جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


هشدار بنی صدر به بازسازی استبداد دینی در بهار انقلاب

Posted: 11 Feb 2012 08:39 AM PST

شنیداری - سید علی بشنو - بیست و دومین نامه نوریزاد به رهبری

Posted: 11 Feb 2012 07:53 AM PST

دکتر پرویز رجبی درگذشت

Posted: 11 Feb 2012 08:46 AM PST

 جرس: دكتر پرويز رجبي؛ تاريخ‌دان، مترجم، نويسنده، شب گذشته ـ 21 بهمن ماه ـ به دليل عوارض ناشي از سرطان در منزلش درگذشت.

 

به گزارش ايسنا، پرويز رجبي در 27 ارديبهشت 1381 در روستاي امامقلي، حدود 40 کيلومتري قوچان، به دنيا آمد.

کودکي را در زادگاه پدرش در روستاي «آق‌کند»، بين ميانه و زنجان سپري کرد و در همان‌جا به مدرسه‌ي ابتدايي رفت.

وي در مشهد ديپلم گرفت و به استخدام اداره‌ي فرهنگ قوچان (آموزش و پرورش کنوني) درآمد. در سال 1338 به تهران آمد و در بانک صادرات استخدام شد و تا 1342 در آن بانک کار مي‌کرد.

دكتر پرويز رجبي در سال 1342براي ادامه‌ي تحصيل به آلمان رفت و در سال 1349 با مدرك دكتري از دانشگاه «گوتينگن آلمان» به ايران بازگشت و پس از آن به استخدام دانشگاه اصفهان درآمد و بعد از مدتي توسط ساواک اخراج شد.

پس از اخراج از وزارت علوم و آموزش عالي در سال 1351سرانجام مرکز تحقيقات ايران‌شناسي را تأسيس کرد.

او در 1367 مجدداً به آلمان رفتند و به مدت شش سال به تحقيق و تدريس در دانشگاهاي «ماربورگ» و «گوتينگن» مشغول بود.

در 1373 به ايران بازگشت و رياست بخش ايران‌شناسي دايرةالعمارف بزرگ اسلامي را تا حدود پنج سال پيش به عهده گرفت.

پرويز رجبي در 1379 براثر سکته مغزي و فلج شدن نيمي از بدنش خانه‌نشين شد، اما هم‌چنان به کار تحقيق و ترجمه اشتغال داشت.

در پاييز و زمستان 1389 يک دوره سخت بيماري و شيمي‌درماني را تحمل کرد و سرانجام شامگاه گذشته ـ 21 بهمن ماه ـ از دنيا رفت.

وي در فاصله‌ي سال‌هاي 1358 تا 1361 مدير مسئول و سردبير مجله‌ي «فرداي ايران» نيز بود، او همچنين چند سال‌ در دانشگاه شهيد بهشتي تدريس مي‌كرد.

به گزارش ايسنا، از جمله آثار منتشر شده توسط وي مي‌توان به «هزاره‌هاي گمشده»، «سده‌هاي گم‌شده»، «ايران‌شناسي»، «تاريخ ايران در دوره ايلامي»، «تاريخ ايران در دوره سلوکيان و اشکانيان»، «کريم خان زند و زمان او»، و «از زبان داريوش» اشاره كرد.

همچنين كتاب‌هايي مانند «كوير ايران»، «ماركوپولو در ايران»، «شهرياري ايران» و «هنر جهان اسلام» از جمله آثاري هستند كه توسط وي ترجمه شده است.

محمد صابر صادقي ـ دوست و همكار مرحوم رجبي ـ درباره‌ي زمان تشيع پيكر وي به ايسنا گفت: هنوز زمان برگزاري اين مراسم‌ها مشخص نيست و فردا بعدازظهر اعلام خواهد شد.

 

 

تلاش اپوزیسیون سوریه برای جلب حمایت سیاسی در عرصه بین المللی

Posted: 11 Feb 2012 06:13 AM PST

جـــرس: در پی تداوم خشونت‌ها در چندین شهر سوریه، دیپلمات‌ها در سازمان ملل متحد از به جریان افتادن تلاش‌هایی جدید توسط عربستان سعودی برای طرح قطعنامه‌ای دیگر علیه دولت سوریه خبر داده‌اند.


همزمان، اپوزیسیون سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین خواستار حمایت دولت آلمان از مقاومت مردم این کشور، به رسمیت شناختن شورای ملی سوریه به عنوان نماینده واقعی مردم و اخراج سفیر این رژیم از برلین شد.


به گزارش بی بی سی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مرکز تمرکز اقدامات جدید برای تحت فشار گذاشتن دولت سوریه به منظور پایان دادن به خشونت‌ها علیه غیرنظامیان این کشور تبدیل شده است.


نمایندگان عربستان سعودی در سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را بین اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد پخش کرده‌اند که متنی مشابه پیش‌نویس قطعنامه ای دارد که روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را وتو کردند.


طراحان این پیش‌نویس جدید، خواهان پایان دادن به خشونت‌ها از سوی طرف‌های درگیر در سوریه و نیز کناره‌گیری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، از قدرت شده‌اند.


مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه، ۱۳ فوریه، وضعیت سوریه را بررسی خواهد کرد.


ادامه خشونت‌ها؛ هیچ کس مسئولیت نمی‌پذیرد
در شرایطی که انفجار دو بمب در شهر حلب در روز جمعه، دهم فوریه، مرگ دست‌کم ۲۸ نفر را به دنبال داشت، دولت و مخالفان دولت سوریه یکدیگر را به عنوان مسئول این انفجارها معرفی می‌کنند.


حلب دومین شهر بزرگ سوریه و از مراکز اصلی فعالیت‌های اقتصادی این کشور به شمار می‌رود و از زمان آغاز اعتراضات ضددولتی در سوریه، وضعیت کمابیش آرامی داشته است.


تلویزیون دولتی سوریه در گزارشی "گروه‌های تروریست مسلح" را مسئول این انفجارها معرفی کرد.


در عین حال، مقامات ارتش آزاد سوریه که از گروه‌های مخالف دولت این کشور است، گفته‌اند که در زمان انفجار بمب‌ها با نیروهای امنیتی در محل حادثه درگیر بوده‌اند، ولی دولت عامل انفجارها است.


همچنین روز جمعه، دهم فوریه، رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه در متنی که در صفحه فیس بوک سفارت آمریکا در دمشق منتشر شد، "استفاده از تسلیحات سنگین...در مناطق مسکونی" شهر حمص را محکوم کرد.


دیجیتال‌گلوب که یک شرکت خصوصی آمریکایی و ارائه‌دهنده تصاویر دیجیتالی ماهواره‌ای است، عکس‌هایی را منتشر کرده است که نشانگر فعالیت نیروهای نظامی سوریه در شهر حمص در روز جمعه، دهم فوریه، است.


حمص برای چندین روز زیر آتش سنگین نیروهای دولتی سوریه بوده است.


استفان وود، مدیر مرکز تحلیل دیجیتال‌گلوب به آسوشیتدپرس گفته است که این تصاویر نشان می‌دهد سطح فعالیت‌های نظامیان سوریه در داخل شهر حمص و اطراف آن در مدت ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.


"ادامه کشتار"
روز جمعه، دهم فوریه، مخالفان دولت از استقرار تانک‌های نظامیان در اطراف چندین منطقه شهر حمص که در اختیار مخالفان دولت است، خبر دادند.


در طول روز جمعه نیز صدای تیراندازی و آتشبار پراکنده در حمص به گوش می‌رسید و گزارش شد که دست‌کم ۴ نفر در منطقه باب‌عمرو کشته شده‌اند.


مخالفان دولت می‌گویند که بمباران شدید بسیاری از بخش‌های حمص از روز شنبه گذشته تاکنون مرگ بیش از ۴۰۰ نفر را به دنبال داشته است.


اپوزیسیون سوریه خواستار حمایت آلمان شد
اپوزیسیون سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین خواستار حمایت دولت آلمان از مقاومت مردم این کشور، به رسمیت شناختن شورای ملی سوریه به عنوان نماینده واقعی مردم و اخراج سفیر رژیم اسد از برلین شد.


به گزارش خبرگزاری آلمان، در حالی‌که مردم در شهرهای حمص، حماه، حلب و درعا کشته می‌شوند، نیروهای اپوزیسیون سوریه در خارج می‌کوشند نظر جامعه بین‌المللی را برای پشتیبانی ازمبارزه هموطنان خود جلب کنند. فرهاد احما، عضو شورای ملی سوریه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه (۲۱ بهمن/۱۱ فوریه) در برلین اعلام کرد: "ما در سوریه با نقض شدید حقوق‌بشر روبرو هستیم. منظور ما از نقض حقوق‌بشر کشتار جمعی، تجاوز، شکنجه و ربودن معترضان در سوریه است."


به گفته نیروهای اپوزیسیون، ارتش سوریه با بکارگیری تانک، خمپاره‌انداز و توپخانه علیه مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها و مدارس می‌کوشد مقاومت مردم سوریه را درهم شکند. ارتش اسد به "غیرنظامیانی حمله می‌کند که تصمیم گرفته‌اند در خیابان‌ها برای آزادی خود دست به تظاهرات زنند."


در کنفرانس مطبوعاتی تاکید شد که اقدامات سرکوبگرانه دولت سوریه نقض حقوق‌انسانی است و رهبری سوریه و شخص بشار اسد به خاطر این جنایات باید از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه مورد پیگرد قرار گیرد.


اپوزیسیون سوریه رسماَ از جامعه جهانی خواست که از مقاومت مردم سوریه حمایت کنند. در پی مخالفت چین و روسیه با تصویب قطعنامه علیه رژیم اسد در شورای امنیت سازمان ملل متحد، حال اپوزیسیون سوریه و برخی کشورهای غربی و عربی در پی ایجاد ائتلافی خارج از سازمان ملل هستند.


خواستار پشتیبانی سیاسی هستیم و نه نظامی
هوزان ابراهیم، سخنگوی شبکه هماهنگی محلی سوریه و عضو دفتر اصلی شورای ملی سوریه، در این کنفرانس اعلام کرد: "ما خواهان حمله نظامی نیستیم، بلکه خواستار حمایت سیاسی هستیم." ابراهیم که حدود ۷ ماه است در آلمان به سر می‌برد، پیش از خروج از سوریه دو بار به زندان افتاده بود.


ابراهیم تاکید کرد که در حال حاضر اپوزیسیون سوریه خواهان مداخله نظامی نیروهای بین‌المللی یا ایجاد منطقه امن در سوریه نیست، اما معترضان خواهان انزوای کامل رژیم اسد و تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه دولت وی هستند.


این عضو ارشد اپوزیسیون سوریه از جامعه جهانی رسماَ خواست که "شورای ملی سوریه" را به عنوان نماینده قانونی مردم سوریه به رسمیت بشناسد و رژیم اسد در دمشق را فاقد مشروعیت سیاسی بداند.


ترکیه از آمادگی جمهوری اسلامی برای از سرگیری مذاکرات هسته ای خبر داد

Posted: 11 Feb 2012 05:44 AM PST

جـــرس: در ادامۀ مناقشات اتمی جمهوری اسلامی، وزير امور خارجه ترکيه اعلام کرد که "ايران موافقت خود برای از سرگيری مذاکرات هسته ای با گروه ۱+۵ اعلام کرده است."


اين در حالی است که يک ديپلمات از کشورهای عضو گروه ۱+۵ گفته است، نشانه ای دال بر آغاز دور تازه گفت وگو ها در دست نیست.


به گزارش رادیو فردا، احمد داوود اوغلو، وزير امور خارجه ترکيه روز جمعه طی سخنانی در يک موسسه تحقيقاتی در واشينگتن گفت که در جريان ديدار اخيرش از ايران، مقام های جمهوری اسلامی را ترغيب کرده است تا مذاکرات هسته ای با شش قدرت جهانی را از سر بگیرند.


احمد داوود اوغلو درباره واکنش مقامهای ایرانی به پیشنهاد وی گفته است: "آنها موافقت کردند."


در همين حال، يک ديپلمات از کشورهای گروه ۱+۵ به رويترز گفته است، ايران تاکنون به نامه کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، پاسخ نداده است.


اين ديپلمات که خواست نامش فاش نشود، گفته است: "آنچه که درخواست کرده ايم نسبتا سر راست و ساده است. ما نياز داريم که آنها درباره موضوعات مربوط به برنامه هسته ای اين کشور که قرار است در دستور مذاکرات قرار گيرد کاملا شفاف و روشن باشند. آنها بايد اين مساله را از طريق رسمی و روشن بيان کنند."


علی اکبر صالحی، وزيرامور خارجه جمهوری اسلامی، در اواخر ديماه سال جاری در يک کنفرانس خبری به همراه احمد داوود اوغلو گفته بود، سعيد جليلی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ايران، پاسخ به خانم اشتون را به سفير ترکيه تحويل خواهد داد.


دور قبلی مذاکرات ايران و نمانيدگان کشورهای بريتانيا، آمريکا، چين، روسيه و فرانسه به همراه آلمان، کشورهای موسوم به گروه ۱+۵، در ژانويه سال ۲۰۱۱ در آنکار بدون نتيجه ای برگزار شد.


در اين مذاکرات درحالی که گروه ۱+۵ مايل بود تا محور اين گفت وگو برنامه هسته ای جمهوری اسلامی باشد، ايران خواهان مذاکره بر سر مسايل بين المللی بود.


گزینه نظامی "فاجعه" خواهد بود
به گزارش رويترز، احمد داوود اوغلو همچنین بار ديگر مخالفت آنکارا را با استفاده از گزینه نظامی برای حل مناقشه هسته ای ايران اعلام کرده و گفته است، پیامدهای حمله به تاسیسات اتمی ایران فاجعه بار خواهد بود.


احمد داوود اوغلو گفت: "(يک) حمله نظامی فاجعه خواهد بود. اين نبايد يک گزينه ( برای حل مناقشه هسته ای ايران) باشد، به ويژه در زمانی که منطقه ما در این نقطه عطف تاريخی قرار دارد و ما هرگز حمله نظامی عليه ايران را تاييد نخواهیم کرد."


داوود اوغلو با اين حال در خصوص نگرانی ها درباره غنی سازی اورانيوم با غلظت ۲۰ درصدی توسط ایران، می گويد، بر مبنای مذاکره می توان به راه حلی دست يافت. بر اين اساس که ايران بخشی از اورانيوم غنی شده خود را با ميله های سوختی مورد نياز برای سوخت راکتور تحقيقاتی تهران معاوضه کند.


وزير امور خارجه ترکيه اضافه کرده است: "از چنين چارچوبی می توان برای مبادله سوخت (اتمی) استفاده کرد. يا پيشنهاد تازه ای به ايران ارائه کرد و گفت: ما سوخت --اورانيوم غنی شده با غلظت ۲۰ درصد -- در اختيار شما قرار می دهيم، ولی شما بايد توليد آن را متوقف کنید."

 


شعار علیه هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

Posted: 11 Feb 2012 05:08 AM PST

جـــرس: منابع خبری گزارش داده اند که تعدادی از راهپیمایان حکومتی، با مشاهده هاشمی رفسنجانی در مراسم ۲۲ بهمن شعارهایی علیه وی سر دادند.


به گزارش مهر، هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام زمانی که در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرد با واکنش تعدادی از راهپیمایان مواجه شد.


هاشمی رفسنجانی که از خیابان قریب تقاطع آزادی وارد مراسم شد تا خیابان اسکندری همراه با راهپیمایان بود و از آنجا جمع راهپیمایان را ترک کرد.


تعدادی از شعاردهندگان لباس شخصی که هاشمی رفسنجانی را در راهپیمایی  دیدند شعارهایی علیه وی سر دادند.


گفتنی است، هاشمی رفسنجانی از مردم برای شرکت در این راهپیمایی دعوت بعمل آورده بود.

فعالان مصری خواستار اعتصاب سراسری در سالروز سقوط حسنی مبارک شدند

Posted: 11 Feb 2012 04:55 AM PST

جـــرس: به گزارش منابع بین المللی؛ فعالان در مصر در حال برنامه‌ریزی برای اعتصاب عمومی و نافرمانی مدنی در روز شنبه، یازدهم فوریه (۲۲ بهمن)، همزمان با سالگرد کناره‌گیری حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق این کشور از قدرت، هستند.


به گزارش بی بی سی، این اعتصاب در حمایت از درخواست‌ها برای انتقال فوری قدرت از شورای عالی نیروهای نظامی حاکم در مصر به غیرنظامیان انجام می‌شود.


با این حال، شورای نظامی مصر در اطلاعیه‌ای که شامگاه روز جمعه، دهم فوریه، منتشر شد، افرادی را که "توطئه‌گر" خواند، به تلاش برای تخریب مصر متهم کرد.


شورای نظامی مصر هشدار داده شده است که این افراد مصر را "دچار هرج و مرج و تباهی" می‌کنند.


در این اطلاعیه آمده است که شورای عالی نیروهای نظامی در برابر تهدیدها برای سرعت دادن به روند انتقال قدرت به غیرنظامیان تسلیم نمی‌شود.


شورای عالی نظامی مصر وعده داده است که بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر در ماه ژوئن، قدرت را واگذار می‌کند، ولی مخالفان این شورا خواهان انتقال فوری قدرت به غیرنظامیان شده‌اند.


گروه اخوان‌المسلمین که در انتخابات اخیر پارلمانی مصر توانست بیشترین کرسی‌ها را به دست آورد، از اعتراضاتی که در روز شنبه، یازدهم فوریه انجام خواهد شد، حمایت نکرده است.


نیروی انتظامی: انفجاری رخ نداده بود، بادکنک تبلیغاتی ترکید

Posted: 11 Feb 2012 04:38 AM PST

جـــرس: در پی گزارش هایی پیرامون صدای انفجار در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که صدای انفجار "مربوط به ترکیدن یک بادکنک تبلیغاتی بوده است."


به گزارش مهر، این سانحه در تقاطع خیابان بهبودی تهران در مسیر راه‌پیمایی صورت گرفته و علت بروز سانحه "تزریق بیش از حد گاز بوده که منجر به خردشدن شیشه های فروشگاه مجاور محل نصب بادکنک تبلیغاتی"شده است.


پیش از این برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که روز شنبه (۲۲ بهمن) صدای انفجاری در غرب تهران، محدوده دانشگاه صنعتی شریف شنیده شد. در همین گزارش آمده است که "دقایقی پس از شنیده شدن صدای انفجار حضور نیروهای گارد ویژه و آمبولانس در خیابان آزادی و نزدیکی دانشگاه صنعتی شریف محسوس بود و مأموران اجازه نزدیک شدن مردم به منطقه را نمی‌دادند.


نامزدهای انتخابات کانون وکلا رد صلاحیت شدند

Posted: 11 Feb 2012 04:33 AM PST

جـــرس: رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از اعتراض به رد صلاحیت ۲۸ نفر از نامزدهای بیست و هفتمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز خبر داد.


به گزارش ایسنا، سید محمد جندقی کرمانی پور درباره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: در آخرین ساعات روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۹ بهمن ماه) از طریق دادگاه انتظامی قضات اسامی ۸۸ نفر، نامزدهای ورود به بیست و هفتمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز اعلام شد.


وی با اشاره به این که از مجموع ۱۱۸ نفری که برای تایید صلاحیت به دادگاه انتظامی قضات فرستاده بودیم، دو نفر آقای کشاورز و شافعی انصراف دادند، اظهارکرد: ۲۸ نفر صلاحیت‌شان تایید نشد و رد صلاحیت شدند که مورد اعتراض هم هیات مدیره و هم رد صلاحیت شده ها بود که در این خصوص روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه با دادگاه انتظامی قضات گفت‌وگو خواهیم کرد.


رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ابراز امیدواری کرد که اعتراض رد صلاحیت شده‌ها مورد توجه دادگاه انتظامی قضات قرار گیرد.


جندقی کرمانی پور یاد آور شد: روز یک‌شنبه ۲۳ بهمن ماه، کمیسیون نظارت بر انتخابات تعیین کردیم تا آگهی انتخابات را برای روز ۱۹ اسفندماه و اسامی ۸۸ نفر نامزدهای انتخابات را در روزنامه کثیر الانتشار و در سایت کانون وکلای دادگستری مرکز منتشر کنیم.


گفتنی است، در انتخابات گذشته هم تعداد زیادی از کاندیداهای هیات مدیره رد صلاحیت شدند و پیگیری های رییس کانون وکلا به جایی نرسید.

 

هم اکنون تعداد زیادی از وکلای مستقل، منتقد و حامی زندانیان سیاسی، در زندان، تبعید، ممنوعیت وکالت و یا خروج اجباری از کشور هستند.


پورمحمدی: خوب تصمیم بگیریم و بی‌دقتی‌های خود را گردن دشمن نیندازیم

Posted: 11 Feb 2012 04:29 AM PST

جـــرس: رییس سازمان بازرسی كل كشور با بیان اینکه "دیگر غربی‌ها و آمریكایی‌ها اذعان دارند كه این جمهوری اسلامی است كه به بیداری كشورهای منطقه خط می‌دهد"، گفت: اینكه كاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریكا هر كدام علیه جمهوری اسلامی یك اظهارنظر دارند به خاطر آن است كه از جمهوری اسلامی به ستوه آمدند.


به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در كازرون گفت: "در جامعه‌ای كه می‌خواستیم پاك و الهی در آن زندگی كنیم جلوی ما تانك می‌گذاشتند و اكنون جلوی ما ناو هواپیمابر می‌گذارند تا ما را تهدید كنند. مشاهده كنید كه از كجا به كجا رسیده‌ایم. زمان انقلاب به كف خیابان‌ها تانك آوردند تا جلوی ما را بگیرند ولی زورشان به ما نرسید و اكنون می‌خواهند ما را با اعزام ناو هواپیمابر به خلیج فارس بترسانند ولی همچنان زورشان به ما نمی‌رسد."


رییس سازمان بازرسی كشور با بیان اینكه بزرگ‌ترین تجمع دریایی تسلیحاتی جهان اكنون در خلیج فارس اتفاق افتاده است، افزود: هم اكنون به بركت انقلاب اسلامی فضای دین‌داری در دنیا ترویج شده است؛ حتی بین مسیحیان. ‌گرایش به دین بعد از انقلاب اسلامی در دنیا تقویت شده است؛ حتی در بین یهودیان. چون دنیا با سرعت به سمت بی‌دینی و خدا گریزی می‌رفت. جریان كمونیسم نیز دنیا را تسخیر كرده بود. جریان مادی‌گرایی غرب این قدر دنیا را تهی كرده بود كه نصف بیشتر دنیا تحت سلطه آنان قرار گرفته بود. كشورهای اسلامی و حتی ایران خودمان نیز تحت تاثیر كمونیست‌ها بودند. زمان طاغوت قوی‌ترین حزب در كشوری مثل ایران كه مهد علما و تشیع است، حزب توده بود.


پورمحمدی با تاكید بر اینكه انقلاب اسلامی نه تنها ایران را تغییر داد بلكه جریان معنویت‌گرایی در دنیا را تقویت كرد، گفت: این وضعیت، فوق‌العاده است. با پیروزی انقلاب اتفاق بزرگی در دنیا افتاد. باید اتفاقاتی را كه در دنیا همزمان با پیروزی انقلاب واقع شد، مرور كنیم. الان به قله رسیده‌ایم. اخیرا واتیكان به عنوان مركز مسیحیت دنیا اعلام كرد كه جمعیت مسلمانان از جمعیت كاتولیك‌های دنیا پیشی گرفته است. جالب آنكه بیشترین گرایش مردم كشورها به اسلام در اروپا و آمریكا و توسط زنان بوده است.

وی افزود: وقتی بخواهند علیه ما تبلیغ كنند می‌گویند شما ضد زن و ضد انسانیت هستید، زنان را از جامعه خود حذف كرده و حقوقشان را ضایع كرده‌اید. این در حالی است كه طبق آمار خودشان شاهدیم بیشترین گروندگان به اسلام در جامعه غرب، زنان هستند. این آمار عجیب است. اینكه كاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریكا هر كدام علیه ایران یك اظهارنظر دارند به خاطر آن است كه از جمهوری اسلامی به ستوه آمده‌اند. تاثیرات انقلاب اسلامی آنان را دچار یك بحران هویتی جدی كرده است.


رییس سازمان بازرسی كل كشور گفت: آنچه برای ما مهم است اینكه موج فریبكاری و دین‌گریزی به پایان برسد. الان فریبكاری در دنیا رسوا شده است. همیشه می‌گفتند كه این تئوری و نظریه توسط آمریكایی‌ها گفته شده اما امروز كسی برای این نظریه‌ها و تئوری‌ها ارزشی قائل نیست.


وی با اشاره به همایش‌های بیداری اسلامی در تهران ادامه داد: هنوز در مصر نظام پلیسی حاكم است. برخی مهمانان مصری این همایش‌ها زمان بازگشت به كشورشان در فرودگاه بازداشت شدند. امروز شاهدیم كه رییس مجلس منتخب مصر در اولین مصاحبه خود اذعان كرده است كه جمهوری اسلامی تاثیرگذار است و خواستار بهبود روابط كشورش با ما شده است زیرا رییس مجلس مصر می‌داند اگر غیر از این بگوید مردم مصر به او رای نمی‌دهند. از سوی دیگر كاندیداهای اصلی ریاست جمهوری مصر مدعی هستند كه اگر رای بیاورند روابط این كشور را با ایران بهبود خواهند بخشید زیرا می‌دانند كه اگر این موضع را نگیرند مردم مصر به آنان رای نمی‌دهند. هیچ‌گاه چنین وضعیتی بین ایران و مصر حاكم نبوده است. الان هم روابط عادی نیست.


وی افزود: غربی‌ها و آمریكایی‌ها اذعان دارند كه این جمهوری اسلامی است كه به بیداری كشورهای منطقه خط می‌دهد. خشم اسرائیل نیز به خاطر آن است كه جمهوری اسلامی موجودیت آنها را به خطر انداخته است. هیاهو می‌كنند كه ایران بمب اتمی می‌سازد؛ اشتباه شما این است كه نمی‌دانید دوره بمب اتمی گذشته است. یكی از تحلیل‌گران آمریكایی می‌گوید از این نترسید كه جمهوری اسلامی بمب اتمی بسازد. از این بترسید كه جمهوری اسلامی بمب اتمی داشته باشد ولی از آن استفاده نكند.


وی خواستار حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای انتخابات مجلس نهم شد و تاکید کرد: "گاهی اوقات انتخاب بد می‌كنیم كه چوب آن را هم خورده‌ایم. وظیفه ما مردم ایران در انتخابات، انتخاب خوب است. ما مسئولان نیز باید حواسمان باشد كه خوب تصمیم بگیریم و بی‌دقتی‌های خود را گردن دشمن نیندازیم. دشمن دشمنی می‌كند و پیوسته با ما می‌جنگد تا ما را از مسیر، دین و اهداف و آرمان‌هایمان دور كند.


پورمحمدی با بیان اینكه تا پایان ماه جاری، محاكمه متهمان پرونده بزرگ فساد بانكی در كشور برگزار می‌شود، اضافه كرد: این پرونده از جمله پرونده‌های بزرگ با صدها برگ گزارش، سند و اطلاعات است و تحقیقات گسترده در آن انجام شده است و هم اكنون نیز چندین قاضی در مورد آن در حال تحقیق هستند.