جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


اعتراض رسمی برخی مراجع تقلید به تغییر استاندار قم

Posted: 01 Jul 2012 08:07 AM PDT

جرس: در حالی که روز جمعه تولیت آستان حضرت معصومه و امام جمعه موقت قم در خطبه نماز جمعه این شهر صراحتا به تغییر استاندار قم واکنش نشان داده و خواستار بازگشت موسی‌پور شده است.


به گزارش بازتاب، اعتراض به این جابجایی ناگهانی حتی فراتر از امام جمعه است و ظاهرا آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید نیز رسما به این جابجایی اعتراض کرده اند.


با وجود تغییرات مکرر در مدیران و استانداران در دولت‌های نهم و دهم، شاید تغییر هیچ استانداری به اندازه برکناری محمدحسین موسی‌پور خبرساز نشده است.

 

روز گذشته نیز تعدادی از مردم قم در دفاتر نمایندگان مردم قم حاضر شدند و مخالفت شدید خود را با تغییر استاندار قم اعلام کردند؛ منزل حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، نماینده قدیمی قم و عضو جامعه مدرسین به کانون اعتراضات به این جابجایی تبدیل شده بود.


قم نیوز هم نوشت:" 8 تشکل بزرگ دانشگاهیان استان قم نیز بیانیه ای در حمایت از ابقای استاندار فعلی داده اند و در تحولی معنا دار، گروهی از صنعتگران نیز با امضای دو بیانیه، خواستار باقی ماندن حجت الاسلام موسی پور شده اند.اما تیر خلاص را به تصمیم دولت، نظر مراجع تقلید زده است. آیت الله العظمی سبحانی، از این تصمیم اعلام نارضایتی کرده است و همچنین خبر می رسد که یکی از مراجع دیگر تقلید نیز گفته است در صورت عدم تغییر این تصمیم، واکنش جدی‌ای بروز خواهد داد."

 

به گزارش خبرنگار بازتاب، اعتراض علما به این جابجایی، صرفا به خاطر روحانی بودن موسی پور نبوده، بلکه ظاهرا وی به نسبت عملکرد موفقی داشته و بی حاشیه نیز بوده است، در حالی که کرم رضا پیریایی، استاندار سابق همدان از نزدیکان رحیمی و فردی پرحاشیه بوده که در همدان نیز انتقادات فراوانی به عملکرد او وجود داشته و خبر انتقال او از همدان نیز با استقبال نمایندگان همدان روبرو شده است.

 

اما در خصوص علت جابجایی موسی پور برخی رسانه ها روابط نزدیک او با لاریجانی، نماینده اول قم را مطرح کردند. برخی شنیده ها نیز حاکی است موسی پور در جلسه ای خطاب به احمدی نژاد گفته ، تا زمانی که در خط ولایت باشید، با شما همراهیم که همین موضع گیری، زمینه ساز عزل وی شده است.


حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور از 16 مهرماه 88 به سمت استانداری قم منصوب شد و کرم رضا پیریایی نیز از 18 بهمن 1388 به عنوان استاندار همدان معرفی شده بود. موسی پور پیش از این معاون پارلمانی وزارت کشور بود.
 

تفتیش بدنی هنرورشجاعی هنگام بازگشت به زندان اوین

Posted: 01 Jul 2012 08:07 AM PDT

جرس: محمدصادق هنرور شجاعی، روحانی و نویسنده منتقد روز گذشته و در بازگشت به زندان اوین مورد تفتیش بدنی اهانت آمیز قرار گرفته و توسط ماموران برهنه شده است.

بنا به گزارش های رسیده به کلمه، روز گذشته پس از بازگشت محمدصادق هنرور شجاعی، روحانی و بلاگر منتقد به اوین، بر اساس دستور نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات، وی در ورودی زندان به نحو اهانت آمیزی مورد بازرسی بدنی قرار گرفت و ماموران با ماموریتی از پیش تعیین شده او را تحت عنوان بازرسی برهنه کرده اند.

روز گذشته محمدصادق (آرش) هنرور شجاعی روحانی و وبلاگ نویس منتقد که با پایان دوره ی مرخصی خود به زندان بازگشت، به محض ورود به زندان به دلایل زیر دست به اعتصاب غذا زده است:

۱٫ استنکاف دادسرای ویژه روحانیت از تحویل دادن اصل مدارک پزشکی قانونی و بنابرین عدم امکان پی گیری روند درمانی با خواسته بازگرداندن عملکرد دادسرای ویژه روحانیت به روند صحیح قانونی

۲٫ هتک حیثیت و نشر اکاذیب و اتهامات ناروایی که صدا و سیمای جمهوری اسلامی حتی قبل از صدور حکم و باشگاه خبرنگاران جوان و روزنامه کیهان و رسانه های همسو و وبسایت هایی از قبیل روات حدیث و وبسایت های دیگر وابسته به اقتدارگرایان و وزارت اطلاعات در حق وی انجام دادند و با خواسته اعاده حیثیت

۳٫ عدم اعاده اموال که شامل نوشته ها و مدارک تحصیلی وی می شد و می بایست پس از پایان تحقیقات بازپس داده شود، اما علی رغم چندین بار درخواست کتبی و رسمی از بازگرداندن آنها جلوگیری به عمل آمد

۴٫ در اعتراض به دادگاه نمایشی و فرمایشی ۲۱ تیرماه سال جاری به اتهام نشر اکاذیب

هفته ی گذشته نیز کلمه خبر داده بود که محمد صادق (آرش) هنرور شجاعی خویی، روحانی منتقد، که چند روزی است به علت وخامت حال جسمانی در اثر بیماری صرع، در مرخصی استعلاجی به سر می برد، قرار است مجددا مورد محاکمه قرار گیرد.

این روحانی و وبلاگ نویس زندانی بر خلاف انتظار و رویه دادگاه ویژه روحانیت، علی رغم نظر مساعد دادستان ویژه و قاضی، به دلیل گزارش وزارت اطلاعات، مشمول عفو ۱۳ رجب نشده و به وی اتهامات جدیدی تفهیم شده که دلیل آن انتشار نامه سرگشاده اش در باب دادگاه ویژه روحانیت، انتشار نامه دادگاه به پزشکی قانونی و مصاحبه اش با سایت “کلمه” ذکر شده است.

آرش هنرور، دی ماه سال گذشته، چند روز پیش از بازگشت به زندان گفته بود: دوست دارم که جمهوری اسلامی نظامی آبرومند و نیرومند و خواسته و پسندیده مردم باشد… اما راهی که سکان دارانش در پی گرفته اند به ترکستان است.

آرش هنرور قرار است در ۲۱ تیرماه سال جاری به اتهام نشر اکاذیب در دادگاه ویژه روحانیت مورد محاکمه قرار گیرد، و این در حالی است که با توجه به اینکه اجازه آزادانه انتخاب وکیل ندارد، اساسا دادگاه را دادگاهی فرمایشی و نمایشی تلقی می کند.

این روحانی وبلاگ نویس، به اتهاماتی چون جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، هتک حیثیت مقام روحانیت و … توسط دادگاه غیر قانونی ویژه روحانیت به تحمل چهار سال حبس، پنجاه ضربه شلاق، پرداخت هشت میلیون ریال جزای نقدی و خلع مادام العمر از لباس روحانیت محکوم شده است.
 

امتناع سیامک قادری از ملاقات حضوری در دفتر اجرای احکام

Posted: 01 Jul 2012 07:28 AM PDT

جرس: سیامک قادری روزنامه نگار زندانی که مدت ١٢ ماه است از ملاقات حضوری با خانواده خود محروم شده، روز شنبه ١٠ تیر ماه ٩١ به دلیل هماهنگی ملاقات حضوری در دفتر نصیرپور دادیار شعبه اجرای احکام، به جای ملاقات در سالن‌های مربوط به ملاقات حضوری، از ملاقات با خانواده امتناع کرد.

 

به گزارش کلمه، دادستانی تهران روز چهارشنبه با خانواده این زندانی تماس گرفتند و اعلام کردند ساعت ١١روز شنبه برای ملاقات حضوری به زندان بیایند. پس از آن همسر این زندانی و فرزند ١۵ ساله اش راهی سالن ملاقات شدند ولی متوجه شدند که این ملاقات قرار است در دفتر اجرای احکام اوین اتفاق بیفتاد.

 

در مقابل سه کارمند و یک مامور سیامک قادری و خانواده، تصمیم گرفتند زیر بار این ملاقات نروند و از یکدیگر خداحافظی کردند.

 

سیامک قادری از خرداد ١٣٩٠ محروم از ملاقات حضوری است و از جمله زندانیان سیاسی بند ٣۵٠ بود که روز ٢٢خرداد با اعتصاب ملاقات خواستار اجرای حقوق زندانیان شدند.

 

این روزنامه نگار مرداد ماه سال ۸۹ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است.

 

یکی از اتهامات اصلی این روزنامه نگار اداره کردن وبلاگ” ایرنای ما “بوده است. وبلاگی که او در آن به برخی عملکردها و اقدامات مسوولان خبرگزاری دولتی ایرنا انتقاد کرده و همچنین درباره جنبش سبز و رهبرانش مطالبی را در این وبلاگ نوشته بود.

 

خبرگزاری ایرنا شاکی اصلی پرونده قادری بود، او همچنین بعد از ۱۸ سال کار در این خبرگزاری از آن اخراج و راهی زندان اوین شد.
 

انتقاد مجری تلویزیون از عملكرد صداوسیما: حاضر نیستم برای صداوسیما برنامه اجرا کنم

Posted: 01 Jul 2012 07:28 AM PDT

همکاران ما هیچ امنیت شغلی ندارند

جرس: محمود شهریاری، مجری صدا و سیمای جمهوری اسلامی با انتقاد از برنامه‌های تلویزیون اظهار کرد: متاسفانه صداوسیما در حال حاضر به سمت کمیت‌گرایی رفته و مردم انعکاس مشکلات خودشان را در صداوسیما نمی‌بینند.

به گزارش ایسنا، این مجری گفت که نگران است زیرا روز به روز از مخاطبان تلویزیون کم می شود.

وی خاطرنشان کرد: من نسبت به کمیت‌گرایی صداوسیما انتقاد دارم؛ در حالی که کارگردانان بسیار مطرحی همچون داوود میرباقری سریال‌های پرخرجی چون «مختارنامه» را می‌سازند، شبکه‌های ماهواره‌یی با ایجاد سریال‌های ۱۵۰ قسمتی، باعث کاهش مخاطبان می‌شوند که متاسفانه مدیران نسبت به این قضایا کاملا بی‌تفاوت هستند.

شهریاری با بیان اینکه برنامه‌های تلویزیون دیگر خنثی و علی‌السویه شده‌اند، خاطرنشان کرد: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که روز به روز مخاطبان را از دست می‌دهیم.

وی درباره‌ی لزوم سعه‌ی صدر مدیران رسانه در قبال ریسک‌‌ها و حتی اشتباهات مجریان و هنرمندان که در نهایت به ساخت برنامه‌های جذاب‌تر تلویزیونی می‌انجامد، اظهار کرد: متاسفانه مجریان این ریسک‌پذیری را ندارند. آنقدر از جایگاهشان می‌ترسند که از کوچکترین موضع‌گیری خارج از سازمان صداوسیما از خود بی‌خود می‌شوند. همکاران ما هیچ امنیت شغلی ندارند و فقط متوسل به تلفنی هستند که بدانند چه تصمیمی نسبت به آن‌ها گرفته می‌شود.

این مجری با بیان اینکه سال‌های سال جوانی خود را در رسانه ملی گذاشته است، به مشکلی که اخیرا در اجرای یک برنامه برای او ایجاد شد و سوال او از میهمان دردسرساز شد اشاره کرد و گفت: آیا سوالی ساده‌تر از این است که از میهمان برنامه بپرسید که خودش را شبیه چه میوه‌ای می‌داند؟ آن فرد هم می‌توانست جواب دهد یا ندهد. این چه ربطی به مجری دارد که مشکل‌ساز شده است. این مساله خیلی پیش پا افتاده و مضحک است که اینگونه با آن برخورد می‌کنند؛ با این شرایط حاضر نیستم برای سازمان صداوسیما برنامه اجرا کنم.

محمود شهریاری افزود: متاسفانه در حال حاضر تسویه حساب‌های جشن رمضان پارسال را انجام نداده‌اند. حتی برنامه‌های سال ۸۵ را نیز با بنده تسویه نکرده‌اند.

محمود شهریاری همچنین با ارسال نامه‌ای انصراف خود را از اجرای برنامه جشن رمضان اعلام کرد.

در متن این نامه آمده است: محمود شهریاری در اعتراض به قربانی شدن کیفیت برنامه‌های تلویزیونی و سیاست کمیت‌گرایی صدا و سیما، تک صدایی و یک جانبه‌گرایی این رسانه و عدم توجه به انعکاس واقعی خواسته‌های مردم و همین طور نبود صداقت برنامه‌ها با مخاطبان و سردرگمی اصول نظارت و خطوط قرمز و ضعف برنامه‌ها و عدم توجه به نظر کسانی که سرمایه عمر و جوانی خود را برای مدت بیش از سی سال در این سازمان مصروف داشته و با کوچکترین موضع‌گیری‌ سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بلافاصله با اصحاب خود به شدیدترین شکلی برخورد کرده و در واقع مدیریت شبکه‌ها را به خارج از اراده مدیران خود سپرده‌اند و همین طور انجام ندادن تعهدات مالی تهیه‌کنندگان برنامه‌ها به طوری که تسویه مالی جشن رمضان سال گذشته هنوز صورت نگرفته و حتی مطالبات سال ۸۵ با گذشت شش سال در دین شبکه تهران است، از اجرای برنامه جشن رمضان امسال انصراف داده و اعلام کرد تحت هیچ شرایطی حاضر به اجرای این برنامه نیست.

پیش از این مدیر شبکه تهران سوال شهریاری در یک برنامه را اتفاق ناخوشایند نامیده و گفته بود: اتفاقی که در ویژه‌برنامه عبد مبعث افتاد و سوال مجری آن برنامه قابل دفاع نیست.

در ویژه‌برنامه شبکه تهران که به مناسبت عید مبعث با اجرای محمود شهریاری روی آنتن رفت، مجری برنامه از امیر جعفری که به عنوان مهمان در برنامه حضور پیدا کرده بود، پرسید: همسر شما شبیه چه میوه‌ای است؟؛ طرح این سوال در این روزها واکنش امیر جعفری و رسانه‌ها را به دنبال داشته است.
 

آزمایش موشک‌های “قیام” و “خلیج فارس” در رزمایش سه روزه سپاه

Posted: 01 Jul 2012 07:09 AM PDT

جرس: رزمایش موشکی سپاه فردا در سراسر کشور آغاز می شود و در این رزمایش سپاه قصد دارد موشک‌های "قیام" و "خلیج‌فارس" را آزمایش کند.

 

به گزارش مهر، رزمایش موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه با نام "پیامبر اعظم ۷" از روز دوشنبه به مدت سه روز آغاز می‌شود و در این رزمایش با استفاده از موشک به پایگاه‌های مشابه پایگاه های هوایی کشورهای فرامنطقه ای در دل کویر شلیک خواهد شد.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه امروز یکشنبه در نشست خبری خود با اشاره به رزمایش تخصصی بزرگ هوافضای سپاه گفت: در این رزمایش موشک های دوربرد، میان برد و کوتاه برد به کارگیری شده و از نقاط مختلف کشور به صد هدف از پیش تعیین شده شلیک می شوند.»

 

سردار امیرعلی حاجی زاده اظهار داشت: تفاوت عمده این رزمایش با سایر رزمایش‌های سپاه احداث و ایجاد پایگاه مشابه با پایگاه هوایی کشورهای فرامنطقه ای در دل کویر است که با شلیک به دل پایگاه ها شرایط فراهم می شود تا متخصصان میزان دقت و اثرگذاری کلاهک ها و سنجش و سامانه‌ها را انجام دهند.

 

فرمانده نیروی هواوفضای سپاه با اشاره به دستاوردهای جدید سپاه به موشک قیام اشاره کرد و گفت:این موشک تولید انبوه داشته و در اختیار یگان های مختلف قرار گرفته و در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سردار حاجی زاده به موشک خلیج فارس نیز اشاره کرد و گفت: این موشک ضد شناور است و تحقیقات آن به پایان رسیده و از یک سال قبل در وزارت دفاع تولید می شود.

 

وی اظهار داشت: در این رزمایش از نقاط مختلف کشور حتی سیستان و بلوچستان به سمت اهداف در کویر سمنان شلیک خواهد شد.
 

نرگس محمدی باز هم با صورت کبود شده در ملاقات حاضر شد

Posted: 01 Jul 2012 07:09 AM PDT

جرس: نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر روز شنبه باز هم با صورت کبود شده در سالن ملاقات حاضر شد با این تفاوت که این بار این ملاقات بر خلاف دفعات قبلی از پشت کابین انجام شد.

 

به گزارش سایت ملی-مذهبی، وضعیت جسمانی نرگس محمدی وخیم تر از قبل شده به گونه‌ای که وی روزی دو تا سه بار دچار فلج عضلانی می شود. آخرین بار صبح روز شنبه، چند ساعت پیش از ملاقات هفتگی بود که در دستشویی زندان به زمین خورد و دور چشمان وی شدیدا کبود شد.

 

این در حالی است که در تاریخ ۹۱/۴/۴ دادسرای زندان اوین با بستری شدن وی در بیمارستان موافقت کرده است اما ریاست زندان زنجان در اقدامی تاکنون از این اقدام خودداری کرده و تا کنون نیز دلیلی برای امتناع از این دستور هم ارائه نکرده اند. این سرپیچی از حکم صادر شده با اعتراض خانواده خانم محمدی مواجه شده است.

 

وضعیت وخیم جسمی نرگس محمدی به گونه ای است که هر لحظه احتمال بروز یک فاجعه وجود دارد. نرگس محمدی در محیط پر استرس زندان زنجان روزی دو الی سه بار دچار فلج عضلانی می شود و از زمانی که به زندان زنجان منتقل شده است هشت کیلو کاهش وزن داشته است.

 

انتقال خانم محمدی به زندان زنجان از اساس غیر قانونی بوده و به رغم درخواست بسیاری از شخصیت های مطرح جهانی و ملی برای آزادی این فعال حقوق بشر، مسئولان نه تنها با آزادی وی موافقت نمی کنند بلکه از بستری کردن او نیز خودداری می کنند.

 

خاطرنشان می شود پزشکان معالج وی در زندان بارها تاکید کرده اند نگهداری این زندانی سیاسی در زندان غیر طبیعی است و وی باید یا آزاد شود یا در بیمارستان تحت درمان قرار بگیرد.
 

رییس خانه صنعت و معدن ایران: از دولت حمایت نمی‌خواهیم، تنها موانع ایجاد کرده را رفع کنند‌

Posted: 01 Jul 2012 07:09 AM PDT

جرس: رییس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه، بهره بانکی برای بخش تولید و صنعت باید به کمتراز ۷ الی ۸ درصد کاهش یابد‌، اعلام کرد‌: به نشانه اعتراض نسبت به تصمیم شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش بهره بانکی از یازده درصد به ۲۱درصد در روز 25 تيرماه به مدت يك دقيقه سوت تمام کارخانجات به صدا در خواهد آمد.

 

به گزارش ایلنا، هادی غنیمی فرد در مراسم روز ملی صنعت و معدن با تاکید بر اینکه پول و منابع مالی باید به دست تولید کننده داده شود تا به ازای آن ارزش افزوده در اقتصاد کشور ایجاد شود گفت‌: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که به وضعیت نرخ‌های بانکی رسیدگی کنند چرا که در غیر این صورت دیگر برای انتخابات به آن‌ها رای نمی‌دهیم.

 

وی تصریح کرد‌: به شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی، ۱۵ روز مهلت داده می‌شود که نرخ بهره را به صورت گذشته بازگردانند وگرنه خودمان اقداماتی را انجام می‌دهیم.

 

غنیمی فرد خاطرنشان کرد‌: ما از دولت حمایت نمی‌خواهیم تنها موانع ایجاد کرده را رفع کنند‌.
 

پیام تبریک جبهه مشارکت ایران اسلامی به رئیس‌جمهور منتخب مصر

Posted: 01 Jul 2012 06:44 AM PDT

جرس: در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مصر و پیروزی محمد مرسی دراولین انتخابات آزاد این کشور پس از بیش ازشش دهه حکومت نظامیان، جبهه مشارکت ایران اسلامی در پیامی این انتخاب را به مردم مصر و منتخبشان تبریک گفته و برای آنها آرزوی موفقیت کرده است.

 

به گزارش نوروز، در بخشی از این پیام آمده است: تجربه تلخ بسیاری از کشورها این است که حاکمان چون از نردبان دموکراسی بالا رفتند و به قدرت رسیدند، آن نردبان را شکستند تا کسی را یارای به چالش کشیدن قدرت آنها نباشد. آنها پس از اندک زمانی به بهانه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی و وابستگی به بیگانگان، مخالفان و منتقدان خود را به زندان انداختند، روزنامه ها را بستند، احزاب را منحل و نهادهای مدنی را تعطیل کردند تا ادعای دشمنان اسلام که دین اسلام دین خشونت و دیکتاتوری است معنا پیدا کند. اینک شما هم در معرض این آزمون قرار گرفته اید.

 

متن کامل این پیام بشرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمد محمد مرسی
رئیس محترم جمهوری عربی مصر

السلام علیکم و رحمة الله و بركاته
جبهه مشارکت ایران اسلامی پیروزی جنابعالی را در اولین انتخابات آزاد ریاست جمهوری مصر پس از عصر دیکتاتوری، صمیمانه به شما و مردم مصر تبریک عرض می کند. بی شک شما نیز بر این نکته واقف هستید که این ملت بزرگ مصر بودند که شما را از زندان های ستم رهایی بخشیدند تا امروز شما را در بالاترین مقام سیاسی بزرگ ترین کشور اسلامی - عربی مستقر کنند. شکر این نعمت خدمت صادقانه و تلاش خستگی ناپذیر برای تحقق آرمانهای جنبش مردم مصر و سعادت و رفاه آنان است.
جنابعالی در برنامه های انتخاباتی خود به صراحت وعده های امیدوار کننده ای به ملت خود دادید که اینک به عنوان یک مومن وظیفه شرعی شما عمل به آن وعده هاست تا بتوانید چهره ای از اسلام ارائه دهید که متضمن صلح و دوستی و پیشرفت و توسعه است. بر خود لازم می دانیم با توجه به تجربه گران یکصد ساله انقلاب و اصلاح در جهان اسلام، نظر شما را به اهم چالش هایی که سیاستمداران مسلمان به صورت روزافزون در معرض ابتلای آنها هستند جلب کنیم و آرزو داریم که شما با تدبیر، الگویی موفق از سازگاری دین و دموکراسی ارائه نمائید.

1- مرمسالاری:
جناب آقای دکتر مرسی
شما در یک مسیر نسبتا دموکراتیک به قدرت رسیدید. در برابر شما سیاستمدار دیگری بود که در آرمان و تاکتیک نقطه مقابل شما بود و این اهمیت پیروزی شما را دو چندان می کند. تجربه تلخ بسیاری از کشورها این است که حاکمان چون از نردبان دموکراسی بالا رفتند و به قدرت رسیدند، آن نردبان را شکستند تا کسی را یارای به چالش کشیدن قدرت آنها نباشد. آنها پس از اندک زمانی به بهانه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی و وابستگی به بیگانگان، مخالفان و منتقدان خود را به زندان انداختند، روزنامه ها را بستند، احزاب را منحل و نهادهای مدنی را تعطیل کردند تا ادعای دشمنان اسلام که دین اسلام دین خشونت و دیکتاتوری است معنا پیدا کند. اینک شما هم در معرض این آزمون قرار گرفته اید که به عنوان یک مومن آیا خواهید توانست با مخالفان سیاسی خود با صداقت و انصاف و عدل برخورد کنید و برای ماندن در قدرت غیرخودی ها را با هر وسیله و روشی از صحنه بیرون نکنید؟
شما درکشوری به قدرت رسیدید که سال های متمادی اسیر دیکتاتوری وابسته بود و حتی هنوز نیز اقتدارگرایی نظامی، مجالی برای اجرای کامل برنامه های دموکراسی فراهم نمی کند و این مسئولیت شما را مضاعف می کند که در عین مبارزه مدنی با حاکمیت نظامیان برای گسترش فضای باز سیاسی و تقویت نهادهای مدنی و بسط و ارتقاء رسانه های آزاد و مستقل تلاش کنید و اجازه ندهید در اذهان عمومی مردم مصر و جهان تفاوتی بین دیکتاتوری سابق و حاکمیت اسلامگرایان دیده نشود. بی شک مهم ترین نهاد مردمسالاری انتخابات آزاد است که هرچند بدون نهادهای مدنی و رسانه های آزاد معنای چندانی ندارد ولی با این حال برخورداری از نهاد انتخاباتی مستقل که تضمین کننده سلامت انتخابات باشد و به خصوص دست تطاول نظامیان را از این عرصه کوتاه کند اهمیت ویژه ای دارد.

2- اسلامیت:
جناب آقای رییس جمهور
ما و شما براین اعتقاد هستیم که اسلام متضمن سعادت دنیا و اخرای مردم است، اما سوال این است که آیا ما مجاز هستیم تا ایده ها و آرمان های خود را بهر قیمت بر مردمی که بر آنها حکومت می کنیم تحمیل کنیم، حتی اگرآن آرمان ها را به حق بدانیم؟
اسلام دین آگاهی و خرداست. به اعتقاد ما "كلمة الله هي العليا" و به باور ما "الاسلام يعلوا و لا يعلي عليه"، اما قویا معتقد هستیم این حقیقت تابناک در فضای آزادی تجلی می کند که همه افکار و اندیشه ها آزاد باشند و اصحاب فکر و اندیشه بتوانند بدون هیچ واهمه ای آثار فکری خود را در قالب های مختلف به مردم عرضه کنند. به باور ما چاره دگراندیشان و مخالفان ما تیغ و درفش نیست، اسلامی که ما می شناسیم نه فقط اجازه ابراز اندیشه های مخالف را می دهد و از آن واهمه ندارد، بلکه از آن برای تجلی چهره تابناک اسلام، استقبال هم می کند.

3- زندگی خصوص مردم:
جناب آقای رییس جمهور
امروز به عدد انسان های روی زمین، اسلوب های زندگی متفاوت وجود دارد و از مهم ترین ویژگی های زندگی امروزی، تفکیک زندگی خصوصی از عرصه اجتماعی است. هرچند اسلام برای مومنان از زمان تولد تا مرگ دستورالعمل دارد اما از مهم ترین دغدغه های جوامع مختلف نحوه تعامل حاکمیت دینی با عرصه خصوصی است و نگران آن هستند تا پیروان نطریه دین حداکثری بر تمام زوایای پنهان و آشکار زندگی خصوصی مردم چنگ اندازند و آسایش و آرامش آنها را بر هم زنند. در حالی که می توان با واگذار کردن خلوت مردم به خدای آنها، در عین تاکید بر نظم و اخلاق اجتماعی، روش های مختلف زندگی مردم را به رسمیت شناخت.

جناب آقای دکتر مرسی
آنچه آمد گوشه کوچکی از چالش ها و دغدغه های مومنان در جهان امروز است که متاسفانه علی رغم تلاش مصلحان، پاسخ شایسته ای در عمل نیافته است به همین دلیل چهره اسلام، مشوش و تبلیغات دشمنان اسلام کارگر افتاده است. اینک شما در ادامه تجربه این مصلحان مسئولیتی بر دوش گرفته اید که بر شانه های شما سنگینی خواهد کرد. ما برای شما دعا می کنیم و آرزو داریم در این چند سالی که به سرعت سپری خواهد شد، برای مردم خود آزادی و رفاه و پیشرفت و برای مردم منطقه و جهان، منادی صلح و مبشر دوستی باشید.
جبهه مشارکت ایران اسلامی
 

هشدار معصومه ابتکار نسبت به تاثیر منفی پارازیت‌ها بر سلامت شهروندان

Posted: 01 Jul 2012 06:44 AM PDT

هیچ نهادی مسئولیت ارسال پارازیت را بر عهده نمی‌گیرد

جرس: به عنوان اعضای شورای شهر تهران هیچ اطلاعاتی در رابطه با موضوع پارازیت‌ها و فرستنده‌های آن نداریم. اما آنچه که می‌دانیم این است که این امواج بر سلامتی انسان و سلول‌های بدن تاثیر می‌گذارند.

 

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، در یک‌صد و پنجاه و چهارمین جلسه کمیته محیط زیست این شورا، با اشاره به جوابگو نبودن هیچ نهادی در کشور در رابطه با موضوع پارازیت و آلودگی امواج تاکید کرد: من به عنوان یک متخصص ایمونولوژی و محقق می‌گویم که سر منشاء بسیاری از عوارض و بیماری‌های بدن می‌تواند این امواج باشد.

 

این استاد دانشگاه تربیت مدرس، با اشاره به تاثیر امواج بر سلول‌های مختلف بدن و به مورد سلول‌های ایمنی، گفت: امروزه وقتی شاهد افزایش بیماری‌های مختلف با منشاء ناشناخته هستیم، به طور قطع و یقین می‌توانیم بگوئیم تشعشع می‌تواند موجب اختلال در سیتم ایمنی بدن شود و این موضوع قطعی است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه موضوع پارازیت‌ها از مصوبه شورای شهر مستثنی نیست، گفت: مصوبه شورا همه ابعاد امواج را در بر می‌گیرد. در حوزه امواج و مقابله با آلودگی امواج ماهواره، هیچ نهادی مسئولیت را بر عهده نمی‌گیرد و این به نگرانی‌ای که در سطح جامعه وجود دامن می‌زند.

 

ابتکار در ادامه گفت: در جامعه‌ای که این ضوابط جدی گرفته نشود، شاهد مشکلاتی در آینده خواهیم بود. وقتی هم که به سلامتی مردم بی‌توجهی کردیم متاسفانه در آینده شاهد مشکلات دیگری خواهیم بود. موضوع تشعشع‌های مضر در کنار آلودگی هوا از جمله دلایل بسیاری از بیماری‌ها خواهند بود.

 

وی در بخش دیگری از این جلسه تصریح کرد: موضوع توسعه در کشور نمی‌تواند ضوابط محیط زیستی را نادیده بگیرد، در جایی که در همه دنیا ضوابط زیست محیطی را با سختگیری زیادی پیگری می‌کنند، در کشور ما‌‌ رها شده است.

 

ابتکار با اشاره به اینکه آثار و نتایج تشعشعات قطعی است، گفت: اینکه امروز متخصصان می‌گویند سونامی سرطان در راه است، می‌تواند یکی از نتایج تشعشعات یا آلودگی هوا یا استرس باشد.

 

عضو شورای شهر اسلامی شهر تهران با اشاره به رشته تخصصی علمی و دانشگاهی خود، گفت: نگاه ما در این موضوع کار‌شناسی و تخصصی است، در این موضوع باید با نگاه مصالح ملی و از جهت نگاه ملی و سلامتی مردم شهر تهران عمل کرد.

 

وی در ادامه افزود: با توجه و تاکیدی که چمران رئیس شورای شهر داشت، این پارازیت‌ها در تعاملی که با همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهاد‌ها برقرار می‌شود، باید ساماندهی شود. نمی‌شود گفت که این موضوع چون خیلی خیلی مهم است، باید بی‌ضابطه باشد. سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول باید در این موضوع ضابطه‌مند عمل کنند.

 

در بخش دیگری از این جلسه، معصومه ابتکار با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در باره ساماندهی دکل‌های مخابراتی و آنتن‌ها در سطح شهر تهران، گفت: موضوع ساماندهی امروزه در همه کلان شهر برای انتقال سیگنال و فرکانس از شبکه کابلی و فیبر نوری استفاده می‌شود که شامل تلویزیون، رادیو، اینترنت و انتقال دیتا می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: کار‌شناسان در استفاده از فیبر نوری اتفاق نظر دارند. شهرداری تهران امکاناتی در اختیار دارد که می‌تواند به توسعه این شبکه کمک کند و شورای شهر نیز می‌تواند در این زمینه کمک کند.

 

در ادامه جلسه کمیته زیست شورا با موضوع ساماندهی دکل، آنتن و ایستگاه‌های رادیویی در شهر تهران، مدیر کل صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات، گفت: به جز دکل‌های تلفن همراه، دکل‌های رادیویی، دوست نداریم شهر تهران مانند جنگل فلزی به چشم بیاید به همین منظور سعی فراوانی در زیبا سازی دکل‌های تلفن‌های همراه در بوستان‌ها انجام داده‌ایم.

 

عظیم فرد در ادامه با اشاره به اینکه فرکانس‌هایی که از طریق دکل‌ها و آنتن‌ها منتقل می‌شود خیلی مشکلات به وجود می‌آورد، گفت: اگر فکری برای آینده نشود، در سال‌های آتی مشکلات فروانی را پیش رو خواهیم داشت. اگر فکری برای انتقال سیگنال و فرکانس از طریق کابل‌ها شود سود آن نصیب همه دستگاه‌ها و شهروندان خواهد بود.

 

وی ادامه داد: تلویزیون، رادیو، اینترنت، و هزاران فعالیت دیگر می‌توانند ازاین شبکه کابلی بهره بگیرند و الان در همه دنیا کلان شهر‌ها به این شکل، از شبکه فیبر نوری و کابل زیرزمینی بهره می‌گیرند.

 

ابتکار نیز با با تاکید بر اینکه هدف مصوبه شورا به انضباط در آوردن همه فعالیت‌ها است، افزود: هدف ما - خدای نکرده - کم یا تعطیل کردن فعالیت‌های رادیویی و مخابراتی نیست، هدف ما به نظم در آوردن و به زیر ضابطه در آوردن فعالیت‌ها است.

 

وی خاطر نشان کرد: شهرداری تهران به عنوان دستگاهی که مسئول همه سازه‌های محدوده شهر تهران است، و چون برای هر سازه‌ای که احداث می‌شود بر اساس قانون باید از شهرداری مجوز گرفت، دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی نیز شامل این موضوع می‌شود و مصوبه شورای شهر هم به این مساله تاکید کرده است.
 

انجام عمل جراحی احمد قابل برای خارج کردن ترکش از بدن وی

Posted: 01 Jul 2012 06:44 AM PDT

جرس: احمد قابل امروز یکشنبه به مدت سه ساعت در بیمارستان سینای تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت و با خارج شدن ترکش خمپاره از کمرش امکان عکسبرداری از مغز (ام آر آی) برای پزشکان فراهم شد.


بنا به اخبار رسیده به جرس، این ترکش از زمان حضور این قرآن‌پژوه در جبهه جنگ با عراق در بدن او بوده و به علت نزدیکی آن به ستون فقرات پزشکان در این سی سال صلاح نمی‌دانستند بیمار تحت عمل جراحی قرار گیرد. با این حال وخامت حال وی و لزوم عکسبرداری سریع از سلول‌های مغزی وی پزشکان متخصص را متقاعد به خارج کردن ترکش کرد.


حال عمومی وی در حال حاضر رضایت بخش گزارش شده است.


احمد قابل که در سال‌های اخیر چندین بار زندانی شده است، چند نامه به رهبر جمهوری اسلامی نوشته و در آنها از او انتقاد کرده بود که «نوشتن نامه به رهبری» یکی از اتهامات وی عنوان شد.