جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


گزارش تصویری - تجمع و اعتراض به حمله اسرائیل، در فرودگاه امام خمینی

Posted:



 
Get the Flash Player to see this rotator.

بعد از “امام خامنه اي” چشممان به”امام مصباح یزدی” هم روشن شد

Posted:





جرس:شنیده شده بعد از امام خامنه ای، امام مصباح یزدی هم وارد ادبیات سیاسی برخی رسانه های وابسته حکومتی شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی از بکار گیری لقب "امام مصباح یزدی" به شکل زیر ابراز نگرانی کرده است:

پايگاه خبري انصارنيوز، در يكي از مطالب جديدش از آيت‌الله مصباح يزدي با عنوان "امام مصباح يزدي" ياد كرده است. به گزارش "شفاف" اين پايگاه خبري در توجيه اين اقدام خود نوشته است:"لقب "امام" براي استاد مصباح درحالي بكار رفته كه براي صاحبنظراني چون فخر رازي و محمد غزالي نيز بكار مي‌رفته است. اين هم براي بهانه‌گيران!" پايگاه خبري انصار نيوز در بخش ديگري از مطلبش نوشته است: "در قرآن آمده است: "يوم ندعو كل اناس بامامهم". هركسي با امامش وارد محشر مي‌شود. شناخت "امام" هم خيلي مهم است. پيامبر مي‌فرمايد: "من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميته جاهليه؛ هركس بميرد و
"امام زمان" ش را نشناسد به مردن جاهليت از دنيا رفته است..." هنوز از واكنش آيت الله مصباح يزدي در اين زمينه خبري منتشر نشده است.

در محافل تهران شنیده شده که وقتی شهر شلوغ است و فردی که در لسان دقیق مرحوم آیت الله خمینی "حجت الاسلام" بود یک شبه رسما "آیت الله" شد، آقای مصباح یزدی هم چه اشکالی دارد هوس امام شدن بکند!؟ کی به کیه!؟

گزارش تصویری - انفجار یک مخزن نفتی در بندر خلیج فارس

Posted:



 
Get the Flash Player to see this rotator.

پدرم بشدت نگران آينده انقلاب است

Posted:

پدرم بشدت نگران آينده انقلاب است

مصطفی ناطق نوری -

 



در گفتگوی روزنامه ابرار،با مصطفی ناطق نوری، فرزند ارشد علی اکبر ناطق نوری، وی نکاتی را درباره اتهامات وارد شده به ناطق‌نوری و فرزندان او در طی مناظرات انتخاباتی توسط احمدی‌نژاد مطرح کرد. 
 

مصطفی ناطق نوری، در پاسخ به اینکه نیت احمدی‌ نژاد از اظهارات غیرمتعارف درباره فساد مالی خانواده هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری چه بوده است پاسخ داد: "واقعیت این است كه تلفیقى از همه تحلیل‌های موجود در جامعه می‌تواند به انگیزه طراحان این مسائل نزدیك باشد. بى‌شك بیان آن مطالب خلاف واقع و بى مبنا، تصادفى نبود و برعكس، محصول یك برنامه‌ریزى دقیق بود. البته حمله به بزرگان، شگردى بود كه در سال ۸۴ هم براى آقاى احمدى‌نژاد ثمراتى داشت و دلیلى وجود نداشت كه باز هم از این ترفند استفاده نشود. به خصوص كه این بار با توجه به شكل و محتواى موضوع، اثرات وضعى دیگرى هم، غیر از رأى بالا، در انتظارات طراحان این غائله، قابل تصور است كه از شرح آنها پرهیز مى كنم."
 

وی، در ادامه تاکید کرد: "به طور كلى و از سر تحلیل ماوقع، مى توان گفت كسانى كه طراح این نوع هنجارشكنى ها و خارج از عرف عمل كردن‌ها و در پى آن تدابیر بعدى بودند، قاعدتاً باید افرادى كم تجربه از نظر سیاسى، برخوردار از یك نگاه تنگ نظرانه و یك بعدى، آن هم امنیتى و البته متأثر از توهم باشند."
 

ناطق نوری با اشاره به این که از دیدگاه پدرش رئیس دولت نهم، فرد مناسبی برای ریاست دولت دهم نبوده و همین اعتقاد موجب شد که مورد حمله احمدی‌نژاد قرار گیرد، افزود: "پدرم به عنوان یك عنصر با نفوذ در عرصه سیاست، جریان اداره امور كشور در چهار سال گذشته را مملو از اشكال و نارسایى مى‌دید و از اظهار این موضع هم ابایى نداشت، به خصوص در مواردى كه مى دید دولتمردان ورود خرافه گرایانه اى به ساحت دین داشتند. به همین خاطر بدیهى است كه كاندیداى خوبى براى كینه توزى و هم براى تحقق سایر اهداف قرار بگیرد."
 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامى از نوع قضایى در قالب شكایت یا قالب هاى دیگر انجام داده‌اند یا خیر، تصریح کرد: "بله، اقداماتى را انجام داده‌ایم و البته با موانع گوناگونى از نظر ماهیت هم مواجه شده‌ایم. بد نیست در اینجا یك كشف شگفت انگیز قضایى را كه ما در پیگیرى این ماجرا با آن مواجه شدیم، در میان بگذارم و آن، نقص عجیب موجود در آیین دادرسى و قوانین جزایى ما ست با این توضیح كه طبق قانون مجازات اسلامى، اگر كسى جرمى را به دروغ به كسى نسبت دهد، این افترا تلقى مى‌شود و در قانون هم فهرستى از جرم‌ها بیان شده مانند قتل، تجاوز، سرقت و غیره كه شوربختانه عناوینى چون دست اندازى به بیت المال، ویژه خوارى، رشوه خوارى، بى قانونى و تعابیرى از این دست كه آقاى احمدى نژاد در مناظره و یا در تریبون‌هاى دیگر مطرح كردند، اگر چه اعمال خلافى به نظر مى‌رسند ولى چون در آن فهرست جایى ندارند و به عنوان جرم مصرح در قانون نیستند، نسبت دادن آنها به افراد هم، اگر چه دروغ باشد، افترا تلقى نمى شود."

وی همچنین با اشاره به این که این چند ماه را جزو بهترین روزهاى زندگی، محسوب نخواهد كرد، گفت: "تا جایى كه مسائل جنبه ملى و عمومى دارد، احساسات بنده هم مثل سایرین، احساس نارضایتى است ولى در مورد اقدام آقاى احمدى‌نژاد در مناظره با مهندس موسوى، كه براى من جنبه شخصى هم دارد، باید بگویم به رغم مشكلاتى كه در مناسبات اجتماعى و تعامل با افراد جامعه، در پى این تهمت براى ما بوجود آمده است، ولى به بركت ممارست ذهنی، از آقاى احمدى نژاد نفرتى در دل ندارم و تنها براى ایشان آرزوى آرامش روح دارم."
 

گفتنی است ناطق‌نوری و فرزندان او در طی مناظرات انتخاباتی توسط احمدی‌نژاد متهم به فساد مالی شدند ولی از آن روز تاکنون، علی‌اکبر ناطق نوری، درباره این مسائل سکوت کرده تا جایی که در جلسات مجمع روحانیت مبارز هم شرکت نمی‌کند. وی چندی پیش به دلیل مصدومیت از ناحیه پا، تحت عمل جراحی قرار گرفت.
 

گزیده سخنان دکتر محسن میردامادی قبل از بازگشت به اوین

Posted:

جشن میلاد زهرای اطهر با حضور رهنورد

Posted:



 

جرس: روز دوشنبه 10 خرداد ماه سال جاري با حضور جمع کثيري از اصناف مختلف زنان و فعالان اين حوزه ،جشن ميلاد و گراميداشت روز زن با حضور و سخنراني دكتر زهرا رهنورد برگزار شد . 

 
Get the Flash Player to see this rotator.

 

لینک دانلود عکسها

 



به گزارش سایت زنان مسلمان نو اندیش ایران،
 در اين نشست  نمايندگان احزاب و گروه هاي مختلف زنان ،سخناني را پيرامون ابعاد مختلف شخصيت حضرت زهرا (س) و ضرورت الگو گيري جامعه امروز از اين شخصيت بزرگ مطرح کردند . آنگاه دکتر زهرا رهنورد سخنان خود را به شرح زير ايراد کرد .
 
 
تولد حضرت زهرا (س)و روز زن را تبريک عرض مي کنم . درواقع اگرچه ما امروزبه مناسبت تولد حضرت زهرا(س)اينجا جمع شده و خوشحاليم که به ياد ايشان شادماني مي کنيم اما غم هاي خودمان را و درواقع فستيوالي از غم و اندوه خود را در اينجا به ظهور مي رسانيم  . اگرچه تولد حضرت زهرا (س) است اما به تمام الگوهاي بزرگ بشري، به تمام زنان برجسته جهان با هر آرمان وهر علاقه اي که دارند، احترام مي گذاريم و نمي توانيم در باورهاي خودمان الگويي همانند حضرت زهرا (س) را بر تارک برج آرمان ها و آرزوهايمان ننشانيم .
 
ما به حضرت زهرا (س) ارج مي نهيم اما مي دانيم که نگاه هاي متفاوتي نسبت به ايشان وجود دارد و با چند رويکرد مختلف به اين بانوي بزرگ نگاه مي کنند . يک رويکرد اين است که  اين بانو،  مثالي و دست نيافتني است و چون مثالي و دست نيافتني است پس ما بايد به دنبال الگوي هاي ديگري براي خود باشيم .اما  يک نظر ديگر و درواقع يک نگاه سنتي ،  مدل و الگويي از طبقه بندي ارائه مي دهد . در اين مدل ، چهارچوب زندگي يک زن در دوره اي که با عصرديجيتال ماهواره ، اينترنت وکشف کرات به سر مي بريم ارائه مي شود  که  اگر چنين است با حضرت زهرايي که 1400 سال پيش زندگي مي کرده ،چه کار مي توانيم داشته باشيم ،که درواقع اين نظر متفاوتي است که ارائه مي شود . اين نظر در واقع حضرت زهرا (س) را  براي 1400 سال پيش خوب مي داند  و به دنبال الگو پذيري از حضرت زهرا نيست . اما نظر ديگري که درواقع در چهارچوب يک اتفاق بزرگتري در حال رخ دادن است ، آن چيزي است که يکي از فعالان امور زنان به آن اشاره کردند و آن اين است که ما انقلاب بزرگي کرديم ولي به تدريج انحرافاتي در آن ايجاد شد از جمله در مورد فقدان آزادي و دموكراسي و نيز تبعيض شديد نسبت به زنان و سركوبهايي كه در يك ساله ي اخير شاهدش بوده ايم و راه حل را تنها در نو انديشي ديني و يك نگرش معاصر به دين اسلام و شخصيت حضرت زهرا مي بينيم و در كنار آن قواعد مرتبط به دموكراسي و آزاديي. 

بسياري از کارهايي که در چهارچوب انقلاب اسلامي يا با نام انقلاب اسلامي انجام مي شود و مي دانيم که انقلاب نيست بلکه انحراف اسلامي است . سرکوب ها،دستگيري ها شکنجه ها ،زندان بزرگ کردن کل کشورو زندان هاي کوچکتر که شامل رنج ها و دردها است . شاهد مادراني هستيم که هاجروار خودشان را به درو ديوار مي زنند تا فرزندانشان را ببينند . مادراني که فستيوال عروسي فرزندانشان را بر سر گور فرزندانشان گرفتند . مادراني که در زندان هستند و بچه هايشان در آرزوي دست نوازش آنها به سر مي برند . مادراني که در زندان هستند و بچه هاي کوچکشان معلوم نيست زير دست چه کساني بزرگ مي شوند . همه اينها يا علي گويان يا زهرا گويان انجام مي گيرد ، با يک چنين شرايطي که جوانان ما حتي به نماز و روزه خودشان بد بين هستند که اين کار چه قدر مي تواند درست باشد.  در يک چنين  شرايطي راه سلامتي رهيافت درست اسلامي ،يک نو انديشي است . بار ديگر اسلام را بخوانيم و زبان و بيان آزادي خواهانه و زبان و بيان نوآورانه آن را درک بکنيم . اسلام ديني براي ابد است و وقتي مي گوييم ابد نمي تواند در گذشته زندگي کند درواقع  نمي تواند زمان پذير باشد . اگر چنين است ، چطور مي شود ابدي اش کرد ؟ما فکر مي کنيم با يک نگاه نو انديش که درآن " لا اکراه في الدين " وجود دارد ،نگاهي که آنقدر مساوات در آن وجود دارد که مي گويد زنان و مردان مومن نسبت به هم ولايت دارند . آنقدر آزادي طلبانه است که در هر نقطه اي ازوجود  زن که مطرح مي شود مرد را کنارش مي بيند ، مي توان اسلام را ابدي کرد  . 

من فقط يک قران پژوه کوچک هستم و بر اساس احاديث صحبت نمي کنم که اميدارم سوء تفاهم نشود. از اين زاويه اي که نو انديشانه ، نگاه مي کنيد حضرت زهرا(س)نماد دين اسلام است . حضرت زهرا همانند علي (ع) و پيامبر (س)است . پس ما با يک نگاه نو انديشانه حضرت زهرا (ص)در شرايط فعلي مي پذريم و وقتي که به زندگي ايشان نگاه مي کنيم ، مي بينيم که هرگوشه زندگي اجتماعي و سياسي  او از سه سالگي تا 18 سالگي  ، به غير از جنبه هاي هستي شناسانه که در شکم مادر بوده ، پرمعنا بوده است . هميشه به او  توسل مي جوييم و نام اورا فراموش نمي کنيم . اما ما مي خواهيم از سن 3 تا 18 سالگي ، يعني 15سالي که ايشان به خاک و خون افتادند و در کنار تمام ارمان هاي اسلام و پيامبر حضورو ظهور  داشتند بپردازيم .  يکي از ابعاد وجودحضرت زهرا (س)انديشمندي، آزاد انديشي و عدالت طلب،  بود كه شاگرد تربت مي کرد، يک دموکرات بود که بيعت مي گرفت براي حضرت علي ، آزادي خواهي بود که سازماندهي اجتماعي سياسي انصار و مهاجرين را به عهده داشت. 

سيمايي که از زهرا مي بينيم آينه اي است که دين اسلام رادر آن مي بينيم . ما نمي توانيم در آينه زنگار گرفته چيزي راببينيم . اما در يک آينه شفاف که خرافات و زنگار گرفته گي از آن پاک شده و پرده هاي زمان از آن کنار زده شده باشد فقط با يک نو انديشي مي توانيم آن را بخوانيم و حضرت زهرا را در آن دوبار ه باز خواني کنيم . در اين باز سازي است که زهرا (س)مي تواند براي مدرن ترين و پست مدرن ترين زن هاي جهان الگو باشد که البته من شخصا به  الگو هاي متنوع معتقدم . مي توان  از هر گوشه جهان ،با هر آرمان ، نسل و  در هر دوره فکري و انديشه اي الگويي را پيدا کرد  .  اگر با اين نگاه نو انديشانه به حضرت زهرا فکر کنيم مي توانيم با افتخار بگوييم که  ما مدرن ترين و آزاده ترين انسان جهان هستيم . طرفدار حقوق بشر، روزنامه نگار ، زنان فعال ، آزادي خواه ، پيرو جنبش سبز ودر عين حال پيرو حضرت زهرا هستيم.
در پايان مراسم هدايايي معنوي همراه با لوح تقدير و كارت تبريك (يا هو، يا بانو) اثر دكتر زهرا رهنورد كه به اين جمع پرشكوه تقديم شده بود به خانواده هاي شهدا و زندانيان اهدا شد.
Image
دكتر معصومه ابتكار عضو ائتلاف اسلامي زنان
Image 
دكتر فاطمه راكعي دبير كل جمعيّت زنان مسلمان نو انديش ايران
 
خانم ولي مراد عضو جامعه ي زينب و ائتلاف اسلامي زنان 
گروه هاي شركت كننده در اين نشست عبارتند از:
  • ائتلاف اسلامي زنان
  • جامعه زينب
  • كميسيون زنان جبهه مشاركت ايران اسلامي
  • جمعيت زنان مسلمان نوانديش ايران
  • مادران صلح
  • مجمع زنان اصلاح طلب
  • جمعيت حمايت از حقوق بشر زنان
  • خانواده هاي زندانيان سياسي اخير
  • خانواده شهداي وقايع اخير

 

 
 
 

 

صحبت های طنز مجری تلویزیون در مورد پلیس نا محسوس

Posted:

اولین تماس تلفنی اعظم ویسمه برای تبریک روز مادر

Posted:

اولین تماس تلفنی اعظم ویسمه برای تبریک روز مادر

جرس: اعظم ویسمه خبرنگار پارلمانی سایت "پارلمان نیوز" که بامداد یازدهم اردیبهشت امسال در خانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، لحظاتی قبل با منزل خود تماس گرفت.
 

 به گزارش رسیده به  جرس، وی که ظاهرا از روحیه یخوبی برخوردار بوده، علت تماس خود را تبریک "روز مادر" عنوان کرده است.

این  خبرنگار جوان که به انفرادی منتقل شده بود ضمن ابراز رضایت از برخوردها تاکید کرده که مشکل جسمانی خاصی ندارد.

اعظم ویسمه از خبرنگاران پارلمانی است که با روزنامه شرق، خبرگزاری ایلنا ، مجله ایراندخت، مجله شهروند و بسیاری از سایت ها و رسانه های خبری در داخل کشور همکاری می کرده است.

از چند ماه پیش ورود ویسمه  به مجلس شورای اسلامی ممنوع شده بود.

 وی همچنین یکبار در جریان حوادث بعد از انتخابات توسط وزارت اطلاعات احظار و بازجویی شده بود .
 

عکس تاریخی از میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی

Posted:



تک عکس -

فضاهای عمومی را جداسازی کنید

Posted:



معلم اخلاق دولت نهم -

جرس: مرتضی آقاتهرانی معلم اخلاق دولت نهم معتقد است براساس اختلاط‌های جنسیتی موجود در دانشگاه مشکلات بسیاری برای جوانان ایجاد شده است.

 


به گزارش ایلنا، این نمانیده مجلس به صراحت از محمود احمدی‌نژاد خواست که همه فضاهای عمومی را جداسازی کند، چون اختلاط جنسیتی در هر فضایی غلط و اشتباه است.

وی با بیان اینکه ما سال‌هاست که این نگرانی را به مسئولان فرهنگی کشور انتقال داده‌ایم، اما تاکنون اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است، گفت: باید قبول کنیم که در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم بیش از ۹۰ درصد مردم آن نظام اسلامی را برای حکومت و مدیریت جامعه پذیرفته‌اند، بر همین اساس هم باید شکل و ظاهرمان هم اسلامی باشد و با آموزه‌های ما یک شکل باشد.

آقاتهرانی افزود: اختلاط جنسیتی در دانشگاه در حال حاضر در حد یک معضل بزرگ است، ما همانطور که از دولت و مسوولان توقع داریم که هدفمند کردن یارانه‌ها و اقدامات اقتصادی و سیاسی این چنین را رتق و فتق کند، توقع داریم که در رابطه این مسائل حساس باشند،‌ وضع موجود اصلا رضایت‌بخش نیست و ما به دنبال آن هستیم که پیگیر این مسأله باشیم.

وی تصریح کرد: مگر نه اینکه ما تجربه‌های موفقی را همچون دانشگاه امام صادق، الزهرا و غیره را نداریم و چه اشکالی دارد که دختران و پسران در محیط‌های دانشگاه جدای از یکدیگر فعالیت کنند، که البته برخی مخالفان این طرح دلیل مخالفت خود را این می‌دانند که با توجه به اینکه اختلاط محیط‌های اجتماعی متعددی وجود دارد و دانشگاه‌ها هم مستثنی از آن نیست.

آقاتهرانی در پایان گفت: زمانی که ما در آمریکا در حال تحصیل بودیم و یکی از فرزندان ما در حال متولد شدن بود من به بیمارستانی مراجعه کردم و درخواست پزشک زن برای تمامی مراحل کردیم و تا آخرین مرحله هم پزشک زن به کارهای همسر بنده پرداخت. بعد ما این مسأله را به خانم دستجردی وزیر بهداشت اعلام کردیم که بیمارستان‌ها را در بخش‌های زنان جدا کنید و ایشان گفتند نمی‌شود.

گفتنی است تفکیک جنسیتی در محیط‌هایی چون دانشگاه با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد بشدت مطرح شد و قوت گرفت و با سهمیه‌ بندی جنسیتی و بومی گزینی دانشگاه‌ها تا حدی نیز به اجرا درآمد.

تفکیک جنسیتی در فضاهای عمومی نیز، پیش از این توسط بسیاری از حامیان دولت مطرح شده‌ بود. لاله افتخاری، نماینده اصولگرای مجلس هشتم پیش‌تر اعلام کرده بود که تفکیک جنسیتی جزو سیاست‌های فرهنگی دولت احمدی‌نژاد است و جدا‌سازی در اماکن عمومی از جمله ادارات، پارک، سینما، قطار، آسانسور، دانشگاه و سایر اماکن قابل اجرا است.