جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


هتك حرمت بيت امام (ره) محكوم است

Posted:



علی شکوری راد -

 

در هنگام سخنراني پیش از خطبه های آيت الله سيد حسن خميني در مرقد امام و در سالروز رحلت آن امام بزرگوار، عده اي كه بطور سازمان يافته در مقابل تريبون جاي داده شده بودند با شعارهاي پي در پي مانع ادامه سخنراني وي شدند و بدين وسيله به حريم بيت امام تعرض كرده و در حالي كه هنوز بيست و یک سال از رحلت جانسوز آن امام بزرگوار كه با قيام خويش انقلاب اسلامي را پايه گذاري كرد نگذشته است با نواده او رفتاري كردند كه در صدر اسلام پنجاه سال طول كشيد تا چنان كنند.
 

سيد حسن خميني امروز تاوان همراهي با مردم، در درد و رنج يك سال گذشته آنان، را مي پردازد. هزينه عدم همراهي با آنان را كه مي خواستند او را همراه خود داشته باشند تا با مردم گستاخانه تر برخورد كنند. او هزينه و تاوان دلجويي ازآسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات و هزينه ديدار با فرزند شهيد بهشتي پس از آزادي از زندان را مي پردازد، هزينه تنها نگذاشتن ياران امام را كه در يك سال گذشته آماج همه گونه تهمت و افتراي ناجوانمردانه ای بوده اند تا حدي كه رهبري نيز در سخنان خود هواداران را از بي تقوايي و زياده روي بيش از حد در اين وادي بر حذر داشتند.
 

بدون ترديد روح امام امت امروز از رفتاري كه در جوار مرقد شريفش با نوادة فاضل و پرهيزگارش، كه از هر لحاظ به خود او شبيه است، شد آزرده است و از ناسپاسي آنانی كه با قصد وغرض ناپاك در آنجا گرد آورده شده بودند و چنين رفتاري را از خود نشان دادند در رنج است.
 

پيروان راستين امام ساكت نخواهند نشست تا نام و راه امام توسط كساني مصادره شود كه در زمان حيات امام راهي به سوي او نمي جستند و امام نيز هرگز آنان را محرم خود نمي دانست.
 

سزاوار است پيروان راستين امام در روزي كه مي تواند جمعه آينده باشد، با حضور در حرم امام از نوه گرامي او كه توليت حرم را بر عهده دارد و در خانه خويش مورد هتك حرمت ناسپاسان قرار گرفته است دلجويي و از اينكه در پاسداري از راه و روش امام همچون خود او ثابت قدم و استوار است تجليل و قدر شناسي نمايند.
 



ديدگاه هاي وارده در یادداشت ها لزوما ديدگاه جرس نیست.

خطبه های ۱۴خرداد؛ تایید سرکوب، تهدید جنبش، تشدید بحران، تجلیل رهبر

Posted:

خطبه های ۱۴خرداد؛ تایید سرکوب، تهدید جنبش، تشدید بحران، تجلیل رهبر

سرویس فرهنگی جرس -

 

 

تهران- آتش تهیه برای حمله به رهبران جنبش


تقارن چهاردهم خرداد با روز جمعه، نماز این هفته تهران را به آرامگاه رهبر فقید جمهوری اسلامی انتقال داد.
از اولین ساعات بامداد نیز، لباس شخصی های مهندسی شده - هماهنگونه که روزهای اخیر از سراسر کشور تدارک دیده شده بود- در آرامگاه آیت الله خمینی استقرار یافتند و با شعارهایی علیه رهبران جنبش سبز مردم ایران، سخنرانیِ سید حسن خمینی را ناتمام گذاردند تا نوۀ بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز نتواند سخنی مستقل از آنچه مدعیان می خواهند، بر زبان آورد.


حین اهانت لباس شخصی ها و نیمه تمام ماندنِ سخنرانی سیدحسن خمینی(خبرگزاری فارس آن را خودجوش نامید)، آقای خامنه‌ای وارد صحنه شد و بدون انتقاد از هتاکان، سخنانی حول محور "تبیین خط اصیل امام" و تاکید بر آنچه وی آن را "ضرورت تعیین شاخص برای مقابله با انحراف انقلاب" خواند، خطبه های اول نماز جمعه را ایراد کرد.

به گزارش ایرنا، رهبر جمهوری اسلامی با بیان اینکه "کسانی که در پی تغییر هویت انقلاب بر می‌آیند، معمولا با پرچم رسمی و تابلو به صحنه نمی آیند"، تاکید کرد: آنها حتی گاهی با طرفداری از حرکت انقلاب اقدام و اظهار می کنند تا انقلاب از جهت گیری خود دور شود.

آقای خامنه ای در سخنان خود مدعی شد بعضا کسانی انحراف از راه امام را انجام می دهند که روزگاری جزو مروجان افکار وی بودند، و "نمی‌توان قبول کرد آمریکا و انگلیس و سیا و موساد، سلطنت طلبان و منافقین حول محوری جمع شوند و بعد آن افراد ادعا کنند که خط امامی هستند، كسی كه در روز قدس و عاشورا آن فضاحت را به بار آورد، پیرو امام نیست."

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه "گذشته اشخاص مورد توجه نیست و آن برای وقتی است که حال فعلی معلوم نیست"، گفت "اما اگر حال فعلی اشخاص در نقطه مقابل گذشته بود، آن گذشته کارآیی ندارد. "


امام جمعه مشهد: امروز رهبری پرچم عدالت اجتماعی را قویتر از زمان امام به اهتزاز در آورده اند


در نماز جمعه این هفته مشهد، سیداحمد علم الهدی در حرم مطهر امام رضا متذکر شد: "با گذشت ۲۱ سال از رحلت امام و تحت مدیریت رهبری، اصول مهم راه و خط بنیانگذار فقید انقلاب مانند تلاش برای حاکمیت مبانی اسلامی در جامعه، عدالت اجتماعی و کمک به محرومان، تکیه بر حضور مردم در صحنه، دشمن شناسی و مقابله با سیاستهای ددمنشانه استکبار، حساس بودن به سرنوشت مسلمانان جهان و پیشرفت علمی و سازندگی کشور با قوت هر چه بیشتر و حتی گسترده تر در حال اجرا بوده و مورد توجه است. "


علم الهدی ادعا کرد "رهبری، حضور مردم را به گونه ای مدیریت کردند که ملت همیشه در صحنه و ولایتمدار ایران، هم اکنون به مراتب بسیار گسترده تر از سالهای اول انقلاب در صحنه های دفاع از ارزشهای نظام مانند راهپیمایی ها حضور می یابند ..."


این عضو مجلس خبرگان همچنین گفت روزی که امام خمینی از دنیا رفت، کشورمان توانایی تولید موشکهای دور برد و میان برد را نداشت و گامی در زمینه فناوری صلح آمیز هسته ای برداشته نشده بود، ولی هم اکنون علاوه بر کسب توانایی های تولید انواع تجهیزات نظامی، در عرصه های فناوری صلح آمیز هسته ای، نانو، هوا و فضاَ، موشک سازی و غیره به پیشرفتهای بسیار دست یافته ایم که همه این پیشرفتها توسط دانشمندان معتقد به ولایت انجام شده است.

علم الهدی در پایان مدعی شد "امروزه رهبر انقلاب پرچم عدالت اجتماعی را قویتر از زمان امام در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی به اهتزاز در آورده اند."


امام جمعه قم: امام مانند ما نبود که عمل مان از زبانمان تجاوز نمی کند


و در نماز جمعه این هفته قم، آیت الله ابراهیم امینی در خطبه های نماز که در حرم مطهر حضرت معصومه برگزار گردید، خاطرنشان کرد "گویا امام به غیر از مسائل سیاسی چیز دیگری نداشت، و در تلویزیون و محافل بیشتر از جنبه های سیاسی امام حرف زده می شود.


وی ادامه داد: بهترین ویژگی امام و عامل موفقیت ایشان ایمان، معنویت و توکل بر خداوند بود و این مباحث باید ترویج شود.

وی تصریح کرد: این ترس وجود دارد که جنبه های معنوی و اخلاقی امام راحل فراموش شود، امام راحل ایمان ذاتی و قلبی داشت و مانند ما نبود که عمل مان از زبانمان تجاوز نمی کند.


آیت الله امینی خاطرنشان کرد: امام در گفته های خود سیاست بازی نمی کرد و همیشه واقعیات را آنگونه که بود بیان می کرد و کاش همه مردم ومسوولان ما وصیت نامه وی را مطالعه و به آن عمل می کردند نه اینکه تنها به شعار اکتفا کنیم.


وی همچنین گفت: بعد از رحلت امام، خبرگان رهبری با برگزاری جلسات فوق العاده آیت الله خامنه ای را به رهبری انتخاب کردند و ایشان بهترین فرد برای تصدی این مسوولیت خطیر بود.


امام جمعه تبریز: با انتخاب آیت الله خامنه ای، خواب دشمنان آشفته شد


  محسن مجتهد شبستری ،نماینده رهبری در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در خطبه های نماز جمعه آن شهر، ضمن تجلیل از مقام رهبر فقید جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد "توصیه های امام خمینی مبنی بر داشتن وحدت کلمه و پشتیبانی از ولایت فقیه باید سرلوحه زندگانی همه مردم قرار بگیرد.


مجتهد شبستری اضافه کرد: آنانی که خیال می کردند بعد از رحلت امام نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب خواهد دید با انتخاب شایسته رهبر انقلاب پریشان و حیران ماندند.


وی افزود: انتخاب آیت الله خامنه ای، باعث تعبیر نشدن خواب های آشفته دشمنان و مایه آرامش خاطر ملت مسلمان ایران شد.


امام جمعه بوشهر: مردم مخالفان رهبر معظم انقلاب را ازصحنه حذف می کنند


همزمان، در بوشهر نیز غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه آن شهر، ولایتمداری را "تنها راه صحیح سیاسی اسلامی"، و تخطی از ولایتمداری را "بزرگ‌‌ترین انحراف سیاسی" ذکر کرد و گفت: "معیار و شاخص صحیح سیاست، حمایت و پیروی شفاف و شجاعانه از رهبر انقلاب است و این وصیت امام است که تنها راه سلامت سیاست و اندیشه سیاسی پیروی از ولایت فقیه است. "


امام جمعه بوشهر مدعی شد " اندیشه‌های انبیا و ائمه معصومین در اندیشه‌های فرزانه و بسیار تابناک رهبری متجلی بوده و اندیشه‌های ایشان سال‌ها از زمان جلوتر است و رهبری، نماد اقتدار علوی و عزت اسلامی و ایرانی است و ما علی زمان خود را تنها نمی گذاریم."


امام جمعه اصفهان: کسانی که با رهبری روی خوش ندارند، اسلام را نمی فهمند


در اصفهان،  سید یوسف طباطبایی نژاد، در خطبه های نماز جمعه آن شهر که در مسجد امام برگزار شد، ابتدا خاطرنشان کرد "شخصیت بی نظیر امام باعث شد تا علاقه مردم به ایشان روز به روز افزایش یابد و مشایعت بی نظیر مردم از وی در مقاطع مختلف زمانی برای هیچ شخصیت اجتماعی و دینی در جهان سابقه نداشته است. "


به گزارش ایرنا، امام جمعه اصفهان همچنین ادعا کرد "کسانی که سنگ امام را به سینه می زنند اما با رهبر انقلاب روی خوش ندارند، انقلابی نیستند و اسلام را نمی فهمند. "


  طباطبایی نژاد در پایان تصریح کرد "انقلاب اسلامی پیش خواهد رفت، حرف های امام در دنیا ثابت خواهد شد، طرفدار پیدا خواهد کرد و جهان برای ظهور حضرت مهدی آماده خواهد شد. "


امام جمعه ساری: پیروان واقعی خط امام، اعتقاد عملی به ولایت فقیه دارند

محمد قاسمی، امام جمعه ساری، در خطبه های نماز جمعه آن شهر، ابتدا خاطرنشان کرد اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامی یکی از مشخصه خط امامی هاست و سپس با بیان اینکه "امروز چندین گروه خودشان را خط امام معرفی می کنند"، تاکید کرد "پیروان واقعی خط امام کسانی هستند که اعتقاد عملی به ولایت فقیه دارند."


خطیب جمعه ساری خطاب به نمازگزاران گفت امروز همه ما باید ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی با رویکرد خط امامی که پیروی از ولایت فقیه است زندگی کنیم و این ارزش ها را به نسل سوم انتقال دهیم.


امام جمعه خرم آباد: موضع گیری علیه ولی فقیه، مخالفت با اندیشه های امام است


سید احمد میرعمادی، بعنوان خطیب نماز جمعه خرم آباد، در جمع نمازگزاران آن شهر گفت: "برخی افراد که برضد ولی فقیه صحبت می کنند و ولی فقیه را زیر سوال می برند، در مسیر امام نیستند. "


وی با اشاره به اینکه "اصل ولایت فقیه مترقی ترین اصل قانون اساسی کشوراست"، افزود: نظام بر پایه اندیشه ولایت فقیه برپا شد، چرا که اندیشه های امام درقالب جمهوری اسلامی خلاصه شده است و رهبر انقلاب در طول ۲۱ سال گذشته، شایستگی خود برای رهبری را ثابت کرده است.


حجت الاسلام میرعمادی در ادامه گفت "در جریان انتخابات صدای برخی از افراد از حلقوم صدای امریکا و سایر رسانه های بیگانه بیرون آمد، آیا با این تفسیر این افراد پیرو خط امام هستند و به سفارش امام عمل می کنند؟"


امام جمعه همدان: رهبری یک سر سوزن جا نگذاشته است


  غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان نیز، درخطبه های نماز جمعه این هفته آن شهر که در حسینه امام صورت گرفت، خاطرنشان کرد "با توجه به پایبندی و وفاداری رهبری به آرمانها و وصایای امام، تنها راه تحقق این آرمانها اطاعت از رهنمودهای وی است.


نماینده رهبری و امام جمعه همدان، همچنین گفت"آیت الله خامنه ای به عنوان سکان دار مدبر کشتی انقلاب در دو دهه اخیر، بهترین رهرو مکتب امام بوده است." وی ضمن اشاره به حوادث سالهای اخیر گفت "درتمام این سالها، پشتیبانی و پایبندی مردم به آموزه های امام و بعد از ایشان اطاعت از رهنمودهای مدبرانه رهبری باعث خنثی شدن فتنه ها شده است."


خطیبان جمعه امروز کشور، بعد از پرداختن به ماجرای حمله اسراییل به امدادرسانانِ عازم غزه و محکوم نمودن آن، حملات خود را بیشتر متوجه داخل کردند و کمافی السابق، با حمله به کسانی که خود را طرفدار خط امام معرفی می کنند، از آنها درخواست کردند تا جهت تایید و تثبیت این امر، از آیت الله خامنه ای حرف شنوی داشته باشند.



بنام امام؛ به کام رهبری

Posted:

بنام امام؛ به کام رهبری

یلدا آراسته -

 

رسانه های ایران از حمله به کشتی حامل مواد غذایی برای غزه تا منتشر کردن جزئیات پلاکاردهای نصب شده در حرم آیت الله خمینی استفاده کرده اند تا حضور مردم در این نماز جمعه بیشتر باشد.

 

نماز جمعه ای که در آرامگاه مردی خوانده شد که امروز دو گروه سیاسی مقابل یکدیگر هر یک مدعی این هستند که آنها ادامه دهنده افکار و منش او هستند.

 

سالگرد درگذشت آیت الله خمینی بهانه برگزاری این نماز جمعه در مرقد اوبود که مخالفانی چون محمود احمدی نژاد، سید حسن خمینی و هاشمی رفسنجانی را در کنار یکدیگر نشاند.

 

سال گذشته نیز در آستانه میلاد حضرت زهرا "س" بود که مصادف شد با اولین نماز جمعه پس از انتخابات به اقامه آقای خامنه ای .


پس از حوادث خونین بعد از انتخابات و 25 خرداد ماه مردم انتظار داشتند که حضور رهبر ایران در بزرگترین تجمع مردمی در ایران -نماز جمعه- بتواند آرامش را بر کشور حاکم کند.



برخی از کارشناسان اما آن خطبه و حضور را آغازی برای پایان ولایت آقای خامنه ای دانستند.با این همه او یکبار دیگر هم در مهر ماه در نماز جمعه حضور یافت که رهنمودهایش در هر دوی این نماز جمعه ها برگ سبزی بود برای نیروهای امنیتی که فشار را به مردم بیشتر کنند.

  

نماز سوم / همه پیرو امام نیستند


خطبه های امروز نماز جمعه تهران به این اختصاص یافت که کسانی که روزگاری در خط آیت الله خمینی بوده اند امروز از پیروان او نیستند.

 

وی گفت : " امروز کسانی که زمانی در راه امام بودند علیه این مبانی ایستاده اند." آقای خامنه ای اعلام کرد که باید مواضع صریح آیت الله خمینی را در قبال مستکبران و منافقان اعمال کرد.

 

وی اعلام کرد که نباید برای خوش آمد عده ای از برخی دستورات و مواضع چشم پوشی کرد و گفت که اینها خشونت است.

 

وی در این سخنان تلویحا از طرح مبارزه با بدحجابی در ایران نیز استقبال کرد و گفت در اوایل انقلاب برخی احکام مانند قصاص،جهاد و حجاب را پنهان می کردند که این کار اشتباه است و و اسلام را باید با کلیاتش بیان کرد.

 

آقای خامنه ای به حضور مردم در روز قدس سال گذشته و عاشورای سال گذشته گفت : " مي شود كسي با مخالفان انقلاب، اسرائيل و امريكا در يك جبهه باشد، در روز قدس و عاشورا آن فضاحت را به بار آورد؛ خود را پيرو امام بداند."

 

وی گفت : " امام بارها فرمود قضاوت در مورد اشخاص بايد با معيار حال كنوني باشد. اگر حال فعلي در نقطه مقابل گذشته بود، آن گذشته ديگر كارآيي ندارد."


وی در ادامه گفت: نمي‌شود با هر کس و ناکس ائتلاف کرد؛ بايد ببينيم دشمنان ديروز امام در برابر ما چه موضعي مي‌گيرند اگر ديديم مواضع ما طوري است که صهيونيست غاصب و مزدوران قدرت‌هاي گوناگون و مخالفين و معاندين امام و اسلام و انقلاب از ما تجليل و احترام مي کنند، بايستي در مواضع خود شک کنيم و بايد بدانيم که راه درست و مستقيم را نمي رويم؛ امام مي فرمود که اگر از ما تعريف کردند، بدانيم که خيانتکاريم.

 

وی با تاکيد بر اينکه امام حال افراد را معيار قضاوت درباره اشخاص مي دانستند، اظهار داشت: گذشته اشخاص مورد توجه نيست؛ گذشته براي وقتي است که حال فعلي معلوم نيست اما اگر حال فعلي اشخاص در نقطه مقابل گذشته بود، آن گذشته کارآيي ندارد.

 

رهبری با اشاره به رفتار و قضاوت حضرت علي (ع) با طلحه و زبير اشاره و با تاکيد بر اينکه امام خمینی نيز چنين معياري در برخورد با افراد داشتند، خاطر نشان کرد: برخي با هواپيماي امام و با همراهي امام از پاريس به ايران آمدند اما در زمان امام به خاطر خيانت اعدام شدند؛ بعضي از دوراني که امام در نجف بود با ايشان ارتباط داشتند و در ابتداي انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند اما بعد رفتار و موضع‌گيري آنها موجب شد که امام آنان را طرد کرد.

 

وی ميزان را وضعيت کنوني افراد دانست و افزود: اگر خداي نکرده نفس اماره و شيطان راه را در مقابل من منحرف کرد، قضاوت چيز ديگري خواهد بود؛ مبناي اسلامي چنين رفتاري است و امام نيز چنين عمل کرد.

 

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه رهبران جنبش سبز را با طلحه و زبیر دو تن از اصحاب پیامبر اسلام در زمان علی ‌بن ابی‌طالب مقایسه کرد و گفت: طلحه و زبیر مردمان کوچکی نبودند، اما سوابق آنان محو شد و امیرالمومنین با آن‌ها جنگید.

 

نماز اول / انتخابات سالم بوده است


29 خرداد ماه هنگامی که آقای خامنه ای راهی نماز جمعه تهران بود، وضعیت سیاسی و امنیتی ایران آنقدر آشفته بود که همه نگاه به سخنان رهبر ایران برای پایان دادن به این غائله بودند.

 

نماز جمعه آن روز بدون این تبلیغات نیز مملو از جمعیت بود. شاید بتوان آن را آخرین نماز جمعه دانست که توسط رهبر ایران اقامه شد و برخی نیروهای سیاسی با پای خود و نه با سفارش و فشار درآن حضور پیدا کردند.

 

آیت الله خامنه ای اما به زعم بسیاری از کارشناسان سیاسی این فرصت طلایی برای رهبری دوباره مردم معترض ایران را به بهایی اندک از دست داد.

 

او در خطبه های نماز جمعه به صراحت از محمود احمدی نژاد و عملکردش دفاع کرد. چشم بر بسیاری از بد اخلاقی های وی بست و به خاطر او یار دیرین انقلاب اسلامی "علی اکبر هاشمی رفسنجانی "را به کنار گذاشت.
 


رهبر ایران از جریان مناظرات پر حاشیه در سیمای جمهوری اسلامی دفاع کرد و توهین ها و تهمت های احمدی نژاد را به دولت های پیشین با کمترین تذکر ممکن پاسخ گفت.

 

اما آنچه در خطبه های آن نماز جمعه برای بسیاری سنگین تمام شد این بود که آقای خامنه ای در حالی که هنوز معترضین حق اعتراض داشتند و شورای نگهبان باید به اعتراض آنها رسیدگی می کرد، ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را به رسمیت شناخت.

 

وی در آن خطبه ها با سه قشر سخن گفت، مردم ایران ، سیاسیون و "دولت استکباری" که به نظر وی تمام جریانات پس از انتخابات به گردن آنها بود.

 

وی در این سخنان اعتراضات خیابانی را لشکر کشی دانست و اعلام کرد که زیر بار این اعتراضات به خاطر مصلحت کشور نمی رود.

 

مسئولیت هر کشته و زخمی و اتفاق دیگری در کشوررا هم متوجه سران اعتراضات مردمی دانست. او هر چند که در سخنانش حوادث کوی دانشگاه را محکوم کرد اما به شکل غیر مستقیمی ان را هم نتیجه اعتراض به التهابات دانست.

 

سازمان های حقوق بشر نیز که در جریانات پس از انتخابات تنها حرفشان رعایت نشدن اصول حقوق بشر در ایران بود، توسط رهبر ایران متهم به براندازی نظام شدند. وی اعلام کرد که این ها می خواهند به بهانه حقوق بشر در کار ایران دخالت کنند و بین مردم تفرقه بیندازند.

 

وی به زعم خود و بسیاری از افراطیون ایران در آن روز حجت را بر همه تمام کرد و اعلام کرد که در انتخابات هیچ تقلبی صورت نگرفته است. اما بر خلاف انتظار آنها این سخنرانی نقطه پایان اعتراضات نبود.

 

سخنان رهبری سند محکمی شد در دست نیروهای امنیتی که می دانستند حالا از نظر بالاترین مقام ایران کسی مسوول جان مردم نیست مگر سران معترض .

 

فشارها بر مردم بیشتر شد و تعداد بیشتری از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی راهی زندان ها شدند.

 

نماز دوم / برخی منافق شدند

  

ایران در چند ماه بین خرداد ماه تا مهر ماه شاهد حوادث گوناگونی بود. چهار ماه گذشته بود و مردم نه تنها صدای اعتراضشان خاموش نبود که حکومت محبور به اعمال فشارهای بیشتری برای خوابندن صدای اعتراض مردم بود.

 

20 مهر ماه مصادف بود با بیست و یکم ماه رمضان و آقای خامنه ای برای بار دوم در نماز جمعه تهران حضور پیدا کرد.

 

حالا دیگر مشخص بود که کاندیداهای معترض قصد ندارند از حرف خود پائین بیایند و زیر پرچم ولایت رهبر قرار بگیرند.

 

میر حسین موسوی و مهدی کروبی که در خطبه های نماز جمعه پیشین عناصر نظام بودند و فرزندان انقلاب خوانده می شدند در این ماه ها تبدیل به "فتنه گر"شده بودند.

 

در این خطبه ها رهبری به خاطر قرابت تاریخی با روزشهادت امام علی "ع" سخن از سیاسیت علوی به میان آورد که جنگ و صلح را در کنار هم داشته است.

 

از فتنه های زمان حضرت علی و جنگ ها سخن به میان آورد و اعلام کرد که عده ای می خواستند که در زمان حضرت علی جدایی دین از سیاست را عنوان کنند که علت اصلی وقوع جنگ ها بوده است و امروز نیز عده ای می خواهند که همین نظریه را در کشور عنوان کنند .

 

در خطبه های دوم این نماز جمعه وی سخن از این به میان آورد که شاید برخی سابقه انقلابی و مذهبی هم داشته باشند اما ممکن است راهشان از انقلاب جدا باشد و آیت الله خمینی هم با این افراد در هر مقامی که بودند برخورد می کرد.

 

او اعلام کرد که هرکس که بخواهد مخالف نظام حرکت بکند حکم دشمن را پیدا می کند. وی اعلام کرد کسانی که با نظام مخالقت کنند با آنها برخورد خواهد شد .

 

آقای خامنه ای در همین نماز جمعه وعده داد که چند سال آینده هم مردم به همین میزان و با همین شور و شوق در انتخابات شرکت خواهند کرد.

 

به نظر رهبری اتفاق خاصی در کشور نیفتاده بود و رژیم صهیونیستی و دشمنان خارجی برای مدتی در کشور بلوا به پا کرده بودند و بعد هم ماجرا تمام شده بود.

 

ماجرایی که تنها سه ما بعد حوادث عاشورا را آفرید و ماجرایی که بعد از گذشت یک سال هنوز زندانیانی در بند دارد و معترضانی در داخل و خارج از کشور.

 

رهبری امروز در حالی در جایگاه سخنرانی قرار گرفت تا از مواضع آیت الله خمینی دفاع کند که هوادارانش نوه آیت الله خمینی را از جایگاه سخنرانی پائین آوردند و با شعارهای خود اجازه ندادند که وی سخنانش را به پایان ببرد.

 

 


 

تشابه رؤسای جمعه و جمهور

Posted:



محمد جواد اکبرین -

 

 
خطبه نماز جمعه چهاردهم خرداد ثابت کرد که رابطه بین آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد فقط یک رابطه نزدیک نیست (آن گونه که در اولین خطبه پس از انتخابات اعلام کرده بود) بلکه تشابه همه جانبه و محاسبه شده ای است که کشور را به نقطه مشخصی می برد.
در نخستین برداشت از این خطبه، به چند نمونه تشابه اشاره می شود: 

 
الف) عادت به دروغ
 
بسیاری از مردم ایران، احمدی نژاد را به وعده ها و آمارها و اخبار و تحلیل های دروغ می شناسند و انتخابات 22 خرداد سال گذشته نیز در روزهای آخر به جنبشی علیه دروغ تبدیل شد. اما آیت الله خامنه ای به درو غگویی مشهور نیست زیرا بسیار زیرکانه تر از رییس جمهور تازه کارش دروغ می گوید. نمونه های دروغ را در این خطبه ببینید:
 

یک: او مدعی است که بر اساس نص صریح خط امام حرکت می کند و مخالفان او نسبت به خط امام، کج اندیشی دارند. از نظر او "خلاصه خط امام در وصیت نامه او آمده و مبانی امام در این وصیت نامه منعکس شده است". وصیتنامه آیت الله خمینی به صراحت "
قوای مسلح مطلقا، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها" را از دخالت در فعالیت سیاسی منع کرده و از "رهبر و شورای رهبری" خواسته است "با قاطعیت از این امر جلوگیرینماید تا کشور از آسیب درامان باشد".
علاوه بر وصیت نامه، در سخنرانی هایش هم چنان نسبت به سیاسی شدن سپاه هشدار داده که قابل تأویل نیست:
 "برای سپاهی ها جایز نیست که وارد بشنود به دسته بندی و آن طرفدار آن یکی، آن یکیطرفدار آن یکی، به شما چه ربط دارد که در مجلس چه می گذرد؟ در امر انتخابات باز همبه من اطلاع دادند که بین سپاهی ها باز صحبت است. خب! انتخابات در محل خودش داردانجام می شود، جریانی دارد، به سپاه چه کار دارد که آنها هم اختلاف پیدا کنند؟ برایسپاه جایز نیست این. برای ارتش جایز نیست این. سپاهی را از آن تعهدی که دارد، از آنمطلبی که به عهده اوست باز می دارد و همین طور ارتش را. و ما در گفتارمان، درکردارمان که در محضر خدای تبارک و تعالی واقع است باید فکر بکنیم.» (صحیفه امام ج 19، ص 12)
رهبری آیت الله خامنه ای از آغاز بر قدرت سپاه استوار بود و اکنون تمام خواسته های سیاسی اش از جمله سرکوب منتقدان و معترضان و اداره "کهریزک های سیاسی" را با کمک سپاه دنبال می کند. سپاهیان بخش اعظم سیاست و اقتصاد را به دست گرفته اند و فرمانده سپاه به صراحت از این رویکرد دفاع می کند. التزام به وصیت نامه آیت الله خمینی با بقای قدرت سیاسی دومین رهبر جمهوری اسلامی منافات دارد. اما وی لازم می بیند با تکرار این دروغ، آن را فراگیر و باور پذیر کند.
 

دو: آیت الله خامنه ای مانند رییس جمهورش اعتراض های مردم و راهپیمایی های میلیونی پس از انتخابات را حاصل اتحاد فتنه گران و حمایت های خارجی میخواند و راهپیمایی هواداران خود را که قبلا دهها میلیون نفری توصیفش کرده بود را ملاک پاسخ مردم به فتنه گران می شمارد و نتیجه می گیرد که پایه های نظام در این یکسال محکم تر شده است. این در حالی است که تقریبا همه مراکز رسمی راهبردی در جمهوری اسلامی (از مرکز پژوهش های مجلس تا سازمان بازرسی کل کشور و مجمع تشخیص مصلحت نظام) به اشارت یا صراحت، از فساد اداری و اقتصادی و سیاسی در داخل و ضعف و انزوای نظام در خارج، ابراز نگرانی می کنند و پی در پی، آمار و گزارش می دهند. اما یک دروغ گوی حرفه ای علیرغم همه این گزارش ها بازهم پایه های نظام را محکمتر از همیشه می خواند.
 

سه: او برای چندمین بار در سالهای گذشته مخالفان و منتقدانی که از رهبران و مؤسسان جمهوری اسلامی بوده اند را با طلحه و زبیر در تاریخ صدر اسلام مقایسه می کند. صرف نظر از آشفتگی و آلودگی این متد از تحلیل تاریخ، لازمه این روایتِ نارسیزیستی (خود پرستانه) این است که آیت الله خمینی در حقانیت، با پیامبر گرامی اسلام مقایسه می شود و جانشین او با امام علی بن ابی طالب و هر که با آنها باشد در "صراط حقیقت" است و هر که منتقد و مخالف شان باشد منحرف از حقیقت! و کدام مسلمانِ محمد شناس و شیعه ی علی شناسی است که باور کند این دو تن، نسخه هایی از آن بزرگوارانند؟
 

چهار: آیت الله خامنه ای خطاب به منتقدان ماجراجویی های محمود احمدی نژاد در نابودی اسراییل می گوید: مهمترین دلیل برای نابودی اسراییل این است که امام خمینی این رژیم را غده سرطانی خوانده و غده سرطانی باید محو و نابود شود. راستی هر چه آیت الله خمینی در گذشته گفته است (تنها به این دلیل که او گفته است) امروز از نظر رهبر کنونی قابل دفاع است؟ آیت الله خمینی گفته بود: "ما اگر از صدام بگذریم از آل سعود نمی گذریم" چگونه است که تصاویراحمدی نژاد در آغوش پدرانه ی "خادم الحرمین الشریفین" به عنوان سند افتخار روابط حسنه، همه جا منتشر شده است و صدها تحلیل و تشویق در موفقیت دیپلماسی جمهوری اسلامی از آن ساخته اند؟ اگر دولت سعودی از صدام که آتش افروز جنگ و قاتل فرزندان ما بود بدتر است حکایت رفاقتِ گرمابه و گلستانی خانواده و نزدیکان آیت الله خامنه ای با برخی از سران سعودی در سفرهای واجب و مستحب حج چیست؟ کاش آقای حداد عادل خاطرات خود را درباره پاره ای از این سفرهای خانوادگی منتشر کنند تا همه بدانند که نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی تا چه اندازه در بارگاه آل سعود، عزیز و موجّه و محترمند!
 
 
 
 
ب: لمپنیزم ادبی
 
آیت الله خامنه ای در خطبه نماز جمعه تهران می گوید: "اسراییلی ها مثِ سگ دروغ میگن"! این ادبیات کسی است که سیاست های کلی جمهوری اسلامی را تصمیم می گیرد و تبیین می کند. البته گفتمان آیت الله خامنه ای در این بیست و یک سال رهبری از لمپنیزم ادبی بی بهره نبوده است اما آیا کسی تصور می کرد که تحت تأثیر رییس جمهور محبوبش به این عمق از لمپنیزم ادبی و سیاسی سقوط کند؟
وقتی محمود احمدی نژاد مخالفان و منتقدان خود را بزغاله نامید و میلیونها انسان معترض را خس و خاشاک خواند، یک جامعه شناس ایرانی این لحن را در ادبیات سیاسی متعلق به دسته "لمپن پرولتاریا" شناخت و گفت: "این گروهها نه فقط محرومترین گروه ها به دلیل در حاشیه ماندن هستند، بلکه هیچ قانونی و عرفی را به رسمیت نمی شناسند و از خشن ترین و بی ادبانه ترین ادبیات و لحن در جامعه برخوردارند و جمهوری اسلامی ایران روز به روز بیشتر به سوی حکومت لمپن ها سوق پیدا کرده است." اینک گویا حکومت لمپن ها از سطح ریاست جمهوری به ولایت فقیه ترفیع یافته است.

 

ج: دعوت به جنگ
 
وقتی محمود احمدی نژاد بر نابودی اسراییل و نفی هولوکاست اصرار می کرد پاره ای از تحلیلگران معتقد بودند که "یک حکومت نظامی ناتوان در تفاهم داخلی، قدرت خود را در جنگ با دشمن خارجی جستجو می کند تا بتواند به بهانه "ضرورت اتحاد در برابر دشمن خارجی" همه صداهای اعتراض در داخل را خفه کند و حجت موجهی در این خفقان داشته باشد و بقای خویش را تضمین کند" این تحلیل می گفت که بزرگترین نعمت برای دولت احمدی نژاد آن است که موفق شود همپایگان تندروی اسراییلی اش را به جنگی هر چند هزاران کیلومتر دورتر از این خاک، ترغیب کند چنان که در سال 2006 چنین کرد. خطبه آیت الله خامنه ای نشان داد که او نیز مانند رییس جمهور محبوبش خروج از بن بست رویارویی با جنبش سبز را در برافروختن آتش جنگ می داند.
بزرگترین مقام نظام، با بازخوانی سخنی از بنیانگذار جمهوری اسلامی، رسما تئوری محو اسراییل را در جمع سپاهیان و بسیجیان شرکت کننده در نماز جمعه اعلام می کند و در خطبه دوم نماز، درست در آستانه یکسالگی جنبش سبز، فقط از اسراییل و کنفرانس ان پی تی سخن می گوید. مدافعان خوش باور "درایت رهبری" اینهمه تشابه بین این دو تن را چگونه توجیه می کنند؟
 
 
از مقوله ی "تشابه ها" که بگذریم؛ آیت الله خامنه ای اما در پایان خطبه اش سخنی امیدوار کننده دارد؛ او می گوید شرط پیروزی بر منتقدان و مخالفان (و به تعبیر او فتنه گران) التزام به تقوای الهی است و تصریح می کند که: "آنچه ما را در این راه آسیب ناپذیر می کند تقواست".

اگر سخن خطیب جمعه درست باشد مژده بزرگی به منتقدان خود داده است؛ زیرا او و دولت منصوبش چنان آلوده به فساد و به بی تقوایی اند که راهی به "عاقبت به خیری" ندارند... والعاقبة للمتّقین



ديدگاه هاي وارده در یادداشت ها لزوما ديدگاه جرس نیست.
 

 

امنیت جانی و اجتماعی ندارم

Posted:



هشدار نوری زاد -

 

 به گزارش کلمه متن اطلاعیه محمد نوری زاد به شرح زیر است:
 

 

بسمه تعالی

من، محمد نوری‌زاد، زندانی اوین، اعلام می‌دارم که برای خود امنیت جانی و اجتماعی متصور نیستم. چه، در طول این چندماه، به چشم خود از بازجوهای وزارت اطلاعات، صحنه‌هایی دیده‌ام و از دیگر زندانیان سیاسی مواردی را شنیده‌ام که هر حادثه‌ی ناخواسته و ناگهانی را برای خود و خانواده‌ خویش محتمل می‌دانم. اگر روزی شنیدید که چه در زندان و چه بعدها به تیرغیبی ازپادرآمده‌ام، بدانید و آگاه باشید که کار سربازان گمنام است. سربازان گمنامی که خود را به امام زمان(عج) تحمیل کرده‌اند.
 

محمد نوری‌زاد- زندان اوین- اندرزگاه۷

۱۱/۳/۸۹

 

لازم به ذکر است محمد نوری زاد، بدلیل نگاشتن نامه های سرگشاده و انتقادی به رهبر جمهوری اسلامی و مقامات بلندپایه کشور، از آذر ماه گذشته تا کنون در زندان به سر می برد. او بیش از دوماه از آن را در سلول انفرادی گذرانده است.

این روزنامه نگار، وبلاگ نویس و فیلسماز دربند،  هم اکنون در حال گذارندن دوران سه سال و نیم محکومیت خود می باشد، وی پیش از این مورد ضرب و شتم زندانبانان قرار گرفت و دچار ضربه مغزی شد.

 هفته گذشته دادستان در دیدار با وی خواسته بود که تقاضای عفو از رهبری کند.

نوری زاد با رد این درخواست تصریح کرده بود که او هیچ گناهی مرتکب نشده است.

روز گذشته پنجمین نامه نوری زاد به رهبری منتشر شد. وی در این نامه به آقای خامنه ای هشدار داد که فتنه را در تحرک قدرتی بکاوید که در سایه است؛ قدرتی که یک جا از حنجرۀ رییس جمهور نامتعادل بیرون می خزد، و در جای دیگر از امضای نمایندگان مجلس جاری می شود. سران واقعی فتنه ، سران قدرت های در سایه اند.

 

شما را فردی صادق و دور از دروغ و خیانت می دانم

Posted:

شما را فردی صادق و دور از دروغ و خیانت می دانم

تایید مواضع موسوی در نامه آیت الله دستغیب -

جــرس: آیت الله سید علی محمد دستغیب، طی پیامی خطاب به میرحسین موسوی، از مواضع، اظهارات و همچنین بیانیه اخیر وی حمایت کرد و او را فردی دارای "صدق و صفا و دورى از دروغ و خيانت و نفاق، و برى‏ء از حبّ دنيا و حبّ ريا" خطاب کرد.


متن پیام آیت الله دستغیب خطاب به میرحسین موسوی که در سایت رسمی این مرجع تقلید مردمی درج گردیده، به شرح زیر می باشد:

"بيانيه جنابعالى را كه در تاريخ ۲۳ ارديبهشت ۸۹ منتشر شده ديدم و همانطور كه به دين شما مطمئن بودم الآن هم هستم و شما را شخصى با عشق به اسلام و قرآن و سنّت پيغمبر و ائمه اطهارعليهم السلام مى‏بينم، متخلّق به اخلاق اسلامى، دلسوز براى جامعه مسلمان ايران و دلسوز نظام و جمهورى اسلامى ايران، داراى صدق و صفا و دورى از دروغ و خيانت و نفاق، و برى‏ء از حبّ دنيا و حبّ رياست، و مطالبى كه درباره مسائل متعدد عنوان كرده‏ايد مطابق با مسائل فقهى و مطابق با قانون اساسى و شعار استقلال آزادى جمهورى اسلامى است. اينجانب به عنوان يك شهروند شما را مفيد بلكه لازم براى استمرار انقلاب اسلامى كه به وسيله مردم و رهبرى امام خمينى انجام شد مى‏دانم، و تعجب مى‏كنم از آقايان كه خود را نماينده ملت مى‏دانند اينگونه نسبت به سخنان منطقى و حق شما برخورد مى‏كنند، و تعجب مى‏كنم از كسانى كه خود را حق مى‏دانند، اما بيانات شما را كه همراه با دليل است انحراف از نظام و پناه بر خدا مقابل نظام و - بيشتر پناه بر خدا - نسبت‏هاى ناروا و زشت و دور از منطق مى‏دهند و اينها براى ما و شما مصيبت‏هايى است كه بايد گفت «انّا للَّه و انّا اليه راجعون»"

 

 

 


لازم به ذکر است در بیانیه مورد اشاره آیت الله دستغیب، میرحسین موسوی نسبت به روند دادرسی پنج تن از زندانیان سیاسی که روز ۱۹ اردیبهشت ماه اعدام شده بودند، اعتراض کرده و آن را ناعادلانه خوانده بود.



پشت پرده درخواست احزاب اصلاح طلب برای راه پیمائی 22 خرداد

Posted:





جرس: تاکنون دو تقاضا برای راه پیمائی روز 22 خردا به وزارت کشور تسلیم شده است. یکی از سوی دو کاندیدای معترض انتخابات ریاست جمهوری میر حسین موسوی و مهدی کروبی و دیگری از سوی هشت حزب و تشکل اصلاح طلب با نامهای جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، مجمع دانش‌آموختگان ایران (سازمان ادوار تحکيم)، مجمع نمایندگان ادوار مجلس، انجمن اسلامی جامعه پزشکی، انجمن روزنامه‌نگاران زن، حزب اراده ملت و مجمع نیروهای خط امام. هر دو درخواست برای راه پيمائی در یک زمان و یک مکان است: شنبه ٢٢ خرداد، ساعت ١۶ – میدان امام حسین تا میدان آزادی.

درخواست دوم مدتها قبل از درخواست اول در جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که متشکل از 18 حزب و تشکل اصلاح طلب است مطرح بوده است. در فاصله جلسات نمایندگان این هجده حزب و تشکل اصلاح طلب ماموران امنیتی با شنود جلسات بعد از تصمیم راه پيمائی اصلاح طلبان با اکثر احزاب و تشکلهای یاد شده تماس می گيرند.

از تماس با  مجمع روحانیون مبارز و نیز حزب اعتماد ملی خبری در دست نیست.

گفته شده ماموران وزارت اطلاعات موفق می شوند با ارعاب و تهديد به دستگیری و انحلال احزاب و تشکلهای فوق، 9 تشکل کوچکتر را متقاعد کنند که امضای خود را پس بگیرند.از تماس با یک حزب هنوز خبری در دست  نیست. اما احزاب و تشکلهای هشت گانه فوق الذکر در برابر تهدیدهای غیرقانونی ماموران امنیتی مقاومت می کنند و در برخی موارد صریحا اعلام می کنند که راه پیمائی مسالمت آمیز حقي است که قانون اساسی برای شهروندان ایراني به رسمیت شناخته و هیچ مقامی حق ندارد مردم را از اين حق قانوني محروم کند.

گفتنی است که تعدادي از اعضای شوراي مرکزی و دبیرکل حزب مشارکت، تعدادي از اعضای شاخص شورای مرکزی و سخنگوي مجاهدین انقلاب و دبیرکل سازمان ادوار تحکیم از روز بعد از انتخابات در زندان هستند وبا مقاومت دلیرانه در برابر مصاحبه هاي فرمایشی به زندانهای طویل المدت محکوم شده اند.

ناظران سیاسی بر این باورند که درخواست راه پیمائی قانوني از سوی این احزاب بسیار مهم است. از آن جهت که  نشان از روحیه بسیار بالاي فعالان سیاسی در ايران دارد.

شنیده های محافل تهران حاکی است با آنکه حکومت به شکل غیرقانونی دو حزب عمده اصلاح طلب مشارکت و مجاهدین انقلاب را منحل اعلام کرد، این درخواست راه پیمائی و صدور بیانیه های تحليلي آنها نشان از شکست کامل حامیان دولت  در نابودي ارکان دموکراسي دارد

 

فحاشی اوباش حکومتی به کروبی

Posted:



جرس: دیروز پنجشنبه آقای کروبی در بهشت زهرا مورد فحاشی جمعی از اوباش حکومتی قرار گرفت.

وی در ابتدا به دیدار آقای بوترابی از زندانیان سیاسی آزاد شده اخیر رفت. پس از دلجویی از ایشان و همسرشان که از فرزندان شهدا هستند، برای زیارت اهل قبور به بهشت زهرا رفت.

به گزارش سحام نیوز،کروبی در بهشت زهرا ابتدا بر مزار آیت الله طالقانی،شهدای هفتم تیر و قبورآیت الله احمد کروبی و حاجیه خانم خدیجه کروبی-پدر و مادرگرامیشان- رفته و پس از آن بر مزار شهدا حاضر شد و با قرائت فاتحه یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار سحام نیوز تعدادی از خانواده معظم شهدا که در این روز به دیدار مزار خانواده شان آمده بودند به استقبال ایشان رفتند و از استقامت آقای کروبی در دفاع از حقوق ملت تشکر کردند.

پس از پایان این دیدارهنگامی که آقای کروبی قصد خروج از بهشت زهرا را داشت، جمعی ۱۰ نفره از اوباش حکومتی شروع به فحاشی و توهین علیه آقای کروبی و سر دادن شعارهایی در حمایت از رهبری کردند. آقای کروبی با دیدن عجز این افراد، آنان را با لبخندی بدرقه کرد.

وی سپس جهت شرکت در مراسم سالگرد درگذشت امام به مرقد ایشان رفتند و مورد استقبال سید حسن خمینی و جمعی از یاران قدیم قرار گرفتند.

درآمد جدید بسيجیان در دولت کریمه

Posted:





جرس: شنیده های خبرنگاران جرس از نقاط مختلف کشور حاکی است که اعضای بسیج به وبلاگ نویسی تشویق سازماني شده اند. برای هر پست وبلاگ در مدح "آقا" (یعنی آقای خامنه ای)* و دفاع از "رئیس جمهور مردمی" (یعنی محمود احمدی نژاد) حداقل شصت هزار تومان به اعضای بسیج پرداخت می شود.

با این اقدام، هر بسيجی وبلاگ نویس ماهي یک ميلیون و هشت هزار تومان کسب می کند که با توجه به خط فقر در ایران بسیار جذاب است.

بسیلری بر این باورند که دستمزد برای وبلاگ نویسی صد شرف به دستمزد برای کتک زدن به مردم دارد که بیت المال بي حساب و کتاب در این امور خرج می کند.

مركز دولتی مديريت حوزه علميه قم هم بر علیه مرجعیت مستقل وارد گود شد

Posted:





جرس: شنیده ها حاکی از ان است که بيانیه جامعه مدرسین بر علیه آيت الله صانعی - که 16 سال قبل رساله عملیه اش را منتشر کرده - با ادبار مراجع، علما و طلاب حوزه علمیه قم مواجه شده است.

 مقلدان آیت الله صانعی بعد از اعلام عدم صلاحيت وی از سوی جامعه مدرسین نه تنها کاهش نیافت بلکه افزايش یافت. در افکار عمومی مطرح است که اقدام این تشکل دولتی روحانی به دلیل مواضع سیاسی انتقادی آیت الله صانعی بوده است نه چیز دیگر. بعلاوه بسياري از محافل حوزوی می پرسند سواد فقهی امثال شیخ محمد يزدی یقینا کمتر از آقای صانعی است و امثال آقای یزدي و همفکرانش نمی توانند در اموري که بالاتر از توان علمیشان است دخالت کنند

روزنامه جمهوری اسلامی که بخشی از اصول گرایان نزدیک به اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی و هاشمی رفسنجانی را نمايندگی می کند با نادیده گرفتن بیانیه خلاف شرع جامعه مدسین علیه آیت الله صانعی عکس و بيانیه آیت الله صانعی را در کنار دیگر مراجع تقلید که در محکوميت اسرائیل در حمله به کشتی های حامل کمکهای انسان دوستانه به غزه بیانیه صادر کرده اند منتشر کرد. این اقدام باعث شد که دومين تشکل دولتی حوزه علمیه يعنی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم نیز دست خود را رو کند.

در پي اين اقدام روزنامه جمهوري اسلامي، يکی از مديركلهاي این سازمان دولتی در نامه اي به مدير مسئول اين روزنامه حركت مذكور را تقبيح كرد. در این نامه حکومتی خطاب به مدیر مسئول روزنامه جمهوري اسلامي آمده است «همچنان كه مي دانيد، جامعه محترم مدرسين حوزه علميه قم، عدم صلاحيت جناب آقاي يوسف صانعي را براي مرجعيت اعلام كرده است و جنابعالي در روزنامه مورخه 12/3/89 ايشان را در رديف مراجع معظم تقليد مطرح كرده ايد و با درج عكس ايشان در آن روزنامه به عنوان مرجع تقليد، عملا در مقابل نظر جامعه محترم مدرسين و قاطبه طلاب و فضلا موضع گيري كرده ايد، اين عمل شما موجب خشم طلاب، اساتيد و مديران حوزه هاي علميه شده است، لذا ضمن تذكر جدي به عدم تكرار چنين خطاهايي، از اين تاريخ خواستار قطع ارتباط با آن روزنامه و فسخ قرارداد اشتراك هستيم» مديركل فرهنگي معاونت تهذيب حوزه هاي علميه كشور.

گفتنی ست مرکز مديریت حوزه علمیه قم معادل وزارت علوم است. هر دو بر علیه اساتید مستقل وارد کارزار شده اند. اساتید مستقل در دانشگاه ها با شکلهای بازنشستگی و اخراج حذف شده اندT در حوزه نیز جامعه مدرسین و مرکز مديریت حوزه علمیه قم  با همکاری دادگاه ویژه روحانیت و اداره اطلاعات قم وظیفه سرکوب روحانیون مستقل را به عهده دارند.