جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


امام جمعه تهران: جنبش های مردم آمریکا و اروپا سرمایه داری را نابود خواهد کرد

Posted: 14 Oct 2011 10:23 AM PDT

جرس: امام جمعه موقت تهران می گوید: "جنبشي كه در آمريكا و اروپا به وجود آمده، بزودی نظام سرمايه داري را به نابودي كامل خواهد كشيد، همانگونه كه بيداري اسلامي قطعا نظام جعلي صهيونيستي را محو خواهد كرد."


به گزارش ایرنا، کاظم صدیقی در نماز جمعه امروز تهران مدعی شد: "سفر رهبری به كرمانشاه در شرايطي بود كه موج بيداري اسلامي سراسر منطقه را فراگرفته و جنبش بيداري در آمريكا و اروپا آغاز شده است و اين سفر در شرايطي انجام شد كه غربي ها با خباثت و شيطنت مي خواستند بگويند كه ايران نيز در كنار كشورهاي ديگر با نارضايتي مردم مواجه است."

  

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان آقای خامنه ای در کرمانشاه گفت: "وی بر اين موضوع تذكر داد كه گاهي در گذشته بر اثر حضور مردم پيروزي هايي نصيب كشور شد همچون نهضت مشروطيت و نفت كه در آغاز از حضور مردم استفاده شد، اما سپس حكام، مردم را كنار زدند. "

 

خطيب جمعه تهران در ادامه دولت موقت و مرحوم مهدی بازرگان را مورد انتقاد قرار داد و اضافه كرد: "برخي دولتهاي بعدي هم با اساس انقلاب زاويه داشتند، اما ظرفيت مردم معتقد باعث شد بدون اينكه مشكلي براي كشور پيش آيد به تدريج و خود به خود حذف شوند."

 

صديقي با اشاره به چالش هاي 32 سال انقلاب همچون جنگ هشت ساله، 18 تير، وقایع بعد از انتخابات سال 88، موضوع هسته اي و تحريم اقتصادي، مدعی شد: "در تمامي اين موارد حضور مردم سبب كسب پيروزي شد، سرافرازي رقم زد و چالش ها را برطرف كرد. "

 

امام جمعه تهران با اشاره به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی گفت: "اگر نابساماني اقتصادي يا فساد اقتصادي يا اختلاس يا اختلال در نظام اقتصادي كشور هم پيش آيد، موضوع مسلم اين است كه مسوولان به تنهايي براي اصلاح مفاسد اداري و اقتصادي، توان كافي ندارند. مردم در بحران ها تهديدها را به فرصت ها تبديل كرده اند و در جريان اخير نيز كه با رقم بالا مردم دل آزرده شدند، فرصتي است كه با حمايت مردم؛ مسوولان و قواي سه گانه بتوانند شفاف سازي كنند و طبق گفته رهبری، اگر مسوولي در كشور بخواهد كج روي كند و حركت ديگري در قبال انقلاب اسلامي به راه بياندازد مردم او را حذف خواهند كرد."


صدیقی با تاكيد بر تفكيك افراد از يكديگر در مساله بانكي اخير، توضيح داد: "كساني از ايران خارج شده اند يا رشوه داده اند و بدون رعايت مقررات وام هايي داده اند كه بايد اين افراد تفكيك شوند اما كساني نيز كه در اين رده قرار ندارند سوابق خوب، اعتبار و در جامعه وجاهت دارند، بايد مشخص شوند تا مبادا با افراط و تفريط ها، فاسد و خائني بتواند از زير تيغ قانون فرار كند يا آبروي بي گناهي در معرض خطر قرار گيرد."

 

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از خطبه هاي دوم نماز جمعه، با مروري كوتاه بر مسايل منطقه اي و بين الملل گفت: "بي آبرويي آمريكا، آغاز فروپاشي نظام سرمايه داري، قضيه وال استريت و تظاهرات مردم در صدها شهر آمريكا، يك هشدار است...كساني كه مدعي آزادي بيان هستند و اگر در يك كشوري، سرو صداي كوچكي به وجود آيد در بوق و كرنا فرياد مي زنند، اعلاميه داده و محكوم مي كنند حتي گاهي تهديد نظامي مي كنند، اكنون با مردم خود كه بيدار شده اند، با خشونت و ددمنشانه برخورد مي كنند."

 

خطيب جمعه اين هفته تهران، با بيان اينكه ممكن است اين دولتهاي غربي، در مقطعي با اعمال زور بتوانند صداي مردم خود را خاموش كنند، اضافه كرد: "اما جنبشي كه در آمريكا و اروپا به وجود آمده، نظام سرمايه داري را به نابودي كامل خواهد كشيد، همانگونه كه بيداري اسلامي قطعا نظام جعلي صهيونيستي را محو خواهد كرد."


دخالت رهبری به صلاح نیست

Posted: 14 Oct 2011 06:18 AM PDT

علی مطهری در استعفا از مجلس:
جرس: علی مطهری در استعفانامه خود تاکید کرد: آیا ما حق یک سئوال از احمدی‌نژاد نداریم؟!

 

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری در این نامه که خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس نوشته شده، گفته است: «در مقابل رئیس جمهوری که علنا می‌گوید فلان قانون را اجرا نمی‌کنم، آیا ما حق یک سؤال نداریم؟! آن هم سئوالی که رای گیری برای قانع شدن یا نشدن مجلس ندارد. آیا امضای صد نماینده ارزش توجه ندارد؟! تحقق سئوال از رئیس جمهور در هر شرایطی، نشانه استحکام نظام جمهوری اسلامی و وجود دموکراسی واقعی در این نظام است.»

 

وی در این نامه تصریح می کند: «اصلاح امور تنها با استقلال و اقتدار مجلس تحقق می یابد. مجلس قوی به نفع کل نظام است. این که برخی سخن از مخالفت رهبر انقلاب به میان می آورند، مخالفت ایشان برای من قطعی نیست و بعید است که ایشان برای امضای صد نماینده ارزشی قائل نباشند. فرضا مخالف باشند، باید نظر ایشان با توجه به سهل‌گیری فوق‌الذکر ما معلوم شود و البته دخالت دادن رهبر انقلاب در این گونه مسائل را به صلاح کشور نمی‌دانم. در عین حال برای دفع بهانه این گونه افراد، اینجانب نامه‌ای را حدود یک ماه پیش برای معظم‌له ارسال داشتم و از ایشان تقاضا کردم که دست مجلس را در موضوع سئوال از رئیس جمهور باز بگذارند. تا کنون پاسخی نیامده و سکوت ایشان را دلیل رضایت و لااقل بی نظری می‌دانم.»
 

علی مطهری همچنین تاکید کرده است: «با توجه به این که هیئت رئیسه محترم بر خلاف قانون آئین نامه داخلی مجلس همچنان درصدد منتفی کردن طرح سؤال است و مجلس قادر به استفاده از اختیارات قانونی خود در انجام کارهای اساسی نیست، بدین وسیله استعفای خود را از نمایندگی مردم تهران، شهرری، اسلام‌شهر و شمیرانات – که قادر به استیفای حقوق آنها نیستم – اعلام می‌نمایم.»

 

متن کامل این نامه و نیز متن کامل سئوال از احمدی نژاد به شرح زیر است:
 

جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

 

همان طور که مستحضر هستید نامه سؤال از رئیس جمهور با امضای صد تن از نمایندگان محترم در تاریخ 5/4/90 - پس از یک انتظار طولانی برای فرا رسیدن وقت مناسب از نظر رعایت شرایط کشور- به رئیس وقت جلسه علنی مجلس جناب آقای مهندس باهنر تحویل داده شد و ایشان نیز در بالای آن اعلام وصول نمودند. اما روز بعد، در جلسه هیئت رئیسه، یکی از اعضا مأمور شد که امضاها را پس بگیرد و عضو دیگر نیز مأمور شد که طی مصاحبه‌ای مخالفت هیئت رئیسه مجلس با سؤال از رئیس جمهور را در رسانه‌ها اعلام کند. یعنی به جای آنکه هیات رئیسه محترم پس از دریافت نامه سؤال، طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس بلافاصله آن را به جریان اندازد و سؤالات را به کمیسیون‌های مربوط ارسال کند، درصدد انهدام طرح سؤال برآمد. البته پس از نامه محرمانه اینجانب به جناب عالی- که رونوشت آن به سایر اعضای هیئت رئیسه تقدیم شد- و تهدید به استعفا در صورت ادامه این روند، این عملیات ویژه متوقف شد. با اقدامات هیات رئیسه 14 نفر از امضاکنندگان امضای خود را پس گرفتند و غالبا افرادی بودند که از ابتدا هم محکم نبودند. البته برخی از همان افراد اکنون می گویند ما آن زمان را مناسب نمی دانستیم و امروز را مناسب می دانیم و در واقع امضای خود را پس نگرفته ایم.


به هر حال، پس از مذاکره با هیئت رئیسه بنا شد این سؤال در فرصت مناسب به جریان افتد اما مدتی گذشت و خبری نشد. کم‌کم بهانه‌هایی مطرح شد که مثلا آقای احمدی‌نژاد اکنون زخم خورده است و ممکن است در صحن علنی پروژه‌ای مانند مناظرات انتخاباتی را پیاده کند و شاید رهبر انقلاب نیز به خاطر همین ملاحظات مخالف باشند. برای رفع این نگرانی‌ها تعدادی از امضاکنندگان پیشنهاد دادیم که هیئت رئیسه سؤالات را به کمیسیون‌ها ارجاع نماید تا طبق آیین‌نامه، نماینده رئیس جمهور در حضور نماینده سؤال‌کنندگان پاسخ گوید. اگر همچنان 72 نفر از امضاکنندگان قانع نشدند و قرار بر حضور رئیس جمهور محترم در صحن علنی شد، آنگاه می‌توان برای رفع آن نگرانی‌ها به درخواست چندتن از امضاکنندگان و تصویب مجلس، رئیس جمهور در جلسه غیرعلنی حضور یابد.


این پیشنهاد را تقدیم جناب عالی کردم و شما تلقی به قبول نمودید و قول دادید که اقدام نمایید. تا این که از چند روز پیش زمزمه‌هایی از سوی برخی اعضای هیئت رئیسه در رسانه‌ها به گوش می‌رسد که تعداد امضاها از حد نصاب کمتر است و هرگاه به حد نصاب برسد مطرح می‌شود. در حالی که اساسا امضاکنندگان به فکر پس گرفتن امضا نبوده‌اند و اگر امضای جدیدی پس گرفته شده باز با طراحی هیئت رئیسه بوده است که به جای اجرای آیین‌نامه درصدد انهدام طرح سؤال برآمده است. همچنین گفتند بسیاری از امضاها در زمان خانه نشینی آقای رئیس جمهور جمع شده و بعد از آن، امضاکنندگان منصرف شده اند، در حالی که تنها دوازده امضا از صد امضا در آن روزها گرفته شد.
اکنون عرض می‌کنم که ما حاضریم حتی یک سؤال از آن ده سؤال به کمیسیون مربوط ارجاع شود و اگر منجر به حضور رئیس جمهور در صحن علنی گردید و آن نگرانی‌ها وجود داشت باز حاضریم درخواست جلسه غیرعلنی بدهیم. آیا بیش از این می‌توان کوتاه آمد؟!


در مقابل رئیس جمهوری که علنا می‌گوید فلان قانون را اجرا نمی‌کنم، آیا ما حق یک سؤال نداریم؟! آن هم سئوالی که رای گیری برای قانع شدن یا نشدن مجلس ندارد. آیا امضای صد نماینده ارزش توجه ندارد؟! تحقق سئوال از رئیس جمهور در هر شرایطی، نشانه استحکام نظام جمهوری اسلامی و وجود دموکراسی واقعی در این نظام است.
اصلاح امور تنها با استقلال و اقتدار مجلس تحقق می یابد. مجلس قوی به نفع کل نظام است. این که برخی سخن از مخالفت رهبر انقلاب به میان می آورند، مخالفت ایشان برای من قطعی نیست و بعید است که ایشان برای امضای صد نماینده ارزشی قائل نباشند. فرضا مخالف باشند، باید نظر ایشان با توجه به سهل‌گیری فوق‌الذکر ما معلوم شود و البته دخالت دادن رهبر انقلاب در این گونه مسائل را به صلاح کشور نمی‌دانم. در عین حال برای دفع بهانه این گونه افراد، اینجانب نامه‌ای را حدود یک ماه پیش برای معظم‌له ارسال داشتم و از ایشان تقاضا کردم که دست مجلس را در موضوع سئوال از رئیس جمهور باز بگذارند. تا کنون پاسخی نیامده و سکوت ایشان را دلیل رضایت و لااقل بی نظری می‌دانم.


اصولا اگر رهبر انقلاب در چنین موضوعاتی نظر مخالف داشته باشند در نطق عمومی خود اعلام می نمایند و همه از طریق صداوسیما و سایر رسانه ها با خبر می شویم. ایشان مسئله ای پنهان از مردم ندارند و اگر نظری در چنین اموری داشته باشند مانند امام خمینی(ره) مسئولیت انجام یا عدم انجام امر مورد نظر را به عهده می گیرند. علاوه بر این که اساسا اجرای طرح سؤال از رئیس جمهور موجب تفاهم بیشتر دولت و مجلس خواهد شد و حتی بیشتر به نفع رئیس جمهور است که فرصتی می‌یابد تا سوء تفاهمات وکدورتها را برطرف نماید. قبلا گفته‌ام دو گروه با طرح سؤال از رئیس جمهور مخالفند، یکی دوستان نادان رئیس جمهور و دولت و دیگر دشمنان دانای آنها.
به هرحال با توجه به این که هیئت رئیسه محترم بر خلاف قانون آئین نامه داخلی مجلس همچنان درصدد منتفی کردن طرح سؤال است و مجلس قادر به استفاده از اختیارات قانونی خود در انجام کارهای اساسی نیست، بدین وسیله استعفای خود را از نمایندگی مردم تهران، شهرری، اسلام‌شهر و شمیرانات – که قادر به استیفای حقوق آنها نیستم – اعلام می‌نمایم. مستدعی است اقدام قانونی انجام گردد.


با تقدیم احترام
20/7/90
علی مطهری



متن سئوال نمایندگان از احمدی نژاد:


با اهداء سلام، به استناد اصل هشتاد و هشتم قانون اساسی و ماده 196 و 197 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از خدمات فراوان دولت در حوزه های مختلف، بدین وسیله سئوالات زیر از رئیس جمهور محترم با یکصد امضا جهت طی مراحل قانونی و روشن شدن اذهان نمایندگان محترم و رفع سوء تفاهمات و به منظور تقویت نظام جمهوری اسلامی ارائه می گردد:
1. چرا قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و کلان شهرها و حمل و نقل عمومی سایر شهرها، علی رغم نیاز مبرم این شهرها به روان سازی ترافیک، خصوصا با آغاز هدفمند شدن یارانه حاملهای انرژی، ابلاغ و اجرا نشد؟
2. وزیر ورزش و جوانان پس از پنج ماه از ابلاغ قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان با نامه ای غیر معمول به مجلس معرفی شد، آیا این امر نوعی تلاش برای گریز از اجرای قانون نیست؟
3. طبق آمار رسمی نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 89 زیر 1% بوده و اگر نرخ اعلام شده از سوی صندوق بین المللی پول را بپذیریم حدود 3% بوده است در حالی که طبق برنامه باید حداقل 8% باشد. آیا این امر حاکی از ضعف مدیریت اقتصادی کشور نیست؟ همچنین با این نرخ رشد آیا ممکن است یک میلیون و ششصد هزار شغل در کشور ایجاد شده باشد؟
4. مبلغ 1500 میلیارد تومان بودجه ارتقاء شاخصهای فرهنگی کشور در قانون بودجه سال 1389 چگونه هزینه شده است؟
5. قانون هدفمند کردن یارانه ها پنج ساله بوده است در حالی که میزان افزایش بهای برخی حاملهای انرژی نشان می دهد که دولت مدت اجرای آن را کمتر از 3 سال در نظر گرفته است. در نتیجه مردم باید فشار غیر لازمی را در پرداخت بهای مثلا گاز مصرفی تحمل نمایند. همچنین سهم بخش تولید صنعتی و کشاورزی تا کنون به درستی پرداخت نشده و باعث گران تمام شدن هزینه تولید کالا و محصول گردیده است. چرا دولت مقید به اجرای قانون مجلس نیست؟
6. مقاومت یازده روزه جناب عالی در مقابل حکم حکومتی رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر ابقای حجت الاسلام مصلحی وزیر محترم اطلاعات چه توجیهی دارد؟
7. چه ضرورتی وجود داشت که آقای منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه در زمان ماموریت خود به سنگال عزل شود به طوری که علاوه بر تحقیر شخصیت ایشان، نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان آسیب ببیند؟
8. این سخن جناب عالی که مجلس در راس امور نیست، چه هدفی را دنبال می کند؟
9. چرا جناب عالی با علم به اینکه انتقاد از برخی مجریان "قانون عفاف و حجاب" در رسانه ملی موجب کاهش اقتدار نظام در این حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامی در جامعه خواهد شد، در برنامه زنده تلویزیونی ضمن متهم کردن برخی مجریان این قانون، بر خلاف اجماع فقها بر وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که نیازمند اعمال قانون است، با اعلام این مطلب که راه حل این مسئله منحصر به کار فرهنگی است، از دولت سلب مسئولیت نمودید و پس از مخالفت گسترده مراجع تقلید، ائمه جمعه، علمای بلاد و نمایندگان مجلس با سخنان شما، در مصاحبه زنده تلویزیونی بعدی اعلام کردید که سخن من همان است که گفتم. این رفتار شما چگونه توجیه می شود؟
10. چرا نظریه "ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام" را که توسط رئیس دفتر شما بیان شد علی رغم ضدیت با مبانی انقلاب اسلامی و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ و دلسوزان نظام، تایید و بر آن تاکید نموده باعث تنزل جایگاه انقلاب اسلامی و زنده شدن تعصبات قومی در میان مسلمانان و سوء استفاده مخالفان وحدت اسلامی گردیدید؟ اصولا چرا از گروه موسوم به "جریان انحرافی" علی رغم هشدار و اعلام خطر علمای بزرگ اعلام برائت نمی کنید بلکه از این افراد دفاع می نمایید؟

شناسایی سه شرکت وابسته به پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی

Posted: 14 Oct 2011 06:07 AM PDT

یک مقام قضایی خبر داد

جرس: مدیرکل بازرسی استان قزوین از شناسایی سه شرکت وابسته به پرونده فساد بزرگ سه هزار میلیارد تومانی شبکه بانکی کشور در استان خبر داد.


همزمان، رئیس کل گمرک ایران از درخواست دادستانی از گمرک ایران برای بررسی وضعیت تجارت خارجی گروه امیرمنصور آریا خبرداد و گفت: براین اساس گزارش تجارت 1.1 میلیارد دلاری گروه مذکور به دادستانی کل کشور ارائه شد.

 

به گزارش مهر، محمد حسین یزدان پناه، مدیرکل بازرسی استان قزوین، از شناسایی سه شرکت وابسته به فساد بزرگ سه هزار میلیارد تومانی در استان قزوین خبرداده گفته است: شرکتهای ستارگان امیر منصور، تجارت گستر و امیر منصور ایرانیان سه شرکتی هستند که با پرونده اخیر فساد بانکی مرتبط هستند و در استان قزوین فعالیت می کنند.
یزدان پناه افزود: تا مشخص شدن وضعیت این شرکتها و بازگرداندن اموال به بیت المال، دستگاه قضایی و نظارتی استان مدیریت این شرکتها را بر عهده خواهند گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: 46 شرکت وابسته به منصور آریا شناسایی شده که باید گفت این تخلف یک کلاهبرداری بزرگ از شبکه سیستم بانکی کشور است که امیدواریم با رسیدگی دقیق و مشخص شدن متخلفان اصلی اموال مورد سوء استفاده قرار گرفته شده به بیت المال بازگردانده شود.

وی با تشریح برخی خدمات بازرسی استان قزوین در سال گذشته، تصریح کرد: با نظارت بر سامانه اطلاعات معاملات در همه دستگاه های اجرایی در سال گذشته از پرداخت شش میلیارد تومان اضافه پرداختی به پیمانکاران جلوگیری شد.
مدیرکل بازرسی استان قزوین افزود: در راستای نظارت بر معاملات اعم از مناقصات، مزایده ها و پروژه هایی که دستگاه های اجرایی در اختیار پیمانکاران قرار دادند با نظارت بازرسان اداره کل بازرسی استان قزوین حدود شش میلیارد تومان از بابت اضافه پرداختی های احتمالی که ممکن بود به پیمانکار داده شود و نیز در ارتباط با مناقصات این میزان به صندوق دولت بازگشته است.


درخواست دادستانی
همزمان، رئیس کل گمرک ایران از درخواست دادستانی از گمرک ایران برای بررسی وضعیت تجارت خارجی گروه امیرمنصور آریا خبرداد و گفت: "براین اساس گزارش تجارت 1.1 میلیارد دلاری گروه مذکور به دادستانی کل کشور ارائه شد."

عباس معمارنژاد از درخواست دادستانی کشور برای ارائه گزارش در مورد میزان صادرات و واردات صورت گرفته توسط گروه زیرمجموعه امیرمنصور آریا خبرداد و گفت: "بر این اساس گمرک گزارش مذکور در مورد تجارت 1.1 میلیارد دلاری توسط این گروه را به دادستانی کشور ارائه کرد.

 

رئیس کل گمرک ایران افزود: گمرک بررسی هایی را در مورد تجارت خارجی شرکتهای زیرمجموعه گروه امیر منصور آریا صورت داده و گزارش آن را به دادستان کل کشور ارائه کرده است.

 وی با اشاره به تجارت یک میلیارد و 100 میلیون دلاری خارجی این گروه گفت: این میزان تجارت از ابتدای سال گذشته تا شهریورماه امسال صورت گرفته است.

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه 12 شرکت زیرمجموعه گروه آریا مبلغ 1.1 میلیارد دلار تجارت خارجی مذکور را انجام داده اند، اظهارداشت: از این میزان یک میلیارد و 50 میلیون دلار کالا به کشور وارد شده و 50 میلیون دلار هم صادر شده است.

 به گفته معمارنژاد واردات عمده صورت گرفته توسط شرکت فولاد اکسین، گروه ملی صنعت فولاد و فولاد لوشان بوده است.

 رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد:  این موضوع مطرح و استعلام شده است که در صورت نیاز کالاهای تجارت شده توسط این گروه در گمرک توقیف شود.

  

اختلاسی دیگر؛ همزمان با دستور رهبری بر سکوت

درحالیکه رهبر جمهوری اسلامی دو هفته ی پیش با انتقاد از بازتاب گستردۀ رسانه ایِ اختلاس بزرگ تاریخ کشور، خواستار "کش ندادن رسانه ها" در خصوص اخبار و تبعات این اختلاس شده بود، برخی منابع خبری از اصفهان گزارش داده اند که در پی افشای اختلاس 100 میلیاردی در اصفهان، عامل این سوء استفاده دستگیر شده و همزمان پرونده دیگری از اختلاس هم در باشگاه ذوب آهن باز شده كه ابعاد آن مشخص نیست.

به گزارش خبرآنلاین، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اعلام كرده است که یك اختلاس 100 میلیاردی در یك بانك اصفهانی كشف شده و این بار که رئیس یك شعبه، دستش در كار بوده بازداشت شده است.


این اظهارات درحالیست که یكی دیگر از دادستانهای كشور چند روز پیش تر اعلام كرده بود یك رئیس بانك، اختلاس یك میلیارد و سیصد میلیونی كرده و به خارج از كشور گریخته است.

دادستان اهواز از فرار كردن مدیر یكی از بانكهای ماهشهر خبر داده بود. همچنین هفته گذشته شهردار خرمشهر و یكی از اعضای شورای شهر آنجا به دلیل مسایل مالی بازداشت شده بود.


گفتنی است، در پی فرار مدیر عامل مستعفی بانک ملی به خارج، دادستان كل كشور  چند هفته پیش از این مقام انتصابی خواسته بود از سفر كانادا برگردد و به اتهاماتش پاسخ دهد.


بر اساس گزارش خبرآنلاین، دادستان اصفهان گفته است: "هنوز نمی دانیم مبلغ واقعی این اختلاس كه در یكی از شهرستانهای اصفهان به وجود آمده، چقدر است، چون صورت حسابها در گردشهای مالی زیادی وارد و خارج شده اند. ولی حداقل 100 میلیارد تومان اختلاس در این بانك، ثابت شده است."

عضو کمیسیون امنیت ملی: مجلس در برابر احمدی نژاد سلاحی جز گریه ندارد

Posted: 14 Oct 2011 04:09 AM PDT

از خط رهبری فاصله گرفته است

جرس: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: "با توجه به تاکید پیاپی رهبری بر «بیداری اسلامی» خواندن انقلاب​های منطقه، احمدی نژاد مداوم از لفظ «بیداری انسانی» استفاده می​کند و این نشان می دهد که وی از خط رهبری فاصله گرفته است ."



وی می افزاید: "اگرچه ظاهرا خود را معتقد به ولی فقیه معرفی می​کند، اما عملا حاضر به پذیرش نظرات ایشان نیست، پس وی برای اینکه ثابت کند از خط امام و رهبری منحرف نشده است، باید در این زمینه ادبیاتش را اصلاح کند و بپذیرد که انقلاب​های منطقه برآمده از «بیداری اسلامی» است نه «بیداری انسانی»."

 

این نماینده اصولگرای مجلس، در پاسخ به اینکه اگر احمدی نژاد رفتار خود را اصلاح نکند، مجلس چه خواهد کرد؟، گفت: "مجلس هم سلاحی جز گریه ندارد! کما اینکه حضرت علی هم در دعای کمیل فرمودند که چاره‌ای جز عجز و لابه به درگاه خدا نیست. امیدواریم که ایشان به راه راستین و امام برگردند."


به گزارش خبرآنلاین، عضو حیدرپور، نماینده شهرضا و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم، در خصوص اتهامات تروریستی وارده از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی، آنرا "یک موضوع چند فاکتوره دانست" و گفت: "بعد از خیزش‌های منطقه، رهبری آن‌ها را بیداری اسلامی و در نتیجه صدور انقلاب اسلامی دانسته که برای مواجهه با بیداری اسلامی، صحنه حج امسال موقعیتی برای دشمنان است. ایشان هشدار دادند که مراقب باشید تا آنها نتوانند بیدرای اسلامی را مصادره کنند.


نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به سوال دیگری، با بیان اینکه تفاوت میان «بیداری انسانی» و «بیداری اسلامی»، به مثابه فاصله بین اسلام تا ماتریالیسم است، گفت: "بیداری اسلامی در تبعیت از قرآن، احکام اسلام و پذیرش رسالت و امامت ریشه دارد اما بیداری انسانی برآمده از نگرش​های مادی، مادی​گرایی، ماتریالیسم و تفکرات مارکسیستی است."

وی در پاسخ به اینکه چرا علی​رغم تاکید پیاپی رهبری بر «بیداری اسلامی» خواندن انقلاب​های منطقه، احمدی نژاد مداوم از لفظ «بیداری انسانی» استفاده می​کند، اظهار داشت: "به نظرم احمدی​نژاد، از خط رهبری فاصله گرفته است و اگرچه ظاهرا خود را معتقد به ولی فقیه معرفی می​کند اما عملا حاضر به پذیرش نظرات ایشان نیست. رئیس جمهور برای اینکه ثابت کند از خط امام و رهبری منحرف نشده است، باید در این زمینه ادبیاتش را اصلاح کند و بپذیرد که انقلاب​های منطقه برآمده از «بیداری اسلامی» است نه «بیداری انسانی»."

علت اصرار احمدی نژاد بر بیداری انسانی خواندن تحولات منطقه، سوالی بود که حیدرپور در پاسخ به آن گفت: به اعتقاد احمدی​نژاد تحولاتی که در منطقه به وقوع پیوسته در راستای قلب و فطرت انسان​هاست. اصرار وی بر این مساله به منزله پافشاری بر انحراف وسیعی است که بخشی از دولت از خط امام و رهبری و شهدا یافته است. از این رو وی اگر اظهاراتشان را اصلاح نکند، معلوم می​شود که خودشان نیز به این تفکر انحرافی نزدیک شده​است."


این عضو فراکسیون اصولگرایان به تغییر موضع احمدی​نژاد در قبال رابطه با آمریکا در نیویورک اشاره کرد و گفت: "وی حتی در نشست خبری تلویزیونیش نیز اعلام کرد که ما هم در مواضعمان در کلام و گفتار اصلاحاتی در آمریکا داشتیم! لابد منظورش اصلاح نسبت به آرمان​های نظام و انقلاب بوده است. در حالیکه این آرمان​ها و ارزش​های انقلاب و نظام قابل معامله نیست و نمی​توان در قبال آن کوتاه آمد.
حیدرپور با تاکید بر اینکه اعلام تعدیل مواضع در قبال آمریکا از سوی رئیس جمهور، متذکر شد که امام و رهبری هرگز مواضعشان را در قبال آمریکا تعدیل نکرده‌اند."

 عضو کمییسون امنیت‌ملی در پاسخ به اینکه منظورش از نزدیک شدن رئیس‌ دولت به جریان انحرافی چیست؟، اظهار داشت: وقتی می ‌گوییم جریان انحرافی، منظورمان یک شخصۀ مثلا رئیس جمهور یا مسئول دفتر ایشان نیست. بلکه منظور مجموعه‌ای از افراد است که در کارشان ایراداتی هست و می‌خواهند رفتارهای سیاسی را تعدیل کنند. نتیجه‌اش هم اختلاس 3 هزار میلیاردی و انتصابات شبهه دار است. 

 

به گفته وی، خلط مسائل و موضوعات از سوی جریانات انحرافی عمدتا اشکالات عقیدتی آفریده است و از آنجا که این موارد از سوی اعضای منتصب به دولت صورت گرفته، کل مجموعه دولت در آن سهیم است و باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه از دولت انتظار می‌رود جلوی این جریان انحرافی را بگیرد، در پاسخ به اینکه چه نسبتی میان رئیس جمهور و این جریان انحرافی وجود دارد؟، گفت: وقتی احمدی نژاد اعلام می‌کند که کابینه خط قرمزش است و در دفاع از برخی اعضای دولتش تا مرز استعفا پیش می‌رود، نشان از همین موضوع دارد. رئیس جمهور هم باید در قبال اقدامات این جریان انحرافی پاسخگو باشد و هم اینکه دست از حمایت از برخی افراد بردارد تا قوه قضاییه به اتهامات آنها رسیدگی کند. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که عزم ایشان برای اصلاح جدی است.

 

حیدرپور در پاسخ به اینکه اگر احمدی نژاد چنین نکند، مجلس چه خواهد کرد؟، گفت: "مجلس هم صلاحی جز گریه ندارد! کما اینکه حضرت علی هم در دعای کمیل فرمودند که چاره‌ای جز عجز و لابه به درگاه خدا نیست. امیدواریم که ایشان به راه راستین و امام برگردند."


ایران “اینترنت پاک” را به جهان عرصه می کند

Posted: 14 Oct 2011 03:20 AM PDT

جرس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت محمود احمدی نژاد، با ادعای اینکه ایده اولیه "اینترنت پاک" چند ماهی است که مطرح شده و اجرای آن باید در دستور کار قرار گیرد، مدعی گردید: "اینترنت پاک مراقب خواهد بود تا تنها محتوای مفید و پاک در فضای اینترنت توسعه پیدا کند."

 
به گزارش مهر، رضا تقی پور در نشست سالانه بین المللی روز "رایانه پاک" که در نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار شد با اشاره به توسعه فناوری اطلاعات در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشورها اظهار داشت: امروزه نظریه ای بر دنیا حاکم است که از آن به "زندگی دوم" تعبیر می شود و به این معنا است که افراد امروزه بر روی شبکه ها و فضای سایبر زندگی می کنند اما این نوع زندگی انسان را در اسارات مدرن حبس کرده و برای رهایی از آن باید چاره ای اندیشیده شود.

وی با تاکید بر نقش فناوری اطلاعات در عرصه های مختلف به نقش فناوری در حکومت کشورها و انقلابهای رنگی و اقتصاد کشورهایی مانند کره، چین و مالزی اشاره کرد و گفت: امروزه فناوری اطلاعات در تشکیل شبکه های اجتماعی و فرهنگی بیشتر نمود پیدا کرده به نحوی که به عنوان ابزاری در اختیار مکاتب اومانیستی و لیبرالیسمی قرار گرفته است.

  

اینترنتی بر مبنا و اساس تئوریهای اومانیستی و لیبرالیستی 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ادعای اینکه هم اکنون اینترنتی که وجود دارد بر مبنا و اساس تئوریهای اومانیستی و لیبرالیستی پایه گذاری شده، اظهار عقیده کرد: "این اینترنت برای جوامع خطرناک است و نیاز به باز تعریف دارد در این راستا طرح اینترنت پاک ارائه شده است."

تقی پور با تاکید براینکه هم اکنون بسیاری از کاربردهای اولیه اینترنت با اینترنت فعلی توسعه یافته در تعارض است تصریح کرد: به همین دلیل توسعه اینترنت پاک باید در دستور کار قرار گیرد.

 

 اینترنت پاک 

وی با بیان اینکه برخلاف آنچه تصور می شود کشور ما در تولید محتوای دیجیتال خالی از ذهن و بدون دستاورد نیست گفت: تعریف ما از اینترنت پاک تنها محتوای اسلامی آن نیست بلکه محتوای انسانی نیز در این طرح مطرح است.

  

اینترنت غربی ها ابزاری است آسیب زا و خطرناک

این مقام مسئول اظهار داشت: غربی ها ابزاری ساخته اند که می دانند آسیب زا و خطرناک است و به همین دلیل خودشان امروزه با نگرانیهایی در این زمینه مواجه هستند. چرا که شکی نیست که تا چند سال دیگر آسیب های اینترنت برای خانواده ها و کودکان و جامعه بشریت نمود بیشتری پیدا می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مطرح شدن ایده اینترنت پاک تاکید کرد: فضای اینترنت باید از این آسیبها تهی شده و سبب شکوفایی و بالندگی استعدادهای انسانی شود.

  

اینترنت پاک را به جامعه جهانی ارائه می کنیم

تقی پور با بیان اینکه اینترنت نوعی ابزار اقتصادی است اما در شرایط موجود برای کسب و کارهای کثیف از آن استفاده می شود، مدعی شد: با تحقق شبکه ملی اطلاعات و زیرساختهایی که در حال آماده شدن است می توان اینترنت پاک را به جامعه جهانی ارائه کرد.

 
وی بدون اشاره به پائین ترین سرویس دهی و سرعت اینترنت جهانی که در ایران در جریان است، در مورد جزئیات اینترنت پاک دولت مدعی شد: آنچه که امروزه در اینترنت در حال وقوع است جزء ماهیت اصلی آن نیست به همین دلیل یکی از برنامه های اصلی اینترنت پاک آن است که پایه اولیه این شبکه باید فارغ از کسب و کارهای کثیف باشد. علاوه براین اینترنت فعلی جدا از آسیب هایی که به کیان خانواده وارد می کند باعث خدشه دار شدن حریم شخصی افراد می شود که در این راستا بحث امنیت و دفاع از حریم شخصی افراد در شبکه اینترنت پاک دیده شده است. به تعبیری اینترنت پاک مراقبت خواهد کرد که تنها محتوای مفید و پاک در فضای اینترنت توسعه پیدا کند."

تحلیل رسایی از اختلاف اصولگرایان با احمدی نژاد: کینه شتری و حسادت

Posted: 14 Oct 2011 04:17 AM PDT

 جرس: رسایی با انتقاد شدید از اصولگرایان علت دشمنی آنان با احمدی نژاد را حسادت و کینه شتری می داند و مدعی است برخی از اصولگرایان حمله به موسوی را نوعی حمایت از احمدی نژاد تلقی می کردند.


به گزارش جرس از مصاحبه تفصیلی فارس با رسایی، وی می گوید: اختلاف در جریان اصولگرایی اگر بر خلاف مواضع صریح رهبری باشد، امری مذموم است والا از جمله موارد اختلافی است که نباید از آن ترسید. ببینید رهبری جامع الشرایط در مواقعی بر اساس اقتضائات و شرایط اجتماعی یا صلاح نمی‌داند و یا نمی‌تواند به دلایلی صراحتا اعلام موضع کند و مسیری را برای امت مشخص کند.

وی اختلاف اصولگرایان در انتخابات دهم را ناشی از هوای نفس می داند و می گوید:صف بندی در انتخابات دهم خیلی شفاف بود. حمایت دشمن از برخی از کاندیداها و عناد آنها با یک کاندیدا آن هم به دلیل پایبندی او بر ارزش های انقلاب به صراحت از تریبون های آنها اعلام می‌شد .

وی بر این باور است: برخی رفتارهای احمدی نژاد توجیهی برای سکوت در برابر تخریب ولایت نمی‌شود.

رسایی در خصوص اختلافات اصولگرایان با احمدی نژاد مدعی است به عقیده من کینه شتری در دل برخی اصولگرایان به دلیل برخوردهای دولت و حسادت نسبت به موفقیت هایی که دولت نهم پیدا کرده بود و در دل مردم نفوذ کرده بود ازجمله مهمترین دلایل است. این کینه آنقدر شدید شده بود که نمی‌گذاشت آنها تشخیص دهند که این دعوای بین دو کاندیدای ریاست جمهوری نیست. برخی از اصولگرایان حمله به موسوی را نوعی حمایت از احمدی نژاد تلقی می کردند البته همان‌ها الان اسم این رفتارشان را می گذارند مدیریت درگیری های بعد ازانتخابات!

وی با اهانت به برخی از نمایندگان می افزاید:  اتهام وکیل الدوله بودن را معمولا کسانی به ما می زنند که خودشان وکیل یک فرد هستند! این یک تلاش رسانه‌ای است نه واقعیت خارجی. در طول این سال ها ما همواره طبق مشی رهبری حرکت می‌کردیم و البته به آن افتخار می کنیم. تلاش رسانه‌ای جریان فتنه و مردودین حوادث سال 88 همین بود که بگوید دفاع ما از احمدی نژاد، دفاع از فرد است در حالی که دفاع ما از مبانی بود و البته از شخص فقط هم دفاع نمی کردیم بلکه انتقاد هم می‌کردیم.
 

جبهه پایداری یک مجموعه فکری

رسایی می گوید: جبهه پایداری که یک مجموعه فکری است، نظارت علمایی مانند آیت الله مصباح، آیت الله خوشوقت، آیت الله یزدی و آیت الله جنتی را پذیرفته. این علما هم از آن دسته شخصیت هایی نیستند که فقط پنج متر جلوتر از خودشان را ببینند بلکه مهمترین شاخصه عمار بودن را در خود دارند یعنی صراحت و بصیرت را دارند.

وی با انتقاد از رییس مجلس می افزاید: آقای لاریجانی فکر می کند که با جعل اصطلاح تجارت سیاسی واینکه برخی با فتنه 88 تجارت سیاسی می کنند می تواند دهان منتقدانش را ببندد.

وی در خصوص عدم موضع گیری در برابر اختلاس مدعی است که این همان موضع رهبری است و جبهه پایداری تلاش می کند جوگیر نشود

 

وی می گوید: انتقادات اخیر لاریجانی از اصلاح طلبان یک تاکتیک انتخاباتی است.

رسایی ادعا کرد: اصلاح طلبان به دنبال اثبات اتهام فرمایشی بودن انتخابات و به دنبال پیوند با نواصلاح طلبان هستند. رسایی ادامه داد: به هر حال ما باید خودمان را برای هرگونه فتنه انگیزی این جریان آماده کنیم.


وی مدعی است: اصلاح طلبان در حال حاضر به نظرم بیشتر در حال رصد کردن اوضاع هستند. خب آنها می دانند که درکودتای سال 88 اشتباه بزرگی مرتکب شدند و طبیعی است که نظام اسلامی برخورد تنبیهی با این کودتاگران خواهد داشت. بنابر این تلاش می کنند با چهره ای ناشناخته ولی همراه وارد مجلس شوند. منتهی می‌دانند که چنین افرادی به درد آنها نمی خورند همانطور که فراکسیون اقلیت در مجلس هشتم نتوانست کاری بکند واگر آبی برای اصلاح طلبان گرم شد از آتشی بود که امثال علی مطهری و کاتوزیان و اکرمی و دیگر همراهان آقای لاریجانی گرم کردند. بنا براین بیشترین امیدشان این است که افراد موثر و اصلی جریان مردودین یا همان نواصلاح طلبان وارد مجلس شوند. حتی اعلام آمادگی هم کرده اند که آنها را در لیست خود قرار دهند.


وی مدعی شد: جریان انحرافی به دنبال عدد است نه لیدر و جریان انحرافی در شهرهای بزرگ مهمترین مانع در برابر خودش را جبهه پایداری می‌داند.

این حامی احمدی نژاد می گوید: جبهه پایداری نسخه ای از احمدی نژاد دولت نهم است، احمدی نژادی بدون حمایت از انحراف، احمدی نژادی که می خروشید و واقعا صف بندی های کاذب را بهم زده بود. بدنه رای ساز و موتور محرک و مبلغ جریان اصولگرایی هم به این طیف باور دارند، انتقادات آنها از دولت را باور دارند و آن را حمل بر غرض ورزی و حسادت و رقابت های زشت سیاسی نمی دانند. چون اعضای جبهه پایداری وقتی این دولت تمام قد در خط ولایت بود و برای مردم زحمت می کشید از آن حمایت می کردند. جریان انحرافی می تواند منتقدان دیگر دولت را به هزار انگ متهم کند که اتفاقا مورد پذیرش جامعه هم قرار می‌گیرد ولی نسبت به جبهه پایداری نمی تواند این کار را انجام دهد.


وی در خصوص جریانات پیش روی انتخابات می افزاید: جریان فتنه و اصلاح طلبان که در راس آنها آقای هاشمی است. جریان خواص مردود که تلاش می کند طیف سنتی را همراه خود کند و آقای لاریجانی در راس آن است؛ جریان انحرافی که مشایی در راسش است و احمدی نژاد را هم در مشت خودش دارد و جریان چهارم هم طیف اصولگرایانی است که در فتنه 88 و در مقابل جریان فتنه انحراف سربلند بیرون آمده اند.

 

حامیان دولت: مطهری بصیرت ندارد، مجلس استعفایش را بپذیرد

Posted: 14 Oct 2011 03:02 AM PDT

جرس: علی مطهری در واکنش به ادعای "نمایشی بودن" استعفایش از نمایندگی مجلس، که در اعتراض به انفعال مجلس در برابر دولت اعلام شد، استعفای خود را جدی خواند و تاکید کرد که مجلس باید به آئین نامه خودش عمل کند.


این درحالیست که حامیان دولت از این استعفا استقبال کرده اند، اما همزمان، مهدی خزعلی می گوید: "همانگونه که از کاندیداتوری علی مطهری استقبال کرده و آنرا به فال نیک گرفتیم، امیدواریم وی بر استعفای خود استوار بماند، چرا که استعفای اعتراض آمیزش را نیز به فال نیک می گیریم."


علی مطهری، نماینده اصولگرای تهران در مجلس هشتم که پیش تر هشدار داده بود اگر طرح سوال از محمود احمدی نژاد، بر اثر فشارهای سیاسی مسکوت بماند و "امکان استیفای حقوق موکلان خود را" نداشته باشد، از نمایندگی مجلس کناره گیری خواهد کرد، چندی پیش استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد.


طی روزهای اخیر، برخی نمایندگان افراطی و حامی دولت، به نوعی از استعفای علی مطهری استقبال کرده و خواستار آن شده اند که دیگر نمایندگان مجلس نیز درخواست استعفای او را قبول کرده و مدعی شده اند که "حداقل یکی از افراد حاشیه‌ساز مجلس را از متن خانه ملت خارج سازند." اما گروهی دیگر از نمایندگان حامی دولت نیز ادعا کرده اند که این استعفا نمایشی بوده است.


مطهری: استعفایم جدی است
در واکنش به ادعای "نمایشی بودن" استعفای علی مطهری، این نماینده اصولگرای منتقد دولت، این ادعا را رد کرد و معترضانه گفت که در این موضوع جدی هستم و معتقدم باید به آیین‌نامه مجلس عمل کرد.


در همین حال محمد تقی رهبر رئیس کمیته داوری فراکسیون اصولگرایان با اظهار بی‌اطلاعی از استعفای مطهری به خبرآنلاین گفته بود: تا این لحظه که با شما گفت‌وگو می‌کنم از این موضوع خبر نداشته‌ام و به همین جهت باید این موضوع را در کمیته داوری طرح کنیم.

عضو کمیته داوری فراکسیون اصولگرایان با اشاره به این موضوع، افزود: حتی بعد از گذشتن آن زمان بنده هم طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کرده‌ام. چراکه ما الزامی نمی‌بینیم که ایشان از این موضوع صرف‌نظر کنند. عده‌ای دیگر از نمایندگان هم طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کرده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید آیا مجلس با استعفای وی مؤافقت کند یا نه؟، نیز اظهار داشت: بعید است چون نماینده وظایفی دارد که باید انجام دهد و این حق آقای مطهری است و هیأت‌رئیسه هم در شرایطی که امکان طرح سؤال از رئیس‌جمهور فراهم است، باید آن را سریع‌تر اعلام وصول کند.
وی در حالیکه نمایندگان مجلس با فرمان تلویحی رهبر جمهوری اسلامی از شکایت خود از رئیس دولت عقب نشینی کرده اند، با ادعای اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور نیست، افزود: "حتی رهبری هم در دیدار خود با نمایندگان به این موضوع تصریح کردند که سؤال و استیضاح حق نماینده است و در حال حاضر هم هیچ مانعی برای طرح سؤال نیست ضمن اینکه این سؤال و جواب‌ها می‌تواند برای مردم و نمایندگان هم مفید باشد."

 

استقبال حامیان دولت

به دنبال استعفای علی مطهری، برخی تشکل های حامی دولت نیز از این اقدام استقبال کرده اند و در همین زمینه، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران‌، و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از استعفای آقای مطهری استقبال کرده و خواهان موافقت نمایندگان مجلس با آن شده‌اند.


به گزارش فارس، علی جمشیدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور گفته است: "نمایندگان مجلس سریعا درخواست استعفای علی مطهری را بپذیرند."

او با ادعای اینکه جریان دانشجویی از استعفای مطهری استقبال می کند افزوده است: "عملکرد مطهری در یکی دو سال اخیر نشانگر آن است که متأسفانه وی از افرادی بود که در جریان حوادث پس از انتخابات نتوانست کارنامه قابل توجیهی از خود برجا بگذارد و پس از آن نیز با تبدیل مسائل فرعی به اصلی و وارد کردن حاشیه به متن امور، ثابت کرد که از بصیرت کافی برای حضور در قامت نمایندگی مردم برخوردار نیست."

 

این فعال لباس شخصی مستقر در دانشگاه که از علی مطهری به عنوان یک "نو اصلاح‌طلب" نام برده گفته است که "جریان دانشجویی" از استعفای وی استقبال نموده و خواهان آن است که دیگر نمایندگان مجلس نیز درخواست استعفای او را قبول کرده و "حداقل یکی از افراد حاشیه‌ساز مجلس را از متن خانه ملت خارج سازند."


محمدرضا کاشفی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران‌ نیز در خصوص نامه استعفای علی مطهری از نمایندگی مجلس گفت: "علی مطهری با عملکرد غیرارزشی و خوراک‌سازی‌های متعدد خود برای رسانه‌های ضدانقلاب در طول دوران نمایندگیش، این فرصت را برای مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده که با استفای وی موافقت کند."

 

کاشفی گفته است: "به نظر می‌رسد مطهری با نوشتن نامه استعفای خود فرار به جلو می‌کند چون اطمینان دارد که مردم حوزه انتخابیه‌اش در دوره‌ بعدی مجلس به وی رأی نخواهند داد."

 

سید علی موسوی دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه مطهری باید زودتر از این‌ها استعفا می داد و از مجلس هشتم می‌رفت، گفت: "عملکرد مطهری با معیارهای اصولگرایی که توسط جامعتین معرفی شده بود متفاوت است."

 

سید علی موسوی گفت: "ضمن اینکه از این استعفا استقبال می‌کنیم به نظر می‌رسد این کار یک اقدام تبلیغاتی در آستانه انتخابات مجلس نهم است."

 

به فال نیک می گیریم

همزمان، مهدی خزعلی، وبلاگ نویس و ناشر و نویسندۀ منتقد دولت، در واکنشی متفاوت نسبت به استعفای مطهری، در پست اخیر وبلاگش نوشته است: "یادش به خیر، چهار سال پیش علی مطهری هنگام کاندیداتوری گفت: " برای ایستادن در مقابل اصلاح طلبان کاندیدا شدم! "


آن روز نوشتم:" کاندیداتوری دکتر علی مطهری را به فال نیک می گیرم، او یکسال در مجلس باشد، بر کسانی خواهد شورید که امروز نیروی ارزشی می داند! "

کمی بعد در خانه پدرش او را ملاقات کردم، می گفت: " اینها به هیچ چیز معتقد نیستند و دین ابزاری برای قدرت طلبی آنهاست، من از کاندیداتوری انصراف می دهم!"

به او گفتم: " مجلس به افرادی چون شما نیاز دارد، محکم بایست"

در همان سال نخست، اعتراضات او شروع شد، در نظام پزشکی با دکتر صدر حرف مطهری پیش آمد، صدر می گفت: " وقتی می خواستیم نام مطهری را در لیست اصولگرایان بیاوریم، علی لاریجانی گفت: " شما او را نمی شناسید، او برادر همسر من است، اگر به مجلس بیاید، 270 نماینده از پس او برنمی آیند! «حال می فهمیم که لاریجانی چه می گفت!»

امیدوارم مطهری مدرس گونه بر استعفای خود استوار بماند تا اعاده حیثیت مجلس و استیضاح احمدی نژاد"


ادعای بادامچیان: اصلاح طلبان بیست سال موسوی را در آب نمک خوابانده بودند

Posted: 14 Oct 2011 03:27 AM PDT

 جرس: قائم مقام حزب موتلفه اسلامی معتقد  با ادعای اینکه‌ اصلاح طلب ها موسوی را20 سال در آب نمک خوابانده بودند تا در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کنند، افزود: موسوی از نخست وزیر تحمیلی به امام و رهبری تبدیل به نخست وزیر امام شد و مشاورانش هم از هر ترفندی اعم از رقص و روضه استفاده کردند.


به گزارش خبرآنلاین، اسدالله بادامچیان در نشست افتتاحیه دفتر جامعه جوانان متحد اسلامی خراسان رضوی به تشریح جریان های فعال در انتخابات مجلس نهم پرداخت ومدعی شد: جبهه اول استکبار است که برای این انتخابات از هم اکنون در حال برنامه ریزی است.
بادامچیان با اشاره به رویدادهای سال 78 ادعا کرد:‌ معاندان در سال 78 با صرف هزینه های بسیار فتنه 78 را راه اندازی کردند ولی چون به اهداف خود نرسیدند با صرف 400 میلیون دلار، فتنه 88 را زمینه سازی کردند.


وی با ادعای اینکه‌ اصلاح طلب ها موسوی را20 سال در آب نمک خوابانده بودند تا در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کنند، ادعا کرد: موسوی از نخست وزیر تحمیلی به امام و رهبری تبدیل به نخست وزیر امام شد و مشاورانش هم از هر ترفندی اعم از رقص و روضه استفاده کردند. ولی در نهایت وی رای نیاورد از روز انتخابات بازی دوم را شروع کرد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بدون اشاره به سرکوب گسترده اعتراضات مردمی مدعی شد:‌ جریان فتنه در مدت یک سال و هشت ماه شکست خورد، اما دست اندرکاران فتنه الان هم بیکار نیستند.


وی با ادعای اینکه دشمنان همواره و از جمله در آستانه انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در صددند اصلاح طلبان را باز هم برای نیل به اهداف خصمانه شان ابزار فتنه قرار دهند، تصریح کرد: ‌کوشش معاندان در انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین مطرح کردن چهره های جدید اصلاح طلب است. ما باید در جامعه اطلاع رسانی کنیم و حتی به اصلاح طلب ها بگوییم که آن دفعه شما ابزار فتنه شدید و این دفعه اگر شما می گویید که کشور و نظام و قانون اساسی را قبول دارید، ‌ابزار برای فتنه نشوید.


بادامچیان جریان انحرافی را جبهه دوم حاضر در انتخابات دانست و آن را در خط استکبار خواند و گفت: البته ممکن است عناصری در این گروه باشند و ندانند که ابزار جریان انحرافی هستند. بنابراین ما در انتخابات جاری با دو ابزار جبهه استکبار مواجه هستیم.
نماینده تهران با اشاره به اظهارات چهره های منسوب به این جریان برای تصاحب 150 کرسی مجلس، گفت: این جریان از الان مشغول فعالیت است و اگر برای هر نامزد منتسب به خود هم یک میلیارد خرج کند، اصلا نگرانی ندارد. چرا که آنها به دنبال این هستند که بعد از حضور در مجلس، ولی فقیه را در موضع انفعالی قرار دهند.


بادامچیان جبهه سوم حاضر در انتخابات را نیروهای خط انقلاب معرفی و اظهار نظر کرد: این وسط کسانی در اصولگرایی دعوا می کنند و شرط می گذارند. در حالی که یک مجموعه ای شکل گرفته تا ما با هم یکی بشیوم اما اگر نمی خواهید همراه باشید با بقیه دعوا نکنید و حرفهای تردید آمیز نزنید.
وی راهبرد اصولگرایان در انتخابات جاری را تلاش برای رای آوری جریان اصولگرا و از طرفی رقابت در میان گروه های سیاسی دانست و اظهار داشت: روی کار آمدن چهره هایی با ویژگی های دلسوز بودن، متخصص و زیرک بودن، در این شرایط مهم است تا اگر افرادی می خواهند انتخاب شوند، رجایی نما نباشند.


عضو حزب موتلفه اسلامی تلاش دشمن در برهه فعلی را تعمیق اختلافات و پدید آمدن درگیری های بی منطق دانست و اظهار داشت: باید تلاش کرد تا در دام این درگیری ها نیفتیم و انشاء الله ملت هم در نهایت رای خود را خواهند داد.
بادامچیان با اشاره به برخی اقدامات تخریبی، افزود: گروهی در این شرایط دست به تخریب و لجن پراکنی می زنند، به گونه ای که نمی شود از یک شخصیت نظام اسم برد. یا اینکه برای اینکه سوءاستفاده کنند، بیش از دیگران دم از ولایت مداری و ولی فقیه حرف می زنند.


نماینده مردم تهران در مجلس هشتم تضعیف شورای نگهبان و وزارت کشور و خدشه در آرا مردم را دیگر راهبرد برای اختلاف افکنی در جامعه دانست و ادعا کرد: مسئولان وزارت کشور اهل خیانت به آراء مردم نیستند. هم شخص وزیر و هم رئیس ستاد انتخابات کشور افراد متدینی هستند.


وی با اشاره به اینکه برخی عنوان می کنند باید انتخابات سالم برگزار شود، گفت:‌ مگر انتخابات تاکنون در کشور ناسالم بوده؟ از این سند آشکارتر که در دولت آقای هاشمی رفسنجانی و وزارت کشوری آقای بشارتی، ‌ناطق نوری رای نیاورد و خاتمی موفق به کسب رای بیشتر برای ریاست جمهوری می شود؟ همچنین در دولت آقای خاتمی، موسوی لاری وزیر کشور است و آقای هاشمی رفسنجانی رای نیاورد و احمدی ن‍ژاد رای آورد؟ اینها نشان می دهد که کسی نمی تواند رای را جابجا کند. مجلس سوم و ششم هم در دست گروه اصلاح طلب بود و نمایندگان این گروه با تایید شورای نگهبان به مجلس راه یافتند.
وی تلاش جریان اصلاح طلب را ورود افراد خاکستری به مجلس دانست و گفت: این راهبرد به آن جهت است که آنها از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند تا یک شیرزاد مثل مجلس ششم انتخاب شود.

سفیرعربستان: هیچ کشوری را متهم نکرده ایم، تحقیق ادامه دارد

Posted: 14 Oct 2011 03:19 AM PDT

 جرس: معاون عربي و آفريقايي وزارت خارجه ايران روز چهارشنبه با سفير عربستان سعودي در تهران ديدار كرد و گفت: طراحي توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن سناريوي نخ نما و طراحي شده از سوي محور آمريكا و رژيم صيهونيستي است.


به گزارش ايسنا حسين اميرعبداللهيان اتهامات مطرح شده از سوي دادستان كل ايالات متحده آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران مبني بر طراحي توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن را رد كرد و گفت كه حتي كشورهاي غربي نيز بر ساختگي بودن آن اذعان دارند.

وي در اين رابطه اتهامات عنوان شده را عاري از صحت خواند و آن را به شدت تكذيب كرد.


سفير دولت عربستان در تهران نيز با تاكيد بر علاقمندي كشورش براي توسعه روابط ميان دو كشور، موضع‌گيري رسمي وزارت خارجه عربستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس اين موضع‌گيري هيچ كشوري مورد اتهام قرار نگرفته و موضع رسمي رياض پس از تكميل تحقيقات اعلام خواهد شد.

وي اضافه كرد كه براي انجام حج با شكوه زائران ايراني در سال‌ جاري هرگونه تسهيلات فراهم است و ما اجازه سوء‌استفاده به دشمنان را نخواهيم داد. 

ایران ادعای تماس مستقیم با آمریکا را تکذیب کرد

Posted: 14 Oct 2011 02:13 AM PDT

جرس: در پی ادعای دولت آمریکا مبنی بر اینکه "درباره اتهام طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن توسط جمهوری اسلامی، به طور مستقیم با مقامات تهران تماس برقرار کرده"، نمايندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل خبر ملاقات سوزان رايس نماينده دايم آمريكا در سازمان ملل با محمد خزاعی نماينده دايم كشورمان را تكذيب كرد."

 
در ادامۀ چالش ها پیرامون اتهامات وارده به جمهوری اسلامی مبنی بر طراحی عملیات تروریستی در خاک آمریکا، روز پنجشنبه (۱۳ اکتبر/۲۱ مهر) ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، به خبرنگاران گفت: "ما با ایران تماس مستقیم داشته ایم. من جزئیات بیشتری در این باره به شما نخواهم داد اما فقط بگویم که ما درباره این مساله با ایران تماس مستقیم داشته ایم."


به گزارش ایرنا، در پی ادعای دولت آمریکا، روابط عمومی نمايندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل خبر ملاقات سوزان رايس نماينده دايم آمريكا در سازمان ملل با محمد خزاعی نماينده دايم كشورمان را تكذيب كرد.


مسئول روابط عمومی نمايندگی ايران در سازمان ملل، ضمن تكذيب اين خبر، اعلام كرد هيچ‌گونه ملاقات و يا مذاكره‌ای بين دو كشور وجود نداشته و ما از چنين تماسی اطلاع نداريم.


شبکه سی بی اس آمریکا به نقل از مقام های این کشور که خواسته اند ناشناس باقی بمانند گزارش می دهد که سوزان رایس، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، با دیپلمات های ایرانی در نیویورک دیدار کرده است.