جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


برادر سعید حائری بازداشت شد

Posted: 12 May 2014 07:59 AM PDT

جرس: احمدرضا حائری، برادر سعید حائری که هم اکنون در بند 350 زندان اوین است، بازداشت شد.  

 

به گزارش جرس، بازداشت وی در پی اطلاع‌رسانی و پی‌گیری‌هایش در مورد وضعیت کسانی، از جمله  برادرش، که در بند ۳۵۰ اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، اتفاق افتاد.

 

بنا بر گفته نزدیکان آقای حائری بازداشت کنندگان خودشان را از ماموران وزارت اطلاعات معرفی کردند.

 

پیش از این نیز رسانه‌ها خبر داده بودند که پس از تصمیم خانواده زندانیان سیاسی برای تجمع در مقابل دادستانی تهران در اعتراض به ضرب و شتم زندانیان بند 350، ماموران امنیتی با حضور در منزل مسکونی خانواده حائری، اقدام به تهدید آن‌ها به منظور جلوگیری از برگزاری تجمع کرده و همچنین طی تماس تلفنی با برخی خانواده‌های دیگر، آن‌ها را تهدید و از شرکت در تجمع منع کرده‌ بودند.


 

معترضان ونزوئلایی؛ زندگی با گاز اشک آور

Posted: 12 May 2014 07:45 AM PDT

دنیل لنزبرگ رودریگوئز
جرس: جنبش لیبرال ونزوئلا با ابداعات خود برای مقابله با سرکوب خشن دولتی آماده‌تر می‌شود.  

همزمان با بالا گرفتن اعتراضات ضد دولتی در ماه گذشته، خوزه رافائل بِسِرا (۲) یکی از افسران گارد ملی ونزوئلا در محل سهمگین‌ترین درگیری‌های کشور در استان تچیرا (۲) مستقر شده بود. او به من گفت «شما می‌توانید ۵۰۰ گاز اشک آور به درون جمعیت پرتاب کنید... اما وقتی که آشوبگران ماسک ضدگاز بر صورت دارند و لباس‌های ضخیم (برای جلوگیری از سوختگی و نفوذ گلوله‌های پلاستیکی) پوشیده‌اند، کوچک‌ترین ضربه‌ای به آن‌ها وارد نمی‌شود.» معترضان در ونزوئلا به خاطر برخورد خشونت آمیز نیروهای انقلابی طی سالیان متمادی تجربه کسب کرده و آبدیده شده‌اند. با استفاده از قسمت اعظم این تجربیات و به منظور مقابله با گازهای اشک آور، سلاح مورد علاقه رژیم برای کنترل تظاهرات، به تولید ماسک‌های ضدگاز دست زده‌اند. بسرا ادامه داد «تمام معترضان برای مقابله با سلاح‌های معدودی که استفاده از آن‌ها برای ما مجاز است، خود را به نحوی آماده کرده‌اند... و ما هم اجازه نداریم که ماسک یا پارچه روی صورت مردم را برداریم.»
بسرا با اشاره به اینکه بعضی اوقات توسط معترضان «از لحاظ جسمی و روانی مورد حمله قرار گرفته»، از زمانی گفت که به خاطر پرتاب کوکتل مولوتوف از سوی آشوبگران مجبور به عقب نشینی شده بود. علیرغم مجهز بودن او و همکارانش به باتوم و «سلاح‌های دیگر»، که وی از توضیح بیشتر راجع به آن‌ها طفره رفت، بسرا خاطرنشان کرد «به ما دستور داده بودند که تنها برای حفظ جانمان و در صورت وجود تهدید مستقیم، از سلاح استفاده کنیم.» در نتیجه، او و همکارانش «احساس ضعف» می‌کردند؛ مخصوصا به خاطر اینکه استفاده از گاز اشک آور هم بی‌نتیجه بود.


سخنان بسرا شدیدا تاثیرگذار بود، تا جایی که من برای لحظه‌ای خود را در طرف دیگر ماجرا احساس کردم. اولین تجربه شخصی من از حضور در صفوف «سرکوب شدگان» به سال ۲۰۰۷ و تجمع اعتراضی مرکز خرید بریون (۳) در کاراکاس باز می‌گردد. در آن زمان هوگو چاوز در اقدامی جنجالی شبکه تلویزیونی مخالفان، تلویزیون رادیو کاراکاس را تعطیل کرده بود و تظاهرات در اعتراض به تصمیم او انجام می‌گرفت. من به آن تجربه افتخار می‌کنم، چرا که به هیچ وجه آمادگی مواجهه با چنین رویدادی را نداشتم. ما مورد هجوم نیروهای زره پوش گارد ملی واقع شدیم که از ماشین‌های آبپاش، خودرو‌های نفربر و پرتاب کننده گاز اشک آور استفاده می‌کردند. [در مقابل] من فقط به یک دوربین مجهز بودم. در دریایی از گاز دست و پا می‌زدم، گویی لنزهای درون چشمانم آب می‌شدند و از شدت سوزش مرا کور کرده بودند. از دوستانم جدا شده بودم و ناگهان نفس نفس زنان خود را در چند کوچه آن طرف‌تر یافتم.


ما به طور کلی از واژه «گاز اشک آور» استفاده می‌کنیم، حال آنکه در انواع مختلف اشک آور‌ها از مواد متفاوتی استفاده می‌شود. یکی از پرکاربرد‌ترین آن‌ها گاز سی اس (۴) است. قرار گرفتن در معرض این ماده، تحرکات شدید مخاط غشای چشم، بینی، دهان، گلو و تمام مجاری تنفسی را به همراه دارد. این ماده در غلظت‌های بالا‌تر می‌تواند به بیهوشی، آسیب دائمی چشم و حتی خفگی منجر شود. تازه از خطر برخورد خود کپسول‌هایی که این مواد درون آن‌ها قرار دارند و به وسیله پرتاب کننده‌ها با سرعت بالا به سمت مردم روانه می‌شوند، نباید صرف نظر کنیم. در واقع اگر به خاطر رسیدن یک غریبه دلسوز و مجهز نبود، که روی پیراهنم سرکه بریزد و با آن سر و صورتم را بپوشاند، شاید داستان آن روز من هم پایان تراژیکی پیدا می‌کرد. پارچه آغشته به سرکه به نحوی اثر گاز را خنثی می‌کند و اجازه می‌دهد که فرد از طریق فیلتر اسیدی پارچه تنفس کند. استفاده از روش فوق به قربانی این امکان را می‌دهد که خود را به مکانی امن‌تر برساند، ولی درمورد احساس خارش و سوزش پوست چندان اثری ندارد.
چرخه اعتراض و سرکوب اخیر در ماه فوریه آغاز شد و بر اثر این درگیری‌ها تاکنون تعدادی جان باخته و صد‌ها نفر بازداشت و زخمی شده‌اند. از آن موقع، مخالفان رژیم برای آموزش تمرین‌های مبارزه از هر فرصتی استفاده کرده‌اند. مثلا درباره چگونگی ساخت ماسک‌های ضدگاز در خانه فیلم‌های مختلفی بر روی یوتیوب قرار گرفته است. معترضان و گروه‌های اجتماعی فضای مجازی را از آنچه که باید (و نباید) در جریان تظارهرات به همراه داشت پر کرده‌اند. به لطف حجم بالای اطلاعات به اشتراک گذاشته شده، حتی استفاده از سرکه هم دیگر رایج نیست و جای خود را به روش‌های بهتر و موثر تری داده است. جنبش پیشرو [مخالفان لیبرال] ضد انقلاب کارکاس امروز ترجیح می‌دهد که از مالوکس (۵) استفاده کند. از ترکیب این ضد اسید با آب پادزهر به مراتب قوی تری ساخته می‌شود که اثر التهابی و خطرات گاز را به حداقل می‌رساند.


گاز اشک آوری که امروزه توسط نیروهای ونزوئلایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبت به آن گاز ساخت چین که در سال ۲۰۰۷ من دیدم، بسیار قوی‌تر است. بسرا با مباهات به من گفت که ونزوئلا دیگر وارد کننده گاز اشک آور نیست. حالا دیگر دولت محصول مورد نیازش را خود تولید می‌کند؛ توسط یک شرکت دفاعی دولتی که شرکت صنایع نظامی بدون نام ونزوئلا (۶) خطاب می‌شود. هرچند بسیاری از پوکه‌هایی که به تازگی به دست من رسیده، همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، در حقیقت از برزیل وارد شده و در کارخانه فناوری‌های غیرمرگبار کندور (۷) مستقر در ریو و برای صادرات ساخته شده است. روزنامه اولتیماس نوتیسیاس (۸) در گزارشی که اخیرا منتشر کرده، از خرید بیش از ۱۵۰ تن گاز اشک آور توسط رژیم کارکاس از شرکت کندور مابین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ پرده برداشته است. به گزارش این روزنامه قیمت گازهای اشک آور خریداری شده چیزی بین ۶. ۵ تا ۹ میلیون دلار بوده است. شرکت کندور البته با جنجال بیگانه نیست، و چندین بار به خاطر تلفات ناشی از کاربرد محصولاتش مورد انتقاد قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۱ گازهای اشک آور کندور توسط دولت سرکوبگر بحرین برای مقابله با معترضان استفاده شد و گفته می‌شود که به مرگ دو کودک انجامید. درپی آن ماجرا وقتی شرکت مورد تاخت و تاز منتقدان واقع شد، کندور در پاسخ ادعا کرد که نیروهای بحرینی به خاطر عدم بکارگیری «دستور العمل» هنگام استفاده از محصول، قرارداد را نقض کرده‌اند و آن‌ها باید پاسخگو باشند.

به نظر می‌رسد که ونزوئلا همچون بحرین قادر نیست یا نمی‌خواهد که طبق دستورات دفترچه راهنما از محصول استفاده کند. در دفترچه راهنما آمده است که برای استفاده ایمن از اشک آور باید آن را بر خلاف جهت باد و به فاصله چند متری تجمع پرتاب کرد، تا به معترضان زمان کافی برای متفرق شدن داده شود. با این وجود، بنا به سخنان بسرا، گاز اشک آور در کل به شکل دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند برای آموزش نحوه استفاده از گاز اشک آور افراد متخصصی در گارد ملی کار می‌کنند، ولی طبق تجربیات بسرا استفاده استاندارد یعنی هدف گرفتن قلب جمعیت، البته راهکاری هم برای جلوگیری از برخورد کپسول به معترضان وجود دارد. او توضیح داد «اگر شما بتوانید کپسول اشک آور را به سمت مرکز گروه بفرستید، بیشترین شانس برای پراکنده کردن جمعیت را فراهم کرده‌اید. وقتی آن را با فاصله از جمعیت پرتاب کنید به آن خوبی جواب نمی‌دهد.»


در حال حاضر، مسئولان و جمعیت معترضان ونزوئلایی به نوعی در یک مسابقه تسلیحاتی گیر افتاده‌اند، و هردو طرف در تلاشند که خود را با واقعیت جدید درگیری‌های شهری هماهنگ کنند. به علت نبوغ و ظرافت معترضان در مقابله با تاکتیک‌های رژیم، آمار کشته‌ها تاکنون پایین مانده است و علیرغم ماه‌ها درگیری و سرکوب بسیار خشن، به جای تلفات چند صد نفری، تنها چند ده نفر جان باخته‌اند.
البته کاهش بازده استفاده از گاز اشک آور علت دیگری هم دارد. گاز اشک آوری که هم اکنون توسط نیروهای دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد عمر مفید کوتاهی داشته، و بیشتر آن اشک آورهای برزیلی که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ به کشور وارد شده، امروز دیگر منقضی شده است. وقتی تاریخ «مصرف» گاز تمام شود اثر سوزش چشم آن کمتر می‌شود، ولی به خاطر پایه سیانیدی (۹) همچنان بسیار خطرناک است و خاصیتی که موجب از حال رفتن و خفگی می‌شود را حفظ می‌کند.


نیروهای گارد ملی ونزوئلا وقتی فهمیدند که پرتاب اشک آور به «فاصله ایمن» جواب مورد نظرشان را نمی‌دهد، محتاطانه گزینه پرتاب هوایی و مستقیم اشک آور به سوی جمعیت را انتخاب کردند. هرچند ممکن است که این تاکتیک در پراکنده کردن تظاهر کنندگان موثر باشد، اما خطر ایجاد عوارض تنفسی را هم چند برابر می‌کند. این مثال نشانگری است از خطرات بی‌مبالاتی کنونی رژیم در استفاده از اشک آور‌ها؛ در جریان تظاهرات دانشجویان دانشگاه مرکزی کاراکاس در ۱۲ مارس، گارد ملی ۸۵۰ گاز اشک آور به سمت جمعیت شلیک کرد که در ‌‌نهایت به بستری شدن ۲۵ نفر به علت خفگی یا نارسایی حاد تنفسی در بیمارستان دانشگاه منجر شد.


فرانسیسکو مارکز (۱۰) رئیس دفتر دیوید سمولانسکی (۱۱)، شهردار منطقه هاتیلوی کاراکاس و از مخالفان دولت مادورو است. آقای مارکز از اعتراضاتی که در جریان آن نیروهای دولتی گاز اشک آور را مستقیم به سمت قلب جمعیت پرتاب می‌کردند، مورد دیگری را برای من شرح داد. این حادثه توسط کسانی که از نزدیک تماشاچی ماجرا بودند فیلم برداری شده است. او گفت «همه سرفه می‌کردند... شهردار سرفه می‌کرد، همینطور گروهی از زنان که آنجا بودند. حتی خود نیروهای گارد هم سرفه می‌کردند...»


در شرایطی که به نظر می‌رسد بی‌ثباتی کنونی ونزوئلا رو به افول است، و جانشینان چاوز نفسی از روی راحتی کشیده و [برای ماندن در قدرت] خود را برای درگیری‌های بعدی آماده می‌کنند، نسل جدیدی از مبارزان آزادی خواه ونزوئلایی درحال شکل گیری است که می‌تواند برتری فاحش دولت در استفاده از منابع و امکانات را به بهترین شکل خنثی کند. چاوزیست‌ها در فقدان رهبر نامدار خود، می‌خواهند که سیاست‌های ایدئولوژی محورشان را با شرایط بحرانی جدید منطبق کنند. این درحالی است که برطرف شدن عوامل محرک اعتراضات، یعنی کمبود مایحتاج زندگی، تورم بالا و نقض حقوق بشر (۱۲) بعید به نظر می‌رسد. درنتیجه رویارویی‌های آتی اجتناب ناپذیرند و بازی خشن موش و گربه احتمالا در آینده به وضعیت معمول ونزوئلا تبدیل خواهد شد.


بسرا هم نسبت به اینکه اعتراضات برای بلند مدت تحت کنترل باقی بماند شک دارد. او جمله مشهوری از سیمون بولیوار، بنیانگذار فقید ونزوئلا را [شاید ناآگاهانه] بر زبان آورد «ننگ باد بر آن سربازی که اسلحه‌اش را به سمت مردم خود نشانه برود.» بسرا افزود «همه این مساله را می‌دانند و این درست‌‌ همان دلیلی است که مردم به خاطر آن می‌خواهند ما را به سمت خود برگردانند.»

نوشته: دنیل لنزبرگ رودریگوئز (۱۳)
منبع: فارین پالیسی

۱- José Rafael Becerra

۲- Táchira
۳- Plaza Brión
۴- C۱۰ H۵ Cl N۲
۵- Maalox
مالوکس نام تجاری یک داروی آنتی اسید حاوی کلسیم کربنات است و همچون داروهای رانیتیدین و آلمینیوم‌ام جی برای درد معده استفاده می‌شود.
۶- Venezuelan Anonymous Company of Military Industry
۷- Condor Non-Lethal Technologies
۸- Ultimas Noticias
۹- Cyanide
۱۰- Francisco Marquez
۱۱- David Smolansky
۱۲- ونزوئلا با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو است و در حال حاضر با تورمی بالای ۵۰ درصد دست و پنجه نرم می‌کند. از مقایسه کلی شرایط ایران و ونزوئلا محورهای مشترکی به دست می‌آید. جوامع هردو کشور با مشکلات عمیق اقتصادی مواجه‌اند، به شدت از نظر ایدئولوژیک سرکوب می‌شوند و هردو با نقض گسترده حقوق بشر روبرو هستند. درحالی که این دو کشور از نظر منابع طبیعی بسیار غنی هستند؛ ونزوئلا دومین ذخایر بزرگ نفتی جهان را داراست و ایران چهارمین ذخایر نفت و بیشترین منابع گاز جهان را در اختیار دارد. شرایط اقتصادی این دو کشور مثال بارزی است از نتایج سیاستگذاری با مبنای ایدئولوژیک.
۱۳- Daniel Lansberg-Rodríguez
او از محققان پروژه تطبیق قوانین اساسی است. مقالات آقای لنزبرگ هر هفته در روزنامه یونیورسال ونزوئلا چاپ می‌شود.

 

دیدار فرزندان موسوی و رهنورد با مراجع و علمای قم برای دادخواهی از مظالم

Posted: 12 May 2014 05:19 AM PDT

جرس: دختران میرحسین و رهنورد روز گذشته برای گزارش وضعیت پدر و مادر خود و دادخواهی از مظالمی که بر ایشان روا داشته شده، به دیدار چند تن از علما و مراجع قم رفتند.  

 

به گزارش کلمه، دختران موسوی در این دیدارها با ارائه توضیحات مفصلی درباره وضعیت پدر و مادرشان در حصر خانگی و خصوصا شرایط نگران کننده ی قلب میرحسین، نسبت به شرایط هشدارآمیز پدر و مادر خود از مراجع و علما تظلم خواهی کردند.

 

بر اساس این گزارش، دختران میرحسین و رهنورد در این سفر یک روزه با حضرات آیات صانعی، بیات زنجانی، موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی، جوادی آملی و همچنین بیت مرحوم آیت الله العظمی منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

 

خانواده میرحسین موسوی در این دیدارها، شرایط و اتفاقاتی را شرح دادند که منجر به بیماری های جسمی نگران کننده ی پدر و مادرشان شده است.

 

شرح جزییاتی از رفتارهای چند ماهه ی اخیر درباره ی وضعیت حصر خانگی و پرونده ی پزشکی میرحسین و برخوردهای نیروهای امنیتی با این مسئله و همچنین رفتارهایی که با خانواده موسوی صورت گرفته، از جمله مباحث مطرح شده در این دیدارها بود.

 

پیش از این نیز پزشک معالج میرحسین موسوی در گفت و گو با کلمه هشدار داده بود که درمان ناراحتی قلب میرحسین کار ساده ای است که به نظر می رسد اراده ای برای عدم پیگیری درمان وجود دارد که وضعیت را نگران کننده کرده است. 

نظر معاون سیاسی استانداری تهران درباره تجمع حجاب و عفاف در میدان فاطمی: این کار وهن است

Posted: 12 May 2014 02:53 AM PDT

جرس: معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران درباره تجمع حجاب و عفاف در میدان فاطمی گفت: عده‌ای برای مطرح کردن خود دست به اینگونه اقدامات می‌زنند.  

 

به گزارش ایسنا، شهاب الدین چاوشی در کارگروه زنان و خانواده که امروز در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز گرفتار نگاه مردانه‌ای هستیم که علت همه مفاسد در جامعه را زنان می‌دانند. بدحجابی زنان در حال تبدیل شدن به یک معضل است و این وضعیت قابل دفاع نیست، اما بدحجابی عاملی می‌شود که زنان تنها به عنوان عامل آن شناخته شوند؛ اما معتقد نیستند که چشم چرانی گناه کبیره‌ای است. آیا این کار از مصادیق تقدم یافتن فروع بر اصول نیست؟

 

وی با اشاره به تجمع حجاب و عفاف در میدان فاطمی، گفت: هفته گذشته افرادی بدون توجه به موازین قانونی و با سوء استفاده از حضور زنان محجبه جلوی مجلس تجمع کردند و با توجه به اینکه به آنان اجازه تجمع در میدان فاطمی داده نشد. بنابراین به محل مجلس رفتند. اگر برای قانون در نظام ارزش قائل نشویم پس چه چیزی مقدس است؟ تفاوت ما با دیگر حکومت‌ها این است که قانون ما بر اساس شرع است. کسانی که از آن تمکین نمی‌کنند چگونه می‌توانند مدعی برخورداری از اندیشه‌ دینی باشند؟ آیا غیبت و تهمت گناه کبیره نیست؟

 

چاوشی تصریح کرد: برخورد گزینشی و سلیقه‌ای با احکام شرعی یکی از خطرناک ترین آفت‌هایی است که وضعیت اخلاقی فرهنگی جامعه را تهدید می‌کند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با اشاره به موارد مطرح شده در قرآن کریم اظهارکرد: از آنجایی که فرمایشات قرآن کریم مطابق اغراض ما نیست کوتاه نمی‌آییم، این در حالی است که بسیاری از کارهایی که در جامعه انجام می‌شود از مصادیق گناه کبیره است.

 

وی با اشاره به میهمانی همسر رئیس جمهور به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س)، گفت: متاسفانه برخی از سایت‌هایی که نام مذهب و دین را یدک می‌کشند اقدام به انتشار تهمتی درباره مجلس معرفی چهره حضرت فاطمه (س) کردند و نوشتند که در این جلسه به هر یک از شرکت کنندگان پنج سکه بهار آزادی داده شده است. کدامیک از مقامات مسئول این دروغ را پیگیری کردند؛ اما همین گروه معتقدند که بدحجابی بیداد می‌کند آنهم در شرایطی که بدحجابی مسئول کردار نادرست سیاست مداران است و برخی افراد با بدحجابی به آنان دهن کجی می‌کنند.

 

معاون استاندار تهران ادامه داد: در حال حاضر 164 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان شب و روز در حال تبلیغ در خانه‌ها هستند. آنها خیانت، شراب خواری و دیگر کارهای غیر اخلاقی را ترویج می‌کنند و آمار مشروب خواری در چند ماه اخیر افزایش پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه با بدحجابی مخالفم اما همه اسلام در حجاب خلاصه نشده است، گفت: حجاب برای عده‌ای دستاویز شده است تا خودی نشان دهند. در این شرایط باید تدابیر لازم را در سال اقتصاد و فرهنگ به منظور باحجاب کردن بدحجابان انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه حجابی که از درون عفاف برنخیزد حجاب نیست،‌ اظهار کرد:‌ افراد بدحجاب همان نسلی هستند که ما تربیت کرده‌ایم و نسل دوران طاغوت نیستند. من فهرستی از احکام معطل مانده شرعی را آماده کرده‌ام که در صورت اجرای آن به این مرحله نمی‌رسیدیم و این فهرست را در جلسه بعد اعلام می‌کنم.

 

وی ا فزود: بدحجابی برای نسل جوان یک ابزار سیاسی و اجتماعی برای ابراز نارضایتی شده است و نباید تلقی کنیم که مردم بی دین شده‌اند. بدحجابی تنها مصداق منکر نیست؛ بلکه رشوه خواری،‌ اختلاس و نابرابری نیز از مصادیق منکر است.

 

چاوشی تصریح کرد: اصرار بر بدحجابی گناه است؛ اما اصرار بر آن گناه کبیره است. این در حالی است که دروغ و تهمت نیز گناه کبیره است. عده‌ای نتوانستند با تهمت زدن به مجلس همسر رئیس جمهور چیزی را اثبات کنند و با حیثیت سیاسی یک دولت بازی کردند. آنان هر روز یک سی دی منتشر می‌کنند. مگر آنان در هشت سال گذشته چه دسته گلی کاشته‌اند؛ البته ما قصد نداریم کسی را متهم کنیم، چرا که هر کس در حد خود مسئول است و هر کس در حد خود در زمینه خرابی‌ها، سازندگی‌ها و امید مسئول است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای سیاسی با توجه به اشراف دستگاه امنیتی خوب است، گفت: لازمه دموکراتیک بودن برخورداری از فضای باز سیاسی است در این بستر می‌توان کارهای فرهنگی بزرگی را انجام داد؛ البته نباید اجازه دهیم که نااهلان از این فضا بهره ببرند. هنر ما این است که نارضایتی‌ها در حد تجمعات برگزار شود تا به شورش تبدیل نشود.

 

معاون استاندار تهران تصریح کرد: مردم نظام جمهوری اسلامی ایران را به وجود آوردند و عامل بقای آن هستند و باید به این نکته توجه کنیم.

 

وی با اشاره به تجمع حجاب و عفاف گفت: مگر طرفداران حجاب و عفاف همان هزار و خرده‌ای نفر بودند که جلوی مجلس جمع شدند؟ چرا فقط حوزه علمیه ایروان این کار را انجام داد؟ ما به آنها پیشنهاد کردیم که از طریق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برگزاری مراسمی یک میلیون تا دو میلیون نفری اقدام کنند. چرا که حجاب برای همه متدینان است، ولی با این اقدامات حجاب را بی ارج می‌کنیم. آیا رسانه‌های مختلف خارجی نمی‌گویند که چرا تنها حدود 1000 نفر برای دفاع از حجاب و عفاف جمع شده‌اند؟ این کار وهن است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران افزود: مشابه اینگونه اقدام راهپیمایی بدون مجوز اصلاح طلبان بعد از نماز جمعه است.

 

وی با اشاره به قابل دریافت بودن امواج شبکه‌های ماهواره‌ای در کشور گفت: ارسال پارازیت کارساز نیست و این کار باعث رونق فیلترشکن و نصب آنتن‌ها شده است و نتیجه این رویکردها محصول مبارزه فیزیکی با تکنولوژی است.

 

چاوشی در پایان اظهار کرد: در سال 73 من فرمانده شمیرانات بودم و پس از تصویب قانون منع نصب آنتن‌های ماهواره‌ای نامه سرگشاده‌ای نوشتم و در آن تاکید کردم که با فناوری نباید مبارزه فیزیکی کرد، چرا که ممکن است تا چند سال آینده دریافت امواج شبکه‌های ماهواره‌ای نیاز به آنتن نداشته باشد. در آن شرایط چگونه می‌توان با این فناوری مقابله کرد.

 

روحانی: برخی فکر می‌کنند اگر از دیوار بالا برویم، انقلابی هستیم

Posted: 12 May 2014 02:38 AM PDT

جرس: حسن روحانی گفت: برخی فکر می‌کنند اگر از دیوار بالا برویم، فردی انقلابی هستیم و موجب می‌شود که سرعت عمل ما بالا رود و زودتر به هدف برسیم اما راه درست آن است که راه صحیح را بیاییم و درِ ورودی آن را بشناسیم و آن را درست باز کنیم. 

 

به گزارش آفتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم گرامیداشت هفته هلال‌احمر با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید، گفت: در قرآن خطاب خداوند مربوط به انسان است و در بسیاری از امور ویژگی‌های اعتقادی، عقیدتی، سیاسی، تمایلات شخصی، قومی و تعلقات مربوط به محیط جغرافیایی و ... مطرح نیست.

 

وی با طرح این پرسش که "چرا انسان‌ها هلال‌احمر و حتی صلیب سرخ را دوست دارند"، افزود: وقتی انسان لباس و آرم هلال‌احمر را می‌بیند و چادر و بیمارستان و درمانگاه و ماشینی را می‌بیند که آرم هلال‌احمر را دارد احساس راحتی و امنیت می‌کند چون می‌داند در آن چادر و بیمارستان انسان‌هایی هستند که فقط به فکر نجات انسان هستند و این بسیار ارزشمند است.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "حضور، وجود، لباس و پرچم هلال‌احمر برای مردم آرامش‌بخش است"، خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که هلال‌احمر ما قوی و با روحیه توانمند و آموزش دیده باشد.

 

روحانی افزود: وقتی حادثه‌ای به طور مثال در افغانستان، آفریقای مرکزی یا آمریکای لاتین اتفاق می‌افتد و امدادگران ما برای انجام عملیات امدادرسانی اقدام می‌کنند تا انسان‌های گرفتار را نجات دهند و مشخص می‌شود که از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هستند، برای مردم ایران بسیار لذت‌بخش و غرورآفرین است.

 

وی در ادامه به پیشنهاد رئیس سازمان هلال‌احمر در همین مراسم مبنی بر اجازه دادن به امدادگران برای انجام برخی اقدامات درمانی ابتدایی نظیر گرفتن رگ از حادثه‌دیدگان در حین امدادرسانی،‌ گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، امدادگران می‌توانند به عنوان اولین افرادی که به حادثه‌دیدگان دسترسی دارند، کارهایی را که آموزش دیده‌اند و در آن حوزه تخصص دارند، انجام دهند.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "با هلال‌احمر، بیشتر به دنیای اسلام وصل شدیم"، اظهار کرد: امروز تقویم طبیعی ما روی آسمان است و معمولاً مراسم دینی و اسلامی ما مثل ماه رجب و شعبان، رمضان و ایام حج با این هلال مشخص می‌شود و هلال در دنیای اسلام به سمبلی تبدیل شده است.

 

روحانی با اشاره به اینکه "اسلام تاکید می‌کند برای انجام هر کاری ابتدا فکر و مشورت کنید و بعد تصمیم بگیرید"، گفت: برای انجام کارها نباید از دیوار بالا برویم بلکه باید از در وارد شویم. در همین راستا وقتی می‌خواهیم قرآن را بفهمیم باید به بیان ائمه و اهل بیت(ع) توجه می‌کنیم؛ چراکه به عنوان دری است که ما را به خانه مفهوم آیات الهی هدایت می‌کند.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه "برای انجام هر کاری باید راه و در اصلی آن را پیدا کنیم و از دیوار بالا نرویم"، افزود: در اقتصاد و فرهنگ و مسائل اجتماعی نیز باید به این نکته توجه داشته باشیم اما برخی فکر می‌کنند اگر از دیوار بالا برویم، فردی انقلابی هستیم و موجب می‌شود که سرعت عمل ما بالا رود و زودتر به هدف برسیم اما راه درست آن است که راه صحیح را بیاییم و درِ ورودی آن را بشناسیم و آن را درست باز کنیم.

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: امدادگران نیز باید از درِ درست وارد عمل شوند چون اگر بی‌حساب وارد شوند، آسیب می‌رسانند یعنی اگر به دقت عمل نکنند و راه درست را انتخاب نکنند، به انسان زنده‌ای که زیر آوار است صدمه می‌زنند پس عجله نابجا حرکتی ناصحیح است.

 

وی با اشاره به اینکه "جمعیت هلال احمر در دفاع مقدس نیز به خوبی انجام وظیفه کرده است"، یادآور شد:‌ در دوران دفاع مقدس آمبولانس‌ها، چادرها و افرادی را می‌دیدیم که با آرم هلال‌احمر در صحنه به مجروحان کمک می‌رساندند و به وظیفه خود عمل می‌کردند و آماری از شهدا و مجروحان و آزادگان این قشر داریم که نشان می‌دهد این جمعیت همواره پا به کار، ایثارگر، مخلص و یاری‌رسان بوده است.

 

روحانی با بیان اینکه "دولت هرچه در توان دارد به جمعیت هلال احمر کمک خواهد کرد"، در پاسخ به درخواست رئیس سازمان هلال احمر برای دریافت کمک جهت خریداری بالگرد، به شوخی گفت: چه هلی‌کوپتر، چه بالگرد و چه چرخبال، ما آماده هستیم که کمک کنیم.

 

رئیس‌جمهور تاکید کرد: فکر می‌کنم زمان خوبی باشد تا نیازهای شما مرتفع شود چون اگر سازمان هلال احمر امکانات خوبی داشته باشد، به معنای داشتن امکانات برای مردم در روز حادثه است.

 

وی با اشاره به اینکه "گفته می‌شود هشت هزار پرسنل، 43 هزار امدادگر و دو میلیون داوطلب در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مشغول هستند"، گفت: داوطلبان را باید هرچه بیشتر افزایش دهیم یعنی نیروهایی که آمادگی دارند آموزش ببینند باید مورد آموزش قرار گیرند و در این راستا از جوانان پرانرژی و با روحیه استفاده شود.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "دولت به جمعیت هلال احمر برای جذب داوطلبان بیشتر کمک خواهد کرد"، خطاب به حاضران افزود: اینکه جوانی مهارتی را یاد بگیرد برای او نشاط آور است و در روز حادثه نیز در کنار شما خواهد بود؛ البته باید توجه کنید که ارتباط‌تان با نیروهای داوطلب بیشتر شود و سازماندهی‌تان قوی باشد و در این ارتباط دائمی، آموزش‌های جدید را به آنها بدهید و توجه داشته باشید که کار جمعی باید تمرین شود.

 

روحانی همچنین اظهار کرد: سازمان هلال‌احمر باید گسترش یابد و نیروهای داوطلب آن به سه میلیون و حتی چهار میلیون برسد و دولت در این راستا امکانات لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد. باید سازماندهی‌تان قوی، آموزشتان بیشتر و تماستان با داوطلبان دائمی باشد.

 

وی با اشاره به قرار داشتن در ایام ولادت امیرالمومنین(ع)، گفت: علی(ع) الگوی رسیدگی و تلاش برای نجات همه انسان‌ها، گرفتارها، فقرا و ایتام بودند و وقتی یک پیرمرد مسیحی را ناتوان کنار خیابان می‌بینند و دلیل عدم رسیدگی به او را مسیحی بودن آن فرد بازگو می‌کنند، می‌گویند این انسان در جوانی در این جامعه کار و خدمت کرده است و امروز که ناتوان شده است باید از او دستگیری شود پس علی(ع) به ما آموخته‌اند که به همه گرفتاران و فقرا فارغ از اعتقادات آنها باید توجه کنیم و امروز افتخار ما این است که پیرو راه علی(ع) باشیم چون علی (ع) ندای عدالت انسانیت و سرمشق انسان‌های آزاده بود.  

رئیس پلیس فتای کشور: به زودی استفاده ازvpn جرم می شود

Posted: 12 May 2014 02:38 AM PDT

جرس: رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه توسعه و تقویت همکاری‌های بین المللی یکی از اولویت‌های پلیس سایبری کشور در سال 93 است در خصوص آخرین وضعیت جرم انگاری vpn توضیح داد و گفت: vpn باعث بالا رفتن هزینه کشف جرم برای پلیس فتا شده است.  

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس سایبری کشور در خصوص آخرین وضعیت جرم انگاری vpn گفت: ابتدا به کلیه کاربران کشورمان توصیه می کنیم که از وی پی ان استفاده نکنند زیرا تمام اطلاعات آنها در اختیار مالک اصلی سرور وی پی ان قرار می‌گیرد و این آسیب جدی است؛ در این خصوص می توان گفت یکی از درآمدهای عمده مجرمان، فروش وی پی ان و اطلاعات کاربران است، اطلاعاتی که با استفاده از روش های Data mining تحلیل می‌شود اطلاعاتی که شاید مالک اطلاعات هم از جزئیات و بعضاً اهمیت آن بی اطلاع باشد.

 

رئیس پلیس سایبری کشور گفت: پنهان ماندن هویت یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران سالم در دنیا است که البته راه‌های زیادی برای شناسایی مجرمان وجود دارد ولی بعضاً دارای هزینه و نیازمند زمان است.

 

این مقام ارشد انتظامی گفت: همانطور که اکثر کاربران فضای سایبر می دانند زمانی‌که مجرمان از vpn یا ip changer استفاده می‌کنند هم هزینه کشف جرم را برای پلیس بسیار بالا می‌برند و هم قدرت ریسک مجرمان افزایش پیدا می‌کند بنابراین برای اینکه این دو مقوله کنترل شود لایحه جرم انگاری تولید و خرید و فروش و استفاده از vpn در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی دقیق و همه جانبه است.

 

او گفت: قوه مقننه به زودی بحث vpn را جرم‌انگاری کند تا دغدغه بسیاری از خانواده‌ها برای جلوگیری از تهدیدات متصور برای فرزندان، نوجوان و جوانان‌شان رفع شود و قدرت ریسک مجرمان در ارتکاب جرایم به شدت کاهش یابد. 

 

اعتراض آقا تهرانی به انتصابات دولت

Posted: 11 May 2014 11:15 PM PDT

دولت به ساکتان فتنه سمت می‌دهد
جرس: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم اظهار نظر کرد: تعجب می‌کنم چرا دولت به ساکتان فتنه سمت می‌دهد و فعالیت‌هایی را به آن‌ها می‌سپارد.  

 

مرتضی آقا تهرانی در حاشیه همایشی در دانشگاه شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به اقدامات این کمیسیون طی دو سال گذشته اقداماتی که در راستای دغدغه‌های رهبر در این کمیسیون صورت گرفته است را مورد اشاره قرار داد و گفت: در طول این مدت کارهای پژوهشی و مطالعاتی در راستای سبک زندگی اسلامی، مسجد محوری، امر به معروف و نهی از منکر، جمعیت و باروری صورت پذیرفته است.

 

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اظهار کرد: در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر اقداماتی صورت گرفته است و تاکنون 24 ماده آن تمام شده است.

 

وی بیان داشت: کارهای فرهنگی، کارهای زود بازده‌ای نیست و امیدواریم بتوانیم به همت همه دلسوزان نظام گامی شایسته در راستای اعتلای فرهنگ داشته باشیم.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در ارتباط با آنچه "تحرکات اخیر سران فتنه و مسئولیت‌هایی که این روزها به ساکتان و فعالان فتنه سپرده می‌شود" خواند، اظهار نظر کرد: تعجب می‌کنم، نمی‌دانم چرا دولت به ساکتان فتنه سمت می‌دهد و فعالیت‌هایی را به آن‌ها می‌سپارد. مثل اینکه این دولت یک جوریه!

 

 

ملاقات حضوری مریم‌ شفیع‌پور با خانواده‌‌اش پس از ماه‌ها محرومیت

Posted: 11 May 2014 10:43 PM PDT

جرس: مریم شفیع پور٬ فعال دانشجویی و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی که به ۷ سال زندان تعزیرى محکوم شده، روز گذشته توانست با خانواده خود دیدار کند.  

 

به گزارش جرس، خواهر این زندانی روز گذشته با اعلام این خبر در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: امروز ملاقات حضورى داشتيم، گويا ملاقات حضورى ما از تحريم خارج شده خودشون تماس گرفتن كه بريم برا گرفتن نامه به دادستانى! روحيه مريم عالى بود ، دوشنبه گذشته منتقل شده بود بيمارستان شهداى تجريش و سى تى اسكن براش انجام شده بود، نتيجه هنوز اعلام نشده اما درد معده، غدد لنفى و دندان همچنان بدون كاهش وجود داره.

 

مریم شفیع‌پور، روز پنجم مردادماه امسال و پس از حضور در دادسرای شماره دو “شهید مقدس” در زندان اوین، به دستور بازپرس این شعبه بازداشت شد و بیش از دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین که زیر نظر وزارت اطلاعات اداره می‌شود، سپری کرد. او از روز هشتم مهرماه به بند زنان این زندان منتقل شد.

 


این دانشجوی اخراجی رشته‌ی مهندسی کشاورزی دانشگاه بین‌المللی قزوین، اولین دانشجوی بازداشت شده پس از انتخاب شدن آقای حسن روحانی است. او در سال ۸۹ نیز از سوی دادگاه انقلاب قزوین به خاطر فعالیت‌های دانشجویی و وبلاگ‌نویسی به یک سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شد. وی از جمله اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در جریان انتخابات مناقشه‌برانگیز خردادماه سال ۸۸ بود.
 

نامه تاجزاده به رهبری: نگذارید دلواپسان رانت و قدرت، موضع شما را در مذاکرات هسته‌ای تغییر دهند

Posted: 11 May 2014 10:43 PM PDT

جرس: مصطفی تاجزاده در نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی از وی خواست تا تسلیم خواسته جنگ طلبان داخلی که خود را «دلواپس» می‌خوانند نشود.  

 

به گزارش نوروز این زندانی سیاسی در نامه خود با اشاره به همایش «دلواپسیم» برگزار کنندگان این همایش را دلواپسان رانت و قدرت خوانده و می نویسد :« من نگران تأثیر تلاش های مزبور بر افکار عمومی نیستم، بعکس آن را از این جهت مثبت ارزیابی می کنم. آن چه نگران کننده است تأثیر احتمالی مساعی افراطیون بر جناب عالی است. من نمی توانم نقش تخریبی این جریان را در دادن بهانه و فرصت به آمریکایی ها برای ارجاع پرونده کشورمان به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطع نامه های پی در پی تحریم نادیده بگیرم.»

 

عضو ارشد جبهه مشارکت در بخش دیگری از نامه خود آورده است :« توصیه من به جنابعالی پیروی از سیره رهبر فقید انقلاب، پشتیبانی بدون لکنت زبان از مذاکرات و تفاهم حاصله و طرد تندروهاست. منظورم محدود کردن آزادی اظهارنظر انتقادی آنان نیست بلکه ناامید شدنشان از تغییر مواضع رهبری است. مادام که جناب عالی از گفتگو با آمریکا و ۱+۵ و تلاش برای دست یابی به توافق نهایی دفاع می کنید، از پشتیبانی بدون چشم داشت ما نیز برخوردار خواهید بود.»

 

متن کامل این نامه در پی می آید:

 

به نام خدا

مقام محترم رهبری

با سلام و احترام

حق با جناب عالی است که: «تحریم ها از حدود زمستان سال ۹۰ تا امروز تبدیل شده به جنگ اقتصادی دیگر اسم آن تحریم هدفمند نیست یک جنگ تمام عیار اقتصادی است که متوجه ملت ماست.»

ای کاش این حقیقت تلخ را نه در شهریور ۹۲ که در همان سال ۹۰ درمی یافتید و مانع تحمیل چنین جنگ طاقت فرسایی به میهن و مردم می شدید. در این نامه قصد نقد عملکردتان را ندارم به عکس می خواهم همه علاقمندان به استقلال و یک پارچگی میهن و امنیت ملی و عمومی از جمله مخالفان جمهوری اسلامی را به حمایت از راهبرد هسته ای اخیر جنابعالی و تیم مذاکره کننده دعوت کنم بدان امید که پس از آتش بس ژنو شاهد دست یابی به توافق جامع باشیم.

مستحضرید که در میانه این جنگ تمام عیار همایش «دلواپسیم» در نقد تفاهم ژنو برگزار شد و منتقدان با متهم کردن دولت تدبیر و امید به سازش کاری، نادانی و ناتوانی، نادیده گرفتن حقوق ملت، به باد دادن منافع ملی، ترجیح بیگانگان به شهدا، رفتار باندی و رفاقت با دشمنان، ملت ایران را به مقابله با آن به شرح زیر فراخواندند:
«موافقت نکردن با توافق نامه ژنو و ایستادن در برابر ظلمی که قرار است بواسطه آن ایجاد شود، کم تر از مبارزه با استکبار جهانی نیست... اگر این توافق نامه به این شکل پذیرفته شود، حجاب اسلامی ممنوع خواهد شد و شعار مرگ بر آمریکا را جرم اعلام می کنند... اگر این شیر (ملت ایران) بیدار شود این توافق نامه ننگین را پاره خواهد کرد... اگر الان نواب صفوی زنده بود قیام می کرد... مسئله از دلواپسی گذشته، باید بشوریم.» افزون بر آن یکی از سخنرانان اظهارات رئیس جمهور را در باب تعامل با دنیا، تقابل با رهبری خواند و حضار شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه سردادند و هنگامی که ادعا کرد دکتر روحانی اقدام هایی در جهت بستن دهان منتقدان انجام داده است، شرکت کنندگان شعار «مرگ بر دیکتاتور» سردادند. کاریکاتور آقای ظریف، صالحی، اوباما و جان کری در حالی که در کنار هم ایستاده اند و از «توافق نامه ترکمانچای ۲» اظهار خرسندی می کنند، یکی از پوسترها و عبارت زیر نیز متن یکی از پلاکاردهای همایش بود:
«با این تیم مذاکرات هر ده سال یک بار شاهد تعلیق غنی سازی هستیم.» حتما مطلع شده اید که مراسم را در سفارت سابق آمریکا برگزار کردند تا به همتایان جنگ طلب خویش در آن سوی آب ها نیز دستاویزی داده باشند. نام همایش را نیز «گردهمایی بزرگ منتقدان توافق ضعیف» گذاشتند تا هم گام با دولت جنگ طلب اسرائیل القاء و اعلام کنند که عدم توافق بهتر از توافق ضعیف است.

رهبر محترم جمهوری اسلامی
نمایندگان جبهه پایداری در نطق های قبل از دستور خود ۲۴ ساعت قبل از همایش اتهامات، اهانت ها و حتی تهدیدهای جدیدی را متوجه دکتر روحانی کردند. یکی مدعی شد کسانی درصدد تحریک او برای کودتا علیه اسلام هستند. دیگری از خیانت های آشکار و پنهان در این حوزه سخن گفت و از عدم پیگیری آن ها توسط رئیس جمهور گله کرد و سومی رئیس جمهور را تهدید کرد که چنانچه پا از گلیمش درازتر کند ملت گلیم را از زیرپای او خواهد کشید. البته منظور این سردار از «ملت» همان اقلیت هشت درصدی تکفیری است. تأسف بارتر از همه سرمقاله روزنامه سپاه پاسداران بود که با عنوان «دلواپسی ما فقط هسته ای نیست» موضع مخالفان را به طور کامل توضیح داد: «ده ماهی است که جامعه دلواپس است. دلواپسی ها یکی دوتا نیست و در یک حوزه و چند حوزه خلاصه نمی شود. از فرهنگ و هنر، اقتصاد و معیشت گرفته تا مباحث اعتقادی و هسته ای و سیاست داخلی و خارجی را شامل می شود.به گونه ای که بسیار از دلسوزان انقلاب و ناصحان خیرخواه را نگران و مضطرب کرده است.» (جوان۱۳۹۳/۲/۱۴)

ملاحظه می فرمایید که به نظر این سردار اضطراب از روز حماسه ۲۴ خرداد خلق شد. روزی که مردم دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری برگزیدند.

مقام محترم رهبری
من آن چه را در میانه اردیبهشت ماه گذشت، مصداق آیه «عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم» یافتم. چرا که ما هرگز نمی توانستیم به این وضوح نشان دهیم که یک اقلیت پرقیل و قال و ویژه خوار مخالف حل مسالمت آمیز بحران هسته ای است و تداوم تحریم ها و تهدیدها را به سود کشور و در واقع به نفع خود ارزیابی می کند. هجوم همه جانبه مزبور، ائتلاف پیروز انتخابات را تقویت کرد و انزوای بیشتر جنگ طلبان را حتی در میان اصولگراها رقم زد. ما قادر نبودیم مستندتر از این ثابت کنیم که این جریان تکفیری رأی مردم را برنمی تابد و در پی شورش علیه دولت منتخب است و الگوی آرمانی اش، نه خمینی (ره) که نواب صفوی است. افزون بر آن گروه سابق الذکر ناخودآگاه تابوی نقد سیاست های کلان نظام را شکستند و راه را برای طرح پرسش های بنیادی در همه عرصه ها از جمله سیاست خارجی و مسئله هسته ای گشودند. سخنان ایراد شده دروغ اقلیت افراطی را افشا کرد که باوجود آزادی مطلق در ایراد هرگونه تهمت و افترا دولت را دیکتاتور می خوانند.
این در حالی است که اگر یکی از موافقان تفاهم ژنو مشابه این انتقادها را متوجه دیپلماسی تحریم آفرین دولت گذشته نماید و یا بکوشد ثابت کند تحمیل این جنگ تمام عیار به ملت ایران اجتناب پذیر بود بلافاصله به دادستانی احضار شده و روزنامه مربوطه نیز توقیف خواهد شد. از سوی دیگر تلاش شاگردان آقای مصباح در اثبات این که نتیجه پذیرش توافق ژنو ممنوعیت حجاب اسلامی خواهد بود، بیانگر آن است که دست منتقدان به شدت خالی است. این اتهام درعین حال بی پروایی آقایان را در سوء استفاده از احساسات دینی مردم به نمایش می گذارد که خوشبختانه در این مورد خاص به کاهدان زده اند. امیدوارم دلواپسان رانت و قدرت گردهمایی بعدی خود را زودتر و بزرگ تر برگزار کنند تا بزرگ ترین ائتلاف ممکن علیه افراط و جنگ طلبی شکل گیرد و ملت ایران در انتخابات آتی پیشتازی خود را در طرد تکفیری گری ولو شیعی در مرعی و منظر جهانیان به نمایش بگذارند.

جناب آقای خامنه ای
ملاحظه می فرمایید که من نگران تأثیر تلاش های مزبور بر افکار عمومی نیستم، بعکس آن را از این جهت مثبت ارزیابی می کنم. آن چه نگران کننده است تأثیر احتمالی مساعی افراطیون بر جناب عالی است. من نمی توانم نقش تخریبی این جریان را در دادن بهانه و فرصت به آمریکایی ها برای ارجاع پرونده کشورمان به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطع نامه های پی در پی تحریم نادیده بگیرم. همینان کوشیدند تا تفاهم اولیه لاریجانی-سولانا و ولایتی-سارکوزی به فرجام نرسد. در سال ۹۰ نیز در بی اعتنایی مقامات عالی به هشدار ناصحان و نامه دکتر صالحی درباره پیامدهای سوء تحریم نفتی و بانکی مؤثر بودند. علت نگرانی من آن است که یکی از دلوپسان، برپایی همایش را در جهت تحقق منویات جنابعالی خواند. بعضی سخنرانان نیز پای ثابت مراسم بیت رهبری و هم چنین برنامه های جهت دار صدا و سیما هستند. آنان امیدوارند که با فضاسازی یک بار دیگر موضع شما را تغییر دهند. شبیه آن چه در سال ۸۴ رخ داد و به تحریم ایران انجامید.

مقام محترم رهبری
رشد اقتصادی چین و دیگر کشورهای شرق آسیا و بروز تنش های فزاینده بین آن ها و نیز بحران اوکراین کانون توجه غرب و آمریکا را برای نخستین بار پس از یازده سپتامبر از جهان اسلام و خاورمیانه به سوی دیگری معطوف کرده است. این وضعیت گذار فرصتی استثنایی برای جمهوری اسلامی به وجود آورده تا نسبت به استیفای حقوق خویش از قدرت های بزرگ از آمریکا و روسیه تا روسیه و چین و هند اقدام کند. درست است که ما در بدترین شرایط اقتصادی با ۱+۵ روبروییم اما طرف مقابل نیز به اندازه ما نیازمند توافق نهایی است. مهم ترین دلیلش آلترناتیو مصیبت بار عدم توافق برای طرفین است. خیانت بزرگ خسارت بار و جبران ناپذیری است اگر موقع ناشناسی ما ایران را مجددا سیبل تهاجمات و تخاصمات واشنگتن و هم پیمانانش کند.

جناب آقای خامنه ای
ما تاکنون دو چالش بزرگ گروگان گیری و جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته ایم. بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران تا زنده بود قاطعانه از قرارداد الجزایر و قطع نامه ۵۹۸ دفاع می کرد. چنین امری هرگز به معنای آن نبود که آن چه آقایان نبوی و ولایتی و همکارانشان انجام داده اند، بدون نقص بوده است اما با توجه به جمیع شرایط و موانع و محدودیت ها تلاش هایشان قابل قبول بوده و خدمت به میهن و مردم محسوب شده و می شود. می دانید که این اقلیت جنگ طلب هر دو توافق فوق الذکر را مانند برنامه اقدام مشترک ژنو ننگین و خیانت کارانه می خوانند. توصیه من به جنابعالی پیروی از سیره رهبر فقید انقلاب، پشتیبانی بدون لکنت زبان از مذاکرات و تفاهم حاصله و طرد تندروهاست. منظورم محدود کردن آزادی اظهارنظر انتقادی آنان نیست بلکه ناامید شدنشان از تغییر مواضع رهبری است. مادام که جناب عالی از گفتگو با آمریکا و ۱+۵ و تلاش برای دست یابی به توافق نهایی دفاع می کنید، از پشتیبانی بدون چشم داشت ما نیز برخوردار خواهید بود.

ایام عزت مستدام
سید مصطفی تاجزاده
انفرادی اوین
اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ 

محکومیت اکبر امینی به پنج سال حبس تعزیری و محرومیت‌های اجتماعی

Posted: 11 May 2014 10:42 PM PDT

جرس: اکبر امینی، زندانی سیاسی بند 350 اوین، در سکوت مطلق خبری، در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به پنج سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروهها و فعالیتهای رسانه ای و فضای مجازی، محکوم شد.  

 

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، در حالیکه زندانی یادشده از تاریخ 17خرداد 92، در اوین بازداشت بوده، در شعبه 15دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، حکم جدید دریافت کرد.


اکبر امینی در این دادگاه که در 27فروردین ماه سال جاری برگزار شد، از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به تحمل چهار سال حبس تعزیری، از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم و همچنین به مدت 5 سال از عضویت در احزاب، گروها و فعالیتهای رسانه ای و فضای مجازی محروم شد.

 

اکبر امینی پیشتر نیز از سوی شعبه 15دادگاه انقلاب به دلیل شرکت در جلسات سرای اهل قلم به 5سال حبس تعزیری محکوم شده بود، (این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد). او در شامگاه 17خرداد 92، پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، طی یورش ماموران امنیتی و اطلاعاتی به منزلش، بازداشت شد.

 

او ابتدا به مدت یک هفته بصورت پیشگیرانه و با دستور قاضی امین ناصری ریاست بازپرسی شعبه ششم اوین بازداشت اما در ادامه به مدت 102روز به سلول انفرادی بند 240منتقل و تحت شدیدترین بازجویی ها قرارگرفت.

 

او اکنون در بند 350اوین در حال سپری کردن 5 سال حبس تعزیری، از دادگاه اول خود است.

 

لازم به ذکر است ، از بازداشت شدگان اولیه جلسه سرای قلم، تنها اکبر امینی و محسن قشقاوی زاده به ترتیب به مدت 5سال و 6ماه حبس تعزیری محکوم شده اند و دیگر حاضران در جلسه از تمامی اتهامات وارده تبرئه و برای همگی منع تعقیب صادر شد.

 

اکبر امینی، اولین بار در اعتراض‌های خیابانی 25بهمن ماه سال 1389، در حالیکه با بالا رفتن از یک جرثقیل در یکی از خیابان‌های تهران، به برافراشتن نماد سبز اقدام کرده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی آن زمان در دادگاه برگزار شده، از تمامی اتهامات تبرئه شده بود .