جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


پیروزی اسلام گرایان تونس، در اولین انتخابات پس از سقوط بن علی

Posted: 24 Oct 2011 10:56 AM PDT

جـــرس: نخستین نتایج  اولین انتخابات آزاد در تونس نشان دهندۀ پیشتازی قاطع اسلامگرایان است؛ همزمان منابع خبری گزارش داده اند که ناظران بین المللی از چگونگی برگزاری رای گیری تمجید کرده اند.


به گزارش سرویس خبری بی بی سی، شمارش بخشی از آرا نشان می دهد حزب اسلامگرای "نهضت" با اختلاف بسیار زیادی از رقبا پیش افتاده است. احزاب "ائتلاف برای جمهوری"، "دموکراتیک پیشرو" و "کنگره برای جمهوری" در مکانهای بعدی قرار دارند.

این اولین انتخابات در تونس پس از قیام مردم علیه حکومت زین العابدین بن علی و سرنگونی او در نه ماه پیش بود، که گسترش جنبش آزادیخواهانه مردم تونس به دیگر کشورها، بهار عربی نام گرفت.


این رای گیری برای انتخاب ۲۱۷ عضو مجلس موسسان برگزار شده بود، که نمایندگان این مجلس وظیفه دارند رییس دولت موقت تونس را انتخاب می کنند و پیش نویس قانون اساسی جدید را می نویسند.


هیاتی از ناظران اروپایی می گویند این انتخابات آزادانه و منصفانه برگزار شده است. باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا نیز گفته است این رای گیری "یک پیشرفت مهم" است.

نماینده دیده بان حقوق بشر نیز آن را نمونه ای درخشان خوانده است.


مقامهای تونس می گویند نود درصد ثبت نام کنندگان به پای صندوقها رفته اند. نتایج نهایی فردا سه شنبه اعلام می شود.

انتظار می رود حزب اسلامگرای میانه رو "نهضت" بیشترین آرا را کسب کند ولی نتواند اکثریت کرسی های مجلس موسسان را به دست بیاورد.


این گزارش می افزاید در حالی که هواداران این حزب از پیروزی قریب الوقوع آن شادمان هستند، بخشهایی از جامعه این کشور نگران به قدرت رسیدن اسلامگرایان و چشم انداز تشکیل حکومتی تندرو هستند.

اما راشد غنوشی، رهبر حزب "نهضت" گفته است: "هیچکس در نهضت نیست که در اسلام شکی داشته باشد. اسلام مرجع ماست و هیچکس در این مورد اختلاف نظری ندارد. هیچکس در نهضت تردیدی در دموکراسی ندارد. هیچکس در نهضت تردیدی در برابری زن و مرد ندارد. هیچکس در نهضت نمی گوید که فلان حزب را باید منحل کرد چون کمونیست و مخالف ماست."


بر اساس گزارش ها، حزب دموکراتیک پیشرو، که یک حزب سکولار است، مهم‌ترین رقیب "نهضت" به شمار می‌رود.

حزب «النهضت» طی روزهای اخیر مجددا متعهد شده است که آزادی زنان را خدشه‌دار نخواهد کرد و این‌بار نیز برخی از اعضای زن این حزب، از جمله یک فرد بی‌حجاب را نامزد انتخابات مجلس موسسان کرده است.

 

برداشت بیش از ۲ میلیارد لیتر بنزین از ذخایر استراتژیک در ۷ماه

Posted: 24 Oct 2011 10:39 AM PDT

 

جرس: در هفت ماه گذشته بیش از ۲ میلیارد لیتر بنزین از ذخایر استراتژیک ایران مصرف شده است.

 

 براساس آمارهای موجود در ماه گذشته به طور میانگین روزانه 57 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است. از این میزان 5/44 میلیون لیتر آن از تولید داخل تامین می شود. در شرایطی که مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی تاکید دارد که مابقی این میزان از طریق ذخایر استراتژیک کشور تامین می شود بنابراین در ماه گذشته با احتساب مصرف 5/12 میلیون لیتر در هر روز 375 میلیون لیتر از ذخایر استراتژیک کشور برداشت شده است.
به گزارش خبرآنلاین، این درحالی است که مسئولان نفتی تاکید دارند از ابتدای امسال بنزین وارد کشور نشده که در صورت تاکید بر اظهارات آنان امسال در خوشبینانه ترین حالت و میانگین مصرف 60 میلیون لیتر در هر روز هفت ماه گذشته 3 میلیارد و 348 میلیون لیتر بنزین از ذخایر استراتژیک برداشت شده است.


اگر اظهارنظر اخیر ضیغمی مورد استناد قرار گیرد که از دو پتروشیمی نیز بنزین تحویل گرفته می شود و رقم آن در هر روز 5 میلیون لیتر محاسبه شود در هر ماه 150 میلیون لیتر از این میزان کسر می شود که این رقم در هفت ماه چیزی حدود یک میلیارد و 50 میلیون لیتر خواهد بود.

بنابراین با کسر این رقم در حالت خوشبینانه 2 میلیارد و 298 میلیون لیتر بنزین از ذخایر استراتژیک طی 7 ماه گذشته برداشت شده است.

 

این که میزان ذخایر استراتژیک بنزین چه میزان است و برای چه مدت زمانی پاسخگو خواهد بود، پرسش هایی است که پاسخ روشن و دقیقی به انها داده نشده است.

 

 

 

شنیداری -  گرین کارت، و مدیون بودن آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری به آمریکا

Posted: 24 Oct 2011 08:53 AM PDT

 

 
ساجدی: قبل از ورود به سرزمین غرب چه قضاوتی داشتید؟
آقاتهرانی: بین دیده‌ها و شنیده‌ها تفاوت زیادی وجود اشت. بعضی عاشق غرب‌اند و افراطی از خوبی غرب می‌گویند و برخی هم ازغرب متنفرند و بی‌دلیل بد می‌گویند فرق نمی‌کند که در چه محیطی باشی، غرب یا شرق، کافی است که خود را رها نکنید و دنبال حقیقت باشید.

ساجدی: آیا اکنون هم به کانادا می‌روید؟
آقاتهرانی: خیلی کم می‌روم چون لب مرز خیلی اذیت می‌کنند و با وجود اینکه ما همدیگر را می‌شناختیم و علیرغم اینکه گرین کارت داشتم اما آن‌ها به دلیل نزدیکی من به دولت مرا مورد بازجویی قرار می دادند. درحالیکه من می‌گفتم: معلم اخلاق دولت دهم هستم و حتی اگر بوش هم از من دعوت کند که به او درس اخلاق دهم می‌روم و امروز مشکل جوانان ما این است که از اخلاق چیزی نمی‌دانند و اگر بدانند عمرشان هدر نمی‌رود.

ساجدی: چقدر برای سخنرانی پول می‌گیرید؟
آقاتهرانی: من به این پول‌ها نیازی ندارم من مقداری حقوق حوزوی می‌گیرم که خیلی هم خوش مزه است.

ساجدی: در لس آنجلس هم کلاس درس داشتید؟
آقاتهرانی: بله، در آمریکا با هیچ چیز مشکلی ندارم و هرکس می‌تواند انتخاب خود را داشته باشد برای همین من راحت درس اخلاق می‌گذاشتم و با همین لباس طلبگی هم می‌رفتم و هیچ مشکلی هم نبود و استقبال هم می‌کردند.

منبع: سایت آقاتهرانی

تضعیف جمهوریت نظام خلاف قانون اساسی است

Posted: 24 Oct 2011 08:32 AM PDT

واکنش هاشمی رفسنجانی به طرح حذف رییس جمهور
جرس: هاشمی رفسنجانی در واکنش به طرح حذف رییس جمهوری در ایران، تاکید کرد: تضعیف بخش جمهوریت نظام خلاف قانون اساسی است و قدرت انتخاب مردم محدود و محصور می‌گردد كه قطعاً این مهم مدنظر رهبری نبوده است.

 

به گزارش آینده، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه كشور گفت: اولویت من در این مقطع این است كه تا آنجا كه می‌توانیم از تفرقه، طرد و عوامل كینه‌ساز خودداری كنیم.
 
هاشمی رفسنجانی تصریح كرد: در شرایط كنونی هیچ‌گونه تفرقه و درگیری را به صلاح نمی‌دانم. البته همواره در جامعه باید باب نقد سازنده باز و تحمل عقاید مخالف وجود داشته باشد، چرا كه همین نقدها و نصیحت‌هاست كه مسیر تكامل و آینده نظام را همچون چراغی در تاریكی روشن خواهد ساخت.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی در مورد نقش و جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقطع كنونی، نظارت بر اجرای سیاست‌های كلی را طبق قانون مسئولیت رهبر جمهوری  اسلامی خواند و گفت: ایشان بنا به صلاحدید، بخش وظیفه نظارتی خود در سیاست‌های كلی را به مجمع واگذار كرده‌اند، اما به دلیل اینكه ابزار اجرایی لازم نظارت را نداشته‌ایم، متأسفانه تاكنون نتوانسته‌ایم در این بخش موفق عمل كنیم و راضی‌كننده نیست.
 
هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش در مورد فضای جامعه در آستانه انتخابات مجلس با تأكید بر اینكه متأسفانه برخی ادامه حیات سیاسی خود را در آغاز یا ادامه تنش و ایجاد التهاب در كشور می‌بینند، خطاب به جمع حاضر گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر مظلوم و هدف تیرهای زهرآگین دشمنان است و در این شرایط نباید در داخل تنش و تفرقه ایجاد كرد.
 
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص پارلمانی شدن ساختار سیاسی كشور، با اشاره به اینكه طبق قانون اساسی، جمهوریت و اسلامیت دو ركن غیرقابل تغییر نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: البته رهبری این موضوع را به آینده دور كه ممكن است قابل بررسی باشد، محول كردند، چون تحقق محتمل این كار مستلزم تغییر در قانون اساسی آن هم با سازوكار خود و تغییر در جمهوریت نظام است، در غیر این صورت تضعیف بخش جمهوریت نظام خلاف قانون اساسی است و قدرت انتخاب مردم محدود و محصور می‌گردد كه قطعاً این مهم مدنظر رهبری نبوده است.
 
هاشمی رفسنجانی  همچنین تأكید كرد: اگر به مُرّ قانون اساسی و قانون انتخابات به درستی و به دور از دخالت سلایق شخصی و جناحی عمل شود، انتخابات پیش روی كشور با شفافیت و سلامت و عدالت برگزار خواهد شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یكی از عوامل و زمینه‌های ایجاد اتحاد جامعه و دوری از تفرقه و تشتت را صندوق‌های رأی خواند و تصریح كرد: راه درست این است كه مردم احساس كنند مسئولان به رأی و حق سیاسی آنان احترام می‌گذارند و اگر این‌گونه شود مهمترین اقدام سیاسی مقطع حساس كنونی كشور اتفاق افتاده است.
 
 هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یكی از اهداف انقلاب اسلامی، حذف رذائل و حاكمیت اخلاق و ادب اسلامی و صداقت بود و ما باید همان‌گونه كه به اعتقادات و عبادات اسلام اهمیت می‌دهیم، اخلاقیات اسلامی را نیز رعایت كنیم. نمی‌توان دروغ گفت و تهمت و انگ زد و از مردم به ویژه جوانان انتظار داشت كه اخلاقیات را رعایت كنند. تناقض در عمل و گفتار، ریشه اعتقادات و باورهای مردم را سست و متزلزل می‌كند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار داشت: امیدواریم روزی فرا برسد كه بتوانم بدون دغدغه پاسخ سؤالات و پرسش‌های اذهان بی‌پروای جوانان را بدهم.

غرویان: احمدی نژاد آخرین رییس جمهور ایران است

Posted: 24 Oct 2011 07:57 AM PDT

جرس: محسن غرویان با تاکید بر حمایت روحانیان و حوزه از پیشنهاد اخیر رهبر جمهوری اسلامی، تصریح کرد: بعد از احمدی نژاد، شاهد نظام پارلمانی خواهیم بود.

 


محسن غرویان، از شاگردان مصباح یزدی و روحانیان فعال قم در مورد بحث تغییر محتوای نظام سیاسی جمهوری اسلامی، از رژیم ریاستی به پارلمانی، در گفتگویی با عصر ما، گفته است: "انتخاب رئیس جمهور به شیوه کنونی، هزینه زیادی برای ما دارد؛ اعم از هزینه های مالی و اخلاقی. ما می توانیم از مدل دموکراسی غیرمستقیم استفاده کنیم. این روش کارشناسانه تر است."

 
عضو هیئت علمى و استاد موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى (به مدیریت مصباح یزدی) می افزاید: "نمایندگانی که توسط مردم انتخاب می شوند، در رشته های گوناگون کارشناس اند و از خبرویت بیشتری در مسائل سیاسی – اجتماعی برخوردارند. این ها رئیس جمهور را انتخاب می کنند. این هم قسمی دموکراسی است زیرا مردم حضور دارند و نمایندگانی را انتخاب می کنند که آنها رئیس جمهور را برمی گزینند. با این روش هزینه های کمتری متحمل می شویم."

وی می افزاید: "سئوال مهم این است که آیا جمهوریت در سایه قرار می گیرد یا خیر؟ به نظر من پاسخ این سوال منفی است زیرا جمهوریت در قالب انتخاب نمایندگان مذکور محفوظ است. فقط سر و صدای انتخابات ریاست جمهوری در جامعه کمتر می شود و گرنه جوهر جمهوریت که حضور و مشارکت مردم است، همچنان وجود خواهد داشت."
غرویان معتقد است: "هدف از دموکراسی این است که دولتی بر سر کار بیاید که مصالح مردم را به بهترین نحو تامین کند. این هدف با این شیوه به بهترین نحو قابل تحقق است."

به عقیده ی او: "حسن این شیوه این است که مجلس توان بازخواست از رئیس جمهور را دارد زیرا خودش رئیس قوه مجریه را برگزیده است. اما الان دولت و مجلس با هم اصطکاکاتی داند و هر دو هم می گویند ما از پشتوانه رای مردم برخورداریم. در شرایط کنونی قدرت بازخواست رئیس جمهور توسط مجلس ضعیف شده است."

 غرویان "اصطکاک بین دولت احمدی نژاد و مجلس" را "علت مهمی" در طرح این بحث از سوی رهبر جمهوری اسلامی می داند و می گوید: "در محافل روحانی و حوزوی، تا جایی که من خبر دارم، استقبال زیادی از این بحث مقام معظم رهبری صورت گرفته است."
وی معتقد است: "کم هزینه شدن انتخابات و افزایش وحدت دولت و مجلس دلایل اصلی استقبال روحانیان از این بحث است."


غرویان همچنین می گوید: "بالاخره خود مقام معظم رهبری تئوری پرداز هستند و این بحث را مطرح کرده اند تا صاحبنظران هم درباره آن فکر کنند، وارد جزئیات آن شوند و موافقین و مخالفین آرای خود را مطرح کنند تا این ایده پخته تر شود."

وی در پایان تاکید می کند که "بعد از آقای احمدی نژاد، ما شاهد نظام پارلمانی خواهیم بود."

عکس - حضور دوباره مادران در پارک لاله

Posted: 24 Oct 2011 07:38 AM PDT

 

 

واکنش عزت الله انتظامی به اظهارات فرج الله سلحشور

Posted: 24 Oct 2011 07:24 AM PDT

بازيگران زن بسيار باوقار به كارشان ادامه مي‌دهند

 

جرس: عزت‌الله انتظامي گفت: بيشتر بازيگران امروز ما تحصيل كرده و بسيار با فرهنگ‌تر از بعضي كارگردان‌ها هستند.


 بازيگر برجسته و پیشکسوت سينمای ایران در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به وضعيت بازيگران زن در سينما اظهار كرد: من از 13 سالگي در تئاترهاي مختلف لاله‌زار حضور داشتم و همه عمرم شاهد بازيگران زني بوده‌ام كه با فداكاري شرايط را تحمل مي‌كردند و به كار هنر مي‌پرداختند.


انتظامي افزوده است: بازيگران زن با وجود همه مخالفت‌ها و جوي كه عليه‌شان وجود داشته است كار كردند و بسيار باوقار به كارشان ادامه مي‌دهند.

وي تصریح می کند: بيشتر بازيگران امروز ما تحصيل كرده و بسيار با فرهنگ‌تر از بعضي كارگردان‌ها هستند و به كساني كه با اين سختي كار مي‌كنند احترام قائلم و نمي‌توانم بي‌حرمتي به آنها را ببينم.

 

سخنان اخیر عزت الله انتظامی جدیدترین واکنش یک شخصیت هنری به اظهارات موهن فرج الله سلحشور در مورد وضع اخلاقی-فرهنگی سینمای ایران و به ویژه بازیگران زن شاغل در آن است.

 

10 روز پیش پنج بازیگر زن سرشناس سینمای ایران در واکنش به اظهارات توهین آمیز سلحشور، نوشتند "جناب آقای سلحشور، از اینکه می‌بینیم آن همه پرداختن به زوایای نورانی زندگی پیامبران و سرمشق قرار دادن منش ایشان تاثیری در کلامتان نداشته، و در نهایت شهرتتان را از نفرت‌پراکنی و بی‌ادبی در برابر هم‌نوعانتان به دست آورده‌اید، بسیار متاسفیم... ای کاش لطف کنید سینمایی را که خجالت می‌کشیم بگوییم شما را یاد کجا می‌اندازد به حال خود رها کنید، شاید که رستگار شوید و آرامش و صلح و محبت به وجدان نگرانتان بازگردد."

ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، هانیه توسلی و باران کوثری این نامه را امضا کرده بودند.

 

کیومرث پوراحمد نیز در واکنشی گفته بود: "آقای سلحشور اینقدر آدم بی اهمیتی است که حرف هایش هم اهمیت ندارد. او اصلا اهل سینما نیست و سینما را نمی شناسد. او ارتباطی با سینمای ایران ندارد که بخواهد درباره آن اظهار نظر کند".

این کارگردان سرشناس ایرانی افزوده بود: "این آقا سریال های یک بار مصرف برای تلویزیون می سازد و این سریال ها را به کشور های عقب افتاده به صورت مجانی میدهند و پخش می شود و همین باعث شده گویا که او دچار توهم شود و فکر کند کارگردانی جهانی است."

 

 پوراحمد سپس با اشاره به حضور بازیگران زن در سریال های فرج الله سلحشور گفته بود: "اگر این زنان فاحشه هستند ایشان چطور از آنها در سریال های خود استفاده میکند؟ از خانم کتایون ریاحی چرا در سریالش بازی میگیرد؟ این مساله دو وجه دارد یا این آقا معتقد است بازیگران زن ما فاحشه هستند که این چیز عجیبی نیست و بخشی از تفکری که در مملکت ما وجود دارد نه فقط بازیگران سینما بلکه همه زنان مستقل و آزاد و زنانی که حجاب اجباری را قبول ندارند فاحشه میداند. یا این آقا این حرف را از روی اعتقاد نزده و به این حرف اعتقاد ندارد پس حرفش ناشی از عقده ای جنسی است و ذهن او یک ذهن بیمار است."

 

تهمینه میلانی، دیگر کارگردان سرشناس سینمای ایران هم درباره سخنان اخیر فرج الله سلحشور گفته بود: این آدم اصلا ارزش ندارد که درباره او حرف بزنیم. من تنها یک جمله را می توانم بگویم در پاسخ به این سخنان که "گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم".

 

چند روز پیش نیز علیرضا افتخاری، خواننده کشور نیز در یادداشتی انتقادی در روزنامه اعتماد نوشت: آقای فرج‌الله سلحشور چگونه به خود اجازه می‌دهد بدون سیاستگذاری، لقب فاحشه را به هنرپیشگان زن از هر دیاری که باشند خطاب کند؟از آغاز اسلام تاکنون کدام‌یک از اولیا و انبیای ما چنین جمله زننده‌ ای نسبت به مقام زن به کار یا به زبان برده‌اند؟

وی افزوده بود: تا کی می‌خواهیم با تخریب دیگران خود را تافته جدا بافته بدانیم و با متوسل‌شدن به این جملات یک‌شبه صعود کنیم و به تبعات آن توجه نداشته باشیم؟ غافل از آنکه این جملات خلاف قانون و مغایر با شوونات اسلامی است. چگونه مسوولان کشور با اینگونه سخنان جمعی که توبه‌پذیر هم نبوده برخوردهای قانونی نکرده و تذکرات لازم را نمی‌دهند؟


گفتنی است فرج‌الله سلحشور نویسنده و کارگردان «یوسف پیامبر» که سال گذشته در پی اثبات سرقت فیلمنامه این مجموعه از یکی از نویسندگان کشور، مورد محکومیت قرار گرفته بود، دو هفته پیش در مصاحبه با خبرگزاری پانا گفته بود: "هنرپیشه‌های زن ایران خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند و سینمای ایران باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین‌المللی بیاورد. سینمای ایران فاحشه‌خانه است، مگر صبح تا شب عکس های هنرمندان چاپ نمی‌شود؟ وقتی زن‌های ما افتخارشان این است که عکس‌های خود را به صورت نیمه‌عریان در اینترنت بگذارند، یعنی خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند...سینمای ما ماهیتی غربی، صهیونیستی و اومانیستی دارد و باید اسلامی شود..."

 

وزیر خارجه دولت احمدی نژاد: خواستار بهبود روابط با اتحادیه اروپا هستیم

Posted: 24 Oct 2011 05:54 AM PDT

جـــرس: وزیر امور خارجه دولت محمود احمدی نژاد خواستار "رفع موانع موجود در رابطه با اتحادیه اروپا" و بهبود رابطه با کشورهای عضو این اتحادیه شد.


به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی در پیامی به همایش ملی "روابط ایران و اتحادیه اروپایی؛ تجارب پیشین، چشم‌انداز پیش‌رو" اظهار داشت: "تحولات روابط ایران و اروپا و اختلافات میان دو طرف جای بررسی کارشناسانه دارد و نمی‌توان این اختلافات را نادیده گرفت."


وی با اشاره به اینکه قرار نیست در این اختلافات متوقف شویم، اضافه کرد: "چنین شرایطی نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد و وظیفه مهم دستگاه دیپلماسی این است که تنش‌ها را مدیریت کند و راه‌هایی برای گذار از تنش به سوی تلطیف و بهبود روابط بیابد. "


صالحی با تأکید بر اینکه "باور ما این است که ایران و اروپا ظرفیت‌های زیادی برای تغییر شرایط موجود و گسترش روابط دارند"، ادامه داد: "دلیلی ندارد در مورد مسائلی که قابل حل و فصل است، دچار افت در روابط‌مان باشیم. "

وی افزود: "شرط استفاده از ظرفیت‌ها در خدمت روابط دوجانبه، گفت‌وگو برای رفع برداشت‌های اشتباه و یافتن زمینه‌های مشترک برای همکاری‌هاست."


رئیس دستگاه دیپلماسی دولت دهم اضافه کرد: "جمهوری اسلامی آمادگی گفت‌وگو و مذاکره با چنین هدفی و در قالب‌های مناسب را دارد. "

صالحی با بیان مجدد اینکه "درصدد داشتن روابط بهتر با اروپا هستیم و در این زمینه تلاش کرده‌ایم" افزود: "اینکه اروپایی‌ها چه مقدار بخواهند به منافع خود توجه کنند و رویکرد درستی را در دستور کار قرار دهند بستگی به تدبیر مسئولان آنها دارد... و بهتر است آنها برای دنیای امروز راه‌حل‌های مناسب‌تر و بهتری انتخاب کنند و بهترین راه‌حل احترام به حقوق همه ملت‌هاست. "


وزیر خارجه جمهوری اسلامی خطاب به اروپایی‌ها هشدار داد: "برخوردهای غیراصولی و اظهارنظرهای مداخله‌جویانه و اتخاذ تصمیمات علیه جمهوری اسلامی، در قالب تحریم‌ها و قطعنامه‌ها، واکنش ملت ایران را در پی داشته است و این اقدامات به هیچ‌وجه به توسعه روابط کمک نخواهد کرد. "


وی با تلفیق مواضع دولت و ملت، اظهار عقیده کرد: "ملت ایران هیچ‌گاه با مردم اروپا مشکلی نداشته و تاکنون هیچ خسارتی از جانب ایران به اروپا وارد نشده است ولی بعضی دولت‌های اروپایی به ملت ایران خسارت فراوانی زده‌اند."

صالحی با اشاره به اینکه نگاه ملت ایران به آینده است ابراز امیدواری کرد روابط ایران و اروپا به تدریج عادی شود که برای بهبود روابط به رایزنی مستمر و صبر و حوصله نیاز است.


وی افزود: "ایران با توان تاثیرگذاری و نفوذ معنوی در منطقه حساس خاورمیانه به خصوص در عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین از وزن بالایی در معادلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی منطقه برخوردار است و اروپا نمی‌تواند از چنین ظرفیتی به راحتی چشم بپوشد؛ دو طرف می‌توانند در این راستا با یکدیگر همکاری سازنده‌ای داشته باشند."
 

بررسی پرونده اختلاس در جلسه کمیسیون اصل نود با احمدی‌نژاد

Posted: 24 Oct 2011 05:32 AM PDT

جـــرس: در حالیکه جلسات قبلی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بدون نتیجه و نیمه تمام پایان یافته، یک عضو کمیسیون مذکور با بیان اینکه گزارش کمیسیون اصل نود از پرونده اختلاس جهت ارائه به هیئت‌رئیسه مجلس آماده است، اظهار داشت: "جلسه امروز کمیسیون اصل نود با احمدی نژاد در راستای بررسی ابعادی از گزارش کمیسیون از پرونده اختلاس است. "


به گزارش مهر، محمد موحد روز دوشنبه دوم آبان ماه، با اعلام خبر فوق تاکید کرد که در این جلسه برخی نکات گزارش کمیسیون از پرونده اختلاس به اطلاع احمدی نژاد خواهد رسید.


عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درخصوص زمان دقیق جلسه امروز با احمدی‌نژاد گفت: هماهنگی‌های نهایی در خصوص زمان دقیق این جلسه از طرف رئیس‌ دولت انجام خواهد شد.


گزارش کمیسیون از اختلاس جرح و تعدیل شد
وی بدون اشاره مستقیم به دستور رهبری جهت لزوم سکوت رسانه ها در خصوص اختلاس، از جرح و تعدیل پروندۀ مذکور و گزارش کمیسیون اصل نود خبر داد و گفت :"کمیسیون تلاش کرد گزارش خود از پرونده اختلاس را به نحوی تنظیم کند که هم به وظیفه قانونی خود عمل کرده باشد و هم نکاتی که اطلاع رسانی عمومی آن ضرورتی ندارد و امکان سوء استفاده دشمنان از انتشار آن وجود دارد از این گزارش حذف شود. "


گفتنی است، پس از کشف تخلف 3000 میلیارد تومانی از شبکه بانکی کشور، مجلس با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور جلسه غیر علنی تشکیل داده بود، که پس از پایان این جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل نود را مسئول بررسی این پرونده کرد و تا کنون انتشار و علنی ساختن آن در مُحاق مانده است.


جلساتی بی نتیجه
طی هفته های گذشته، درحالیکه جلسات کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بی نتیجه پایان یافته بود، این عضو کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اعلام کرد "در بررسی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی هرچه به جلو می‌رویم به مسائل جدیدی برمی‌خوریم و تاکنون نتوانستیم جمع‌بندی جدید را انجام دهیم."


وی مجددا سه شنبه هفته قبل گفت: "جلسه از ساعت 6 صبح به صورت ویژه تشکیل خواهد شد اما بعید می‌دانم در این جلسه هم به نتیجه برسیم."


موحد تأکید کرده بود: "قرار نیست قبل از انتشار گزارش جزئیات آن رسانه‌ای شود؛ اما این گزارش هم مخالفان و موافقانی در داخل کمیسیون دارد که برخی از آنها معتقدند باید به ابهامات موجود در جامعه برای هریک از متهمان این پرونده شفاف شود تا جامعه براساس واقعیت‌ها اغناء شود."


کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی درپی وقوع اختلاس کلان در بانک‌های کشور در مجلس تشکیل و پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان بانکی و اقتصادی کشور، گزارشی را تهیه کرده بود که در صورت تصویب و جمع‌بندی نهایی آن، قرار بود طی روزهای گذشته کمیسیون اصل نود نیز آن را در دستور کار جلسه خود قرار دهد، تا گزارش مذکور یک قدم دیگر به قرائت در صحن علنی مجلس نزدیک‌تر شود، اما این مهم تا کنون انجام نشده است.


رهبر جمهوری اسلامی پس از انعکاس گستردۀ فساد در دستگاههای کشور، خواستار "کش ندادن موضوع اختلاس" توسط رسانه ها شده است.
 

نماینده گرین کارت دار، دبیرکل جبهه پایداری است

Posted: 24 Oct 2011 04:55 AM PDT

جـــرس: در پی اظهارات یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم، در خصوص "گرین کارت آمریکای یکی از وکیل الدوله های مجلس هشتم"، منابع خبری از صحت این موضوع خبر داده و نماینده مذکور را - بنا به اظهارات خودِ آن نماینده- استاد اخلاق دولت احمدی نژاد و دبیرکل جبهه پایداری اعلام کرده اند.


هفته گذشته عماد افروغ نماینده اصولگرای مجلس هفتم، در گفت‌وگو با یک سایت خبری اعلام کرده بود که "یک وکیل‌الدوله گرین کارت آمریکا دارد."


به گزارش تارنمای «قانون»، مشخص شده است که "وکیل الدوله" ای که عماد افروغ نامی از او نبرده اما اعلام کرده که وی گرین کارت دارد، مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران و عضو ارشد جبهه پایداری انقلاب اسلامی است، که چندی پیش در مصاحبه‌ای با رادیو «گفت‌وگو»، در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید آیا به کانادا می‌روید؟ گفته بود: "خیلی کم می‌روم چون لب مرز خیلی اذیت می‌کنند و با وجود اینکه ما همدیگر را می‌شناختیم و علیرغم اینکه گرین کارت داشتم اما آن‌ها به دلیل نزدیکی من به دولت مرا مورد بازجویی قرار می‌دادند. در حالی که من می‌گفتم: معلم اخلاق دولت دهم هستم و حتی اگر بوش هم از من دعوت کند که به او درس اخلاق دهم می‌روم و امروز مشکل جوانان ما این است که از اخلاق چیزی نمی‌دانند و اگر بدانند عمرشان هدر نمی‌رود." 

 


ناگفته نماند که در سایت شخصی آقاتهرانی نیز به این مسئله اشاره شده است: ".. وی چند سال پیش مسئولیت امامت جمعه و جماعت، اداره مؤسسه اسلامی نیویورک را هم به عهده داشت... وی جلسات بین الادیان، بین المذاهب، پرسش و پاسخ، مسابقات قرآنی، سخنرانی‌های هفتگی، نظارت بر امور مدارس موسسه، دعای کمیل، ندبه، مراسم عزاداری محرم، مراسم ویژه ماه مبارک رمضان و ... با حضور ایرانیان مقیم نیویورک برگزار می کرد و سپس به قم برگشت..."


مرتضی آقا تهرانی سپس سر از دولت محمود نژاد در آورد و در نهایت، با تجمیع برخی افراطیونِ جریان اصولگرا و جدا شده های دولت، جبهه موسوم به «پایداری» را تاسیس کرد.