جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


نرگس محمدی برای اجرای حکم شش سال حبس فرا خوانده و بازداشت شد

Posted: 21 Apr 2012 08:35 AM PDT

جـــرس: نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که به شش سال حبس تعزیری قطعی محکوم شده بود، امروز شنبه برای اجرای حکم فراخوانده شد و هنوز بازنگشته است.


سایت ملی – مذهبی گزارش داده است که نرگس محمدی فعال ملی-مذهبی و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر صبح امروز به اداره اطلاعات زنجان فراخوانده شده و تا لحظه تنظیم این خبر به منزل خود بازنگشته است.


بر اساس این گزارش، خانم محمدی که شش سال حبس وی از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شده است بارها بر قانونی بودن فعالیت های خود در حوزه حقوق بشر تاکید کرده و این حکم زندان را غیر قانونی دانسته است.


همچنین چند ساعت بعد از انتقال خانم محمدی به اداره اطلاعات زنجان، سایت های امنیتی فارس نیوز و بولتن نیوز که وابسته اداره اطلاعات سپاه هستند با درج خبری جهت دار و تامل برانگیز از اجرای حکم شش سال زندان نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر خبر دادند. خبرگزاری امنیتی فارس با درج این خبر گزارش داد:«با حکم دادیار اجرای احکام دادسرای اوین نرگس محمدی جهت گذراندن دوران محکومیت امروز برای اجرای حکم فراخوانده شد."


فارس در خبر خود به خروج اجباری تقی رحمانی عضو شورای فعالان ملی-مذهبی از ایران و اقامت وی در پاریس نیز اشاره کرده است.


این خبرگزاری نزدیک به محافل امنیتی، که در بسیاری از مواقع نقش پرونده سازی برای فعالا سیاسی و حقوق بشری ایران را بر عهده دارد در ادامه خبر خود با ادعایی مضحک مدعی شده: "نرگس محمدی قبلا مقادیر معتنابهی سهام و اوراق مشارکت خریداری کرده بود که اخیرا در حال فروش آنها و تبدیل کردن سهام به ارزهای خارجی بوده است تا به خارج از کشور منتقل نماید."


بر اساس گزارش ملی مذهبی، با توجه به شناخت فعالان سیاسی و حقوق بشری ایران از سلامت نفس تقی رحمانی و نرگس محمدی این پرونده سازی فارس به احتمال فراوان از پروژه امنیتی علیه نرگس محمدی خبر می دهد. این در حالی است که تقی رحمانی به دلیل رفت و آمدهای پیاپی به زندان و محرومیت از شغل و نرگس محمدی به دلیل اخراج از محل کار خود قادر به خرید یک خانه نیز نبوده اند و تا کنون به عنوان مستاجر زندگی خود را می گذرانده اند.


لازم به ذکر است تقی رحمانی همسر نرگس محمدی نزدیک به ۱۵ سال از عمر ۵۲ ساله خود را در زندان های جمهوری اسلامی گذرانده است و تا کنون در برابر فشارها و تهدید ها و زندان های جمهوری اسلامی تسلیم نشده است. نرگس محمدی به رغم خروج تقی رحمانی از کشور ترجیح داد برای دفاع از آرمان های حقوق بشری در ایران بماند. وی از رفتن به خارج از کشور منصرف شد و اقامت وی در زنجان نیز تحت فشار وزارت اطلاعات و به نوعی تبعید اجباری بوده است. محمدی در زندان سال ۱۳۸۹ به بیماری ناشناخته ای مبتلا شد که به صورت ناخودآگاه بخشی از بدن وی از حرکت باز می ایستاد. وی صاحب دو فرزند دوقلو ی ۶ ساله به نام های علی و کیانا است که در حال حاضر باید به دلیل فشارهای امنیتی زندگی بدون حضور پدر و مادر را تجربه کنند.

 

تظاهرات گسترده ضد دولتی در منامه در آستانه‌ی برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک در بحرین

Posted: 21 Apr 2012 05:53 AM PDT

مخالفان می‌گویند یک تظاهرکننده به ضرب گلوله نیروهای دولتی کشته شده است.

بنابر اعلام رسمی مقامات قضائی، معالجه‌ی عیسی سحرخیز بر عهده زندان نیست

Posted: 21 Apr 2012 05:38 AM PDT

از این پس خود زندانی موظف به پرداخت هزینه های سنگین بیمارستانی است.

جـــرس: به گزارش منابع خبری، در پی تداوم وضعیت وخیم جسمانی زندانی سیاسی، عیسی سحرخیز، مقامات زندان رسما اعلام کرده‌اند امکان فراهم آوردن شرایط پزشکی مورد نظر پزشکان متخصص عیسی سحرخیز در زندان وجود ندارد و از این به بعد - تا اعلام نظر دادستان - خود زندانی موظف به پرداخت هزینه های سنگین بیمارستانی خود است.


منابع خبری جرس گزارش داده اند که این فعال مطبوعاتی زندانی، شدیدا نیاز به مراقبتهای ویژه پزشکی در فضای آرام دارد و با دستورات اخیر مقامات زندان و دادستانی، چنین شرایطی فراهم نخواهد بود.


این منابع خبری همچنین گزارش داده اند که خانواده سحرخیز نامه ای به دادستان تهران نوشته و خاطرنشان کرده اند که "وی باید از مرخصی استعلاجی استفاده کند و در منزل باشد و شرایط زندان برایش خطرناک است و در صورت بروز هرگونه مشکل مقامات بالای کشور مقصر هستند و در صورت بروز هرگونه مشکلی، به مراجع داخلی و خارجی شکایت خواهند کرد."


تسخه ای از نامه پزشکان پیرامون وضعیت این فعال مطبوعاتی زندانی و حامی جنبش سبز، به ترتیب زیر است:

 

 

 

 

 

سکوت وزیر کار در برابر پرسش‌های مربوط به سعید مرتضوی

Posted: 21 Apr 2012 04:37 AM PDT

جـــرس: درحالیکه دولت بر ابقای سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و متهم پرونده بازداشتگاه کهریزک بر ریاست سازمان تامین اجتماعی همچنان اصرار دارد و نمایندگان مجلس برای طرح مجدد استیضاح وزیر کار دورخیز کرده اند، این وزیر دولت دهم از پاسخگویی در مورد وضعیت سعید مرتضوی خودداری کرد.


به گزارش مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی صبح امروز شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از نسخه صفر دو برنامه پزشک خانواده در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی هیچ اظهار نظری نکرد.


وی با بیان این جمله که این موضوع را از خودش بپرسید بدون توجه به سوالات مکرر خبرنگاران در مورد سعید مرتضوی محل مراسم را ترک کرد.


این درحالی بود که وزیر بهداشت نیز با تاکید به خبرنگاران مبنی بر اینکه فقط سوالات مربوط به برنامه را از وزیر تعاون بپرسید، شیخ الاسلامی را همراهی کرد.


گفتنی است، روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس با بیان اینکه مرتضوی با زیرپا گذاشتن قول شرفش به نمایندگان یک جرم به دیگر جرم های خود افزوده، گفته بود: استیضاح وزیرکار در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس مطرح خواهد شد.
 

افزایش سه برابری قیمت سوخت هواپیماها، تیشه زدن به ریشه‌ شرکت‌های داخلی است

Posted: 21 Apr 2012 04:37 AM PDT

قیمت سوخت هواپیما به ۱۱۴۳ تومان رسید

جـــرس: یک هفته پس از آنکه دبیر سابق انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد "افزایش سوخت پروازهای خارجی، فعالیت ایرلاین‌ها را متوقف می‌کند"، منابع خبری از افزایش سه برابری بهای سوخت بنزین هواپیماها از اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ خبر داده و رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی نیز گفت که این اقدام تیشه زدن به ریشه‌ی شرکت‌های داخلی است.


به گزارش سامانه خبری «پانا»، مهدی علیاری، دبیر سابق انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی هفته قبل گفته بود: اگر دولت تاکید بر افزایش ۷۴۰ تومان سوخت پروازهای خارجی داشته باشد، در آن صورت پروازهای تعدادی از شرکت‌ها متوقف می‌شود.


وی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی توانایی جبران این میزان افزایش قیمت را ندارند و مابه‌التفاوت آن نیز فوق‌العاده بالا و چندین برابر قیمت قبلی است.


علیاری با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی داخلی قدرت رقابت با شرکت‌های خارجی از دست می‌دهند، گفت: با توجه به این‌که بازار آزاد قیمت‌ها را تعیین می‌کند و شرکت‌ها در شرایط رقابتی قرار دارند، به طور طبیعی نمی‌توانند قیمت‌ها به طور قابل توجه افزایش دهند.


وی افزود: حتی در صورتی که قیمت‌های پروازهای خارجی افزایش نیابد، شرکت‌ها نمی‌توانند مابه‌التفاوت قیمت سوخت را جبران کنند و غیرقابل قبول است.


علیاری با تاکید بر به‌کارگیری تمهیدات لازم در حوزه هوایی، تصریح کرد: به‌دلیل این‌که در حوزه خارجی امکان افزایش قیمت‌ها وجود ندارد، باید در حوزه داخلی این مساله را عملی کرد.


افزایش سوخت از دیروز
منابع خبری گزارش داده اند که بر اساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها بهای هر لیتر بنزین هواپیما تقریبا سه برابر شده و از ۴۰۰ تومان به ۱۱۴۳ تومان افزایش یافته است.


به گزارش ایسنا، حمید غوابش، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، این تصمیم را عجولانه و ابلاغ آن را ناگهانی خوانده و می گوید "از آنجا که بلیط برخی از پروازها برای چند ماه بعد فروخته شده گران شدن بهای سوخت لطمه‌ی سنگینی به شرکت‌های داخلی وارد می‌کند."


همزمان، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی نیز خاطرنشان کرد: "ما برای اجرایی نشدن افزایش بهای سوخت با دولت مذاکراتی داشته‌ایم که به نتیجه نرسیده است و قطعاً این افزایش غیرمنطقی و غیرکارشناسی نرخ سوخت هواپیما بدون افزایش نرخ بلیت، موجب لغو بسیاری از پروازها خواهد شد."
 

چرا سخنرانی تلویزیونی احمدی نژاد لغو شد؟

Posted: 21 Apr 2012 04:37 AM PDT

جـــرس: در پی لغو ناگهانی گفتگوی تلویزیونی محمود احمدی نژاد، که بنا بود آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را به مردم اعلام کند، برخی منابع خبری، دلیل اصلی لغو این مصاحبه تلویزیونی را مورد بررسی مجدد قرار داده اند.


تارنمای «فردا»، وابسته به شهردار تهران، با بیان این مطلب که "حضور تلویزیونی احمدی نژاد لغو شده و عده ای که وضعیت تورم موجود را تورمی کشنده می دانند، نفس راحتی کشیده اند، تا شاید مرحله دوم با تعقل و خردورزی بیشتر و با توجه به وضعیت عمومی مردم اجرا شود"، خاطرنشان می کند: "اما با لغو این سخنرانی زنده تلویزیونی می توان انتظار داشت که دولت و مجلس برای مردم هم که شده به سوی گفتگو بروند یا همچنان باید منتظر مواردی ناگهانی و شوک آور برای زندگی مردم بود؟"


این سامانه خبری- تحلیلی همچنین می گوید اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها ، برنامه ای است که عموما مسئولان و کارشناسان اجرای آن در حال حاضر با شرایط اقتصادی و سیاسی کشور را به صلاح نمی دانند و معتقدند حتی جو روانی حاصل از اعلام این خبر تورم و افزایش قیمت ها را در جامعه باعث خواهد شد چه رسد به اجرای آن . به خاطر همین ملاحظات است که اجرای مرحله دوم این طرح که بنا بود از ابتدای سال جاری انجام شود سه ماه به تعویق افتاده است . نگرانی مردم از اجرای مرحله دوم منطقی و طبیعی است ، اما چرا مسئولان و به ویژه نمایندگان هم همچون مردم نگران هستند ؟


این نگرانی ها ناشی از چیست ؟
در ادامه این گزارش آمده: به نظر می رسد که نگرانی های اخیر برخی از مسئولان در مورد مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نه به خاطر وضعیت مردم که عمدتا به خاطر وضعیتی است که خود در آن گیر افتاده اند . در شرایط فعلی کشور ، قوای مختلف کشور ، جناح های سیاسی و حتی شخصیت ها یا نمی خواهند با همدیگر در مورد برنامه های و اجرای سیاست ها با هم وارد گفتگویی سازنده شوند و یا قدرت گفتگوی منطقی را با هم از دست داده اند ، به نحوی که در غیاب این مفاهمه هر گروهی از ابزار و قدرت خود برای خنثی کردن قدرت رقیب - و البته رفیق – استفاده می کند و در تنظیم سیاست های مختلف علیه هم بودن اصل شده است و نه منفعت ملی کشور . این در حالی است که در قانون اساسی رابطه قوا مشخص شده است . مجلس ناظر قوه مجریه است و در صورت تخلف لازم است در مقابل آن بایستد. حال چگونه است که همه نگرانند که نکند رئیس جمهور بدون اطلاع مجلس برنامه ای اساسی همچون مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرایی کند ؟"


سایت وابسته به شهردار تهران، محمد باقر قالیباف، با رویکردی مجدد به تبعات اقدامات دولت و چالش ها با مجلس خاطرنشان می کند "اینکه بخشی از مردم و بخشی از مسئولان نگران اجرای ناگهانی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها هستند، نگرانی درست و منطقی است . اما اینکه چرا وضعیت به گونه ای شده است که احتمال می رود رئیس جمهور هم از ابزار قدرت خود استفاده کند و برنامه مد نظر خود را اعلان عمومی کند، نشان دهنده کمبود و یا نبود مفاهمه و گفتگو در بین برخی مسئولان است . بدین نحو که هر یک از مسئولان سخنان و برنامه های خود را در تریبون هایی که در اختیار دارند مطرح می کنند و هر کدام هم نگران این هستند که ممکن است در تریبونی علیه آنان ، برنامه هایشان و رویکردشان سخنی گفته شود."


در ادامه همچنین تصریح شده است که در شرایط حاضر این سیاست بازی است که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است . رئیس جمهور ضرورت هایی برای اجرای برنامه های خود دارد که مجلس آن ضرورت ها را با توجه به شرایط کشور منطقی نمی پندارد . اما از یک سو مجلس عجله دولت را در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها سیاسی و به خاطر مقاصدی خاص می داند و رئیس جمهور هم مخالفت مجلس را با اجرایی شدن این طرح سیاسی می داند . حال و زمانی که این دو قوه نمی توانند با هم منطقی حرف بزنند ، زیان آن را مردم می پردازند . باید به این وضعیت رسیدگی شود . نباید جامعه برای سخنرانی رئیس جمهور در تلویزیون نگران باشند، مسئولان هم . اینک این سخنرانی لغو شده است ، اما آیا نگرانی ها به اتمام رسیده است ؟"
 

ده‌ها هزار مصری خواستار پايان حکومت نظاميان شدند

Posted: 21 Apr 2012 04:37 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع بین المللی، ده‌ها هزار مصری روز جمعه ۱ ارديبهشت ماه با شعار "حمايت از انقلاب"، تسلیم قدرت به غیرنظامیان و با شعار مخالفت با نامزدی چهره‌های نظام پيشين مصر، در ميدان التحرير قاهره تظاهرات کردند.


به گزارش رادیو اروپای آزاد، فعالان مصری از مردم دعوت کرده بودند برای اعلام مخالفت با نامزدی افرادی که با نظام حسنی مبارک همکاری داشتند، در انتخابات رياست جمهوری، دست به تظاهرات بزنند. قرار است مرحله اول انتخابات رياست جمهوری مصر ماه آينده برگزار شود.


بر اساس این گزارش، حضور هواداران احزاب اسلامگرا در ميدان التحرير پرشمار بود. گروه اخوان المسلمين پلاکاردی روبروی تريبون خود در ميدان نصب کرده بود که بر روی آن نوشته شده بود: "تسليم قدرت در ۳۰ ژوئن."


اخوان المسلمين با اين شعار بر ضرورت پايبندی شورای عالی نيروهای مسلح به تعهد خود مبنی بر تسليم قدرت به غير نظاميان در اواسط سال جاری ميلادی تاکيد کرده است. اين شورا از زمان سرنگونی نظام مبارک اداره موقت مصر را در دست گرفته است.


نظام محمد حسنی مبارک رئيس جمهور پيشين مصر سال گذشته در پی انقلابی مردمی سرنگون شد.


پارلمان مصر که در گروه اخوان المسلمين بزرگ‌ترين فراکسيون آنرا در دست دارد، در روزهای اخير قانونی مبنی بر ممنوعيت نامزدی صاحبان پست‌های بلند پايه در نظام مبارک، در انتخابات رياست جمهوری مصر، تصويب کرد. هدف از اين قانون جلوگيری از نامزدی عمر سليمان معاون مبارک و احمد آخرين نخست نظام پيشين مصر در انتخابات رياست جمهوری است. البته عمر سليمان به دليل نقص پرونده رد صلاحيت شد اما احمد شفيق همچنان جزو ۱۳ نامزد باقی مانده است.


شورای عالی نيروهای مسلح اين قانون را به برای بررسی به دادگاه عالی قانون اساسی فرستاد. چنانچه اين دادگاه قانون را متناقض با قانون اساسی تشخيص دهد و اصلاح قانون اساسی را ممکن بداند، ممکن است انتخابات رياست جمهوری به تعويق بيفتد.


هواداران حازم ابو اسماعيل نامزد سلفی رد صلاحيت شده انتخابات رياست جمهوری مصر هم تريبونی برای خود در ميدان التحرير برپا کرده بودند. کميسون عالی انتخابات ابو اسماعيل را به دليل تابعيت آمريکايی مادرش رد صلاحيت کرده است. برپايه قانون انتخابات مصر، نامزدهای انتخابات بايد از والدين مصری باشند و هيچکدام از آن‌ها نبايد تابعيت مضاعف داشته باشد.


هواداران ابو اسماعيل پلاکاردی بزرگ بر بالای تريبون خود نصب کرده بودند که بر روی آن نوشته شده بود: "سرنگونی حکومت نظاميان، تاسيس دادگاه‌های انقلاب و حذف چهره‌های نظام مبارک."


گروه جوانان ۶ آوريل که از اصلی ترين گروه‌های انقلاب سال گذشته مصر بود نيز، تريبونی برای خود در ميدان التحرير تعبيه کرده بود. اين گروه در پلاکارد خود خواستار صدور "قانون قصاص انقلابی" برای مجازات معاونان مبارک و متهمان در قتل تظاهر کنندگان در جريان انقلاب شده بود.


در جريان انقلاب مصر که ۱۸ روز به طول انجاميد، حدود ۸۵۰ تظاهر کننده کشته و ۶ هزار نفر ديگر زخمی شدند. هيچکدام از متهمان تا کنون مجازات نشده‌اند.


مظهر شاهين، خطيب نماز جمعه ميدان التحرير در سخنرانی خود با اشاره به چهره‌های نظام مبارک گفت: "اگر آن‌ها بار ديگر بر ما حکومت کنند، زن‌های ما را بيوه خواهند کرد و سر‌هايمان را از تنمان جدا خواهند کرد. ما در ميدان قهرمانی و ايثار خواهيم مرد نه اينکه همچون زنان در خانه‌ها."


او خواستار آن شد که اين جمعه «جمعه اتحاد» ميان گروه‌ها و احزاب سياسی باشد و تاکيد کرد که "اين جمعه نقطه عطف تاريخ مصر است."


بر اساس گزارش مذکور، تظاهر کنندگان در ميدان التحرير عملا به سه گروه تقسيم شده بودند که هر کدام شعار‌ها و خواسته‌های مخصوص به خود را می‌دادند.
 

جوانفکر: رییس‌جمهورنباید قابل پیش‌بینی باشد

Posted: 21 Apr 2012 04:37 AM PDT

اعلام کرامات جدید مشایی و بقایی از زبان احمدی نژاد

جـــرس: مشاور رئیس دولت و از اعضای ارشد حلقه دولتی ها، بدون رویکرد به تبعات اقدامات و تصمیمات احمدی نژاد برای کشور، مدعی شد: "برای او منافع کشور و مصالح انقلاب اولویت اول را دارد و بدیهی است که رییس‌جمهور کشوری مانند ایران نباید قابل پیش‌بینی باشد."


به گزارش روزنامه «شرق»، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رئیس دولت و مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، طی گفتگویی اظهار عقیده کرد: "حضور احمدی‌نژاد در صحنه سیاست ایران در سال ۱۳۸۴ یک پدیده معنا‌دار و در زمره رویش‌های تازه انقلاب اسلامی بود که رهبری نوید آن را داده بود و من بر این باورم که تصمیمات، اقدامات، اظهارات و مواضع احمدی‌نژاد طی شش سال و نیم گذشته، او را به یک پدیده باارزش و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل کرده است. "


این عضو ارشد دولت مدعی است که "به تجربه، اثبات شده احمدی‌نژاد یک فرد بسیار باهوش و مسوولیت‌شناس است."


مشاور احمدی نژاد همچنین بدون اشاره و رویکرد به تبعات اقدامات و تصمیمات احمدی نژاد برای کشور، ادعا کرد: "برای او (احمدی نژاد) منافع کشور و مصالح انقلاب اولویت اول را دارد و بدیهی است که رییس‌جمهور کشوری مانند ایران نباید قابل پیش‌بینی باشد. اگر دشمنان بتوانند رفتار و مواضع او را پیش‌بینی کنند، دچار خسران خواهیم شد زیرا آنها پیشاپیش خواهند توانست واکنش‌های خود را متناسب با رفتار و مواضع پیش‌بینی‌شده رییس‌جمهور ایران هماهنگ کنند. "


جوانفکر نمایش های رسانه ای احمدی نژاد را مورد ستایش قرار داده و بدون اشاره به بی توجهی دولت به مطالبات مطروحۀ مردم در جریان دیدارها و سفرها مدعی شد: "احمدی‌نژاد در اموری که به مردم مربوط می‌شود بسیار ساده، صمیمی و صادق بوده و رییس‌جمهوری است که از موضع خاکساری و دست‌بوسی مردم با آنها تعامل می‌کند."


مدیر مسئول ارگان دولت همچنین اظهار عقیده کرد: "همه نظرات محترم است اما بنده تاکنون با هیچ فرد همفکر آقای احمدی‌نژاد مواجه نشده‌ام که بحثی از پیچیدگی‌های رفتاری ایشان را مطرح کرده باشد برعکس انبوهی از افراد و همفکران‌شان را مشاهده کرده‌ام که صداقت، صفا و ارتباط عاطفی ایشان را مورد تمجید قرار داده‌اند."


جوانفکر ادعا می کند "رفتار احمدی‌نژاد مثل هر فرد دیگری متاثر از هدف‌گذاری‌های برنامه‌ریزی شده و ویژگی‌های ذاتی اوست و در جایگاه ریاست‌جمهوری، این امکان وجود ندارد که شخص بدون برنامه‌ریزی و هدف معین و مطالعه شده، اقدامی را انجام دهد."


کرامات جدید مشایی و بقایی از زبان احمدی نژاد
همزمان، محمود احمدی نژاد با تاکید مجدد برنقش مشایی و بقایی در "افزایش دوستی مردم با یکدیگر"، افزایش سفرهای نوروزی را کاری الهی خواند وگفت:در این پنج تا شش سال اخیر به همت آقایان مشایی و بقایی تعداد سفرها زیاد شده و مردم نواحی مختلف به گونه‌ای با یکدیگر برخورد می‌کنند که گویی دوستان چندین ساله هستند.


به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد با انتقاد از کسانی که از بحث تعطیلات و سفرهای مردم انتقاد می‌کنند، گفت: برخی‌ها به محض اینکه ما می‌خواهیم زمانی را برای مردم قرار بدهیم، شروع به اعتراض می‌کنند و می‌گویند که اقتصاد کشور مختل می‌شود.


احمدی‌نژاد گفت: اینها نمی‌فهمند و می‌خواهند انسان را با توجیهات سرمایه‌داری بسنجند و سرمایه‌داری نیز به دنبال این است که انسان را تنها تبدیل به یک ماشین و ابزار برای کار کردن کند.


وی ادامه داد:‌ زمانی که می‌خواهیم دو روز به مدت تعطیلات عید فطر اضافه کنیم، صدای بسیاری در‌می‌آید در حالی که خودشان به سفرهای پانزده روزه و یا حتی بیشتر می‌روند.
 

روزنامه کیهان، سایت جرس را به خاطر نقل اظهارات الهام، مورد حمله قرار داد

Posted: 21 Apr 2012 04:37 AM PDT

جـــرس: واکنش ها به اظهارات مشاور حقوقی احمدی نژاد و عضو سابق شورای نگهبان پیرامون دلیل انتصاب برخی شخصیت ها از روی "بیکاری" به عضویت مجمع تشخیص مصلحت، همچنان ادامه دارد و این بار روزنامه کیهان با حمله به سایت «جرس» به دلیل انعکاس این اظهارات و تحلیل آن، می نویسد: "اظهارات نسنجیده و تعجب آور اخیر غلامحسین الهام در مورد مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد سوءاستفاده گسترده ضد انقلاب خارج نشین قرار گرفت و سایت جرس با استناد به سخنان رهبری در دیدار با اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت که الهام می گوید: مجمع تشخیص مصلحت کارایی خود را از دست داده است."


روزنامه تحت امر رهبر جمهوری اسلامی ادعا می کند: "این سایت (جرس) متعلق به حلقه ماسونی لندن با کنار هم قرار دادن سخنان رهبری درباره نقش مهم مجمع تشخیص در حل و فصل اساسی ترین مسائل کشور و مقایسه آن با اظهارات اخیر غلامحسین الهام حداکثر سوءاستفاده را از این اظهارات عجیب کرده و روزنامه های متعلق به جریان اصلاحات نیز سخنان الهام را در تیترهای خود برجسته کردند... (از جمله) اعتماد تیتر زد: الهام مجمع تشخیص را جای بیکاران دانست و شرق نیز بر این قسمت سخنان الهام تکیه کرد که مجمع تشخیص کارایی ندارد."


کیهان با اذعان به اینکه "اظهارات الهام با واکنش جدی عموم مردم و همچنین چهره های اصولگرا نیز مواجه شده"، می نویسد: "بسیاری از خوانندگان کیهان طی روزهای اخیر با تماس های مکرر اظهارات سخیف الهام را محکوم کرده و خواستار توضیح وی شده اند و برخی اصولگرایان هم در واکنش هایی از وی خواسته اند این سخنان را اصلاح کند. در همین زمینه مصطفی پورمحمدی سخنان الهام را سخیف خوانده است. محمدرضا باهنر گفته است اگر حرف وی درست بود خود او باید به عضویت در مجمع منصوب می شد، حجت الاسلام شجونی هم گفته است که اظهارات غلامحسین الهام «توهین آمیز» بوده است. و بالاخره، انتظار آن است که آقای الهام اظهارات خود را تصحیح کرده و از ملت عذرخواهی کند."


گفتنی است، غلامحسین الهام، مشاور محمود احمدی نژاد و عضو سابق شورای نگهبان، طی اظهاراتی گفته بود: "رهبری نظام می‌خواهد از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کند. چرا که بیکاری آنها برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند."
 

تظاهرات «هدیه آوریل» در شهرهای اردن

Posted: 21 Apr 2012 04:37 AM PDT

جـــرس: احزاب مخالف و جنبش مردمی اردن در شهرهای مختلف روز جمعه به مناسبت بیست و سومین سالروز «هدیه آوریل» راهپیمایی های اعتراض آمیز برگزار کردند.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا ، «هدیه آوریل» نام تظاهراتی است که سال هزار و نهصد و هشت و نه در استان های جنوبی اردن در اعتراض به سیاست حاکمان وقت آغاز شد و تظاهرکنندگان ایجاد اصلاحات را خواستار شدند.


شرکت کنندگان در تظاهرات روز جمعه شعارهایی را برای گرامیداشت این مناسبت که جرقه آن سال هزار و نهصد و هشت و نه در شهر معان زده و دامنه آن به دو استان الکرک و الطفیله کشیده شد، سردادند.


این تظاهرات سرآغاز بازگشت زندگی حزبی و لغو حکومت نظامی در اردن بود.


تظاهرکنندگان از دولت خواستند پیش نویس قانون انتخابات را تعدیل و اصلاح کند زیرا پاسخگوی مطالبات واقعی مردم اردن نیست.


آنان با سر دادن شعارهایی اصلاح نظام اردن و مبارزه با فساد را نیز خواستار شدند و از دولت خواستند احساس مسئولیت کند و اجازه ندهد هر کسی دیدگاه خودش را تحمیل یا در روند سیاسی کشور دخالت کند.


«هدیه آوریل» سال هزار و نهصد و هشتاد و نه از شهر معان آغاز و سپس به بقیه استان ها کشیده شد و بر اثر آن چهار نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند.