جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


اختلاس ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی بیت المال در استان فارس

Posted: 04 May 2014 08:53 AM PDT

جرس: رییس کل دادگستری استان فارس گفت: در یکی از سازمان های این استان و در زمان دولت قبل،حقوق واموال تضییع شد و تصرف غیرقانونی در ۱۸۵ میلیارد ریال وجوه دولتی رخ داد.  

 

به گزارش ایرنا، ذبیح الله خداییان یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در این رابطه پرونده تشکیل شده و متهمان دستگیر و کیفر خواست برای آنان صادر شده است.

 

او در پاسخ به پرسش خبرنگاران ادامه داد: متاسفانه در برخی از رسانه ها و محافل خبری القا شده که این تخلفات را یک نفر در این سازمان انجام داده در حالی که متخلفان در این پرونده ۹ نفر بودند و پنج نفر از آنان همچنان تحت تعقیب قرار دارند.

 

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال تصرف غیر قانونی در وجوه دولتی، ۶۰ میلیارد ریال تضییع حقوق و اموال دولتی و پنج میلیارد ریال هم اختلاس عناوین مفاسدی است که در این سازمان رخ داده است.

 

خداییان گفت: در بخشی از این تخلفات ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی یا تملک سرمایه در بخش جاری هزینه شده و این جابجایی اعتبارات بدون مجوز صورت گرفته است .

 

او گفت: سند سازی و پرداخت حقوق فوق العاده به برخی از افراد در این زمینه محرز شده و کیفر خواست مربوط به این اتهام صادر و اتهامات به متهمین تفهیم شده است .

 

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: در بخش دیگری از اتهامات ۱۲۰ میلیارد ریال حق ماموریت به برخی افراد که جزو متهمین پرونده هستند پرداخت شده بدون آنکه حکم ماموریتی موجود باشد و شایبه عدم انجام ماموریت به وجود آمده است ، در صورتی که دراین زمینه مستندی مبنی بر انجام ماموریت ارائه نشود متهمان محکوم خواهند بود.

 

خداییان همچنین گفت : پنج میلیارد ریال اختلاس و سند سازی و جعل مدارک و اسناد نیز دراین سازمان محرز شده که این میزان از اعتبارات دولتی اختلاس شده است .

 

رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه متهمان به دادگاه احضار و تفهیم اتهام شده اند گفت: رای اولیه برای این پرونده به زودی صادر خواهد شد و این رای در دادگاه تجدید نظر قابل دفاع و قابل اعتراض است .

 

او با بیان اینکه سازمان بازرسی در این زمینه اقدامات جامع برای کشف فساد انجام داده است گفت : تصرف غیر قانونی ، جعل اسناد ، تضییع حقوق دولت ، صدور گواهی خلاف واقع از جمله اتهامات است که در پرونده وارد است. 

 

احسان شریعتی: تفکر شریعتی و مطهری مکمل‌اند/ به گفتمان‌های نو و بنیاداندیش نیاز داریم

Posted: 04 May 2014 08:35 AM PDT

جرس: احسان شریعتی با اشاره به وجود تفاوت‌هایی در نوع نگاه پدر خود با شهید مطهری، وجود ضدیت بین این دو تفکر را رد کرد.  

 

وی گفت که تفکر شریعتی و مطهری مکمل هم هستند؛ هرچند تفاوت‌هایی هم با هم داشته‌اند ولی بین این دو ضدیتی وجود نداشته است.

 

به گزارش ایسنا، احسان شریعتی در نشست "بررسی نقش روشنفکران بعد از انقلاب اسلامی ایران" که ظهر امروز در محل سالن اجتماعات شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد، گفت: پذیرش سخنرانی در مجامع علمی و دانشگاهی برای من حکم آزمون را دارد، چراکه به دنبال احیا و زنده کردن روحیه آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی در جامعه هستم.

 

وی با بیان اینکه "در سال‌های اخیر دانشگاه‌های ما پژمرده و خموده شدند"، یادآور شد: در جلسات گذشته در مشهد در رابطه با مفهوم روشنفکری و تبارشناسی آن به طور مفصل بحث کردیم و در ادامه این مباحث که در ساری برگزار شد، گریزی به مفهوم دین و دین‌گرایی، سنت، نوگرایی و روابط بین دین و امور اجتماعی زدیم و بررسی‌هایی را انجام دادیم.

 

این استاد دانشگاه افزود: بررسی نقش روشنفکری یک مفهوم کلی است و ما باید در مواجهه با این مفهوم محتاطانه عمل کنیم؛ چراکه نظرات و دیدگاه‌هایی که مطرح می‌شوند هنوز در دست بررسی و پژوهش هستند و هرکدام را با توجه به مقاطع مختلف زمانی می‌توان مورد بازبینی و اصلاح قرار داد.

 

شریعتی با بیان اینکه "روشنفکری را در ایران با تعبیر منورالفکر بودن تعریف می‌کنند"، اظهار کرد: روشنفکری به معنای امروز آن در ایران پس از ظهور سیدجمال‌الدین اسدآبادی بوجود آمد که به آن رنسانس فکری هم گفته‌اند؛ بطوریکه بعد از سیدجمال، چهره‌هایی در ایران مطرح شدند که به نوعی نسل اول روشنفکری در ایران بودند.

 

این دکترای فلسفه غرب، به تعاریف سنتی و رئالیستی از روشنفکری پرداخت و خاطرنشان کرد: هر قشر و طبقه‌ای، روشنفکر خاص و مربوط به خود را دارد که کار فکری و فرهنگی می‌کند.

 

وی در تعریف روشنفکری به تعبیر مرحوم دکتر شریعتی پرداخت و اظهار کرد: شریعتی می‌گوید هر کسی می‌تواند روشنفکر باشد و کار فکری و فرهنگی انجام بدهد. به دیگر بیان، روشنفکر از دیگاه شریعتی یعنی کسی که جهت و مسیر درست را تشخیص می‌دهد و این مسیر درست را به دیگران می‌نمایاند؛ یعنی همان رسالتی که پیامبران در سطحی بالاتر آن را انجام می‌دادند. روشنفکر مورد نظر شریعتی یک چهره مردمی است که می‌تواند شکل‌های مختلف و متنوعی به خود بگیرد.

 

شریعتی با اشاره به تز بازگشت به خویشتن پدر خود و طرح این پرسش که کدامین خویشتن مورد نظر دکتر شریعتی بوده است؟، خطرنشان کرد: این تز، یک گفتمان ایدئولوژیک بوده که همان نقد سنت برای رسیدن به یک خودآگاهی مطلوب است.

 

وی با اشاره با نسل روشنفکران بعد از انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب بهمن 57 ایران یکی از بزرگترین و مهمترین انقلاب‌های جهان بود که بیشترین مشارکت و گرایش مردمی را در پی داشت و می‌توان گفت که بسیاری از انقلاب‌های جهان در مقایسه با انقلاب ایران بیشتر شبیه به یک کودتا بوده‌اند.

 

شریعتی وقوع انقلاب اسلامی ایران را قبل از دستیابی به پیروزی نهایی، پیروز دانست و اظهار کرد: نهضت روشنفکری در ایران، زنده‌ترین و مسلط ترین نوع روشنفکری و خودآگاهی است به طوری که بر قلب‌ها و مغزها حکومت می‌کند. از گفتمان دکتر علی شریعتی به بعد بود که رفته رفته نسل جدید روشنفکری در ایران وارد متن جامعه شد. روشنفکران به صورت پیوسته رسالت پنهان و آشکاری دارند؛ به همین خاطر است که مسئولیت مهمی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اعتقادی دارا هستند.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه "بشریت در مجموع این سال‌ها هم پیشرفت قابل توجه و هم پسرفت داشته است"، گفت: معتقدم که در سطوح مختلف اجتماعی، علمی و اعتقادی پیشرفت‌های بسیار مهمی داشته‌ایم ولی باید اشاره کرد که در طی این سال‌ها شاهد پسرفت‌هایی نیز بوده‌ایم.

 

شریعتی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه "مهمترین اشتباه روشنفکران، سیاسی شدن آنهاست"، تصریح کرد: متأسفانه در سال‌هایی روشنفکران و متفکران ما در یک فضای باز سیاسی و دموکراسی قرار نداشته‌اند و همین امر منجر به تمایل آنها به گرایش‌های مختلف سیاسی شده است. روشنفکری در صد سال اخیر یک حرکت نوسانی بین تجدد و سنت‌گرایی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه "در دوران مختلف گفتمان‌ها عوض می‌شوند و در طی این سال‌ها، روشنفکری دارای گفتمان سنتی، نظری و تئوری بوده است"، تاکید کرد: در عصر امروز ما باید گفتمانی داشته باشیم که هم محلی بیندیشد و هم برای مسائل مختلف امروز دنیا راه حل‌های جهانی داشته باشد؛ راه حل‌هایی که بتواند پاسخگوی مطالبات و پرسش‌های ما باشد.

 

شریعتی در همین راستا اظهار کرد: ما در دورانی زندگی می‌کنیم که دیگر دنیا کوچک شده و مسأله محلی ما می‌تواند ابعاد جهانی به خود بگیرد. ما به گفتمان‌های نو و بنیاداندیش نیاز داریم که ماهیتی جهانی دارند؛ مثل تفکر ملاصدرا اما متأسفانه در عصر حاضر افراد زیادی را نداریم که مولد چنین تفکری باشند.

 

این دکترای فلسفه غرب، روشنفکری را نقد عقل دانست و خاطرنشان کرد: شریعتی در جاهایی از موکراسی دفاع می‌کند و به دنبال این است که انسان‌ها آزادانه فکر کنند و در رابطه با حقوق خود آگاهی کامل داشته باشند. ایشان گاهی نیز به نقد دموکراسی پرداخته و اینجا همانجایی است که به دموکراسی‌های لیبرال غربی نقد وارد می‌کند و استعمار و فاصله طبقاتی این جوامع را مورد نکوهش قرار می‌دهد و آنها را در تضاد با دموکراسی راستین می‌داند.

 

وی در مورد تفاوت‌ها و اختلافات فکری که در مورد تفکر دکتر علی شریعتی و شهید مطهری مطرح است، گفت: دکتر مطهری متعلق به نسل مرحوم محمدتقی شریعتی پدربزرگ بنده بود و آثار و تفکر ایشان به تنهایی پاسخگوی بسیاری از سئوالات است ولی شریعتی گفتمانی را مطرح می‌کند که نسل ما و نسل جدید خودش را صاحب آن می‌داند؛ گفتمانی که بیشتر در بحث علوم و معارف جدید و علوم انسانی مطرح می‌شود و به بسیاری از مطالبات نسل جوان هم پاسخ می‌دهد. به نظر من تفکر شریعتی و مطهری مکمل هم هستند؛ هرچند تفاوت‌هایی هم با هم داشته‌اند ولی اینکه بین این دو ضدیتی وجود داشته باشد، هیچ‌گاه اینگونه نبوده است.

 

فرزند دکتر علی شریعتی، با تاکید بر اینکه شخصیت پدرش شخصیتی منحصر به فرد است، اظهار کرد: همه ما وارث شریعتی هستیم و در ابعاد مختلفی می‌توانیم بیانگر تفکر شریعتی باشیم؛ هرچند در سال‌های اخیر تعداد شریعتی‌ها زیاد شده است!

 

وی در رابطه با پیامک‌هایی که در سال‌های اخیر به طنز و حتی هزل در بین مردم جامعه فراگیر شده است، گفت: ما با شوخی با شریعتی مشکلی نداریم و گاهی دوستان خوش‌ذوق، شوخی‌هایی می‌کنند ولی در این میان جریان‌هایی به طور سازماندهی شده این پیام‌های هزل را در جامعه در تیراژ بالا به قصد تخریب، تکثیر می‌کنند.

 

شریعتی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: تجربه نشان داده است که روشنفکران هیچ‌گاه مجریان خوبی نبوده‌اند. روشنفکران باید نسبت به ساختار قدرت، مستقل باشند اما نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند.

 

وی با تاکید بر اینکه "هیچ‌گونه تحریفی در کتاب‌های دکتر شریعتی رخ نداده است"، گفت: همیشه شایعاتی در این باره مطرح بوده است که هیچ‌گاه واقعیت نداشته است.

 

شریعتی تاکید کرد: ما باید به عنوان قشر موسوم به روشنفکران جامعه و به معنای کسانی که به دنبال یافتن و معرفی جهت و مسیر حرکت درست به تعبیر دکتر شریعتی هستیم، راه بیفتیم و در مجامع علمی و دانشگاهی حضور پیدا کنیم و این روحیه آزادی و آرمانخواهی و عدالتخواهی را زنده نگه داریم.

 

وی در پایان با اشاره به تاریخ و پیشینه همدان، خاطرنشان کرد: همدان شهر فرهنگ، شهر بوعلی سینا و شهر عین‌القضات همدانی به عنوان نزدیکترین خویشاوند شریعتی است. 

 

مشاورهاشمی رفسنجانی: اراده حاکمیت رفع حصر موسوی و کروبی است

Posted: 04 May 2014 08:10 AM PDT

جرس: مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اراده حاکمیت رفع حصر از موسوی و کروبی است، مدعی شد: اگر ویروس تندروی در داخل کنترل شود، حصر برطرف می شود.  

 

مشاور هاشمی رفسنجانی در خلال سخنان خود در یزد، از شرکت کنندگان خواست برای رفع حصر صلوات بفرستند.

 

غلامعلی رجایی به دیدار اخیرش با زهرا موسوی اشاره و اظهار امیدواری نمود که به همین زودی ها خبرهای خوبی مبنی بر رفع حصر بیاید.

 

مشاور مجمع تشخیص نظام تاکید کرد که همه چیز در اختیار آقای روحانی نیست. وی با اشاره به اینکه مساله حصر پیچیده است، گفت: باید با تفاهم رهبری و کسانی که گزارش می دهند رفع حصر به مصلحت نیست این مساله برداشته شود.

 

وی تاکید کرد: حصر به جز هزینه و ضرر فایده ای ندارد. همانگونه که حصر آیت الله منتظری فایده ای نداشت.

 

رجایی در ادامه با اشاره به شناختی که از موسوی و کروبی دارد اظهار داشت: اگر موسوی و کروبی از این زندان تلخ و سخت بیرون بیایند، مطمئن باشید که هیچ مطالبه ای نخواهند داشت.

 

در همین حال نشریه امید در گزارش این سخنرانی نوشته است: غلامعلی رجایی در دانشگاه آزاد یزد پیرامون سیره امام خمینی(ره) به سخنرانی پرداخت و گفت: بر خلاف آنچه گفته می شود، امام شناخته شده نیست.

 

وی گفت: بنده بیش از 20 سال درباره امام تحقیق و پژوهش کرده ام، امام هم مانند هم انسان بود ولی عراقی ها پس از حضور امام راحل در تبعید در قیاس با دیگر مراجع آنجا می گفتند خمینی چیز دیگری است!

 

رجایی افزود: پس از فوت آقای بروجردی، امام از مرجعیت فرار می کرد ولی مرجعیت به سوی او هجوم می آورد! در حالی که رساله برخی از علما چاپ شده بود.

 

وی در ادامه سخنان خود درباره امام گفت: پس از 15 خرداد 42 برخی مراجع کشش همراهی امام را نداشتند و اعلامیه مشترک را امضاء نکردند. حسن آقای صانعی که امام در صحیفه فرموده اند او بر گردن من حق دارد، به ایشان گفته بود مراجع با شما همراهی ندارند و شما تنها هستی که امام فرموده بودند مردم با من هستند!

 

وی افزود: پس از 14 سال از آن زمان روزی امام به آقای صانعی موضوع را یادآوری کردند و گفته بودند که آیا گمان نمی کنی 14 سال تبعید بخاطر غفلت من بوده؟ که من بجای آنکه بگویم خدا با من است گفتم مردم با من هستند!

 

مشاور رئیس مجمع تشخیص درخصوص رحلت آقامصطفی هم گفت: امام در خصوص شهید نامیدن ایشان تذکر داده بودند و گفتند مشخص نشده که وی را به شهادت رسانده اند یا خیر و قطعی نیست.

 

رجایی در ادامه به بیان خاطره ای از پرسش احمدآقا از امام راحل درباره ادعیه مفاتیح پرداخت که امام پاسخ داده بودند این چه سوالی است؟ شیخ عباس قمی کسی است که در نوجوانی یکبار گناه کرده بود.

 

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام همیشه توصیه داشتند که حس عاطفی شما بر حس دینی شما مقدم نشود ولی متاسفانه تعصب های خطی و جناحی بر رفتار ما حاکم شده است.

 

وی با اشاره به انتخابات 92 گفت: مردم در انتخابات به تغییر رای داده اند ولی در برخی از وزارتخانه ها 60 درصد، 70 درصد همان قبلی ها هستند.

 

رجایی تاکید کرد: ما به تغییرات اتوبوسی معتقد نیستیم ولی برای کسانی که قصد و فکر همراهی ندارند باید فکری کرد.

 

وی در این رابطه گفت: آقای هاشمی نهاد ریاست جمهوری را با 500 نفر تحویل داد، آقای خاتمی با 1700 نفر و آقای احمدی نژاد با 3700 نفر!

 

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این مملکت دو بال دارد و با این دو بال می تواند پرواز کند. و با حصر و حبس هم نمی شود تفکر سیاسی را منزوی کرد، بلکه تفکر را با تفکر باید پاسخ داد.

 

وی نمونه حذف را کوچک کردن عکس ورود امام به میهن ذکر کرد و گفت: تاریخ نشان داده نمی توان تفکر را با حذف، حذف کرد. همچنانکه نمی توان با اجازه ندادن به چاپ رساله یک مرجع، جلوی مرجعیت را گرفت.

 

رجایی تصریح کرد: دوره آن زمان که می گفتند چه کسی مقلد چه کسی است گذشته است ولی شاهد آن بودیم از وزرا می پرسیدند شما مقلد چه کسی هستید؟

 

وی درباره باور امام به حقوق مخالفین هم گفت: وقتی درخواست ها و نامه ها را خدمت امام می بردند، امام می فرمودند نامه هایی که در آن فحش وجود دارد کجاست؟!

 

وی با بیان اینکه متاسفانه دروغ نهادینه شده، به قضایای بند 350 اوین پرداخت و گفت: اتفاقات ناخوشایندی در اوین رخ داده ولی مسئول محترم آن را تکذیب کرده است.

 

غلامعلی رجایی همچنین به پرداخت یارانه توسط دولت سابق پرداخت و گفت: طبق قانون می بایست به هر نفر 15 هزار تومان پرداخت می شد که به 45 هزار تومان افزایش پیدا کرد و هم اکنون دولت با دو چاله یارانه ها و مسکن مهر روبرو شده است، که گاهی از این چاله ها به سیاه چاله یاد می کنند!

 

مشاور آیت الله هاشمی، مهمترین ظرفیت دولت را استقبال مردم عنوان کرد و گفت: دولت باید از این سرمایه پاسداری کند.

 

وی گفت: امام راحل رای مردم را زینتی نمی دانست و معتقد بود رای مردم حجیت و مشروعیت می آورد و اگر مسئولی با رای جعلی سرکار بیاید نامشروع است. رای مردم موجب حاکمیت است و حکومت نزد مسئولان امانت.

 

وی همچنین به توصیه امام درباره شنود اشاره کرد و گفت: امام به صد زبان گفت شنود جایز نیست و خلاف است. امام به دادستان وقت گفته بودند اگر شنود تکرار شود می گویم بر تو حد جاری کنند.

 

غلامعلی رجایی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تلاش دولت برای رفع حصر گفت: دولت در این راستا تلاش هایی داشته است و امیدواریم شرایط بهتر شود.

 

وی همچنین با اشاره تحقیقات خود پیرامون شهید بهشتی هم گفت: شهید بهشتی می گفت تبعیض طبقاتی را تا دو برابر می پذیرم در حالی که امروز برخی بر خودروهای میلیاردی سوار هستند و خودفروشی هم در جامعه جریان دارد.

 

این مراسم به میزبانی و دعوت دانشگاه آزاد یزد برگزار شد و رئیس این دانشگاه در ابتدا به بیان تاریخچه ای از دانشگاه و خیرمقدم پرداخت. 

 

گزارش روزنامه «قانون» از تجمع «ضعيف» منتقدان «‍‍ ژنو»: دلواپسی‌نژادها

Posted: 04 May 2014 08:10 AM PDT

 جرس: روزنامه قانون در گزارشی نشست طرفداران محمود احمدی‌نژاد با عنوان "دلواپسیم" را که در نقد مذاکرات هسته‌ای در محل سابق سفارت آمریکا در تهران برگزار شد، ضعیف خواند.

 

ساعات اول صبح با صدای پیامکی به سمت تلفن همراهم رفتم. ابتداي پیام، خبر از گردهمایی دانشجویی می‌داد ولی درادامه متن اسامی و موضوع گردهمایی را که دیدم متوجه شدم بازهم کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است، بازهم قرار است کسی کوبیده و ترور شخصیت شود. ناگهان یاد پیامک‌هایی افتادم که ۲۲ بهمن سال ۹۱ ارسال و بعد از آن به رئیس مجلس حمله شد یا پیامک‌هایی که در سازمان انرژی اتمی برای اخلال در روند این سازمان جابه جا می‌شد. محتوای پیامک از تجمع سرخوردگان سیاسی که هیچ اقبالی به آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نشد و تلاش آن‌ها برای حضور در رسانه ملی و اعتراض به دولت سرانجام نداشت، خبر می داد.


ياران احمدي نژاد و جليلي در كنارهم!


خبر تجمع و همبستگی طرفداران مشايی، احمدی‌نژاد و جلیلی آنقدر هم دور از تفكر نیست ولی اینکه دلواپسان سعی داشتند در تالار سید الشهدا (ع) که یک مکان دولتی است، علیه دولت توطئه و کار حزبی کنند بسی جای تامل دارد. البته نا‌گفته نماند در دولت قبل که هیچ چیز روی روال قانون نبود، بار‌ها پیروان مکتب سوم تیر یا‌‌ همان گفتمان احمدی‌نژاد که به انشقاق رسیده بودند و برخی طرفدار او بودند و برخی به اصطلاح پایداری بودند و چشم دیدن او را نداشتند برای فعالیت‌های حزبی و شخصی خود از این تالار استفاده کردند ولی در این دولت اجازه سوءاستفاده از قدرت را دولت روحانی به قافله افراط نداد.


سازمان بسيج دانشجويي يا سازمان پايداري


بعد از اینکه جلوی استفاده از رانت جماعت دلواپس گرفته شد، سازمان بسیج دانشجویی که مدت هاست شمشیر را برای فلج کردن دولت از رو بسته است، آن‌ها را به لانه جاسوسی کشاند. بسیج دانشجویی‌اي که عامل تهیه و توزیع برنامه‌هایی مانند «دکتر سلام»، «من روحانی هستم» است و در بیانیه‌هایی که به تازگی داده است کشور را تهدید به برخورد انقلابی کرده است. باید دید منظور این جماعت از برخورد انقلابی آيا نمونه وقایعی است که در سال‌های ۷۸ رخ‌داد و یا ترورهایی که در زمان اصلاحات صورت گرفت است!؟


زمين گير شدن دلواپسان


جلسه «دلواپسان روحانی» با بي برنامگي و تاخير زيادي آغاز شد، و تشکیلات شروع به پخش «من روحانی هستم» و هفته نامه «۹دی» کردند. طبق روال گذشته این جماعت، افرادي مانند روح ا... حسینیان و نبويان در حالی که صندلی‌های رزرو شده از قبل خالی بود، روی زمین نشستند.


پخش ترانه توسط بسيج در روز شهادت!


داعيه داران اسلام(!)، در روز شهادت امام هادي(ع)با دشمنان اين امام شيعيان هم صدا شدند و با دعوت از خواننده اي، شروع به پخش موسيقي كردند.قسمت طنز تجمع اينجا بود كه بيش از نيمي از اسامي كه رسانه هاي طرفدار اين طيف و نيز مسئولان برگزاري تجمع اعلام كرده بودند، دروغ بود و در جلسه حضور نداشتند.براي مثال محمدحسن قديري ابيانه كه نام وي را نيز به دروغ در ليست مدعوين انتشار داده بودند با برائت از اين جماعت ادعاي آن ها را تكذيب كرد.
دلواپسي براي كشور يا ...؟!


اين تجمع از بازندگان و طرفداران


«حزب باد» که هر کجا منافعشان ایجاب کند در‌‌ همان زمین بازی می‌کنند و سنگ آن مکان را به سینه می‌زنند، تشکیل شده بود. این بار اهالی افراط با لوگوی «دلواپسیم» به میدان آمده‌اند، ولی سوال این است که دلواپس چه هستند؟ چرا در سال‌های گذشته که آبروی نظام از بین رفت، دلواپس نبودند؟ چرا در زمانی که کرور کرور سرمایه کشور از بین می‌رفت، دلواپس نبودند؟ شاید دلواپس دست‌هایی هستند که در این مدت از جیب مردم کوتاه شد؟!


شكست پررنگ پايداري

 

مهم نيست اين تجمع با چه هدفي برگزار شد، ولي عدم حضور مدعويني مانند الهام،محصولي،بذرپاش و سردار سعيد قاسمي كه بيشتر براي سوءاستفاده از او،نام وي را در ميان مدعوين آورده بودند، انشقاق ميان قشر تندرو را بيش از پيش پررنگ كرد و نشان داد تنها عده محدودي و فقط پايداري، دلواپس است و آن هم دلواپس منافع حزبي و نه منافع ملي!

 

* قائم مقام مصباح یزدی: تحمل برگزاری یک همایش دانشجویی را ندارند

 

* پناهیان :مذاکراتی که به تقویت جایگاه جمهوری اسلامی منجر نشود مطرود است


* روح ا... حسينيان:سانتریفیوژها برعکس می‌چرخد

 

* محمد كوثري: نتوانسته‌ایم حتی یک دلار از پول‌های بلوکه شده نفتی برداشت کنیم

 

* فريدون عباسي: عملکرد تیم جلیلی در مذاکرات هسته‌ای قهرمانانه بود نه دیگران

 

* فواد ايزدي: دلواپسیم که امتیازات مورد نیاز کشور در گام نهایی گرفته نشود 

نامه جوانان اهل سنت بلوچ به جوانان شیعه سیستانی: نگذاریم کوردلان وحدتمان را فدای منافع خود کنند

Posted: 04 May 2014 04:13 AM PDT

 جرس: جمعی از جوانان بلوچ و اهل سنت استان سیستان و بلوچستان طی نامه ای برادران و خواهران شیعه و سیستانی خود را به صلح و دوستی و وحدت دعوت کردند.  

 

متن کامل این نامه به گزارش ندای زاهدان به شرح زیر است:

 

ای کسی که شعر خوانی گوش دار سیرت تفتان و هامون را بیار

سیرتی از نسل پیران نجیب در مروت مردمانی بی رقیب

همدلی شان تا ابد محفوظ باد قصه هاشان تا همیشه یاد باد

تا ابد پاینده باد هامون من در پناه ایزد منان من

سبز در سبز و توباتفتان ما کور چشم دشمنان از خوان ما

برادران و خواهران عزیز سیستانی و شیعه

از کجا باید آغاز کرد؟

از زمانهایی که اجداد ما در سرزمین باستانی و اساطیری سیستان و بلوچستان با همین تفاوت های مذهبی و قومی که اکنون مایه ی فصل کردن مان شده اند، در کنار هم با صلح و آرامش و عشق زندگی می کردند و برای یکدیگر جان می دادند و یا از نسلی بگوییم که در آتش هیاهوی توطئه گران، سوخت و فریادش هنوز شنیده نشده است؟

نسلی که در میان ارزشهاو آرمانها ی ویژه خویش بزرگ شده ، نسلی که آموخته است، به دانایی وآگاهی رسیده ، انقلاب برایش خاطره ای زیبا ست ،با اصلاحات شکوفا شد و جوانی خویش راآغازنمود وهمچنان به جوانی وطراوت وتازگی خویش می باشد، این نسل مخاطب حقیقی خویش را می شناسد حتی اگر در سرزمینی دیگر و مذهبی دیگر باشد.

این روزها که سخن از دهکده جهانی است، آیا نباید جوانان شمال وجنوب استان که هردو در کانون عشق به ارزشها بالیده اند با هم همسخن شوند؟ آیاوقت آن نشده است که تند روان سیاسی وهیاهوگران سیاسی از هر قوم و مذهب و از هر جناح سیاسی را نادیده گرفته و خود پشت میز وحدت بنشینیم واجازه ندهیم نا اهلان ونابخردان، صفا وپاکدلی جوانان این مرز وبوم را هدف بگیرند ؟چرا ما جوانان شیعه وسنی،سیستانی و بلوچ و … که از درد مندی واگاهی مشترک برخورداریم برای یکبار هم که شده با هم ,هم سخن نشده ایم ؟ چرا ما که ایمان واعتقادمان مشترک است ودردهای همدیگر وزبان پاک وساده وصمیمانه وهمدلانه یکدیگر راخوب فهمیده ایم نباید بر سر سفره وحدت بنشینیم واجازه ندهیم آنان که به پیوند مذاهب وفرهنگها و انسانیت و فطرت پاک انسانها اعتقاد ندارند ، اریکه فرهنگ را دچار سستی وتزلزل کنند؟

بویژه این روز ها که میببینم کسانی به خاطر دلسوزی برای شیعه وسنی، بلوچ و سیستانی بر طبل اختلاف می کوبند واز حل مسائل با پشتوانه سلاح می گویند وکسانی نماینده اعتقاد وتفکرجوانان این مرز وبوم چه شیعه وچه سنی می شوند که خود حقیقت زلال روح این جوانان را حتی برای لحظه ای درک نکرده اند و حتی در بسیار مواقع احساسات پاکشان را نیز به بازی گرفته و از آن وسیله ای برای رسیدن به اهداف شوم وشخصی شان ساخته و هر جایی که در برابر عقل و منطق کم آورده اند از آن به عنوان سلاحی تیز و بران استفاده نموده اند.

شاید تا حالا هم خیلی دیر شده باشد! شاید تفرقه گران و طراحان پروژه ی تفرقه بینداز و حکومت کن ، از ما جوانان بلوچ وسیستانی خیلی جلوتر باشند، شاید در برخی محافل صدای زشت آنها رسا تراز صدای ما باشد وشاید صدای آنان بیشترشنیده شود و شاید به دلیل مخفی شدن پشت مذهب و قومیت و ارزشهای فرهنگی من و تو موجه تر هم جلوه گر شوند!

اما اکنون ما میخواهیم زمزمه پاک وحدت را که نه فقط در حد شعار بلکه در دل به آن ایمان داریم، علنی کنیم. می خواهیم بیشتر با هم باشیم ،به جای اختلافات به اشتراکات توجه کنیم، با زبان صلح و دوستی همصحبت شویم، می خواهیم بگوییم تشییع علوی وتسنن محمدی همان گونه که منصفان شیعه وسنی گفته اند از یک حقیقت واحد سرچشمه گرفته اند، میخواهیم بگوییم به عقلای شیعه وسنی رجوع کنیم، به اشتراکات دین مان و ارزش های فرهنگی که سالهای سال ریشه های قومی مان را به هم گره زده است و چنان الفتی عمیق و قومی بین ما ایجاد کرده که دسیسه سازان را برای قطع و گسستن آن نا امید، خشمگین و پرخاشگر نموده است.

برادران و خواهران عزیزسیستانی و شیعه ، ما که با همدلی ، وحدت و هم صدایی در حادثه ی تلخ اخیر ، بار دیگر نقشه ی دشمنان سرزمین اساطیری مان را نقش بر آب کردیم، بیایید و بار دیگر، نگذاریم تا سیاست و سیاست گری ومنافع زشت شخصی برخی از سود جویان و دلالان بازار تفرقه ، فرهنگ پاکی را که سالهای سال بلوچ وسیستانی با آن زیسته اند را نشانه بگیرد ،نگذاریم کوردلان وحدت،دوستی و آینده ی من و شما را فدای منافع خود و اطرافیانشان کنند و برای ما جوانان چه شیعه وچه سنی تصمیم بگیرند.

عزیزان ،همه ما خوب می دانییم که نقاط اشتراک فرهنگی و دینی فراوانی داریم و آن اندک تفاوت ها طبیعت جوامع انسانی است . آنان که عادت کرده اند تفارق ها را به رخ بکشند از حقیقت دل پاک من وشما هیچ خبر ندارند. خبر نداراند که ما جوانان بلوچ وسنی مذهب با عشق واعتقادواحترام به فرهنگ ومذهب علوی وفرهنگ پاک ومردمان خطه سیستان آمده ایم که بگوییم برای فرهنگ ومذهب وزبان یکدیگر احترام قائل هستیم. جوانان خوب می فهمند که اگریک شیعه به صحابه احترام بگذارد و اگر یک سنی عاشق اهل بیت باشد وبا اتحاد وهمبستگی این وحدت زلال را تکرار واعلام کنند هیچ بد خواهی وتفرقه انگیزی جرات نخواهد کرد میان ما وشما فاصله ودیوار بکشد. بگذارید بد خواهان ونا اهلان وجاهلان وتندروان وآنان که منافعشان در جدایی وتفرقه و سیاسی کاری وهیاهو ها وجارو جنجال های بیخود و کاذب است هرچه دلشان می خواهد بگویند.

ما جوانان بلوچ و اهل سنت اجازه نخواهیم داد هیچ فرد، گروه یا جریانی به مقدسات برادران و خواهران شیعه ما بی احترامی کند. علی رغم تبلیغات امپراطوری دروغ و تفرقه، ما جوانان بلوچ و اهل سنت راضی به ریختن حتی قطره ای خون ازهموطنان شیعه خود نیستیم و حاضریم در این راه جان خود را نیز فدای برادران و خواهران شیعه کنیم.

ما به بام پاک روشنفکری وایمان وآگاهی عمیق رسیده ایم، تند روان سیاسی از هر قوم و مذهب بهتر است کالای بنجل خویش را به بازار بنجل خرانی ببرند که از دایره درک ورشد وآگاهی دور هستند. ما جوانان وفعالان عرصه ی فرهنگی به دنبال کالای برگزیده وزیبا ونفیس خویش هستیم ،کالای بنجل واز مد افتاده وکهنه تفرقه گرایان وتند روان سیاسی ومذهبی ارزانی خودشان باد، ما دوست داریم تا با در کنار هم بودن استانی شکوفا داشته باشیم زیرا ما همانگونه که خواهر سیستانی مان نوشته بود “از مادر بزرگ های خویش آموخته ایم که می شود دوریک سفره شیعه وسنی را در کنار هم جمع کرد. می شود یکدل بود”، ما به دنبال استانی هستیم که دیگر تفرقه های قومی و مذهبی ، نتواند غبار محرومیت بر چهره پاکش بنشاند. برای همین است که شما جوانان پاک سیستانی را به یاری می طلبیم تا پاسخی در خور وشایسته به این تفرقه اندازان و تند روان سیاسی که ماهیتشان برای همه ما مشخص است ، دهیم و بگوییم هیچکس حق ندارد چه شیعه وچه سنی از تفرقه برای خویش کلاهی بدوزد . آری این کلاه که با نمد تفرقه دوخته شده ،عمری است که بر سر بعضی ها سنگینی می کند وقت آن است که آنان که با دروغ با کلاه سیاست خود را آقا و اندیشمند مردم تصورکرده اند کلاه از سربردارند تا ببینیم از عقل درسر چه در چنته دارند؟!

گفت اگرنیستی کز سردرافتادت کلاه گفت در سر عقل باید به کلاه ی عار نیست

وقت آن است که با هم همدل و متحد باشیم تا بساط تزویر وریاکاری این نااهلان را به همگان نشان داده و برچینیم.

جان کلام اینکه:

من اگر ما نشوم تنهایم

تو اگر ما نشوی خویشتنی

چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم خانه اش ویران باد.

لغو قرارداد کار‌شناس پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به دلیل درویش بودن

Posted: 04 May 2014 02:06 AM PDT

جرس: عبدالرضا دانشگر - درویش گنابادی - کار‌شناس پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیاییعبدالرضا دانشگر، درویش گنابادی و کار‌شناس پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در اداره حفاظت از محیط زیست سمنان، با اعمال نفوذ و فشار اداره اطلاعات آن شهرستان، از سمت خود برکنار شد.  

 

به گزارش مجذوبان نور، آقای دانشگر که از سال ۱۳۹۰، بعد از ۶ سال کار به صورت قراردادی در اداره حفاظت از محیط زیست سمنان، با پی‌گیری ۷ ماهه شخص رییس آن اداره کارمند پیمانی شده بود، با اعمال فشار اداره اطلاعات سمنان از سمت خود برکنار شد.

 

اداره اطلاعات سمنان در ۹ سالی که این درویش در حفاظت از محیط زیست سمنان مشغول به کار بوده است، دو بار او را احضار کرده و هر بار از وی خواسته به عنوان خبرچین اطلاعات فعالیت کند اما با دیدن پاسخ منفی آقای دانشگر او را به برکناری از شغلش تهدید کرده و سرانجام با صدور حکم لغو قرارداد پیمانی، تهدید خود را عملی کرد.

 

یادآور می‌شود مدیرکل‌ها و حراست‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، ‌ به دلیل حسن سابقه و شرافتمندی این درویش در انجام وظایف اداری، آقای دانشگر را به سمت‌های مدیریت روابط عمومی و آموزش اداره کل محیط زیست استان منصوب کرده بودند اما فشارهای اطلاعات مانع از صدور حکم رسمی برای این درویش گنابادی شده بود.

 

گفتنی‌ست این ظلم‌ها در حالی از سوی وزارت اطلاعات و ادارات زیر مجموعه‌اش بر دراویش گنابادی اعلام می‌شود که آقای علی یونسی، مشاور رییس جمهور در امور اقلیت‌ها و قومیت‌ها، بار‌ها اذعان کرده است در دولت فعلی اساس، آزادی قانونی‌ای است که قانون اساسی برای این شهروندان در نظر گرفته است. 

 

پرستو سرمدی: همسرم كار غیرقانونی نكرده است

Posted: 04 May 2014 01:48 AM PDT

جرس: پرستو سرمدی همسر حسین نورانی‌نژاد، خواستار روشن شدن وضعیت همسرش شد.  

 

پرستو سرمدی در گفت‌وگو ایلنا، با ابراز نگرانی از وضعیت همسرش حسین نورانی نژاد گفت: از زمان بازداشت وی تاکنون دو هفته می گذرد و هر چند در زمان بازداشت اعلام شد که وی به بازداشتگاه اوین منتقل خواهد شد اما تاکنون به جز یك بار همسرم با ما تماسی برقرار نکرده است.

 

وی با اشاره به بیماری آسم همسرش گفت: به دلیل اینکه همسرم مشکل آسم دارد نگران هستم که این بیماری وی تشدید شود.

 

همسر حسین نورانی نژاد با بیان اینکه در پیگیری های به عمل آمده متوجه شدیم برای همسرم به طور غیابی پرونده ای تشکیل شده است گفت: زمانی که نورانی نژاد در خارج از کشور درحال تحصیل بوده است پرونده اجتماع وتبانی برای وی تشکیل شده است. اگر استناد مقام قضایی به مصاحبه های همسرم با رسانه ها بوده است باید بگویم که نورانی نژاد در این مصاحبه ها همواره به لزوم شرکت در انتخابات تاکید می کرد و حتی در این ارتباط مورد انتقاد برخی نیز قرارگرفته بود. آیا دعوت به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اجتماع و تبانی علیه نظام است؟

 

سرمدی دلیل سفر حسین نورانی نژاد به کشور را دیدار باخانواده و پسر پنج ماهه اش عنوان کرد و افزود: همسرم کاملا قانونی از کشور خارج شده و برای دیدار فرزندش قانونی به کشور بازگشته ودر طول یك ماه حضور خود در ایران نیز هیچ کار غیر قانونی نکرده است.

 

وی گفت: از رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید تقاضای رسیدگی به این مسئله را دارم چراکه فکر می کنم اگر بخواهند به فعالیتهای همسرم ایرادی بگیرند تنها می تواند به حمایتهایی که نورانی نژاد در جهت حمایت از دولت کرده است ایراد بگیرند لذا از رئیس جمهور تقاضا دارم موضوع بازداشت ها را پیگیری کنند. 

 

علی یونسی: مدیریت و قانون ما مردسالارانه است/  وقتی یک زن فرماندار می‌شود، عده‌ای ترش می‌کنند

Posted: 04 May 2014 12:08 AM PDT

جرس: علی یونسی شامگاه شنبه در پایان سفر دو روزه‌اش به شیراز، در یک کنفرانس خبری، در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از اهل تسنن سیستان و بلوچستان در پست‌های سیاسی، گفت: بسیاری از تابوها را استاندار سیستان و بلوچستان شکسته و حتی پست فرمانداری را به مدیر زن و اهل تسنن سپرده است.  

 

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: برای تأمین امنیت نقاطی نظیر سیستان و بلوچستان و کردستان، کاری بهتر از این که به مردم اعتماد کرده و از خودشان استفاده کنیم وجود ندارد. این حاصل تجارب کسانی است که سال‌ها در آن استان‌ها فعالیت کرده‌اند. سپاه پاسداران از این تجربه استفاده کرده و امنیت بخش‌هایی از مرز را به بسیجیان اهل تسنن سپرد اما سایر ارگان‌ها و نهادها عقب مانده‌اند.

 

یونسی گفت: نگاه‌های تنگ‌نظرانه معدودی وجود دارد و افرادی ذهن متوهم امنیتی دارند ولی این مسائل را نباید ملاک قرار داد. عده‌ای نمی‌توانند به قومیت‌ها اعتماد کنند، اما باید باور کنیم که ایران یعنی همین اقوام و کسانی که به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند. همین‌ها در انتخابات بیشترین حضور را داشته‌اند، آنان به دولت اعتماد کردند و مدیران و دولت هم باید به آنان اعتماد کنند.

 

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: از طرفی ظلم مضاعف تاریخی نسبت به زنان روا شده است و مدیریت و قانون ما مردسالارانه است، بطوریکه وقتی یکجا اعتماد می‌شود و یک زن به عنوان فرماندار انتخاب می‌شود، عده‌ای ترش می‌کنند. این یک مشکل فردی است. زنان در ایران برای مدیریت، سالم‌تر از مردان عمل کرده‌اند، کمتر در مقابل رشوه وسوسه شده‌اند و کمتر مزاحمت برای ارباب‌رجوع ایجاد کرده‌اند، قانون‌مدار، اخلاقی و صبور هستند ولی برخی مردها نمی‌خواهند این را بپذیرند و این یک حس خودپسندی مردانه است.

 

او با اشاره به برخی نگاه‌های نادرست به مسأله اقوام، گفت: مشابه همین موضوع در رابطه با اقوام نیز صدق می‌کند. در سیستان و بلوچستان این موضوع رنگِ دینی دارد و در خوزستان رنگِ قومی؛ حال آنکه اینگونه نیست و قانون امکان حضور تمام اقوام در رده‌های مدیریتی را فراهم کرده است و نمونه‌ آن را می‌توان در سطح وزرا و فرماندهان نظامی دید.

 

دستیار ارشد رئیس‌جمهور گفت: شاید اگر تمام بلوچ‌ها شیعه هم بودند،عده‌ای برنمی‌تابیدند و این حس خودپسندانه است. برای دولتی که متعلق به همه است، اگر اینگونه رفتار کند، شایسته نیست. تجربه نشان داده که هرجا اعتماد کردیم، موفق بودیم؛ البته باید دقت کرد تا افراد لایق انتخاب شوند.

 

یونسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است. عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.

 

او همچنین درباره سفر خود به شیراز و برخی اتفاقاتی که در دومین نشست عمومی این سفر رخ داد و برای سخنرانی وی مشکلاتی بوجود آمد، گفت: من برای این اتفاقات اهمیتی قائل نیستم. به نظرم اتفاق مهمی در جلسه نیفتاد و ما طبق برنامه عمل کردیم و بسیاری از افراد هم اجازه پیدا کردند حرف بزنند.

 

یونسی گفت: البته عده معدودی می‌خواستند جلسه را بر هم بزنند که موفق نشدند. هدف آنها این بود که جلسه را به هم بریزند که نتوانستند به هدفشان برسند و در عین حال به کسانی که انتقاد و سئوال داشتند، اجازه و فرصت داده شد تا حرف‌هایشان را بزنند. البته اکثریت جلسه پاسخ بسیاری از سئوالات را دادند.

 

او در ادامه، مهمترین خواسته‌های اقلیت‌های دینی ساکن در استان فارس و بویژه شیراز را یادآور شد و گفت: ارامنه ساکن در شیراز خواستار احیای کلیسای 400 ساله خود توسط سازمان میراث فرهنگی بودند که البته حق هم دارند، چراکه این یک اثر تاریخی است و قبل از آنکه کلیسا باشد، یک میراث به شمار می‌رود و متعلق به تمام ایرانیان است.

 

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین خواسته جمعیت کلیمیان را تعطیلی مدارس در روزهای شنبه و اعیاد مذهبی‌شان اعلام کرد و گفت: آنان می‌خواهند همانگونه که در تهران این مهم حاصل شده است، در شیراز هم که دومین جمعیت یهودی را در کشور دارد،‌ محقق شود.

 

او با تاکید بر اینکه "تمام اقلیت‌های دینی در ایران اعتقاد دارند که اول ایرانی هستند، بعد یک اقلیت دینی یهودی یا مسیحی"، گفت: با تمام اقلیت‌ها که صحبت داشتیم، آنان کاملاً از برخورد شهروندان و مسئولان ابراز رضایت می‌کردند و تاکید داشتند که به هیچ عنوان سر سازش با رژیم اشغالگر اسرائیل ندارند و مخالف آنان هستند و از ما خواستند که این موضوع را اطلاع‌رسانی کنیم.

 

یونسی به دیدار خود با علمای اهل تسنن اشاره و این دیدار را بسیار مؤثر خواند و گفت: حرف‌های زیادی مطرح شد و مهمترین موضوع اینکه آنان اعتقاد داشتند اینکه مدام بگوییم وحدت داشته باشیم، به‌گونه‌ای القا کننده آن است که اکنون وحدتی نیست؛ حال آنکه بهترین شرایط وحدت در بین مسلمانان در ایران وجود دارد.

 

دستیار ارشد رئیس‌جمهور درامور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی درپایان گفت: هیچ‌کدام از آنها موافق جریان‌های سلفی‌گری، وهابیت و ... نیستند و همواره در دفاع از حکومت اسلامی پیشرو و پیشقدم هستند و مثل هر شهروندی انتظاراتی داشتند که پیگیری خواهیم کرد. 

مطهری: باید هیاتی از نمایندگان به زندان اوین اعزام شود تا با زندانیان ملاقات كنند و مساله روشن شود

Posted: 03 May 2014 11:42 PM PDT

جرس: علی مطهری با اشاره به حوادث اخیر در بند ۳۵۰ زندان اوین تاکید کرد: حتما باید هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به زندان اوین اعزام شود تا با خود زندانیان ملاقات كنند و مساله برای همگان روشن شود.  

 

 این نماینده مجلس در گفت‌وگو با روزنامه آرمان، ادامه داد: یك طرف می‌گوید هیچ اتفاقی رخ نداده و كوچك‌ترین ضرب و شتمی صورت نگرفته است و طرف مقابل ادعا می‌كند ضرب و شتم رخ داده است بنابراین حضور هیاتی از نمایندگان مجلس می‌تواند به شایعات پایان دهد.

 

وی درباره جلسه کمیسیون امنیت ملی در این باره گفت: بحث ما در آن جلسه مجلس این بود كه كمیسیون امنیت ملی مجلس كه صحبت‌های رئیس سازمان زندان‌ها را درباره حادثه زندان اوین می‌شنود، حتما باید ادعاهای زندانیان را هم بشنود. اگر اعضای كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قادر نیستند خود زندانیان را در شرایط حاضر ملاقات كنند حداقل می‌توانند با خانواده‌های زندانیان بند 350 اوین ملاقات کنند. ولی ما دیدیم چنین تمایلی و چنین اراده‌ای فعلا از سوی هیات رئیسه این كمیسیون وجود ندارد. در این شرایط باید مجلس هیاتی را مامور می‌كرد تا با خود زندانیان صحبت كند تا ابعاد قضیه برای همه روشن شود. من همان روز در جلسه كمیسیون امنیت ملی مجلس خدمت همكاران عرض‌ كردم هر كس تنها به قاضی رود، قطعا راضی برمی‌گردد. بنابراین اینكه ما فقط حرف رئیس سابق سازمان زندان‌ها را بشنویم قطعا برای قضاوت كافی نیست.

 

 

مطهری با تاکید بر اهمیت روشن شدن این مطلب اظهار کرد: باید دانست كه از وظایف اصلی مجلس دفاع از حقوق مردم است اما متاسفانه ما فكر می‌کنیم که دفاع از حقوق مردم با دفاع از نظام و حفظ نظام مغایرت دارد، در حالی که حفظ نظام از مسیر حفظ حقوق مردم می‌گذرد و این دو تضادی با هم ندارند. 

 

روز پنجشنبه، ۲۸ فروردین، ماموران و زندانبانان اوین اقدام به ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰ کردند که در پی آن، شماری از آنها دچار جراحت‌های شدید شده و به مراکز درمانی بیرون از زندان منتقل شده‌اند. جمعی نیز بدون درمان به انفرادی منتقل شدند. بسیاری از زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف، پس از این حوادث دست به اعتصاب غذا زدند. 

 

رسانه‌های داخلی با استفاده از اظهارنظرهای رسمی مسئولان اینطور نوشتند که اتفاقات آن روز در بند 350 به دلیل اخلال در نظم جاری زندان بوده و برخی از نمایندگان مجلس نیز با تایید این موضوع گفتند عده‌ای قصد آشوب و مزاحمت داشتند و در این بند تعدادی موبایل و تبلت کشف شده است. غلامحسین اسماعیلی، رئیس سابق سازمان زندان‌ها، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شد و گفت کارمندان سازمان زندان‌ها حتی یک تلنگر به کسی نزده‌اند.

 

این در حالی است که خانواده زندانیان پس از ملاقات، ضرب و شتم شدید عزیزان دربندشان را تایید کردند.

عیددیدنی جمعی ازخانواده‌های شهدا و یاران ۳۰ساله مهدی کروبی با خانواده کروبی

Posted: 03 May 2014 11:09 PM PDT

جرس: جمعی ازیاران مهدی کروبی که سابقه جبهه و جنگ دارند و از خانواده‌ی شهدا هستند، به رسم سنت سی ساله که همیشه در اواخر فروردین ماه به دیدن شیخ مهدی کروبی می‌رفتند، مانند چهار سال گذشته با همسر و فرزندان وی دیدار کردند.  


به گزارش جرس و به نقل از شبکه های اجتماعی، در این جلسه که فاطمه کروبی، محمد حسین کروبی و علی کروبی حضور داشتند، وضعیت روحی مهدی کروبی فوق العاده عنوان شد.

 

خانم کروبی درخصوص وضعیت پزشکی همسرش گفت که بنابر گزارش پزشک معالج قلب وضع قلبی همسرش خوب است. وی درموردعدم آب درمانی همسرش که سابقه بیماری ستون فقرات ودردزانودارد، اظهار نگرانی کرد.

 

خانم کروبی همچنین اظهارداشت: وی قبل از حصر 84 کیلو وزن داشت که اکنون با ده کیلو کاهش 74 کیلو وزن دارد. او اوضاع خانه کروبی را نسبت به اقامتگاه قبلی بسیارخوب ارزیابی کرد.


به گفته فاطمه کروبی، فرزندان علی، یاسر و سه عروس دیگر هفته ای یک بارمی توانند با آقای کروبی ملاقات کنند اما حسین کروبی حق ملاقات با پدرش را ندارد.


خانم کروبی دربخش دیگری از سخنانش گفت:حاج آقا روی مباحث ارزشی انقلاب اسلامی واقعا اعتقادی محکم و پیوند ی ناگسستنی با ارزش‌های انقلاب دارد.


خانم کروبی همچنین اظهار داشت: حاج آقا از تحولات سیاسی کشور کاملا مطلع هستند. روزنامه‌های همشهری و جام جم روزنامه‌هایی هستندکه هر روز به رویت آقای کروبی می رسد.