جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مصاحبه “سی ان ان ”  با استاد شجریان

Posted:



درگیری دانشگاه تهران 22 خرداد

Posted:



فضای امنیتی زیر پل کالج 22 خرداد

Posted:



شعار های پراکنده اطراف خیابان انقلاب

Posted:



عبدالرضا تاجیک ،روزنامه نگار برای سومین بار بازداشت شد

Posted:



به گزارش کلمه، وی دومین عضو کانون مدافعان حقوق بشر است که در این چند روزه بازداشت می‌شود. پیش از وی نرگس محمدی نایب رییس این کانون بازداشت و روانه زندان شد.

عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار و فعال حقوق بشر با روزنامه‌های اصلاح طلبی همچون فتح، بنیان، بهار و شرق و با کانون مدافعان حقوق بشر همکاری داشته‌است، از سال ۱۳۸۷ و پس از آغاز برخورد گسترده دولت ایران با اعضای این کانون ممنوع الخروج شده است. وی در جریان درگیری‌های انتخابات ۸۸ دو بار بازداشت و هر بار با قرار وثیقه آزاد شد.
 

حضور جمع‌های پراکنده اما متعدد مردم در خیابان‌های تهران

Posted:



به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، یک شاهد عینی عصر امروز گفت که در خیابان آزادی، تقاطع بهبودی شاهد درگیری میان گروهی از معترضان و مأموران حکومتی بوده است.

به گفته این شاهد عینی، تعداد زیادی از مأموران در طول خیابان آزادی و به خصوص در محدود دانشگاه شریف، پایگاه مقداد و نزدیکی میدان انقلاب مستقر بوده اند.

یک شاهد عینی دیگر از دستگیر شدن عده ای از معترضان در خیابان انقلاب، مقابل دانشگاه تهران خبر داد و گفت که خط ویژه خیابان انقلاب در این محدوده پر از موتورسواران بسیجی است و مأموران یگان ویژه خیابان‌های اطراف را بسته اند.

به گفته او، دانشجویان از درون دانشگاه شعار "مرگ بر دیکتاتور" می‌دهند.

شاهد عینی دیگری بعدازظهر امروز به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که تعداد زیادی مأمور امنیتی، اعضای بسیج و خودروهای پلیس، بسیج و آمبولانس را در خیابان های ولی عصر و مطهری و همچنین میدان‌های ونک و ولی عصر در مرکز تهران دیده، اما در آن ساعت تجمع یا اعتراضی وجود نداشته است.

او گفت که موتورسواران نقاب دار بسیجی را دیده است که از میدان ولی عصر به داخل بلوار کشاورز رفته و در برابر وزارت کشاورزی در تقاطع خیابان دهکده تجمع کرده اند.

یک خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس در تهران نیز در گزارش خود نوشته است که با پایان یافتن ساعت کار ادارات و شرکت‌ها در عصر امروز، فضای خیابان های مرکزی پایتخت ایران تا حدودی "تنش آلود" بوده، اما او نمونه ای از اعتراض یا درگیری مشاهده نکرده است.

با وجود تشدید تدابیر امنیتی در تهران طی چند روز اخیر، گزارش ها از آن حکایت دارد که دیشب (جمعه شب) گروهی از ساکنان این شهر به پشت بامها رفتند و شعار الله اکبر سر دادند.
 

بی سابقه ترين آرایش پلیسی استبداد در خیابانها و میادین تهران

Posted:



 


جرس: مشاهدات و شنیده های خبرنگاران جرس از تهران حاکی از بی سابقه ترین آماده باش نظامی و انتظامی جمهوري اسلامی در میادين و خيابانهای پايتخت دارد. اگر چه مطابق اصل 79 قانون اساسی برقراری حکومت نظامی ممنوع است، اما استبداد دينی اين بار نیز قانون را دور زده و عملا جو پلیسي و ارعاب را بر خلاف قانون و با مخارج گزاف در تهران و شهرهای بزرگ و دانشگاهها برقرار کرده است.

شنیده های جرس از برخی محافل سیاسی تهران حاکی از آن است که علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات که از افراطی ترين مجریان سیاست "النصر بالرعب" در جمهوری اسلامی بوده است، نقل کرده که آقاي خامنه ای به سپاه و بسیج و اطلاعات و نیروی انتظامی دستور برخورد با معترضان را به شدیدترین وجه ممکن صادر کرده است. علیرغم تفحص فراوان خبرنگار جرس از کم و کيف و جزئیات این فرمان -که یادآور فرامین ملوکانه قبل از انقلاب است - اطلاعی حاصل نشد.

آرایش نظامی پليسی پایتخت موید خبر فوق است. مردم در گوشه و کنار زمزمه می کنند که اگر به گفته حکومت "فتنه" در نطفه خفه شده پس این هم لشکرکشی نیروهاي مسلح به میادین و خیابانها چه معنی دارد!؟ ترس زائدالوصف حکومت از راه پیمائی سکوت مسالمت آمیز معترضان نشان از سرزنده بودن جنبش دارد.

شنیده های جرس از مردم عادی و نخبگان تهران حکایت از این دارد که بیانیه اخیر موسوی و کروبی با نوعی واقع بینی و دورانديشی استقبال شده است. همگان خشم و اعتراض مدنی خود را براي ابراز در موقعيتهای مناسب تري ذخيره کرده اند.

شنیده های جرس از محافل سیاسی قم نیز حکایت از حمایت افکار عمومی و پشتيبانی اکثر مراجع و فضلا از مواضع موسوی، کروبي و خاتمی دارد. يکي از مراجع در مجلس استفتای خود موقعيت 22 خرداد امسال را به صلح حديبيه صدر اسلام تشبیه کرده اظهار امیدواری کرده که فتح و پیروزی مردم با یاری خداوند دور نيست.

شنیده های جرس از مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، سنندج و اهواز نیز حاکی از آن است که در مجموع مردم از موضع گیری موسوی و کروبی راضی اند و همچون آتش زیر خاکستر مترصد فرصت مناسبی برای ابراز انزجار خود از استبداد دینی و حکومت کودتا هستند.

شنیده های جرس از محافل دانشجوئی بویژه دانشجويان عدالتخواه حاکی از آن است که اکثر آنها از نامه های اخیر محمدنوری زاد مسئله دار شده اند و ریزش نيروهاي منصف اصول گرا به سرعت ادامه دارد .
 

 

 

هفته سبز با حمید دباشی، مصاحبه  با گلنوش نیک نژاد

Posted:



بازداشت مجدد داوود روشنی، از اعضای حزب مشارکت

Posted:

بازداشت مجدد داوود روشنی، از اعضای حزب مشارکت


به گزارش جرس، روشنی فرزند شهید و از اعضای حزب مشارکت، بعدازظهر امروز، در راه بازگشت به منزل با حمله لباس شخصی‌ها و با ضرب و شتم شدید باز داشت شد.
 

وی که پیش از این در روز اول آبان ماه بازداشت شده بود، پس از تحمل 50 روز انفرادی، روز 14 آذر از زندان آزاد شد.

داوود روشنی، ریاست ستاد منطقه 12 تهران و ستاد شاهد 88 (فرزندان شهید 88) در انتخابات ریاست جمهوری اخیر را بر عهده داشت.
 

تظاهرات اعتراضی 22 خرداد استرالیا

Posted: