسمی کویت - کونا - به نقل از بیانیه وزیر اطلاع رسانی اردن گزارش کرده است که نظامیان سوریه مستقر در مرز با اردن به سوی گروهی از پناهجویان سوری تیراندازی کرده اند.


سرپرست سازمان خیریه اردنی "کتاب و السنة" که پنجاه هزار آواره سوری را تحت پوشش دارد هم به خبرگزاری فرانسه گفته است که این واقعه در ساعات شب گذشته روی داد و در جریان آن، یک کودک سه ساله سوری هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.


براساس این گزارش، با آغاز تیراندازی، مرزبانان اردنی در صدد برآمدند تا به پناهجویان در عبور از مرز کمک کنند اما خود هدف تیراندازی نفرات ارتش سوریه قرار گرفتند.


در گزارش های اولیه، آمده بود که یک سرباز اردنی هم که در صدد نجات کودک سوری برآمده بود در اثر اصابت گلوله زخمی شده اما سرپرست سازمان "کتاب و السنة" این گزارش ها را نادرست خوانده است.


از زمان آغاز برخورد خشونت آمیز نیروهای دولتی سوریه با معترضان در آن کشور، چند هزار تن از شهروندان سوری به کشورهای اردن، ترکیه، لبنان و عراق گریخته اند.


گفته می شود بیش از یک میلیون نفر از شهروندان سوریه نیز در داخل آن کشور آواره شده اند.


در حال حاضر، اردن میزبان بیش از یکصد و چهل هزار پناهنده سوری است که تنها چند هزار نفر از آنان نزد نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نام‌نویسی کرده اند.

 

سرقت مسلحانه از یک مرغداری در جنوب کشور

Posted: 27 Jul 2012 05:26 AM PDT

جـــرس: یک واحد مرغداری در جاده بندرتیاب از توابع بخش مرکزی شهرستان میناب توسط دو فرد مسلح مورد سرقت قرار گرفت.


مرغدار مالباخته در گفت و گو با مهر گفت: سارقان در ساعت دو و ۳۰ دقیقه بامداد به بهانه پرسیدن آدرس به درب مرغداری مراجعه کردند و پس از پرسیدن آدرس از من درخواست آب کردند، بلا فاصله پس از برگشتن من برای آوردن آب اسلحه خود را به سمت من گرفته و مرا تهدید کردند.


مصطفی ذاکری ادامه داد: آنها وقتی متوجه شدند که سالن های مرغداری از مرغ خالی است از من درخواست کردند تا هرچه در جیب دارم خالی کنم ، یکی از آنها با تهدید رمز کارت های عابر بانک و سوخت را از من گرفت و با گرفتن سوئیچ از من برای رفتن به بانک و برداشت از حساب بانکی به سمت خودرو رفت.


وی ادامه داد: درب سمت راننده با سوئیچ باز نمی شد به همین دلیل از سمت شاگرد وارد ماشین شدند و با بازدید از داشبورد ماشین مبلغ یک صدو ده میلیون ریال پولی را که برای خرید دانه مرغ همراه داشتم برداشتند و پس از بستن دست و پای من و قفل کردن درب مرغداری از بیرون با موتور سیکلت از محل متواری شدند.


وی اضافه کرد: با تلاش فراوان موفق شدم دست و پایم را باز کنم وبا استفاده از ابزار موجود در آنجا در را باز کنم ، از زمان گریختن سارقان حدود نیم ساعت می گذشت با سرعت خودم را به نزدیکترین مرغداری رساندم و با ۱۱۰تماس گرفتم در مسیر متوجه صدای موتور سیکلت آنها شدم که به دلیل عدم آشنایی با منطقه در کانال آب افتاده بودند و تلاش میکردند خود و موتورشان را از چاله نجات دهند اما ترس از شلیک گلوله اجازه نداد به طرفشان بروم.


وی گفت: چند لحظه پس از تماس من، یکی از نیرو های پاسگاه تیاب تلفنی تماس گرفت و با بیان اینکه فرمانده پاسگاه برای انجام ماموریت خارج از محدوده است، اظهار داشت: نمی توانند به محل وقوع جرم بیایند.


این مرغدار افزود: این حادثه ساعت دو و ۳۰ دقیقه بامداد اتفاق افتاد اما نیروی انتظامی ساعت ۹ صبح برای صورت جلسه به محل جرم مراجعه کرد و با اشاره به اینکه شب گذشته برای جمع آوری سوخت قاچاق ماموریت داشتند و احتمال داده بودند که تماس تلفنی و درخواست کمک من برنامه ریزی شده و از سوی قاچاقچیان سوخت برای دور کردن آنها از محل ماموریت بوده، به این درخواست توجهی نکرده اند.
 

سی درصد ازدواج‌ها در تهران به طلاق منجر می‌شود

Posted: 27 Jul 2012 05:12 AM PDT

جـــرس: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: متاسفانه ۳۰ درصد از ازدواج‌های شهر تهران منجر به طلاق می‌شود و ۵۰ درصد ازدواج‌ها نیز اگر چه منجر به طلاق نمی‌شود اما دارای آشفتگی هستند‌.


به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران طرح «تحکیم بنیاد خانواده، آموزش مهارتهای زندگی مشترک زوجین قبل از ثبت ازدواج» را با وجود اصرار معصومه آباد و معصومه ابتکار تصویب نکردند تا کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بررسی بیشتری را برای این طرح انجام دهند.


این طرح پس از مطالعات مختلف در ‌‌‌نهایت در این کمیسیون بررسی و به عنوان طرح «حمایت از بنیاد خانواده» تغییر یافت تا برای بار دوم برای تصویب شورا به صحن ارسال شود.


مرتضی طلایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه برای اجرای این طرح نیازمند آموزش پیش از ۱۰۰ مربی هستیم، اظهار کرد‌: متاسفانه ۳۰ درصد از ازدواج‌های شهر تهران منجر به طلاق می‌شود و ۵۰ درصد ازدواج‌ها نیز اگر چه منجر به طلاق نمی‌شود اما دارای آشفتگی هستند‌.


وی ادامه داد‌: بیشتر آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی کنونی از خانواده‌ها آشفته رخ می‌دهد و باید تلاش کنیم که علاوه بر حفظ بنیان خانواده این آسیب‌ها را کاهش دهیم.


رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران تنها ۲۰ درصد از ازدواج‌های تهران را متعادل دانست و گفت: ما می‌توانیم از تمامی ظرفیت‌های سرای محلات برای اجرای طرح مذکور بهره گیریم البته تا پایان سال ۹۲ می‌توانیم مراکز مشاوره حمایت از بنیاد خانواده را در ۳۷۵ محله شهر تهران با حضور کار‌شناسان عملیاتی کنیم. ‌


طلایی با اشاره به ماده ۲ این طرح که در آن به هیات وزیران پیشنهاد می‌شود به منظور حمایت از بنیاد خانواده دوره‌های آموزشی مهارتهای زندگی مشترک برگزار و در قالب گواهینامه توسط زوجین به دفا‌تر ازدواج ارایه شود، تصریح کرد‌: این اقدام بسیار خوب است و خانواده‌ها را به این سمت سوق می‌دهد تا پیش از تشکیل زندگی مشترک دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی مشترک را فراگیرند‌.


بعید می‌دانم بیمه‌ها خدمات مشاوره خانواده را قبول کنند
معصومه ابتکار رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره ماده ۲ این طرح که نهادهای بیمه‌ای را الزام به تحت پوشش قرار دادن خدمات مشاوره روان‌شناسی می‌کند، تصریح کرد‌: بعید می‌دانم بیمه‌ها زیر بار این الزام بروند. ما تنها می‌توانیم از دولت بخواهیم شرایطی را فراهم کنند تا در بخش مشاوره خانواده تسهیلاتی به زوجین ارایه شود‌. ‌


وی ادامه داد‌: بیمه‌ها مستقل‌اند و زیر بار ارایه خدمات مشاوره آن هم با قیمت کنونی خدمات مشاوره نمی‌روند چرا که برای آن‌ها مقرون به صرفه نیست‌.


عضو شورای شهر تهران همچنین نسبت به این ماده گفت‌: ‌ما تنها می‌توانیم به دولت پیشنهاد دهیم که در راستای حمایت از بنیاد خانواده اقداماتی را انجام دهند که گذراندن دوره‌های آموزشی و تحت پوشش قراردادن خدمات مشاوره خانواده در کنار تنظیم طرح نظام خدمات سلامت روان کشور و طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی خانواده از جمله این موارد است‌. ‌


مرتضی طلایی با بیان اینکه قطعا اگر به خانواده‌ها در زمان پیش از ازدواج و حین ازدواج مشاوره‌های لازم ارایه شود قطعا آمار طلاق کاهش می‌یابد، تصریح کرد‌: باید شرایط ارایه خدمات مشاوره‌ای خانواده همانند تنظیم خانواده رایگان شود قطعا در این شرایط است که در کاهش آمارهای طلاق و آشفتگی خانواده‌ها گام موثری برداشته می‌شود.


به گزارش ایلنا، طالب‌نژاد دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از وجود طرح بنیاد حمایت از خانواده در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی فرهنگی خبر داد و گفت: در برنامه چهارم نسبت به این موارد بندهایی وجود داشت و این بند‌ها به نوعی در برنامه پنجم توسعه نیز وجود دارد از این رو بهتر است مطالعاتی بیشتری انجام شود.


‌انتقاد معصومه آباد از نبود متولی نطام خانواده در کشور
معصومه آباد رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با انتقاد از نبود متولی مشخص در زمینه خانواده در کشور تصریح کرد‌: متولی خاصی که تنها به مقوله خانواده در کشور بپردازد وجود ندارد بااین حال تمامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها خود را موظف می‌دانند که نسبت به این مساله ورود کرده و بودجه‌ای را برای این امر تخصیص دهند که قطعا شهرداری تهران نیز نمی‌تواند خود را نسبت به این مساله بی‌تفاوت نشان دهد‌.


وی ادامه داد‌: در سایر کشور‌ها پرداختن به مقوله خانواده توسط سازمان و نهاد مستقل پیگیری می‌شود‌. ‌این مساله موجب شده است که نرخ آمار طلاق کاهش و میزان سازگاری در بین زوج‌ها بیشتر باشد. بهتر است در کشور ما نیز متولی خاصی برای این امر ایجاد شود‌.


آباد ادامه داد‌: اگر قرار بود مطالعات و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف در زمینه ازدواج نتیجه‌بخش باشد نباید امروز شاهد افزایش آمار طلاق و جدایی رسمی و عاطفی میان زوجین باشیم‌. ‌این آمار بیانگر کارآمد نبودن فعالیت‌های صورت گرفته است‌.


عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخی اقدامات مرکز امورزنان ریاست جمهوری در بخش تحکیم خانواده گفت‌: اگر فعالیت این مرکز نتیجه بخش بود باید تاثیر آن را در جامعه می‌دیدیم. شهرداری تهران می‌توانداز ظرفیت‌های موجود برای گذراندن دوره‌های آموزشی زوجین به منظور تحکیم خانواده استفاده کنند‌.


معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران در راستای چگونگی الزام زوجین به گذراندن دوره‌های آموزشی شهرداری تهران گفت‌: به طور طبیعی نمی‌توان زوجین را به گذرندان این دوره‌های پیش از ازدواج وادار کرد، مگر اینکه تسهیلات از جمله وام ازدواج شهرداری به آن‌ها ارایه شود که شنیده‌ها حاکی از ان است که این وام که مبلغ آن ناچیز است دیگر ارائه نمی‌شود.


آباد نیز در این باره گفت‌: بسیاری از زوجین به این مبلغ نیاز ندارند از این رو سپری کردن دوره‌های آموزشی را نمی‌توان با ارایه وام به زوجین تحمیل کرد‌.


به گزارش خبرنگار ایلنا، در‌‌‌نهایت طرح حمایت از بنیاد خانواده در ۷ماده به تصویب کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا رسید و قرار است به زودی با اصلاحات انجام شده برای تایید نهایی به صحن شورای شهر تهران ارائه شود.
 

نماینده رهبری در سپاه: زمینه سازی ظهور امام زمان بر دوش رهبری است

Posted: 27 Jul 2012 03:34 AM PDT

جـــرس: نماینده رهبری درسپاه این سازمان را یكی از ابزارهای زمینه‌ساز ظهور امام زمان ذکر کرد و مدعی شد که "نیروی قدس سپاه (واحد برون مرزی سپاه) نقش اول را در این زمینه ایفا می‌كند."


به گزارش ایسنا، علی سعیدی طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان این مطلب، افزود: ظهور امام زمان بر دوش رهبری و ملت ایران است.


سعیدی ادامه داد: در عصر ما خداوند اراده كرده است كه جهان را به قدوم حضرت مهدی منور بفرماید و زمینه‌ ظهور آن حضرت را فراهم كند، اما قدرت‌های استكباری درصددند تا جلوی اراده و ذات خداوند را بگیرند.


وی در ادامه یكی از اهداف آمریكا از اشغال عراق را مقابله با پدیده‌ی مهدویت دانست و افزود: یكی از روحانیون عالی‌قدر عراقی كه به ایران آمده بود، در جلسه‌ای حضوری این داستان را نقل كرد كه "ما مشغول مبارزه بودیم، اما آمریكا با اشغال عراق ما را دستگیر كرد و به زندان برد. آن‌جا سوال‌هایی از ما درباره‌ی كتاب یوم‌الخلاص كه درباره‌ی آثار ظهور امام زمان است،مطرح كردند. آنها می‌پرسیدند كه مهدی را می‌شناسی یا خیر؟ او با چه ابزار و امكاناتی می‌آید؟ 313 نفر یاران مهدی كجایند؟ و ..."


نماینده ولی فقیه در سپاه در بیان آمادگی منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار كرد: خاورمیانه باید قبل از ظهور حضرت مهدی متحول شود. شرایط قبل از تحولات اخیر شرایطی نبود كه زمینه‌ساز ظهور باشد. هم‌چنین جنبش وال‌استریت باید شكل گیرد و مردم آمریكا از حزب جمهوری‌خواه و دموكرات و مجامع بین‌المللی مایوس شوند تا این شرایط در فضای بین‌المللی فراهم شود.


سعیدی در بیان آمادگی فردی با اشاره به این‌كه این آمادگی دو نوع است، آمادگی كه زمینه‌ساز ظهور است و آمادگی كه زمینه‌ساز ظهور نیست، توضیح داد: آن آمادگی مهم است كه زمینه‌ساز ظهور امام زمان باشد. همه‌ی كسانی كه در راه حكومت دین و ولایت فقیه تلاش كرده‌اند، آمادگی زمینه‌سازی ظهور امام زمان را داشته‌اند. امام خمینی و پس از او امام خامنه‌ای تداوم‌بخش این زمینه‌سازی بودند. این آمادگی یعنی تقویت ولایت فقیه و حمایت و اطاعت از رهبری و ایستادگی در برابر استكبار.


وی با تاكید بر تحول در خاورمیانه به عنوان آمادگی منطقه‌ای گفت: خاورمیانه باید متحول می‌شد؛ چرا كه با حاكمیت حسنی مبارك و یا آمریكا در عراق زمینه‌سازی ظهور فراهم نمی‌شد. منطقه‌ی خاورمیانه مركز پشتیبانی ظهور امام زمان است. هم‌چنین باید در فضای بین‌المللی در اروپا و در میان ملت آمریكا، بیداری از جنس بیداری كه در خاورمیانه صورت گرفت، انجام شود.


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران از اهمیت سپاه پاسداران و نیروی بسیج، خبر داد و مدعی شد: ظهور امام زمان نیاز به صد میلیون پاسدار و بسیجی آماده به خدمت دارد و این مسوولیت به عهده‌ی فرمانده سپاه و نماینده‌ ولی فقیه در سپاه است.

 

خطر بیکاری ۷۰۰ هزار نفر در بخش قطعه‌سازی خودرو

Posted: 27 Jul 2012 03:27 AM PDT

جـــرس: در ادامه موج تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور، یک عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران نسبت به بیکاری حدود ۷۰۰ هزار نفر افراد شاغل در صنعت خودرو و قطعه‌ی کشور هشدار داد.


به گزارش ایسنا، فرهاد به‌نیا گفته است: "متاسفانه در صنعت خودرو و قطعه‌ی کشور به سرعت به وضعیت بحران غیرقابل بازگشت نزدیک می‌شویم."


این مقام صنفی، دلیل شرایط موجود را عدم پرداخت تسهیلات دانست و تصریح کرد که باوجود آنکه حدود ۴۰ روز از تصویب تسهیلات ۲ هزارمیلیارد تومانی صنعت خودرو در کارگروه حمایت از تولید گذشته و تخصیص آن نیز از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری به رئیس کل بانک مرکزی ابلاغ شده است، با این حال تا کنون اتفاق خاصی رخ نداده است.


صنعت خودرو و قطعات یکی از بزرگترین بخش‌های تولیدی ایران به شمار می‌آید. طبق آمار رسمی تولید خودرو در سه ماه نخست امسال ۳۶ درصد کاهش داشته، اما آمار غیررسمی کاهش تولید را حدود ۵۰ درصد برآورد می‌کند.

 

اعلام جرم علیه شبکه‌های فارسی‌زبان

Posted: 27 Jul 2012 02:58 AM PDT

جـــرس: عضو کانون پخش‌کنندگان فیلم ایران از اعلام جرم این کانون از شبکه‌های فارسی‌زبانی که به پخش "غیرقانونی" فیلم‌های ایرانی مبادرت کرده‌اند خبر داد.


به گزارش ایرنا، مرتضی شایسته، روز جمعه (۶ مرداد) طی گفتگویی اظهار داشت که کانون پخش‌کنندگان اکنون در حال تهیه شکوائیه‌ای از دو شبکه فارسی‌زبان ۲۰ و «پرشین‌ تی‌وی» است تا علیه این دو شبکه به دلیل پخش غیر قانونی و بیش از حد فیلم‌های ایرانی اعلام جرم کند.


وی تأکید کرد که کانون یادشده "به طور جدی" موضوع را پیگیری می‌کند.
 

ايجاد پرديس‌های تک‌جنسيتی در دانشگاه آزاد

Posted: 27 Jul 2012 02:41 AM PDT

جـــرس: رییس دانشگاه آزاد از ارائه درخواست برای ایجاد واحد تك جنسیتی علوم و تحقیقات در دو شهر خبر داد.


به گزارش ایسنا، با اشاره به ارائه درخواست دو واحد برای ایجاد پردیس تك جنیستی علوم و تحقیقات، گفت: این واحدها خواستار ایجاد پردیس تك جنسیتی برای هر دو طیف هستند.


وی با بیان اینكه اگر متقاضیان بتوانند كیفیت لازم را فراهم كنند از این طرح استقبال می‌كنیم، اظهار كرد: البته ما همه درخواست‌های ایجاد پردیس را بدون اینكه الویتی برای آن قائل باشیم بررسی می‌كنیم و اگر درخواست كننده‌های ایجاد پردیس‌های تك جنسیتی بتوانند حداقل‌ها را فراهم كنند مجوز خواهیم داد.


رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه با بیان اینكه تا کنون حدود ١۸ تقاضا برای ایجاد واحدهای جدید علوم و تحقیقات داشته‌ایم، به ایسنا گفت:‌ امكانات این واحدها بررسی می‌‌شود تا اجازه ایجاد پردیس داده شود ولی اگر نتوانند نظر ما را تامین كنند عنوان می‌كنیم تا به سطح مورد انتظار ما نرسند مجوزی داده نمی‌شود.
 

دستور ویژه احمدی‌نژاد برای ذخیره‌سازی/ تامین ٣ ماه نیاز کالاهای اساسی

Posted: 27 Jul 2012 02:41 AM PDT

جـــرس: در حالیکه دولتی ها مدعی عدم تاثیرگذاری تحریمهای بین المللی بر اقتصاد کشور بودند، محمود احمدی نژاد با دستوری ویژه ذخیره سازی کالاهای اساسی را در دستور کار قرار داد.


به گزارش مهر، این خبر را معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده و گفته است با دستور ویژه رئیس دولت و تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، ذخیره‌سازی استراتژیک کالاهای اساسی حداقل معادل سه ماه نیاز کشور، در دستور کار قرار گرفت.


حسن رادمرد گفت: با تکلیف دولت، ذخیره‌سازی گسترده کالاها در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است که بر این اساس، به کمک مباشران و تولیدکنندگان کالاهای اساسی، این کار آغاز شده است.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کنار این، تولیدکنندگان کالاهای اساسی در کشور نیز به تناسب میزان نیاز در بازار، در حال تولید هستند؛ که در عین حال بخشی از نیاز تولید کشور، در حال تامین از خارج کشور است.


وی تصریح کرد: طی هفته‌های گذشته با دستور اکید رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار بر این شد که بخش اعظم کسری نیاز کشور به کالاهای اساسی تامین شود، هم اکنون نیز تامین این کالاها در دستور کار قرار گرفته و بخشی از کالاهای خریداری شده از خارج کشور نیز، به بنادر رسیده و در حال تخلیه است.


به گفته رادمرد، با دستور احمدی نژاد، موضوع ذخیره‌سازی استراتژیک، حداقل معادل سه ماه نیاز کشور، در دستور کار قرار گرفته است که شامل گندم، کنجاله، نهاده‌های دامی، روغن خام، شکر خام، برنج است.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: در این میان لجستیک جاده‌ای در کشور و کشتیرانی باید هارمونی لازم را برای تامین و تخلیه این کالاها داشته باشند تا اجناس رسیده به بنادر، به سرعت تخلیه شود و در انبارها و مخازنی که شرکت بازرگانی دولتی ایران پیش‌بینی کرده است، دپو و ذخیره‌سازی شود.


وی با ادعای اینکه واردکنندگان کالاهای اساسی مشکلی در دریافت ارز ١٢٢۶ تومانی ندارند، گفت: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همراهی بانک مرکزی، منابع در حال تخصیص به واردکنندگان است.
 

انتقال وبلاگ نویس حامی دولت به بند ۳۵۰ اوین

Posted: 27 Jul 2012 02:20 AM PDT

جـــرس: با گذشت چند روز از بازداشت احمد شریعت، وبلاگ نویس حامی دولت، گزارش ها حاکی است که وی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده است.


به گزارش ندای سبز آزادی برای این وبلاگ نویس حامی دولت حکمی صادر نشده و وی در بازداشت موقت به سر می برد.


پیش از این شبکه ایران اعلام کرده بود که احمد شریعت ، وبلاگ نویس حامی احمدی نژاد که به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود ، به دلیل نداشتن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی نتوانست از بازداشت موقت خلاص شود.


وی مدیریت سایت «ندایی از درون» را عهده دار بود که در ماه‌های اخیر انتقاد‌هایی را متوجه سپاه کرده بود.این سایت با اشاره به سخنان محمدعلی جعفری فرمانده سپاه در هفته گذشته نوشته بود:تصور کنید که رئیس جریان انحرافی در انتخابات کاندید و پیروز شود. در آن صورت عکس العمل سپاه چه خواهد بود؟! آیا سپاه میتواند نه مردم به خود را(مانند انتخابات سال ۸۴) هضم کند؟! در آن زمان احمدی نژاد خط قرمز سپاه نبود، ولی اکنون مشایی خط قرمز آنها به شمار میرود و حاضرند برای عدم حضور او دست به هر کاری بزنند.